أخر الاخبار

مجنونه كبير الصعيد 🤭🤭🤭🤭. رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️. البارت السادس والسابع والثامن كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 

مجنونه كبير الصعيد 🤭🤭🤭🤭.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.

البارت السادس والسابع والثامن

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

بارت 6....


في سرايا العزايزي...


كان يسير ذياد بغضب شديد ليوقعه ربيع بزهق.


/واه عاد مخلاص ي ذياد خيلتني .


ذياد بحده /خلاص كيف بس ي ابوي انت خابر الي فيها اكيد الدكتوره دي عرفت بكل البهايم الي عيانه وهيقفلوا المزارع وبيتنا هيخرب كده .


ربيع وهو ينفخ دخان الشيشه ببرود /خبر ايه عاد ي ذياد هي اول مره ولا ايه كله بيشتري بالفلوس ي ولد تاخد قرشين وكله حاجه تخلص .


ذياد بحده /فكرك كده ي ابوي الي عرفته أن كمال وسليم مضيفنها علي الاخر ي عني كده كده هتحطنا في رأسها .


ربيع وهو يطرق عصاه أرضا بغضب /ساعتها هنحطها في القبر من غير ميرمشلنا جفن وقفل بقا علي الموال ده خلينا نطفح اللقمه الي سديت نفسنا قبل مناكلها .


*************.

في المطبخ ....


كانت تقف ساره وهي تعد الطعام بتعب شديد فهي في الشهر السادس من حملها لتجلس شهد بجانبها بدموع ووجع.


ساره بفزع /فيه ايه ي شهد مالك .


رحمه بدموع وانهيار /تعبت وزهقت ي ساره دول مستحيل يكونوا بنادمين مستحيل .


ساره برعب شديد/هشش واطي صوتك عاد لحسن يسمعوه وبعدين ايه الي حوصل تاني بس برضك زين مش قادره تنسيه لحد دلوقتي ي شهد .


رحمه بغيظ وشراسه/بعشقه ي ساره بعشقه انتي اها برغم كل الي بيعملوه فيكي ذياد لساتك بتعشقيه الحب مش بأيدينا ي بت عمي .


ذياد بحده/هو مفيش غير رغي الحريم ده متخلصي انتي وهي ساعه علشان ناكل .


رحمه بارتباك شديد وهي تحمل الطابق للخارج /حاضر ي اخوي ثواني .


ذياد بحده وهو يسير/خلصي عاد انتي كمان .


ساره بدموع ووجع/مش هتقويلي وحشتيني حتي .


ذياد بغيظ وسخرية/وحشتيني ليه عاد مانتي في خلقتي علطول خلصي ابويا هيبهدل الدنيا .


ساره وهي تتضع يدها علي بطنها بدموع /ربنا يجيبك ليا بالسلامه انتي الي هتعوضني عن كل ده ي ولدي ..


*********************.

في دوار الكبير.....


كانت تسير نور الي الاعلي ليوقفها رنه هاتفها لترد بسعاده .


/حبيبي وروحي وسندي في الدنيا دي وحشتني ي كبير .


ساجد بابتسامه وسعاده /وانتي اكتر ي روح قلبي هتيجي امتا ي بت البيت ملوش طعم من غيرك.


نور بغرور وثقه مصتنعه /احمم دلوقتي بس عرفت امتي علي العموم انا رجعالك بكره ي حبيبي أن شاء الله.


ساجد بابتسامه/علي خير ي حبيبتي انا هاجي اخدك .


نور بابتسامه/ي حبيبي مش مستاهله هو انا هتوه .


ساجد بتصميم /مفيش الكلام ده ابعتيلي بس العنوان بالتفصيل وانا بكره هكون عندك .


نور بابتسامه/ماشي ي نور عيني هستناك بكره بليل أن شاء الله بحبك سلام .


سليم بغيظ شديد وغيره /وده مين الزفت ده عاد شكله مش اخوها كلامها معاه مايع كده ومسالتش حتي علي امها ماشي بكره بليل هيجي الحيله وقعت في شر اعمالك ي عم روميو انت وقعت في فخ كبير الصعيد .


**************.

في جناح وداد ..


كانت تجلس فيروز في احضان والدتها بسعاده ومرح .


/ايه ي دودوه الحلاوه دي .


وداد بابتسامه وضحك/اخ عليكي ي ام لسان انتي بس بتنوري الدوار .


شهد بابتسامه/أكده ي أما ماشي اتفضل يالي بتخبط .


نور بابتسامه/انا اسفه بس مش جيلي نوم قولت اقعد معاكم شويه لو مش هزعجكم .


وداد بابتسامه/تعالي ي ضنايا .


فيروز بمرح وغمزه/اتفضلي ي مزه .


شهد بابتسامه/نورتي ي نور .


نور بابتسامه/ده نوركم والله قوليلي بقا ي فيروز انتي في كليه ايه وفي سنه كام .


فيروز بابتسامه ومرح /انا في كليه حقوق أول سنه وبعيد عنك بعد الي عملته في الدكتور إياها خلاص مش هدخلها تاني ههههه.


شهد بغيظ شديد/عملتي ايه ي بت انتي مفيش فايده فيكي كده مفيش حته ترويحها الا لما تعملي فيها مصيبه .


فيروز بضحك شديد /ههههه اهو الي حصل ي شهد هو كان لسه داخل اول محاضره نافش ريشه كده وعملي فيها عنتر انا بقا خليت شكله زباله مسحت بيه بلاط الجامعه ومش كده وبس لا جبتله اربع فرد كوتش علي الارض وكتبتله اهداء مني هههههههه.


وداد بغيظ شديد/أكده طب شوفي ابوكي هيعمل فيكي ايه.


نور بابتسامه جميله /ولا يهمك ي فيروز انا ليا وسطه جامده اوي في كليه الحقوق هيظبطك متقلقيش .


فيروز بابتسامه/شوفوا شوفوا الناس العسل دي .


نور بابتسامه وغمزه /اصل انا مجنونه زيك كده .


فيروز بابتسامه ومرح /اشطا ي عني زميله كفاح .


وداد بابتسامه وحنان /ربنا يسعدكم كلكم ي حبايبي يارب.


الجميع /امين يارب .


وداد بابتسامه حنونه /طب يلا عاد نحضر العشاء.


**********************.

علي الدرج ...


كان يصعد سليم وهو يتمتم بغيظ شديد لينصدم ب زين.


زين باستغراب/مالك ي سليم شايط كده ليه .


سليم بغيظ شديد/ايه شايط دي مفيش حاجه واصل ولعلمك انا عديت الي عملته النهارده بكيفي بس مش هسيبك تعرض نفسك للخطر أكده تاني مفهوم .


زين بابتسامه خبيثه /متقلقش عليا ي سليم بس قولي عاد انا عرفت أن الدكتوراه نور مسافره بكره هتسبيها تسافر كده .


سليم بارتباك شديد/واه عاد امال حبسها هنه ولا ايه واحده خلصت شغلها وهترجع بيتها .


زين بخبث ومكر/أكده طيب هروح اشوف يوسف واقعد معاه شويه .


سليم بغيظ شديد /روح ي اخويا حط خبتك علي خبته أما اشوف انا الي ورايا عوض ي عوض. 


عوض بطاعه /امرك ي كبير .


سليم بغيظ شديد/تعال عاوزك .


***********************.

علي مائده الطعام....


كانوا يجلسون جميعا وهم يتحدثون .


وداد بابتسامه حنونه /جرا ايه عاد ي نور ي بتي انتي دائما ماشيه بشنتطك كده .


نور بابتسامه/معلش ي حاجه وداد بس اصلي بعيد عنك عندي زهايمر وبخاف اسيب التلفون لاحسن ماما ترن عليا ومسمعوش فتقلق .


سليم بغيظ وغيره /لا عاد وفيه ناس تانيه مهمين عندك جوي احسن يقلقوا هما كمان .


نور باستغراب /قصدك مين مش فاهمه .


سليم بغيره شديده لم يستطيع اخفاءها /البيه حبيب القلب الي كنتي بتكلميه من شويه وهيجي ياخدك بكره .


نور بخبث ومكر/اه بس انت فعلا مغلطتش ده حبيب قلبي ونور عيوني كمان وضهري في الدنيا دي .


سليم بغيظ شديد وهو يطرق السكين في الطبق /وماله ربنا يخليهولك ومش خايفه عاد لما تركبي معاه وحدك المسافه دي كلها حد يتعرضلكم كده ولا كده  .


نور بخبث ومكر/محدش يقدر يقربلي وهو معايا أصله ظابط شرطه تقيل اوي في القسم الي جنبنا.


سليم بغيظ شديد وتوعد وهمس /اللهي يولع بيه القسم ميلقيش حد يطفيه.


عوض بقلق بالغ/واه عاد ي كبير دي بتقولك ظابط هنخطفوه كيف دي .


سليم بغيظ شديد/قسما بالله ده لو كان مدير الأمن بذاته المهم انت بس اعمل الي قولتلك عليه بكره إن شاء الله الواد ده مش عايزه يدخل البلد واصل فاهم .


عوض بطاعه/تحت امرك ي كبير .


************************.

في سرايا العزايزي....

في جناح ذياد ...


في السرير كان يقوم ذياد بجانب ساره وهو يشعل سيجارته لتغطي جسدها وهي تنظر إليه بدموع وقهره.


/هو ده بس عاد الي بيجمعنا ي ذياد .


ذياد ببرود/احمدي ربنا ليل ونهار اني اتجوزتك وبرقب منك وهتخلفي من كمان .


ساره بدموع غزيره /ليه عاد كل ده ي ذياد ده انت ابن عمي وروحي وحب عمري كله ليه رخيصه في نظرك كده .


ذياد بقسوه ووقاحه/جرا ايه ياست خضره مبلاش الوش ده علشان مش لايق عليكي واصل انتي ناسيه الي حوصل زمان .


ساره بدموع وانهيار /حرام عليك ي ذياد انت عمرك مهتنسا انا سلمتك لاني بحبك جوي هتفضلي تعايرني كده كتير .


ذياد وهو يقوم من جنبها بغيظ شديد/بقولك ايه انا مش ناقص قرف انا نازل تحت جاتك الهم .


ليسرع الي الاسفل تحت ذلك الصريخ .


/فيه ايه ي فرج .


فرج وهو ياخذ أنفاسه بشده /مصيبه ي ذياد بيه الدكتوراه الي اسمها نور قدمت تقرير بأن البهايم الي في كل مزارعنا عيانه وصدر قرار بقفل كل المزارع .


ذياد بغضب جحيمي/ده الي كنت عامل حسابه يبقا البت دي فتحت قبرها بايدها. 


*******************.

في دوار الكبير....

ليلا .....

من امام غرفه نور ....


كانت تغفا نور في سبات عميق ليسير سليم الي الداخل بهمس شديد لتقع عيناه علي شنطتها ليفتحها ويأخذ بطاقتها ليسير الي الخارج بهمس لتشعر نور بذلك الحركه المريبه لتمسك ذلك الفازه للتدفعها علي رأسه بخوف ليصرخ بشده لتصرخ هي بصوت مسموع للجميع.


/الحقوووووني حرررررررامي ..يتتتتتبع .


🤭🤭🤭🤭وروني التفاعل الجامد اوي اوي ي غالين ❤️❤️❤️❤️ عذرا 🤚🤚🤚ي ساده ف سليم الصياد يختلف عن أي صعيدي اخر 🌺🌺🌺🌺هستنا رايكم وتعليقاتكم وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير وعافية يارب ❤️❤️❤️❤️❤️


مجنونه كبير الصعيد 🤭🤭🤭🤭.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.

بارت 6....


في سرايا العزايزي...


كان يسير ذياد بغضب شديد ليوقعه ربيع بزهق.


/واه عاد مخلاص ي ذياد خيلتني .


ذياد بحده /خلاص كيف بس ي ابوي انت خابر الي فيها اكيد الدكتوره دي عرفت بكل البهايم الي عيانه وهيقفلوا المزارع وبيتنا هيخرب كده .


ربيع وهو ينفخ دخان الشيشه ببرود /خبر ايه عاد ي ذياد هي اول مره ولا ايه كله بيشتري بالفلوس ي ولد تاخد قرشين وكله حاجه تخلص .


ذياد بحده /فكرك كده ي ابوي الي عرفته أن كمال وسليم مضيفنها علي الاخر ي عني كده كده هتحطنا في رأسها .


ربيع وهو يطرق عصاه أرضا بغضب /ساعتها هنحطها في القبر من غير ميرمشلنا جفن وقفل بقا علي الموال ده خلينا نطفح اللقمه الي سديت نفسنا قبل مناكلها .


*************.

في المطبخ ....


كانت تقف ساره وهي تعد الطعام بتعب شديد فهي في الشهر السادس من حملها لتجلس شهد بجانبها بدموع ووجع.


ساره بفزع /فيه ايه ي شهد مالك .


رحمه بدموع وانهيار /تعبت وزهقت ي ساره دول مستحيل يكونوا بنادمين مستحيل .


ساره برعب شديد/هشش واطي صوتك عاد لحسن يسمعوه وبعدين ايه الي حوصل تاني بس برضك زين مش قادره تنسيه لحد دلوقتي ي شهد .


رحمه بغيظ وشراسه/بعشقه ي ساره بعشقه انتي اها برغم كل الي بيعملوه فيكي ذياد لساتك بتعشقيه الحب مش بأيدينا ي بت عمي .


ذياد بحده/هو مفيش غير رغي الحريم ده متخلصي انتي وهي ساعه علشان ناكل .


رحمه بارتباك شديد وهي تحمل الطابق للخارج /حاضر ي اخوي ثواني .


ذياد بحده وهو يسير/خلصي عاد انتي كمان .


ساره بدموع ووجع/مش هتقويلي وحشتيني حتي .


ذياد بغيظ وسخرية/وحشتيني ليه عاد مانتي في خلقتي علطول خلصي ابويا هيبهدل الدنيا .


ساره وهي تتضع يدها علي بطنها بدموع /ربنا يجيبك ليا بالسلامه انتي الي هتعوضني عن كل ده ي ولدي ..


*********************.

في دوار الكبير.....


كانت تسير نور الي الاعلي ليوقفها رنه هاتفها لترد بسعاده .


/حبيبي وروحي وسندي في الدنيا دي وحشتني ي كبير .


ساجد بابتسامه وسعاده /وانتي اكتر ي روح قلبي هتيجي امتا ي بت البيت ملوش طعم من غيرك.


نور بغرور وثقه مصتنعه /احمم دلوقتي بس عرفت امتي علي العموم انا رجعالك بكره ي حبيبي أن شاء الله.


ساجد بابتسامه/علي خير ي حبيبتي انا هاجي اخدك .


نور بابتسامه/ي حبيبي مش مستاهله هو انا هتوه .


ساجد بتصميم /مفيش الكلام ده ابعتيلي بس العنوان بالتفصيل وانا بكره هكون عندك .


نور بابتسامه/ماشي ي نور عيني هستناك بكره بليل أن شاء الله بحبك سلام .


سليم بغيظ شديد وغيره /وده مين الزفت ده عاد شكله مش اخوها كلامها معاه مايع كده ومسالتش حتي علي امها ماشي بكره بليل هيجي الحيله وقعت في شر اعمالك ي عم روميو انت وقعت في فخ كبير الصعيد .


**************.

في جناح وداد ..


كانت تجلس فيروز في احضان والدتها بسعاده ومرح .


/ايه ي دودوه الحلاوه دي .


وداد بابتسامه وضحك/اخ عليكي ي ام لسان انتي بس بتنوري الدوار .


شهد بابتسامه/أكده ي أما ماشي اتفضل يالي بتخبط .


نور بابتسامه/انا اسفه بس مش جيلي نوم قولت اقعد معاكم شويه لو مش هزعجكم .


وداد بابتسامه/تعالي ي ضنايا .


فيروز بمرح وغمزه/اتفضلي ي مزه .


شهد بابتسامه/نورتي ي نور .


نور بابتسامه/ده نوركم والله قوليلي بقا ي فيروز انتي في كليه ايه وفي سنه كام .


فيروز بابتسامه ومرح /انا في كليه حقوق أول سنه وبعيد عنك بعد الي عملته في الدكتور إياها خلاص مش هدخلها تاني ههههه.


شهد بغيظ شديد/عملتي ايه ي بت انتي مفيش فايده فيكي كده مفيش حته ترويحها الا لما تعملي فيها مصيبه .


فيروز بضحك شديد /ههههه اهو الي حصل ي شهد هو كان لسه داخل اول محاضره نافش ريشه كده وعملي فيها عنتر انا بقا خليت شكله زباله مسحت بيه بلاط الجامعه ومش كده وبس لا جبتله اربع فرد كوتش علي الارض وكتبتله اهداء مني هههههههه.


وداد بغيظ شديد/أكده طب شوفي ابوكي هيعمل فيكي ايه.


نور بابتسامه جميله /ولا يهمك ي فيروز انا ليا وسطه جامده اوي في كليه الحقوق هيظبطك متقلقيش .


فيروز بابتسامه/شوفوا شوفوا الناس العسل دي .


نور بابتسامه وغمزه /اصل انا مجنونه زيك كده .


فيروز بابتسامه ومرح /اشطا ي عني زميله كفاح .


وداد بابتسامه وحنان /ربنا يسعدكم كلكم ي حبايبي يارب.


الجميع /امين يارب .


وداد بابتسامه حنونه /طب يلا عاد نحضر العشاء.


**********************.

علي الدرج ...


كان يصعد سليم وهو يتمتم بغيظ شديد لينصدم ب زين.


زين باستغراب/مالك ي سليم شايط كده ليه .


سليم بغيظ شديد/ايه شايط دي مفيش حاجه واصل ولعلمك انا عديت الي عملته النهارده بكيفي بس مش هسيبك تعرض نفسك للخطر أكده تاني مفهوم .


زين بابتسامه خبيثه /متقلقش عليا ي سليم بس قولي عاد انا عرفت أن الدكتوراه نور مسافره بكره هتسبيها تسافر كده .


سليم بارتباك شديد/واه عاد امال حبسها هنه ولا ايه واحده خلصت شغلها وهترجع بيتها .


زين بخبث ومكر/أكده طيب هروح اشوف يوسف واقعد معاه شويه .


سليم بغيظ شديد /روح ي اخويا حط خبتك علي خبته أما اشوف انا الي ورايا عوض ي عوض. 


عوض بطاعه /امرك ي كبير .


سليم بغيظ شديد/تعال عاوزك .


***********************.

علي مائده الطعام....


كانوا يجلسون جميعا وهم يتحدثون .


وداد بابتسامه حنونه /جرا ايه عاد ي نور ي بتي انتي دائما ماشيه بشنتطك كده .


نور بابتسامه/معلش ي حاجه وداد بس اصلي بعيد عنك عندي زهايمر وبخاف اسيب التلفون لاحسن ماما ترن عليا ومسمعوش فتقلق .


سليم بغيظ وغيره /لا عاد وفيه ناس تانيه مهمين عندك جوي احسن يقلقوا هما كمان .


نور باستغراب /قصدك مين مش فاهمه .


سليم بغيره شديده لم يستطيع اخفاءها /البيه حبيب القلب الي كنتي بتكلميه من شويه وهيجي ياخدك بكره .


نور بخبث ومكر/اه بس انت فعلا مغلطتش ده حبيب قلبي ونور عيوني كمان وضهري في الدنيا دي .


سليم بغيظ شديد وهو يطرق السكين في الطبق /وماله ربنا يخليهولك ومش خايفه عاد لما تركبي معاه وحدك المسافه دي كلها حد يتعرضلكم كده ولا كده .


نور بخبث ومكر/محدش يقدر يقربلي وهو معايا أصله ظابط شرطه تقيل اوي في القسم الي جنبنا.


سليم بغيظ شديد وتوعد وهمس /اللهي يولع بيه القسم ميلقيش حد يطفيه.


عوض بقلق بالغ/واه عاد ي كبير دي بتقولك ظابط هنخطفوه كيف دي .


سليم بغيظ شديد/قسما بالله ده لو كان مدير الأمن بذاته المهم انت بس اعمل الي قولتلك عليه بكره إن شاء الله الواد ده مش عايزه يدخل البلد واصل فاهم .


عوض بطاعه/تحت امرك ي كبير .


************************.

في سرايا العزايزي....

في جناح ذياد ...


في السرير كان يقوم ذياد بجانب ساره وهو يشعل سيجارته لتغطي جسدها وهي تنظر إليه بدموع وقهره.


/هو ده بس عاد الي بيجمعنا ي ذياد .


ذياد ببرود/احمدي ربنا ليل ونهار اني اتجوزتك وبرقب منك وهتخلفي من كمان .


ساره بدموع غزيره /ليه عاد كل ده ي ذياد ده انت ابن عمي وروحي وحب عمري كله ليه رخيصه في نظرك كده .


ذياد بقسوه ووقاحه/جرا ايه ياست خضره مبلاش الوش ده علشان مش لايق عليكي واصل انتي ناسيه الي حوصل زمان .


ساره بدموع وانهيار /حرام عليك ي ذياد انت عمرك مهتنسا انا سلمتك لاني بحبك جوي هتفضلي تعايرني كده كتير .


ذياد وهو يقوم من جنبها بغيظ شديد/بقولك ايه انا مش ناقص قرف انا نازل تحت جاتك الهم .


ليسرع الي الاسفل تحت ذلك الصريخ .


/فيه ايه ي فرج .


فرج وهو ياخذ أنفاسه بشده /مصيبه ي ذياد بيه الدكتوراه الي اسمها نور قدمت تقرير بأن البهايم الي في كل مزارعنا عيانه وصدر قرار بقفل كل المزارع .


ذياد بغضب جحيمي/ده الي كنت عامل حسابه يبقا البت دي فتحت قبرها بايدها. 


*******************.

في دوار الكبير....

ليلا .....

من امام غرفه نور ....


كانت تغفا نور في سبات عميق ليسير سليم الي الداخل بهمس شديد لتقع عيناه علي شنطتها ليفتحها ويأخذ بطاقتها ليسير الي الخارج بهمس لتشعر نور بذلك الحركه المريبه لتمسك ذلك الفازه للتدفعها علي رأسه بخوف ليصرخ بشده لتصرخ هي بصوت مسموع للجميع.


/الحقوووووني حرررررررامي ..يتتتتتبع .


مجنونه كبير الصعيد 🤭🤭🤭🤭.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.

بارت 7....


في دوار الكبير..

في غرفه نور ....


كانت تذهب نور سريعا لكي تتضي الاضواء لتصعق مما تراه .


/سليم .


سليم بالم شديد وغيظ /ايوه انا ي مجنونه .


ليسير الجميع الي الداخل بفزع شديد .


كمال بحده /سليم انت بتعمل ايه هنه.


سليم بارتباك شديد من نظرات والده الحاده /ابدا ابدا ي ابوي ده كان فيه حرامي دخل هنه وهرب من الشباك فكنت بجري وراءه بس ملحقتوش بس بعت وراءه عوض وهو هيتصرف  .


نور بفزع شديد /حرامي .


عوض بعدما استمع كل شي ليسير بأنفاس مصتنعه ليكمل خطه كبيره .


/كله تمام ي كبير الواد طلع مش من هنه واصل وطلع بره البلد بس انا خبرت كل الغفر الي نواحينا .


وداد بقلق /وانت زين ي قلب امك.


سليم بخجل شديد من نظرات والده التي توحي بأنه يكتشف ذلك الكذبه بسهوله .


/الحمد لله ي أما أنا زين جوي .


نور بأسف /انا اسفه اوي ي سليم مخدتش بالي يريت كانت ايدي انقطعت  .


سليم بخضه ولهفه غير وعي لاي شي /بعد الشر عليكي يا نور .


كمال بجديه/خلاص عاد ي بتي حصل خير يلا كل واحد يروح اوضته خله نور ترتاح وانت ي سليم عايزك في المكتب حالا .


سليم بقلق بالغ/تحت امرك ي ابوي .


وداد بحنان /نامي ي ضنايا انتي في حمانا متخافيش .


نور بابتسامه حنونه /هخاف ازي بس ي حاجه وداد وانا في دوار الكبير ربنا يحميك ي سليم .


سليم بمشاعر أصبحت تسيطر عليه تتضعفه وهو لا يعلم معنا الضعف .


/تسلمي ي دكتوره عن اذنكم .


ليسير الجميع الي الخارج لتبتسم نور بخفه لذلك العون الحمايه .


في الخارج ...


كان يقف عوض في الخارج ليبتسم إليه سليم وهو يربت علي كتفه بامتنان .


/ربنا يخليك ليا ي عوض .


عوض بابتسامه /ربنا يخليك لينا ي كبيرنا ويديك علي قد نيتك ي سيد الكل .


********************.

في مكتب كمال ...


كان يسير سليم وهو ينظر بخجل شديد.


/نعمين ي ابا .


كمال بحده /عايز اعرف ايه الي حوصل ده ي سليم ايه الي حوصلك ي كبير الصعيد واوعا تقولي الحديد الماسخ الي بتقوله ده اظن انت عارفني زين ي كبير الصعيد.


سليم وهو يجلس بتنهيده عاليه /كبير الصعيد اتخطف ي ابوي كل حاجه في حياتي كنت بعملها الف حساب الا الي حوصل عمري معملت حسابه واصل .


كمال بابتسامه/عشقت ي كبير الصعيد.


سليم بابتسامه باهته /شكلي كده ي ابوي بس مش عارف ايه الي جاي والا ايه الي هيوحصل انت خابر أنها بتحب حد تاني بس انا مش قادر استوعب ي ابوي عشقتها اوي ومبقتش قادر علي بعدها ي ابوي .


كمال بابتسامه وهو يربت علي كتفه بحنان/العشق مش حاجه عفشه ي ولدي ولا تقلل من قيمتك واصل بس لازما تبقا راجل صارحها ي ولدي وشوف رايها بس لعبت القط والفار دي مش زينه ي ولدي ومش من عادتنا .


سليم وهو يقبل يده بأسف واعتزار /انا اسف ي ابوي اسف .


كمال بابتسامه/متعتزرش ي ولدي بس خالي بالك من بطاقه العروسه الي في جيبك لانك هتحتاجها يوم متكتب عليها .


سليم بابتسامه/مش سهل انت ي حاج كمال.


كمال بابتسامه حنونه /انت الي غشيم ي كبير الصعيد انت فاكر ي واد انت اني مش بكلمه مني اقدر أخليهم يخرجوها حتي لو من غير بطاقه فاكر انك كده هتمنعها من السفر .


سليم بابتسامه/علشان خاطري ي ابوي متعملش كده لحد ماشوف انا هعمل ايه.


كمال بابتسامه/حاضر ي سيدي ربنا يسعدك ي ضنايا .


**************.

في سرايا العزايزي.


كان يجلس ذياد بغضب جحيمي مما حدث .


ربيع بحده /دي البت واعره جوي ي ذياد ده الي مقدماه في التقرير ده يقفل المزارع ل سنين قدام .


ذياد بغضب /ماهو ده الي قولت عليه ي ابوي هنعملوا ايه دلوقتي انا عن نفسي معنديش حل غير اني اخلص علي البت دي علشان اشفي غليلي منيها .


ربيع بجديه/اعقل عاد ي ذياد احنا نعرض عليها فلوس قصاد أنها تغير كل الي بعتته في التقرير ده ي كده ي انت عارف هتعمل ايه زين دي مهما كانت بت وعندها الي تخاف عليه .


ذياد بغيظ شديد/علي العموم انا بعت فرج يجبلي كل المعلومات عن الست نور دي .


رحمه بدموع وضيق /علي فكره حرام عليكم انكم تاذوها دي بنت جميله حرام عليكم.


ذياد وهو يمسكها بحده وغيظ /انت راميه ودنك معانا ايه ي بت انتي غوري شوفي حاجه اعمليها .


رحمه بدموع وقهره/لا مش هسكت قسما بالله لو فكرتوا تاذوها هبلغ عنكم والي يحصل يحصل .


ذياد بغضب جحيمي/ابقي فكري تفتحي بوقك بكلمه واحده وانا رصاصه ب2جنيه من اصغر غفير عندي يخلص بيها علي حبيب القلب سي زين غوري غلي فوق يلا  .


فرج بطاعه /ذياد باشا .


ذياد بحده/عملت ايه ي زفت .


فرج بجديه /جبت كل الي حضرتك طلبته كل المعلومات عن الدكتوراه نور والي عرفته أنها قاعده في بيت الكبير ورايحه وجايه هي وسليم سايب كل حاجه ورايح جاي معاها .


ذياد وهو يجلس وعلي وجهه نظره خبيثه /حلو جوي جوي الحديد ده .


ربيع باستغراب /ناوي علي ايه ي ذياد .


ذياد بخبث ومكر/ناوي علي كل خير ي ابوي شكلي الي استنيته من زمان حوصل كبير الصعيد بقا عنده نقطه ضعف ولازما نستغلها صح ي ابوي .


*****************.

في دوار الكبير....

في الجنينه ...


كان يجلس يوسف بشرود ليجلس معه زين .


زين بابتسامه/مساء الخير ي يوسف .


يوسف بابتسامه/اهلا ي ابن عمي ايه الي حدفك عليا .


زين بابتسامه/سليم قالي روح حك خبتك علي خبته.


يوسف بضحك /هههههه لا في دي عنده حق ماحنا مشاء الله حبنا ولا طولنا .


زين باشتياق وعشق /اه ي يوسف البعد عن الي بتحبهم ده زي الموت البطيء بالظبط قلبي وجعني اوي ي يوسف .


يوسف بابتسامه باهته /بس انت حظك حلو ي وين انت عارف أن رحمه بتعشقك زيك بالظبط لكن انا بقا الي متعلق بحب سنين وهي مش عايزه تحن لما خلاص قربت أفقد الأمل .


