![]() |
مجنونه كبير الصعيد
رنا احمد عماد ✍️
البارت التاسع والعاشر والحادي عشر والثاني عشر
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
في المستشفي .
كان يقف سليم وهو ينظر إليها بعشقا خاص به حقا قد عشقها ذلك الصعيدي وانتهاء الأمر أعلنها بكل وضوح دون خجل فاصبح بعشق تلك المجنونه الذي سيفديها بروحه إذا لزم الأمر ليبتعد عنها بخبث ومكر.
/ايه رايك عاد بوسه اصلي مش كده .
نور وهي تتدفعه بغيظ وخجل /ابعد كده انا مش عارفه اذا سببتك تعمل كده هي دي اخلاق الصعايده برضه ي كبير الصعيد .
سليم بابتسامه جذابه /الصراحه لا علشان منظلمش الصعايده انا الي منحرف شوي ودماغي رايحه مني واصل والبركه فيكي .
نور بضحكه ساحره/هههه فيه ده فعلا عندك حق فاجتني.
سليم بابتسامه ساحره /ولسه هفاجاك اكتر واكتر ي نور .
نور بدموع وهي ترتمي في احضان سليم /انا خايفه اوي ي سليم اوعا تسبني اوعا .
سليم وهو يحتضنها بعشق/عمري مهسيبك ي نور انا وعدتك اني احميكي وانا عند وعدي نتطمن بس علي ساجد واطلبك منه واعملك فرح الصعيد كله يتحدد عنه ي دكتوراه قلبي .
نور بقلق شديد /بالراحه عليا ي سليم انا بجد قلقانه اوي .
سليم بابتسامه/مش عايزك تخافي من حاجه ي نور والكلب الي اسمه ذياد ده حسابه معايا هيبقى واعر جوي .
نور وهي تمسك يده بخوف ولهفه /سليم خالي بالك علشان خاطري انا مش هتحمل يجرالك حاجه.
سليم بابتسامه وهمس /طب لميها عاد احنا في مستشفي ولو عملت الي بفكر فيه هتكون فضيحه كبير الصعيد بجلاجل .
نور بابتسامه/يلا نطمن علي ساجد .
ليسيروا الي الخارج ليوقفهم صوت كمال والجميع معه .
كمال بقلق /سليم ي ولدي ايه الي حوصل ساجد أخباره ايه.
سليم بغيظ شديد/متقلقش ي ابوي ساجد بخير واللي عمل كده الزفت ذياد كان قاصد يقتل نور بس انا بقا هندمه علي عملته الوسخه دي .
نور بلهفه /انا داخله اطمن علي ساجد .
حنان بدموع وانهيار /نور نور ايه الي حصل اخوكي فين .
نور وهي تحتضنها بدموع /اهدي ي ماما اهدي ساجد الحمد لله بخير اطمني بس انتي عرفتي ازي ومين الي جابك.
سليم بابتسامه/نورتي الصعيد كلها ي خاله حنان انا الي عرفتها ي نور وبعت عربيه مخصوص جبتها .
حنان باستغراب /بنورك ي ابني .
نور بابتسامه/سليم ي امي وعمي كمال والحاجه وداد بصراحه من ساعه من ساعه منزلت البلد وهما بيعاملوني كاني واحده منهم وضيفوني في بيتهم كانوا زي عائلتي التانيه .
حنان بقلق شديد/ربنا يخليكم يارب شكرا جدا تعالي وديني لاخوكي .
نور /تعالي ي امي اتفضلي معانا ي خالتي وداد .
كمال بنظره خبيثه /شكلك مبسوط جوي ي كبير الصعيد.
سليم بسعاده لاتوصف /جوي جوي ي ابوي لاول مره ابن العزايزي يخدمني في حاجه أبا أنا هتجوز نور الكلب الي اسمه ذياد مش هيسكت انا لازما اخليها تحت عيني طول الوقت .
يوسف بابتسامه وغمزه /تحت عنيك ولا جوه قلبك ي دنجوان الصعيد .
سليم بغيظ شديد/اهلا ي اخويا انت ايه الي جابك .
يوسف بابتسامه/مكنش ينفع اسببكم كان لازم اطمن علي ساجد واشوافكم لو محتاجين حاجه.
كمال بابتسامه/تسلم ي ولدي تعالوا نتطمن علي ساجد .
في غرفه ساجد********.
كان يجلس ساجد بتعب شديد والجميع من حوله .
سليم بابتسامه ومرح /اخبارك ايه ي دكتور.
ساجد بتعب وغيظ /معلش بطني وجعاني شويه ي سليم يعني هكون عامل ايه.
فيروز بابتسامه ومرح /تعايش وتاخد غيرها ي دكتور ساجد اروح الجامعه براحتي بقا هتاخدلك فيها اسبوعين تلاته مش كده .
ساجد بغيظ شديد/هو ده ما الي همك فكراني هسيبك تعملي الي كنتي بتعمليه الحاج كمال وسليم وصوني عليكي وانا ليمكن اخون الثقه .
فيروز بغيظ وهمس /أصل المشرحه كانت ناقصه قتله .
نور بدموع ووجع/انا السبب ي اخويا يريتها كانت جات فيا انا ي ساجد .
سليم برعب شديد/بعد الشر عليكي ي نور .
ساجد بغيظ شديد/ي ريت تعملي حساب ي سي سليم .
سليم بابتسامه/خالتي حنان ساجد اانا عارف أن الوقت مش مناسب بس انا طالب منكم ايد نور علي سنه الله ورسوله.
حنان بابتسامه /ايه رايك ي عروسه .
نور بابتسامه وسعاده/انا موافقه ي ماما مستحيل الاقي راجل احسن من سليم .
فيروز بمرح وسعاده/للللللللووووووي .
كمال بغيظ شديد/ايه ي بت عاد ده احنا في مستشفى.
وداد بسعاده كبيره/سبيها تفرح ي حاج ده اخوها كبير الصعيد الي عشت عمري كله مستنيه اليوم ده ربنا يسعدكم ي ضنايا ست حنان نور هتكون بنتي زي بناتي بالظبط وهنشيلها فوق راسنا واحنا عايزين نور وبس .
سليم بابتسامه وسعاده/علي فكره انتوا هتتطلعوه من هنا علي دوار الكبير لحد ماساجد يتحسن ويقوم بالسلامه ونعمل فرحنا احنا ونور أن شاء الله.
حنان باستغراب /علطول كده ي جماعه مش لما نتعرف كويس علي بعض .
نور بابتسامه/ماما سليم وعائلته كبار الصعيد هنا وناس محترمين اوي .
حنان بخبث /بقا كده واضح انك مخططه لكل حاجه ي ست نور .
نور بخجل وارتباك/الي تشوفوه ي امي .
ساجد بابتسامه باهته /خلاص ي امي الجواب باين من عنوانه وبعدين طالما نور مبسوطه يبقا النصيب بس سليم اعزارنا احنا مش هنقدر نقعد هنا انا اول ماقدر اتحرك هنرجع القاهره والخطوبه هتتعمل في بيت العروسه مش دي برضه الأصول ي حاج كمال .
كمال بابتسامه/عداك العيب ي ابني دي الأصول وربنا يسعدكم ويتتم بخير .
سليم بسعاده وهمس /مبروك ي عروسه الكبير .
نور بابتسامه/مبروك ي عريسي .
*****************.
في سرايا العزايزي 🍒💪🍒💪.
كان يجلس ذياد بغيظ شديد بعدما علم بنفاد نور من ذلك الفخ .
ربيع بحده /كفايه لحد كده ي ذياد ونحمد ربنا أنها عدت علي كده انتي كده هتفتح العيون كلها علينا .
ذياد بغيظ شديد/البت دي مش هتعيش هي وسليم ساعه واحده مرتاحين لاول مره واحده تقف قدام ذياد العزايزي بكل قوه انا بقا هكسرها مليون حته قدامي عامله فيها شريفه ومقضايها هي وسي سليم .
ربيع بنظره خبيثه /هي عجبتك ولا ايه.
ذياد بحده وصراخ /تقدر تقول كده علشان كده حياتها لازم تنتهي لاني مش هسمح أن ابن الصياد هو الي دايما ينتصر اللعبه بقت علي المكشوف وهي وهو لازما اندمهم زفت ي فرج فرج.
فرج بطاعه /نعمين ي ذياد بيه .
ذياد بحده وغيظ /اسمع تغور دلوقتي الي المستشفي تعرفلي ايه الي ببيجرا هناك دبه النمله توصلي فاهم .
فرج بطاعه /امرك ي كبير .
ذياد بجديه /الحاج عامر طلب مني يد شهد يابوي وانا بصراحه شايف أنه زين.
ربيع باستغراب /زين كيف ي ولدي ده عنده 50سنه .
ذياد بحده/وايه المشكله عاد ي ابوي احنا يهمنا الراجل ملوه هدومه وهيعشها زين ده عنده فدداين ي ياما وبعدين خليها تنسا سي زفت زين ونسترها ونخلصوا منها واصل وبرضه نستفيد .
ربيع وهو ينفج سيجاره ببرود /الي تشوفوه ي ولدي .
لما يعايروا بمن تقف وقد استمعت لكل شي لتكتم شهاقتها بيديها لتحددث ذاتها بتوعد.
/مش هيحصل واصل حتي لو دبحتوني أن مكنتش ل زين مش هكون ل غيره .
من امام المدرسه ..الجزء الثاني من البارت العاشر
كان يحتضن يوسف فارس بابتسامه وحنان .
/أن شاء الله ي بطل تخلص المدرسه وهاجي اخدك علطول.
فارس بابتسامه/حاضر ي عمي سلام .
يوسف بابتسامه حنونه /ربنا يخليك ليا ي حبيب عمك .
شهد بغيظ شديد/ممكن بقا تبطل تعمل كده وتعلقه بيك .
يوسف بابتسامه/وايه المشكله لما يتعلق بعمه مش يمكن هو يقرب البعيد ممكن تهدي شويه مش لائق عليكي العصبيه دي .
شهد بغيظ كالاطفال /انا مش متعصبه ولا حاجه .
يوسف بابتسامه عاشقه /انتي زي القمر في كل حالاتك ممكن اعزمك علي الغداء علشان خاطر اغلا حاجه عندك مترفضيش .
شهد بتنهيده عاليه /ماشي .
يوسف بابتسامه وسعاده /اتفضلي .
*****************.
في سرايا العزايزي.
في جناح ساره ..
كانت تجلس علي السرير وهي تشاهد التلفاز ليقاطعها رنه هاتفها برقم اسلام .
ساره بارتباك شديد/ده بيتصل بجد لا انا مش هرد عليه والا ارد ليرن عليا و ذياد هنا انا هرد وهقفل علطول .
/اهلا ي استاذ اسلام .
اسلام بنظره خبيثه /اهلا بيكي قبل اي حاجه كلتي كويس ونمتي كمان كويس .
ساره باحتياج شديد لذلك الاهتمام /الحمد لله كله كويس .
اسلام /المهم عامله ايه مع الشيطان الي متجوازه انا مش عارف ازي ملاك زيك متجوزه واحد زي ده انتي الي زيك تعيش ملكه علي قلب راجل بيعشقها وليمون فيها انتي محتاجه حد رومانسي ي ساره ومشاعره تكون ليكي لوحدك اوعدك اني ههتم بيكي حتي لو بالتليفون انا عارف انك محتاجه الاهتمام ده وانتي تستحقيه ي ساره المهم دلوقتي تهتمي بصحتك وتنامي وبس هكلمك بكره ي ملاكي سلام .
لتمسك ساره الهاتف بسعاده جعلتها مغيبه عن مايدور حولها فكل ماتفكر به هي أنها انثي مرغوبة من شخصا ما في وقت تشعر بكل ذلك الاهمال من زوجها ترا ماذا ستكون نهايه تلك العلاقه هل هي ضحيه أما لا ؟؟؟؟..
******************.
في الاسفل في غرفه أسفل اللارض ..
كانت تجلس رحمه وهي تمسك الهاتف لترن مرارا وتكرار علي هاتفه حقا قد اشتاقت الي صوته كثيرا لياتيها رده سريعا .
/حبيبتي وحشتيني اوي .
رحمه بدموع واشتياق/وين عامل ايه ي حبيبي طمني عليك .
زين بابتسامه وعشق /خلاص ي روحي هانت وهرجعلك في اسرع وقت بس ادعيلي .
رحمه بدموع وقهره /بدعيلك ليل ونهار ترجعلي بالف سلامه بحبك ي زين بحبك .
زين بعشق /وانا بعشقك ي نور عيني سلام ي قلبي لاني مشغول و هكلمك بكره بحبك ي رحمه خالي بالك من نفسك سلام .
رحمه بدموع وانهيار /محتاجكك جوي جوي ي وين يارب اجمعني به في حلالك يارب .
******************.
في المستشفي ...
كانت تسير نور وهي تنظر ل أخيها الغافي وعلي السرىر المجاور تغفا والدتتها التي رفضت ان تترك ساجد وتنام في دوار الكبير لتسير الي الخارج .
نور بصدمه /سليم انت لسه هنا .
سليم بابتسامه عشق /انا قولتلك مش همشي هفضل معاكي .
نور بابتسامه/بس انا تعبت اوي ي سليم لازم ترتاح شويه .
سليم بابتسامه/راحتي معاكي ي نور انتي غيرتي سليم الي كان عايش للزرع والطين ومشاكل البلد وناسي نفسه واصل بس معاكي قلبه دق جوي ولاقا نفسه في عنيكي ي نور لاقا سليم مش سليم كبير الصعيد.
نور بابتسامه وهي تنظر إليه بدقه وثبات /ازي مخدتش بالي من كل الي جواك ده ازي مخدتش بالي أن جواك قلب من دهب.
سليم بعشق /القلب ده انتي اللي حيتيه وامتلكتيه بكل جوارحه .
نور بابتسامه وغمزه /ايه كل الرومانسيه دي ي كبير الصعيد .
سليم وهو يقترب منها بخبث /انتي لساتك شوفتي حاجه ده الرومانسيه جايه يوم الدخله هي زي الرومانسيه الصوح.
نور بضحكه عاليه/هههههههه لا ده انت بقيت خطر ي كبير الصعيد الي اعرفه اني الصعيد جامد كده وناشف .
سليم بابتسامه وغمزه /مش كلهم عاد فيه عالم مفرفشين زي كده بحبك ي نور بحبك .
نور وهي تحتضنه بأمان /ربنا يقدرني واسعدك ي سليم ي اجمل راجل في دي كلها .
لما يعايروا بمن ينظر إليهم بخبث ليصور لهم عده صور ليسرع سريعا الي ذياد.
في سرايا العزايزي*******.
كان يقف ذياد وهو ينظر إلي تلك الصور وعلي وجهه ابتسامه خبيثه يملوها الشر.
/ههههه برافوا عليك ي واد ي فرج حلو اوي الصور دي بكره هخلي الصعيد كلها تشوف فضيحه الكبير والست الدكتوراه ..يتتتتتتتبع .
❤️❤️❤️
مجنونه كبير الصعيد 🤭🤭🤭.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.
بارت 11...
في سياره سليم المتجهه الي القاهره كانت تنظر نور لذاتها بصدمه مما فعلا بها ذلك المجنون.
/قسما بالله العظيم انت مجنون معقول انزل معاك كده الفجر القاهره واخويا في المستشفي .
سليم بابتسامه ساحره /واه عاد وايه الي فيها مش هيقولوا اتخطفت ي عني انا اتحدد مع امي وابويا وهما هيتصرفوا وهتلاقيهم من النجمه عندهم في المستشفي متقلقيش .
نور بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك ليا ي سليم قولي بقا احنا هنروح فين دلوقتي .
سليم بابتسامه/بصي ي ستي عاد احنا هنروحوا المول علشان نشتري الفستان ولبس العروسه الغاليه وبعدين ي ستي هاخدك تفطري لحد ما محلات الدهب تفتح علشان اجبلك احلا شبكه تليق بيكي .
نور بجنون من ذلك الرجل الذي يشبه نجوم الزمن الجميل في رومانسيته .
/بقولك ايه ي سليم هو انا ممكن ابوسك دلوقتي .
سليم وقد انفجر في الضحك /ههههه بس اسكتي عاد ي مجنونه هتخلي فضحيتنا بجلاجل أكده وبعدين استني ليوم الفرح .
نور بغيظ وهمس /الل ي عني معملهاش قبل كده ده هراني بوس في المستشفي .
سليم بضحك /هههههههه سيحي سيحي أكده وقولي قدام حد خلي اهلنا يقوموا علينا الحد .
نور بابتسامه باهته/انا خايفه ي سليم ل اخسرك خايفه الكلب الي اسمه ذياد ياذيك ساعتها هموت .
سليم بابتسامه وعشق / بعد الشر عليكي ي ست الناس اولا ذياد حته عيل ملهوش لزمه واصل انا عارف أوله وآخره زين جوي اما بقا كلمه الخوف دي مش عايز اسمعها واصل ماشي .
نور بابتسامه عاشقه /ماشي ي كبير الصعيد .
سليم بابتسامه ساحره /شطوره ي روح كبير الصعيد يلا بينا .
********************.
في المستشفي ....
في غرفه ساجد ..
كانت تجلس وداد ومعاها فيروز مع ساجد وحنان .
وداد بابتسامه حنونه/حمد لله على سلامتك ي ولدي قدر ولطف ده انا قلبي اتخلع عليك .
ساجد بابتسامه/الله يسلمك ي حاجه وداد .
فيروز بغيظ شديد/ماخلاص ي أما عاد هو اضرب بالصاروخ ولا ايه ماهو زي القرد اهو بلا دلع .
ساجد بغيظ شديد/قرد انتي مفيش فايده في لسانك ده قسما بالله انا لو جوزك كنت صبحتك بعلقه ومسيتك بعلقه علشان تتربي .
فيروز بارتباك شديد من مجرد تخيل أنها من الممكن انا تصبح زوجته /ومين قال اصلا اني مكمن اتجوز واحده زيك .
ساجد بسخرية/وانتي تتطولي اصلا واحد زي .
حنان بخبث ومكر/حاجه وداد معلش ممكن توصليني الحمام علشان مش بقدر امشي .
وداد وقد فهمت نظراتها /وماله ي ست حنان من عنيا .
فيروز بغيظ شديد/امك ده بصراحه اوفر جوي جوي ماهو الحمام اها بس نعمل ايه عاد في كوهن النسوان الا ي عني علشان نتحدددو براحتنا انا وانت .
ساجد باستفزاز وسخريه/لا وانتي الصادقه دي قالت اتنين رجاله قاعدين مع بعض مفهاش حاجه وبعدين لمي لسانك الي زي الحيه ده قسما بالله لو سليم وأدبه انا كنت اتصرفت معاكي علي كل الي عملتيه .
فيروز بغيظ شديد/أكده ولا تقدر تعمل حاجه وبعدين ادعيلنا ده اختك خادت كبير الصعيد بذاته يسترها بدل ماتبور .
ساجد بابتسامه وغمزه /طب ايه رايك نستر احنا كمان بعض بدل مانبور.
فيروز بخجل وارتباك/ها ايه الحديد الماسخ ده .
ساجد بضحك /هههههه ايه ده انتي بتتكسفي عاد كده زي البنات تقعي بس تحت ايدي وانا هربيكي من اول وجديد .
فيروز وبداخلها سعاده لا توصف وتحدي / مش هيحصل واصل ي ساجد مش هسلملك قلبي واصل انا ماشيه بقا كل وخد الدواء وخلي بالك من حالك سلام .
ففتاه ك فيروز لما تعرف الحب من قبل أو العلاقات عموما شخصيه عنيده لكنها بريئه أيضا من السهل الحصول علي قلبها واستطاع ساجد بحرافيه هدم حصونها لينظر الي أثرها بابتسامه تعجب فذلك المجنونه التي قابلها اول مره وتوعد لها ستصبح ملكا له معشوقته .....
/قلبك انا خدته خلاص ي فيروز انتي الي طول عمري بدور عليها .
************************.
في أحدا المولات الفاخمه..
كانت تسير نور وهي تتفحص تلك الفساتين للزفاف بانهبار سليم بابتسامه.
/ها ي روحي ايه الي عجبك فيهم بصي هما كده كده هيبقوا عليكي حلوين جوي لأن جمالك هيحليهم .
نور بابتسامه وسعاده/انت الي محليلي حياتي كلها ي سليم ربنا مايحرمني منك واكونلك الزوجه الي بجد تسعدك .
سليم بابتسامه/انتي سعديني سعاده الدنيا بحالها ي نور .
فتاه المحل بابتسامه وهي تنظر ل سليم باعجاب /حضراتكم محتاجين مساعده .
نور بغيظ شديد/ايوه عايزه الفستان ده بس مقاس اصغر سنه علشان زي مانتي شايفه اني سمبيتيك ورشيقه .
الفتاه بإعجاب ل سليم /بصراحه ي انسه انتي عاديه اوي لكن هو مشاء الله شيك اوي وزي القمر علي العموم مبروك حالا هجيبك الفستان .
لتتحدث بهمس وغيظ .
/عامله زي المسمار المصدي.
سليم بضحك وهو يمسك نور /اهدا ي وحش اهدا مش كده عيله وغلطت.
نور بغيظ وتوعد /دي عيله قسما بالله اجيبها من شعرها انا عامله زي المسمار المصدي وعماله تتغزل فيك كده عيني عينك .
سليم بابتسامه وهمس/فشر ده عامل زي عود الملبن الي بمكسرات.
نور بابتسامه وسعاده/اخ عليك عاد ي كبير الصعيد بدوخني وبتخطفني ليك وبتعرف تستغل حبي ليك جوي خوي .
سليم بابتسامه/هههه كبير الصعيد بيموت فيكي ي نور حياتي ❤️❤️.
**********************.
في سرايا العزايزي....
في جناح ذياد ...
كان يجلس وهو يتفحص الاب توب الخاصه به.
ساره بصدمه /واه عاد ي عني الي سمعته كان صوح .
ذياد ببرود /وايه عاد إلي سمعتيه .
ساره بعصبية /انك صورت سليم والدكتوراه نور وشيفاك بعيني اها وانت بتركب الصور علي صور استغفر الله العظيم انت ايه ي شيخ مبتخافش من ربنا حرام عليك.
ذياد وهو يمسكها من شعرها بغضب /بقولك ايه عاد ي روح امك اخفي من وشي دلوقتي انا مزاجي ومش ناقصك ي بؤمه انتي تعكريه .
ساره بدموع وصراخ /انت فاكر اني خايفه عليك ولا يهمني امرك انا كل الي خايفه عليه البت الي فبطني والي مكمن تتدفع تمن أفعالك ربك بالمرصاد ي ذياد اتقي الله فيها .
ذياد بقسوه ووقاحه/ده علي اساس ايه أن شاء الله أن أمها كانت خضره الشريفه وبعدين تعالي هنا وانا الي قولت انك هتفرحي بالي بعمله انتي المفروض تكوني اكبر عدؤه ليهم مش دول برضك الي قتلوه ابوكي .
ساره باحتقار شديد/انت خابر زين من الي اتسبب في موت ابوي انت وابوك الي ابتديتوا بالشر وراح فيها علي الله يرحمه انت وابوك الي شعله نار في البلد دي بس النار دي مسيرها هتحرقكم .
ذياد بغضب جحيمي/طب غوري من خلقتي بدل ماحرقك انا وارتاح منيكي وابقي جهزي رحمه علشان الشيخ عامر جاي بليل .
لتسير ساره بدموع وقهره الي الخارج وهي يمسك هاتفها لتتصل به .
اسلام /حبيبتي عامله ايه.
ساره بدموع وانتقام من ذياد /مبقاش كويسه الي بسمع صوتك ي اسلام .
اسلام بخبث ومكر/وانا كمان ي روحي انا قولتلك انا جنبك طول الوقت وتحت امرك بس بالصوت كده مش هينفع عايز اشوافك علشان اقدر اهون عليكي اطمني ي ساره افتحي الكاميرا نتكلم شويه احنا الاتنين محتاجين بعض.
ساره بتردد لكنها أصبحت ضعيفه للغايه تحتاج لاي اهتمام .
/ماشي ي اسلام ....
*******************.
في البلد ....
من امام الدوار ...
كانت تسير نور بجانب سليم بسعاده وهم يحملون الاشياء لتنصدم نور ممايحدث .
/ايه ده ي سليم .
سليم بابتسامه/بصراحه ي نور انا عرفت من ساجد أنه الحمد لله احسن وممكن يخرج النهارده فبصراحه قولت لابوي أن كتب كتابنا يبقا بعد بكره علشان كده هو دبح الدبايح علي يعزم أهل البلد قبل الليله الكبيره وقبل ماتقويلي أن عملت كده من غير ماخد رايك والدتك وساجد عارفين وانا كنت عملهالك مفاجاه .
نور بابتسامه وسعاده/مفاجاه حلوه اوي ي سليم .
كمال بابتسامه/مبروك ي نور ي بتي .
نور وعي تقبل يده باحترام /ربنا يخليك ليا ي عمي .
سليم وهو يقبل يده /ربنا يخليك لينا ي ابوي .
مهران بابتسامه/مبروك ي كبير مشاء الله كبرات البلد كلهم متجمعين .
ذياد وهو يسير بغروره المعتاد /زين جوي جوي ي حاج مهران أنهم متجمعين علشان يعرفوا حقيقه كبيرهم وعروسته وفضيحتهم .
نور وهي تمسك يد سليم والدموع تملا عيناها /سليم انا خايفه .
سليم بحده عاشق /اوعاكي تنزليها فاهمه ي نور لو دمعه واحده نزلت من عنيكي وإنا عايش علي وش الأرض يبقا اروح اموت احسن .
كمال بغضب شديد/ايه الي جابك هنه ي ابن العزايزي .
ذياد وهو يمسك هاتفه بنظره خبيثه /علشان اخليك انت وكبرات البلد تشوفوا الحقيقه تشوفوا ابنك وعروسته وهما استغفر الله العظيم في وضع مش هو .
سليم بخبث ومكر/ورويني اثباتك علي الكلام ده ي ذياد .
ذياد بثقه وغرور وهو يفتح هاتفه /موجود ي كبير اتفرجوا ي خلق اتفرجوا ي كبرات البلد علي الكبير بتاعكم .
ليفتح هاتفه لينظر بجنون باختفاء الصور من هاتفه بالكامل حتي من ايميله الخاص .
سليم بغيظ شديد /طول عمري اقولك انت اصغر بكتير من انك تتحداني تتحدا كبير الصعيد ي ابن العزايزي 🤭🤭🤭🤭 يتتتتتتبع .
بحبكم قد الدنيا ♥️❤️❤️.
مجنونه كبير الصعيد 🤭🤭🤭.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.
بارت 12...
في الصعيد .
من امام دوار الكبير.
كان الجميع يقف وهو ينظر إليه بشر فمن يكون ليرمي الناس بالباطل ومن كبير الصعيد حقا أنه أخطأ كل الحدود اما هو كان ينظر إليه بغيظ شديد كيف فعل ذلك كيف ؟؟؟؟؟.
سليم بخبث ومكر/ايه عاد ي سبع البرمبه راح فين لسانك عاد وروينا الي معاك طلع الشر الي جواك الشر الي قرب يقتلك .
ذياد بحده وجنون/عملتها ازي ي سليم ازي قدر تفلت منها .
سليم بغرور وثقه/اولا انا معملتش حاجه لسمح الله علشان افلت منها ثانيا الي حصل ده حصل كيف تقدر تسال نفسك مائه مره قولتلك ي ذياد بطلي تتحداني علشان عمرك مهتكسب ثالثا بقا الي بتتكلم عنها دي بعد يومين هتكون مرائتي وانا الي يغلط في مراتي ولو حتي غلط صغير كده ادفنه حي ي ذياد .
كمال بغضب /لساتكم فيكم الشر كده ي ابن العزايزي مش كفايه الي عملته انت وابوك يلا أخرج من هنه ربنا يكفينا شرك .
مهران بغضب/يروح فين ي حاج كمال ده يتعلق كده زي الدبيحه لحد مابوه يجي يبوس رجلنا علشان نسيبه .
سليم وهو ينظر ل ذياد بحده/مش أخلاقنا ي عمي مهران نستقوا علي الضعيف هو بس يحطه عقله في رأسه بعد كده علشان انا عدتله كتير جوي ومش هعدي تاني واصل ساعتها هعلقه زي الدبيحه لللي رايح والي جاي .
ليسير ذياد بغضب جحيمي الي الخارج ليتوعد إليه بالمزيد وايضا لمن فعل ذلك الجرم حقا سينال عقابه .
سليم بابتسامه وسعاده/خلاص عاد ي رجاله موضوع عدا وخلص خليكم في فرحتكم وضيافتكم علي راسنا من فوق .
لتتعالي الصيحات .
/ربنا يخليك لينا ي كبير ربنا يخليك لينا.
سليم وهو ينظر إليها بعشق /ايه ي عروسه لساتك واقفه هنه .
نور بابتسامه وعشق /انا عملت ايه في حياتي علشان ربنا يرزقني بيك ي سليم .
سليم بابتسامه حنونه /انا الي ربنا كرمني بيكي ي ست البنات يلا علشان الفستان ده تقيل جوي .
نور بدلع ودلال /ي سلام امال لما تشلني بقا انا وهو .
سليم بعشق وهمس /ده انا هشيلك كده ي غالي علي يدي جنب قلبي ي مالك قلبي.
كمال بابتسامه حنونه/اتلم عاد ي كبير وانشف كده وروح غير بدلتك دي والبس خلاجاتك علشان تقف معايا .
سليم بإحراج ومرح/احممم حاضر ي ابوي يلا ي بت نور علي جوه يلا .
نور بدلع ودلال/امرك ي كبير.
سليم بغيظ شديد/بقولك ايه عام ي ابوي منكتب الكتاب دلوقتي ليه بعد بكره .
كمال بابتسامه/اتحشم كده ي واد انت وبعدين انا بعت عربيه تجيب ام نور وساجد ل هنه علشان مش مستهله يرجعوا القاهره ويرجعوا .
سليم وهو يقبل يده باحترام /ربنا يخليك ليا ي ابوي وميحرمنيش منك واصل .
كمال بابتسامه حنونه/ولا منك ي ولدي .
******************.
أحدا الكافيهات الفاخمه.....
كانت تجلس شهد مع يوسف .
شهد بعصبية/ممكن افهم فيه ايه يوسف نفس الموضوع عاد .
يوسف بابتسامه/ايوه ي شهد هو ذاته نفس الموضوع ارجوكي ي شهد اديني فرصه اعرفك فيها انا بحبك قد ايه وإنساكي الي فات اديكي شايفه فارس متعلق بيا كيف ارجوكي ي شهد فكري في حديدي ي بت عمي .
شهد بابتسامه جميله /واه عليك ي يوسف مبتياسش انت واصل مش كده .
يوسف بسعاده وعشق وهو بصراخ /انتي ضحكتي ضحكت القمر ضحكلي ورضي عني ي جدعان .
شهدبضحك /اقعد عاد ي مجنون هتفضحنا مش كده .
يوسف بسعاده وعشق/سبيني ده انا مصدقت انك ترضي عليا ي شهد .
شهد بابتسامه/لدرجه انتي بتحبيني ي يوسف .
يوسف بابتسامه عاشقه /انا عديت مرحله الحب دي من زمان ي شهد خلاص مبقاش ينفع نضيع وقت تاني كفايه الي راح ي شهد حياتي كلها ...
************************.
في سرايا العزايزي...
كان يسير ذياد بغضب جحيمي وصراخ قد أفزع الجميع لينقض علي ساره كالاسد الغاضب وهو يمسكها من شعرها .
/عملتيها ي بنت الكلب اتفقتي معاهم عليا تبقا ليه ي زباله ليه .
ساره بدموع وصراخ /ابعد عني انا مش خابره انت بتحدد علي ايه .
ذياد بحده وجنون/وحياه امك مفيش حد يعرف موضوع الصور ده غيرك انتي خلتني عيل قدامهم ي بنت الكلب خليت البلد كلها تتضحك عليا ده انا هدفنك هنه بالحياه .
رحمه بثقه /سيبها هي ملهاش صالح بالي حوصل اني الي عملت كده .
ذياد بصدمه /انتي .
فلاش باك....
في غرفه رحمه .
رحمه بصدمه /بتقويلي ايه معقول وصلت حقارته لكده .
ساره بحزن شديد/زي مابقولك أكده وناوي يفضحهم وبصراحه انا مش عارفه اعمل ايه والله انا قليله الحيله بص بصراحه صعبانه عليا جوي اخوكي خلاص اتجنن .
رحمه بحده /بس انا بقا هعمل مستحيل اخليه ينجح في الي بيعمله ده وصل .
في غرفه ذياد ...
كانت تمسك رحمه الاب توب الخاص ب ذياد لتراه مغلقا ببس ورد .
رحمه بحده /اكيد عيد ميلاده ماهو مبيحبش حد في الدنيا دي قد حاله.
لتفتح بالفعل رحمه الاب توب لتمسح رحمه كل الصور بكل غل وغيظ من أخيها .
/كده حلو جوي ي ذياد وريني بقا هتعرف تفضحهم كيف ي اخوي بس لازما برضك احذر سليم .
علي أحدا الأراضي ليلا ...
كانت تقف رحمه تنتظر سليم .
سليم بقلق بالغ/فيه ايه عاد ي رحمه قلقتيني جوي .
رحمه بحزن شديد/متقلقش ي سليم بس فيه مهمه عايز اقولهالك وقصت عليه ماحدث .
سليم بصدمه وغيظ/معقول .
رحمه بابتسامه باهته /اطمن ي سليم انا اتصرفت ومسحت كل حاجه اطمن .
سليم بابتسامه/تسلمي ي رحمه مش عارف عاد اقولك ايه.
رحمه بابتسامه حزينه /متقولش حاجه واصل ده انت اخو الغالي انا جيت بس اخبرك علشان تبقا عارف هتعمل معاه ايه ومبروك ليك انت ونور .
سليم بابتسامه/عقبالك ي رحمه .
رحمه بدمع يتلألأ في عيناها/ماهو خلاص قرب اها علي الشيخ عمران .
سليم بثقه وثبات/مش هيحصل واصل سامعه مش هيحصل انتي مش هتكوني غير ل زين ووعد شرف من كبير الصعيد.....
باك ....
ذياد بغضب جحيمي/أكده جبتي الفجر ده كله منين قدرتي تقفي قصادي وتتحديني قدرتي تعملي كده .
رحمه بدموع وقهره/ايوه قدرت اعمل كده ي ذياد مش هسمحلك انك تتدمر حيات سليم ونور زي مادمرت حياتي انا وزين انت معندكش قلب ومش بتحب غير حالك وبس .
ذياد بحده وجنون/ماشي ي خيتي انا هخليكي تندمي علي اليوم الي اتولدي فيه فرج فرج .
فرج بطاعه/تحت امرك ي ذياد بيه .
ذياد بغضب جحيمي وهو يدفعها أرضا /البت دي تترمي في الاوضه الي تحت ولا يدخلها مياه ولا ذات فاهم .
ساره بدموع وصراخ/حرام عليك دي خيتك.
ذياد بغضب جحيمي/اخرسي ي بت وانتي ي حلوه بكره دخلتك علي الشيخ عمران علشان اقهرك انتي وحبيب القلب غورها من وشي .
*****************.
في دوار الكبير....
في الغرفه الذي سيجلس بها ساجد كانت تقوم فيروز بتنظيفيها وعلي وجهها سعاده كبيره لوجوده معاها فذلك المجنونه قد أصابها العشق .
وداد بخبث /واه عاد فيروز لذاتها بتنضف القيامه هتقوم ولا ايه.
شهد بمكر /معلش ي أما أصلها اوضه الحبايب هههه.
فيروز بغيظ وخجل /قصدك ايه ي ست شهد مش فاهمه .
شهد وهي تربع يدها بخبث /لا عاد انتي فهماني زين جوي قصدي الدكتور ساجد .
فيروز بارتباك شديد/لا انا كل الحكايه أن احنا عندنا ضيوف فقولت لازما اساعد امي هقعد كده .
وداد بخبث /ماامك ضهرها ياما اتكسر من الشغل الا ماعمرك شلتي ورقه من الأرض.
شهد بابتسامه/خلاص ي أما عاد متكسفهاش المهم انا عندي خبر هيفرحوكم جوي انا هتجوز يوسف .
وداد بسعاده لا توصف وزغروطه وصلت لمسامع الجميع /لللللللللوي الف مبروك الف مبروك اخيرا ي شهد .
فيروز بابتسامه وسعاده /ي ابووووي حرام عليكي ي شيخه ده الواد تعب معاكي بس الحمد لله ربنا يسعدكم يارب .
شهد وهي تحتضنها بحنان/ويسعدك ي حبيبتي يارب .
*****************.
في الجنينه ....
ليلا ....
كانت تجلس نور وهي تشرب القهوه ليقترب منها سليم بابتسامه.
/القمر سرحان فيه ايه قولي بسرعه .
نور بابتسامه باهته /خايفه عليك ي سليم الي اسمه ذياد ده شكله ناوي علي شر .
سليم بابتسامه وسعاده/متخافيش ي روحي إن شاء الله مفيش حاجه تحصل وحتي لو حصل يبقا قدري عاد .
نور وهي تتضع يدها علي شفتيه بدموع /اوعا تقول كده ي سليم بعد الشر عليك ده انا اموت.
سليم بابتسامه/الف بعد الشر عليكي ي نور حياتي بقولك ايه عاد انا مش عايز نكد انا صعيدي فرفوش كده وفرحي بعد بكره ي عني عايز ادلع بقا .
نور بابتسامه وعشق /تتجوز بس وانا هدلعك احلا دلع ي حبيبي لانك تستاهل سعاده العالم كله ي سليم بحبك اوي ي سليم .
سليم بعشق /وانا بعشقك ي روح سليم .
ساجد بغيظ شديد/وانا كمان بحبكم والله وانت ي اخويا اعملي حساب طيب .
سليم بابتسامه/انا اسف ي ساجد بس بصراحه بحبها جوي جوي .
ساجد بغيظ شديد/تصدق انك غشيم الواحد يلوع الواحده كده لحد ماتقع هي فيه مش زيك كده عاملي فيها سوما العاشق بذمتك ده شكل صعيدي ده .
سليم باستغراب /واه عاد هو الكل ليه فاكر أن الصعيدي ماشي يقتل في الناس ليل ونهار مش بنادم وعنده قلب .
نور بغيظ شديد/وانت مالك ي رخم خليك في حالك .
ساجد بابتسامه/ي عم الصعايده علي راسنا من فوق نور ماما عوزاكي .
نور بابتسامه/حاضر ي سيدي اتوزعنا .
ساجد بابتسامه وسعاده /كويس أنها مشيت انا عايزك في موضوع مهم .
سليم بابتسامه/خير .
ساجد بابتسامه/انا طالب منك ايد فيروز اختك . يتتتبع.
❤️❤️❤️حبايب قلبي انتظروا أن شاء الله بارت كمان هستنا تعليقاتكم وتفاعلكم الكبير وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير وعافية ❤️❤️.
مجنونه كبير الصعيد 🤭🤭🤭.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.