أخر الاخبار

رواية زوج و4ضراير الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول

رواية زوج و4ضراير الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول

رواية زوج و4ضراير الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول

هبه

اي ده مالك يا حماتي فيه اي وبتتكلمي كده 

ليه عالصبح 


الحما 

عامله اقول البت هيبقي عندها دم وتساعدني 

في الشقه وانتي اي لا قومي بقي جاي لينا 

ضيوف وناس نظيفه لازم يشوفوا البيت ده 

بيبرق 


هبه 

حاضر يا حماتي هقوم ، وفعلا قومت 

ودخلت المطبخ واتصلت ب اختي غاده الاول 

فضلت تكنسل وبعدين فتحت 


غاده 

اي عايزه اي مننا تاني هو انتي ليكي عين 

تتصلي عايزه مننا اي 


هبه 

والله انا كان غصب عني انتي عارفه أن انا مكنتش بحب فهد وبابا كان غصبني 

ان اتجوزو 


غاده 

لا والله كتر خيرك بقولك اي يا بت انتي اياك 

اشوف رقمك عندي تاني اقفلي بقي ، وبعدها 

قفلت السكه وغاده اتصلت ب فهد 


فهد 

معقول يا غاده انتي بترني عليا قوليلي أن هبه 

جت من عند خالتها وخلاص وافقت ان انا وهي 

نتجوز 


غاده 

هو انت اي يا اخي كل حاجه هبه هبه أنا اللي 

مشيتها من البيت وخليتها تروح عند خالتي 

قولت يمكن تحس بيا


فهد 

اي الكلام ده انا مش فاهم منك حاجه 


غاده 

أنا بحبك يا فهد من زمان ويوم ما دخلت 

البيت ده قولت خلاص هتحس بيا فضلت 

ورا هبه وقولت ليها روحي عند خالتي وقولي

مش عايزه العريس 


فهد 

بصراحه مش عارف اقولك اي يا غاده بس والله 

أنا حبيت هبه 


غاده 

وممكن تكمل حياتك مع واحده انت عارف كويس اوي انها مش بتحبك ارجوك حس بيا 

بقي يا فهد 


فهد 

طيب هو احنا ينفع تخرج نتكلم شويه انا 

وانتي شوفي المكان اللي انتي عايزه 

وانا تحت امرك 


غاده 

بصراح مينفعش اروح مكان من ورا بابا 

لو عايز تيجي البيت هنا ونتكلم انا معنديش 

مانع 


فهد 

ماشي هاجي ليكم انهارده بعد العصر سلام 

وبعدها قفلت السكه ، وفي الصاله كان 

قاعد بابا وماما وماما قالت 


الام 

هنعمل ايه دلوقتي يا ابو غاده فهد كل يوم يتصل واحنا بنقول ان هي عند خالتها وبتاخد وقت عشان تفكر مش لاقيين ححجج تاني نقولها


