حماتي جوزتني عياله التلاته الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول
الحلقه الثالثه
بقلم هويدا زغلول
وفي الوقت ده انا فضلت وافقه ساكته
ولقيت حماتي بتقولي
الحما
ادخلي يا بت يا منال جوا ، وفي الوقت ده انا
دخلت الاوضه وام محمد قالت
ام محمد
عايزكي لوحدنا يا ام ايهاب لازم نتكلم
في موضوع مهم
ام ايهاب
قوموا يا بنات يلا ادخلوا جوا وقامت روحيه
وتوحه وفضلت حماتي واختها وبعدين اختها
قالت
الاخت
بلاش اللي حصل زمان يتكرر تاني يا اختي
علشان عيالنا وكل شئ قسمه ونصيب
برضه
ام ايهاب
ازاي يعني خطفتي خطيبي مني واتجوزتي
وبعدين جايه دلوقتي تقولي كده
الاخت
مهو راح يا سنيه خالص بعد ما خلفت
ابني محمد عايزه اي تاني ربنا اخدلك حقك
يا اختي
ام ايهاب
ابدا اللي عملتي فيا زمان
لازم يترد ليكي دلوقتي وامشي بقي
لأن مش هقبل عزا منك
الاخت
برحتك بس عايزه اقولك أن لو فكرتي
تيجي جمب ابني متعرفيش هعمل معاكي
اي
ام ايهاب
أنا اخد حقي منك خالص كفايه أن عارفه
أن هيموت علي منال وعمره ما هياخدها
وفي الوقت ده مشيت ام محمد وحماتي
اقعدت فضلت تفتكر اللي حصل
زمان
#فلاش باك
حماتي كانت لسه صغيره وقاعده
في اوضتها واختها ناهد دخلت عليها
الاوضه وقالت ليها
ناهد
انتي يا بت اتجننتي ابراهيم جاي علشان
يخطبك ازاي هو انتي ناسيه صورك اللي معاه
وليد
سنيه
بحبه اوي والله ودي كانت غلطه أنا كنت
بحب وليد واتصورت معاه كام صوره بس
هو قالي أنه مش بتاع جواز
وزمانه قطع الصور
ناهد
لازم تتاكدي من الكلام ده كلمي وليد
وقولي ليه قطعهم
سنيه
ماشي وفعلا كلمته وقالت ليه ووليد
قالها
وليد
الا مين العريس بقي شكله كده حد مع فلوس
صح لازم ينوبنا من الحب جانب
سنيه
مش فاهمه اقصدك يعني اي
وليد
يعني يا حلوه هتجيبي فلوس هقطع
الصور مش هتجيبي فلوس الصور
دي هتروح للغندور خطيبك وهي قفلت السكه
وقالت
سنيه
يا خرابي أنا غلطانه ان سمعت
كلامك عايز فلوس اجيب ليه
فلوس منين دلوقتي واتصرف ازاي
وهي قالت ليا
ناهد
كويس أنك عملتي كده دلوقتي افرضي
انك كنتي اتخطبتي وهو شافك مع
ابراهيم وقالو حاجه
سنيه
طيب اجيب ليه فلوس منين
دلوقتي اتصرفي معايا ، ولقيتها قالت ليا
ناهد
اقلعي ال مشالله اللي في رقبتك
وبيعيها هتعملي اي يعني ابراهيم
جاي بليل
سنيه
خدي والنبي واعملي كده اصل مش هينفع
اخرج دلوقتي ، وفعلا هي اخدت السلسله
وجابت لحماتي الصور وبليل الكل
كان قاعد وبنقرا الفاتحه ولقيتها وليد
داخل وأبو حماتي قام وقالو
الاب
انت جاي هنا تعمل امشي
اطلع برا ، لأن وليد كان ولد مش تمام
وبعدها قالو
وليد
أنا بحب بنتك وهي بتحبني ارجوك
يا عمي خليني اتجوزها ، وحماتي
قامت وقالت
حماتي
اخرس مين اللي بيحبك امشي اطلع
برا وفي الوقت ده لقيت ابد طلع الصور
وقال
وليد
حتي بص يا حمايا ده كانت بتخرج معايا
وبابا اتفأجا من اللي حصل والغربيه أن
اختي قالت
ناهد
انت طلعت علي الصور والله ما ليك امان
وبعدها مشي وليد وانا مكنتش عارفه ارد
خالص والمفاجاه لما ابراهيم قال ل بابا
ابراهيم
برضه يا حمايا أنا عايز بنتك بس بنتك
ناهد مش سنيه واوعدك اللي حصل
ده عمره ما هيتقال لحد ،
والغريبه
أن بابا وافق وقرا الفاتحه معاه وانا دخلت
اوضتي وكنت عامله اعيط واختي اتجوزت
بسرعه مع أن كنت فاكره أنها هترفض
ويوم فرحها كنت قاعده في اوضتي و اتصلت ب وليد
سنيه
ليه عملت فيا كده مش بعت الفلوس
اللي انت قولت عليها والمفاجاه لما قالي
وليد
معلش بقي يا حبي اختك دفعت اكتر
علشان اطلع علي الصور واعمل
الحركه دي ، وانا مكنتش مصدقه معقول
اختي تعمل فيا كده ، وبعدها
بكام يوم لقيت بابا داخل عليا الاوضه
وبيقولي
الاب
اعملي حسابك فرحك علي عبدالله الاسبوع
الجاي بعد اللي عملتي ده مافيش شاب
هيرضي يتجوزك وخرج ،
وعبدالله ده كان
اكبر مني 20سنه واتجوزت حماتي عبدالله
خلفت عيالها وكتب ليهم ورثه كله
#رجوع
حماتي
ال اختي جايه عايزني اسامحها عمري ما
هسامحك يا ناهد ،.وعدا 3شهور
ولقيت حماتي مجمعنا كلنا وبتقول
حماتي
اعملوا حسابكم واحد فيكم لازم يتجوز
منال ، وانا قومت وقفت وقولت
منال
هو أنا اي لعبه في ايدك كل شويه عايزه
حد من عيالك يتجوزني هو انتي مش
زعلانه علي اللي راح ده ، ولقيت حماتي
قامت وقفت وقالت
حماتي
هو انتي بتردي عليا يا بت أنا قولت كلمه
و لازم تتنفذ هتتجوزي عصام ابني وانا قولت ليها
منال
انتي بتقولي اي يا حماتي عايزني اتجوز اخو
جوزي لا طبعا مش موافقه علي الكلام ده
حماتي
مش بمزاجك با حبيبتي انا دافعه لامك فلوس
امك مش هتقدر ترضها لو مش موافقه علي
كلامي خلي امك تجيب الفلوس اللي عليها
منال
وانا مش موافقه الا بشرط واحد
تعليقات
إرسال تعليق