روايه اخت بلا رحمه بقلم آيه عرفات الحلقه الثالثة عشر والرابعة عشرة والخامسة عشره والسادسة عشره والسابعة عشر والثامنة عشر والتاسعة عشر والعشرون
![]() |
روايه اخت بلا رحمه بقلم آيه عرفات الحلقه الثالثة عشر والرابعة عشرة والخامسة عشره والسادسة عشره والسابعة عشر والثامنة عشر والتاسعة عشر والعشرون
الحلقة الثالثة عشر
شمس/ يووووه بقا اوف
شمس دخلت المطبخ لقمر
شمس/ خلصتي الاكل
قمر /اه او قربت اخلص
شمس/ طب شدي حيلك بقا
قمر/ ممكن بس تعملي السلطه وتسعديني لحد ما اعمل الارز
شمس/ انتي عايز المنوكير بتاعي يبوظ علشان خاطر سلطة حضرتك
قمر /وفيه اي لما تسعديني يا شمس
شمس/ وانت متخلصيش كل حاجه لوحدك ليه
قمر/ خلاص يا شمس مش عايزه منك حاجه ممكن تطلعي بره بقا علشان اشوف هعمل ايه
شمس/ طب اخلصي بقا وياريت كل شويه تغسلي ايديك كويس علشان الاكل والتلوث
شمس سابت قمر ودخلت اوضته لبست واتشيكت وطلعت لزين وكانو كلهم مع بعض
احمد /لو سمحتم يا جماعه انا كلمت ابو فرح وان شاء الله بالليل هنحدد معاد الفرح وهنقرا الفاتحه
مصطفي/ ربنا يتمملك بخير يا حبيبي
احمد / حضرتك طبعا معزوم يا استاذ زين معانا بالليل
زين/ لا هسيبكم بقى انتو مع بعض
احمد /لا والله ما ينفع حضرتك معزوم معايا النهارده
زين/ بالتوفيق يا حبيبي
قمر/ الاكل جاهز اتفضلوا علي السفره
الكل علي السفره
زين/ مين الي عامل الاكل ده
امنيه/ قمر طبعا
زين/ نفسك في الاكل حلو اوي
قمر/ متشكره
شمس/ بس عادي يعني هي مش اخترعت الذره ممكن اي حد يعمل الاكل ده عادي
قمر/ اه طبعا ده اكل عادي ممكن اي حد يعمله
الكل بدأ ياكل لحد ما خلصوا الاكل
زين/ انا همشي بقا وهاجي كمان ساعتين علشان نروح للعروسه
احمد/ هستناك مش همشي من غيرك
شمس/ ممكن يا زين توصلني في طريقك للكوافير
احمد/ لا خليكي وانا معايا عربيه فرح وهوصلك
زين/ لا عادي انا ممكن اوصلها عادي
مصطفي/ مش عوزين نتعبك معانا يا ابني
زين/ لا يا عمي انا بقيت واحد من العيله خلاص يلا يا شمس
زين نزل مع شمس وركبوا العربيه وفي الطريق
شمس/ زين ممكن توقف هنا
زين/ بس دي حته مقطوعه
شمس/ وقف بس
زين وقف العربيه
زين/ خير يا شمس
شمس نزلت من العربيه وفتحت بابا عربيه زين
شمس/ ممكن تنزل
زين /حاضر
زين نزل من العربيه
زين /اهو في ايه
شمس فضلت تقرب منه وفجاه حطت ايديها علي كتفه
شمس/ انت ليه مش حاسيس بيا وباللي جوايا
زين /لو سمحتي يا شمس احنا في الشارع
شمس فضلت تقرب منه وزين بيبعد
شمس/ بحبك
زين /ممكن تشيلي ايدك وتبطلي الحركات دي
شمس /مش هسيبك انت بتاعي وليا لوحدي وفجاء نامت علي كتفه
زين شدها من ايديها وركبها العربيه
وركب هو كمان
زين/ انت ازاي كده انتي ابوكي راجل محترم وعيلتك محترمه ازي تعملي كده
شمس/ ده جزائى اني بحبك
زين/ الحب مش بطريقه دي اتفضلي انزلي الكوافير اهو
شمس /زين انا
زين/ اتفضلي انزلي
شمس نزلت من العربيه وزين روح وهو مخنوق وغير هدومه وراح عند بيت قمر
زين رن علي احمد
زين/ اي يا احمد انا تحت البيت اهو
احمد/ طب احنا نازلين حاضر
شويه ونزلوا
زين طالع من العربيه
احمد /انا هاخد ماما وبابا وشمس وانت خد قمر وامينه ومحمد
زين /خلاص ماشي
شمس/ طب ما اركب انا مع عربيه زين
احمد/ انا قولت خلاص اتفضلي اركبي
احمد خد ابوه وامه وشمس وزين خد امينه ومحمد وقمر وفي الطريق
امنيه /ممكن يا زين تنزلني عند طنط منال اسلم عليها انا ومحمد علشان وحشتني
محمد /خليها مره تانيه علشان احمد ميزعلش
امنيه/ ده بسرعه علشان خاطري
زين /خلاص ماشي
زين/ مش ده البيت
امنيه/ ايوه هو يا زيزو خليك انت وقمر هنا بقا هنزل اسلم انا ومحمد وهاجي
زين/ ماشي
امنيه ومحمد نزلو من العربيه وقمر وزين كانو في العربيه
زين /انتي منوره عربيتي والله
قمر /شكر
زين/ ممكن اسالك سؤال
قمر /اه طبعا اتفضل
زين /انتي ليه متجنباني كده مش زي اختك بتاخد وتدي معايا في الكلام
قمر/ حضرتك تقربلي ايه علشان اتكلم معاك
زين /ياستي اعتبريني اخوكي
قمر /لا اسفه انت ابوك اسمه امجد وابويه اسمه مصطفي وانا مليش غير اخين بس احمد ومحمد
زين/ ده انتي صعبه اوي
قمر /ماهو بابا مش صارف عليه دم قلبه علشان يربيني ويعلمني علشان اطلع في الاخر سهله
زين /انتي ليه فهماني غلط والله العظيم انا انسان كويس جدا وطموح ومجتهد وبصلي وبصوم وعمري ما بعمل حاجه غلط والله العظيم انا حد كويس جدا ونفسي تفهمي كده
قمر/ بس برده ده ميمنعش اني الكلام بينا بحدود
زين/ حاضر بس ممكن اخر سؤال وهخرس خالص
قمر /اتفضل
زين/ انتي مرتبطه
قمر/ لا كده ارتحت
زين /جدا عارفه يا قمر اي اكتر حاجه شداني ليكي
قمر/ وانت تتشد ليا ليه اساسا
زين/ يعني عجباني فيكي فهمتي
قمر/ اه ايه هيا بقى
زين/ ادبك واحترامك وحلاوتك
قمر/ هزعلك
زين/ هههههههه خالص اسف والله
قمر /ماشي
زين/ والله العظيم انتي اجمل حاجه شوفتها في حياتي
زين قال كده ونزل من العربيه وقمر كانت فرحانه اوي
وبعد شويه راحوا الفرح والكل قاعد
ابو احمد /انا يسعدني اني اطلب ايد بنت حضرتك لابني احمد
ابو فرح/ وانا مش هلاقي عريس يصون بنتي ويحافظ عليها زي ابنك بس ضروري ناخد موافقه العروسه
