أخر الاخبار

رواية زواج و4 ضراير الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

 رواية زواج و4 ضراير الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

رواية زواج و4 ضراير الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول


محمود 

انتي يا روحي متقوليش ليا شرط انتي تقولي 

أمر انتي عليكي تؤمري وانا هنفذ 


هدي 

ربنا يخليك ليا يا حبيبي هبه مش هتطلق منك 

انت فاهم ولا اي لازم تكون علي زمتك 


الحما 

معقول قلبي الكبير كده هدى وعايزاها تفضل معاه


هدي 

انتي عارفه ان هي ملهاش حد ومش ذنبها ان هي حبه ابنك يعني وكفايه ان انا هاخده 

منها


محمود 

اصيله والله يا هدى انا كنت فاكرك انك عايزني 

اطلقها حبيبتي والله 


هدي 

لا ليه اعمل كده هو انا معنديش قلب ولا اي 

علشان اقولك كده ، وانا سمعت الكلام 

ده وفضلت اعيط وبعدها دخل محمود 


محمود 

اه عماله تعيطي يبقى سمعتي الكلام افهمي يا عبيطه انا مش متجوزه حب فيها انا متجوزه بس عشان اكون مدير شركتها 


هبه 

شكلي كنت غلطانه يا محمود لما سبت بيت اهلي وجيتلك انت ازاي عايز تتجوز عليا


محمود 

تاني قولتلك علشان الفلوس وبس لما اكون جوزها هتسيبلي كل حاجه خليكي ذكيه

بقي 


هبه 

برحتك أنا مش هقدر اقولك لا علي حاجه 

بس اعمل حسابك انا مش هسيب البيت 

ده وامشي منه 


محمود 

ومين قال كده ده انا اول شرطه شرطه  عليها ان انتي تفضلي في البيت ده هو أنا اقدر 

استغني عنك يا حبي ، وطبعا انا كنت سمعت 

الكلام وان هدي هي اللي عايزني اكون 

هنا ، وعدا كام شهر وسبنا البيت وروحنا 

عشنا في الفيلا 


هدي 

تعالو اتفضلوا دي اوضتك يا حماتي. ودي 

اوضتك يا هبه


الحما 

والله نضفتس يا هبه وهتقعدي فيلا شفتي درضتك منقيه ليكي اوضه حلوه ازاي


هبه 

اه شكرا بعد اذنكم ، وبعدها دخلت 


هدي 

اسمعي يا حماتي انا مش هسمح ليكي انك تتكلمي معاها بالاسلوب ده تاني لو سمحتي هي برده ليها كيانها وما ينفعش انك تحرجيها كده قدامي


الحما 

معقول انتي بتتكلمي معايا بالطريقه دي ده انا مش برده اتكلم معاها كويس علشان انتي  متزعليش مني


هدي 

لا طبعا أنا مش هحب انك تكمليها وحش 

مهما أن كان وعدا فتره وجه محمود مضايق 

وانا شوفته في الصاله وقولت 


هبه 

مالك يا محمود شكلك عامل ليه كده انا حاسه ان انت متضايق في حاجه


محمود 

بقولك ايه ابعدي عن وشي مش ناقص نكد انا اليوم اللي بشوفك فيه لازم تحصلي مصيبه فيه ايه امشي من قدامي


هبه 

معلش حقك عليا أنا اسفه والله انا حبيت 

بس اعرف مالك فيك اي 


محمود 

هي هدي فين مش سامع ليها صوت ليه 


هبه

موجوده فوق في اوضتها تحب اعملك الاكل 


محمود 

هو ده اللي انتي فالحه فيه اوعي كده من 

وشي ، وبعدها طلع الاوضه 


هبه 

اي ده مالك يا حبيبي فيه اي شكلك عامل ليه 

كده هو فيه مشاكل في الشغل ولا اي 


محمود 

في مزاد علي شركه كبيره وانا عايزها ومش 

معايا فلوسها كلها ومش عارف اتصرف ازاي 


هبه 

طيب يا حبيبي ما كفايه شكرتنا انت عايز 

شركه تانيه ليه 


محمود

لا لازم اخد الشركه دي اصلك متعرفيش مين 

عايز يخدها مني وانا مش هسيبها 


هبه

طيب اهدي اهدي اي رايك تدخل شريك معاك 

في الشركه 


محمود

بس يكون حد موثوق فيه يا هبه مش اي حد والسلام بس بجد انا لازم اخذ الشركه دي

حتي لو هيكون معايا شريك 


هبه 

تمام انا ليا شيماء صاحبتي هكلمها وتدخل معاك شركه هي كانت بتدور على شركه صغيره ايه رايك تكونوا مع بعض