زين وهو يربت علي يده بابتسامه /انت عارف شهد كويس ي يوسف الي شافته مكنش سهل ي ابن عمي اصبر وان شاء الله الي جاي هيكون خير انا هنام بقا تصبح علي خير ي يوسف لان مسافر بكره العريش .


يوسف بابتسامه/ربنا يرجعك بالسلامه ي ابن عمي خودني معاك انا كمان عايز انام علشان أصحا بدري اودي فارس المدرسه.


زين وهو يربت علي كتفه بابتسامه /يلا ي كبير .


****************.

صباحا ..

في دوار الكبير....


كان يقف سليم بالخارج لتخرج نور بابتسامه وسعاده.


/صباح الفل ي كبير راسك عامله ايه دلوقتي .


سليم بابتسامه وسعاده/الحمد لله تمام جوي جوي انتي جاهزه .


نور بابتسامه/انت برضه هتلف معايا انا بتعبك اوي ي سليم بس خلاص النهارده واخر اليوم هترتاح مني خالص .


سليم بغيظ شديد/واه عاد مستعجله جوي علي حبيب القلب .


نور بخبث ومكر/اوي اوي وبعدين هو جاي بليل انا متاكده لما تشوفه هتحبه اوي .


سليم بغيظ شديد وهمس /احبه ده انا هخليه ينسا اسمك خالص احمم طب يلا علشان منتاخروش .


نور بابتسامه/يلا ي سيدي .


*****************.

في الجامعه ...


كان يسير ساجد وهو يبحث عن تلك الفتاه بغيظ شديد فهو حقا يود الانتقام منها .


/ندا ندا .


ندا بارتباك شديد/نعم ي دكتور ساجد .


ساجد بجديه /امال فيروز مبتجيش ليه بلغيها اني هعرف اعاقبها كويس اوي علي الي عملته فاهمه.


ندا بارتباك شديد/حاضر ي دكتور ساجد لتمتم بغيظ .


/الله يخربيتك ي فيروز وقعتي انا وانتي سوداء أما اكلمها الزفته دي .


********************.

من امام أحدا المزارع ...

كانوا يسيرون نور وسليم بابتسامه فقد ظلوا يستمتعوه بالحديث سويا .


فله بابتسامه وهي تمسك كوزين من الدره المشوي الطازج/احلا كوزين دره مشوي الكبير واحلا دكتوره في الدنيا .


نور بابتسامه وسعاده /شكرا جدا.


سليم بابتسامه وهو يعطيها المال /خدي ي بت ي فله .


فله بابتسامه/والله مهاخد مليم خيرك مغرقنا ي كبير ربنا يخليك لينا .


ام محمد بابتسامه/متيجي ي حلوه انتي اقرالك الكف .


سليم بابتسامه/جرا ايه عاد ي ام محمد انتي مبتصدقي تمسكي حد تشتغليه بحديدك ده .


نور بابتسامه وهي تعطيها يديها /انا مؤمنه بربنا سبحانه وتعالى بس مفيش مانع نتسلا .


ام محمد بابتسامه/ياابووي ي بتي ده انتي داخله علي حياه واعره جوي ي بتي .


نور بسخرية/ايه أن شاء الله هيحصلي حادثه كبيره ولا هتخطف .


ام محمد بابتسامه وهي تنظر إليهم بخبث /ولو انك بتتمسخري لكن هي دي الحقيقه ي بتي انتي هتتخطفي هيخطفك العشق الي يخليكي دايبه فيه دوب هيخطفك الفارس الي عشقه هتنكوي بيه هيجري في دمك هيلوعك بعشقه هيقف قصاد العالم كله علشان يحميكي  .


نور بابتسامه وسعاده/طب وهو هيتخطف زي كده .


ام محمد بابتسامه/هو اتخطف وخلاص ي بتي وهيخليكي تعشق قسوته قبل عشقه انتي اتخطفتي وخلاص ي بتي .


كانوا ينظرون لبعضهم نظرات تحمل الكثير والكثير فذلك الإمراة بسهوله حروفها قد عزفت علي اوتار قلوبهم لما يعلموا بأن كل حرف تفوه به سيتحقق ستصبح حقا ستصبح قصه عشق يتحاكا عنها الجميع تواجه الكثير من الصعوبات والتحديات ليفيقوا من شرودهم علي هاتف نور لترد سريعا .


/ايوه ي حبيبي خلاص داخل علي البلد تمام انا خلاص خلصت اهوه هستناك في دوار الكبير سلام يلا ي سليم .


سليم بغيظ شديد/طب روحي انتي وانا وراكي هعمل تليفون كده وهحصلك .


نور بابتسامه/حاضر .


سليم بغيظ شديد وهو يحدث عوض /واد ي عوض المخفي خلاص داخل علي البلد ي عني هيعدي عليكم دلوقت تاخدوه علي المخزن الي انت خابره عارف لو عدي ووصل الدوار هقطع خبرك فاهم سلام .

/والله وجيت في ملعب ي سي روميو ..يتتتبع .

مجنونه كبير الصعيد 🤭🤭🤭🤭.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.

بارت 8....


في دوار الكبير.....


كانت تسير نور بحيره شديده بعدما أعدت كل اغراضها للسفر لتكتشف غياب البطاقه .


وداد بجديه /اهدي ي ضنايا هتكون راحت فين بس مفيش حاجه بتضيع هنه.


نور بقلق شديد/انا خايفه تكون وقعت مني بره ب حاجه وداد .


فيروز بجديه /طب منقول عاد ل سليم يخلي الغفر يدورا عليها .


نور بغيظ شديد/استغفر الله العظيم  اخويا علي وصول هرجع القاهره ازي من غير بطاقه بس.


وداد باستغراب /واه عاد اخوكي مش انتي قولتي خطيبك ي ضنايا .


نور بابتسامه وضحك /ههههه بصراحه ي حاجه وداد انا مش مخطوبه ولا حاجه الي كنت بكلمه ده اخويا الكبير وهو الي جاي ياخدني بس انا قصد أن أقول كده ل سليم علشان يعرف أن ليا أهل ويبطل يحس أني عيله صغيره هو مسؤول عنها اهو اخويا بعت رساله وقال إنه قدام شويه لحد مايوصل .


