القائمة الرئيسية

الصفحات

يا أنا يا حماتي الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

 يا أنا يا حماتي الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

يا أنا يا حماتي الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول


الام 

هونت عليك يا ابني تعمل فيا كده مش قادره 

اصدق والله ، وفعلا راحت عند نورا واول لما دخلت نورا قالت 


نورا 

معقول ماما عندي ده انتي عمرك ما عملتيها وجتيلي خير في حاجه ولا ايه


الام 

اخوكي ماشاني من البيت يا نورا وانا مش عارفه 

اعمل اي سمع كلام مراته يابنتي


نورا 

وهو انتي كنتي مستنيه عقاب ربنا يكون ازاي يا ماما انتي جيتي على نسمه كان لازم يحصلك اللي حصل ده


الام

وهو انا يا بنتي ناقصه كلامك ده انا بجد مش عارفه اتصرف ازاي واعمل ايه وعارفه ان حماتك صعبه ومش قادره تخليني اقعد معاكي هنا


نورا 

حماتي اتغيرت معايا يا ماما مع أن كان لازم 

يحصل فيا اللي حصل في نسمه 


الام 

هو انا بكلمك لازم تجيبيلي سيره نسمه دي ما خلاص بقى هي راحت لحالها وبعدين هي كانت كويسه يعني 


نورا 

اه يا ماما كويسه وما شفناش منها الا كل خير ما كانتش تستاهل خالص اللي حصل فيها ده


الام 

المهم يا بنتي انا هعمل ايه دلوقتي همشي والله افضل قاعده هنا ولا اعمل ايه


نورا 

ما اقدرش يا امي اقولك امشي خليكي لحد ما تكلم شريف ويرجعك بيتك


الام 

تفتكري ممكن يرجعني البيت تاني بعد ما اتجوز

رقيه وقلبها بقي جامد كده ، وعدا كام 

يوم وبعدها أنا روحت ل نورا 


نورا 

نسمه بنت حلال والله انا كنت لسه هتصل بيكي علشان اطمن عليكي عامله اي 


نسمه 

عندي موضوع مهم جدا ولازم اكلمك فيه

وبعدها دخلت واقعدت 

مش رقيه راحت ل مصطفي انهارده الشركه 


نورا 

وهي عايزه ايه تاني من مصطفى بعد ما خلاص ما اطلقت منه


نسمه 

أنا هقولك علي كل حاجه ، وبدأت احكي ليها 

وانا كنت داخله المكتب عند مصطفي وسمعت 

رقيه بتقول 


                #فلاش 

رقيه 

ارجوك يا مصطفى رجعني انا مش هقدر اعيش من غيرك بجد انا مش عارفه اعيش خالص مع اللي اسمه شريف  ده


مصطفي 

مش ده كان اختيارك واللي كنتي عايزاه جايه عايزه ايه دلوقتي بعد ما اخسر فلوسه وجايه ليا اقصد فلوسي انا مش حضرتك انا مدياله الفلوس برد


رقيه 

انا مستعد اخليه يطلقني دلوقتي بس ارجوك رجعني ليك انا مش عارفه اعيش والله في العيشه اللي انا عايشاها دي


مصطفي 

والله هي دي العيشه اللي حضرتك تستاهليها اتفضلي اطلعي بره انا لا يمكن ارجعلك تاني


رقيه 

طيب انا كده كده هطلق منه ارجوك خد 

وقتك وبعدين شوف هتعمل اي انا عارفه ان انت بتحبني وما تقدرش تعيش من غيري برده وان كنت بتطلقني غصب عنك علشان انا اللي طلبت منك كده


مصطفي 

طول عمرك يا رقيه عايشه في وهم انا خلاص نسيتك ومش حاطك في دماغي خالص

وامشي بقي من هنا ، وبعدها خرجت وانا 

دخلت 


نسمه 

انا مش مصدقه هي رقيه كانت هنا عايزه ايه


مصطفي 

ربنا بياخذلك حقك من شريف رقيه جايه هنا وعايزه ترجعلي انا لا يمكن اعمل كده بس لو عايزاني اخليها تطلق من شريف وترجعي ليه انا ما عنديش مشكله


