أخر الاخبار

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 66/67/68/69/70 بقلم حبيبه رواية عشقتها رغم صمتها البارت 66/67/68/69/70 بقلم حبيبه

 رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 66/67/68/69/70 بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها البارت 66/67/68/69/70 بقلم حبيبه 

رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 66/67/68/69/70 بقلم حبيبه 

نبتدي كده الاول بالصلاة على النبي محمد 🌺صل الله عليه وسلم ♡♕♕♕♕♕♕♕♡

البارت 66من رواية 

♡♕♕♕♕♕♡♕♡

ياسين بفرحه : زينه فاقت ياماما امال زينه فاقت فاقت


وقعت سماعة الهاتف من امال ارضآ مما ارعب الجميع عليها..... 


يونس بخوف: في ايه ياماما قالك ايه ياسين 


نظرت له امال والدموع تنهمر من عينيها.... 


امال: زي ز زينه فاقت يايونس اختك رجعتلي ربنا رجعلي بنتي تاني يايونس ههههه زينه فاقت الحمدلله يارب الف حمد وشكر ليك يارب 😍


يونس: بجد زينه فاقت الحمدلله شكرا يارب الحمدلله 


اسيا بسرها: الف حمد وشكر ليك يااااه يالله قد ايه رحمتك واسعه الف حمد وشكر ليك يارب العالمين.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

علي: هاتيجوا معايا نشوفها ولا اسيبكم واروح 


يونس: ط.  طب يلا بينا 


اسيا بلهفه: خليك هنا علشان انت تعبان مش هاتقدر 


نظر لها يونس بغضب دفين.... 


يونس: مالكيش دعوه انا كويس 


نظرت اسيا ارضآ حزنآ وفضلت الصمت.... 


امال: ياحبيبي انت لسه خارج من عملية وارهاق وتعبان 


يونس: ياست الكل بقالي اسبوع في المستشفى وذهقت من النومه وبعدين لو تعبت هاعرفكم وبعدين عاوز اشوف اختي واخدها في حضني... 


سعاد بفرح لاحراجه لاسيا: خلاص بقى ياامال ياختي وبعدين ياسمين خطيبته اهي تسنده وتكون جنبه 


علي من الخارج: يوووووه يلا بقى وبطلوا كلام كتير ماهو ذي الشحط اهو قدامكم 


يونس: اهو نق امك ده اللي جابني لورا ياجزمه 

يلا بينا 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡


دارين: هاي من معي

####:............ 


دارين: انت اين انت واين اختفيت 


####:.......... 


دارين: ياللهي مستر چاك سوف يقتلوني ان علم اني اخونه معك


####:........ 


دارين: لماذا انت مصمم هكذا على هذه فقط يارجل


####:......... 


دارين: اوكي حسنآ حسنآ اعتذر... 


####:...... 


دارين: ماذا!!!!! انت حقآ تريد نهايتي... 


####:....... 


دارين: لا لا لا ان شعر مستر چاك بشيئ سيقتلني بدمآ بارد 


####:....... 


دارين: حسنآ حسنآ سأحاول 


چاك: عزيزتيي


دارين: ياللهي چاك قادم سااكلمك لاحقآ اغلق 


چاك: دارين اين انتي عزيزتي 


دارين: انا هنا عزيزي في غرفة النوم... 


چاك: ماذا تفعلين عزيزتي كنت ابحث عنكي لماذا لم تچيبي 


دارين: اعتذر حبيبي كنت اغير ثيابي فقط ماذا تريد. 


چاك: كنت اريد ان نترك مصر لقد مللت كثيراً 


دارين: والصفقه فانحن بحاجتآ اليها كثيراً 


چاك: لم ارى يونس يبدوا انه قد نهى كل شيء 


دارين: فالنصبر قليلآ ياعزيزي فالقد سمعت انه وقع في كثيرآ من المشاكل لننتظر بضع ايام اخرى ونرى... 


چاك: امممممم حسنآ فالننتظر 

دعك من هذا فاانا قد اشتقت اليك كثيرآ 


دارين: وانا ايضآ عزيزي 


ثم ذهبوا ليفعلوا فيما حرمه الله ♥

♡♕♕♕♕♕♕_♕♡

وصلت العائله للمشفى وذهبوا جميعآ بلهفه لغرفة زينه دخلوا الغرفه وجدوها تجلس على الفراش وياسين يقف بعيدآ قليلآ والطبيب بجانبها يتفحصها... 


امال بدموع: ز زي زينه 


نظرت زينه لها سريعآ والا ان رائتهم انهمرت دموعها.. 


زينه: ماما 


الا ان سمعت امال صوتها وبدون مقدمات رقضت اليها واخذتها بين احضانها... 


امال وهي تقبل يدها بلهفه: وحشتيني وحشتيني ياحبيبتي وحشتيني ياقلبي الحمدلله يارب الحمدلله الحمدلله كده ياقلبي توجعي قلبي عليكي وحشتيني يانن عيني وحشتيني ياقلبي الحمدلله يارب  الحمدلله الحمدلله 


زينه: حبيبتي ياماما ربنا يخليكي ليا ياقلبي احضنيني ياماما حضنك وحشني اوي... 


علي: لأ لأ وسعولي كده عاوز اسلم على جاموستي ياامال


امال: بس ياواد ماتقولش على روحي كده 


زينه: قلبي ياامولتي 


اخذها علي بين احضانه وانهمرت دموعه دون شعور منه وشعرت بها زينه علي عنقها 


زينه: علي ياحبيبي انا كويسه اهو 


علي: كده يازينه تبعدي كل ده عارفه حسيت اني وحيد بعدك اوي ماكنتش عارف مين اللي مربي التاني من صغره ههههه انتي... انتي انتي عارفه انك الوحيد اللي قريبه منه ليه تبعدي عني كل ده ليه هونت عليكي ياجزمه مش عارف ارخم علي حد بعدك انتي كنتي اساس الرخامه   


زينه بدموع: ههههه اتلم ياذفت  وبعدين  انا اهو كويسه قدامك اهدى ياواد بقى  اخويا مش نحنوح  انشف كده ياض 


علي: اشبح عيب عليك احنا رجاله اوي 


زينه: ههههه طبعا طبعا 


يونس: احم احم اسف لو ازعجتكم ممكن تتنيل تقوم ياض علشان عاوز اخد اختي في حضني.


علي: اتحايل عليا شويه 


يونس: قوم يااااااض


علي: تحت امرك ياابو الانس


اخذ يونس زينه بين احضانه بقوه... 


