أخر الاخبار

رواية علمتني الحب الحلقه الحاديه عشر والثانية عشرة والثالثة عشره والرابعة عشرة والخامسة عشره بقلم ورده

 رواية علمتني الحب الحلقه الحاديه عشر والثانية عشرة والثالثة عشره والرابعة عشرة والخامسة عشره بقلم ورده 



رواية علمتني الحب الحلقه الحاديه عشر والثانية عشرة والثالثة عشره والرابعة عشرة والخامسة عشره بقلم ورده 


💞  الحلقة      ١١    💞

💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞

فيروز بتخرج بسرعة و هيثم بينفخ بقوة وبيدخل الحمام وبيقفل الباب ورى بقوة و فيروز بتتخض من خبطة الباب

  بتحط اديها على قلبهاا الى دقاتو فى سرعة غريبة وبتاخد البيجامة الى اخترتها قبل ما تدخل الحمام وبتلبسها بسرعة قبل مايخرج من الحمام 


بعد دقايق هيثم بيخرج من الحمام وبيبص لفيروز اوى وبيدقق فى  جسمهاا


هيثم/ هو دة بقي الى اختارتية انك تسترى بية جسمك بدل الفوطة هااا دى الفوطة كانت ارحم 


فيروز بتسحب البيجامة الى بتوصلها لفوق الركبة بشوية لتحت اكتر 


هيثم / حركات الى بتعمليهاا دى انا حفظها على فكرة فمتتعبيش نفسك انتى ولا فى دماغى 


فيروز / هاا 


هيثم / روحى اطلوبيلى العشاء اعملى حاجة مفيدة فى حياتك


فيروز بتلف حولين نفسهاا 


هيثم / التلفون هنااك 


فيروز بتروح بسرعة على التليفون وبتمسكو وبتبص لهيثم  و هيثم واقف بيبصلها اوى 


فيروز / رقمو اية 


هيثم / يعنى عوزة تفهمينى انك مطلبتيش اكل ليكى النهاردة 


فيروز بتهز رسها بلاا 


هيثم / انتى مجنونة ولا اية يعنى الصبح كنتى هتموتى من قلة الاكل وارجع دلوقتى وتقوليلى لسة ماكلتيش 


فيروز / بس انا مش جعانة 


هيثم بيروح عليها وبيطلب ليهم هما الاتنين عشاء 


           ************************************


 أوضة سامي 


سامي قاعد مع ملك على الكنبة وبيلعب معاها على التاب بتعها


ملك / بااابى انا كسبت 


سامي / علشان بنتى حببتى شطوورة 


سامي بيبص على ليلي الى لسة نايمة لحد دلوقتى و  بيقلق وبيروح عليهاا وبيحط ايدو على جبنها


ليلي بتفتح عيونها/ بتعمل اية 


سامي / يعنى نومك لحد دلوقتى غريب قلقت عليكى 


ليلي بتقاعد وبتملس على بطنهاا 


ليلي / مش عارفة المرة دى بنام كتير حتى بعد ما الشهور الاولى عدو


 

سامي/ عادى دى بتحصل حاسة بحاجة 


ليلي / تق تق


سامي / وحشتنى عيونك لما تكونى لسة صاحية من النوم


ليلي بترفع عيونها لعيونو 


ليلي / على اساس انك كنت بتشفنى لما بصحى من النوم دة انت بتروح المستشفى قبل ما اصحى وبترجع بعد ما بنام 


امال بابتساامة / يعنى الى فى بطنك دة جة منين


ليلي / اوف ابعد عنى خلينى اشوف ملك 


سامي / ملك صحيت من بدرى  اخدت دوش واكلت وبتلعب برة 


ليلي / ومن امتى الاهتمام دة 


سامي / مش هقولك انا اتغيرت بس هحاول اتغير علشانك وعلشان ولادى 


ليلي / كلام وخلاص مش كدة بتضحك عليا بكلمتين


 

سامي بيقرب منها وبيقاعد جمبها على السرير 


سامي / انا معنديش اغلي منك انتى وملك وكمان القرود الى جيين فى السكة دول الى عوزهم حتة منك انتى

 

ليلي / عاوز تفهمنى انك لسة بتحبنى وعينك مجتش كدة ولا كدة 


سامي / حبك مخرجش من قلبى ابدا حتى لما بعدنا عن بعض مكنتش بشوف حد غيرك 


ليليا دموعها بتنزل  و سامي بيضمهاا اوى فى حضنو 


سامي / اسف يا ليلي على كل حااجة انا كنت غبى كنت هضيعك منى انتى وبنتى 


ليلي / انا كمان اسفة كان لازم استحمل اكتر من كدة ومكنش لازم استسلم ابدا ولا اشك فى حبك لياا 


ملك / بااابى مش هتلعب معاايا


سامي / مش لما العب مع امك الاول 


ليلي بتضحك 


           ************************************


 أوضة هيثم 


هيثم و فيروز بيتعشو مع بعض 


هيثم / مش بتاكلى لية 


فيروز / انا شبعت 


هيثم / شبعتى ازاى يعنى من معلقتيين يلا كملى اكلك


فيروز بتمسك المعلقة وبتلعب فى الاكل 


هيثم بحدة  / بطلى لعب فى الاكل وكلى 


فيروز بتتخض ووبتاكل تانى بسرعة بخووف و هيثم بيضحك اوى عليهاا و فيروز بتمسك شفايفها من الاكل بخجل من ضحك هيثم و هيثم بيقرب منهاا وبيبعد بقايا الاكل من بوقها و فيروز بتكثف اوى ووشهاا بيحمر و هيثم بيحس برعشة شفايفهاا


هيثم / احم ااا لو شبعتى خلاص بس لازم تهتمى باكلك شوية علشان متتعبيش


فيروز / حاضر 


هيثم / كنت عاوز اتكلم معاكى شوية 


فيروز / اناا


هيثم / لا هكلم طبق المكروونة دة 


فيروز بتضحك و هيثم بيتامل ضحكتهاا 


هيثم / انا عندى حلفة هناا فى فرنسا ودى طبعا اول مرة يعنى من اهم الحفلات الى انا عملتهاا فلازم اعمل دعايا للحفلة طبعا ومنسق الحفلات اقترح عليا اقتراح يعنى ب

ما ان الناس انفعلت جدا من جوزنا انا وانتى اننا نستغل الجواز دة فى اعلان الحفلة 


فيروز بتبصلو بعدم استوعاب 


هيثم / بختصار هنكون انا وانتى الاعلان يعنى هنمثل انا وانتى الحب شوية واننا متفاهميين  


فيروز / هاا اا


هيثم / يعنى موافقة اوكى تحبى تشربى حااجة اطلبهالك 


فيروز / انااهيثم اا


هيثم / هطلبلك عصير برتقال معاياا 


والباب بيخبط و هيثم بيروح يفتح الباب وبيكون سامي

 

سامي / هيثم اخوياا الصغيير الجدع 


هيثم / فى اية 


سامي / ملك من بدرى بتسال عليكو عوزة تلعب من فيروز 


هيثم / نعم 


سامي / سلاام 


سامي بيرجع على اوضته بسرعة  وبيسيب ملك لهيثم 


ملك / عمو العروسة فين


هيثم / اتفضلى جوة


وملك بتجرى بسرعة على فيروز وبتحضنهاا و فيروز بتقاعد مع ملك على الكنبة وبيتكلمو مع بعض وبيضحكو اوى


.

           ************************************



 الغردقة 


عصام بيتمشى على البحر وبيشوف معتز ونارين بيتخنقو مع بعض على الشاطئ وبيروح عليهم بسرعة 


عصام / معتز نارين فى اية 


نارين / مفيش حاجة بعد ازنكو 


معتز / الكلام مخلصش يا نارين مااشى 


عصام / اهدى شوية مش كدة 


معتز / بتعمل الى بيجى فى دمغهاا وبس مبتفكرش ان ليها اخ كبير مسؤلة منو 


عصام / فهمنى بس فى اية يعنى المشكلة الى بينكو انا السبب مش كدة يعنى بخصوص الوفد 


معتز / لاا عصام الهانم عاوزة تسافر وجاية تفاجانى بعقد عمل فى اسبانيا ومبسوطة كمان انا مش عارف هى بتفكر ازاى بالظبط انا هتجنن خلاص 


عصام / طب اهدى شوية خلينا نروح نشرب حاجة مع بعض 

تعالة يلاا 


ومعتز بيروح يقاعد مع عصام فى الكافية 


عصام/ اول مرة اشوفك متعصب كدة


معتز / طايشة يا  عصام خايف عليها دخلة على الدنيا دى بصدر مفتوح هى لو حصلها حاجة انا هتالم قبل ما هى تتالم


 

عصام / هى كبيرة مش صغيرة خليها تعتمد على نفسهاا


معتز / ازاى يعنى  عوزنى اسبهاا تسافر بنت فى سنهاا 

تسافر لوحدها تشتغل بلد غريبة وحياة غريبة 


عصام / انا من راى ان انك تتكلم معاها بهدوء 


معتز / انا اتكلمت يا عصام ومفيش فايدة برضو بتعمل الى فى دمغهاا


وبيشوفو نارين ماسكة شنطتهاا وخرجة من الفندق 


معتز / نااااارين 


ومعتز بيروح عليهاا بسرعة 


عصام / معتز اهدى شوية 


معتز / ريحة فيين 


نارين / همشى 


معتز بيمسح على شعرو بغضب 


معتز / كدة ماشية من نفسك انتى مش جااية فى شغل ولازم ينتهى للاخر

 

نارين / لازم اسافر القاهرة علشان امضى العقد 


معتز / العقد تاانى يعنى مش همك كلامى ولا راى وامك 


نارين / انا حرة اعمل الى انا عوزاة ملكش دعوة بياا 


ومعتز بيضرب نارين بالقلم و عصام بيدفع معتز بعيد 


عصام / معتز انت اتجننت


نارين بتحط اديها على خدها


نارين / النهاردة بس صدقت ان بابا مات 


وبتجرى بعيد عنهم وبتعيط و معتز بيقاعد على الارض رجلو مش قادرة تشيلو كلمة نارين وجعتو اوى


عصام / معتز انت غلط 


ومعتز فجاة بيقف وبيروح على عربيتو 


عصام / معتز رايح فين 


معتز بيمشى بالعربية بسرعة والدموع بتنزل من عيونو 

 و عصام بيروح ورى نارين بسرعة وبيشوف نارين وقفة قدم البحر وبتعيط 


عصام / نارين 


نارين بتبعد عنو مش عوزاة يشفها بتعيط


عصام / معتز خايف عليكى 


نارين / انا مش صغيرة امتى يعرف انى كبرت. 


عصام / تب اهدى اكيد مش هنتكلم دلوقتى 


ونارين بتقاعد على الارض وبتنهار من العياط


نارين / اول مرة معتز يضربنى 


عصام / علشان غبى مش مصدق ان معتز يعمل كدة ابدا


نارين / انت الى غبى متشتمش اخوياا


عصام / انتو عيلة مجنونة بقي


عامل الفندق بيجرى على عصام 


العامل / عصام بية 


عصام / فى اية 


العامل / الاستاذ معتز عمل حادثة قدم الفندق 


نارين / معتتتتتتز 


وبتدفع عصام والعامل بعيد عنهاا بسرعة وبتجرى زى المجنونة  و وره عصام والعاامل وبيوصلو قدن الفندق وبيشوفو سيارة معتز خبطة فى شجرة والعماال بيطلعو معتز من العربية


معتز / خلاص انا كويس ابعدو عنى 


ناارين / معتتتتز 


ونارين بتقف قدمه وبتشوف انو واقف على رجلو قدمها وبتزل على ركبهاا وبتنهار من العياط ومعتز بيروح عليهاا وبيبعد شعرها الاحمر الكثيف عن عيونهاا ونارين بتترمى فى حضنو بقوة وبتلف درعها حوليية 


نارين / اسفة اسفة 


معتز / هشششش خلاص اهدى الناس فكرناا حبايب 


ونارين بتدفع نفسها فى صدرو بقوة و عصام واقف وحاطط ايدو على راسو وهيتجنن 


عصام بصوت عالى / انا بعد الرحلة دى لازم اقطع علاقتى بيكو نهائى


           ************************************


 فرنسا 


ملك و فيروز بيلعبو مع بعض و هيثم قاعد فى البلكونة على الاب توب بتاعو وفجاة بيسمع صرخة ملك وبيدخل بسرعة وبيجرى على الاوضة وبيشوف فيروز وملك وقفين على السرير هما الاتنين وبيتنططو وبيضحكو اوى و الاوضة كلهاا متبهدلة على الاخر والمخدات على الارض


وبيبص على فيروز قد اية هى مبسووطة اول مرة يشفها بتضحك بالشكل دة وشعرهاا بيتطاير حولينهاا وماسكة ايد ملك وبينطو مع بعض على السرير مع نغمات اغنية 


يا بنات يا بنات يا بنات اللي مخلفش بنات مشبعش من الحنيه وما دقش الحلويات حلوه الايام في عنيا علشان خلفت بنيه ولا شوفت الارض اتهدت ولا مالت الحيطه عليا سقفو ارقصو يا ولاد الفرح ملوهش معاد ضحكتها لم اتولدت بتكتر في الاعياد 


هيثم / باااس كفااية 


فيروز وملك بيتخضو اوى وملك بتستخبي ورى  فيروز 


هيثم / انتو بتعملو اية 


فيروز / هو يعنى اا ملك كانت اا زعلانة وانا انا 


هيثم / دقيقتين الاوضة ترجع زى ما كانت انتو فهميين


فيروز / حاضر 


هيثم بيسبهم وبيخرج من الاوضة وبيضحك اوى على شكل فيروز وبينزل للرسبشن تحت وبيكون منسق الحفلة مستني وبيتنقشو فى اعمال الحفلة والطريقة الامنية لية فى المكان 

وبيجى بنات علية بسرعة بنات عرب عايشين فى فرنسا وبيتصور معاهم ومبسوطين اوى انهم قدرو يشوفوة


 

بعد ساعتين هيثم بيرجع الاوضة وبيشوف الجو هادى وبيستغرب وبيدخل على أوضة النوم وبيشوف فيروز وملك رجعو الاوضة زى ما كانت فعلاا ونيمين فى حضن بعض على السرير وبيقرب منهم وبيبتسم اوى وبيشوف فيروز بتبعد


 الغطاء عنهاا بطريقة طفولية بريئة وبيبتسم اوى وبيقرب منهاا وبيرجع يغطيها كويس وبيقاعد جمبهاا على طرف السرير وبيتامل ملامحها وبيلمس خدها بحنية وبيحس بنعومة بشرتهاا


 

هيثم / انتى طلعتيلى منين بس وناوية تعملى فيا اية تاانى


           ************************************


فى الصباح 


هيثم بيفتح عيونو بيشوف ان هو نايم على الكنبة وبيبص حولية ومفيش صوت وبيروح على أوضة النوم بسرعة ومفيش حد فى الاوضة وبيقلق اوى وبيغير هدومه  وبيروح على أوضة سامي وبيخط علية ومفيش حد بيرد 


وبيقلق اوى وبينزل الرسبشن وبيكون فى بنات معجبين منتظرينو وبيحاول يرسم ابتسامة على وشو وبيتصور معاهم بسرعة وعيونو بتدور عليهاا حولية بقلق 

وبينهى التصوير مع البنات بسرعة وبيروح على الرسبشن وبيسالزعلى فيروز واخوة والرسبشن بيقولو انهم فى المطعم


هيثم بيدخل المطعم بسرعة ومدايق اوى وبيشوف 

سامي و  ليلى و فيروز وملك بيفطرو مع بعض وبيضحكو اوى 


ليلي/ بجد اول مرة ملك تتصاحب على حد بالشكل دة 


فيروز / احنا اصحااب 


هيثم/انتى ازاى تخرجى من غير ما تقوليلى 


فيروز بتتخض وبتقف بسرعة 


فيروز / اا انا


سامي / هيثم اهدى فى اية بس 


هيثم / سامي لو سمحت دى مراتى 


فيروز دموعها بتنزل


سامي / انا الى قولتلها تيجى معانا كنا نزلين نفطر وانت كنت نايم مفيهاش حاجة يعنى 


هيثم /يعنى اصحى من النوم ملقيش مراتى موجودة وبتقولى مفيهاش حاجة 


سامي بيمسك هيثم من دراعو وبيخدو بعيد عنها 


سامي / هيثم فى اية مالك انا اول مرة اشوفك بتتكلم بالطريقة دى 


هيثم بيمسح على شعرو بغضب 


هيثم / مش عارف معلش بس مخنوق شوية 


سامي / واية زمب البنت دى انك تكلمها بالطريقة دى شفهاا كانت خايفة ازاى 


هيثم / خلاص يا سامي 


سامي / لا مش خلاص دلوقتى هتروح وتقولها كلمتين تهديها 


هيثم / سامي هتعرفنى اتصرف ازاى مع مراتى 


سامي / والله انا واخد بالى ان كلمة مراتى بقي على لسانك عادى 


هيثم بيبص لسامي اوى 


سامي / يلا تعالة 


وبيروحو على التربية و ليلي كانت بتحاول تخلى فيروز تهدى  و هيثم بيقاعد جمب فيروز بهدوء 


هيثم / وانتى بتعيطي لية دلوقتى

 

فيروز بتمسح دموعها بضهر اديهاا 


هيثم / اخر مرة تروحى فى مكان من غير ما اعرف مفهوم


فيروز / حاضر


هيثم / خلاص متزعليش تحبو تخرجو فين النهاردة 


ملك / الملاهى 


هيثم / نعم لا طبعا 


سامي / ولية لا اهو تغير 


هيثم بيبص لفيروز وبقايا الدموع على خدهاا 


هيثم / تحبى تروحى الملاهى 


فيروز بتهز رسهاا بنعم وبتبتسم ابتسامة خفيفة 


هيثم / يبقي الملاهي


ملك مبسوطة   


ليلي / انا بقي تسبونى فى اى مكان هادى لانى مش هقدر الف معاكو بالشكل الى انا فية دة 


سامي بيمسك ايد ليلي وبيبسها 


سامي / هيثم هياخد ملك معاة وانا وانتى نروح نقاعد فى مكان قريب


هيثم / نعم 


سامي / اكيد مش هسيب ليلي لوحدهاا


هيثم / انتو نسيين انا الى جاى علشان شهر العسل ولا اية

 

فيروز بتكثف وبتبص للارض


هيثم / يلاا بيناا 



           ************************************


هيثم بياخد ملك و فيروز وبيروحو مدينة الملاهى 


ملك / واااو 


فيروز بتبص حوليها على الالوان الجميلة والالعااب. 


فيروز / دى حلوة اوى 


هيثم بيخدهم على محل داخل مدينة الالعاب مليان بالحلويات الملونة باشكال والالون المختلفة والاطعمة المميزة و فيروز وملك بيبصو لبعض فى زهوول 


هيثم / ملك يلا روحى خدى الى انتى عوزاة 


ملك / يلاا تعالى معاياا 


فيروز بتبص لهيثم 


هيثم/ يلا انتى كمان 


فيروز وملك بيجرو مع بعض بعيد بسرعة بعد دقيقتان بيرجعو لهيثم و هيثم بيبصلهم بصدمة وبيشفوف فيروز ماسكة كمية كبيرة من الحلويات فى حضنها وحضنااها اوى ونفس الحركة من ملك 


هيثم / انتو هتاكلو دة كلو 


فيروز وملك بيهزو رسهم بنعم و هيثم بيضحك عليهم اوى وبيخدهم وبيروحو يلعبو و هيثم بيتفرج عليهم وعيونو على فيروز وهى بتعاتب ملك انها كانت بتكلم واحد غريب


 

فيروز / ملك مش لازم تتكلمى مع اى حد متعرفيهوش ماشى 


ملك / هو قالى انو صحبى 


فيروز / لاا ممنوع 


ملك / اوكى 


فيروز بتحضن ملك اوى و موبيل هيثم بيرن وبيكون منسق الحفلات 


المنسق / كل حاجة تمام رتبنا الاضائة زى ما حضرتك طلبت 

وكمان الدعاية هتبدا من النهاردة بس محتجين صور لحضرتك والمداام


هيثم / طب احنا فى مدينة الملاهى دلوقتى 


المنسق / دقيقتان واكون عند حضرتك ومعايا المصوريين 


هيثم / وانا منتظرك 


هيثم بيبص على فيروز وملك وبيشوف ملك هى الى وقفة قدمه بس وبيدور حولية عن فيروز ومش موجودة و بيروح على ملك 


هيثم / ملك فين فيروز 


ملك / قالتلى هتروح الحمام 


هيثم بيحس بخووف وبيقف يستنها و فيروز بتتاخر 

و بيتصل بسامي 


سامي / ايوة عارف ان ملك تعبتكو احنا جيين احنا قدم الملاهى 


هيثم / سامي فيروز فيروز مش عارف راحت فيين


سامي / يعنى اية مش عارف راحت فيين طب زب اهدى انتو فين احنا جيين حالا 


ليلي / ملك ملك بنتى فى اية 

 

سامي / اهدى دى فيروز 


وبيدخلو الملاهى بسرعة وبيروحو فى اتجاة هيثم وملك بتجرى على ابوها وامها  


هيثم / انا هروح ادور عليهاا 


سامي / ليلي خليكى هنا مع ملك 


فيروز بتلف فى الملاهى 


فيروز / ياربى هم كانو هناا راحو فين لاا مش هنا يمكن هنااك 


وفى اتنين من الشرطة بيروحو على فيروز لما بيحسو انها غريبة وبتكلم نفسها بلغة تانية وبتلف حولين نفسهاا وباين عليها التوتر 


الشرطة بالفرنسى /انتظرى مكانك 


فيروز بتبصلهم بخوف ومش فاهمة منهم حاجة 


الشرطى /اوراقك فين 


فيروز بتخاف منهم ومش عارفة هم بيقولو اية و بتسبهم وبتمشى بخووف والشرطة بتمسكهاا


فيروز / ااة سبونى يامامااا انتو عوزيين منى اية ااة سبونى انا معملتش حااجة 


الشرطى / انتى عربية ارهاابية 


فيروز / انا معملتش حاجة سبنى هيثم هيثم 


هيثم بيشوف فيروز من بعيد وبيشوف الشرطة مسكاهاا

 

هيثم بصرخة / فيروز 


فيروز بتشوف و هيثم بيجرى عليهاا 


فيروز / هيثم هيثم 


وبتدفع الشرطى بقوة وبتجرى على هيثم وبتنط فى حضنو بقوة  و هيثم دقات قلبو بتتسارع مع انفااسو بقوة


 

فيروز / هيثم متسبنيش انا انا معملتش حااجة 


الشرطة بتروح علية و فيروز بتتمسك فى حضن هيثم بقوة وبتخبى عيونها فى صدرو و هيثم بيتمسك بيهاا بقوة وبيتكلم بالفرنسى مع الشرطة وبيطلع اثبات شخصية والشرطة بتعتزر وبتمشى 


هيثم / خلاص اهدى خلاص راحو 


فيروز ماسكة فى التيشيرت من ورى بقوة ومش عوزة ترفع عيونها و هيثم بيبسها بوسة طويلة من جبنهاا وبيرفع عيونها فى عيونو 


هيثم / انا جمبك خلاص 


وبيمسح دموعهاا بايدو و بيتصل بسامي وبيقولو انو خلاص فيروز معاة وانهم هيخرجو مع بعض يتمشو شوية  و سامي بيطمن 


           ************************************           


هيثم بياخد فيروز وبيخرجو من الملاهى ولفف دراعو حولين خصرهاا و فيروز ماسكة فى هدومه وبيخدها وبيروح يقاعدو فى كافية على البحر 


هيثم / انتى كويسة 


فيروز / انت ضعت منى وانا كنت خايفة 


هيثم بيضحك اوى 


هيثم / انا برضو الى ضعت منك 


فيروز بتعيط وبيمسك اديهاا وبيبوس كف اديهاا و فيروز بترفع عيونها فى عيونو و هيثم بيمسحلها دموعهاا 


هيثم / خلاص اسف كان المفروض اخلى بالى منك اكتر من كدة 


فيروز / يعنى مش زعلان منى 


هيثم /تق تق 


وبيبصو لبعض هم الاتنين اوى 


هيثم / تحبى تاكلى ايس كريم 


فيروز / بالتوت 


هيثم/ بالتوت 


هيثم بيتاملها اوى و فيروز بتكثف وبتنزل عيونها للارض بخجل وبيسهرو طول اليوم مع بعض وكانو مبسوطين اوى 

 و هيثم بيخدها وبيروح على مول كبير و فيروز بتدخل


 تعمل بروفا على فساتين وكل لما تلبس واحد تخرج من البروفا لهيثم يشوفو  و فيروز بتلف بالفستاان  والفستان ضهرو عرياان وقصير و هيثم وبيشاورلهاا يلااااا و فيروز بتضم شفايفها بحزن 


هيثم / دة قصير وعريان اوى 


فيروز / دة الفستان رقم ١٣ومش عجبك

 

هيثم / يلاا بدلية مش عجبنى 


فيروز / اووف اووف حاضر 


وبتدخل تلبس فستان دهبى بيلمع قصير جدا و وله فتحة كبيرة 


هيثم / دة هنخدو 


فيروز بتبصلو بصدمة 


فيروز /بس دة 


هيثم / علشان تلبسية ليا اناا ولوحدناا 


فيروز بتتصدم وبترجع بضهرهاا وبتجرى بسرعة على أوضة البروفات تانى و هيثم بيضحك  عليهاا وبعد دقايق بتخرج ولبسة فستان احمر من قماش الساتان نازل على جسمهاا ومزغرف على الخصر بطريقة جميلة ومن غير دراعات بحمالات رفيعة 


فيروز / بلييز دة حلو اوى 


هيثم / اوكى يلاا 


فيروز مبسووطة اوى وبتجرى تغير ولما بتخرج بتشوف 

ان هيثم اشترى كل الفستين الى عجبتهاا


فيروز / دة كلو 


هيثم / اة ولما نروح نشوف اية الى هتلبسية برة واية الى هتلبسية جوة


 وبيغمزلها بعيوونو و فيروز بترتبك اوى وبيركبو تاكسى وبيروحو على الفندق 


هيثم / فيروز يلاا وصلنا 


وبيشوف فيروز بيشفها نايمة وبيشاور لعمال الفندق انهم يخدو الشنط للاوضة وبيديهم مفتاح الاوضة بتعتو وبيشيل فيروز فى حضنو وبيبصلها اوى 


هيثم / الظاهر ان انا حبيت الموضوع 


فيروز بتلف درعها حولين رقبتو وبتحط خدها على قلبو  

و هيثم بيبسها من جبنها وبيدخل الاسنسير بعد ما العامل بيفتحلو الاسنسير وبيخدها على الاوضة وبيحطهاا على


 السرير بحنية وبيخرج و بيدى العمال بقشيش وبيقفل الاوضة وبيروح بيقف قدم فيروز بيتفرج عليها وهى نايمة 

وبيسحب الغطاء عليهاا وبينام جمبهاا وبيسحبهاا فى حضنو 

وبيملس على شعرها بحنية


  

فيروز / ماماا 


هيثم بيبصلهاا اوى وبيشوف ملامحها بتبدا تتغير وبتديق بين حواجبهاا

 

فيروز / باابااا مااما انا خايفة لااا متسبنيش لاا ماما


فيروز بتكتم نفسهاا وبتضرب باديهاا ورجليها بقوة وبتصرخ


هيثم / فيروز اهدى فيروز فتحى عنيييكى فيروز


هيثم بيمسكها من كتفها بقوة وبيهزهاا و فيروز بتفتح عنيهاا بخوف وبتشوف هيثم قدمها وبتعيط اوى 


هيثم / دة مجرد كابووس 


فيروز بتهز رسها بلااا و هيثم لسة هيتحرك علشان يجبلهاا مياة 


فيروز/ متسبنيش 


هيثم بيبعد شعرهاا المبلل من عرق جبنهاا 


هيثم / انا معاكى مش هسيبك ابدا 


فيروز / انا بردانة اوى ممكن تحضنى 


وبيشوف جسم فيروز بيترعش وبيسحبهاا فى حضنو بقوة


💞.  الحلقة      ١٢   💞  


💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞


هيثم / فيروز اهدى فيروز فتحى عنيييكى فيروز


هيثم بيمسكها من كتفها بقوة وبيهزهاا و فيروز بتفتح عنيهاا بخوف وبتشوف هيثم قدمها وبتعيط اوى 


هيثم / دة مجرد كابووس 


فيروز بتهز رسها بلااا و هيثم لسة هيتحرك علشان يجبلهاا مياة 


فيروز/ متسبنيش 


هيثم بيبعد شعرهاا المبلل من عرق جبنهاا 


هيثم / انا معاكى مش هسيبك ابدا 


فيروز / انا بردانة اوى ممكن تحضنى 


وبيشوف جسم فيروز بيترعش وبيسحبهاا فى حضنو بقوة


 المزرعة 


امال قاعدة فى الجنينة وفى  نار قدمها بتتدفا بيها

 و سارة بتقرب منها


سارة / القهوة لعمتى حببتى 


امال / تسلم ايدك ياحببتى تعالى يلاا جمبى تعاالى 


وسارة بتقاعد جمبها وبتحاول بتدارى التوتر الى هى فية 

 و امال بتملس على شعر سارة بحنية 


سارة / عمتو صدقينى سامح وصلك الموضوع غلط 


امال / انا جاية هناا علشان اسمعك انتى ياحببتى مش علشان اسمع اخوكى 


سارة / عمتو والله صدقينى رامي كويس جدا غير عيالتو خالص انتى لو عرفتية هتحسى قد اية هو كويس ومحترم

 

امال / ماشى ياسارة انا عوزة اقابل رامي


 

سارة بتبص لعمتها بصدمة 


سارة / عمتو انتى بجد يعنى 


امال / ولية اتخضيتى كدة انتى قولتي انو حد محترم وكويس ولو قابلتو هتاكد من كدة انا عوزة اقابلو 


وفجاة بيسمعو ضرب نار قريب من المزرعة 


سارة / عمتى دة صوت رصاص قريب من هناا 


والغفير بيجرى على امال 


الغفير / امال هاانم امال هاانم 


امال / اية ضرب النار دة يا ابو الفضل 


ابو الفضل / دة البشمهندس سامح ياهانم بيتعارك مع البشمهندس رامي 


وسارة بتجرى بسرعة و ورى امال وبيخرجو من باب المزرعة 

وبتشوف سامح اخوها وحولية رجالة المزرعة و قدمه  رامي وحولية رجالة المزرعة بتعتو 


سارة / سااامح 


سامح بصرخة / ساارة خليكى عندك 


سارة بتقف بعيد عنهم وبتعيط اوى وحضنة اديها الاتنين فى حضنها  و امال بتروح عليهم بسرعة 


امال / سامح اية الى بيحصل هناا بالظبط

 

سامح / عمتى خدى سارة جوة المزرعة 


امال / ساامح فض الى انت بتعملو دة حاالاا 


سامح / كلمتك على رااسى ياعمتى


وسامح بينزل السلاح وبيشاور للرجالة بتوعو ينزلو السلاح بتعهم هما كمان  و رامي بينزل هو كمان سلاحو والرجالة بتوعو بينزلو سلحهم و امال بتقرب منهم و رامي بيبص لسارة بحزن على حاالتهاا و امال بتقرب على رامي وبتبصلو بغض وبتبص لسامح بغضب


امال / انت رامي 


رامي / ايوة 


امال / ممكن نتكلم مع بعض 


سامح / عمتى دة 


امال / ساامح تعالة انت كمان عوزاكو فى مكتبى 


وبتبص لباقى الرجالة بغضب


امال / وانتو يلاا روحو شوفو شغلكو 


امال بتتحرك وسامح بيروح على ساارة بغضب وبيمسكهاا من درعها بغضب وبيخدها على المزرعة و رامي ورهم مدايق من معاملة سامح لسارة


           ************************************


 فرنساا


فى الصباح


 فيروز بتفتح عنيهاا بتشوف انها فى حضن هيثم وبتتخض اوى وبتحاول تبعد عنو وبتشوف ان هيثم لفف دراعو حولين خصرها بقوة وبترفع دراعو وبتشوف هيثم بيفتح عيونو 

 و هيثم بيبصلهاا فيروز باين عليها الخجل 


هيثم / صباح الخير


فيروز / ص ص باح النور 


هيثم / انتى كويسة 


فيروز بتهز رسها بنعم 


فيروز / ممكن تسبنى 


هيثم / لا انا كدة مرتااح جدا


فيروز / هاا


هيثم بيضحك وبيبعد دراعو عنهاا و فيروز بتبعد عنو 


هيثم / هروح اخد دوش وانتى اطلبى فطار  ليناا 


فيروز / حاضر 


هيثم / اة والمجلات كمان مليش مزاج ادور فى الاب


فيروز بتهز رسها بنعم وبتروح على التليفون وبتطلب الفطار فعلاا و هيثم بيدخل ياخد دوش و فيروز بتشوف الشنط الى فيهاا الفساتين 


فيروز / يعنى دة مكنش حلم 


وبتروح عليهم وبتفتح الشنطة وبتسحب الفستان الى فيها وبيكون الفستان الدهبى القصير وبتفتكر كلام هيثم لم قلهاا ان الفستان دة يتلبس لية هو ولوحدهم وبتخجل اوى وبتخبية بسرعة فى الشنطة وبتفتكر كلام هيثم معاهاا  وحنيتو عليهاا وبتبتسم اوى وبتلف فى الاوضة وطايرة من الفرح


 

وبعد دقيقة الباب بيخبط فيروز بتفتح الباب وبيكون العامل ومعاة الفطار والمجلات وبتاخد الاكل منو والمجلات وبتشكرو وبتمسك المجلات وبتفتحهاا وبتشوف الصور بتعتها هى و هيثم فى الملاهى وهى حضناة


 وكمان صورهما فى الكافية وبياكلو ايس كريم وكمان وهما خرجين من المول ومعاهم شنط الفساتين وكمان لما وصلو الفندق و فيروز كانت نايمة وهو شلهاا فى حضنو و دموعها بتنزل 


فيروز /  يا فيروز الغبية انتى كنتى مفكرة اية دة كلو علشان الإعلانات انا فيروز الغبية اناا 


فيروز بتضرب دمغها بالمجلة بغضب


هيثم / بتعملى اية


فيروز بتبصلو وبتشوفو لفف خصرو بفوطة ققصيرة وبتحط

اديها على عيونهاا  و هيثم بيضحك 


هيثم / الفطار وصل كويس يلا جهزى نفسك بعد الفطار هنخرج مجهزلك سهرة النهاردة هتعجبك 


فيروز بترفع عيونها  بتبصلو بحزن وبتبعد عنو وبتروح على الحمام وبتقفل الباب 


هيثم / ملها دى 


هيثم بيروح يغير هدومه


           ************************************


 المزرعة 


رامي / هو الى كسر مواسير المياة الى بتوصل المياة لمزرعتى وبسبب الحركة دى خسرتنى كتير جدا 


امال بتبص لسامح 


سامح / الموسير دى ماشية من جمب السور بتااعى يعنى فى املاكى وانا

 حر 

رامي لسة هيتكلم بعصبية 


امال / بس خلاااص انت وهو اظن انكو كبارة كفاية انكو تتكلمو باسلوب احسن من كدة وخصوصا فى وجودى 


سامح و رامي بيسكت


امال / احنا الى مسؤولين عن الخسائر الى حصلت عندك 

وممكن ترجع تصلح الموسير من تانى وطبعا اكيد ممكن كمان تبعدهم عن المزرعة مااشى يابش مهندس 


رامي / انا مبقبلش العوض 


سامح بيضحك ضحكة استهزاء 


سامح / انتو طول حياتكو عيشيين من العوض ولا مش فااكر 


رامي بيهجم على ساامح وبيمسكو فى بعض بغضب 


امال / انتو اتجننت انت وهو 


سامح بيبعد عن رامي 


امال / البشمهندس سامح هو الى ملازم يرجع الموسير من تاانى 


سامح / عمتى 


امال بتبصلو بغضب 


سامح / كلامك على راسى الى تؤمرى بية 


امال / وانت مش عوزة المحك قريب من المزرعة هناا و اي تجاوز منك انا مش برحم على فكرة 


رامي بيهز راسو بنعم وبيخرج وهو خارج بيلمح سارة وقفة على السلم وبتعيط


سامح / الى بيبص لفوق رقبتو بتتقطع 


رامي بيبص لسامح بغضب وبيمشى بسرعة


           ************************************


 فرنسا 


هيثم و فيروز بيفطرو مع بعض 


هيثم / احلا حاجة هناا فى فرنسا هى الجبنة رووعة 


فيروز مش بترد علية و هيثم بيبصلها وبيشفها مش بتاكل 


هيثم / انتى مبتكليش لية 


فيروز / مليش نفس 


هيثم / هو اية الى ملكيش نفس يلاا كولى 


فيروز / لاا مش عوزة 


هيثم / اسمعى الكلام لو ماكلتيش هتتعبى يلاا اسمعى الكلام


فيروز / مش عوزة مش عوزة 


فيروز بتقف ولسة هتبعد عن السفرة 


هيثم / ريحة فيين انتى اية الى جرالك مالك متعصبة لية

 

فيروز / مش عوزة اكل وانا مش متعصبة عوزة اروح اشوف ملك 


هيثم / اقاعدي مكانك 


فيروز / عوزة اشوف ملك 


هيثم بصرخة / قولتلك مكاانك يلااا 


فيروز بتخاف منو وبتقاعد مكانهاا بسرعة 


هيثم / يلاا خلصى الطبق بتاعك الاول بلاش شغل العيال دة 


فيروز بتعيط


هيثم / يوووة هو كل لما اتكلم معاكى تعيطى 


فيروز بتعيط اكتر و هيثم بيقرب منها وبيملس على شعرها


هيثم / طب يلاا غيري وخلينا ننزل انا وانتى نتمشى شوية 


فيروز بتهز رسها بنعم 


هيثم / هنزل استناكى تحت فى الرسبشن 


هيثم بينزل وبيسبها و فيروز بتمسح دموعهاا وبتروح بتطلع جيب جينز قصير لفوق الركبة بشوية وعلية بدى ابيض بحمالات وعلية صورة بنت بضفاير وبترفع شعرها لفوق وبتنزل خصلتين على جنب عيونها وبتلبس شوز رياضى ابيض 


وبتخرج من الاوضة وبتنزل الرسبشن وبتشوف هيثم بيتصور مع معجبين اطفال وبنات وشباب وبتقف تتفرج عليهم من بعيد وفى والد صغير بيشوف فيروز 


الوالد /فيروز 


وبيجرى عليهاا بسرعة و هيثم بيبص لفيروز وهى بتضم الوالد الصغير وبيشوف الجيب الى هى لبساة لما بتنزل لمستوى الوالد بتترفع اكتر و بيبعد شعرو عن عيونو بعصبية وفى بنات وشباب بيروحو عليهاا وبيخدوها وبيقربوها من هيثم


هيثم بيقرب منها بصوت همس / اية الزفت الى انتى لبساة دة 


فيروز بتبص لنفسها وبتسحب البدى لفوق شوية 


هيثم بيرفعلهاا حجبو بستهزاء وفى بنات بيكلمو فيروز بالفرنسى وهى بتبص لهيثم 


هيثم / بيقلولك انهم حبوكى اوى وانك جميلة 


فيروز بتتكسف 


فيروز / انتو الى حلوين 


وبيتصورو معاها وبيروح عليها شاب وبيقرب من فيروز وبيحط دراعو حولين خصرها وبيقرب منها علشان يتصور سيلفى معاها و فيروز بتتوتر اوى وبتبص لهيثم و هيثم بيتصور مع بنات تانين و فيروز بتحاول تبعد ايدو عنهاا ومش عارفة 


الشاب / شو هالجمال المصرى 


والشاب بيكون لبناانى و فيروز بتحاول تبعد عنو وبيصورها كتير وفجاة بتشوف موبيل الشاب دة بيطير فى الهوى وفى حد بيسحبهاا من خصرهاا بقوة وبتشوف هيثم وحاوطها بدراعو الاتنين فى حضنو 


والامن بيروح على هيثم بسرعة لما بيحسو ان فى قلق

وبيخرجو الشاب من الفندق بسرعة وبيبعدو المعجبين عنهم 


هيثم / انتى كويسة 


فيروز ضربات قلبها سريعة وبتحط جبنها على صدرو وبتحاول تاخد نفس كويس و هيثم بيملس على ضهرها بحنية 


هيثم / يلاا مجهزلك برنامج النهاردة هيعجبك جدا 


فيروز / اوكى 


هيثم بيخدها وبيخرجو ودراعو حوليها وبتكون فى عربية منتظراهم برة الفندق


فيروز / احنا ريحين فين 


هيثم / ريحين مدينة الحب   انيسي  


فيروز / ودى بعيدة اوى 


هيثم / لية وراكى ميعاد يعنى 


فيروز / تق تق 


هيثم / سمعتى عنها قبل كدة 


فيروز / جسر العشاق 


هيثم بيبصلها برفع حاجب 


هيثم / يعنى طلعتى مثقفة بقي وانا معرفش 


فيروز بخجل/ بس شفت صور على النت 


هيثم / شفتى اية بقي


فيروز/ بس 


هيثم بيقف بالعربية قدم مول هدوم وبينزل وبيفتح الباب لفيروز


هيثم / يلا تعالى 


وبياخد فيروز وبيشترى هدوم تقيلة لية وليهاا  وبيتحركو تاانى 


هيثم / انا عشت فيها حوالى سنة


فيروز / بجد 


هيثم بابتساامة / اة بجد عصام اخويا كان عايش هناك بقالو تقريبا ٧ سنين وانا رحتلو سنة كدة ورجعت المكان هنااك يجنن 


فيروز /وهتودينى الجسر اشوفو 


هيثم / وهنتمشى علية انا وانتى كماان 


فيروز / هنوصل امتى 


هيثم /دى باة الى لازم تستحملى شوية لان الطريق طويل تقريبا ٦ ساعات 


           ************************************


 الغردقة 


نارين بتشرح للوفد معالم السيااحية و عصام عيونو عليهاا وعلى حركات ايد نارين مع شرحهاا للمعالم السياحية وحركتهاا العفوية انهاا تبعد شعرها عن رقبتهاا وبتنقلو 

فى جمب واحد كلو وعيونو بتيجى على شامة على رقبة نارين 


معتز / عصام 


عصام بيتفزع


معتز / اية مالك فى حاجة 


عصام / لا ابدا كنت بتقول حاجة


معتز / انا لازم ارجع القاهرة النهاردة 


ياسر / لية فى حاجة حصلت 


نارين/ ياشباب الوفد هيروح الغدا مش هيجو تتغدو معاهم

 

معتز / لا انا لازم ارجع القاهرة دلوقتى 


نارين / لية ماما كويسة فى حااجة حصل اكيد ماخدتش الادوية انا كنت متاكدة صوتها كان غريب النهاردة وانا بكلمهاا ياربى 


معتز / بس اخرصى انتى اية برر برررر استنى واسمعى الاول


 

عصام /طب متتكلم يامعتز 


معتز / خالتك رجعت هى وجوزها من السفر وامك قالتلى لازم اكون موجود على العشاء معاهم يا اما مش هتدخلنى البيت تانى 


نارين / بجد يبقي جيين يطلبو ايدك لفاتن الف مبرووك يا ميزوو


معتز / والله هسكعك قلم هدفنك هناا 


نارين / اووف اووووف انا هروح اشوف الوفد زمنهم خلصو البوفية كلو سلام 


ونارين بتروح بسرعة 


معتز / عصام مش هوصيك على نارين انا عارف انها طيشة شوية  خلى عينك عليهاا 


عصام / متقلقش 


معتز / خلينى اروح علشان اوصل قبل الليل سلام ياصحبى

 

ومعتز بيمشى


           ************************************


 فرنسا 


سامي بيدخل الاوضة وبيسمع ليلي بتتكلم فى التليفون


ليلي / يا ادم افهمنى انت لية مش فهمنى بس 


ادم / ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠


ليلي / انت لية مصمم ان انا ضعيفة لا مش ضعيفة ابدا 


ملك / باابى جة باابى جة 


ليلي بتبص وره بتشوف سامي وباين من ملمحو الغضب


ليلي / ادم هكلمك بعدين سلاام 


سامي / ولية تكلمية بعدين لو تحبى انا ممكن اخرج واسيبك تتكلم معاة برحتك 


ليلي / سامي ارجووك 


سامي / جهزو نفسكو علشان هنخرج نتعشا برة مع بعض 


سامي بيروح على الحمام و ليلي بتقاعد على طرف السرير وبتتنهد اوى 


           ************************************



 مدينة  انسي


هيثم بيوصل قدم الفندق وبيبص لفيروز وبيشفها نايمة 

وبيقرب منها وبيبعد خصلات شعرهاا عن عيونهاا 


هيثم / فيروز 


فيروز بتفتح عنيها وبتشوف هيثم قريب منهاا اوى وبتكثف اوى 


هيثم /وصلنا


فيروز / هاا


هيثم بيضحك وبيضربها على جبنهاا 


هيثم / يلاا وصلناا


هيثم بينزل من العربية وبيفتحلها الباب و فيروز بتحس بالبرد  و هيثم بيقلع الجاكيد بتاعو وبيحطو على كتفهاا 

 و فيروز بتنزل من العربية وبيلف دراعو حولين كتفها وبيدخلو الفنددق وبيطلعو الجناح بتعهم و فيروز بتبص على الجناح 


هيثم / عجبك 


فيروز / جدا بيشبة أوضة سندريلاا فى قصر الامير بس كان السرير دهبى مش ابيض كدة 


هيثم / لو تحبى اغيرلك السرير 


فيروز / بجد 


هيثم / بطلى هبل يلا روحى غيري علشان نخرج البسى هدوم تقيلة من الى جبناها الجو برد 


فيروز / حااضر 


فيروز بتجرى بسرعة على الاوضة ومبسووطة اوى و بعد شوية  بتخرج و هيثم قاعد على الكنبة مستنيهاوبتكون لبسة فستان لتحت الركبة رمادى بحزام اسود على الخصر ولبسة بود قصير من الجلد الامع الاسود 


فيروز / حلو دة 


فيروز بتلف حولين نفسهاا والفستان بيطير حوليهاا 

 و هيثم بيتاملهاا اوى 


فيروز / اييية مش هنروح 


هيثم / اة يلاا بيناا


فيروز بتسحب بلطو بفرو من على الرقبة رودمادى وبتخرج هى و هيثم و هيثم بيشرحلهاا الاماكن وبيوصلو قدم جسر فى المياة 


فيروز / وااااو جسر العشااق


هيثم بيمسك اديهاا وبيمشو علية و  فيروز مبسوطة اوى 

 و هيثم بيلف و دراعو حولين خصرهاا و فيروز فى قمة سعادتهاا وخجلها و هيثم بيطلع من جيب الجاكيد بتاعو قفل باللون البينج الى فيروز بتحبو و فيروز بتبص لهيثم 


هيثم / اكيد يعنى مش هنيجى لحد هنا ومش هنحط واحد 


فيروز بتبص بيبان عليها الحزن وبتبص حوليهاا 


هيثم / فى اية بتدورى على ميين 


فيروز / الصحفين الى بيصورونا هما فيين 


هيثم / صحفيين 


فيروز / اة 


هيثم بيبصلهاا اوى وبيبعد شعرو عن عيونو بغضب 


فيروز / اكيد هم مستخبين فى مكان قريب مش كدة يلاا مش هنحط القفل


 وفجاة هيثم بيتعصب وبيحدف القفل فى الميااة بغضب 

 و فيروز بتبصلو اوى ودموعهاا بتنزل 


هيثم/ خلينا نرجع الفندق يلا 


فيروز / لاا مش عوزة ارجع مش عوزة حااجة مش عوزة حااجة 


فيروز بتجرى بعيد بسرعة 


هيثم / فيروز فيروز 


فيروز بتجرى ومنهاارة من العياط و هيثم بيجرى وراهاا

  

وبيمسكها من درعهاا بقوة 


هيثم / انتى اتجننتى انتى ازااى


هيثم مبيقدرش يكمل كلامو لما بيشوف دموعهاا وعيونها الحزينة


فيروز / اسفة لو كنت بوظتلك التصوير علشان الاعلانات انا انااا


هيثم / انتى غبية يلاا خلينا نرجع الفندق 


هيثم و فيروز معااة وبيسمع منها شهقات متباعدة وبيوصلو الفندق وبيطلعو على الجناح بتعهم و موبيل هيثم بيرن 

وبياخد الموبيل وبيدخل البلكونة و فيروز بتقاعد على الكنبة وبتمسح الباقى من دموعهاا وبتضم رجليهاا بدرعها وبتحضن نفسها


هيثم بيدخل من البلكونة وبيروح على باب الجناح 


هيثم / عندى بروفات وهتاخر ممنوع تخرجى من هناا مفهوم


فيروز مبتردش علية


هيثم بصرخة/ مفهووووم


فيروز بخوف / مفهوم


وبيخرج وبيخبط الباب بقوة و فيروز بتعيط اوى


💞   الحلقة     ١٣   💞 


  


💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞


هيثم و فيروز معااة وبيسمع منها شهقات متباعدة وبيوصلو الفندق وبيطلعو على الجناح بتعهم و موبيل هيثم بيرن 

وبياخد الموبيل وبيدخل البلكونة و فيروز بتقاعد على الكنبة وبتمسح الباقى من دموعهاا وبتضم رجليهاا بدرعها وبتحضن نفسها


هيثم بيدخل من البلكونة وبيروح على باب الجناح 


هيثم / عندى بروفات وهتاخر ممنوع تخرجى من هناا مفهوم


فيروز مبتردش علية


هيثم بصرخة/ مفهووووم


فيروز بخوف / مفهوم


وبيخرج وبيخبط الباب بقوة و فيروز بتعيط اوى


.. 

هيثم بيف فى شوارع انسي وبين البيوت الى بتفصلهم الانهاار وبيشوف الزوارق الصغيرة بتمر فى النهر وبيبص للعشاق 


هيثم / لية بعد ما قررت اسيب قلبى لبرئتك وعفويتك ليية


           ************************************


 المزرعة 


سارة قاعدى فى الجنينة و  امال بتروح عليهاا 


امال / حببتى الجو ليل وبرد عليكى يلاا ادخلى ارتااحى 


سارة / ارتاح ازاى ياعمتى ارتااح ازاى بس


وسارة بتترمى فى حضنها وبتعيط 


امال / انتى اخترتى غلط ياساارة واكيد لازم تتالمى بسبب اختيارك


سارة / ياعمتى مش انا الى اخترت قلبى الى اختار 


امال / غلطك انك سبتى قلبك يتحكم فيكى كان فين عقلك وانتى عارفة ميبن دة ومن عيلة ميين دى عيلة مفيش خير بيجى منهم ابدا وانتى عارفة كدة كويس 


سارة / وانتى زمان كنتى خليتى عقلك يتحكم فى قلبك 


امال بتبصلها بصدمة 


سارة /عمتى اسفة والله مقصدش ابدا انا بس 


امال / علشان انا اتالمت واتوجعت منهم مش عوزاكى تكرري الى انا مريت بية ياحببتى 


سارة / بس انا بحبو ياعمتى بحبو اوى 


امال / مع الوقت هتنسى هتنسى ياحببتى 


سارة بتدخل الفيلاا بسرعة وبتعيط


امال / عارفة انو مش سهل ابدا انك تنسى ياساارة صعب بس لازم تتحملى 


و دموعهاا بتنزل 


           ************************************


 بيت وفاء 


ياسر بيرجع من الشغل وبيشوف وفاء قاعدة سرحانة 


ياسر / سرحاانة فى اية 


وفاء / حمدالله على السلامة ثوانى والاكل يكون على السفرة

 

ياسر بيمسكهاا من اديها


ياسر / انتى كويسة 


وفاء/ قلقانة على فيروز اوى يا ياسر مع ان طنط امال طمنتنى عليها بس مش عارفة قلبى مقبوض اوى 


ياسر. /طب تعالى اوريكى حااجة 


ياسر بيقاعد وبيسحبها تقاعد على رجلو 


وفاء / ياسر بتعمل اية 


ياسر / استنى بس 


ياسر بيفتح الموبيل بتاعو وبيجيب الاخبار 


ياسر / شوفى 


وفاء /فيروز 


وفاء بتشوف الصو ودموعها بتنزل 


ياسر / ولية الدموع دى 


وفاء / باين عليها مبسوطة مش كدة 


ياسر / اة ياستى مبسووطة شوفى ضحكتهاا الى بتشبة ضحكتك الى بخلانة عليا بيها من كام يوم 


وفاء بتحضن ياسر اوى 


وفاء / بحبك يا ياسر اوى 


ياسر بيشلها وبيقف بيهاا


ياسر. / نبقي ناجل الاكل بعديين بعد ما تخدى ردك على الكلمة دى 


وفاء بتلف درعهاا حولين رقبتو وبتضحك اوى 


           ************************************


 فرنسا 


 سامي و ليلي وملك بيتعشو مع بعض فى مكان هادى و قدمهم برج ايفل  و سامي مبيتكلمش ولا كلمة 


ليلي / سامي انت متكلمتش ولا كلمة من ساعة ما وصلنا هناا


سامي / لا مفيش 


ليلي بتمسك ايدو بحنية 


سامي / خلونا نمشى كفاية كدة 


ليلي / لية الجو حلو


سامي / ملك لازم تناام الوقت اتاخر يلاا 


سامي بيخدهم وبيمشو وبيروحو على الفندق و ليلي بتروح تنيم ملك فى السرير بتعها  وبتروح تغير هدومها وبتخرج من الاوضة على الصالة الصغيرة الملحقة الاوضة وبتكون لبسة


 قميص ازرق قصير جدا بحمالات رفية مخصص للحمل بيبين اثار الحمل بطريقة جميلة بشريت ستان على البطن وبتقرب من سامي وبتقاعد جمبو


 

ليلي / سامي

 

سامي بيبصلهاا اوى وبيتاملهاا وبيمسك اديها وبيبوس كف اديها


ليلي / لو حابب نتكلم بخصوص مكالمة ادم انا معنديش مشكلة


سامي / ليلي انا مش هسمحلو انو يتدخل فى اى حااجة تخصنى انا وانتى ابدا ياستى هو ابن خالتك ومتربى معاكى على عينى وعلى راسى بس 


ليلي / عندك حق اسفة 


سامي بيبصلهااوى ومستغرب لاول مرة متجادلش معاة فى موضوع وخصوصا ادم 


سامي / انتى قولتى اية


ليلي / مش هخلى اى حااجة مهما كانت تبعدنى عنك ابدا بس حبة اقولك ان ادم بالنسبة ليا اخ زيو زى عصام و هيثم اخواتك


سامي / ماشى يا ليلي 


ليلي / بحبك اوى 

 

سامي / ملك فين 


ليلي / نامت تعبت من اللعب طول النهاار 


سامي / ومن حق ابوهاا هو كمان يلعب ولا اية 


ليلي بتضربو فى كتفو بدلع و سامي بيضمها اوى لصدرو 


سامي / ربنا مايحرمنى منك ابدا


           ************************************


 القاهرة


 فى المستشفى زاهر واقف قدم أوضة فى المستشفى وبتخرج واحدة كبيرة فى السن 


زاهر / شرين عملة اية النهاردة 


ام شرين / الحمد لله يا ابنى احسن والدكتور كان عندها وقال انها ممكن تخرج النهاردة. 


زاهر / طب كويس هروح ادفع مصاريف المستشفى تكونو جهزتو نفسكو


ام شرين / زاهر استنى 


وزاهر بيبصلهاا وباين على ملامحها التوتر 


زاهر /حصل حاجة ياطنط 


ام شرين / يعنى شرين حبة تيجى معايا كام يوم لحد ما تتحسن


زاهر / انا مش فاهم بس فى اية الى راح منها دة ابنى زى ما هو ابنها لية بتشيلنى انا الذمب وان انا السبب لكل حااجة دى حاجة بتاعت ربنا 


ام شرين / عارفة يا ابنى بس صعب عليها بردو ان تشيلو فى بطنها ٩ شهور وفى الاخر يروح منهاا كدة 


زاهر / ارادة ربنا هنعمل اية يعنى احنا عندنا تلاتة اولاد ربنا يباركلنا فيهم 


ام شرين / والله يا ابنى انا اتكلمت معاها كتير بس مفيش فايدة ومش حبة اضغط عليها اكتر نخليها برحتهاا لحد ما ترتاح 


زاهر / ماشى ياطنط تعمل الى هى عوزاة بس عرفيها انى مش موافق على الى هى بتعملو دة


وزاهر بيمشى ومدايق اوى 


ام شيرين / ربنا يهديكو يا ابنى يااارب


           ************************************



 بيت معتز 


معتز / يعنى مدام هى مش عوزة تسافر معاها هى حرة 


ام معتز / يعنى اية هى حرة بنت صغيرة وحلوة ومتعلمة زيها تعيش لوحدهاا ازاى يعنى فى بلد وامها فى بلد تانية وكمان هتعيش لوحدة فى شقة كبيرة عريضة بطولهاا الناس هتقول اية 


معتز / ومين لة دعوة بالناس بس وكمان هى تيجى هنا تعيش معانا


ام معتز / ازااى بقي ان شاء الله وفى راجل الى هو حضرتك ميصحش يا ابنى بردو


معتز / يعنى انا اعمل اية يا امى 


ام معتز / يعنى مفيش غير حل واحد يخلى فاتن تفضل هنا 

معاانا 


معتز / حل اية دة 


ام معتز / انكو تتجوزو 


معتز / عارف انك بتلفى وتدورى حولين الموضوع دة 


ام معتز /انت بس هتلاقى بنت زى فاتن بنت خالتك فين بس

 

معتز / يا امى فاتن بالنسبة ليا اختى مش اكتر 


وفاتن وقفة بعيد وبتسمعهم ودموعها بتنزل وجرز الباب بيرن 

ومعتز بيفتح 


معتز / اهلا يا خالتى اتفضل ياجوز خالتى اتفضل


فاتن بتسمع انهم وصلو بتدخل الاوضة بسرعة وبتقفل الباب 

وباين عليهاا الخوف والتوتر وبتلف فى الاوضة زى المجنونة

 

فاتن / انا انا لازم اتصرف اعمل اى حااجة انا انا مش لازم ارجع معاهم 


وبتنهار من العياط


فى الصالة 


معتز / ياخالتى الموضوع ميتخدش كدة براحة عليهاا شوية

 

ام فاتن / براحة اية يا معتز بنتى رفضة تيجى تعيش معايا دة حتى عمك صابر بيحبهاا كانهاا بنتو بالظبط دة ولا بيتنلهاا كلمة دى اخرة دلعك فيها ياصابر 


صابر / يا حببتى براحة شوية عليها مش كدة 


ام معتز / معتز يا ابنى روح نادى لفاتن 


معتز / حاضر 


ومعتز بيروح على أوضة فاتن


معتز / فااتن فااتن ممكن ادخل 


فاتن بتمسح دموعها وبتفتح الباب ومعتز بيدخل 


 

معتز / والدتك وعمك صابر برة عوزين يتكلمو معاكى شوية

 

وفاتن بتبص للارض وبتعيط


معتز / فاتن اهدى شوية اكيد مش هيغصبو عليكى تعملى حاجة انتى مش حباهاا اكيد 


فاتن / مش هرجع معااهم مش هرجع لوحتى هموت نفسى 


معتز بيقفل الباب بسرعة علشان مفيش حد يسمع 


معتز / تموتى نفسك دة اية انتى اتجننتى 


فاتن / مفيش غير حل واحد 


معتز / حل اية


وفجاة فاتن بتنكش شعرهاا وبتقطع طرف بيجامة النوم الى هى لبساها 


معتز / فاتن بتعملى اية يا مجنوونة 


وفجاة فااتن بتصرخ /الحقووونى لاااا الحقونى 


معتز بيروح عليها وبيكتم صوتها 


معتز / هشش يامجنونة 


وفجاة بيدخلو عليهم وصابر بيروح على معتز وبيبعدو عن فاتن وبيضرب معتز بالبكس ومعتز بيقع على الارض 


فاتن / ماااما 


وبتترمى فى حضن امها وبتنهار من العياط


ام معتز / هى دى الى اختك يا استاذ 


معتز / ماما والله محصل حااجة هى هى 


ام معتز / اخرس اخص عليك دى اخرة تربيتى فيك اتفووو


خالة معتز / لية كدة يا ابنى مش مصدقة الى احنا شفناة بعنينا


معتز بيبص على فاتن بغضب


صابر / يلاا خلونا نروح من هناا 


معتز / لا استنو 


والكل بيبصلو بغضب


معتز / انا هكتب كتابى على فاتن النهاردة وحالاا 


صابر / لاا مستحيل ابدا 


معتز / هو اية الى مستحيل انا هكتب كتابى عليهاا دلوقتى وحالا عندك مانع ياخالتى 


خالتو / متقوليش خالتى ابدا بعد الى شفتو مش هامن على بنتى معاك


ام معتز / يا اختى استهدى بالله بس 


صابر / يلاا يا ام فاتن خلينا نروح من هناا 


فاتن بتبص لمعتز بخوف 


فاتن / ماما بس انا بحب معتز 


صابر بيروح عليها وبيمسكها من درعهاا بقوة واول مرة يشفوة بالعصبية دى 


صابر / بعد الى شفناة بعنينا مش هسيبك ولا دقيقة انتى فاهمة 


فاتن / حااضر حاضر 


معتز / فاتن مش هتخرج من هنا وخصوصا انها حامل فى ابنى 


وفاتن بتكتم الصرخة وام فاتن بتضرب فاتن بالقلم وصابر بيهجم على معتز وام معتز بتقف بينو وبين ابنهاا


معتز / خمس دقايق المازون هيكون هناا وكل حااجة تنتهى

 

فاتن / لا يامااما والله هو كدااب ابدا ابدا 


ام فاتن / انتى ولا بنتى ولا اعرفك غوورى 


فاتن / ماما استنى ابوس ايدك مااما 


وفاتن بتهجم هى على معتز 


فاتن / انت كداااب كدااب 


وفجاة فاتن بيغما عليهاا ومعتز بيلحقهاا بسرعة 


ام فاتن / بنتى 


معتز بيشلها. على السرير بسرعة 


معتز / متقلقوش دة طبيعى 


ومعتز بيتصل بالمازون وبعد نص ساعة بيكونو بيكتبو الكتااب 


ام معتز / يا اختى ريحة فيين 


ام فاتن / انا مليش بنت بنتى ماتت من النهاردة 


صابر / حسابى معاك لسة مخلصش 


وام فاتن بتمشى ومنهارة من العياط وصابر بيخرج وره


ام معتز / مبرووك ياعريس 


معتز / ماما ممكن ناجل اى حااجة بعدين انا تعبان 


ام معتز بتدخل اوضتها / خسارة تربيتى فييك خسااارة 


ومعتز بيبص على باب أوضة فااتن بغضب وبيروح على الاوضة وبيفتح الباب وبيدخل وبيقفل الباب بقوة وفاتن بتتفزع وبتروح على اخر أوضة بخووف 


معتز / هتقوليلى ميين هو الى لبستينى بدالو الليلة 


فاتن / والله انا


معتز / هششش متحلفييش 


ومعتز بيروح عليها وبيمسكهاا من شعرهاا بقوة وفاتن بتصرخ

 

معتز / اتكلمى 


فاتن / الى انت فهمو دة محصلش ابدا ارجووك معتز سبنى ااااة 


وام معتز بتدخل عليهم 


ام معتز / معتتتتتز 


ومعتز بيسيب فاتن وفاتن بتبعد عنو بسرعة وبخوف 


ام معتز / اخرج برة يلااا 


معتز بيخرج من الاوضة وبيسبها و ام معتز بتقرب من فاتن

 

ام معتز / ابنى ميعملش كدة ابدا وانا متاكدة من كدة احكيلى يا بنتى فى اية 


فاتن بتنهاار من العياط وام معتز بتسبها وبتخرج من الاوضة


           ************************************



فرنسا


فى الصباح 


  

هيثم بيرجع الجناح بتاعو وبيشوف فيروز نايمة بهدومها من امبارح على الكنبة وفى مناديل قدمها كتير وبيقرب منها وبيبعد خصلات شعرها عن عيونها وبيشوف عيونها حمرة زي  الطماطم 


وبيشلها فى حضنو وهى نايمة . وبينيمها على السرير وطرف الفستان بيترفع عن رجليها و بيلمس رجليهاا بطرف ايدو وبيحس برعشة جسمو وبيتراجع بسرعة وبيغطى رجليها وبيبصلها اوى وبيرجع يكشف رجليها تانى 


فيروز / انت ا اا انت


هيثم/ انا كنت بغطيكى انتى لية نمتى على الكنبة 


فيروز بتقاعد على السرير بخجل و هيثم بيحاول يدارى ارتباكو 


هيثم / انا هغير  وخارج تانى ومش هرجع غير بكرة بعد الحفلة 


فيروز / طب وانا 


هيثم / وانتى اية خليكى هناا 


فيروز / خدنى معااك انا بخاف لوحدى هناا الله يخليك متسبنيش لوحدى طب ودينى عند ملك 


هيثم / لا مش فاضى 


فيروز بتعيط


 

هيثم / اووف خلاص اجهزى يلاا وخلينا نروح 


فيروز بتمسح دموعهاا بسرعة وبتنط من على السرير ولسة هتتحرك وبتحس بدووخة و هيثم بيلحقها وبيخليها تقاعد على طرف السرير بسرعة 


هيثم / فى اية ماالك


فيروز / بس الاوضة بتلف 


هيثم / الاوضة هى بردو الى بتلف انتى اكلتى حااجة لما سبتك امبارح


فيروز بتنزل عيونها للارض بخجل وبتهز رسها بلاا 


هيثم/ والله قالولى انك عندك ١٩ سنة مش ٧ سنين لو كنت سبتك يوم كمان كنتى موتى مش كدة مفيش فايدة اوووف اوووف


فيروز / انت زعلت منى 


هيثم / لا ابدا انا مبسوط مبسوط اوى 


هيثم بيتصل وبيطلب فطاار دسم ومعاة كوبية لبن كبيرة 


فيروز/ انا كويسة هلبس بسرعة

 

هيثم / تحبى اساعدك


فيروز / هاا لا انا ااا انا كويسة 


وبتبص لهيثم بخجل عوزة تقولو انو يخرج انها تغير ومكسوفة منو 


فيروز / عوزة اغير


هيثم / اة ماشى انا برة لو احتجتى حااجة ماشى 


فيروز بتهز رسها بنعم و هيثم بيخرج وبيقفل الباب 


هيثم بيكلم نفسو / مالك فى اية حالك مقلوب لية كدة دة انت شفت اجمل من كدة بكتيير فى اية فووق يمكن هى مختلفة شوية يااربى لازم اسيطر على نفسى اكتر من كدة 


والباب بيخبط والفطار بيوصل وبيقاعد يستني  فيروز تخرج

وبعد شوية فيروز بتخرج ولبسة بنطلون جينز بنتكور وعلية سوى تيشيرت ورفعة شعرهاا لفوق ولبسة كوتش ريااضى 

هيثم بيبصلها اوى مع ان لبسها بسيط بس فى حوليهاا حالة جميلة


فيروز / انا جاهزة 


هيثم / تعالى كولى قبل ما نخرج 


فيروز بتروح تقاعد جمبو هيثم بيحطلها اكل فى طبقهاا كتير

 

فيروز / بس دة كتير 


هيثم / لازم تاكلى كويس يلا وكوبية اللبن دى كمان 


فيروز /لبن 


هيثم بيبصلها وبيشوف صدمتها لما شافت  اللبن 


هيثم / يلاا كولى 


فيروز بتهز رسها بنعم وبتاكل شوية 


فيروز / انا شبعت 


هيثم / اشربى اللبن لحد ما اشوف حاجة فى الاب 


فيروز بتبص علي اللبن و هيثم مراقبهاا وبيبتسم اوى 


هيثم / اشربى 


فيروز بتمسك  اللبن وبتشرب شفطة صغيرة وبتسبها تانى بسرعة 


فيروز / خلاص انا شربت 


هيثم / خلصيها كلهاا


فيروز / بس انا مش بحب اللبن 


هيثم / اشربيها كلهاا بدل ما تشربيها غصب عنك


فيروز بتهز رسهاا بلااا بحزن


هيثم بصرخة / يلااا اشربى 


فيروز بتاخد اللبن وبتشربها كلهاا بسرعة و هيثم ماسك الضحكة بالعفياا و فيروز بتشرب اللبن كلو 


فيروز / يييييع وحش اوى 


هيثم / طول ما انتى كدة شطرة وبتسمعى الكلام هجبلك بونبونى 


فيروز بتبصلو بعصبية و هيثم بيضحك 


هيثم / يلاا خلينا نمشى يلاا متزعليش كدة دي كوبية لبن


وبيخرجو مع بعض وبيروحو على بروفات الحفلة مع بعض 

 و فيروز بتقاعد وبتتفرج علية وهو بيغنى وبيعمل برووفات على الاغاانى وعلى الطبقاات و هيثم مركز فى العازفيين وبيتكلم معااهم وبيبص على فيروز ومبتكنش موجوودة 

وبيقلق اوى و منسق الحفلة بيقرب من هيثم 


المنسق / فى حاجة مضايقك يافندم 


هيثم / لاا ابدا هى المدام فين 


المنسق / مش عارف كانت بتسال البنات الى هناك عن حااجة

 

هيثم بيروح عليهم وبيسالهم عن فيروز بقلق 


البنات / راحت الحمام


هيثم بيروح يستنها قدم الحمام و فيروز بتخرج وبتتخض


هيثم / انا مش منباة عليكى متتحركيش ابدا 


فيروز / اناا بس كنت 


هيثم / لو روحك هتطلع حتى متتحركيش غير بازنى مفهوم


فيروز/ حاضر


هيثم بيتنهد وبيحاول يهدى و بيمسك اديها و فيروز بتبص على اديها 


هيثم / تعالى شكلك تعبتى 


هيثم بيخدها على أوضة بتقرا عليها اسمو 


هيثم. / انتى ممكن ترتااحى هناا شوية ماشى 


فيروز بتبصلو بابتساامة رقيقة وبتهز رسها بنعم 


هيثم بارتبااك / شوفى التلاجة دى فيهاا شوكولاتة وعصاير وهنا فى حمام ماشى

 

فيروز/ بس انا حبة اتفرج عليك

 

فيروز  بيقرب منها / مزهقتيش يعنى

 

فيروز / لاا مزهقتش انا بكون مبسوطة اوى 


هيثم بيمسك اديهاا الاتنين وبيقرب منها اكتر و فيروز بترتبك اوى ولسة هيقرب منها اكتر والباب بيخبط 


هيثم / ايوة 


العامل / العازفين جاهزين يافندم 


هيثم / ماشى انا جاى 


هيثم / تعالى يلاا 


وبيخدهاا من اديهاا وبيروحو على المسرح تانى و فيروز بتقاعد قدمه وبتتفرج علية وهو بيعمل حركاات بجسمو بين النغماات وفجاة فيروز بتسقف اوى بحمااس و هيثم وكل الى على المسرح بيبصلهاا اوى و فيروز بتكثف وبحركة عفوية بترفع الشنطة بتعتها قدم وشهاا بخجل  و هيثم بيضحك اوى


.


  الغردقة 


فى قاعة الاجتماعات معتز وموظفين من الشركة فى اجتماع مع الوفد التركى ونارين بتترجم كل كلمة بيقلوها بكل احترافية وزكاء وبينتهى الاجتمااع 


عصام / نارين 


نارين بتبصلو 


عصام / تعبناكى معانا جدا شكرا 


نارين / والله انا بشتغل واكيد هتدينى تمن الشغل دة ولا كلمة شكرا دى مقدمة انك معكش سيولة حاليا 


عصام هههههة / لا متقلقيش معايا


نارين / خفت احسن تكون زى صحبك اصل هو بخييل 


عصام / لا متقلقيش كلو تمام بس مستغرب يعنى انتى مدربة كارتية ولا مترجمة ولا اية بالظبط


نارين / والله انا الترجمة دى تبع الشهادة بتعتى اما الكارتية دى باة هواياا 


عصام / بس لعبة عنيفة زى دى مش غريبة على بنت رقيقة زيك وحلوة كمان 


نارين / مهو علشان انا حلوة باة لازم احمى نفسى من الذئاب

 

عصام / ههههة عندق حق فعلا 


نارين / كدة الوفد هيسافر النهاردة مش كدة 


عصام / اة هيسفرو النهاردة وهترتاحى 


نارين / الدنيا دى مفيهاش راحة ابدا 


عصام / انتى لسة فى دماغك السفر ولا خلاص


نارين / السفر مش مهم اوى بس لازم اثبت نفسى 


عصام / طب انا عندى ليكى عرض 


نارين / عرض اية 


عصام / تشتغلى معانا يعنى المترجمة الرسمية لشركات عدنان


نارين / عرض مغرى بس طبعا لما اسال معتز مش حمل قلم تاانى منو 


عصام / غريبة انتى اوى 


نارين بتبصلو 


عصام / على قد ان الكلمة وجعاكى على قد انك بتقوليها بسخرية غريبة


نارين / انا الى اتعلمتو ان لو حاجة بتوجعك دوس عليها لحد ما تبطل توجعك وبعد كدة ابلعها واشرب  مياة بردة بعدها


عصام بيضحك اوى 


نارين / سلاام يا كوتش 


عصام / كووتش  انتى مجنونة رسمى 


ونارين بتنطلق قدمه بكل حيوية وبيبص عليها لحد ما تختفى 


           ************************************


  بيت معتز 


معتز بيدخل لفاتن  وبتكون قاعدة على الارض وضمة جسمها بقوة وعيونها حمرة اوى و معتز بيقاعد قدمها  على طرف السرير وهى قدمه على الارض


 

معتز / عاوز اسمعك 


فاتن / من اربع سنين كان عندى١٦ سنة لما ماما اتجوزت عمى صابر وسافرنا معاة دبى وسبنا مصر كنت مديقة بس مدام ماما مبسوطة خلاص كان بيعاملنى زى بنتو فعلاا ومكنش بيخلينى محتاجة حاجة ابدا قبل حتى ما اتمنى كان


 قدمي لحد يوم ظهور نتيجة الثانوية العامة وجبت مجموع كبير كنت طايرة من السعاادة وهوكان مبسوط وقرر يعملى حفلة كبيرة وفعلا كانت من اجمل الحفلات الى شفتها ومكنتش اتخيل انها تكون ليا انا وبعد ما خلصت الحفلة والكل راح 


💞💞. فاتن / ماما انا تعبانة مووت هروح انام 


ام فاتن / ماشى يا حببتى تصبحى على خيير 


وفاتن بتطلع على اوضتها


ام فاتن / تخيل ان ام احمد جارتناا طلبت ايد فاتن منى 


صابر بفزع / ايية لا طبعا البنت لسة صغيرة 


فاتن / ولا صغيرة ولا حااجة والظاهر ان فاتن كمان معجبة باحمد انت مشفتش طول الحفلة مسبوش بعض 


وصابر بيبان علية انو مدايق اوى 


ام فاتن / انا تعبت مش هتنا


صابر / لا انا عندى شغل هسهر علية شوية 


وام فاتن بتطلع على اوضتها وصابر بيقاعد فى الجنينة بيشرب سيجارة وراها سيجاارة وبيبص على أوضة فاتن وبيطلع على أوضة فاتن وبيشفها نايمة فى سريرها وبيقرب منهاا وبيلمس خدهاا و فاتن بتتفزع 


فاتن / عمى صابر فى حااجة 


صابر / انتى صحيح بتحبى الى اسمو احمد دة 


فاتن / انا لاا ابدا ياعمو 


صابر بيحضنها اوى 


صابر / براافو عليكى انتى ملكى اناا وبس انتى فاهمة 


فاتن بتبصلو بخوف وتوتر 


صابر / انا هحققلك كل الى انتى عوزاة انتى ملكى اناا 


وصابر بيقرب منها وفاتن مرعووبة وبيلتهم شفايفهاا بقوة 

وفاتن بتحاول تصرخ وبيكتم صوتها

💞   الحلقة     ١٥  💞



💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞


   


هيثم بينهى الحفلة وبيودع الجماهير و فيروز وقفة فى الكوليس ومبسووطة اوى  و هيثم بينزل من المسرح وبيبص لفيروز ولسة هيروح عليها و فيروز بتتفاجا بهيثم بيبعد عنهاا وبيجرى بعيد وبيحضن بنت تانية 


هيثم / سندى وحشتينى 


فيروز وقفة مصدوومة


سندى / اة علشان كدة مسالتش علياا ولا عبرتنى وانا كنت مرمية فى المستشفى بسببك وبسبب الزفتة الى اسمها منة 


هيثم بيصحضنها اوى وبيبسها من خدها


هيثم / كان لازم ابعد عنك كفاية الى حصلك بسببى 


فيروز دموعهاا بتنزل وبتروح على أوضة بتاعت هيثم وهى بتعيط

ولسة هتدخل الاوضة هيثم بيمسك اديها و فيروز بتمسح دموعها بسرعة 


هيثم / روحتى لية 


فيروز عيونها فى الارض 


فيروز / انا


هيثم بيرفع عيونها فى عيونو 


هيثم / ولية بتعيطي


فيروز بتبعد ايدو عنهاا 


فيروز / انا هروح اغير

 

هيثم بيقف قدمه ومبيخلهاش تدخل الاوضة


 

فيروز / لو سمحت خلينى اعدى 


هيثم  / انتى فكرة ان دخول الحمام زى خروجو ولا اية

 تعالى عاوز اعرفك على حد مهم فى حياتى 


فيروز / حد 


هيثم بيمسك اديها وبيسحبهاا معاة وبيروح على سندى 

و بيلف دراعو حولين خصر فيروز وبيقربها منو اكتر 


هيثم / دى سندى هى مش بس مديرة اعمالى لا وصحبتى 


سندى / وانتى طبعا فيروز 


فيروز بتهز رسها بنعم 


هيثم / يلاا خلونا نروح انا عزمكو على العشاء 


فيروز / انا تعبانة خلينى اروح الفندق ارتاح وانتو ممكن تروحو انتو 


هيثم / فيروز فى اية انتى كويسة 


سندى / فعلا الوقت اتاخر ولازم ترتاحو انا كمان تعبانة خليهاا بكرة نتغدا مع بعض اية رايكو 


فيروز / مظنش انى هقدر 


هيثم بيبص لفيروز بستغراب 


سندى / خلاص اوكى انا عندى شغل مع مسيو سعد منسق الحفلات هيثم متنساش فى عندك مقابلة بكرة 


هيثم / ماشى ربنا معاكى سلاام هكلمك بكرة 


سندى بتروح على هيثم وبتبوسو من خدو 


سندى / اوكى بااى بااى فيروز 


هيثم بياخد فيروز وبيمشو وفى طرقهم للفندق فيروز مبتتكلمش خالص و هيثم بيحاول يتكلم معاها وهى مبتردش علية وبعد شوية بيوصلو الفندق وبيدخلو اوضتهم


 

هيثم / ممكن اعرف باة فى اية


فيروز / مفيش حاجة 


هيثم / ومقبلتك لسندى كان ناقص تضربيها قلمين احسن


فيروز / انا معملتش حاجة انا كنت تعبانة مفيهاش حاجة يعنى 


هيثم / كان فى طريقة احسن من كدة على فكرة بصى علشان تكونى عارفة سندى بالنسبة ليا حاجة كبيرة اوى فوق ما تتخيلى ومش هسمح لاى حد انو يقلل من قيمتها


هيثم بيمشى وبيسبها وبيدخل الاوضة و  فيروز قاعدة بتعيط 


           ************************************


 القاهرة


 فى بيت ياسر


 

وفاء / شفت كان بيبصلها ازاى 


ياسر/ اة ياحببتى ما انا اتفرجت على الحفلة معاكى 


وفاء /  كانت زى القمر والفستان جميل اوى عليهاا 


ياسر / حببتى انا جعان مفيش غداء يعنى ولا اية 


وفاء / غداء اية بس يا ياسر بقولك اية انا بكرة هنزل اجيب لفيروز شوية حاجات وهبعتهم الفيلاا علشان لما ترجع تتفاجا بيهم 


ياسر / ماشى ياحببتى الى انتى عوزاة 


وفاء / هسحب فلوس من البنك بكرة 


ياسر بيبصلها وساكت


وفاء / يعنى فيروز مجلهاش اى حااجة انا عارفة ان اكيد هو جبلها حاجات كتير بس انا  ملزمة انى برضو انزل اجبلها مش كدة ياحبيبى 


ياسر / الى انتى عوزاة 


وفاء / فى اية مالك 


ياسر / يعنى هيكون فى اية بقالى ساعة ونص راجع من الشغل وانتى بتعيدى وتزيدى فى موضوع الحفلة ونسية خالص انى طالع عينى فى الشغل وراجع تعبان وجعان 


وفاء / بس كدة ياحبيبى حاضر ثوانى والاكل يكون جاهز 


ياسر بيبصلها برفع حاجب و وفاء بتبوسو من خدو وبتروح على المطبخ


           ************************************


 فرنسا 


هيثم بيفتح عيونو وبيدور على فيروز وبيبصى على الكنبة ومش موجودة وبيشفها قاعجة فى البلكونة و بيلبس جاكيد تقيل وبيخرج البلكونة 


هيثم / انتى مجنونة ازاى تقاعدي هنا فى الجو دة يلاا ادخلى الجو برد عليكى

 

فيروز / بس انا مش بردانا 


هيثم بيشاورلها انها تبعد شوية انو يقاعد جمبها  و هيثم بيقاعد جمبها 


هيثم / منمتيش مش كدة 


فيروز مش بترد علية 


هيثم / ممكن اعرف فى اية باة احنا كنا مبسوطين مع بعض فى الحفلة وكل حاجة كانت تمام وبدانا نخطى خطوة مهمة فى حياتناا


فيروز / عوزة ارجع مصر 


هيثم / يعنى شوفى انا بتكلم فى اية وانتى الظاهر مش سمعانى ولا حبة تسمعى اصلاا مش كدة 


فيروز بتسكت


هيثم / انا بحااول على قد ما اقدر انى احط رجلى ورجلك على اول خطوة فى حياتناا بس الظاهر كنت غلطان 


فيروز / هترجعنى مصر امتى 


هيثم بيغمض عيونو وبيحاول يسيطر على اعصابو 


هيثم / هتصل بالطيران احجز النهاردة على اول طيارة 


هيثم بيسبهلا وبيخرج من البلكونة بسرعة وبيروح على الصالة وبيضرب الكرسى برجلو بغضب و فيروز بتسمع صوت خبطة وبتتخض وبتخرج من البلكونة بسرعة وبتشوف هيثم بيخرج من باب الجناح 


           ************************************


هيثم بينزل الرسبشن ومتعصب اوى وبيشاور لعامل الفندق وبيطلب قهوة وموبيلو بيرن وبيكون سامي 


سامي / اية يا اخى بكلمك من امبارح مبتردش عليا لية 


هيثم / ما انت عارف علشان الحفلة وكنت مشغول فى حاجة حصلت ليلي وملك بخير 


سامي / اة بخيير 


هيثم / امال فى اية متعصب لية كدة 


سامي / بابا مش عارف اوصلو يعنى بقالنا اسبوع هناا فى فرنسا ومش عارف اوصلو ابدا 


هيثم / وانا كمان كلمتو اكتر من مرة مبيردش عليا 


سامي / مش عارف 


هيثم / مش يمكن مشغول اجتماعات وصفقات ما انت عرفو علشان الشغل بينسا حتى نفسو مش بينسانا احنا بس


سامي / مش عارف مش مرتاح ابدا لاختفائو فجأة 


هيثم بيمسك دمااغو بتعب


هيثم / مجربتش تكلم شاهين 


سامي / كلمتو طبعا وقالى انو عندو اجتماع وانى انتظر مكلمتو وبقالى يومين ومفيش فايدة 


هيثم / يعنى انا هعمل اية دلوقتى الف فى شوارع فرنسا واقول ابويا ضايع ياولاد الحلال 


سامي / تصدق انا الى غلطان انى كلمتك اصلاا


هيثم / اسف بس تعبان شوية طب هنعمل اية 


سامي /انا بفكر اروح السفارة اكيد عرفيين مكان الاقامة بتعتو 


هيثم / ماشى وكلمنى وقولى انت وصلت لاية 


سامي / ماشى سلام 


هيثم بيقفل الموبيل وبيمسك دماغو بايدو الاتنين وبينفخ بتعب و العامل بيوصل بالقهوة 


هيثم / سيب دى واعملى واحدة كمان بسرعة 


هيثم بياخد منو القهوة 


           ************************************


 القاهرة 


فى المستشفى 


معتز بيدخل لفاتن وبتكون تحت تاثير المهدئات و  بيقرب منها وبيشوف درعها متجبس وجبنها ملفوف برباط طبى وعلامات زرقة فى وشها واديهاا ورقبتهاا 


معتز / وحياتك لجبلك حقك منو

 

فاتن بتفتح عنيها وبتبص على معتز وبتتخيلو صابر بتخاف اوى وبتتفزع بتحاول تتحرك مبتقدرش جسمها تقيل من تاثير المهدئات


فاتن / لاا متلمسنيش خلااص كفاية لااا


معتز / قاتن اهدى متخفيش انا معتز 


فاتن / معتز 


وفاتن بتبصلو اوى وبتحاول تدقق فى ملامحو من الورم الى حولين عيونها وبتعيط وفاتن باديهاا السليمة بتمسك فية بقوة 


فاتن / متسبنيش مش عوزة اروح معاة هو جاى يخدنى معاة معتز ارجووك متسبنيش 


ومعتز بيحضنهاا اوى وفاتن بتعيط فى حضنو 


معتز / انا جمبك مش هسيبك ابدا 


وبيدخل الدكتور 

 

الدكتور/ السلام عليكم


ومعتز بيحاول يبعد عنها علشان الدكتور 


فاتن / لاا متسبنييش 


الدكتور بيشاور لمعتز انو يفضل مكانو ميتحركش 


الدكتور / انا الدكتور عزت جاى بس اتطمن عليكى ممكن لو سمحتى اشوف بس الجرح


فاتن بتبص لمعتز بخوف


معتز / متخفيش انا معاكى

 

والدكتور بيقرب وفاتن ماسكة فى هدوم معتز خايفة احسن يروح ويسبهاا تانى والدكتور بيشوف الجرح 


الدكتور / لا الجرح بيتحسن احنا عملناة تجمبل مش هيكون لة اثر ان شاء الله 


معتز / ينفع اخدها البيت 


الدكتور / ممكن بكرة يكون افضل ليها بس كنت عاوز حضرتك فى موضوع كدة على انفراد 


معتز بيبص لايد فاتن الى مسكة فية بقوة 


الدكتور / انا هكون فى مكتبى هنتظر حضرتك


معتز / ان شاء الله


           ************************************



فرنسا


فى الليل 


فى جناح هيثم فى الفندق قاعد على الاب توب و فيروز نايمة في الاوضة و هيثم عيونو على الاوضة ان فيروز تصحى او تخرج من الاوضة وبيمل اوى وبيقفل الاب توب

 وبيروح على الاوضة وبيفتح الباب وبيدخل وبيشوف فيروز


 منكمشة على نفسهاا على السرير ومن غير غطاء و البلكونة مفتوحة والجو برد اوى وبيقرب منهاا وبيغطيهاا وهى نايمة وبيبص لملامحهاا الهدية وبيقاعد جمبها على طرف السرير وبيلمس خدهاا و فيروز بتفتح عنيهاا


هيثم بيرتبك / احم ا ااحم انتى نايمة من بدرى قلقت عليكى خفت تكونى تعبانة يعنى 


فيروز / انا كويسة 


هيثم  بيحاول يدور على اى كلام مش عارف


فيروز / هنرجع مصر امتى 


هيثم / لا مش هنرجع دلوقتى  لسة كمان يومين وكمان مستعجلة اوى لية على رجوعك مصر مش فاهم اية الى حولك فجاة كدة كنا مبسوطيين وفجاة كل حاجة اتغيرت لية


 

فيروز بتعيط

 

هيثم/ هو انا كل ما اكلمك كلمة تعيطى دى مش عايشة دى انا زهقت طول النهار ادادى فيكى زى العيال الصغيرة امتا هتفهمى انك كبيرة


فيروز / انا مش صغيرة انا كبيرة 


 و فيروز بتعيط اكتر و هيثم بيبعد شعرو عن جبينو وبيقرب منها وبيقاعد قدمها 


هيثم/ خلاص بلاش عياط انتى كبيرة 


فيروز / اة انا كبيرة 


هيثم بيضحك وبيمسحلهاا دموعهاا 


هيثم /ماشى ياستى انتى كبيرة خلاص متزعليش وكمان اسف انى اتعصبت عليكى انا بس دماغى مشغولة فى بابا شوية 


فيروز بتمسح الباقى من دموعها بضهر ادي بعفوية 


فيروز / هو كويس


هيثم / مش عارف قلقان علية اول مرة يبعد اوى كدة هو طول عمرو بعيد عنننا اصلا بس مش للدرجة دى هو هنا فى فرنسا وتخيلى بقي ان انا ولا سامي عرفين نوصلو خايف يكون حصلو حاجة 


فيروز بتمسك ايد هيثم وبتبتسملو اوى و هيثم بيسرح فى ابتسامتها


فيروز / انا جعانة مش هناكل 


هيثم / لا هنااكل يلاا خلينا ننزل 


هيثم بيخدها من اديهاا وبينزلو تحت فى المطعم و عمال المطعم بينضفو المكان


هيثم / الظاهر اننا اتاخرناا اوى 


هيثم بيروح لعامل المطعم والعامل بيقولو ان الطباخين معاد وجدهم انتها ومشيو 


فيروز / قالك اية 


هيثم / بيقول ان مفيش حد فى المطبخ خلاص شكلنا هنام من غير عشاء النهاردة 


فيروز /طب قولو ممكن هو يفتحلنا المطبخ 


هيثم / بقولك الطباخين مشيو خلاص 


فيروز / قولو بس

 

هيثم بيترجم للعامل هيثم بيطلع فلوس وبيديها للعامل 


هيثم / اتفضلى المطبخ اتفتح 


فيروز مبسوطة وبتدخل المطعم هى و هيثم و فيروز بتروح على الكاب بتاع الطباخ وبتلبسو على 


فيروز / هاا تحب تاكل اية 


هيثم بيضحك اوى عليهاا 


هيثم / انتى بتعرفى تطبخى ههههههة مش معقول 


فيروز / على فكرة انا بعرف اعمل بيض بالسمنة وكمان شكشوكة 


هيثم / اية اسمها اية 


فيروز / شكشوكة وفاء هى الى علمتنى اعملها ازاى 


هيثم / خلاص اعملى الى انتى عوزاة 


فيروز بتسقف باديهاا بفرحة 


فيروز / هتساعدنى 


هيثم / ماشى


فيروز بتلف فى المطبخ وبتجيب بصل وطماطم وبيض وفلفل اخضر 


فيروز / قطع البصل انت 


هيثم / ودى اخرتها هقطع بصل ماشى ياسيتى هاتى 


هيثم بيبدا فى تقطيع البصل و فيروز بتقطع الطماطم 

وبتبص لهيثم بتشوف دموعو نزلين من تقطيع البصل وبتضحك اوى وبتروح علية وبتمسحلو دموعو و هيثم بيبصلهاا اوى و فيروز بتكثف وبترجع مكانهاا بسرعة 


فيروز / بسرعة يلاا


هيثم بيضحك على ارتبكهاا و فيروز بتحط البصل على النار والطماطم والفلفل والبيض 


فيروز / الريحة عظييمة جدا 


هيثم / انا جعت اوى يلاا 


فيروز / خلاص انا خلصت اتفضل. 


هيثم بياخد منهاا وبيبص لفيروز برفع حاجب 


فيروز / اية وحشة 


هيثم بياكل منها تانى 


هيثم / تحفة 


فيروز مبسوطة اوى وبتاكل هى و هيثم مع بعض فى طبق واحد وبيضحكو ومبسوطين اوى و هيثم بيعمل لية هو 

 و فيروز نسكافية وبيقاعدو مع بعض فى المطبخ


هيثم/ انتى كنتى بتعملى اية فى حياتك يعنى غير شغل توصيل الطلبات وكدة 


فيروز بتفتكر اول مرة شافت هيثم فيهاا والى حصل فى اليوم دة  و هيثم بيرقب عيونها الى بتهرب فى كل ركن فى المكان و هيثم بيمسك اديهاا


هيثم / انتى كويسة 


فيروز / انا كنت بساعد اصحابى بس ومكنتش اعرف ان دة هيحصل


هيثم / احكيلى عنك انتى يا فيروز بتعملى اية فى حياتك 


فيروز /انا كنت اول ما اصحى من النوم كنت بروح اساعد عمو محمد. وفاء كانت بتزعل منى بس انا بصالحهاا تانى 


هيثم / مين عمو محمد دة. 


فيروز / دة راجل طيب دة باة احسن واحد ناكل من عندو سمك بيعملو بطريقة جميلة الناس كلها بتحبو كمان هو حد طيب اوى لما نرجع مصر هعرفك علية هتحبو اوى 


هيثم / انتى الى طيبة اوى يا فيروز 


فيروز / مش هنمشى باة الوقت اتاخر 


موبيل هيثم بيرن وبتكون سندى 


هيثم / سندى لو هتقوليلى عن اى مقابلة تانى انا خلاص تعبت


سندى ٠٠٠٠٠٠٠٠٠


هيثم / طب دة هايل جدا 


سندى / ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠


هيثم / ماشى متتاخريش منتظرك فى الرسبشن 


فيروز مديقة اوى 


هيثم / سندى جاية دلوقتى فى شوية ورق هنخلصو مش هتاخر لو تحبى تروحى انتى ترتاحى 


فيروز / لا هفضل معاك 


هيثم بابتسامح خفيفة / اوكى الى يريحك يلاا زمنها وصلت


وبيخرجو من المطبخ وبيروحو على الرسبشن وسندى بتدخل من باب الفندق ز فيروز بتبصلها بصدمة سندى لبسة فستان اسود قصيير جدا جدا وبفتحة صدر كبيرة ولبسة علية بلطو فرو 


هيثم / اهى سندى وصلت 


وسندى بتشاورلهم من بعيد هااى وبتروح عليهم وبتبوس هيثم من خدو وبتحضنو اوى 


سندى / هااى فيروز عاملة اية دلوقتى 


فيروز / هو حد قالك ان انا تعباانة 


هيثم بيبص لفيروز


سندى / لا مقصدش بس انتى كنتى مصدعة امبارح شوية علشان كدة


فيروز / انا كويسة شكرا 


هيثم / هنفضل وقفين تعالو يلاا 


وسندى بتقاعد وبتحط رجل على رجل و فيروز بتشهق من المنظر 


سندى / اتفضل دى كل الاوراق 


هيثم / دة انتى فظيعة ياسندى عرفتى تخلصى كل حاجة فى الوقت القصير دة ازااى 


سندى / علشاانك انت يادودى انا اعمل المستحيل 


فيروز برفع حاجب / دودى دعلها وحش


هيثم / بتقولى حاجة يا فيروز


فيروز / لا ابدا 


سندى / انا لازم امشى طايرتى كمان ساعتين 


هيثم / اشوفك فى مصر باة. 


وسندى بتبوس هيثم من خدو وبتحضنو اوى وبتمشى 

 و هيثم ماسك اوراق فى ايدو وبيقراهاا باهتماام و فيروز بتاخد منديل من على التربيظة وبتقرب منو وبتحطلو المنديل على الورق بغضب


فيروز / امسح مكان الروج 


فيروز بتروح فى اتجااة الاسنسير بغضب


هيثم / روج 


وبيمسح خدو وبيشوف اثار روج سندى و فيروز بيروح ورى فيروز بسرعة وبيدخل الاسنسير قبل ما يقفل وفيروز متعصبة اوى وضمة شفايفهاا بغضب وبتاكل فيها بعصبية


هيثم / انتى ادايقتى لية 


فيروز / انا اضايق هضايق لية يعنى 


هيثم / يعنى  ان سندى باستنى مثلا ولا تكونى غيرانا


فيروز / انا انا لا طبعا 


هيثم / ماشي يا ستي يلا نطلع ننام


           ************************************


الصباح


فيروز بتلبس بنطلون برتكول جينز وسوى تيشيرت ابيض 

و هيثم بيخرج من الحمام 


هيثم / هغير هدومي انا كمان وننزل نفطر وبعد كدة هفرجج على البلد شوية 


موبيل هيثم بيرن و بيروح يشوفو وبيكون سامي 


هيثم / صباح الخير هاا فى اى اخبار 


سامي / ابوك فى المستشفى 


هيثم / اية مستشفى 


سامي / اة عصام لسة مكلمنى قدر يعرف عن طريق ناس اصحابه هنا فى فرنساا 


هيثم / يعنى هو كويس اتكلم يا سامي 


سامي / مش عارف هو فى مستشفى عندك فى انيسي انا نص ساعة واكون عندك 


هيثم / مستنيك 


فيروز / فى اية 


هيثم / بابا فى المستشفى ومعنديش اى معلومات تانية 


فيروز بتقرب منو وبتمسك ايدو 


فيروز / هيكون بخير 


هيثم / ولية مقلناش ولية عمتى تخبى عننا حاجة زى دى 


فيروز / يمكن مش عوزة تخليكو تقلقو مش اكتر وانها حاجة بسيطة 


هيثم / لو بابا حصلو حاجة انا 


فيروز بتحد اديها على شفيفو 


فيروز / متكملش قلتلك هيكون بخير صدقنى 


هيثم بيشيل ايد فيروز من على شفيفو وبيبوس كف اديها

 

هيثم / هروح اغير سامي زمانو على وصول 


هيثم بيغير هدومه وبينزل هو و فيروز تحت فى الرسبشن وبعد اشوية سامي بيدخل ومعاة ليلي وملك 


ملك / فيروز 


فيروز بتشوف ملك وبتجرى بتحضنهاا اوى 


هيثم / سامي عرفت اى حااجة


سامي / لا لسة يلاا خلينا نروح عصام كمان هيتجنن وعمتك مش عوزة ترد على الموبيل كمان 


هيثم / خلينا نروح 


هيثم بيبص لفيروز وبيقرب منهاا


هيثم / فيروز انا رايح مع سامي خلى بالك من نفسك ليلي وملك هيكونو معاكى كمان 


فيروز / حاضر 


هيثم بيبص لليلي بنظرة انو بيوصيها على فيروز


فيروز / طمنونا اول ما توصلو لعمى 


سامي و هيثم بيخرجو و فيروز وقفة بتبص على هيثم لحد ما ركب العربية وبيتحرك مع ساميياسر 


ليلي / فيروز فطرتى 


هيثم / انا لا مليش نفس 


ليلي / خلينا ندخل الجو برد على ملك 


وبيدخلو الفندق وبيطلعو على الجناح بتاع هيثم و فيروز 


           ************************************



 القاهرة 


معتز بيدخل فرع الشركة بتاعت صابر فى مصر وبيسال علية 

وبيعرف انو باع الشركة من شهر يعنى زى ما باع املاكو كلهاا فى مصر من شهر ومفيش حد كان يعرف حااجة


معتز / حتى لو تحت سابع ارض هجيبك واخلص عليك بايدى 


           ************************************           


 المستشفى 


نارين بتخرج من أوضة فاتن فى المستشفى وبتشوف عصام قاعد قدم  الاوضة


 

نارين / عصام انت جيت امتى 


عصام / معتز اتصل بيا يعنى علشان عندو مشوار 


نارين / انا مش عارفة اشكرك ازااى 


عصام / وانا عملت اية لولا انك نسيتى شنطتك فى العربية مكنتش رجعت تانى وشفت الى حصل 


نارين / مكنتش هعرف اتصرف لوحدى انا كنت خايفة و لسه  خايفة 


عصام / امال فين البنت الى بعشر رجالة فى بعض


نارين / لاا طلع دة كلو كلام


عصام / لاا مش كلام اى حد فى مكانك مكنش قدر يتصرف بالسرعة دى ولا بالذكااء دة انتى اصريتى اننا مننتظرش الاسعاف لو كنا انتظرنا اكتر من كدة الله اعلم كان هيحصلها اية 


نارين / انت كنت عارف ان فاتن بنت خالتى ومعتز اتجوزو

 

عصام / لا لسة عارف من شوية 


نارين / مش فاهمة اية الى حصل مش عارفة اى حااجة 


عصام / ومعتز كمان مش عجبنى ابدا اول مرة اشوفو فى الحالة دى علشان كدة انا


نارين / انت اية 


عصام / بعت واحد من امن الشركة ورى معتز يشوفو بيعمل اية 


نارين / مش فاهمة اية الى بيحص مش فاهمة 


وفى اتنين بيروحو على عصام 


عصام / دى الانسة نارين ممنوع حد يدخل الاوضة دى غيرنا احنا مفهووم وحتى الدكتور يدخل بازن من الانسة نارين وبس اة والاستاذ معتز كمان


نارين / عصام لية دة كلو 


عصام / معتز عاوز كدة 


نارين بتحط اديها على دمغهاا 


نارين/ انا هطلع اطمن على ماما كمان


عصام / جاى معاكى عاوز اعزيهاا كمان 


ونارين  وعصام بيطلعو مع بعض 


           ************************************



 فرنسا 


 فى المستشفى 


هيثم و عصام بيطلعو من الاسنسير وبيمشو فى الممر الطويل وعيونهم على ارقام الاوض وبيقفو قدم أوضة رقم ١٧٤٣ وبيدخلو وبيشوفو والدهم نايم على السرير وفى واحدة بتاكلو باديها


سامي / باابا


عدنان بيتفاجا بهيثم و سامي قدمه و سامي بيروح على الملف بتاع والدو بسرعة وعيونو على الورق بخووف


عدنان / انتو عرفتو مكانى ازااى 


هيثم / احنا ولاد عدنان ولا اية ياحااج 


هيثم عيونو على الى كانت قاعدة بطريقة حميمية جمب والدهم


سامي / بابا ازااى يكون عندك المرض الخطيير دة وتخبية عننا ازاى 


عدنان / ممكن تهدو ونتكلم بهدوء 


هيثم / مرض اية 


سامي / ورم على الحبل الشوكى وعمل العملية من اسبوع 

والحمد لله النتيجة كويسة 


هيثم / مش تعرفناا على المدام 


عدنان / كارلا مراتى. 


هيثم / صلاة النبى احسن 


سامي / مراتك 


كارلا / اتفضلو ارتااحو اطمنو والدكو كويس 


وبتدخل بنت صغيرة حوالى ١٠ سنين 


البنت / باابى انا جييت


تكملة الرواية من هنا


تابعوا صفحتي ملك الروايات للتكمله 


بداية الروايه من أولها هنا


تابعوني وانضموا على تليجرام ليصلكم اشعار بتكملة الروايه من هنا 👇👇👇


من هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close