رواية ملوك العشق الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم رنا احمد
![]() |
رواية ملوك العشق البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم رنا احمد
البارت السادس من عشق احفاد الحديدي ملوك العشق....😍😍😍😍
في لندن ..
كان يقف مازن بصدمه من تكون هذه الذي تصرخ لتقاطعه سعديه وهي تنهره بشده .
-ايه الي انت لابسه ده ي مازن ي ادي الفضيحه خش استر نفسك ي ولدي .
ليتفاجاه مازن فعلا لما يرتدي ليسرع الي الداخل سريعا لتتحدث سعديه بابتسامه.
-خلاص عاد ي سمر ي بنتي شيلي يدك عاد خلاص داخل .
كانت تنتظر سمر ذلك الجمله لتنفجر بصراخ .
-ده بنادم قليل الربايه ي خالتي سعديه ازي يخرج كده من اوضته حتي لو مفيش حد معاه المفروض ي يحترم نفسه عاد .
-مين ده الي ي حترم نفسه ي خط الصعيد انتي انتي اتجننتي ولا ايه انتي مين وايه الي جابك .
قالها مازن بغضب وصراخ لترد الأخري بغيظ وغرور لاستفزازه .
-انا الدكتوره سمر سليم بنت عمك جدي صالح بعتني اخاد الدكتوره من اهنه ومضطره اني أعقد هنا الفتره دي .
-نعم ي اختي تقعدي هنا فين ومين قالك اني هوافق علي كده .
-لا سواد حوش حوش انا الي واقعه في هواك ده هتبقا قاعده هم لولا الحوجه مكنتش اقعد مع أشكالك بس خد بالك عاد اوعا شيطانك يا وزك كده ولا كده وتفكر اني مسكينه وتقدر تستقوي عليا لا ده انا بمليون راجل سامع .
قالتها سمر بتنبيه ليرد الآخر باستفزاز .
-انا مازن صفوان بنات العالم بيترموا تحت رجلي هفكر فيكي انتي يلا ي داده حضريلي الفطار علشان امشي .
لينزل بكل غرور وثقه تحت نظراتها الغاضبه والمتوعده أيضا ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا الحديدي ..
كانوا يجلسون علي مائده العشاء ليقاطعهم ذلك المنظر الغريب فكان رعد يدخل بكل ثقه وبيده مهره الذي تنظر إليهم بقلق ليتحدث زين بحده افزاعتهم.
-مين دي الي في ايدك ي رعد وايه المنظر ده عاد .
-مراتي ي بابا مهره الدميري .
-مراتك .
قالتها شهد بغضب وصدمه ودموع ليرد رعد بجديه.
-ايوه مراتي واظن اني مش عيل صغير اقدر اتجوز واعيش حياتي زي مانا عايز .
افزعهم صوت عصا صالح وهو يخبطها أرضا ويقف بغضب ليتحدث بنبره غير قابله للنقاش.
-ايه الي بتجوله ده يرعد ده انت مش عملنا اعتبار ي عني .
-العفو ي جدي انا مقصدتش كل الحكايه اني حبيه واتجوزت علي سنه الله ورسوله ماذنبتش .
-كل ده وماذنبتش ي عديم الربايه.
قالها زين بغضب لترد هي بدموع والم .
-علي فكره انتوا لسه متعرفنيش كويس انا مقصدتش كده ولا قصد اتجوز انا ورعد من وراكم هي جات كده صدقوني كل الحكايه اني محتاجه اكون في وسط عائلة وناس تحبني بجد .
-خد مراتك واطلع فوق ي رعد .
قالها صالح الحديدي بنبره صارمه لينصاع رعد لأوامر جده ويصعد الي الاعلي تحت نظراتهم المندهشه .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في الجنينه ..
كانت تقف وهي تمسك بالهاتف تلتفت عليه يمينا ويسارا لتلمحه اتي لتبدا في تنفيذ مخططها لتقوم بمسك التلفون ومحاوله إقناعه بأنها تتحدث مع شخص كانت تتمايل بدلع لتحاول اغضابه لكنه ظل يبتسم بمكر فهو ي علم جيدا أن قطتته لا ترا رجل غيره في ذلك الحياه .
ليقترب منها أسر بمكر .
-كنتي بتكلمي مين .
-واحد زميلي .
قالتها بخبث الاثاره غيرته ليرد بخبث.
-زميل اه والتليفون مقفول ايه كنتوا بتتكلموا بالمراسله .
لعنت نفسها وغباؤها فهو لاحظ بسهوله أن الهاتف كان مغلقا لتتحدث بثبات مزيف.
-ايوه كنا بتحكي عن طريق المراسله قلبي وقلبه وبس.
قالتها بغرض استفزازه ليبتسم هو بمكر ليتحدث
-طيب ابقي سلميلي عليه سلام .
ليذهب وهو يرسم ابتسامه علي وجه أما هي كانت تنظر إلي أثره بعيدا شديد ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا سهي .
كانت تشعر بفرحه عارمه فأخيرا قد تحققت أمنيتها بزوجها من أسر الحديدي قد تحققت امنياتنا لتبستم بمكر فذلك الزيجه قد تفتح لها ابواب الجنه ليتحدث والدها بغضب .
-ي عني توافقي علي قرار رخيص زي ده عايزه تبقي مجرد لعبه في ايد أسر الحديدي .
-يووه بقا ي بابا انت عارف أن كل حياتي أن اتجوز أسر واعيش بقا في انا عائله الحديدي .
-ها موت يحمار ي اختي دول متعرفيش تاخدي منهم حاجه وأسر الحديدي بالذات تعبان هياخد مصلحته منك وبعدين يرميكي صدقيني .
قالها والدها بخوف لترد هي بثقه متقلقش ي بابا ده انا سها وديني ل هتلاقي كل حاجه تبقا تحت ايدي وبكره تشوف يىبابا بنتك هتعمل ايه في عائله الحديدي كلها مبقاش انا سها.
❤️🥰🥰🥰🥰😍😍🥰🥰🥰❤️❤️❤️
في النادي ..
كان يقفون كل منهما الي الآخر بغيظ وتوعد لذلك تتحددث عزه بغيظ .
-هغلبك ي حازم وهندمك علي كل كلمه قولتها .
ليرد حازم بضحكه لاستفزازها .
-مش هتقدري ي حلوه استعدي لاول هزيمه ليكي علي ايد حازم الحديدي .
ليبدء الصراع فيما بينهم .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه الرعد كانت تنظر إليه مهره بصدمه فةماذا اتغير هكذا لتنظر إليه يتوعد وكره فيم بينهم ليرد رعد كلماته الذي وقعت عليها كالصاعقة.
-اهلا وسهلا بيكي ي حلوه في جحيم رعد الحديدي.
البارت السابع من ملوك العشق ❤️❤️🥰😍🥰
في فيلا الحديدي .
تحديدا غرفه رعد .
