رواية فيروزة جحيمي البارت الثامن عشر والتاسع عشر والاخير بقلم دنيا حسان كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
رواية فيروزة جحيمي
البارت الثامن عشر والتاسع عشر والاخير
بقلم دنيا حسان
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
بارت 18 💫💫
جه من وراهم صوت = اهلا اهلا بحضره القاتل
زين بصدمه : انت
الجد صلاح : ايوه انا اللي قتلت حفيده
زين بثبات وتمثيل القوه: ايوه انا اللي قتلته بس مكنش قصدي وانت اهو عرفت كل حاجه سيب فيروزه تمشي واعمل فيا اللي انت عايزه
الجد صلاح : انت تكون متخلف لو فكرت للحظه اني ممكن اسيب فيروزه تمشي.. ثم اكمل وهو بينضف المسدس عارف احلي انواع الموت اي.. انك تموت وانت عايش وانا هاخد منك روحك وهي فيروزه
فيروزه ببكاء كثير : سيبوني امشي بقا كفايه كفايه
الجد بصحكه شرانيه : تمشي.. هههههه. في الاحلام ياحبيتي انا اللي جبتك وانا اللي همشيكي كله بأمر مني
فيروزه باستغراب ودموع : يعني اي
صلاح : اي ده.. ده حبيب القلب مقلكيش ولا اي لا كدا انا ازعل بقا.. تمام انا هقولك
زين أتدخل : لا
صلاح :انت تخرس خالص ... بصي ياماما حفيدي لما مات انا افتكرت انه جدك اللي قتله وكنت عايز اقتله بس ياخساره هو مات وربنا اخدت روحه كان نفسي احرق قلبه او احرقه وهو عايش وبعد كدا ياستي قتلت ابوكي وامك ماتت وراه يعيني كانت بتحبه اووي وبرجو مارتحتش امرت زين يتجوزك ويعذبك بس الاهبل وقع في حبك وانا زي زيك انهارده لسه عارف ان زين هو اللي قتله
فيروزه بانهيار حاد :مستحيل مستحيل لا لا لا
صلاح :جه الوقت بقا اني اخلص منك واحرق القلب العاشق عليكي
وجه يوجه المسدس اتجاه فيروزه زين وقف قدامه :اخلص مني الاول لو عايز تخلص منها
جريت ليلي عليه ووقفت قدام الرصاص = لا لو عايز تخلص من زين اخلص مني انا الاول.
زين =انتي اي اللي جابك هنا
صلاح زقها علي الارض :امشي من هناااا.. عايزه تشوفيه بيتقتل هتنوليها خلاص كمان شويه
ليلي :لا ياجدي مش همشي من هنا لا لا زين معملش كدا.. ثم اكملت بعياط. انا اللي عملت كل ده
زين : ليلي متلعبيش دور الضحيه
ليلي بعياط وزعيق جاامد: انا فعلا لعبت دور الضحيه فعلا انا نفيت عمري لحد محبنيش وملمسنيش من اول يوم جواز.. ايوه انا اللي قتلته مش انت
فلاااش باك
زين : يلا نلعب ياايمن طبعا فهمه بلغه الاشاره لان ايمن مبيتكلمش فهمه انهم هيلعبو استخمايه وأيمن وافق وراحلو يلعبو في مكان قريب من قمه التل زين خبه عينيه وقال لايمن يتسخبي وايمن وهو بيجري وقع من التل بس مسك ايديه مم القمه وللاسف مش عارف يصرخ ان حد ينقذه وزين من غير قصده وقف علي ايد ايمن بس ايمن عافر واستحمل وليلي جت من غير مايحس زين بحاجه ومسكت ايد ايمن ووقعته ومشيت وهما دورور عليه بعدها ولاقو جثتو وعرفو ان كانت حادثه غير مقصوده او طار.