شمس/ موافقه اي يا عمو دي ما صدقت اصلا
ابو فرح /افندم مش فاهم
محمد/ ههههه معلش يا عمي اصل شمس بتحب تهزر كتير
ابو فرح/ ولا يهمك يا ابني
احمد/ تقدر تاخد رأي فرح يا عمو هي قدامك
ابو فرح/ ها يابنتي موافقه تتجوزي احمد وتعيشي معه في بيت اهله
فرح /موافقه جدا طبعا يا بابا
شمس/ مش قولت هي ما صدقت
محمد/ نقول مبروك بقى
ابو فرح/ مليون مبروك
وقرأوا الفاتحه
محمد/ نستأذن احنا بقا
ابو فرح /متقعدوا شويه
محمد/ لا كده كويس اوي حضرتك عارف اني عريس جديد بقى
ابو فرح/ ربنا يفرحك يا ابني
محمد /ها يا عريس هتيجي ولا هتقعد مع عروستك
احمد/ مش عارف شوف انت بقى كلك ذوق
محمد /هههههههه خلاص خليك
احمد/ حبيب قلبي
محمد /بس هنروح ازاي
زين /انا هروحكم بنفسي
احمد/ العربيه مش هتكفي كل ده
ابو فرح/ خلاص انا هخلي السواق بتاعي يوصلكم لحد البيت وخلي العريس قاعد مع عروسته
ابو احمد/ ده كده كتير والله
ابو فرح /خلاص احنا بقينا اهل
ابو فرح بعت السواق
محمد /خلاص هركب انا وماما وبابا وامنيه مع السواق وشمس وقمر مع زين
زين/ تمام يلا بينا
الكل راكب وفي الطريق
شمس/ زين
زين/ نعم
شمس/ انا اسفه علي اللي حصل والله ما اعرف حصل ازاي
زين /حصل خير خلاص
شمس/ يعني مش زعلان
زين/ لا خلاص
زين /كان عمال يبص في المرايه لقمر
وعند البيت
زين/ شمس ممكن تطلعي علشان عايز قمر في كلمه
شمس /افندم واطلع ليه متقول
زين /مينفعش لازم انا وقمر لوحدنا
شمس اتعصبت اوي ونزلت وطلعت علي فوق
وفضلت تبص من البلكونه
قمر وزين في العربيه
----------يتبع😊
روايه اخت بلا رحمه
الحلقه ١٤ 👇
قمر وزين في العربيه
قمر/ خير يا باش مهندس
زين/ انتي لسه زعلانه مني
قمر /قولت حصل خير
زين /وايه الي يثبتلي انك مش زعلانه
قمر/ مش فاهمه يعني
زين/ ممكن رقم تليفونك
قمر/ ليه بقا
زين /يعني انتي دكتوره افرضي تعبت ولا حاجه اكلمك تديني علاج
قمر /انا لسه طالبه
زين/ تبقا لسه زعلانه مني
قمر /والله ما زعلانه خلاص
زين /ممكن تكتبيلي رقمك
قمر خدت تليفون زين وكتبت الرقم ده رقمي لو في اي حاجه ضروريه ابقا كلمني
زين متشكر اوي
قمر نزلت من العربيه
زين/ قمر
قمر/ نعم
زين/ خالي بالك من نفسك
قمر /حاضر
قمر طلعت علي السلم وهي مبسوطه اوي اول ما فتحت باب الشقه شمس كانت مستنيه
شمس/ كان بيقولك ايه يا هانم
قمر /مفيش حاجه عادي كان بيسالني علي حاجه
شمس /وحاجة ايه دي بقى
قمر /في اي يا شمس متهدي شويه
شمس/ كان بيقولك ايه انطقي
قمر/ كان عايزني اخلي بالي من امنيه بنت عمه ارتاحتي
شمس/ وليه مش قالي انا
قمر /معرفش روحي اسأليه
شمس/ طب ادخلي اوضتك جاتك القرف
قمر دخلت اوضته وكانت مخنوقه غيرت هدومها وكانت بتقرأ في القران وتليفونه رن
قمر/ الو ايوه مين
زين /انا زين
قمر فرحت اوي
قمر/ وعايز ايه بقى
زين/ مش انتي قولتي لما يكون في حاحه رن
قمر/ اه
زين/ طب انا دلوقتي تعبان ومش عارف اعمل ايه
قمر/ طب احكيلي عندك ايه
زين/ قلبي
قمر ماله
زين/ بيوجعني اوي
قمر/ طب من اي اكيد فيه سبب .
زين /اه بيحب جديد
قمر/ والله
زين/ اه والله بس بيحب بقا واحده غريبه دماغها نشفه
قمر/ ومين دي بقا
زين/ قمر
قمر /نعم افندم
زين /قصدي الي بحبه تبقى زي القمر
قمر /طب ربنا يخليهلك اي المطلوب مني بقى
زين /مش عارف حسيت اني وحشني صوتك فرنيت عليكي
قمر قفلت السكه في وشه
زين رن علي شمس
شمس /معقول انت بترن عليا
زين /انا عايزك بكره ضروري
شمس/ خير
زين/ بكره هتعرفي هعدي عليكي الساعه 2
شمس /خلاص اوك بقوالك
زين /خير
شمس /انا عيد ميلادي بكره
زين/ بجد كل سنه وانتي طيبه
شمس/ وانت طيب اما اشوف بقا هتجيبلي هديه ايه
زين /انا عنيا ليكي
شمس/ تسلملي
زين قفل مع شمس وتاني يوم راح اشتري عقد دهب لقمر واسويره لشمس
جات الساعه 2وشمس ركبت مع زين وراحو مطعم
شمس خير بقا في ايه
زين/ لو انا بحب واحده تفتكري اروح اقولها انا بحبك ولا اتقدملها احسن
شمس فكره ان الكلام ليها
شمس/ بجد
زين/ تفتكري اعمل ايه
شمس/ تروح تتقدم لها طبعا
زين /بجد
شمس /طبعا
زين/ طب ممكن تحددي معاد مع ابوكي واخواتك بالليل بس من غير ما تقوللهم اي حاجه عن الموضوع ده
شمس/ بس كده حاضر
زين/ اتفضلي دي هدية عيد ميلادك
شمس/ واو تحفه تعيش وتجبلي يارب
زين /يارب
شمس /همشي انا بقى علشان اعرف بابا
زين اتفضلي
شمس راحت قالت لاهلها بس مجبتش سيرت الموضوع خالص الكل في انتظار زين لحد ما وصل
الاب/ منور يا ابني
زين/ ده نورك يا عم يسعدني ويشرفني اني اطلب ايد بنتك
الاب/ مش شايف اني شمس صغيره اوي عليك
زين/ اسف بس مش قصدي علي شمس
الاب/ امال قصدك علي قمر
زين/ اه انا يسعدني اني اطلب ايديها
الاب/ مش شايف انه صغيره اوي علي الجواز
زين/ انا مستعد استناها ميت سنه
احمد/ بس هي لسه صغيره
زين/ اظن انت لسه خاطب واحده امبارح في دور قمر كده
محمد/ خلاص سيبنا وقت نفكر وناخد راي العروسه ونرد
زين/ وانا مستني الرد
محمد/ باذن الله
زين /طب استاذن انا علشان ورايه شغل
محمد /مع الف سلامه
زين /سلام
زين مشي وشمس وقمر طلعوا من اوضهم
شمس وهي فرحانه
شمس/ خير يا بابا