يونس: يااااه يازينه يااااه ياحبيبتي يالله يالله الحمدلله الحمدلله حرقتي قلبي في بعدك عني ياحبيبتي 


زينه بدموع: اسفه ياحبيبي اني تعبتك اسفه اسفه  


يونس: وحشتيني ياحياتي وحشتيني يااختي وابويا واهلي وحشتيني ياسندي وقوتي يااااااااااه والله حاسس روحي رجعتلي برجوعك  ليا ياقلب اخوكي اوعى اوعي يازينه تبعدي عني تاني 


زينه: حاضر ياحبيبي حاضر حاضر 


علي: كفايه ياجماعه كفايه ام العشق المفقوع ده بيوجعلي بطني والله جرى ايه ياامال ياختي ماتقولي حاجه للنحانيح دول 


امال: بس ياواد 


يونس: غور من وشي ياجزمه بدل مااديك بالجزمه.... 


ضحكوا الجميع عليهم 


نظرت زينه وجدت اسيا تقف علي الباب بصمت 


زينه: ايه يااسو معقوله مش عاوزه تسلمي عليا حتى اه ياواطيه نستيني  يابت 


يونس: انا هاروح للدكتور اتطمن علي صحة زينه واشوف لو تقدر تخرج النهارده ولا لا 


ذهبت اسيا اليها وارتمت في احضان زينه 


اسيا ببكاء: وحشتيني يازينه سبتيني ليه كل ده 


نظرت زينه بصدمه للجميع وجدتهم ينظرون لها باابتسامه فالتزمت الصمت في الوقت الحالي. 


زينه: ههههه اهدي يابت انا ذي القرد اهو 


اسيا: كنت محجاكي جنبي اوي اوي اوي اوي اتعذبت اوي في بعدك عني ياحبيبتي 


نظرت زينه سريعآ الى سعاد وياسمين 


زينه: خلاص ياروحي انا رجعتلك اهو ياحبيبتي ومافيش عذاب تاني 


اسيا: الحمدلله الحمدلله انك رجعتي بالسلامه ياقلبي الحمدلله 


زينه: سيبك انتي بس ايه الصوت العسل ده يابت صحيح من امتى ده ياابو صوت عسل انت


اسيا: ههههه الحمدلله ربنا كاتبلي مافضلش خرسا كتير واهو حصل اللي حصل قومي بس انتي بالسلامه علشان في حاجات كتييييير عاوزه احكيلك عنها 


زينه: ههههه حاضر حاضر 


سعاد: حمد لله على السلامه يازينه يابنتي الحمدلله انك رجعتي بخير 


زينه بدون نفس: الله يسلمك ياخااالتي 


ياسمين: حمد لله على السلامه يازوزو 


زينه: اسمي زينه ياعنيا الدلع ده بيوجع بطني 


علي: ههههه حلوتك 


امال: اتلم ياجزمه انت


علي: الله وانا مالي احجه 


نظرت زينه وجدت ياسين ينظر لها ويبتسم 


زينه: ابو طويله واقف بعيد كده ليه ياعم بس مالك متبهدل كده  ودقنك طويله صحيح لما فوقت شوفتك قدامي اول واحد 


امال: اصل


ياسين بسرعه: اصل كنت جاي اتطمن عليكي ومن حسن الحظ انك فوقتي وقتها وانا جنبك واهو الحمدلله بقيتي بخير ياجعفر 


زينه: اعاااااا جعفر في عينك ياابوطويله ماتقولش جعفر ياذفت 


ياسين: ههههه ههههه حاضر ياجعفورتي

يلا بعد اذنكم انا 


امال: رايح فين ياحبيبي خليك 


ياسين: معلش ياماما امال عندي مشوار بس ولما الاستاذه جعفر تروح البيت هابقى اجي اتطمن عليها 


زينه: ماتقولش جعفر يابو طويله 


ياسين: ههههه سلام 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهب ياسين الى المسجد وسجد لربه والا ان سجد له حتى انهارت دموعه.. 


ياسين ببكاء: الف حمد وشكر ليك يارب انك رجعتهالي يااااه يالله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

يونس: الدكتور بيقول ان صحتك بفضل الله كويسه وتقدري تروحي معانا البيت دلوقتي 


امال: طب كويس الحمدلله اطلعوا بره لحد مااجهزها انا اسيا. 


علي: فل انا هاكلم الحرس بره يجهزوا العربيات 


يونس: تمام واحنا هانستناكم بره 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

بعد مده قصيره خرجت اسيا وامال وهم يعاونون  زينه 


حمل يونس زينه بين زراعيه وذهب للخارج بدون كلام.. 


زينه: ههههه حبيبي ياابيه طب لف بيا شويه في المستشفى والنبي 


يونس: ههههه اتلمي ابت 


زينه: ههههه اخويا حبيبي رياضي وعضلاته بسم الله ماشاء الله خمسه وخميسه فى عين اللي يحسده مش من حقي ادلع بقى اجدع 


بونس: ادلعي وخدي راحتك ياروح اخوكي بس صحتك تبقى كويسه الاول وانا هادلعك براحتك تمام


زينه: حاضر ياحبيبي 


علي: خيانهههههه بتخونيني ياريا ومع مين مع الهضبه ده 


زينه: عضلاته غرتني ياحصبوا 


علي: بكره احجز في الچيم ياريا والزمن يشهدلك 


يونس: ثانيه واشوفك في العربيه لازرعك زرع بصل هنا 


علي: احيه اعتبره حصل امعلم سمعليكوا 


زينه: ههههه خواف 


علي: بس ابت انا خوفت لتتعبي 


يونس: بتقول حاجه 


علي: بقول اتفضل ياابو الانس ياعسل حسبي الله 


زينه: ههههه ههههه واضح واضح 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهبوا جميعآ للمنزل والا ان دخلوا حتى وجدوا ياسر يجلس امام التلفاز 


يونس بااستغراب : ياسر

 

ياسر: حمد لله على السلامه ايه ياجماعه فينكم 


سعاد: ياسر حبيبي فينك وحشتني 


ياسر: كويس ياماما شغل بس  ورجعت اتمنى ماكنش اذعجتكم ياطنط امال


امال: لأ ياحبيبي بيتك ومطرحك واوضتك لسه ذي ماهي 


ياسر: حبيبتي ياطنط تسلميلي 

اسو القمر عامله ايه ياحلوه وحشتيني جدا 


لم يرى ياسر ذلك الذي اصبحت عينيه ملئه بالغضب ووجه لا يبشر بالخير 


البارت 67من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

نظر علي بجانبه وجد بركاننآ ينتظر الانفجار 


علي: احيييييييه بينها ليلة فل ياسر ابن المسهوكه ده هايتظبط ههههههه 


هبط علي ببطئ الى مستوى زينه التى كانت تستند عليه.... 


علي بصوت هادئ: بت ازينه بصي كده علي اخوكي جنبك... 


.. نظرت زينه صدمت منه... 


