رواية صراع الماضي الفصل الرابع والخامس والسادس بقلم رنا احمد
![]() |
رواية صراع الماضي الفصل الرابع والخامس والسادس بقلم رنا احمد
البارت الرابع من احفاد الحديدي :♥️♥️♥️♥️♥️♥️🌿🌿🌿
احفاد الحديدي :٠٠😍😍😍😍😍😍😍🙏🙏🙏🙏🙏
في منزل صالح : كان يجلس بكل شموخ وغرور وهو يضع قدما علي قدم وهو يمسك بيده عصا وينظر بقوه لكل منهم فهو عمهم الذي رابهم منذ الصغر منذ وفاه والدهم ٠
صالح الحديدي العم بخبث: جرا ايه عاد ي ولاد اخوي مش سامع حسكم ي عني مالكم اكده.
سليم بغضب شديد :كلامك مش عجبنا ي عمي جواز ايه ده الي بتتكلموا عني ومن مين من بنات بدران الي جتل ابونا.
ليث بهدؤء:اهدا بس ي سليم اما نفهم.
ليهب الاخر بغضب شديد ليتحدث :٠٠
سليم:انت مش سامع الي عمك بيقوله.
ليقف بغضب شديد وهو يخبط بعصاه ارضا بغضب ليرتجف جميع من في البيت ليتحدث بغضب جحيمي.
-والله عال ي ولد اخوي بقيت بتعصا أوامري اؤامر عمك الي رباك سبق وقولتلكم قبل كده ان بدارن مجتلش ابوكم مفيش فايده فيكم بس موضوع الجواز ده لازم يتم والا تنسوا ورثكم كله والورق الي معاكم بلوا واشربوا مايته ان نفعكم بحاجه.
التزم الصمت وظل ينظر كل منهما الي بعضهم البعض عتاب انتقام كره ليفقوا من مشاعرهم المرتبكه علي ذلك الصوت القوي الذي يكون الرجل الثاني والمتحكم بكل شى بعد صالح الحديدي ٠
زين بنظره تحمل الكثير ٠
-كلام عمكم هيمشي علي رقابتنا سامعين.
سليم بعقل يكاد يجن من تصرفات اخيه الغير مفهومه.
-كلام ايه ده ي زين انت اتجننت عاد.
زين بغضب وهو يمسك فك اخاه يضغط عليه يعنف صوتك علي عليا ي سليم والله عال جرا ايه ي دكتور انت نسيت انت بتتكلم مع مين ولا ايه ٠
ليث بحده:سيبه ي زين ايه الي بتعمله ده.
ليرمقه زين ارضا ليتحدث بنبره مخيفه لا تحمل النقاش ليتحدث :٠
-زين :كلام عمكم هو الي هيمشي فاهم ي سليم.
ليهب صالح بغضب شديد ليتحدث بنبره مخيفه ٠
-صالح :سيبه عاد ي سليم انت اتجننت ولا ايه هتتضربوا بعض قدامي ولا ايه.
ليتحدث الاخر باسف شديد واحترام ٠
-زين :انا اسف ي عمي مقصدش هو عارف كويس انه روحي بس مكنش ينفع يتكلم بالطريقه دي واحنا واقفين.
ليتحدث ليث بخوف لخوفه من تصاعد الامور اكثر من ذلك.
-ليث:من فضلك ي عمي فهامنا عاد لازمته ايه الموضوع ده.
صالح بنبره واثقه :انا مش هتكلم في الحديد الي بقالي سنين بتكلم في ايه لاني تعبه هي كلمه هقولهكم يكفي اني اقولكم ان دي كانت وصيه ابوكم الله يرحمه وانا بحاول انفذها علشان كل الي بينكم وبين بدران ينتهي والمياه ترجع لماجاريها من تاني وبالنسبه الكم بنات بدران مش غرب عنيكم باستثناء (ليث وحور) هما الي يعتبروا مش عارفين بعضيهم خالص واعملوا حسابكم اننا هنروحلهم باليل وحسكم عينكم تتكلموا معاهم بطريقه كده ولا كده هتشوفوا مني وش تاني خالص يكفي ان اقولكم انه اقوي واعنف من ابواكم الله يرحمه يلا اتفضلوا ومش عايز اي مناقشه في الموضوع ده واصل.
-ليصعدوا الثلاثه الي الاعلي من منهم بغضب ومنهم باندهاش ومنهم بتفكير في القادم الذي يؤحي بالكثير ٠
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
في فيلا علي المنشاوي :٠٠٠٠٠
في غرفه نور :٠٠
كانت تقف نور بحماس وهي تعد اغراضها للسفر الي الصعيد لاتمام مهمتها ليقاطعها علي والدها الذي يراقبها بخوف وقلق من القادم ليتحدث بحده.
علي بحده:انتي مفيش فايده فيكي مصممه برضه على الي في دماغك مش كده.
نور بحنان :ي بابا ي حبيبي انا عارفه انك خايف عليا بس بنتك قدها وقدود صدقني انا مش هرتاح غير لما اكشف شريف الصواف وزين الحديدي.
علي بنبره ارتباكيه:اشمعنا دول الي انتي عايزه تكشفيهم ي بنتي مفي قضايا كتير اشمعنا الموضوع ده.
نور بنظره شاكه :بابا هو ايه الموضوع دايما لما اجبلك سيره زين الحديدي تتعصب وتتقلق بالشكل ده في ايه.
علي بارتباك يجاهد لاخفاءه:ها هيكون في ايه ي عني كل الموضوع اني خايف عليكي وخايف يكون كل الي بتعمليه ده علي الفاضي هو انا ليا غيرك انتي واخوكي اخاف عليكم.
نور بحنان وهي تحتضنه:متقلقش ي حبيبي انشاء الله خير وهتفتخر ببنتك والي بتعمله اطمن.
ليربت هو علي ظهرها بحنان ابوي ولكن عقله لا يكف عن القلق والخوف من كشف الماضي الاليم الذي يجاهد لنسيانه لكن الظروف تصر على فتحه من جديد ٠
🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
في المشغل الذي تعمل به شهد :٠٠٠٠٠
ف شهد فتاه جميله وحنونه تعمل في ذلك المشغل للمساعده الفقراء والمحتاجين تتبرع بأجرها مقابل ان تشغل ملابس لتوزيعها على الفقراء مجانا كانت تعمل على الماكينه لتقاطعها صديقتها فرحه.
فرحه بسعاده:اخبارك ايه ي شهد وحشتيني اليومين دول جوي جوي.
شهد بحنان وابتسامه ساحره:حبيبتي ي فرحه انتي الي وحشتيني اوي عامله ايه وامك كيفها دلوقتي.
فرحه بامتنان:امنيحه الحمد لله ربنا يخليكي ليا ي شهد من ساعه مخليتي عمي بدران يقنع عمي صالح انه يعملها العمليه وهي الحمد لله زي الفل عمري مهنسا جميلك ده واصل ده فوق راسي.
شهد بابتسامه:متقوليش كده عمي صالح راجل طيب وكنت عارفه انه مستحيل يرفض حاجه زي دي والحمد لله انها بخير ربنا ميحرمكم منها واصل.