احمد/ بصراحه العريس ميترفضش محترم وغني وذكي ومتعلم فيه كل حاجه حلوه
محمد/ معاك حق
الاب/ استنا ناخد راي اختكم الاول
شمس/ انا موافقه طبعا يا بابا
احمد/ موافقه علي اي بالظبط
شمس /علي جوازي من زين
محمد /هو انتي لازقه في اي حاجه
شمس/ مش فاهمه
احمد/ افهمك انا مستر زين كان جاي يطلب ايد قمر مش انتي
قمر/ انا
احمد /ايوه يا قلبي انتي
شمس وهي مصدومه
شمس /لا اكيد بتهزرو يا جماعه
احمد/ والله ما بهزر
شمس اتحرجت
شمس /هههه عادي انا بهزر مبروك يا عروسه
شمس دخلت اوضته
الاب/ قولتي اي يا قمر اي رأيك
قمر/ يا بابا انا لسه المشوار قدامي طويل
احمد /متقلقيش هو مستعد يستناكي
قمر /اللي انتوا شايفينه
احمد /هو من كلامه بيحبك انتي ايه نظامك بقا عايزه ولا لا
قمر وهي مكسوفه
قمر/ خلاص انا موافقه
الاب /الف مبروك يا حبيبتي
شمس رنت علي زين
شمس/ ممكن تنزل تقابلني دلوقتي
زين /مش فاضي
شمس/ انا قولت دلوقتي
زين /خلاص سلام
-----------
زين راح علشان يقابل شمس
شمس/ انت انسان حيوان وزباله وواطي
زين /ممكن بلاش غلط وتقولي انا عملت لحضرتك ايه
شمس/ توهمني انك بتحبني وفي الاخر تطلع بتحب اختي وجاي تخطبها
زين / انا وهمتك اني بحبك امته انا عمري ما وعدتك بحاجه وكانت طوال الوقت بقولك خلينا اخوات
شمس/ بس انا حبيتك
زين /لا يا شمس متكدبيش علي نفسك انتي عمرك ما حبيتيني انتي بتحبي شكلي ومظهري وفلوس وشركاتي لكن انا اصلا مش فارق عندك
شمس/ انت ليه بتقول كده
زين/ تقدري تقوليلي هو في واحده اول ما تشوف انسان تحبه علطول كده لكن انتي عملتي كده في واحده تترمي في حضن راجل وتقوله بحبك وهو متاكد انه اصلا مش من قلبها انا لما اتجوز عايز اعيش سعيد حتي لو كنت اخترتك وبعد الجواز حصلي مشاكل وخسرت فلوسي عمرك ما كنتي هتقفي جمبي عارفه ليه لانك انتي وخداني اصلا علشان فلوسي خلينا اخوات يا شمس
زين ساب شمس ومشي
زين رن علي قمر
زين /ممكن اعرف رايك اي في الموضوع ده
قمر/ راي بابا هيقولهولك
زين/ انا عايز اسمعه منك
قمر/
قصة اخت بلا رحمة
الحلقة ١٥ و١٦
زين /ممكن اعرف رايك اي في الموضوع ده
قمر/ راي بابا هيقولهولك
زين/ انا عايز اسمعه منك
قمر/ مينفعش لازم احترم بابا الاول
زين/ طب كل سنه وانتي طيبه
قمر /وانت طيب بس علي ايه
زين /مش عيد ميلادك النهارده برده
قمر/ عيد ميلادي لا مش النهارده انا عيد ميلادي كمان تلت شهور
زين/ ازاي يعني مش انتي واختك توأم
قمر /اه
زين/ يعني مولدين في يوم واحد
قمر/ ايوه ليه في حاجه
زين/ لا مفيش حاجه
قمر /طب بعد اذنك انا لازم اقفل
زين /ولا يهمك سلام
قمر /سلام
تاني يوم
شمس/ بابا انا عايزه 5الف جنيه
الاب/ اي يا بنتي المبلغ ده انتي عارفه اني داخلةعلي جواز اخوكي احمد
شمس/ ومحدش قالك جوزه
الاب/ عيب يا بنتي
شمس/ انا عايزه 5الف جنيه اجيب بيهم لبس للكليه
احمد دخل عليهم
احمد /في اي يابت صوتك عالي ليه
شمس/ اهو عريس الغفله جه انا عايز 5الف جنيه
احمد /ليه بقى
شمس/ عايزه اجيب لبس
احمد/ طب هقبض واديكي الي انتي عايزاه
شمس/ مليش دعوه انا عايزه النهارده
احمد /طب نجيب لحضرتك منين
شمس/ معرفش واتصرفو بقى ولا انتوا رجاله بالاسم بس
احمد كان جاي يضرب شمس وابوه مسكه
الاب /خلاص يابني
احمد/ خلاص اي يابابا دي بت مش متربيه اساسا
الاب/ قولت خلاص
احمد/ يابابا غلط الي احنا بنعمله ده والله
شمس/ بدام عامل فيه راجل كده متيجب الفلوس
احمد/ يابابا سيبني خليني اضربها علشان ارتاح
الاب /قولت خلاص ادخل اوضتك
محمد ومراته طلعوا من اوضتهم
محمد /في اي يا بابا صوتكم عالي ليه
شمس/ انا عايزه 5الف جنيه
محمد/ ليه يا شمس
شمس/ عايزه اجيب لبس للكليه واخوك عايز يضربني
محمد /في ايه يا احمد
احمد/ اختك بتعلي صوتها عليا وبتقولي اننا مش رجاله
الاب/ قولت خلاص اسكتوا
محمد/ طب فضوا الموضوع ده بقا امنيه
امنيه/ نعم
محمد/ ادخلي جيبي 5الف جنيه من الفلوس الي جوه
الاب /بس يابني دي فلوس شهر العسل بتاعكم
امنيه/ عادي يا بابا
امنيه دخلت وجابت الفلوس وادتها لشمس
الاب/ ربنا يسعدك يابنتي
امنيه عادي يا بابا دي اختى
شمس/ خلاص يا بابا هو انت بتشحت وكمان انا معنديش اخوات
شمس/ راحت تجيب لبس وبالصدفه قبلت زين
شمس/ ايه ده زين
زين /اهلا ياتري حضرتك عملتي عيد ميلاد ولا لسه
شمس/ عادي متعودتش اعمله
زين /اه عيد ميلادك ده الي لسه عليه 3شهور
شمس/ مين قالك كده
زين/ مش مهم بقا بس عادي الهديه الي جبتها دي حاجه مني ليكي انتي برده اخت خطيبتي بعد اذنك
شمس/ اتغاظت اوي وخلصت لبس وروحت علي البيت
الام/ اي يابنتي جيبتي ايه
شمس/ هيكون اي يعني لبس للكليه
الام/ طب متفرجينا
شمس/ لا اسفه مس فاضيه
شمس دخلت اوضتها
الام/ مش عارفه البنت دي طالعه لمين
قمر /عادي يا ماما دلع بنات انتي عارفه
وفجاه الباب خبط وقمر فتحت وكانت فرح
قمر/ فرح قلبي وحشتيني
فرح/ وانتي اكتر يا روحي بس انا مش جايه لوحدي
قمر/ امال مين معاكي
فرح/ تعالي يا ادم
ادم /اهلا
قمر /اهلا مين ده يا فرح
فرح /هنتكلم من علي الباب كده
قمر/ اسفه اتفضلوا
فرح هي وادم دخلوا وقعدوا
فرح/ احب اعرفكم
