رواية ورد اليمن جميع الفصول كامله بقلم الكاتبه المميزه الفصل الاول حتي الفصل الثاني عشر والاخير
رواية ورد اليمن جميع الفصول كامله بقلم الكاتبه المميزه الفصل الاول حتي الفصل الثاني عشر والاخير
الفصل الاول
ميعرفش يخلف ولا يدخل علي عروسته فاهم ولا ولا
بقولك ايه ياشيخ الغبره انت انا عايزه اعمل عمل لسلفي يعشقني يموت فيا
الشيخ..كيف ياستي بس سلفك فرحه النهارده علي بنت العمده
ورد اليمن ...
فرحه دا مش هيبقا فرح دا هيبقا زفت علي دماغه هو وعرسته
اسمع لو معملتيش الا انا عايزه انت حر انت وعفريتك دي قسما بالله ماهخلي حد يعرف عنك حاجه حتي الدبان الازرق مش هيعرفلك طريق
الشيخ .لا والله وعلي ايه انتي توامري ياست ورد
بس انا عايز حاجه من اطره اي حاجه عرقه فيها
ورد..لازم يعني طاب ماتعمل باسم امه ولا اسمه حاجه يشربها كدا يعني أو بخطيها
الشيخ..انا هعملك حاجه تجيب من الاخر بس لازم حاجه من أطرها
ورد..طاب غور من قدامي ولم عفريتك دي وبكرا في نفس المعاد تحضر وتكون هنا وانا هجبلك حته من جسمه مش من اطره بس
الشيخ .انتي تامري ياست الناس ولم حاجته وخرج
وهي رفعت الغطاء من علي وشها
كانت عينيها بتلمع وشكلها حلو قوي وشعرها اسود وطويل بس الحقد والغل كان باين عليها اووي
ورد اليمن مرات دياب العزايزي
عين أعيان الصعيد رجل كلمته مسموعه وكمان طيب ومش ببعصي لورد طلب كل طلباتها اؤمر بس هو اكبر منه
في السن ومش ببخلف علشان كده هي كاسره عينه وبيسمع كل كلامها الكلمه كلمتها اساسا
انما بقا اخوه خليل العزايزي
شاب طول بعرض حلو وعاجب ورد اليمن وهي اساسا بتحبه من الاول خالص بس حصل حكايات اجوزت اخوه
هنعرفها مع بعض
المهم كان فاضل يوم واحد علي فرحه وكلن خليل نائم ع*ريان الصدر في اوضته من كتر التعب والرقص والسهر مع اصحابه عريس بقا وكان بيشرب
دخلت عليه ورد اليمن وهو نائم في الملكوات وفي أيدها خ*نجر صغير اول ما دخلت الاوضه
فضلت تمشي بحذر شديد علشان ميصحاش وخلعت الغطاء الا علي العبايه وقربت عليه
وفضلت تبص عليه وتقول عريس من غيري والله لتكون جنازه مش جوازه ياخليل
رايح دلوقتي تتجوز بعد متخلتني خلاص معرفش ابقا ام
والله مااخليك تفرح ابدا واخليك تبوس التراب الا انا امشي عليه
وكان في ايدها الخ*نجر
قامت فتحت الدولاب علشان تاخد حاجه من لبسه وق*طعتها بالخ*نجر
اتفاجات بايد ماشيه علي شعرها والخ*نجر علي رقبتها والأرض فيها نقط د*م
و و و و ..
بيحسس علي ج*سمها بحرف الخ*نجر لدرجه انها انجرحت في رقبتها ونقط دم نزلت علي الارض
ورد اليمن.بضحكه
انت صحيت ياعريس طاب والله داخله اتسحب علشان مش اقلقك
ولا انشغلت حتي بالجرح
خليل وهو يلف يده علي وسطها بشده
ايه الاجابك هنا ياورد مش انا قايل ممنوع تدخلي هنا
ورد وهي تضغط على يده جيت اطمئن عليك عريس واتفرجي على الخلقات الجديده اللي انت شاريها للعروسه
واقول لك حاجه ولا لو اشتريت لها لبس معمول من الدهب دي مقيحه وسوده وما يبانش عليها حاجه وسيب الجمال لناسه
وهي تلتفت له
..بقت هي سانده ظهرها للدولاب وهو واقف قدامها حاطط يده على الدولاب والايد الثانيه لسه على وسطها
خليل وهو ينظر بابتسامه لورد ويقول قصدك من اصحاب الجمال دول يا ورد ها تقصدي مين
ورد وهي تلعب في دقنه شكلك نسيت مين هي ورد اليمن ياخليل
شايل أيده من علي الدولاب وكان ماسك الخ*نجر لسه ووضعه مكان الجرح الا في رقبتها وبدا يمشي الخ*نجر علي رقبتها من أعلي لاسفل
ورد بدلع ..كلي ملك بس طوعني ياولد الناس واسمع كلامي هتكسب
خليل اتعصب
وش*دها من شعرها جامد وهي بصرخه صدقني يا خليل
هخليك سيد البلد بحالها كله يقول لك امرك وحاضر
بس اسمع كلامي ومش هتخسر يا ولد العزايزي
خليل وهو يضحك وكله دا مقابل ايه
ورد بكل رغبه وجراءه تشاور علي الس*رير وتقول دا
خليل وهو يض*ربها كف علي وشها
ويقولها فوقي انتي مرات اخويا يعني متحرمه عليا
ويمين بالله لو الموضوع دا اتكرر تاني ولا رجلك خطت الاوضه هنا لاشارب من د*مك
ورد وهي تضع يدها على الجرح اللي في رقبتها ويدها هيبقى فيها دم وحطت يديها على حنك خليل
وقالت له دوقك واعتبرني جيت تاني واشرب من دم*ي
خليل ..انتي مرا فقرا ولو مش غورتي من قدامي انتي حره غوري اخرجي من الأوضه وحدفها عند الباب
ورد بغل طاب وحيات دا وهي تمسك شعرها وتقول اقصه زي الرجاله أن ماجتني راكع وتطلب الرضا
وتبوس الرجول قبل الأيدي مبقاش ورد اليمن
ستك وست بلدك كلها
حدفها بطفايه بس هي اتفادت الحدفه جات في الباب عملت صوت
خليل قولتلك غوري من قدامي
ورد شدت الخنجر من يده بشده وغل جرحته في كف يده
ومسكتتش علي كدا
شدت المنديل بتاعه الا كان علي السرير وحطيته علي كف يده
كتمت الد*م
قالها غوري من قدامي وفتح الباب وطردها بره الاوضه
بس خدت المنديل معاها
وضحكت وقالت وهي تنظر للمنديل ادي الأطر وفيه د*مه كمان
ولفت المنديل وشليته
وقامت باصه حواليها لو في حد جاي ولا حاجه
وقامت خ*لعه طرحتها ونكشه شعرها
وشقت جلابيتها بيدها وبوظت وشها
وقامت صرخت باعلي صوتها
يالهوي الحقوني ياناس
ج*سمها ظهر لما شقت الجلبيه وبانت مفاتنها
وصوتت .الحقوني الحقوني
طبعا كان في صوت زمر وطبل وحاجات كثيره قوي في البيت يعني صعب صوت وردي يبان من المره الاولى او مش بالساهل يعني
لكن اللي كان اقرب ان هو يسمع صوت ورد الاول خليل
سماعها فعلا
وهي بتصوت وهي بتقول الحقوني الحقوه مش عيب يا خليل اللي انت بتعمله ده عيب والله ده انا امراه اخوك
خليل في أوضته يابنت المجنونه
بس كان في الحمام بيغير وبياخد دش
ما بقاش عارف يعمل ايه عشان يطلع من الموقف ده
بس للاسف قبل مايلبس ويخرج كان صوت ورد ملئ المكان وهي بتصرخ وبتمثل
منك لله ياخليل مش كل الطير الا ي*تأكل لح*مه عايزني في الح*رام حرام عليك اخوك
دياب . بصدمه وعيونه كلها نار من الغضب
انت واقفه كده ليه يا ورد مين عمل فيك كده انطقي وهو يخلع العباءه ويضعها على ورد عشان يغطي جسمها
ورد..الحقني ياسي دياب وهي تدفس راسها في رقبتها بدموع التماسيح
دياب..انطقي في ايه
ورد.بغل اخوك اخوك ياسي دياب
دياب..خليل ماله بدهشه
ورد..كان عايز وهي تغمض عينيها وتقول مش قادره يا سي دياب مش قادره انطقها
دياب .وهي يمسكها من درعها ويقول بكل عصبيه كان عايز ايه
ورد..كان عايز
قبل ماتتكلم وتنطق يخرج خليل من اوضته ويدرك المصيبه أو الكارثه الا هي عايزه تعملها
خليل فاهم ورد عن دياب ياما وعارف الاعيب ورد وعارف ورد عايزه ايه
فهو خرج في الوقت المناسب خرج قبل ما هي هتتبلى عليه وقال ما لك بس يا امراه اخويا فيك ايه
وهو يدس لها شيء في يدها بس من غير مادياب ياخد باله
مسكت الحاجه دي وابتسمت فهمت قصده
دياب اسكت انت يا خليل انطقي يا ورد في ايه اخويا عايز يعمل ايه انا الشيطان بيلعب في مخي ما تخلونيش ارتكب جريمه
ورد
ما تهدى يا اخويا وانا هاحكي لك اهو خليل اخوك كان عايز يدهس شرفك ويضحك الخلق كلها عليك
في الوقت ده خليل عينه بدات تحمر وبيبص لورد بشراره
دياب..عمل ايه انطقي
ورد قال ايه ياسيد الناس
مش عايزه العروسه وعايز يموت نفسه
حاولت اتكلم معه واقنعه زقني وقعت جلابتي مسكت في مسمار في الباب اتشقت
خليل في سره يابنت الك*لب
انا خايفه عليه زي اخويا وخايفه علي الفضيحه ليك في وسط الناس
خليل علشان ياكد كلامها .. ايوه يا اخويا وانا حاولت اقول لها ما ملكيش دعوه يا ورد وهي مصممه ما كانش قصدي ازوقك يا ورد حقك عليا
دياب..باستغراب وصدمه ايه الابيحصل دا انت اتجننت دي دخلتك عليها بكرا
خليل .معرفش حسيت حالي مضايق شويه
دياب ..بعصبيه وانت علشان مضايق تبقي شبه العيال وترجع في كلامك
خليل...لا ياخويا خلاص انا فوقت وكلام ورد مرتك فوقني خلاص مش هسبها وهجوز بكرا
دياب..ايوه كدا ادخل يلا استر نفسك كان خارج باللبس الداخلي وانزل شوف المعازيم
خليل..حاضر ياخويا
ورده كلها حقد ونظرتها هتولع في البيت يعني خليل ضحك عليها
دياب انتي ادخلي استري نفسك
ورد حاضر ياسي دياب
دخلت الاوضه بتاعتها متعصبه ورمت العباءه على الارض
ماشي ياخليل بتضحك عليا وفتحت أيدها لقت ...
بصت كدا وقالت طيب ياخليل
ولسه بتغير هدومها لقت خليل دخل عليها الاوضه
ورد اخيرا جاءت ووافقت يعني ماكان من الاول ليه الحيره دي
خليل . وهو يضع يده على شعرها معلشي بقا اديني جيت بس ايه الحلاوه دي
ورد ..بكسوف كل الحلاوه دي ملك ايديك انت
خليل بس فيه حاجه منعاني
ورد .ايه هي الحاجه دي
خليل .اخويا دياب لازم نخلص منه
ورد..بدون تفكير وماله نخلص طالما دي معايا يبقا اعتبره من الأموات
ودياب واقف بره علي الباب
🥺🥺🥺🥺
مش هلمسك غير لما اخويا ي*موت
انا بعرض نفسي عليك قولت ايه دي فرصه ياخليل
خليل ..دياب يموت
ورد .ااقرالها الفاتحه اعتبره مات هو بموت من هنا
واناو انت نجوز علي طول وهي تلمس صدره
خليل ..ماخلاص ياورد وهو بنزل بدها ماانا قولتلك لنا اخويا بموت
قوليلي بقا هتعملي ايه
ورد.ولا تشغل بالك ه*قتله
بس قبل ماخليل يرد
كان دباب فاتح الباب عليهم في الاوضه
عايزه تق*تلني ياف*احره ياقليله الربايه ونزل فوقها ضرب بالكفوف
ورد.بصريخ..استني انت فاهم غلط يادياب اخوك السبب مش انا استني بصريخ
لكن دياب ولا اكنه سامع حاجه ونزل ضرب فوقها
طبعا خليل كان مبسوط جدا من الابيحصل
بس حاول يوقف اخوه علشان خايف عليه
ورد وهي تزق دياب وتزعق فيا
انت عامل عليا راجل وبتضربني علشان مقلب اخوك عامله فينا علشان يكوش علي كل حاجه
خليل. .انت ليكي عين تكدبي تاني ياورد
دياب..اطلع بره ياخليل
خليل طبع بره وساب ورد ودياب في الأوضه
ورده..ناسي علتك ومرضك وانا طول عمري مستحملاك
دلوقتي عامل عليا راجل وبتضربني وانت طولك عمرك ع*ره الرجاله
قام دياب ض*ربها بالقلم انا ع*ره الرجاله طاب انا هعرفك انا راجل ولا لا
انت طلاق بالتلاته ياورد وفوري امشي بره بيتي ياف*احره
وشدها من شعرها وجرجرها من الاوضه من شعرها
فضل يزعق فيها ويشتم ويسب
ويقول غوري اخرجي بره يا ف*اجره ما لكيش قعاد في بيتي وجرجرها من على السلم قدام الشغالين والخدم
وطبعا خليل كان واقف يتفرج كان مبسوط قوي من الابيحصل في ور
ليه هنعرف بعدين
وكان في ناس كثير قوي عشان خاطر الفرح بتاع خليل اللي كان فاضل له يوم واحد ويتم
واحده مش شغالين اسمها صفيه مسكت في ورد ياست ورد سيبها ونبي ياسيدي دياب سيبها
غوري يابت انتي وآخرسي
وانتي ياورد اوعي اشوف وشك هنا تأتي
المره الخائنه ملهاش امان وملعاش وجود في بيتي انا دياب العزايزي انتي تعملي فيا كدا وضربها وزقهاوعلي الارض
اخوه قرب عليه وقاله الناس بره علشان الحنه كلهم
يعني ورد لو عدت عليهم كده هنتفضح في البلد
دياب اسمعي يابت وهو يشاور بيده لورد
وقالها غوري من الباب بتاع البهائم علشان الناس ياف*اجره
ورد.والاه لادفعك التمن غالي يادياب وقبلم خليل ياواكل ناسك
وطبعا صافيه خرجت معاها
ومشيوا من الباب الخلفي
كانت ورده منهاره حدا وتحلف وتستحلف لدياب وقبله خليل
خليل
اللي كان طائر من الفرحه من اللي حصل ده اخيرا خلص من ورده ومن ظنها
قرب على اخوه وطبطب على كتفي وقال له والله يا اخويا انا ما كان قصدي بس انا كنت عايزه اعرفك اللي امراتك بتعمله من وراءك عشان انا لو ما كنتش عملت كده كانت هتوقعنا في بعض وانت شفت بنفسك
طبعا خليل كان حط الورد مفتاح اوضته في يديها علشان متفصحوش لما قطعت خلقاتها
وخليل حاول يلم الموضوع معني المفتاح أن هو موافق انها ترحله الاوضه بتاعته علشان كدا هي سكتت
طلع واعي خليل وراح لأخوه دياب
حكى له كل حاجه وطبعا دياب ما كانش مصدق
ونفعل على خليل الاول
لكن خليل قال له هاثبت لك ودخل عشان كده الاوضه عند ورد وطبعا دياب كان بره وسامع كل حاجه اتاكد ان امراته عايزه تعمل علاقه مع اخوه وانها عايزه تق*تله
بس محدش سمع الطلاق غير ورد ودياب خليل ولا حد يعرف انها أطلقت
دياب روح انت في وسط معازيمك وانا جاي وراك اهوا
خليل .انا هستني معاك يا اخويا
دياب..اسمع الكلام انا جاي اهوا
علي صوت صفيه الشغاله الا راحت مع ورد
الحقني ياسي دياب الحقني ست ورد ماتت
🥺🥺🥺🥺🥺
بيحسس علي ج*سمها كان بارد جدا لف أيده حوالين وسطها وشالها علشان الفضيحه قدام اهل البلد
.....الاحصل قبل كدا صفيه جاءت على دياب وقالت له الحق يا سي دياب الست ورد اليمن وقعت من طولها وبقى لي شويه بافوق فيها مش بتفوق وجسمها بارد خالص شكلها ماتت
طبعا خليل كان موجود وسمع الكلام ده بس لصفيه بغضب وقال لها غوري يا بنت من هنا فككم بقى من الالعيب دي كلام النسوان ده مش هيدخل علينا غوري
وزق صفيه بعيد غوري تموت ولا تروح في داهيه
كل دا ودياب ساكت مناطقش ولا تكلم
صفيه فضلت تعيط ومشت
خليه قرب على دياب وقال له ما تسمعش الكلام الهبله دي يا اخويا ورد اليمن تلاقيها سليمه وصاغ سليم بس دي تمثيليه جديده من تمثيلياتها علشان انت ترجعها
بس قبل ما دياب يرد على خليل كان فيه هليله بره وصوت عالي
وحد بينادي ويقولي الحق يابيه الحق
طالعه خليل ودياب على الصوت
وجد الناس المعازيم بيقولوا الحق مراتك واقعه في الجنينه
🙄
يا ابو خليل باقوا مضطرين ان هم ياخذوا ورد اليمن او يشوفوها مالها
علشان خاطر الناس وعشان خاطر الفضيحه وعشان خاطر ده فرح
مش دياب وخليل لما كان ورد اليمن فعلا هي كانت فاقده الوعي ووجعه بس ما نعرفش بقى هو بمزاجي ولا غصب عني هنعرف مع بعض قرب دياب عليها ب
ما ان هو جوزها ما هو ما حدش يعرف ان هو طلقها
وحاول يفوق فيها بس ج*سمها كان بارد جدا ومش فاقت
قال اندهوا الحكيمه الدكتوره يعني
حاول يشلها ويطلعها علي فوق لكن مشي بيها خطوتين اتنين ووقعت من أيده
هو راجل كبير في السن مش متحمل الصدمه ومش متحمل الابيحصل
خليل ..سلامتك يا اخويا
دياب..لما اتكسف قدام الناس قاله شليها طلعها أوضتها انت زي اخوها
قدام الناس
خليل لف أيده حوالين ج*سمها وشالها جسمها كان بارد فعلا وطلعها فوق حطها علي السرير
علي طلوع دياب
خليل قرب عليه وقالها شكلها بتمثل
دياب..اطلع انت ياخليل علشان المعازيم وانا هستني لما الحكيمه تجي وحسك عينك حد يعرف حاجه اللي حصلت من شويه
خليل بصه
وقال له عيب يا اخويا اللي انت بتقوله ده شرفك هو شرف فيك واللي يمسك يمسني
وخرج من الاوضه
علي وصول الدكتوره
خير في ايه يادياب بيه
دياب..مش عارف المدام وقعت من طولها
الدكتوره انت بتفضل انت بره يا دياب بيه وواحده تدخل تساعدني
علي وجود صفيه قالت أنا إلا اساعدك دي ستي ورد البركه بتاعتنا كلنا
الدكتوره .طاب تمام تعالي معايا جوه عندها
دخلت الدكتوره وصفيه عند ورد اليمن وغيبه شويه
وخرجت الدكتوره من عند ورد
دياب...طمنيني .
الدكتوره.اطمن انا حاولت افوقها بس انا شاكه أنها حامل علشان كل الأعراض دي حامل
دياب..حامل كيف يعني احنا بقالنا كتير متجوزين وربنا ما اكرمناش
الدكتوره..مفيش حاجه بعيده عن ربنا هي ترتاح يومين وانا هاجي تاني يكون الحمل بأن ونتأكد
ومشيت الدكتوره
دياب .بصدمه ..حامل كيف وانا مبخلفش ثم التفت إلي اخوه خليل بنظره غضب .وقال ورد حامل ياخليل وانا مش بخلف
خليل..استهدي بالله يااخويا الا في دماغك دا غلط انا ورحمه ابويا وامي ملامستها ولا جئت يامها
دياب..حامل كيف من الهوا
خليل ..الدكتوره مقالتش اكيد انت لازم تتأكد
دياب..هتاكد ولو طلعت حامل هق*تلها واق*تلك
خليل..وووه وانا مالي مراتك هي إلا ش*مال
دياب وهو يخبط اهوه بحرف العصا اخرس خالص متتكلمش غير لما اتاكد
ياوفته يلا اسمك صفيه
طلعت صافيه تجري وتقول مبروك ياسي دياب
دياب..اكتمي يابت وتخرسي تغوري دلوقتي تجبلي ام حمدي الدايه
صفيه..دلوك يابيه
دياب..انا قولت دلوك غوري غوري
صفيه راحت تنفذ الكلام لكن خدت المنديل اللي كان في د*م اللي كان في الفازه معها وهي نازله من غير ما احد ياخذ باله
ودياب ..والله لاهد الدنيا ووضع يده علي جيبه ملقتش الس*لاح دخل اوضه الخزنه يجيب الس*لاح
في الوقت دا خليل استغل الفرصه ودخل لورد الاوضه
وكانت الصدمه
......🙄🙄🙄
كان بيشدها و يبو"سها بعنف وغضب.. و هو بيفكر في مصيبته
سحبها على السرير بقسو"ه و شده وعنف وعدم رحمه
انا عارف انك كويسه وما فيكيش حاجه قومي يا ورد بطلي شغل العيال ده شغل العيال ده هيجيب روحي انا وانت
ورد فتحت عينها بس فجا
ه وابتسامه بانت على وشها وقالت مش انت اللي بتلعب معي واعرفك انا بقى اللعب بالبيضه والحجر على اصوله
خليل
انا دخلتي الليله يعني في واحده هتنام في الفرشه دي مكانك وانت خلاص وجودك في البيت خلاص أمر موقت
ورد اليمن
ده نجوم السماء اقرب لك مش كل الطير اللي يتاكل لح*مه ياخليل انا لح*مي مر
خليل انت فاكره باللي انت عملتيه ده اخويا هيردك ولا هيرجعك انسي
ورد اليمن مش عايزه ارجع بس انت كمان تطلع من هنا وتطلع على ظهرك على نقاله ميت يعني
ما اقول له ان اللي في بطن ده منك انت
خليل شدها من شعرها وقلنا انت تجننتي الا انت بتقوليه ده انت عارفه متاكده ان انا ما لمستكيش
ورد اليمن بوقاحه مين قال لك ما تلمسنيش انت لو كنت سمعت كلامي من الاول كنت سبتك كنت عيشتك ملك زمانك يا خليل
بس قبل ماخليل يرد
كان صوت رجل دياب متجه الى الاوضه
خليل بعد عن السرير
ورد رجعت مكانها كانها مغمى عليها على دخول دياب اول ما شاف خليل
دخل جوه دياب وعينه بقت تطق شرار انت ايه اللي دخلك هنا غور من هنا امشي
كانت صفيه جابت الدايه وخبطت ودخلت هي والدايه
صفيه الادايه جت اهي يادياب بيه ادخلها
دياب..دخليها خلصي
دخلت الدايه هي وصفيه على ورد اليمن وطالع دياب بره هو وخليل بس دياب مكنش طايق حد وكان شر الدنيا كله في عيونه
لانه مش بيخلف ومراته كانت حاطه عينها على اخوه يعني لو امراته حامل تبقى حامل من اخوه ده كان تفكير دياب في اللحظه دي
وخليل طبعا مش واقف علي بعضه علشان عارف العيب ورد اليمن
قربت الدايه من ورد اليمن علشان تفحص عشان تشوفها حامل ولا
زقتها ورد اليمن برجلها وقالت لها اوعك ابعدي عني
الدايه..خير باست الناس
اسمعي انت تطلعي بره دلوقت لسي دياب
وتقول له الست ورد اليمن حبله بس تستني شويه وبعدين تطلعي علشان بتأكد انك فحصتني
الدايه .سكته خايفه ترد من غضب ورد اليمن
ورد. اليمن ..سمعتي انا قولت ايه وتقوليله في3شهور
غوري اطلع وحسك عينك حد يعرف الكلام دا محدش هيعرف ليكي طريق جره وشاورت لصفيه تدبها فلوس
وفعلا طلعت البدايه تبلغ دياب
صفيه ..اشمعنا ياست ورد قولتي 3شهور
ورد اليمن بذكاء علشان خليل لسه راجع من السفر من شهرين عشان ما يشكش ويتاكد ان انا حبله منه هو
كدا اقدر اخد كل حاجه باسمي وانتقم من خليل
صفيه..اها ياست عندك حق
ورد.عملتي ايه بالمنديل العافيه د*م
رحت للشيخ زي ما انت امرت وكله زي مانتي امرتي
ورد اليمن..اصبر عليا ياخليل انا هعرفك كويس
على دخلت الدياب الاوضه
طلعت قالتله وعرفته انها حامل في ثلاثه شهور
ودياب استغرب ثلاث شهور ده خليل لاخويا بقاله هنا شهرين يعني حامل من دياب
بقا زي المجنون دخل جري علي اوضه ورد اليمن
مش مصدق وبدا يعتذر ليها ويحاول يصالحها
وهي طبعا لا لا ابعد عني انت تشك فيا
دياب..حقك عليا كل الا انتي عايزه هنفذه
ورد . لا ابعد عني مش انت طلقتني
دياب..لا هردك اللي هيجي دلوقت الماذون هيردنا يا ام ولدي يا حبيبتي خير ربنا استجاب يا ورد اخيرا ربنا يكرمنا بحته حيل اخيرا هيبقى لي صلب في الدنيا
ورد.ليا شروط واديك شايف اخوك بيكرهني قد ايه وعايز يخلص مني باي طريقه
دياب..امري ياست الناس
ورد تكتبلي كل حاجه باسمي ياما مش موافقه
وحصل حوار كبير بينهم هنعرفه
بس خليل كان بره مش مصدق الابيحصل كان هيجنن من الابيحصل علي صوت واحد من الرجاله بيقوله العروسه وصلت يابيه والماءون
هوب خليل وقع مكانه وبقه بقا بيجيب د*م
السابع
مش هلمسك غير لما اخويا يموت
الجمله فضلت في دماغي تروح وتيجي وافكر فيها دلوقت اعمل ايه انا عايزه خليل وباحب خليل واللي كان بيني وبين خليل كان كتير قوي طبعا ورد اليمن بتكلم نفسها وهي قاعده جمب خليل
يعني دياب لازم يموت ونخلص منه
شيعت أوحد تعرف من الغفر ورمت في حجره رزمه فلوس وقالتله فيه مصلحه لو خلصتها هديك فدان وهدبك دار وهخليك شيخ الغفر
الغفير..امري ياست الناس انتي كلامك اؤمر
ورد اليمن..فرامل عربيه سيدك دياب تغكها
الغفير..ايه بصدمه انتي بتقولي ايه
ورد اليمن.. اسمه لاخر وبعدين ابقا احكم العمل دا كدا كدا هبتنفذ. بيك ومن غيرك هتم يبقا تساعدني نخلص الموضوع وانت عارف ان الكلمه هنا كلمتي والمر امري
الغفير ..بس ياست الناس انتي عارفه ممكن رقبتي تطير فيها
ورد متخفش اعمل الابقولك عليه بس ومتخفش
ومشي الغفير من قدام ورد ينفذ أو يفكر في كلامها
رجعت تاني وقربت من خليل وقالتله انتي ليا محدش هيجوزك غيري
وندت لصفيه وقالتلها تروحي تجبلي شيخ الغبره دا لحد هنا يلا غوري
صفيه.. اومرك ياست الناس
وشدت الس*كينه وبدأت تضعها علي رقبه خليل
ووووووووووو
التامن والتاسع
الس"كينه كانت علي رقبه خليل رايحه جايه
ورد اليمن فضله ماسكه السكينه وبتفكر في كلام خليل بتفكر في موضوع دياب
وطبعا بعثت صفيه للشيخ عشان يفك العمل بتاع خليل وكل اللي بيحصل لخليل ده من العمل والسحر طبعا ورد اليمن بتفكر وبتخطط ليه ده كله
علي صوت الغفير بينادي علي خليل
طلعت هي ترد علشان خليل نائم تعبان
رد الغفير عليها في وسط الغفر وفي وسط الناس علشان الموضوع يكون متمثل حلو بينهم هو اساسا اتفاق علشان يموت دياب
وايه اندهي يا ست ورد اليمن لخليل بيه يجيء يلحقنا يشوف اللي حصل
ورد اليمن ..ايه الاحصل ياوش الشوم انت انطق
الغفير عبد العال ..عربيه دياب بيه عملت حادثه بيه
ورد اليمن بالهوي يالهوي بالهوي
وبدأت تصوت وتلطم علشان ترسم الدور صح مع ان هي السبب في كدا
عبد العال ..ولاد الحلال خدوه علي المستشفي ياست الناس
ورد اليمن حضر العربيه وانا هنزل اهوا ياحوزي ياسندي
ودخلت الاوضه وهي غضبانه وشها احمر وتقولي لسه ليك ياعمر يادياب وعايش ماسك في الدنيا كدا ليه
موت بقا ياخي خليني افرح بقا بشبابي الاراح معاك
وقربت باست خليل في خده ولبست ونزلت تركب العربيه وهي بتمثل أنها بتعيط وتصوت وتقول وديني بسرعه بسرعه
اول لما العربيه بعدت عن الدوار
بدات ورد اليمن تزعق للغفير عبد العال وهو سايق بيها العربيه
ما كنتش عارف تخلص عليه يا حيوان انت انا كنت عايزاه يموت مش عايزاه يروح المستشفى
عبعال ..ياست ورد اليمن انا عملت كل الا عليا هو إلا ايه عمر لسه في الدنيا ربنا يستر بس ومش نتكشف
ورد اليمن ..اخرس وركز في الطريقه
مجرد دقائق بسيطه وصل عبد العال بورد اليمن للمستشفى اللي دياب محجوز فيها دياب كان تعبان وكانت الحادثه ماثره عليه جامد جدا
فكانوا عاملين له علاج بدائي كده يعني تاهيله ان هم ينقلوا مستشفى ثانيه مثلا في القاهره عشان هم عايشين بالصعيد الخدمات الطبيه هناك مش حلوه قوي
دخلت ورد اليمن بشويه بتوعها بتوع الصوات والصراخ ويا جوزي يا حبيبي يا سندي يا ابويا يا اهلي يا كل اللي لي هتسبني لمين يا حبيبي عشان تحبك الدور كويس
الدكتور..لو سمعتي ياست بلاش صريخ علشان راحه المرضي
ورد اليمن..خلاص اسكت بس طمني علي جوزي دياب لسه جاي في حادثه عربيه
الدكتور ...حالته صعبه ربنا معاه مجرد دقائق وعربيه الإسعاف المجهزه هتنقله مستشفي في القاهره فيها اجهزه وحاجات احسن
بدموع التماسيح ورد اليمن بتقول والنبي يا دكتور ادخل اشوفه
ادخل اشوف جوزي حبيبي اصلا حامل وتعبانه ومش هقدر اروح مصر دلوقتي اشوفه بس
وبعد معاناه الدكتور وافق انها تدخل تشوفه دخلت ورد اليمن علي الاوضه بس ورد اليمن كانت ذكيه جدا اول ما دخلت الاوضه وهي بتتلفت حواليها يمين وشمال تتاكد تشوف في كاميرات هنا ولا لا بس طبعا ما كانش فيه لان المستشفى مش قد كده يعني تعتبر واحده صحيه بسيطه مش مستشفى
ابتسمت وبانت ضحكتها الصفراء يبقى كده هتعمل مصيبه فتحت شنطتها وماده يديها وطلعت ورقه ووبدات تختم بصوابع خليل علي الورق كتبت كل حاجه باسمها بيع وشراء
وكمان مستكفتش بكده لا قربت المحلول الاكان بياخده وشدت الكالاونه من أيده علشان يموت
مع دخول الممرضه
؟؟؟؟؟؟؟؟
طبعا صفيه جابت الشيخ علشان يفك السحر وورد اليمن مكنتش موجوده فصفيه قالتله فك العمل يلا زي ماهي قالت
وبدا الشيخ
العاشر
#ورد اليمن
دخلت عليها الممرضه وهي بتحاول تموت في دياب
الممرضه جات تتكلم بس ورد اليمن اقنعتها انها لو سكتت ومش اتكلمت هتديها فلوس ودهب وحاجات كتير
وطبعا ورد اليمن معروفه في البلد والكل بيعمل ليها حساب
وفي الوقت دا ورد اليمن كان بتقنع فيه الممرضه
كان دياب خلاص بيلفظ انفاسه الاخيره يعني مات
ورد اليمن ق*تلته
اول ما الجهاز صفر ان المريض مات ورد اليمن والممرضه انتبهوا فجاه كده للجهاز الممرضه بصت لورد اليمن وقالت لها
كدا هو مات ولو حد عرف هنروح في داهيه
ردت ورد اليمن قالت اخرسي يابت محدش هيعرف حاجه
الظاهر انا ممرضه قلبها كان ضعيف وكانت متوتره وبترتعش وخائفه
بعكس ورد اليمن اللي كان قلبها قوي قلبها ميت اساسا ما عندهاش قلب كلها جبروت كده تق*تل الق*تيل وتمشي في جنازته
دخلت دكتور فحص دياب رضا الورد اليمن وقال لها البقاء لله البقيه في حياتك شد حيلك
على اساس انها مصدومه بقى بدات تصوت يا لهوي يا جوزي يا حبيبي يا سندي سايبني لمين يا دياب يا دياب يا دياب
وبدأت قال ايه تنهار
طبعا الممرضه كانت بتترتعش من الخوف
ورد اليمن ما صدقت ان الدكتور يخرج
علشان يحضر شهاده الوفاه وخلعت غوايش من غوايشها وخالعه سلسله ادبتهم.للممرضه
علشان تسكتها وقالتلها دي حاجه بسيطه نخلص العزاء وتجيلي البيت عندي وانا هوزنك دهب
واعنلي في حسابك لو فتحتي بوقك هقطع خبرك من الدنيا كلها
وطبطبت عليها وقالتلها أعقلي كده لو مش علشان خاطرك علشان خاطر اهلك
الممرضه برده قلقانه وخافت اكتر بعد كلام ورد اليمن
ورد اليمن اتصلت بدأت تمثل بقا أنها زعلانه وكانت الاوراق بتاعت الدفن خلصت وبيغسلوا الجثه بتاعت دياب علشان يدفنوه
في الوقت ده بقى عبد العال وقالت له تجني عشان تروحنا على الدار فورا علشان الحق اشوف حل في خليل
وجع عبد العال وركبت معاه ورجعت الدار
زقالتله تعمل صوان عزاء محدش عمله لسه وتبلغ الناس أن سي دياب مات
ودخلت الدار جري تشوف خليل
وكانت الصدمه
الحادي عشر
دخلت ورد اليمن مصدومه من الاشافته
دخلت تزعق وتصوت وتعلي صوتها
خليل خليل ما له خليل
دخلت طبعا لقيت الشيخ الدجال السحر جوه مش شغاله صفيه كانوا بيحاولوا يفوقوهم السحر زي ما هي قالت بس للاسف بالسحر كان شبه مشلول ولا قادر يتكلم ولا قادر يقف علي رجله
طبعا الورد اليمن كانت عامله زي المجنونه من اللي شافتهم وبدات تزعق في الشيخ وتقول له ايه هو ايه اللي بيحصل قومي يا خليل ما لك قوم يا خليل مالك
الشيخ الخرفان
طبعا كان شكله مقلق من ورد اليمني لانها كانت عامله زي المجنونه قال لها اهدي اهدي
يا ست الناس هو بس المفعول لسه ما اشتغلش بتاع العمل لسه ما بطلش ويوم ولا حاجه وهيبقى كويس
ورد اليمن يوم ايه وزفت ايه دياب مات دياب مات
لو خليل مواقفش في عز اخوه مين اللي هيقف لو عايزه دياب يموت بس خليل يفضل صاحي خليل يقوم يا خليل
طبعا كلها كانت محاولات فاشله ورد اليمن قعدت على الارض قعدت تبكي ومكسوره
انا عملت كل ده عشان خاطرك انت يا خليل انا ضحيت بنفسي وق*تلت جوزي عشان خاطرك ق*تلت اخوك علشان اعيش معاك قوم يا خليل قوم ياخليل
بس طبعا الكلام ما كانش له اي فائده ولا هيجيب نتيجه ولا هيقدم ولا هياخر لقت الغفير عبد العال بينادي وبيقول لها
ان كل حاجه جاهزه زي ماهي أمرت عزاء وجنازه حاجه البلد كلها تتكلم عليها
ان الجثه جاءت من المستشفى وان الناس جاهزه وكل حاجه جاهزه مستنين خليل بيه علشان الدفنه تتم
ورد اليمن بينهيار وبدموع كانت بتعيط على خليل اكثر ما بتعيط على جوزها
قالت له خليل بيه اتشل من كثر زعله على اخوه
🙂🙂
ياوليه اتقي الله هو اتشل من الأعمال والاسحار مش من زعله على اخوه انت بتقولي ايه
انا اللي باقول لها كده ما حدش يقدر يقول لها كده طبعا😂
يعني ايه يا ست الناس
ده كان رد الغفير عليها هندفن ولا هنعمل ايه هندفن ازاي من غير ما اخويا يكون موجود انت عارفه ان سي دياب الله يرحمه وسي خليل ما كانش لهم غير بعض
ورد اليمن قربت علي خليل وهو كان مفتح بس في دنيا تانيه قربت عليه وهي بتعيط وبتقول علي عيني والله ياقلبي من جوه
ونظرت
لعبد العال الغغير وقالت له
هات كرسي بعجل عشان ينزلوا سي خليل في الدفنه عشان الرجاله اللي جايه الدفنه والعزاء تعرف ان اخوه تتشل من كثر الزعل عليه
وفعلا جاب كراسه بعجل وانزله خليل العزاء بتاع اخوه
الدفن والعزه تم واليوم خلص ورد اليمن كل تفكيرها في خليل يا ترى هيخف ولا هيفضل عمره كده على الكرسي ده
وعماله تقول لي نفسها انا عملت كل ده عشان خاطر خليل وفي الاخر خالص خليل يبقى مشلول قاعد على كرسي بعجل
والناس كلها فاكراها زعلانه عشان خاطر جوزها وحزينه وهي هازعل انا عشان خاطر خليل
والليله خلصت والدنيا تفضت وعبد العال
طبعا متولي موضوع خليل وهو اللي بيزق بالكرسي بعجل
شالوا بالكرسي بالعجل هو والرجاله وحطه في صاله الدوار
وقال للرجاله شكرا يا رجاله
راح يقفل الباب وراء الرجاله
ما احسش غير بحاجه نازله على راسه خليته فقدت الوعي
حد ضربه على راسه بشومه
🙄🙄🙄🙄
الثاني عشر
ما حسش غير بحاجه نازله فوق دماغه خليته فاقد الوعي ما اقدرش حتى يبص ورائي يشوف مين اللي ضربه واقعه على الارض
عبد العال بقا راقد في الارض عباره عن جثه هامدة
والد*م مال الارض حواليها واذا بخليل واقف جنبه ماسك في يده خشبه ضربوا بها على دماغه نعم خليل
ايوه زي ما انتم سمعتم كده خليل احنا نقفل لحد كده ونرجع وراء شويه
🙄🙄🙄 لما ورد اليمن راحت المستشفى عند دياب كان الشيخ الخرفان وصفيه بيحاولوا يفوقوا خليل من العمل والسحر
وطبعا عشان السحر مفعوله كان قوي فلازم ابطاله برده ياخذ فتره ويكون قوي
لما الشيخ الخرفان ادى الخليل علاج السحر فضل يتكلم
وصفيه بدات تقول له هو ما فاقش ليه بس يا شيخ ده تاخر قوي رد الشيخ قال لها اصبري دلوقتي فوق السحر كان جامد عليه وبعدين السحر على موت اخوه كلها ضربات فوق دماغه يا ريت بس الست ورد اليمن بعد كل ده تتهد وتسكت
كان في الوقت ده خليل فاق واول ما سمع الكلام ده عمل نفسه ما فاقش اول ما سمع كلمه موت اخوه قلبه اتقبض
وعرف ان هو لو صحي دلوقتي هيعرفوا بعد كده يتحكموا فيه
باي حاجه لانه كان عارف قبل موضوع العمل ده ان اخوه كتب كل حاجه لورد اليمني
دلوقت روحوا في يد ورد اليمن يعني ورد اليمن بوظت فرحه وق/تلت اخوه واخذت الورث واخذت الارض ودمرت حياه خليل بالاعمال والاسحار
عمل نفسه لسه ما فقش ايوه كان صعب عليه يحضر جنازه اخوه هو على كرسي متحرك بس كان بيحلف وبيستحلف للجميع انه ان هو يوريهم نار جهنم على الارض وهما صاحيين
واول ما بدا بدا بعبد العال وضربه على دماغه
وبعدين الشيخ جابوا وربطوا في الكرسي وصفيه كمان ربطها هي كمان في الكرسي
فاضل الرأس الكبيره
ورد اليمن كان طالع ليها فوق لأنها من من كتر حزنها علي شلل خليل
قاعدت في السرير حزينه مش قادره
فاقده كل شغف الدنيا
علي صوت خبط علي الباب
خلي لي الاول كان متردد ان هو يفتح يكون احد من اهل البلد جاي يعزي ولا حاجه يشوف الناس اللي مربوطه دي وقرر فعلا ان هو ما يفتحش ولما الخط بطل وارب الباب حته صغيره وبص لا بنت صغيره كده ما بين 20 ل 25 سنه طلع بره في الجنينه ونادي عليها كان شكلها غريب وشكلها مش من البلد طلعت الممرضه اللي كانت عند دياب في الاوضه اكيد كانت جايه تاخذ بقيه الفلوس زي ما ورد اليمن وعدتها
خلىل ندا عليها في الجنينه وبدا يكلمها ويقول لها انت مين
ردت بتهتها وقالت له انا الممرضه اللي كنت مع دياب بيه قبل ما يموت
خليل وايه اللي جابك هنا انت عايزه ايه بدات تحت في كده وما بقتش عارفه تقول ايه قالت لي انا كنت جايه اعزي ستي ورد اليمن وهي بتحاول تعدل التحجيبه بتاعتها بايدها
بان الغوايش الا هي واخدها من ورد اليمن
اول لما خليل شاف الغوايش في يديها تجمعت فكره في دماغه كده وفهم الحكايه على طول بصي لها كده من فوق وتحت لتحت وقال لها ست ورد اليمن تعبانه روحي وابقي تعالي مره ثانيه قالت له ماشي ويا دوبك ظهرت وشها بس عشان تمشي لكن هو خبطها على دماغها بحاجه وقعت فقدت الوعد شالها هي كمان ودخلها جوه ورابطها جنب صفيه وجنب الشيخ الخرفان وجنب عبد العال الغفير وقفل باب الدوار كويس جدا وطالعه فوق بقى لورد اليمني
فتح الباب علي ورد اليمن لاقها غرقانه في الد*م
الاخير
#ورد اليمن
خليل اتفاجي من الا شافوا لما دخلوا الاوضه على ورد اليمن دخل لاقها واقعه في الارض
وما بتنطقش وفقده الوعي مش قادره تتحرك من مكانها دخل عليها وبدا يهزها يفوق فيها وهي ما بتنطقش ولا بتتكلم قرب على ودانها وقال لها ورد ورد فوق يا ورد انا خليل فاكراني
في اللحظه دي ورد اليمن فتحت عينيها ببط وتعب
مش قادره تتحرك ولا قادره تتكلم وحنكها في اثر دم
خليل ..قالها مالك وشلها من الأرض حطها علي السرير
ورد اليمن .. بتحاول تتكلم بس مش قادره تنطق من كتر التعب
قالها مالك مستعجله ليه علي الموت
ورد اليمن..انا شربت سم وقولت خلاص مفيش فايده في الدنيا طالما انت مش موجود
خليل بضحكه عاليه معقوله لدرجه حباني يابت عمي
ورد اليمن عشق بابن عمي
ورد اليمن بتهتها وبدموع طول عمري عاشقاك ياابن عمي وانت عارف ورغم كدا اتخليت عني
خليل خليل انت اللي باعتيني يوم ما وافقت تتجوزي اخويا من اول يوم وافقت تتجوزي فيها اخويا بقيتي محرمه عليا
عايزاني افضل احبك ومتعلق بك وانت امراه اخويا كيف يعني
ورد اليمن قالت
انت مشيت زمان وسبتني لوحدي بعد كم سنه خطوبه
الناس بدأت تتكلم عليا وتقول غلط معاها وسابها لما انت كام مره تتأخر عن الجواز
وغيبت في سفرك وانا بقيت معيوبه في عين الكل ابويا الله يرحمه كان هيموتني فاكر اني غلطت معاك
ولما اخوك دياب عرف بكده جاء وحاول يلم الموضوع وبتقدم يطلب يدي من ابويا وابويا وافق وما كانش قدامي غير ان انا اوافق على الجواز من اخوك علشان كده تجوزت اخوك
وانت رجعت بعدها بسنه ولا في دماغك حاجه ما كنتش تيجي خليل كنت سبتني عايشه مع دياب
لكن ترجع وتقول اتجوز وحبيبها من زمان وعاشقها طاب وانا كنت في حياتك
ولما حاولت اقرب لك وعملت المستحيل عشان ما تتجوزهاش ولجات للاسحار والاعمال
ده انا موت جوزي بيد عشان خاطرك وفي الاخر خالص تطلع سليم وكويس وانا اللي اشرب السم وهموت
كدا كدا هموت خلاص وانت هتفضل عايش ربنا خد تار دياب مني وكدا كدا هرحله
خليل انا رحت وسافرت وسبتك لما عرفت ان اخويا الكبير بيحبك ضحيت بسعادتي عشان اخويا اخويا عمره في حياتي ما كرهني غير بسببك انت يا ورد اليمن بدات تتخربي كل حاجه بقت عامله زي الشيطانه بقت شيطانه عشان حبيتك يا خليل خليل انت عمرك ما عرفت الحب كل اللي تعرفيه الخراب والدمار وفي الاخر قتلت اخويا شربتيني عمل وسحر وكنت هاموت ايه اللي حصل لك ده مش شويه ولسه يا ورد اليمن ولسه اللي هاعمله فيك ودور ضرب فيها وشالها هي كمان ونزلها تحت عندها عبد العال وصفيه والشيخ الخرفان والممرضه واقف قدامهم كلهم وقال
كلكم ساعدته في موت اخويا وفي خراب الدار دي يبقى كلكم لازم تدقوا من نفس العقاب
طبعا الممرضه ما كانش لها قد كده لانها عملت كده مغصوبه من ورد اليمن
خليل سبها تمشي
لكن قال لها لو كلمه من اللي حصلت هنا طلعت بره هق*تلك
وطبعا هي قالت له ولا شفت حاجه ولا اعرف حاجه وهاعزل من البلد بحالها وامشي وطلع الجري بره وفعلا هي صدقت في كلامها واخذت هدومها بعدها بكم يوم ومشيت من البلد بحالها انما خليل بقى وورد اليمن والشيخ الخرفان وعبد العال وصفيه خليل جاب جاز وبنزين ورشه في السرايا كلها وهم متربطين
الموقف صعب وحزين ومؤلم لكن خليل ما كانش في دماغه ولا في قلبه رحمه لانهم عملوا في ياما ق*تلوا اخوه وشربوه سحر واعماله وبوظوا فرحه وبوظوا حياتهم
وقال لهم كلمه اخيره
انكم محرقين في نار الدنيا
برده هتدوقه نار الاخره
على افعالكم وجرائمكم واعمالكم
و ولع بالولاعه ورميها وقال لي ورد اليمن والدموع نزله من عينه انا عمري ما حبيت احد غيرك
هي كده كده ورد اليمن بنار من غير نار كانت هتموت بالسم
وفضل واقف يتفرج عليهم وهما النار والعه فيهم والنار كلت كل حاجه في السرايا وهو فضل يعيط ويصرخ ويقول يادياب باخويا
ولما النار عدت عن السيطره هو خرج بره في الجنينه وكانت طبعا الناس اتلمت بتاعه البلد وحاولوا يطفوا النار على قد ما يقدروا بس النار كانت صعبه قوي
لما عرفوا يطفوا النار كانت النار اكلت كل حاجه وكانوا كل لك اتحرقوا وطبعا كده قدام الناس ان حصلت حريقه في البيت حرقت كل اللي موجودين حتى ما فيش جثث الجثث اتفحمت
وكدا هما اخدوا جزاهم
انما خليل ساب البلد كلها وسافر في مكان تاني يبدأ حياه جديده
وهنا خلصت الحكايه
الشر مش بيدوم ياجماعه لازم الخير يبان في يوم
ورد اليمن حبها كان مخليها عمياء والغل مالي قلبها والغيره والحقد وطبعا تستاهل لأنها كمان ق*تلت جوزها
تمت