![]() |
حبيبي عبر الزمن
الحلقة الواحد و الثلاثون حتي الحلقه الخامسه والثلاثون والاخيره
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وصلت ميرال الى مصر وكان فى انتظارها ادهم ومالك أسرع ادهم وحاول يأخذ ريان من ايد ايهم ولكن ايهم أعترض بشدة
ادهم : انا عاوز البيبي
ايهم بارف : العب بعيد ياض انت
ميرال بتعب : انا تعبانه وعاوزة أستريح يالا ابيه مالك
توجهت ميرال الى السيارات ووجدت الحرس وركبت
وصعد ايهم بجوارها وبين احضانه ريان وخلفهم سيارات الحرس بعدد مهول
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى فيلا كينان
🌺🌺🌺🌺🌺
وصلت السيارات الى الفيلا ونزلت ميرال ودخلت وجدت عفاف تجلس تقرا القرآن وأول مشفتها صدقت وفتحت اديها لها
ارتمت ميرال بين احضان عفاف التى استقبلتها بالحب والعطاء والدموع وفضلو شوية وبعد عن بعض
ميرال بدموع : شفتي يا مامي ريان حلو اذاي
عفاف بفرحة : هاته يا بني
ايهم : لازم
ميرال بحده : ايهم هات ريان
وضع ايهم ريان بين احضان عفاف التى استقبلته بالحب و الدموع والفرحة
عفاف : اذيك يا ابني معلش ريان نسانى كل حاجة
ايهم بادب : ولا يهم حضرتك انا كويس الحمد لله
مر الوقت وأخذت ميرال مالك و ادهم ودخلو المكتب وخلفهم ايهم
ميرال : عملت ايه ابيه ادهم فى إعلان الوراثة
ادهم : الإعلان طلع فى نفس اليوم والمحامي اشتغل وحسر كل شئ الظاهر احمد معملش حساب اليوم ده علشان كده سايب كل حاجة باسم والدك
ميرال بجدية : خلى المحامى يرفع القضية من بكرا عاوزة أستلم الورث باسرع وقت
مالك : ليه ميرال متخليكي بعيده عنه احسن
ميرال : خلاص ميرال الطيبة الهبلة ماتت والكل لازم يعرف انى قوية
ايهم : أخبار الشغل ايه
مالك : السفينة هتوصل لسه بعد أسبوع بس جهزنا كل حاجة وكلمنا الموزعين
ميرال : أنسي انا عاوزة افتح اجنزات باسمنا والمكسب يبقي لينا
ادهم : بس ده صعب الفترة ديه
ميرال : بالعكس لو موقفناش الفترة ديه هنخسر كتير
ايهم : سمعتم على العربيات الكورية و الصينية بقوة ملين العالم
ميرال : فعلا كينان قالى قبل كده عليهم علشان كده عوزاكم تحددو مقابلة مع شركة السيارات الكورية و الصينية وناخد منهم ونحتكر السوق منهم
ادهم : تمام هشوف واه على فكرة اخو انجي الكاشف مات انا عارف انك صحبتها
ميرال بصدمة : مات اذاي خلاص هرحلها بكرا
مالك : تمام يالا اطلعي استريحي بقي من الطريق والسفر
ميرال : ماشي بإذن الله هنزل بكرا الصبح الشركة أوعى تنسي أبيه ادهم المحامي
ادهم : متقلقيش هكلمه النهاردة يالا سلام
ميرال : سلام
غادر مالك و ادهم وخرجت عفاف ووضعت راسها على كتف عفاف ولعبت مع ريان
عفاف : قومي يا بنتي كلى الاول
ميرال : مليش نفس
ايهم : قومى يا ميرال كلى الأول علشان تعرفي ترضعي ابنك
ميرال : انا عاوزة اطلع لكينان حرام بقي
عفاف : الاكل جاهز كلي بسرعة وطلعي براحتك
ميرال : أوف بقي
توجهو الى السفرة وجلست تاكل وعيونها على كرسي كينان لم تستحمل فحملت حالها وأخذت ريان وصعدو الى الأعلى بدون كلام احترم ايهم و عفاف سكوتها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى غرفة كينان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دخلت ميرال ووجدت الممرضة وطلبت منها المغادرة وتوجهت له ونامت فى حضنه ووضعت ريان على صدره
ميرال بدموع : وحشتني كينان كفاية اوى كده بقالك شهر وزيادة اصحي بقي انا محتجالك وابنك كمان عاوزك اوعدك يوم متصحي هتلاقي شركاتك من اكبر الشركات فى العالم
الباب خبط ودخلت عفاف وجدتها تبكى على صدره فحملت ريان وطبطبت عليها
عفاف : قومى يا بنتى خدى دش ورضعي ابنك ونامي وسيبي حفيدي معايا
ميرال : حاضر فين ايهم
عفاف : راح الاوضة بتاعته شكله تعبان
ميرال : ماشي هاخد دش وأكل ريان
عفاف : قومى يا بنتي ربنا يقويكى على فكرة العيلة كلها هتوصل الصبح
ميرال : ماشي يا مامي بس لو ماجدة اتكلمت مش هسكت ماشي
عفاف : اعملى اللى عوزاه لازم تحطى النقط فوق الحروف معاها اصلها اتفرعنت
توجهت ميرال الى الحمام وأخذت دش ولبست وخرجت وأخذت ريان رضعته ونام فحملته عفاف وباست راسها وخرجت وتركت ميرال بجوار جوزها
نامت ميرال بين احضان كينان ووضعت قبله على شفيفة ولم تشعر بالوقت ولا باى تعب لانها واخير بين احضان زوجها وابيها و حبيبها وعشيقها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى الصباح
🌺🌺🌺🌺🌺
صحيت ميرال واخذت دش ولبست فستان باللون الاسود فى الأبيض وباست كينان ونزلت
وجدت ميرال عفاف و ايهم يلعبو مع ريان فأخذته وقبلته بحب وحنان وفرحة
ميرال : اممممممم حبيبي جعان صح تعالى ناكل يا روحي
توجهت ميرال الى المطبخ ورضعت ريان وخرجت
ميرال : مامي احنا هروح الشركة عاوزة حاجة
عفاف : انتى هتخدي ريان معاكي
ميرال : اكيد علشان الرضاعة
ايهم : بس كده صعب عليه
ميرال بابتسامة : لا متخفوش ادهم مجهز هناك ركن ليه
عفاف : هتوحشني يا حبيبي
ميرال بابتسامة : يالا قول لتيتة باي
عفاف بابتسامة : باي يا قلب تيتة طريق السلامة يا بنتي
غادرت ميرال وخلفها ايهم وهو يحمل ريان ويلعب معه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في الشركة
🌺🌺🌺🌺🌺
وصلت ميرال ونزلت وخلفها ايهم والحرس وتوجهت إلى المكتب
وضع ايهم ريان فى مكانه على السرير الصغير وجلسو
مالك : انا شفت كام مكان ينفع يبقي اچنس وفى مواقع هايله
ادهم : المحامي زمانه راح المحكمة يرفع القضية وهيجي على هنا
ايهم : انا عارف صاحب مصنع السيارات فى كوريا
ميرال بتنهيدة : تمام اوى نبتدى بمالك اعمل المزانية وصور الأماكن ويكونو فى أماكن حيوية كمان حد يعرف شركة ديكور علشان المكان يتجهز
مالك : أنجي الكاشف عندها شركة ديكور
ميرال : تمام أوي هكلمها بس الأول نشوف الأول الأماكن والموقع
مالك : تمام هخلع انا
ميرال : لا استني لما نخلص الكلام كله مرة واحدة وانت ايهم مين صاحب المصنع فى كوريا
ايهم : اسمه لي سي كيونج وعلى فكرة من اكبر رجال الأعمال فى كوريا
ميرال : تمام ايهم كلمه وحدد معاه وقت علشان أسافر وكمان
قطع كلامهم صوت خبط على الباب ودخول السكرتيرة تخبرها بوجود المحامي فسمحت له بالدخول
المحامي : السلامة عليكم
الكل : وعليكم السلام
المحامي : كله تمام وديه صورة من إعلان المحكمة وهتوصل ليه صورة النهاردة واحنا معانا الحق كمان انا سلمت صور من عقود الفيلال و الشركات والمصانع وكل املاك والدك وأحسن حاجة ان هو منقلش الملكية ليه
ميرال بسخرية : علشان عارف انى تحت ايده وهبلة وعمري مهطلب بحقي
ادهم : ميرال انتى وثقة من الخطوه ديه
ميرال : لازم اثق وقوى واى حد هيفكر يقف ادام مصالح جوزى و ابني همحيه من على وش الارض
ادهم : ميرال انا مقصدش
ميرال : عارفة المهم حضرة المحامي عوزة استلم حقي فى اقرب وقت مفهوم
المحامي : مفهوم مدام بعد اذنكم
غادر المحامي وخلفة مالك و ادهم وفضل ايهم ينظر لها
ميرال : اتكلم عاوز ايه
ايهم : انتى لما حكيتي لينا حياتك كلها كنتى ضعيفة و غلبانة ليه دلوقتي ابتديتي تقوي
ميرال : وانت شايف اني اللى مريت بيه حاجة سهله لما جوزى فى غيبوبة وانا كنت هفقد ابني وهموت والله وأعلم بكرا مخبي ليا ايه كمان بعد شويه هيوصل اهل كينان وهتشوف ست كل مهمتها فى الحياة تبخ سم وشر يبقي ايه النظام عارف كينان كان نفسة اوي يبقي في مركة سيارات باسمه علشان كده انا عاوزة املك السوق كله مش بس فى مصر لا يبقي فى الشرق الأوسط كله نفسي اخد التوكيل الكوري و الصيني وخت التوكيل الأمريكي يبقي كده ملك سوق السيارات كمان عاوزة ابني مصنع لصناعة السيارات
ايهم : بصراحة عقلك جامد بس تفتكري الكوريين و لا الصنيين هيقبلو بنفس النسبة اللى حتى بيها التوكيل بتاعنا
ميرال بابتسامة ثقة : هيوفقو وهيرحبو كمان وانا عمري مهتنازل عن نسبة 70 % ابدا كمان لما يعرفو ان انا احتكرت السيارات الأمريكية هيوافقو وانت كمان هتساعدني مش قولت انك صديق صاحب الشركة الكورية
ايهم : هااااا فعلا احترس من عقل المرأة لما بتخطط تقول على الدنيا السلامه
ميرال : والبيه هيفضل قاعد كده
ايهم : المطلوب يا أميرة عيلة الصرفي
ميرال : اتصل على لي سي كيونج فورا بس برا علشان حبيب مامي شكله جعان
ايهم بقهر : حاضر اصلي الخدام بتاعكم
ميرال : خلاص هتصل بجدو و خالو وهقولهم انك مش راضي تساعدني
ايهم بفلعة : انا اصلا بتصل سلام
خرج ايهم وتوجهت ميرال الى ريان وفضلت تلعب معه وبعد ذلك ارضعته ونام بهدوء ووضعته على السرير وتوجهت الى المكتب تباشر الشغل ولكن شعرت بتعب شديد مكان الجرح ولم تستحمل الألم فصرخت بشدة فأسرع ايهم و مالك و ادهم بالدخول لها واخذوها واخذو ريان وتوجهو الى المستشفي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى المستشفي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وصلت ميرال وحملها ايهم ودخول بسرعة ووضعوها على السرير وجاء بدر
بدر : ميرال مالك يالهوي فين البيبي انتى كلتيه
ايهم بغضب : انت لسه هتحكي خلص
بدر : طيب برا منك ليه ربنا يعني على ديه عيلة
خرج الكل وكشف بدر علي ميرال ووضع كريم مخدر على الجرح وطمنها على الجرح وكتب لها مسكن وخرج أخذ ريان من يد ادهم وقبله ولعب معاه
بدر : هبقي اجي اطمن عليكي فى البيت
ميرال : تنور دكتور البيت بيتك ينفع امشي
بدر : اه طبعا بس بلاش حركة كتير علشان الجرح
غادر الجميع المستشفي وتوجهت ميرال و ايهم و ريان الى المنزل
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
حبيبي عبر الزمن
الحلقة الثانية و الثلاثون
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وصلت ميرال الى الفيلا ونزلت تسدند على ايهم و كان ريان بين احضان ايزاك
عفاف بخضة : يالهوي مالك يا بنتي
ايهم : متخفيش هى كويسة بس الجرح تعبها شوية
محمد : سلمتك يا بنتي
ميرال : حمد لله علي السلامة يا جدو اخبارك ايه
محمد : الحمد لله فين ريان
ايزاك : اتفضل يا حاج ريان باشا
حمله محمد وضمه لحضنه بشده ووضع قبلة على رأسه
ميرال : جدو اعرفك على أيهم الصرفي ابن خالي
محمد : اهلا وسهلا بيك يا بني نورت مصر
ماجدة : ابن خالك طلع منين ده دانتى من يوم مشفناكي وانتى يتيمة واخوكى مدبري منك
عفاف بحده : ماجدة
ميرال ببرود : سبيها مامي سمعيني بقي قولتي ايه كنت جيالكم يتيمه اه بس الحمد لله ربنا بعتلى اهل امي ومن اكبر واغني عائلات امريكا وانا مليش اخوات امي مخلفتش غيري عوزة حاجة تانية
ماجدة : هعوز ايه يالا كلها كام يوم وترجعي الصعيد تعيشي هناك
ميرال : ليه يا ماجدة مفكرني انتى هروح الصعيد انا يوم مفكر انزل الصعيد هيبقي يوم نزول جوزى معايا غير كده مش هروح
ماجدة بغل : جوزك مهو ميت فوق وكلها أيام ويدفن و
قطع كلامها صفعة على وجهها من ميرال بقوة وشده
ميرال بغضب : قطع لسانك انا جوزي هيصحي ويقف على رجله ويحاسب الكل وعزة وجلاله الله يا ماجدة لو سمعت صوتك فى الكام يوم اللى قعداهم هنا لرميكي برا بيتي فلمي لسانك وعرفي انتى بتكلمي مين انا ميرال عبدون الأميرة ميرال عبدون مفهوم
ماجدة : اه يا و******** انتى بتمدى ايدك عليا والله مانا سيباكي
حاولت ماجدة سحب ميرال من شعرها ولكن وجدت درع بشرى يقف امامها وعلى وجهه معالم الغضب
ايهم بغضب : عارفة يا مره لو فكرتي ارفعي ايدك الو****** ديه على اختي هعمل فيكي ايه والله فى سماه لقطعها ورميها لكلاب السكك مفهوم والنهاردة تلمي هدومك وتغوري على الصعيد ومشفش وشك القذر هنا تاني ياما ساعتها هخلي الدكاترا يحتارو فى شكلك اللى مش باين يالا غوري من ادامي
خافت ماجدة وصعدت بسرعة الى الغرفة تلم هدومها وهى تتوعد لميرال بالدمار
ميرال باسف : اسفة جدو بس لو معملتش كده كانت عملت كتير
محمد : ولا اى حاجة حصلت المهم الواد العسل ده هينام معايا أصله حلو وعسل اوي
ايهم : لا معلش هينام معايا انا
عفاف : لا معايا انا
محمد بحده : لا معايا
ميرال بصراخ : باااااااااااااااااس انا عاوزة ابني فأنا اللي هخده ينام معايا بلا حرقة دم
حملته ميرال وصعدت وتركت الثلاثة ينظرون لبعضهم بشر و حده
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى غرفة كينان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دخلت ميرال الغرفة وصرفت الممرضة ووضعت ريان على صدر كينان ووضعت قبلة على شفايفه ودخلت الحمام وأخذت دش دافئ ولبست وعادت الى كينان وحملت ريان وأخذت ترضعة وحكت لكينان كل ما حصل معها منذو خروجها من الفيلا حتى عادت وصعدت له
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تسريع الأحداث
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
- ذهبت ميرال الى انجي لتقديم واجب العزاء وعرضت المساعده لانجي
- وصلت شحنة السيارات الامريكية الى مصر وستلمها مالك وادهم
- اشترت ميرال مجموعة محلات كبيرة واشرفت على الديكور شركات الامبراطورة
- عاد محمد الى الصعيد بعد ان قضى أسبوعين مع ريان و الباقي
- أصدرت المحكمة حكمها بتسليم ميرال ورثها من ممتلكات والدها وكانت تقدر بالملايين
- رتب ايهم معاد مع الشركة الكورية
- رتب ادهم معاد مع الشركة الصينية
- جهزت ميرال كل شي حتى تسافر لكوريا و بعدها الصين
- امر ايهم الحرس بتجهز الطائرة حتى يذهب مع ميرال الى كوريا والصين ومالك سوف يذهب معهم
- أخذت ميرال معها مربية اتت من امريكا للاعتناء بريان والتر أرسلتها لها صوفيا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى كوريا
🌺🌺🌺🌺
وصلت ميرال و ايهم و مالك الى كوريا وكان فى انتظارهم سيارات تبع لي سى كيونج وتوجهو الى الفندق للستراحة
فى صباح اليوم التالي توجهو الى شركة كيونج وستقبلهم لي و أشقائه ومعهم سابي
{ الحوار بالكوري }
ايهم : اهلا لي
لي : اهلا وسهلا ايهم
ايهم : اعرفك ميرال عبدون ابنه عمتي وصاحبة شركات عبدون للسيارات و ده مالك وهذا الصغير ابنها ريان
سابي : هل هذه الطفلة متزوجه و لديها طفل
ايهم بابتسامة : أمل تلك الطفلة زوجه و ام
سابي : كم تبلغ من العمر أعتقد 15 عام
ايهم بضحكة رنانة : لاااا انها سوف تبلغ 20 عام بعد أيام
ميرال بالعربي : هو في ايه ايهم وليه بيضحكو
ايهم بالعربي : ولا حاجة بس بنتكلم مع بعض
سابي بالعربي : على فكرة هو كداب كان بيضحك عليكي
ميرال بابتسامة جميلة : هو انتى مصرية
سابي : ايوه انا سابي نيجو مصممه ازياء وانتى ميرال عبدون هو لسه قايل اسمك
ميرال : صح سعيده بالتعرف عليكي بس هما الشباب ديه مش بتعرف مصري
لى بحنان معروف عنه : بنعرف أيتها الصغيرة
ميرال : كده كويس جدا يبقي نبتدي الشغل
صول : مالك مستعجله ليه كده
ميرال : ابدا كل الحكاية البيبي نايم وعوزة اخلص قبل ميصحي ويعيط
سابي : حلو اوي البيبي ده ميرال ممكن اقولك ميرال عادي
ميرال : اه عادي اكيد بس بليز متصحهوش
صول : اوبس البيبي صحي للاسف بس متقلقيش هو معانا لو عيط خديه
جلست سابي وصول يلعبون مع ريان بسعاده
لي : نبتدي الشغل خير
ميرال : السيارات الكورية مش موجودة فى مصر وانت عاوزة انزلها مصر باسمي وباسم شركاتى
لي : ليه مدام مانا ممكن اسلم التوكيل لأي شركة تانية
ميرال بثقة : بس شركات عبدون اسمها لوحده ثقة كمان انا واخدة احتقار للسيارات الأمريكية ماركة فولكس و B M W
لي بابتسامة : مغرورة
ميرال بثقة : مش غرور ده ثقة كمان انا بتكلم بالعقل اسفة لازم ارد
لي : اتفضلي
ذهبت ميرال بعيد وخلفها مالك وردت وكان ادهم يتحدث فيديو
ميرال : في ايه ادهم
ادهم بفرحة : مبروك يا وش الخير والسعد
ميرال بستغراب : في ايه ادهم
ادهم بفرحة : الشركة الفرنسية ردت علينا و وافقو وعوزينك تروحي ليهم
مالك بفرحة : بتتكلم بجد ادهم
ميرال : براحة كده فهمونى بشويش
ادهم : من حوالى 4 شهور قبل ما كينان يعمل الحادثة بعت للشركة الفرنسية ولسه ردين علينا وعوزين حد يرحلهم
ميرال : تمام ادهم بعد منخلص هنا هنروح يالا بقي سلام و هنكلمك تاني
عادت ميرال ومالك وعلى وشهم ابتسامة فرحة
لي : ينفع اسأل ايه سر السعادة ديه
ميرال بابتسامة : ابدا الشركة الفرنسية بعتت لينا علشان نمضي عقد معاهم وناخد توكيل
لي : شكلك مش سهله
ميرال : انا ابدا والله انا طيوبة خالص
سابي : ميرال البيبي شكله جعان عمال يصوصو
ميرال : ليه هو عصفورة
سابي : أصله صغنن اوي وخفيف
ايهم : علشان بس مولود قبل معاده المهم لي قولت ايه
لي : يشرفني اشتغل مع مدام ميرال بس النسبة
ميرال : اكيد النسبة المتعارف عليها انا 70 % وانت 30 %
لي بصدمة : بس 30 % انتى بتهزري صح
ميرال : ابدا انا بقول المعروف كمان الشركة الأمريكية مضت على الأساس ده اوعي تنسي ان ان السيارات لسه جديدة ولازم تنزل لناس فاهمة صح ولا انا غلط
لي : صح أميرة ميرال صح
مالك : تمام ادام اتفقنا يبقي نمضي العقود
لي : يبقي بكرا نكون جهزنا كل حاجة وبعدها نعمل حفلة بمناسبة التعاقد
سابي بفرحة : وانا هلبس الأميرة الحلوة ديه
ميرال : هايل انا حابة أغير استيل لبسي ممكن تساعديني
سابي : امممممم عوزة هدوم شكلها ايه
ميرال : عوزة ملابس رسمية يعني بدل و فساتين و اطقم خروج ذي كده
سابي بزعل : يا ربي هلقيها منك ولا من انجي
ميرال : أنجي مين تقصدي انجي الكاشف
سابي : صح هى طلبت منى نفس طلباتك
ميرال : على فكرة انا و انجي اصحاب
سابي : كده يبقى انا كمان صحبتك تمام
ميرال : تمام يا سابي هاتي بقي ابني كفاية كده علشان ممكن يتاكل وبصراحة انا عاوزة ابني
غادرت ميرال و ايهم و مالك بعد الاتفاق على كل شي
فى اليوم التالى مضت ميرال مع لي كيونج وأخذت ميرال 3 مركات سيارات
وفى مساء اليوم التالي ارتدت ميرال فستان باللون البيج عاري الأكتاف وبعض النقوش السوداء عليه
التقط عدسات الكاميرات الكثير من الصور وتم نشرها فى الجرايد
وفى صباح اليوم التالي أرسلت سابي الكثير من الملابس المتنوعة لميرال فارسلت لها شيك بالمبلغ وغادرو كوريا وتوجهو الى الصين
وبالفعل استطاعت ميرال امضاء العقد مع الشركة الصينية وأخذت اكبر مركتين منهم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى الطيارة
🌺🌺🌺🌺🌺
مالك : خلاص كفاية حرام عليكي ميرال انتى دماغك
ميرال : اتعدل فى ايه مالك
مالك : ولا حاجة بقالى أسبوعين بعيد عن مراتي حبيبتي و بنتي القمر وحشوني
ميرال : هانت هنسافر فرنسا ونخلص ونرجع مصر علشان انا عاوزة اعمل مشروع
ايهم : مشروع ايه
ميرال : مجموعة مصانع كبيرة ونصنع السيارات فيها بدل منستورد العربيات لا نصنعها عندنا فى مصر ونكسب اكتر هروح اكل ريان
ايهم : فعلا الست لما بتقع تحت ضغط ودمار لازم تقوم اقوي قوتها بتشبه قوه مليار راجل
مالك : عندك حق مين كان يصدق ان ميرال الكيوت اللى كانت بتعيط من اقل حاجة تبقي كده قوية وبتفكر كمان
بعد فترة وصلت الطائرة الى فرنسا ونزل الجميع فى منزل الصرفي وفى اليوم التالي توجهو الى الشركة الفرنسية الخاصة بأكثر من ماركة عالمية
ميرال : على فكرة انا عارفة كلام محدود فلازم انت ايهم تساعدنا
ايهم : هو انا ليه حاسس انى ذي الشنطة فى كل حته ايهم معاكي
ميرال : خلاص ايهم انا هتصل بجدو وهشكره وممكن ترجع امريكا
ايهم بسخرية : مخلاص يا روحى جو الغلبانة ده انسية دانتى بلفتي الكوريين والصنيين والله وأعلم هتعملى ايه هنا يا خوفي لتبلفيهم هنا كمان
ميرال : كفاية قر خلينا نشوف هنعمل ايه انزلو رجالة غم
مالك : والنعمة وحشتني ميرال الكيوت
دخلت ميرال وخلفها ايهم ومالك والحرس كانت ميرال ترتدي فستان باللون الاسود مع حزام تايجر وجاكت جملي وجذمة وشنطة تايجر
{ الحوار بالفرنسي }
ميرال : صباح الخير
السكرتيرة : صباح النور تحت امرك
ميرال : انا ميرال عبدون واحدة معاد مع مستر ادور الفريدو
السكرتيرة : تحت امرك حالا هديله خبر لحظة واحدة
دخلت السكرتيرة واخبرت ادور بوصول ميرال فسمح ليها بالدخول
ادور : اهلا وسهلا أستاذة ميرال
ميرال : اهلا مستر ادور
ادور : تحبي نتكلم بالمصري
ميرال : ياريت اصلي مليش اوى فى الفرنساوي
ادور : ولا يهمك بس فين أستاذ كينان مش المفروض يبقي هو الموجود
صوت من خلفهم : بس ميرال هى الى ماسكة الشغل فياريت تشتغل معاها
ادور : والله انجي انا مقصدش
ميرال : أنجي اذيك
انجي : اذيك ميمي اخبارك
ميرال : الحمد لله
انجي : على فكرة ادور انت الكسبان ميرال لسه ماضية عقد احتقار مع الصنيين و الكوريين وقبلهم الامركان يعني فلوسك مضمون ليها المكسب
ادور : وانتى عارفة انجي انى لو عاوز فلوسي عهدها اذاي
ميرال بثقة : متخفش اوى كده انت بتتعامل مع الاميرة ميرال عبدون زوجة كينان عبدون و حفيدة جابر الصرفي وكمان انا مش بتهدد واوعي فى يوم تفكر تعملها
انجي بتصفير : وااااااااااو يبقي اللى سمعته صح بقيتي قوية
ميرال بابتسامة : طبعا مش بيقول الضربه اللى متموتش تقوي وانا قويت ولازم اقوي كمان مستر ادور مش علشان انت زعيم مافيا المفروض اخاف انسي
ادور بضحكة : انا مقدرش عليكي صحيح اللى سمعته صح ست بمليون راجل
ميرال بجدية : ادام عرفت كل حاجة يبقي اكيد عارف النسبة قولت ايه
انجي : اكيد موافق صاحبه الامبراطورة تامر والكل ينفذ صح ادور
ادور : لا كلام بعد كلام الامبراطورة حضرة الأميرة المدلله
تم مضي العقد بينهم وكان هذا اسرع عقد مضته ميرال على مستوي شغلها
ادور : بإذن الله فى حفلة بكرا علشان الكل يعرف بالاتفاق
ميرال : تمام
ايهم : ميرال انا لازم ارجع امريكا فى مشاكل هناك
ميرال : كلهم كويسين صح
ايهم بحنان : متخفيش أميرتي كلهم كويسين بس فى مشاكل فى الشغل
ميرال : هتسافر دلوقتي
ايهم : ايوة علي بالك من نفسك و من ريان ولو عوزتي حاجة امري بس مفهوم وانا هسيب ليكي الطيارة علشان ابقي مرتاحة
ميرال بابتسامة : شكرا ايهمي ربنا يخليك ليا
انجي : سافر انت ايهم وخد الطيارة وانا هسافر مصر مع ميرال بعد الحفلة
ايهم : تمام بعد اذنك
غادر ايهم لامريكا وستاذنت ميرال ومالك ورجعو بيت ايهم
فى الحفلة فستان باللون الابيض على شكل سلوبيته وعاري الأكتاف وقليل من الصدر
التقطط عدسات الكاميرات الكثير من الصور وتم نشرها فى الجرايد و المواقع الاقتصادية
وبعد الحفلة عادت ميرال و انجي مع بعض وحكت لها انجي كل شي منذو ان عثرت على مذكرات امها ولغاية هذه اللحظة
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى فيلا المنياوي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كان احمد و زوجته و شقيقته يتابعو صور ميرال على جميع المواقع الاقتصادية وعلمو بامضاء الكثير من الصفقات
احمد بغل : اااااه يا ناري بقي البت الضعيفة توصل لكل ده بسهولة
آسيا بغضب : مش كفاية خدت كينان لا وفقيها خلفت منه وكمان خدت ورثها
شوشو بغل : بقي الخدامة توصل لكل ده واحنا واقفين مكانه
احمد : اعمل ايه سفرتها أمريكا وقعت تحت ايد أهلها ودول من اكبر رجال الأعمال
آسيا : لازم نتصرف مفهوم
كان يوسف وملك يسمعون كلامهم وهم سعداء بنجاح ميرال وقوتها الجديدة وصعدو الى غرفتهم وتصلو على ميرال
ميرال : جو حبيبي وحشتني كتير
يوسف بحب : مبروك يا حضرة الأميرة على الصفقات ربنا معاكي
ملك : هترجعي انتى ميرال وحشني ريان اوي
ميرال بحب : انا لسه بركب العربيات وهروح البيت
يوسف بسعادة : خلاص هنيجي بكرا ليكي
ميرال : تمام حبيبي هستناكم
ملك : يالا يا ميمو اقفلي علشان ترتاحي و بكرا م مع بعض كتير
ميرال : ماشي سلام
عادت ميرال الى الفيلا وكانت عفاف نايمة فصعدت الى غرفة كينان ووجدت الممرضة تتأمل فى كينان فصاحت بيها وتردتها وتصلت على بدر حتى يحضر ممرضة تكون محترمة وتخاف الله فوافق
رضعت ريان ووضعته فى السرير ونامت بجوار كينان وحكت له كل شي حصل معها منذو سفرها حتى عادت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مر شهر كامل وجهزت ميرال اكبر افتتاحية لأكبر مول سيارات فى مصر وتم عرض جميع ماركات السيارات وكان المول يحمل اسم K . R . M وأسفل الاسم K . A
دعت ميرال جميع اصحاب المركات وجائت عائلة الصرفي الى مصر للوقوف بجوار ابنتهم
تألقت ميرال بفستان ملكي احضرته لها صوفيا وكان باللون الرمادي الفاتح وأرادت تاج على شعرها وكانت بالفعل أميرة متوجه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور 6 سنوات
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
- أقامت ميرال مجموع مصانع عملاق عبارة عن 4 مصانع بجوار بعضهم على شكل مربع
- تزوج ايهم من فتاة مصرية وكانت مهندسة سيارات احبها وتزوجها وأنجب طفله سماها مليكة تبلغ من العمر سنتين ونصف
- مازال كينان فى غيبوبة حتى الآن
- أصبحت ميرال تبلغ من العمر 25 عام ولم يصدق أحد بأنها متزوجه ولديها ابن يبلغ 6 سنوات
- اما ريان فكان كثير السفر الى أمريكا للجلوس مع مليكة
- استمر احمد فى الحرب امام ميرال ولكن لم ينجح لان بجوارها أشخاص كثيرون يحموها ويساعدوها
- لم تيأس ميرال من كينان ومازالت تخبره بكل شي منذو خروجها حتى تعود
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى الشركة
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مالك : ميرال هو هيفضل كينان لحد امتي كده
ميرال ببرود : لغاية مموت وابنه كمان يموت وكمان احفادة لو فيه
ادهم : بس هو كده بيتعذب
ميرال : ليه فى ناس بتقعد فى الغيبوبة بالعشر سنين و العشرين سنه اشمعنا هو عوزينه يموت
ايار : بس يا بنتي احنا بندور على مصلحتك
ميرال بدموع : مصلحتي أنكم تبعدو جوزى عنى مصلحتي أني أعيش يتيمة الاب والاخ مرة تانية مصلحتي أنكم تخلو ابنى يتيم ذي لاااا انا هخليه كده على الأقل بنام فى حضنه وبيبقي ملكي وعمري مهنسي اللي عملتوه من 5 سنين كنتم عوزين ترفعوه من على الاجهزة ومقدرتش عليكم وطلبت مساعدة من انجي وهى مرفضتش وبعتت رجالتها ومن يومها وهما معايا
ايهم : وبرضو من يومها وانتى اختلفتي وبقيتي واحدة تانية
ايار : يا بنتى اللى لسه فى سنك متجوزوش كل واحد يشوفك يفكرك لسه انسة محدش يصدق انك متجوزة و مخلفة كمان
ميرال ببرود : وهفضل لآخر يوم فى حياتي ملك كينان عبدون وعمر اسمي مهيرتبط باسم راجل تاني
الباب خبط ودخلت السكرتيرة تخبرها بوصول زين المهدي فسمحت ليه بالدخول وغادر ادهم و مالك وايار وفضل ايهم
{ زين المهدي بطل رواية الملاك الحزين }
ميرال بابتسامة : اهلا و سهلا أستاذ زين
زين بابتسامة : اهلا أستاذة ميرال
ميرال : تحب تشرب ايه
زين : مفيش داعي خلينا نتكلم فى المهم
ميرال : انا هطلب نسكافية اطلبلك قهوة
زين : تمام
طلبت ميرال المشروبات وبعد قليل اتت
ميرال : خير زين بيه
زين : فى الحقيقة انا سمعت عنك وعن انجزاتك فى الفترة الصغيرة ديه وكنت متوقع ست كبيرة وطلعتي صغننه اوي
ميرال : الحمد لله سمعتي كويسة
زين : بصي من غير مقدمات انا بعرض عليكي مشروع نفتحة فى مصر وبالنسبة اللي انتى عوزاها
ميرال : مشروع ايه
زين : مجمع طبي على أعلى مستوي يتعمل هنا
ميرال : بس اكيد انت عارف اني عمله سلسلة مستشفيات فى مصر كلها من اول الإسكندرية لغاية الصعيد وبرا مصر فليه اعمل تاني
زين : انا عارف الكلام ده بس المجمع الطبي عبارة عن قرية علاجية بمعني ادق الأشخاص اللي بتعمل عمليات لازم فترة نقاهه فبدل ميسافرو برا او ينحبسو فى البيت لا يتزلو فى القرية ديه منها سياحة ومنها علاج
ميرال : امممممم هى كفكرة حلوة بس لازم نعمل دراسة على المشروع انت عارف ان مشروع ذي ده هيتكلف مليارات
زين : انا معاكي فى اي حاجة ودية دراسة المشروع اعرضيها على فريقك وهستني منك الرد
ميرال : اكيد زين بيه
غادر زين و ستدعت مالك وادهم وعرضت عليهم المشروع
مالك : زين المهدي فرعون ايطاليا وكل مشاريعه ناجحة بامتياز
ادهم : بس مشروع ذي ده هيتكلف مليارات ومش ضمنين نسبة النجاح
ميرال : بالعكس المشروع ده هيلم تكلفته فى ظرف سنتين باذات لو خلناه مش بس قرية علاجية لو خلناه قرية سياحية متكاملة
ايهم : يعني هتوفقي
ميرال : المشروع ضخم جدا ولازم حد يدخل معانا
مالك : صح ميرال بتتكلم صح لازم شريك تالت
ميرال بابتسامة : بس شريك يكون ليه اسمه فى سوق الأعمال
ايهم : اكيد مش انا
ميرال برفع حاجب : وانت مين يا صعلوق جابر الصرفي هو الشريك الثالث
ايهم : ملعونة وشطانة
ميرال بدلع يليق بيها : اوعي تنسي يا روحى انى الأميرة المدلله
قطع كلامهم صوت رنين هاتفها وكان جدها جابر يعلمها بوصوله الى مصر ويتوجه الآن الى قصرها
نعم قصرها فلقد قامت ببناء قصر على احسن مستوي ونقلت بيه كينان منذو 3 سنوات
ميرال : يالا جدو جابر وصل القصر
ايهم : وطبعا مش هتسبيه الا لما يوافق
ميرال : اخرس ياض انت ويالا بينا
غادرت ميرال وسط حرس مشدد وعادت الى القصر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
حبيبي عبر الزمن
الحلقة الثالثة و الثلاثون
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وصلت ميرال الى القصر ونزلت وتوجهت الى الداخل وخلفها ايهم يسب ويلعن فيها
جريت ميرال الى حين جدها و جدتها وفضلت تحضنهم وتقبلهم بشتياق كبير
ميرال بفرحة : كده يا بودي كل الوقت ده متجيش تشفني انا زعلانه
جابر بضحكة : حقك عليا يا قلب بودي قديني جيت وهقعد على قلبك أسبوع
صفية بغيرة : متبعدي عن جوزة يا بت
ميرال بضحكة : مالك يا صفصف انتى بتغيري علشان بدلع بودي
صفية بحب : اه بغير ده حبيبي لوحدي ده حب عمره سنين واتمني لو لينا حياه تانية يكون بردو حبيبي لكل الوقت
ميرال بأمل : ياريت يا صفصف ربنا يجمعني بحبيبي بقي لأنه وحشني اوي ونفسي يرجع تاني يحضني ويدلعني
صوفيا بحنان : ربنا يجمعكم على خير يا ميمي
جابر : الدكتور لسه مقلش هيفوق امتي
ميرال بحزن ودموع : لا وحشني اوى جدو وحشني اوى نفسي يصحي بقي ويرجع لحضني منها لله إللى كانت السبب
عفاف : معلش يا بنتي قدر ولطف وكل تاخيرة وفيها خير
ميرال : عندك حق مامي فين ريان
بسنت : ريان مع مليكة فوق كان بيلبسها وهينزل علشان ياكلو
ايهم بعصبية : يعني حضرتك سايبه بنتك مع الواد لوحدهم
أيار بصوت عالي : اقعد يا حيوان يعني هيكلها مثلا مهى على طول معاه وبتنام كمان فى حضنه مش جديد يعني
ميرال بضحك : شكلنا هنبقي نسايب يا بسنت
بسنت بضحكة : وانا موافقة هو انا هلاقي لبنتي واحد يحبها ويعملها كل حاجة وكمان عمره مارف منها بالعكس بيموت فيها
ميرال : طالع حنين ذي كينان هو برد عمره مارف مني وفى عز مكنت تعبانه كان بيعملي كل حاجة
صفية : ربنا يحميه لشبابة وليكي
ميرال : هو مفيش اكل فى البيت ده ولا ايه
عفاف : لا يا بنتي اطلعي بدلى هدومك يكون الاكل جهز
جابر بحنان : اطلعي يالا يا بنتي انا جعان
ميرال بابتسامة : حاضر بودي
صعدت ميرال الى جناحها ووجدت الممرضة تصلي فجلست بجوار كينان حتي انتهت وتركت الممرضة الغرفة لها
ارتمت ميرال فى حضن كينان ووضعت قبله على شفايفه بحب
ميرال : مش كفاية نوم بقي حرام عليك تعبتني مكفكش نوم 6 سنين نايم وسايبني لوحدي كده ينفع طيب انا مش صعبانه عليكي قلبك مطاوعك تسبب طفلتك اللزيزة لوحدها كل يوم بصحي على امل القيك صاحي ونرجع ذي زمان انا و أمك و ابنك عوزينك تصحى وحشتيني اوى كيناني وحشتني اوى عارف النهاردة أتعرض عليا صفقة حلوة لو عملتها هنكسب كتير انا هقوم اخذ دش وهنزل اكل وكلم مع جدو شوية وهرجع أحكيلك ماشي حبيبي
ووضعت قبله على شفايفه وتوجهت إلى الحمام وأخذت دش ولبست وصلت ونزلت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في الاسفل
🌺🌺🌺🌺🌺
نزلت ميرال بسرعة بعد سماع صوت عياط وصوت ريان وهو يصيح باحد
ميرال بلهفة : ريان حبيبي مالك فى ايه
ريان بعصبية : ايهم بيزعق لموكا علشان كانت معايا وهو مش فاهم انها اول متكبر شوية صغنني هتجوزها
ايهم : لا مفيش جواز وملكش دعوة بنتي
مليكة بدموع : ايان انا حبه ومش حبك انت ايهن علشان ايهن بيزعل ايان
ريان بحنان : موكا حبيبتي محدش يقدر يبعدنا عن بعض انا ممكن أقتل ايهم وجوزك ماشي
ايهم : تقتل مين ياض
أيار بغضب : سيب الولد يا زفت وانا موافق وأول ما مليكة تتم 18 هجوزهاله
ايهم بغيظ : بس ديه بنتي انا
أيار : وحفيتي وهو حفيدي وانت ملكش دعوة
ميرال بزهق : مش هنخلص من الحوار ده يالا بودي وصفصف الواحد جعان
صوت : هتكلي من غيرنا ميمو
ميرال : هو انا اقدر يا حبيبي
ريان بفرحة : جوووووووو فين ملك
يوسف : حبيبي يا رينو وحشتني يا صاحبي ملك عندها درس
مليكة بفرحة : اوه اوه حشني
يوسف بضحك : وانتى كمان ملكه وحشتيني
ميرال : تعالو بقي انا جعانه
جلسو ياكلو ويهزرو ولكن كان لميرال رأي آخر فقط تنظر على رأس التربيزة وتتخيل كينان يجلس
مر الغداء ودخلت ميرال والرجاله غرفة المكتب وتركت النساء فى الخارج
ميرال : ها جدو قولت ايه
جابر : معرفش يا بنتى انا طول عمري فى العربيات مليش فى العقارات
أيار : هو فعلا مشروع حلو وهيدخل مكاسب كتير
ايهم : كمان زين المهدي لا غبار عليه
ميرال : طيب انا بعت المشروع لشركة الهندسة الخاصة بانجي وهيبعتو الدراسة المبدايه للمشروع فى خلال يومين ولو فعلا الدراسة طلعت كويسة والمكسب عالي يبقي هنفذ
ايهم : أعتقد زين هيرفض النسبة المقترحة بتاعتك كمان لما هو هياخد 30 % واحنا بردو 30 % يبقي انتى ليكي نسبة 40 % بس
ميرال بسخرية : ليه يا روحى حد قالك انى برمي فلوسي فى الأرض زين فعلا هياخد 30 % بس انتم هتخدو 15 % وانا 55 %
ايهم : نعم يا روح امك 15 ليه حد قالك احنا بنرمي فلوسنا ولا بنصنعها تحت السلم
ميرال : خلى الكلام ده لبعدين لسه وقته مجاش تمام
جابر : لما الدراسة تيجي هنقعد تاني ونتكلم انا دلوقتي عاوز انام علشان تعبان من السفر يالا تصبحو على خير
الكل : تلاقي الخير
صعد جابر وخلفة أيار وخرج ايهم يلعب مع الولاد وتركو ميرال تعمل وتراجع أرباح المصانع وتصلت على ليلي
ليلي : الو
ميرال : الناس الواطية اللى مش بتسأل
ليلي : يا ختي انا هموت بسببهم
ميرال : ليه يا بنتي
ليلي : جدو تعبان وكمان طنط ماجدة بقت فى حالها من بعد طلاق مها والبيت بقي حزين ومها بقت فظيعة ومروة ومصطفي سابو البيت وقعدو لوحدهم بسبب مشاكل مها مع مروة مانتى عارفة
ميرال : جدو مالو فيه ايه
ليلي : نفسه يشوف كينان واقف على رجله ذي الأول والله لولا انتى بتوزعي الخضار و الفاكهه كان زمانه ضعنا
ميرال : متقوليش كده والله لولا ان كينان كان معرفني كل حاجة مكنش فى حاجة هتمشي
ليلي : بس انا سمعت جمال وهو بيتكلم مع بابا و عمي وجدو ان السعر بقي فى الخسارة ومش عارفين يعملو ايه
ميرال : سبيها على ربنا وانا هحاول اتصرف بلاش تقلقي
ليلي بأمل : ياريت يا ميرال جدو حالته بقت وحشه اوى مبقاش ذي الأول
ميرال : سلميها لربنا يا لي لي
ليلي : طيب معلش انا هقفل دلوقتي علشان بعمل ليهم القهوة
ميرال : ماشي حبيبتي سلام
قفلت ميرال وفضلت تنظر على صورة الجد محمد والعائلة كلها وبعد فترة صعدت الى الاعلي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور يومين
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وصل الدراسة المبداية للمشروع وكان غير مشجع بالنسبة للكل فعتذرت ميرال لزين وقالت ليه على الدراسة وكيفية الخسارة المحتمله التى من الممكن ان تخسر الكل جميع أموالهم
ميرال : بجد اسفة زين بيه
زين : ولا يهمك انا مكنت متوقع الأرباح ديه فى مصر
ميرال : بالعكس خالو كان متوقع النسبة ديه علشان لسه مصر مش وصلت انها تفتح منتجع علاجي بس خير الحمد لله
زين باسف : بصراحة كان نفسي افتح مشروع هنا
ميرال : امممم انا قدامي مشروع وهو نفس نوعية مشاريعك فى ايطاليا
زين بستغراب : نفسها تقصدي ايه
ميرال : انا عاوزة افتح مصنع مواد غذائية شامل
زين بإعجاب : وانتى بقي عندك موردين خضار و فاكهه
ميرال : عندي مزارع شامله لو عاوز تشفها ممكن اوريهالك
زين بابتسامة : حضرتك مجهزة كل حاجة
ميرال : الست الشاطرة مش بتسيب حاجة للظروف ولا للوقت
زين : تمام مدام ميرال هراجع الدراسة وهنشوف
ميرال : انت فهمت ايه معلش
زين : اني ادخل معاكي شريك
ميرال : انا مجهزة دراسة الجدول للمشروع وإلى عملها شركات الامبراطورة وأكيد مش هتخسر
زين : طيب متوردي ليا الخضار والفاكهه ويبقي وفر ليكي قولتي ايه
ميرال بتنهيدة : تصدق فكرة كويسة انا فعلا معنديش وقت لمشروع جديد
زين : بصراحة انا عاوز اشتغل معاكي فمن فضلك عاوز اشوف عينات من الأنواع
ميرال : اديني يومين والحاجه تكون وصلت لان المزارع فى الصعيد وهبعتهم ليك
زين : تمام مدام هنتظر الحاجة بعد يومين استأذن انا
ميرال : شرفتني زين بيه
غادر زين فتصلت على جمال وطلبت منه عينات من الخضروات و الفاكهه ولازم توصل فى اسرع وقت فوافق
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مر يومين وأحضر جمال المطلوب وارسلته ميرال الى زين وعجبه جدا المنتجات وجاء لميرال ومضي معاها عقد توريد الخضار و الفاكهه وبسعر عالى جدا مما أسعد الجد وباقي العائلة
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مر شهرين بسرعة دون أحداث تذكر غير مرض صفيه وسفر ميرال الى أمريكا للاطمان عليها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
واخير عودة الحبيب الغائب
فى غرفة كينان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شعرت الممرضة وهى تصلي بصوت همهمات بتعب وصوت كلمه اااه فقطعت الصلاة بسرعة وتوجهت إلى كينان وجدته يحرك ايده وجسمه
الممرضة بفرحة : اهدي بلاش حركة أخيرا صحيت حمدلله على السلامه
كينان بضعف : عطشان ماية ماية
الممرضة : حاضر حالا لحظة واحدة
أحضرت كوب من المياة وعادت له ورفعت جسده بهدوء وشربته وعدلته بحيث يكون ظهره على ظهر السرير
كينان : انا فين وانا مين
الممرضة : انت فى بيتك وانا الممرضة بتاعتك
كينان بستغراب : فين ميرال
الممرضة : المدام مسافرة عند جدتها علشان تعبانة
كينان : اه افتكرت
الممرضة : افتكرت ايه انت فى غيبوبة بقالك 6 سنين يا فندم
كينان بتعب : عارف وممكن تقولى عليا مجنون بس انا كنت بسمع ميرال وهى بتحكي ليا كلام كتير
الممرضة : لا متقلقش انت مش مجنون لان فعلا العقل بيكون شغال وحاسس بالى حواليه اه صحيح لازم اتصل على الدكتور هروح اتصل وهبلغ الحاجة تحت بلاش تحاول تتحرك لأنك مش هتعرف لان كل أعصابك واقفة لازم شويه رياضة
كينان : حاضر
نزلت الممرضة واخبرت عفاف التي صعدت بسرعة ولم تهتم لتعبها وسنها وكأنها تطير وتركت الممرضة تتصل بالدكتور
عفاف بلهفة ودموع : كينان ابني يا روح امك يا غالي
ارتمت عفاف بين احضان كينان وفضلت تقبله وتضمه بطريقة هستيرية وكانت الدموع تنزل من عيونها بغزارة
كينان بحنان : اهدي يا امي انا كويس الحمد لله بلاش دموع
عفاف بدموع : وحشتني اوى يا بني 6 سنين بعيد عني وسايبني لوحدى والغلبانة مراتك اللي كل يوم بتموت عليك وعلى نمتك ديه صح انا لازم أعرفها انك صحيت
كينان : لا استني يا امي انا لازم ارجع اقف على رجلي وتشفني تاني سليم
عفاف بصدمة : يالهوي يا كينان هتسبها عايشة وهى فاكرة انك لسه نايم حرام عليك يا ابني البت بقت صعبة وشديدة ومش بتغفر لحد وانت لو كنت فاكر انها ممكن تسامحك لما تعرف يبقي لسه متعرفش مين ميرال يا بن بطني
كينان : افهميني يا امي
عفاف : اعمل اللى انت عاوزة يا ابني بس مترجعش تندم وهقولهالك تاني مراتك بقت قوية وصعبة ربنا يعينك
الباب خبط ودخلت الممرضة وخلفها الدكتور الذي كشف عل كينان واقر بكامل صحته وعفيته ولابد أن يخضع لكورس علاج طبيعي متكامل
الدكتور : كده تمام اوي بعد الكورس العلاج الطبيعي هترجع كويس واحسن من الأول كمان
كينان : الحمد لله
الدكتور : انا هبلغ مدام ميرال بأخر التطورات
كينان : لا محدش هيبلغها حاجة
الدكتور برعب : حضرتك مينفعش المدام مش هترحمني وممكن تاذيني حضرتك متعرفش المدام وقوتها
الممرضة : ابوس ايدك انا عندى عيال عاوزة اربيهم وهى مش بترحم
كينان بابتسامة : للدرجادي بقت قوية
الممرضة : وأصعب حضرتك متعرفش اللي عملته لما جدك وباقي العيلة اتجمعت علشان يرفعو الأجهزة من عليك فضلت فى الأول تعيط وتصرخ ودخل الاوضة وقفلت عليكم وانا معاها وتصلت على واحدة ومفيش نص ساعة ودخل شوية رجالة وطلعو على هنا وهى فتحت ليهم الباب ونزلت فى وسطهم ووقفت ادام الكل ومن يومها لغاية دلوقتي وهو معاها بس صعب جدا ومش بيرحم وأي حاجة هى عوزاها قبل مبتطلبها بيكون عاملها
كينان بابتسامة : يااااااه طفلتي بقت قوية وعنيفة
الدكتور برعب : طيب دلوقتي انا هبلغها
كينان بغضب : قولت لا ولو عرفت انك عرفتها وعزة وجلاله الله مهرحمك
الدكتور : هو كل واحد يهددني شوية انا كان مالى ومال ام العيلة ديه و غادر
عفاف : عقلك فى رأسك تعرف خلاصك انا هنزل اعملك اكل يسندك فى اللى جاي ونزلت
كينان : هو ممكن اعرف كل المعلومات عنها اذاي
الممرضة : من السوشل ميدا المدام نجمه رجال الأعمال اتفضل شوف براحتك وانا هنزل اساعد الحاجة تحت
غادرت الممرضة وتركت كينان يشاهد جميع أعمال زوجته التى فعلتها طول 6 أعوام وكيف أصبحت شركة K . A من اكبر شركات السيارات فى العالم وكيف حصلت على عقود احتكار من اكبر الدول المصنعة للسيارات حول العالم وشاهد أيضا ننظر المصانع التى فعلتها وايضا مجموعة المستشفيات داخل مصر وخارجها وايضا القري السياحية وأخيرا شاهد صور حبيبتة و عشيقته و طفلته التي كبرت وأصبحت أنثي متكاملة وشاهد صور ابنه الصغير ريان
ولكن من يكونو هؤلاء الناس فكانت ميرال و ريان يقفون وسط مجمع من الرجال
عفاف : بتشوف ايه يا بني
كينان : بتفرج على صور مراتي وابني هما مين الرجالة ديه تعريفهم
عفاف : وريني كده
شاهدت عفاف الصورة وعرفته من هؤلاء الرجال وما كانو غير عائله والدتها و الشريك الكوري و الصيني و الفرنسي وبعض الخبراء
كينان : معلش يا امي ينفع تتصلي على مالك و ادهم وتخليهم يجو هنا
عفاف : حاضر يا بني
اتصلت عفاف عليهم وطلبت منهم ان ساعة بسرعة فاسرعو وتركو كل شي وحضرو
بعد مرور ساعة كان مالك و ادهم يقتحمون الغرفة والدموع فى عيونهم واسرعو الى كينان يضموه الى حضنهم ويبكون بشده وبعد أن بعدو عنه
مالك بفرحة : زمان ميرال طايرة من الفرحة
كينان : بس ميرال مش هتعرف وانتم لازم تسعدوني
ادهم بخوف : انت مجنون مراتك لو عرفت بعد كده هتخرب الدنيا
كينان : المهم الأول بس عاوز اخذ دش حاسس انى جربان
مالك : كمان لو ميرال عرفت ان حد لمس جسمك هتولع فيه صاحي
كينان بضحك : الظاهر طفلتي عاوزة إعادة تربية من اول وجديد
ادهم بسخرية : لو مربتكش انت الأول يا كينو
مالك بسخرية : انا جهزت ليك الحمام تعالى يا عم خد دش بصراحة رحتك فاحت
كينان : يالا يا حيوان منك ليه
حمل ادهم و مالك كينان ووضعوه بهدوء فى الحمام وسط الماء الدافئ ومعطرات معطرة للجسم وحاول كينان تحريك قدمه بهدوء وبالفعل حرك أصابع قدمه ولكن لم يستطيع تحريك الباقي وبعد فترة دخل مالك وادهم وخرجوه واحضرو له ملابس نظيفة
جلسو فترة وتركو كينان ينام بهدوء وخرجو ونزلو وتكلمو مع عفاف وغادرو القصر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
حبيبي عبر الزمن
الحلقة الرابعة و الثلاثون
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
توقفنا عندما فاق كينان ولم يغير ميرال بذلك
سرح كينان فى كلام الكل وكيف أصبحت ميرال بتلك القوة والجبروت ولكن ماذا فعلت فى تلك الحادثة التى بسببها غاب تلك المده
كينان بتنهيدة : اااااااااااه يا ميرال ياترا عملتي ايه وذاي وصلتي لكل ده
الباب خبط ودخلت الممرضة
الممرضة بخضة : الحقني الحقني
كينان : في ايه
الممرضة : المدام بتتصل وعوزة تكلمك ذي مبتعمل
كينان بابتسامة : ردي عليها وهاتى التليفون
الممرضة بعياط : والله هدوديني فى داهية وفتحت الخط
ميرال : اذيك مروة
الممرضة مروة : الحمد لله يا مدام
ميرال : حطي التليفون على ودن كينان ممكن
الممرضة : تحت امرك اتفضلي اتكلمي
اخذ كينان التليفون وخرجت الممرضة وتركتهم
ميرال بفرحة : حبيبي وحشتني اوي والله اسفة غصب عني انا سافرت بس تيته تعبانة وكان لازم اطمن عليها المهم وحشتيني اوى كيناني نفسي بقي تصحي نفسي اترمي فى حضنك انا تعبت اوي طفلتك تعبت كينان معلش حبيبي هقفل بقي طنط صوفيا بتنده عليا
قفلت ميرال معه نزلت دموع كينان على طفلته الصغيرة فصمم على الوقوف على رجله قبل عوتدها من السفر
دخلت الممرضة ووجدته شارد فذهبت وأخذت التليفون ووقفت أمامه
الممرضة : ريح قلبك وقلبها اوعي تيأس من رحمة ربنا يمكن ربنا نيمك النومة ديه لسبب معين يعني اللي سمعته من الكل ان المدام كانت طيبة و غلبانة بس بسبب نومتك ديه بقت واحدة تانية مراتك اتبدلت 360 ° والكل بيقول كده من يوم رجعها بعد الولادة لازم مراتك تعرف وحضرتك حر بعد اذنك
كينان : من فضلك كلمي الدكتور وخليه يبعت حد بتاع علاج طبيعي بكرا الصبح
الممرضة : حاضر
مر الليل محمل بالغيوم والرعب وفى انتظار غدا مشرق وسعيد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
- ابتدا كينان يتلقي العلاج ويحرك جسده بهدوء
- كان الجميع يرتعب من وصول ميرال ومعرفتها الحقيقة
- وصول مها الى القاهرة وعلمت بافاقة كينان
- بخت مها سمها فى أذن كينان للتحريض ضد ميرال
- أمرت ميرال وهى فى امريكا بعد لقائها مع أدور الفريدو تجهيز مجمع مدارس شامل من الحضانة حتي الجامعة حتى يتم افتتاحة
- استطاع كينان بعد مرور اسبوع الوقوف على قدمة وتحريك جسده بمعدل مقبول وليس مثل الأول
- اليوم وصول ميرال الى مصر ورعب حقيقي للجميع
- جاء أيار و ايهم وباقي العيلة الى مصر معها تحت استغرابها الشديد
- كثره الخناقات بين ريان و ايهم على مليكة
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى المطار
🌺🌺🌺🌺🌺
نزلت جميع العائلة من الطيارة وخلصو إجراءات الورق وخرجو وركب الجميع السيارات ونطلقو ماعدا ميرال التى وقفت ووقف خلفها جميع الحرس المتبقي
مازن : انتى كويسة
ميرال بتوهان : اه
مازن : مالك بقالك أسبوع غريبة انا عارفك بقالي 5 سنين وحافظك
ميرال : مش عارفة حاسه بإحساس غريب اشتياق و خوف و حب و حنين وأهم إحساس قلق
مازن بطمانينه : انا معاكي وكل الأوضاع مستقرة
ميرال بابتسامة شر : لسه اللى جاي اجمد
مازن : انا مش متفائل خالص
ميرال : خالص
مازن : خالص
ميرال : اركب ميزو اركب
مازن : لحظة هو فى ايه انتى عارفاه وانا معرفهوش
ميرال : اه صحيح عاوزة دكتور كينان حالا فى القصر
مازن : ليه في حاجة
ميرال : الصبر يا ميزو وكمان انت فاكر ان الأمان مجرد حرس تبقي غلطان انا بشوف وبسمع كل حاجه بتحصل لحظة بلحظة
مازن بستغراب : ربنا يستر وانا كنت بقول ان انجي الكاشف قوية طلعتي انتى اقوي بس بالعقل
ميرال بضحكة : يالا ميزو يالا
انطلقت السيارات الى القصر وبعد مرور ساعة وصلت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في القصر
🌺🌺🌺🌺
ميرال بابتسامة : هاي يا جماعة متجمعين عند النبي ان شاء الله
الكل : عليه افضل الصلاه و السلام
ميرال : اذيك جدو و حشتني اوي
محمد : وانتى اكتر يا بنتي
ميرال : هو في ايه
عفاف : سلامتك يا بنتي
ميرال : حاسه ان فى حاجة مهمه
وبخضة : كينان جراله حاجة صح علشان كده جدو جابر والباقي صممو يجو
أيار : والله منعرف حاجة ميرال كل الحكاية ان مالك صمم أننا نيجي هنا منعرفش ليه
ميرال : خير مالك ليه
مالك بخوف : هو هو يعني انا انا كوووووو
ميرال بغضب : بس في ايه عمال تمقمق ليه
ادهم : طيب انا ورايا شغل مهم حمدلله على السلامه يالا باي
ميرال بغضب : اقعد مكانك واوعي تتحرك مفهوم
ايهم بستغراب : مالك ميرال هو حصل ايه لكل العصبية ديه
ميرال : فين ريان
عفاف : هقوم اندهله
ميرال بابتسامة شر : لا خليكي مستريحة انا هنده عليه
وبصوت عالي : رياااااان رياااااان
ريان : نعم مامي مالك انا كنت بجيب عصير وأكل لموكا
ميرال بحنان : ماشي يا قلب مامي تعالى أقعد هنا
صفية : في ايه يا بنتي
ميرال بغضب : لازم ضيف يوصل الاول وبعد كده الضيف الكبير الصبر
جمال بصوت واطي : ربنا يستر
ليلي : انا خايفة
ميرال : مسمعش صوت حد
مليكة : يان موأ أعانه { ايان موكا جعانة }
ريان : حاضر حبيبتي ريتا هتجيب
بعد فترة أحضرت الخادمات عصير و قهوة للجميع و أخري أحضرت طعام وعصير لموكا و ريان
بعد فترة جاء مازن وخلفة الدكتور وجلس امام ميرال برعب حقيقي
ميرال بشر : أخبار كينان ايه
الدكتور : كككككوووويييسسسس
ميرال بابتسامة شر : امال انت جيت من أسبوع هنا ليه من غير اوامري
الدكتور : هوووووووو حححححضرتك يعني
ميرال بعصبية : أنطق
الدكتور : انا كنت جاي للهانم الكبيرة اه صح للهانم الكبيرة
ميرال برتح : وحيات امك الهانم الكبيرة
الدكتور برعب : انا مليش دعوة مليش دعوة
ميرال : مازن خلى الرجالة يسالو الدكتور براحتهم على الآخر
مازن : امرك
مالك : ميرال انتي هتعمل ايه
ميرال : ودلوقتي خلونا نرحب بضيف الشرف اللي استخسر يقول وجيه فجأة كده
وبصوت عالي : كيناااااان كيناااان ياريت تنزل وتنور المكان هنا حتى تتعرف على ابنك وأهل مراتك
اخذ الجميع ينظر لبعضهم هل علمت ميرال بستيقاظ كينان ولكن كيف ومتي
وبالفعل بعد لحظات طل كينان وهو ينزل بهدوء على السلم فوقف عائلة الصرفي ينظرون له بذهول ولميرال التي تجلس وهي تضع قدم فوق الاخر بكل غرور اسرع مالك حتى يمسك كينان ولكن شاورله كينان بأن يفضل مكانه فقام ريان وجلس بين احضان امه تحت انظار كينان وجاء ووقف امام عائلة الصرفي
كينان بابتسامة : اتشرفت بمعرفتك جدو جابر
جابر بذهول : كينان انت صاحي صح
كينان : صح أخيرا صحيت
جابر وهو يحضنه : حمد لله على السلامه يا بني نورت بيتك
صفية بفرحة : يا حبيبي حمدلله على السلامه
كينان بابتسامة : الله يسلم حضرتك
أيار : حمدلله على السلامه كينان
كينان : الله يسلمك
ايهم بضحك : أخيرا يا راجل صحيت
كينان بضحكة : اه صحيت شفت اذاي
ايهم : الحمد لله ياريت بقي تبعد ابنك عن بنتي
كينان : اللي ابني عوزة هيحصل
ايهم : ظلمه ومفتريين
توجه كينان الى مكان ميرال وجاء لينحني وكان هيقع ولكن أسرعت ميرال ومسكت ايده وسحبت ايده على الكرسي بجوارها فجلس وبتسم لها
كينان : اذيك يا ريان انت عارفني صح وعارف انا أبقي مين
ريان رفع نظره لميرال وأعاد نظره لكينان وهز رأسه بنعم
كينان بلهفة : طيب انا مين حبيبي
ريان بهدوء : حضرتك بابي وكنت تعبان فنايم علشان متحسش بالتعب
كينان : مين قالك كده
ريان : مامي اللي قالت كده
كينان : طيب مش عاوز تحضني وتبسني
ريان بابتسامة : ينفع ولا حضرتك لسه تعبان
كينان بدموع فى عيونه : ينفع يا قلبي تعالى متخفش
نزل ريان من حضن ميرال ورتمي فى حضن كينان بحب ولهفة فنزلت دموع كينان وهو يضمه ويقبله وبعد شوية حس بأيد تشد البنطلون ووجدها طفلة جميلة جدا فوضع ريان على قدم وحملها وجاء ليقبلها منعته بطفولية
مليكة : امو اس اوس موا عب اس يان { عمو مش بوس موكا عيب بس ريان }
كينان بضحكة : يا لهوي على العسل
مليكة : امو الو اوي { عمو حلو اوى }
كينان بابتسامة : وانتى حلوة يا روحي
ريان بحده : نخف معاكسة ولا ايه
كينان : اوبس هى ديه حبيبتك
ريان بفخر : لا طبعا
ايهم وهو يقطع كلامه : الحمد لله ساب بنتي
ريان بتكمله : مراتي وحبيبتي وبنتي
ايهم بغل : حرااااااام
ايار : اقعد ساكت يا حيوان
كينان : ريان مامي زعلانه منى اعمل ايه علشان تصالحني
ريان بهدوء : بوسها من شفايفها انا بعمل كده مع موكا
ايهم بصدمة : هو انت بتبوس بنتي من شفايفها
ريان : لما تكون زعلانه مني و لما تكون هتنام و اول مبتصحي من النوم بس
أيار بضحكة : بس طيب والخدود
ريان بنظرة حب لموكا : بحب ابوسهم واكلهم
ايهم : حسبي الله ونعمة وكيل فيكي يا ميرال هى ديه التربية
ميرال ببرود : وانا مالي هي بنتك اللى فتحاها على البحري ربو عيالكم بقي
ايهم : عندك حق انا هاخد بنتي وسافر تعالى مليكه
مليكة بدموع : موا اس ايب يان احش يهن { موكا مش سيب ريان وحش ايهم }
ريان بحنان وهو يمسح دموعها : خلاص يا موكا محدش هيخدك من ريان انت ملكه وباس خدها وشفايفها
بسنت : أتعلم الحنية يا عمو شايف الحب
كينان بهدوء : ريان حبيبي ايه رايك تاخد مليكة وتطلع اوضتك تلعب معاها
ريان : ماشي قول انك عاوز تصالح مامي على فكرة لو بوستها ادامي عادى
كينان بابتسامة : معلش خليها عليك
ريان : انت غلطان لو فاكر ان مامي هتتصالح بمجرد بوسه كان زمان سلام كوتش
مسك ريان ايد مليكة وصعدو الى جناحة ونظر كينان الى ميرال بحب و سعادة
كينان بحب : وحشتيني ميرال وحشتيني طفلتي اللزيزة
ميرال بسخرية : المفروض بقي ارتمي فى حضنه وبوسك ونزل دمعتين صح شكلك لسه فاكر ميرال القديمة اللي كانت أقرب حاجة عندها الدموع وأول متقولها اسف طفلتي تترمي فى حضنك وتسامحك بصراحة بفضل نموتك بقيت واحدة تانية خالص فلوسك وشركتك كان زمانهم فى خبر كان بس الشركة الواحدة بقت شركات والكام مليون بقو مليارات
كينان بهدوء : طيب اهدي خلاص
ميرال بغضب : متقوليش خلاص ولا اهدى انا مش مجنونة حرام عليك مفكرتش فيا لا عادى تفوق بقالك أسبوع وانا كل يوم اتصل افضل اكلمك بالساعة ومهنش عليك تريح قلبي كنت بتسمع عياطي قلبك موجعكش عليا
كينان بحزن : اسف حبيبتي
ميرال بعصبية : متقولش زفته تانى انا عملت حاجات مكنتش اتخيلها تعرف ايه انت كنت نايم فى راحة وهدوء وضارب الدنيا بالجذمة جدك و عمامك واصحابك بعد سنه كانو عوزين يرفعو الأجهزة عنك محدش رحم ولا حس بدموعي ولا بصويتي اتصلت وطلبت المساعدة وفعلا الصديق بيبان معدنه وقت الشدة جالي حرس ووقفو فى ظهري ولاول مرة فى حياتي ارفع المسدس فى وش عيلتي ومهمنيش حد فيهم شفت الموت وانا حامل فى ابنك لولا ايهم كان زمانى ميته وابني ميت تحب تعرف مين السبب فى نومتك ديه بقالك 6 سنين مرات عمك وبنتها ايوه ماجدة و مها اللى اتسببو فى الحادثة يعني يوم الحادثة لو مكنتش انت ركبت العربية كان زمانى نايمه فى حضن امي وأبويا وانت عايش وانا عملت نفس الشي مع ماجدة امرت الرجالة يفكو فرامل العربية وكانت ماجدة و مها لوحدهم فيها وسبت قدرهم لربنا بس ربنا كان رحيم مها الو******* لما عرفت نطط من العربية وماجدة اتشلت ومها خرجت سليمه قولت ربنا رجع حقي بس بعدها مها سرقت صوري انا وانت وغيرت صورتك لراجل تاني وكانت عوزة تفضحني ربنا نصرني والفضيحة ارتدت ليها الضعف بس علشان سمعت عيلتك وشرفهم خليت رجالتي تلم الموضوع للأسف انا اتغيرت مع الكل وبحزن ودموع : كل يوم كنت برجع البيت ارتمي فى حضنك وفضل اعيط وتحايل عليك انك تصحى بس مكنتش بتصحي كل يوم على نفس الامل كل يوم على نفس الحب بس فى المقابل انت مهتمتش بيا صحيت وهتميت بنفسك وانا اولع
كينان بحزن و دموع : لا والله ابدا انا كان نفسي ترجعي تلقيني واقف على رجلي
ميرال بصراخ ودموع غزيرة : تبقي غبي لو مفكر اني معرفتش انك فقوت فى نفس اليوم اصلي للاسف الشديد كبرت وكبرت اوى القصر كله من اول الباب الخارجي لغاية جوا كله مرشق كاميرات وميكرفونات علشان اشوف مين معايا ومين ضدي علشان محدش يقدر ياذيك ولا ياذي ابني ولا امي علشان افضل أتفرج عليك وطمن انك فى امان علشان تفضل ادام عنيه طول مانا برا البيت علشان اي حد يفكر يلمسك اكله بسناني لكن انت موتني بالبطئ كنت فاكرة انك بتحبني بس للاسف طلعت بتكرهني اوى مفرقش معاك الفترة اللى عشناها مع بعض مفرقش معاك خوفى و رعبي
جلست تبكي بحرقة فجلس كينان على الارض تحت قدمها
كينان بدموع : والله ابدا انا كان نفسي ترجعي تلقيني واقف على رجلي والله العظيم انا مش بحبك انا بعشقك اسف طفلتي اسف والله مكنت أقصد حاجة
ميرال بدموع : وانا كمان اسفة كينان انا محتاجة ابعد ابعد كتير علشان تعرف قد ايه انت وجعتني
كينان برعب : لا اوعي تسبيني لوحدي انا محتاجك ميرال لا علشان خاطري وحيات حبي ليكي بصي عقبيني ذي منتي عاوزة بس اوعى تسبيني ونبي انا هموت من غيرك
مها بغل : متسبها كينان تغور فى 60 داهية
أيار بغضب : متخرسي يا بت داهية تاخدك
كينان وهو يقف ويتجه لها : انتى واقفة فى بيتها وبتعلي صوتك عليها وكمان بتدعي عليها يبقي لازم تتربي
نزل كينان على وشها بالقلم وقعت على الارض فأسرع لها جمال وشالها واجبرها على الصعود الى الاعلي ومعها ليلي
ميرال بدموع : شفت اهي ديه عينه صغيرة ولسه كتير اوي
قامت ميرال وتوجهت الى الباب ولكن وجت كينان يحضنها من ظهرها ودموعه تنزل عليه فتقلم قلبها عليه
كينان بدموع : ونبي متسبيني طفلتي بصي خليكي هنا وانا همشي ومش هتعرف طريقة تاني بس خليكي مع ابنك
ميرال وهى تبعد : بردو هتبعد يعني مش مكفيك 6 سنين بعيد عن ابنك ولسه هتبعد تاني ابعد كينان أبعد براحتك بس مترجعش تقول سمحيني لان وقت السماح خلص
كينان بقله حيلة : طيب عاوزة ايه وانا اعمله
ميرال بتنهيدة : ماشي كينان انا هفضل هنا بس مش هتقرب منى خالص
كينان بخبث : موافق يا غزالتي
ميرال : مش مستريحة ليك بس الصبر
جابر : تعالى يا بني بقي اتعرفك عليك اصلك واخد بنتي حبيبتي
صفية بغيرة : متقولش عليها حبيبتي
ميرال بضحك : وانتى غيرانة صفصف
صفية : متلم مراتك كينان علشان مقمش اضربها
ميرال : انا اصلا بدور لبودي على عروسة خليه يجدد شبابة اصلك بصراحة عجزتي
صفية : انا عجزت يا عود قصب يا معفنة
ميرال : ليه يا صفصف عود قصب مش احسن منك يا تخينه ونبي لسه متقدملي عريس ذي القمر طول بعرض بعيون زرقا بشعر اسود ناعم بصراحة هجدد نسب العيلة
كينان بغضب : عريس مين يا عرسة
ميرال ببرود : عريس متعرفش العريس اللي بيلبس شبكة وبيكتب الكتاب وبيقضي احلى ليالي معاه ااااه امتى تيجي بالسلامه يا شاكر
كينان بابتسامة شر : احنا فعلا كبرنا وبنكلم على الليالي الحمرا والله عال الله يرحم لما كنتي قطة مغمضة وانا عرفتك كل حاجة
ميرال بدلع : منكرش كنت صغننه ومبعرفش بس دلوقتي اكيد هعرف ومفيش كسوف ولا ايه رايك
كينان بغمزة ووقاحة : طيب متيجي نجرب وما شاء الله القصر مليان سراير قولتي ايه
ميرال بضحكة خليعة : ميحكمش كان فيه وخلص يا اوحي يا رب ترجع بالسلامة يا شيكو
كينان بارف : شيكو بقي في ايه راجل يبقي كده
ميرال : مش احسن من كينو بتبقي شبه الكيمو كونو
كينان : اخفي من وشي علشان ناوي على إعادة تربية ليكي
ميرال بدلع : هنا ولا فوق
كينان : بت اتعدلي علشان معدلكيش
ميرال : ونبي اعدلني
كينان : بس كده تامري
رماها على الحائط وسبتها واخذ شفايفها فى جوله طويلة وممتعة وقاسية وهى بدورها وضعت اديها على شعره وقربته منها بشده
وبعد لحظات كانت ميرال تبعده عنها بشده وتنظر له بغيظ وهو يضحك ويغمز لها
ايهم بتصفير : اصلي يا معلم
ميرال بغيظ : اخرس يا حيوان
أيار ضحكة : جاااااااامد هى فين صوفيا شكلي هخاوي ايهم
ايهم بغيظ : انت لسه فيك نفس
ميرال بعيظ : وحيات امك و انت اياري
صوفيا : أيار في عينك عندك جوزك من بوسة وقعتي وانا قولت الواد هيتمرمط طلعتي موكوسة
ميرال : شايف بودى العيال دول بيقولو ايه
جابر بحنان : معلش يا روحي أصلهم سفله و ****** خليكي انتى العقلة
صفية : شوف البت لسه متباسه وهى اللى سحبت الراجل وجاية تشتكي
ميرال بطفولية : والنعمة مانا قاعدة هنا بس ها
صعدت ميرال الى الاعلي وضحكات الجميع خلفها وبعد فترة وجدو الخدم يحملون ملابس كينان ويضعوها أمامه
ريتا بأدب : مستر كينان الأميرة بتقول لحضرتك فى أوضة فى الجنينة هتقعد فيها
كينان : ليه هو القصر اوضه مليانه
ريتا : مش عارفه مستر كينان ديه أوامر الأميرة
عفاف بضحك : روحي انتى ريتا شكلها هتربيك اللى معرفتش اربهولك هتربهولك ميرال
كينان : هي ليه بتقول عليها الاميرة
ايهم : لان ده لقب ميرال من اول يوم نزلت فيه الشغل اي واحد كان بتتفق معاه على صفقة كان بيعاكسها وبقولها أميرة مدلله فطلع عليها الاسم
جابر بفخر : طبعا لازم اسمها يسمع مش حفيده جابر الصرفي
صفية : ربنا يحميها يا رب
كينان : احم هو ايه اللي حصل يوم الولاده انا عاوز اعرف
أيار : بلاش كينان عوض ابنك و مراتك الفترة اللى فاتت ونسي
كينان : عاوز اعرف من فضلكم
ايهم : حاضر كينان بس من فضلك اهدى علشان اللى هتسمعه صعب
ابتدا يحكى ايهم كل شي عن يوم الولادة وقد ايه هي اتعذبت
كينان بكسرة : وهى استحملت كل ده اذاي
ايهم : هى ادامنا عدت الموقف بس الله وأعلم بينها وبين نفسها عملة ايه
صفية : ونبي يا بني براحة عليها هى غلبانة وطيبة بلاش تزعلها ولا تسبها
عفاف : يزعلها ويسبها دانا كنت قتلته
كينان : حد يسيب روحه وقلبه وحياته
أيار : طيب اطلع صالحها بقي
صوفيا : عوزة بعد 9 شهور اشيل بيبي جديد بس تكون بنوتة بليز كينان
كينان بضحك : بيبي مش لما اعرف المسها ديه رمت هدومي يالا ربنا المستعان
محمد : سمعت العيلة بين ايدك
ايهم : ربنا معاك شيد حيلك
كينان بضحك : والله حاسس انى هنزل اول مطلع
عفاف : انا هخليهم يجهزو الغداء زمانها يا عيني جعانة
بعد مرور نصف ساعة كانت السفرة جاهزة من خيرات الله والجميع يجلس فى انتظار نزول ميرال
بعد دقائق نزلت ميرال بدي ابيض حمالات وجيب ازرق لمنتصف الفخد وجاكت ابيض على اديها وجذمة و شنطة كريمي ونزلت
نزلت ميرال وهى تتحدث فى الهاتف بغضب واسرعت الى الاسفل
ميرال بغضب : ايهم مالك ادهم ورايا بسرعة
ايهم : في ايه
ميرال بعصبية : فى مصيبة علشان مشغلة معايا اطفال يالا
خرج الثلاثة خلفها وركبت ميرال السيارة ووجدت كينان يجلس بجوارها لم تعلق ولكن اكتفت بالنظر على التليفون
كينان بحنان : ممكن تهدي وكل حاجة هتبقي كويسة
ميرال : أهدى انا بيتي هيتخرب
مازن : مدام ممكن تهدي وكل حاجة هتتحل بلاش تقلقي
ميرال : اطلع على هناك
انطلقت السيارات خلف بعضهم بسرعة عالية حتى وصلو الى شركة الامبراطورة ونزل الكل وتوجهو ولم يقدر احد علي الوقوف أمامه حتى فتحت ميرال لأي المكتب ودخلت وجدت انجي و عاصم و مروان و ماهي وادور يجلسون فى انتظارها
ميرال بغضب : ممكن أفهم ايه شغل العيال ده ادور
ادور : المفروض اسالك نفس السؤال ميرال
ميرال : نعم احنا هنستهبل
انجي : أهدى ميرال وقعد خلينا نتفاهم اقعدو شباب
كينان : حتى انتى كمان يا قردة كبرتي وعقلتي
انجي بفرحة : كينوووووو
مروان بفرحة : كينان عبدون
أسرعت انجي و مروان فى احتضان كينان ورحبو بيه بشده وبعد ذلك جلس الكل
عاصم بغيرة : ماشي انجي ماشي
ميرال : افهم ادور
ادور : انا حد اتصل بيا وقالى انك بتلغي العقد فستغربت وكمان وصلي فيديو ان مجمع المدارس بينهد علشان كده جيت بسرعة
ميرال : اذاي يعني انا الغي العقد وكمان المدارس بتنهد
مالك : المهندس رعد الحديدي اكدلى دلوقتي ان المشروع شغال بنفس الكفاءة
ادور : طيب اذاي
انجي : في حد بيلعب بيكو
ايهم : احنا لازم نعرف هو مين
اخذ الكل يتكلم ولكن ميرال تنظر للكل فى سكوت تام و كينان ينظر لها بستغراب
عاصم : ميرال ميرال
ميرال : نعم
ادور : هنعمل ايه
ميرال بابتسامة شر : هنفذ اللي هو عوزة وزيادة فين مازن
مالك : برا
توجهت ميرال الى الخارج وأدخلت مازن ووقفت تتكلم معه وهو ينظر لها بخبث
ادور : قول حاجة ربنا يستر ميرال نوية على مصيبة
انجي بابتسامة : البت ميرال بقت جامده
ادور : انت بقي كينان عبدون حمدلله على السلامة يا راجل بصراحة مراتك قوية
كينان : طبعا مراتي جامده
ادور : كل الصفقات لازم تاخد نسبة 70 % وأي حد تاني 30 %
ايهم بضحك : متنساش المصنع اللي اتعملي بلوي الدراع
ادور بغيظ : متفكرنيش ديه شطانه ذي ناس
ميرال : كل واحد عنده كلمه يلمها فى بقه ويشرب وراها ماية
ايهم : هنعمل ايه
ميرال بطيبة : هننشر خبر فسخ العقد وبعد أسبوعين افتتاح المجمع وبالليل حفلة كبيرة وانت هتظهر فيها
ادور : طب معلش سؤال بس انتى ناوية على ايه
ميرال بطيبة : ولا حاجة ناوية على كل خير عمو
ادور بسخرية : دانتى اللي عمو يا كبير صح احترس من النساء
انجي : مالك يا عم متهدى على نفسك مالبت قاعدة طيبة و هادية
ايهم : طيلة اوى الله يرحمه كان طيب
كينان : لحظة واحدة بردو انا مش فاهم هو ايه اللي هيحصل ومشروع ايه
ميرال : مفيش عملين مجمع مدارس هل مستوي دولي وفى منه جزء داخلي وهى اكبر مدارس فى الشرق الأوسط والافتتاح بعد اسبوعين وهيحصل حفلة كبيرة بالليل بالمناسبة ديه وبمناسبة رجوعك لينا بالسلامة
ايهم : اللي يشوفها دلوقتي ميشفهاش من ساعتين حمل وضيع يا روحي
ميرال : مش هرد بس جدو جابر و خالو أيار هما اللي هيردو
ايهم بسرعة : انا مقولتش حاجة
ميرال : ودلوقتي المفروض البيه يهددني بالقانون والعقد والشرط الجزائي
ادور : اى شرط جزائي آخر مرة حطينا شرط كان اول صفقة عربيات بينا
ميرال : تصدق انك خنقة انا ماشية
غادرت ميرال وكينان والباقي وعادو الى القصر وتوجه مالك الى منزله و ادهم الى منزله
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى غرفة ميرال
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كانت تنام بهدوء و راحة على السرير وهى ترتدي إحدى القمصان المغرية التى تركتها منذو حادث زوجها ولكن جاء الوقت لاعادة لبسهم وبعد فترة شعرت ميرال باحد يدخل الغرفة ويجلس بجوارها وعندما وصلت رائحته علمت بأنه كينان فنامت بهدوء
نام كينان بجوارها وضمها لحضنه ووضع قبلة جميلة على شفايفها ورفعها على صدره العاري فضمته ميرال ونامت بهدوء
ابتسم كينان على تلك الطفلة مهما كبرت ستظل صغيرته و مدللته و طفلته اللزيزة واخيرا نام حست ميرال بانتظام انفاسه فعلمت بانه نايم فرفعت وجهها ونظرت ليه وقبلته وعادت الى صدره ونامت على وجهها ابتسامة سعيدة
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مر الأسبوعين سريعا ونتشرت شائعة فسخ العقد بين شركات K . A و شركات الفريدو واخيرا جاء يوم الافتتاح الذي امنه الحرس بمساعدة ايزاك ومازال مازن مختفي منذو أسبوع واستطاع كينان التحرك مثل الاول بسهولة ويسر
يوم الافتتاح
🌺🌺🌺🌺🌺
صحيت ميرال ونسحبت من احضان كينان وتوجهت الى الحمام واخذت دش وخرجت وهى ترتدي البورنس وكانت تسب وتلعن فى نفسها وغبايها فتحت الباب بهدوء وجدت كينان كما هو فاسرعت وتوجهت الى غرفة الملابس وارتدت ملابسها وصلت بعد ذلك لبست فستان اسود مع حزام جملي وشنطه سوداء فى تايجر وجذمة تايجر ولفت وجدت كينان يشاهدها بستمتاع فخرجت جري وتوجهت إلي غرفة ابنها
وجدت ميرال ابنها يرتدي بنطلون ابيض وقميص ازرق ويضع على كتفة تيشرت ابيض
ميرال بغمزة : هو حضرتك مرتبط
ريان بحب : لو هرتبط بيكي موافق
ميرال : حبيبي يا رينو
ريان : حبيبتي يا ميمو
أطلقت ميرال ضحكة رنانة تشاركها ريان الضحك كان كينان يشاهدهم فنزل لمستوي ريان ووضع قبله على رأسه وباس خد ميرال
مر الافتتاح على خير وجاء الليل تألق كينان ببدلة باللون الاسود واسفلها قميص ابيض وكرفته باللون الاسود ورتدي ريان مثل ابيه اما الأميرة المدلله فتالقت بفستان باللون الابيض فالاسود ورفعت شعرها للاعلي وكتفت بالسلسلة والخاتم هدية كينان فقط وخرجت وجدت زوجها و ابنها يقفون فى انتظارها
ميرال بابتسامة جميلة : امممممم احلى رجلين فى حياتي جاهزين
ريان : انا هروح لموكا وانت بابي انت مع مامي ومشي
كينان بحب : قمر يا عمري طول عمرك لسه مش علو تسامحيني
ميرال : لا مش هسامحك
كينان بخبث : يبقي انتي اللى اخترتي
نزلت ميرال فى ايد كينان وامامهم ريان ومليكة وخرجو للجنينة ووجدت الجميع ولم ترجمها عدسات الكاميرات توجهت ميرال ومعها كينان الى المكريفون و وقف بجوارها ادور و كينان وايهم و ريان
ميرال : برحب بجميع الحضور من صحافة و رجال أعمال و سيدات أعمال وطبعا عيلتي وأصدقائي طبعا الكل بيسال ليه الحفلة المرة ديه فى بيتي علشان فى اكتر من حدث أولهم افتتاح مجمع المدارس ثانيهم استمراري فى العمل مع أدور الفريدو وأهم وأجمل وأعظم حدث ان ذي النهاردة من 35 سنه اتولد جوزى و حبيبي و عشيقي و صديقي صديقي و أخويا و ابويا كينان عبدون النهارظة حبيبي وصل الدنيا ونورها وانا اتخلقت علشانه ابكل كان عارف انه تعبان والحمد لله بقي بصحة وعافية وفى نهاية الكلمة بشكر السادة الحضور اتمنى ان تستمتعو بالحفله
اقترب ميرال من كينان وكانت تنظر له بحب و عشق
ميرال بحب : كل سنة وانت طيبي يا عمري
وضعت ميرال قبله على شفايف كينان امام الجميع فضمها لحضنة وتعمق فى القبلة وبعد عنها وعمزلها
التقتت عدسات الكاميرات ما حدث بينهم واخذهم الحرس وغادرو القصر
مرت ساعتين وبتدا الضيوف فى المغادرة واحضرت الخادمة كأس عصير لميرال فشربته وبعد دقائق سقطط مغشي عليها بين احضان كينان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى جزر المالديف
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كانت تنام ميرال بعمق على السرير وبتدا تصحي وجدت نفسها فى غرفة غريبة و فستانها مرمي على الكرسي ووجدت على جسدها قميص رجالى ورائحة كينان تملي القميص
قامت وتوجهت الى الخارج وجدت نفسها امام بحر من اروع ما يكون وبعد قليل وجدت كينان يحضنها ويلفها ويقبلها بحب وعشق وحملها ودخل الى الداخل ووضعها على السرير ولم يفارق شفايفها وسكت شهرزاد عن الكلام المبارح { واللعب رجع تاني منور يا كينو يا جامد 😉😉😉😉 }
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
- مر شهر وعادت العشاق من شهر عسلهم الجديد
- استمرار ميرال و بجانبها كينان فى العمل
- التحاق ريان الى المدرسة
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مرت الأيام والليالي وفات أكثر أكثر 5 أشهر وسقطت ميرال مغمي عليها وبعد فترة فاقت ميرال ووجدت بدر وكينان بجوارها وعلمت بحملها من حبيبها للمرة الثانية
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
حبيبي عبر الزمن
الحلقة الأخيرة
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
توقفنا عندما علمت ميرال بحملها ولكن كان بداخلها خوف و رعب من القادم ولكن لم تبين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى غرفة ريان
🌺🌺🌺🌺🌺
عندما علم بحمل امه لم يغادر الغرفة ولم يتكلم مع احد حتى اتصالات موكا لم يرد عليها وكان يجلس حزين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى الاسفل
🌺🌺🌺🌺🌺
ميرال : ريتا ريتا
ريتا : نعم مدام
ميرال : فين ريان
ريتا : ريان فوق فى غرفته منذو الصباح ولم يتناول افطاره ولا يتكلم مع احد
ميرال بلهفة : ليه هو تعبان
ريتا : عوزة الصراحة انا حاسة انه زعلان علشان انتي حامل
ميرال : نعم ليه
ريتا : غيران من النونة لتاخدك منه وتسبيه لوحدة
ميرال : طيب متعملوش اكل انا هنزل انا وهو نعمل
ريتا : تمام مدام
صعدت ميرال الى غرفة ريان وجدته يجلس على الارض ويحتضن الدبدوب فجلست بجواره ونامت على رجله وغمزلت له
ميرال بابتسامة : حبيبي ماله
ربان : لا تعليق
ميرال بابتسامة : حبيبي مش بيرد ليه هو زعلان من ميمو حبيبته
ريان : هو انتى هتبطلي تحبيني
ميرال وهى تجلس : ليه بتقول كده انت ابني وحبيبي وحياتي كلها
ريان بدموع : بجد يعني النونة اللي هتيجي مش هتحبيها اكتر منى
ميرال : مين اللي بيسافر معايا
ريان : انا
ميرال : مين اللي بينام فى حضني
ريان : انا و بابي
ميرال : مين اللى بيلعب معايا
ريان : انا
ميرال : مين اللى هيحب ويعلم النونة كل حاجة
ريان : لا تعلق
ميرال : انت اللي هتعمل ليها كل حاجة وانت كمان إللى هتسميها وانت كمان اللى هتعلمها تتكلم وتاكلو تشرب بس عمري مهحب النونة اكتر منك عارف ليه لأنك ابني البكري اللي شفت الموت علشانه اللى حاربت الدنيا كلها علشان يوصل الدنيا اوعي فى يوم من الايام تكره النونة ولا تكرهني ايوة أما فرحت بالنونة بس بردو خايفة و مرعوبة من اللى عشته قبل ولاتك وأصعب يوم ساعة ولاتك خايفة يحصل تاني والماضي يتكرر تاني انا مش هقدر اتكلم مع كينان بس بتكلم مع ابني الكبير اللى بيفهمني من نظرة انا خايفة ريان خليفة اوى
ريان : اوعي تخافي مامي انا معاكي وهحميكي انتى و النونة و بابي انا راجل وهحميكم واوعدك من اللحظة ديه النونة مسؤلة مني لغاية اخر يوم فى عمري
ميرال : ربنا يخليك ليا يا عمري
ريان : ويخليكي ليا يا ميمو
ميرال : ايه رايك نجهز الاكل النهاردة انا وانت وبس
ريان بفرحة : ونعمل كيك شكولاته
ميرال بسعادة : ونعمل كيك شكولاته
نزلو المطبخ وامرت الخدم بالمغادرة وبتدو يصنعون الاكل وبعد انتهائهم منه ابتدو يعملو كيك الشكولاته ورمو على بعض دقيق وصوت ضحكاتهم تملي القصر
عاد كينان من الشركة ووجد امه تجلس تقرا القرآن فتوجه إليها وقبل راسها وسمع أصوات ضحك وسألها وأخبرته ان ميرال و ريان يصنعون الاكل فتوجه الى المطبخ وجده ساحة من الحرب والدقيق فى كل مكان وكان الثنائي المرح يتناولون الشكولاته بتلزز
كينان : وانا عاوز العب
ريان بضحك : لا مش هتلعب معانا
ونظر لأنه وفى لحظة واحدة كان كينان يمتلي بالدقيق وسط ضحكاتهم
كينان : والله مانا سايبكم
ميرال : اجري يا ريان
ريان : اجري يا مامي
جريت ميرال و ريان وخلفهم كينان وأمسك ميرال وفضل يرمي عليها الدقيق
وبعد فترة صعد كينان و ريان اللى الأعلى حتى يبدلو ملابسهم وتركو ميرال تنهي باقي الكيك
صعدت ميرال الى غرفتها وجدت كينان يخرج من الحمام عاري الصدر فقط بشكير على الجزء السفلي فنظرت له فغمزلها
كينان : تعرفي ان الجو حار متيجي ناخد دش مع بعض
ميرال : بطل سفاله
كينان ببراءة : انا يوفر الماية اوعي تفهميني صح
ميرال : يا روحي يالا روح البس علشان انا جعانه
كينان وهو يحملها : وانا كمان جعان تعالي بقي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور شهرين
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
علمت ميرال بأنها حامل فى بنت وهذا أسعد ريان بشده
ريان : مامي عاوز فلوس كتير اوي
ميرال : ليه يا رينو
ريان : عاوز انزل اشتري هدوم ولعب لروما
كينان : مين روما تقصد موكا
ريان : لا روما أختي اللي مامي وكلها فى بطنها
ميرال بضحكة رنانة : وكلها ماشي يا عم ريان انزل مع فارس وهات كل حاجة وبعت الفواتير على المجموعة
ريان : ماشي
كينان : انا هسمي بنتي ام سحلول
ميرال بشر : ام سحلول فى عينك
ريان ببرود : خليه يتكلم براحته انا هسمي اختي روما وانتى بلاش عصبية علشان متتعبيش
ميرال : ماشي رينو
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مع دخول ميرال الشهر السادس أصبحت تخاف بشدة واحضرت الكثير من الحرس مما أقلق كينان و مازن عليها
مازن : مالك ميرال
ميرال : مفيش
مازن : انتى خايفة من ايه
ميرال : انا مش خايفة
مازن : انتى مرعوبة وانا عاوز اعرف ليه
كينان : وانا كمان عاوز اعرف
ميرال بصراخ : قولت مفيش حاجة خلاص خلصنا
كينان بغضب : لا مخلصناش ولازم اعرف
ميرال بهسترية : عاوز تعرف ايه اني بقيت فى الشهر السادس نفس الشهر اللى حصل فيه الحادثة نفس الشهر اللى دخلت فيه فى غيبوبة نفس الشهر اللى شفت فيه العذاب و الموت طيب ايهم و خالي قدرو ينقذوني انا وابني طيب المرة ديه لو حصل اللى حصل زمان مين هيساعدني والله العظيم لموت نفسي وموت بنتي معايا علشان كده مفيش خروج برا البيت وممنوع تركب عربية انا مش مستغنية عنك حتى انا مش هسيب البيت ويوم الولادة هولد هنا ومن بكرا هكلم بدر يجهز أوضة ولاده كاملة انا مش عاوزة يحصل معايا تاني اللى حصل مع ريان وانا بولده
ايهم وهو يضمها : شششششش اهدى انا جمبك متخفيش وهفضل جامبك لغاية الولادة الى حاجة انتى عوزاها هتتنفذ ماشي
ميرال بدموع : بجد ايهم بجد
ايهم : بجد يا قلبي بس اهدي
صوفيا بدموع : تعالى يا بنتي استريحي فوق
ميرال بدموع : وكينان
أيار : مش هيخرج برا القصر
صعدت ميرال مع صوفيا و بسنت الى الاعلي
مازن : انا عاوز افهم في ايه
ايهم بحزن : اللي حصل محدش يستحمله ولا يعيشه
مازن : احكي انا سامع
حكي ايهم لمازن كل شي
مازن : مين الست ديه
ايهم : محدش عارفها حتى الرجالة اللى خطفوها ميعرفوهاش وكنت طحنهم ضرب وعذاب
مازن : يستحيل تكون مها او ماجدة فى حد تاني
ايهم : أقصد ايه
مازن : مين كان عدوها زمان
كينان بحزن : عدوها ميرال كل حايتها كانت بتعمل اكل و شرب
مازن : طب مين
أيار : كلنا هنجنن انا كلمت صوفيا من يومين مكنتش مظبوطة علشان كده جينا نطمن عليها
مازن : ايه رايك تسافر الصعيد شوية اهدي أعصابها
ومتنساش انها حامل وكده غلط عليها
ايهم : ديه مانعا الكل من الخروج تقول سفر
مازن : هنطلب من الدكتور يديها مخدر لغاية السفر
ايار : مازن بيتكلم صح
كينان : خلاص هكلم بدر ونشوف
وبالفعل وافق بدر على السفر واعطو لها المخدر وحملها كينان وتوجهو اللي المطار وتوجهو الى الصعيد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في الصعيد
🌺🌺🌺🌺🌺
في صباح اليوم التالي لوصولهم اخذ كينان ريان وتوجهو الى الاسطبل واخذو فرسة ولفو بيها
فى الاعلي
🌺🌺🌺🌺
صحيت ميرال ووجدت نفسها فى غرفة غير غرفتها ووجدت نفسها ترتدي قميص نوم ووجدت فستان على الكرسي فلبسته بسرعة ونزلت بسرعة وبتدت ملامح البيت تظهر وعلمت بأنها في الصعيد
ميرال بصوت عالي : كينان كينااااااااااااااااااان
خرج كينان بسرعة من المندرة ووجدها أمامه بشعرها المنكوش وعيونها الحمرا
ريان : مامي أخيرا صحيت
ميرال : اطلع فوق
ريان : مامي
ميرال : اطلع وانا جاية وراح
صعد ريان ونظرت للجميع
ميرال : لو جري ليا ولبنتي وابني اي حاجة عمري مهسمحكم وانت كينان اللي اخترت والله فى سماه لو حصل ليك حاجة حتى لو حدش لكمل عليك مفهوم انا طالعة لابني
صعدت ميرال ونظرو لبعضهم وضحكو
ايهم : عارف شكل الأيام اللى جاية عنب
مازن : انا مش متفائل
كينان : برا يا حيوان منك ليه
محمد بضحك : ربنا يستر
ليلي بضحك : كانت شبه الساحرة الشريرة ناقص مقشة وتبقي ذيهم
جمال بضحك : والله صح
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور اسبوع
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
استطاع كينان مصالحة ميرال وفى صباح يوم جديد ارتدت ميرال فستان صيفي باللون الازرق وتركت لشعرها الحرية
نزلت ميرال الى الاسفل ووجدت الجميع على السفرة فجلست بجوار كينان
ميرال : الله فطير انا جعانة اوى
عفاف : كلى بالف هنا وشفا
جلست ميرال تأكل بستمتاع ولكن كان لكينان رأي أخري فقام بوضع ايده على رجليها وبتد يرفع الفستان ويلعب على فخدها فقامت برمي كوب المياة على ملابسه
قام كينان بسرعة وهو ينظر لميرال بصدمة فهنا أطلقت ليلي و عفاف ضحكات رنانة وشاركهم محمد الضحك
ليلي بضحك : قوم كينان غير هدومك
كينان : تعالي ساعديني
ميرال : جعانة ساعد نفسك
عفاف بخبث : قومي يا بنتي
ميرال : لا هو خلاص كبر وهيعرف يلبس لوحده جعانة يا بشر
قام كينان بقطع قطعة فطير وحشرها في فمها وصعد الى الأعلى تحت ضحكات ليلي و عفاف
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
أصبحت ميرال فى نهاية الشهر السادس و شعرت بتعب شديد أسفل معدتها فتصلت على بدر حتى يأتي الى الصعيد فاخبرها لأنه بالفعل اتي فى الأمس
بدر : صباح الخير
كينان : صباح النور اذيك يا بدر
بدر : فين ميرال
ايهم : نايمة فوق
بدر : طيب تعالي نطلع مراتك تعبانه اوى فوق
صعد كينان وخلفة الباقي يجرو حتى وصلو الى الغرفة ودخلو وجدوها تبكي و تتألم فكشف بدر عليها وأمر كينان بحملها والتوجه إلي المستشفي
ذهب الجميع الى المستشفي ووضعوها فى جناح من الغد وهو اول يوم فى السابع موعد ولادتها
ريان بخوف : مامي انتى كويسة
ميرال بتعب : ايوه يا حبيبي كويسة
ريان : هو انتى بكرا هتجيبي روما
ميرال : ايوه حبيبي عوزاك تخلي بالك منها وتحافظ عليها ماشي
ريان : حاضر مامي هخلي بالى منك و من روما و من بابي و حبيبتي موكا
ايهم بغيظ : ملكش دعوة موكا ياض انت
كينان : اخرس ايهم وانتى حبيبتي حاولى تنامي شوية
ميرال : عوزة انام فى حضنك
كينان : يالا هونا شوية عوزين ننام
ايهم : واطي
غادر الجميع وفضل كينان معها ونام بجوارها فضمها لحضنة ونامو حتى الصباح وقد وصل شاكر مع جده جابر و صفية ودخل معها العمليات
رفضت ميرال الدخول بمفرضها للولاده وأخذت كينان معها وبعد مرور ساعة خرج كينان يحمل بيبي صغير ودموعه تنزل ونزل امام جده وابنه
كينان بفرحة و دموع : بنوتي الحلوة وصلت بعد تعب امها
ريان بفرحة : روما حبيبتي حمدلله على السلامة أخيرا جيتي هاتها بابي
كينان : انا هسمي بنتي نعسة
ريان ببرود : امشي يا كينان من هنا مش ناقصة الحكاية والله
بعد مدة انتقلت ميرال الى الجناح وفتحت عيونها ولم تجد البيبي فامرت كينان باحضارها وبالفعل جابها وحملتها وباستها
ميرال : حلوة روما ريان
ريان : حلوة بس صغننه انتى كنتى بتاكلي كتير راح فين الاكل ده
ضحك الكل على كلامه ومر الوقت على خير
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور اسبوع قام كينان بعمل عقيقه كبيرة ودبح فيها لابنه و لبنته وفرقها على اهل البلد { معفن كينان انا جعانه وهو بيفرق على الناس 😏😏😏😏 }
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور 16 عام
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
- أصبح ريان يبلغ 22 عام واصبح له كلمه فى السوق
- أصبحت روما تبلغ 16 عام وجميلة جدا وعلى قدر عالى من الذكاء
- أصبحت مليكة تبلغ 18 سنه ونصف
- اما ميرال فبلغت 41 عام ومازالت جميله كما هي
- اما كينان فأصبح يبلغ 51 عام
- لم يعلم أحد من كانت وراء اختطاف ميرال ومحاولة قتلها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عاد ريان من الشركة وجد ميرال تجلس على الكنبة فقام برمي جاكت البدلة ونام على قدمها فوضعت قبله على رأسه
وفى لحظة واحدة كان ريان على الارض وكينان ينام مكانه فجلس مكانه
ريان : والله ظلم وفترا على فكرة ديه امي وليا حق فيها
كينان : اخرس يا حيوان وروح حب فى موكا ملكش دعوة مراتي
روما : رينو حبيبي حمدلله على السلامة
ريان : حبي الصغنن عامل ايه
روما : كويسة على فكرة موكا تعبانه
ريان بلهفة : تعبانة مالها فيها ايه انا كنت بكلمها مش شوية بس مردش عليا انا هسافر حالا هكلم المطار يجهزو الطيارة
ميرال : اهمد يا بن الهبلة ده دور برد
ريان وهو يخرج : لا مش برد سلام
كينان : يا هبل يا مجنون ده ايهم هيولع فيه
روما : بابي مش هيسلم على روما
كينان : هو انا قدر تعالي يا قلبي
حضنها وباس راسها و خدودها وفضل يلعب معها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فى امريكا
🌺🌺🌺🌺
انتفض الكل على صوت خبط شديد ودخول ريان بسرعة ونظر لهم وصعد بسرعة الى غرفة موكا وجدها تنام على السرير وتحتضن الدبدوب
ريان بلهفة : موكا يا عمري مالك فيكي ايه
موكا : ريان وحشتني اوي انا كويسة كان دور برد بس
ريان : قومي البسي علشان نروح المستشفي
ايهم بغيظ : يعني انت جاي من مصر لهنا علشان الهانم تعبانه شوية
ريان بحنان وهو ينظر لها : واجي حتى لو صوبعها تعبان مفيش ذي موكا
موكا بدلع : ربنا يخليك ليا يا قلبي
ايهم : بس يا بت وانت برا
أخذه ايهم و نزلو وسلم على أيار و صوفيا وجلس معهم وبعد فترة نزلت المجنونة ورتمت فى حضن ريان واخذها وغادر بسرعة عندما كان ايهم يتحدث فى التليفون
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور بضعه أشهر فى قاعة من افخم قاعات مصر كان هناك حفل زفاف ريان عبدون على طفلته و معشوقته مليكة الصرفي في حدث تاريخي ضم اكبر واعظم رجال الأعمال فى مصر و العالم
يوسف : مبروك يا رينو
ريان : حبيبي يا جو
كينان بحب : كبرت يا حبيبي وهتتجوز ااااه يا ابن الكلب كبرتنا
ميرال بفرحة و سعادة : كبرك انت لاكن انا اللى يشفني يقول عنى اخته الكبيرة مبروك يا ابن عمري و قلبي و حياتي وحضنته
ريان وهو يحضنها : ربنا يخليكي ليا يا أعظم واحن واجمل ام فى الدنيا كلها
روما : وانا مليش دعوة حلوة
ريان بحنان : انتى اختى وبنوتي الحلوة عبقرية العيلة يعني ما شاء الله عندك 16 سنه وقربتي تخلصي جامعة
روما بفخر : ذكاء يا باشا ذكاء
ريان بهمس في اذنها : تقصدي هكر يا عمري
روما بهمس : اتعدل خلي الفرح يكمل انت عارف انى مجنونة وممكن اخربه
ريان بضحك : حبيبي قلبي يا صغنن
بعد فترة نزلت مليكة بين ايدي جدها وسلمها لريان
أيار : مش هقولك خلي بالك منها لا انا عارف انى مسلمها لراجل ممكن يهد الدنيا علشان يحافظ عليها ربنا يحميكم يا رب ويسعدكم
ريان : انت عارف جدو انها فى عيوني انا مش بحبها انا بعشقها ربنا يخليك لينا يا رب
نظر ريان لمليكة قلبه وكان فستان ملكي فخم وجميل
رقص ريان وهو يحتضن معشوقته بحب وسعادة وبعد فترة غمز لروما وفى احد واحدة كانت القاعة تفتح من الأعلى وينزل رافعة حملت العرسان ورتفعت مرة أخري كان الجميع يعتقد بأنها جاء من الفرح ولكن وقفت روما وامسكت الميكروفون واخبرتهم بانتهاء الفرح و سفر العرسان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
لن أقول يتبع ولكن سأقول سأقول لقاء فى رواية جديدة
اتمني ان تكون نالت اعجابكم وان تكون أضيفت لمجموعة روتياتي التى نالت رضاكم واعجابكم
وكما اقول دائما مع انتهاء كل رواية
لن يتوقف عقلي و قلمي عن الكتابة
دمتم فى رعاية الله وأمنه