بااااااك
ليلي :انا اللي قتلته ارتاحو بقا
زين راح ضربها بالقلم : ليه ليييه تعملي كدا ليه
ليلي بصريخ جامد وبكل حقد : ليه.. انت بتسأل ليه... ايمن كان واخد مننا كل حاجه كان هو الاعظم للعيله كان هو الاشطر كان دايما بيفضلوه عننا كانت ماما من وانا صغيره بتقولي ذاكري ياليلي عشان تبقي زي ايمن رغم انه مبيتكلمش بس ذاكري عشان تبقي زيه
...... زين مسكها جامد : اديكي قولتيها بلسانك هو مبيتكلمش مأذكيش في حاجه انتي اللي طول عمرك عايزه تكوني احسن حد ومعاكي كل حاجه انتي اتجوزتيني بسبب الكدبه دي
الجد بعصبيه ورفع السلاح:وانا لازم اخلص منكك وضرب النار
بوووووووم
بارت 19 💫💫الاخييير 🥺👌
فيروزه بصريييييخ : زييييييييييين
الرصاصه جت في زين هتقولو ازاي هقولكو 🙂
صلاح وجه المسدس لليلي وزين عشان شهم ومتخلف جدا وقف قصاد الرصاصه وأخدتها بدالها وفي الوقت ده جت الشرطه اخدت الجد صلاح واخدت ليلي وجه محمد الذراع الايمن لزين وفك فيروزه فورا وطلب الاسعاب
... 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
فيروزه وهي بتجري لزين وبتعيط بانهيار :زين زين قوم ونبي قوم عشان خاطري قوم بقا لو بتحبني قوم... ومسكت وشه =زين متسبنيش لوحدي مستيبش فيروزتك لوحدها زين انا مسامحاك قوم بقا ارجوك
أتدخل محمد =استاذه فيروزه متعمليش في نفسك كدا هو هيبقي احسن صدقيني...... وجت سياره الاسعاف واخدت زين وفيروزه راحت وراه
ودخل العمليات فورا و بعد عده ساعات خرج الدكتور
الدكتور بكل حزن : للاسف احنا عملنا كل اللي علينا بس عشان الرصاصه كانت قريبه من جدار القلب جدا منعرفش هيفوق امتي انا بعتذر
فيروزه بانهيار وصريخ مجنون : مستحيللل مستحييييل زين مش هايسيبني انت كداب انت اكيد كداب زززييييين
واغمي عليها فورا وطبعا اخذوها علي اوضه
بعد عده ساعات...
فيروزه وهي بتفوق شويه شويه : اممم انا فين
الدكتوره :حضرتك في المستشفي
فيروزه بدات تفتكر كل حاجه وحادثه زين وقامت بسرعه =انا لازم اروح لزين لازم
الدكتوره : حضرتك ممكن تقعدي لازم اقولك حاجه مهمه
فيروزه استسلمت وقعدت افتكرت هنتكلم علي زين :انا سامعاكي اتفضلي
الدكتوره بجديه تامه :حضرتك حامل ولازم تاخدي بالك من صحتك خصوصا انك لسه في بدايه الحمل
فيروزه بصدمه : ايه
الدكتوره : زي مابقول لحضرتك.. خلي بالك علي نفسك لان الحمل في الأول لو ماخدتش بالك علي نفسك هتخسريه
فيروزه =لا لا مش هخسره ان شاء الله ده حته من حياتي
ومشيت راحت علطول لزين وهو في غيبوبه ومسكت ايديه وبتعيط بكتمه :اي بقا يااستاذ زين مش عايز تقوم تعرف الخبر الحلو ولا احلوت القعده يلا قوم بقا عشان خاطري طب بص مش عشان خاطري عشان خاطر اللي في بطني قوم بقااا
........... 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
وظلت هذه المسكينه تذهب اليه مرارا وتكرارا واجلت اول سنه في الكليه ووعدت نفسها ان تحافظ علي القطعه والروح الذي بداخلها كأنها تحافظ علي( زينها) وبعد مرور ثلاث اشهر من عذاب الحب
...... 🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺
سميحه :خدتي يبنتي كوبايه اللبن دي
فيروزه :شكرا ياماما.... ممكن تقعدي اتكلم معاكى..