محمود 

موافق طبعا بس ما اخسرش الشركه الشركه دي كويسه  جدا وانا عارف ان انا هقدر اوقف على رجليها


هبه 

خلاص يا حبيبي انا عازمه على الغداء عندنا واخليك تتكلم معاها وتشوف الموضوع ده


محمود 

والله ما عارف اقولك اي يا حبيبتي ربنا يخليكي ليا

وفي شقه فهد كان اتجوز غاده  دخل الشقه وقال 


فهد 

غاده انتي فين يا بنتي ، وخرجت غاده وقالت 


غاده 

أنا هنا يا حبيبي تعالي خير فيه اي مالك 


فهد 

أنا اخد اجازه زي ما قولت ليكي وهنروح 

نقعد مع بابكي ومامتك كام يوم


غاده 

بجد ربنا يخليك ليا يا حبيبي والله ما عارفه اقولك 

اي تسلملي بجد 


فهد 

قد كده انتي بتحبيهم انا عيب طبعا ان هما باباكي ومامتك بس انتي بتحبيهم اكثر من نفسك


غاده 

هما روحي مليش غيرهم والله 


فهد 

هو انا عايزه اسالك سؤال يا غاده هو انا ليه مش بحس انك زعلانه على موت اختك هبه


غاده 

ازاي يعني لا طبعا صعبان عليا المهم هتاكل ولا ايه عشان انا جعانه قوي


فهد 

شفتي ده اللي انا عارفه انك  كنتي هتتهربي من السؤال كل ما اجي اكلمك في الموضوع ده بتغيريه بسرعه


غاده 

هو اصلا انت برده بتفكرني باكتر واحده كانت قريبه مني وانت مش عارفه انا بزعل ازاي لما بفتكرها


فهد 

ربنا يرحمها يا رب


غاده

انا عايزه اسالك سؤال يا فهد وترد عليا بصراحه هو انت لسه لحد النهارده بتحب هبه انا بشوف كده في عينيك على فكره


فهد 

والله ابدا بس كنت كل اللي عايز اعرفه هي ليه رفضتني


غاده 

النصيب و ربنا يرحمها يا رب ،وفي الشركه 

دخلت شيماي مكتب محمود 


شيماء 

ايوه على طول حضرتك في الشركه دي وسايبلي   الشركه الثانيه فوق دماغي انا مش كده


محمود 

هههههههههههه ازيك يا شيماء عامله ايه طب قولي السلام عليكم طيب انا عارف ان انتي قدها وقدود


شيماء

بس برضه عايزك تكون معايا في الشركه اكيد 

انت برضه فاهم في حاجات كتير 


محمود 

هو انا ممكن اعرف انتي اطلقتي ليه واحده 

بالجمال ده وناحجه ازاي واحد يسبها 


شيماء 

النصيب يا محمود هنعمل ايه بس يا بختها هدى بيك بصراحه انسان ناجح وشاطر


محمود 

بس مش يا بختي انا خالص مش عارف احبها مش عارف ليه


شيماء 

ليه كده ده هدى حلوه جدا وبعدين برده انسانه كويسه وشكلها بتحبك 


محمود 

بس انا عايز واحده ذكيه تكون ناجحه واحده 

اقدر اتعمد عليها في حاجه مش كل حاجه فوق 

دماغي انا 


شيماء 

ايوه فعلا عندك حق خدها ما بتعرفش تعمل اي حاجه لنفسها خالص 


محمود 

أنا بحبك يا شيماء اوي ونفسي توافقي نتجوز 


شيماء 

الكلام ده يا محمود انت جوز صاحبتي ازاي عايزني اعمل كده فيها عايزني اخطف

جوزها منها 


محمود

هو انت لسه هتخطفيني يا شيماء انت خطفتيني خلاص انا بحبك جدا وما اقدرش ابعد عنك تاني

أنا مكنتش باجي الشركه بسبب أن خايف أظهر 

مشاعري قدامك والله ، وفي الوقت 

ده الباب اتفتح ودخلت هدي وقالت 


الحلقه الرابعه من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هناااا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close