رواية زوج و4ضراير الحلقه السابعه بقلم هويدا زغلول
![]() |
وفي الوقت ده سونيا قالت
سونيا
يا لهوي يا مستهوي يا خرابي يا عرابي
متجوز 3يا محمود ليلتك سودا انهارده
الحما
انتي مين انتي وازاي ابني انا اتجوزك انتي
سونيا
نعم يا اوخا انتي كمان عايزه اي ده انا
هسود عشته ، وبعدها اتصلت ل محمود
ايوه يا حليتها أنا عندك في الفيلا تعالي هنا
هدي
لا يا حبيبتي الفيلا دي بتاعتي ويلا كله برا
مش عايزه اشوف حد فيكم هنا عندي
الحما
اخس عليكي يا هدي وانا مالي يا بنتي
ذنبي اي علشان يحصل فيا كل ده
هدي
انتي السبب في اللي محمود فيه ده خليتي
انسان اناني مش بيفكر الا في نفسه بس
يلا كله برا مش عايزه اشوف حد فيكم
هنا ، وفعلا خرجت الكل وانا كنت وافقه
وقولت
هبه
الكلام ده ليا أنا برضه امشي من هنا
يا هدي
هدي
لا وانا هطلقك منه واوعدك أن هقف
جمبك لحد ما اجيب ليكي حقك , وبعدها
كلمت المحامي
هدي
الو بصراحه كده انا مش قادره اصبر تاني
انا مش عايزه منه غير شركتي وبس حضرتك
لغيت التوكيل ولا اي
المحامي
اهدي بس يا مدام هدي مينفعش اللي بتعملي
ده قولتك اصبري شويه لحد ما اخد الشركه
التانيه منه متنسيش أنها بفلوسك انتي
هدي
مش قادره والله اصبر لحد كده خلاص مش
عايزه منه حاجه تاني وبعدين انا مشيته من
الفيلا
المحامي
عالعموم أنا لغيت التوكيل بس هو كده معاه
الشركة اللي مراته شيماء شريكه فيها سبيني
انا هحاول اتصرف بسرعه واشوف
هقدر اعمل اي ، وبعدها قفلت السكه
هبه
انا مش فاهمه حاجه خالص هو فيه اي
شكلك كنتي عارفه حاجه
هدي
عارفه حاجه بس انا سمعت البيه وهو
بيحاول يجي عليا رغم اللي عملته علشانه
وبدأت هدي تفتكر اللي حصل
#فلاش باك
محمود بيتكلم في التلفون
الدكتور
يا استاذ محمود غلط البرشام اللي عامل
تدي لمراتك ده طلما بتقول بيجيلها نزيف
ده ممكن لقدر الله يعملها مشاكل كبيره
محمود
تاني قولتك هي عندها مشاكل نفسيه ومينفعش تكون ام وبصراحه بقي أنا عايزها
تشيل الرحم احسن
الدكتور
عالعموم هي كده خالص لو فضلت تاخد
البرشام ده هتشيله فعلا بس حاول
تعمل كده في اسرع وقت علشان مش ناذيها
اكتر
محمود
تمام سلام انت ، وبعدها قفل السكه وراح
علي كوبيا العصير وحط فيها برشمتين ودخلت
هدي
هدي
بتعمل اي يا محمود
محمود
ابدا يا حبيبتي خدي اشربي كوبيا العصير
بتاعتك اهي
هدي
لا مش هقدر أنا لازم اروح للدكتوره انهارده
بجد بقيت تعبانه اوي
محمود
تمام يا قلبي انا لازم اروح الشركه وبعدين
ابقي كلمني طمنيني ، وخرج محمود وهدي
قالت
هدي
معقول انت تعمل فيا كده يا محمود ماشي
وبعدها راحت للدكتوره و طلعت علي الشركه
وسمعت أن محمود بيقول لشيماء أنه بيحبها
وعملت عليه المسلسل انها هي اللي عايزه