سميحه :طبعا ياحبيبتي
فيروزه :بصي ياماما انا مش انانيه لدرجه اني اتحكم في حياه غيري
سميحه :مش فاهمه قصدك
فيروزه : انا معنديش مشكله ان فرح جوري وكريم يحصل وخطوبه امل ومحمد تحصل وانتو متوقفوش حياتكو علي زين انا عارفه ومتاكده ان زين هيرجع لان زين لفيروزه وفيروزه لزين
سميحه بحب وحنيه وحضنت فيروزه بكل حنان : ياحبيبتي يابنتي فعلا زين مغلطتش لما اتجوزك
فيروزه طلعت من حضنها :يلا انا همشي بقا عشان اروح لزين
سميحه :تمام ياحبيبتي خلي بالك من نفسك
.... وبالفعل السواق اخدتها ودخلت لزين ولقيته كما هو نائم علي السرير لا حياه في من لا تنادي
فيروزه جريت عليه ومسكت ايده =يلا بقا قوم يعني كدا روز قبل ماتيجي علي الدنيا ملاقيكش بس متخافش والله كنت بكلمها عنك كل دقيقه ثم اكملت بدموع يلا بقا ومسكت ايديه وحطتها علي بطنها شايف بتحرك ازاي الغلباويه زيك بالظبط شقيه روز دلوقتي بقالها 4 شهور يلا قوم بقا... مفيش نتيجه.. سابت ايديه وعيطت بكتمه... متسبنيش لان مليش غيرك ياسند حياتي يازين الرجال
وجايه تمشي خلاص... بدأت الاجهزه تعمل انذار
.... فيروزه جريت عليه... زين زين قوم يحبيبي انت كويس وراحت داست علي الزرار بتاع الانذار وزين بدا يفوق =فيروزي فيروزي
فيروزه عيطت ومسكت وشه وباست وشه من كل حته =قلب فيروزه وعقلها
وجه الدكتور بالفعل واطمن علي صحته وراح لفيروزه =حضرتك دي معجزه فعلا
فيروزه ردت بفخر :معجزه فعلا.. بس هقولك علي حاجه..
الدكتور باحترام :قولي
فيروزه راحت حضنت زين وقالت بصوت عالي :فيروزه لزين وزين لفيروزه والاتنين روح واحده.
الدكتور ابتسم بحب وتفهم :ربنا يخليكو لبعض
ومشي وراحت قعدت جنب زين
زين بغمزه =انتي قعده بعيد ليه
..........
دنيا :ياض ابعد عنها بقا 🙂🙂😂😂
زين :دنيا امشي فصلتي اللحظه 😂😂
دنيا 😒:تمام ياخويا همشي
.........
فيروزه راحت قعدت في حضن زين :فيروزه هسالك سؤال ومتزعليش.
