رواية عودة الملوك البارت الاول حتي البارت التاسع والاخير بقلم رنا احمد
![]() |
رواية عودة الملوك البارت الاول حتي البارت التاسع والاخير بقلم رنا احمد
البارت الاول من عوده الملوك سلسه السيوفي😍😍😍👌👌😍
في فيلا السيوفي :٠
رعد بمرح : ي اااه الواحد نفسه في مزه كده تعوضه الملل ده.
مارد بضحك:هههههههه ايه ي جدو انت مش واخد بالك ان نانا نور قاعده والا ايه.
رعد:ي اخويا روح هي بتسمع ولا بتشوف ده انا زمان كنت بهزر واقول مش هتموت الي متاخدني معاها بس دلوقتي اتأكدت.
عزالدين بياس:ي اخي حرام عليك ده احنا عايشين رجل بره ورجل جوه.
عاصي:ربنا يخليكم لينا يارب ده انتوا الخير والبركه واساس العيله دي كلها.
اميره :ربنا يخليكم لينا ي يارب.
شهاب بغمزه:ويخليك ليا انت ي جميل ي مجنني.
اميره بخجل: ي اخي اتلم بقي ده ابنك بقي مهندس قد الدنيا.
شهاب بغمزه:ولا يهمني الكلام ده انا لسه شباب ي حلوه.
صقر :علي فكره ي بابا النهارده المناقصة الي مستنينها مش عايزين ننسا لازم ترسي علينا.
عزالدين :انا فاكر ي صقر وهنروح كلنا لازم نبين لل امجد الجوهري اننا واخدين الناقصه دي واخدينها.
مراد بضحك: ده متهيالي هيطب ساكت من الصدمه ي عمي.
عاصي: ده لازم يتادب وديني لو اديتوني بس الامر فرميه في السجن بقيه حياته وانا مش هغلب البسه اي قضيه.
مراد:هي دي تربيتي ليك ي عاصي ي بني ايه الكلام ده.
شهاب :معلش ي بابا عاصي ميقصدش هو بس محروق من الي عمال يقوله الراجل ده علينا في التلفزيون وعلي كل السواشيل ميديا.
عزالدين :احنا ردنا ميبقاش كده ردنا هيبقي أقوى لما نفضل نؤخد الصفقات منه وهو يفضل ولا حاجه وهو عارف عائله السيوفي ردها ممكن يوصل لايه.
مارد بغيظ: والله مبقاش مارد عاصي السيوفي لو مكنت اخليه يلف حوالين نفسه هفضل اعمل دوريات مفاجاه علي كل الشحنات الي بيستوردها انا متاكد ان الراجل ده بيتاخر في المخدرات.
فريده والده مارد بخوف :مارد خالي بالك من نفسك انا مش هقدر استحمل حاجه ممكن تحصلك.
رعد بحده:مفيش اي حاجه من الي بتقولها دي هتحصل لو فضلتوا تعملولو قيمه هيشوف نفسه زياده يقول الي يقوله الناس كلها عارفه عائله السيوفي كويس مش محتاجه حد اتصل من اخواتكم النهارده.
مارد :ايوه ي جدو مؤيد اتصل وقال ان النهارده الاجتماع بتاع بيتر.
عزالدين :ربنا يستر وميشبطوش في بعض لانهم مبيحبوش يتعملوا مع بيتر خالص.
مارد بابتسامه:اطمن ي جدو الملوك مش صغيرين دول ماسكين الشركات في أمريكا من زمان.
رعدبقلق: والله انا مش مبسوط من الموضوع ده ابدا كنت دايما بحب يبقي كلكم قدام عنينا وطول ماهما هناك قلقان.
مراد بضحك:قلقان من ايه ي بابا ده بيتعملهم هناك الف حساب وحساب.
رعد بقلق:ربنا يستر.
*********************************************
في فيلا امجد الجوهري :٠
كان يجلس امجد بترقب للذي سوف يحدث فهو قد دفعا مبلغا كبيرا للاخذ ذلك الصفقه فهو يكن كره وعداء كبير لعائليه السيوفي فهم دائما بذكائهم وثقتهم وخبراتهم في ذلك المجال يكتسحون اي احد امامهم وامجد منذ عده سنوات وهو يحاول الاطاحه بيهم والتفوق عليهم ولكن هيهات ف عائله السيوفي من الصعب ان تستطيع التفوق عليهم لتقاطعه ابنته ذلك المغروره (ماهي الجوهري).
ماهي :هاي ي بابا عامل ايه.
امجد :ها ي ماهي اخبارك ايه.
ماهي :الحمد لله انا خارجه محتاج حاجه.
امجد:ايوه شاكر ابن الوزير بدران طلب ايدك مني وانا شايف انه كويس.
ماهي بضيق:بس انا بقي مش شايفه كده خالص ي باباي وقولتلك مفيش راجل يتستهلني.
امجد بضيق:ليه بقي هتفضلي مغروره كده ل حد امتي دي فرصه متتعوض انتي عارفه الوزير ده أملاكه ايه ولا هيساعدنا في ايه.
ماهي بغضب:مايهمنيش ده كله ارجوك ي بابا كفايه سلام.
امجد بضيق :جاتك القرف وش فقر زي امك حاجه تقرف.
ليقاطعه هاتف محاميه الخاص فخري.
امجد :ايوه ي فخري.
فخري :ايوه ي بأشا انت فين عايزينك شويه كده قبل المناقصه.
امجد:ماشي انا جاي حالا الشركه سلام.
ليرحل امجد الي شركته.
********************************************
في فيلا الملوك ب أمريكا أصغر احفاد ل عائله السيوفي.
(الملوك هما احفاد السيوفي بما فيهم مارد شخصيات نسخه بالكربون من جميع عائله السيوفي اخذون منهم كل شئ القوه الثقه الغرور والهيبه والوسامه حدالعنه ايضا ولكنهم يختلفون في اشياء هنعرفها بعدين)............................
مؤيد بصراخ وغضب: انت ي زفت انت وهو يلا الفطار جاهزهنتاخر علي الشركه.
يوسف:صباح الفل ي مؤيد.
مؤيد:صباح الفل ي جو.
عمروبتذمر:ايه ي مؤيد حرام عليك ي اخي كنت سيبتنا ننام شويه.
عمر بمرح:الله اكل احلي حاجه علي الصبح الاكل صباح الفل علي احلي ولاد عم في الدنيا.
مؤيد بزهق :صباح الفل عليكم ي اخويا عملكم الفطار علي الصبح خدام اهلكم انا.
عمر بمرح : أنشأالله يخليك لينا ي مؤيد ي موكل الغلابه.
عمرو :طب ماحنا قولنا نجيب شغاله تعملنا اكل تنضف البيت بدل ماحنا بنعمل كل حاجه كده ل وحدنا.
يوسف بحده:لا طبعا احنا نعمل حاجتنا بنفسنا لكن جنس ست تتدخل هنا لا.
عمرو بزهق :والنبي ي يوسف م ناقصه دي شغاله علشان تخدمنا مش نناقص تتطلع كل عقدك علينا مش كل البنات هتكون تقوي ي عني.
مؤيد بغضب: عمرو انت اتجننت انت بتقول ايه.
يوسف ب حزن: سيبيه ي مؤيد هو عنده حق انتوا مش ذنبكم تتحملوا عقدتي دي.
مويد بحده: مش انت بس الي رافض كده انا مستحيل اوافق احنا اربع شباب مينفعش ست تتدخل البيت ده سامعين والكلام في الموضوع ده انتهي سامعين.
عمرو يأسف :انا بجد اسف ي يوسف متزعلش انا بجد ميقصدش اسف.
يوسف :خلاص ي عمرو محصلش حاجه.
عمر بمرح:ايوه كده ي احفاد السيوفي ي ملوك كله بقي.
مؤيد: يلا مش عايزين نتاخر علشان النهارده الاجتماع مع العميلي الأمريكي بيتر وده بقي خلقه في مناخيره وبيظبط المواعيد ب الثانيه.
******************************************
في شركه امجد الجوهري :٠
أمجد : فخري انت متاكد ان الصفقه دي في ايدينا صح.
فخري :انا عملت كل الي عليا ورشيت الناس ووعدوني هيتصرفوا.
أمجد بغضب: ي عني ايه ي فخري ده انا دافع ملايين ده لو مخدتهاش هقتل عائله السيوفي واحد واحد.
فخري :اهدي ي باشا مش كده احنا علي العموم محدش هيروح وانا مكلف حد من هناك هيقولنا علي الاخبار اول باول.
********************************************
في فيلا السيوفي:٠
في غرفه مكتب رعد وعزللدين:٠
كان يقف رعد بشرود يشعر بغصه في يشعر وكان شى ما راح يحدث ليقاطعه عزالدين باندهاش.
عزالدين باستغراب:مالك ي رعد من الصبح وانت مش تمام.
رعد بقلق:معرفش ي عزالدين قلبي مقبوض حاسس ان في حاجه هتحصل ربنا يستر.
عزالدين بابتسامته الساحره: انشاء الله مفيش حاجه هتحصل وبعدين مالك قلقان من ايه ده احنا ياما عدا علينا ووجع وخوف وقلق والحمدلله كنا بنطلع من كل مصيبه أقوى بكتير من الاول.
رعد بتنهيده:احنا خلاص كبرنا ي عزالدين وكل مادا العائله بتكبر والخوف والقلق كمان بيكبر من حقي اقلق وكمان امجد الزفت ده تعبان وانا خايف علي العائله.
ليقطعهم صوت هاتف عزالدين ليجيب سريعا :٠
عزالدين : ايوه ي طارق.
طارق بفرحه:ايوه ي عزالدين باشا مبروك ي باشا المناقصه رسيت علينا.
عزالدين بسعاده: كنت متأكد انها هترسي علينا وصاحبك اخباره ايه.
طارق بضحك:ههههه مش موجود سعادتك بس طبعا اكيد عرف الاخبار وهو هيموت من الغيظ.
عزالدين :ههههه احسن علشان يبطل يتحدانا المهم انت هاتلى الملفات وتعلالي علي البيت.
طارق :اومرا سعادتك.
عزالدين بفرحه:كسبنا المناقصه وصاحبك زمانه هيموت من الغيظ.
رعد بشرود وقلق:ربنا يسترر.
*********************************************
في فيلا السيوفي :٠
في جنينه الفيلا كانت تجلس هذه الجميله (مهره) في مرسمهافهي تعشق الرسم فهي جميله وايضا وناعمه ليقاطعها التوأم (نور وحور).
نور :بتعملي ايه مهره قفشتك.
مهره بخضه: حرام عليكي ي نور رعبتيني.
حور بضحك :ههههه معلش بقي ي مهره مانتي عارفه نور وتفاهتها.
نور بغرور:ي سلام عليكم بقي انا نور بنت المستشار شهاب السيوفي تافه ي بنتي ده انا دخلت حقوق مخصوص علشان ابقي زي بابا.
مهره بابتسامه : ربنا ينولك الي في بالك ي ستي.
نور بغمزه:َينولك الي في بالك انتي كمان ي وجعه قلبي.
مهره بارتباك: قصدك ايه ي نور.
حور بسخريه:شوفي البت شوفي.
نور بغيظ:محن بعيد عنك قصدي يوسف باشا الي انتي عماله ترسمي في صوره ليل ونهار.
مهره بارتباك:لا مش يوسف بس انا برسم للعائله كلها عادي مفيش حاجه.
حور :احم احم وماله ي مهره ارسمي للعائله كلها براحتك.
نور بغيظ:جاتك خيبه خليكي عملالي كده وكاشالي في نفسك كده لحد ماتيجي واحده خوجايه تاخده منك براحتك.
مهره بغيظ:ي سلام مانتوا عارفين موضوع تقوي الي خانته وكرهته في صنف الستات كلهم.
حور بغيظ:ي بنتي اعملي زي مانا بعمل مع عمرو دايما بسال عليه لما حاسس ان احنا قريبين فاهمه.
نور:او زي انا وعمر اينعم كلامنا كله علي الاكل لكن ميضرش برضه ماسك فيا ومش قادر يبعد عنك اعملي زينا ي خايبه.
مهره بتركيز :تمام هعمل كده.
*******************************************
في شركه امجد الجوهري :٠
أمجد بغضب وجنون:ازي بعد كل الي عملته ودفعته الصفقه يخدوها مني عائله السيوفي دي لازم اخلص منهم بقي.
باسم ابن امجد بمكر:مانا قولتلك ي بابا ان عائله السيوفي مش سهلين حتي طرقك الشمال دي مش هتنفع معاهم.
امجد بسخريه :امال عيزني اعمل ايه ي روح ابوك اشجيني ي خلفتي العار سواء انت ولا اختك.
باسم بخبث: انت علشان تتضرب عائله السيوفي من اولها لاخرها محتاج تتضرب مين.
امجد بغل:رعد او عزالدين دول هما اساس عائله السيوفي لو واحد منهم راح العائله كلها هتقع وتنهار.
باسم بمكر: بس انا عندي الحل الي هيخليهم يقوعوا ورعد وعزالدين مش هيقوملههم قومه تاني.
امجد بشر:ازي ي واد باسم.
باسم بمكر:مؤيد.
امجد : مش مؤيد ده ابن زين حفيد عزالدين.
باسم بمكر:بالظبط لو مؤيد مات العائله هتوقع وتنتهي مش بس كده رعد وعزالدين ضربه زي دي هتقضي عليهم هما اكتر حاجه تكسرهم ان حد من احفادهم يجراولو حاجه.
امجد بشر: ودي هتقدر تنفذها ي واد ي باسم.
باسم بمكر:طبعا مؤيد ويوسف وعمر وعمرو في امريكا وانا عندي الي ينفذ هناك واحنا بعيد عن كل حاجه.
امجدبشر:خلاص نفذ.
باسم بخبث وهو يحادث نفسه : واخيرا هخلص منك ي مؤيد وجاكلين هتبقي ليا انا وبس لتلمع عيناه بخبث وشر وكره.
********************************************
في شركه الملوك ب امريكا:٠
كان يجلسون الفرسان الاربعه ك الملوك في ذلك الاجتماع للهام بالنسبه لهم:٠
بيتر : دايمايسعدنا بالتعامل معاكم مستر مؤيد.
مؤيد: ده شرف كمان لينا بيتر المهم ايه اخبار الشحنه.
بيتر:الشحنه علي وصول مستر مؤيد بس هتيجي عن طريق الغرب زي ماتفقنا تحسابا لاي تفتيش ك توفير للوقت مش اكتر.
يوسف بحده:لا بقي الكلام ده يقلق مستر بيتر احنا متفقين انها هتخش من الطريق العادي وتتفتش لكن الكلام ده مش مريحني ولا ايه ي مؤيد.
مؤيد بتنهيده:انت كده مصمم تتدمر الشغل الي بينا مستر بيتر.
بيتر :مستر مؤيد احنا في بللدنا احنا وعارفين القوانين كويس واحنا بنقولكم انتوا مش هيبقي في ضرر عليكم من انهي ناحيه.
عمرو :متهيألي ان احنا لازم نبلغ جدو رعد وعزالدين ونشوف هيقولوا ايه.
بيتر:تمام هستنا رداكم بس اتمنا ان التعاون بينا ميقوفش ده هيبقي مكسب كبير لينا ولشركه السيوفي كمان.
يوسف:تمام مستر بيتر اوعدك ان احنا هنشاور بعض ونرد عليك.
ليرحل بيتر الي الخارج.
مؤيد بزهق:ي ساتر طول عمري مبرتحلوش خالص بحسه رئيس عصابه.
عمر:انا متهيألي ي جماعه ان احنا برضه نشوف راي العائله.
يوسف بغضب:انت اهبل نقولهم ايه ده شكله كده بيهرب حاجه ممنوعه وكان بيقولنا كده عيني عينك.
مؤيد:بقولكم ايه تعالوا نخرج نتغدا برا.
عمر بفرحه:هوده الكلام اهم حاجه الاكل.
يوسف بغيظ:استغفر الله العظيم ي يارب.
مؤيدبضحك:هههههه ي الا بينا ي الا.
لينزلوا الي أسفل الشركه وهم يتحدثون ويضحكون ولكنهم لم يعلموا بمن يراقبهم بغدر ٠
يوسف بفزع :حاسب ي مؤيد حاسب.
ولكن لم يلحقوا التصرف ليسقط مؤيد غارقا في دمائه ليبتسم الاخر بمكر وشر لنجاح مخطاطه ليتمتموا هم بصدمه عارمه وخوف ورعب.
يوسف وعمر وعمرو بفزع ودموع:مؤؤؤؤيد.
البارت الثاني من عوده الملوك ♥️♥️♥️♥️♥️😎😎😎😎😎
في امريكا :٠
من امام غرفه العمليات في احدي مستشفيات أمريكا ٠
كان يقفون يوسف وعمر وعمرو بقلق ورعب فهم الخامسه (مؤيد ومارد ويوسف وعمر وعمرو ملوك في كل شي وفي ترابطهم ببعض أيضا فكانوا يقفون ب خوف ورعب علي مؤيد.
يوسف بحده :انا م تاكد ان الزفت امجد هوالي وراء الي حصل ده.
عمرو:وليه متقولش ان بيتر هو الي عمل كده علشان يدينا انذار للي ممكن يحصل لو مكملناش الديل معاه.
عمر:لاطبعا بيتر مش من مصلحته ي عمل كده واحد زي بيتر ده بيخاف علي سمعته اكتر من اي حاجه وبعدين خود بالك احنا في امريكا مش في مصر ي عني الامور دي متمشيش هنا.
يوسف بتنهيده:نطمن بس علي مؤيد وكل حاجه انشاء الله هتتحل.
عمرو:ي تري العائله عملين ايه.
عمربقلق: ربنا يستر مانت شايف اهوجدو رعد وجدو عزالدين عمالين ي رنوا ومش عارفين نقولهم ايه.
يوسف بغضب:قسما بالله اي ان كان مين الي وراء الي حصل لندفنوا مكانوا بس نعرف مين الي عمل كده ونتاكد.
ليقاطعهم خروج الدكتور.
يوسف بلهفه وخوف:خير ي دكتور طمنا الله يخليك.
الدكتور بابتسامه:اطمن ي استاذ يوسف الحاله الحمد لله مستقره الرصاصه مكننش في مكان خطير قدرنا نخرجها وهننقله اوضه تانيه وانشاء الله هيبقي احسن عن اذنكم.
ليتنفسوا كلا منهما الصعداء ليختضنوا بعضهم البعض ب حب ليحمدوا الله علي سلامه اخاهم.
********************************************
في فيلا السيوفي :٠
عائشه بدموع وخوف :ابني اناعايزه ابني ي زين عايزه ابني.
صقر بقلق:اهدي ي عائشه ي بنتي انشاء الله خير.
زين بقلق ودموع:انا مش مطمئن ي بابا مش مطمئن.
صقر بغضب:جري ايه هتقعد تعيط زي الحريم ولايه ابنك راجل وانشاء الله هيقوم منها اقف جنب مراتك الغلبانه دي وخليك قوي زي مكنت طول عمرك.
رعد بغضب :عجبكم كده اهي اولها قولتلكم ان امجد مش سهل واني مش موافق انهم يفضلوا هناك في امريكا لوحدهم لازم يبقوا تحت عنينا صمموا برضو يعملوا الي عما عوزينه وادي النتيجه.
عزالدين :اهدي ي رعد اهدوا كلكم انشاء الله خير.
ليقطعهم صوت هاتف عزالدين.
عزالدين بلهفه وقلق :ها خير ي يوسف مؤيد عامل ايه دلوقتي.
يوسف بفرحه :اطمن ي جدو الحمد لله احسن الحمدلله.
عزالدين بحده: طب خالوا بالكم من نفسكم كويس انا وجدك رعد جاينلوكم امريكا.
يوسف بقلق:جدومش مستاهله احنا هنعرف نتصرف.
عزالدين بغضب :الموضوع انتهي ي يوسف واحنا جايين سلام ي يوسف.
*************************************
في شركه امجد الجوهري :٠
في مكتب امجد.
امجد بغضب: الواد زي القطط بسبع ترواح لسه عايش ي باسم لسه عايش.
باسم بغضب: معلش فلت منها مره مش هيفلت منها التانيه والجايات اكتر ي بابا وديني لوقعهم واقعه مهيقوموا منها تاني ابدا.
امجد بتحزير :بقولك ايه ابعد عنهم خالص ادعي ربنا ان محدش يعرف ان احنا الي وراءها والا هنروح في داهيه ورادهم هيبقي نار هتحرقنا كلنا انت فاهم.
باسم بغضب :ي عني ايه طب وجاكلين اسيبها ل مؤيد ده بعده مش هيحصل ابدا.
امجد بغيظ:انت عبيط ي لا ولا بتستعبط جاكلين ايه الي هتبوصلك بنت جميله زي دي صاحبه شركه من اكبر شركات امريكا هتبصلك علي ايه ي اخويا.
باسم يغيظ :طب واشمعنا مؤيد فيه ايه زياده عني.
امجد:فيه كتير مؤيد وارث وسامه وشموخ كل رجاله السيوفي وده يخلي اي ست مهما كانت تترمي تحت رجليه اسمعني كويس احنا ندعي ربنا انهم ميعرفوش حاجه عن الي حصل ونشوف احنا ورانا ايه وساعتها اوعدك اننا هنفكر في ضربه ليهم توديهم وراء الشمس.
لم يكونوا يعلموا بمن تسمعهم وهي السكرتيره (مريم) سكرتيره امجد وهي ايضا مرشده ل مارد.
**********************************************
في قسم المعادي :٠
تحديدا في مكتب المقدم مارد عاصي السيوفي :٠
مارد بغضب:انت متاكده من الي بتقوليه ده ي مريم.
مريم:طبعا متأكده ي مارد باشا ده انا سمعاهم ب ودني والله.
مارد بغضب:اه ي ولاد الكلب وديني لاوريهم وهدفعهم كل نقطه دم نزلت من مؤيد قوليلي البت ماهي بنته لسه بتاعد في الغرزه ايها.
مريم :ايوه ي مارد باشا وخربها أصلها مدمنه مخدرات.
مارد بمكر:حلو اوي الكلام ده وانا هظبطها علي الاخر وهحرق قلب ابوها واخوها عليها واخليهم يفكروا مليون مره قبل ميفكروا يلعبوا مع الملوك لتلمع عيناه بخبث ومكر.
********************************************
في امريكا :٠
في فيلا الإمبراطوره :٠
كانت تجلس هذه الإمبراطوره صاحبه القناع الذهبي علي مكتبها تتتابع اعملها ليقاطعها دخول بيتر ٠
بيتر :مساء الخير ي إمبراطوره.
الامبراطورة :مساء الخير بيتر خير في ايه اي اخبار جديده.
بيتر بخوف: امجد حاول يقتل مؤيد ومصمم يدخلنا في مشاكل مع عائله السيوفي ٠
الامبراطوره بغضب: انا مش قولت انكم تبعدوا عن عائله السيوفي خالص امجد الزفت ده بيمشي من دماغه ولا ايه.
بيتر برعب:اطمني ي إمبراطوره الملوك ممكن ميعرفوش يوصلوا ان امجد هوالي وراء الي حصل اهدي.
الامبراطورة : عرضت علي الملوك الصفقه الي قولتلك عليها.
بيتر:حصل وهما فهموا انها حاجه مش قانونيه لووافقوا اوعدك اننا هندخليهم معانا في اللعبه ولما الملوك يقعوا يبقي خلاص احنا الي هنسيطر علي كل حاجه.
الامبراطوره :تمام كلم زفت امجد خليه يجي وشوفوا جهز شحنه الأطفال ولا لا الجماعه عايزين الأعضاء مستعجلين.
بيتر :امرك ي امبراطوره.
******************************************
في امريكا :٠
في مستشفي مؤيد :٠
في فيلا الملوك ب أمريكا :٠
كان يقف عزالدين ورعد بهيبتهم المعهوده ونظراتهم الصائبه والغاضبه ايضا ليتحدث بغضب شديد.
عزالدين بغضب شديد :ممكن اعرف ايه الي هببتوه ده ي بهوات ازي تنزلوا كده من غير حراسه.
يوسف: معلش ي جدو الي حصل وبعدين احنا خلاص عرفنا مين الي وراء الي حصل وهنربيه انشاء الله بس بطريقتنا.
رعد بغضب:احنا عمر مكان ده اسلوبنا ولا طريقتنا في الرد علي الناس مهما حاولو ياذونا طول عمرنا بنفكر بالعقل والحكمه.
مؤؤيد بهدوء :الزمن غير الزمن ي جدو ان متعملتش بنفس وساخه الي قدامك هتلاقي نفسك بتخسر كل حاجه قدامه خطوه بخطوه.
عزالدين بغضب: احنا بقالنا سنين ماشين بالمنطق ده وياما عدت علينا مصايب وصدمات بس كنا دايما بتقوم ونقف تاني لحد مقدرنا نخلي عائله السيوفي واقفه علي رجلها والرائده في المجال ده من سنين.
عمرو: بس اعداء دلوقتي غير زمان ي جدو زي مقال مؤيد الزمن غير الزمن وردك لازم يكون اقوي علشان تقدر تستمر.
رعد بغضب: اسلوبكم ده غلط هضيعوا نفسكم وتضيعوا كل الي عملناه وانا مش هقبل ب ده ابدا.
مؤيد بعصبيه :امجد كان عايز يقتلني ي جدو كان عايز يقتل حفيد من احفادكم وده كان لازم يحصل.
رعد بغضب:وايه انشاء الله الي سعادتكم ناوين تعملوه.
يوسف بمكر:لا ي جدو احنا عملنا خلاص الملوك مبيغلبوش.
لينظروا رعد وعزالدين الي بعضهم البعض بنظرات حائره لتقاطعهم رساله لهاتف عزالدين من احد رجاله تخبره باحراق جميع مخازن امجد الجوهري لينظرون الملوك لبعضهم البعض بمكر ومتعه لنجاح اول مخطط لانتقامهم من امجد الجوهري وجميع اعدائهم.
اوي😎😎😎😎😎😎)
البارت الثالث من عوده الملوك💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
في امريكا في مستشفي مؤيد :٠
عزالدين بغضب :طبعا انتوا الي عملتوا كده وولعتوا في مخازن امجد من غير حتي مترجعولنا هو احنا ايه مبقاش لينا لازمه ولا ايه.
مؤيد بهدؤء:معاش الي يقول كده ي جدي بس ده اقل رد واحنا مكناش هنقدر نستنا كان لازم ضربتنا تبقي قويه وبسرعه.
رعد بغضب:انا حاسس انكم بلطجيه الي ياجي عليكم لازم تتدسوه بقيتوا عاملين زي الوحوش الي مكمن يدوسوا علي اقرب الناس ليهم.
عمرو:متبكرش الموضوع ي جدو احنا برضه مختومين بختم السيوفي ونفس الدم ي عني مستحيل نوصل للي حضرتك فاهمه.
عزالدين بغضب:امال الي حصل ده تسموه ايه احنا عمر ردنا مكان هيبقى كده ابدا.
مؤيد بسخريه:اه كنا هنفكر بالعقل والحكمه ونوزن الأمور ونعمل خطط تكون روحنا طلعت وكسبنا امجد بدل الجوله مائه جوله مش كده ي جدو مش ده الي انتوا كنتوا بتعملوه زمان.
رعد بغضب :وده برضه الي خلاكم وقفين علي رجليكم دلوقتي وبيتعملوكم الف حساب اذا كنتوا ملوك فاحنا الي عملناكم انا وجدك عزالدين معشناش حياتنا زي الناس من اول مكنا شباب زيكم كده كنا مسؤلين عن امان عائله بحالها والعائله دي فضلت تكبر واحنا برضه الي مسؤلين عنها خططنا الي بتقول عليها هي الي وصلتكم للي انتوا فيه دلوقتي.
يوسف:ايوه ي جدو بس الزمن مبقاش زي زمان ده الي كان لازم يحصل والي حصل حصل خلاص واحنا كان لازم نرد علي موضوع مؤيد باي تمن.
لتقاطعهم دخول جاكلين حبيبه مؤيد ٠
جاكلين بقلق وهي تقبل مؤيد:مالك مؤيد سلامتك ازي ده حصل ازي.
عمر بخوف وهمس:روحنا في داهيه هنقولهم دي مين.
عمرو بهمس:ربنا يستر.
رعد باعجاب وغمزه :هي مين المزه دي ي مؤيد.
مؤيد:دي جاكلين ي جدو صاحبه شركه يونيد جروب من اكبر الشركات هنا.
عزالدين بحده:ودي ايه علاقتك بيها وازي تبوسك كده ايه انتوا خلاص بقيتوا خوجات ومتعرفوش الاصول ولا ايه.
يوسف بحرج:احمم ي جدو هما هنا عادي ي عني محصلش حاجه وبعدين هي بتحب مؤيد.
رعد بهيام:ي بختك ي واد ي مؤيد دي بت مهلبيه طالعلي ي واد ي مؤيد دنجوان زي جدك.
عزالدين بنفاذ صبر من اخاه الذي مهما طال به الزمن يظن الدنجوان رعد السيوفي.
عزالدين بغضب:انت بتقول ايه ي رعد انت كمان هو ده وقته.
جاكلين بتساول: هما مين دول ي مؤيد.
مؤيد:دول جدو رعد وجدو عزالدين جدودي.
جاكلين بانبهار: واوووومش ممكن مؤيد دول شكلهم أصغر منكم.
رعد بغمزه ل عزالدين: شوفت ي عجوز اديني عجبتها اهو اطلع انت منها.
عزالدين بضيق:صبرني ي رب.
لينظروا الملوك الي بعضهم البعض بابتسامتهم الساحره علي اجدادهم الذي مهما طال بيهم الزمن يظلون لوسامه والشموخ عنوان
*********************************************
في الجامعه :٠
كانوا يجلسون الفتيات سويا.
مهره بسعاده:مش قادره اصدق معقول ده انا كنت هموت واحضر المعرض ده.
نور بسخريه:متفرحش اوي كده ي اختي مين قلك انهم هيخلونا نسافر.
حور :ي بنتي ماحنا مسافرين امريكا والملوك هناك ي عني يبقي ولاد اعممانا هناك ومنسافرش.
مهره بهيام: اه وحشتني اوي ي يوسف اوي.
حور بعشق:عمرو كمان وحشني اوي.
نور بسخريه: انا بقي اكيد عمر محشتوش انا وحشه الاكل الي بطفحالوه لما بيجي.
الفتيات :ههههههههه.
مهره بحماس: احنا هنقولهم ان احنا هنروح علشان نحضر المعرض وهما اكيد هيوافقوا ونشوف حبايب القلب.
البنات :اوكي.
*********************************************
في شركه امجد الجوهري :٠
كان يسير امجد بجنون داخل المكتب لما يصدق ماذا حدث فقد قاموا الملوك باحراق مجموعه كبيره من المخازن.
باسم بغيظ:اهدي ي بابا اهدي.
امجد بغضب وجنون:اهدي ازي انت عارف ايه الي حصل عارف خسارتنا ازي دلوقتي البضاعه الي اتحرقت كانت تساوي ملايين.
باسم بغيظ:اكيد الملوك الي عمله كده.
امجد بغيظ:ماهو كله منك ومن غبائك قولتلك خود بالك من انهم ي عرفوا حاجه واهم عرفوا ي فالح.
باسم بغيظ:وهو ده الي هيجنني هما عرفوا ازي الراجل الي هناك من اخطر الرجاله في امريكا ومستحيل ينكشف ابدا.
امجد بجنون وضياع:امال ايه الي حصل مفيش غير ان حد مراقبنا حد بيشتغل تباعهم.
باسم بتفكير:هيكون مين ي عني يبابا احنا مبتكلمش قدام حد في اي حاجه.
ليقاطعهم رنه تلفون أمجد ٠
امجد:الو ايوه ي بيتر.
بيتر بحده : معايا رساله مهمه لازم اوصالهالك أمجد الإمبراطوره بتحذرك باي مشكله جديده مع عائله السيوفي.
امجد باستغراب:وانتوا عرفتوا الي حصل ازي.
بيتربغضب:احنا عنينا عليك دايماامجد انت بتتعامل مع ناس مش ساهله لازم تنفذ كل اموارهم وفي اقرب وقت تيجي بالشحنه بتاع الأطفال الناس مستعجلين علي الاعضاء تمام امجد.
امجد :تمام بيتر.
باسم بغيظ: ي عني ايه الكلام ده مش هنرد علي الي عموله ولا ايه لازم نردلهم الضربه القاضيه ي بابا.
امجد بخبث: وهو ده الي هيحصل انا قولتها من زمان ان ضرب عائله السيوفي لازم يكون في حد من الاثنين ي رعد ي عزالدين.
باسم بحماس:هتعمل ايه ي بابا.
امجد بمكر:هعمل الي كان المفروض ي تعمل من زمان.
لتقاطعهم السكرتيره مريم.
مريم بخوف:الحق ي امجد بيه ماهي هانم اتقبض عليها.
*****************************************
في فيلا الملوك ب امريكا :٠
مؤيد بالم :ي بني حاسب بالراحه.
يوسف باسف:معلش ي مؤيد الحمد لله ربنا ستر.
عمرو بزهق :ياه الحمد لله اننا سبنا المستشفي دي ارخم حاجه المستشفيات دي.
جاكلين بابتسامه:حمد الله على سلامتك مؤيد.
مؤيد بابتسامه ساحره: الله يسلمك ي جاكلين.
يوسف:شد حيلك بقي ي مؤيد عندنا اجتماع مهم مع بيتر وانت عارف اني مبطقوش ولازم تبقى سواء.
عمر بزهق :ي ساتر ده تقيل علي القلب الواحد بشكل.
جاكلين :انا كمان مبحبش اتعامل معاه هو والامبراطوره بتاعته شغلهم مش مريح.
مؤيد:بس علي فكره انا وفقت علي الديل معاهم.
يوسف بصدمه:انت بتقول ايه ي مؤيد مانت شايف راي جاكلين اهي حتي ازي بس هنتعامل معاهم.
عمرو: وايه المانع بس ي يوسف ماكل الشغل كده واحنا ملناش علاقه.
عمر:واحنا مش هنمضي على ورق ولاي حاجه بس هنستفيد زي كل الشركات مبتعمل.
مؤيد بتنهيده: احنا مبقناش صغيرين ي يوسف ولازم نمشي زي للدنيا كلها مامشيه.
جاكلين بخوف:انا خايفه عليك مؤيد.
مؤيد بحب:متخافيش عليا جاكلين طول مانتي جنبي متخافيش.
جاكلين بهمس: بحبك مؤيد.
مؤيدبحب وهمس :وانا اكتر.
*******************************************
في فيلا السيوفي:٠
رعد بغضب:ممكن اعرف انت لسه سبتنا نرجع من غيرهم ليه مصمم تتعبني ي عزالدين.
عزالدين بزفر:اوووف ممكن تهدا بقي وتسمعني هما مبقوش صغيرين كبروا ودول عنادين الاسلوب ده مش هينفع معاهم.
رعد بغضب:ميكبروش علينا ي عزالدين دول يخدوا بالجزمه ويرجعوا غصبن عنهم امجد مش هيسكت ورده علي الي حصل هيبقي مش قليل.
عزالدين :اهدي بس انا حططلهم حراسه زياده.
رعد بحده:ماهو قبل كده كان فيه حراسه ي عزالدين ومؤيد اضرب بالنار وقدام شركتنا كمان ليشعر رعد بالم في قلبه ليسرع له عزالدين يخوف.
عزالدين بخوف :مالك ي رعد فيك ايه شكلك مش طبيعي.
رعدبتعب:وديني المستشفي ي عزالدين مش عايز حد من البيت يحس بحاجه.
عزالدين بقلق:حاضر ي يلا بينا يلا.
********************************************
من داخل المستشفي التخصصي :٠
كان يرقد علي السرير ذلك الملك وبجانبه نصفه التاني فهم ذلك الجبلان الذي تحملوا علي مرالسنين مالم يستطيع احد تحمله فكانوا دائما كالبركان الخامد الذي ينفجر في وجه كلا من يحاول المساس بهم او بعائله السيوفي علي الوجه العام فمازالوا برغم مرور كل هذه للسنين مازالو يتمتعون بهيباتهم وقوتهم وشمخوهم وسحرهم ايضا ف الزمان لا يتجراء علي رسم خطوطه علي ملامحهم الساحره.
عزالدين بحب:حمد الله على سلامتك ي رعد.
رعد بتعب:الله يسلمك ي عزالدين افتكرت ان خلاص بس شكل كده لسه في العمر بقيه.
عزللدين :كده عايز تسبني ي رعد هو احنا لينا غير بعض.
رعد :عندك حق ولا اسيب معجباتي ل مين ده انا مهمها كان رعد السيوفي.
عزالدين بغيظ:انت مفيش فايده فيك انت فيه ولا فيه ي اخي.
رعد بضحك:ههههه خلاص ي عزالدين بهزر المهم ربنا يقوينا علي الي جاي.
عزالدين بشموخ: انشاء الله هيقوينا زي كل مره ولا انت ناسي ان احنا كل مره كنا بنقدر نتغلب علي أعدائنا بذكاء وبقوتنا واتحادنا مع بعض.
رعدبقلق: بس امجد الجوهري مش سهل ي عزالدين ده تعبان وسمه قوي وانا خايف على عليتنا.
عزالدين :اطمن ي رعد احنا عليتنا رجاله وامجد عدو زيه زي اي عدو حاولنا يدمرنا واحنا دمرناه وقضينا عليه بسهوله.
رعد بقلق : ربنا يستر ي عزالدين.
لتقاطعهم دخول الممرضه لتعطي رعد حقنه.
عزالدين:حقنه ايه دي الي بتدايهواله.
الممرضه:دي حقنه مضاد حيوي ي افندم لان رعد باشا محتاج تقويه عن اذنك.
رعد بابتسامه: مالك ي عزالدين حس الظابط ده لسه فيك ي ملك الموت.
ليقاطعهم تلفون عزالدين ليرد بغضب شديد.
عزالدين بكره وغضب: ايه عايز ايه.
أمجد بانتصار: حبيبت اقولك اول واحد الباقيه في حياتك.
عزالدين بغضب:اخرس اخويا عايش وزي الفل احنا مش سهل نوقع ي أمجد وكلب زيك نهايته علي ايدينا ومش هتقدر تعمل حاجه.
امجد بضحك وشماته:انا عملت خلاص ي عزالدين ولاانت فاكر ان الحقنه الي خدها رعد دي مضاد حيوي بجد لا ي حبيبي دي حقنه الي بيروح مبيرجعش حقنه سامه بماده ملهاش لقاح هتخليك تشوف تؤامك ونصك التاني وهو بيموت بالبطي هههههههه.
عزالدين بوجع وغضب وكره:هقتللك ي امجد قسما بالله ل قتلك وانت لسه متعرفش ملك الموت هيعمل ايه.
البارت الرابع من عوده الملوك 💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
من داخل المستشفي التخصصي :٠
رعد بقلق:مالك ي عزالدين الزفت ده قلك ايه ضايقك كده.
عزالدين برعب على أخيه :مفيش ي رعد مفيش هروح اشوافلك الدكتور.
رعد بزهق:طب قوله ان عايزه امشي انا زهقت.
عزالدين برعب :انت كويس فيك حاجه طيب.
رعدباستغراب:مالك ي عزالدين انا تمام بقولك عايز اخرج.
عزالدين بارتباك:انشاء الله هروح لدكتور اشوافه.
ليرحل عزالدين تحت نظرات رعد الصائبه والقلقه أيضا .
من داخل مكتب مدير المستشفي :٠
عزالدين بغضب:دانا هطربق المستشفي دي علي دماغكم وهوديكم في ستين داهيه.
المدير برعب:ايه الي حصل بس ي عزالدين بيه.
عزالدين بغضب :فيه ايه انكم زباله واشكال وسخه متخيلتش ان مستشفي كبيره زي دي تبقي بالارف ده.
المدير بقلق:هوايه بس الي حصل فهمني حضردتك.
عزالدين بغضب:فيه ممرضه هنا دخلت ل رعد بيه بحقنه قالت انها مضاد حيوي والي عرفته انه سم حقنت بيه اخويا لصالح واحد من الد اعدائنا انا عايزه الممرضه دي حالا هنا وانتوا مدممكوش حال تاني تعرفولولي اخويا في ايه وتصرفوا ي اما قسما بالله هضربكم كلكم بالنار واوريكم الي عمركم مشوفتوه بسرعه.
المدير والدكاتره برعب:حاضر حاضر.
**********************************************
في قسم المعادي :٠
تحديدا مكتب المقدم مارد عاصي السيوفي :٠
ماهي بحده :جري ايه انا قولت عايزه بابا انت مش عارف انا بنت مين ولا ايه.
مارد بغضب:لا عارف ي روح امك بنت مين كويس اوي وسعادتك مشرفه معانا هنا سنه اتنين ويمكن اكتر دانتي مقفوشه بمخدرات ي حلوه ي عني ليلتك سوده.
ماهي بغرور:اتكلم علي قدك ي حضره الظابط انا ماهي امجد الجوهري اكيد عارفه يعني السجن ده مش للي زي العب غيرها انا عارفه انك قولت دي قضيه كبيره وهتشهر وبتاع بس للاسف مش هتلحق انا هخرج من هنا دلوقتي حالا.
مارد بحده ومكر عائله السيوفي :ده بعدك ي حلوه انتي كده كده هتقضي يومين حلويين في السجن ومش هتخرجي من هنا لوجبتيلي مين في البلد.
امجد بمكر:ليه بس كده ي مارد باشا الموضوع مش مستاهل ي عني.
مارد بكره: اهلا امجد باشا خير سعادتك ايه الي جابك.
امجد بخبث: جاي لبنتي ي مارد باشا في مانع ولايه.
مارد بشماته:ده علي اساس انك جيالها المدرسه ولاايه دي متهمه في قضيه مخدرات والتهمه سابته عليها يعني وجودك هنا ملوش اي لازمه.
امجد بمكر:عيبك انك متسرع ي مارد باشا زي بقيت عائلتك غروركم مش بيخلكم تشوفوا ولا تعرفوا قيمه وحجم الي قدامكم.
مارد بغرور:اولا متجبش سيره عائلتي علي لسانك الوسخ ده تاني احنا سلاله ملوك من اولها لاخرها مش واحد زيك هو الي هيقولنا نعمل ايه ومنعملش ايه.
امجد بخبث:تمام علي العموم الموضوع ده مش هيطول كتير وهتشوف.
مارد بغضب: ي ريت تمشي دلوقتي لان وجودك ملوش اي لازمه لان الهانم مشرفه معانا هنا.
ماهي بقلق:بابا اتصرف متسبنيش هنا اعمل ايه حاجه.
امجد بمكروهو ينظر لمارد:متقلقيش ي روحي هتصرف تصرف يعجبك اوي ويخليكي تاخدي حقك وترفعي راسك قدام كل الناس وانتي ملكه متوجه.
لينظرله مارد باستغراب لمحاوله فهم مايحاول ان يبوح به.
*********************************************
في فيلا الملوك ب امريكا :٠
يوسف بغضب:مؤيد انت بتعمل ايه هتروح فين بس وانت كده.
مؤيد بزهق:يوووه عليك ي يوسف مقولتلك انا كويس انت عارف اني مبحبش قعده البيت وبعدين انا كويس متقلقش.
عمرو بنفاذ صبر: سيبه ي يوسف متحاولش مانت عارف انه لما بيحط حاجه في دماغه يلا السلامه.
عمر :طب يلا لان النهارده اجتماع بيتر.
يوسف:انتوا خلاص موافقين علي الديل بتاع بيتر ده ومصممين علي الشغل معاه بعد كل الي سمعناه عنه.
مؤيد بهدؤء: يوسف الشركه دي احنا الي اسسناها بتعبنا وبنينها ومن حقنا كمان ان احنا نكبرها اكتر من كده.
عمروبقلق :بس انا خايف ل بيتر يورطنا في حاجه ي جماعه وتضيع سمعتنا ويضيع كل الي عملناه.
مؤيد :متقلقوش بس احنا لازم تكون مع بعض زي كل مره وكل حاجه بنكون فيها مع بعض تمام.
الملوك :تمام.
*******************************************
في المستشفي التخصصي :٠
رعد بزهق:جري ايه ي دكتور هي ايه لازمتها التحليل دي كلها.
عزالدين بعصبيه:جري ايه ي رعد متستني لما نطمن عليك.
الدكتور بارتباك: معلش ي رعدباشا هي حاله القلب مش مطمئنه شويه حضردتك لازم تفضل معانا شويه.
رعدبغضب:انا مش هقعد في مستشفي لوالسماء انطبقت علي الارض اظن الكلام واضح.
الدكتور بارتباك:عزالدين بيه عايز سعادتك شويه لوسمحت.
رعدبسخريه:براحتك ي اخويا قوله الي عايزه برضه مش هقعد في المستشفي لوحصل ايه حتي مش رعدالسيوفي الي يقع كده.
في الخارج :٠
الدكتور برعب:صدقني ي عزالدين بيه مفيش ممرضه هنا بالموصفات دي الي سعادتك قولت عليها.
عزالدين بفحيح مرعب:موضوع الممرضه ده وانكم سايبنها زريبه كده ده هحاسبكم عليه حساب عسير بس دلوقتي عايزه اعرف اخويا في ايه.
الدكتور برعب:لاسف ي عزالدين بيه رعدبيه اتحقن بماده سامه مفعولها سريع وبتمشي في الدم بسرعه رهيبه وولاسف ماده تركبيتها غريبه وملهاش لقاح معين الواحد عرفه .
عزالدين بوجع علي تؤامه:ي عني ايه اخويا لازم يعيش باي شكل
لازم.
الدكتور: لاسف مفيش غير حل واحد ي عزالدين بيه اننا نوصل للي عمل لتركيبه دي ولازم يعملها لقاح ي اما كده ي انا اسف مفيش في ايدينا حاجه نعملها.
عزالدين بالم:طب ورعد ينفع يخرج من للمستشفى.
الدكتور :لا طبعا لازم يفضل تحت عنينا لاننا هنعمل محاوله اننا نغير الدم كل شويه علشان نمنع السم انه يوصل للقلب بس لازم القاح ي عزالدين بيه في اقرب وقت لازم.
عزالدين بخفوت ووجع :انا هعمل اي حاجه علشان انقذك ي رعد اي حاجه حتي لو هتذل ل للكلب ده علشان انت تبقي بخير هعمل كده من غير مفكر.
********************************************
في امريكا تحديدا شركه الملوك :٠
بيتر بابتسامه: حمدالله على السلامه مستر مؤيد.
مؤيد بابتسامته الساحره:الله يسلمك بيتر ندخل في الشغل.
بيتر:اكيد اتفضل.
يوسف:احنا وفقنا علي الديل بتاعك بيتر.
بيتربسعاده: بجد ده خبر حلو كتير اوعدكم ان التعاون بينا هيكون في مكسب كبير لينا.
مؤيد:اتمنا مستر بيتر احنا شركتنا دي اغلي حاجه في حياتنا احنا تعبنا فيها من صغرنا لحد ماوصلنها للي هي فيه ف مش هنقبل باي حاجه تتضيع كل ده.
بيتر بمكر:اطمن مستر مؤيد كل حاجه هتبقي زي ماحنا عيزين اطمن.
عمرو:تمام مستر بيتر بكره انشاء الله هنمضي العقود ونبدء الشغل.
بيتر بانتصار :تمام مستر عمرو عن اذنكم.
ليرحل بيتر وتقاطعهم جاكلين.
جاكلين بابتسامه :صباح الخير ي ملوك.
الملوك بابتسامه:صباح الخير جاكلين.
يوسف :طيب ي مؤيد انا هروح انا وعمرو وعمر نشوف الملفات الناقصه.
مؤيد:تمام روحوا.
ليرحلوا الملوك الي الخارج.
جاكلين بدلع انثوي :احلي حاجه انهم سابونا لوحدنا.
مؤيدبقلق:اعقلي ي مجنونه احنا في الشركه.
جاكلين بدلع:ولايهممك انا عيزاك في اي وقت واي مكان مؤيد.
مؤيد بغمزه:بس حبببك مزاجه مش رايق خالص دلوقتي وراعي التعب الي انا فيه.
جاكلين :وحبيبي هيروق امتي بقي.
مؤيد :هجيلك باليل الفيلا ي ستي علشان انتي الي تروقيها.
جاكلين بفرحه:تنور الفيلا الفيلا وصحبتها رهن اشارتك.
مؤيد بهمس: بحبك.
جاكلين بهمس:بموت فيك مؤيد.
*********************************************
في مخزن خاص ب امجد الجوهري :٠
كانت تجلس ناديه ذلك الفتاه الجميله المخطوفه هي ومجموعه من الاطفال لسفرهم ل امريكا لبيعهم اعضاء لصالح امجد وبيتر والامبراطوره.
ناديه بخوف:ي رب خليك معانا ي رب.
الطفله بسمه بخوف ودموع :انا عايزه ماما عايزه ماما.
ليبدوء جميع الأطفال في البكاء فهم اطفال وقعوا في يد مالايرحم ليقاطعهم الحارس الخاص بذلك المخزن.
الحارس :خدوا اطفحوا بالسم الهاري.
ناديه بكره:سم لما يهري بدنك ي بعيد حرام عليك مش كفايه الغلابه دول الي خطفينهم حرام عليكم ي بعده.
الحارس بضحك :ههههه والله خسارتك انت ي جميل في الموت وتتباع اعضاء بس يلا نصيبك كده والله لو تعليمات الباشا لكنت حليت بيكي مرار ايامي دي.
ناديه بارف:مرار لما تشربوا ي بعيد.