تجوزه ليها ، وتاني يوم كلمت المحامي
هدي
انا مش هقدر اخلي موجود هنا في الفيلا بعد
الكلام اللي سمعته كمان عايزني اخلي مراته
هنا
المحامي
علشان نقدر ناخد الشركه الكبيره منهم انا عايز
عنيكي دائما تكون عليهم
هدي
وانا هعمل كده ازاي بس انت عارف انه
بيراجع الوقت لو خليته يمضي علي حاجه
المحامي
المهم لازم يمضي ليكي علي وصل امانه
زي ما قولتك انتي فاهمه ولا اي
وبعدها فعلا مضته علي وصل امانه
#رجوع
هبه
معقول انتي قدرتي تعيشي معاه بعد كل
اللي سمعتي ده انا مش قادره اصدق
هدي
علشان حقي مهو برضه حرام بعد ما خليته
صاحب شركه يعمل فيا اللي هو عمله
ده
هبه
عندك حق والله عالعموم ايدي في ايدك
ولو عوزتي اي حاجه انا تحت امرك ، وكانت
قدام الفيلا وافقه شيماء بتكلم المحامي
بتاعها
شيماء
ها عملت اي أنا عايزك تنقل ملكيه الشركه
كلها ليا أنا زي ما قولتك
المحامي
خلاص بالورق اللي جبتي ليا نقدر
نعمل كده احنا معانا ورق علي محمود يسجنه
انا هخلص ليكي الموضوع بسرعه
شيماء
بسرعه يا متر انا لازم اطلق من محمود
انهارده ومش هينفع يكون ليه نصيب
في الشركه
المحامي
قولتك خلاص اعتبري الشركه
كلها بتاعتك ، وقفلت السكه
وجه محمود وقال
محمود
سونيا حبيبتي هو انتي اي اللي جابك هنا
بس
سونيا
حبيبتك يا كداب انا سونيا الراقصه تعمل فيها
كده طلعت متجوز عليا ٣ يا مفتري
محمود
اصبري بس هفهمك طيب وافقين برا
ليه تعالو جوا مينفعش كده ، وفي الوقت ده راحت أمه جنبه وقالت
الام
جوا فين هدي مشتنا من الفيلا يا حبيبي
ازاي تعمل اللي انت عملته ده
محمود
ازاي يعني هي مش عارفه انها عامله ليا
توكيل واقدر اخد الفيلا منها ، وراحت شيماء
جنبه وقالت
شيماء
طلقني يا محمود انت انسان خاين وانا غلطانه
ان اتجوزتك
محمود
اه انتو قلبتوا عليا بقي طيب اسمعوا طلاق
مش هطلق ولو عايزه كده لازم تتنزلي
عز نصيبك في الشركه
شيماء
هههههههههههه الشركه أنا خلاص اخدتها
لا عنيا وكمان عليك وصلات امانه ليا ولو
فضلت معاند ومش طلقت انا هقدم
الوصلات سلام يا بيبي ، وبعدها مشيت
سونيا
هههههههههههه انت اللي جبته لنفسك
يا عنيا وانا كمان مش هسيب حقي وبكره
تشوف المؤخر اللي انت كاتبه ليا
لازم احبسك بيه مش سونيا الراقصه اللي
يضحك عليها يا حوده ، وبعدها مشيت
الام
ليه عملت في نفسك كده وهدي اكيد
لغت التوكيل. لو دخلت ليها مس هيحصل
كويس ده غير أنها اخدت
هبه معاها يلا بينا نرجع شقتنا اللي في
الشرابيه
محمود
وربنا ما هسبهم يا امي وبكره تشوفي
يلا بينا وبعدها مشي وعدا
يومين وجرس الفيلا رن وانا روحت
فتحت وكان فهد
هبه
فهد انت عرفت مكاني منين
مجمع الروايات الكامله من هنا
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا