أخر الاخبار

رواية فيروزة جحيمي البارت الخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر بقلم دنيا حسان كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

رواية فيروزة جحيمي 

البارت الخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر 

بقلم دنيا حسان

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

 بارت 15💫💫

فيروزه جايه تديلها القهوه وقع منها حبه من غير ماتقصد علي جيبه سميحه

سميحه قامت بنرفزه: انتي غبيه ازاي تعملي كدا

امل : ماما محصلش حاجه لكل ده

ليلي زقت امل : انتي ازاي تعملي كدا يازفته

انا هوريكي هعمل فيكي اي وجايه تشد شعرها

زين دخل ومسك ايديها بشده لدرجة ان كان هيفتفت عظامها بايده

ليلي وهي بتحاول تفك ايديه: انت واقف معاها كدا ليه

زين وهو ماسك ايديها جامد : عشان مراتي ومحدش ليه الحق ان يهين مراتي في بيتي مفهوووووووووم

سميحه: الله الله يعني انت قابل ان امك اللي ربيتك تتهان في بيتك

زين ساب ايد ليلي وراح وقف قدام سميحه ومسك ايد فيروزه بكبرياء:  اولا هي ماهانتكيش ثانيا بقا فيروزه مراتي ومحدش ليه الحق ان يهين مراتي وفي بيتها وثالثا بقا اي اللي جابكو هنا

سميحه: عايزه اشوف ابني اجرمت كدا

زين :لا ياأمي بس لو عايزه تشوفيني كان ممكن تتصلي عليا وانا اجيلك...... محمد.. محمد.. محمد

محمد: نعم يااستاذ زين

زين : وصلهم للقصر

سميحه : ماشي... ماشي يازين 

ومشيت وامل مشيت

ليلي توجهت لفيروزه بكل غل  : حببتي يافيروزه وحشاني اووي كنت عايزه اقولك حاجه زين كان نفسه يقولهالك ومخبيها عليكي...... 

زين مسكها وشدتها طلعها برا = انتي عايزه اي هاااا

ليلي : عادي عايزاكو تطلقو

زين : انا مش هسمحلك تاذيني تاني ولو علي السر فهقولو ليها في الوقت المناسب ابعدي عنننا بقاااا

ليلي : لا مش هبعد افهم بقا انت ملكي انااا وبس

زين بعصبيه : انا مش ملك حد غير فيروزه ولو مش عايزه تفهمي انا هفهمك امشي من هنا يلا احسن ماطلقك حالا

ليلي : همشي بس هرجع تاني صدقني

ومشيت ليلي هي وأمل وسميحه

وزين دخل لقي فيروزه قاعده وفكه شعرها وبتذاكر

زين : فيروزي ذاكرتي

فيروزه ضحكت : متبطل بقا  كلمه فيروزي دي يعني انا اقولك اي بقا

زين بغرور : سهله هتقولي زين الرجال

فيروزه بضحك هستيري : يخربيتك فصلتني

زين راح باسها من خدها بسرعه :ولسه هضحكك اكتر بس تفرجي عني

فيروزه بعدت شويه : احم انا هروح احط الاكل ناكل وقبل ماتقوم = بقولك اي نسيتني صحيح

زين : قولي ياحياتي

فيروزه : هو اي الحاجه اللي كانت هتقولها ليلي

زين بيحاول يخبي: سيبك منها دي غيرانه مننا اصل احنا عرسان جدد وكدا بقا

فيروزه بعدم فهم: ااه قولتلي ماهو باين يلا انا هروح احط الاكل.

راحت حطت الاكل وهو قام وقعد علي السفره  كان يتراس السفره وهي قعدت في الكرسي اللي جانبه بالظبط

زين وهو بيجهز لقمه وبيمدها لفيروزه = القطر رايح فيين رايح فين

فيروزه : هاكل لوحدي.

زين بحذر : فيروزه

طبعا اكلتها وفضلو يضحكو مع بعض و يهزرو وطلعو علي فوق

فيروزه : هدخل اغير في الحمام

زين : تمام هستناكي عشان اخدت شاور

ودخلت فيروزه وبصت للمرايه تاني = ازاي ازاي اي الشعور ده ياربي اللي يخليني احس معاه بالامان وهو اللي اذاني ياربي بقا ارشدني علي الطريق الصح

وخلصت لبسها وخرجت وهو كان مستنيها

زين :اتاخرتي اووي انتي كويسه

فيروزه : انا كويسه متقلقش

زين : تمام انا هدخل اخدت شاور

فيروزه :تمام

فيروزه راحت تقرا روايه وبعد نص ساعه زين خرج من الحمام وكان لافف فوطه وكان عاري الصدر وشعره بينقط مياه وهو بينشفه

فيروزه بصه ليه وهي فاتحه بقها وخبت عينيها فجأه = روح يازين البس حاجه

زين بصلها باعجاب من حبيبته اللي بتتكسف : روح يااي

فيروزه : زين.