فرحه بحنان :ولا منك ي شهد ويشفيكي ي حبيبتي ويسعدك.
شهد بتمني :اللهم امين ي يارب العالمين.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
في فيلا (شريف الصواف) ٠٠
(شريف الصواف شخصيه اساسيه في الروايه) ٠٠
في غرفه نوم شريف :٠٠٠
كان يتمدد على سريره وهو يشعر بانه يختنق لنفس الكابوس الذي يحلم بيه كل ليله ليقوم مفزوعا صدره يهبط ويصعد بتشنج وجسده يصب عرق ليلتفت الي جانبه ليرا فتاه تنام بجواره عاريه ليتذكر فهي (نيفين) فتاه منحله تعشقه عشقا مريضا وهذا في دورها في حياته مجرد جسد للمعته ليس اكثر ليوقظها بحده واحتقار.
_شريف بغضب شديد:انتي ي اختي متقومي بقا مش كفياكي كده نوم.
لتمملل بتعب في الفراش لتفتح عيناها تدريجيا لترا امامها لتبتسم تلقائيا لتتحدث بنعومه وعشق.
_صباح الخير ي روحي.
ليقوم هو بغضب وهو يسحبها من السرير بعنف ليتحدث بنظره مرعبه.
_بقولك ايه ي روح امك دور مراتي الي انتي عايشه في ده مبيطقوش ومش هتستفيدي حاجه فاهمه انا سيبلك زفت عربيه تحت ومفهمك لحد منخلص الي بنعمله تغوري مش حصل ولا لا.
نيفين بالم ودموع عزيزه لتتحدث بصعوبه من بين شهقاتها.
_حصل والله حصل بس مقدرتش ي شريف مقدرتش انت شايف انت عامل في جسمي ايه.
ليتحدث هو بنبره لا تحمل النقاش.
_بمزاجك ي حلوه كل ده بمزاجك وبتاخدي الي تستاهليه فاهمه ودلوقتي تلبسي وتغوري ومشوفش وشك الي لما اطلبك غوري.
_لتسرع هي بدموع وخوف الي الاسفل لتقابلها (فاتن والده شريف) لتنظر لها باحتقار لتصعد الي ابنائها بغضب شديد.
فاتن بغضب شديد:هو انت مفيش فايده فيك هتفضل لحد امتا عايش في القرف والوساخه دي.
لينظر لها بسخريه وهو يشعل سيجاره الفاخر ويجلس بكل برود ليتحدث وهو ينظر لها بسخريه.
_وساخه هههههههه لا بجد ضحكتيني انتي الي بتتكلمي عن الوساخه ي فيفي لالا بجد مش لايق عليكي دور الام ده خالص مهما حاولتي تمثلي مش هقتنع.
لتقترب هي منه لتحاول صفعه ليمسك يده سريعا وهو ينظر لها بغضب وكره ليتحدث.
_اظن فيفي هانم الرقاصه الي جابه ابنها من الحرام مينفعش تعيش الدور ده مش كده.
لتخفض راسها خجلا فهذه هي غلطتها الوحيد ليرمي يدها بعنف شديد ويتحدث بغضب وجنون.
_مش قولتلك مش لايق عليكي انتي اخر واحده تتكلم عن الوساخه ي فيفي هانم ده انتي الوساخه نفسها اذا كان شريف الصواف فاسد وبيعمل كل حاجه غلط بسببك انتي الي وصلتيني لكده واخر مره هقولك ان دي حياتي ومش مسمحولك تتدخلي فيها فاهمه.
ليتركها سريعا ويذهب الي الحمام تحت دموع التي لاتجف كل متتذكر ماذاحدث.
😍😍😍😍😍😍💥💥💥💥💥💥💥❤️❤️❤️❤️❤️
في منزل الحديدي :...
في غرفه سليم :٠٠٠
كان يجلس سليم بغيظ شديد ومعه ليث يحاول تهدئته ليقاطعهم دخول زين وهو يتحدث باسف شديد.
_انا اسف ي سليم عمري مكنت اتصور اني ارفع ايدي عليك سمحني ي ولد ابوي.
ليلتفت له الاخر بنظره حنان ف زين والده وليس اخاه ليتحدث بحنان وحب شديد.
_انا مستحيل ازعل منك واصل ي زين ده انت ابوي مهما عمله فيا عمري مازعل منك ابدا.
ليسرع اليه ليرتمي في أحضانه ليربت عليه بحنان شديد تحت نظرات ليث المبتاسمه علي اخواته ليتحدث بمرح المعتاد..
-ايوه كده ي ولاد ابوي كان لازم تتصالحوا انتوا مش قعدين مع اي حد برضك ده ليثو الي كتير بيحسدوكم عليه عاد.
لتتتعالي ضحكاتهم الساحره على دعابه ليث ليجلسوا ليتحدثوا في الامر بجديه.
زين بجديه :علي فكره وغالوتكم عندي انا وفقت علشان خاطر ابوي لما عمي قال انها كانت امنيته ووصيته.
سليم بتنهيده عاليه:بس صعب اوي ي زين عاد صعب كيف بس هنتجوازوا بنات الي قاتل ابونا.
ليث بنفاذ صبر:علي فكره بقا عاد انا مصدق كلام عمي صالح ان عمي بدران مالوش علاقه بقتل ابونا عمي بدران كانت روحه في ابويا الله يرحمه المفروض ان انتوا الي تكونوا عارفين الموضوع ده اكتر مني لانكم كنتوا كبار وواعين.
زين بتفكير وشرورد:ويمكن يكون تفكيرى صح ان حاد حاول يستغل الي حوصل وحاب يقتل ابوي ويلبسها ل عمي بدران.
سليم بصدمه :قصدك ايه عاد ي زين هيكون مين ده ويعمل كده ليه ده كل الناس كانت بتحب ابويا.
زين بتعب :مش عارف ي سليم مش عارف ده مجرد راي المهم دلوقتي خلينا في موضوعنا اي ان كان الي حصل البنات ملهومش دعوه خالص واذا كنا وافقنا علي الجوازه دي يبقا لازم نكون رجاله.
ليث باستغراب :طب ماحنا رجاله ومش اي رجاله كمان ده احنا احفاد الحديدي ي زين.
_ليبتسم له زين ليتحدث بنبره حالمه بشخصيه زين الخافيه الذي لم يعرفها الكثيرين ف (زين) يمتلك قلبا من ذهب.
_اسمع ي ليث الراجل مش انه يضرب مراته ويهانيها ولما يستقوي عليها يحث نفسه راجل كده لا ي اخوي الراجل صح هو الي يحب مراته ويخاف عليها يطمنها ويحميها يخليها تخاف على زعله مش تخاف منيه يخليها هي بنفسها تترمي في حضنه وتقوله علي كل الي جواها من غير مهو يطلب منها يحتويها يخليها تاج علي راسه فهمتوا عاد انا قصدي ايه.
كان كل منهما يسمعون حديثه باعين متسعه وافواه مفتوحه من شده الصدمه فمن المعقول ان ذلك الذي يتحدث هو زين يالها من صدمه كبيره ليتحدث سليم بغمزه ومكر.