زينه بصوت هادئ: يالهوي يالهوي يالهوي يالهوي مين ده 


علي: ههههههه اخوكي يونس الهادي الحنين بقى هولاكوا 


زينه: خرابي دا شكله مرعب اوي ياض طب هو ماله 


علي بغمزه: ههههههه اخوكي طب وحب 


زينه بصوت عالي: حببببببب 


نظر الكل لها.. 


علي: اه يابنت المفضوحه هانتجرس 


زينه: اسفه اسفه اسفه 


علي: اسفه ايه يخربيت ابوكي 


زينه: المهم هو ماله 


علي: ههههههه استني اما اشعلل شويه اصل بعز ياسو حبتين 


زينه: ههههههه وانا والله بعزه يلا يالولو انطلق 


علي: استعنا علي الشقا بالله  احم احم ايه يا ياسر هو مافيش غير اسيا اللي تسلم عليها ولا ايه 


ياسر: الصراحه مش شايف غيرها 


علي: نهار كحلي بجميع الوانه هاتوحشني يا ياسو... 


يونس بغضب مكتوب وهو يضغط علي اسنانه: ياسر روح ارتاح في اوضتك 


ياسر وهو ينظر لاسيا : ايه يايونس ياخويا خليني قاعد وسطيكم شويه انتم واحشني اوي اوي 


علي: العب يامولعب باين هانحضر فيلم اكشن ببلاش ابت ازينه اخوكي هاينفجر في اي وقت 


زينه: ههههههه وحياتك لاعمل ليله وافرق لحمه علي كل الناس لو ضرب الواد اللزقه ابن الملزقه ده... 


علي: عاوز كبدت العجل يابت 


زينه: اتفو عليك ياعلي اتفوا عليك تافه وهاتفضل تافه... 


علي: برضو هاخد الكبده بس كده... 


اسيا: احم بعد اذنكم هاروح اصلي وارتاح فوق ياماما امال... 


يونس: اطلعي 


ياسر بصدمه: معلش ثواني هو انا بحلم ولا حاجه 


سعاد بمكر: لأ ياحبيبي مش بتحلم اصل الخرسا اتكلمت وطلعلها صوت 


♡♕نظر يونس لها نظره ارعبتها فنظرت ارضآ سريعآ خوفآ منه......


ياسر: بجد الله بس صوتك جميل جداً وحلو اوي سمعيني كده صوتك تاني يااسو.. 


علي: تراهني ابت انه هاينفجر دلوقتي 


زينه: خمسين لخمسين 


ياسر: صوتك حلو اوى يااسو عسل شبهك


علي: 1  2   3.اكشن


وهنا ولم يستطع يونس الصمت هجم علي ياسر واخذ يلكمه في وجهه من كل جانب ولم يستطع احد التحكم في  هذا الاسد الغاضب 


زينه: احيه احيه احيه احييييييه دا عجن الواد يخربيتك ياعلي دا هايعمله كفته الحق وقفه ياااااض... 


علي: بطلي زن يابت واصبري اما اتفرج شويه   


 زينه: تتفرج علي ايه يامنيل الحق الواد من ايد الوحش ده ياااض


علي: اووووف حاضر حاضر يابرده


ذهب علي سريعآ الى ذلك الوحش الثائر.. 


علي: يونس يونس اهدى موت الواد يخربيتك يونسسسس فوووق يابني يونسسس


توقف يونس فجأه نظر خلفه وجد اسيا تنظر له بذعر خائفه وتبكي... 


اغمض عينيه حزنآ على تسرعه في غضبه فقد اخافها...

اخذ نفس عميق ليفرغ شحنات غضبه الدفين ويهداء من حاله...   


علي: يونس انت كويس هديت دلوقتي 


♡♕هز يونس راءسها بالايجاب.... 


يونس: اسف جداً ياياسر ام سيد ياام سيد هاتي دوا بسرعه ومرهم وقطن. 


علي: اسف ايه يخربيتك دا انت خرشمت الواد دا ماعدش نافع... 


يونس:احم  معلش ياياسر كنت بس مخنوق من حاجه في الشغل وطلع فيك اعذرني 


ياسر: ااااااه اسف ايه ياعم انت بوظتلي وشي وانا مال امي انا مخنوق ولا تولع تيجي تضربني انا ليييه.... 


يونس: احترم نفسك يلا بدل مااكمل عليك فااهم

 


ياسر بخوف: ان. ا انت عاوز تضربني تاني شا شايفه ياطنط 


امال: يونس خلاص انت بهدلة ابن خالتك 


يونس: انا داخل المكتب 


نظر يونس قبل  ثم  ذهب..... 


اسيا: بعد اذنكم..


ياسر: ااااااه شايفه اللي حصلي ياماما بسبب ابن اختك اااااااه والله لولا انه فجأني كنت رديت عليه... 


علي: اتوكس دا انت اتعجنت.. 


سعاد: معلش ياقلب امك معلش شايفه ياامال ياختي يونس عمل ايه هو انا ابني اتكلم في حاجه تخليه يعمل فيه كده هو احنا علشان قعدين عندكم تذلونا للدرجه دي ياختي.. 


امال: لأ ياحبيبتي دا بيتك ماتقوليش كده.. 


سعاد: اومال دا ايه ياختي شايفه عمل في ابني ايه.. 


امال: معلشي ياحبيبتي انا اسفه ليكي عن ابني 

يلا ياياسر يابني اطلع اوضتك ارتاح وهابعتلك ام سيد بالاسعفات الاوليه... 

وانت ياعلي طلع زينه اوضتها... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

علي: ههههههه ياقلب امك معلش تعالي يابنتي خليني اوصلك اوضتك. 


زينه: ههههههه شوفت شكله ههههههه يالهوي يالهوي دا يونس عمله شاورما الواد مابقاش نافع خالص ههههههه 


علي: اتكتمي يخربيتك هانتفضح اخلصي يلا خليكي تطلعي... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

دخل يونس مكتبه. 


يونس: هو ايه اللي حصلي اذاي ماقدرتش اتحكم في نفسي  كده اذاي وهي هي خافت مني اوي ولا كانت خايفه اه شكلها كده كانت خايفه عليه دا انااقتلها  اووففففففف استغفرالله العظيم واتوب إليه ايه اللي بقوله ده  ياالله انا هاقوم اصلي ركعتين يمكن اهدى شويه  وارتاح... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

دخلت اسيا غرفتها وادت فرضها واخذت تدعي لربها... 