الاب 

والله يا بنتي مش عارف خايف اقوله كل شيء قسمه ونصيب هيقول اشمعني دلوقتي 

وانتي عارفه ان هما جيرنا من زمان واكيد هيجي 

اليوم اللي يسالو فيه علي هبه ، وفي الوقت ده 

خرجت غاده وقالت 


غاده 

انا هتجوز فهد يا بابا وبعدها نشوف هنعمل 

اي 


الاب 

ازاي يعني أنا مش اكيد لما يبقى جوزك هيجي 

اليوم اللي يسال علي هبه 


غاده 

هنعمل عزها ونقول انها راحت عند خالتي ومده كده خالتي في البلد هنقول ان سافرنا 

ودفنها 


الام 

ايوه هو ده الحل السليم لازم نعمل كده 


الاب 

انتو بتقولوا اي ازاي يعني ونفرض ان حد شافها 

سعتها هنقول اي 


الام 

كلمها دلوقتي واقولها اياك تيجي هنا 

احنا خلاص هناخد عزها ، وفعلا بابا 

رن عليا وانا كنت فرحانه اوي ولقيته بيقولي 


الاب 

اسمعي يا بت انتي احنا خلاص هناخد عزاكي 

انهارده واياك اشوف وشك تاني خلاص 

انتي اختارتي حياتك بلاش تعملي فينا كده 


هبه 

ارجوك يا بابا اسمعني بس والله انا ،،،،،،، ألو 

الو بابا رد عليا ارجوك وبعدها دخلت حماتي 


حماتي 

في ايه مالك عماله تندبي ليه من يوم ما دخلتي البيت ده والبيت بقى كله نكد


هبه 

خلاص بابا هياخد عزايه دلوقتي ومش عايز يشوفني تاني


حماتي 

امال انتي فاكره يا اختي هيعمل ايه هيقولهم بنتي راحت اتجوزت من ورايا يلا خلصي 

شغل البيت دلع بنات بصحيح ، وبعدها 

جت هدي بنت خاله محمود 


هدي 

والله وحشاني يا خالتي بقالي كتير قوي ما شفتكيش عامله ايه ومحمود عامل ايه


حماتي 

محمود ربنا يسامحه بقى على اللي عمله فينا رحب لي واحده وجات له لحد البيت هنا وانت عارفه قلبي طيب قلت له يا ابني استر عليها بس والله خايفه   اصل اللي تهرب من بيت اهلها علشان خاطر واحد يتخاف منها ممكن تهرب من بيت جوزها وتروح لحد ثاني


هدي 

وهو زي محمود يعمل كده طيب ما كان خدها ورجعها لابوها وكتب كتابه عندها


حماتي 

والنبي يا بنتي قولت ومحمود قال بس هي ايه تقول لك ابدا لو رحت هناك ابويا مش هيرجعني مع محمود ثاني بنات اخر زمن مش متربيين زيك


هدي 

والله يا خالتي أنا كنت جايه لمحمود في شغل 

انتي عارفه أن كنت متجوزه راجل كبير 

في السن وكان عندو عيال وانا مش عارفه 

اخد ميراثي بعد ما راح من عياله


حماتي 

حبيبتي طبعا هو انتي ليكي بركه غير محمود 

لازم يقف جمبك مينفعش كده 


هدي 

والله يا خالتي أنا قولت كده برضه 

ان مافيش غير محمود ابن خالتي ، وبعدها 

أنا خرجت من الاوضه 


هبه 

مساء الخير نورتينا والله 


الحما 

كتر خيرك ادخلي يا حبيبتي جوا عايزه 

اتكلم مع بنت اختي في كلمتين 


هبه _

حاضر يا حماتي وبعدها دخلت وعدا كام 

شهر وكل يوم كانت هدي عندنا وفي يوم  كنت في الاوضه و سمعتها بتقول 


هدي 

والله ما عارفه اشكرك ازاي يا محمود معقول 

الشركه كلها بقت بتاعتي انا لوحدي 


الحما 

والله علشان انتي بنت حلال وتستاهلي 

اكتر من كده 


هدي 

بس عايز اعرف هو أنت اخد منهم الشركه 

ازاي وقدرت تعمل كده ازاي 


محمود 

يا بنتي ميراث جوزك مكنش الحاجه اللي قولتي عليها وبس لا كان أكبر من كده بكتير 

هما كانو عايزين يرموا ليكي حاجه بسيطه 


هدي 

والله كتر خيرك ربنا يخليك ليا 


محمود 

بس انا همسك الشركه لفتره بس اظبتلك 

الدنيا وبعدين هسبها متنسيش أن الموظفين 

عارفين أن عيال جوزك وممكن يدو اخبارك 

في كل حاجه 


هدي

طبعا طبعا 


الحما 

اسمعي بقي يا هدي انا كنت عايزه اجوزك 

ابني من زمان بس النصيب بقي انك 

اتجوزتي الراجل ده


هدي 

طيب ومراته 


محمود 

انتي اللي في القلب يا هدي والله وربنا 

يعلم انا بحبك ازاي ياريت توافقي 


هدي 

موافقه بس بشرط 


ياتري اي الشرط 


الحلقه الثالثه من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هناااا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close