_ايه ده كله ي زين كل ده جواك وعملي ملكش في حاجه واصل.
ليتحدث ليث بمرحه المعتاد.
_ايه ده ي جدعان زين الحديدي بقا شاعر الله عليك ي اخوي اعترف مني دي الي طلعه كل المشاعر والاحساسيس دي جواك قول.
زين بابتسامه ساحره :وحياتك ولو واحده ي ليث مفيش لسه واحده خطفه قلبي ي ليث.
ليرمي سليم القنبله ليتنظر رده بترقب.
_ولا حتي شهد.
لينظرا اليه كثيرا ليرد بنبره صادقه.
_ولا حتى شهد شهد هحترمها لانها عتبقا مراتي لكن حب مفيش يمكن يجي بعد كده المهم ان كل واحد فيكم يشوفوا انه امان وحمايه مراته انت ي سليم اكانك الكرسي الي شمس بتمشي بيه وانت ي ليث الظهر الي حور بتتسند عليه والنور الي بينور الضلمه الي هي عايشه فيها وربنا يسعدكم ي اخواتي واطمن عليكم.
(تري من ستخطف قلب الزين شهد ولا............. ♥️♥️♥️♥️)
😍😘😘😘😘😘😘😘😘❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في منزل بدران :٠٠٠٠٠
في غرفه الفتيات :٠٠٠٠٠
كانت تقف شهد بحماس وسعاده وهي تخرج فساتين أخواتها ليختاروا الانسب لملاقاه الفرسان الثلاثه ٠٠
شهد بحماس :هاي شمس ايه رايك في كده.
لتتحدث الأخرى بنبره وجع والم.
_مش فارقه عاد ي شهد متتعبيش نفسك ي اختي.
شهد بحنان :لا طبعا فارقه كتير وكده او اكده انتي زي القمر المنور.
لتبتسم لها شهد بحب شديد لتتحدث حور بتذمر طفولي.
_وانا ي شهد طلعتي فستاني.
لتتحضنها شهد بحب لتتحدث بحنان.
_طبعا ي جميله الجميلات طلعته كل واحده مننا طلعتالها فستان والنقاب بتاعه تلزموا اي خدمه تاني.
حور بحنان:منتحرموش منك واصل ي شهد.
شمس بابتسامه ساحره:ربنا يخليكي لينا ي شهد حياتنا كلها.
لتتحضنهم شهد بحب شديد وهي تتدعي الله ان يسعدهم.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
في عياده فاطمه دكتوره امراض النسا ٠
كانت تجلس بغرور وهي تتضع ساق علي ساق وتنتظر رد صديقتها علي ماطلبه منها لتهب الاخري واقفه بغضب لتتحدث.
فاطمه بغضب:انتي اتجننتي ي سلمي انتي عارفه انتي بتتطلبي مني ايه.
سلمي بغرور وبنظره غاضبه :ايوه انا عارفه كويس انا بطلب منك ايه عاد ولازما هتنفذيه انا كل الي عيزاه منك الاسم بتاع الدواء ده وخلاص.
فاطمه بغضب: الدواء ده الرجاله ممكن اعرف سعاجدتك عيزاه ليه هتعملي بايه ايه ي بنت هدي سليم مش كده خلاص حبك ليه حننك لدرجه دي ازي جاه في بالك فكره عفشه زي دي روحي العبي اللعبه الوسخه دي بعيد عني فاهمه.
سلمي باستفزاز :فاهمه بس برضك هقول للكل على العمليات البطاله الي بتعمليها للبنات وشوفي بقا هتعملي ايه ي دكتوره.
_لتترتجف الاخري خوفا فاذا انكشف ذلك السر ستكون نهايتها في مجال الطب لتتحدث بخوف وارتباك.
فاطمه:مبلاش ي سلمي بلاش توصليها ل كده ده ابن خالك برضك.
لتتحدث الاخري بغضب ووجع والم وصراخ ودموع.
_لا وصلت لما ابقا بتحايل عليه يتجوزني وهو يرفض يبقي وصلت لما يبقا عارف اني بعشقه ويبعد عني يبقي وصله لما يسبني انا ويروح يتجوز المشلوله دي يبقا وصله لما قلبي ده عمره مهيعرف يحب حد تاني يبقي وصله لما جسمي ده طول عمري شايفه ان سليم هو الراجل الوحيد الاحق بيه يبقا توصل بقولك ايه عاد هات اسم الدواء وملكيش صالح والا انتي عارفه نهايتك.
فاطمه بخوف من تهديدها:حاضر حاضر.
لتتحدث سلمي بخبث ومكر وقلب موجوع :متزعلش مني ي حب عمري بس انت الي اضطرتني اعمل كده هو ده الحل الوحيد لما خالي صالح والكل يشوفوك في حضني وابقا مراتك وتغور في داهيه بنت بدران ٠يتتتتتتتتتتبع
🌿🌿🌿🌿🌿🌿♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
طولت البارت اهو زي مطلبتوا ي ريت التفاعل ميقلش لاني بحبط جدا والله هستنا رايكم وتعليقاتكم الي بتسعدني دمتم في رعايه الله وحفظه
احفاد الحديدي :٠٠٠
بقلمي رنا احمد :٠٠٠البارت الخامس من احفاد الحديدي :🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
بقلمي رنا احمد ✍️
من امام شركه زين :٠٠٠
كانت تقف باهتمام وهي تتفحص مداخل ومخارج الشركه باكملها يثير اهتمامها تاسسيها العريق والفخم لتقوم بالدخول إليها بقوه وثبات لتنفيذ مهامتها.
من امام مكتب زين :٠٠٠
كان يجلس السكرتير الخاص ب زين علي مكتبه يتفحص الملفات التي امامه باهتمام ليقاطعها صوتها الهادي الناعم.
نور _ممكن اقابل زين بيه لوسمحت.
ليرفع السكرتير نظره إليها ليرا من هياتها وملابسها انها فتاه من الصعيد ليتحدث السكرتيره بابتسامه بشوشه.
مروان _اي خدمه حضرتك اقواله مين.
نور بنبره جاده :انا جايه بخصوص الإعلان ده انا فيا كل المواصفات الي تنتطبق علي المطلوب.
مروان بجديه:طب ثواني ابلغ زين بيه.
لتوامي براسها بهدؤء ليسرع مروان اللدخول ل زين ماهي الادقائق وقد اذن لها مروان بالدخول لتتدخل بنظره واثقه وقويه.
كان يجلس زين وهو يتفحص احد صفقاته الهامه لتقاطعه نور ٠
نور بجديه:مساء الخير ي افندم.
ليرفع زين راسه لها ليرد بجديه وهدوء :مساء النور اتفضلي.
اما هي فكانت في عالم اخر ماذا حدث لها فهي تعلم زين الحديدي عن بعد لم كانت تتوقع انه يكون بذلك الهيبه والوقار ولا الوسامه الطاغيه فصوره في الصحف والمجلات كانت قليله جدا بطبيعه بعده عن ذلك المجال لم تستطيع وصفه جيدا ماذا عن ذلك العيون الحاده الذي تحمل في نفس الوقت حنان العالم باكمله لتفوق اخيرا من شرودها علي صوته القوي.