زين بمياصه : لا انا عايزه الكلمه اللي بحبها

فيروزه : هي اي... اه اه افتكرت... روح يازين الرجال وضحكت اووي 

زين راح غير هدومه بالفعل  ونام جنبها = عايزك تذاكري كويس عشان تحققي حلمك

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

........... مر اجمل 11 شهر في الفتره دي كانت بتيجي امل عند فيروزه عشان الدروس واتقربت امل من محمد وبدا محمد يعشقها بجنون وخلاص جوري هتتخطب لكريم وهيتجوزها بعد التخرج و فيروزه بدات تحب زين لا لا بدأت تعشقه بس للاسف معترفتش لنفسها كانت كل شويه تكدب نفسها علي اساس ان هتخليه يحبها بس مكانتش عارفه انها كمان هتقع في نفس الفخ وهتحبه وزين كان بيحاول يبعد ليلي عن البيت وعن فيروزه خالص وبالنسبه لحافظ فالجد قاله ان هياخد طار ابنه بايده وهدي مكانتش بتبطل انها تخرب سعاده زين بس بتفشل يعيني كل مره وسميحه هديت وعرفت ان سعاده ابنها مع فيروزه لان شافته سعيد واتغير خالص عن الاول واتمنت ان كان اتجوز فيروزه في الاول وربنا هداها وبقت تكره ليلي لانها لاحظت ان ليلي مبتحبهوش هي عايزه تملكه وخلاص بس فرحت ان زين واقف مع فيروزه وبيبعد ليلي عنهم 

وسنيه مبسوطه في حالها ويونس زين سفره برا عشان يبعد عن امل  اكتشف ان هو مكانش بيحب امل ده كان معحب اعحاب متخلف وعرف انه من غيرها عادي يعني مش فارقه معاه 

........................................... 💫💫💫💫💫💫💫

وفي يوم

زين : الو

صلاح : عايزك فورا

زين : انا مش فاضي.

صلاح: لو مجتش هوريك وشي التاني

زين: هحاول اجي.... فيروزه.. فيروزه

فيروزه بضحكه جنان: نعم... عايز اي 

زين : نتيجتك امتي 

فيروزه : بكره في حاجه 

زين :لا ياحبيبتي 

فيروزه :زين انت متضايق صح 

زين: ليه بتقولي كدا 

فيروزه : عشان قولت فيروزه مش فيروزي 

زين حاول يداري وابتسم : لا ياحبيبتي مفيش حاجه وباسها من خدها =انا هروح مشوار كدا ومش هطول 

وبعد عده ساعات زين وصل البيت وبيخبط علي اوضه جده.

صلاح : ادخل

زين دخل وقفل الباب وراه وراح قعد علي المكتب=عايز اي

صلاح : والله بقت عايز اي تمام اووي انا عايز..........

زين : رزع علي الطرابيزه...... مستحييييييييل

يتبع💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

بارت 16💫💫💫

زين رزع الطرابيزه: مستحييييييل

الجد صلاح قام بنرفزه: مستحيل اي انت مجنون انا بامرك مش بطلب

زين قام وبصله بغل :وانا مستحيل اقتل مراتي

صلاح: بقا كدا

زين بثبات علي موقفه :ايوه كدا

صلاح : تمام اووي طالما انت مش عايز تقتلها انا هقتلهالك وهندمك علي رفضك لأمري

زين بقوه وانفعال: محدش هيقدر يقرب من فيروزه ولو مسيت شعره منها هتشوف مني وش عمرك ماشوفته وايوه بقف قدامك حتي لو كنت جدي

صلاح : ماشي يابن محسن

زين بعصبيه وعلي صوته:انا كذا مره اقولك مش هي مش هي السبب صدقني ارجوك صدقني بقااا

صلاح صمت

زين :وصلتلي رسالتك  عايز تعارك عارك وانا هكسبك

زين قال كلمته ومشي ورزع الباب

ليلي كانت قاعده في الصالون وسنيه كانت نايمه فوق وهدي كانت قاعده مع ليلي وسميحه كانت برا بتعمل تسوق  والخدامين كانو اجازه في اليوم ده 

................................... 

