أخر الاخبار

رواية أحببت طفلتي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم سحر نصر

رواية أحببت طفلتي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم سحر نصر


رواية أحببت طفلتي الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس بقلم سحر نصر


الفصل_الاول

في احد الاحيااء الراقيه في مدينه القاهره يجلس رجل في الثلاثين من عمره وبجواره زوجته 

سميره/ هنعمل ايه مع البنت دي دي كل حاجه بقت ليها واحنا ملناش حق في اي حاجه خالص

عاصم بشر/ هنخلص منها وبكده يبقي كل حاجه بقت لينا احنا الأملاك والفلووس كلها لينا احنا وزي مخلصت من ابوها وامها خلصنا منها هنخلص منها هي كمان احنا استنينا عليها كتير أصلا اتصرفي في الموضوع ده ياسميره 

سمييره / حاضر انا هتصرف 

*************************

في مكان تاني في نفس المدينه

عز/ شد حيلك يارحيم ربنا يجعلها اخر الاحزان

رحيم بعيااط بابا هيوحشني اوي اوي انا مكانش ليا حد غيرو ياعز 

عز/ متقولش كده يارحيم انا جنبك اهو وعمري مهسيبك

رحيم/ ربنا يخليك ليا ياعز ياارب 

سحر بزعيق/ انت لسه قاعد هنا 

رحيم/ اومااال عايزاني اروح فين ده بيت ابوياا ومش هسيبو 

سحر بسخريه/ بيت ابوك ده كان زمان دلوقتي بقه بيتي انا وعيالي بس ابوك كتبلي كل حاجه بإسمي قبل ميموت 

رحيم بزعيق/ انتي كدااابه بابا لايمكن يعمل حاجه زي كده ابدااا ابداااا

سحر/ وانت قليل الادب ويلا اطلع بره بقه بدل مخلي للشغالين يطردون بره 

رحيم بغضب/ انا هخرج دلوقت بس مسيري هرجع يامراات ابويااا

سحر/ يلا في داااهيه 

رحيم قام هو وعز علشان يمشي انفاجأ بأختو بتنادي عليه 

رغد/ رحيم رحيم

رحيم/ نعم

رغد/ متصدقش ماما يارحيم بابا معملش كده انا متأكده ان هي ال عملت كده 

رحيم/ عارف يارغد

رغد بحزن/ طب انت هتروح فين دلوقتي يارحيم

رحيم/ مش عارف يارغد

رغد بعيااط/ خودني معاك يارحيم ارجوك متسبنيش انت عارف اني مقدرش اسيبك تبعد عني 

رحيم/ ياحبيتي مينفعش انتي عندك مدرسه ولازم وخليكي هنا واتأكدي اني ان شآء الله هرجعلك

رغد/ خد بالك علي نفسك يارحيم وخد الفلوس دي

رحيم/ جبتيها منين

رغد/ سرقتها من ماما

رحيم/ لا مش عايزها

رغد/ دي فلوس بابا ومن حقك وخد بالك من نفسك يارحيم

رحيم باس اختو وحضنها ومشي هو وعز

عز/ هتعمل ايه يارحيم

رحيم / هسافر اسكندريه

عز/ والمدرسة بتاعتك ياعز

رحيم / انا لازم ابعد فتره وبعدين ارجع انتقم منها

عز/ انا معاك في اي حاجه يارحيم ومش هسيبك 

(عز ورحيم صحاب من زمااان كان ابو رحيم ووالدتو عايشين في سكندريه قبل ميبقي غني في شغلو وكان جيران هو وعز ولما والدتو توفت اتجوز سحر وسافرو القاهره والوقت ده رحيم كان عندو(١٥) سنه )

********************************

سحر بغضب/ كونتي فين يارغد

رغد/---------

سحر/ رودي عليا

سامح/ تلاقيها زعلانه علشان حبيبها

سحر/ رودي عليا يارغد

رغد/ كنت بشوف اخويا ياماما

سحر بزعيق/ متقوليش عليه اخوكي انتي معندكيش اخوااات غير سامح وبس فاهمه ولا لأ

رغد بزعيق/ لا ده اخويا وهيفضل اخويا وربنا هيحاسبك علي ال انتي عملتيه ده انا مش هسامحكو ابداااا ابداااا هيعمل ايه دلوقتي بعد مطردتيه اعتبريه زينا حرااام عليكي حراام عليكييي

سحر بزعيق/ انتي ازاااي تعلي صوتك عليا كده ياقليله الادب انتي الظاهر عايزه تتربي من اول وجديد 

اتفضلي اطلعي علي ؤضتك يلا علي فووق

سامح بمكر/ متضايقيش منها ياماما بكره تعرف انك ال عملتيه ده لمصلحتنا كلنا 

سحر/ ربنا يخليك انت ليا وتكبر كده علشان تدير الشركه وتخافظ علي فلوسنا 

سامح/متقلقيش ياماما الايام بتجري وبكره اكبر وابقي اكبر رجل اعمال في مصر

سحر/ حبيبي انت انت اغلي حاجه في حياتي انت والهانم دي وعملت كل ده علشان خاطركم انتو 

سامح/ عارف ياماما عارف

**************************

زينب/ الحق ياعبدو الحق

عبدو/ ايه في ايه يا ليه

زينب/ عايزين يقتلو الست هانم الصغيره

عبدو بصدمه/ انتي ايه ال بتقوليه ده هو الشر وصل لكده معاهم

ذينب/ احنا لازم نلحقها ياعبدو اخنا ياما البيه ابوها عيشنا في خيرو وعيالنا كمان انا مش هقدر تشوفهم بيؤذو الهانم الصغيره كده 

عبدو / طب هنعمل ايه

ذينب/ انا نتصرف

سميره بشر/ اعمل معاكي ايه يابنت ريم 

ذينب/ انا هقولك ياهانم

سميره يخضع/ قصدك ايه

ذينب/ قصدي ال في بالك ياهانم

سميره/ طب ختعملي ايه

ذينب/ في واحده اعرفها بتاجر في اعضاء الأطفال هروح ابيعها ليها

سميره/ طب وانتي ايه ال يجبرك علي كده 

ذينب بضحك/ الفلوس ياهانم الفلوس

سميره/طيب ياذينب روحي وليكي الحلاوه مني بس خليني منها علي الاخر

ذينب/ حاضر ياهانم

ذينب شالت البنت الصغيره وخرجت بيها بره الفيلا

ذينب بحزن/ علي عيني والله يابنتي بس كده احسن مايقتلوكي ال معندهمش ولا قلب ولا رحمه دول وانا متأكدة انك في يوم هترجعي وهتاخدي حقك منهم

ذينب خلعت سلسله ولبستها للبنت الصغيره وكانت سلسله دهب ومكتوب عليها اسم مامتها (ريم)

ذينب/ انا متأكده ان ربنا هيحميكي يابنتي والله مفيش بإديا حاجه كنت عملتها يااارب احميها يااارب وخاافظ عليها من شرهم وربنا ينتقم منهم يااارب 

ذينب حطت ريم علي رصيف في الشارع وسابتها ومشيت ورجعت تاني الفيلا

سميره/ ها طمنيني

ذينب/ كلو تمام ياهانم حوطي في بطنك بطيخه س

صيفي واتفضلي هدومها اهي ال يثبتك أنها دلوقتي مع امها وأبوها

سميره بسعاااده/ شاطره ياذينب شاااطره خودي الفلوس دي ليكي خودي ياذينب ولما تحتاجي حاجه قوليلي