اسيا: يارب اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺يارب قويني يالله وشيل حبه من قلبي واحفظه واحميه يارب واحفظلي اختي واجعلها في حمايتك ايآ كان مكانها  ياارب  اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺

♡♕♕♕♕♕♕♕♡ 

 معلومه كده علي الماشي (دائما قبل ماتدعي لربك صلي على سيدنا محمد واختم دعائك بالصلاة علي سيدنا محمد فالله لا يرد الصلاتين ولا يرفض مابينهم... 🌺♥

♡♕♕_♕♕_♕♕♡

انتهت اسيا من دعائها وقررت الذهاب لزينه ولكن راءت مالم تكن تريد ان تراه... 


اسيا: ياااربيييي هو انا ناقصه احسن حل كأني مش شيفاه واكمل طريقي... 


اكملت اسيا طريقها وهي تنظر ارضآ... 


يونس: ايه راحه تطمني عليه ولا ايه 


اسيا: مش فاهمه قصدك هو مين ده معلش


يونس: الغندور بتاعك 


اسيا: غندور مين انت بتكلمني كده ليه 


يونس: ياسر اللي كنت هاتموتي عليه وانا بضربه تحت هههه ايه خوفتي عليه اوي كده قلبك وجعك عليه ههههه

بتحبيه للدرجه دي طب كنتي قوليلي دا انا افرحل........ 


 

اوقف يونس كلامه بصدمه  اثر تلك اليدين التي نزلت على وجهه 


يونس بغضب: انتي اتجننتي 


اسيا وتحاول كبت دموعها: اخرس انت اللي شكلك اتجننت لما تقولي كده تبقى اتجننت لما تهين احترامي تبقى اتجننت لما تمسح بتربيتي الارض كده تبقى اتجننت ايييه للدرجه  دي شايفني مش محترمه  ... يااستاذ يونس عز الدين البيه المحترم انا يمكن فقيره وتربية ملجاء بس متربية اوي  يامحترم والظاهر اني غلطت وغلطت كتير اوي اوي اوي بعد اذنك 


ثم وبدون سابق انذار وجدت يونس يمسك بيده ويقفذها علي الحائط خلفها. 


اسيا: ان..... 


يونس: اخرسي خالص صوتك مايعلاش عليا فاااهمه. 


اسيا بخوف: اب اب ابعد عنيي كده غلط 


يونس: ومين قال عليكي انك مش محترمه انتي عبيطه 


اسيا ببكاء: سيبني امشي ارجوك 


يونس: انتي ليه بتعملي كده يااسيا ليه بتبعدي عني ليه بتكرهي قربي كده في ايه انا عملت ايه يخليكي تعملي كده ارحميني. 


اسيا: يو يونس ابعد بقى والنبي عا عاوزه امشي 


يونس: طب ردي عليا 


اسيا: مابحبكش مابحبكش افهم بقى مابحبكش انت ذي اخويا ارجوك ابعد وخليك في خطيبتك وسيبني في حالي بقى يااخي انت ايييه اعمل ايه تاني علشان تفهم مابحبكش مابحبكش مابحبكش عيش حياتك بعيد عني انا مش بحبك خطيبتك بتحبك حاول تحبها. 


ابتعد يونس واخلى لها الطريق بصمت دفين.. 


اسيا: اه صحيح انا مابحبش حد ولا خوفت علي حد يايونس بيه لان اللي ذيي مابقاش من حقه دلوقتي يحب ولا يتجواز حتى ههههههه. 


ثم تركته وغادرت.. 


يونس: لأ ياحبيبتي انتي حقك تفرحي ذيك ذي اي بنت حقك تحبي وتتحبي وتتجوزي وتعيشي احلى ايام حياتك مين قال انك اتكتب عليكي تحبسي نفسك وتفضلي وحيده وحزينه ملعون ابو المجتمع اللي يظلمك ومايقفش جنبك   مش ذنبك ان شوية كلاب يعملوا فيكي كده 


صلوا علي النبي محمد 🌺

البارت68من رواية 


#عشقتها_رغم_صمتها

ذهبت اسيا لزينه فى غرفتها... 


زينه: اسوا فينك ياجزمه مستنياكي بقالي ساعه  


اسيا:............ 


زينه: اسوا اسوا يابنتي 


اسيا:......... 


زينه: اسووا انتي يابت


اسيا: ها نعم


زينه: ايييه يااما فينك 


اسيا: معاكي اهو 


زينه بغمزه: معايا فين ياختي دا انا بنادي من زمان ايه اللي واخدك مننا يامزه. 


اسيا: بس يابت لا واخدني ولا جايبني 


زينه: يابت على زوزو برضو 


اسيا: قصدك ايه ياختي 

انتي كمان 


زينه: يعني مثلا مثلا يعني مافيش اي لاڤ كده ولا كده. 


اسيا: اللي ذيي مالوش حق يحب ولا يتحب يازينه ياحبيبتي اللي ذيي ليه يقعد في البيت ساكت وخايف يتكلم علشان الناس متاخدش بالها منه ههههههه لكن احب انا نسيت الكلمه دي خلاص. 


زينه: ليه بتقولي كده ياحبيبتي حقك تحبي  تتحبي وتفرحي وتعيشي حياتك ياقلبي الناس وكلامها خليهم اخر اهتمامك الناس سواء مشيتي صح او مشيتي غلط برضو هاتتكلم فا ليه تعملي ليهم اهتمام المثل اللي بيقول كلي اللي يعجبك والبسي اللي يعجب الناس ده كداب. 

كلي اللي يعجبك والبسي اللي يرضي ربك عليكي... المهم انك مش بتعصي ربنا وده المهم اما الناس طظ فيهم كلهم فاهمه ياقمري 


اسيا بأبتسامه: فاهمه ياروح قمرك. سيبك مني وطمنيني عامله ايه لسه تعبانه 


زينه: ههههههههه لأ انا الحمدلله دماغي بس بيجيلي صداع 🤕رخم كده اوقات بس سيبك باخد العلاج وببقى فله 

بس يااسوا هو انا نمت في الغيبوبه دي كتير 


اسيا: ياااااااااه كتير واكتر حد تعب معاكي ياسين.. 


زينه باستغراب: ياسين ياسين اذاي مش فاهمه 


اسيا: هو اللي فضل جنبك طول الوقت خد اجازه من شغله وقعد جنبك كان يادوب يروح بيته يطمن اهله ويغير هدومه ويرجع جنبك تاني...  


زينه بصدمه: بتهزري صح قولي انك بتهزري 


اسيا: لأ والله هاهزر ليه بجد عمل كده حتى اسألي ماما امال او اي حد تاني.


زينه: طب وعمل كده ليه 


اسيا بغمزه: شكله وقع في حبك ياجميييل هههههه... 


زينه: بس يابت اتلمي 


اسيا: الله وانا مالي ياختي هو الواد اللي يومها كان مكتوب علي وشه بحبهاااااااااا وفي قلبي ساكن حبهاااااا ياريت ياشوووق ااااااه 

بتضربيني بالمخده يازينه ماشي بس برضو بيحبك. 