ليلي وهي بتنادي عليه:زين.. زين

زين راحلها :عايزه مني اي

ليلي :ممكن نقعد مع بعض شويه

زين : انا مش عايز أقعد انا  همشي

ليلي مسكته من ايديه : معلشي مره واحده بس

زين قعدت معاها وهدي مشيت : ها عايزه اي 

ليلي كان معاها حبه تراب صغيرين نفخت فيهم وخليت زين يكح 

ليلي راحت تجيب مايه : اشرب اشرب يازين 

زين اخدت الكوبايه وشرب 

بعد عده ساعات 

زين صحي لقي نفسه علي الكنبه =اي ده انا اي اللي منيمني هنا 

سميحه: زين يابني انا جيت لقيتك نايم قولت  مزعجكش عشان كان شكلك تعبان. 

زين :انا نايم من كتير 

سميحه :اه 5 ساعات مثلا 

زين قام بسرعه:انا اتاخرت علي فيروزه وجري ركب العربيه وراح لفيروزه خبط علي الباب =فيروزززززي فيروزي افتحي فيروزززززي 

فيروزه بخطه فتحت =في اي 

زين اول لما شافها حضنها حضن كانها لسه راجعه من الموت ولدرجه ان هيكسر عضمها في ايده

فيروزه: زين زين هتموتني

زين فكها بسرعه:متقوليش كدا الف بعد الشر عليكي يا قلبي 

فيروزه :يلا ندخل 

ودخلو وقعدو شويه يتفرجو علي مسلسل اسمعني 😂😂 ودخلو ينامو 

وجه الصبح..... الجميل علي ابطالنا الحلوين 🥺😍😂فرفشو ياولاد😂😍

زين بصريخ: فيروزي فيروزي فيروزي قومي يلا يلا قومي 

فيروزه بصدمه وفزع :اععععععععع... في اي قطعتلي الخلف 

زين راحلها ومسك وشها بايده : متقوليش كدا ياحياتي انتي هتبقي ام عيالي ياقلبي.... 

فيروزه اتكسفت اووي :امممم 

زين :اموت انا في الطمطاميه يخربيتك بتخطفي قلبي... نسيتيني... النتيجه ظهرت وجبتي 96٪ياقلبي زين الرجال 

فيروزه مصدومه فتحت بوقها 

زين =اقفليه لسه بدري يادكتوره قلبي 

فيروزه قامت  ونطت عليه = اععععععععععع. حضنته اوي وهو استغل الفرصه وحضنها بكل قوه ولف بيها كتير اووي من كتر الفرحه 

زين : بحبككككككك. 

ونزلها بهدوء 

فيروزه :وانا كمان 

زين :وانتي اي. 

فيروزه :وانا... ب. ب. بحبك

زين شالها ولفها تاني باكثر قوه 

فيروزه :نزلني يامجنون 

زين : بحبك يافيروزيييي 

ونزلها =اجهزي عشان في حفله انهارده لنجاحك ياقمري

ونزل وفيروزه فرحت جداا

...... وجه المساء  (صلي علي سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين 🌹🌹) 

فيروزه جهزت وزين كمان جهز ومستنيها تحت 

زين :فيروزي 

فيروزه من فوق :هنزل اهو 

زين فضل مستنيها وفجاه شاف حوريه نازله كانت لابسه فستان احمر ومنزله شعرها وكانت حاطه مكياج خفيف اقل مايقال عليها قمر....... 

زين :واخيرا نزل القمر الساحه 

فيروزه اتكسفت :.... سكتت 

زين مسك ايديها وطلع الحديقه وهو اصلا مشي كل الحراس  عشان محدش يشوف قمره غيره ورقصو مع بعض علي اغنيه (من اول دقيقه)... الاغنيه اللي خطفت قلوبنا ياولاد😂😂 ورقصو احلي رقصه وطلعو علي فوق وهو شايلها وكانهم لسه متجوزين وعملو ماحلله الله لهم واصبحت فيروزه ملكه قولا وفعلا برضاها😍🥺😂😂 (ياااه واخيرا يازين الرجال) 😂😂

.................................💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

في الصباح القمر علي أبطالنا القمر ☺️☺️🥺😂😂

فيروزه فاقت الأول وبصت علي وشه القمر وهو نايم وبتتكلم في سرها :انا اه كنت عايزه احرق قلبك واسيبك بس انا حسيت معاك بالامان والاحساس وحسيت انك ابويا وكنت بتعمل كل واجباتك كنت لما اجيب درجه وحشه تقف جنبي احترمت رغبتي طول السنه دي كنت بتغار عليا من الهوا الطاير انا شوفت معاك الحنيه والغيره والخناق والحب ايوه انا بعترف ان حبيتك لا لا انا عشقتك يازين الرجال 