ادم /لا يا فرح انا عايز اعرفهم بنفسي انا ادم النشرتي اخو فرح دكتور تجميل كانت عايش بره مصر فتره ولسه نازل عندي عياده جديده ويعتبر بفهم في البسنس وماسك شغل بابا كله لاني هستقر في مصر
الاب/ اهلا وسهلا يا حبيبي
الام /نورت يبني والله
شمس/ كانت ورا الباب وسمعت كل حاجه ولما عرفت انه غني طلعت وسلمت عليه
شمس/ سمعت انك دكتور تجميل
ادم /اه يا فندم
شمس/ طب ممكن عنوان عيادتك لاني عندي مشكله وعايزك تحلهالي
ادم/ تحت امرك ده الكارت بتاعي فيه كل ارقامي وعنوان العياده تشرفيني في اي وقت
احمد دخل عليهم
احمد/ مستر ادم وحشني والله
ادم /وانت كمان يا ابو حميد فرحت والله انكم هتتجوزو
احمد/ عقبالك يسطا
شمس/ اي ده انت مش متجوز
ادم/ لا
شمس/ اوك
فضلوا قعدين مع بعض وشمس كانت عماله تبص لي ادم حتي هو لاحظ
فرح وادم نزلوا وهما في العربيه
ادم /بقولك يا فرح اي حكايه شمس وقمر دول
فرح /شمس وقمر اتنين توام شمس حقوده وبغل وبتكره الي حوليها واكتر حاجه بتحبها الفلوس وقمر دي طيبه وهاديه وغلبانه جدا بس علي وشك خطوبه من زين امجد المهندس المعروف
ادم/ ايوه ده كان زميلي في المدرسه
فرح/ هي دي كل الحكايه
ادم /طب كويس
ادم وفرح مشوا وزين جه بيت قمر
زين /اهلا يا عمي حضرتك قولتلي انا هديك الرد كمان يومين ولحد دلوقتي مفيش حاحه جت
الاب/ معلش يابني اتاخرت عليك
زين/ ولا يهمك يا عمي بس اي الرد انا مستعجل
الاب/ علي خيرت الله يابني حدد معاد وهات اهلك وتعالوا نقرا الفاتحه ونلبس الدبل
زين /بكره كويس
الاب /بكره حنت احمد
زين /واي يعني يبقا الفرحه فرحتين
الاب/ علي خيرت الله يابني
زين /طب ممكن اخد قمر وننزل نشتري فستان الفاتحه
الاب /طبعا يابني دي بقت خطيبتك خلاص قمر
قمر/ نعم يا بابا
الاب/ يلا علشان تنزلي مع خطيبك تشتري فستان الفاتحه بتعتكم
قمر كانت مبسوطه اوي
قمر /حاضر يا بابا
زين خد قمر وهما في العربيه
زين/ الف مبروك
قمر /الله يبارك فيك
زين /ممكن اقولك حاجه
قمر/ اتفضل
زين/ بحبك
قمر كانت مكسوفه اوي ووشها كان احمر
زين /ووالله العظيم بحبك
قمر /بسرعه دي
زين/ يعني انتي مش بتحبيني
قمر/ ------------
زين/ افهم من سكوتك ايه
قمر /نفس الشعور الي انت حاسس بيه انا حاسه بيه
زين مسك ايد قمر
روايه اخت بلا رحمه
الحلقه ١٦
زين/ مسك ايديها وباسها
قمر /انت بتعمل اي استغفر الله
زين/ هو انا ببوس ايد واحد صحبي انا ببوس ايد خطيبتي
قمر /طب مش هنمشي بقى
زين/ عيوني يا عيوني
زين خد قمر واشترى لها لبس كتير اوي وروحت البيت
قمر/ ماما يا بابا يا امنيه يا شمس تعالو اتفرجو علي اللبس الي جابهولي زين
الام /اي ده كله يبنتي كل دي شنط يا صلاه النبي
امنيه/ هيبقو عليكي جمال
شمس/ اي ده دول شويه شراميط هو ده لبس
قمر /متشكره اتفضلي ده ليكي
شمش/ ايه ده
قمر /اني جايبلك ده هديه فستان تحضري بيه فرح اخوكي احمد
شمس رمت الفستان في وش قمر
شمس/ معدش اللي انتي واخد منك ده انتي كانتي بتشحتي مني
احمد/ يالهوي علي الغل يا ناس
شمس /متشكره يا استاذ احمد
شمس دخلت اوضته وفضلت تكلم نفسه وتقول بقى دي هتبقا احسن مني دي هتتجوز راجل غني وانا هفضل قاعده انا لازم اشوف حل رنت علي ادم
شمس/ ازيك يا ادم
ادم/ مين
شمس/ انا شمس اخت احمد
ادم/ كانت مستني مكلمتك علي فكره
شمس/ بجد
ادم/ بجد
شمس/ ليه بقى
ادم /عادي احساسي قالي انك هترني
شمس/ طب اي بقا هشوفك بكره
ادم/ اكيد
شمس/ هستناك في الحنه
ادم /حاضر يا حبيبي
شمس/ قولت ايه
ادم /يا حبيبي
شمس /ده بجد
ادم /طبعا
شمس/ طب هستناك
ادم/ ماشي سلام
تاني يوم في الحنه زين لبس قمر الدهب شمس راحت لي ادم
شمس/ الجو هنا وحش اوي متيجي نخرج
ادم /معنديش مشكله يلا بينا
شمس خرجت مع ادم وراحو مطعم
ادم /تعرفي يا شمس انك جميله اوي
شمس/ بجد
ادم/ بجد انا عايزه اقولك حاجه
شمس/ حاجه ايه
ادم /انا معجب بيكي جدا
شمس /وانا كمان
ادم /ونفسي نتعرف علي بعض اكتر
شمس/ وانا موافقه
ادم مسك ايد شمس
ادم/ انتي حقيقي حلو اوي شعرك جمسك شكلك كل حاجه فيكي حلوه اوي وتشد الواحد ليكي
شمس/ بجد
ادم/ هو كل حاجه بجد بجد انا كده ازهق
شمس /اسفه خلاص مش هقولها تاني
ادم /مش هنمشي بقا علشان الفرح
شمس/ يلا
ادم وشمس راحو الفرح
وتاني يوم وكان فرح احمد وفرح وفي القاعه شمس وقفه مع ادم
ادم/ انتي احلى واحده شوفتها النهارده
شمس /وانت احلي شخص شوفته في حياتي كلها
ادم /عقبالنا
شمس/ ياااااارب
ادم/ ان شالله يلا علشان نستقبل الناس
شمس/ يلا
زين كان واقف مع قمر
زين/ اي رايك في الفرح يا حبيبتي
قمر /جميل اوي
زين /عقبال فرحك
قمر /يارب
زين /ممكن تقبلي مني المفاجاه الي هعمله دلوقتي
قمر /هتعمل ايه
زين طلع علي مسرح القاعه وغنى اغنيه لقمر وكان صوته جميل وطبعا شمس اتغاظت جدا منها وراحت ليهم وهما واقفين
شمس/ ده مش فرح حضرتك والهانم علشان تعيشوا دور الرومنسيه
زين /هو في حد اشتكالك
وفجاه الاغنيه السلو اشتغلت
زين/ تسمحيلي يا حبيبتي بالرقصه دي
شمس/ لا مش هترقص معاك
زين /ليه
شمس/ هو كده
زين /يله يا قمر
قمر/ بلاش يا زين بدام شمس مش عاوزه
زين بصوت عالي
زين/ قولت يلااااااا
قمر/ حاضر
شمس اتغاظت وراحت لادم
شمس/ ممكن نرقص سلو