زينه: غوري يابت بدل مااحدفك بالكوبايه اسيح دمك غورري 


اسيا: برضو بيحبك بيحبك بيحبببيك 


زينه وهي تحمل الكأس بيدها: اعااااااااااا 


اسيا وهي ترقض: يابنت المجانين الحقونيييي 


اغلقت زينه الباب.... 


زينه: يلا ابت من هنا عبو شكلك 


اسيا: بتكروشيني يازينه ماشي بس برضوا بيحبك بيحبك... 


وجدت اسيا الباب ينفتح رقضت بكل سرعتها.... 


اسيا: احييييييييه سمعليكوا... 


زينه: ماشي يااسيا ماشي ياجزمه مسيرك تقعي تحت ايدي.. 


اسيا: ههههههههه ابقى اتغطي كويس قبل ماتنامي علشان بتحلمي كتير ههههههه 


زينه: هاهاهاهاها خفه. 


ذهبت اسيا لغرفتها وغلقت الباب خلفها وما ان اغلقته وجلست ارضآ تبكي وهي تتذكر كلام يونس 


اسيا ببكاء: يارب يارب انا ماليش غيرك ياحبيبي ريحني وريح قلبي فوضت امري اليك يالله.. 


ثم ذهبت وتوضأت وصلت ركعتين لله وقراءت وردها اليومي فى القرءان وذهبت للنوم.   

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡ 

(الورد اليومي هو مقدار محدد من الايات يحدده الشخص لقراءتها كل يوم.) 🌺♥🌺

♡♕♕♕♕_♕♕♕♡

ذهب جميع ابطالنا للنوم وبداخل كل واحد دعاء يتمنى تحقيقه.. 

♡♕♕♕_♕♕♕_♕♡

استيقظت اسيا الساعه 2بالليل لتأدي واجبها  لربها.(قيام الليل).... 


توضأت وركعت لربها وهي تبكي وتستغفره وتحمده... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظ علي علي صوت هاتفه..... 


علي بنوم: ميييييين 


ورد: احم انا ورد ياعلي


علي بفزع: في ايه انتي كويسه حاجه حصلتلك 


ورد: اهدى اهدى انا كويسه


علي: ورد بجد كويسه 


ورد: اه والله كويسه وذي الفل.... 


علي: ولما انتي كويسه وذي الفل جايه تصدعي دماغ امي دلوقتي لييييييييييه..... 


ورد: اهدى ياابن المجانين عاوزه اقولك حاجه ومش عارفه انام بسببها. 


علي: ارغي واخلصي عاوز اتخمد.. 


ورد: احم بص هو يعني انا قصدي يعنياص... 


علي: ماتخلصي ياذفته بقولك هاموت وانام... 


ورد: علي الله يخليك انا متوتره لوحدي 


علي: خلاص اسف قولي بقى في ايه 


ورد: بص هو هو هو 


علي: قولي ياذفته في ايه 


ورد: يوووه على خلاص انسى سلام 👋


علي: ايه بنت المجانين دي امم براحتها انا دلوقتي مش فايق وعاوز انام يلا يالولو اتخمد...... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ورد: يوووه انا ليه ماقدرتش انطقها لساني ده رغاي طول الوقت ومافيش اطول منه لكن عند دي واتقطع اوففف

طب اعمل ايه دلوقتي انا لازم اعمل حاجه يارب ساعدني يالله انا هاقوم اصلي ركعتين وافوض امري لله وانام دلوقتي. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

اشرق الصباح علي ابطالنا.... 


استيقظ يونس وادى صلاته وارتدى ثيابه وجد الجميع على طاولة الطعام ... 


يونس: صباح الخير. 


رد الجميع الصباح عدا اسيا مما اغضب يونس كثيرآ... 


يونس بداخله: تمام اوي كده اصبري عليا ياذفته


ياسمين: صباح الورد يابيبي تعال اقعد جنبي 


يونس: افندم 


زينه: يخربيت محنك يابت ياختي اتعدلي شويه فقعتي مرارتي الله يحرقك.. 


ياسمين: شايفه ياطنط كلامها انا محترمه وجودك علي فكره... 


زينه: يامؤدبه انتي هاتصيعي عليا يابت ولا ايه العبيهم علي غيري


يونس: زينه خلاص 


زينه: اتكتمنا... 


ياسين: الظاهر امي دعيالي ولا ايه 


امال: تعال ياياسين ادخل ياواد افطر... 


ياسين: جاي يامزتي طبعا.. 


زينه: احيه كملت. 


ضربت اسيا بقدمها قدم زينه فنظرت لها. 


زينه: اشجيني


اسيا بغمزه وابتسامه: جاي يتطمن عليكي ياجميييل ههههههههه 


زينه: عارفه لو ماتكتمتيش هاتلاقي الطبق العسل ده في وشك يابت... 


اسيا: ههههه اهدى ياشبح ماتتعصبش خلاص سكت.. 


يونس: بتتوشوشوا بتقولوا ايه 


زينه: بنعبر عن عبطنا لبعضشينا... 


يونس: ماشي ياختي المهم طمنيني عليكي كويسه دلوقتي ياقلبي وليه نزلتي كنت خليكي وانا ابعتلك. 


زينه: انا كويسه ياحبيبي الحمدلله واهو افك وسطيكم شويه. 


ياسين: عامله دلوقتي ياجعفر.. 


زينه: كويسه الحمدلله ياخويا.. 


ياسين: يارب دايما ياقمر 


علي: صباح الصباح ياحلوين النومه عندكم عسل ياابو الانس المهم فين الاكل جعاااان


يونس: اذفت اطفح بسرعه علشان عندنا شغل كتير 

ياسين عملت ايه 


ياسين: قربت اوصل واول مااعرف هاقولك على طول انشاء الله ♥


يونس: انشاء الله.. 


انا هاسبقك ياعلي علشان هاقابل مستر چاك اسيا مش يلا 


اسيا: احم يلا فين 


يونس: هو ايه اللي يلا فين يلا علي الشركه عندنا شغل كتير.. 


اسيا: ماهو احم ا. ا انا مش عاوزه اشتغل تاني 


يونس: نعم اذاي مش فاهم...  


ياسر: صباحو عسل 

اسوا صباح الورد ياجميييل 


ضغط يونس علي يديه ليمنع غضبه... 


يونس بغضب: قولت يلا مش ناقص جنان علي الصبح 


ارتعبت اسيا من هيئته ولكن تمالكت نفسها... 


اسيا: واااا وانا قولت مش عاوزه اشتغل اييه هو عافيه... 