زين فاق وبص عليها :بتحفظي وشي ولا اي 

فيوز اتكسفت :انا.. لا.. لا 

زين مسك بقها وباسها  علطول بدون تفسير... وكدا بقا؟ 

فيروزه :احم احم ممكن تقوم عشان اغير 

زين :لا مش هقوم 

فيزوه:زززززييييين 

زين قام ولبس بالفعل وهي كمان  ونزلو للفطار 

زين :جهزي نفسك عشان بعد ساعتين هنطلع علي تركيا 

فيروزه :انت بتهزر صح 

زين : لا مبهزرش مراتي وهتبقي دكتوره قد الدنيآ ليها الحق انها تسافر طبعا 

فيروزه راحت قعدت علي رجله =انا بعشقكك يازيني 

زين برفع حاجب: اي زيني دي 

فيروزه لفت ايديها حوالين رقبته :يعني زين بتاعي بتاعي انا وبس

زين باسها تاني بردو=طبعا بتاعك هكون بتاع مين يعني🥺😍♥️♥️

..... وجهزو الشنط وطلعو الطياره ووصلو تركيا ونزلو في فندق اشتراه زين 

فيروزه واقفه قدام الفندق بزهول: اي ده ازااي 

زين راحلها وحضنها من ورا :ازاي اي 

فيروزه :ده اسمي 

زين :ايوه الفندق انا اشتريته وسميته فندق فيروزه عجبك 

فيروزه :عجبني اي بس انا طايره من الفرح 

زين :طب يلا نطلع نغير وننزل نتفسح شويه 

.... وقضو  اجمل اسبوع في تركيا كانت أجمل اوقات فيروزه حبت زين اكتر وعشفته لحد الجنون ورجعو تاني مصر عشان تقديم كليه فيروزه وهو وعدها كل اجازه هيوديها المكان اللي هي عايزاه وهي كانت طول الفتره دي بتتمني من ربنا انه يرزقها ابن يحمل اسم زين وحته منه 

............. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

زين :اهلا وسهلا فيكي في قصرك ياقمري

فيروزه :زين تالت مره نعزل انت بتهزر صح 

زين : لا مش بهزر وكتبت كمان البيت ده باسمك انتي 🥺♥️

فيروزه: بتهزر صح... 

زين : لا دي حقيقه 

فيروزه راحت حضنته: انا بحبكك اووي.. ليه بتعمل كل ده يازين 😍😔

زين :ببساطه عشان انتي بنتي وحبيبتي ومراتي ونصي التاني وام عيالي 

فيروزه فكت حضنه :انا هطلع اغير هدومي وانت روح طمن طنط سميحه عليكي ومتتاخرش

زين :بتغيري ياروحي انتي 

فيروزه : ايوه طبعا اومال متجوز قرطاس 

زين ضحك =ماشي ياقلب زين الرجال همشي وخلي بالك من نفسك 

وزين مشي وفيروزه طلعت عشان تفضي الهدوم من الشنطه  وتغير هدومها وفجأه وصلتلها رساله اتصدمت... عينيها اتفتحت... وبرقت انقطعت انفاسها في لحظات واتمنت الموت.............. 


( هل الانفصال سيكون صاحبهما ام هل الموت سيفرقهما هل ستكون نهايه سعيده ام حزينه.... انا اريد وانتم تريدون ولكن زين وفيروزه هما الذين يحددو) 

بارت 17💫💫💫


فيروزه اول لما شافت الصوره عينها دمعت رمت الموبايل علي الارض وصرخت باعلي صوتها من وجع قلبها وحرقته =ااااااااااااااه

... انا عملت اي في حياتي يارب عشان يحصلي كدا عملت اي في  حياتي ياربي... وراحت جابت صوره مامتها وباباها وكلمتهم بكل دموع =سيبتوني ليه سيبتوني ليه ومشيتو انا اتدمرت ياماما كان الفروض ابقي معاكز انتو اللي رمتوني تاني ياربي اعمل اي يارب بقا بعد كدا مسحت دموعها وقامت =انا عرفت انا هعمل اي

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

........ عند زين وصل القصر

زين =ازيك ياامي عامله اي

سميحه بكل حب:الحمد لله يانور عيني قولي فيروزه عامله اي

زين : الحمد لله يماما كويسه وحبتني ورضيت عني

سميحه بضحك: ياواد يبكاش انا عارفه انها بتحبك من الاول

زين  باستغراب : اي ده عرفتي منين

سميحه : عارف لما رجعت من الموت انا كنت عارفه انها هترجع عشان هي بتحبك مرفضتش الحياه عشانك  ربنا يخليكو لبعض يارب وميحرمكوش من بعض ابدا

زين : يارب ياامي... اومال فين امل.