_اي خدمه اتفضلي.
ظلت تقرب بخطواط بطيئه حتي وصلت الي المقعد الامامي له لتجلس عليه وهي تحاول استعاده ذاتها واتمام مهامتها لتتحدث اخيرا بقوه واصرار.
_انا شروق صفوان معايا بكاليورس تجاره من سوهاج وكنت جايه علشان اعلان المحاسبين الي طلبينهم.
ليرد هو بصوته الجاد الثابت.
_ممكن السي في بتاعك.
لتعطيه له وهي تمثل القوه والثبات ليتفحصه زين جيدا ليوامي له براسه دليل على قبولها في ذلك الوظيفه لتبتسم بانتصار لنجاح اول مخطاطتها تري ماذا سيحدث بينهم؟؟؟ .
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في فيلا شريف الصواف :٠٠٠
كانت تجلس بتعب ودموع ندم وعتاب لذاتها فهي من غلطه ذلك الغلطه الذي يدفع التمن الان هو ابنها الوحيد ليقاطعها ذلك الصوت الذي تكره وتشمز منه لمجرد سماعه (ليو) ٠٠٠٠٠٠
ليو بجديه :صباح الخير ي فيفي.
لتقترب منه فاتن بشراسه وكره وهي تصك علي اسنانها بغيظ لتتتحدث.
_فاتن بكره :انت ايه الي جابك هنا دلوقتي ي ليو.
ليجلس الاخر باستفزاز متعمد اليها ليتحدث ببرود قاتل.
_ليو جاي لصاحب الفيلا دي لاكبر تاجر مخدرات وسلاح في البلد شريف بيه الصواف ابنك ي فيفي هانم.
لتقترب منه هي بكره وغضب وهي تضغط علي يده بتحزير واضح.
_فاتن :ابعد عن ابني لحد كده ي ليو وكفايه الي حصل.
ليقترب منها الاخر ويتحدث بزعل مصتنع واستفزازي.
_توتو بقا كده ي فيفي ده انا ليو حبيبك الي اتجوزتك وانقذتك من الفضحيه تكون دي اخرتي هي دي آخره حبي ليكي.
لتقترب منه الاخري بكره وغضب وانتقام لتتحدث :٠٠
_اوعا تجيب سيره الحب الي ذيك مش ممكن بحب استغلتني واستغليه الي حصلي وربه ابني تربيه زباله وخليته يمشي في كل الطرق الغلط ولسه مصمم تكمل عليه دلوقتي مش هسمحلك ي ليو فاهم مش هسمحلك.
ليضحك هو الاخري ضحكه عاليه استفزازيه ليتحدث :٠٠
_هههههه لا ي شيخه اضيعه انتي بتتكلمي عن عيل صغير ولا ايه انتي بتتكلمي عن اكبر تاجر مخدرات وسلاح في البلد يعني ياكولني انا والي اكبر مني متتعبيش نفسك ابنك بقا خلاص حوت مستعد ياكل اي حد وبلاش دور الوعظه لانه مش لايق عليكي خالص سلام ي فيفي ليرحل بغمزه استفزازيه لتتنهد هنا بوجع والم لما يحدث لابنها.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️💝💝💝💝💝💝💝💝💝
في منزل صالح الحديدي :٠٠٠٠٠٠
كانوا يجلسون علي مائده العشاء :٠٠٠٠
صالح بنبره جاده :يلا اتعشوا وجهزوا نفسكم علشان منتاخرش علي الناس.
لينظرون الي بعضهم بنظرات تعني انه لا مفر من الهروب من ذلك الزواج اما كانت سلمي تنظر ل سليم نظرات خبث ومكر وهي تخطط لتنفيذ مخططها الذي سينهي ذلك الزواج نهايا كان كلا منهم مشغول في افكاره ليقاطعهم صوت وصول سياره (صفيه زوجه صالح) لتقفز سلمي بسعاده لتتحدث.
_سلمي دي مرات عمي صفيه جات لتسرع إليها الي الخارج لا ستقابلها.
ليتمتم صالح بضيق:ي منجي من المهالك يارب كنت جاعدين مراتحين عاد.
زين بابتسامه حنونه :ليس بس ي عمي عاد دي مرات عمي طيبه وحنينه.
لينظر له سليم بفزع ليتحدث سريعا.
_سليم بفزع :واه عاد ي زين مرات عمي ايه انت مش عارف انها مبتحبش حد يجولها مرات عمي دي واصل انت عارف هي دايما بتحس انها صغيره في السن.
ليتحدث ليث باستغراب:واه عاد ي سليم امال هنجولها ايه عاد انا عن نفسي معرفش اقول غير كده.
ليتحدث صالح بنبره جاده :بقولكم ايه عاد قوللها صفصف والكلام بتاعكم ده خلينا نخلص من اليله دي ونروح لناس الي تاخرنا عليها عاد وقصروا معاها في الحديد خلينا نمشي مش فاضيين لكلام الحريم ده.
ليتحدث ليث بمكر المعتاد:لا دي سيبوها عليا انا عاد انا هطفشها.
لينتبه له صالح بتركيز ليتحدث :هتعمل ايه عاد ي واد ي ليث.
ليث بمكر وخبث :هتشوف ي عمي ليسرع ليث الي الداخل لتنفيذ مخطاطه.
لتتدخل صفيه بغرور وتكبر :سلامو عليكم.
الجميع :عليكم السلام.
(صفيه هي زوجه صالح شخصيه مغروره متكبره رغم انها من اسره فقيره جدا الشى الوحيد الذي يشغلها هو المال ومتزوجه من صالح لذلك السبب)
زين بابتسامه:نورتي ي صافي.
سليم بابتسامه :نورتي الدنيا ي صفصف.
لتبتسم لهم بكتير وغرور لتتحدث :٠
_تسلموا شكرا جوي انا عارفه ان البيت مكنش عارف يمشي من غيري ست الدار صفيه السباعي ٠
ليتحدث صالح بهمس وغيظ وسخريه :٠٠
_سباعي الله يرحمه ابوكي السباك ويبشبش الطوبه الي تحت راسه الي كان بيصلح الحنفيه بقرشين اه انا الي عملتك ي بنت السباعي.
لتتحدث له بحده :٠٠
_انت بتجول حاجه ي صالح.
صالح بزهق:مبقولش عاد.
ليقاطعهم ليث بمكره ومرحه المعتاد :اما صفيه جات اما صفيه جات.
لتهب هي واقفه بغضب شديد لتحددث ٠
_اما ايه ي شحط انت شايفين مسكالك الرضاعه عاد وانت قد الباب كده.
صالح بغمزه لليث:جرا ايه عاد ي ليث ايه الي بتقوله ده عيب كده.
ليث بمكر ومرح :واه ي عمي عايزين اقول ايه لواحده عندها 50سنه عاد.
لتتحدث هي بغضب وغيظ:.