يونس: اه عافيه ماهو انا مش بمزاجك تقولي عاوزه اشتغل اشغلك ولما تحبي تقعدي اقعدك


امال: يونس صوتك مايعلاش عليها فااهم واحترم نفسك في الكلام 


علي: يونس اهدى شويه مش كده 


ياسر: ماخلاص براحتها ياجماعه لو مش عاوزه الشغل مش اجباري 


يونس وقد نفذ صبره: انا هاخرج قدامك خمس دقايق واشوفك في العربيه والا ماتلوميش غير نفسك..  

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

وصلت جميله الشركه وذهبت لعملها 


عصام: فينك يانيله انتي 


جميله: اسفه اتأخرت المواصلات بس وكنت بودي ريم مدرستها. 


عصام: مواصلات ايه يخربيتك يوسف بيه عمال يسأل عنك وعاوزك تروحيله ضروري 


جميله باستغراب: خير في ايه لكل ده 


عصام: مش عارف روحي شوفيه بسرعه 


جميله: حاضر راحه اهو.

♡♕♕♕♕♕♕♕♡


اعذروني على التاخير البارت صغير شويه علشان ان شاء الله هحاول انزل واحد بكره 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

البارت 69من رواية

#عشقتها_رغم_صمتها

علي وهو يأكل: طيب اكمل فطاري بقى يااام سيد عاوز خيااااااااار


زينه: انت جاموسه يلا ماعندكش دم ياذذفت


علي: عندي فراوله


زينه: هاهاهاها خفه ابو تقل دمك 


اسيا: ماما امال انا مش حابه اشتغل كلميه يوافق والنبي... 


امال: والله يابنتي..... 


زينه: اسوا روحي النهارده يونس دلوقتي متعصب ومافيش حد مننا هايقدر يكح في وشه حتى ماما مش هاتقدر يونس بيبقى واحد تاني لما يتعصب.. 


ياسين: انا كصاحب طفولته بخاف منه لما يتعصب روحي علشان دا غبي.. 


علي: روحي يااسيا وبلاش تتحديه دا مخه جزمه...... 


امال: روحي ياحبيبتي واخر النهارده هحاول اكلمه روحي النهارده علشان خاطري... 


اسيا: حاضر ياماما امال حاضر... 


ياسمين: ثواني هاجي معاكم.... 


زينه: تروحي تعملي ايه في شركة ان شاء الله تلعبي بلي.... 


ياسمين: طنط امال خلي زينه ملهاش علاقه بيا 


زينه: من حبي فيكي اوي اتوكسي 


علي: ياجامد هههههه


امال: بس ياواد منك ليها

عاوزه تروحي ليه ياحبيبتي 


ياسمين: هاروح اقضي يومي هناك ياطنط وهاقعد مع اسيا 


زينه: ليه ياختي ملاهي


امال: بس ياذفته انتي

روحي ياحبيبتي خلي بالك منها يااسيا هي ماتعرفش الشركه لسه..


اسيا في نفسها: كويس اهو تقرب منه ويبعد عني........ 


امال: اسيا. 


اسيا: ها. نعم 


امال: ها ايه ياحبيبتي بقولك خلي بالك من ياسمين 


اسيا باابتسامه: حاضر ياماما حاضر يلا 


ياسمين: اوكي باي  مامي باي طنط.. 


زينه: مامي الله يرحم 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

خرجت اسيا وولم تركب بجانبه لم يعلق يونس على هذا وادار سيارته 


اسيا: ثواني لو سمحت 


يونس برفعة حاجب: افندم 


اسيا: احم ي يا ياسمين جايه. 


يونس باستغراب: ياسمين مين لامؤخذه 


اسيا: خا خ خطيبتك 


يونس: نعم ياختي


اسيا: خطيبتك 


يونس: ودي هاتعمل ايه ان شاء الله رايح اتفسح وانا ماعرفش انتي عبيطه 


اسيا: لو سمحت ماتغلطش وبعدين انا مالي هي اللي قالت اجي ومامتك قالتلي اخدها 


يونس: انتي........ يارب صبرني. 


ياسمين: هاااي ياحبيبي 


يونس: اتعدلي ياياسمين اسمي يونس فاهمه 


ياسمين بخوف: ا ا ا اسفه 


نظر يونس لاسيا بغضب جحيمي.... 


يونس في نفسه: تمام تمااااام وحيات امي لوريكي يااسيا يومك مش معدي.... 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

استيقظت ورد من نومها


زينب: انت ياذفتتتتتته

قومي بقى دي شكل واحده كتب كتابه بعد يومين قومييييي


ورد: ياربييييي يوووه 

صحيت ياحجه والله صحيت صحيييت


زينب: الف مبروك ياختي يلا قومي اطفحي... 


ورد: ماشاء الله لسانك بينقط عسل ياوزه 


زينب: يلااااااا


ورد: ههههه حاضر قايمه

لازم اكلم علي لازم ماينفعش اتأخر بس ماما وكتب الكتاب بسسسس

ياربي ساعدني انا سلمتلك امري ياالله. 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

جميله: نحن هنا 


يوسف: تعالي ياختي ادخلي. 


جميله: كنت عاوزني في حاجه ولا ايه 


يوسف: اه اقفلي الباب وتعالي


جميله: لأ اعم انا اخاف والشيطان تالتنا 


يوسف: اخلصي يابت 


جميله: خلاص اعم اهدى كده اهو


يوسف: اترزعي


جميله: اترزعنا تشكر اذوق 


يوسف: جميله كنت عايز اعرف منك حاجه 


جميله: خير ياسيدي


يوسف: احم كنت عاوز اعرف شوية حاجات ان اهلك الحقيقين


جميله: امي واتوفت وماليش غير ريم.. 


يوسف: قصدي اهلك الحقيقين ياجميله مش امك بالتبني.. 


جميله: ماعرفهمش ومش عاوزه اتكلم عنهم لو سمحت 


يوسف: جميله اسمعيني


جميله: بعد اذنك عندي شغل


يوسف: ج...... 


♡♕♕♕♕♕♕♕♡

وصل يونس امام الشركه 


ياسمين: واووووو تحفه


ذهب يونس وهم خلفه


 ياسمين: ياربي  ايه الجمال ده الشركه دي تحفه.... 


يونس: الصبر يارب 


ذهب يونس الى مكتبه 


يونس: اسيا كلمي مستر چاك بلغيه اني منتظره 


اسيا: حاضر 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

جاك: من معي


اسيا: سكرتيرت مستر يونس انه الان في مكتبه في انتظارك 


چاك: حسنآ سأتي وداعآ 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ياسمين: انتي يابتاعه انتي انا هالف في الشركه اتعرف عليها لو يونس حبيبي سأل عرفيه اوكيه


اسيا: حاضر. 


ذهبت ياسمين والى ان ذهبت حتى طلبها يونس


يونس: اسيا 


اسيا: تحت امرك يافندم 


يونس: هاتيلي ملف الصفقه حالآ. 