نسمه 

لا طبعا انا يمكن ارجع لشريف بعد اللي حصل ده بس ازاي هي كده 


مصطفي 

طول عمرها انانيه ومش بتفكر الا في نفسها وبس المهم انا كنت عايز اتكلم معاكي 

في موضوع هو انتي بجد عمرك ما هترجعي لشريف تاني بصراحه انا بحبك وعايزه اتجوزك


نسمه 

انت بتقول ايه يا مصطفى لا طبعا مش هينفع


مصطفي 

انا مش عايز ردك دلوقتي فكري وبعد كده شوفي هتعملي ايه ، وبعدها خرجت من مكتبه 

من غير ما اتكلم 


                #رجوع


نورا

معقوله بتعمل كده في اخويا انا مش فاهمه البنت دي ليه كده مهي كانت عايشه مع مصطفي الاول ليه تطلق منه 


نسمه 

اللي عرفته انها كانت عايزه مصطفى يكتب لها شركه باسمها وهو رفض ، وفي الوقت ده خرجت 

حماتي وقالت


الحما 

ارجوك يا بنتي انا عايزاك تقولي الكلام ده لشريف لان انا لو قلته مش  هيصدقني. 

، وانا قومت وقفت وقولت 


نسمه 

ايه ده هو حضرتك هنا انا ماشيه يا نورا


الحما 

ارجوكي يا نسمه انا عايزاكي تسامحيني في اللي انا عملته معاكي والله يا بنتي ربنا خدلك حقك انا ندمانه بجد على ان انا سبتك تضيعي من ابني


نسمه 

عمري ما هسامحك يا حماتي على اللي انتي عملتيه معايا انا اسفه يا نور انا ماشيه


نورا 

عندها حق والله يا ماما في اللي هي عملته ده اللي كنت بتعمليها معاها كثير مش شويه

المهم لازم شريف يعرف بكل حاجه ، وفعلا 

راحوا بيت شريف وكان قاعد مضايق 

وفتح ليهم 


نورا 

ايه ده يا شريف ميل شكلك عامل ليه كده


شريف 

رقيه بعد ما سبت امي تمشي ما رضيتش ازعلها سابتني هي كمان ورفعت قضيه وطالبه الطلاق وعايزه مني المؤخر


نورا 

احمد ربنا ان ده اللي حصل ذنب نسمه بيخلص 

منكم 


شريف 

سامحيني يا امي اني سبتك تمشي من هنا حقك عليا انا اسف والله


الحما 

ده ذنب نسمه ولا عملته فيها يا ابني المهم. 

طلق اللي اسمها رقيه دي لانها مبقتش

تنفعك ، وف الوقت ده دخل مصطفي وقال 


مصطفي 

خلاص انت خلصت من رقيه بس انت كمان كنت لازم تتحاسب زيها رقيه حاولت تيجي الفيلا 

وتقتلني وانا بلغت البوليس عنها 


شريف 

اي ده مصطفي طيب وهي ليه عملت كده 


مصطفي 

علشان انا رفضت ان انا ارجعلها هي خدت 

نصبها واظن انت كمان طمعت وسبت بنت 

الاصول تروح من ايدك وده كان جزاءك 


شريف 

والله انا هفضل ادور على نسمه وهرجعها ليا تاني انا عارف ان هي ما لهاش حد غيري


مصطفي

كان الاول ملهاش غيرك انا اتقدمتلها وهي وافقت عليا ارجوك تنساها بقى انا جيت علشان اقول لك ان الكابوس اللي اسمه رقيه خلاص راح فوق لنفسك بقى ، وبعدها مشي 


الام 

حقك عليا أنا السبب ف كل ده كنت مفروض اعملها زي بنتي لانها فعلا كانت  بتعاملني زي امها ، ورجعت حماتي شقتها وبعدها ولدت 

نورا بس انا معرفتش اروح لأن شريف 

كان هناك وبعدها اتجوزت مصطفي وكنت 

مبسوطه معاه 


تمت


بداية الروايه من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close