أخر الاخبار

سكريبت لانك محبوبي الفصل الثالث بقلم نشوه عادل

 سكريبت لانك محبوبي الفصل الثالث بقلم نشوه عادل 

سكريبت لانك محبوبي الفصل الثالث بقلم نشوه عادل 

بسم الله نبدأ🤍

مالك:  اصل اختك تعبت النهاردة فى المدرسة وجات هنا ع المستشفى والدكاترة اكتشفوا انها مريضة قلب ولازم تعمل قلب مفتوح فى اقرب وقت 


روضة بعياط:  لاااا رنيم انا... انا لازم اشوفها حالا هى فين


مالك وهو بيرجعها مكانها:  انتى مجنونة الكالونة بإيدك اهدى هى هنا اتعمل ليها اللازم وهى بخير 


روضة:  انا عاوزة اقوم اروحلها عاوزة اشوفها 


دخلت الدكتورة اللى كانت بتابع حالتها وكان المحلول خلص فشالت من ايدها الابرة فقامت بسرعة وهى حاسة بدوخة ومش قادرة تمشى كانت هتقع لكن مالك سندها واخدها لغرفة رنيم


روضة:  رنيم حبيبتى انتى كويسه؟!  حاسة بايه؟! 


رنيم بضحكة:  انا كويثة خالث عمو ده طيوب خالث بثى كده جابلى ايه


نظرت روضة ولقت شوكلت والعاب كتير باستها روضة من خدها وقالت:  طيب يا حبيبتى انا هقوم اشوف الدكتور هيقول ايه عشان نمشى من هنا


خرجت روضة ولقت مالك واقف مربع ايده وباصص عليها:  اختك محتاجة عملية فى اسرع وقت والتكلفة كبيرة اوى هتتصرفى ازاى؟ 


روضة باستسلام:  مش عارفة هستلف من اى حد واسدد المبلغ ع اقساط او هجيب قرض من البنك هعمل اى حاجة


مالك:  وانا مستعد اسلفك المبلغ ده ايه رأيك؟ 


روضة:  بجد.. طيب طيب انا ممكن امضيلك وصل امانة بالمبلغ وكل شهر هسددلك منه جزء


مالك:  لا مش محتاج وصل امانة انتى ممكن تعملى حاجة تانية احسن


روضة:  حاجة ايه؟ 


مالك:  تشتغلى عندى بالقصر ها قولتى ايه؟ 


روضة غمضت عيونها بحسرة كانت هترفض لكن بصت ع اختها بحزن وقالت:  موافقه يا مالك بيه امتى اقدر استلم الشغل


مالك بنظرة انتصار:  من النهاردة طبعا وبكرة اختك هتعمل العملية متقلقيش


اخدت روضة رنيم رجعتها ع البيت وطلعت ع القصر مع مالك  ... قبل ما يوصلوا بحاجات بسيطة بصلها وقال:  انتى مش هتبقى خدامة ولا حاجة زى ما انتى مفكرة انتى هتبقى ممرضة لامى مش انتى معاكى معهد تمريض وبتكملى كلية عشان كده


روضة:  ايوة


مالك:  كل المطلوب منك تخلى بالك من امى وبس وطول ما هى مبسوطة منك امورك كلها هتتحل غير كده صدقينى هتشوفى منى وش متمناش تشوفيه


روضة:  ليه انت لسه ناوى تعمل فيا ايه اكتر من اللى عملته! 


مالك:  لا من ناحية اقدر اعمل حاجات تانية اقدر اعمل كتير بس محبتش اتعبك اكتر اصلك صعبتى عليا


روضة:  لا كتر خيرك والله


وصلوا القصر وكانت والدته ايمان تجلس ع كرسيها المتحرك فى الحديقة تقرأ وردها دخل عليها مالك وقبل يدها.. ايمان بابتسامة:  قلبى وربى راضيين عليك ليوم الدين يا ابنى


مالك:  حبيبتى يا امى ع فكرة انا محضرلك مفاجاة


ايمان:  بجد يبقى اكيد هتتجوز مش كده؟ 


مالك بضحكة:  لا جواز ايه بس لسه بدرى ع الكلام ده حاجة تانية خالص انتى طلبتيها وانا حققتها... وشاور لروضة: تعالى يا انسة روضة


روضة:  مساء الخير  ... اتسعت عين روضة حين رأتها:  مدام ايمان؟! 


ايمان بفرحة:  روضة حبيبتى دى فعلا احلى مفاجأة عملتها ليا يا مالك ازاى عرفت ان دى البنت الممرضة اللى كانت بالتدريب لما كنت فى المستشفى وقولتلك انى نفسى تيجى وتكون هى الممرضة الخصوصى بتاعتى


مالك بثقة:  وهو معقول ست الكل تتمنى حاجة وانا اعارضها برضه انتى احلمى وانا انفذ عن اذنكم عشان عندى شغل 


كاد ان يذهب ولكن لحقت به روضة سريعا:  استنى 


مالك:  افندم؟ 


روضة:  ممكن افهم انت ازاى كده بجد يعنى فيها ايه لما تيجى تقولى انك عاوزنى ممرضة لمامتك خصوصا انى بحبها وكنت هوافق عادى ليه كل الدراما اللى عملتها دى؟ 


مالك بغرور:  عشان انا بأمر وبس مش باخد برأى حد عن اذنك


سابها مكانها بتبصله باستغراب وفى نفسها:  واحد مغرور ومتخلف


خلصت شغلها فى القصر ووقت انها تمشى قررت تروح ع الچيم عشان تعرف إياد باللى حصل 


إياد بغضب:  ليه وافقتى ليييييه؟ 


روضة:  مكنش قصادى حل غير انى اوافق عشان اختى


إياد:  انتى عبيطة فيه مليون حل تانى كنتى تعالى واطلبى منى انا ليه توافقى تكونى عبدة عند كلب زى ده


روضة بدموع:  اعمل ايه غصب عنى عقلى اتشل من كتر التفكير وبعدين اجى اطلب منك ليه هو انت ولى امرى؟ 


إياد:  ايوة ولى امرك 


روضة:  مش فاهمة؟ 


إياد وهو بيجذبها من وسطها عليه:  انا بحبك يا روضة فاهمة يعنى ايه بحبك.. وقبل شفتيها بشغف وقوة روضة وهى تحاول ان تبعده عنها لكنها فشلت بعد عنها لانها مكنتش قادرة تاخد نفسها


روضة بعياط:  ليه عملت كده لييييه؟! 


إياد:  نفسى فيكى


روضة بصدمة:  انت.... انت بتقول ايه قصدك ايه؟! 


إياد وهو بيقرب منها وبيقلع قميصه:  هتعرفى حالا انا قصدى ايه.. وووووو


الفصل الأخير من هنا


مجمع الروايات الكامله من هناااا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close