رواية غنوة الداغر الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم ميفو السلطان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رواية غنوة الداغر البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم ميفو السلطان
![]() |
رواية غنوة الداغر الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم ميفو السلطان
البارت السادس..
ذهبت غنوه الي بيتها لتحضر نفسها لتعود الي اهلها وتخبرهم انها ستعمل عند داغر وتربي بنته في مقابل التنازل لتسعد جمالات انها تخلصت من مصيبه ابنها ونفس الوقت تخلصت من غنوه ولكن حازم تلبسه الحزن وهتف. طب انت ذنبك ايه تشيلي مكاني وتتحبسي هناك السنين دي.
لتبتسم وتقول.. اتحبس ايه يا واد دا بيت طويل عريض وشغل ومرتب حلو وهربي اليتيمه الغلبانه وهاكل واشرب واسكن ببلاش كده كده كنت هشتغل.
ليتنهد يعني والنبي مانتش مجبوره بسببي..
لتبتسم وتحتضنه لا يا اخويا انا مافيش حد يجبرني انت مش عارف اختك..
ليهتف.. طب طالما هتاخدي مرتب عيني فلوسك يا غنوه ونقدملك تاخدي دور وتعملي العمليه ترجعي عينك انا عارف انك بتكرهي امي الله يسامحها بس والله لو معايا كت عملتهالك.
لتبتسم. اللي راح راح يا حبيبي وانا راضيه ماهتفرقش عين من عشره مانا شايفه اهوه.
ليهتف يا غنوه انت حقك تفرحي وتتجوزي وحد يحبك ويدخل حياتك ماهتفضليش كده ولازم تعملي العمليه.
لتضحك.. قصدك ان مفيش راجل هيقبل ياخد واحده عوره وبعين وعين ومخبوطه في وشها زي بتوع الشوارع.
ليهتف.. مش قصدي يا حبيبتي دانتي قمر والله قمر مش باين عليكي والشرطه اللي تحت عينك مخلياكي قمر انت ازاي مش شايفه انك قمر انا راجل وشايف والله.
لتهتف.. لا انت اخويا وشايف وانا مش زعلانه من شكلي يا حبيبي دا قضا ربنا انما احب واتحب وراجل يخش ويدخل لا يا قلبي مش اختك.. انا طايقه نفسي بالعافيه اجيب راجل يقرفني بس يا واد دانتو تطلعو الروح وظلت تداعبه وتشاكسه ثم لمت اشيائها َووضعتهم في الحقيبه لتنزل لاسفل لتجد داغر قد وصل لتودع اخيها بحرقه وتركت زوحه ابيها واختها لم تكلمهم فهَا لا يريدونها من الاساس.
لتخرح اليه لتجده ينتظرها امام العربه ليتقدم وياخذ حقيبتها من سكات ويضعها بالعربه وينطلق بها وهيا صامته تفكر في حالها وما دخلت اليه وكيف ستكون حياتها في بيت ذلك الرجل الذي لا تكره في الحياه مثله.
ظلا طول الطريق صامتين ليبدا كلامه.. علي فكره انا ماكنتش هحبس اخوكي.
لتقطب جبينها ولم ترد ليكمل.... انا مش وحش اوي زي ما متخيله وبالنسبه لنسمه.
لتقاطعه ممكن تقفل الموضوع ده هيا راحت للي خلقها وكل واحد ربنا هيحاسبه.
ليهتف... طب ماتقولي لنفسك ان كل واحد ربنا هيحاسبه بتحسبيني علي موتها ليه.
لتهتف... انا ماحاسبتكس ولا جيت جنبك.
ليهتف امال كرهك ده معناه ايه واحده بتكره واحد لله في لله كده.
لتهتف.. اظن ماتفرقش معاك كرهي من غيره.
ليهتف.. مين قال مش هتربي بنتي والمفروض مراتي.
لتهتف بانفعال.. استغفر الله تاني مراتك فين ده وهربي بنتك هعمل ايه يعني مالي ومالك دا ايه حرقه الدم دي.
ليهتف باندهاش.. هو انت مابتعرفيش تتكلمي الا ما بتنطحي كده.
لتنفعل.. انت مالك بيا وبنطحي اه مابعرفش ماتربيتش عايز حاجه ماتفكك بقه وودينا من سكات.
ليهتف.. لا دانت حالتك صعبه بجد ايه ده.
لتهتف بسماجه.. معلش استحمل تعالي علي روحك.. ربنا يشفيني.. بكره اتعالج ان شاء الله..
ليصمت بغضب فهو يحاول ان يجري حوار معها ولكنها حائط صد.. ليقف عند احد الكافيهات وينزل ويحضر لها مشروبا وبعض الاطعمه.. لتاخذ المشروب وتظل تشرب فيه كانت سارحه في ملكوتها وهو يشرب ويركن علي عربته ويتأملها كانت جميله عن حق عيون العسل تلمع في النهار وشعرها المحمر يلهب الانفاث وتلك الندبه تضفي عليها لمحه من الجمال والهيبه فليست مثل اي انثي كانت تتنهد ليبتسم.. لو تفضلي هاديه كده قمر يابنت اللذينه.. ليهتف.. وانتو ونسمه اصحاب من زمان..
لتتنهد وتسرح نسمه.. نسمه كانت روحي كانت اللي ليا في الدنيا كنا روحين بس هيا كانت زي بنتي هاديه ورقيقه وانا مابطيقش عليها حاجه لتغمض عينها وتحس بالالم.
ليقترب منها.. غنوه انت كويسه.
لتهتف.. ايوه كويسه مفيش حاجه واشاحت بوجهها وظلت تفكر بايامها مع حبيبتها لتنتهي وتضع الكوب في باسكت الزباله وتصعد الي العربه..
ليهز راسه ويصعد ورائها كان سيدير العربه ولكنه لاحظ تلطخ شفتيها بالمشروب كانت شفتيها مدعاه لاي عاشق ليظل ينظر اليها لفتره وقلبه ينبض بشده يحاول ان يمنع نفسه عنها..
لتلتفت وتستغرب من نظراته لتهتف ايه واقف ليه وبتبصلي كده ليه هتصورني.
ليضحك.. انت مالكيش حل قطر بس قطر ايه وغمز لها..
لتقطب جبينها وتشتمه في سرها.. ماتيلا يا عم انت ايه ده..
ليضحك.. عم.. داغر سليمان بقي عم..
لتنظر اليه بسخريه.. والله ماشفت انت فيه في عقلك حاجه ايه داغر سليمان يعني دا ايه المصايب دي..
ليرفع جبينه ليهتف.. يا شيخه بقي انا مصايب..
لتهتف بحنق.. ماتصطبح بقي وتيلا انا طهقت واتخنقت..
ليندهش ويقطب جبينه.. يا شيخه لا ما يرضينيش ليقترب منها ويضع يده حول كرسيها يحبسها..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لتهتف فيه ايه يا جدع انت..
ليهتف.. اولا انا مش جدع انا داغر يبقي نهدي كده ونلم لسانا المبرد ده والا ألمهولك بطريقتي وحطيه جوا بقك من سكات..
لتصرخ.. وانت مالك بلساني وببقي االله .
لينظر اليها بخبث.. لا مالي ازاي دا بقك انا مالي ومالي ومحتالي.. دا لسه معلم عليا..
لتقطب جبينها بعدم فهم.. ليمد يده ويمسح المشروب من علي شفتيها لتبهت وتصرخ.
ليهتف.. كده بقي قمر ويتاكل اكل..
لتصرخ.. انت واحد قليل الادب ايه ده..
ليقترب ويلتصق بها لتخبطه و َتنظر بغضب ليهتف تحبي اوريكي قله الادب عن حق هتتعبي وانا مخي جزمه ليلمس شفتيها لتدفعه ودول بينادوني اتوه فيهم..
لتنهج بشده.. اما انت راجل وقح وسافل انت ايه اتخبلت ماتلم نفسك.
ليهتف.. حاضر هلم نفسي بس بعد مالم اللي طايح قدامي لينحني ويندفع الي شفتيها في قبله حارقه تاه فيهم وهيا تضربه بقوه واحست ان انفاسها ستزهق وهو يتوغل في شفتيها ويتحكم فيها ويشدها اليه ومسك يدها لتحس انها بدات تقطع النفس من التهامه لها وانها ستموت بين يديه لتستكين وترتعش ليحس بها ليبعدها بهدوء وهو ينهج.. ليهمس بالقرب منها.. يخربيت كده قلبي هيقف..
لتدفعه وتلتصق بالباب ونظراتها تطق شرارا َمنظرها يلهب القلب فشعرها قد تبعثر وشفتاها حمراء ومتورمه وصدرها يعلو ويهبط.. وهو عيونه تلتهممها ويسيطر علي نفسه ليهتف.. عشان تبطلي رمحتك دي انا مش بتاخد واتجاب لا انت تلمي لسانك عشان هبقي مبسوط وانا بلمه يا قط انت.. واستدار وادار العربه وظل يدندن وهو يشعر بشئ من الحالميه اثر تلك الشفتان اللتين تاه فيهم. وهيا تشتمه في سرها واعصابها تنهار من كبتها لنفسها فهو هددها باخيها انه لن يسكت لها اذا خالفت الاتفاق وهيا تريد ان تنقض عليه تقتله.
ليصلا اخيرا الي الفيلا لتنزل وتذهب وراءه لتدخل الفيلا لتجد ناديه تجلس ومعها ملك والفتاه تبكي لتندفع وتاخذها وتحتضنها بحب وتظل تهدهدها لفتره لتصمت الفتاه بعد فتره وتنام في احضان غنوه وهيا سعيده وتبتسم لها بحنان وهو يراقبها وهنا احس انه فعل الصواب لابنته حتي لو غصبها علي ذلك..
لتهتف ناديه.. نورتي يا حبيبتي مش تقول يا داغر ان غنوه جايه.. تعالي يا حبيبتي اقعدي بيتك ومطرحك..
لتجلس غنوه بجوارها وهيا سعيده بان ملك في احضانها احست انها عوض الدنيا لها فهيا وحيده ليس لها احد لتشعر ان ملك اصبحت لها تخصها لوحدها ليجلس داغر ويبدا باخبار امه بهدوء ما حدث..
لتهتف بفرحه.. اتجوزت غنوه يابني الف مبروك البت قمر وعسل نورتي بيتك يا حبيبتي وملك اهيه نايمه في حضنها والله يابني عملت الخير تتربي في عزكو يا حبيبي وتعيش وتجيب وتخاويها وافرح بعيالكو.
لتبهت غنوه وتهم ان تتكلم ليهتف.. ربنا يخليكي يا امي واقدر افرحك..
لتنظر اليه غنوه بغضب..
لتهتف ناديه.. والله يا ابني قلبي وجعني وحسيت ان الدنيا اسودت انا صحتي علي قدي وخفت اقصر في البنت وربنا يحاسبني دا بنت الغاليه الله يرحمها لتمسك يد غنوه عارفه انها كانت اختك وعشان كده حاسه انك هتفرحي ملك وهتفرحيها ربيها وهتبقي بنتك وما هتفرقيهاش عن اي عيل تجيبيه..
لترتبك غنونه وتهتف.. لا حضرتك مش فاهمه.
لتهتف.. لا يا حبيبتي انا فاهمه لتكوني فاكره اني زعلانه انك خدتي مكان نسمه نسمه كانت بتحكي عنك انك اختها وروحها واد ايه انت متفانيه وبتحبي الكل. واد ايه عندك حب للغير من غير مقابل.. نسمه قعدتها كلها عليكي واهه بنتها في حضنك بامان اه صعب انك تتجوزي جوزها بس الدنيا بتعدي ربنا يسعدك هنا وماتشوفيش يوم حزن. نسمه جت في الاخر ورفضت الدنيا بحالها وغلبت انا وداغر نخرجها من اللي هيا فيه لدرجه انها رفضت تكلمك ماعرفش جرالها ايه والله يا بنتي جبنالها داكتره الدنيا والدين وهيا مابتنطقش كانت بتوجع قلبي وداغر ماسبهاش دقيقه مراعيه وطبطبه بس هيا رفضته ورفضت الدنيا قلبت البيت قهر عليها وداغر انقهر يا قلب امه علي حالها.
لترتبك غنوه من كلامها وداغر مسلط عيونه عليها وعلي تعابير وجهها لتهتف ناديه ممكن تكون ميساء زعلتها في الاول بس والله مافيه مره شفتها الا ووقفتلها بس ماكتش اعرف هيا بقت كده ليه ونزلت دموع ناديه..
لتقترب غنوه بطيبه قلب بس يا طنط انت تعبانه والنبي كانت غنوه حنونه رغم عنفوانها. خليط عجيب لتربت علي يدي ناديه لتبتسم ناديه.. تصدقي كأن نسمه قاعده معايا ربنا يسعدك يا حبيبتي.
لتهتف خد مراتك يا حبيبي قوضه الضيوف علي ماحضرلها قوضتها.
لتهتف.. لا ماتكركبيش الدنيا انا هقعد في اي حته.
لتهتف.. لا عيب دانت مرات ابني انت فاكره اني بفرق لا والله دانت يتعَملك احلي قوضه يا قلبي.
لتهتف غنوه.. لا يا طنط بس حضرتك مش فاهمه انا هفهَك اصل احنا.
ليقاطعها داغر.. ممكن بقه تبطلي كلام البنت نامت وانت تعبانه نسيب ماما تريح هيا شايله البنت من امبارح وصحتها علي ادها..
لتتنهد وتقوم معه ويذهب بها الي احد الغرف ويدخلها لتدخل وتضع ملك عالسرير بحنان ويقف هو يتاملها كانت جميله حنونه تبتسم بحالميه.. ليهتف طب حاجتك عندك اهيه تامري بحاجه..
لتهتف... لا شكرا كتر خيرك.
. ليهتف طب اسيبك ترتاحي اه وماتفكيش الشنط بتاعتك عشان دي مش قوضتك بكره قوضتك هتجهز.
لتهتف مش فارقه انتو مكبرين الموضوع انا اقعد في اي حته.
لينظر اليها بخبث ويهتف.. لا انت ماتقعديش في اي حته مرات داغر سليمان يتعملها احسن حاجه فاهمه..
لتقطب جبينها وتتنهد وتهتف.. ربنا يشفيك لا انا صحتي علي قدي..
ليقترب منها.. برضه ماهتلميش لسانك.
لتصرخ.. بقولك ايه اذا كنت فاكر اني هسكتلك تبقي عبيط ويلا بقه دماغي انزل من علي وداني.
ليرفع حاجبينه عبيط.. بقي داغر مراته تقله عبيط وانزل من علي وداني يا بنتي انت مابتحرميش.
لتنظر اليه بغضب.. نعم عايز ايه يا جناب الدوق.. فيه ايه يا جناب السفير . يلا يا توم كروز حقك عليا ها هنخلص في ام دي شبكه سوده..
ليقترب منها لتنظر اليه بقوه وعدم خوف ليهتف بمشاكسه.. لا جامده وعجبتيني وعيونك القمر دول جامدين بس اللي ماتعرفيهش ليمسكها من يدها ويشدها اليه ويرفعها من وسطها ويهتف وهيا تبعده ولكنه احكم قبضته. وحَملها وهيا ترفسه ليكبلها وينزل بها علي الفراش ليهتف بعنفوان . اللي لازم تعرفيه ان شبكتي مش سوده وهعلمك لسانك ده ماينطقش ابدا لترتعب لتضع يدها علي فمها ليضحك بشده.. اهوه بداتي تتعلمي يا مزه وشويه شويه هنطوع الفرس يبطل يرمح كده ليمسك يدها ويشدها ويقبل كفها لترتعش من لمسته َ كان قربه يجعلها ترتعش ليهمس.. الاول بتبتدي برعشه دي بدايه بس.. بعد كده كلو هيجي..
لتصرخ.. ماتحترم نفسك هو ايه اللي هيجي دا ايه السداغه دي.. كانت مشتعله ومحمره وتفرك من تحته. ..
ليقترب من رقبتها ويهمس السيحان. يا مز وانت محمر وقمر كده وصدرك هيفرقع تحتي. هيجي وداغر هيخليه يجي والقمر المتوحش هقلبه متوحش بس في حاجات تانيه هنبسط منها اوي.. ليهتف اهدي يا وحش بقه داغر خلاص حط المز في دماغه وانهال عليها يلتهم شفتيها ويطبق علي جسدها بجسده وهيا تان وتتململ تحته لتحس بانفاسها ستزهق ليقوم فجاه من عليها ويشدها لتصبح بلا حول ولا قوه ليهتف.. اعرفي انت متجوزه مين وساعتها رمحتك هتهدي وتقل.. سلام يا قمر يام شفايف قمر استدار وتركها حائره تفكر في كلامه وقلبها سينفجر من انفعالاتها .. لتظل جالسه.. الله يخربيتك عيل قليل الادب وسافل ايه قله ادبه دي ودا هعمل معاه ايه.. قلبي بيدق الله يخربيتك هبطني بقله ادبك ويسيح ويهبب علي دماغك راجل اهبل... والتانيه راخره هيا بتقول ايه نسمه كانو بيعاملوها كويس.. ما اكيد اه خالتها هتعاملها كويس انما هو لا ماعاملهاش كويس هيا اكيد بتقول كده عشان ماتخلنيش افكر فيه وحش.. لا هو ومراته قهروها امال هيا ايه اللي خلاها تنزوي كده وتبطل حتي تكلمني ماهو من قهرها يا قلبي الله يرحمك يا حبيبتي.. وايه طنط دي كمان عيال ايه وخلفه ايه وغلبت عايزه اعرفها ودا مش مديني فرصه.. دا ايه الهم ده انا ناقصه لا ماستحملش كده ال عيال ال. والبومه مراته ماشفتهاش لسه اما اشوف والله لو قربت مني لاشقها نصين انا علي اخري... اهو كل ضرب متي وولعت في عربيته لسه الزباله التانيه.. بس هو لو عرف اني انا اللي ولعت في عربيته هيعمل ايه هييطين عيشتي انا عارفه ماهو جاحد وقادر.. بس لا والله لو بس فكر في حاجه لاوريه لتتنهد بس انت علمتي عليه يا بت لو لمحك هيمرجحك وابتسمت ياختاي دا كان عامل زي الطور اضرب فيه ويرد الضربه بعشره واخرتها.. لتصمت قليلا.. ايه قله ادبه دي ناس بتتخانق وسيادته ينزل بوس فيا عبوشكلو قليل الادب وسافل.. دا هراني منه لله.. لا مش هستحمل يعرف انا مين خلاص اتكتمي بقه وابعدي عنه لتتنهد يا رب هون ايامي هنا انا قلبي بيوجعتي وكل ده عشان القمر اللي نايم زي الملاك والله ملاك ربنا يخليكي ليا يا قلبي بنتي وحبيبتي اقدر اسعدك ماحنا مالناش حد الا بعض لتنام بجوارها وتغط في نوم عميق منتظره ايام لا تعلمها
نزل داغر واتصل باحد مركز الاثاث الشهير لتحضير حجره فخمه واتفق عليها وخصص احد الحجرات الكبيره علي امل ان تكون الحجره جاهزه تاني يوم لتدخل عليه ميساء قوضه المكتب. ايه اللي بتطلبها لمين دي..
ليهتف اقعدي يا ميساء هنتكلم بس يا ريت تهدي وتسمعيني كويس.
لتقطب جبينها وتهتف.. فيه ايه قلقتني..
ليتنهد ويحكي لها ما فعله..
لتهب صارخه.. يا نهار اسود تاني تتجوز عليا تاني مش خلصت من الزفته اللي ماتت تقوم تبليني بتانيه ايه عجبك شغل الفلاحين.
لينظر اليها بغضب.. اتكلمي عن نسمه كويس ماهسمحش تنطقي عليها بكلمه وانت عارفه لو قلبت عليكي فلمي نفسك بقه انا علي اخري..
لتصرخ جايبلي ضره تاني تاني يا داغر انت ايه ما بتهمدش.
ليهتف بهدود عشان بنتي يا ميساء اللي ماهنش عليكي حتي تبصي في وشها اللي سيبتيها لامي وطلعتي ولا حتي صعبت عليكي صريخها وامي العيانه اللي سهرت بيها عايزاني اعمل ايه
لتهتف.. ماتوديها لحماتك مش بنت بنتها.
ليبهت من كلامها ويهتف بعنف.. بنتي ماتبعدش عن بيت ابوها فاهمه بنتي دا بيتها وكلمه تانيه مش عارف ممكن اعمل فيكي ايه.
