أخر الاخبار

رواية القاسي العنيد البارت الخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر

رواية القاسي العنيد 

البارت الخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر


 رواية القاسي العنيد 

الفصل الخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر

 

البارت 15/16/17

عاد اسر متاخرا الي المنزل وكان مرهقا جدا بسبب كثره العمل صعد الي غرفته وجد ساره نائمه حمد ربه كثيرا لانه متعب ولان يتحمل التعذيب النفسي لساره اقترب منها ببطئ وقبل جبينها ثم غير ملابسه سريعا واستلقي علي الاريكه وذهب في نوم عميق 

في صباح اليوم التالي كان الجميع علي السفرة ما عدا ياسين الذي غادر مبكرا 

عزالدين : ها يا سارة هتروحي النهاردة 

اسر بعدم فهم : تروح فين 

مرفت : الشركة

اسر : تروح الشركه تعمل اية 

سارة ببراءه مصطنعه : اتدرب يا حبيبي مش انا قولتلك وانت وافقت .......نظرلها آسر بغضب وكان يستشاط من الغيظ وهو ينظر لسارة لاحظ عزالدين ذلك 

عزالدين : مالك يا اسر انت مش موافق علي الشغل ولا ايه اسر : لا ابدا يا بابا ثم نظر لسارة بتوعد دي ساره هتنور الشركة دة انا هدربها بنفسي مش كدة يا حببيتي 

سارة بخوف : اآآ آه 

اسر بعيون متوعدة وابتسامه شر : يالا علشان منتاخرش ....... ثم سحبها من يدها وخرج فتح باب السيارة وادخلها بقوه ثم صفع الباب وصعد خلف المقود وقاد باقصي سرعه 

ساره بخوف : هدي السرعه يا آسر 

نظر له اسر نظرة ارعبتها فصمتت بخوف وصل اسر وساره الي الشركه سريعا بسبب قياده اسر المتهوره ودلفا للداخل وهو يسحبها من يدها حتي دخل مكتبه 

اسر بصوت عالي : انتي ازاي تعملي كده 

سارة بتردد : عملت ايه 

اسر بغضب : يعني مش عارفه انا وفقت علي شغلك 

حاولت سارة ان تستجمع شجاعتها وترد بقوه 

ساره : وانت مالك اصلا توافق ولا لا 

اسر بعصبيه مفرطه : مالي ايه يا هانم انتي ناسيه انك مراتي سارة وهي تنظر حولها وبسخريه : هي فين مراتك دي

غضب اسر جدا من سخريتها وبرودها واخذ يقترب منها وهي تتراجع للخلف حتي اصدمت بالحائط فنظرت له برعب ام هو فبتسم بخبث واقترب منها حتي التصق بها وشعرت بانفاسه الحاره علي وجنتها وقبلها بعنف قبله اودع فيها كل غضبه منها ابتعد قليلا وهمس في اذنها كل مرة هتستفزيني فيها هعتبرها دعوة منك اني اعمل كدة اما هي فحتلت الصدمه ملامحها واحمرت وجنتها بشده من الخجل وظلت تنظر له بذهول ضحك بشدة علي مظهرها وقال بخبث : اممممم شكلك محتاجة وحدة تانيه علشان تفوقي عند هذا لم تتحمل سارة ودفعته بعيدا عنها 

ساره بعصبيه وخجل : انت ازاي تعمل كده انت قليل الادب 

اسر ببرود : انا جوزك واقدر اعمل اكتر من كده تحبي تشوفي

ساره : لا لا لا

اسر بجديه : عايزة تدربي هنا انا اللي هدربك وهتروحي وتيجي معايا بعربيتي واياكي فهمه اياكي اشوفك واقفه مع اي حد فاهمه 

سارة : ....................

البارت 16و  17

غضبت ساره بشده من طريقته معها ولكنها كظمت غيظها لانها بمفردها معه وتوعدت ان ترد له ذلك 

ساره بغيظ : موافقه 

كتم آسر ضحكتها علي مظهرها الطفولي الغاضب واراد ان يغيظها اكثر 

آسر وهو يمسك وجنتها وبنبره مستفزه : شطوره يا طفلتي 

اشتاطت ساره غيظا منه ودبت علي الارض بطفوله 

ساره بغيظ : ان مش طفله 

آسر وهو يحاول كتم ضحكته : لا طفله .... طفلتي انا ......وبجديه يالا بقي عندنا شغل

دخل آسر وساره المكتب المجاور وكان يوجد به ثلاث مهندسين وقف الجميع عند دخوله 

آسر بجديه وهو يشاور علي ساره الواقفه بجانبه : دي المهندسه ساره هتدرب هنا .....ثم نظر لساره وقال دي المهندسه ريتاج ودي المهندسه ندي وده المهندس محمد 

رحب بها الجميع ثم ذهب آسر لمكتبه وجلست ساره علي مكتبها وهي سعيده جدا 

ريتاج بأبتسامه : نورتينا يا ساره ان شاء الله هتكوني سعيده معانا 

ندي بأبتسامه وغرور مصطنع : طبعا يا بنتي هتبقي سعيده هو في حد يبقي قاعد معايا وميبقاش سعيد 

ضحك الجميع عليها 

محمد بمرح : يا بنتي ارحمي الناس من لسانك ده 

ساره ضاحكه : هههههه بالعكس باين عليها دمها شربات 

ندي : ربنا يخليكي انتي اللي رافعه من معنوياتي 

وبينما هم يتحدثون دخل ياسين وهو ينظر لبعض الاوراق 

ياسين : بشمهندسه ندي ..... ثم رفع رأسه فوجد ساره امامه مبتسمه 

ياسين باستغراب : بت يا سو بتعملي اي هنا 

ساره بأبتسامه : هشتغل معاكوا يا ياسو ايه رأيك 

ياسين بمرح : يلهوووووي يعني الشركه هتفلس

ساره وهي تتضربه علي كتفه بغيظ : بس يا رخم كان الجميع ينظر لهم بدهشه من طريقه تعاملهم ما عدا ندي اللي كانت تنظر لهم بغضب شديد وغيره واضحه ولاحظت ساره ذلك 

ياسين باستغراب : مالكم بتبصونا كده ليه .......ثم ضرب جبهته بخفه وبمرح آآآه نسيت اقولك اني ساره بنت عمي و......... قاطعته ساره قاله : صحيح يا ياسين انت كنت جاي ليه 

ياسين : اه صح نسيت ده في شغل مهم ثم بدأ الحديث في العمل 

بعد قليل ذهبت ساره لمكتب آسر

ساره : لو سمحتي عاوزه اقابل البشمهندس 

مني : ثواني هشوف .... ودخلت مكتب آسر بعد ان اذن لها 

مني بدلال : المهندسه ساره عاوزه تقابل حضرتك يا بشمهندس 

آسر بجديه : دخليها وفي اي وقت تيجي تدخل من غير اذن مفهوم 

مني بضيق : مفهوم يا فندم

دخلت ساره لآسر ووقفت امامه آسر : اقعدي واقفه ليه 

جلست ساره وظلت تفرك يديها بتوتر نظر لها آسر بستغراب 

اسر : مالك يا ساره في ايه 

ساره : ............................

يا تري ساره هتقول ايه ؟؟؟؟؟

 

 البارت 17

ساره بتوتر : انااا مش عايزه حد يعرف اني مراتك 

آسر بستغراب : ليه

ساره : علشان مش عايزه حد يعملني حلو علشان مراتك عاوزه الكل يعاملني بحريه 

أعجب آسر بتفكيرها لذلك وافق علي طلبها 

آسر : اوك موافق 

ساره بفرحه : ميرسي اوي 

مر اسبوعين سريعا وأثبتت ساره كفاءتها وبراعتها في العمل وتعرفت علي كل من في الشركه واحبتهم وهم ايضا ما عدا مني التي كانت تحقد عليها لقربها من آسر ولا تعرف من هي

وفي يوم كانت ساره واقفه مع زميلها محمد ويضحكان بصوت عالي وفجاءه تسمرت ساره مكانها عندما رأت آسر ينظر اليها والشرر يتطاير من عينيه ويتقدم نحوها خافت ساره منه جدا واستاذنت من محمد وركضت بسرعه للخارج وهو ورائها ولكن اوقفه احد الموظفين ليسأله عن شئ ما في العمل 

موظف ما : بعد اذنك يا بشمهندس هنا ف...... ولكن آسر لم يستمع له وتركه وغادر وراء ساره 

دخلت ساره الفيلا وهي تمسك حذائها بيدها وتبحث عن مكان تختبي به نظر لها الجميع باستغراب 

مرفت : في ايه يا ساره مالك 

عزالدين : ساره حببيتي بتستخبي من مين 

ولكن ساره لم تجيبهم وظلت تبحث عن مكان للاختباء وهي تكلم نفسها 

ساره لنفسها بصوت منخفض : يلهوووي آسر هيموتني مكنش يومك يا ساره يا صغيره يا ساره علي اللي هيعملوا فيكي اسر 

كان الجميع ينظر لها بذهول حتي دخل اسر وهو غاضب جدا والشرر يتطاير من عينيه وعندما راته ساره ركضت وختبأت خلف مرفت ذهب اسر ورائها ووقف امام امه 

آسر بغضب : اطلعي من عندك 

ساره وهي ما زالت مكانها : طيب اهدى بس هفهمك 

اسر بحده وصوت عالي: تفهميني ايه يا هانم اطلعي تعالي هنا 

مرفت : اهدى بس يا ابني ايه اللي حصل عزالدين : براحه يا ابني

اسر : معلش يا والدي سبني دلوقت ....ثم نظر لساره بغضب وانتي اطلعي من عندك وتعالي هنا قدامي حالا 

ساره بعند : لا مش طالعه ده حتي الجو حلو اوي هنا والدكتور قالي اقف في حته طراوه 

تقدم اسر نحوها لكي يخرجها ولكنها ركضت سريعا اللي أعلي وهي ما زالت تمسك حذائها بيدها نظر لها آسر بغضب ثم صعد ورائها اما عن عزالدين ومرفت فنفجرا في الضحك علي تصرفاتهم الطفوليه 

مرفت بضحك : هههههههه يلهووي علي ساره وطفولتها عمرها ما هتكبر ابدا 

عزالدين بمرح : سبيها خليها تجننه 

مرفت بمرح هي الاخري : هههههه اكتر من كده انت مشوفتش منظره .....ثم ضحكا هم الاثنين 

اما عن ساره فذهبت للجناح ودخلت غرفه النوم واغلقت الباب عليها 

اسر وهو يطرق الباب : افتحي يا ساره 

ساره بخوف وعند : لا مش هفتح 

اسر : افتحي احسنلك هكسر الباب ساره بعند اكبر : برضو لا مش فاتحه 

طرق اسر الباب بقوه وكانه سيكسره فعلا خافت ساره جدا 

ساره بخوف : طيب هفتح بس اهدء

آسر : طيب ماشي افتحي 

فتحت ساره الباب و..................

يا تري آسر هيعمل ايه هيقتل ساره ولا هيولع فيها بس 😂؟؟؟؟؟؟


الفصل الثامن عشر والتاسع عشر من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close