كانت تنكمش مهره بخوف من هياته المرعبه تبكي بزعر وهلع لا تعلم ماذا حدث لماذا يعاملها بذلك الطريقه ليقاطعها بصوت الجوهري الغاضب .
-استعدي الجحيم لسه جاي هتشوفي مني الي عمرك مشوفتيه يبنت الدميري .
-ليه .
ضغطت علي الزر لينفجر رعد اثر كلمتها ليصفعها بكل عنف وكره ليتحدث بالم ووجع.
-للان ابوكي دمر حياتي وقضا عليها حبس حبيبتي وإذاها وكل ده ليه علشان شريفه مش وسخه زي الي يعرفهم بس قسما بالله بحق كل دمعه واحده نزلت من عينيها لدمرك واخليكي تكرهي نفسك .
لتتعدل وتصرخ بوجع ودموع وقهره .
-انت بنادم زباله مش بس ابويا كلكم كده مفيش حد فهمني ولا حس بيا كل واحد بينتقم وواخدني انا سكه ربنا ينتقم منك ي رعد ربنا ينتقم منكم كلكم .
-توتو تصدقي صعبت عليا المحن بتاع الحريم ده انا عارفه ومهما عملتي مش هتقدري تتضحكي عليا يىبنت الدميري وهتشوفي العذاب اللوان .
لم تفهم معني حديثه الا عندما اقترب منها بغضب وانتقام ليصفعها عده صفعات متتاليه ويجردها من ملابسها ويأخذ حقه الشرعي منها بكل قسوه كانت كالمومياء بلا روح وبعد وقت طويل قد فزع رعد من هياتها ومن كثره الدماء ليعلم أنه تجاوز معاها ليصحبها سريعا الي المشفي ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في المستشفي ..
كان يجلس حازم بغيظ وهو ينظر لتلك الواقفه وهي تكاد تموت ضحكا عليه ليتحدث الدكتور بعمليه.
-اطمن ي كابتن شرخ بسيط انشاء الله سليمه وبعدين دي ضريبه كره القدم ي كابتن .
-لا وانت الصادق ي دكتور فيه تور هائج فرملي رجلي .
-معلش جات سليمه عن اذنك .
لتقترب هي منه لتكزه في كتفه بغضب .
-انا تور متحترم نفسك ي بنادم انت انا غلطانه اني قولت اجي معاك واكون جانبك بنفذ قواعد اللعبه مساعده الغير وانت كمان لازم تنفذها وتقبل الهزيمه وتتحلا بالروح الرياضية .
قالتها بغرور ليرد بغيظ .
-متفرحيش اوي كده ده لولا رجلي الي فرمتيها كان زمانكم شايلين بالعشرة بس معلش ملحوقه ولسه فيه ماتش كمان استعدي الهزيمه ي حلوه ومبقاش حازم الحديدي أما وريتك فن الكره وهخليكي تعتزلي وتقعدي في بيتكم تقشري بصل بس لو لقيتي حد اصلا يرضا يتجوزك بمنظرك ده الي مش بياله ولد من بنت .
-اولا بالنسبه الماتش فأكيد هغلب برضه اما بالنسبه لشكلي فده ميخصكش فاهم سلام ي كابتن .
لترحل ليبتسم هو بخبث فهو بالفعل اصاب الهدف هو لا ينكر إعجابه بشخصيتها القويه الواثقه بذاتها ليغتابه الفضول ل معرفه كل شي عنها.
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا السفاح .
كان يجلس سيف وهو ينظر بترقب هل سيصدق هذه الخدعه بالإفراج عنه ليكسر السفاح واخيرا ذلك الصمت .
-حمد الله علي السلامه ي غريب نور بيتك .
قالها السفاح بجديه ليرد الآخر بثقه .
-ده نورك قولي بقا ايه المطلوب مني بالظبط .
-علطول كده .
-انا خلاص عرفت أن مفيش فايده من الهروب وانا مش مستغني عن مراتي وابني وبعدين القضيه لسه مخلصتش كل الحكايه أنهم خرجوني بكفاله لعدم ثبوت الادله ي عني مش هعرف أخرج من دايرتك ابدا .
لينظر له السفاح بنبره جاده وشاكه أيضا .
-روح اطلع ل مراتك وارتاح مفيش عمليات دلوقتي لم توصل الأوامر اكيد هكلمك .
-تمام .
ليصعد سيف بحزر الي الاعلي لينظر له السفاح نظرات تحمل الكثير ...
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا الحديدي ..
في غرفه ليث وحور .
كانت تجلس حور بتعب وحزن ليقترب منها ليث بحنان.
-حوريه قلبي مالها .
-هيكون مالي ي ليث كل الي احنا فيه أسر والي بيعمله ومش عامل حساب ل حد واصل بيخرب حياته بيده ي ليث واحنا هنقف نتفرج كده .
-اسر راجل ي حور وبيجري فيه دم الحديدي سبيبه هيلف يلف ويعرف غلطه ويرجع لوحده .
ليقاطعهم صوت طرقات الباب لياذن بالدخول وهذا لم يكن إلا أسر .
-صباح الخير .
-صباح النور .
-علي فكره انا رايح اطلب يد سهي النهارده .
قالها أسر بارتباك لتنرف حور دموعها وليقترب منه ليث بخطوط ثابته ليصفعه صفعه مدويه لينظر له أسر بصدمه فهذه هي المره الأولي الذي يحدث هذا ليتحدث ليث بنبره غير قابله للنقاش .
-لو رحت خطبت البت دي لاانت ابني ولا اعرفك سمعني ي أسر .
-اشمعنا رعد مارعد رجع متجوز اهو والموضوع هيمشي عادي اشمعنا انا الي عايزين تتطبقوا عليا شروطكم انا خلاص خدت قراري اني اتجوز سهي ومصمم عليه انا مغلطش ولا اجرمت ي بابا علشان تتبرأ مني أنا عايز اتجوز علي سنه الله ورسوله وانا خلاص خدت القرار ي بابا وياريت تحترموه عن اذنكم ليفتح الباب بعنف ليرا ذلك الواقعه بدموع غزيره بعدما علمت بكل شي ليتركها ويرحل بغضب لنتأكد هي أنها مهما فعلت فهي قد خسرت أسر للابد غلطه بسيطه قد تودي للهلاك والفراق واللام .
في غرفه زين وشهد ..
كانوا يجلسون سويا بغضب وغيظ من فعله رعد لتتحدث شهد بغضب .
-زين انت هتسكت علي الموضوع ده رعد لازم ينادب ويطلق البت دي الي مش عارفها جايبه منين .
زين بتنهيده -اهدي اهدي ي شهد انا هتصرف هقعد معاه وأشوف ايه الي حصل ده .
-ويطلق البت دي ي زين اي كانت هي مين يطلقها .
-متنسيش أن دخلتهم كانت امنبارح ي عني ممكن فتره وتلاقيها حملت مثلا هترمي ام حفيدك في الشارع اهدي ي شهد قولتلك انا هتصرف .
🥰🥰🥰🤜🤜🤜🤜🤜🤜🤜🥰🤜🤜🥰
في المستشفي ..
كان يقف رعد أمامها بقوه وقسوه لم يعاتب ذاته ولو للحظه ليقاطعه الدكتور .
-انتوا لسه متجوزين جديد ي رعد بيه مش كده .
-انبارح .
ليتحدث الدكتور بخجل .
-يبقا مكنش ينفع في اول ليله ليها أن حضرتك تتعامل معاها بالعنف ده النزيف كان قوي وده بيحصل كتير لزوجات ازواجهم مبيبقوش فاهمين أن اول ليله المفروض يكون فيها حذر تام انا كتبهلها علي شويه ادويه بس ارجوك حضرتك متقربش منها الفتره دي خالص ل حد متسترد صحتها عن اذنك ليخرج الدكتور سريعا لتان هي بالم ووجع ليتحدث هو بسخرية .
-ايه ي عروسه ده انت طلعت خرعه واي كلام مستحملتيش ووقعتي من طولك .
-اوعا تفتكر اني ضعيفه ي رعد والي عملته فيا هعرف ازي اخد حقي منك وهتشوف .
-توتو كان نفسي والله بس للاسف مش هتلحقي لأن الشيك ده هيكون وصل للنايبه وتتحبسي بيه أقل حاجه عشر سنين والوكيل مش هيدفعلك جنيه واحد خصوصا أنه اكيد ممعهوش ربع المبلغ ده .
-انا ممضتش علي حاجه .
قالتها بوهن وتعب ليتحدث هو بثقه .
-فاكره كارت المعايده الي كنت كاتبهولك وخليتك مضيتي عليه زورت امضتك بالظبط علي الشيك الجميل ده وخلاص بقيتي تحت ايدي وروحك كمان بقت في أيدي .
-ربنا هينتقم منك ي رعد علي كل الي بتعمله فيا .
-لا مش هينتقم عارفه ليه لاني الي بعمله ده يدوب جزء صغير بيرجع من حق الغلبانه الي ابوكي رماها في السجن ولسه الي جاي هيبقا اسود عليكي وعليه يىبنت الدميري ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في لندن ..
كانت تجلس سمر وهي تشاهد التلفاز ليقاطعها مجي مازن الذي كان في حاله سكر شديد كان ينظر لكل شي بتوهان لتنظر له سمر بشك لتتحدث .
-مالك ي مازن فيك ايه .
كان ينظر لها مازن بتوهان فهي فتاه من هي ومن تكون لايهم فهي فقط ستادي الغرض ليقترب منها وهو ينظر إليها يرغبه لتحاول الابتعاد سريعا لكنه يحكم إمساكه بها جيدا ليتحدث بسكر .
-ايه بس ي حلوه احنا لسه عملنا حاجه ده انا هدلعك .
-سبني سبني ي داده سعديه الحقني .
قالتها سمر بدموع وخوف لتسرع إليها سعديه لتتضرب مازن علي رأسه تسقطه أرضا لترتمي سمر بدموع في أحضانها لتتحدث بدموع .
-كانت عايز يغتصبني ي داده كان هيضيع شرفي .
-ي بنتي والله هو مكان كده ابدا ده كان زينه الشباب منهم لله الي وصوله ل كده .
-مين .
-هقولك .
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا السفاح .
كان يجلس وهو يفكر في القادم وماذا ينوي أن يفعل وماذا ينوي أن يتأكد ليقاطعه دخول الدكتور باسل .
باسل -مساء الخير ي مهران باشا .
-اولا ي اخويا خير جاي ليه في يومك المهبب ده .
-بصراحه ي باشا محتاج فلوس .
-ليه انشاء الله ي روح امك حد قالك اني قاعد علي بنك مش لسه بعتلك .
-هي دي فلوس ي باشا دي مالييم .
-هو ده الي عندي .
-خلاص يباشا وماله انا اروح ل شريف صفوان واقوله الحقيقه واعرف أنه سيف يبقا ابنه وانك خطفته من المستشفي وقولته أنه مات تفتكر ساعتها هيديني كأم .
ليتتطلع له الآخر بصدمه عارمه يتتتتتتتبع .
البارت الثامن من ملوك العشق 🥰🥰😍🥰😍🥰
بارت كمان اهو علشان متزعلوش ..
في فيلا السفاح .
كان يقف بغيظ وغضب فذلك السر يجاهد لسنوات لاخفاؤه لكن وجود ذلك الباسل علي قيد الحياه يفتح ذلك السر من جديد ليتحدث بنبره مرعبه .
-انت واعي كويس الي بتقولوه ولا شارب حاجه تكون مسبابلك ده ساعتها ممكن اسامحك لكن قسما بالله لو كنت واعي وقاصد الي فهمته لهدفنك وانت واقف لسه متخلقش الي يهدد السفاح فاهم .
باسل بخوف -فاهم فاهم بس عايز فلوس ي باشا الحاله ماشفره علي الاخر .
-خود ومشفش وشك هنا تاني .
باسل بسعاده -من يد من عدمها يباشا بعد اذن سعادتك ليرحل باسل سريعا ليسرح مهران فيما فعلا بالماضي للانتقام من شريف صفوان .
فلاش باك ..
كان يجلس مهران بوجع والم وقهره لفراق أصدقائه عتمان وامير بعدما الاقي القبض عليهم شريف صفوان وتسبب في مصادره شحنتهم الكبري الذي كانت تساوي ملايين كان يفكر في شي واحد وهو الانتقام من شريف صفوان ليقاطعه باسل .
-مهران باشا ازيك .
-اهلا عندك اخبار كويسه قولها معندكش غور من وشي .
باسل بمكر-عندي وعندي اوي يباشا حبيبك جاب توام .
-شريف صفوان .
-هو بعينه سعادتك .
ليقف مهران بخبث فقد جاته الفرصه علي طبق من ذهب الانتقام من شريف صفوان ليتحدث بجديه .
-تقدر تجبلي عيل منهم ي باسل .
باسل بطمع-طبعا اقدر ده انا الي مولدها بايدي والمستشفي كلها تحت نظري واقدر أخرج وادخل زي مانا عايز .
-عظيم اسمع بقا هتجبلي عيل منهم وتفهم أنه مات فاهم وتجيبوه علي هنا كلامي واضح ي باسل مش عايز غلطه مفهوم .
-اومر سعادتك .
في غرفه نور ..
كانت تجلس بحزن رغم ولادتها لعدم وجود شريف معاها فقد صادف الوقت أن يذهب المأمورية في الخارج كانت تمسك ب مازن وتنتظر لكي يجلبوا لها سيف ليقاطعها باسل بخبث .
-انا اسف ي مدام نور سيف اتوفا.
نور بصدمه ودموع وصراخ -انت بتقول ايه ابني كان مولود زي الفل ايه الي حصل .
-دي اعمار ي مدام نور ده امر ربنا واحنا ملناش يد فيه .
-لاحولا ولا قوه الا بالله صبرني يارب طب لو سمحت اتصرف والدهم ميعرفش اني كنت حامل في توام ومش عيزاه ي عرف .
باسل بشر-تمام ارتاحي انتي وانا هخلص كل حاجه .
في منزل السفاح ..
كان يمسك بالصغير وهو يفكر كيف سيقهر قلب شريف صفوان عليه لتخطر بباله فكره شيطانيه وهي تربيه سيف معه للاستفاده منه وإدخاله في كل الاعمال المشبوهة وبذلك تكون هذه اكبر انتقام ل شريف صفوان ..
باك .
-واضح أن جيه الوقت لكشف السر ده بس ادخل سيف معايا بس وساعتها شريف صفوان يعرف كل حاجه ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا جمال الصياد والد سها .
كان يجلس أسر أمامهم بكل غرور فهو أسر الحديدي ليتحدث جمال بنبره جاده بعض الشئ .
-ي عني انا ي أسر بيه وفقت اني اقعد معاك ونحدد كل حاجه وانت جاي لوحدك لكن كمان متعملش ل بنتي فرح كبير يليق بيها ده انا مش هقبله ابدا .
-اولا حضرتك بالنسبه لاهلي ف أسر الحديدي لوحده كفايه أما حكايه الفرح فبنتك عارفه الموضوع ده و موافقه عليه .
سهي بلهفه سريعا-ايوه ي بابا انا موافقه انا مش عايزه فرح ولا كلام زي ده تكاليف علي الفاضي احنا هنسافر انا وأسر بره مصر نقضي شهر العسل مش كده ي أسري .
-كده ي حبيبتي .
-جمال خلاص علي بركه الله تقرأ الفاتحه والجواز بعد اسبوعين تمام .
-الجواز بعد بكره .
سهي بدلع -ايه ي قلبي مش قادر علي بعدي ل درجه دي .
أسر يزهق -اه اوي الصراحه علشان كده مش قادر استنا .
سهي بسعاده -ايوه يىبابا كده حلو اوي مش هتاخر انا زائري احنا الاتنين عايزين نكون مع بعض.
جمال بياس -خلاص تمام الي تشوفوه بعد بكره كتب الكتاب .
🤦🥰🥰🥰🥰🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦
في منزل الحديدي .
في غرفه حازم .
حازم بالم -اه ي رجلي اه كسروك ي حازم علشان متلعبش تاني .
-هو انت كنت لعبت اولاني علشان تلعب تاني .
قالهتا شهد لاستفزازه ليتحدث بغيظ .
-كده ي بابا شايف مراتك الوليه دي مدخلهاش بينا خالص .
-ولولو عليك ساعه وسكتوا يىبعيد هو انت مش هتتعلم الادب واصل والله يسلم رجله لعمل فيك كده .
-ماشي ماشي انا مش هرد عليكي علشان الراجل جوزك الكباره ده .
-اوووف انا ماشيه ده حرقه دم .
زين -استني ي حبيبتي جاي معاك .
حازم بغمزه -ايوه ي عم ماشيه معاك حلاوه ليخرجوا شهد وزين الي الخارج ليسرح هو في مجنونته وماذا يخبي القدر لهم ....
🤦🤦🤦🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤦🤗🤦
في لندن ..
كانت تجلس سمر بجانب مازن وهو يغطا في سبات عميق ولكن حرارته عاليه بعض الشئ لتتحدث سعديه بالم ووجع.
-كان زمان احمل شاب في الدنيا كلها كانت الصلاه والصوم والأخلاق العاليه هي حياته لحد مابقا خطيبته وصحابه ربنا بقا ينتقم منهم مترح ماراحوا .
سمر بانتباه -ليه هو ايه الي حصل .
-مازن كان بيحب جارتهم وهو كان ليه صاحب حقود وغلول اسمه رامي كان دايما بيحقد علي مازن بس مازن كان بيحبه وكان دائما ليساعده مش عارفه اوي لعب علي البت وبقت رايحه وجايه معاه وفي يوم في الشقه الي كان مازن بيجهزها ليهم كان عنده سافريه بره مصر ورجع ماخر حب يقعد في الشقه ل حد مايرجع ولكنه اصتتدام من ذلك المنظر الوقح فكانت خطيبته مع عشيقها اعز أصدقائه كان المشهد بمثابه الخنجر الذي ينشرخ بداخل قلبه ليدخل في نوبه عصبيه وليتحول بعدها الي ذلك الشيطان.
سمر بدموع-ياااه ده تتعذب اوي .
-اوي اوي وانا وانتي انشاء الله هنحاول نخفف عنه ونكون جنبه لحد مانرجعه مازن القديم .
سمر بحماس -وانا معاكي ي داده وانشاء الله هنرجع مازن للاحسن .
سعديه بسعاده -انشاء الله ي ضنايا .
🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤗🤗🤗🤗🤗🤗🥰🥰
في فيلا الحديدي ..
تحديدا مكتب زين .
كان يقف رعد بارتباك فهو يعلم جيدا ماذا فعل وان والده لم يمر ذلك مرور الكرام ليقاطعه صوت زين الحاد .
-انا عايز اعرف الموضوع ده كله حصل كيف من أوله وآخره ويويلك قسما بالله ي رعد لو كدبت عليا ومحكتش الموضوع كله من أوله لاخره لهتشوف وشي الثاني .
رعد -حاضر ي بابا .
في غرفه رعد .
كانت تتحامل علي ذاتها لتغير ملابسها لتقاطعها شهد لتنظر لها بقلق لتتحدث شهد .
-اسمعي عاد انا معرفكيش ولا اعرف ايه الي وراكي بس كل الي اعرفه انك ضحكتي علي ابني بس اوعي تفتكري أن جوازك منه وقاععدك هنه هيستمروا كتير فاهمه .
ولكن صبرا لقد طفح الكيل بذلك المسكينه لتقوم بتقطيع ملابسها بجنون لتصعق شهد مما تراه من علامات بجسدها لتعلم أن الأمر ليس كما تظن لتتحدث مهره بدموع وقهره .
-شايفه شايفه الي انا فيه ابنك هو الي ظالمني اتجوزني الانتقام ضحك عليا وفاهمني أنه بيحبني فاهمني أنه هيعمل كل حاجه علشان يسعدني لكن للاسف طلع اكبر كداب في الدنيا غشاش خدعني وادي النتيجه اني وقعت تحت أيده وهخسر حياتي واحده واحده وكل ده ليه بسبب ابويا الي الكل عايز ينتقم مني بسببه مش كفايه اتربيت يتيمه من صغري وابويا عمره مخدني في حضنه حتي ليه بيحصل فيا كده يارب خدني وريحيني بقا لتسقط أرضا بدموع والم لتسرع إليها شهد لتاخذها بين أحضانها بحنان الام .
-اطمني يضنايا محدش هيقدر ياذيكي وانا امك ي قلب امك اطمني ي حبيبتي .
لتلمس علي شعرها بحنان لتهدا هي كالطفل الصغير الذي لاقا حضن والدته.
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا مراد الشناوي ..
كانت تقف عزه امام المراه وهي تنظر لهياتها هل الجميع معه حق هي لا يليق بها دور الولد الذي تعيش به طول الوقت لكن لماذا فكرت في ذلك الحديث الان لتسرح سريعا في حازم ووسامته ولماذا تتذكر كلماته وترددها لكي تحفظها ولا تنساها لتحاول بالعفل التغير من ذاتها لتقاطعها والدتها سلمي .
-عامله ايه ي عزه ي حبيبتي .
عزه بابتسامه -الحمد لله يست الكل .
-جهزي نفسك علشان هنسافر البلد جدك صالح كلمني وعايزنا ننزل نقعد هناك كام يوم .
-ياااه ده احنا من زمان مرحناش هناك من سنين حاضر ي امي هشوف مواعيدي واقولك.
-طيب ي قلبي .
لترحل سلمي لتسرح الأخري في فريسها ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا السفاح .
في غرفه سيف ..
كانت تجلس زهره وهي تحمل صغيرها لتتحدث بقلق .
-سيف انا قلقانه سكوته ده مش مريحني تفتكر يكون شاكك في حاجه .
-ممكن بس علي الأقل مش متاكد لو متاكد مكنش سابنا عايشين ل حد دلوقتي اطمني انا جنبك علي الاقل انا ضامن انك انتي والولد مش هيحصلكم حاجه .
لتمسك يده وتتضغط عليها بعشق .
-بعد الشر عليك ي مالك قلبي هو أنا اقدر اعيش من غيرك ده انتي جوزي وحبيبي وأبو ابني ربنا يخليك لينا ي سيف انشاء الله هنخلص من كل الهم ده قريب اوي ي حبيبي .
-انشاء الله ي حبيبتي ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا الحديدي ..
كانت تقف سما بغضب وهي تنتظر أسر ليلتي أسر فقد لمحها فسريعا قد رسم البسمه علي وجهه لتتحدث هي بغضب .
-حمد الله علي السلامه ي عريس .
ليرد هو باستفزاز .
-الله يسلمك عقبالك .
لتقترب منه بقوه وثبات .
-قريب قريب اوي ي أسر وهتشوف صدقني هنشوف وش تاني عمرك مشوفته .
-اوعي اوعي تتكلمي معايا باللهجه دي تاني واعي تنسي اني جوزك وقسما بالله ي سما عقلك المتخلف ده يصورلك تعملي حاجه كده ولا كده صدقيني مش هرحمك .
-هتشوف ي ابن عمي .
لترحل بغرور ليتوعد لها بالمزيد ...يتتتتتبع .
البارت التاسع من عشق احفاد الحديدي ملوك العشق 🤗😍😍
في فيلا الحديدي .
زين بغضب/انت بتقول ايه ي ابن زين اتجوزت البت دي علشان تنتقم من ابوها .
ليبتلع رعد ريقه بقلق من هيئه والده الغاضبه .
/ايوه ي ابوي كان لازم .
قبل أن يكمل حديثه اثر بصفعه مدويه اهتز جسده من خلالها ليتحدث زين بصوت جوهري غير قابل للنقاش .
/اسمعني كويس ي ابن زين قسما بالله أن ماععملت البت دي بالي يرضي ربنا لاوريك غضب زين الحديدي الي يخليك تولع في نفسك من كتر قوته سامع ي رعد .
ليوامه رعد رأسه أرضا بخجل من والده ليخرج زين بغضب ليتنهد رعد ليفكر في كيف سيتعامل مع مهره لكسب رضا والده .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في غرفه أسر ..
كان يذهب يسارا ويمينا بغضب من كلام سما فماذا ستفعل ذلك المجنونه نعم هو يعترف أنها ازادها معاها لكن هو مضطر لذلك ليقاطعه صوت رنين هاتفه وهي لم تكن سواء سهي .
أسر بزهق/اوووف انا نفسك انتي كمان بس لا لازم اتعامل مع البت دي كويس دي هي الي هتنفعني .
أسر /ايوه ي سهي .
سهي بدلع /ايوه ي حبيبي انت فين منتاخرش عليا علشان ننقي الفستان والبدله .
أسر /جرا ايه ي سهي مانتي عارفه أن كل ده تمثيل متحبكهاش بقا .
سهي بمكر/ايه ي روحي علشان قدام الناس وبابا وكده ولا ايه ي أسري.
أسر بغيظ من ذلك اللقب الذي يخص سمر فقط .
/حاضر ي سهي هعدي معاكي ياليل سلام .
/اوووف يارب خلصني من الحقنه دي واما اشوف المجنونه دي كمان ماشي ي سمر أما اشوف اخرتها معاكي .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في لندن .
في فيلا مازن .
كانت تجلس سمر بجانبه وهي تنظر له بحزن ووجع بعدما علمت بما مار به لتعد ذاتها أنها ستظل بجانبه حتي يستطيع أن يتعدا ذلك المحنه ليبداء مازن في اللافاقه ويبدء بفتح عيناه تتدريجيا ليتحدث بتعب .
/انتي ايه الي مقعدك جنبي هنا هو ايه الي حصل .
سمر /هو حضرتك هتفتكر ازي ايه الي حصل وانت كنت شارب استغفر الله العظيم الهباب ده .
مازن بحده /بقولك ايه متتدخليش في الي ملكيش فيه انتي هنا ضيفه ملكيش عندي غير واجب الضيافه علشان خاطر ابويا وجدي اكتر من كده مش هسمحلك .
لتنظر له نظره طويله لتتنهد .
/مازن انت ليه ب تعمل في نفسك كده انت تقدر تكون غير كده خالص ليه مصمم تتضيع نفسك ليه .
مازن بغضب/اسكتي بقا انتي متعرفيش حاجه وانا بقا ي ستي مبسوط ب حالي كده بشرب خمره وبمشي مع بنات وبعمل كل الي يجي في بالك ومرتاح كده واخر مره هقوللك متتدخليش في أي شي يخصني فاهمه .
سمر بتحدي/هتتغير ي مازن صدقني هتتغير .
ألقت كلماتها ذلك ورحلت لينظر الي إثرها بتعجب ماذا تقصد بحديثها هذا ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في غرفه رعد ..
كان يسير رعد الي الغرفه غاضبا ليتفاجي بذلك المنظر فكانت شهد تاخذ مهره في أحضانها كالطفل الصغير كانت نائمه كالملاك أما والدته كانت تنظر له بعتاب وغضب ليواطي رأسه خجلا من نظراتها .
شهد بحده/تعالا ارفع مراتك فوق علي السرير علشان ترتاح من الي فيها الله يسامحك ي ابن بطني لاني عمري مهسامحك ابدا .
رعد بوجع /امي من فضلك.
شهد بغضب/اسكت اوعاك تتكلم معايا واصل ي رعد قبل جروح مراتك متشفي وهي نفسها اسامحك ساعتها ممكن بس افكر انا كمان اسامحك سامع ي رعد لترحل شهد بضيق لينظر الي إثرها بوجع تسرع هو لما يعلم بأن ذلك سيغضب والده ووالدته كثيرا ليتنهد وهو ينظر لذلك النائمه بندم ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي...
كانت تجلس هدي والده سلمي شقيقه صالح .
هدي/ليلي جايه النهارده هي ومراد وعزه ي اخوي .
صالح /يااه اخيرا صلحتيها ي هدي .
هدي بتنهيده عاليه .
/انا كان لازم اعمل معاها كده ي اخوي كانت لازم ترجع عن الي فدماغها مراد زي الفل وبيموت فيها وبتموت فيه لازمتها ايه تفكر في سليم والي فات ي اخوي الي عملته ده رجعها ل عقلها.
صالح /ربنا يسترها معانا يارب .
ليقاطعهم سمر بوجه يحمله وجع والم .
سمر بحزن/مساء الخير ي جدي مساء الخير ي عمتي.
صالح/اهلا ي بنتي مالك ي سمر فيكي ايه عاد .
لتنفجر سمر في البكاء حضرتك عرفت أن أسر هيتجوز بكره .
ليخبط عصاه صالح بغضب .
/انا هعمل ايه في شباب العائله دي كلهم عندين ودماغهم ناشفه .
هدي /طب وبعدين ي اخوي هنسيب الجوازه دي هتم .
أسر بثقه/ايوه ه تم ي عمتي وقريب اوي هتعرفه انا ليه عملت كده .
/عملت كده ليه ي ابن بطني نورني .
قالتها حور بغضب ليرد أسر .
أسر/أما يجي وقته هتعرفوا كل حاجه سلاموا عليكم .
صالح بحده/العيال دي الواحد تعب معاهم والله حاجه توجع القلب .
سمر بتحدي وهي تحدث ذاتها/ماشي ي أسر انا كده عملت الي عليا ولما تشوفني مع واحد تاني ساعتها هتتوجع صح ي أسر ماشي ي أسر كده محدش يقدر يلومني واصل ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا السفاح ...
كان يجلسون علي الغداء وهم ينظرون ل بعض ب ترقب ليقطع ذلك الصمت .
السفاح/غريب جهز نفسك علشان هتنزل الشغل من بكره .
سيف بلهفه/طب والشغل إياه.
لينظر له السفاح بشك ليلعن سيف عباءه وتسرعه فقد أكد عليه شريف عندما فتح ذلك الموضوع معاه لكي لا يشك ليتحدث السفاح بصرامه.
/سيب الموضوع ده دلوقتي ي غريب مش وقته عندنا صفقات كتير لازم تنفذها الاول سلام انا رايح الشركه ومتتاخرش .
زهره بحده/ايه ي سيف الي انت عملته ده حد يعمل كده ممكن يشك فينا .
سيف /معلش ي زهره مخدتش بالي انا عايز اخلص عايزين نتطلع من كل الي احنا فيه ده ونعيش في امان بقا .
زهره بابتسامه وحنان وهي تربت علي يده .
/انشاء الله ي حبيبي ربنا معانا انشاء الله .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في شقه مراد الشناوي ..
كانت تقف عزه امام المراه وهي تنظر لذاتها بفستانها الساحر وشعرها الحريري الناعم وميكبها الخفيف فبالفعل أصبحت فتاه غايه في الجمال لتنظر لها والدتها بسعاده .
ليلي/ايه القمر ده مشاء الله ي حبيبه امك زي القمر ايوه كده .
عزه بسعاده/بجد ي ماما حلوه .
مراد /زي القمر ي قلب ابوكي .
عزه بخجل/ربنا يخليك ليا ي بابا .
لتنظر لها والدتها بصدمه .
/ايه ده عزه بنتنا بتتكسف ولبسه زي البنات القيامه هتقوم ولا ايه .
مراد /ي وليه حرام عليكي بقا انتي لاعجبك كده ولا كده .
عزه /لا متقلقوش انشاء الله هكون زي مانتوا عايزين بالظبط .
لينظر مراد ل ليلي بغمزه بمعنا أن من الواضح أن ابنتنا قد وقعت في الحب .
😍😍😍🙊🙊🙊🙊😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ..
كانت تجلس سمر بتحدي لتصصم علي متنوي فعله لتتمسك هاتفها لتتحدث .
سمر /الو ي عمر كنت عايزه منك خدمه هتكون موجود تمام ماشي هكون موجوده في الميعاد سلام ي عمر لتغلق سمر هاتفها بتوعد .
/ماشي ي أسر قسما بالله لخليك تتدوق من نفس الكاس .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ...
كانت تقف هدي في انتظار ابنتها ليقاطعها حازم .
حازم /عمتي عايزه اكل جعان .
هدي /روح ي حازم هتلاقي المطبخ مليان اكل كل الي نفسك فيه .
ليلي باشتياق /أما اما .
لترتمي في احضان والدتها باشتياق ليقاطعها صراخ ذلك المجنونان.
حازم بصدمه/انتي .
عزه بصدمه /انت .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
من أمام منزل جمال الصياد .
كانت تنظر للفستان بسعاده ومكر فكل ما يمر الوقت لتحقيق أهم أهدافها الزواج من أسر الحديدي .
سهي بسعاده/كده تمام ي حبيبي أن بكره هبقا مراتك .
أسر /انتي مش شايفه انك واخده الموضوع جد اوي .
سهي بخبث/انا قولتلك قبل كده أن انت شايفها تمثيله لكن انا شايفه تحدي وهكسبه وهخليك اسيره ليك ي أسري .
لينظر لها أسر بمكر تمام ي سهي وانا بموت في التحديات .
سهي /حبيبي سلام انا هشوفك بكره .
أسر/سلام .
لتتدخل سهي ليرحل أسر سريعا .
من داخل الفيلا ..
كانت ينتظرها والدها بغضب .
جمال/انا مستنيكي من بدري ي هانم .
سهي بضيق/خير ي بابا.
جمال/الشحنه علي وصول ي هانم ولحد دلوقتي مش عارف هننقلها ازي .
سهي بخبث/بس انا بقا عرفت هننقلها ازي متنساش اني هبقا مراه أسر الحديدي يعني كل حاجه هتبقا تحت ايدي سهله ونقدر ننقل أي حاجه تحت اسم عائله الحديدي .
ليقف جمال بإعجاب بذكاء ابنته .
جمال/ي بنت اللعيبه دماغك سم .
سهي/تربيتك ي معلم جوازي من أسر الحديدي هيفتح لينا ابواب السعد وبكره تشوف .
😍😍😍😍😍😍🤦🤦😍😍
في فيلا الشيطان شريف صفوان ..
كان يجلس شريف هو وأسر وهم يستمعون لذلك التسجيل .
شريف بغضب/ي ابن الكلب شوفت التفكير .
أسر بحده/علشان كده ركبت جهاز التسجيل الي ركبته في الدبله بتعتها علشان اعرف كل الي وراها
بنت الكلب عايزه تتدبسنا بس علي مين هي كده هتفضل تحت عنيا .
شريف بإعجاب/برافو عليك ي صقر مجرد المعلومات الي خدتها قدرت تكون كل المعلومات شكك فيهم طلع في محاله .
أسر بتوعد /ولسه ان مدخلتهاش السجن هي وأبوها مبقاش انا المقدم أسر الحديدي الصقر .
😍😍😍😍
الفصل العاشر من ملوك العشق احفاد الحديدي 🤗
في فيلا الحديدي ..
كان يقفان وهم ينظرون الي بعضهم بصدمه عارمه لتقطع ذلك الصمت .
هدي/هو انتوا تعرفوا بعض عاد .
لتتحدث الأخري باستفزاز قاصده استفزازه هو .
عزه/ايوه ي تيته اصل انا كابتن فريق البنات الي غلب حازم وفريقه الجوله الي فاتت .
لتلكزه الأخري بغيظ .
شهد/بقي كده ي موكوس وعاملي فيها ميسي وحتته عيله زي دي تغلبك ي خيبتك ي شهد في عيالك .
حازم بغيظ وتوعد/انتي مش فاهمه حاجه ي أما ده مبقاش مطش وخلاص لا دي بقه حرب وطار ي أما وهكسبها وطالما الاموره طلعت قريبتنا يبقا اهلا بالحرب .
لم يعلموا أنها ستكون حرب عشق قويا سيخرجوا منها الاثنان فائزان😍😍😍😍😍😍
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا شريف صفوان ..
كانت تقف بدموع وهي تنظر إلي ذلك الملابس الذي قد رسمت عليها اسم سيف مولدها الصغير الذي تبكي عليه دائما ليقاطعها صوت بالخارج وهذا لم يكن سواء شريف لتخبيهم سريعا وتسمح دماعتها ليقترب منها ليحتتضنها بعشق .
شريف/حبيبي انا إخباره ايه .
نور بوجع تجاهد لاخفائه/الحمد لله ي حبيبي طمني عليك شكلك مبسوط .
شريف بسعاده/جدا ي نور اخيرا القضيه اتحلت وقدرت اتاكد من كل شكوكي كنت متأكد أن غريب مش ممكن يكون بالسوء ده سبحان الله حاجه غريبه بتشدني للولد ده بالذات بعد ماعرفت حكايته.
نور بفضول/ايه حكايته ي شريف.
شريف بغيظ/للاسف بنادم معندوش ضمير ولا قلب خطفوا من عائلته وعايز يشغله معاه دلوقتي في كل حاجه حرام ومشبوهه ..
نور بوجع/ي قلبي معقول ربنا ينتقم منه ده زمان أمه وأبوه ي عني قلبهم وجعهم عليه من ساعتها.
شريف بوعيد/اقبض علي الزفت السفاح اكيد هعرف من أهله وتساعده يوصلهم علطول انشاء الله .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في الصعيد ..
كانت تقف وهي تلتفت يمينا ويسارا بقلق خوفا من يراها احد ليقاطعه صوته بهمس.
عمر /ازيك ي سمر .
سما بارتباك/الحمد لله ي عمر كنت عيزاك في خدمه .
عمر بانتباه/خير ي سمر .
سما بقلق/بصراحه انا غلطت وقصاد الغلطه دي أسر مصمم يتجوز عليا علشان يكسرني وانا بقا مصممه اكسره الاول .
عمر بالم/اه فهمت مش شايفه أننا اخر واحد ممكن تتطلبي منه كده .
لتخفض رأسها خجلا لتتحدث .
سما/عمر انت مش بس جارنا لا انا بثق فيك ومش هاتمن حد غيرك عليه وانك تساعدني .
عمر بالم /حاضر ي سمر اوعدك اني اخلي أسر ي عرف قيمتك ويركع تحت رجليكي .
سما بسعاده /شكرا ي عمر شكرا اوي ده جميل عمري مهنسهولك ابدا .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في لندن في فيلا مازن ..
كان يجلسون سعديه وسمر سويا علي ما مائده الافطار لينزل هو إليهم بطله خاطفه الأنفاس ليجلس علي رأس الطاوله لتتحدث هي ببساطه مصطتنعه فهي تعلم جيدا ماذا سيكون رده .
سمر/انا جايه معاك الشركه علي فكره .
لينظر مازن بغضب الي عيناها الذي يظهرون من تحت نقابها ليتحدث.
مازن/افندم ده مين انشاء الله الي اذلك بكده .
سعديه /اهدا ي مازن ي ابني وايه المشكله.
مازن بغضب/مشكله ايه ي داداه انتي سامعه كلامها دي بتقويلي هتيجي معايا الشركه ده علي اساس اني رايح الملاهي ولا ايه.
سمر باستفزاز/علي العموم انا خدت إذن من صاحب الشركه نفسه اني اكون معاك في الشركه عمي شريف وهو وافق ي عني انت مش من حقك انك ترفض.
مازن بحده/وهو سعادتك انشاء الله ي دكتوره هتيشتغلي ايه في شركتي .
سمر بانتصار/هكون مديره الحسابات انا اسالك في أي حاجه متشغلش بالك بيا واصل .
سعديه/ربنا يكملك بعقلك ي بنتي ويرزقك بالي يستهلك عريس قمر كده .
لم يعلم لماذا شعر بالغيرة من أثر كلماتها من الواضح أن ذلك العنيده سوق تقوم فتح خبايا الماضي ...
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ..
في غرفه رعد .
كان يجلس بندم بجانب ذلك النائمه ليستشعر أن حديث ووالده ووالدته هو الحق فماذنبها ذلك المسكينه فينا فعله والدها فالانتقام من امراه ليس من صفات رجال الحديدي لتملم هي بنوماتها لتفتح عيناها تتدريجيا لترا يقف أمامها لتبتعد عنه سريعا بخوف ودموع ليعلن ذاته عن مافعله بها .
رعد بندم/اهدي ارجوكي متخافيش .
مهره بدموع وقهره /ارجوك انت بقا طلقني وسيبني ارحمني انا مبقتش قادره والله هقتل نفسي .
رعد بحده/مفيش حاجه تخليكي تموتي كافره ابدا فاهمه.
مهره بانهيار/ربنا هيسامحني لاني ضعيفه وخلاص ياست من حياتي انا عملت ايه لكل ده ارحموني بقا ارحموني .
ليسرع إليها ليحضنتتها سريعا ليحاول تهدائتها ليتحدث بندم حقيقي.
رعد /ارجوكي اهدي وصدقيني انا اسف وهما كام يوم ترتاحي فيهم بس وحاضر هعملك كل الي انتي عايزاه .