لتهتف انت خلاص بطلت تحبني من زمان عارفه عشان كده رحت جبت واحده والتانيه ماعاش الزمك ما تقول لو مش عايزني اغور من هنا.
ليتنهد ويهتف والله انت اللي بتلفي وتحربي انك تخربيها انا كل اللي عايزه اربي بنتي مع حد بيحبها ويحن عليها وتتربي في بيت ابوها انت ايه دخلك عايشه سنين معززه مكرمه تنكدي عليا عيشتي ومابنطقش غيره وقرف وتحقيق ونكد كل يوم َمابنطقش وسايبك عشان ما ضايقكيش انما لحد بنتي تلزمي حدودك وغنوه مالكيش دعوه بيها اللي عملتيه من ورايا في نسمه ما هسَمحش بيه وعموما هيا مش هتسكتلك من اساسه.
لتصرخ زوحته هيا مين اللي مش هتسكتلي انت اتجننت مين دي الي تقف قصادي حته الفلاحه.
ليهتف.. اسمها مراتي مش حته فلاحه مراتي ويا ريت ماتعيشيناش في نكد عشان ماتخربيش علي نفسك انت مش حد تاني. وتركها وذهب تغلي لتهتف طب انا خلصت من زفته تجيلي تانيه طب ايه اعمل ايه.. اقهرها زي البت التانيه ايوه والله لاذلها زي ما ذليت نسمه انا مش هسكت الا اما اطفشها اهي واحده ماتت وريحتني اما اشوف هعمل في التانيه ايه..
كانت غنوه تجلس بمفردها تداعب ملك بعد ان استيقظت لم ترد ان تنزل لهم فهيا تعتبر نفسها غريبه لتسمع دقات علي الباب لتدخل عليها فتاه جميله تبتسم لها وتهتف انا مريم اخت داغر وانت غنوه مراته نورتي يا قلبي البيت اخيرا هلاقي حد قدي اكلمه.
لتبتسم غنوه لها فكانت فتاه عفويه لتكمل مريم انا ماصدقتش لما قالولي والله بس اخويا داغر ماحدش يتوقعه والله وشكلك عسليه وقمر.. لتطرق غنوه. وعفويا تتلمس ندبتها لتهتف مريم علي فكره قمر اوي تجنن والله وانت عسليه لتبتسم غنوه لتهتف انت حقه قريبة نسمه بس ايه هاديه زيها الله يرحمها كانت هاديه غلبت اقرب منها وهيا يا قلبي قافله علي روحها يلا الله يرحمها.
لتتنهد غنوه وتهتف الله يرحمها..
لتهتف مريم داحنا هنعمل عماايل انا خلصت كليه بيزنس انت خريجه ايه.
لتهتف غنوه انا خريجه تجاره..
لتهتف مريم زَمل يعني.. طب ايه الواد المز اخويا وقعك ازاي دا اسطوره والله.
لتنهد غنوه وتهتف انا هنا عشان ملك يا حبيبتي.
لتهتف مريم وماله يبقي ملك وابو ملك حد قمر كده يبقي مرات اخويا.
لتهتف مانت عندك مراته التانيه ماهي قمر برضه.
لتهتف مريم اسكتي يا ساتر سيبيني سكته بكره تشوفي القمر دا وابور الجاز اطيب منها اسكتي نعمل ايه قدر اخويا الحزين تمن سنين غم يلا الله يهديها.. يلا قومي اما ننزل نقعد مع ماما.
لتهتف.. غنوه لا خليني انا مرتاحه كده.
لتهتف.. لا والنبي ماما تعبانه وقلبها تاعبها والسنه تعبنها من اول تعب نسمه لموتها ماما موجوعه اوي كانت بتحب نسمه اوي وانا والله بس هيا اللي قفلت علي نفسها ماعرفش ليه وابيه داغر غلب يراضيها.. يلا قومي قومي يا شيخه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لتقوم غنوه وتاخذ ملك وتنزل بها لتجد ناديه تجلس بمفردها لتقترب منها وتهتف ازيك يا طنط كويسه دلوقتي.
لتبتسم ناديه كويسه يا حبيبتي طول مانتو كويسين ليجلسا معا ويثوثرا ليدخل عليهم داغر وجمال ليجلسا ليهتف جمال مبروك يا مدام والا اقول غنوه علي طول.
لتنظر اليه وتبتسم بتكلف.. لا حضرتك انا مش مدام انا غنوه.
ليقطب داغر حاجبيه ويرتبك جمال ليهتف.. عموما نورتي يا رب يتمم بخير لتبتسم له وتصمت لياتي داغر ويجلس بجوارها وجمال عيونه علي مريم فهيا لا تقربه ابدا لتهتف مريم.. بقلك يا ابيه انا خلصت شغل وعايزه اجي اتدرب في الشركه واشتغل..
ليهتف ليه يا مريم ناقصك حاجه اقعدي بلاش بهدله.
لتهتف بس انا عايزه اشتغل يا ابيه ايه المشكله.
ليهتف المشكله انك مش ناقصك حاجه ليه تشتغلي وتبهدلي نفسك.
ليصدح صوت ميساء وتهتف ايه يا مريم اخوكي عايز يريحك الست تقعد كده وتحط رجل علي رجل وجوزها يجبلها اللي هيا عايزه
لتهتف مريم دا انت يا ميساء انما مش كل الستات انا عايزه اشتغل.
لتضحك ميساء والله مش كل الستات لتنظر الي غنوه وتهتف اه ماهي غنوه اهيه مش غنوه برضه.. قاعده في البيت وجايه عشان داغر يعملها اللي عايزاه لا طلبت شغل ولا بهدله ولا هتطلب حد يلاقي العز ولا ياخدوش.
ليشعر الجميع بالحرج لتبتسم غنوه ومين قالك يا مدام اني جايه عشان يتعملي اللي انا عايزاه اما ابقي اتشل ابقي اطلب من حد حاجه انا هنا بشتغل علي فكره وعز ايه مش فاهمه هو حد قالك انا جايه من ورا الجاموسه.. العز ده عز النفس اللي كتير ما يعرفهوش. عز لناسه اصل فيه ناس حعانه وفاكره الفلوس بتعملها قيمه. مريم عايزه تشتغل ايه المانع ايه اللي ينقصها رجل والا ايد عشان تشتغل وقصه وهوليله وحوار بجد مش مصدقاكو.
لينظر اليها الكل باعجاب خاصه داغر الذي افحمها ردها
لتهتف ميساء.. ايه ده دانت بتعرفي تتكلمي اهه.
لتنظر اليها غنوه بسخريه.. تصدقي بعرف اه عندي لسان تخيلي.. ربنا خلقني وعندي لسان وبعرف استخدمه من عقلي بدل ما فيه السنه بتنطح من غير عقل ربنا يشفي .. لتقوم وتهتف عن اذنك يا ماما ملك عايزه ترضع تصبحو علي خير وتركتهم وصعدت ولم تنظر لاحد ليحس داغر بالحرج من تجاهلها له.
ليهتف لميسا.. انت مابتقعديش في حته الا اما تهبشي في الكل انت ما بتهمديش دا مرار..
لتهتف ايه قلت ايه انت مش عاجبك حاجه اما اقوم اتهبب اطلع فوق..(في داهيه بت بومه 🙄🙄)
لتهتف ناديه.. وانا هقوم انام.. بكره الحاجه هتيجي يا حبيبي صح من بدري.
ليهتف.. ايوه يا امي العفش جاي بكره.
لتهتف.. ربنا يسعدك يا قلبي تصبح علي خير.
ليقوم داغر ويخاطب جمال.. انا رايح المكتب تعالي جوا بس هطلع اشوف حاجه وجاي وترك جمال وصعد لتلك التي تجاهلته . ليدخل عليها منفعلا ليهتف.. انت ايه مش فيه واحد تبصيله وانت طالعه والا مالكيش جوز..
لتضحك.. جوز.. يلا يلا انزل من سكات مش ناقصه هري..
ليربع يديه ويهتف والله اكن جوازك هري دا بدايه حلوه والله.
لتصرخ.. فيه يا جدع انت هيا قصه جوازك جوازك مانت عارف اللي فيها الله دا ايه حرقه الدم دي.ماتعقل بقه الله بدل ماوالعهالك هنا.
ليقول.. تصدقي انت اللي بتحرقي عالفاضه غلايه شغاله حرق بلا هدف ودماغك متعبيه تبن..
لتصرخ تبن في عينك ماتلم نفسك انت فاكرني هسكتلك لا انت ومراتك تتلمو انا مش هستحمل..
ليهتف مانت ماسكتيش وبلسانين وخدتي حقك منها ايه تاني..
لتقول بانفعال.. طب يلا بقه انت عايز تجبلي جلطه في قلبي..
ليقترب بخبث.. لا جلطه ايه انا دماغي في حاجات تانيه هجيبها بس عالهادي الا الوابور ماينفعش معاه السريع.. الغلايه هتلين عالهادي وتسيح والحجر هيبقي ميه تنزل عالقلب تسيحه اكتر ماهو سايح..
لتصرخ انت بتهبد بتقول ايه واتلم بقه احنا بينا اتفاق انت خليك راجل.
ليضحك.. لا ما الاتفاق لو تم هيشكو في رجولتي حد يبقي قدامه مز طايح كده ويعقل..
لتنظر اليه بغضب.. طب يلا بقه من هنا بدل ماتغابي عليك دا ايه حرقه الدم دي..
ليقترب منها لتصرخ والله لو قربت اطين عيشتك..
ليمسك يدها ويشدها لتتحكم في نفسها كي لا تتشاجر معه وتفضح نفسها ليهتف ايوه اهدي واكتمي كده ومين اللي هيسيب العسليه ام شعر احمر تتغابي دا حتي يبقي عيب في حقي ماتجيب بوسه يا مز قبل مانزل زمانهم بيقولو ايه الواد قالبها مردغه وضحك..
لتشتعل ليقترب من شفتيها لتضع يدها عليهم ليضحك بصوت عالي ليضع شفتيه على يدها ويقبلها ويقول.. خلي ايد القمر توصل سلام شفايفي لشفايك النار يا جامد ليقرصها من وسطها والله جامد وتركها وهو سعيد يدندن بسعاده وهيا مشتعله وقلبها سينفجر لتجلس تهدي نفسها وتضع يدها علي قلبها.. ايه ده يخربيته بقله ادبه قلبي هيقف.. مش عارفه فيه ايه جسمي بيترعش منك لله.. دا سافل اوي ماله ده مش متهببين متفقين.. يا رب بقه انا ناقصه هم.. لتضغط علي صدرها اهدي بقه اهدي يا ررب ايه الغلب ده.
بعد ان صعد داغر للاعلي لتجد مريم نفسها مع جمال لتهب لكي تترك المكان ليقف امامها ليهتف لحد امتي هتفضلي تعاقبيني علي الزفت اللي قلته سنه كامله اعمل ايه اعتذرت ميت مره.
لتهتف.. وانا قبلت اعتذارك ايه مشكلتك.
ليقول بغضب.. انت مشكلتي انتي.. لو قبلتي اعتذاري كنا رجعنا نتكلم زي الاول انما انت مصدرالي وش طين علي دماغي مش عارف اعمل ايه.
لتهتف.. ماتعملش يا جمال عادي كانت شبه صداقه وطلعنا مش شكل بعض عادي خلصت عن اذنك واستدارت..
ليمسكها ويهتف.. مريم بالله عليكي اعقلي بقه انا تعبت من المداديه وشغل العيال ده انا خلقي ضيق.
لتنظر اليه بغضب.. وانا مالي خلقك ضيق خليهولك وريح حالك وتعبت يبقي تسيبني في حالي.. اسمع يا جمال.. انت حد مختلف عني فيا ريت تبطل بقه وتشيلني من دماغك عن اذنك بقه وتركته ومشت.
ليدخل علي داغر ويجلس والغضب ياكله ليهتف والله لو ما عقلت اختك. لاهبدها علقه اخلص عليها انا زهقت وقرفت.
ليهتف داغر حد قالك تحب عيله..
ليهتف.. لا والله ظريف يا واد امال مين اللي ساحبلي قطه وجاي بعد كام شهر من عزا مراته وعينه هتبظ عليها انت فاكرني اهبل. وطالع يجري وراها زي الاهبل بفرحه العيد انت هتعملهم عليا ياض.
ليقطب داغر.. انا عنيا هتبظ عليها فين ده.
ليهتف جمال بسخريه.. عند امي يا اخويا..
ليهتف.. انت اتخبط في نفوخك انا جايبها عشان بنتي مش حكيلك كل حاجه.
ليهتف.. اه حكيتلي انها رقعتك علقه وعلمت علي صدرك وانت البت نخششت في نافوخك فعملت القصه دي كلها عشان ترشق في حضنك في الاخر. يا واد دانا جمال عيب عليك تصيع عليا.
ليهتف داغر تصدق اني غلطان اني حكيتلك.. انا لقيتها قويه وجدعه وبتحب نسمه وبنتها فقلت هيا دي اللي تنفع ملك.
ليهتف جمال.. تعال يا واد امسح الرياله انت فاكرني مختوم ياض. لا والنبي ايه طب اتجوزتها ليه يا ننوس ماكت تكتب عقد خمس سنين هتتشبك انما ليه جواز عشان خشت دماغك ماتحاولش تفهمني ان داغر بعد كام شهر يدخل واحده بيته الا لو كان فيه ان وان جامده. دانت عينك خرمت البت واحنا قاعدين..
ليهتف داغر. انت اختي لسعتلك مخك فبتهبد لينظر اليه جمال بخبث ليهتف داغر بغيظ .. ماتقوم تغور بقه انا هطلع انام.
ليهتف جمال.. هتنامي فين يا بيضه انهارده.
ليتنهد داغر.. هكون فين عند قدري الاسود
ليضحك جمال.. مراتك دي الحربايه تقلها يا ابلتي بس عموما القوضه جايه بكره يا سبع الليل وبات بقه وهيص البت قمر ومزه يخربيت كده والا عيونها ايه.
ليهب داغر غاضبا.. ماتحترم اهلك يا واطي بتتغزل في مراتي اقوم ارقدك..
ليضحك جمال بتغيري يا بيضه.والصدر ولع ما القلب شقق.. قول قول دانا اخوك فله وغطاها.
. ليدفعه داغر.. غور ياض روح.
ليهتف جَمال.. طب خلي مريم تشتغل معانا وانا اللي هدربها انا بقالي سنه اتسويت عالجنبين مش طايل امها مابتورنيش وشها
ليهتف داغر مانت اللي طور حد يقول لواحده انت رخيصه يا متخلف انت عارف لو مش عارف انك طور وكت غيران كت طينت عيشتك ويلا بقه.
ليهتف جمال.. بكره مريم تبقي في الشركه فاهم.
ليهتف داغر.. طب يا اخويا اما اشوف اخرت الشبكه السوده دي وتركه جمال وذهب.
ليبقي داغر قليلا ليصعد لححرته ولكنه قرر ان يذهب اليها ليراها قبل نومه ليقترب من الباب ويفتحه ليتسمر مكانه عندما...
#غنوه_الداغر
#حكايات_mevo
البارت السابع..
كانت ميسا تتبجح علي غنوه وتلقي عليها الاهانات هنا لم تحتمل غنوه ما قالت وهجمت عليها واخذتها من شعرها واسقطتها عالارض وميساء تصرخ لتهتف بصي بقي عشان انا مش نسمه اللي ذلتيها ومرطي نفسها يمين بالله لو قربتي مني لاكون داعكه بوذك في الارض.. لتقفز عليها وتنام فوقها.
لتصرخ ميسا انت واحده بيئه وزباله وظلت تصرخ لتخبطها غنوه علي راسها لتصرخ ميسا.. لتهتف غنوه بصي يا شاتره انا كفيله اني اطلع روحك دلوقتي لتكوني فاكره هسكتلك تطلعي سمك عليا لا دانا غنوه ابعدي عن وشي.
لتصرخ ميساء وانت ابعدي عن جوزي.
لتصرخ غنوه.. ابلعيه ياختي انا لا عايزاه ولا طيقاه انا هنا عشان ملك اللي موتو امها وتاني روحك هتطلع في ايدي لو فكرتي تقربي مني.. كانت ميساد تنتحب بشده وغنوه تنهال عليها ضربا كانت تاخذ شعرها بين يديها وميسا تصرخ شعري هيطلع في ايدك حد يلحقني..
لتهتف غنوه وتضربها علي وجهها وهطلع روحك ايه قولك دانا هطلع غلي كلو فيكي..بقي تقري كده كتي بتعملي ايه في البت الغلبانه لتصرخ لتصرخ مايسه التخبطها غنوه علي فمها اكتمي لاطلع روحك ساكتالك وانت بومه ومش راضيه تتلمي.. اشوه وش امك دلوقتي.
لترتعب ميسا وتهتف ارحميني بقه انا اتشوهت الحقوني
لتشدها من شعرها لا اما شعرك الحلو ده يطلع في ايدي
لتصرخ ميسا. حد يلحقني هموت.
لتضربها غنوه علي فمها بقك يتقفل وتبقي زي فرده الجزمه يا زباله دانت نهارك مش معدي والبت الغلبانه هاخد حقها..
لتهتف ميسا انت واحده مجنونه الحقوني ..
لتهتف غنوه طب عشان اوريكي الحنان لترزعها بوكس في عينها لتصرخ مايسه وتستنجد
كانت ميسه وشها متورم من الضرب وشعرها مشعث ومتمزق في يد غنوه وغنوه تركب عليها وميسا انهكت من الضرب لتجد نفسها مره واحده مرفوعه في الهواء وداغر يصرخ هو فيه ايه اللي بيحصل..
كانت غنوه في احضان داغر تتلوي من غضبها وميسا تنتحب و تهتف.. شفت الجربوعه الي جايبها تقعد معانا واحده بيئه وزباله بتضربني هتسكتلها تضربني البتاعه دي حته الفلاحه.
لتهيج غنوه وتتملص منه وتحاول ان تهجم عليها انا جربوعه يا حربايه والله لاطلع روحك.
ليصرخ داغر اخرجي بره دلوقتي اخرجي وغنوه هائجه وتحاول ان تطولها لتخرج ميسا بسرعه وهو يصرخ ماتهدي بقه انت ايه وابور ايه الهمجيه دي انت متربيه فين..
لتدفعه بعيدا وتنظر اليه بغضب.. انا قلتلك البتاعه دي ماتقربش مني ايه اللي مدخلها عندي طالما انا همجيه وماتربيتش ايه اللي بيدخلكو عندي انتو ايه انت جايبني هنا وفاكر انكو هتعملو فيا زي نسمه لا فوق يا شاطر مش انا ان كت اتزفت وجيت مجبره ما فيش مخلوق هيتعدي حدوده واسكتله..
ليهتف.. ايه طايحه ماحدش قادر يلمك احنا هنا مش في الشارع ولا علي مصطبه بيتكو.
لتصرخ.. انت يا جدع انت ان كت فاكر انك لما تحاميلها وتقف في وشي هخاف لا فوق ابعدها عني انا مابخافش لا منك ولا من غيرك وكفيله اخد حقي من نن عينك وعينها.
لينظر اليها بسخريه ويهتف لا مانا عارف انك مابتسكتيش وجربت بس احنا هنا مش في الشارع اللي خدتي حقك فيه..
لتقطب جبينها وتهتف.. انت بتقول ايه. بص بقه انت تبعدها عني لاما هطبق وش امها وترجع تحزن عليها انتو مالكو ومالي ماتسيبوني بحالي ايه المرار ده..
ليهتف... لا مانا لو سببتك بحالك اخرتها حبس وانت وابور بيهب في كل واحد بتهيجي عليه فاعقلي كده لو عملت حاجه قوليلي وانا هتصرف.
لتهتف.. لا ماتعودتش والله انح واشتكي حقي هاخده واخبطو راسكو في الحيطه.
ليهتف.. علي فكره انا ماحسبتكيش علي فات فعدي ايامك عشان هتزعلي والوابور هيطرشق..
لتهتف.. تحاسبني علي ايه انت مالك ومالي..
ليبتسم والله لتجده يفك ازرار قميصه..
لتهتف.. انت بتعمل ايه يا جدع انت.
ليهتف.. بس هوريكي اني ما بسيبش حقي.. ليرمي قميصه ويهجم عليها ويشدها اليه..
لتصرخ وتدفعه نهار ابوك اسود انت اتجننت وبدات تصارعه بشده وهو يحاول ان يصد ضرباتها ليحملها ويرميها علي الفراش وينزل عليها وهيا مهتاجه وتحاول ان تضربه ليثبتها اخيرا وهيا تشتمه ليهتف ايه فاكراني نسيت او ماعرفش اللي عملتيه لينظر الي جرحه فاكره ده هيعدي كده بالساهل لتبهت من كلامه ليجد جسدها ارتخي ليحكم قبضته عليها ليهتف ايه فاكراني مش هجيبك او اعرف انت مين.. دانا داغر يا قطه.. فتكره ان اللي يعلم عليا بسيبه لا اديكي اهوه في بيتي وتحت طوعي ولا تقدري تنطقي والشويتين دول انا كفيل اني اطوعك واخليكي قطه من غير خر باش.. ايه رايك.
لتصرخ.. يعني انت بتنتقم مني بتذلني يعني عملت ده كله عشان ضربتك وحرقتلك عربيتك طب انا بقه بقلك لو انعاد الزمن كنت علمت علي وشك مش صدرك ايه رايك لتكون فاكر اني هخاف منك لا يا بيه انا مابخافش عايز تضربني انا اهوه رد الضربه وخد حقك ومش هسكتلك برضه وهخلي ايامكو طين..
ليضحك.. مالك فاكره نفسك سبع رحاله كده ما تفوقي يا شاطره.. انا كان كفيل اني اوديكي ورا الشمس بس عشان بنتي جيت علي نفسي يبقي تلمي نفسك بقه وتبطلي هيجانك ده..
لتهتف.. ولو مالميتش هتعمل ايه هتضربني والا تحبسني وتقهرني زي نسمه لا يا بيه فوق مش انا اللي يتعمل فيها كده وتسكت.
ليبتسم.. لا انا مابضربش ستات ولو انك بعيده عن الستات انا كفيل اسكتك بطريقتي.
لتهتف بتحدي.. كان غيرك اشطر العب بعيد ولم نفسك بعيد عني انا بقه زي ما بتقول مش ست ومش هسكتلك
ليضحك ويهتف لا انت مش طبع الستات بس انما الحاجات التانيه موجوده وموجوده جامد كمان وهلعب بعيد حاضر بس اما اعرفك هسكتك ازاي ولو اتكررت هتلاقيني مابسكتكيش الا كده ونزل علي شفتيها يلتهمهم بشده لتشهق لتضيع شهقتها في داخله وهو يلتهمهم بعنف وقوه وهيا تصارعه وهو ينزل بحسده كله يضغط عليها لتشعر ان انفاسها ستخرج منها كان يقبلها وشفتاه تلتهم خاصتها لا يبتعد انشا لتحس بالدماء تنفجر في شفتيها من عنفه وقسوته ولكنه لا يكل عن طلب شفتيها وانفاسه تلفح وجهها لتحس انها ستموت بين يديه ليبدا هو بالتحكم في نفسه ويتمهل قليلا ويبتعد وقلبه سيخرج من مكانه ويركن وجهه علي وجهها ليمر وقت ليقبل جبهتها بحنان ليرفع وجهه ليجدها مغمضه عينيه بقوه ووجهها يشع بؤسا وتحاول ان تتجلد حتي لا تبكي امامه ليهتف بهدوء مش معني انك اتربيتي بطريقه معينه يبقي مالكيش رادع ومش انا اللي امد ايدي علي مراتي ولازم تفكري الف مره قبل ماتتصرفي في البيت ده انا مش هكرر كلامي انا هكلم ميساء تبعد عنك واكيد بعد اللي حصل هتبعد بس تاني مش انا اللي اسيب الدنيا تفلت عشان واحده مبتعرفش تتعامل الا بالعنف مابتتفاهمش.. اهدي علي نفسك انت مش زي الاول طايحه ومالكيش رابط.. انت ليكي زوج وبيت زي ولاد الناس مش سيبه هيا..
لتدفعه بعيدا وتهب مبتعده وتعطيه ضهرها كانت تريد ان تبكي ولكنها لا تستطيع ان تظهر ضعفها امامه لتهتف.. انت اتجاوزت حدودك وانا ماعملتش حاجه انتو ظلمه ومفيش في قلوبكم رحمه.. اذا كنت بتعاقبني عشان اللي عملته ماشي يا داغر بيه. وزوج وبيت ايه اللي بنتكلم عليه مش فاهماك بصراحه واذا كنت فاكر اني مش بنت ناس دي مشكلتك انا برضه مش هسكت واعمل ما بدالك هبعد عنكو دا اللي اقدر اعمله والا اوريكوش وشي انما حد يجي جنبي معلش هطلع قله تربيتي عليه.. دا طلع غصب عني.. انما انتو اللي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مابتعرفوش تعيشو زي الناس الطبيعيه فاكرين نفسكو فوق الكل تهينو وتقهرو الناس والناس تسكت.. ان كانت نسمه سكتت وماتت مقهوره انا ماهعرفش فا يا ريت تبعدو عني
ليهتف.. انت ليه مصممه تطلعينا وحشين واننا اذينا نسمه.. نسمه كانت عايشه معززه مكرمه وهيا اللي انزوت وغلبت اخرجها من اللي هيا فيه انت دماغك راكبه غلط.
لتهتف.. وايه اللي زواها يا داغر بيه.. ايه اللي وصلها لكده.. دا كانت سيباني اخر مره وسعيده بالبيه العالي اللي شكل بتوع المجلات. والفرحه اللي ماعرفش جابتها منين وانت بتتقدملها.
لينظر اليها بغضب من تقليلها له..انت مالك شايفه نفسك كده ونازله تريقه انت مش عارفه ان اللي زيك يحمد ربنا الف مره.. انت فاكره اني هقعد ابررلك علاقتي بنسمه انت ايه اصلا عشان تقعدي تتريقي واللي زيك يفرح الف مره ان اسمه اتكتب جنب اسمي.. وتفرحي الف مره اني خليتك تبقي حرم داغر سليمان ..انا لو قلت لحد مش هيصدق اصلا.
لتهتف بقوه.. معلش بقه استحمل نفسك اصلي مش فرحانه بل العكس مقهوره.. واللي زي تفرح بيك اه واحده علي اد حالها بعين وعين ووشها متعلم عليه هتتمني ايه صحيح.. غير انها تحمد ربنا ان بيه زيك بصلها.. بس علي قولك عقلي تعبان ومش مقدره النعمه اللي دخلت فيها والفرحه ماعرفاش اطولها معقده بقه تقول ايه.. ومعلش ماتقلش لحد ان اللي زيي بقت مراتك عشان ماتتكسف ان مراتك مابتشفش او حتي مشوهه يا بيه يا عالي.. تاني بقلك بحالتي وعيبي ده جوازتك ماتلزمتيش ولا عايزاها يبقي تخليك في حالك وماتتجاوزش حدودك.
ليقترب بغضب ويمسكها بقوه.. انت نازله هبد وزفت وانا ما جيبتش سيره وشك بحاجه..
لتدفعه.. وتهتف بسخريه.. والله لا بجد فعلا من يوم ما شوفتك ماجبتش فعلا سيره غير انك عمال علي بطال فاكر نفسه بتتجبي عليا انك اتجوزتني وانا اصلا لا طلبت جواز ولا قربت منك.. اسمع يابن الناس.. مش كل يوم هتبقي حريقه كده وانا ماستحملش كده شوف ابعدو عني هتلاقوني مابنطقش والله ماهنطق ولا هطلب منكو حاحه
ليتنهد ويهز راسه.. مش عارف اقلك ايه. انت عايزه تنعزلي وماحدش بيعيش لوحده في بيت فيه عيله كبيره.
لتهتف.. انا مشكلتي معاك ومع مراتك ماتسيبوني في حالي
ليهتف.. لا انت مراتي وانا مش هاخد اومر من سياتك وتكيفي نفسك بقه علي كده ويلا عشان تنزلي مش هتقعدي محبوسه بالبنت هنا ودا اخر كلام وتركها مقهوره وذهب الي زوجته ودخل عليها والغضب ياكله انت ايه اللي واداكي عندها.
لتصرخ ميساء انت كمان جاي تزعق بدل ماتقطم رقبتها.
ليهتف.. واقطم رقبتها ليه هيا كانت جت اوضتك والا سيادتك اللي راحه تجري شكلها.
لتهتف.. كنت راحه اشوف ملك ايه اجرمت تقوم تقل ادبها الجربوعة الفلاحه انت لو ماقطمتش رقبتها هسيبلك البيت وامشي مش انا اللي انضرب من البتاعه دي.
ليهتف.. انت اللي رحتي وانت اللي نكشتيها يبقي تقطمي وتسكتي.
لتصرخ.. لا انت فاكرني ايه بقلك اهوه يانا يا هيا في الييت.
ليهتف انت مالك ومالها من اساسه ليه حريقه مش طايقه روحها.
لتهتف.. بتحاميلها علي اخر الزمن الجربوعه دي.
ليهتف..انا تعبت دي مش عيشه..
لتصرخ.. وانا بخيرك ما بينا مشي البت دي وانا هشيل ملك واربيها.
ليهتف.. لا مش بمزاجك علي فكره وانا ماحدش يتشرط عليا.
لتصرخ.. يبقي انت اللي اخترت وانا مش قعدالك فيها.
ليهتف.. اخبطي راسك في اكبر حيطه واعملي ما بدالك انا قرفت واستدار وتركها وهيا تغلي لتتجه الي دولابها وتاخذ اشيائها وتنزل لتجد غنوه جالسه مع ناديه لتقترب منها
وتهتف.. خلاص خربتيها وقعدتي علي تلها..
لتهتف.. ناديه استهدي بالله يا بنتي بس راحه فين.
لتهتف رميساء سيبهالها تبرطع بس اعرفي يا حلوه داغر ماهيبصش لواحده زيك بيئه وفلاحه ومالكيش اصل واحده مشوهه ومابتشوفش هيبص لايه هياخدك معاه الحفلات الناس تتريق عليكي تبقي مسخه واحد عوره مابتشفش بيئه دا حاجه تقرف اياكي تفكري انك هتبقي مراته دا مكسوف من الفضيحه دي بس عشان البت..انت جايه تخربي البيت يا خرابه البيوت ربنا ينتقم منك همشي عشان مش مستحمله اقعد في القرف ده ولما البيت ينضف هرجع وتركتهم وخرجت.
كانت غنوه تحترق من كلامها والوجع ينهشها لتهتف ناديه معلش يا حبيبتي قطع لسانها دانت قمر و الله وست الستات..
كانت لم تعد قادره ان تحتمل ذلك لتهتف.. يا طنط انا مالي ماخربتش حاجه.. لتحس بالقهر والوجع.. معلش يا طنط خلي ملك معاكي لتعطيها اياها وتخرح مندفعه للحديقه لتبحث عن مكان منعزل لتنفحر في البكاء بشده.. يا رب تعبت يا رب تعبت انا مالي بيهم انا في حالي عايزه اربي البنت وماليش دعوه بيهم ولا قربت منهَ بيت ايه اللي اخربه انا مالي.. كل واحد يجي يعايرني شويه انا راضيه بحالي مايسيبوني باللي فيا لا طلبت قرب من حد ولا عايزه حد.. ايه الوجع ده هو اتكتب عليا الناس كلها تعيب عليا وانا ماقربتش منهم.. كانت تنتحب وتدعي ربها..
نزل داغر للاسفل ليجد امه حزينه تجلس بمفردها ومعها ملك ليهتف.. مالك حبيبتي.
لتتنهد.. مفيش يا قلبي زعلانه علي مراتك الغلبانه.
ليهتف.. ميساء غلبانه هيا اللي مشت انا مارمشيتهاش.
لتهتف.. ميساد ايه يبني.. انا بتكلم عن غنوه مراتك قالت وكفت والبت ماتحملتش وقامت خرجت بره وحكت له علي ما قالته ميسا لغنوه.. ليتنهد انا ماعرفش هيا جايبه الغل بتاعها ده منين دا مابتهمدش ساعه.. ليهتف طب غنوه فين.
لتهتف.. ادتني البت وخرجت والنبي يبني البت طيبه واميره ومراتك عايرتها بوشها والبت قمر والله ماعرفش ليه بتنقهر كده... قوم طيب خاطرها مراتك والله طيبه وغلبانه انا حبيتها والله زي بنتي.
ليتهف طيب يا امي ربنا يهدي وتركها وذهب يبحث عن غنوه ليجدها تقف جنب احد الاشجار تحتضن نفسها وتبكي وتنتحب في صمت ليرق قلبه لها فهي تبدو وحيده وبائسه ليقترب بهدوء ويشدها اليه ويحتضنها لتحاول ان تبتعد عنه ليشدد عليها ويهمس اهدي مفيش حاجه كانت تحاول ان تنفلت منه ولكنه لم يتركها لتنفجر مره اخري بالبكاء ليحتضنها بقوه ويملس عليها بحنان ويقبل راسها.. اهدي خلاص مفيش حاجه.
كانت تنتحب وتشهق في احضانه وهو يملس عليها لتسمعه خلاص بقه انت ماصدقتي تعيطي امال ايه بقه جامده وعامله راجل دانت طلعتي كتوت صغنن اهوه..
لتحاول ان تستجَع نفسها وتبتعد ليهتف يا بنتي بقه اهدي ليتنهد ويمسك وجهها ويهتف انت بتعيطي ليه ماهي مشت اهيه خلاص.
لتهمس بغلب وضعف لاول مره تظهره.. انا والله ماجيت جنبها ولا خربت بيتها انا مالي مش انت عارف اني ماليش علاقه بيكو.
ليبتسم.. ودا اللي مزعلك اوي.
لتهتف.. ايوه طنط هتقول ايه وانا ماخربتش والله هيا اللي دخلتلي القوضه وانا عصبيه وماتحملتش كلامها.
ليضحك.. مانا عارف انك وابور مش عصبيه..ليتلمس وجهها ويهمس خلاص بقه انت ماسكتيلهاش برضه.. بطلي عيونك القمر دول..
لتهمس بغلب.. انا ماخربتش بيتها يا داغر والله.
ليبتسم وتتسع ابتسامته فهذه اول مره تناديه باسمه ليهتف دا حلو اوي ماكتش اعرف انه حلو كده.
لتقطب جبينها هو ايه.
ليقترب منها.. اسمي اول مره تقولي اسمي لترتبك وتحاول ان تبتعد ليشدها اليه لتقول بغلب.. بتقلي اني انا ماجيش جنبك هو انا جيت جنبك والنبي..
ليبتسم بحنان لا مابتجيش بس مش عارف مابتجيش ليه دانت تيجي وتيجي..
لتخفض راسها انا مالي هيا فاكراني هخطفك.
ليبتسم ويشدها... فاكراكي.. لا الخطف حصل وخلاص ليهتف.. ممكن بقه نهدي كده وكلام رميساء يتنسي.
لتشعر بوجع وتتذكر كلامها ومعايرتها لتهمس بوجع يتنسي..
ليضع يديه علي وجهها ويقترب منها ايوه يتنسي ويتشال من دماغك.. انت قمر جمالك مالوش وصف ليدخل الكلام صادقا الي قلبها لتتنهد وتحس بشئ داخلها سعيد بتلك الكلمات ليلمس عيونها.. عيونك دي جنه الواحد يتوه فيهم ولمس خددها ودول نعومه الدنيا فيهم.. ليقترب منها لتسرح في عينه وقلبها يرجف ليهتف شعرك ده نار تدخل القلب.. ليسلط عيونه علي شفتيها ليدق قلبها ليقترب بهدوء دول بقه لا ليهم حل ولا ليهم وصف حاجه كده تاخدك في دنيا تانيا.. انت كتله من الجمال انت حلوه اوي يا غنوه وان كت قلت حاجه فعشان عصبتيني انت قمرين والله شيلي اللي فدماغك ده والعمليه ممكن تتعمل في لحظه انت مش ناقصك حاجه.. مرات داغر سليمات ماينقصهاش حاجه.. لتظل تنظر اليه لفتره مرتبكه مهزوزه وبداخلها مشاعر غريبه..
لترتبك وتبتعد.. لا انا مش مراتك انا هنا عشان ملك.. وشكرا علي كلامك بس مراتك مشت وسابت البيت بسببي لتهتف انا عارفه ان حقها تزعل انك اتجوزت بس انت مافهمتهاش اننا مش متجوزين ليه انا مالي بيك. احنا مش زي اي حد.
ليهتف.. مبتسما مش زي اي حد ازاي.
لتهتف.. يعني مش متجوزين هيا تزعل ليه بقه انا ماجيتش جنبك.
ليضحك.. والله انت دماغك دي متكلفه.. لا احنا متجوزين وقدام اي حد متجوزين وقدامها هيا برضه.
لتهمس ازاي انت ماقلتلهاش طب ماليها حق تنهار انت ليه بتعمل كده مش اتفقنا.
ليشدها اليه ويهتف لا انت اللي اتفقتي انا ماتفقتش.
لتنظر اليه بذهول.. انت بتقول ايه.
ليهتف ممكن تهدي.. بصي انا مش ناقص وجع دماغ امي ست كبيره وتعبانه اقلها ايه جايب واحده وهتمشي بعد كام سنه دا كلام يتقال وميساء لو كانت عرفت مش هتقعد ساكته الا اما تخرجك وتتحجج انها هتربي هيا ملك وهيا بعيد عن بنتي سنين يبقي عايزاني اعمل ليه.
لتهتف.. طب وانا مالي بكلامك ده انا متفقه معاك هنعملها ازاي دي اني مراتك وانا مش مراتك.
ليهتف عادي الموضوع مش ازمه اهي مراتي مشت وامي طيبه هتصدق اي حاجه. وانا اصلا مش مضايق بالعكس..
لتهتف انت بتقول اي حاجه احنا مابنطيقش بعض هبقي مراتك ازاي.
ليضحك ويهتف.. لا مين قال انت اللي بتغلي فاهدي بقه علي روحك واستحملي قدام الناس. او حاولي تحسي انك ممكن تدخلي حد دنيتك.
لتهتف وانا ايه اللي يجبرني استحملك قدام الناس او قدام العفريت انا هنا عشان ملك مش عشان اقعد اجمل صورتك قدام الناس.
ليهتف والله مافيش في ايدك حاجه تعمليها غير كده
لتنظر اليه بغضب.. انت بتتأمر علي ايه يكونش اشتريتني والا حاجه وماسك عليا ذله لا فوق لنفسك.
ليضحك ويهتف.. لا انا مش بتحكم انا بفهمك اللي هيحصل ولا ماسك ذله ولا حاجه بس واثق اني هقدر امشي اللي عايزه..
لتضع يدها في خصرها.. اه اللي هو ازاي بقه عرفني كده هتجبرني مانا ممكن ابوظلك كل كلامك بس مايهونش عليا طنط.
ليبتسم شفتي اهوه عقلك بيفكر بس َماعتقدش انك هتقدري لاني مش هسيبك وقلتلك قبل كده انت ماعتيش طايحه لوحدك.
لتهتف.. والله انا حره واوعي بقه اما اروح اخد ملك طنط تعبانه.
ليقف امامها طب وابو ملك مالوش حاجه.
لتقطب جبينها وتهتف.. مش فاهمه انت بتقول ايه..
ليقترب ويهتف يعني ملك وجده ملك طب مافيه ابوها محشور بينهم شوفيه باي حاجه.
لتهتف اشوفك بحاجه ازاي انت عقلك خف بتقول ايه.
ليقترب مبتسما ويرفع يده ويلمس شفتيها ويهتف اي حاجه ماهقولش لا.. الا من اخر مره معلقين معايا.
لتشهق وتبتعد.. انت واحد قليل الادب ايه قله ادبك دي
لتندفع وتحاول ان تهرب منه ليقف امامها لتحاول ان تتفاداه ليتصدي لها لتنظر اليه بغضب ماتبطل بقه عيب كده.
ليضحك ويقترب منها.. ليهتف عيب ايه بس دانا جوزك انا شاقطك.
لتنفعل بطل عيب بقه جوز ايه.
ليقترب ويلصقها بالحائط لترتجف من قربه وقلبها ينبض ليهتف مالك بتترعشي كده هو انا هاكلك.. انت صحيح تتاكلي بس اكيد مش فالجنينه.
لترفع يدها تحاول ان تدفعه لتضع يدها علي صدره ليمسك يدها ويجعلها تلمس صدره ويحركها علي جرحه من فوق قميصه ليهتف.. العلامه دي عايزه حد يعالجها هتسيبيها كده كانت ترتجف من قربه وملمس يدها علي صدره ليهتف دي ليها حق ولازم يتاخد وانا مابسيبش حقي والقمر اللي علم لازم يداوي والا ايه.
لتهمس بطل بقه عيب كده وسع..
ليلتصق بها لتشهق وقلبها سيخرج من مكانه ليهتف.. مش عايز والله ليمد يده ويرفع وجهها ليهمس مش عايز ابطل وانا شايف عيونك نار كده انت حلوه اوي لتتوه في نظراته وهو يضغط عليها كانت حاله من الانسيابيه وعيونهما متعلقه ببعضهما لتحاول اخيرا ان تبتعد الا انه لم يتركها فمسك وجهها ليهمس انت مش حاسه بنفسك ليه بس دانتي تاخدي العقل ونزل برويه علي وجهها يقبل خدودها وعيونها وتلمس ندبتها بشفتيه ليهمس دي لوحدها تاخد القلب وشفتاه تجول عيونها ودول يهبلو ليقترب من شفتيها ويهمس دول بقه نار ما حد بقدر عليهم ليقترب باندفاع ويلتهم شفتيها برغبه شديده وهيا بلا حول ولا قوه كانت اول مره مشاعرها تتحرك كانت تكبت نفسها ولا تفكر انها انثي لياتي ذلك الغازي يقتحمها بقوه لينهال عليها قبلات حارقه لتان بين يديه وهو قد اصابه جنون من تلك الشفتان كان يقبلها ويلتهمها بعنف وقوه ليعود ويتمهل ويتلقف شفتيها بين شفتيه بنعومه ويسر ويتروي وهيا لا تفعل شيئا الا لتستجيب وقلبها سينفجر تحت صدره ويده تجولها ويشدها اليه. مرت فتره لا يحسان بشئ وهو لا يحس الا بشفتيها ولهيبهم وجسده يطلبها واحس انه هلك معها كان لا يريد ان يتوقف ولا يعرف كيف يتوقف من اساسه اما هيا فدوامتها ازدادت واتسعت لتتهالك بين يديه واحس انها ستسقط بين يديه ليشدها ويحتضنها لفتره ليهمس.. وقفتي قلبي يخربيت كده.. كانت مغيبه وهو محتضنها ليهمس.. القمر دايب بين ايديا طب دي يتقلها ايه وهيا ناعمه كده ليبدا في تلمس وجهها برويه لتبدا في العوده من استكانتها ليضحك اهوه هتتحولي انا عارف.. لتبدا فعلا في الافاقه وتدفعه لتهرب من امامه ليشدها ويحتضنها من الخلف.. اهدي راحه فين شفايفك هيتفضحو اهدي لتظل فتره تنهج بشده في احضانه لا تنطق ليتنهد اخيرا ويتركها وتركته وجرت من امامه وهو يضحك بشده علي خجلها ليهتف.. والله لاسعه بس مزه وهتتعبك اوي ايه اللي كنا فيه ده.. يخربيت كده ولعتي فيا يا شيخه.. ..ليتنهد ويعود ليدخل عليهم ويجلس بجوارها كانت تجلس منكمشه ليضع يده عليها لتغضب ولكنه لم يهتم وظل يداعب كتفها وهيا مشتعله لتذغده وتهتف ماتبطل بقه..
ليهمس بجوار اذنها مش قادر والله سحت عالاخر وشفايف القمر يهبلو. ليمسك يدها ويقبلها لتشد يدها ليهمس والله لو مارجعتي ايدك في ايدي لارزعك بوسه قدام امي ولا يهمنيش انا مفضوح واعملها..
لتذغده متحترم نفسك بقه..
ليقترب من اذنها هبوس والله انا مفلوت انت حره..
لتسرع وتضع يدها في يده ليتلمسها بشفايفه ايوه كده خلي جوايا يبرد ولو انه والع كانت كل حين تتمللمل ولكنه كان يداعبها وهيا ترتعش ليهمس بتترعش ليه يا مز حاسس بحاجات صح.. انا كمان حاسس والله.
لتهتف بحنق اتلم بقه حاسس ايه وزفت ايه..
ليملس علي ذراعها لترتعش ليضحك وااله عسليه والقمر بيتلسع من لمستي.. لتنفعل ماتبس بقه..
لتتنبه ناديه فيه ايه يا ولاد.
ليضحك داغر ابدا يا امي بدلعها وهيا مكسوفه ليقبل خدها لتحمر هيا.
لتضحك ناديه.. لا يا غنوه مالكيش حق. دا حتي داغر عاقل يوم ما يعملها تقفيله.
ليهتف داغر.. قوليلها مش كت عاقل لحد ماجت يبقي مين السبب تقابل بقه.. شوفي وشها احمر ازاي امال لو قلتلها هاتي بوسه هتعمل ايه.
لتشهق هيا خجلا وينفجر هو بالضحك لتهتف ناديه بس يا واد ماتكسفهاش.
ليهمس بجوار اذنها ولمس رقبتها وانفاسه تلهبها يا سلام وهو ساكت ومز وقمر كده وكيوت.. ليضمها اليه ويظل يداعبها ويداعب ابنته التي اخذتها في احضانها ليسود جو من الالفه والحميميه بينهم..
لتدخل مريم وتهتف ايه مالكم قاعدين مبلمين كده ليه.. بقلك ايه يا ابيه اصحابي عاملين ديش بارتي وانا راحه ماتخلي غنوه تيجي معايا.
لتهتف.. غنوه لا يا حبيبتي بارتي ايه انا ماليش في كده.
لتهتف ناديه.. وليه يا حبيبتي ماتروحي وتنبسطي انا هقعد بملك ماتقلقيش..
لتهتف مريم والنبي يا ابيه توافق مش هنتاخر..
ليدخل عليهم جمال ليهتف.. راحه علي فين كده ان شاء الله.
لتهتف هاخد غنوه عندي بارتي..
ليبتسم ويهتف.. طب يلا استناكو اوصلكو.
ليهتف داغر.. من امتي الخدمات دي يا اخويا.
ليهتف.. انت مالك يلا يا مريم اجهزو وانا مستنيكو
لتقف غنوه مرتبكه ليذهب اليها داغر ويهتف.. روحي مع مريم انبسطي. ماتقلقيش علي ملك ليمسك يدها ويقبلها امام الجميع لتحمر خجلا ليهتف.. مش هتتحبسي هنا يلا انبسطي. لتشدها مريم ويصعدو بالاعلي وتهتف غنوه انا ماعنديش لبس له بناطيل وبلوزات هروح ازايك.
لتهتف ملك مش مشكله انت صحيح مليانه عني سيكه بس مش مشكله تعالي واخذتها واعطتها فستان قصير ضيق من الوسط منسدل علي جسدها وبحرمله علي الكتف كان فستانا رقيقا لتقف غنوه دا حلو اوي انا ماعرفتش نفسي..
لتهتف مريم.. انت قمر اصلا وخصوصا بقه لما تفردي شعرك النار القمر ده..
لتهتف غنوه.. لا كده هبقي شكل العفريت.
لتهتف مريم.. انت قمر وربنا عفريت ايه.
لتهتف غنوه.. بجد يا مريم شكلي ينفع يعني قصدي شكلي كويس.
لتهتف.. يا بنتي والله قمر انت بتقولي ايه دا اخويا هيتهبل عليكي بمنظرك ده.
لتهتف غنوه.. ايه ده بتقولي ايه.. انا عادي يعني ووضعت يدها علي ندبتها.
لتتنهد مريم وتهتف.. والله العظيم مخلياكي قمر وعيونك قمرين وشعرك نار ده مخليكي حاجه تانيه..
لتبتسم غنوه... بجد والنبي..
لتهتف مريم.. يا لهوي دانت مزه طحن يلا عشان لسه هنشتري اكل الواد شريف قايلي علي حاجات كتير لتشدها وتنزل بها الي الاسفل وما ان نزلا حتي اطلق جمال صفيرا عاليا ليهتف واد يا داغر ايه ده انت متجوز جنيه..
لينظر اليها داغر ليهب من جمالها ويطلق صفيرا عاليا لترتبك غنوه ليهتف.. ايه ده يخربيت جمال امك كان داغر يقف وقلبه ينبض بقوه من جمالها..
لتهتف مريم شوف يا ابيه القمر مش مصدقه انها حلوه بدماغها الشمال دي..
ليهتف جمال لا هيا قمر والله لينظر اليه داغرماتلم ليلتك بقه لاطبق وش امك.
ليقترب منها ويهتف.. ايه الحلاوه دي.. لتخجل وتحمر ولا ترد.. ليهتف داغر طب دقيقه كده هقول لمراتي حاجه ليشدها الي المكتب ويدخلها لتهتف ايه فيه ايه.
ليهتف اقول ايه بجمال امك اسيبك تخرجي ازاي وانت قمر كده.
لتخجل بشده وتهتف عيب كده الناس هتقول ايه.
ليقترب ويهتف.. يولعو دانت قمر يخربيت كده اعمل ايه دلوقتي.
لتشيح بوجهها بس والنبي خرجني عيب انت عقلك خف.
ليهتف اه خف من جمالك انت بتلمعي..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لتهتف والله بطل بطل مش انا اللي ماحدش هيبصلي.
ليقترب ويشدها.. حمار اللي قال كده حمار دانت مزه قمر. وايه شعرك ده يلهب والله..
ليرجف قلبها ليهتف طب ايه ماعرفش اسيبك كده واسكت ليشدها اليه عنوه ويقبلها وهيا تتملص منه لينهك اخيرا لتبتعد غاضبه انت استحليتها ماتحترم نفسك بقه.
لينظر اليها بخبث.. من جه استحلتها استحلتها واحترم نفسي ماعرفش اعملها معاكي..
لتصرخ بطل ايه ده انا مش مراتك.
ليشدها اليه ويقول الكلمه دي ما تتقالش تاني والا تحبي اعرفك لترجف ليقترب منها مره اخري ويشدد عليها لترتجف بشده ليهتف اخر مره اسمعك تقوليها.. لتهتف ماحنا كده والله..
لينهال عليها يقبلها مره اخري لينخلع قلبها من هول مشاعرها ليهتف ها لسه تاني. لتطرق خجلا ليرفع وجهها قولي هتقوليها تاني كانت تنهح بشده ليتلمس شفتيها هاه قولي.. لتتململ وهيا ستموت ليهمس والله ماهسيبك.. انطقي ماتتقالش تاني كانت مشتعله لتهز راسها اخيرا وقلبها سيخرج من مكانه ليتنهد ويبتسم ويهمس.... رعشتك بتقول ان فيه وفيه وانا جوايا كتير فاهدي بقه واعرفي اللي جواكي وبطلي تقفيله.. ليلمس رقبتها عروقك هتنفجر من ضغطك عليها بطلي يا غنوتي وانت قمر كده وهموت واكلك..ليمسك اصابعها ويتلمسهم بشفتيه..
لتهمس.. اوعي بقه عيب كده.
ليهمس.. مش عايز اخرج عايز افضل كده والقمر بيترعش الا بتترعش ليه يا مز فيه ايه بيحصل جوا..
لتدفعه.. بطل مفيش حاجه ..
ليضحك ويحتضنها من الخلف ويقبل رقبتها الكداب بيروح النار ماكفايه النار اللي جوا .. مفيش ازاي وغنوتي بتتنفض حسيت يا جامد وجواك بيطحن بعضه لتخفض راسها ليتنهد اعمل ايه فيكي بس كلو جاي بالصبر يا عسليه ويشدها ويخرح بها
ليهتف جمال طب بلا يا قمرات هوصلكو ليهتف داغر لا انا هوصلهم خليك.
ليقطب جمال هو ايه اللي اقعد انت انا اللي قايل الاول.
ليهتف بقلك ايه مراتي واختي ليك فيه.. ليشد غنوه ويخرج بها ليهتف جمال دا لسع والا ايه لا والله انا راشق هو حر.. وذهب ورائهم..
اخذ داغر غنوه وذهب بها الي العربه وفتح لها الباب بجانبه لتحس بالحرج تهتف لا انا هركب مع مريم.. ليقترب منها ويهتف دا مكانك جنب جوزك واخذ يدها واجلسها لتاتي مريم وتدخل العربه وورائها جمال وانطلق داغر بالعربه وذهبا ليشترو بعض الطلبات وذهبو الي منزل اصدقائهم لتنزل مريم وتهم غنوه ان تنزل ليمسك داغر يدها مبتسما انبسطي لتهز راسها بخجل َلتنزل.. دخلت مريم وغنوه وبقي داغر وجمال بالخارج.
ليهتف جمال ايه يا فقر هنفضل قاعدين بوذنا في بوذ بعض هو مش الجماعه دول معارفكو مادخلناش ليه احنا..
ليهتف داغر ندخل فين يا اهبل دول شويه عيال هنخش نقعد في وسطهم..
ليهتف.. اه نقعد مراتك مزه ومريم قمرين والشباب مرطرط نسيبهم الناس عينيهم تبظ عليهم لف بس نجيب حاجات وندخل بيها كاننا بنزودلهم الاكل ونخش بحجه كده.
ليهتف داغر.. انا مش مطمن مالناش في السكه دي.
ليهتف جمال.. يلا يا بومه قلبي بياكلني عالبت انت ايه جبله مراتك بتبرق مش خايف عليها.. لعيل كده والا كده يشاغلها.
ليهتف داغر.. ساعتها هتتقلب حريقه ماتبطل بقه زن.
ليهتف جمال.. والله مايحصل يلا يا طور انت.
ليتنهد داغر ويذهبا ليشتريا بعض الطلبات ليعودا ويذهبا الي الحفله.
في ذلك الوقت كانت مريم ترقص مع اصدقائها وقد تركت غنوه بمفردها ليقترب منها احد الشباب ويقف بجوارها ليهتف .. القمر تبع مين.
لتخجل وتهتف.. انا جايه مع مريم.
ليهتف مريم سليمان.. يا دي النور طب ايه مش حابه ترقصي.
لتهتف.. لا معلش ارقص ايه.
ليهتف لا والله تعالي بس يا شيخه ومسك يدها وشدها الي مكان الرقص.
لتدفعه هيا وتهتف من فضلك انا مش عايزه ليقترب احد الشباب فيه ايه يا ادهم المزه مالها.
ليضحك.. مش عايزه ترقص جايه حفله ومش عايزه.
ليضحك الشاب ليه يا قمر دا حتي الليله في اولها..
لتهتف اظن عيب كده وسع لو سمحت..
ليقترب شاب تالت ويهتف.. القمر ام شعر احمر زعلان ليه يا شباب ليتجمع حولها الشباب ويبداو في التجاوز وهيا تستعد للهجوم عليهم ليقترب منها احد الشباب ويشدها اليه في تلك الاثناء كان جمال و داغر قد دخلو بصحبه معارفهم وتركوهم يتجولون بحريتهم ليهتف جَمال نهاركو اسود ليستدير داغر ناحيه نظره ليجد احد الشباب يمسك غنوه ويشدها اليه والباقي يضحكون ويتغامزون ليحس بالدماء تغلي في عروقه وجسده ينتفض واندفع ناحيتهم وهجم عليهم بعنف و...
#غنوه_الداغر
#حكايات_mevo
البارت التامن..
ما ان راي داغر ذلك الشاب وهو يمسك غنوه من يدها حتي تلبسته الشياطين وشعر بنار تجتاحه ليهجم عليه ويطيح به وينهال عليه ضربا وتجمع الكل وتدخل جمال واطاح بالشابين الاخرين وعم الهرج والمرج ليتجمع الكل ويفضو العراك فداغر وجمال ذو هيئه رياضيه ليتجمهر الشباب ويبعدون الفتيان من تحت ايديهم ليشد داغر غنوه من يدها ويندفع بها الي الخارج وتلحقهم مريم ورائها جمال ليدخلها عنوه الي العربه والغضب يشتعل منه..
مريم تهتف.. ايه يا ابيه براحه فيه ايه
ليصرخ.. اخرسي مش عايز اسمع صوت وانطلق بالعربه حتي وصل الي البيت ليندفع خارج العربه ويشد غنوه ويصعد بها الي الاعلي ومريم تحاول ان تهديه ليقف جمال.. اهدي سيبيه هو مش هيهدي الا اما ينطحها فوق.. هيا منظرها كان صعب واقفه في وسط شله شباب ازاي يعني.
لتهتف مريم بغضب يعني ايه قصدك ايه هو لو كان انا كان ابيه هيغضب كده ليه يعني.
ليهتف دانا اللي كت قطمت رقبتك.
لتنظر اليه بغضب. لا والله ليه ان شالله ليه عملت ايه ثم تغضب ليه انت. انت مالك ليك عندي ايه.
ليقترب ويمسكها من ذراعها ليا عندك كتير يا مريم وتعبت بقه من القواله بمخك الحجر ده.
لتهتف لا والله انا مخي حجر.. لا يا استاذ انتو اللي عايزين تركبو وتدلدلو وكل واحد يطلع عقده علينا.. انت تقلي يا رخيصه وهو يشدها كانها عملت جريمه.
لينظر اليها بغضب.. برضه مفيش فايده في مخك ولسانك ده قلتلك الف زفت مره ماكتش قصدي ايه الهم ده وعقد ايه اللي هنطلعها ماتخلي بالك من كلامك وترجعي لو رديت تزعلي.
لتهتف انت بتتامر ليه شايفني عايزه اكلمك اصلا ماتحل عني بقه مالكش دعوه بيا.
ليهتف.. بقي كده طيب يا مريم انا خلاص جبت اخري وشدها من يدها وجرها الي المكتب وادخلها عنوه والغضب ياكله. لتصرخ.. ايه الهمجيه دي انت بتشدني كده انا ايه بقره في ايدك.
ليقترب منها.. لا بشدك عشان اعرفك ان جبت اخري وانت اللي بتخليني أطلع غباوتي عليكي.
لتهتف انا مالي بيك الله انت مالكش دعوه بيا مالكش عندي حاجه ووسع بقه من طريقي انا حره.
ليهتف بقوه انا هعرفك انت حره ازاي وهجم عليها وشدها اليه يقبلها وهيا تضرب فيه ليلجمها ويحتضنها بقوه ويبدا في اقتحام عذريه شفتيها ليتوه في جمالهم كانت تقاومه ليتوغل ويتلمسها بحنان لتحس هيا بخدر يغزوها لتبدا في الاستكانه بين يديه من هول مشاعرهم فهيا تحبه رغم َوجعها منه وبعده اضني قلبها ليحس بها لتنساب مشاعره لتمهل من قوه قبلته ويبدا في التروي والتلذذ بجمال شفتيها وهيا تأن بين يديه وهو يتلمس وجهها بشغف ويهمس لها بكلمات عشقه ليعود ليلتهم تلك الشفتين لم يشعرا بالوقت ليحس انها ستسقط منه ليبتعد قليلا ليجدها مغيبه رائعه وجهها احمر وشفتيها متورمتان وهيا لا حول ولا قوه ليبدا في توزيع قبلات رقيقه علي شفتيها ووجهها ليهتف مريومتي والله تعبت كفايه بقه..
لتفوق مما هيا فيه وتخجل بشده لتحاول ان تدفعه ليهتف.. لا وحياه الحلوين انا تعبت وماعتش قادر.
لتهمس.. عيب انت قليل الادب ايه اللي عملته ده.
ليهتف بحب ويتلمس وجهها... عيب ايه بس والنبي اسكتي بقه انا خلاص جبت اخري هو ده العيب عندك.
لتهتف بغضب.. اه ماسيادتك بتاع ستات وقليل الادب.
ليضحك والله بطلت يا قلبي من يوم ما اتهببت ووقعت.
لتهتف.. وقعت وقعت فين.
ليضحك. وقعت في القمر الي مدوخني.. يا مريم والله َمافيه غيرك وعايزك وهموت عليكي.
لتتنهد... عايزني اعمل ايه يعني.
ليضحك ويشدها اليه.... لا انا اللي هعمل يا قلبي بس اديني فرصتي انا قلبي شقق.
لتهتف... جمال انت عايز ايه مني.
ليهتف.. عايزك تبقي ليا بتاعتي.. لترتبك من كلامه ليهمس عايز اقلك اللي في قلبي بس خايف.
لتهمس.. خايف من ايه هو انا هعضك.
ليضحك.. اه خايف من كده لتقطب جبينها ليضحك مريم انا بحبك لترفع عيونها اليه مصدومه ليهتف امال انت فاكره ايه انت من زمان بس ماحسيتش الا اما لقيت القمر قدامي بتنور غرت عليكي وبعدها عرفت اني عايزك ليا بتاعتي وحبيبتي كانت صامته ليهَمس ايه ساكته ليه ماتقولي حاجه.
لتتنهد اقول ايه بس.. جمال انا خايفه احنا مختلفين..
ليشدها اليه ويهتف مين قال داحنا فوله واتقسمت نصين.. نصي التاني انتي..
لتهتف.. اعقل بقه بلاش كلامك ده احنا مختلفين فعلا اولا فرق سن كبير شخصيتك عاقله بزياده وعصبيه بزياده ساعات تبقي هادي وساعات عصبي بخاف منك.. وبتعرف ستات وانا لسه هبله وبتكسف وبخاف منك ساعات.
ليضحك.. فين برضه المشكله اه فرق سن بس عادي مش كبير ومش فرق يوقف اللي بينا.. هبله دي اه عندك حق بس انا ماعنديش مشكله في هبلك انت طيبه ورقيقه ودا هيخليني اهدي. اخاف عليكي.. انما بقه بتتكسفي دي دا احلي حاجه عشان حبيبي بعدين هيبقي عسليه في ايديه وابطله الكسوف ده.. يا مريم انا مش هسيبك رضيتي ما رضتيش مش هسيبك انت بتاعتي.
لتهتف شوف اهوه طريقتك دي ما بحبهاش انا ليا راي وشخصيه ومش هتلغيني كاني عيله وانت كبير دي هتبقي طريقتك وانا مش موافقه.
ليتنهد طب انت ايه اللي يرضيكي وانا اعمله..
لتننهد.. تديني فرصتي اتعامل معاك وتبطل تتحكم فيا وتقول ايه اللي يتعمل وتبطل عصبيتك واهم حاجه تبطل قله ادب واياك اعرف انك بتعرف واحده.
ليضحك.. طب مش عايزاني اشرب اللبن كمان.
لتقطب جبينها.. ايه ده بتتريق طب يلا يا بابا من هنا واستدارت لتتركه..
ليشدها ايه ايه ماتهمدي انت ماصدقتي.. طيب حاضر اللي القمر يعوزه.. لتبتسم له..
ليهتف طب هنتجوز امتي.
لتقطب جبينها.. هو ايه ده انا بقول ايه وانت بتقول ايه.. مش قبل سنه اخد عليك واعرف طبعك.
ليهتف نعم ياختي سنه دا ايه هو اخرك شهر وهنكتب الكتاب قبله كمان انا كفايه عليا كده.
لتهتف.. روح روح هو ايه ده طب َمافيش خالص.
ليهتف.. ماتهمدي بقه ماتخلنيش اتغابي عليكي.
لتنظر اليه بغضب.. شوف شوف ماكملناش دقيقه وبتتعصب وتقل ادب.. لا يا عم مش عايزه اوعي روح بقه ال تتغابي عليا ال.
ليمسكها يا بنتي بقه اهمدي.. طيب شهرين يا مريم كفايه واللي تعوزيه هعمله..
لتهتف بقوه جمال انا مش هرجع في كلامي عشان دا جواز مش اي حاجه لازم اطمن ليك
ليتنهد بلا حيله ليهتف طب خلاص نكتب الكتاب ودا اخر كلام انا مش هستحمل اقعد السنه وماقربلكيش انا استويت..
لتهتف... انت عايز تمشي رايك وخلاص.
ليقترب منها وينظر بهيام ويقول.. لا عايز قلبي يبقي قريب مني والنبي يا مريومه توافقي.. خلاص بقه مفيش جواز الا بعد سنه بس هنكتب..
لتهتف ولو اتعصبت وقليت ادبك بقه ابقي اعمل ايه ابقي مطلقه.
ليضحك يا قلبي انت بس تبقي علي اسمي وانسي تبقي لحد تاني انت بتاعتي وحبيبتي.. ليشدها ويهتف طب ايه مش هتقولي حاجه تطري علي قلبي.
لتهتف.. اقول ايه بس.
ليهتف بحب.. تقولي بحبك يا جيمي.. بموت فيك اي حاجه جيمي قلبه شقق.
لتهمس بطل بقه مش هقول اما احس اني عايزه اقول واطمن ليك..
ليتنهد ويحتضنها بحب.. اوعدك يا قلبي اني اخليكي مطمنه واحطك جوا نن عيني.
لتهتف طب ايه انت هتسيب صاحبك زمانه واكل البت فوق مانتو صاعبين.
ليهتف جمال.. لا اطمني الطور االي فوق هيعضها انا عارف بس اخوكي والع. بس اخوكي طب خلاص ربنا يعينه عاللي هوه فيه.
عند داغر كان يشد غنوه الي الاعلي والغضب ياكله ليدخل بها الحجره ويدفعها بعنف لتصرخ انت ايه ده اتجننت بتشد بهيمه.
ليهتف.. وكمان ليكي عين تنطقي امال عامله سبع رجاله وطور هايج والعيال واقفه حواليكي عينيهم هتتهبل عليكي وانت واقفه البيه يملس ويمسكك ايه مالكيش راجل.
لتصرخ.. انت اتجننت يملس ايه.
ليهجم عليها ويمسكها بقوه.. ايه عجبوكي اوي وتيجي عندي تقفيلي وتنطحيني ايه ناس وناس سيادتك مبسوطه بلمتهم حواليكي اوي.. انطقي ازاي تسيبيه يمسكك.. ايه مش قادره تحترمي نفسك وعامله فيها مش عايزه حد وبتبعدي عني بالمشوار.. فرحانه بالشباب ولمتهم.. ايه ما صدقتي لقيتي حد يبصلك تسيبيله نفسك ويلمسك براحته..
كانت دموعها تنهمر بشده لتدفعه بعيدا بس بس ايه انت ايه يا اخي ازاي تقلي كده فاكرني ايه رخيصه.. ايوه مسك ايدي بس بعد ماهزقته ورح هاتهم واسالهم وكنت هضربهم بس انت جيت وعملت اللي عملته.. لمت مين اللي حواليا افرح بايه بشويه زباله.. انت ليه كده انا مابجيش جنبك وانت كل شويه تاذيني بكلامك ماترحمني بقه يا اخي انا في حالي ويهمك في ايه يمسكني والا يموتني انا ماسواش في نظرك حاجه بتعمل كده ليه.. مش ذنبي اني مابشوفش ومشوهه عشان تقلي ماصدقت حد يبصلي انا مش عايزه حد والله ماعايزه حد لتجهش بالبكاء..
ليحس بخطأه وتهوره فكان قلبه يغلي من الغيره ليقف مبهوتا لا يعرف ماذا يفعل ليتنهد ويقترب منها ويشدها اليه لتدفعه بعنف الا انه شدها بقوه. هتف اهدي طيب اهدي.. انا ماحسيتش بنفسي واقفه في وسطهم وواحد ماسكك ولعت نار شبطت في جتتي طحت فيهم.. ليهتف اهدي طيب.. انا... انا اسف خلاص مكنش قصدي كانت تبكي في احضانه.
لتهتف.. انا ماعملتش حاجه وكنت هضربهم واالله.
ليبتسم ويهتف خلاص بقه انا اسف والله اسف بطلي والله اسف.. ليرفع وجهها ويمسك وجهها بيديه ودموعها تسيل لينحني ويمسح دموعها بشفتيه ويهمس اسف والله وماقدرت استحمل لمتهم حواليكي.. لترفع عيونها اليه ليمد اصابعه تتلَمس ندبتها لتحس بقشعريره لتحاول ان تشيح وجهها ليهتف بحنيه اقولك ايه بتقلك ده مين حط في دماغك انك مشوهه غنوه انت ملكه جمال.. قمر ماشي عالارض.. عيون مالهاش وصف وملامح ملاك وصمت قليلا وتلمس ندبتها بشفتيه ويهتف ودي لوحدها سحر مخلياكي في حته تانيه مالكيش وصف انت ازاي كل شويه تقولي كده ولو عايزه نعمل العمليه في اي دقيقه. انت كاَمله مكمله مفيش فيكي غلطه دا كفايه عيونك والا شعرك النار ده.. ليسلط عيونه علي شفتيها.. ليقترب ويهمس والا دول حاجه لوحدهم ياخدو العقل كانت تنظر اليه مغيبه من كلامه كان حانيا بزياده وكلامه دخل قلبها وهيا تعبت من وحدتها.. كانت عيونه تفيض بالمشاعر لتلمس قلبها ليهمس كلك تاخدي العقل لينزل علي شفتيها يلتقطهم وينهال عليها بقبلاته الحارقه وشغفه بها لم يعد قادرا ان يبتعد اكثر من ذلك فهي انثي طاغيه جامحه اشعلته وقرب الشباب منها نهش قلبه كانت هيا بين يديه متخبطه لا تعرف مالذي دخلت فيه مشاعر تختبرها لاول مره كان كلامه لها حانيا بشكل لمس قلبها.. كانت تتوق ان تكون مرغوبه محبوبه لاول مره في حياتها فافكارها ووحدتها نهشت قلبها بزياده لتنساب مشاعرها دون اراده منها وتهيم بكلامه ونظراته ولمساته.. ليحس بانسيابه كان يتلقفها بين يديه باريحيه ويصب عليها مشاعره ورغبته ويجتاحها بعنفوان وقوه كانت حاله من الجنون بالنسبه له وضعف بالنسبه لها فهي لا تصدق ان ممكن احدا يرغبها او يريدها وكلامه الحاني قد اربكها وفتت صلابتها كانت مستكينه تتقبل غزوه وهجومه وتريده رغم جنونه وهو يفعل بها ما يشاء ليحس بانفلاته وعدم تحكمه ليحَملها سريعا ويذهب بها الي الفراش وهيا مغيبه من فرط قبلاته ولمساته الحارقه ليلصقها به ويذوب معها لتان بين يديه وتمد يدها اخيرا اليه ليحسه باستجابتها ليجن اكتر لينفعل ويزيح ملابسها بقوه ليتمزق فستانها ويكمل وصله الجنون التي دخلها ليجعلها زوجته اخيرا لتصبح غنوه اخيرا ملك لداغر بعد وصله من الجنون الهالك والمشاعر الطاغيه ليهدأ اخيرا وياخذها في احضانه كان يتلمسها بحنان ويملس علي جسدها كانت تأن مما هيا فيه لتفتح عينها وتدرك ما حدث لتحس بالذعر فقد امتلكها في غفله منها وتغيب من عقلها لتشهق وتحاول ان تبتعد ليشدها اليه بصلابه ويهتف.. اهدي انت تعبانه نامي وارتاحي مش هسيبك بره حضني لو عملتي ايه اهدي ونامي..
لتحس بالقهر علي نفسها لتستكين بغلب وتفكر.. انت ايه اللي جرالك اتجننتي تسيبيله نفسك انت بتكرهيه مش ده اللي اذي صاحبتك انت ازاي كده ايه الرخص ده.. تديله نفسك كده.. ليهتف قلبها.. َانا ما حسيتش كلامه لمس قلبي ماحسيتش بنفسي كنت مش حاسه الا بيه وماقدرتش كلامه دخل قلبي اعمل ايه مش مضايقه من لمسته ليه.. انا ليا مشاعر وقلب من حقي حد يحسسني بالمشاعر دي مش قادره ابعد اكتر من كده انا بني ادمه بحس طول عمري لوحدي نفسي ارتاح واركن علي صدر حد وجايز ماكنش قصده ياذي نسمه طنط قالت ان نسمه هيا اللي عملت كده وغلبو يعالجوها.. هو مالوش ذنب.. انا حاسه اني طرت معاه وعايزه المشاعر دي هو حنين اوي.
لتنهر نفسها انت ايه قله ادبك دي هو مين اللي ملوش ذنب دي اخرتها تسلمي جسمك للي بهدل صاحبتك اخص عليكي. كان جسدها يتشنج ويلين بين يديه فهو ملتصق بها ويحس بانفعالاتها ليشدد عليها ويبدا في تدليك جسدها ويهمس.. بطلي حرق جواكي واهدي ونامي بدل مانيمك بطريقتي.. ليتشنج جسدها ليضحك ايوه بالضبط كده فهمتي صح..
لتهتف بحنق.. ابعد بقه بطل ماعتش قادره اوعي بلاش مسخره.
ليضحَك.هو.. لا داحنا لسه بنسمي يا قمر يا مشوه انت يا لهوي مزه يا بنت الايه نار والعه اهدي عشان انت تعبانه وفركك ده هيشعوطني تاني وانت خلصتي في ايدي فاهدي والله حايش نفسي بالعافيه..
لتذغده في صدره ليضحك بشده ليهتف الا انت مش راضيه تجيبيها لبر.. لينحني عليها ماتنام يا عسليه انت تعبت والله وانا خايف عليك يا مز يابو ندبه تهز.
لتشيح بوجهها ووجها احمر وجسدها يرتعش من قربه.. ليهمس.. وشه احمر وبيترعش ياني وانا كتير عليا والله يا بت متحمل عشانك.
لتهمس وهيا تشعر بالخجل يميتها.. بطل بقه عيب كده ايه ده والنبي بس دا جنان.
ليهمس بجوار اذنها. اه والله جنان اللي حصل جنان عالاخر بس جنان يدوخ يلهب القلب..
كانت تزيح وجهها وتحاول ان تتجلد فملمس جلده علي جلدها يحرقها.. ليدير وجهها ويهمس اكيد حاسه بيا وباللي جرالنا اللي جرا مش طبيعي انت بقيتي بتاعتي خلاص وجسمك بيتنفض تحتي وحاسس بيكي بتطحني جواكي سيبي نفسك ماتحرقيش روحك لاني مش هسيبك.
لتهمس.. بس بقه اوعي انت بتقول ايه دا غلطه اوعي بقه والنبي مش قادره..
ليضغط عليها لتنهار هيا ويبدا يتلمسها ويهمس غلطه كل ده غلطه دي احلي غلطه وماعتيش قادره بطلي تحوشي نفسك لاني مش هسكت..
لتضع يدها علي صدره تدفعها ليمسك يدها ويقبلها ويضعه علي مكان التشريطه في قلبه ويجعلها تتلمسها.. انت علمتي هنا وفيه حاجه هنا حصلت يبقي تسيبي نفسك للي عملتيه بايدك يوصل لقلبك.. انا جوايا طحن وانت قريبه وخلاص مش هضحك علي روحي اللي جراي يهبل وانا عايزه واوي. كان يهمس بجوار اذنها لتنساب مشاعرها.. انت عايزه زيي بس بتكابري وانا َمش هسيبك لدماغك خلاص ليقبلها بجوار اذنها داغر خلاص دخل القفص وقفل علي نفسه جوه بس مستني يمسك العصفور ويفتحله قلبه ويعرفه ان القفص اتقفل عليهم.. لينظر الي عينيها عصفوري سايح ونايح اروح فين ماتفتح قلبك يا ابو ريش احمر انت.. حاسس بيا يا عسليه اه حاسس وشه احمر وبينهج وبيترعش يبقي حاسس وانا خلاص طرت وسحت من عيونك دي لتشيح بوجهها ليقبل اذنها ويهمس لا انت مش راضيه تصدقي وانا هخليكي تصدقي ربنا معاكي بقه وانهال عليها مره اخري وهيا تعترض ليذيب اعتراضها بعد فتره لينخرط معها مره اخري في جنون اخر اهلك جسده اقتحم حصون تلك المتوحشه التي غلفت نفسها لتصد اي دخيل لياتي هو ويقتحم تلك الحصون ليذيبها وينهل من ذلك الجمال الرباني الذي يذيب القلب ويصعد بالجسد الي عنان السماء من فرط الجمال والرغبه لينتهي اخيرا وتنتهي بين يديه لتنام متعبه مهلكه من فرط انفعالاته وجنونه ورغبته الفادحه التي جننته واثارته ليهلكها بين يديه ليشدها اليه اخيرا والخدر يسحب الي جسده ليتنهد ويتلمسها بحنان ليهتف.. ايه ده اتجوزت جوازتين وماحسيتش بالنار دي حاسس اني كت في مطحنه البت فلته مالهاش حل خدتني وشعللت جتتي ايه يا داغر اللي جرالك علي ايديها.. وضع يده علي صدره.. انا حاسس اني هنفجر من الغليان فيه ايه البت خلصت معايا وانا بعدت بالعافيه معقوله فيه كده ماحسيتش بحد قبل كده وجسمي ما جرالوش كده ايه ده.. لا والا استجابتها وجمالها.. البت كت نار هو فيه كده ماعداش عليا لينحني عليها يقبلها قلبي يا بنت الايه قمر نايم في حضني.. طب ايه هنكمل نطح في بعض.. ليتنهد.. مخها جزمه بس نار تاخد العقل.. ليشدد عليها ويحتضنها.. انا لازم اشفلك حل انا بعد الليله دي انت مراتي بتاعتي وكيفي نفسك انا عايز افضل كده انت بقه تكيفي نفسك انا ماهعتقكيش خلاص.. ونام واخذها في حضنه واستسلم من تعبه من تلك الليله الطاحنه..وهو عازم علي اقتحام تلك الشرسه التي اهلكت قلبه........
#غنوه_الداغر
#حكايات_mevo
البارت التاسع..
استيقظ غنوه في الصباح لتجد نفسها في احضان داغر ليرجف قلبها لتستعيد ما حدث بينهم لتحس بالخجل من نفسها وما حدث.. ايه اللي حصل ده انت خلاص اتهبلتي ماصدقتي لقيتي راجل. واحد لا بيحبك ولا بتحبيه ومتجوز انت اتجننتي ازاي تسيبي نفسك كده.. لتتنهد.. مانا ما قدرتش محستش بنفسي.. طب ايه شكلي زباله ايه واقعه اوي.. بس هو بيعمل حاجات تدوخني مابحسش وبيقول عليا حلوه.. هو انا حلوه بجد ومريم كمان قالت..انا بني ادمه برضه وبحس طب اعمل ايه كانت تفكر ليفتح عينه وينظر اليها ليجدها تقطب جبينها ليبتسم كانت تفكر ووجهها يلين وينكمش كانت يدها علي صدره العاري تداعبه لا شعوريا وهو مبتسم بقرب تلك الجَميله اما هيا فكانت في عالم اخر منصب علي تفكيرها ليحتضنها برويه ويقلبها وينقلب بجوارها وظل يتاملها وهو يمسك يدها علي صدره ليحس ان قلبه سينفجر من جمالها ليقترب من وجهها ويتلمس شفتيها لتفوق من سرحانها لتذوب خجلا من وضعها لتدفعه ليبتسم. ويميل عليها ويهمس.. صباح الجَمال.
كانت تفرك بخجل ليهتف بقول صباح الجمال صبحيه مباركه يا مزه. هو القمر بيصحي قمر كده.
لتهتف. مشتعله.. بطل بقه مسخره.
ليمده يده لجسدها العاري لتصرخ لا دانا عايز ادوس في المسخره ايه يا بت جمال امك ده عليكي جسم يهبل شعوطيني امبارح.
لتنفعل بطل قله ادب اوعي بقه.
ليتلمسها لتصرخ ليضحك بشده ويهتف عايزه تقومي.
لتهتف بطل طنط زمانها بتقول ايه ملك معاها من امبارح اوعي كده فضحتني.
ليضحك لا طنط مبسوطه مالكيش دعوه طالما ابنها هايص ومبسوط.
لتصرخ.. قوم بقه بقله ادبك بدل ماطين عيشتك.. انت ايه ده مراتك هتقول ايه اتلم..........بقلم ميفو السلطان
ليضحك مانت مراتي ايه وبتاعتي مش بتاعتي برضه يا جامد انت.
كانت تتشنج من غضبها وخجلها لتهتف.. بطل بقه والنبي عيب اوي قوم والنبي.
ليتنهد عايزاني اقوم عيوني بس القمر يرزعتي بوسه عشان اقوم الا انا مش قادر ابعد نعوميه ايه هتخلص عليا لا هتخلص ايه خلصت خلاص يا جامد انت.
لتصرخ.. اتلم بقه في يومك قوم غور من هنا.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ليضحك... بقه كده طيب بصي هو عموما انا صباحيتي غير يبقي هتفضلي كده وهدوس لينحني فوقها ويتلمسها لتحس انها ستنفجر لتصرخ طب اوعي اوعي بس بس.
ليتوقف ويهتف يلا بس عايزها جامده.
لتتنهد وتقترب منه بغضب لتقبله علي خده وتتراجع ليهتف هو ده اخرك في الجمدان لا والله مانت قايمه في نهارك لتشتعل منه وتقترب من شفتيه وتقبله بهدوء ليغمض عينيه ويشتعل ليشدها ويلتهمها بقوه ويهيم معها لفتره ويتركها اخيرا وتشد الغطاء وتهتف قوم بقه احترم نفسك واستدارت ليمسك الغطا ويهتف طب ماساعدك طيب الحمام خطوتين اساعدك يا مزه.
لتصرخ.. والله اطين عيشتك قوم بقله ادبك ليستدير ويشدها ويحملها بالغطاء وهيا تصرخ وهو يضحك بشده ودخل بها الحمام ووضعها في البانيو وفتح الماء لتنهمر عليهم ليشدها اليه ويقبلها بشده لتحس بانفجار في قلبها ليهمس ايه مش قادره.. مانا برضه قلبي ولع.. قمر يا غنوه وانت محمريه كده.. القمر ساكت اساعدك طيب وشد الغطاء لتتمسك به وتصرخ بطل بقه كفايه.. قليل الادب اوي اخرج وزقته ليضحك ويحَملها والمياه تنهمر عليهم وبدا يداعبها لتحس انها ستموت لتهتف والنبي خلاص بقه ابعد ليتحسسها بهيام مش قادر ابعد ولا عايز جننتيني يا شيخه كانت قد انفلق قلبها لتهمس والنبي امش مش قادره ليرفع وجهها والمياه تغرقهما ليهمس بهيام عايز افضل كده معاكي وجسمي حاسس برعشه جسمك انا رايح في دنيا تانيه.. غنوه انا لسه عايزك مش قادر ابعد والله هموت ونخش في الي كنا فيه.. لتخفض راسها ليحتضنها لفتره وقلبهم يدق بعنف والمياه تتساقط تشعلهما اكثر ..كانت تذوب من لمساته وهو لا يكف عن لمسها ليهمس بجوار اذنها عايزك يا قلبي احس بالنار تشبط فيه ليحملها مره واحده لتصرخ وتفهم ما ينوي لتصرخ لا والنبي لا والنبي مش قادره..
ليتنهد ويشدها بقوه ليهتف طب ارزعيني بقه بوسه نار عشان اسيبك والله ما هسيبك لتهتف بغلب بطل بقه ماعتش قادره.. ليشد الملايه لتصرخ ليهتف بقلك عايزها طحن تهديني الا انا والله هاخدك وارشق اسبوع في السرير انت حره..
لتنزل عليه تقبله قبله رقيقه.. ليهتف لا لا لا جربي غيرها..
لتخبطه بطل قله ادب..
يشدها اليه اكثر لتصرخ ليهتف يمين بالله ماهسيبك لتدفعه بقوه ليشد الملايه بقوه لتحس انها ستنكشف وتتعري لتندفع بعنف تقبله قبله مندفعه وتضع شفتيها وتضغط علي شفتيه ليحس بنار داخله ليتلقفها ويكمل هو ما بدات من عنفوان ليظل يلتهم شفتيها لفتره لا يعلمها لتتهالك هيا ويحس بها ترتخي بين يديه ليتنهد ويضمها اليه لفتره.. قلبي وقف اروح بيكي فين وانت قمر كده ليتنهد اخيرا ويقبل راسها لتهمس والله تعبت ابعد ليتنهد ويبتسم ويهتف عيوني ليشدها اليه ويهتف شفايفك هيوحشوني وانهال عليها يقبلها ليتنهد اخيرا دا بوستو قمر وشفايفه قمر يا لهوك يا داغر ويتركها ليهتف.. دا انا ههيص وقعتيلي منين يا بنت الجنيه بشعرك ده وجمال امك.. لتنفعل اخرج.. ليظل ينظر اليها مشتعلا ليتنهد ويتركها ويخرج لتظل واقفه قلبها سيخرج من مكانه ولا تعرف ماذا تفعل في ذلك الذي اشعلها دون عن ارادتها..قلبي هيقف منك لله ماعتش قادره جسمي بيتنفض لتضع يدها علي قلبها وتركن عالحائط تنهج بشده.. اعمل ايه مش قادراله وهو مش راضي يسكت وانا مش هقدر اقفله.. لتتنهد هو حنين اوي اعمل ايه قلبي بيدق يا رب بقه..
ميفوووووو السلطان.
مرت فتره لتنزل غنوه لتجد ناديه تحتضن ملك ومريم جالسه وجمال يشاكسها لتقترب من ناديه لتهتف.. اسفه يا طنط تعبتك اخذت ملك.
لتبتسم ناديه لتهتف اسفه ايه بس يا قلبي تعيشو وتتهنو. لتخجل غنوه فكل شئ واضح لياتي داغر ويجلس.
ليهتف جمال بخبث.. منور يعني يا داغر وشك بينور.
لينظر اليه داغر نظره حارقه ليضحك جمال ليهتف عقبال وشي ماينور كده..
لتهتف مريم ايه يا حجمال مالك فيه ايه ماتسيبه.
ليضحك مانا متغاظ اشمعني انا طيب..
لتهتف اشمعني ايه قوم اغسل وشك هتنور عادي هو اللي بياخدو شور بينورو انت اهبل متغاظ انه خد شاور.
ليضحك تصدقي متغاظ وربنا وانا قاعد محصور.
لتهتف يا سلام كل ده من شاور ماتقوم فوق ان شالله تبات في الحمام.
ليضحك يا بنتي بقه بهبلك ده.. اه هموت واخد شاور بس فيه فرهده قبلها عشان انور.
لتهتف انت بتهبد بتقول ايه مش فاهمه حاجه.
ليهتف مانا عارف بس بكره تفهم يا قمر واهيص. والله لاخد شاور كل دقيقه.
لتنظر اليه باستغراب.. ربنا يشفيك روح روح خد ياخويا دا ايه ده..
ليهتف لا مأجلها اما نتجوز..
لتبهت وتنظر اليه نهارك اسود هتقعد سنه من غير شاور. لينفجر في الضحك ويهتف طب ماتقربي البعيد هموت و اخد شاور يا قلبي والنبي يا مريومه انا ماشي بالجهود الفرديه عايز العب ثنائي.. كان يضحم ليهتف داغر ماتضحكنا مالك مسخسخ كده.
لينظر اليه بخبث لا انا بس بقنع مريم بحاجه كده عقبالنا يا عم اما ننور زيك.
ليهتف ماتبطل يا بومه.
لتهتف مريم هو فيه ايه انا مش فاهمه حاجه ..
ليضحك جمال ماتشغليش بالك داغر فاهم.. ليقترب داغر من غنوه ويجلس بجوارها ويبدا في مداعبتها هيا وابنته وامه سعيده وغنوه قلبها يرجف من قربه ليهمس وحشتيني الشويه دول لتحمر خجلا ليهتف طب اقول ايه وانت محمريه وعسليه كده..بقلك وحشتيني قلبي بفرفر
لتذغده وانت ما وحشتنيش يلا بقه اوعي بلاش فضايح ليرفع حاجبيه بقي كده ماشي ليقوم ويعطي بنته لامه وهيا تبتعد عنه ليرجع اليها ويهتف معلش يا جماعه نسيت بس حاجه هديها لغنوه ليشدها ويذهب بها الي المكتب وهيا حانقه لتدخل لتهتف.. حاجه ايه اللي هتديهاني انا مش عايزه منك حاجه.
ليقترب منها بخبث لا دي حاجه عملي لازم تتاخد وش لوش ليقترب لتهتف أنت بتقرب ليه انت......... ميفوووووو......
ليقترب ويركنها عالحائط ولا يلمسها ليهمس ايه مش عايزاني اقرب كده ازعل لينزل بجوار اذنها لتلفح انفاسه رقبتها مش عايزاني اقرب ليه يا مزتي ماتقولي.
لتذوب وتهمس اوعي الناس بره.
ليقول.. يولعو انا ليا اللي هموت عليه مش هموت عليه برضه ليرفعه اصبعه يتلمس رقبتها برويه لتتململ ليهمس ماوحشتكش خالص لتهز راسها ليضغط عليها ويداعب رقبتها وينزل يتلمسها بشفتيه ليهمس وهو يقبلها لا ازعل وانا زعلي وحش ليمر بشفتيه علي رقبتها ووجهها لتضع يدها علي صدره لتحس بنبضات قلبه ليمسك وجهها بين يديه عيونك بتقول غير اني. وحشتك اعمل ايه دلوقتي بعيونك القمر دي ليتلمس شفتيها ويهمس وحشوني وقلبي هينط من مكانه والله.. غنوتي انت ساكته ليه كده لينزل يقبلها بقوه وهيا قد هامت بين يديه لفتره ليضمها اليه ويحتضنها بقوه لتحس انها كانت تجري اميالا ليهمس ماتبقيش تقولي حاجه وانت حاسه بحاجه ليرفع وجهها داغر بقي جوا وملخبط القمر بس انا بقلك اهوه افهمي ان اللي بينا مش عادي ومش هسيبه يقل لا دانا هدوس واخرج اللي جواكي كله اخده اشبع بيه لاني عايزه وعايزه وهتجنن عليه
ليتنهد ويهتف انا نازل الشغل هتعوزي حاجه لتهز راسها ليبتسم ويقبلها ويتركها سارحه في ملكوتها ويذهب الي امه يقبلها ويهتف يلا يا جمال ليقوم جمال ومريم ليسلما علي بعضهما وينصرفا للعمل.
عند ميساء كانت مشتعله.. لتصرخ في امها شفتي الي سابني ولا عبرنيش.
لتهتف امها.. مانت السبب انت اللي بتخربي علي نفسك ايه اللي مشاكي.. دا بدل ماتقعدي وتربي البنت.
لتصرخ... اربي مين بلاش قرف انا بكرهها ربنا ياخدها انا كت ناقصه قرف وجايب جربوعه زي التانيه خلصت من واحده جايبلي تانيه.
لتهتف امها.. يا بنتي يعمل ايه دي يتيمه حرام عليكي.
لتصرخ... انا مالي بلا هم عيشه زفت من يوم ماتجوز وخلف امها ماتت وخلصنا مايرميها لاهلها يربوها قارفني بيها ليه.
لتهتف امها.. والله مالاقيه كلام فيكي بس انت هتخربي علي روحك.
لتهب وتهتف لا مين دي والله ما هسيبه دا بتاعي انا وبس لتهتف.. كلمي بابا يكلمه يجي ياخدني انا بقلك اهوه..
لتتنهد الام ماشي ربنا يهديكي بقه..
في الشركه كانت مريم تتدرب علي يد جمال كانت مجتهده ومتفهمه وتتعلم جيدا وهو سعيد بها لتذهب مريم الي اخيها وفي تلك اللحظه دخلت علي جمال احد صديقاته.. لتقترب وتقبله.. ايه يا جيمي نسيتنا ونسيت سهراتنا.
ليبتسم ويهتف معلش يا داليا شغل والله..
لتقوم وتقترب من مكتبه وتدور حوله لتهتف طب الشغل نساك حبايبك..
ليرتبك ويهتف.. اعمل ايه بس شغل.
لتقترب منه وتسند عالمكتب وتقترب منه وتهتف لا كده نزعل يا بيبي دانا دودي نسيت والا ايه لتنحني عليه وتهمس وحشتني اعمل ايه قولت اجي اشوفك.
ليتنهد ويهتف.. طب يا داليا ربنا يسهل هنشوف هحاول والله.. لتقترب اكثر ووجهها ملامس لوجهه.. لا تحاول ايه هنسهر يعني هنسهر هلم الشله ونسهر والنبي يا جيمي وحشتنا..
ليهتف.. سيبيها بس لو هقدر.
لتمد يدها وتلعب في قميصه.. لا هتقدر اهون عليك وحشتني قوي واااه يا جيمي السهره مابتحلاش الا بيك وانت مقاطعنا من زمان وغلبت اكلمك.. لتهتف هتيجي والله ماهسيبك لتقترب منه وتقبله ليحاول ان يدفعها في تلك اللحظه دخلت مريم ليسقط مافي يدها من رعبها ليتجمد جمال ويدفع داليا ويهب وهو يري مريم مرعوبه َمصدومه.
لتقف داليا باستهتار وتنظر اليهم لتحس بشئ لتقوم وتتحرك وتاخذ شنطتها لتقترب منه خلاص بقه زي ماتفقنا يا بيبي هحضرلك سهره تجنن تنسيك اي حاجه وقبلته ونظرت الي مريم من فوق لتحت و َتركتهم ورحلت كل ذلك وهو نصاب بالشلل فامامه واحده مذهوله وعيونها تلمع بالدموع لتستدير بهدوء ليندفع اليها ويشدها اليه..
لتصرخ.. ايدك ماتتمدش عليا.. فاهم.
ليهتف طب اسمعيني والله مافيه حاجه انت مش فاهمه اسمعيني..
لتهتف.. انا مش طايقه اشوف وشك.. انت مريض واحد مش طبيعي مش فاهماك تقلي بتحبني واجي الاقيك بتبوس وتحضن وخارج تسهر ايه هبقي بتاعه البيت وهيا تبسطك بره.. اخص عليك واستدارت.
ليعيدها ويهتف.. اسمعي بقه ما فيش حاجه هيا اه عملت كل ده بس انا ما وافقتش وهيا اللي قربت انا ماقربتش.
لتهتف والله يعني لما حد يقرب مني وتجي اقلك كده تقلي عادي.
ليصرخ دانا كت اقطم رقبتك.
لترفع حاجبيها.. تمام وانا بقه مش عايزه اقطم رقبتك لاني مش عايزاك يا جمال ولو انطبقت السما ماهرجعش عن قراري وتركته وذهبت لاخيها وهو مندفع ورائها لتدخل علي اخيها.. ابيه داغر لو سمحت انا عايزه ادرب مع اكرم.
ليصرخ جمال.. والله ما هيحصل بقلك ماحصلش حاجه بينا
لتصرخ.. مش عايزه اعرف حاجه ابعد عني يا اخي.
ليصرخ جَمال.. لا مش هبعد انت بتاعتي وهنتجوز وهنكتب كتابنا كمان شهرين مفيش حاجه اتغيرت.
لتستدير وتصرخ. دا بعدك ال نكتب قال انت خلاص قصتك خلصت لحد كده روح شوف السحليه بتاعتك تعالجك.
ليهتف.. والله لو ما لميتي نفسك لاكون خاطفك ومتجوزك عافيه انت بتاعتي.
لتصرخ.. ليه ماليش اهل هسكتلك انا.. انا اخدك ليه بتاع ستات وقليل الادب واقف تحضن وتبوس وجاي تقولي بتاعتي ايه بتحلق عالستات.
ليهتف. مريم انا مقدر اللي شفتيه فاعقلي انا علي اخري.
لتصرخ.. وليك عين اصلا تتكلم.
ليهتف. واتكلم واتكلم وانت تسمعي بقلك ما حصلش حاجه انا ماعملتش حاجه ماتتكلم يا عم داغر.
ليهتف داغر بهدوء اتكلم اقول ايه اتنين داخلين طحن وانا مش عارف حاجه بس فيها بوس عرفت. مين يا واد اللي باستك يا اهبل.
ليصرخ الست داليا جت رمت بلاها عليا والهانم دخلت لقيتها قافشه فيا اعمل ايه انا انصرعت.
ليضخم داغر لتغضب مريم بتضحك يا ابيه علي قله ادبه ترضاها ليا يعرف عليا ستات
ليصرخ جمال.. ماعرفتش زفت وطين علي دماغي يا بت والله مابينا حاجه هيا اللي انحدفت عليا.
لتهتف مش مصدقاك انا اصلا خلاص براحتك بوس براحتك انا مالي انا اصلا خلاص وهشوف حالي زي ماسيادتك شايف حالك.
ليهيج جمال. نهارك اسود انت يا بت لسعتي هتشوفي حالك بعيد عني دانا اقطم رقبتك.
لتصرخ.. اه هشوف ابعد عني قفلنا خلاص روح للي بتبوس. و تحضن لتهتف ابيه لو سمحت انا هدرب مع اكرم خلاص وهروحله دلوقتي لتستدير.
ليقف.امامها جمال ..يمين بالله لاكون فلقك نصين.
لتنظر الي اخيها ماتحوشه بقه طايح كده الله.
ليتنهد داغر.. طب اخرجي انت دلوقتي.
ليصرخ.. جَمال لا ماهتخرجش الا َمعايا.
ليقوم داغر ويمسكه اهدي كده واهمد لتخرج مريم وهيا تشتمه ليهتف شوف قله ادبها.
ليهتف داغر.. اهدي طيب.
ليصرخ جَمال.. اهدي ايه بنت الكلب جت وشويه. كانت هتحضني وواقفه تتمايع والتانيه جت لقتها بتبوسني وايديها راشقه في صدري انصرعت وربنا.
ليضحك داغر ليهتف.. انت بتضحَك علي ايه.
ليهتف داغر شكلك مسخره وانت واقف مبلول كده قدام مريم ما تجمد ياض.
ليهتف جمال ياخي اتنيل علي عينك بقلك شافتني بتباس عايزني اعمل ايه وتقلك قصتي خلصت هيا كت بدات لما نخلصها.. يا داغر عقل اختك انا علي اخري.
ليهتف.. طب اعملها ازاي يابني وانت متباس قدامها.
ليهتف... اكتبلي عليها وانا هتصرف مريم بتحبني يا داغر مش هسببها لعقلها.
ليهتف... داغر انت اتهطلت احوزهالك غصب
ليهتف.. اتصرف اعمل اللي تعمله انا هسعدها يا داغر انا بحبها والله ولا بوست ولا اتهببت سنه بتطلع في روحي ويوم مانتصالح تتهبب تاني دا ايه السواد ده.
ليضحك داغر.. انت اللي عيل بومه نعمله ايه..
ليهتف جمال.. انت صاحبي واخويا وعارف اني بحبها صح والنبي يا داغر ادهاني هسعدها والله ولنا تبقي بتاعتي هقنعها انما تبعد كده هتروح مني هيا هتتعذب وانا هموت اختك عنديه وهبله..
ليهتف طبب حاضر سيبيني بس افكر وهتصرف بس سيبها دلوقتي ماتقربش منها.
ليهتف بغضب يعني ايه هسيبها لاكرم انت اتجننت.. دا واد ثقيل ماهستحملش انا.
ليهتف داغر.. اهدي بس لازم تديها فرصه طيب..
ليتنهد جمال.. مش قادر هنجلط منك لله يا داليا الاهي تنشلي ايه اللي حدفك عليا..
خرجت مريم مسرعه لتذهب الي الحمام لتنفجر في البكاء.. الخاين الكداب ابو عين زايغه يقلي بحبك وعايزك واخش الاقيه بيبوس ويحضن. قلبي منك لله انا تعمل فيا كده سنه بتجري ورايا واخرتها كده ايه عايز تتجوزني وتروح تتصرمح.. طيب يا جمال والله لاحرق قلبك وخرجت وذهبت الي مكتب اكرم كان بجوار مكتب جمال لتجلس فيه ليسعد بها اكرم فهي جميله مشعه ليبدا هو في رمي شباكه عليها ليمر الوقت ويهتف اكرم.. ماتيجي ننزل نتغدي تحت.. كانت حزينه وهمت ان ترفض لتلمح جمال من بعيد لتقوم وتوافق لتخرح معه ليقابلهم جمال ليقف غاضبا علي فين العزم.
ليهتف اكرم.. ننتغدي ونرجع علي طول..
ليرفع جمال حاجبيه لتنظر اليه مريم باستعلاء وتهتف مرسي يا اكرم كلك ذوق وخطت من امام جمال الذي يقف مشتعل ليستاذن اكرم ليقف جمال ياكل نفسه ليعود الي داغر ويهجم عليه ليصرخ انا هقتل اختك يمين بالله لو ماجوزتهالي.
ليهتف داغر.. يبني ايه تاني مش كت هديت.
ليصرخ.. الهانم بتطفح مع اكرم والبيه عينه راشقه في جتت اختك داغر والله هقتلها انا مجنون.
ليتنهد.. طيب اهدي انا هتصرف.
ليهتف.. طلعها دلوقتي لو نزلت هفرمهم.
ليهتف يابني بقه سيبها انهارده طيب البت مقهوره انا هكلمها ليظل يقنع فيه حتي هدا.
ليخرج ويقف امام مكتبه ينتظرهم وهو مغتاظ ليجدهم قد اتو وهيا تضحك ليهتف اه يا جزمه اجي افلقك نصين مابوستش حد انا. منك لله يا داليا ليظل واقفا لتدخل مع اكرم المكتب دون ان تعيره اهتمام ليظل واقفا بالقرب من مكتب اكرم مشتعلا ليمر بعض الوقت ليسمع ضحكاتهم هنا لم يستطع ان يتحمل ليدخل مسرعا ليجد اكرم مائلا عليها وهم يضحكون ليهتف بانفعال.. مريم.. ليلتفتو اليه ليهتف ورايا عايزك ليذهب وينتظرها وما ان دخلت ليصرخ بقلك ايه الواد ده تبعدي عنه والله لاقتله انت ازاي تسمحيله يقرب كده.
لتصرخ.. وانت مالك ماكان فيه واحده رشقه فيك.
ليصرخ.. قلت مفيش زفت وطين والزفته فجاتني اعمل ايه تاني.
لتهتف.. وانا خلاص مش عايزاك وبكرهك وبطل بقه انا حره.
ليقترب منها ويشدها هيا مين اللي مش عايزاني والله لو روحك طلعت ما هسيبك انت بتاعتي.
لتنظر اليه بغضب وتهتف.. دا بعيد عن شنبك ولعلمك بقه اكرم بيلمحلي انه عايزني وهو ما يتعيبش لو طلبني من داغر هوافق هاه يلا..
هنا وجدت نفسها امام بركان غضب لتنكمش خوفا.. ايه انت عامل كده ليه انت انت مالك بيا والله لو عملتلي حاجه لاقول لاخويا.. كانت مرعوبه لتهتف بحنيه.. جمال بطل والنبي تبصلي كده انا خايفه.
ليقترب لتنكمش اكتر من رعبها ليشدها اليه انت عارفه اني ممكن اقتلك واموت نفسي عادي.. انت فاكره ان حد تاني يقدر يهوب ناحيتك ليمسكها من ذراعها لتصرخ من الوجع ليهتف بغضب انت اخرك ليا. هتبقي ليا وهنكتب الكتاب في ميعاده رضا غصب كيفي نفسك وتحترمي نفسك انا مش عيل صغير يتعمل فيه كده شغل العيال تبطليه وتعقلي انا جبت اخري.
لتصرخ.. انا مالي ما تروح تشوفلك واحده كبيره انا لا
ليشدها يلتصق بها ليهتف طب يا مريم انت مش راضيه تيجي بالذوق ليشدها يقبلها بعنف وهيا تقاومه بشده حتي هلكت بين يديه من فرط غضبه ورغبته ليبتعد وشفتيها متورمتين لتنزل دموعها ليظل ينظر اليها ليحس بغضب من انفعاله ليشدها اليه لتبكي مما يحدث لها ليهمس والله بحبك ومفيش زفت تاني يا بت انت عقلك راح فين ليرفع وجهها.. طب خلاص اسف بقه بطلي دموعك دي بتوجعني يا ربي انا ماصدقت رضيتي الصبح ليتلمسها بحب حبيبي والله مافيه حاجه انت اللي دخلتي وقت ما كت هرجعها ليقبل شفتيها بحنان لتظل ساكنه عقلها مغيب وقلبها سينشق من الوجع تريد قربه ليهتف هنكتب الكتاب ومفيش كلام تاني انت بتاعتي ولو عملتي ايه..
لتنظر اليه لتدفعه وتهتف اه بمزاجك صح بهيمه انا ايه هتتجوزني غصب لا فوق انا مش عيله اتجاب واتحط وبعد ماشفتك بتبوسها عشان تتجوزني وتسيطر عليا وتروح تتصرمح بره لا انسي..
لينفعل ويمسكها طب يا مريم اخبطي راسك في الف حيطه والجواز هيتم ومش هيبقي كتب كتاب لا هيبقي جواز ودخله وابقي اقفيلي.
لتدفعه روح احلم يا شاطر وتركته مهتاجا ليهتف طب يا مريم والله لاعرفك انت بتاعتي ازاي.
في البيت كانت ناديه وغنوه يجلسان معا لتهتف غنوه طنط ممكن اسالك حاجه ..
لتهتف ناديه قولي يا حبيبتي..
هو نسمه لما جت كانت مبسوطه صح ايه اللي حولها كده.
لتهتف ناديه.. بصي نسمه كانت طيبه وضعيفه لما دخلت ما عرفتش ان مرات داغر صعبه كنت انا وداغر بنحن عليها بس الله يسامحها ميساء صعبه وعرفت تسمها بكلامها وكت بتتخانق معاها وداغر والله كان بيتخانق معاها ويهجرها بالايام لاجل خاطر نسمه بس اقول ايه جت في الاخر. حملها انزوت يا قلب امها وداغر بيراعيها بس انت عارفه شغله ونسمه مش متقبله حد وغلبنا. وجعت قلبي حتي انت بطلت ترد عليكي وتكلمك حبيبتها يعني لو احنا وحشين هتكلمك صح.. لتتنهد غنوه فهيا محقه لتهتف والله يا بنتي داغر ماهو وحش وما قصر ربنا يهديكو وتعب وعشان كده ربنا عوضه بيكي بنت ناس وجميله وطيبه وشايله بنته..ربنا يهديكو لبعض واستمر الحديث وقلب غنوه قد هدا تماما من غضبه و َكرهه لداغر وبداخلها تكونت مشاعر له ولكنها لا تدرك فهيا ارتاحت لذلك الحديث وتلبستها بعض السعاده كانت قد وعت لخطأها وتفكيرها ونفس الوقت كانت قد صممت ان تاخذ اجرا من داغر علي وجودها ليعطيها مبلغا جيدا لتفكر ان تجري العمليه وقررت ان تنتظر حتي تحصل علي اجرها شهرا وراء الاخر لتحس بانها طبيعيه ليست مسخ ينفر منها كانت سعيده بما توصلت اليه ليدخل عليهم داغر ومريم كانت مريم حزينه ليجلسا لتستاذن مريم لتهتف غنوه مالها مريم..
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ليهتف شويه مشاكل مع جمال ربنا يهديها.
لتهب غنوه طب معلش هطلع اشوفها.
لتصعد اليها لتجدها تبكي لتاخذها في احضانها لتهمس غنوه ايه يا قلبي مالك بطلي فيه ايه.
لتهمس مريم موجو عه اوي ومقهوره وحكت لها ماحدث.
لتبتسم غنوه.. طب ايه نقوم ننقهر كده طب مش نفكر هو حد لما يحب يلعب بديله هيلعب جنبك يا هبله.. دي واحده رخيصه جت طبت عليه وانت كنتي معاه وداغر اهوه بيصدق علي كلامه انت عايزه تفهميني ان اخوكي هيرضالك واحد بتاع قله ادب..
لتهدا مريم بجد يا غنوه انت شايفه كده.. لا انا مش مصدقه دا كان بيبوسها وايدها في صدره لتنتحب انا هموت..
لتهتف غنوه طب اهدي طيب انا هكلم داغر واشوف فيه ايه ولو هو قليل الادب لا مانرضاش
لتهتف مريم بس انا بحبه ومقهوره وهو طايح ويقلي هتجوزك غصب بقله ادب.
لتضحك مين ده دانا كت فلقتهولك نصين انا جنبك اهدي كده با قلبي ماشي وقبلتها وخرجت لتذهب الي حجره المكتب وتدخل عليه لتهتف ممكن اتكلم معاك..
ليقوم مبتسما.. يا لهوي ممكن بس ليغمز لها دانا هموت والقمر يتكلم لتهتف.. من فضلك بقه بطل كده..
ليقترب ويشدها طب ايه وحشتيني طيب قبل اي حاجه .. لتتنهد فبعد سماعها كلام امه عن نسمه لان جانبها ليلاحظ ذلك ليهتف.. القمر ماله بيفكر في ايه.
لتبتعد وتهتف.. هو جمال بجد وحش وعمل قله ادب.
ليضحك.. هيا لحقت تنح البت اختي.. ليتنهد لا يا ستي هيا اللي عيله صغيره جمال الست جت واتحدفت عليه..
لتهتف عيله صغيره ايه اي واحده هتشوف كده هتموت طبعا..
ليبتسم ويشدها اليه.. يعني انت يا قمر يابو ندبه قمرين لو شفتني هتموت..
لتهتف مندفعه دا انا كنت ولعت فيك وقطعتك حتت.. لتشهق من اندفاعها وتحاول ان تبعد.
ليشدها ويقول.. لا وحياتك دا اتقالت خلاص وانا قلبي فرفر اكن قلبي هيولع فيا مانت مولع يا قمر وهيقطعني يا لهوي يانا..
لتهتف بخجل بطل بقه عيب كده..
ليقترب ويمسك وجهها وحشتيني والله وحشتيني..
لتدفعه بطل بقه وتحترمني شويه انت خدت عليها اوي.
ليضحك.. انت هبله يا قلبي بعد اللي حصل امبارح دانا اخد واخد واموت واخد والله هموت واخد القمر يشعوطني يا ناس..
لتهتف بحزم.. لا انت بقه ما تطاقش دي مش عيشه واحفظ مكانك واللي حصل يتنسي انا انا مش هسكتلك وانسي بقلك اللي حصل
ليضحك ويقترب منها ويهتف.. انسي انتى ان انا انسي اللي حصل مايتنسيش دا اترشق جوايا وهموت عليه تاني وتالت..
لتصرخ انت متجوز اتجننت ..
ليضحك اتنين متجوز اتنين.. واحده الله يهديها ويسهلها والتانيه هموت عليها يا بت انت بقه انت هبله والا ايه امبارح انا وانت كنا حاجه تاخد العقل.
لتهتف ماتبطل بقه قله ادب ايه ده انت مالك مابتتكسفش كده.
ليضحك ويقترب اكثر لتتراجع لتهتف بس انا ماشيه مش قعدالك لتذهب للباب ليحجزها عند الباب.. بتهربي من ايه اللي حصلنا حصلنا.. انا وانت جوانا اتحرك غصب عنا ماتحلميش ان فيه بعاد او فيه داغر لوحده تاني.. لا دا فيه داغر ومعاه غنوته اللي وقعتله من ورا الشجر ولعت في حياته وشرطتله قلبه.. ليرفع وجهها ليهمس والله شرطه قلبي بتحرقني وما بتهدي الا بقربك
لتهمس بطل والنبي عيب بقه..
ليرفع وجهها ويتلمس ندبتها طب اعمل ايه وقربك بيخليني اتوه وابقي عايز افضل باصص لعيونك العسل والمس ندبتك القمر لينزل بشفتيه يتلمس ندبتها لتتوه هيا ليتنقل الي عيونها ليهمس غنوتي حاسه بيا وقلبها بيدق والله بيدق هينفجر تحت صدري بتكتمي جواكي ليه بس انت سيبي اللي طايح جواكي وحاسس بيه لما بقرب.. وانا مش هسيبك بعد امبارح لو الدنيا اتقلبت انت امبارح دوختيني ودختي معايا كنت حاجه تانيه انا جربت بس ماجربتش النار دي.. ليرفع وجهها ليهمس شوف عيونك سارحه وسايحه اعمل ايه فيكي بس. ليتلمس شفتيها والله هموت كده وتقولي ابطل لا مش قادر والله ما قادر ليمسك يدها وهو يتلمس شفتيها ويضعها علي صدره ليهمس حاسه بيا يا غنوتي.. كانت ساهمه لا تنطق ليقبلها قبلات حالمه وهيا سارحه وقلبها يدق ليضع يده علي قلبها. بيدق وانا قلبي قالب نار وقمري تايه وعيونه نار لتعود الي نفسها بصعوبه وتهمس ابعد والنبي بقه.
ليهمس مش قادر ولا عايز ليمسك وجهها بيديه عايز اتوه في عيون العسل وبس ليندفع ويقبلها بقوه ويتوها معا لتسمع ناديه تناديها لتتشنج وتدفعه ليهمس.. اعمل ايه بس راحه فين وسيباني
لتهتف بطل بقه طنط بتنادي.
ليهتف وانا جوايا بيصرخ هتسيبيه كده.. لتتنهد وتدفعه وتهتف بطل بقه انت قليل الادب اوي وانسلت من جانبه وخرجت مسرعه الي حماتها لتجلس معها بعض الوقت لتذهب لحجرتها لتنصدم فهناك بعض الشنط والعلب ولا تفهم ما هذا لتسمع صوت داغر يخرج من غرفه الملابس لتقف مذهوله وهو .......
#غنوه
#حكايات_mevo
البارت العاشره
دخلت غنوه لتجد بعض الشنط لتنصدم اكثر عندما َوجدت داغر يخرج من غرفه الملابس مبتسما..
لتهتف.. انت بتعمل ايه..
لم ينظر اليها ليستدير لغرفه الملابس يرتب ملابسه لتبهت ليهتف انت شايفه ايه بلعب.
لتغضب وتقترب منه.. انت بقلك بطل كلامك ده بتعمل ايه بهدومك دي.
ليهتف ايه برتبهم مع ان المفروض مراتي ترتبهم بس مش مهم.
لتنظر بغضب.. مرات ايه وهدوم ايه انت بتعمل ايه في اوضتي.
ليهتف وهو يقترب لا اوضتنا مش اوضتك.
لتصرخ.. انت مجنون هو بمزاجك.
ليضحَك... اه بمزاجي امال بمزاجك.
لتقترب منه بقلك ايه احنا ماتفقناش علي كده انت عقلك خف
ليترك ما في يده ويقترب منها ويبتسم ويهتف.. انت اللي ماتفقتيش انا بقه بعد ليله امبارح ماليش مكان الا هنا راشق فيك يا مز انت يا طري انت فاكراني هعتقك بعد ليله امبارح
لتصرخ لا بقلك ايه ليله انبارح كانت غلطه وتحترم نفسك انا مش هسكتلك.
ليقترب و يشدها.. غلطه ازاي دا كانت ليله ولا في الخيال دا الصح كله تقليقلي غلطه.. ليشدد عليها انت عايزاني بلاش تاكلي نفسك كده.
لتصرخ مين دي بطل هعوزك ليه اتجننت.
ليبتسم لا ماتجننتيش بس راجل ومراته. وعايزك واوي كمان وحسيتي بيا وانا كمان حسيت بيكي والهبل اللي في دماغك راح وانا جوزك ايه اللي يمنعنا نبقي مع بعض.
لتبهت من كلامه لتهتف... اللي يمنعنا انك لا بتحبني ولا بحبك.
ليبتسم.. مستعجله ليه ما كله جاي وجودنا مع بعض واحساسك بيا هيجيب كل ده انا مش مستعجل.
لتهتف... وانا مش عايزه.
ليضحك.. لا مش بمزاجك انا قررت يبقي خلاص وكيفي نفسك انا عايزك ومن ليله انبارح وعيت لده ومش هتكسف عايز مراتي وعايزك اوي كمان ليله امبارح ما تتنسيش وانت ماتتسابيش انا واعي لنفسي وبعترف اهوه جسمك امبارح جنني وهبلني ووداني في حته تانيه ماحسيتهاش مع حد غيرك يبقي ابقي عبيط لو سببيتك اساسا ومش هسيبك لنفسك وهتليني مانا مش قليل وغمز لها هنلين العسليات.
لتهتف بانفعال.. بطل طريقتك دي مفيش حاجه عافيه.. ليرمي ما في يده ويتجه اليه ويمسكها ويشدها اليه ليهتف ونظراته تحرقها ليه هو انا كت جبتك امبارح عافيه يا مزتي.. لترتبك وتشيح بوجهها ليهمس بالقرب منها بتحمري ليه عشان عارفه ان فيه غلايه شغاله وانت بتحاربيها بس انا مش هسيبك خلاص ليلتك علمت عليا زي ما مطوتك علمت علي صدري..
لتتململ وتهتف بطل انت بتقل ادبك اوعي عيب.
ليشدد عليها... هو فيه احلي منها والله دانا ههيص واعيش بس اتقلي دانت هتتعبي بين ايديا نصيحه سيبي نفسك بطلي الوابور الحرق ده انت جواكي نار تولع وانا عايزها وعايزها اوي.. ليرفع وجهها عيونك دي بتشعللني وتاخد القلب لينهال عليها يلتهم شفتيها وهيا تبعده ليركنها علي الحائط ينهل من جمالها وجسدها يأن وهيا تحاول ان تتجلد ليغوص بشفتيه ويثيرها بلمساته لتحس ان قلبها سيخرح من ضلوعها لتحس نفسها انسابت بين يديه ليحس بها ليتروي في قبلاته ويلتهمهم بنعومه ويسر وصدره ينهج بشدده من تصاعد رغبته ليبعدها بهدوء كانت فرسه رائعه ليهمس شفتي يا غنوتي مفيش حاجه غصب ازاي.. كلو برضا القمر بين ايدايا سايح وولع فيا لتعود هيا الي رشدها وتدفعه بغضب
غاضبه وتخرج وترزع الباب ليضحك عليها ونزلت هيا للاسفل غاضبه وجهها تحمر.. وظلت جالسه صامته تفكر في كلامه..انت يا بت مالك بقيتي سهله كده يخربيتك انت ماحستيش في لحظه دا هتقفيله ازاي ايه هو انهبل ايه اللي عايزني ايه قله ادبه دي يا نهاره اسود مش هيسيبني ازاي دا من امبارح وانا مش علي بعضي وبفكر فيه هو بيعمل ايه.. اه ما امبارح كتي ساحه ونايحه وهبلتيه وكان مجنون امبارح وقليل الادب استحلاها اكيد مش مراته اروح فين انا خايفه.. لتصمت قليلا.. طب وفيها ايه يا غنوه جوزك وقمر وراجل يدوخ مافيهاش حاجه سيبي نفسك ماتخافيش انت مراته وبنته في قلبك عيشي وافرحي هو مايتعيبش وانت ماشفتيش حنيه في حياتك وخايفه حد يقربلك يوجعك بس هو اهوه بيحن عليكي وعايزك ليه لا اتشجعي وسيبي مشاعرك.. بس خايفه اتوجع يا رب اعمل ايه.. هو حد جميل وطيب وحنين صحيح الاول كنت كرهاه بس لما عرفت انه اد ايه راعي نسمه خلاص مابكرهوش بالعكس كبر في نظري انه ماسبهاش.
لتتنهد لتاتي ناديه وتجلس بحوارها مالك يا حبيبتي لتاخذ منها ملك وتحتضنها بحب وتداعبها وتهمس مفيش يا طنط انا كويسه..
لتبتسم ناديه ايه داغر مزعلك اقطملك رقبته.
ليهتف من خلفها انا اقدر يا امي برضه ليقترب منها ويلتصق بها ويقبلها ويجلس يداعب ابنته.
لتضحك ناديه هو انا هسكتلك دا حبيبتي.
ليداعب يدي زوجته ويهتف مش لوحدك يا امي.. كانت مشتعله من لمساته ليهَس ماتحمريش كده هيقولو بتحرش بيكي..
لتبتعد وتهتف هقوم انادي مريم عشان الاكل واعطته ملك وصعدت محرجه وهو يضحك لتذهب لمريم وتناديها وتنزلا ليدخل عليهم جمال لتقطب مريم جبينها ليذهبا جميعا للسفره لتهتف ناديه متجمعين في الفرح يا حبايبي..
ليتنهد جمال قريب يا طنط هنفرح ونهيص.
لتنظر اليه بغضب لتتهور وتهتف اه امال ابقي فكرني يا ابيه اكرم عايز يقابلك..
ليقطب داغر حبينه ماله عايز ايه..
لتنظر لجمال.. يعني بيلمح وكده زي ما جمال قال نفرح وكده.
ليهب جمال نعم ياختي هو مين اللي هيجي يقبله ماتحترمي نفسك والا عشان سكتلك.
لتهتف ناديه فيه ايه انتو قلبتو علي بعض ليه تاني..
لتهتف مريم والله انا حره اختار اللي عايزاه وقامت.
ليهب ويمسكها والله لو ماتعدلتي لاكون معرفك انت اضبطي بقه انا قرفت.
لتهب غنوه من فضلك ماتكلمهاش كده عيب اوي. تفهمها انما ايدك ماتتمدش.
لينفعل جمال وانت مالك اصلا ماتحفظي مقامك انت ايه دخلك بينا تكونيش فاكره نفسك هتحكمي هنا.. لتبهت من كلامه كان غاضب.
ليهتف داغر.. جمال انت اتجننت..
لتهتف هيا انا اسفه عندك حق وتركتهم واخذت ملك. صعدت مسرعه.
لتصرخ مريم انت قليل الذوق وقليل الادب وابعد عني واخبط راسك في الحبط وتركتهم وصعدت لغنوه.
لتهتف ناديه كده يا جمال بيابني ده كلام يتقال وقامت لتذهب لغنوه.
كان داغر غاضبا ليحس جمال بخطأه ليقترب من داغر ويهتف انا اسف ماحسيتش بنفسي وما كان من داغر الا ان قام ورزعه بونيه قويه ليبهت جمال ليهتف.. مراتي خط احمر ومش معني انك صحبي. اخويا تتجاوز غنوه مراتي وست البيت ده وده بيتها وانت تحترم ده وليها تقول وتتكلم فاهم..
ليهتف جمال انا اسف يا داغر والله اتعصبت اتجننت كنت هموت اختك جت في مراتك.
ليجلس داغر يا اخي منك لله زمان دماغها دلوقتي بتغلي والكلام رشق وهتطلعه عليا اروح فين بس.
ليهتف جمال.. معلش اتعصبت اسف والله.
ليهتف داغر.. طب غور انا اطلع اشوف هتنطحني انا عارف.
ليبتسم جمال.. ايه خفت عليها يا واد دانت ورمتلي وشي ليك في النحنحه يا واد.
لينظر اليه داغر.. مش عارف مش عايزها تزعل عايز افرحها انا عايزها يا جمال مراتي معايا مبسوطه.
ليهتف جمال.. ايه طبيت يا واد.
ليهتف ماعرفش بس اقلك مبسوط لما بقت مراتي بحد.
عند غنوه دخلت َوضعت مريم وانهارت من البكاء حتي صاحبه عارف اني مش حاجه ولا ليا في البيت لتشعر بالقهر.. وانا اللي قلت هفرح اتاريه قايله كل حاجه ومقلل مني ايه الوجع ده.
لتدخل عليها مريم وتهتف بتعيطي ليه دا طور والله لاخرب بيته الحيوان ده ماتزعليش والنبي اخص عليكي بطلي.
لتدخل ناديه حبيبتي دانت ست البيت والله دانا ماخليتلوش ال مالكيش قال هو بس غضبان من الهبابه دي.
لتهتف مريم هو اللي طور والله لاسود عيشته البصباص ده.
لتحتضنها ناديه.. اوعي تزعلي دانا هجيبه لحدك يتاسفلك.
لتهتف غنوه.. لا يا طنط هو ماقلش حاجه غلط هو عنده حق انا ليا ايه يعني مفيش حاجه والله خلاص..
لتحتضنها ناديه اياكي تقولي كده دانت ليكي وليكي ست البيت واحنا ضيوف عندك.. والنبي القمر ده يزعل خلاص يا بت بقه والله لاطين عيشته الطور ده.
لتهتف مريم ايوه يا ماما سودي عيشته.
لتبتسم غنوه مانت السبب حد يعمل كده اكرم مين اللي هيجي دا جمال يقتله.
لتهتف.. ماعرفش بقه حبيت اغيظه واقهره زي ما قهرني ياكل بعصه البصباص ابو عين زايغه.
لتهتف ناديه.. ربنا يشفيكي بصباص ايه ماتعقلي بقه وشغل العيال ده بطليه
لتهتف.. بقلك ايه ماتسيبيني انا حره مش طيقاه دا قليل الادب وزباله والله لاوريه واقهره وتركتهم ورحلت
وناديه واقفه تهز راسها لتستدير.. طب هاتي ملك انت تعبانه لتهتف لا سيبيها انا كويسه.
لتهتف لا ريحي انت ومن بكره هجيب واحده تبات معاها
لتهتف غنوه ليه يا طنط مانا موجوده.
لتهتف ناديه.. لا انت مش فاضيه ماينفعش.
لتقطب غنوه مش فاضيه ورايا ايه.
لتسمع صوت داغر وراكي جوزك يا قلبي انت فاكره ايه لتنظر اليه بغضب.
لتقوم ناديه طيب تصبحو علي خير واخذت ملك وتركتهم
دخل داغر وجلس بجوارها وهيا قاطبه لا تنظر اليه.. ليتنهد بسببك رزعت جمال بوكس شوهت وش امه لتندهش وتنظر اليه ليكمل امال اسيبه يزعل القمر.
لتتنهد وتقوم من جانبه وتهتف هو كان قال ايه غلط يعني ما دا الحقيقه َكلنا عارفين واكيد انت مابتخبيش علي صاحبك حاجه.
ليقوم ويشدها.. قصدك اني اللي قلتله ده صح.. غنوه انا جوازي منك اه في الاول عشان بنتي بس اتقلب كل ده.
لتهتف بغضب مفيش حاجه اتقلبت ماتكدبش علي نفسك مش عشان اللي حصل تقنع نفسك ان ليا حاجه هنا او انا حاجه هنا بطل بقه.
ليقربها منه ويهتف.. طب انت مالك متاكده كده هو انت انا ولا شيفاني عيل صغير غنوه انت هنا ست البيت ده.
لتقاطعه.. بطل لقه انت ليك ست وهيا ست البيت بطل كده.
ليهتف.... مايمنعش انك تبقي برضه ست البيت وليكي هنا زيها وبالعكس ليكي اكتر احساس اني عايزك وماكنتش مع حد زيك انت خدتي الاحساس ده لوحدك وده له حساب كبير.
لتهتف وانا مش عايزه بطل وسيبني في حالي انا مش ناقصه وجع.
ليهتف وانا مش هوجعك يا غنوه سيبي نفسك انت مانعه نفسك وانا عارف اني بحرك جواكي حاجات مفيش ست تسيب راجل يلمسها الا لو ليه حاجه جواها.
لتدفغه بطل بقه بطل والنبي بتعمل كده ليه عندك مراتك هاتها وعيش وابعد عني.
ليهتف دا لو انا عايز ابعد غنوه انا في اي وقت لو قربت هبقي معاكي خلاص مش هسيبك و َلا هسيبك لنفسك ليقترب منها انا عايز الجوازه دي وانت جواكي عايزه ساعديني بطلي تبعدي وتخرجيني بره حياتك هتتعبي لاني مش هسكت اقترب منها ورفع وجهها طب ايه اللي مضايقك مش عشان دماغك كانت مفكره غلط وان انا كنت وحش في حق نسمه خلاص عرفتي الحقيقه ايه اللي يمنع نبقي زوج وزوجه زي بقيت الخلق..
لتهمس انت مابتحبنيش ولا انا ماحدش بيعيش كده عشان عشان.
ليهتف.. قصدك رغبه وبس.. خايفه لتخلص رغبتنا لا ماهيخصلش انا راجل واتجوزت مرتين وعارف الفرق.. انت حاجه تانيه يا غنوه نساعد بعض وهيجي كل حاجه.. اديني فرصه طيب والله ما هوجعك
لتتنهد وتنساب مشاعرها فهيا تريد ذلك لتهتف انا لو اتوجعت هموت بجد انا عايشه حياتي موجوعه اخاف افكر اعيش زي الناس اخاف ارجع اتوجع..
ليقترب ويقبل شفتيها صدقيني عمري ما هوجعك انت تستحقي تنسعدي انت طيبه وجميله
لتتنهد وتبتعد.. طب طب اديني فرصه انا متلخبطه
ليقترب ويرفعها من وسطها ويحتضنها عيوني احلي فرصه والا ايه خدي وقتك وانا جنبك معاكي.
لنهتف طب نزلني بقه بطل.
ليهتف ابطل ايه بس دا ليله امبارح معلمه عليا هموت عليها تاني.
لتشهق وتتملص منه وتهتف عيب ايه ده اوعي امال فرصه ايه اوعي كده بلا قله ادب.
ليضحَك لا انت فاهمه غلط فرص في مشاعرك فرصه تفكريك فرصه ترضي وتتراضي انما مزتي تبعد عني لا انت فاكره بعد امبارح هسيبك بس يا قلبي اسكتي خالص انا ماهنامش الا في حضن المز الطري ده ام عيون عسليه وشعر احمر..كانت قد اشتعلت والخجل اذابها لتهتف لا انت بتحمرق وبتستعبط.
ليمد يده يفك فستانها بهدوء اه بحمرق مفيش احلي من الاستعباط لتمسك يده ليهتف مابلاش هتتعبي كده ليشدها اليه ماتسيب نفسك يا مز انت والا اقلك انا هتصرف ليشدها اليه ويجتاحها بهيام وحب ويلامسها بقوه لتنساب مشاعرها ليحملها ويذهب بها الي الفراش لينظر اليها من ساعه َا هجمتي عليا وانت شقلبتي حالي.
لتنساب مشاعرها وتهمس داغر اوعي توجعني انا اكتفيت..
ليقبل شفتيها بحب.. اوةعك.. انا ارجعك وتبعدي عني.. دانا قلبي ينهري والله.. غنوتي انا مش عايزك رغبه وبس انا حاسس بحاجات حلوه كتير..
لتهمس اكيد مش حب..
ليمسك يدها ويضعها علي قلبه وليه لا مش جايز حب واحنا مش حاسين.. انا عايزك وفرحان بيكي وقربك بيجنني والله بيجنني انا جوايا طحن عايز اسعدك..
لتنظر اليه وتبتسم بجد يا داغر عايز تسعدني.
ليهتف.. نفسي اشيل اي وجع فات واخط جواكي فرح السنين غنوه انا عارف انت عيشتي ايه بس صدقيني انا عايزك ومش رغبه لا مشاعر واحاسيس انا رعشتك واحساسك بيا بيودوني ويلهبو قلبي ودي اول مره يجرالي كده مستهونه بده.. ليهمس حاسه بايه..
لتهتف حاسه بلخبطه..
ليهتف اوعي تقولي انك مضايقه من قربي والله انقهر.. لتهز راسها خجلا ليهتف بصيلي في عيوني لتنظر اليه ليهمس انا قلبي قلب جاز والله وقربك شعوطني.. انت بقيتي ادمان والله ادمان ليندفع يقبلها ليذوبا معا في جنون اخر كانت علاقه غريبه رغبه فادحه وجسدهما يتناغمان مع بعضهما بحب وانسيبابيه وكل يشد الاخر له ويتمتع به من كم الرغبه التي تولدت بينهم وخاصه داغر الذي اشعلته غنوه اطاحت بعقله واشعلت جسده ليحس انه لا يقوي ان يبعدها انشا ويريدها ويريد لمسها وتلاحمها. يريدها وجسده يطلب جسدها بعنف وقوه كانه مس او جن لتنام في احصانه هادئه بعد ان هلكت بين يديه من رغبته وهو ينهج بشده مما جري ومن استمرار اشتعاله ليعلم انها تمكنت منه واصبحت له مجري دمه ليقرر ان يغزو مشاعرها ليسعدها فهذا ما يؤرقها ويتعبها..
مرت الايام والاسابيع علي ذلك المنوال كان داغر يجتاحها في مشاعرها ويقربها منه وفي اليل يقضي معها ليله طاحنه لا تنسي وتاتي ليله ورا. ليله يجتاحها ولا يقوي علي بعدها لتذوب هيا فيه وتولد مشاعر جياشه ناحيته وتهدا غنوه وتحس بسعاده وامل ان يكون لها حياه اخيرا وتستكفي من الوجع ليسود البيت جو من الالفه.
لياتي يوم ليجد داغر ميساء تدخل عليهم(يابا يامه.. 😎😎) ومعها والدها ووالدتها ليدخلا وتستقبلهم ناديه وهنا استاذنت غنوه وياخذ والد ميساء داغر ويدخل به المكتب ليمر الوقت ويخرجا وتقترب ميساء من داغر امام الكل وتقبله وتهتف.. وحشتني يا بيبي (اهلا تابوت افندي 🙄🙄) ليتنهد لتهتف خلاص والله ماقدر ابعد عنك وماليش دعوه بيها وخلاص يا بيبي والله ليتنهد ويجلس مهموما لا يعرف ماذا يفعل لتقترب منه وتقبله وحشتني يا بيبي والله اوي.. لييظلا جالسين معا ليستاذن اهل ميساء وتهتف هيا.. مستنياك فوق يا بيبي وقامت من امامه وهو مشلول.(واحنا قرفانين والله 🙄🙄🙄)
لتقترب ناديه معلش يا حبيبي اهي رجعت ونشوف جايز تهدي واتعلمت ليتنهد ويظل جالسا ليصعد الي فوق ويدخل علي غنوه وهيا جالسه تداعب ابنته ليقترب منها ويقبل خدها ليهتف غنوه انا..
لتقاطعه ماتقلش حاجه دي مراتك ترجع بيتها انت ماتحسش بغلط ناحيتي
ليقترب منها ويشدها انا مش عايزك تضايقي..
لتتنهد انا متجوزاك وانت كده ايه اللي جد.
ليهتف .. مش حاسه ايه اللي حد اللي جد اننا مع بعض غير اننا بقينا لبعض يا غنوه مانقدرش نبعد دقيقه.
لتتنهد وتبتسم وتقترب منه وتضع يدها حوله .. وانت ناوي تبعد.
لينظر اليها بحب ويشدها ويقبلها.. لا ابعد ايه دانا اتجنن انت بقيتي حاجه مهمه في حياتي لينهال عليها يقبلها لفتره.
لتبتعد وتهتف طب يلا روح لمراتك بقه مايصحش.
ليقطب جبينه.. عادي كده مافرقش معاكي طب ازعلي طيب.
لتهتف ومين قالك ان عادي بالعكس بس دي الاصول والشرع.
ليبتسم بحب انت نعمه من ربنا ليتنهد ليهمس مش قادر والله محصور مش هعرف انام يا غنوتي..
لتضحك بطل دلع بقه يلا روح.
ليقول طب ماتجيب بوسه رزع كده تصبرني شويه..
لتضحك انت بقيت قليل الادب اوي.
ليهمس هو فيه احلي من قله الادب دانا كت هايص اوعي بس هعرفك عالسريع كده.. لتجده يداعب بلوزتها لتشهق وتدفعه بطل يلا من هنا ايه هبلك ده..
ليقترب منها لتهتف داغر بطل الله يلا روح داغر والله ماهسكتلك كان يقترب بخبث ليشدها ويهمس طب بتوحشيني اعمل ايه..
لتتنهد وانت كمان يا دودي والله.
ليقول.. اكن عايزاني اسمع دودي واسيبك يا لهوي عليا وعلي بهدلتي..
لتضع يدها حوله وتهمس بدلع انا ببهدلك.
ليشدها من خصرها لا بتشعوطيني انا والع دلوقتي وربنا ماسيبك.
لتهتف... بطل بقه عيب والله.
ليهمس ويقترب ويتلمس شفتيها.. والله ما قادر كان يتلمسها بحب وهيا تقاوم ان تنساب معه ليشدها ويرفع وجهها قلبي انت مش قادر.. ليهمس انا قلبي ماعتش فيه مكان الا ليكي
لتهمس.. بجد يا داغر انا بقيت حوا..
ليهتف.. يا لهوي جوا دانت اتمكنتي واتمكنتي وبرطعتي بس حبيبي حاسس اني بقيت جوا.. لتخجل وتهز راسها ليهمس والنبي جوا جوا يا هناك يا داغر عسليتي حاسس بايه..
لتتنهد.. مبسوطه ومش عايزاك تبعد عني ابدا..
ليلتصق بها..قلبه ياناس حبيبي هيموتني بجماله وحنيته. ابعد ايه بس دانا سحت اكن قلبي يقلي كده وابعد.
لتهمس انت بقيت كل حياتي والله وبنام علي صدرك احس بامان الدنيا..
ليرفع وجهها عشان صدري هو مكانك بتاعك انت وبس ولا يوم الا ما يكون بتاعك لينهال عليها يقبلها لفتره ليهمس هتوحشيني.. لتتنهد وتبتسم ليهمس طب هوحش القمر لتهز راسها بخجل ليهتف طب ايه هنقضيها هز وانا اللي بتكلم وببوس..
لتخبطه وتهتف بطل قله ادبك دي..
ليهتف طب ماتبوس انت مره طيب يا عسليه هو ايه نباصي لبعضينا كده مش واحشك انا..
لتدفعه عند الباب.. وتهتف يلا يا بابا وقتك خلص.
ليمسكها طب عشان زقتك دي مش ماشي ويلا ارزعيني واحده ادوخ فيها اروح مسورق وانام..
لتضحك.. انت بتدلع اوي يلا بقه.
ليهتف.. اه بدلع ومبسوط هو فيه احلي من الدلع.. ويلا بقه يا بت انا مخي جزمه ومش ماشي.
لتضحك. تبتعد وانت عارف مخي.
ليهتف طب قابلي بقه واندفع يجري ورائها وهيا تضحك وتقفز بعيدا ليحاول وهيا تدور حول احد المناضد وتخرج له لسانها ليغتاظ لتهرب الي الحمام ولكنها سمعته يتأوه لينخلع قلبها وتعود جري اليه لتجده موجوع لتهتف بلهفه مالك يا عمري فيك ايه والنبي..
لم يرد وكان محني الراس ويمسك صدره لترتعب وتهتف داغر قلبي فيك ايه والنبي.
ليرفع وجهه ويهتف خايفه عليا يا غنوتي..
لتهتف بلهفه دانت روحي اخص عليك..
ليندفع ويحملها من وسطها لتصرخ ليهتف وانت قلبي من جوا.
لتخبطه اخص عليك وقعت قلبي ينفع كده.
ليهمس عشان اشوف لهفه القمر.. ليتلمسها بحب ربنا يخليكي ليا.
لتتعلق به وتحتضنه ويخليك ليا يا قلبي..
ليهمس اكني قلبه.. قلبه قلبه يعني.
لتهز راسها اه والله قلبه..
ليهمس يا لهوي عالدلع اروح فين بس ليحتضنها بين اضلعه لفتره لا يريد إخراجها ولكنها ابعدته ليستسلم ويذهب لتجلس مهمومه يا تري متخبيلك ايه يا غنوه هيجي يوم وتفرحي والا الدنيا هتحط عليكي..
ذهب داغر وقضي مع زوجته الليل ولكنه لم يعرف ان ينام واحس ان الارق اصابه بالجنون فهو اعتاد جسد تلك الجميله ووجوده جنب ميساء يؤرقه لينتصف الليل ليشعر انه سيجن.. ليهب ويقوم ليذهب الي غنوه ليدخل الحجره ليجدها هادئه ولم يجدها في سريرها ليستعجب ليجد باب الشرفه مفتوحا ليندفع اليها ليجدها تقف حزينه تحتضن نفسها ليندفع ويحتضنها بشوق لتشهق وتستدير لتجد من كانت تفكر به يحتضنها وينظر اليها بحب ويحملها ويدخل بها لتهتف انت ايه اللي جابك اتجننت.
ليقبلها ويهمس بجوار اذنها ماقدرتش كنت هفطس والله ماقدرت غنوه انا هموت عليكي بجد.
لتهتف داغر بطل وارجع مايصحش كده.
ليهتف ويحملها والله ما راجع واللي يحصل يحصل لياخذها ويذهب بها الي الفراش سيبيني اعرف انام ساعتين دماغي هتتفرتك وعايز حضنك ينيمني.
لتتنهد اقول ايه بس ليندس بجوارها وياخذها في احضانه وينام علي الفور لتظل هيا مستيقظه وتمد يدها لتاخذ تليفونها وتضبط المنبه وتنام باريحيه بين احضانه ليمر الليل بهدوء ليصدح تليفونها لتتململ هيا وتوقظه وهو يرفض الا انها لم تتركه ليستيقظ علي مضض ويقوم من جوارها ويذهب الي حجره ميساء التي كانت استيقظت وتصنعت النوم ليقوم داغر ويلبس ملابسه ثم ينصرف ليذهب لعمله لتهب هيا من مكانها.. بقي كده يا داغر جاي من عند الهانم ايه خلاص لحستلك عقلك.. طيب يا داغر ان ما كت اخرجها من البيت ده بفضيحه مابقاش انا ميساء انت بتاعي انا والزباله دي تترمي برا خلاص كده انا هرميكي بريه يا غنوه رميه الكلاب قابلي بقه اللي هعمله.. (منك لله بقه 🙄🙄)هوب هوب هوب هنط في ايه يا ولااااه 😂😂😂
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