الحارس بضحك :علي العموم خلاص هانت وهتسافروا وتقبلوا وجه كريم ههههههه سلام ي موزه.
ناديه بخوف ورعب: امريكا استرها معانا ي رب استرها معانا.
(لم تعلم تلك المسكينه انها بتلك السفريه ستصبح ملكه متوجه علي عرش ملك الملوك عندما تقع اسيره في عشقه لتولد ملحمه من نوع اخر من العشق).
*******************************************
في شركه امجد الجوهري:٠
باسم :مش عارف ي بابا لسه مفيش اي خبر طلع عن تسميم رعد السيوفي.
امجد بضحك:ههههههه والله انت اغبي خلق الله انت فاكر ان موضوع زي ده هيتعرف.
باسم باستغراب:قصدك ايه مش فاهم ٠
امجد :انت ناسي ان الامبراطورة بعتالي تحذير ان اقرب من عائله السيوفي او اعمل مشاكل معهم.
باسم باندهاش:مهو ده الي انا مستغربه ومستغرب الي انت عملته.
امجد:انا عملت ده بقلب جامد لاني متأكد ان موضوع زي ده مش هيتعرف لحد عزالدين السيوفي وعائله السيوفي كلها مش سهل يبينوا فشلهم وهزيمتهم لحد ابدا مستحيل علشان كده مستحيل حد يعرف حاجه.
باسم باعجاب:استاذ ورئيس قسم ي بابا احلي حاجه انك رشيت مدير المستشفي كمان.
امجد بخبث:الفلوس بتشتري كل حاجه ي باسم المهم انك تفكر وتختار صح.
باسم بشماته:اظن دلوقتي زمان عزالدين السيوفي بيلف حوالين نفسه بعد الي عرفه.
امجد بضحك :هههههه اكيد خصوصا انا فهمت الدكتور يفهمه ان الحاله مش هتستني بس انت عارف ان السم ده علشان يموت محتاج وقت علشان يوصل للقلب وده الي لازم استغله كويس اوي لصالحي واحقق الي اناعايزه كله اهم حاجه ان تكركيبته مستحيل مهما جاب خبراء مستحيل يقدروا يعملوا القاح بتاعه.
باسم :طيب وماهي اختي هنعمل معاها ايه هتسبها كده في السجن.
امجد بخبث:طبعا اختك هتخرج وهتعيش عيشه الملكات.
باسم باستغراب:ازي ي عني مش فاهم.
امجد:بعيدين هتفهم.
لتقاطعهم السكرتيره مريم :٠
امجد :خير ي مريم.
مريم: عزالدين بيه السيوفي عايز يقابل حضردتك.
امجد بشماته وغرور:خليه يتفضل.
باسم بضحك:هههههه معلم ي بوص والله.
ليدخل عزالدين ورغم انه في موقف لايحسد عليه الاانه مازال ايضا في عزهيبته وغروره ف ملك الموت من الصعب أن ينكسر.
امجد بشماته :معقول عزالدين بيه بنفسه مشرفني لا ده شرف كبير ليا.
عزالدين بجديه:هو فعلا شرف كبير اوي ان ادخل مكتب كلب زيك.
امجد :توتوتو ليه الغلط ي باشا يريت متنساش مين فينا الي محتاج التاني.
عزالدين بحده:فين لقاح السم الي انت اديتوا ل رعد.
امجد بمكر:جري ايه ي باشا بسهوله كده مش نتفق الاول.
عزالدين بنفاذ صبر:قول الي انت عايزه وخلصني احسن مطلع روحك في ايدي دلوقتي وبرضه هعرف اجيب القاح.
امجد بغرور: اولا حاجه شركه الملوك الي في امريكا.
عزالدين بغضب:احنا عندنا مليون شركه اشمعنا شركه الملوك.
امجد بخبث وحده:لا ي باشا انا عايز الشركه دي بالتحديد مش اي شركه تانيه الملوك دمروالي المخازن بتاعتي ولازم يدفعوا التمن وهوده التمن لان عارف الشركه دي غاليه عندهم ازي مش بس كده يجوا يشتغلوا عندي كمان.
عزالدين بسخريه: لا والله فيك الخير عايز تشغلهم في شركتهم ويبقوا بيشتغلوا عندك.
امجد:ومين قال اني هشغلهم في الشركه دي هيشتغلوا عندي هنا اصل بصراحه الساعي الي بيعملي الشاي مش قد كده ولا بينضفلي المكتب ولا الي بينضف الشركه كلها اهم حاجه عندي ان اذل الملوك واكسرهم والطلب الاخير هي ماهي بنتي تخرج من الحبس مش بس كده دي هتخرج وهي حرم المقدم مارد عاصي السيوفي.
ليشعر عزالدين ولا اول مره بالعجز يشعر وكان الحياه قد تتوقف فالاختيار صعباللغايه)
البارت الخامس من عوده الملوك (جحيم الملوك) 💥💥💥💥💥
في فيلا السيوفي :٠
في جنينه الفيلا كانوا يجلسون عاصي وشهاب (لتذكير عاصي وشهاب هم ابطال نوفيلا نار الجحيم) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
شهاب باستغراب:مالك ي عاصي فيك ايه ي سياده اللواء.
شهاب بضيق:قلقان ي شهاب اديك شوفت الي حصل ل مؤيد مش عارف احنا هنرتاح امتي من الهم ده.
شهاب بهدؤء:ربنا يسترها ي عاصي وانت الحمد لله ولادك جنبك اهم.
عاصي بغيظ:ي عني ولادي جنبي مش فاهم ي عني انا قلقان علي كل ولادنا ي شهاب.
شهاب بضحك:هههههه ي عم بهزر معاك انت علطول عصبي كده والله انا كمان قلقان ي عاصي بس هنعمل ايه ربنا يسترها.
عاصي بحده:والله لوبس جدي يديني الامر لخلي امجد الجوهري يتمني الموت يشتهيه من الي هعمله فيه.
مراد بغضب:جري ايه ي عاصي هو مفيش فايده فيك ولا ايه.
شهاب باسف:معلش ي باباهو ميقصدش انت عارف ان كلنا قلقنين ده طبيعي.
مراد :محدش فيكم شاف جدكم رعد او عزالدين النهارده.
عاصي بتذكر: شوفتوهم خارجين مع بعض الصبح بس لحد دلوقتي محدش فيهم رجع.
ليقاطعهوهم الفتيات.
نور وحور ومهره:مساء الخير.
الجميع:مساء النور.
مهره بقلق: بابي احنا كنا عيزين نسافر امريكا نحضر معرض الرسم الشهير هناك.
عاصي بغضب:نعم ي اختي بقولك ايه بلاش كلام فاضي محدش هيروح في حته مش ناقصين.
نور بضيق:جري ايه ي اونكل عاصي مولاد عمنا هناك فيها ايه ي عني.
عزالدين بضيق:رايحوا نفسكم مفيش سفر الملوك نفسهم راجعين.
مراد باستغراب:ليه ي عمي خير.
عزالدين بتعب:انا عايزهم في شغل كده كده هنسافر انا ومارد ليهم بكره في شويه شغل هنخلصه ونرجع علطول.
مراد بقلق:هو بابا فين ي عمي عزالدين.
عزالدين بارتباك:رعد في المستشفى بيعمل شويه فحصوات محتاج ي يرتاح شويه ومش عايز حد منكم يراحلوه او يزعجوا فاهمين.
مراد بضيق :ي عني ايه ي عم انا عايز اطمن عليه.
عزالدين بغضب :انا قولت الي عندي ي مراد والموضوع انتهى رعد تؤامي وانا بقولكم انه في حمياتي بس هو محتاج يرتاح وانتو ماوركوش راحه وانتوا يلا علي اوضكم مفيش سفر في اي حته اليومين دول اتفضلوا.
ليصعدوا الفتيات بدموع الي الاعلي وتؤجد ايضا نظرات شاكه في حاله عزالدين الغير مطمئنه.
*********************************************
في فيلا الامبراطوره :٠
الامبراطورة :ها ي بيتر ايه الاخبار.
بيتر بفرحه:الاخبار كويسه جدا اخير هيتحقق الي كنا عيزينه الملوك اخيرا وفقوا علي انهم يشتغلوا معانا.
الامبراطوره:تمام عيزين نستفيد من وراء التعاقد ده باكتر المكاسب كل حاجه هتدخل مرتاحه لمجرد ان هيبقي عليها لوجو الملوك وعائله السيوفي.
بيتر بحماس:مظبوط ي امبراطوره حجات كتيره هتتحل بسبب الترابط ده ده غير الصفقات الي هتجلنا لمجرد ان احنا والملوك شركاء.
الامبراطوره :تمام قولي الزفت امجد قال هيبعت الأطفال امتى.
بيتر:النهارده ي امبراطوره هيوصلوا النهارده.
الامبراطوره:اول ميوصلوا انت عارف هتعمل ايه.
بيتر:زي كل مره هنخدهم علي المستشفي وهنبعت الأعضاء علطول.
الامبراطوره :تمام وجهز نفسك علشان الشحنه الكبيره قربت توصل.
بيتر:تمام ي امبراطوره.
*********************************************
في فيلا السيوفي :٠
في غرفه عزالدين كان يجلس ويشعر ان الجبل قد يهتز لاول مره يشعرو انه غيرقادر على التصرف ف رعد هو نسخته في الروح والعقل وكل شيء لتقاطعه ذلك الجميله( زهره) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
زهره بقلق:مالك ي عزالدين فيك ايه انت مش كويس.
عزالدين بتعب ووجع: تعبان اوي ي زهره حاسس اني بخسر كل حاجه حاسس اننا بنغرق.
زهره بخضه:بعد الشر عليك ي روح زهره بقي ملك الموت هو الي يقول كده دانامتعوده عليك دايما جبل مبيتهزش ابدا.
عزالدين بتعب:بس الجبل خلاص تعب ومبقاش قادر خصوصا لما ناحيه منه تميل بيبقي خلاص بينتهي.
زهره برعب:قصدك ايه ي عزالدين رعد فين اتكلم ي عزالدين.
عزالدين بالم :وقد قص عليها ماحدث.
زهره بدموع :ي نهار اسود ومنيل ازي ده حصل وانت مستني ايه ي عزالدين.
عزالدين بالم :انا هروحلهم انا ومارد النهارده بس تفتكري ان الملوك يوفقوا علي كل ده.
زهره بغضب :يوفقوا ورجلهم فوق رقباتهم ده جدهم غصبن عنهم يعملوا الي مطلوب منهم تغور الشركه وتغور كل حاجه ي عزالدين.
ليقاطعهم مارد.
عزالدين بجمود:ها عملت الي قولتلك عليه.
مارد بضيق:ايوه ي جدي خرجتها زي محضردتك امرت انا مش عارف حضردتك طلبت من كده ليه ده انا كنت ناوي احبسها سنه اتنين.
عزالدين بضيق: بعدين هتعرف المهم جهز نفسك علشان هنسافر للملوك.
مارد :حاضر ي جدي تحت امرك.
*******************************************
في فيلا امجد الجوهري :٠
باسم بضحك: هههههههه كفاره ي ماهي.
ماهي بضيق:هههه خفه اوي ي اخويا انا مش فاهمه انت زي تسبني كده انت وبابا.
باسم:وكنا هنعمل ايه ي اختي دانتي ممسوكه بمخدرات وبعدين ماحنا الي خرجناكي برضه ي اختي.
ماهي بغيظ: انا هموت واعرف خرجت ازي بقي من الظابط الرخم ده.
باسم:بعدين هبقي اقولك ده حصل ازي انا رايح الشركه.
ليقاطعهم صوت جرس الفيلا لتتدخل فاتن صديقه ماهي بدموع غزيره علي طفليها.
فاتن بدموع: ماهي قولت ل عمي امجد يشوفلي مين الي خطف ولادي.
ماهي بحزن مصتنع:حبيبه قلبي والله ولادك دول هما ولادي وانا قولت ل بابا وهو مش ساكت.
فاتن بدموع :انا بموت ي ماهي بموت.
ماهي بخبث:بعدالشر عليكي ي قلبي أنشأ الله هنلاقيهم روحي انتي وانا هنام شويه واعدي عليكي باليل نشوف حل.
لترحل فاتن بهقره ودموع علي اولادها تحت نظرات ماهي الشامته.
باسم بضحك:هههههه والله استاذه الي يشوفك وانتي بتعملي الشويتين دول ميقولش ان انتي الي مسلمنا العيال بايديك علشان نبعتهم امريكا مع العيال الي هتتباع اعضاء.
ماهي بكره:مانت عارف انا بكرها قد ايه اتجوزت الانسان الوحيد الي حبيته المهم هم هيسافروا امتي خليني اخلص من الارف ده.
باسم:هيسافروا خلاص وهنرتاح سلام بقي.
ماهي :سلام.
*********************************************
في امريكا تحديدا (فيلا الملوك) :٠
يوسف بصراخ:يلا ي بني انت وهو علشان ناكل.
عمر بحماس:ايوه اموت انا في الأكل احلي حاجه في الدنيا.
عمروبتساول:امال فين مؤيد.
يوسف :سيبوه نايم ده جاي من عند جاكلين وش الصبح.
عمروبغمزه:ي بختك ي مؤيد.
مؤيد بنعاس :ماله مؤيد ي زفت.
عمر بغمزه:صباحيه مباركه ي عريس.
مؤيد بضحك:هههه الله يبارك فيك يا اخويا.
ليقاطعهم صوت طرقات الباب
ليتفاجوا بعزالدين ومارد وبعد السلام قد قص عليهم عزالدين كل ماحدث.
مؤيد بغضب:انت بتقول ايه ي جدي امجد الكلب عمل كده.
يوسف بغضب:اه ي ابن الكلب وديني لاقطعه من لحمه وارميه لكلاب السكك.
عمرو بحده:هو ده الي لازم يحصل.
عزالدين بعلو صوته :الي اهم من كل الي بتقولوه ده جدكم رعد والي هو فيه.
مارد بحده:متخافش ي جدو احنا هنبعت طياره خاصه تنقل جدي رعد هنا واكيد هنا هنلاقي حل.
عزالدين بغضب:انا مش هقعد ادور على حل والحل في ايدي وف ايديكم كمان.
مؤيد بغضب:ي عني ايه ي جدي عيزنا ننفذ كل طلباته عيزنا نديله شركتنا الي تعبنا فيها ولا نتشغل عنده خدامين زي مقال ولا مارد عايزه يتجوز بنته رد السجون الشمامه دي ده لايمكن يحصل ابدا اقتلنا ي جدو وادفنا تحت رجليك لكن متطلبش مننا ان نسلم ل امجد ولا ينتصر علينا مستحيل ي جدي مستحيل.
عزالدين بتعب:طب وايه الحل.
يوسف:الحل زي مقال مارد ي جدي احنا هننقل جدي رعد لمستشفي هنا هنا اكيد هيتصرفوا اما امجد بقي والي حواليه هيشوفوا الجحيم علي الارض.
مؤيد بتنهيده:شوف ي جدي مش قولتلك ان الزمن غير الزمن وانك لازم تبقي في نفس وساخه الي قدامك علشان تتفوق عليه وتهزمه.
عزالدين بالم: شكل كان عندكم حق.
**********************************************
في شركه امجد الجوهري :٠
باسم بشماته:ماهي خرجت ي بابا.
امجد بمكر:عرفت وده اول انتصار لينا واكيد الخطوه الي جايه هي عقد تنازل عن شركه الملوك مش بس كده وهيشتغلوا عندنا كمان.
باسم بضحك :هههههههه حلوتك ي بص لما تخطط وتكتك داحنا هنزليهم ذل.
امجد بكره:ولسه الي جاي احلي وعائله السيوفي هتقع ومش هيقوملها قومه تاني واحنا بس الي هنفضل في السوق وكل حاجه تحت سيطرتنا عملت ايه في العيال.
باسم:عديت عليهم وانا جاي وفهمت رشيد انه يحطولهم منوم في الاكل والطياره هتشحنهم علي امريكا.
امجد:تمام واشرف علي كل حاجه بنفسك.
باسم :تمام انا في مكتبي بقي سلام.
امجد :سلام.
**********************************************
في مكتب باسم :٠
كان يجلس يتابع بعض الاعمال لتقاطعه لولو ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
لولو بدلع:وحشتني ي بسبس.
باسم :لولو غريبه ايه الي جابك هنا.
لولو بدلع:اخص عليك ي باسم انت مكنتش عايز تشوفني ولا ايه دانا ليلي حبيبتك.
باسم بخبث:لا طبعا ي قلبي انتي عارفه اني هموت عليكي طول الوقت بس انتي بقي الي داخلتي في موضوع الجواز والكلام الفاضي.
لولو بدلع:لا خلاص اتعلمت وحرمت ووحشتني وعيزاك.
باسم بطمع : وانا عيزك والله وهموت عليكي.
لولو بمكر:خلاص نتقابل في شقتي بليل عرفاه ولا نسيت العنوان.
باسم :لا طبعا ي قمر هو انا اقدر اانسا باليل هكون عندك ي قلبي.
لولو بدلع :باي ي بيبي.
باسم :باي ي قلبي.
*********************************************
في شقه لولو :٠
لولو بدلع :حبيبي متاخرتش.
باسم وهو ينظر الي جسدها بجرائه:وانا اقدر اتأخر عليكي يروحي ده انا الي اخري.
لولو بدلع:لا مش علطول كده ي بيسو تعالي نشرب حاجه الاول.
باسم :ي بنتي ايه انواع المخدرات دي كلها دانتي انحرفتي بقي.
ليلي بالم:مالبركه فيك انت الي ضيعتني يلا خود التذكره دي هتعالي مزاجك علي الاخر.
باسم بحماس:ايوه بقي هو ده الكلام ليبدء في استنشاق التذكره وهي عباره عن كميه مؤهله من الهيروين.
لولو بشماته وانتصار:ايوه برافو عليك اشرب اشرب من نفس الكاس الي شربتني منه اشرب.
باسم بتعب والم :هو انت اديتيني ايه.
ليلي بكره:اديتك تذكره مضروبه ي عني كلها شويه وتقابل رب كريم وتتحدف في نار جهنم لان الي زيك مستحيل يشوف الجنه ٠
ليسقط باسم جثه هامده ليرحل بكل شره لتنظر له بانتصار لنجاح مخططها ليقاطعها طرقات الباب........
مهدي احدي رجال الملوك :ها خلصتي مات.
ليلي :ايوه ادخلوا.
ليسيروا الي الداخل.
مهدي :لازم اكلم مؤيد بيه اشوفه هيقولنا نعمل ايه.
لمسك هاتفه ويتصل ب مؤيد لياتيه الرد سريعا ٠٠٠٠٠
مؤيد:ها ايه الاخبار.
مهدي:الي انت عايزه حصل ي باشا وباسم خلاص مات.
مؤيد بانتصار:تمام عيزاك بقي تقطعلي راسه وتبعتها هديه لابوه وتقولوه دي من الملوك والهدايا الي جايه احلي بكتير اوي.
مهدي :تمام سعادتك.
في امريكا :٠
مؤيد:باسم خلاص مات والدور علي بنته ي مارد.
مارد بثقه:اعتبره حصل ي كبير.
لينظروا الملوك الي بعضهم البعض بنظره يفهمونها جيدا ليعلونون اول خطواط الجحيم (جحيم الملوك)
البارت السادس والسابع من عوده الملوك 😍♥️♥️♥️♥️♥️😍
في فيلا السيوفي :٠٠٠٠
في غرفه مراد :٠
شهاب بقلق:بابا ممكن تهدي انشاء الله جدي رعد هيكون زي الفل.
مراد بقلق وخوف :اول مره عمي عزالدين يكون بالقلق ده استرها ي يارب استرها.
زهره بابتسامه:اطمن ي مراد جدي خالي رعد جبل مش سهل يقع ابدا.
مراد بحب:ربنا ميحرمني منك ي زهره دايما بتهوني عليا اي حاجه.
زهره بعشق سنوات: انت اغلي حاجه في حياتي ي مراد ربنا ميحرمني منك.
شهاب بتريقه وغمزه:طيب ي كبير اسيبك انا بقي تعيش مع المزه بتاعتك واشوافك حالي انا.
مراد بغيظ: اتلم ي ابن الكلب وغور من وشي.
شهاب بضحك:هههه بعتني في لحظه ماشي اخلع انا بقي.
*******************************************
في امريكا :٠٠٠٠٠٠٠٠٠
تحديدافيلا الملوك :٠
مارد بثقه:دي اقل حاجه هعملها لولا انها بنت لكن عملت اكتر من كده.
يوسف بحده:لا ي مارد كفايه لحد كده اوي هي ملهاش ذنب في كل الي بينا.
مؤيد بسخريه:يعجبني فيك قلبك الحنين ي يوسف حتي بعد الي ابوها عايز يعملوه فينا.
عمرو: اديك قولت ي مؤيد ابوها وهي في الاول والاخر هي بنت واحنا عندنا اخوات بنات.
عمر:خلونا دلوقتي في المهم جدي عزالدين نزل مصر علشان يجيب جدي رعد لاكبر مستشفي في امريكا.
مؤيد:انشاء الله انا متاكد ان احنا هنلاقي حل وربنا هيسهل وجدي رعد هيبقي زي الفل.
يوسف بدعاء:ربنا يسترها ي يارب.
مؤيد بانتصار:نفسي اشوف امجد وهو بيستلم جثه ابنه.
يوسف بضحك:ههههههه دي صدمه مستحيل يقوم منها احنا ضربتنا ضربه معلم.
عمرو بغيظ: بصراحه احنا مكناش نفسنا توصل لكده بس بصراحه بعد معرفه موضوع ليلي دي صعبت عليا وحاسيه ان هو ده لازم يكون الانتقام منه.
مارد ببرود: ربنا يرحمه بقي.
مؤيد :المهم انا عايز حد فيكم يراقب بيتر كويس اوي.
يوسف بضيق:طب طالما انت شاكك فيه يبقي ليه التعامل معاه من الاول ي مؤيد.
مؤيد:انا مش شاكك فيه في حاجه تخصنا انا شاكك ان هو وراءه بلاوي نقدر نستغلها ضده لو حصل حاجه.
يوسف :تمام سيب الموضوع ده عليا انا.
مؤيد بهدؤء:تمام.
*********************************************
في فيلا امجد الجوهري :٠٠٠٠٠٠
ماهي بفرحه : بجد ي بابي ي عني انت الي خرجتني.
امجد :طبعا ي روحي انا كنت مستعد اعمل اي حاجه علشانك ولسه الي جاي هيبسطك اوي.
ماهي بضحك:هههههههه ي امجد ي جامد احلي حاجه انك جبت مناخير الي اسموه مارد ده الارض نفسي انتقم منه واشفي غليلي منه.
امجد بخبث: مش اوي كده حاولي تتطلعي كره مارد من قلبك شويه.
ماهي بصدمه:ي عني ايه ي بابا قصدك ايه.
امجد بتفكير: بعدين هتعرفي.
ليقاطعهم صوت طرقات الفيلا ليفتح امجد ليتفاجا ب حارسه الشخصي (زيدان) ٠٠٠٠
امجد:خير ي زيدان فيه ايه.
زيدان بارتباك: امجد بيه في مرسال جاي لسعادتك.
لينظروا ماهي و امجد بقلق بالغ الي الصندوق.
امجد بخوف: طب روح انت ي زيدان.
ليرحل زيدان ويحاول امجد فتح الصندوق ليفتحه لينصدم مما به
(جثه باسم) ٠٠
ماهي بصراخ ووجع :ب ب باسسسسسسسم.
لتسقط ارضا مغشيا عليها اما امجد فكان يشعر وكان الحياه قد توقفت ماذا حدث هو كان يتوقع شى اخر غير ذلك فكانت عيناه مصوبا في ركن واحد وهو امضاء الملوك علي رساله توعد فيها الملوك بان القادم سيكون اصعب ليقسم علي إنهاء حياتهم بيده اي ان كان الثمن.
*******************************************
في امريكا :٠٠٠٠٠
في المستشفي :٠
رعد بضيق:لا بقي بجد ي عزالدين انا زهقت مالك بتعملني زي العيال الصغيرين كده احنا ايه الي جبنا هنا اصلا.
عزالدين بالم يجاهد ليخفيه:اهدي ي رعد ي اخي مقولتلك تغير ونطمن عليك اكتر مالك.
رعد بتفهم:عزالدين انت لو خبيت علي كل الناس مش هتعرف تخبي عليا انا متاكد انك فيك حاجه وساكت بمزاجي.
عزالدين بارتباك:حاجه ايه بس ي رعد مفيش حاجه طبعا.
ليقاطعهم الدكتور محمد دكتور مصري ي عمل في امريكا.
محمد بابتسامه:اهلا وسهلا رعد بيه وعزالدين بيه.
رعد وعزالدين:اهلا وسهلا ي دكتور.
رعد بسخريه:خير ي دكتور ي ريت حضردتك تقولي عندي ايه يستدعي ان اجي لحد هنا.
محمد بابتسامه:متقلقش ي رعد بيه حاجه بسيطه انشاء الله كل هيبقى تمام.
عزالدين :ي ريت تقتنع بقي وتسكت شويه دكتور طمني حالته كويس.
محمد:اطمن ي عزالدين بيه احنا هنعمل الازم.
ليوامه له عزالدين بهدؤء فهو شعر من نظره عيناه انه فهم حاله رعد وايضا ماذا سيكون علاجها.
**********************************************
في فيلا السيوفي :٠
في غرفه الفتيات :٠
مهره بضيق:انتوا هتفضلوا قلبين بوزكم كده كتير الي حصل حصل خلاص.
نور بضيق:ازي بس دي كانت فرصه اننا نتفسح ونشم هواء واهي ضاعت.
حور بغيظ:اه ي ناري اول مره جدي عزالدين يكون بالحاله دي ويرفض اننا نسافر بالشكل ده.
مهره:ده علي اساس ان جدي عزالدين بس هو الي رفض مكلهم رفضوا.
نور بضيق:طب وبعدين عمر وحشني اوي.
حور بهيام:وانا كمان عمرو وحشني اوي.
مهره بغيظ:هو احنا فيه ولا فيه ي منحنحه منك ليها احنا لازم نلاقي اي طريقه نقنعهم بيها اننا نسافر.
نور بسعاده:بس لقيتها.
ليلتفوا عليها لتشرع بقص ماذا سيفعلوه عليهم لاقناع الجميع بسفرهم الي امريكا.
*******************************************
في شركه الملوك :٠٠٠٠٠٠
مؤيد :تمام كده ي بيتر اول شحنه كده وصلت.
بيتر بسعاده :تمام مستر مؤيد قولتلك ان تعاونا مع بعض هيحقق ارباح هايله.
يوسف:فعلا بيتر ي ريت تخلينا نقابل الامبراطوره ونتعرف عليها.
بيتر بارتباك:اكيد قريب اوي عن اذنكم لاني ورايا شغل مهم.
ليرحل بيتر تحت نظراتهم الشاكه..
عمرو بقلق :ده اقل حاجه هو والامبراطوره بتاعته دي اما كانوا بيتجروا في المخدرات.
عمر بضحك:ههههههه عندك حق والله ي عمرو ده شوف بيبقي قلقان ازي لما بيجيب سيرتها.
مؤيد بمكر:الامبراطوره دي حد مش سهل دي ذكيه ذكاء خارق بس علي مين.َ
يوسف بشك:انا مش عارف ليه كل مبتجيب سيرتها بحس انك مخبي حاجه ي مؤيد.
مؤيد بضحك:ههههههه عيبك انك دايما بتفهمني ي يوسف.
عمر بشك: قصدك ايه ي مؤيد.
مؤيد بابتسامه :قصدي ان الامبراطوره دي كتاب مفتوح قدامي علطول عارف كل الي بتفكر فيه وكل الي ناويه تعمله.
يوسف بسخريه :ليه انشاء الله كانت نايمه في حضنك ولا ايه.
مؤيد بخبث:بالظبط كده.
يوسف بعصبيه :مؤيد متعصبينيش قصدك ايه.
مؤيد بمكر:قصدي ي حلويين ان جاكلين تبقي هي هي الامبراطوره.
الملوك بصدمه:نعععععععععم.
**********************************************
البارت السابع :٠٠٠٠٠٠٠٠
في المستشفي :٠٠٠
الدكتور عرفه:خلاص ي امجد بيه كل الاجراءت انتهت.
امجد بالم:عرفه انا مش عايز حد يحس باي حاجه.
عرفه:متقلقيش الموضوع هيتعرف كانه حادثه عاديه اطمن.
امجد بوجع:وماهي.
عرفه باسف:لااسف حالتها مش مطمئنه حصلها فقدان للنطق الي شافته مكنش قليل ربنا يستر.
امجد بوجع: خالي بالك منها ي عرفه افوق بس من دفن اخوها وبعدين اشوفها (وبكره ووعيد) اما بقي الي تسببوا في كده فحسابهم هيبقي عسير لتلمع عيناه بكره وانتقام من الملوك.
*******************************************
في فيلا الامبراطوره :٠٠٠٠٠٠٠
جاكلين بسعاده:ي عني الشحنه عقدت تمام مش كده.
بيتر بحماس :عقدت ي إمبراطوره ومن غير متفتش كمان لمجرد ان عليها الواجو بتاع الملوك.
جاكلين بسعاده:هو ده الكلام المهم الي جاي الشحنات الأكبر كده سهل ندخلها بسهوله.
بيتر:تمام ي امبراطوره كل شي كده بقي سهل ان احنا نداخله واي كميه كمان.
جاكلين بخبث: كده تمام وساعتها لو حصل حاجه الملوك هما الي هيراحوا في الرجلين.
بيتر بتساؤل:هو ده الي انا مستغربه ي امبراطوره هو انتي مش بتحبي مؤيد.
جاكلين بسخريه:انا من ساعه مجيت البلد دي ي بيتر وانا الي شوفته في حياتي خلاني اشوف ان الفلوس احسن من اي حاجه حتي لو علي حساب قلبك الفلوس بتقويك انا جوعت شربت المر علشان ابقي الامبراطوره علشان كده معنديش استعداد اضحي بكل ده علشان شويه مشاعر ملقهاش قيمه المهم الولاد وصله.
بيتربارتباك:وصله بس في حاجه كده حصلت.
جاكلين بترقب: فيه ايه.
بيتر:باسم ابن امجد اتقتل.
جاكلين بصدمه:ايه ازي ده حصل.
بيتر: مانتي عارفه انه له مشاكل مع ناس كتيره.
جاكلين بشك:تفتكر يكونوا الملوك.
بيتر :معتقدش الملوك مش من عاداتهم العنف الا اذا كان عمل حاجه خطيره خليتهم يعملوا كده.
جاكلين :طب حاول انت تفهم منه الي حصل وتبلغني وعيزاك تروح المخزن للعيال باكل لحد مانشوف بكره هنعرف نتصرف ولا ايه.
بيتر :تمام ي امبراطوره.
ليرحل بيتر تحت نظرات جاكلين الصائبه.
********************************************
في امريكا :٠٠٠٠٠٠٠
في المستشفي تحديدا غرفه الدكتور محمد ٠
عزالدين بقلق: للاسف ي عزالدين بيه كل الدكاتره الي جبتهم محدش قدر يعرف السم ده تركيبته ايه او مصله ايه.
عزالدين بجنون :ي عني ايه خلاص كده اخوايا هيروح مني انا مستعد لاي حاجه بس رعد ميحصلوش حاجه ارجوك ي دكتور اتصرف اتصرف.
الدكتور محمد باسي :صدقني انا اسف ي عزالدين بيه مفيش في ايدي حاجه اعملها السم ممكن يوصل للقلب في اي لحظه لازم نتصرف.
عزالدين بشرود :انا عارف انا هعمل ايه.
ليقاطعه صوت هاتفه ليرد سريعا ليصعق مما سمع بمعرفه موت باسم ليعلم بفعله الملوك ليتوعد لهم ب الرد علي فعلتهم.
*******************************************
في المخزن الخاص ب الامبراطوره :٠٠٠٠٠
كانت تجلس ناديه بخوف ورعب هي وباقي الأطفال ليقاطعهم دخول بيتر.
بيتر: ي ريت تاكلي وتاكليهم مش هينفع تفضلوا كده.
ناديه بسخريه:لا ي شيخ الي يشوفكم كده يقول عندكم قلب وبتحسوا دانتوا شياطين ده الشياطين احسن منكم.
بيتر بعصبيه:انا مش فاضي للكلام الاهبل ده اطفحوا وخلاص لحد منخلص منكم.
ناديه بغضب:الهي ربنا ينتقم منكم ي يارب نجينا ي يارب نجينا.
لم تكن تعلم ان الله سبحانه وتعالي قد استجاب لدعاها فقد قام يوسف بمراقبه بيتر ومعرفه كل شيء وتوعد باخبار الملوك لانقاذهم.
*********************************************
في فيلا الملوك :٠٠٠٠٠٠٠
مؤيد باستغراب : مارد انت لسه مسافرتش.
مارد:مفيش داعي انا كده كده واخد اجازه والبت بنت امجد في المستشفي فقدت النطق يعني ملهاش فايده الرجوع .
عمرو :انا بقول كفايه الي هما فيه ونبعد بقي عن انتقامنا منهم.
مؤيد بسخريه: ده علي اساس ايه ي عمرو هما يستاهلوا اوي الي بتقولوه ده ولا ده علي اساس ان امجد هيسكت بعد مقتلنا ابنه.
يوسف بضيق:بقولكم ايه سيبونا من الموضوع ده وخلونا في موضوع العيال الي الزفته جاكلين وبيتر جاببنهم من مصر علشان يبعوهم اعضاء.
مؤيد بعصبيه: ماخلاص احنا قولنا هننقذهم طبعا بفكر نوديهم الفيلا التانيه احنا ليمكن نسيب ده يحصل فيهم.
عمر :طب واحنا مستنين ايه ي جماعه.
يوسف بحده :احنا لازم نتصرف بسرعه انا كل الي عرفته انهم هيستانوا النهارده علي الاقل لكن محدش عارف ايه الي ممكن يحصل.
مارد :خلاص ي يلا ي جماعه مفيش وقت احنا لو ده حصل هنانب نفسنا العمر كله.
مؤيد:تمام يلا بينا.
ليراحلوا الملوك جميعهم لانقاذ ناديه والأطفال.
*********************************************
في فيلا السيوفي :٠٠٠٠٠٠٠٠
نور ببكاء متصنع: ي عني ي عمي احنا هنفضل كده مخنوقين يبقى متستنوش مننا نعدي السنه دي.
مهره وهي تجاريها: ي بابا احنا زهقنين ومضغطوين من الجامعه وعيزين نغير جو.
عاصي بعصبيه:وهو تغير الجو ده مينفعش غير في امريكا ولا ايه.
حور بابتسامه :ي عمي ي حبيبي امريكا جميله وولاد عمنا هناك.
عاصي بزهق:بقولكم ايه بطلوا رغي دانتوا زهقتوني علي الاخر اووف.
مهره بغمزه:ي عني دي نعتبرها ممكن تكون موافقه ي سياده اللواء.
حور بدلع:وحياتنا بقي ي اونكل.
عاصي بزهق:تمام جهزوا نفسكم وربنا يسهل.
الفتيات بسعاده:ي عيش سياده اللواء عاصي السيوفي يعيش.
********************************************
في الفيلا الثانيه الخاصه ب الملوك:٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ناديه بانبهار: ي يااااا بقي احنا هنقعد هنا.
مؤيد بعصبيه:والله العظيم انا محتار في امرك بقي واحده غيرك كانت كلها كام ساعه وهتتباع اعضاء يعني المفروض تكون خايفه اي حاجه مش من ساعه مدخالتي الفيلا عماله تتفرج زي متكون مهندسه ديكور.
ناديه بعصبيه:جري ايه ي جدع انت مالك متعصب كده ليه من ساعه مشوفتني انقذتنا وقولتك متشكرين هتقعد تزيط فيها بقي.
مؤيد باستنكار:ازيط دانتي عايزه اقطع لسانك والله العظيم.
مارد بضحك:هههههه خلاص خلاص ي مؤيد اسمعي ي شاطره انتي الفيلا متامنه كويس والاكل عندك في التلاجه وخالي بالك من الطفال دي وارقمنا معاكي لو حصل حاجه بلغينا.
ناديه :تشكر ي زوق ربنا يكرمكم ي يارب ومتقعوش في ضيقه.
ليقاطعهم صوت تلفون مؤيد.
مؤيد: ايوه ي جدي.
عزالدين بغضب شديد:انت فين ي زفت انت وهو انا في المخروبه الشركه انتوا في انهي مصيبه.
مؤيد:فيه ايه ي جدي.
عزالدين بعصبيه :انت لسه هتسال خمس دقايق وتكونوا قدامي هنا فاهمين.
مؤيد:حاضر حاضر.
ليغلق عزالدين الخط سريعا ليراحلوا الملوك سريعا الي الشركه.
*******************************************
في شركه الملوك:٠٠٠٠٠
مؤيد بغضب :انت بتقول ايه ي جدي.
عزالدين بغضب :بقول الي سمعتوه هتنزلوا معايا مصر حالا تبوسوا رجل امجد وتعملوه كل الي يقولكم عليه جدكم رعد بيموت وانا غلطان ان سبتكم تعملوا الي علي كيفكم وخطرت بحياه اخويا.
يوسف بحده:الملاك ده مش هيحصل ي جدي الملوك متتزلش لحد مهما حصل.
عزالدين بغضب :ي عني ايه الكلام ده هتسيبوا جدكم كده قسما بالله اما نفذتوا الي قولت عليه لكل الي انتوا فرحنين بيه ده ههدوا على دماغكم فاهمين.
ليقاطعهم صوت هاتف عزالدين ليرد سريعا.
الدكتور محمد برعب :الحقني ي عزالدين بيه تعالي بسرعه رعد باشا خلاص بيموت.
عزالدين برعب وجنون:انت بتقول ايه انت اتجنننت اناجاي حالا.
ليرحل عزالدين سريعا برعب الي المستشفي ومن وراءه الملوك.
*********************************************
في المستشفي :٠
في غرفه رعد ٠٠٠٠
اسرع بالدخول عزالدين والملوك ليتجمدوا مكانهم مما يرؤن ٠٠٠٠٠٠
عزالدين برعب ووجع:انتوا انتوا مغطين وشه ليه ايه الي حصل.
محمد باسف :انا اسف ي عزالدين بيه احنا حاولنا لكن امر ربنا نفد.
عزالدين بدموع وجنون:انت اتجننت اوعي من وشي رعد قوم ي رعد لا ي رعد لا عزالدين ميقدرش يعيش من غير رعد اوعي تكسرني ي رعد فوق علشان خاطري مش هسيب الموت ياخدك مني احنا طول عمرنا مع بعض طول عمرنا واحد متسبنيش ي رعد متبسنيش اما (الملوك) فكانوا يقفون لا يستتطعون التحرك من شده الصدمه اما عزالدين فكانا ينظر لهم نظره تتوعد بهلاكهم.
عزالدين بضياع:خلص كل حاجه ي دكتور محمد علشان ننزل مصر.
مؤيد بقلق:انت رايح فين ي جدو.
عزالدين بنظره قاتله اليهم:رايح مشورا كان لازم اعمله من زمان.
ليرحل عزالدين بضياع ووجع تحت نظراتهم القالقه.
*******************************************
في فيلا جاك :٠
(لتذكير جاك حفيد فيكتورالقاتل المحترف الذي كان له علاقه قويه ب عزالدين في الماضي فكانا دائما يساعد عزالدين) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
جاك بابتسامه:نورتني ي عزالدين بيه.
عزالدين بضياع:جاك انا عايزك في مصلحه مهمه مساله حياه او موت.
جاك: عزالدين بيه انت عارف اني بطلت من زمان بس حضردتك ليك مكانه خاصه عندي انا عمري مهنسا الي انت عملته مع ابويا وجدي خير ي عزالدين بيه مين الي انت عايز تخلص منه.
عزالدين بوجع والم وضياع: الملوك احفادي الخمسه مش عايز يطلع عليهم الصبح ي جاك.
ليتاطلع له جاك بصدمه عارمه
البارت الثامن من عوده الملوك :♥️♥️♥️♥️🤔🤔🤔🤔🤔
في فيلا جاك :٠(عايزه اشوف التفاعل)
كان يقف جاك بصدمه مما سمع فمن المعقول ان عزللدين السيوفي للذي جاهد لسنوات للحفاظ على كل فرد من داخل عائله السيوفي يطلب منه الان ان يقتل ويقتل من احفاده فكان اشبه بالكابوس الذي آفاق منه علي صوت عزللدين الذي كان بمثابة العاصفه.
عزالدين بوجع وضياع :سمعتش ردك ي عني ي جاك.
جاك بصدمه:عزالدين بيه انت فاهم انت بتتطلب مني ايه.
عزللدين بصراخ :ايوه فاهم وواعي لكل كلمه بقولها وانا بقولك انك لازم تخلص عليهم النهارده قبل بكره.
جاك بصراخ:ليه ي عزالدين بيه.
عزالدين بانهيار: لانهم حرموني من اغلي حاجه في حياتي انانيتهم وغرورهم ضيعوا مننا كل حاجه مفكروش غير في نفسهم علشان كده نهايتهم لازم تكون الموت فاهم جاك وانا بحزرك لو رفضت اعتبر مراتك وولادك بقوا في خبركان وانت عارف ملك الموت ممكن يعمل والي يخليني اقتل احفادي يخليني اقتل اي حد.
جاك بخوف:لا لا اهلي لا ي عزللدين بيه اعتبرهم ماتوا انتهوا اليله هتكون نهياتهم.
عزالدين بوجع : بعد متخلص عليهم يودي جثثهم لمستشفي الدكتور محمد الرفاعي وتكلمني فاهم.
جاك بخوف :فاهم فاهم.
عزالدين بالم:انا همشي واول متخلص وتروح بيهم المستشفي تكلمني سلام.
ليرحل عزالدين تحت نظرات جاك الصادمه مما يحدث ٠
**************************
في فيلا الملوك:٠٠
يوسف بقلق:انا قلقان اوي علي جدي عزللدين.
مارد بوجع: انتوا عارفين ان جدي عزللدين هو اكتر واحد هيتوجع علي جدي رعد الله يرحمه.
عمرو بوجع :الله يرحمه.
عمر بعتاب:سعات بحس ان احنا السبب في موت جدو رعد.
مؤيد بغضب: انت بتخرف بتقول ايه ده اجل ومكتوب احنا ملناش دخل.
يوسف:مالك ي مؤيد مستغرب من كلامه ليه انت مشوفتش نظره جدي عزالدين لينا في المستشفي ده كان اتهام صريح منه ان احنا السبب.
يوسف بقلق:وده الي مخوفني ربنا يستر.
مؤيد:بلاش كلام عبيط ده اجل واحنا مكناش تحت اي ظرف من الظروف اننا نخضع لكلب زي امجد ابدا.
عمرو:طب وناديه والأطفال دول هنعمل فيهم ايه.
مؤيد:هنرجعهم معانا مصر طبعا واحنا راجعين وهنسلمهم البوليس وهما بقي يعرفوا يوصلوا لاهليهم.
ليقاطعهم صوت طرقات الباب ليقوم عمرو بالفتح لينصدم ممايراء فكان يقف جاك ومعه رجاله المسلحين ليقتحموا الفيلا تحت نظرات الملوك الغاضبه.
مؤيد بغضب:انتوا مين.
يوسف بغضب:انتوا مش عارفين داخلتوا فيلا مين ولا ايه ده انتوا بتكتبوا نهياتكم بايديكم.
مارد بغضب قاتل: ومش بس نهايتكم انتوا انتوا والي وراكم كمان.
جاك باسف:للاسف وانا اسف في الي هعمله انا عندي اهلي وولادي ملهمش ذنب في اي حاجه علشان كده ي ريت تسمحوني.
لينظروا الملوك الي بعضهم البعض نظرات دهشه فمن هذا ولماذا يقول هذا الكلام ليفوق كلامنهم علي توجه المسدسات في ووجهم ليقاطع ذلك الصمت القاتل طلقات ناريه لتصيب كلامن الملوك ليسقطوا ارضا غارقين في دمائهم تحت نظرات جاك النادمه ٠
******************************************
في المستشفي :٠٠٠٠٠
في المشرحه :٠٠٠
كان يجلس عزالدين بضياع ووجع مما حدث ليحدث نفسه بضياع وهو يراء جثه رعد وجثث الملوك المغطاه ٠
عزالدين بضياع ووجع ودموع: انا عارف انك هتكون زعلان مني ي رعد انا عارف اني غلطت بس هما كمان غلطوا لما فضلوا حياتهم علي حياتك هما كان لازم يضحوا علشانك علشان اقدر انقذك من الموت الموت الي معرفش ياخدك مني السنين الي فاتت دي كلها بسبب غبائهم وغرورهم قدر يخدك مني بعد كل السنين دي كلها بعد كل أعدائنا الي فضلنا انا وانت نحارب سنين علشان ميقدروش يكسرونا بغبائهم خلوا كلب زي امجد يكسبنا ومش بس كده ده خد روحي مني خدك انت مني ي رعد بس وحياتك ي اخويا لكون مخليه يتمنا الموت ومش هيطوله وانا عمري مهندم علي الي عملته لانهم مكنوش يستاهلوا الحياه ولا دقيقه واحده بعد الي حصل.
ليقاطعه دخول الدكتور محمد ٠٠٠٠
الدكتور محمد بخوف: عزللدين بيه احنا لازم نتصرف جثث الملوك دي لو حد كاشفها هروح في ستين داهيه.
عزالدين بوجع : بكره هيطلع خبر في كل الؤكلات والمحطات مصرع الملوك احفاد السيوفي اثر سقوط طائرتهم العائده من امريكا الي مصر وبكده كل الناس هتعرف خبر وفاه الملوك.
محمد برعب: وازي ده كله هيحصل ي عزللدين بيه.
عزالدين بضياع: انت الي هتعمل كل ده انت هتكتب التقرير ان الجثث و صلتك أثر سقوط طائرة الملوك فهامني.
محمد برعب :بس كده لو حاجه زي دي اتكشفت اقل حاجه في سجن عشر سنين.
عزللدين بجبروت الماضي : ويريت برضه متنساش ابنك الي انت مداخله طب مخصوص علشان يبقي مكانك وشويه شويه هيمسك مدير المستشفي هنا افتكر برضه انا ممكن اعمل فيه ايه لو كل ده محصلش فاهمني.
محمد برعب :فاهم فاهم ي عزالدين بيه.
(وبالفعل استطاع عزالدين اتمام كل شى لنهايه فتم تكفين جثه رعد وجثث الملوك وايذاع الخبر في كل أنحاء العالم وهو كالاتي وفاه راجل الأعمال المعروف رعد السيوفي اثر ازمه قلبيه ووفاه الملوك احفاد السيوفي اثر سقوط طائرتهم الخاصه عندما كانوا عائدين من امريكا الي القاهره) ٠٠٠٠💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
******************************************
في المدافن الخاصه ب عائله السيوفي :٠٠٠٠٠٠
كانت تقف جميع عائله السيوفي في حزن وقهر فكانت الضربه بمثابه القاضيه بالنسبه لهم فكان عزالدين في عالم اخر فكان يشعر برغم من انه كل شى كانت باوامره الاانه يرا ذاته في كابوس ولكنه كابوس حقيقي.
اميره بقهر ووجع ام:اه عليك ي يوسف ي ابني ملحقتش افرح بيك ي ضنايا ملحقتش.
شهاب بدموع:ادعيلوا ي اميره ادعيلوا٠
فكان هذا ليس حالهم فقط.
ف كان حال عائشه وزين على (مؤيد) ٠٠٠٠
واميره وعاصي علي (مارد) ٠٠٠٠٠٠
ومريم وريان على (عمر وعمرو) ٠٠
اما العاشقات الثلاثه (مهره ونور وحور) فكانوا يقفون كالموميات كانوا لاستوعبون ماذا يحدث هل بالفعل راحلوا من كانوا يمتلكون القلب والروح رحلوا حتي قبل ان يستطيعوا ودعاءهم هل هذه النهايه يلها من نهايه بشعه اشبه بالموت ٠٠٠٠٠٠
****************************************
في امريكا في فيلا الامبراطورة :٠٠٠٠
بيتر بضيق :الدنيا قد اتعقدت ب موت الملوك.
جاكلين بقلق:قصدك ايه.
بيتر بحده: قصدي ان محدش عارف مين الي هيمسك الشركه بعد كده.
الامبراطوره :المهم انك تعرفلي ايه الي هيحصل بعد موت الملوك.
بيتر :امرك.
**************************************
في فيلا السيوفي :٠
لتذكير (جاسر وحازم ورؤي والاء هم اخوات رعد وعزالدين) ٠٠٠٠
جاسر بغضب:ي عني ايه ي عزللدين انا مش مصدق ولا كلمه من الي بتقولها.
حازم:اهدي ي جاسر اهدي.
رؤي بدموع:هي دي العائله الي امناك عليها ي عزللدين هي دي يحصل ده كله.
عزالدين بانهيار:انا عايز اعرف ايه الي حصل بالظبط انتوا بتتهموني بايه.
جاسر بهجوم: مين الي اتسبب في قتلهم ي عزالدين مين.
حازم بصدمه:قصدك ايه ي جاسر ٠
جاسر بغضب:قصدي اكيد حد من اعدائنا اتسبب في موتهم وطبعا عزالدين بيه كالعاده رافض يعترف بالهزيمه ولااول مره مش كده ي عزالدين بيه مش هو ده اسلوبك دايما تحب دايما تبقي البطل انت الكل في الكل ولو الكلام الي انت بتقوله ده مظبوط ازي اخويا يدخل المستشفي ويسافر لحد امريكا وهو تعبان واحنا منعرفش هوايه علشان تؤامك فاكر ان احنا ملناش حق فيه ولا ايه.
عزالدين بوجع :الي حصل حصل ي جاسر والنتيجه واحده انهم ماتوا ومتنسواش من ساعه ماستقراتوا كلكم في لندن وانا ورعد الي شايلنا هنا كله وكل واحد هياخد نصيبه كل واحد هياخد نصيبه٠
*****************************************
بعد مرور خمس سنوات :٠٠٠٠٠
علي طاوله الفطار:٠٠٠
عزللدين :اعملوا حسابكم اني حددت كتب كتابكم باليل.
مهره بضيق:علطول كده ي جدي.
نور بوجع :مش لسه بدري ي جدي.
حور بالم:ايوه ي جدو.
عزالدين بحده:لسه ايه انتوا بقالكم خمس شهور مخطوبين دول ولاد وزير مش عيزهم يضيعوا من ايديكم تمام.
الفتيات بالم ووجع دام لسنوات :تمام ي جدو.
في المساء :٠٠٠٠٠٠٠٠٠
في فيلا السيوفي :٠٠
كانوا يجلسوان الفتيات كالحوريات لكنهم مازالوا يشعرون بالوجع والالم رغم مرور خمس سنوات علي ماحدث فكانت كل منهما يسرحون في معشقونهم يصرخون كم يشتاقون اليهم كم كانوا يريدنهم هم من سيتزوجهم اليله ليقطعهم صوت للماذون وهو يعقد اول عقد قران.
الماذون : اول ورايا ي بني ٠
ليقاطعهم دخول طفلان يشبهان بعض كثير والواضح للجميع انهم تؤام وهم ياخذون من الشكولاته ليقطاعهم صوت صراخه.
(رعد عزالدين تعالوا هنا) ليتصنم الجميع بمكانه وهم يرؤؤن ما يحدث فهو اشبه بالخيال (تري ماذا حدث ومن يكونوا الاطفال رعد وعزالدين 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔انتظروا البارت التاسع والعاشر والاخير من عوده الملوك للكشف علي كل ما حدث) 💥💥💥💥💥💥💥💥
البارت التاسع من عوده الملوك ☝️☝️☝️💥💥☝️☝️☝️☝️♥️
في فيلا السيوفي :٠٠
مؤيد بحده:انا مش قولتلكم متتدخلوش تيجروا كده انتوا ايه.
رعد وعزالدين بطفوله:كنا بناخد شيكولاته ي بابي.
كان يقفون جميعا في صدمه عارمه مما يحدث فمن يكونوا ذلك الطفلان هل من المعقول انها مجرد صدفه تشابه اسماء ليقاطع ذلك الصمت المميت (رعد والملوك وهم يدخلون بطالتهم الخاطفه للانفاس فكانوا الجميع يقفون كالمومياء لايصدقون ذلك الحلم الجميل الذي لا يريدون ان يفيقوا منه لكنها هي الحقيقه ف
(رعدوالملوك مازالوا علي قيد الحياه) ليقاطع ذلك الصمت الرهيب.
رعد بحده :ايه ي عزالدين مش تعزمني ي راجل هما مش احفادي انا كمان ولا ايه.
الملوك :واحنا مش ولاد عمهم برضه ولا ايه ي جدي عزللدين.
ليتوجه يوسف وعمر وعمرو الي الفتيات ليمسك كل منهما عروسه الذي كانوا اشبه بالاصنام الذي لا تتحرك.
يوسف: يلا ي عمنا الشيخ هتكتب كتابنا احنا الثلاثه.
مهره بهذيان:يوسف انت هنا بجد ولا انا بحلم.
يوسف بغمزه:لا مش وقت حلم ثواني بس نكتب الكتاب واثبتلك انه حقيقه.
عمرو بعشق:وحشتيني ي حوري بحبك.
حور بدموع: وحشتني اوي ي عمرو انا كنت حاسه والله كنت حاسه انك هترجعلي.
عمرو بهمس: بحبك.
حور بابتسامه:وانا اكتر ي ملك قلبي.
نور بعشق:وحشتني ي عمر.
عمر :وانتي وحشتيني اكتر واكلك كمان وحشني اوي.
نور بتذمر: يوووه انت موركش غير الاكل.
عمر بضحك:ههههه خلاص متبقيش قفوشه كده طبعا وحشتيني.
نور بعشق:بحبك.
عمر بعشق:وانا كمان.
ناديه بفرحه:يااااه ي مؤيد مش قادره اصدق اننا اتجمعنا كلنا سواء.
مؤيد بعشق:الحمد لله ي روحي خلاص رجعنا بلدنا وعيلتنا ومش ممكن نبعد تاني ابدا.
مارد بقلق:مالك ي روحي انتي تعبانه.
ماهي بقلق وخجل:تفتكر لما يعرفوا انك اتجوزتني اتجوزت بنت اكبر عدو ليهم هيقبلوا بيا.
مارد بعشق:انسي كل الي فات ي ماهي وافتكري اننا مع بعض وافتكري فري بنتنا.
ماهي بعشق:مانا نسيت كل حاجه من ساعه محبيتك انا اتولدت على ايدك من جديد ي مارد.
مارد بعشق:بحبك.
ماهي بدموع:بعشقك والله.
(وبالفعل تم عقد قران كلا من يوسف ومهره وعمرو وحور وعمر ونور) تحت صدمه الجميع مما يحدث وانسحاب العرسان الثلاثه.
رعد بابتسامه :مبروك ي ولاد الف مبروك بس احنا لازم نجتمع مع بعض دلوقتي لان في دماغكم مائه سؤال وسؤال ومحتاجين اجابه مش كده برضه ولا ايه ي عزالدين.
عزالدين بغرور: انا معنديش الي اخاف منه ي رعد ومستعد لاي حاجه.
رعد بغضب وهجوم:متاكد ي عزالدين انك معملتش حاجه متاكد ان ضميرك مانبكش لحظه علي كل الي انت عملته بس انا بقي مش هداري عليك ي عزللدين وهعرفهم كلهم انك حاوله تقتل احفادك وتتخلص منهم .
جاسر بغضب:انت بتقول ايه ي رعد.
رعد بغضب:بقول الي سمعته ي جاسر طول الخمس سنين الي فاتوا وانا هموت ونخلص من كل الي احنا فيه علشان نرجع وواجهك بالحقيقه اواجهك ان احنا لسه عايشين.
عزالدين بغضب: كانوا يستاهلوا الموت قصاد الي عملوه كانوا اول ناس يقفوا في وش عزالدين السيوفي عرضوا حياتك للخطر كان لازم انتقم منهم قصاد انهم حرموني منك انا معترف ب ده ي رعد ومش ندمان.
رعد بغضب :بس لأول مره ي عزالدين اقولك انك خسرت لان كل الي حصل كان للعبه وانت مكنتش مشترك فيها كل الي فات كان متخططلوا كويس اوي ي عزالدين.
فلاش باك :🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
في مبني المخابرات العامه :٠
اللواء حسام: ها ي ملوك لسه عايزين برضه تفضلوا برضه ابطال في الضل.
مؤيد: ي ريت سعادتك احنا مش عايزين حد يعرف ان احنا ظباط.
يوسف: عايزين نفضل كده سعادتك في الضل وده بيدينا دفعه دايما.
مارد :ايوه سعادتك ده غير اننا بنبقي في امان لمجرد ان محدش يعرف.
عمرو : ولولا اننا محتاجينه معانا مكناش عرفناه السر ده ابدا.
عمر بابتسامه:عندك حق ي عمرو.
رعد بفخر:انا بجد فخور بيكم ربنا يحميكم ي يارب ي ولادي.
اللواء حسام: ندخل بقي في المهم الي احنا اكتشفناه من معلومات جديده هو تورط امجد الجوهري مع بيتر والامبراطوره هو وابنه ظنكم كان في محله لما شكيتوا كده.
مؤيد : كان باين اوي سعادتك من سفره كتير لا مريكا ومن مرقبتنا ليه.
مارد :فعلا سعادتك رصدنا زيارته ليهم على فترات متقاربه لشركه الإمبراطوره.
يوسف بغيظ:ماهو بنادم وسخ سواء هو او ابنه كفايه موضوع تجاره الاعضاء ده الي بيخليني اقول انهم يستاهلوا يتحرقوا وهما حايين.
حسام:علشان كده بعد محاولتهم لقتلك ي مؤيد صممت لحكايه حراقك المخازن دي علشان يفضل مطمئن ان الموضوع الي بينكم شخصي ونقرب اكتر لحد محصل الي مكناش عاملين حسابه.
مارد باستغراب:ايه هو سعادتك.
حسام:انتوا طبعا عارفين اننك مركبين اجهزه تصنت في شركته فسمعنا الاتفاق ده ليشرع حسام في تشغيل التسجيل ليحل عليهم الصدمه والغيظ والغضب الشديد ايضا فكان الاتفاق كالآتي ٠٠٠٠
(كان امجد يتفق مع ممرض في المستشفى التخصصي لمحاوله حقن رعد بسم قاتل.
الممرض:بس هو مش دايما بيجي سعادتك.
امجد بحده:جري ايه يلا انا عارف انه بيروح يعمل فحصوات هناك كتير في اي وقت ادهاله ويريت تنفذ بسرعه علشان مولعيش فيك وفي اهلك.
الممرض برعب:حاضر حاضر.
ليهرول الممرض برعب للخارج.
باسم: انا عارف ان موضوع حرق للمخازن وجعك اوي بس مش لدرجه دي قتل رعد السيوفي مش حاجه هتعدي بالساهل.
امجد بخبث:هيعدي هيعدي بعد منكون خدنا كل الي احنا عيزينه.
باسم :بس ليه رعد ليه مش عزالدين.
امجد :غبي عزالدين هو الي في ايده كل حاجه ثانيا عزالدين شخصيه قويه ده غير ان روحه في رعد وهيسعادنا في الي احنا عيزينه.
حسام:اظن سمعته التسجيل وفهمته الي هيحصل.
رعد بغضب:اه ي ابن الكلب هي وصله ل كده.
حسام :اهدي اهدي ي رعد بيه كل شي بقي تحت ايدينا.
مويد بغضب:الواد ده لازم يجاب سعادتك.
حسام :الممرض ده كويس ي مؤيد راح وحكي لدكتور محمد علي كل حاجه وهو بلغ.
يوسف :واحنا هنعمل ايه سعادتك.
حسام: الي طلبه هيتنفذ بمساعده رعد باشا طبعا.
رعد بتساول:سعادتك قصدك ايه.
حسام :رعد باشا سعادتك انت وعزالدين بيه كنتوا دايما بتبقوا خير الناس ي ما سعادتونا اننا نقبض علي اكبر مجرمين في البلد وامجد وبيتر والامبراطوره طارهم معانا كبير دول بيدخلوا شحنات ماهؤله من المخدرات البلد ده غير اطفالنا الي بيخطفوهم ويبيعوهم اعضاء لازم تبقي نهياتهم عبره لمن يعتبر.
رعد بتساول :قصدك سعادتك ان عزالدين هيكون معانا في المهمه دي٠
الملوك باندفاع:لا جدي عزللدين مش لازم يعرف حاجه.
رعد باستغراب:ليه كده ي ولاد.
الملوك:سمحنا ي جدو احنا لولا ان وجودك ضروري معانا في العمليه دي مكنتش عرفت اي حاجه احنا عايزين احنا الي نقوم بدورنا كظباط بتحمي بلدها من غير مساعده من حد ارجوك ي جدو بلاش.
رعد بفخر وسعاده باحفاده: حاضر ي ولاد رغم ان عزللدين عمره مهيعديلي ده بالساهل بس انا معاكم في الي تعزوه.
حسام:تمام كده يبقي اتفاقنا رعد باشا قدام عزالدين بيه وامجد طبعا والكل هيتحقن بماده سامه لازم امجد يفتكر انه انتصر علشان يطمن ويفرح ولما يطمن يغلط وساعتها احنا هنكون وراءه وطبعا لازم تقبلوا الديل مع بيتر والامبراطوره علشان نعرف ننوصل للي وراهم ومش بس كده انتوا تقنعوا عزللدين بيه انكم مش هتخضعوا لابتزاز امجد وانكم هتخلوا رعد باشا في امريكا للعلاج لازم امجد يحس ان كل حاجه ماشيه زي ماهو عايز٠
الملوك:تمام سعادتك.
(وبالفعل تم سفر رعد الي امريكا للعلاج ليكون بقرب الملوك في نجاح ذلك المخطط والقبض علي امجد وبيتر والامبراطوره) ٠٠٠٠٠
في امريكا:٠٠٠٠٠٠
في المستشفي :٠٠٠٠
حسام :الحمد لله ان محاوله اقتلك قدر السيطره عليها ي رعد بيه.
رعد بغضب:الكلب لما معرفش يعمل حاجه من الي كان عايزها بعت ممرض بحقنه هواء علشان يقتلني بس حاسس ان اسلوبه الرخيص ده هيخدمه دايما.
حسام بتنهيده:رعد باشا انا اسف اني اقولك كده بس سعادتك لازم تموت مش انت بس انت والملوك كمان.
رعد بصدمه:حضردتك بتقول ايه.
الملوك بفزع:سعادتك تقصد ايه.
حسام :اقصد ان موتكم قصاد الكل هيبقي احسن هتعرفوا تتحركوا براحتكم في الي جاي خصوصا ان مش دي بس مهمتكم الوحيده دلوقتي.
رعد :وعزالدين هيفضل كده فاكر ان الي بيحصل ده حقيقي.
الملوك:لازم يفضل كده ي جدي علشان يفضل الموضوع حقيقي قدامهم.
رعد بقلق:لا ده عزالدين ممكن يموت من خبر زي ده.
حسام :اطمن ي رعد بيه انا هظبط كل حاجه.
الملوك بتساول :واحنا سعادتك هنموت ازي.
حسام :سيبوا للموضوع ده عليا انا لازم يترتب.
(وبعد كل ماحدث عندما تم اعلان موت رعد السيوفي والملوك بدات الخطه في القبض علي امجد وبيتر وجاكلين) ٠٠٠٠٠٠٠
عوده الملوك 👏👏👏👏👏
في فيلا الإمبراطوره ٠٠٠٠٠٠👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
الامبراطوره بخوف: ها ي بيتر جمعه كل الاوراق المهمه الي قولتلك عليها.
بيتر بقلق:كله تمام ي إمبراطوره ٠
ليقاطعوهم الملوك وهما يسيرون بثقاتهم وغرورهم المعتاد مؤيد بحده:رايحه فين ي امبراطوره كده برضه عايزه تمشي وانتي عارفه اننا جايين.
الامبراطوره بصدمه :الملوك ٠
مؤيد بضحك:ههههه كنتي فاكره ايه انك خلاص خلصتي مننا.
يوسف بمكر:لا ماحنا قولنا لازم نجيلك بنفسنا احسن دانتي غاليه علينا.
الامبراطوره بحده: قصدك ايه انا مش فاهمه حاجه.
عمرو بحده:والله مش فاهمه دانتي ممثله هايله بس علي مين داحنا مرقبينك من زمان ي حلوه مشاء الله تجاره أعضاء ومخدرات كمان.
مؤيد بمكر: مش كده ولا ايه ي امبراطوره ولا اقول ي( جاكلين) ٠
جاكلين بصدمه:انت عرفت ٠
مؤيد بضحك:ههههههه طبعا عرفت وعارف من اولها ي حلوه بس قسمابالله لارجعك مصر زاحفه علي رجليكي ٠
يوسف بغيظ: باسم وامجد خادوا جزاهم بصراحه لما قتلتي امجد وفرتي علينا كتير والدور عليكم ي حلوه واحنا مش ندمنين علي الي عملناه فيهم الي ذيهم يستاهل الحرق ٠
عمرو بغيظ:انتوا مش ممكن تكونوا بنادمين انتوا ايه.
مؤيد بغضب:لا بنادمين ايه الي يخطفوا اطفال صغيرين وياخدوا اعضائهم ٠
يوسف بغضب:ومش بس كده لا دانتوا بتاخدوا اعضائهم من غير بينج كمان مبيصعبوش عليكم حرام عليكي ي شيخه.
عمرو بغيظ:قسما بالله لنخليكم تشوفوا العذاب الوان.
لتقاطعم ناديه وهي ترتمي في احضان مؤيد بعشق.
ناديه بسعاده:اخيرا ي مؤيد كل حاجه انتهت.
مؤيد بعشق:خلاص ي روحي هنرجع بالف سلامه احنا والأطفال ٠
يوسف :مؤيد احنا هنرجع بيهم علطول مش كده.
مؤيد:ايوه ي يوسف بلغ مارد يبلغ اللواء حسام ان المهمه خلصت والملوك راجعين.
يوسف :تمام ي سياده المقدم ٠
(وبالفعل قد تم القبض علي بيتر وجاكلين وبقتلها لا امجد فانتهاء ذلك الشر.
في امريكا :٠٠٠٠٠٠٠٠
مؤيد :متهيالي كده خلاص سعادتك نقدر نعرف الناس كلها اننا عايشين ونرجع مصر.
حسام بضيق: للاسف انا قولتلكم ان فيه مهمه جديده محتاجاكم.
يوسف :خير سعادتك.
حسام: قضيه جاسوسيه كبيره مجموعه جواسيس مطلوب تصفيتهم.
مارد :فين المجموعه دي ي حسام بيه.
حسام:للاسف في جميع انحاء العالم خليه كبيره ومن القيدات العليا الكبيره انتوا بالاسم الي نطلوبين تقبضوا عليهم ها هتفضلوا حتى لو الموضوع ده خاد سنين.
الملوك بابتسامه :انت عارف سعادتك اننا مستحيل نتاخر عن الواجب.
رعد بغموض:وانا معاكم.
ليحدث ذاته بغضب خليك سنين اطول بتتعذب بعذاب الضمير علي الي عملته ي عزالدين.
(وبالفعل استقر رعد والملوك في امريكا للسفر الي كل البدان للقبض علي هذه الخليه وتصفية البعض منها ولكن في وسط كل هذا اقامه علاقه حب عنيفه بين ناديه ومؤيد لتنتهي بزواجهم وانجابهم التؤام رعد وعزالدين وبالفعل استطاعوا الملوك وبجداره علي انهاء جميع اعضاء الخليه خلال الخمس سنوات الماضيه وقد حان موعد عوده الملوك ) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
باك :٠٠٠٠٠٠
رعد بغضب:ها ي عزالدين بيه عرفت انك كنت بره اللعبه بس انا عمري مهسامحك ي عزللدين عمري لما جاك اتصل بيا وقالي طلبك مصدقتش صحيح نفعتنا في خططنا بس انا ابدا منرجع اخوات زي الاول ي عزللدين .
مؤيد بوجع :متخيلتش عمري انك ممكن تعمل كده ي جدو.
يوسف بحده:ملك الموت يوم ميتقلب يتقلب علينا احنا..
مارد بالم:تحاول تقتلنا ي جدو..
عمرو بدموع :ي خساره ي جدو.
عمر بتعب:يريتنا كنا موتنا بجد قبل منعرف كده.
عزالدين ببرود: خلصتوا الفيلم العربي الهابط بتاعكم.
رعد بحده :قصدك ايه.
عزالدين بثقه ومكر:قصدي ان كل الي حصل كان بالتفاق بيني وبين حسام مش ملك الموت الي يكون بره العبه ي رعد انت والملوك كنتوا بتنفذوا الخطه الي انا حطاطها من الاول عزللدين السيوفي مش سهل ابدا.
رعد والملوك بصدمه :نننننننننننعم. يتبببببببببع.
انتظروا البارت العاشر والاخير من عوده الملوك للكشف عن باقي المفاجاه هستنا تعليقاتكم الي بتفرحني دمتم في رعايه الله وحفظه
♥️😘😘😘😘😘😘😘😘😘☝️☝️☝️☝️
البارت الاخيرمن عوده الملوك 👏👏👏👏👏🤔🤔🤔🤔🤔
في فيلا السيوفي :🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
عزالدين بغرور: انت فاكر ان حاجه زي دي تعدي من تحت ايدي ي رعد ده انا مهما كان ملك الموت مستحيل يكون كل ده خطر بيهدد البلد وميستدعوش ملك الموت او بمعنى اصح انا الي بستدعيهم.
فلاش باك :٠
علي جانب النيل كان يقف ملك الموت بكل غرور يفكر فيما يحدث ليقاطعه اللواء حسام.
عزللدين :ايه الي الاخبار سعادتك.
حسام بضيق:للاسف مصممين علي ان كل حاجه تكون قدامك طبيعيه الملوك مش عايزين اي مساعده ده انا اقنعتهم بالعافيه بفكرتك ان رعد بيه يكون معاهم جوه العبه هما عيزين يقوموا بالمهمه هما بالمهمه من غير مساعده حد.
عزالدين بإعجاب :احفادي انا معنديش شك ابدا انهم قدرين علي تخطي الموضوع ده لوحدهم بس انا لازم اكون معاهم.
حسام بتأكيد :طبعا احنا منقدرش نستغني عن خبرتك ي ملك.
عزالدين :تمام سعادتك انا هقنعهم ان كل حاجه ماشيه طبيعي وهنسافر انا ورعد امريكا والموضوع هيمشي عادي.
حسام :تمام ي ملك.
باك :٠٠٠٠٠٠
عزللدين :كنت معاكم خطوه خطوه كنت خاطط اجهزه تسجيل في الفيلا وكنت بقدراعرف كل حاجه.
رعد بحده :عايز تفهمني انك لما رحت طلبت من جاك يقتل الملوك كانت خدعه.
عزالدين بثقه :طبعا خدعه لاني كان لازم اعرف جاكلين وبيتر وامجد والكل ان الخطه نجحت وانكم ماتوا فعلا.
فلاش باك:٠٠٠٠
عزالدين :ها فهمت الي عايز أقواله ي جاك.
جاك :طبعا ي عزالدين بيه فهمت كل حاجه سعادتك عايز تعرف الامبراطورة وبيتر والكل بموت الملوك.
عزللدين بثقه :ايوه ي جاك وطبعا عارف انك تقدر تعمل الموضوع ده بسهوله.
جاك بثقه:طبعا ي عزالدين بيه انا عارف ناس شغاله معاهم ونقدر نوصلهم الموضوع ده بكل سهوله.
عزالدين :بس انا عايز الموضوع يكون مظبط ي جاك.
جاك :اطمن ي عزللدين بيه احنا هنسجل فيديو هنا علي اتفاقنا انا وانت وهنصور فيديو تاني في فيلا الملوك وانا بقتلهم وبكده مستحيل حد يشك في الموضوع.
(وبالفعل تم تصوير فيديو اتفاق عزالدين وجاك علي قتل الملوك وتم تصوير فيديو اخر في فيلا الملوك اثناء محاوله جاك لقتلهم بعدما ما عرض عليهم اللواء حسام الخطه وبالفعل تم تنفيذ الخطه وتم اعلان وفاه الملوك) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
باك:٠٠٠٠٠
رعد بحسره : ي عني علي حالي هو انا عمري مهقدر اغلبك مره ي عزالدين.
مؤيد بضحك :ههههه الكبير كبير ي جدي.
مارد بضحك:هههههه ده ملك الموت ي ابني يعني الموضوع مفيهوش هزار.
يوسف بضحك :مش سهل انت ي جدي.
عمر وعمرو بمرح وضحك:هههههه ي زيزو ي جامد.
مارد بقلق وارتباك:يبقي حضردتك عرفت بجوازي من ماهي بنت امجد.
عزالدين بابتسامه :انتوا احفادي ي عني حته من روحي انا كنت مراقبكم كويس وانا واثق في اختيارك ي مارد ٠
فلاش باك :٠٠٠٠٠٠٠٠
في المستشفي الخاصه ب ماهي امجد ٠٠٠٠٠٠٠٠
مارد بضيق :هي عامله ايه دلوقتي ي دكتور.
الدكتور بحزن:للاسف حالتها بقت متدهوره اوي.
مارد بحزن:هي ايه حالتها دلوقتي ي دكتور.
الدكتورباسف:لاسف هي من ساعه وفاه اخوها وهي جالها انهيار عصبي حاد وفقدت النطق ومش عارف مين الي وصلها خبر وفاه والدها والحاله ازدادت سوء.
مارد بحزن:طب ينفع ادخلها.
الدكتور بحماس :ي ريت ده كويس ي ريت تقدر تخرجها من الحاله الي هي فيها.
في للغرفه :٠٠٠٠٠٠
كانت تجلس كالمومياء فقدت الأمل في الحياه ذاتها بعد وفاه اخاها ووالدها وقد شعرت ان الحياه قد توقفت ليقاطعها مارد.
مارد بحنان :علي فكره انتي مش لوحدك فيه ناس بتحبك.
ماهي بدموع:انا مش عايزه اعيش نفسي اموت ابوايا واخويا ماتوا فاضلي مين واعيش ليه.
مارد :ابوكي واخوكي مكنوش يستاهلوا نهايه احسن من كده مين الي كانوا بيعملوه وفرصتهم خلاص راحت وانتهت.
ماهي بدموع:ي عني هو انا الي ملاك مانا ياما عملت مصايب.
مارد بحنان :بس انتي لسه عندك الفرصه انك تنضفي تتولدي من جديد تعيشي حياه نضيفه.
ماهي بدموع:ومين بقي الي هيساعدني في الحياه دي انت انت وعائلتك كنتوا اكتر ناس بتكره اهلي.
مارد بحنان :وانا قولتلك اني هفضل جنبك.
ماهي بدموع :ي عني مش هتبعد عني ابدا.
مارد بحب :لا مش هبعد ابدا.
(وبالفعل استطاع مارد ان يوافي بواعده فهو كان يظن انه يقف بجانبها من باب الشفقه والعطف لكن الحقيقه غير ذلك فقد نشبت بينهم قصه حب وعشق ليتزوجوا وينجبوا (فريده) ٠٠٠٠٠٠٠٠
باك :٠٠٠٠
الملوك بعشق لاجدادهم الفريدين من نوعهم: ربنا يخليكم لينا.
رعد بابتسامه:ويخليكم لينا.
عزالدين بابتسامه : ربنا يخليكم لينا يلا روحوا علشان متتاخروش علي عرايسكم اكتر من كده.
ليراحلوا الملوك بابتسامتهم للساحره ٠٠٠٠٠٠
رعد بعتاب وقلق:عزالدين انا اسف صدقني انا مكنتش اعرف حاجه زي دي.
عزللدين بحده:انا تعبان ومش عايز اتكلم دلوقتي عن اذنك ي رعد.
رعد باسف: هفضل وراك لحد مصالحك ي عزالدين انت عارف اني مقدرش اعيش من غيرك ابدا احنا تؤام في كل حاجه ي عزالدين.
**********************************************
في غرفه مؤيد وناديه ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ناديه بغيظ: اتطلع ي حيوان من تحت الطربيزه ل هولع فيك.
رعد الصغير: مش طالع ي ناديه واتلمي بدل مهقول ل مؤيد يوريكي.
عزالدين الصغير:عيب كده ي رعد.
ناديه بسعاده :والله محد غيرك مريح قلبي غيرك ي عزالدين ي ابني.
عزالدين بحنان : انتي حبيبتي ي ماما ومش ممكن ازعلك ابدا.
رعد بتريقه :ي محن ي محن عليك انت وامك دانتوا تمعوا النفس.
ليقاطعهم صوت طرقات بسيطه علي الباب.
ليفتح عزالدين ليتفاجي بالملاك الجميل (فريده) صاحبه العامان الذي تبتسم لهم بطفوله وبراءه ليحملها عزالدين بعشق.
عزالدين بحب:حبيبه قلبي ي موزتي عامله ايه ي روحي.
لتبتسم له ببراءه الاطفال وهي تحرك يدها بحركات عفويه لتقاطعهم ماهي.
ماهي :صباح الفل ي دودي.
ناديه بابتسامه :صبح الفل ي ماهي.
ماهي بابتسامه:هات فري بقي ي عزالدين.
عزالدين بحده:لا فريده دي حبيبتي محدش هيقدر ياخدها مني.
ناديه بضحك:ههههه ي حسره عليكي ي فري ان متجوزتيش عزالدين مش هتلاقي الي يتجوزك.
ماهي بضحك:هههههههه.
**********************************************
في الجنينه الخاصه :٠٠٠٠٠٠٠
كان يقف عزالدين بشرود ليقاطعه رعد.
رعد بحزن:هتفضل زعلان مني كده كتير ي عزللدين.
عزالدين بعتاب:ازي تفكر اني ممكن اقتل احفادي ي رعد.
رعد باسف:انا اسف ي عزالدين انا اشوفت التسجيلات واتلغبط مبقتش عارف افكر بس خلاص بقي انا اسف انت عارف انا مقدرش علي زعلك.
عزالدين بحب لتوامه:خلاص ي رعد محصلش حاجه.
رعد بسعاده :حبيبي ي زوزو ٠٠٠٠٠
ليحتتضنوا بعضهم البعض تحت ايتسامتهم الساحره فهم مهما يمر الزمن سيبقون ملوك عائله السيوفي ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
(تمت بحمد الله عوده الملوك) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
**********************************************
(بعد مرور 20عاما) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠(المفاجاه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔)
في غرفه (سحر يوسف) ٠٠٠٠٠٠٠
سحر بغيظ: سعديه انتي ي زفته.
سعديه الخادمه بخوف: ايوه ي ستي.
سحر بغضب:جبتي قميص نوم من قمصان فريده.
سعديه بخوف:ايوه ي هانم.
سحر بخبث :طبعا عارفه هتعملي ايه.
سعديه بخوف :ايوه هحطه في وسط هدوم سي رعد.
سحر بمكر: برافوا عليكي وسيبي الباقي عليا ٠
سحر بكره وخبث:وانا هعرف ازي اخلي عزالدين يشوفه ويعرف العلاقه الوسخه بين الي هانم الي هتبقي مراته ورعد اخوه وساعتها عزالدين يبقي ليا انا وكل حاجه تبقي في ايدي.
**********************************************
(في غرفه فريده مارد) :٠٠٠٠٠٠
كانت تجلس بدموع عزيزه وهي تتضغط علي قلبها الذي يؤلمها بشده لكنه تمرد عليها فهي تعلم عشق عزالدين الجنوني لها منذ الصغر لكن قلبها تمرد عليها وعلي كل شي وعندما عشق عشق العشق المستحيل عشق رعد تؤامه فتبالك ايها القلب اللعين ٠٠٠٠٠
فريده بدموع ووجع : ي يارب انت عالم بالي انا فيه ي يارب سمحني ي يارب على الي هعمله بس انا والله مش قادره تعبت تعبت والله اناحاوله احب عزالدين حاوله لكن مقدرتش رعد بيجري في دمي مش قادره سمحني ي يارب انا مقدرش اتجوز عزللدين وانا بعشق رعد ولا هقدر اتكلم وواقع بينهم انا كده كده ميته من غير رعد يبقي اموت وارتاح من كله ده.
ليسطير علي عقلها الشيطان لتتضع حبه من الحبوب في العصير لكل تنتحر لتقاطعها مروه اختها.
مروه باصرار:فري تعالي علشان نتصور شويه في اوضتي انا ظبط كل حاجه.
فريده بوجع والم :مروه سيبيني ي مروه انا مش قادره.
مروه بالحاح: علشان خاطري ي فري علشان خاطري.
فريده بزهق:ي ساتر يلا دانتي زنانه.
ليراحلوا الي الخارج.
في غرفه عزالدين وتؤامه رعد٠٠٠٠
رعد باعجاب:وووووا ي زيزو بجد تحفه.
عزالدين بسعاده:بجد حلو ي رعد.
رعد بابتسامه: حلوا ي سياده المقدم مبروك ي حبيبي مبروك.
عزالدين :الله ي يبارك فيك ي حبيبي عقبالك ي روحي.
ليحتتضنوا بعضهم البعض بحب شديد....
في الاسفل :٠٠٠
عزالدين بلهفه: هي فريده اتاخرت ليه.
رعد بضحك:ههههه متهدا ي زويزو اتقل مش كده.
عزالدين :انا هطلع اجيبها.
مؤيد :تجيبها فين ي زفت.
عزالدين بضيق :ليه ي عني.
مارد :هو كده العريس مينفعش اطلع ي رعد هات بنت عمك.
رعد :حاضر ي اونكل مؤيد.
في الاعلي في غرفه فريده :٠٠٠٠٠٠
رعد باستغراب: هي فريده راحت فين تكون نزلت من السلم تاني.
ليلتفت عليها يمينا ويسارا داخل الجناح ليلاحظ عصير للتوت الذي يعشقه هو وفريده.
رعد باعجاب:ووووووا عصير توت ليمسك رعد الكاسه ٠
(اسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسستوب) (نوفيلا نزيف القلب)
********************************************
طبعا الحمد لله انتهت عوده الملوك اتمني انها تنال اعجابكم
تمت
شوية روايات كامله بس راااائعه اتفضلوا حضراتكم من هنا 👇👇
رواية صراع أحفاد السيوفي من هنا
رواية لم أكن يوماً سجينتك من هنا
تعليقات
إرسال تعليق