ذينب حاضر/ عن اذنك يا هانم

ذينب مشيت راحت لجوزها

عبدو/ ها ياذينب

ذينب/ ليها رب اسمو الكريم ياعبدو انا واثقه أن هي هتيجي في يوم واحد حقها منهم وحق ابوها وامها منهم 

عبدو/ يااارب ياذينب ربنا يحميها يااارب ياذينب انا عارف انها غاليه عليكي بس ادعيلعا

ذينب/ دي غاليه وبنت غاليين ياعبدو ربنا يحميها ياارب

****************************

عز/ ها يارحيم هتعمل ايه يابني

رحيم/ هنروح علي محطه القطار علشان نسافر اسكندريه

عز/ بس لسه فاضل ساعتين علي القطر هنعمل ايه في الوقت ده

رحيم/------------

عز/ بكلمك يارحيم انت روحت فين يابني

رحيم/ انت شايف ال انا شايفو ده

عز/ اي ده طفل صغير

رحيم/ تعالي نشوفو ياعز تعالي

رحيم وعز راخو يشوفو الطفل 

رحيم نزل لمستوي الطفل وشالو من علي الارض وخادو في حضنو

عز/ مين ال المفتري ال يرمي طفل في الشارع كده

رحيم/ الظالمين كتير ياعز

عز/ طب هنعمل معاه ايه

رحيم/ دي بنت ياعز بنت وزي القمر شبه الملائكه منو لله ال رماها في الشارع كده

عز/ اه صح دي لابسه حلق بقولك ايه في دار ايتام قريبه تعالي نروح نوديها هناك

رحيم/ لا مش هوديها ملجأ انا

عز/ اومال

رحيم بحب/ هتيجي معايا انا حبيتها اوي وهي الظاهر حبتني شوفت نامت ازااي اول محضنتها ربنا اكيد عوضني بيها بدل ابويا واختي ال اتخرمت منهم مستحيل تسببها ياعز مستحيل


الفصل (2) لو لقيت تفاعل هنزل فصل كمان بسرعه

عز/ دي هتبقي مسؤوليه كبيره عليك اوي يارحيم معتقدش انك هتقدر عليها

رحيم/ انا مش هسيبها ياعز شوف شكلها بريئه ازاااي 

يلا بس وان شاء الله ربنا هيقدرني واعرف اربيها

عز/ يلا ياصاحبي

رحيم وعز وصلو اسكندريه ورحيم دخل شقتو وخد البنت في حضنو ونامو 

بعد وقت كبير صحي رحيم علي صوت البنت 

رحيم بنعاس/ انتي صحيتي كويس ان انا جبتلك حاجات وانا جااي علشان كونا هنتسوح واحنا اخر الليل كده 

تعالي بقه ياست البنات 

رحيم غير للبنت همومها ولبسها هدوم جديده وشاف السلسله ال لبستها

رحيم/ اسمك حلو اوي ياريم وانتي زي القمر أصلا 

وكمان بتضحكي ده انتي رايقه اوي ياريم

رحيم/ اه نسيت اعرفك بنفسي بالنسبه ريم 

انا رحيم وهنضطر نعيش سوا في البيت ده للأسف هتعيشي معايا بتضحكي ليه طيب كده هطيري عقلي 

الحمدلله اهو عز جه اهو

رحيم/ شوف ريم قمر ازااي ياعز

عز/ انت سميتها ريم

رحيم/ لا هي اسمها ريم 

عز/ المهم هتعمل ايه يارحيم

رحيم/ انا عضطر اكمل دراستي واشتغل في نفس الوقت

عز/ كتير عليك كده يارحيم

رحيم/ متقلقش ان شآء الله كل حاجه هتبقي تمام وانا متاكد ان ريم وشها عليا هيبقي حلو

عز/ انت بقيت مجنون ريم ولا ايه 

رحيم بضحك / ربنا يقدرني عليها يااارب 

مرت سنين كتير ورحيم كان بيجتهد علي نفسو اوي مأنكرش ان ريم وشها عليه كان حلو جدااااا ووجودها مأثرش عليه في اي حاجه بالعكس كان بيخفف عنو كتير اوي وضحكتها دي كانت بتنور حياتو ريم وصلت لمرحله الثانوي ال هي بدايه سن المراهقه وكان رحيم في الوقت ده اتخرج من الجامعه ودخل كليه تجاره وتخرج بمعدل امتياز وفتح شركه والشرطه كانت يتحقق ارباح كبيره وكل ده وعز مسابوش ولا لاحظه واحده 

رحيم/ يلا ياريم هنتأخر علي المدرسه 

ريم/ لاحظه وجايه اهو

خرجت ريم  كالعاده ضحكتها كانت بتنور حياه رحيم 

ريم بدلع/ شكلي حلو؟

رحيم/ زي القمر يلا بقه هنتاخر

ريم/ يلا يلا وبعدين براحه النهارده اول يوم دراسه ليا في المدرسه دي 

رحيم/ حاضر بالنسبه ريم 

اتفضلي اركبي العربية

رحيم كان سايق العربيه بس كان ملاحظ تصرفات ريم ال بقت غريبه بالنسبه ليه 

رحيم/ هو انتي بتعملي ايه

ريم/ دي مرايه وبشوف شكلي فيها 

رحيم بضحك/ ربنا يهديكي

ريم/ صحيح تعالي بدري النهارده علشان نتغدي سوا مش هاكل لوحدي تاني

رحيم/ خلاص يالمضه مكانش يوم بقه

يلا وصلنا

ريم/ سلام يارحيم هتوحشني بااااي

رحيم بحب/ سلام ياحبيتي 

غدير/ رييييييم وحشتييييييينيييييي

ريم / وانتي ومشتيني اوي اوي ياغدير

غدير/ هو برضو رحيم هو ال بيوصلك

ريم/ اكيد طبعاا رحيم ده كل حاجه بالنسبه ليا انا فتحت عيني في الدنيا لقيتو قدامي هو ابويا واخويا وكل عيلتي ياغدير

غدير/ ربنا يخليهولك ياختي 

ريم/ يااارب ياغدير يااارب 

                   ************************-*

رحيم / تسلم ايدك ياريم 

ريم/ شكرا شكرا دي اقل حاجه عندي

رحيم/ احكيلي بقه عملتي ايه في اول يوم في مدرستك الجديده 

ريم / يوم ممل اوي اوي والمدرسين غلسه والعيال غلسه اوي. 

رحيم بضحك/ كل حاجه غلسه كده 

ريم/ اوي اوي

رحيم / انتي قومي زاكري وانا هشيل الأكل ونعمل كوبايتين شاي ونقعد نتكلم سواا 

ريم/ اوكي 

ريم دخلت ؤضتها وشغلت الموبايل علي اغاني وفضلت سرحانه لدرجه ان رحيم دخل وهي محستش بيه خالص

رحيم/ هي دي المزاكره ياريم هانم

ريم بضحك/ معلش بقه سماح المره دي

رحيم/ اتفضلي 

ريم/ تسلم ايدك 

رحيم / مالك بقه حاسس اني بقالك فتره متغيره

ريم/ انا زي الفل اهو انا عايزه اشتري هدوم وحاجات كده يارحيم 

رحيم/ حاجات ايه ياعني ياريم

ريم بخجل/ حاجات ليا

رحيم/ ايه ياعني

ريم/ ميك اب

رحيم بصدمه/ ميك اب انا هقوم انام دلوقت ونكمل كلامنا بعدين ياريم

ريم/ طب هننزل امته

رحيم/ قولتلك نتكلم بعدي يلا تصبحي علي خير

ريم/ وانت من اهله

              ***************************

في الشركه

عز بضحك / ميك اب

رحيم/ بطل ضحك وقولي اتصرف ازاااي وبعدين بقالها فتره كده متغيره كل شويه تبص في المرايه وتقولي كده شكلي حلو وتسرح في شعرها وحاجه غريبه 

عز بضحك/ ده طبيعي يارحيم

رحيم/ ازاي ياعني

عز/ ريم دلوقتي في سن المراهقه ياعني مبقتش طفله يارحيم وهتلاقيها هتهتم بنفسها بقه بحيس أن تبان حلوه في كل وقت

رحيم/ ريم الطفله البريئه كبرت فجأه كده 

عز/ مفيش حاجه بتفضل علي حالها يارحيم بس انت لازم تفهمها أن هي دلوقت كبرت ولازم

رحيم/ لازم ايه ياعز اخلص انت هتتكلم بالالغاز

عز/ تعاملك معاها يارحيم يتغير متنساش انك انت تحوزلها

رحيم/ انت خيالك ده مريض اوي اوي

عز/ انا قولتلك وانت حر بقه

رحيم/ بقولك ايه اخبار الصفقه الجديده ايه

عز/ الورق بتاعها قدامك اهو 

رحيم/ الصفقه دي هتبقي ناقله كبيره بالنسبالنا ياعز لو كسبناها يبقي الشركه خلاص هتنافس الشركات الكبيره

عز/ان شآء الله هنكسبها 

             ****************************

ريم كانت قاعده مضايقه وعماله تكلم نفسها

ريم يغيظ / اي ياعني لما طلبت ميك اب ماالبنات صحابي كلهم بيحطو منو اشمعنا انا ياعني وبعدين ده مكلمنيش من ساعتها ايه موحشتوش اخس عليك يارحيم انا اصلا مش هكلمك تاني

رحيم/ ومش هتكلميني تاني ليه

ريم قامت بسرعه وحضنت رحيم جاامد

ريم/ كل ده يارحيم انا مستنياك من بدري

رحيم/ معلش والله كان ورايا شغل كتير اوي انا اسف

ريم/ خلاص سامحتك سامحتك

رحيم/ انا عايز اتكلم معاكي شويه ياريم

ريم/ تعالي اتكلم 

رحيم بخجل/ بوصي  ياريم ياحبيتي انتي دلوقتي كبرتي وبقيتي انسه كبيره اهو

ريم بفرحه/ بجد انا بقيت انسه كبيره

رحيم/ سبيني اكمل كلامي طيب الأول

ريم/ خلاص كمل انا سمعتك

رحيم/ وطبعا قدام كبرتي يبقي مسؤليتك كبرت اكتر ياعني لازم تحافظي علي نفسك ومتسمحيش لحد انو يقرب منك خالص 

ريم بعدم فهم/ ليه ياعني

رحيم/ كده ياحبيتتي هي البنت لما بتكبر وتبقي انسه كده لازم تخافظ علي نفسها اكتر بوصي انا جبتلك كل الكتب دي اقريها وانتي هتفهمي كل حاجه

رحيم/وهخدك تجيبي الميك اب ال انتي عايزاه ده بس ده تخوطيه في البيت بس فاهمه

ريم حضنت رحيم جامد

ريم/ انا بحبك اوي يارحيم انت كل حاجه بالنسبالي ربنا يخليك ليااا ياارب 

رحيم/ ويخليكي ليااا ياحبيتي⁦❤️⁩

مرت سنين تانيه لغايط اما ريم دخلت الجامعه واذداد تعلقها اكتر برحيم ورحيم كان متعلق بيها اكتر وبيخاف عليها من كل حاجه وكان معاها زي ضلها

رحيم/ انا مش فاهم ليه مدخلنيش طب ياريم حد يسيب طب ويدخل تجاره

ريم بضحك/ انا عايزه اما اتخرج اشتغل معاك عايزه افضل معاك دايما كده حتي في الشغل عايزه ابقي جنبك دايمااااا

رحيم بهمس/ وانا مش عايزك تبعدي عني ابداااا ياريم مش هتخيل الحياه من غيرك أصلا انا عارف ان دي اسمها انانيه بس اعمل ايه بقه ده مش بيدي اصلا

                ***********************--

ثناء/ عامل ايه ياعز

عز/ الحمدلله ياامي انتي عامله ايه

ثناء/ الحمدلله اي يابني مش ناوي تفرح قلبي بقه

عز/ ياعني انا كده مش فارح قلبك

ثناء/ نفسي اشوفك متجوز واشيل عيالك قبل مااموت يابني

عز/ بعد الشر عليكي ياامي وبعدين انا مستريح كده

ثناء/ يابني حرام عليكي بقه كل ال قدك متجوزين ومخلفين

عز/ كل شئ بأوانو ياامي

ثناء/ انا نخرج قبل مايحصلي حاجه منك 

عز قام فتح دولابو وخرج صندوق في صور ليه هو رحيم ورغد

عز بحب/ ياتار لسه فكراني يارغد انا مش قادر انساكي ومش قادر اشوف غيرك يارغد انا بحبك من زماان اوي وافتكرت اني هنساكي بس كل يوم بتعلق فيكي اكتر يارغد 

              **************************

رحيم / ايه يامصطفي عايز ايه

مصطفي/ الصراحه يافندم انا محرج من حضرتك

رحيم/ اتفضل قول يامصطفي

مصطفي/ انا عايز اطلب ايد انسه ريم

رحيم بصدمه/ نعم

مصطفي/ الصراحه انا معجب بيها وعايز اتجوزها

رحيم بنرفزه/ انت اتجننت ريم ايه ال تتجاوزها وبعدين شوفتها فين انت

مصطفي/ لما بتيجي لحضرتك الشركه

رحيم بصوت عالي/ انت تشيل الموضوع ده من دماغك خالص رين لسه صغيره واتفضل شوف شغلك

مصطفي/ عن اذنك يافندم

عز/ اي يارحيم صوتك عالي ليه كده

رحيم/ البيه عايز يتجوز ريم

عز/ وفيها ايه ياعني

رحيم/ يتجوزها ازااي ياعز ازااي

عز/ انت مضايق كده ليه يارحيم ريم كبرت وبقت زي القمر 

رحيم بغضب/ احترم نفسك انت كمان

عز / انا متكلمتش بس ده طبيعي كل البنات ال في سنها بيتقدملهم عرسان ياعني

رحيم/ انا هقوم امشي علشان انت كلامك برد

رحيم قام مشي وعز فضل واقف شويه 

عز/ انا عارف من زمان أن انت متعلق بريم يارحيم بس دلوقت اتأكدت انك بتحب ريم


الفصل (3) لو لقيت تفاعل هكمل بسرعه ولو ملقتش هوقفها

تفاعلو وهكملها بسرعه والله لو ملاقيت تفاعل حلو لاوقفها 

رحيم/ ريييم انتي فين

ريم/ انا اهو يارحيم في ايه 

رحيم/ انتي تعرفي حد اسمو مصطفي

ريم/ لا معرفش حد بالاسم ده

رحيم/ انا مش عايزك تجيبي الشركه تاني انتي فاهمه ولا لأ

ريم / فاهمه بس في ايه مالك ايه ال مضايقك كده

رحيم/ مفيش انا داخل انام علشان انا مصدع

ريم/ ماشي

رحيم دخل ؤضتو وكان عمال يفكر في ال عملو مع مصطفي

رحيم/ هو انا اضايقت كده ليه بس 

طبيعي أنها تتجوز يارحيم

تتجوز وتبعد عني لا مستحيل مستحيل

رحيم انت بقيت اناني اوي كده ليه 

أستغفر الله العظيم انا مش عارف مالي 

خرج رحيم من تفكيرو علي صوت خبط الباب 

رحيم/ ادخلي ياريم

ريم/ ممكن نتكلم شويه

رحيم/ تعالي

ريم/ انا عملتلك كوبايه شالي علشان تهدي اعصابك

رحيم/ في واحد جه واتقدملك النهارده ياريم

ريم بصدمه/ مين ده وقولتلكو ايه

رحيم/ مصطفي لمدير الحسابات عندي انتي رأيك ايه

ريم/ انت بتقول ايه يارحيم 

رحيم بهدوء عكس ما بداخله/ ايه ياريم واحد متقدم وعايز يتجوزك وانا جيت اخد رايك ها موافقه ولا لأ

ريم بنرفزه/ قول بقه انك عايز تخلص مني بقه علي العموم شكراً يارحيم شكراً 

ريم خلصت كلامها وجريت علي ؤضتها وهي عماله تعيط 

رحيم/ هي مالها اضايقت كده ليه 

رحيم راح يشوف ريم 

رحيم/ مالك ياريم بتعيطي ليه بس

ريم بعياط/ انت خلاص زهقت مني يارحيم هو انا بقيت تقيله عليك كده

رحيم/ بس متقوليش كده ياريم انتي كل حاجه بالنسبالي وانتي عارفه كده كويس

ريم/ اومااال عايزني امشي ليه بقه 

رحيم/ دي سنه الحياه

ريم حضنت رحيم وفضلت تعيط 

ريم / انا مش عايزه اتجوز انا عايزه اقضل هنا معاك متسبنيش يارحيم 

رحيم/ مش هسيبك ياحبيتي انا أصلا رفضت طلبو بس كنت بشوفك عايزه ايه علشان مظلمكيش

ريم / تظلمني 

انت اكتر واحد بيحبني واكتر واحد بيتمنالي الخير انا مدينه ليك بحيااتي كلها يارحيم انت احسن انسان انا شوفتو في حياتي 

                ************************

سحر / رغد رغد

رغد/----------

سحر/ مترودي عليا يابنتي في ايه بالضبط

رغد/ لو سمحت انا مش فاضيه دلوقت انا ورايا مزاكره

سحر/ في ايه يارغد انتي مش طيقاني كده ليه هو انا عملت ايه لكل ده

رغد/ انتي عارفه انتي عملتي ايه كويس سبيني في خالي بقه سبوني في حالي

سحر/ انت اكيد اتجننتي ولازم نشوفلك حل

رغد/ ايوه انا انجننت ملكوش دعوه بيا بقه 

سحر خرجت وسابت رغد 

رغد بعيااط/ وحشتني اوي يارحيم انت وعدتني هترجع وكل ده مرجعتش ليه كده انا مش قادره اعيش من غيرك مش كفايه عليا بابا ياااارب اجمعني بيه ياارب

سحر/ اختك مش راضيه تكلمني خالص

سامح/ سيبك منها ياماما دي بنت مجنونه ومش عارفه مصلحتها فين 

سحر/ انا تعبت منها

سامح/ اهدي كده ياست الكل وسيبك منها ومقولتليش ايه رايك في المشروع الجديد

سحر / تسلم ايديك ياحبيبي انا فخوره بيك جدااا

سامح/ علشان تعرفي بس 

سحر بضحك/ ابني صح انت ال شبهي في والبيت ده

سامح / ابن الوز عواام ياسحوره

                    **************************

غدير/ ها وقولتيلو ايه

ريم/ مش موافقه طبعاا

غدير/ مش موافقه ازاااي حد يجيلو عريس ويرفض

ريم/ انتي عايزاني اتجوز واسيب رحيم

غدير/ وانتي هتفضلي عايشه معاه علي طول

ريم/ اكيد طبعاا

غدير/ مهو مسيرو يتجوز ياريم ويشوف حياتو

ريم بعدم فهم/ قصدك ايه

غدير/ هو اي اا قصدي ايه رحيم ده انسان ولازم يتجوز ويخلف ويبقي عندو عيله كبيره

ريم بنرفزه/ لا رحيم مستحيل يتجوز وسيبني اسكتي انتي

غدير بغمز/ هي القطه بتحب ال مربيها

ريم بتوتر/ اديكي قولتي ال مربيها اتلمي بقه

غدير/ مش قادره اصدقك المره دي ياريم

كريم/ عامله ايه ياغدير

غدير/ الحمدلله وانت عامل ايه

كريم/ الحمدلله مش تعرفنا

غدير/ اه دي ريم صحبتي الانتيم واكتر من اختي وده كريم ياريم صاحب اخويا ومعانا هنا في الكليه بس هو معيد 

كريم/ انتي هتؤري ولا ايه

غدير/ لا ياعم مش هؤر ولا حاجه في ايه 

كريم/ برضيكي كده بالنسبه ريم

ريم بضحك/ لا خالص ميرضنيش علي فكره بقه غدير سوسه وبتزاكر من ورانا دي جايبه اعلي درجه في السكشن 

غدير بضحك/ مانتي جايبه زيي ياغداره أنتي

ريم/ يلا بقه عن اذنكم علشان رحيم جه يلا ياغدير تعالي اوصلك في طريقي

غدير/ اه خوديني احسن مش قادره اروح في مواصلات 

ريم وغدير ركبو العربيه مع رحيم وكانو غزالين يهزرو لغايط اما نزلت غدير ورحيم بص بريم كتير بعد كده قال

رحيم / مين ال كونتي واقفه معاه ده ياريم

ريم/ ده ده كريم

رحيم/ كريم مين ياعني

ريم/ ده المعيد عندنا يارحيم

رحيم / ماشي ياريم

ريم بدلع/ رووحيم 

رحيم بضحك/ عايزه ايه ياريم

ريم/ ايس كريم

رحيم/ بس كده هجبلك

ريم/انت احلي رحيم في الدنيا والله

          *********************************

عاصم/ شوفتي عمايل ابنك ياسميره

سميره/ ايه ال حصل بس

عاصم/ بيعصي اوامري ياهانم مش عاملي حساب

سميره/ مضايقش نفسك انا هطلع اشوفو

طلعت سميره تشوف ابنها

سميره/ ممكن اتكلم معاك شويه

حازم/ اتفضلي ياماما

سميره/ انت مزعل ابوك ليه

حازم/ ياماما بابا تفكيرو كلو غلط مفكر الناس كلها شغاله عندو بيتعامل بقسوه انا لايمكن اتعامل زيو مع الناس اتا شخصيه وهو شخصيه 

سميره/ متزعلهوش منك يابني ابوك زعلو وحش

حازم/ انا نفسي افهم انت ليه بتتعاملي معاه كده كل اوامرو بتنفيذها من غير متعارضيها خالص معأن تصرفاتو كلها غلط 

سميره/ بقولك ايه يا حازم اسكت ووطي  صوتك ده خالص 

حازم/بس

سميره بزعيق/ مفيش حاجه اسمها بس انت تسكت وتنفذ بس 

*************************************

ريم/ رحيم ممكن أسألك سؤال

رحيم/ اتفضلي 

ريم/ هو انت ممكن تتجوز وتسبني

رحيم اتصدم من سؤال ريم مكانش في حساباتو موضوع الجواز ده اصلا ومكنش عارف يرد يقولها ايه

ريم/ رد عليا يارحيم

رحيم/ لا ياريم انا لايمكن اسيبك ابدااا 

ريم بفرحه/ انا كنت متأكدة انك هتقول كده يارحيم ربنا يخليك ليا ياارب 

ريم قامت دخلت ؤضتها ورحيم فضل يفكر في كلام ريم كتير حس ان هو متعلق بيها ومش عايز لحد يقرب منها مكنش قادر يعرف ايه معني الإحساس ده خالص

تاني يوم رحيم راح يجيب ريم من الجامعه ولاقها واقفه بتهزر مع كريم وبتضجك جامد 

رحيم بصوت قوي زي الرعد / رييييييم

ريم راحت ركبت العربيه جنب رحيم ورحيم ساق العربيه بسرعه كبيره وبعديها وقف مره واحده

ريم/ في حاحه ولا ايه

رحيم بزعيق/ كونتي واقفه مع الزفت ده ليه ياريم

ريم/ والله عادي كلنا كنا واقفين وانا معرفتش امشي وأسبهم والله

رحيم بزعيق/ وواقفه عماله تضحكي ده صوتك وصلي 

ريم بعياط/ انا اسفه يارحيم صدقني مش هعمل كده تاني والله انا ممكن مروحش الجامعه تاني بس تسامحني

رحيم/ انا خايف عليكي ياريم خايف حد يإذيكي

ريم/ انا آسفه والله مش هتكرر تاني

رحيم/ خلاص ياحبيتي مضايقيش نفسك

ريم/ ياعني انت مش زعلان مني

رحيم/ لا والله مش زعلان صدقيني ويلا بقه انزلي علشان انا هروح الشركه ورايا حاجات هخلصها وهاجس

ريم/ طيب متتأخرش علشان عملالك مفاجاه

رحيم بضحك/ اوكي مش هتأخر 

طلعت ريم رضاها وغيرت وفكرت في رحيم شويه

ريم / هو انا متعلقه برحيم زياده عن اللزوم بس انا مش متخيله حياتي من غيرو خاالص مش متخيله ده لو اتجوز وسبني انا هقتلها ومش هسيبو يبقي معاها لاحظه واحده 

*************************************

في الشركه 

رحيم/ انا مبقتش عارف اسيطر علي نفسي خالص انا مش مستحمل اشوفها بتتكلم مع حد انا ازااي افكر كده أستغفر الله العظيم سامحني ياارب انا عارف ان ال بعملو ده غلط بس مش قادر اتصرف ولا حتي اعمل حاجه 

رحيم كان ماسك صوره ريم وهو بيتكلم وعز كان مراقبو من غير ماياخد بالو

عز/ انا عارف انك بتحبها يارحيم وعارف ام انت عمرك مهتعترف بحبها ده خالص بس انا هتصرف انت تعبت كتير ياصاحبي وانا عارف ان راحتك هتكون معاها 

             *************************

رحيم رجع البيت والدنيا كانت ضلمه خالص وفجأه النور اتفتح وشاف البيت كلو متزين بالزينه والبلالين وشاف ريم وياريتو ماشاف ريم اول ملمحها قلبو دق لأول مره حس ان قلبو هيخرج من ضلوعو رحيم انبهر بجمال ريم ال كان بزيااده عن العاده

ريم بضحكه خطفت قلب رحيم / كل سنه وانت طيب يارحيم وعقبال ملييييون سنه 

رحيم / انتي فاكره عيد ميلادي

ريم / انا منسااااش حاجه تخصك ابدااا يارحيم

رحيم/ رينا يخليكي ليا ياارب

ريم بضحك/ يلا طفي الشمع بقه 

رحيم / حاضر

ريم بسرعه/ استني اتمني امنيه الأول

رحيم بص بريم بحب وبعدين غمض عنيه وطفي الشمع

ريم بطفووله/ هييييه ها اتمنيت ايه بقه

رحيم/ الامنيات مش بنقولها لحد علشان نتحقق

ريم/ صح صح ممكن اطلب منك طلب

رحيم/ اتفضلي

ريم بخجل/ نرقص سلو

رحيم/ لا ياريم مش قادر والله

ريم / علشان خاطري بليييز وافق

رحيم بص لريم كتير وبعدين اضطر ان يوافق

ريم/ لاحظه هشغا مازيكا وهاجي

ريم شغلت مزيكا وراحت علشان ترقص مع رحيم ورحيم قرب منها وحط ايدو علي وسطها وهي اتشعلقت براقبتو 

ورحيم تاه في جمال عيونها وكان حاسس انو طاير ومش علي الارض 

ريم سندا رأسها علي صدر رحيم وغمضت عينيها وكانت حاسه ان هي مبسووطه جدااا رحيم قربها منو اكتر وريم قربت واتقابلت عيونهم ورحيم قرب منها اكتر لما انفاسو اختلطت مع انفاسها وعقلو كان عمال يديلة انزار انو يبعد عنها بس رحيم مسمعش لعقلو سمع لقلبو وقرب منها اكتر وبدأ يتكلم وشفتيه تلامس شفاها

رحيم بهمس/ ريييم

ريم بهمس/ امممم


انا كنت موقف القصه دى علشان قلت التفاعل بس فى ناس طلبت اكملها لقيت تفاعل هكمل غير كده هوقفها

الفصل(4) تفاعل.بقى

رحيم بعد بسرعه عن ريم 

رحيم /انا افتكرت حاجه مهمه اوي انا لازم انزل دلوقت

ريم/ بس انت لسه جاي خليها لبكره

رحيم/لا مينفعش خودي بالك من نفسك

رحيم مشي بسرعه وركب عربيتو وساق بسرعه كبيره جداا لغايط اما وصل للشركه فتح مكتبو وقعد وسند راسو علي المكتب ومنظر ريم مش مفارق خيالو 

رحيم/ انا لازم ابعد عنها خالص انا ازااي افكر في ريم كده انا بقيت حيوان حيوااان انا لازم ابعد عنها خالص 

           *******************************

ريم  / هو اضايق كده ليه معقول لسه شايفني ريم الصغيره ال رباها لا يارحيم انا مش هقدر اسيبك تبعد عني كده لا 

ريم كانت قاعده افكر في رحيم وحطت ايديها علي شفايفها وافتكرت شكل رحيم وهو قريب منها وقد ايه كانت حاسه انها طائره ومش علي الأرض 

ريم / في ايه بالضبط بقه ياريم مالك انا لازم اكلم غدير 

            *******************************

سميره كانت ماشيه بتسسحب بليل من غير ما حد يشوفها لغايط اما خرجت من الفيلا وركبت عربيتها

لغايط أما وصلت لمكان شبه مهجووور 

(----)/اتأخرتي كده ليا ياسمينه

سميره/ عقبال ملفيت شويه علشان لوحد ماشي ورايا

(----)/المهم اخبارك ايه 

سميره/ انا الحمدلله كويسه المهم صحتك عامله ايه انا جبتلك اكل كتير وكل الحاجات ال طلبتيها

(----)/انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه ياسمينه

سميره/ متقوليش كده انتي اختي وواجب عليا احميكي

(----)/ واديكي بتحميني اهو ياسميره

سميره/ انا لازم امشي دلوقتي علشان محدش يلاحظ حاجه 

(----)/طيب متتأخريش عليا تاني ياسمينه

سميره/ مش هتأخر ياحبيتي يلا خودي بالك من نفسك

        ******************************

غدير/ ها وايه ال حصل تاني

ريم/ بس كده وبعدها مشي ولغايط دلوقتي مجاش

غدير بغمز/ده شكلو وقع ياريمو

ريم / ياعني ايه ياغدير اتكلمي بوضوح

غدير/ انتي هتفضلي هبله كده لغايط امته ببساطه رحيم بيحبك

ريم بصدمه/ ازااي ده شايفني ريم ال رباها 

غدير/ صدقيني رحيم بيحبك وبكرره تقولي غدغود قالتلي

ريم بشرووود / يااااريت

غدير / طب وانتي ياريم

ريم/ انا ايه

غدير/وانتي بتحسي بإيه من ناحيته

ريم/ مش عارفه ياغدير 

غدير/ انا هسالك كام سؤال كده ومتجاوبيش عليهم دلوقت فكري فيهم كويس ولما تجاوبي عليهم هتعرفي ايه احساسك ناحيته

ريم / اتفضلي يابروفيسوره

غدير/ هتقدري تتخيلي رحيم مع واحده تانيه؟

او انتي بتحسي بإلاحساس ال حساه مع رحيم مع حد تاني؟

ولما بنتكلم عن الحب مين اول واحد بيجي في بالك؟

واخيرا لو رحيم بعد عنك هتقدري تعيشي من غيرو؟

غدير/ فكري براحه ولما تجاوبي هتوصلي لكل حاجه انتي عايزاها يلا سلام

ريم/ انتي راحه فين 

غدير/ همشي بقه هبقي اتصل بيكي بليل سلام

غدير مشيت وسابت ريم غرقانه في تفكيرها

      ********************************

غدير سابت ريم ونزلت راحت كافيه علي البحر متعوده تقعد في بقالها سنه 

بتقعد تطلب قهوتها وبتقعد علي نفس ترابيزتها ونظرها بيبقي متعلق بشاب بتشوفو كل مره تيجي فيها الكافيه ده وبتفضل متابعه كل تصرفاتو وبقت تيجي الكافيه ده علشان تشوفو يكفيها أنها تشوفو بس

غدير شربت قهوتها وقامت مشيت ومانت بتفكر مع نفسها

غدير/انا مش عارفه آخره ال انا بعملو ده ايه بقالي سنه بروح الكافيه ده بس علشان اشوفو انا اتعلقت بيه ده انا حتي معرفش اسمو أنتي اتجننتي اوي ياغدير انا خلاص قررت مش هروح الكافيه ده تاني خالص 

           ******************************

عدي أسبوع ورحيم بعيد تماماً عن ريم ومش بيرجع البيت خالص وحتي مش بيكلمها وريم كانت مش بتخرج خالص وعلي طول في ؤضتها 

رحيم/ بقالها اسبوع مش بتروك الكليه ومقولتليش ليه

السواق/ يافندم حضرتك علي طول مش فاضي

رحيم/ طيب خلاص روح انت 

عز/في ايه يارحيم

رحيم/ انا لازم اروح البيت ياعز وهرجع علي طول

عز/ طب عايزك في حاجه 

رحيم/ لما ارجع ابقي قولي يااخي قولتلك مش هتأخر

رحيم ساب عز وخرج 

       *******************************

سحر/ انتي هتفضلي رافضه الجواز كده لامته حضرتك

رغد/ دي حياتي وانا المسؤوله عنها 

سحر/ بس انا امك وليا حق عليكي

رغد / وانا قولتلك انا مش هتجوز

سحر بزعيق/ بقولك ايه يابت انتي انا دلعتك كتير اوي بس من النهارده مفيش غير كلامي انا بس ال هيمشي النهارده بليل جايلك عريس هتشوفيه وهتقغدي معاه وهتوافقي عليه 

رغد/ نجوم السما اقربلك

سحر/ انتي بقيتي عديمه الادب اعملي حسابك ان ال انا بقولو هو ال هيتنفذ 

سحر خرجت وسابت رغد واقفه وهي في قمه غضبها وعيطت جااامد وكسرت كل حاجه قدامها 

رغد/ دي مستحيل تكووون ام لااااااااا دي السبب في كل حاجه هي ال فرقت عيلتي وعمرها محسستني انها امي انا مش بحبهااااااااا انا بكرهاااااااااا

        *******************-*********

ريم كانت قاعده في ؤضتها ووشها شاحب وباين عليه التعب من كتر الحزن وسمعت صوت رحيم 

رحيم/ ريم انتي فين رييم

ريم قامت بسرعه وجريت حضنت رحيم جامد

ريم بعياط/ كده يارحيم كده تسبني كل ده ليه كده يارحيم هو انا ضايقتك في حاجه طب انا عملت حاجه غلط طب انا اسفه لو ضايقتك والله مش هضايقك تاني بس متسبنيش لوحدي تاني انا بخاف يارحيم

رحيم بأسف/ اهدي ياريم اهدي 

ريم/ طب انت زعلان مني ليه طيب

رحيم/ انا مش زعلان منك انا بس كنت مضغوط في الشغل شويه

ريم/ كل ده متسألش عليا

رحيم/ انا اسف ياريم اسف

ريم/ اهم حاجه ان انت جيت

رحيم/ مش بتروحي كليتك ليه ياريم

ريم/ مكنتش قادره اروح يارحيم وبعدين انا مش بعرف اروح في مكام من غيرك وانت باعتلي السواق يوصلني

رحيم/ معلش ياريم انت آسف

ريم/ انت هتفضل قاعد معايا طول اليوم صح

رحيم/ لا اصل انا

ريم بحزن/ علشان خاطري يارحيم علشان خاطري

رحيم/ دايما كده بتأثري عليا ياريم

ريم  بفرحه/ هيييييه هيييييه هتقعد معايا

رحيم/ الشطي ياست

              ****************************

غدير كانت بتمشي وبصت لقت نفسها قدام الكافيه 

غدير  / انا اي ال جابني هنا انا قولت مش هقغد علي الكافيه تاني خلاص ياغدير انتي لازم تمشي لا امشي ليه انا اشرب كوبايه القهوه بتاعتي وأقوم امشي علي طول مش هيحصل حاجه ياعني

غدير دخلت الكافيه وقعدت علي نفس الترابيذه ال بتقعد عليها وفجأه لقت صوت بيقولها

(---)/ مجتيش ليه بقالك اسبووع

غدير بصدمه/ نعم 

حازم/ بقالك اسبوع مش بتيجي ليه

غدير بتوتر/ وده يخص حضرتك في ايه أصلا انا معرفش حضرتك

حازم  شد كرسي وقعد وقالها بسيطه نتعرف انا حازم في كليه تجاره سنه رابعه وانتي

غدير بفم مفتوح/ عااا

حازم/ عرفيني بنفسك

غدير/ انا غدير اسمي غدير

حازم/ اسمك جميل اوي 

غدير/ انا لازم امشي حالا

حازم/ هتيجي تاني

غدير/ ها ان شاء الله ان شاء الله 

غدير قامت جريت بسرعه من كتر كسوفها 

(حازم)

انا دخلت كليه تجاره في اسكندريه علشان الاقي فرصه اهرب بيها من حكم ابويا فيا ده حكم عليا في كل حاجه حتي اختيار الكليه باجي الكافيه ده علي طول وفي مره شوفتها كانت ذي القمر في السما عيوني اتعلقت بيها واتعودت اجي الكافيه علي طول علشان بس اشوفها بس هي فضلت اسبوع متجيش وده قلقني اوي ومصدقت ان هي جت النهارده وقولت انا لازم اكلمها 

غدير بفرحه/ انا حاسه اني قلبي هيقف هو بجد كلمني وأخيرا عرفت اسمو حازم اسمو جميل اوي اوي ده جه وكلمتي وكان ملاحظ اني بقالي اسبوع مروحتش الكافيه انا بحلم ولا ايه انا اكيد بحلم لا لا مش بحلم انا صاحيه اهو انا لازم ارجع بيتنا بسرعه الناس هتقول عليا مجنونه كده 

       *******************************

رحيم / انا زعلان منك ياريم علشان انتي اهملتي صحتك ودراستك

ريم بضحك/ مانت كنت واحشني بقه وكل شويه افكر فيك كل مفتح كتاب اشوف صورتك فيه اعمل ايه بقه

وانت بقه انا وحشتك ولا لأ

رحيم في سرو/ ياريتك تعرفي انتي بتوحشيتي اززاي ده حتي وانتي قداامي كده وحشااني ياريم 

ريم/ رحيم رحيم

رحيم/ ايه

ريم / رود عليا

رحيم لسه هيتكلم اتفاجأ بعز 

رحيم/ في حاجه ولا ايه

ريم/ عزززز عامل ايه

عز/ انتي عامله ايه نسيتي عز كده خالص

ريم بضحك/ عيب عليك ياعز ده انت القلب

رحيم بنرفزه/ ادخلي جوا ياريم علشان عايز عز في موضوع

ريم/ حاضر سلامو ياعز

عز بضحك/ سلامو

ريم طلعت ؤضتها

عز/ غيران عليها مني مش عيب عليك

رحيم/ لا مش غيران طبعاا ده علشان نعرف نتكلم 

عز/ انا الاخبار ال معايا اخبار وحشه

رحيم/ هو انت بتيجي من وراك حاجه عدله اخلص

عز بضحك/ اخص عليك

رحيم / اخلص يابني في ايه

عز/ بصراحه يارحيم العمال في الشركه بيقولو ان انت علي علاقه بريم وان انتو عايشين في الحرام

رحيم بغضب/ مين ال اتجرأ يقول كده مين وانا ادفنو مكانو

عز/ اهدي يارحيم وبعدين انا خايف الموضوع ده يأثر علي الصفقه الدخلنها

رحيم/ هياثر ازااي ياعني وبعدين انا هقتل ال يقول حاجه في حق ريم 

عز/ كلام الناس كتير يارحيم وانت لازم تخرصهم كلهم وبعدين متنساش ان ريم بنت وكلام الناس عليها وحش

رحيم بغضب/ والله ال هيتكلم علي ريم هقتلو

عز/ ده مش حل يارحيم

رحيم/ اوماال ايه الحل

عز/ انت وريم تتجوزو


نزلتها اهو عشان حبايبي ميزعلوش وانا مقدرش ع زعلهم تفاعل حلو بقا 

الفصل(5) يلا 1000تعليق وانزل ال بعده تفاعلو

رحيم. / انت اكيد اتجننت ياعز ريم دي انا ال مربيها دي زي بنتي دي بتعتبرني ابوها

عز/ يارحيم مفيش حل غير ده وبعدين ده هيبقي جواز سوري علي الورق بس

رحيم/ بس ياعز انت الظاهر بقيت تخرف ازااي اتجوز ريم انت فاهم بتقول ايه

عز/ ايوه هو ده الحل مفيش قدامنا غيرو

رحيم/ انت عايزني استغل ريم علشان اكسب صفقه مش مهم بس انا مش هكون السبب في تدمير حياتها انا مستحيل اعمل كده 

ريم/ بس انا مستعده 

رحيم بصدمه/ انتي بتقولي ايه ياريم انتي مش فاهمه حاجه وبعدين انتي لسه صغيره

ريم/ لا انا مش صغيره انت عملت علشاني كتير يارحيم وانا ارمي نفسي في النار علشانك انا موافقه اعمل اي حاجه 

رحيم/ بس انا لايمكن استعلم بالشكل ده انتي عارفه انتي موافقه علي جوازنا انتي فاهمه ياعني ايه

ريم بخجل/ اه فاهمه موافقه

عز/انا هنزل اجيب مرذون وهاجي مش هتاخر الموضوع ده لازم يتحل دلوقتي

رحيم/ ريم انتي فاهمه ال هيحصل ده معناه ايه

ريم/ انت ضحيت علشاني بكل حاجه وانا كلي ليك اصلا يارحيم

رحيم/ انت غلط ياريم غلط وبعدين انتي زي بنتي مقدرش افكر فيكي غير كده أصلا 

ريم بحزن/ انا في ؤضتي واول ماالمرذون يجي هاجي

ريم مشيت وسابت رحيم واقف مش عارف يتصرف ولا يعمل اي حاجه 

رحيم/ ياارب انا مش هقدر استحمل اكتر من كده ريم مجبوره تعمل كده انا مش عايز اشوفها مجبوره علي حاجه هي تستاهل واحد من سنها مش واحد قد عمرها مرتين زيي حتي لو ده حصل انا هتغانل معاها زي ماكنت بتعامل معاها مفيش حاجه هتتغير بينا

في رضع ريم 

ريم/ قال انا صغيره قال هو ليه شايفني صغيره وسائل نفسو الراجل الكبير العجوز هو مش بيبص في المرايه ولا ايه ده زي القمر 

*************************-

   *************************-

حازم/ لتأخري خمس دقائق

غدير/ انت تاني

حازم/ الناس تدخل تقول عامل ايه صباح الخير وحشتني

غدير/ ايه يابا حيلك حيلك 

حازم بضحك/ ولا سواقه التكاتك والله

غدير/ متفكرنيش كيوت ده انا ممكن اشلوحك

حازم/ لا باين ياشبح اقعدي بقه 

غدير/ قعدت

حازم/ ايه حكايتك بقه

غدير بتوتر/ حكايه ايه

حازم/ ياعني كل يوم تيجي تقعدي علي الترابيه دي وتشربي نفس نوع القهوه ال بشربو وتفضلي تبصي عليا

غدير بصدمه/ انت اكيد بيستهيألك  دي مجرد صدفه

حازم بغمز/يابت

غدير/ هو انت علشان خليوه وامور كده مفكر ان بفضل قاعده وابصلك كده ومشلش عيني من عليك وباجي هنا بس علشان اشوفك لا طبعااااا دي تهيئات صدقني

حازم بضحك/ طيب هعمل مصدقك

غدير/ طيب عايز ايه دلوقت

حازم/ ممكن نبقي اصحاب

غدير بسعاده/ اكيد ممكن

         *****************************

عاصم /انا مش عارف اعمل ايه مع ابنك ده

سميره/ ليه بس هو عمل ايه

عاصم/ مش بيعمل غير ال في دماغو من قله الجامعات هنا راح اسكندريه

سميره/ معلش بقه ياعاصم اهو في اخر سنه اهو

عاصم/ انا مش عارفه الواد ده طالع لمين كده نفسي احس ان مسؤوول علشان كل حاجه هتبقي ليه بعد كده

سميره/ بكره يتعلم وهينفذ كل ال تقولو

عاصم/ ابنك مش ذيك ياسميره

سميره/ انا عارفه اني مصلحتي معاك ياعاصم

عاصم/ اوعي في يوم اعرف انك بتخونيني ياسمينه

سميره بتوتر/ اخونك لا طبعاا انا اقدر

عاصم / منا عارف تعالي بقه اصلك وحشاني اوي

سميره بدلع/ حاضر

        ********************************

سامح بزعيق / ياعني ايه مش هتنزلي انا اديت للراجل كلمه شوفي بنتك بقه ياماما

سحر/ يلا يارغد البسي وانزلي يابنتي

رغد بزعيق/ انا مش هنزل ومش هتجوز حد علشان تريحو نفسك

سامح / انتي هتنزلي ياعني هتنزلي 

رغد/ لا مش هنزل انت ملكش حكم عليا

سامح مسك دراع رغد لوااه جامد 

رغد/ سبني بقه 

سامح/خمس دقائق وتكوني ورايا وإلا هتشوفي مني تصرف مش هيعجبك 

يلااا ياماما

سامح وسحر نزلو وسابو رغد لوحدها

رغد بعيااط/ يااارب خودني بقه يااارب انا خلاص تعبت ومبقتش قادره استحمل انت فين يارحيم تعالي بقه

          *****************************

المؤذون/ بارك الله لكما وعليكما وجمع بينكم في خير 

الف مبروووك بالرفاء والبنين ان شاء الله

عز/ مبروووك يارحيم مبروك

رحيم بص لعز باصه قاتله وبعديها رحيم سكت متكلمش 

رحيم/ يلا ياعز علشان نشوف الشغل ال ورانا

عز/ خليك انت وانا هتابع الشغل 

رحيم بزعيق/ يلا ياعز 

ريم/ بس انت قولت انك هتقضي اليوم معايا

رحيم بغضب/ ده كان قبل ال حصل ده من النهارده هشوفلي مكان تاني اعيش فيه وانتي هتفضلي قاعده هنا وهبعتلك السواق علشان تروحي كليتك 

ريم/ ليه كده

رحيم بزعيق/ ال بقولو يتنفذ من غير اي مناقشه 

رحيم مشي وساب ريم المصدومه من طريقه رحيم معاها

ريم / ده اول مره يكلمني بالطريقه دي ده انا قولت ان كده هقرب منو اكتر ليه كده يارحيم هو انت بقيت تكرهني ولا ايه 

       *****************************

عز/ مالك ياعريس

رحيم بزعيق/ انا مش عايز اسمع صوتك خالص ياعز ده اخسنلك ياعني

عز/ ليه بس

رحيم/ يابرووودك ياأخي

عز/ رحيم انت بتحب ريم متنكرش ده

رحيم / لا مش بحبها 

عز/ لا بتحبها

رحيم / قولتلك مش بحبها

عز/ لا بتحبها يارحيم انت بتحب ريم

رحيم بزعيق/ ايوه بحبها ومش بحبها بس ده انا بعشقها بعشق ضحكتها وعصبيتها انا حافظها اكتر نن من نفسها من يوم مشوفتها وقلبي اتعلق بيها وكل مدي كان حبي ليها بيكبر اكتر بس ده غلط وحرام

عز/ لا مش حرام الحب ده مش بإدينا يارحيم وانت مغلطش انك حبيتها

رحيم/ سبني لوحدي واخرج دلوقتي ياعز لوسمحت

عز/ حاضر

رحيم فضل يفكر كتير ومحسس نفسو بالذنب 

رحيم/ انا حبتها بس هي مش من حقي انا عحافظ عليها لغايط لما اسلمها للهي تختارو انا عارف ان هي مغصوبه عليا انا قريب اوي هحررها من اي حاجه تربطني بيها وهخليها تعيش زي ماهي عايزه

        ***************************-*-

غدير/ كل ده حصل ياريم

ريم/ اه ياغدير وبقالي يومين مش بشوف رحيم وبتصل بيه مش بيرد

غدير/ متقلقيش هو تلاقيه بس بيريح اعصابو علشان يعرف هيتعامل معاكي علي انهي أساس بعد كده 

ريم / انا مش فاهمه حاجه ياغدير

غدير/ يابنتي ياعني انتي كونتي ريم البنت ال هو لقاها ورباها وفجأه كده تبقي ريم مراتو

ريم/ وفيها ايه ياعني

غدير/ لا ده ربنا يكون في عونو فعلاً انتي. مبتفعميش

ريم/ بس ياغدير بس المهم دلوقتي اني عايزه اشوفو

غدير/ طب انا جانبي فكره

ريم / قولي قولي

غدير شرحت لريم كل حل حاجه 

ريم بضحك/ حلوه اوي انا ازاااي مفكرتش في حاجه زي دي

غدير بضحك/ علشان انتي مبتفكريش اصلا

ريم بعبوس/ كده

غدير بضحك/ خلاص يارورو متزعليش المهم تنفيذي كل حاجه 

ريم/هنفذ كل حاجه

جه تاني يوم وريم قررت تنفذ ال رغد قالتلها عليه

عبده السواق/ برضو مش هتروحي الكليه النهارده

ريم/ هو انا ممكن اطلب منك طلب ياعمو

عبده/ اتفضلي يابنتي اطلبي ال انتي عايزاه

ريم/ انا هقولك حاجه وتروح تقولها لرجيم ممكن

عبده / اكيد يابنتي قولي

ريم/ بص ياعم عبدو انت ههتروح تقولو (-------------

ها فهمت ياعم عبدو

عبدو بضحك/ حاضر ياست البنات هروح اقولو 

ريم بفرحه/ شكراً ياعمو انا مش عارفه اشكرك ازااي

           ******************************

في الشركه 

السكرتيره/ عم عبدو السواق عايز حضرتك يافندم

رحيم بلهفه/ خليه يدخل بسرعه

السكرتيره/ حاضر يافندم

خرجت السكرتيره وبعديها علي طول دخل عبدو السواق

رحيم بلهفه/ خير ياعم عبدو في حاجه ولا ايه ريم فيها حاجه

عبدو/ والله ياساعه البيه هي بقالها يومين مش بتروح الكليه والنهار ده روحت وفضلت أخبط علي الباب كتير ومفتحتش انا خايف يكون حصلها حاجه

رحيم بخضه/ يمكن خرجت 

السواق/ منا سألت البواب وقال إنها مخرجتش بقالها تلت ايام

رحيم قام بسرعه خد مفاتيخ العربيه وركبها وساق بسرعه كبيره جدااا وفي وقت قليل جدااا كان وصل وفتح الباب وفضل يدور عليها كتير 

رحيم  بصوت كلو خوف/ ريم انتي فين رييييم 

رحيم جري فتح ؤضتها بسرعه وشافها نايمه عماله تعيط 

رحيم جري خدها في حضنو بسرعه

رحيم بخوف/ كنت هموت من خوفي عليكي ياريم 

ريم/ وحشتني اوي يارحيم حرام عليك ال بتعملو فيا ده انا مليش حد غيرك علشان تسبني لوحدي كده 

رحيم بهدوء/ اهدي ياريم انا جنبك اهو اهدي خاالص

ريم/ مش هتسبني صح يارحيم

رحيم/ مقدرش اسيبك ياحبيتي مقدرش 

ريم كلبشت في رحيم اكتر وكأنه هيهرب منها ورحيم فضل يلمس علي شعرها بهدوووء خاالص لغايط اما راحت في النوم 

رحيم بأسف/ انا اسف ياريم بس انا مضطر اني ابعد عنك مضطر انتي صغيره ومش فاهمه حاجه لاكن انا فاهم وعارف كل حاجه وقربك مني غلط عليكي انتي انتي بتحبيني بس زي أبوكي ال رباكي وعلمك لاكن انا مقدرتش اشوفك بنتي مشوفتكيش غير حبيبتي وده غلط كبييير جداااااا

رحيم بأس جبين ريم وجه يتحرك ريم كلبشت فيه اكتر 

ريم بنعاس/ علشان خاطري متمشيش انا مكنتش عارفه انام من غيرك يارحيم 


يتبع 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close