فيروزه :اسال بس ناديني فيروزي بعد كدا
زين :بضحك:انتي زيدتي في الوزن صح.. اصل طلعلك كرش
فيروزه بصدمه وضربته بخفه علي دراعه : انا طلعلي كرش
.. لا وانت الصادق دي روز ياخويا
زين بعدم فهم وغيره : مين روز دي بقا ان شاء الله
فيروزه قامت من حضنه : روز بنتك ياخويا
زين بصدمه :ب بنتي
فيروزه بضحك علي منظره وقفلت بقه المفتوح ومسكت ايديه وحطتها علي بطنه :اهي دي روز هنا بنتك
زين جسمه قشعر وفرح جدا حقيقي قام من علي السرير برغم ان الأصابه لم يمر عليها سوي 3 اشهر وحضنها حضن تملك ومسك وشها واخذ شفتاها في قبله ساحره قباه تعوضها وتعوضه علي عذاب ال3 اشهر
ومسك وشها = بحبك يافيروزي
فيروزه مسكت وشه بحب :وانا بعشقك ياسندي وزيني وزين الرجال
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
............... بعد مرور سنتين
زين وفيروزه وهما حاضنين بعض علي السرير ونايمين
زين صحي الأول : فيروزي فيروزي قومي
فيروزه بدأت تفوق بفزع : اي صقر حصله حاجه اي
زين : اهدي ياقلبي كل الحكايه ان كنت عايز اشوفك اول لما اصحي
فيروزه : ضربته في دراعه :وانت حضرتك مش شايفني بتعذب امبارح عشان انيم صقر
زين : عادي طالع لابوه بقا
فيروزه بتريقه: ههههه خفه
زين : بقولك اي في مفاجأه انهارده انا هنزل وانتي اجهزي لبليل
....... وجاء المساء الجميل علي القمرات الحلوين
خبطت انسه علي اوضه فيروزه : استاذه فيروزه حضرتك استاذ زين بعتني عشان البسك الفستات
فيروزه بصدمه : فستان اي
الانسه :حضرتك هو قالي تتصلي بيه وهتفهمي كل حاجه
وبالفعل اتصلت بيه وهو قالها اعملي بروفا وانزلي لتحت لان امل خايفه تلبس فستان فرح وهتقلعيه تاني
فيروزه : اه تمام
بعد ماخلصت الميكب ارتست
فيروزه : مش ملاحظه انك مبالغه شويه
الميكب ارتست ضحكت =لا حضرتك المهم انا همشي دلوقتي عشان عندي معاد تاني
وبالفعل مشيت وفيروزه نزلت وهي لابسه الفستان كانت ملكه ومحتاجه ملك ياخدها وصقر وروز ..... زين ظبط كل حاجه ليهم وبعدتهم عن فيروزه عشان تعرف تلبس
فيروزه وهي بتنادي : ياماما ياامل ياجماعه فين صقر وروز.
وكل ده النور مقفول وبعد عده ثواني النور فتح مره واحده واتصدمت لاقت زين لابس لبس العريس وهو يتقدم لها= ياملكه قلبي اتفضلي معايا
فيروزت بصدمه : انت بتهزر صح
.....................
.. دنيا :لا ياختي مابيهزرش بطلي محن
زين بعصبيه : دنيا هو انتي ينفع تمشي عماله تفصلي اللحظات الحلوه
دنيا بغيظ : ماشي ياخويا 🙂🙂😂😂😂
.. 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
وأخدتها من ايديها ورقصو مع بعض والعيله كلها كانت موجوده وجوري وكريم كانو متجوزين وجوري حامل في الشهر ال3 وأمل ومحمد اتخطبو لكن لسه هيتجوزو وهو طلب منهم ان يعمل الفرح ده تعويضا عن كل حاجه وبالنسبه للجد فهو اتسجن هو وليلي
وينس اتجوز برا لانه اتعرف علي بنت سلبت عقله حبها واتجوزها بعد ماتناقش مع امه وامه بقا اللي خي هدي ربنا هداها وسميحه ماسبتهاش من غير ماتغيرها ومحشن بقا هو اللي يدير الشغل بدل ابوه وحافظ بعد ماعرف الحقيقه اعتذر من زين علي كل اللي عمله
...💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
وهما بيرقصو.
زين : بحبك..
فيروزه : مسمعتش
زين : بحبك يافيروزه الزين
ومسكها ولف بيها وهي مبتسمه وبتضحك بفرح : وانا بعشقك يازين الرجال
.....🙂🙂💫💫🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺وتوته توته وخلصت الحدوته 😊😊🤭🤭
تعليقات
إرسال تعليق