_خمسين عفريت لما يننطووك ويركبوك انا غلطانه ان قعد معاكم اصلا انا طالعه فوق ده انتوا تسدو النفس لتنظر لهم باحتقار وتصعد الي الأعلى لينظرون الي بعضهم ثم ينفجروا ضاحكين ليسرعوا سريعا الي الخارج للذهاب لبيت بدران.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏💝💝💝💝💝🙏🙏🙏🙏🙏🙏💝
في بيت بدران :٠٠٠٠٠
كانوا يجلسون الجميع وهم يتحدثون في كافه الامور الذي تخص الزواج اما هم فكانوا صامتين يختلسوا النظرات الي بعضهم البعض منها نظرات عتاب قلق خوف واستغراب ليقاطعهم صالح وهو يتحدث بنبره جاده.
صالح :متجوموا ي عرسان تاخدوا عرايسكم وتتحدووا شويه مع بعض عاد ولا ايه رايك ي بدران ي اخويا.
ليتحدث بدران ببسمه بشوشه :٠٠
_اتفضلوا طبعا البيت بيتكم ي ولاد الغالي ده النهارده اسعد يوم في حياتي انكم دخلتوا بيتي والمياه هترجعي لمجاريها.
ليربت صالح علي كتفه بحنان :٠٠
صالح :يارب يسعد كل إيامنا ويجعلنا في سعاده وهنا علطول.
هنيه بسعاده عارمه لبناتها :امين ي يارب العالمين.
بدران بنبره جاده :شهد خودي حور واقعديها في مكانها الي بتحبه مع ليث وتقعدوا هنا قدامنا ماشي.
شهد بطاعه :حاضر ي ابوي حاضر.
ليتقوم شهد بمساعده حور اما شمس فكانت قبل ان تتحرك شعرت بيده تساعدها وهي يسير الكرسي لها لتنظر له باستغراب اما هو فقد شعر بنظراتها ولكنه تجاهلها بحرافيه حتي لا ينكشف امره.
عند شهد وزين :٠٠٠٠٠♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
كانت تجلس وهي تنظر له بكل غرور فها هو ياتي الي بيتها لكي يطلبها لزواج بنفسه كان يشعر هو بالغيظ من محاوله اثباتها له انها انتصرت عليه اما هو فكان ينظر لها بنظره توحي بالكثير نظرات تربكها لكنها تحاول جاهده ان لا تكشف ذلك لتتحدث اخيرا بعد وقت من الصمت.
_شهد بغرور :والله وجيه لحد عندي بنفسك ي زين ياه مشوار طويل مشيته وكنت متاكده ان دي نهايته انك هتجيلي برجليك لحد هنه فاكر زمان كنت تقول عليا عامله زي الراجل ومحدش هيرضا بيا اديك انت اهو جيتلي لحد عندي برجليك.
ليضحك هو ضحكه عاليه استفزاتها كثيرا ليتحدث هو بصعوبه من بين ضحكاته ٠
_هههههههه لا بجد ضحكتيني بصراحه راي فيكي زمان لسه متغيرش لسه شايف فيكي الواد بتاع زمان الي كانت دايما تضرب الصبيان وكانت دايما تقف تتحداني اوعي خيالك يروح ل بعيد عاد انا اذا كنت هنه فانا علشان عمي الي مقدرش ارفضله بس اذا كنت هاحب واتجوز هحب وتجوز ست مش واحد صاحبي بصي لنفسك في المرايه وانتي تعرفي.
شعرت شهد بجرح كرامتها وانوثتها لتتحدث بتحدي مالوف فيما بينهم من زمان لتتحدث وهو ينظر باهتمام الي عيناه الذي لمعه بهم الدموع من تحت نقابها.
_شهد بتحدي وكبرياء :ماشي عاد ي زين هنشوف بجا انا منفعش اكون ست ماشي انا هخليك تشوف الي عمرك مشوفته وتعترف انك غلطان كمان وانوثتي الي جرحتها دلوقتي انا هعرفك قيمتها.
ليقوم الاخر بابتسامته المهلكه ليتحدث بالقرب منها وهو يهمس في اذنها ليتحدث بهمس قاتل فمن تكون هذه لتتحدا زين الحديدي فهو يعترف انه لم يشعر باي مشاعر اتجاهها لكن يريد ان يكسر عنادها ويعلن سيطرته عليعا٠
_سلامه انوثتك دي انا هكشفها بنفسي وانتي في حضني وعنادك ليا زمان هقلبهم لضعف يبان بس بين ايديا ههخليكي انتي بنفسك تعلني استسلامك ليا هتبقا ملكي بكل حته فيكي لان لسه متخلقتش الي تتحدا زين الحديدي ليغمز لها بوقاحه تراها فيه ولا اول مره لتبتسم بشده من تحت نقابها لتشعر وان القادم سيكون أجمل.
عند سليم وشمس :♥️♥️♥️♥️♥️♥️
كانوا يجلسون وهم ينظرون الي بعضهم نظرات عتاب ليتذكروا وفي نفس اللحظه سويا ماذا كانوا يعيشون سويا في الماضي ٠
فلاش باك :٠٠٠٠٠٠٠٠
في جنينه فيلا الحديدي :٠٠
كانت تجلس ذلك الجميله شمس علي كرسيها المتحرك ذات الخمس اعوام بضفائرها الجميله وهي تشجع معشوقها وهي تصقف بيدها الصغيرتين.
_شمس برافوا عليك ي سليم يلا اغليبهم كلهم مش عيزاك تخسر واصل.
لينظر لها سليم بنظرات عشق وحب ليقاطعهم صديقه وهو يرمي الكره بعيدا لتتصدم بيدها لتصرخ الما ليسرع إليها سليم بقلق وخوف ليتحدث بلهفه ٠٠
سليم بخضه:مالك ي شمس وجعاكي طمنيني.
لتتحدث هي بوجع والم ونبره شبه باكيه :٠
_وجعاني جوي جوي ي سليم.
سليم بقلق وخوف وهو يدلك لها يدها بحنان ٠
_سليم بنبره عاشقه :سلامتك ي قلب سليم.
ليفيقوا من شرودهم على تنهيده الم صدرت منه ودموع وجع والم منها تسمحها سريعا من تحت نقابها لكنه لايخفا عليه شئ كهذا فهو يعلمها جيدا فهي عشق عمره ليقطع ذلك الصمت.
سليم بنبره مهزوزه:عامله ايه ي شمس.
لتتطلع اليه لترسم علي وجهها الجمود بصعوبه بالغه لتتحدث.
_كويسه الحمد لله ي دكتور سليم.
لينكمش وجه بالعبوث فمن متي وهي تتحدث معاه بذلك الرسميه لكن هذا حقها فهو من تخلي عنها هو من صدق ماسمع واخذها بذلك الذنب لكنه تنهده تنهيده عاليه ليقسم لذاته انه سيدؤاى ذلك الجرح ويسترجع شمس حبيبته من جديد ٠٠
عند ليث وحور :♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
كان كلا منهما ينظر امامه بسكوت تام فهم لا يعرفون بعضهم علي الاطلاق ولما يعلموا ماذا يقولون ليقطع ذلك الصمت القاتل ليث بمرحه المعتاد.
