يا أنا يا حماتي الفصل الخامس وقبل الاخير بقلم هويدا زغلول
![]() |
وفي الوقت ده انا انصدمت وقولت
نسمه
معقول انت كنت جوزها أنا مش هينفع اشتغل
هنا ارجوك سبني امشي
مصطفي
هو فيه اي معلش انا خلاص طلقتها وهي
مش هتعرف انك شغاله هنا
نسمه
مراتك اتجوزت جوزي ولو عرفت أن أنا هنا
هتقول كلام مش كويس عليا
مصطفي
معقول اتجوزت بسرعه كده وتتجوز مين
شريف دي كانت مش بطيقه خالص
نسمه
أنا مليش دعوه كانت بطيقه ولا لا أنا لازم امشي
مصطفي
طيب ارجوكي اهدي بس وفهميني انت عايزه تمشي ليه هو مش خلاص طلقك
نسمه
بس انا مش بحب المشاكل ووجودي هنا هيعمل ليا مشاكل كثير
مصطفي
اوعدك لو حصلك اي حاجه انا اللي هقفلك فيها
خليكي معايا في الشغل احسن والله ما تعرفي
نورا موصياني عليكي ازاي
نسمه بصوت واطي
أنا مش عايزه مشاكل يارب ، وفي بيت
نورا روحت وخبطت عليها
نورا
ايه ده معقول نسمه تعالي يا حبيبتي عامله ايه
وانا دخلت واقعدت وقولت
نسمه
معقول يا نورا تعملي في موقف ده تدخليني اشتغل عند مصطفى جوز رقيه
نورا
لا استني عندك اسمها اللي طلق رقيه هي مش على ذمته خلاص وبعدين ايه المشكله يعني
مانتي حره تشتغلي مكان ما انتي عايزه
نسمه
هو انت عارفه لو مامتك عرفت ولا اخوكي هيعملوا ايه اكيد مش هيسكتوا ليا طبعا وانتي عارفه ان انا ما ليش حد
نورا
بطلي اسلوبك بقى اللي انتي عايشه بيه ده محدش ليه حاجه عندك انتي تشتغلي مكان ما انتي عايزه وتعملي اللي انتي عايزاه
نسمه
ربنا يستر ارجوكي يا نورا خليكي واقفه جنبي انا ماليش اي حد في الدنيا دي غيرك
نورا
اسمعيني كويس يا نسمه انتي لازم تغيري من نفسك ومن اسلوبك اللي انت بتتكلمي بيه ده
لازم تعرفي الناس كلها ان انتي قويه ومافيش
حاجه تقدر تكسرك ، وفي الوقت ده دخل
ابراهيم وانا قولت
نسمه
طيب انا همشي يا نورا بقى وهبقى اشوفك بعدين مع السلامه
ابراهيم
لا تمشي فين اقعدي أنا عايز اتكلم معاكي
شويه مساء الخير
نسمه
معلش والله ورايا حاجات كتير
نورا
والله ما هتمشي الا ما تتغدي معانا انا هحضر الغداء بسرعه وهاجي على طول ، وكنت مضايقه
انها ماشيه ولقيت ابراهيم بيقولي
ابراهيم
والله انا كنت عايزه اوصلك بسرعه علشان كنت عايزه اتكلم معاكي
نسمه
اسمع بقى يا ابراهيم انا المره اللي فاتت سكت علشان ماحبيتش اخرب بيت نورا بس المره دي لو حصل منك اي حاجه ثاني انا هروح واتكلم معاه
ابراهيم
حقك عليا والله نسمه انا مش عارفه انا قولتلك كده ازاي ربنا يعلم انا بحب نورا ازاي بس برده من كلام امي هو اللي خلاني احاول ابعد عنها شويه ارجوكي تسامحني
نسمه
والله نورا طيب وغلبانه جدا وبتحبك وبتحب مامتك فياريت بلاش تخونها
ابراهيم
والله العظيم انتي كويسه وما فيش زيك يا نسمه حقك عليا انا مش عايزك تزعلي مني في اللي انا عملته
نسمه
مافيش مشكله خالص ربنا يهدي الحال
ابراهيم
طيب انا مش هقول لك بيتي هنا علشان عارف انك مش هتوافقي بس انتي من الوقت للتاني
ابقي تعالي زورينا ، وفي الوقت ده طلعت
حمات نورا
الحما
مراتك فين يا ابراهيم انتي يا حلوه تعالي
هنا عايزكي ، وخرجت نورا وقالت
نورا
اي يا حماتي الأسلوب ده فيه اي هو أنا
عملت اي
الحما
انت اللي معاكي مفتاح شقه بنتي انا روحت النهارده شقه بالنسخه اللي معايا ولقيت الهدوم دي محطوطه على السرير تقدري تفهميني انتي بتروحي قبل مين في شقه هناك ، وانا قومت وقفت وقولت
نسمه
لا انتي فاهمه غلط والله انا اللي كنت في الشقه
مش نورا خالص
الحما
يا نهارك ابيض يا يا نورا انتي مديه مفتاح شقه بنتي لمرات اخوكي ازاي تعملي كده
ابراهيم
اهدي يا امي في ايه بس انا اللي اديتها المفتاح علشان ماحبتش ان هي تكون معانا هنا في الشقه وبعدين باخد منها ايجار كل شهر
الحما
طيب يا حبيبي مش كنت تقولي برده بدل ما اطلع ازعق كده
ابراهيم
بطايه عامله ايه يا نورا يا ماما بالاسلوب ده دي بتعمل مستحيل عشان تساعدك وتسعدني يا ريت تعمليها كويس شويه
الحما
حقك عليا يا بنتي
نورا
ايه يا حماتي انتي كنت طالعه توصلي لجوزي ان انا كنت في شقه مع راجل غريب مش ده قصدك برده
الحما
والله انا اتجننت لما لقيت هدوم هناك على السرير طب حقك عليا
نسمه
معلش يا نورا انا اللي اسفه أن عملت ليكي
مشاكل
ابراهيم
انتي مش عملتي حاجه امي اللي كانت بتحاول
تمسك اي حاجه علي نورا معرفش ليه
دي راحت عملت حقن مجهري وكانت بتستحمل
كلامك ده رغم أن كانت المشكله من عندي
أنا
نورا
بس يا ابراهيم بلاش كلامك ده
ابراهيم
اسكتي يا نورا امي لازم تعرف بكل حاجه
ايوه المشكله كانت من عندي وهي
رفضت تقول لحد واللي دفع لينا
مصاريف العمليه هي نسمه يبقي كان
لازم تقف جنبها
الحما
حقك عليا يا بنتي انا اسفه والله معرفش
أنا عملت معاكي ليه كده
نورا
لان ده كاس ي حماتي وانا كنت لازم اشرب منه اللي امي كانت بيشربوا النسمه انا كنت لازم اذوقه
الحما
لا يا بنتي انتي كويسه وانا كان لازم اتصرف
بعقل اكتر من كده حقك عليا ، وفي شقه
شريف حماتي كانت قاعده وخرجت رقيه وقالت ليها
رقيه
ما تقومي يا وليه تعملي ليا الاكل هو انا هفضل قاعده كده من غير فطار كتير ولا اي
الحما
اخس عليكي يا رقيه ده الغريبه عمرها ما عملت فيا كده انتي يا بنت اختي تعملي فيا كده
رقيه
قصه غريبه مكانتش عارفاكي على حياتك قومي يلا خلصي عايزه اكل
الحما
ليكي حق تعملي فيا اكتر من كده ما انا سبت الغاليه تروح واشتريتك انتي
رقيه
تصدقي بالله علشان كلمتك دي ما انتيش قاعده في الشقه دي تاني
الحما
هو انت فاكره ابني هيسمع كلامك ولا ايه انا برده امه وعمره ما هيسيبني وفي الوقت ده دخل شريف وأمه قالت
كويس ان انت جيت يا حبيبي تعالى اسمع مراتك بتقول ايه قال فاكر ان انت ممكن تمشيني من الشقه هنا
شريف
بصراحه ياماما هي عندها حق مصاريفك بقيت كتيره قوي وانتي شايفه الوضع اللي انا بقيت فيه عامل ازاي المفروض اختي تشيل معايا شويه
الحما
بس دي شقتي انت عايزني امشي منها
شريف
مقولتش كده بس خليكي عند نورا
شويه بقي لما ادخل اصالح رقيه بقي
تعليقات
إرسال تعليق