اسيا: حاضر 


دخلت اسيا والى ان دخلت حتى وجدته امامها...... 


اسيا بخوف: ف ف في ايه 


يونس بثبات وهو ينظر لها : ليه 


اسيا: ليه ايه 


يونس: ليه بتتجاهليني


اسيا: افندم


يونس: انا عارف انك بتحبيني ذي مابحبك وواثق كمان قلبك ده مش بيدق غير ليا انا وبس.... 


اسيا: اب ابعد عني 


يونس: ليه بتكرهي قربي انطقي ليه بتبعدي كل مااحاول اقرب منك انطقي يااسيا ليه ليييه اسيا انا بحبك والله بحبك ليه رفضاني كده

 ليه مش عاوزاني ليه بتكلميني وحش يااسيا 


اسيا: مابحبكش افهم بقى يابنأدم انت مابحبكش بكرهك انت ايييه قولتلك الف مره مابحبكش.. 


يونس؛ كدابه وهافضل اقولك كدابه انتي بتحبيني كدابه كدابه اعترفي بقى تعبتيني


اسيا: ابعد عني 


يونس: قولي يااسيا ارجوكي 


اسيا: بكرهك بكرهك 


يونس: كدابه كدابه كدابه اعترفي بقى 


اسيا: ابعد عني عاوزه امشي 


يونس: قوليييييي 


اسيا ببكاء: سيبني امشي والنبي ارجوووك


يونس: ليه بتعملي كده طب ايه السبب اسيا انا بحبك والله بحبك مش قادر ابعد وبعدك عني ده بيضعفني ومدمرني حسي بيا بقى انا تعبت 


اسيا: ا ان انا... 


صمتت اسيا بسبب طرق احدآ على باب المكتب 


شتم يونس بين نفسه


ذهبت اسيا سريعآ....

والى انفتح الباب حتى وجدته چاك..


چاك:اوووووو مابكي ياجميلتي 


تركته اسيا وذهبت للخارج.....


چاك:اووو ياويلي يالها من فتاه جميله احسدك مستر يونس فاانت تتمتع بهذا الجمال وحدك يارجل

اعذرك فاهي تمتلك جمال بهار يالها من جميله حقآ .... 


يونس بغضب: اصمت اياك اياك ان تلفظ اسمها على لسانك والا قطعته. 


چاك: ا انا لا اقصد مستر يونس


يونس: اذهب لا اريد رؤيتك ولقد انتهى كل شئ بيننا..

 

چاك: ماذا تقول يارجل

كل هذا من اجل فتاه 


يونس: قولت اذهب الان قبل ان افعل شيئآ اندم عليه 


چاك: ماهذا هل انا اتكلم مع رجل ام ما..... 


لم ينهي كلامه حتى وجد يونس يسدد له اللكمات من كل اتجاه 

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡


ذهبت اسيا للحمام 

واخذت تتنفس بسرعه كبيره


اسيا: اهدي اهدي يالهوي كنت خلاص هاعترف 

اوففف الحمدلله الحمدلله 

اغتسلت بالماء وخرجت فوجدت الجميع يرقض اتجاه المكتب. 

 ♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهبت دارين للمكان الموصوف لها 


دارين: ياالهي ماهذا المكان المظلم المخيف 

ياربي. 


......: حبيبت قلبي وحشاني 


دارين: اين انت لقد ارتعبت بشده 


.......: هههههه لأ انا عاوزك رايقه دا احنا ليلتنا صباحي هههههه تعالي تعالي دا انتي وحشاني اوي 


اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين اجمعين وسلم تسليما كثيرا 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

البارت 70من رواية 

#عشقتها_رغم_صمتها

يوسف: جميله استني 


جميله: نعم خير 


يوسف: في ايه هو انا قولتلك حاجه عيب انا عاوز اساعدك تلاقي اهلك 


جميله: ياسيدي وانا ماقولتلكش كلف واتعب نفسك ودور على اهلي انا أصلا مش عاوزه اعرف مين اهلي سيبني في حالي لو سمحت.. 


يوسف: جميله ارجوكي علشان خاطري ساعديني بلاش تبقي كده قاسيه يمكن هما بيدوروا عليكي وانتي فاهمه غلط. 


جميله: غلط ايييه بقولك مالكش دعوه


يوسف: ط طب بصي مش هادور بس عاوزك تكلميني على اللى تعرفيه بس كأنها محادثه عادي بنا 


جميله:........ 


يوسف: جميله ارجوكي علشان خاطري كلام عادي علشان حابب بس اتعرف عليكي والنبي وافقي بقى ياحبيبتي ماتكسفنيش والنبي


جميله: تمام 


يوسف: حبييت قلبي ياناس تعالي احكي


جميله: اممممم بص يايوسف انا كنت طفله ومش فاكره اهلي خالص ولا اشكالهم بس اللي افتكره وماما الله يرحمها كلمتني عنه اني كان عندي اب وام وليا اخت وماكنش ليا اهل غيرهم واللي ماما عرفته انهم ماتوا في حادثه وانا واختي اللي ربنا نقذنا منها للاسف 


يوسف: طب فين اختك 


جميله: امممم مش عارفه والله اتفرقنا بعد الحادثه دي وربنا بعتلي ماما تربيني ذي بنتها 

اما اختي الله اعلم بحالها ماعرفش عنها حاجه ميته ولا حيه مش عارفه بس ماما لقت سلسله في رقبتي نص قلب مكتوب عليها نص كلمه بس مش كامله  


يوسف: فين طيب السلسله دي.. 


جميله: عاوزها ليه


يوسف: جميله ارجوكي علشان مامتك دي حتى وصتك تدوري على اختك... 


جميله: ماشي اتفضل السلسله دي في رقبتي من صغري خد اهي ممكن اغور انا بقى عندي شغل..... 


يوسف بفرحه:  خلاص غوري مش عايز حاجه تاني.... 


جميله: واطي واطي مافيش كلام 


يوسف: سمعتك ياجزمه


جميله: هااا ط طب سماعليكم


يوسف: ههههههه مجنونه بس بحبها ههههههه بحبها بحبك ياجميله بحبك يامجنونة قلبي وحياتي 

بس لازم ادور علي اختها الاول واجمعهم مع بعض بأذن الله هاتظهر بأذن الله يارب تكون بخير يارب 

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

ذهبت اسيا  حيث تجمع الناس وصعقت من ذلك المشهد...... 


كان يونس فوق چاك يلكمه بقوه ويسبه بأفظع الالفاظ ولو يمهله فرصه حتى لكي يتنفس

حتى خارت قواه ولم يستطع المقوامه واستسلم له حتى اغمي عليه ولكن ذلك الاسد الغاضب المتوحش لو يتوقف بل استمر في لكمه مرارآ وتكرارآ 


اخذت اسيا تتراجع للخلف وهي ترتعش خوفآ من هيئة يونس الجديده عليها.. 