فيروز بابتسامه/خلاص عاد تعالي نتمشي شويه لحد مايوصل هوديكي الأرض بتاعتنا فيها شجر فاكهه ترد الروح يلا بينا .


نور بابتسامه/يلا .


*********************.

من امام ذلك الكوخ ...


كان يقف عوض ليسير اليه سليم بابتسامه.


/عفارم عليك ي عوض أكده الرجاله ولا بلاش .


عوض بطاعه/انت تومر ي كبير انا خدت منه التلفون وبعت رساله ل دكتوراه نور زي مامرت .


سليم وهو يسير للداخل بابتسامه خبيثه /جدع ي عوض تعال بقا عاد نشوف حكايه سي روميو ده ايه.


*************.

من داخل الكوخ .


كان يجلس ساجد بغضب شديد فهو لم يعلم من هم ولماذا أتوا به الي هنه والأهم من كل ذلك اين نور ؟.


سليم بغيظ شديد/اهلا ي سي روميو اهلا ي اخويا ولا جيت في عرين الاسد .


ساجد بحده وغيظ /اسد ايه وفرخه ايه وفين نور .


سليم بغيظ شديد/هو ده مربط الفرس ي أمور نور اسمع عاد اسم نور ده ميجيش علي لسانك واصل بدل ماقطع عليك النور والكهرباء كلها واخليك فاصل شحن .


عوض وهو يمسك الطبنجه أمام ساجد /اطخه ي كبير .


سليم بخبث ومكر/لا لا ي عوض احنا مش كده هو الحلو هيسمع الحديد علطول مش كده برضك ي أمور واسمع عاد ظابط مظابطش انا ميهمنيش الحديد ده انا رئيس الجمهوريه بذاته بيعملي حساب .


عوض بجديه /طبعا ي كبير .


سليم بخبث ومكر/المهم ي عوض جبت للضيف واكل .


عوض بجديه /ايوه ي كبير جبتله المحشي والحمام والبط وبيبسي دايت .


سليم بغيظ شديد/هو احنا خطفينه ولا رايحين نزوره يوم الصباحيه ي غبي وبعدين دايت ايه ده عامل زي البرص الجعان اها انا عارف بتحب فيه ايه ده .


ساجد بضحك شديد /هههههههه .


سليم بغيظ شديد/ايه الي بيضحكك كده ي عم روميو .


ساجد بضحك /اصل بصراحه انتوا عاملين زي الكبير اوي وفزاع هههههههه شكلكم مسخره ههههه.


سليم بغيظ شديد/أكده طيب جهز حالك ي أمور علشان هنمسكك السلك عريان عوض حط الوكل للضيف مينفعش نقتله علي معده فاضيه .


ساجد بغيظ شديد/انا مش عايز حاجه وخصوصا البيبسي ده بيعمل كرش .


عوض وهو يجلس جانبه بجديه /ايوه والله ي استاذ شكلك واعي كده الوليه مراتي بتبلبع بالصندوق ليل ونهار أما بقت عامله زي فنطاس المياه معندكش وصفه كده .


ساجد بجدية/لا الموضوع خطير لازم تنصحها أنها تبطل ده مضر جدا .


عوض بغيظ شديد/انصح مين ده وليه شديده لو كلمتها تتضربني بالبلغه علي دماغي .


سليم بغيظ شديد/جرا ايه ي اخويا مجبلكم اتنين ليمون وتحلوا مشاكل بعض اسمع يالا انت انت تبعد عن نور نهائي بدل ماوريك الوش التاني .


*********************.

علي الطريق الزراعي ....


كانت تسير نور وفيروز وهم يتحدثون باندماج .


نور بابتسامه/تسلمي ي فيروز انا بجد كنت محتاجه اشم شويه هواء اوي .


فيروز بابتسامه ومرح /انت تؤمر ي عسل بس بصراحه زعلانه جوي انك هتسافري احنا خدنا عليكي جوي ي نور وربنا الي عالم حبناكي في اليومين دول .


نور بابتسامه باهته /وانا كمان حبيتكم اوي والله كفايه الي عملتوه معايا من ساعه مجيت البلد هنا بجد العيشه هنا في البلد دي حلوه اوي .


فيروز بخبث ومكر/اها شكلك كده هتعيش هنه علطول.


نور باستغراب /قصدك ايه.


فيروز بابتسامه ومرح /ي ستي متاخديش في بالك كده تعالي ده الكوخ منور يبقا سليم جوه تعالي نروح .


في الكوخ *********.


كانوا يسيرون نور وفيروز الي الداخل ليصعقوا سويا ممايحدث .


نور بصدمه وفزع /ساجد اخويا.


فيروز بصدمه ورعب /دكتور ساجد هي وصلت تيجي ورايا علشان نتقم مني .


نور بغيظ وحده /ايه الي بيحصل ده ازي تعمل كده في اخويا ي سليم .


سليم بسعاده لم يستطيع اخفاءها /اخوكي بجد .


عوض بغيظ شديد/لا ي شيخه اخوكي وتتحددي معاه بالمياعه دي صحيح نسوان عايزه الحرق.


سليم بغيظ شديد/متيجي تتديها قلمين احسن يالا وانا واقف .


ساجد وهو يحتضن نور براحه واشتياق /نور حبيبتي كنت هتجنن عليكي.


نور بابتسامه وحنان /هو انت مش عارف اختك ولا ايه وبعدين متزعلش من سليم هو كده متهور لكن طيب.


ساجد بغيظ شديد/ممكن افهم بقا ايه الي عملته فيا ده .


سليم بابتسامه وسعاده/حقك عليا متزعلش مني بس بصراحه كنت خايف علي نور قدام الكل هي امانه في بيت الكبير وانا كان لازما اتاكد من الي هياخد الامانه دي .


فيروز برعب شديد وهمس /يارب مايفتكرني يارب  .


ساجد بصدمه وغضب /هو انتي .


فيروز بقلق وارتباك وهي تمسك يد سليم /بقولك ايه عاد انا مش لوحدي هنه انا في حما اخويا وعائلتي كلها .


سليم باستغراب /قصدك ايه انت تعرف اختي منين ي ساجد وبعدين هي عملتلك ايه عاد دي عامله زي العيله الصغيره زي النسمه بالظبط  .


فيروز بارتباك وهمس /متاخدكش الجلاله اوي ي اخويا وتتمعظم اوي انت لو عرفت الي عملته في الراجل ده هنحط كلنا وشنا في الأرض واولهم انت. 


ساجد وهو يضغط على يده بغيظ /لا في دي عندك حق هي فعلا نسمه اوي .


نور بابتسامه/اه انا كده فهمت يبقا ساجد هو الدكتور الي عملتي معاه المشكله في الجامعه خلاص بقا ي ساجد علشان خاطري فيروز زي اختي .


ساجد بابتسامه/علشان خاطرك ي نور عيني يلا بقا علشان نرجع الوقت اتاخر .


سليم بابتسامه باهته /والله ماهتتحركوه من هنه الا لما نأكل مع بعض عيش وملح وعلشان نتعزرلك عن الي موصل من غير قصد ده. 


********************.

في سرايا العزايزي.....


كان يسير ذياد وهو في قمه جاذبيته .


ربيع بخبث /رايح فين ي ولد ربيع .


ذياد بنظره خبيثه /رايح انفذ الي نفسي فيه من زمان اني لحرق دم ابن الصياد وبصراحه عرفت عاد أن الدكتوراه دي حلوه جوي قولت ليه لا نضرب عصفورين بحجر واحد نفتح المزرعه واخد الحلوه دي من ابن الصياد واموته بحسرته سلام ي ابوي .


ربيع بنظره خبيثه /سلام ي ابن العزايزي ...


****************.

علي الطريق ...


كا يسير زين متجها العريش كانت تقف رحمه في نفس المكان التي تقبل به زين ليسير من سيارته بابتسامه عاشقه .


/حبيبتي وحشتيني اوي ليه عرضت نفسك للخطر .


رحمه بدموع واشتياق/واعمل اكتر من كده مائه مره علشان اشوافك ولا حتي خمس دقائق خالي بالك من نفسك ي زين انت لو جرالك حاجه انا هموت .


زين وهو ينظر في عيناها بدقه وهمس /مدام شفتك يبقا خلاص خدت الدافع الي يخليني اقف قدام اي حاجه ومفيش حاجه تقدر تكسرني بحبك ي رحمه بحبك جوي.


رحمه بعشق واشتياق /وانا بحبك جوي ي زين الرجال.


*******************.

في غرفه ...


كانت تقف شهد بغيظ من شديد من ابنها فارس .


/كده برضه ي فارس بتزعل ماما كده قولتلك خالك سليم هو الي هيوديك الحضانه .


فارس بطفوله وبراءه /لا انا عايز اونكل يوسف وعلي فكره انا مش هروح المدرسه غير مع عمي يوسف تصبحي علي خير ي امي .


شهد بتنهيده عاليه وهي تحدث ذاتها /اعمل فيك ايه بس ي يوسف كل ماببعد عنك مليون حاجه بتقربنا للبعض اعمل ايه بس يارب. 


***************.

علي طاوله الطعام ....


كمال بابتسامه/نورتنا ي دكتور ساجد مشاء الله واضح أن والده حضرتك عرفت تربي زين جوي سواء انت ولا الدكتوره نور .


ساجد بابتسامه/شكرا ي جناب العمده يلا ي نور .


سليم بحزن شديد/علطول كده .


ساجد بابتسامه/علشان نلحق نوصل قبل الليل.


نور بقلق شديد/بصراحه ي ساجد فيه مشكله مش لاقيه البطاقه بتاعتي  .


ساجد بغيظ شديد/انتي بتقويلي ايه ي نور دي مصيبه ده البلد مقلوبه هنا علشان الحادثه دي كده مش هتعرفي تسافري .


نور بطفوله وحزن شديد/بس ماما وحشتني اوي وانا عايزه اشوافها هطلع ادور عليها تاني فوق .


لتسير الي الاعلي ليلحقها سليم تحت نظرات كمال الماكره أما ساجد فكان ينظر لتلك المجنونه نظراتا توحي بهلاكها .


فيروز بغيظ وهمس /استغفر الله العظيم ده لو النظرات بتحرج كانت زماني مرميه في المشرحه ماشي ي دكتور ساجد وأصح أن اللعب بينا هيكون كبير جوي ..


كمال بابتسامه/تعال ي ساجد ي ولدي نشرب الشاي في المندره لحد ما نور تنزل .


ساجد بابتسامه/اتفضل حضرتك.


في غرفه نور ....


كانت تسير بضيق وهي تبحث في جميع الأركان ليقف سليم أمامها وهو يشهر البطاقه بيده .


/الي بتدوري عليها اهيه.


نور باستغراب شديد /البطاقه لقتها فين .


سليم بثقه وثبات/كانت معاكي كنت حايشها عنك علشان متبعديش عني .


نور بصدمه شديده /انت بتقول ايه ي سليم .


سليم بعشق قد استحوز علي قلبه /بقول الي الكل حاسس بيه ي نور الا انتي الي مش حاسه بقلبي الي نبض نبضه عشق من اول مره شوفتك فيها نور انتي خليت كبير الصعيد زي العيل الصغير بين ايديكي انا مش عارف ايه الي حصلي بقيت ماسك فيكي زي العيل الصغير .


نور باستغراب شديد /معقول ي سليم تكون حبتني اوي بالسرعه دي .


سليم بابتسامه عاشق /وهو الحب بالمواعيد ولا ايه انتي استوليتي علي قلب كبير الصعيد بقا عامل في ايدك زي حته العجينه الي بتكشيليها علي ايديكي بقيتي الدفا بالنسبه ليا تتتجوزيني ي نور ..


نور /سليم انا .....يتتتتتتبع .


تفتكروا نور هتوافق علي الجواز 🤔🤔🤔🤔.


تكملة الرواية من هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close