ادم /معنديش مانع يلا
زين بيرقص مع قمر وشمس بترقص مع ادم
زين/ عارفه يا حبيبتي لما كانت برقص مع شمس كانت بتمني انك تكوني مكانها ودعيت وربنا استجاب ليه
قمر/ ممكن يا زين تبطل الكلام ده
زين /ليه
قمر /انا مش قدها والله
زين/ ربنا يقدرني واقدر اخليكي اسعد واحده في الدنيا وافرحك ديما
قمر /وجودك جمبي ده بالنسبالي السعاده
زين/ ربنا يديمك نعمه في حياتي
وشمس بترقص مع ادم
ادم /اختك قمر شكله لطيف اوي
شمس/ بحبك
ادم/ بتقولي ايه
شمس/ بقولك بحبك
ادم /بسهوله كده
شمس/ بحبك
ادم /بس انا مش عندي استعداد للجواز دلوقتي
شمس/ ليه
ادم /ورايه مشاكل ولازم احلها الاول
شمس/ ما ايه يعني نعيش المشاكل ونحلها مع بعض ونسافر ونعيش حياتنا
ادم /صعب دلوقتي
شمس/ انا عايزه ابقى معاك
ادم/ مفيش غير حل واحد
شمس /ايه هو
ادم /لو بتحبيني بجد نتجوز عرفي لحد ما المشاكل تعدي ونطلب ايديك رسمي ونتجوز
شمس /وانا موافقه
ادم/ علطول كده
شمس/ انا اعمل اي حاجه علشان ابقى جمبك بس اعرف المشاكل هتخلص امته
ادم /4شهور
شمس/ وانا موافقه
ادم/ خلاص انا عندي شقه في المعادي هديكي العنون والمفتاح وبكره تيجي واكون محضر المحامي والشهود ونكتب الكتاب
شمس/ مبروك علينا بعض يا قلبي
وفجاء رقص السلو خالص
الفرح خلص وكله راح علي بيته في البيت عند قمر
العروسين بيسلموا عليهم قبل ما يدخلو اوضتهم
فرح /يلا يا حبيبي تصبح علي خير
احمد/ خدي يا حبيبتي راحه فين
فرح/ هبات مع قمر
احمد/ وحيات امك
شمس/ شكلك لبست يا معلم
احمد /اسكتي انتي بتقولي هتنامي مع مين يا قلبي
فرح /هبات مع قمر
روايه اخت بلا رحمه
الحلقه ١٧ و١٨😊
👇
فرح/ هبات مع قمر
احمد /يا حبيبتي النهارده يوم فرحنا يعني لزم ننام مع بعض في الاوضه
فرح /وانا موافقه بس قمر تنام معانا
احمد/ والله هتخليني اولع في قمر
فرح/ انت عايز انا وانت ننام في اوضه واحده
احمد/ ايوه ده قصدي
فرح /انت سافل وقليل الادب
احمد/ يابنت المجنونه انتي مراتي الحقي يا فرح السقف هيوقع
فرح بتبص للسقف احمد شالها ودخل بيها الاوضه
فرح/ نزلني
احمد/ يعني انتي عايزه تنامي بعيد عني في يوم زي ده
فرح/ وماله يعني ما انا علطول ببات مع اختك قمر في بيتكم عادي
احمد /ياحبيبتي انتي حاليا مراتي غيري الفستان بقا لحد ما اخد دش سريع واجيلك يا قلبي انتي
فرح/ ماشي يا حبيبي
وبعد شويه احمد خلص الدش ودخل لفرح
احمد/ ينهار ابوكي اسود ايه الي انتي لبساه ده
فرح/ في ايه يا حبيبي ما انا لابسه بجامه اهو
احمد/ ياحبيبتي قلبي النهارده يوم داخلتنا
فرح/ يعني ايه
احمد/ عايزك تلبسي ده
فرح /انا كانت عارفه انك شخص زباله ونيتك وحشه من نحيتي يا ماما يا بابا
فرح طلعت ونادت البيت والكل طلع في الصاله
الام /خير يابنتي
فرح/ اسالي ابنك المحترم كان عايز مني ايه
احمد/ يابنت العبيطه
شمس/ هههههههههه مش قولتلك شكلك لبست
احمد/ والله اول مره تقولي حاجه صح
قمر /في ايه بس اهدي يا فرح
الاب /امنيه خدي البنات وفرح وادخلوا اتكلموا شويه جوه وفهموها وانت يا احمد ادخل نام الصباح رابح
امنيه وفرح وشمس وقمر دخلوا الاوضه
امنيه /في ايه بقا ياستي
فرح/ انتوا متعرفوش هو طلب مني ايه
امنيه /طلب ايه يعني
فرح/ ده عايز البس قميص
امنيه/ بس
فرح/ اه شوفتي بقى
شمس/ لا مينفعش جدعه الي انتي عملتيه
امنيه/ بصي يا حبيبتي ده جوزك وليه حق عليكي انك تنامي جمبه وتدلعي وتسمعي كلمه علشان ربنا يكرمك ب بيبي حلو كده
فرح /طب ما كده كده ربنا هيكرمنا ببيبي لازمته اي بقا انام جمبه
شمس /اه صح لازمته ايه مهو البيبي هيجي بالبلوتوث
فرح/ لو سمحتي يا شمس ملكيش دعوه انتي
شمس /ياختي انا مالي اولعوا انا دخله انام
شمس خرجت من الاوضه
امنيه/ بصي يا فرح يا حبيبتي انتي دلوقتي تدخلي لجوزك.تتاسفي له وتشوفيه عامل ايه
فرح /لالالالا انا مش هنام انا وهو في اوضه واحده والله
امنيه/ يعني مفيش فايده
فرح /مش تتعبي نفسك معايه انا دماغي ناشفه
امنيه / خلاص براحتك انا داخله انام مع جوزي
فرح /ماشي وانا هنام مع قمر
امنيه/ يالهووووي يابنتي النهارده يوم دخلتك لازم تكوني مع جوزك
فرح/ عادي بقى
امنيه /خرجه من اوضة قمر واحمد كان في الصاله
احمد/ ايه المجنونه قالتلك ايه
امنيه/ انا من رايي يا احمد تسيبه دلوقتي هي شكله خايفه
احمد /يستي والله هسيبه بس تيجي تنام معايه حتي هو انا متجوز علشان انام لوحدي
امنيه/ هي لسه صغيره واحده واحده عليها وهي هتفهم كل حاجه
احمد /كله علي الله ادخلي نامي انتي
امنيه /ماشي يا احمد
امنيه دخلت تنام
واحمد دخل اوضته ونام
وقمر وفرح نايمين في اوضتهم
وتاني يوم الصبح احمد صحي من النوم وطالع في الصاله وكانت فرح قاعده
احمد /ازيك يابنت المجنونه
فرح/ اسكت انا مش بكلمك
احمد/ امال فين الجماعه
فرح /قمر راحت مع زين يفطروا بره وشمس خرجت وبابا وماما راحو يزوروا عمتك علشان تعبانه وامنيه ومحمد راحوا الشغل
احمد/ يعني احنا لوحدنا
فرح /اه
احمد/ طب متقولي من الصبح
فرح /واقول ليه يعني
احمد/ تعالي يا فرح تعالي يا حبيبتي هقولك حاجه والله
فرح /هتقولي ايه
احمد/ هقولك حاجه في الاوضه ج