وصل علي وياسين الى الشركه..... 


علي: تعال بقى ياعم الظبوطه اما اوريك شركتنا العسل دي... 


ياسين: ههههههه ماشي ياخويا بس نتطمن علي الواد  يونس الاول علشان كان متعصب الصبح.. 


علي: ههههههه تعا..... 

ايه ده في ايه هنا مال الدنيا مقلوبه كده.


سأل علي احدى موظفين الشركه 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 بقولك ياايمان هو في ايه هنا 


ايمان: مستر يونس هايموت مستر چاك الحقه يااستاذ علي بسرعه..... 


علي: نهار احوس تعال ياياسين اما نشوف المدهول ده... 


وصل علي وياسين الى مكتب يونس ووقفوا بصدمه مما هو امامهم 


ذهب ياسين بسرعه وحاول ابعاده...  


ياسين: يونس يونس كفاية الراجل هايموت في ايدك كفايه

عليييييييي ساعدني بسرعه... 


خرج علي من صدمته وذهب اليه حاولوا ابعاده ولكن كان يبعدهم 

ولكن الا ان طفح الكيل بعلي حتى اخذ هو يلكم يونس بكل قوته حتى ابعده..... 


يونس بأنفاس لاهثه: اتصلوا بالاسعاف تاخده من هنا مش ناقص قرف


علي: يخربيتك الله يخربيتك انت ايه جاموسه مابتفهمش

ايه اللي عملته في الراجل ده يخربيتك الراجل كنت هاتموته في ايدك.... 


رفع يونس نظره وجدها تنظر الى المكان اللي كان چاك يرقض فيه والى دمائه برعب وصمت وترتعش..... 


يونس: اس اسيا 


اسيا:....... 


يونس: اسيا ردي عليا 

اسيا.... 


اسيا بخوف وصدمه وبكاء: ها اب اب اب ابعد عني  


يونس: اسيا اسمعيني ارجوكي


اسيا بخوف: ع عا علي ابعده عني والنبي والنبي ابعده اانا انا خايفه روحني روحني ارجوك


يونس: اسيا اسمعيني ارجوكي ا ا انا هافهمك 


اسيا بخوف: او اوعى تلمسني انا ا ان انا ب بخاف منك ا انت ذيهم ذيهم ع علي روحني من هنا والنبي عاوزه ماما امال ارجوك... 


يونس بحزن وندم : اسيا اس....... 


علي: يونس خلاص ابعد عنها دلوقتي البنت خايفه منك انا هاروحها 


يونس: لأ انا هاروحها تعالي يااسيا... 


رقضت اسيا خلف علي


اسيا: اب ابع ابعد عني انا  انا انا عازوه علي يوصلني


يونس: بس 


علي: خلاص يايونس انا هاروحها.... 


يونس: تمام روحها وانا هاخلص حاجه والحقك


علي: تمام يلا ياياسين تعالي يااسيا. 


ياسين: اسبقني وانا جاي وراك. 


#جلس يونس علي الكرسي خلفه بتعب وارهاق..... 


ياسين: بتحبها 


يونس: الكلمه دي سهله دلوقتي جنب عشقي ليها بعشقها ياياسين قلبي قلبي بيوجعني اوي لما بشوف خوف مني في عينها بتقطع لما بتقولي بكرهك بحس اني هاموت لو ماشوفتش وشها وشوفت ضحكتها بس مش عارف ليه القدر عكسي البنت الوحيد اللي حبيتها في حياتي رفضاني وكرهاني وبتخاف مني 


ياسين: لازم تخاف يايونس علشان انت معيشها في الخوف ده المفروض تسعى انك تشوفها بتضحك مش تبكيها المفروض تهتم بيها وبزعلها المفروض افعالك تخليها غصب عنها تقولك بحبك من غير ماهي تحس بنفسها حتى المفروض تخليها هي تحب تشوفك وتضحكلك مش تقولك بكرهك العيب فيك يايونس مش فيها انت معيشها جو رعب ودي بنت عايشه عيشه عذاب من صغرها خليها تفرح وتعيش اجمل ايام حياتها علي ايدك خليك انت ضهرها مش تروح تستخبى ورا ضهر تاني منك خليك سندها يايونس لما تقع انت اول واحد تروحله واهم حاجه اتمسك بيها ماتضعفش من اول الطريق  فاهمني


يونس: فهمتك ياياسين بجد شكرا فتحت عيني علي حاجات كتير كانت غايبه عني شكرا بجد 


ياسين: انت اخويا ياض يلا قوم صلي ركعتين واستغفر ربك وشوف الدربكه دي وحصلنا ماشي. 


يونس: لسه بتحب زينه


ياسين: وهافضل احبها طول العمر 


يونس: طب اعترفلها


ياسين: لازم تحبني الاول 


يونس: ياسين زينه مرت بظروف صعبه كتير خليتها تكره قرب اي راجل منها مابقتش عاوزه تحب خالص هاترفضك كتير 


ياسين: مش مهم انا راضي ومش هاستسلم هافضل جنبها حتى لو ماحبتنيش كفايه عليا اشوف ضحكتها الجميله غير كده مش عاوز حاجه.. 


يونس: ربنا يجعلها من ننصيبك انا عن نفسي موافق. 


ياسين: ههههههه كده فاضل جعفر اختك وادخل عش الزوجيه عينا يارب يلا سلام الواد مستنيني... 


ادى يونس وضوءه وسجد لربه فالا ملجأ لنا سواه..

اخذ يبكي ويشكي لربه  مثل الطفل الصغير...


#بعد فتره طويله انتهى وقرر الذهاب للمنزل  

♡♕♕♕♕♕♕♕♡

دارين: ياالهي 


...... :في ايه ياحجه انتي على الصبح


دارين: چاك چاك مصاب  في المشفى 


......: ايه طب من ايه


دارين: يونس يونس السبب في ذلك 


.......: ليه عمل كده 


دارين: لا اعلم لا اعلم علي ان اذهب 


......: مش هاشوفك 


دارين: ليس الان ليس الان علي ان اذهب وداعآ 


......: وداعآ ياختي

♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡

وصل يونس للمنزل والى ان دخل وجد الجميع في انتظاره.. 


يونس: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🌺


#رد الجميع عليه السلام


امال: يونس عاوزاك لوحدنا  حصلني علي المكتب.. 


يونس: حاضر ياامي اتفضلي... 


دخل يونس خلفها 


يونس: خير يام....... 


لم يكمل يونس كلامه حتى وجد كف خماسي الابعاد محطم العظم كلنا عارفينه نزل علي وجهه


يونس: ......... 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا



إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close