أخر الاخبار

زوج و4ضراير الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

 زوج و4ضراير الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

زوج و4ضراير الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول


وفي الوقت ده دخل فهد وقالي 


فهد 

انا كنت حاسس انك عايشه ولما قالو 

ليا انك روحتي قولت اكيد في حاجه غلط 


هبه 

ارجوك يا فهد بلاش كلامك ده انا بصراحه 

مش ناقصه حاجه توجعني 


فهد 

انا مش عايزك تفهمني غلط أنا بحب مراتي 

بس في نفس الوقت انتي صعبانه عليا 

اوي 


هبه 

طيب ادخل خلينا نتكلم جوا بعدين هو انت 

عرفت منين ان انا هنا 


فهد 

محمود جوزك جه وقال ليا فاكر أن أنا معرفش 

علشان يعني يعملك مشاكل ومتقدرش تيجي 

البيت عندكم 


هبه 

بجد غلطه حياتي أن اتجوزت واحد زي ده 

بس ارجوك كفايه اللي عملته في بابا وماما 

وياريت متقولش ليهم انك انت تشوفتني 


فهد 

انتي لازم ترجعي لأهلك ومينفعش تكوني بعيد 

عنهم اسمعي كلامي 


هبه 

ارجوك انا مش هقدر اعمل كده كفايه اللي

وفي الوقت ده نزلت هدي وقالت 


هدي 

هو عندو حق يا هبه لازم ترجعي لأهلك حتي 

لو انتي غلطتي مينفعش تفضلي بعيد عنهم 


هبه 

خايفه من رد فعلهم 


فهد 

انا وغاده هنكون معاكي بس لازم تسيبي 

اللي اسمه محمود ده والله ما يستاهل حبك 


هبه 

انا خلاص رافعه عليه قضيه واكيد هكسبها 

بس ارجوك تخليك جمبي انت وغاده 

انا خايفه من المواجهه اوي ، وفي القسم 

محمود كان اتقبض عليه وطلب سونيا

تروحله وراحت سونيا وقالت 


سونيا 

نعمين وحته خير عايز اي مني تاني 


محمود 

ارجوكي يا سونيا خرجني من هنا وانا هعملك 

كل اللي انتي عايزه أنا هعرف اجيب حقي 

منهم ازاي والله 


سونيا 

هههههههههههي معرفتكش انا كده 

دي كل واحده مقدمه فيك وصل امانه اجيب 

ليك الفلوس دي منين 


محمود 

ارجوكي روحي واتكلمي معاهم خليهم يعملوا 

اي حاجه بس اخرج من هنا 


سونيا 

كنت فاكر نفسك اي شهريار تتجوز وترمي كان 

لازم تتحبس وتتربي 


محمود 

لا مهو اكيد مش هتخلص ب حبسي لا 

انا لازم اخرج اه أنا عملت علشانكم كل حاجه 


سونيا 

ابدا انت كنت مع كل واحده فينا علشان مصلحتك واهو شيماء اخدت الشركه وحبستك 

وهدي كمان والبت هبه يعني معندهاش 

حاجه تخدها منها اه صحيح احنا الاربعه 

رفعنا عليك قضيه خلع سلام يا اخوا 

وبعدها مشيت  وبعدها جه المحامي عند 

هدي 


هدي 

اتفضل يا متر والله ما عارفه اشكرك ازاي 

علي اللي عملته معايا وشكرا انك قدمت 

الورق للنيابه 


المحامي 

ده شغلي يا مدام هدى كان لازم اعمل كده

المهم انتي ناويه تعملي ايه دلوقتي هترفعي عليه قضيه خلع


هدي

وناويه احبسه هو ودكتور اللي كان بيسعده 

علشان البرشام اللي كنت باخد 


المحامي 

هو كده كده اتحبس بسبب قضايا عاديه كتير والدكتور مكانش يعرف اي حاجه 


هدي 

خلاص يبقي امشي في اجرأت الطلاق 

ليا إنا وهبه هي كمان لازم تطلق منه 


المحامي 

باذن الله في اسرع وقت اه صحيح هو انتي 

عرفتي باللي حصل لمامته


هدي 

لا خير حصلها اي 


المحامي 

الجيران بيقولوا أنها ماتت من يومين في شقتها 

ومحدش كان يعرف خلاص 


هدي 