احمد شال فرح ودخل بيها الاوضه وفضل يفهمها براحه لحد ما اقتنعت وبقت تنام معاه
شمس راحت لادم الشقه زي ما اتفقو ولقيته جايب المحامي والشهود وكتبوا عرفي والمحامي والشهود مشيوا
شمس /خلاص يا حبيبي انا همشي انا بقى
ادم/ خدي هنا راحه فين
شمسن /والنبي بلاش السهوكه دي انا ماسكه نفسي عليك يا قمر بالعافيه
ادم /انتي النهارده بتاعتي انتي مراتي
شمس/ طب بكره هجيلك والله علشان انا اتاخرت
ادم /مليش دعوه
شمس حضنته وتقوله
شمس /خلاص يا حبيبي انا ملكك يلا ندخل اوضة النوم
وبعد كام ساعه شمس صحيت ولقت نفسها اتاخرت جدا
شمس /ادم يا ادم
ادم /نعم يا قلبي
شمس/ انا اتأخرت اوي
ادم/ واي يعني سيبك من اهلك وتعالي في حضني
شمس/ بطل بقى كفايه اللي حصل امبارح انا هقوم امشي
ادم /هستناكي النهارده تاني
شمس قامت من علي السرير وبصت لادم
شمس/ ادم حبيبي
ادم/ نعم
شمس/ معاك حق سيبك من اهلي يلا بقى تعالي احضني
وبعد ساعتين شمس راحت البيت وكان الكل قلقان عليها
احمد بصوت عالي
احمد/ انتي كنتي فين
شمس/ وانت مالك
محمد/ عيب يابت ده اخوكي ردي عليه
شمس/ كانت مخنوقه من البيت ونزلت اتمشي
محمد/ بقالك 7ساعات بتتمشي
زين/ خلاص يا جماعه حصل خير
شمس/ وانت مالك انت بتتكلم ليه
قمر/ حبيبي خلاص تعالي ندخل الصالون
احمد/ قسما بالله ياشمس لو مش اتظبطي انا جايب اخري منك لقتلك
شمس/ يامي المفروض اني اخاف ولا اعمل ايه
محمد/ خلاص يا احمد انت لسه عريس خد مراتك وادخل جوه
احمد/ يلا يا فرح
فرح/ حاضر يا حبيبي
الكل دخل اوضته وزين وقمر في الصالون
قمر /متزعلش يا حبيبي انت عارف شمس
زين /المهم يا حبيبتي .........
----------------- يتبع
روايه اخت بلارحمة
الحلقة ١٨😊
👇
زين /المهم يا حبيبتي في بارت ديكيو هعمله علشانك كمان اسبوع
قمر /مش فاهمه
زين /حفله يا حبيبتي ليا وليكي هنصور نفسنا بلبس هنحضر بيه الحلفه ويوم الحفله الناس هتيجي علشان تحضرها ويشوفو الفستان بتاعك
قمر /طب وهنستفاد ايه
زين /اول حاجه هنستفاد كتير اول حاجه الفستان ده لازم يكسر الدنيا وهيبقي اسمه قمر لانه متلبسش قبل كده انتي اول واحده تلبسيه تاني حاجه الحفله دي هتتكلمي فيه عن شركتك الجديده
قمر /شركتي
زين/ اه حضرتك بقيتي صحبة شركة قمر للادويه
قمر/ ده بجد
زين /انا كتبتهالك الشركه باسمك
قمر/ ليه يا حبيبي دي شركتك انت
زين /مبقاش في فرق بينا خلاص انتي كمان كام شهر هتكوني مراتي
قمر /بس انا لسه طالبه ازاي املك شركه
زين /انا واثق انك هتقدري علي الكليه وعلي الشركه حتي لو هتيجي الشركه يومين في الاسبوع
قمر /خلاص انا همسك اخويه محمد الشركه وانا هروح كل يومين في الاسبوع اباشر الشغل
زين /اعملي كل الي بتحلمي بيه دي شركتك
قمر /ربنا يباركلي فيك
زين/ بحبك
قمر/ وانا والله الغظيم بحبك
زين/ هقوم امشي انا بقى وبكره هخدك علشان تشوفي الفستان وتعملي عليه بروفه
قمر /هو انت اخترت الفستان
زين /الفستان جاي من امريكا الصبح
قمر /ماشي يا حبيبي هستناك
زين/ ماشي يا حبيبي سلام
شمس رنت علي ادم وادم كان مع صحبه
شمس/ حبيبي انا مش هعرف اخرج النهارده
ادم/ امال هتيجي امته
شمس /بكره الصبح
ادم /ماشي هستناكي
شمس/ وحشني حضنك اوي
ادم/ تعالي بكره وانا هظبطك
شمس/ ماشي يا حبيبي سلام
ادم قفل مع شمس وكان قاعد مع صحبه فارس
فارس/ ناوي علي اي يا صحبي
ادم /البت شمس دي مش مظبوطه
فارس ليه بتقول كده دي بقت مراتك
ادم مراتي ههههههه مره واحده خلتها مراتي كده
فارس/ انتو متجوزين امبارح
ادم/ متجوزين عرفي والورقتين معايا لما ازهق منه هرميلها قرشين وهي اصلا بتموت في الفلوس هتنسا نفسها
فارس/ انت بتحبها
ادم /حب اي ياعم دي للمزاج
فارس/ ولحد امته هتفضل عايش كده تضحك علي بنات الناس
ادم/ بنات الناس لو محترمين ومؤدبين مكنوش خلو حد يضحك عليهم في بنات محترمه كتير وبميت راجل زي اخت شمس وفي بنات عمرهم ما شافوا التربيه زي شمس ده البت من بجحتها هي الي خدتني علي اوضة النوم
فارس/ ماشي يا صحبي براحتك
تاني يوم الصبح الكل بيفطر
قمر/ معلش يا جماعه كنت عيزاكوا في موضوعين
شمس/: احنا مش فاضيين لمواضيعك
احمد/ اسكتي يابت قولي يا قمر عايزه ايه
قمر /دلوقتي زين خطيبي عملي حفله علي اول الاسبوع الجاي
محمد/ حفله ايه
قمر/ زين عملي شركه وكتبها باسمي وعايز يعملها دعايه فقرر يشتري فستان من امريكا محدش جابه في مصر ونتصور الناس كلها طبعا هتيجي علشان تشوف الفستان طبعا وصحبه الفستان سعتها بقا هتعمل دعايه للشركه
احمد /دي فكره بنت لذينه
محمد/ وانتي هتعرفي تمسكي شركه وانتي لسه في اوله كليه
قمر /لا طبعا انا قولت لزين اني هخليك تمسك الشركه كلها لاني طبعا احمد شغل مع حماه ومش ينفع يسيبه مفيش غيرك اي رايك
محمد/ موافق طبعا
شمس /انتي هتلبسي فستان من امريكا ويبقا عندك شركه
احمد/ وماله بقا ان شاءالله
شمس/ دي زباله الفستان ده والشركه دي من حقي انا
احمد/ يابنتي بطلي غل وحقد علي اختك بقا اختك بقت مخطوبه لراجل غني وبكره هيتقلها بالدهب ويبقا عندها بدل الشركه شركات وانت هتقعدي كده تتفرجي وتحقدي وبس
شمس دخلت اوضتها وفضلت مخنوقه لان اختها هتبقى احسن منها فقررت انها تعمل حاجه وتهد الحفله دي عليهم
زين وقمر بدأو يجهزوا في الحفله وعملوا كل حاجه وقبل الحفله بيوم
شمس كانت قاعدها لوحدها بتفكر تعمل اي علشان تبوظ الحفله بتاعت اختها وامها دخلت عليها في الصاله
الام -مالك يابنتي قاعده كده ليه قومي جهزي مع اختك في الحفله الي عندها بكره
شمس -اجهز ازاي يعني هو انا فاضيه
الام -يابنتي قومي بدل ما انتي قاعده قدام التليفون الزفت ده
شمس -انتي اصلا فاهمه انا بعمل ايه انا ببعت ايميلات لناس مهمه وانتي هتفهمي ازاي مهو الجهل مخلاش
الام -انا جهله يابنتي ربنا يسامحك
شمس -ماشي
الام حست بدوخه وحست ان نفسها هيروح
الام -الحقيني يا شمس بموت يابنتي اجري هاتي البخاخه ليه بسرعه
شمس -انا مش فاضيه والله
الام- يابنتي بموت الحقيني
شمس -يوووه بقى قولت مش فاضيه اوف بقى
الام -يا امنيه يا فرح يا قمر
امنيه- خير يا ماما مالك
الام -هاتي البخاخه بسرعه
امنيه جريت وجابت البخاخه وادتها لام شمس
الام- منك لله يابنتي اشوف فيكي يوم
شمس -انتي بتمثلي انك هتموتي علشان اقوم واجبلك مع انك لو قولتي علطول من غير ما تمثلي التمثليه دي كانت قومت وجبتهالك
امنيه- تمثيليه اي يا شمس امك عندها القلب ولو مكنتش خدت البخاخه كانت بعد الشر حصلها حاجه
شمس -والله ما حد بيموت ناقص عمر
امنيه- مستحيل تكوني بنيادمه تعالي يا ماما ادخلي اوضتك ارتاحي
وبعد شويه الباب خبط وشمس فتحت
شمس- مين حضرتك
الراجل -انا من اتليه الورده ده فستان استاذه قمر مستر زين قالي اديه لمس قمر
شمس -انا اختهه التوأم هي مش فاضيه تقدر تجيبه وانا هوصله ليها
الراجل -اسف لازم هي تستلموا بنفسها
وفجأه فرح وقمر خرجوا من الاوضه
قمر -ف يا شمس
شمس -اتفضلي يا هانم الراجل ده جايبلك الفستان
الراجل- حضرتك مس قمر
قمر -ايوه انا
الراجل -الفستان ده جاي من مستر زين
قمر -اه اوك شكرا
الراجل- بعد اذنكم
قمر -اتفضل بقولك يا شمس والنبي علشان مستعجله خدي الفستان دخليه الاوضه علشان راحه الكوافير انا وفرح
شمس -هو انا شغاله خدامه عندك
فرح -خلاص يا قمر انا هدخله وهاجي بسرعه
قمر -تسلميلي يا روحي
فرح دخلت الفستان وراحو الكوافير
تاني يوم يوم الحفله شمس صحيت ومكنش في حد في البيت دخلت اوضة قمر........ يتبع
روايه اخت بلا رحمه
الحلقة ١٩
تاني يوم يوم الحفله شمس صحيت ومكنش في حد في البيت دخلت اوضة قمر وكانت فايه والفستان علي السرير شمس بدات تكلم نفسه اعمل اي انا لزم اكسر فرحت قمر علشان ارتاح اعمل اي ياربي خلاص انا لقيته انا لزم اولعله في الفستان شمس دخلت وولعت في الفستان ودخلت اوضته وبعد شويه فرح دخلت الاوضه بتشوف الفستان وكان محروق
قمر -ينهار اسود اي ده
فرح -مين عمل كده
امنيه -مستحيل مين الي عمل الحركه الزباله دي
قمر وقعت من طوله وفرح وامنيه صوتو والبيت اتلم وفوقو قمر
احمد -ي اي ا الي حصل
فرح -حنا كانه سيبين الفستان وروحنا نعمل ماسك في الكوفير رجعنا لقينا الفستان محروق
احمد-طب متجري فستان تاني بسرعه
قمر -ينفعش الفستان ده متصور ونازل الصور علي الجرايد والناس جايه علشان تتفرج علي الفستان ده
احمد -عني مفيش زيو بمصر
قمر-لا مفيش ده من امريكا ومش هنلحق نجيب واحد ده اقل حاجه اسبوع علي ما يجهز ويتبعت من امريكا لمصر
فرح-طب كلمي زين وهو يتصرف
قمر -تصرف ازاي الحفله فاضل عليه 6 ساعات
احمد -نا عرفت مين الي عمل الحركه الوسخه دي
احمد دخل علي شمس اوضته وهو متعصب
احمد انتي يبت
شمس انت ازاي تدخل عليا كده
احمد انتي اي الي انتي عملتيه في فستان اختك ده
شمس فستان اختي مالو
احمد احنا هنستعبط حرقتي فستان اختك ليه
شمس هو اتحرق يا حول الله يله بسلامه
احمد ضرب شمس بالقلم
قمر جريت علي احمد مسكت ايدو
شمس انت بتضربني يا ربع راجل انت مش راجل اصلا
قمر احنا مش هنفضل نتكلم مفيش وقت لزم نتصرف
فرح سيبيه يا قمر يربيها لأنها زوداتها اوي
احمد ضرب فرح بالقلم
احمد انتي مالك انتي ادخلي جوه
فرح شكرا يا احمد
قمر انتو هتفضلو كده انا في مصيبه كبير زين مكلف نفسه اكتر من 2مليون جنيه في الحفله دي وكده هتبوظ وسمعته هتبقا في الارض
ااحمد مش تقلقي احنا هنتصرف بس اهم حاحه تكلمي زين وتعرفيه
قممر صح
قمر رنت علي زين
زين اي يا حبيبي مش قادره اقولك في حجز علي الحفله قد اي وكلها ناس ومسولين كبار
قمر زين ممكن تيجي البيت عندي
زين اجي ليه دلوقتي
قمر تعال بس
زين حاضر
زين راح لي قمر البيت
زين خير يا جماعه في اي
احمد فستان قمر بتاع الحفله اتحرق
زين ازي حصل كده
احمد مش مهم ازاي المهم نتصرف
زين هنتصرف ازاي
احمد مش مهم انت مش عارف اول ما قمر اول ما عرفت انه اتحرق وقعت من طولها وجسمها عمال يرتعش من الصبح
زين وليه كده يا حبيبتي يغور اي حاجه في الدنيا كلها تحت رجلك
قمر سمحني بوظتلك كل حاجه
زين انشالله مفيش حاجه هتبوظ
احمد انت ومحمد عايزكم تلفو علي كوافيرات واتليهات مصر كلها واكيد معاكو صوره الفستان
احمد/ مش بتقول كل حاجه من امريكا
زين /اسمع كلامي بس فرح انتي و امنيه اكيد انتو ليكو معارف عاليه خصوصا انكم الاتنين امنيه فلو سمحتو تلفو علي كل الناس الي تعرفوهم وتوريلو صوره الفستان وانا هروح السفاره اطلب فستان من امريكا النهارده