ليث بمرح :اقولك حاجه بس متزعليش مني.
حور بخجل :قول.
ليث بمكر :انت كويس انك مش بتشوفي عاد.
لتنظر له بحده وغضب التحدث بغيظ.
_اكده كتر خيرك علي العموم انا مطلبتش منك انك تتجوزني انت الي جاي لحالك وتقدري تمشي ليقاطعها ليث بحده اخافتها.
_بس ايه عاد بلعه راديو انا بضحك معاكي هقولك حاجه تتضحكيك بدل السكات الي احنا فيه ده كنت هقولك كويس انك مش بتشوفي لانك مش هتقدري علي جمالي ده وانا جاي البنات عمال يغما عليها بره من جمالي لتتطلق هي ضحكه من القلب علي دعابته ليسرح بها ليث كم هي جميله وبرئيه ايضا ليقسم لذاته انه سيعوضها عن كل شى احزنها في ذلك الحياه ٠
ليقاطع الجميع صالح وهو يتحدث بسعاده لتحقيق امنيه أخاه ليتحدث ٠
_مبروك ي ولاد احنا حددنا انا وعمكم بدران الفرح الخميس الجاي ٠
يتتتتتتبع
🙏🙏🙏🙏💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝
هستنا رايكم ي غالين دمتم في رعايه الله وحفظه ٠
احفاد الحديدي :٠٠٠
بقلمي رنا احمد :٠٠٠٠٠البارت السادس من احفاد الحديدي :♥️♥️♥️♥️🙏🙏🙏🙏
يريت تفاعل ي جماعه لاني مضايقه جدا كل يوم يقل عن الي قابله لو سمحتوا يريت التفاعل ميقلش ويبقي زي اول بارت علشان اقدر اكملها بحماس ٠٠٠٠
بقلمي رنا احمد ✍️
في فيلا الحديدي :٠٠٠٠٠
في غرفه صالح :٠٠
كانت تقف وهي تستشيط غضبا فتغيب اسبوع عن المنزل ترا كل ذلك يحدث من وراءها لتتحدث بغضب وتوعد.
_انتي متاكده من الكلام ده عاد ي بت ي سلمي.
لتتحدث الأخرى بحزن وغيظ.
_صح صح والله ي مرات عمي وزمانهم هناك دلوقتي وبيتفقوا علي كل حاجه وانا هموت بقهرتي هنه.
لتتحدث الاخري بتوعد.
_والله عال ي صالح هو ده الي اتفقنا عليه.
لتتحدث الاخري بانتبه.
_اتفقتوا علي ايه ي مرات عمي.
لتتحدث الاخري بغضب وحده.
_كنت متفقين نجوزوا زين وسليم لبنات اختي الاتنين.
لتصرخ الاخري بغضب وقهر.
_لاع سليم لاع علي جثتي.
لتنظر لها الاخري بنظره خبيثه.
واه عليكي ي بنت هدي لساكي عشقها لحد دلوقتي بعد مسابك وراح يتجوز غيرك.
لترد الاخري بدموع ووجع وعشق لا ينتهي.
_وهفضل عشقاه طول عمري ده حب عمري كله ده النفس الي بيطلع مني ومش ممكن اسيبه واصل.
لتلمع الاخري عيناها بخبث ومكر لتتحدث.
_يبقا اتفاقنا عاد ي بت ايدينا في ايد بعض ونخربوا الجوازت دي.
لتتحدث الاخري بحماس شديد ومكر.
_لا ي مرات عمي انا عندي خطه هعملها ومجهزلها صح وهنفذها علطول.
صفيه بانتباه:ايه هي ي بت.
سلمي بحماس:هقولك ي مرات عمي لانك انتي الوحيده الي بتفهميني.
في الاسفل :٠٠٠
صالح بسعاده :مبروك ي ولاد.
ليرد الشباب بسعاده :الله يبارك فيك ي عمي.
صالح :يلا راحوا ناموا الاسبوع ده عندنا حجات كتير لازم نعملها وبكره هتخرجوا انتوا وعرايسكم تنقوا الشبكه وطبعا شبكه تليق باحفاد الحديدي فاهمين.
ليوامه الشباب بطاعه واحترام ل عمهم لتقاطعهم صوتها بنبره حاده.
_حمد الله على السلامة ي عرسان طب مش كنتوا تاخدوا مرات عمكم الي ربتكم برضه بس هقول ايه عاد اذا كان عمكم مفهمش في الاصول ومهنش عليه حتي يقولي هتفهوموا كيف في الاصول.
ليتحدث صالح بنبره غير قابله للنقاش.
_اطلعوا انتوا دلوقتي لفوق علشان ترتاحوا.
ليواموا له بهدوء ليصعدوا الي الاعلي ليتحدث صالح بغضب.
_جرا ايه ي حرمه متتكلمي عدل امال ايه الي بتقوليه ده.
لتتحدث الاخري بغضب.
_بقول الي كان مفروض يحصل ي صالح مش مرات عمهم انا برضك وبعدين انا مش قولت نجوزهم ل بنات اختي ايه الي وداهم لبنان بدران.
_ليتحدث الاخربسخريه واستهزاء :٠
_بنات اختك الي سيرتهم علي كل لسان الي كل يوم مع واحد شكل ده عمره مكان هيحصل واصل دول ولاد اخوي ولادي الي ربتهم وهيتجوزوا الي يستاهلوهم ويصونوا شرفهم وعارضهم فاهمه ولو انتي بتقولي الي ربتيهم صح يبقا تفرحيلهم وتخليكي معاهم في الي جاي انا طالع انام تصبحي علي خير.
لتتحدث الاخر بهمس وبنبره مكر وخبث ٠
_ماشي ي صالح ماشي انت متعرفش صفيه لما بتحط حد في دماغه بيحصل ايه.
في غرفه زين :٠٠
كانوا يجتمعون الثلاثه كلا منهما يفكر في القادم يفكر في الذي ستصبح بعد عدده ايام زوجته ليقاطعم حديث زين بنبره مترقبه.
_مالكم عاد ساكتين اكده ليه.
ليتحدث ليث بابتسامه ساحره وحالمه فيمن خطفه قلبه من الوهله الاولي.
_انا فرحان جوي جوي ي زين بجد اول مشوفه حور حاسيه احساس جميل جوي احساس جديد كنت عايز اطمنها واقولها اني هفضل معاكي واحميكي.
_وانت ي دكتور ساكت ليه عاد.
قالها زين وهو ينظر الي سليم الذي يجلس صامتا من وقت الرجوع ليرد سليم بتنهيده عاليه.
_عايزني اقول ايه ي زين.
زين ببساطه:اقول الي حاسه عاد.
ليقف الاخر ويسير لناحيه الشباك ببط وهو يتأمل المنظر الجميل ويسرح في معشوقته.
_انا مهمتي صعبه جوي جوي ي زين شمس كانت بتحبني من زمان بس انا اتخليه عنيها والاحساس الي انا ضيعته ده مش هعرف ارجعه بسهوله.
_بس هي واضح انها بتحبك جوي.
قالها ليث بمنتهى البساطه والبراه ليبتسم له زين يبتسم علي أخيه الذي يرا ان مادم الحب موجود فهو قادر علي الإحاطة بكل الحواجز.
_وانت عاد ي اخوي مش هطمنا عليك زي مببطمن علينا كده.
قالها سليم ل زين الذي دائما كل ميشغله هو الاطمئنان علي اخواته ليتحدث زين بنبره جاده وثابته.
_اظن الموضوع ده اتكلمنا فيه انبارح وقولتلكم على جوايا كله مفيش حاجه تانيه اتكلم فيها يمكن دايما حاسس نحيه شهد انها البنت العنيده الي كانت دايما بتقف في وشي زمان والي عايز اكسر عنادها دي صدقوني مفيش جوايا ليها اكتر من كده تصبحوا علي خير عاد لان ورايا هم بكره في الشركه ليرحل زين الي غرفته تحت نظراتهم الداعيه له بالسعاده والهنا معمن يحب.....
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في منزل بدران :٠٠٠
كانت تجلس هنيه مع بناتها الثلاثه لتتطمن عليهم وتعرف مارايهم في ذلك الزواج.
لتتحدث هنيه ببسمه واسعه:ي عني الحمد لله كل واحده منيكم مرتاحه ل عريسها ومبسوطين ده الي يهمني ي حبايبي.
لتربه شهد علي يدها بحنان لتتحدث ٠
_اطمني ي امي عاد قولنالك كل زي الفل.
_وانتي ي شمس.
قالتها هنيه بترقب لترد الاخري بتنهيده عاليه.
_الحمد لله ي اما اطمني في الاول والاخر اي عايزه ربنا هيكون وزين وسليم وليث متربين وكويسين.
_وانتي ي حور.
قالتها بهانه لذلك التي تجلس صامته علي وجهها ابتسامه واسعه عندما تتذكر مرحه دعابته الخفيفه حنانه البالغ اذي لمسته من اول لقاء لتفيق من شرودها الجميل علي لكزات شهد بغيظ في كتفاه لترد بزهق ٠
_فيه ايه ايه ي شهد عاوزه ايه طلعتيني من احلي حلم.
لترد شهد بغيظ.
_ما امك بقالها ساعه عماله تنده عليكي وانتي ولا انتي هنا ي ست اليسا انتي.
لتتحدث بهانه :قوليلي ي حور ي بنتي ايه رايك في ليث عاد.
حور ببسمه خجوله:زين ي اما انا مرتاحه معاه متقلقيش.
لتتنهد بهانه بارتياح بالغ للاطمئنان علي بناتها لتتركهم وترحل في سعاده.
لتتحدث حور بمغزا.
_احممم الا قوليلي ي شمس هو ليث شاكله كيف.
شمس بلامباله:شكله عاد راجل هيكون شكله ايه.
حور بغيظ:لا والله متشكرين عاد ي اختي علي المعلومه.
شهد بضحك:ههههه استني ي حور انا هقولك بصي ليث امور عاد شكله زين جوي جوي مضحكش عليكي لما اقل انه بيدوخوا البنت وراه.
شمس بخبث:حلو جوي الكلام ده بللذات لو وصل ل زين ويعرف انك عماله تتغزلي في اخوه كده.
شهد بخوف تجاهد لاخفائه :ولا يهمني عاد ده انا شهد.
ليظلوا هكذا بين مرحهم ودعابتهم الجميله وتفكير كلا منهم فيما سيحدث في القادم.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في فيلا على المنشاوي :٠٠٠
كان يجلس علي بشرود علي مائده الافطار ليقاطعه مراد بابتسامه مرحه.
مراد بابتسامه:صباح الخير ي بابا.
ليرد علي بنبره قلقه.
_صباح النور ي مراد.
ليشعر مراد بانه والده ليس علي مايرام ليتحدث بقلق.
_انت كويس ي بابا بخير.
ليرد الاخر بحده اثر قلقه وتوتره وتفكيره.
_ايوه ي مراد قولتلك كويس مفيش حاجه قلقان علي اختك الي مصممه تقلقيني عليها وتموتني من الرعب.
ليربت مراد علي يد والده بحنان ٠
_اطمن ي بابا دي نور ميتخافش عليها.
ليقاطعم هاتف مراد وهذا لم يكن الاليث.
مراد بسعاده:ليثو حبيبي عامل ايه بتقول ايه لا مش ممكن فرحك الخميس الجاي طبعا هاجي ودي عايزه كلام مبروك ي صاحبي الف مبروك سلام ي حبيبي سلام.
ليتسال علي بشك ٠
_فرح مين ي مراد ومين ليث ده.
ليرد مراد بعفويه وثبات.
_ده ي بابا ليث الحديدي اخو زين الحديدي مانا قولت ل حضرتك عليه لما كنت بقول نور انهم من انضف الناس كان بيكلمني يعزمني علي فرحه الخميس الجاي في قنا سلام بقا ي بابا لاني اتاخره علي ميعادي سلام ليرحل مراد ليقوم علي كالاسد الجامح وهو يكسر كل ماعلي الطاوله بغضب شديد ليتحدث بصوت لاهث وانفاس مرتفعه.
_هو مفيش غيركم ي ولاد الحديدي ولا ايه سيبتلكم قنا زمان مصممين تفضلوا ورايا وراءه ولادي بس لا مستحيل اسيب السر الي فضلت اداريه سنين انه ينكشف مستحيل.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في شركه زين :٠٠٠٠٠٠
كانت تجلس نور في مكتبها بزفر وغضب فقد عيناها زين مديره الحسابات في الشركه وذلك بعيد عن مكانه تتمناه كانت تتمانا ان تصبح السكرتيره الخاصه بيه لتكون قريبه من كل لتتاكد عن الذي تبحث عنه ليقاطعها مروان.
مروان بجديه :استاذه شروق زين باشا طالب يقابل حضرتك.
نور بحماس:حاضر هروح حالا.
من داخل مكتب زين :٠٠٠٠
كان يجلس زين وهو يتابع ملفاته باهتمام لتتطرق الباب لياذن لها بالدخول لتتحدث برسميه.
نور بثبات :حضرتك طالبتني.
ليلتفت لها زين ليتصمر مكانه من ذلك العيون الخاطفه الذي تشع نور وجمال لما ياخد باله من قبل من ذلك العيون الساحره الذي تختبي وراء نقابها وهذا الحال لما يختلف عنها الكثير ف زين ليديه هيبه خارقه وجاذبيه قادره علي جذب الجنس الاخر للتتذكر عندما راته للمره الأولى له ليفقيقوا من شرودوهم علي هاتف زين ليرد باضطراب نتيجه مكان يشعر بيه من احاسيس جديده بالنسبه له لم يشعر بيها من قبل ليتحدث سريعا.
_ايوه ي عمي انا قربه اخلص وهكون في البيت علطول تحت امرك ي عمي مع السلامه ليغلق الهاتف سريعا ليتحدث ويدعي الثبات.
_احممم اتفضلي ي انسه شروق اتفضلي.
لتجلس نور بتوتر وقلبها ينبض بشده ليتحدث زين.