لتهدا بين يديه وتسكين كالطفل الصغير ترا ماذا سيحدث هل سيتحقق ذلك بالفعل ام ستنقلب مهره الي مهره الرعد 😍😍😍😍😍😍.
😍😍😍😍😘😘😘😘😘😘😘
في شركه السفاح .
كان يجلس السفاح علي مكتبه وأمامه سيف ينظر له ب ترقب ليتحدث السفاح بنبره واثقه.
/سيف خالي بالك الصفقه دي مهمه اوي لازم نكون فايقين .
سيف بتعجب/مش دي الصفقه الي كان المفروض يخدوها عائله الحديدي .
السفاح/هي بس احنا هناخدها منهم شركات الحديدي من زمان هي الرائدة في المجال ده واستفادت كتير ده دورنا بقا احنا ندخل معاهم في المنافسه دي والوكيل الي بيخلص كل حاجه هيجي ونقابله.
سيف بثقه /تمام ..
😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا الحديدي ..
في غرفه سما ..
كانت تجلس بقلق وهي تفكر فيما فعلته هل ذلك صحيح لكن هو أيضا قدا أخطأ في حقها كثيرا هي ستحاول استرداد جزء من كرامتها ليقاطعها هو دخوله كالاعصار ب غضب شديد .
أسر /ممكن افهم الهانم كانت فين النهارده من غير الحراسه .
لتنظر إليه هي بارتباك ليتأكد أنها تخفي شيئا ليمسكها بحده ليتحدث .
أسر بغضب/ايه الي مخبياه ي سما قولي اتكلمي .
سما باندفاع/مش مخبيه حاجه واصل .
أسر/عيبك انك مش قادره تفهمي انك ملكي وانا بفهمك اكتر من نفسك .
سما بغضب/انا مش ملك حد انا ملك نفسي ي أسر روح ل عروستك بدل متتاخر رروح .
أسر بمكر/تصدقي صح بس فيه حاجه لازم اخدها قبل مامشي .
سما باستغراب/ايه هي عاد .
أسر باندفاع/دي .
لم تشعر بذاتها الا عندما دفعها علي الفراش وهو يلتهم شفتيها بقبله عنيفه اذابتتها بين يديه ليبتسم من بين قبلاته وهو يشعر بضعفها بين يديه وتأثيره الساحر عليها ..
😘😘😘😘😘😘😘😍😍😍😍😍
في غرفه شمس وسليم ..
كانت تجلس شمس بحزن علي ابنتها ليحتتضنها سليم من الخلف .
سليم /القمر بتاعي من الي مزعله كده وانا اقتله دلوقتي.
شمس بدموع/زعلانه علي بنتي ي سليم البت بتتدبل قدامي كل يوم وانا مش عارفه اعمل حاجه واصل ومش فاهمه أسر بيعمل كده ليه.
سليم بضيق/والله انا مافاهم ايه الي حصل العيال دي دول كانوا بيموتوا في بعض مش عارف ايه الي حصل واصل .
شمس بدعاء/ربنا يسهلك ي بنتي ويسعدك ويبعد عنك الغمه دي .
لتقاطعهم شهد وحور بعدما طرقوا الباب واذنوا لهم بالدخول .
شهد /انتي قاعده هنا لسه ي شمس قومي معانا .
شمس بتعب/هنروح فين ي شهد عاد انا مش طائفه روحي .
حور بمكر/هنستقبل العروسه احسن استقبال .
لينظرون الثلاثي الي بعضهم ليبتسموا بشر بعوده مكرهم ودهائهم من جديد علي الساحه ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا جمال الصياد ..
كانت تقف وهي تنظر لذاتها في المراه لتبتسم بغرور فهي الان وبالفعل تم كتب كتابها وأصبحت زوجه أسر الحديدي بالفعل .
جمال /سهي خدي بالك انتي داخله علي ايه .
سهي بضيق/اوووف ي بابا مش ممكن قولت ل حضرتك انا فاهمه انا بعمل ايه ارجوك اهدا .
جمال بقلق/ي بنتي انا قلقان محدش عارف ايه الي مستخبي..
سهي بخبث/متقلقش ي حبيبي هيحصل كل خير كل الي بنخطاطله هيحصل اطمن يلا بقا أسر تحت من بدري .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ..
كانت تقف عزه في المطبخ بعدما وعدتهم بعمل اكله من يديها ولكن هي لن تخفا عن ذلك العيون الذي ترقبها بترقب ليقترب منها.
حازم باستغزاز /واه انتي الي هتعملي الاكل ضمنا نروح المستشفي انشاااله.
عزه بابتسامه ساحره/ي ابني ده انا شيفه قد الدنيا امال انت فاكر اني لما اتجوز هخلي جوزي ياكل من بره لا طبعا .
حازم بهمس/الحمد لله اطمنت علي نفسي .
عزه /بتقول حاجه .
حازم /لا ابدا بس الفستان حلو اوي عليكي بصراحه زي القمر .
عزه بخجل /مرسي ي حازم .
حازم /ايه ي سيد هو انت بتتكسف .
كادت ل ترد لتقاطعهم مهره بصوت خافت وحزين .
مهره/اسفه لو قطعت حديثكم بس كنت عاوزه مياه .
حازم /لا ابدا ي مهره محصلش حاجه دي عزه قريبتنا ودي مهره مرات اخوي رعد ي عزه .
عزه بترحيب/اهلا وسهلا مشاء الله زي القمر ..
مهره بابتسامه وحنان/والله انتي الي قمرين كمان.
كانت تتحدث بعفوية وتلقايه غافله عن عيون الصقر الذي تراقبها ليقسم ل ذاته أنه سيجعل هذه الضحكه تتدوم الي اخر العمر ..
😍😍من أمام فيلا الحديدي .
في سياره أسر ..
كانت تجلس بخنق وضيق فيلا يبدو علي البيت اي مظاهر من مظاهر الفرحه لتتحدث بغيظ .
سهي/ايه ده ي أسر ده زي مايكون البيت في ميتم مش فرح .
أسر بخنقه/بقولك ايه انا مش ناقص وجع دماغ ومش هفضل أقولك كل شويه أنها تمثليله ياريت تفهمي بقا .
سهي بتوعد/مش هفهم ي أسر غير حاجه واحده انك دلوقتي جوزي وهفضل احاول اظن ده من حقي .
أسر /طب انزلي الاول وبعدين تبقا نتكلم .
من داخل فيلا الحديدي .
كان يقفان أسر وسهي علي أعتاب الباب بدهشه علي ذلك العتم ليضي النوم فجاه ليصعقوا ممايراوا .
كان يقفون شهد وحور وشمس وهم ينظرون لها بشر .
شهد /وحدووووووه .
الجميع/لا الله الا الله .
شمس/الدور الدور الدور الدور .
حور /موعده يالي عليكي الدور .
مهره وعزه/متخافيش ي شابه ده انا هنرررريحوكي.
😂😂😂😂