يله ولو حد وصل لحاجه يرن علي التاني
قمر/ طب وانا اعمل اي
زين /انتي تفضلي كده لحد ما الفستان ييجي لحد عندك
كلهم راحو يدورو علي الفستان وبعد شويه فرح رنت علي زين
فرح /مستر زين ممكن حضرتك تيجيالي في العنون ده
زين/ في جديد
فرح/ اه بس ممكن تيجي
زين/ انا جاي سلام
زين راح لي فرح
زين /خير يا فرح
فرح /احنا فضلنا نللف علي اصدقانه واصحابه ومعرفنه في منهم واحده تبقا قريبت بابا وبتسافر كتير امريكيا وشافت الفستان ده زيو بالظبط علي واحده كانت في امريكا ونقلت هنا في مصر وهيا حاليا هنا فممكن نلقي الفستان ده عندها
زين/ طب كويس جدا معاكي العنون
فرح/ اه اهو
زين/ طب يله بينا
زين راح مع فرح وراح وامنيه عند بيت الست بتاعت الفستان وخبطو علي الباب وبنته فتحت الباب
البنت /مين حضرتك
زين/ ده بيت مدام كريستيانه
البنت/ ايوه بس هي مسافره بره مصر
فرح/يلهوي اخر امل بالنسبالنه راح
زين /نتفال خير يا جماعه واكيد في حل تاني يله بينا
البنت /تقدرو تقولولي انتو عاوزين منها اي وانا ممكن اساعدكم
امنيه/ انتي بتشتغلي هنا
البنت/ لا انا ابقا بنت كريستينه
زين/ طب ممكن حضرتك تشوفي الفستان ده
البنت ماسكه الفستان وفضلت تبص عليه
البنت /ايوه ده كانت ماما لبسه في حفله كبيره في نييوريك في امريكا ولبسته ولكن عجبني وانا خاته منها
زين/ يعني هو مع حضرتك دلوقتي
البنت ايوه هو فوق
زين/ ياااااااه الحمد لله
البنت/ في اي
زين /انا في ورطه ولزم حضرتك تسعديني
البنت/ خير انا تحت امرك
روايه اخت بلا رحمه الحلقه ٢٠
زين /انا كانت عامل حفله لخطيبتي ولكن قبل الحفله الفستان بتاعه اتحرق ولزم نجيب فستان زيو لانينا مصورين الفستان في الجرايد والمجلات ولفين ومفيش واله فستان زيو غير عند حضرتك ممكن نستلفو منك وبكره هنرجعو لحضرتك تاني بليز توافقي
البنت /طبعا انا موافقه ثواني هجيبو لحضرتكم
البنت /دخلت تجيب الفستان
زين/ الحمد لله
فرح /ربنا بيحبكم
امنيه/ بس فاضل 3ساعات هتلحق تلبس فيهم
زين/ باذن الله خير
البنت /اتفضلو ده الفستان
زين/ ممكن نفتحه ونشوف
البنت /اه طبعا اتفضل
زين/ فتح الفستان
فرح /واوووووو اي ده ده نسخه منه
زين /فعلا
امنيه /احنا متشكرين جدا لحضريتك
البنت /ده شكر علي واجب ربنا يسعدكم
زين/ باذن الله هاجي بكره ارجعو لحضرتك
البنت/ تيجي تنور في اي وقت
زين /مرسي بعد اذنك
زين وفرح وامنيه مشيو وراحو لقمر وكانت قاعدها مع شمس ومامتها
زين/ انتي قاعده ليه قومي بسرعه البسي
قمر البس اي
زين/ ده فستان نسخه من الي اتحرق ادخلي لحد ما اجبلك الكوافير يزوقك واجهزي يله بسرعه وانا هنزل اشوف الحفله
شمس /هههه ويتري سرقو منين ده
زين /انت مجنونه وكتاب الله مجنونه
شمس/ مهما تعمل هتفضل في نظري متسوايش حاجه
قمر /لو سمحت يا زين اسكت وروح شوف وراك اي
زين/ حاضر يا قلبي هاجي اخدك كمان شويه
شمس اتغاظت اوي ودخلت اوضته وكلمت ادم
ادم/ انتي فين يا حياتي
شمس /انا في الزفت البيت
ادم/ متعصب ليه يا جميل
شمس/ هو احنا حضرتك مش ناويين نتجوز
ادم /ههههه انتي شقيه اوي ما احنا متجوزين يا حبيبتي
شمس /هو ده جوز
ادم/ ليه هو انا مش مكفيكي واله اي
شمس /ادم متعملش نفسك مش فاهم حاجه
ادم بصوت عالي
ادم /انتي عايزه اي داخله في اسئله هو انا في سجن
شمس/ اسفه يا حبيبي بس عايزه اعرف هنتجوز حقيقي امته
ادم /انا قولتلك جواز دلوقتي انسي لما احل مشاكلي الاوال انا بنفسي هاجي وهقولي لي ابوكي
شمس/ خلاص متزعلش
ادم /انتي انسانه بقيتي مستفزه جدا
شمس/ خلاص بقا بحبك
ادم /ماششي عايزه حاجه ورايه شغل
شمس /اه يا حبيبي عايزه 10الف جنيه
ادم/ ههههههه ليه يا قلبي
شمس/ عايزهم ضروري
ادم /احنا عرفين بعض بقالنا قد اي
شمس /حوالي شهر
ادم /عارفه في الشهر ده سحبتي مني كام
شمس/ عادي يا حبيبي انا مليش غيرك
ادم /30الف جنيه مش حرام كل ده
شمس/ يعني اي
ادم/ يعني انسي فلوس خالص تاني مصروفك في الشهر 5الف جنيه
شمس /نعم ليه بقا انشالله
ادم/ علشان اعرف احل مشاكلي
شمس/ كده حرام والله
ادم/ باي يا حبيبي علشان شغلي
ادم قفل السكه في وش شمس
شمس/ ماشي يا ادم وحيات امي لربيك
قمر/ داخلت علي شمس
قمر/ شموسه اي رايك في الفستان والميكاب
شمس اتصدمت لما شافت قمر وحلوتها وكانت زي القمر
شمس/ اي القرف ده
فرح/ هههههههه دي يبقا قرف امال انتي تبقي اي
شمس/ بس يا ماما وله تحبي اجبالك احمد يديكي قلم كمان
فرح/ لا مهو انا اخري معه واحد بس وخاتو انما انتي ياعالم هيحصل فيكي اي
قمر/ في اي يا جماعه ده وقته خناق شمس البسي يله وانتي يا فرح انتي وامنيه ادخلو البسو
شمس/ اي ده انا مش من مستوي اني اروح حفله زباله زي دي
وفجاه تليفون فرح رن
فرح/ اي يا ادم يا حبيبي
ادم/ انتي فين كده
فرح/ هنلبس وهنروح علي الحفله
ادم/ طب انا ساعه وجاي تحت البيت علشان هروح معاكو
فرح/ مستنياك يا حبيبي سلام
قمر/ خير في اي
فرح/ ده ادم كان بيقولي انه جاي الحفله
شمس/ اي ده هو ادم جاي
فرح /اه جاي
شمس/ خلاص انا جايه
فرح/ وانتي بتسالي علي ادم ليه
----------------------