سميحه : مانت عارف امل جابت مجموع الهندسه ودلوقتي محمد قاعد معاها في الجنينه عشان يعرفها علي الكليه اكتر 

زين بغضب : ازاااي

سميحه : يبني اهدي محسن برا معاهم

زين هدي شويه : ااه تمان

وجت ليلي من وراهم... = زين ازيك عامل اي

زين : الحمد لله

ليلي :ها فيروزه مشيت ولا لسه

زين برفع حاجب : قصدك اي

ليلي وريتله الصور : قصدي ان اي واحده ست اول لما تشوف الصور دي لجوزها هتطلب الطلاق.

زين مسك التلفون واستغرب ورفع صوته لدرجه ان الجد جه علي صوته : ازاااي ده يحصل ازاااي انا ملمستكيش من اول ماتجوزنا

ليلي  بدموع تماسيح : يعني انت بتغلط وكمان بتقول ان انا اللي غلطانه 

زين مسكها مم دراعها بكل قوه : انتي عملتي كدا ازااااي انطقي

سميحه بتحاول تفك بينهم هي وأمل : سيبها يازين اهدي

زين ساب ايديها وفجأه ضربها بالقلم  (تستاهلي قرفتينا بقا 🙂😂) ومسك شعرها جامد جدا : احكي لاما  هموتك

ليلي : انا معملتش حاجه لوحدي طنط هدي كانت مشاركه معايا في كل حاجه انت لما جيت هنا قبل ماتسافر  بيوم انا حطيتلك منوم في  المياه  وكنت قاصده ارمي  رمل ونومتك علي السرير ورجعتك علي الكنبه قبل ماطنط سميحه تيجى وعملت الصور دي

زين اتعصب اووي مش عشان الصور عشان ممكن يكون خان فيروزه حبيبه عمره...... زين بكل عصبيه =انا عملت معاكي حاجه

ليلي فكت ايده من شعرها وقعدت تعيط وتصوت =لا لا لا لا معملتش طول الوقت كنت بتنطق اسمها وبتبعدني انا بكرهك يازين بكرهك

زين : وانا بكره اشوف خلقتك انتي طالق انتي طالق انتي طالق ياليلي

ومشي جري علي العربيه عشان يلحق فيروزه

......... عند فيروزه

فيروزه لمت هدومها وكل حاجه وطبعا عشان زين مش مشدد الحراسه عرفت تمشي بسهوله وهي في الشارع كان كله ضلمه=يااه يافيروزه هتعملي اي لوحدك  هتعملي اي يافيروزه هتروحي فين ولا هتعملي اي 

...... في مكان اخر

مجهول 1: هي فين دلوقتي

مجهول 2: يابيه هي خرجت من البيت ومعاها شنطه هدومها

مجمهول 1 اتعصب جدااا :انت ياغبي دي الفرصه المناسبه اخطفها بسرعه

... 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

وبالفعل خطف فيروزه ووداها في مخزن ضلمه جدا وهو مغطي عينيها اصلا

فيروزه بتعب : فكوني فكوني ياكلاب عايزه امشي

.... عند زين

اول لما وصل ملقاش فيروزه في البيت جن جنونه وكسر كل حاجه وفجأه وصلتله رساله ( تعالي علي العنوان ده ومتتاخرش عشان تلحق روح مراتك قبل ماخدها)

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

...... في القصر

ليلي هديت شويه وعينيها مليانه انتقام =انا لازم اروح اقوله كل حاجه لازم انا مش هسيب حقي كدا 


ليلي راحت لاوضه الجد وخبطت وهو سمحلها بالدخول

ليلي بأدب :ممكن اتكلم مع حضرتك شويه

الجد صلاح بغرور جدااا: بصي يابنتي انتي لو  عايزه فلوس هديكي وولو عايزه اي حاجه اطلبي  ثم اكمل باستفزاز معلشي مفيش نصيب

ليلي : لا ياجدي انا عايزه احكيلك حاجه وهمشي علطول ممكن تسمعني

الجد صلاح:اتفضلي اقعدي اتكلمي

ليلي بالفعل قعدت : بص ياجدي الموضوع كله.......................

صلاح بصدمه وقام من علي المكتب : انتي بتقولي اي

................ عند زين وصل المكان بعد ساعتين تقريبا ودخل جوا لقا فيروزه مربوطه وعماله تعيط وتصوت باسمه لسه هيقرب منها ونادي عليها بعشق =فيروزي فيروزي

جه من وراهم صوت = اهلا اهلا ياحضره القاتل.....

 🤩🥺💫

تكملة الرواية من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS