رواية يا أنا يا حماتي الحلقه الاولي بقلم هويدا زغلول
![]() |
نسمه
يعني اي يا حماتي عايزه تجوزي شريف
ل بنت اختك أنا مالي هي أطلقت ولا لا
حماتي
اه يا حبيبتي هتجوزو ولو مش عجبك
وعايزه تمشي معنديش مشكله
وقبل ما نبدا الحكايه أنا نسمه عايشه
في بيت حماتي بعد ما خلتني ابيع شقتي
وفاكره يوم ما حماتي دخلت هي وبناتها
وقالت
حماتي
تعالي يا قلب امك مش عارفه حماتك
دي عامله ليه كده منها لله الوليه المفتريه
هبه
من ساعت ما عرفت يا ماما ان انا مش هحمل
الا بعمليه حقن مجهري وهي عامله
تعملني وحش ، وفي الوقت ده انا خرجت وقولت
نسمه
مساء الخير يا جماعه اي يا هبه مالك عامله
تعيطتي ليه مالها يا حماتي
الحما
ملكيش دعوه روحي اعملي ليها كوبيا ليمون
خليها تروق دمها اه مهي ناس ليها
حموات طيبه وناس ليها حموات زي حمات
بنتي
نسمه
أنا كان قصدي اطمن عليها بس والله
يا حماتي اصل شكلها مضايق اوي
الحما
حماتها المفتريه مشتها من البيت
أنا نفسي اعرف الوليه دي جايبه القسوه
دي كلها منين
نسمه
علشان موضوع الخلفه برده دي حاجه بيد ربنا على فكره
الحما
وانتي هتقعدي تتسمري معنا ما تقومي تعملي لها كوبايه الليمون وحضريه الاكل
نسمه
حاضر يا حماتي قمت ودخلت اوضتي وخرجت ثاني وقعدت جنب هبه ولقيت حماتي بصيتلي وقالتلي
حماتي
ايه اللي جابك ثاني يا بت وفين كوبايه الليمون اللي انا قولتك عليها
نسمه
حاضر يا ماما هاعملها ليه بس عايزه هبه في كلمتين خذي هبه دي فلوس بيت ابويا اعملي بيهم العمليه
هبه
هو انتي بتتكلمي بجد يا نسمه بس انا مش هقدر اسد ليكي الفلوس دي
نسمه
وانا مش عايزاهم يا حبيبتي ربنا يقومك بالسلامه ويحصل الحمل على خير بعد اذنكم ، وبعدها
دخلت المطبخ
نورا
والله حرام يا ماما اللي بتعمليه مع البنت دي البنت دي حنيه الدنيا فيها
حماتي
اقعدي انتي ساكته يا اختي دي دافعه ليكي الفلوس علشان خاطر يبقى لها صوت في البيت هنا بس على مين والله ابدا ما يحصل
نورا
والله يا ماما شكلها مش كده خالص شكلها طيب جدا انتي فاهمه عن ايه تدفعلي فلوس العمليه
الحما
المهم اوعي تقولي لحماتك ان الفلوس دي انتي واخدها من مرا ت اخوكي قوليهاا امي اللي جابتهالي اه علشان تبقي عينك قويه كده قدامكم
نورا
طيب انا همشي بقى يا ماما علشان خاطر الحق اتكلم مع ابراهيم واقوله نروح للدكتور علشان نعمل العمليه
الحما
ادخلي يا بنت عليهم وتكلمي بقلب جامد وقولي لها انا هعمل العمليه واخلف يا حماتي
وانا كنت قاعده في اوضتي ولقيت شريف
داخل الاوضه ومشكر وانا اول لما شوفته قمت وقفت وقولت
نسمه
مساء الخير يا حبيبي احضرلك الاكل اي مالك شكلك عامل ليه كده
شريف
انا سمعت ان انتي اديتي ل نورا الفلوس بتاع البيت ابوكي علشان تعمل عمليه الحقن منا قولت ليكي كام مره هاتيهم علشان اعمل مشروع بيهم وانتي رفضتي
نسمه
صعبت علي اوي والله لما عرفت ان حماتها مشيتها من البيت بسبب الموضوع ده بصراحه انا نفسي اختك تكون حامل
شريف
لا والله وانتي عملتي كده علشان خاطر اختي تكون حامل على اساس ان انتي هتفرحي اوي لما اختك تكون حامل انتي عامله كل علشان
تقولي اه منا دفعت لأختك فلوس
نسمه
اخص عليك يا شريف معقول انا برده هقول في يوم من الايام كده والله ابدا
شريف
اسمعي انا بكره هكلم نورا واقول لها انها هتجيب الفلوس ومش هتعمل عمليات ، وبعدها
خرج واقعد جمب أمه وقالها
شريف
هو ابراهيم هيجيب الفلوس اللي هو اخذها دي ازاي يا امي ما ما انا عارف ان هو مش هيقدر يسد الفلوس دي كلها يا ترى هيجيب الفلوس منين
الحما
اه انت دخلت لمراتك بقى وقالتلك على
الفلوس هي بتدي البنت الفلوس باليمين وترجع تطلبهم ثاني بالشمال
شريف
ردي علي يا امي انا ادفع لابراهيم له فلوس العمليه ما دي مراته وهي ملزومه منه
الحما
والله ما حدش ضرب مراتك على يديها علشان تدفع الفلوس اختك خلصت اتفقت على العمليه وهتعملها
شريف
طب ما انتي عارفه يا امي ان انا كذا مره كنت عايزه فلوس دي علشان اعمل بها مشروع
الحما
اسمع يا شريف انت ما شفتش فرحت اختك لما عرفت ان هي تعمل عمليه اوعى تكسر بقلبها
شريف
ماشي يا امي ماشي بعدها شريف خرج
وعدا كام شهر ولقيت نورا جايه البيت وانا
فتحت
نسمه
ايه ده نورا والله كنت لسه في بالي كنت عايزه اتصل اطمئن عليكي ايه يا بنتي بقالك فتره مش بتيجي ليه
نورا
انا لسه جاي من عند الدكتور وقالي ان انا حامل مش عارفه اشكرك ازاي
نسمه
بجد والله يا نورا والله العظيم فرحت قلبي قوي يا حبيبتي ربنا يكملك حملك على خير
وفي الوقت ده خرجت حماتي وانا قولت
نسمه
تعالي يا حماتي باركي ل نورا دي بتقول ان هي بقت حامل
حماتي
بس يا بنت وجع دماغ وروحي يلا اعمل لنا اكل ناكلها
نسمه
حاضر يا حماتي اللي تشوفيه وبعدها دخلت المطبخ ونورا قالتها
نورا
كفايه بقى يا ماما طريقتك دي البنت بتحاول ترضيكي باي شكل انت ليه كده
حماتي
هو انتي ازاي يا زفته انتي تقوليها ان انتي حامل انا مش قولتلك ماتقوليش لحد
نورا
دي على اساس يعني يا ماما ان هي ما تعرفش دي هي اللي دافعه الفلوس وبعدين خلاص بقوللك انا حامل يعني ماقلتش ليها قبل ما اعمل العمليه
الحما
انت عارفه يا اختي ان اخوك عنده مشكله في الموضوع الحمل دلوقتي هتقعد تندبله بقى
نورا
والله مش نسمه اللي تعمل كده حاولي تحبيها شويه على العموم انا ماشيه عشان خاطر حماتي مستنيه تعرف عملت ايه
الحما
اقعدي يا بنت وتتنكي عليها بقوللك ايه صحيح ابقي فهميها ان العيب من نسمه وانا راضيه وساكته وعماله اصل البنت يتيمه هاعمل لها ايه يعني
نورا
انا ماشيه يا ماما وبعدها كانت خارجه ولقت رقيه بنت خالتها داخله
رقيه
نورا ازيك عامله ايه واخبارك ايه
نورا
الحمد لله مالك يا رقيه شكلك عامل ليه كده
رقيه
حماتي فضلت ورا جوزي لحد ما خليته طلقني بجد انا مش عارفه الست دي عامله كده ليه
الحما
تعالي يا حبيبتي تعالي ما انا مش عارفه ايه اللي حصل لبنات عيلتنا حمواتهم دائما عاملين كده واحنا طيبين
رقيه
معلش يا خالتي والله ان انا جتلك بس انت عارفه ان انا ما ليش مكان اروح
نورا
طيب انا ماشيه بقى يا ماما علشان خاطر الحق اروح واشوف حماتي ، وبعدها مشيت
الحما
تعالي يا اختي اقعدي تعالي بطلي عبط ايه الكلام اللي بتقوليه ده امال انتي عايزه تروحي فين يعني
رقيه
اصل انا عارفه اني شريف قاعد معاكي هنا هو وامراته فانا هقعد انا كمان
تابعوني
تعليقات
إرسال تعليق