لا حول ولا قوه الا بالله لو في اي مصاريف

للدفنه انا تحت امرك يا متر شوف كل حاجه 

ادفعها


المحامي 

والله كنت عارف انك هتقولي كده عالعموم 

لو فيه اي جديد انا هبلغك بيه وبعدها مشي 

المحامي وجت شيماء


هدي 

خير يا شيماء عايزه مني ايه تاني خلاص اللي كان رابطنا ببعض مشي من الفيلا هنا


شيماء 

انتي ليكي حق عندي هدى ولازم تاخديه نص الشركه ده انا ما ليش فيه 

المفروض انك تاخدي هو كان بفلوسك انتي 


هدي 

لا والله فيك الخير هو لسه في حد بيرجع لحد حقه اليومين دول


شيماء 

حقك عليا والله يا هدى انا ما كنت اعرف ان هو بيعمله معاكي هو كان مفهمني مشكله الخلفه من عندك انتي 


هدي 

على العموم انا مش عايزه اتكلم في اللي فات خدي بالك من نفسك يا شيماء


شيماء 

يا ريت انا وانتي نفضل شركه في نفس الشركه دي وشركتك انتي خليها لوحدها على جنب


هدي 

على العموم انا هبلغ المحامي واكون معاكي اول باول ، وبعدها أنا نزلت وهدي قالت 


هدي 

خلاص نويتي يا هبه انك تمشي دلوقتي


هبه 

قلبي عمال يدق جامد غاده  جايه بره هي وجوزها ما تيجي معايا انا خايفه قوي


هدي 

اكيد طبعا يا هبه مش هسيبك يلا بينا وبعدها 

شيماء قالت 


شيماء 

حقك عليا هبه انا ظلمتك كتير وجيت عليكي يا ريت ما تزعليش مني انا اسفه 


هبه 

انا نسيت كل حاجه بمجرد بس ان عرفت ان انا هرجع لاهلي تاني


هدي 

اوعي تزعلي اهلك منك تاني يا هبه

وياريت تسمعي كلامهم من هنا ورايح 

يلا بينا وبعدها روحنا كلنا بيت بابا وفتحت 

ماما ودخل فهد وغاده 


الام 

ولاد حلال تعالوا انا كنت لسه هحط الاكل دلوقتي


فهد 

طيب احنا معانا ضيوف  في اكل ليهم يا ماما

ولا ايه 


الام 

يا نهار ابيض يا حبيبي انت ضيوفك صحاب بيت مش ضيوف هاتهم طبعا وبعدها دخلت 

وقربت من ماما 


هبه 

ازيك يا ماما وحشتيني قوي والله حقك عليا يا ماما انا اسفه


الام 

اي ده هبه انتي هنا ازاي هو فيه اي ياغاده 

بالظبط 


غاده 

والله العظيم انا ما ليا دعوه ده فهد وبعدها 

بابا خرج وجريت عليه 


هبه 

حقك عليا أنا اسفه والله في اللي حصل 

مني 


الاب 

هو انتي ايه اللي جابك هنا تاني، وفي الوقت ده جه فهد جمب بابا وقالو 


فهد 

خد بنتك في حضنك يا عمي هي غلطت وعمرها ما هكرر غلطها ده تاني بس مينفعش نسبها

في الدنيا لوحدها 


الاب 

هي اللي اختارت مش انا


هبه 

والله يا بابا ندمانه اللي انا عملته حقك عليا انا اسفه وبعدها اخدو في حضني ولقيته 

حضني جامد 


غاده 

بابا كان عارف مصلحتك يا هبه والله 

اديكي شوفتي اللي اخترتي عمل فيكي 

اي 


هدي 

والله عمل فينا  كلنا مش فيها هي بس

يلا منه لله بقي 


الاب 

ادخلي يا هبه يلا جوا وانتو كمان تعالو 

وفعلا بابا سامحني علي اللي أنا عملته 

ومحمود فضل محبوس بوصلات الامانه 

وكلنا أطلقنا منه وبعدها اشتغلت 

مع هدي وشيماء في الشركه وغاده خلفت 

وجابت بنت سمتها هبه 


تمت 


مينفعش نجري ورا قلبنا ب اسم الحب اهلنا 

بيكونوا شايفين اللي احنا مش شايفنه 

لازم نحكم عقلنا قبل قلبنا 


يتبع 


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هنا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close