_حضرتك هتكوني السكرتيره بتاعتي مع مروان لان الشغل الفتره الي جايه هيبقا كتير اوي وهيتقسم مابينكم.
لتتحدث هي بسعاده وحماس لانها ستكون قريبه منه لكن لاتعلم اذا كانت سعيده بانها ستكون قريبه منه لتنفيذ مخاططها ام للشي اخر
اما هو فكان سعيد عندما راي سعادتها في عيناها فماذ يحدث ي زين من متي وانت ذلك ضعيفا لهذا الحد ولكن افاقه سريعا عقله الذي نهره بشده ليذكره بشهد الذي ستصبح زوجته بعد عده ايام ليعاود سريعا الي عمله. (سنري ماذا سيحدث بين زين ونور 💖💖)
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
في شركه شريف الصواف :٠٠٠٠
من داخل مكتب شريف :٠٠٠
كان يجلس شريف علي مكتبه وهو يضع قدميه اعلي المكتب ويضع علي قدميه الاب توب الخاص به ويمسك بكأسه بيده ليقاطعه صوت طرقات لياذن بالدخول وهذا لم يكن الا ليو.
ليتحدث ليو بحده خفيفه ٠
_لحد امتا ي شريف.
ليلتفت اليه الاخر ببروده المعتاد ليتحدث بالامباله.
_قصدك ايه.
ليقوم ليو بغضب شديد.
_قصدي علي عائله الحديدي الي اتفاقنا ندمرها سواء ده غير الصفقات الي بياخدوها عيني عينك وانت مصمم تفضل في الشراكه معاهم والبوص على اخره من الموضوع.
_ليقوم شريف بغضب كالاسد الغاضب وهو يرمي كاسه ارضا ليتهشم ليمسك ليو من ملابسه ليتحدث بنبره لا تقبل النقاش.
_اخر مره تكلمني بالطريقه ياما تحضر كفنك ثانيا البوص بتاعك ده كلامه يمشي علي اي حد الا شريف الصواف ثالثا التار الي بيني وبين عائله الحديدي ملكومش دعوه بيه خالص كل الي بينا الصفقات الي بياخدوها والصفقات دي هتبقا لينا قريب اوي وكلامي ده مش هقرره تاني سامع لينفضه بعيدا بعنف شديد ليتيقن ليو ان شريف اصبح قوه لا يستهان بيها ليتحدث ليو من بين انفاسه المتسارعه.
_انت بقيه اسد ي شريف بقيه مستعد تاكل كل الي حواليك بس ده مينفعش في شغلنا الي فوقينا مبيرحموش.
_الي فوقك انت لكن انا الكل تحت رجلي واخر مره هقولك الكلام ده وتوصلوا للبوص بتاعك صفقات عائله الحديدي كلها هتبقا ليكم غير كده محدش يدخل في الي بيني وبين العائله دي مفهوم.
مفهوم ي شريف.
قالها ليو سريعا لتفادي الامر فانه علم جيدا ان شريف حاليا في وقت لا يسمح له بالنقاش.
اما الاخر كان يقف ويدير له ضهره لتفر دمعه ليمسحها سريعا من عيناه ليشعر بقلبه يشع كره لذلك العائله الذي كانت سبب في تتدمير حياته ليقسم علي الانتقام منهم اشد انتقام.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في فيلا الحديدي :٠٠٠٠٠
كانت تقف سلمي في المطبخ بنظرات مضطربه وهي تنظر يميانا ويسارا وهي تتضع بعض الحبوب داخل القهوه الخاصه ب سليم لتقاطعها الاخري بخضه ممارات وهذه لما تكن الا سعديه الخادمه.
سعديه الخادمه بخضه:انتي بتعملي ايه عاد ي ست سلمي.
لتمسكها سلمي بغضب شديد وهي تكتم انفاسها وتحدثها بوعيد وتهيديد.
_اسمعي ي بت حسك عينك تجيبي سيره بلي شوفتيه ده هقطع خبرك فاهمه.
_انا مشوفتش حاجه مشوفتش حاجه الله يخليكي ي ست سلمي انا عندي عيال ايتام بربيهم ابوس ايدك.
قالتها سعديه بتوسل وهي تحاول التقاط انفاسها لتتحدث الاخري بنبره لا تحمل النقاس.
_اسمعي ي بت تاخدي القهوه دي لاوضه سليم بيه عارفه لو حد غيره شربها هقطع خبرك فاهمه.
_فاهمه فاهمه لتسرع سعديه الي تنفيذ ماطلبه.
بعد بعض الوقت.
كانت تمشي سلمي ذهابا وايابا بزفر وغضب تنتظر ذلك الغبيه لتخبرها ان كل شي صار علي مايرام.
لتسرع إليها سعديه بانفاس هالثه لتقترب منها بغضب شديد وغيظ لتتحدث.
_ايه ي غبيه كنتي فين كل ده عاد.
سعديه باسف:انا اسفه ي ست سلمي ست هدى ندمه عليا ومعرفتش افلت منها غير دلوقتي.
سلمي بغضب:المهم عاد نفذتي الي قولتلك عليه.
سعديه بتأكيد :ايوه ي هانم سليم بيه هو الي شرب القهوه في ساعتها اول مطلعه وكان لحاله في الاوضة.
سلمي بحماس وسعاده لتنفيذ مخطاطها ٠
_كد عال جوي البت فاطمه قالت انه هيبقا مدروخ شوي ساعتها هقول انه طلعت اديله القهوه اعتادي عليا وساعتها هجوزك ي سليم واعيش معاك عمري كله ي حب عمري لتسرع بسعاده الي الأعلى.
في غرفه سليم :💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
كانت تمشي علي أطراف صوابعها ببطا لتتدخل وتغلق الباب من وراءها لتراه غافلا علي سريره لكن يأن من للوقت لاخر لتشعر بالسعاده لتتاكد من مفعول الحبوب لتقوم سريعا بقطع عباتها الذي ترتديها لتظهر بقميصها الأحمر الذي يظهر اكثر مايخفي لتقترب منه بدلال وتجلس بجانبه وهي تملس على خصلات شعره الناعمه كالحرير فكان يدفن راسه في السرير ويعطي لها ظهره لتتحدث هي بسعاده بالغه واخيرا سيحدث ماكانت تتمناه منذ سنوات.
_يااه ي حبيبي اخيرا هيجي اليوم الي حلمت بيه عاد متزعليش مني ي حبيبي انت الي اضرتني اعمل كده ياما قولتلك اني بحبك وانت عارف اكده اني بموت في التراب الي بدوس عليه برجلك عمرك مهتلاقي حد يحبك زي واصل دلوقتي هكون في حضنك ي حبيبي حتي لو غصبن عنك بس هي دي الطريقه الوحيده الي هنتجوز بيها لم تشعر بذاتها عندما طلقه صفعه قويه اسقتتطها ارضا بعنف لتنظر من كان يقف امامها وعيناه تقسم بالجحيم الهالك اليها لتتاكد انها هالكه لا محاله فقد وقعت في يد مالم يرحم ووقعت هي في الفخ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠يتببببببببع.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