القائمة الرئيسية

الصفحات

حلم سارة✍نجلاء الفصل الحادى عشر حتي الفصل الخامس عشر بقلم نجلاء كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 

حلم سارة✍نجلاء 

الفصل الحادى عشر حتي الفصل الخامس عشر 

بقلم نجلاء

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

بعد ما مراد خرج بمفردة للذهاب إلى البلد 

مازن: وبعدين بقا فرصة لا تعوض وهو مراد قالى بات اليوم فى القصر ❤❤😍 بس انا مش صابر اكتر من كدة قال ابات باليل قال لالا فرصة اشوف ندوش قلبى الان ايوه صح كدة يا واد يا مازن بس عانقول ايه لمراد امممم بس لاقتها ورفع الفون واتصل على  ،

صقر : ايوة يا مازن 

مازن : بتوتر هوهو الآنسة ندى بخير اقصد عاملة ايه يعنى هى معاك 

صقر : باستغراب  مالك يا مازن من امتى مازن بية بيسأل على الآنسة ندى 

مازن: وقد انتية لما قالة صقر وقال احم  اصل مراد سافر البلد اليوم وقالى خلى بالك من اختى وأكد عليا ان ابات معها فى القصر اليوم وقال الأخيرة بكل ثقة دة حتى انا ما كنتش فاضى وهو أصر عانعمل اية يعنى فاحراجنى فاقولت ماشى عانبات معاها 

""( ده انت كداب كدب يا مازن 🤥🤥هههههه )""


صقر: ماشى بس ازاى يسافر من غير ما يبلغنى على العموم ربنا يستر الطريق مش مضمون 

مازن: سيبك هو عارف بيعمل اية جايز مشكلة عائلية ومش عايز حد يدخل 

صقر : ماشى هو انت بتتصل لية 

مازن : ابعت مكان المدرج اللى فية الآنسة ندى فى رسالة 

صقر: برخامة  لية ان شاء الله مش انت بتقول ان مراد قالك تبات باليل ومش تروح الجامعة 

مازن: وقد احسن انة عاينكشف  فقال بهدوء انا على باب الجامعة ابعت اللى قولتلك علية يا خفيف وأغلق الخط بسرعة 

صقر:  ارسل المطلوب فى رسالة لمازن وقال انا مالى مادام مراد قال كدة يبقى امين 


"" عند سارة وندى ""

بعد ما ندى زقت البنت المنقبة وشورت على الباب بصوت متقطع  

ص ق ر  واغمى عليها  سارة: يا لهووووووى ندى قومى انتى ضغطك وطى ولا اية ( طبعا سارة  قالت كدة علشان ندى كانت قالت إنها الضغط منخفض عندها)  البنت المنقبة بتحاول تشد ندى من حضن سارة لكى تحملها وتخرج بيها بحجة انها تأخذها المستشفى 

سارة: اوعى ايدك من عليها أعوذ بالله ذى الحية اول ما دخلت حضنك البت فرفرت  أمشى بقا  يا بنت انتى من هنا كل دة وسارة حاضنة ندى بحماية  

البنت: بنرفزة: هى مين دى اللى حية يا روح ا** لالا انتى مش عارفة بتكلمى مين هات ندى انا عافوقها بمعرفتى 

سارة:😲😲انا مش عارد على واحدة ذيك قولت ما تمديش ايدك وبقت سارة تضرب على ايد البنت المنقبة علشان ماتختش ندى منها 

البنت : يا غبية بقولك ان احنا نعرف بعض بس فى زعل 

سارة: سلام يا ختتتتتى على اساس ان عيلة معاكى انا سمعتها وهى بتقولك اكيد انتى غلطانة فى الاسم 

البنت بمقاطعة زقت سارة بعنف ووقعتها فى الأرض وراسها انخبطت فى البنش خابطة جامدة البنت عاملت كدة لما لقت ان الطلاب انتبهوا لما حدث ومش عاتعرف تخرج بندى 


سارة: اةةةةةةةةة ةةةة وبقت الرؤية مشوشة 

حملت البنت المنقبة ندى وغطت رأسها بالخمار ، سارة ماكنتش عارفة تقوم من على الأرض فامسكت برجل البنت وبصوت متقطع  سيبيها  حد يلحقنا  نددددددددى 

وعند هذة النقطة سمع صقر صوت استغاثة بس مش حدد الكلام اية توجية الى الحراسة وقال حد سمع صوت 

احد الحراس : ايوه بيقولوا ان فى بنت اغمى عليها تقربيا حامل يا صقر باشا 


صقر: حامل ايه دة لسة سنة اولى انا عارف الناس اللى بتجوز بناتها   فى السن دة دول اية ،سمع صوت استغاثة للمرة الثانية و

انتبة الى اسم ندى واقتحم المدرج وبقا ينظر يمين وشمال يحدد مكانها ولكنة لم يجد ندى فى مكانها الذى حددة اول مادخل وقف ووضع يدة على راسة والحراسة قاموا بإغلاق الباب لمنع الخروج  فى نفس اللحظة انتهزت البنت المنقبة انشغال الحراسة وتسللت الى الخارج قبل اغلاقة طبعا ندى ما كانتش باينة تحت الخمار اللى البنت لابسها  وصل مازن المدرج ووجدة مغلق لسة عايرن على صقر سمع صوت ضوضاء بالداخل فحاول يفتح الباب وبالفعل دخل احد الحراس  الحقنا يا مازن بية ندى هانم اختفت 

مازن : كان فى حالة عدم وعى وزق الحارس وتوجة لصقر بكل غضب ومسكة من لياقة قميصة 

مازن : هى دى الأمانة  روحك امام روحها يا صقر وكان اول مرة مازن يمد يدة او يغلط فى صقر وعانعرف السبب فى الحلقات القادمة ✍naglaa 

صقر : بحزن صدقنى يا مازن مش عارف ازاى دة حصل 

مازن لسة عايتكلم سمع صوت بيقول اةاةاةندى حد يلحقها اةاة 

جرى مازن وصقر وجدوا سارة فى الأرض وحالتها صعبة اوى 

مازن: بغضب انتى تعرفى ندى 

سارة : بصت لة بتعب وهز رأسها بمعنى نعم وقالت وحدة منقبة بتقول انها تعرفها وخادتها تفوقها بعد ما أغمى عليها واةةةةةةةةة

مازن : خلاص خلاص هى فين البنت  دى

 سارة : خرجت قبل الأمن ما يقفل الباب (( بنات سارة كانت مفكرة مازن وصقر والحراسة أمن الكلية  ""))

مازن : نظر الى صقر وقالة وربنا ما عارحمك يا صقر لو ندى جرالها حاجة وخرج 

صقر" مازن انزل على السلم وانا ورجلتى عاندور عليها  هنا 

مازن خرج ومش عارف يدور فين وكل اللى امامة اسوء السناريوهات اللى ممكن تحصل لندى 

روايات وحكايات نجلاء 

 ههههههههههه حلو اوى كدة البنت سوزى دى جنية عرفت تدخل الجامعة و تمسكها ههههههههههه دة مافيش راجل من رجلتى عرف يعمل كدة عاموت واشوفك يا مراد لما تعرف ان اختك بقت ملكى ههههههههههه هانت كلها نصف ساعة يا ندى وتكونى من ممتلكاتي الخاصة 


""عند مراد ""

اثناء الطريق لاحظ حركة غربية على الطريق فانتبه وحاول يدخل فى شوارع جانبية ثم خرج الى الطريق العام ومازالت العربية وراء عربية مراد فتأكد ان الموضوع مش عايعدى على خير 

__________________

التفاعل يا حلويات روايات وحكايات نجلاء علشان انزل البارت بسرعة 


عايزة اعرف توقعاتكم 


مراد : ههههههههههه كدة احلوت اوى وقام بإخراج مسدسة الخاص من جيبة الخلفى لكنة لم يجدة فتذكر انة تركة فى مكتبة قبل الخروج فابدا يتوتر وأخرج الموبيل يتصل على مازن لكنة جرس وما فيش رد لان مازن طبعا سامع رن الفون ومش عايز يشوف مين لانة عقلة مع ندى

مراد: هو دة وقتة يا زفت انتى وفجأه

# حلم سارة#  بقلم نجلاء

# البارت الثانى عشر # 


مراد كان سايق بسرعة جنونية والتوتر كان حليفة والخوف تملك منة ولكن ليس خوف وتوتر على نفسة بل خوف وتوتر انة لو اصيب سوف يترك اختة  الصغرى فى هذة الدنيا بمفردها  وحاول كثير الاتصال بمازن  ولم يرد 


مراد : هو دة وقتة يا مازن ابوس ايدك رد عليا ،

فى نفس اللحظة تعرضت سيارة مراد لخبطة قوية من الخلف ادت الى فقد مراد السيطرة على العربية فوقع منة  الفون فى اسفل السيارة حاول مراد جلب الفون لكنة لا يستطيع  بسبب الصدمات التى يتعرض لها فاترك الفون وحاول النجاه بنفسة ثم ظهرت بجوارة سيارة سوداء اللون لم يظهر من بداخلها وقام شخص من داخلها بتنزيل الزجاج وأخرج منة مسدس وأطلق رصاصة فى إطار العربية الامامى لسيارة مراد فأختل توازن عربية مراد وفقد السيطرة على القيادة فنظر مراد حولين العربية لم يجد اى عربيات فاحمد الله انة نجى فحاول يفتح باب العربية ويقفز وجدة ........ 

_____________________________

نزل مازن من على سلالم الكلية وكل دور ينظر فى جميع الاتجاهات على أمل انة يرى معشوقتة التى أصر القدر انه يفرق بينهما  ولم يجدها لحد ما وصل إلى الدور الارضى ووقف ووضع يدة الإثنين على راسة ونفسة عالى وعيونة تلتف فى جميع الاتجاهات فأسند ظهرة على الحائط بياءس على فقدنها ومرة واحدة وجد بنت منقبة لكن منظرها غريب كأنها  تحمل شىء تحت الخمار وتمشى وتلتف حوالين نفسها كأنها حرامية حظها السيء انها خرجت من إلمصعد الذى امام مازن فتذكر مازن كلام البنت اللى فى المدرج(( طبعا اللى هى سارة )) 

مازن : لا لا مش معقول اروح اسأل البنت طب افرد انها جسمها فى إعاقة يبقى احرجت البنت وخلاص  بس ندى عانجرب 


مازن لسة عايروح للبنت وجدها اختفت من امامة، ، بقلم نجلاء 


 صقر امر الحراسة  انها تنتشر فى الجامعة  وبعد ما نزل من على  السلم افتكر فرولتة  كما اطلق عليها  وصعد وتوجة الى المدرج وجد المدرج خالى من الطلاب لسة عايمشى لقى شنطة على البنش من فوق فأسرع اليها فوجد سارة كما هى ووجهها مليان دم وبعض قطرات الدم على الدرس بتاعها وحجابها قد تحول من اللون الاوف وايت اللى اللون الأحمر  وملامحها شاحبة من كثرة فقدان الدماء نزل الى مستواها وقال يا آنسة انتى فوقى الله يكرمك 

سارة : لا رد 

صقر بدون تردد حملها بين يدة وكانت مثل العصفورة الصغيرة كانة لم يحمل شىء و حمل أغراضها أيضا وتوجة الى المستشفى بيها  روايات وحكايات نجلاء 

_________

مازن شاف صقر يحمل شىء ولم تكن الرؤية واضحة فاطلع يجرى علية لكنة لم يلحقة لان صقر سار بسرعة ولم ينتبه لصوت مازن 

مازن وقد تملك منة الغضب لانة ظن ان البين يد صقر ندى مش سارة فاخرج الفون بيتصل على صقر لكنة رأى سيارة تمر من امامة وندى بداخلها نايمة على الكرسى الخلفى بوضعية غير مريحة واللى بتسوق بنت منقبة  لكن لاسف مش عارف يمسك العربية فذهب الى سيارتة الخاصة لكى يلحق ندى وعلى باب الجامعة ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠


__________________


مراد حاول يفتح باب العربية لكى يقفز لكنة وجدة مغلق وفى نفس الوقت السيارة تسير بسرعة جنونية وهو غير قادر على التحكم بيها فأدرك ان فى حد لعب فى الفرامل  وفجأه ظهرت سيارة امام مراد وأعطت لة إشارة انة يبعد ويتفادى سيارتة لكن مراد بعد يدة عن الدريكسون لان كدة كدة فقد السيطرة على العربية و غمض عينة وقال 

مراد" اشهد ان لا إله الا الله وأشهد أن محمد رسول الله  وابتسم وصورة اختة لما بستة على خدة الصبح وصديقة مازن وصقر وذكريات حلوة مرت امامة وفجأة 


بووووو ووووو ووووو م🔥وكان المشهد كالاتى سيارةمراد عبارة عن كتلة نار والسيارة الأخرى مثل سيارة مراد لان الجو حر وارتفاع درجة الحرارة ساعد على انفجار خزان الوقود 


___________

مازن : كان  فى سيارتة لكى يلحق السيارة اللى فيها ندى  بس توقف على باب الجامعة لما شاف ان أمن الكلية وقف سيارة البنت المنقبة 


الأمن: يا آنسة حضرتك دخلتى ازاى 

البنت المنقية : بتوتر عادى فى اية يعنى  انا طالبة ومن الطبيعى ادخل الكلية واخرج 

الأمن: طيب هاتى الكارنيه علشان المفروض اى عربية بتدخل الجامعة بتتسجل ونمرة عربيتك مش متسجلة الصبح وكدة غلط عليا 

البنت المنقبة: بقت تدور على الشخص الأمن اللى ساعدها فى الدخول لكنها لم تجدة وقالت مما فيش كارنيه وقع منى 

الأمن: عادى هاتى البطاقة 

البنت المنقبة: ها لا با فى البيت شوفت وفجأة صرخت بصوت عال  وقالت افتتتتح بسسسسرعه الباب  بنت خالتى عندها غيبوبة سكر ابوس ايدك عاتموت 


الأمن: افسح لها الطريق وقال علشان خاطر الظرف اللى انتى فية بس بعد كدة يا آنسة لازم تسجلى عربيتك قبل الدخول امان لكى والف سلامة على بنت  خالتك 

البنت: ان شاء الله وخرجت من الجامعة وابتسامة شر على وجهها 


ومازن خرج وراها بسهولة لانة دخل رسمى  وعند خروجه 

ماخدش وقت .

واصبحوا على الطريق 

مازن: وربى ما عارحمك انتى واللى مشغلك و اللى ساعدك فى الدخول طبعا مراد قال كدة لانة سمع حوار الأمن معاها 


البنت المنقبة : اوف انا مش عارفة البنات بتلبس اللبس القذر دى ازاى   و قامت بخلع الحجاب ورمتة خارج السيارة ""(( قطع لسانك يا *** اللبس دة اللى ذيك ما يعرفش فضلة عند ربنا اية  ياحيوانة برأس كلبة اتفوةةة*))"" سورى يا جماعة اندمجت شوية ،


الجو حر اوى والنقاب دة بهدل وشى اوى وشهقت وقالت ايه دة مكياجى باظ اووف كلة من الزفتة دى ( تقصد ندى ) ووقفت العربية ونزلت منها و توجهت الى ندى وقالت كل دى علشان وحدة زيك لية الباشا عايموت عليكى كدة لية ما انا فى وشة ٢٤ ساعة وقال اية ست البنات طيب يا اختى انا عاوصلك لية بس عاغير نظرية انك ست البنات ومافيش زيك وان انا وانتى واحد ومدت ايديها على ملابس ندى و٠٠٠٠٠٠٠.

    

مازن : وقف عربيتة بعيد شوية وقال مجنونة دى حد يرمى الحجاب كدة يارب يزول مش وشك يا بعيدة  ونزل مازن من عربيتة واخذ الحجاب وازال  الاتربة من علية واحتفظ بية وقال حد يرمى النعمة يا #########

لاحظ انها بجوار ندى وتفعل شىء ما 

مازن : يا نهار اسود هى وقفت لية وراحت عندها لا لا عاتقتلها ولا ايه 

 ونزل مازن بسرعة الى ندى والصدمة كانت __


دخل صقر المستشفى وهو حامل سارة على يدةجثة هامدة 

صقر : بصوت عالى حد يلحقنا  يا بهايم انتم البت عاتتصفى  

دكتور : طلع على صوت صقر وفى يدة كوب من الشاى وقال صوتك يا استاذ انت فى زفت مستشفى براحة 


صقر: ملامح وشكل الدكتور عصبة راح وضع سارة فى وضع النوم على الكرسى ومسك الدكتور من رقبتة وزقة فى الحائط وبصوت فحيح الافعى وبجوار اذن الدكتور وقال

صقر : انت مش عارف بتكلم مين ماشى نعديها لكن تعلى صوتك عليا يا روح امك لا والف لا ادفنك وافعصك برجلى فاهممممممم وقام بسكب الكوب على رأس الدكتور 

الدكتور: ففاهم ييا بية اتفضل ااانا عانكشف على المددام 

صقر : ابتسم لآخر كلمة الدكتور قالها وهى كلمة مادام ونظر الى سارة وراح عندها وحملها بين يدة وقال فين غرفة الكشف  الدكتور اكتفى انة شاور على الغرفة 

توجة صقر الى الغرفة وقبل الدخول قال عايز زفت دكتورة مفهوم 

الدكتور هز دماغة بمعنى حاضر وبعد شوية قال يا نهار كنت عاموت هو فى حد كدة دة وحش اكيد هو السبب فى اللى حصل لمراتة وجابها قاطعة النفس كدة احسن حل اروح اشوف دكتورة وكويس انها جات منة 

وذهب الطبيب يلبى طلب صقر ويبحث عن دكتورة لزوجتة كما يعتقد الدكتور وهى سارة 


دخل صقر الغرفة ووضع سارة على السرير لكنة لاحظ ان ملابس سارة بسبب الدم التصقت على جسدها 

صقر : استغفر الله العظيم وقام بجلب غطا وفردة على سارة وقال معلش بقا يا فرولتى الجو حار  لازم اعمل كدة  استحملى وكان يتجنب النظر اليها  كل دة و سارة فى عالم ثانى  وانتظر الدكتورة  


وبعد مدة خرجت الدكتورة وقالت يا استاذ المدام 

صقر : 😯😯😯😯😯😯😯😯

# حلم سارة #

# البارت الثالت عشر # بقلم naglaa 


"" فى المستشفى ""

صقر كان واقف امام غرفة سارة وساند ظهرة على باب غرفتها لمنع اى دكتور او ممرض يدخل ومن يرى هذا يحسد من فى الداخل  اعتقادا منهم انها زوجته  وبعد وقت خرجت الدكتورة وقالت ،

الدكتورة : المدام انا خيطلها خمس غرز فى دماغها والجرح كان عميق  وكمان نزفت كتير ومحتاجين دم  وواضح كدة انها ما فيش تغذية و٠٠٠

صقر : بنرفزة خلاص انتى خليتى البت مش نافعة  قولى الخلاصة وبلاش  رغى الدكاترة دة 

الدكتورة:  بخوف من نبرة صوت صقر اقصد انها محتاجة تغذية وراحة الفترة اللى جاية علشان الدم اللى فقدتة 

صقر: شاور للدكتورة بمعنى انها تمشى ثم دخل الى غرفة سارة لكن اوقفتة الدكتورة وقالت 


الدكتورة : حضرتك احنا محتاجين بطاقة المدام علشان هى اخذت كيس دم ومحتاجين نسجل البيانات

صقر: لنفسة اعمل اية انا حتى ما عرفش اسمها اية ثم نظر الى الطبية بقرف ودخل غرفة سارة و رزع الباب بقوه


الطبية : شهقت وقالت بنى ادم همجى انا مالى وانصرفت

✍naglaa ✍

 دخل صقر غرفة سارة وابتسامة بداخلة وهو لم يعرف سر هذة الابتسامة  لكنة تجاهل هذا ونظر اليها وجدها من غير حجاب وهى فى عالم ثانى فنظر الى الأرض لانة عارف انها محجبة وغير صحيح النظر اليها فقام بالبحث عن حجابها ووجدة علية دم ووضعة على رأسها ثم احست بة سارة وقالت 


سارة : اةةة انت مين وانا فين وانت مقرب منى ليه كدة ابعد والنبى 😭😭☺

صقر: اهدى يا فرولتى احم اقصد يا آنسة انا عافهمك كل ٠٠

سارة : لم تنتبة لما قالة صقر وقالت ندى فين وجات تقوم من على السرير صقر وضع يدة على كتفها وقال 

صقر : رايحة فين اهدى انتى فى المستشفى وتعبانة 

سارة : نظرت الى يد صقر التى كانت على كتفها ثم نظرت إلية باعين دامعة 

صقر: رجع خطوة للوراء وقال احم انا اسف ولف ظهرة استعدادا للخروج لكنة نظر اليها نظرة ذات معنى وانصرف 

 خرج من غرفتها وجلس على اقرب كرسى بجوار غرفتها وقال مالك كدة يا صقر مال دموعها أثرت فيك كدة لية ها دى بنت عادية ولا شكل ولا معنى دى ماتجيش حاجة فى البنات اللى تتمنى نظرة منك ومالى خايف عليها لية كدة ولية مش عايز اى راجل يكشف عليها ولية  متوتر وهى موجودة لالا كدة كتير ووضع رأسة بين راحة يدة وغمض عينة يعيد تفكيرة ويرتب افكارة ثم قام باتصال على مازن لكى يعرف انة وجد ندى ولا لا 


سارة بالداخل جات تقوم من على السرير لم تستطيع وشعرت بألم فى رأسها فاوضعت يديها علية 

سارة : اةة ايه الشاش دة وشدت الحجاب لاقية على دم كتير فاتذكرت اللى حدث ووضعت الحجاب تانى على رأسها وقالت انا حاسة انى شوفت الجدع دة وسكتت وفجأه شهقت ووضعت ايديها على فمها وقالت  

سارة : معقول هوهو الجرافيك اللى خبط فية الصبح لا لا فوقى كدة يا سارة وبعدين هو كان مقرب منى لية وعند هذة النقطة احست بالغضب وتذكرت ندى وقالت 

 

:سارة : ياترى انتى فين يا ندى ومين الجرافيك اللى برة دة 


_______________

""فى مستشفى ما مشهورة ""

الدكتور : بسسسسرعه جهاز الصدمات 

الممرض : الحق يا دكتور القلب بيقف  

الدكتور: بتوتر لا مستحيل ارفع الفولت شوية ثم نظر اللى الذى بين يدة جثة هامدة وقال

 .الدكتور: ساعدنا يا بية ارجوك انت لو جرالك حاجة انا عاروح فى داهية وعايتهمونى انى السبب وبكل قوة بيضغط على صدرة لانعاش قلبة 

الممرض : المريض بينزف يا دكتووووووور .

الدكتور: اتصل على العمليات بسررررررعة 

الممرض : 🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️

الدكتور : وضع يدة على رأسة  وقال يارب انا عارف ان الموت علينا حق بس دة مراد بية شخصية مشهورة ولو مات عاتسجن والموضوع عاياخذ وقت لما يعرفوا انة الحادث كان مخيف وسبحان من جعلة على قيد الحياة  وعايتهمونى انى اهملت فى التشخيص يا رب 

__________________

روايات وحكايات نجلاء 

""عند مازن وندى ""

مازن لاحظ على الطريق ان السيارة التى توجد بها ندى توقفت فاوقف سيارتة بعيد شوية ثم اتنفض من مكانة لما وجد البنت نزلت من مقعدها الامامى وتوجهت الى ندى فجرى عليها بدون تفكير وسمع اخر جملة البنت بتقولها لندى انا عاخليكى ذى فقام مازن بأمساك يد البت قبل ما تلمس ملابس ندى  وقال 


مازن : اوعى ايدك من عليها انتى مين 

البنت: لفت ونظرت الى مازن وقالت ممازززن بتوتر وخوف 

مازن : نظر الى ندى وجدها جثة هامدة ثم نظر الى البنت بصدمة سوزى 😲😲😲

جات تجرى منة مازن كان اسرع منها ومسكها مش شعرها بقوة وقال 

مازن: ليييييييية عاملت اية علشان عايزة تخليها ذيك يا *******

سوزى : اةةة شعرى سيب شعرى يا مازن 

مازن " وقد تملك منة الغضب وفى ذهنة ان لو مش لحقها كان خسر صغيرتة ومشوقتة مدى الحياة  انطقققققققى 

 سوزى: علشان هى احسن منى الباشا الكبير عايزها وعايموت عليها وقال اية انها احسن وأشرف بنت على الأرض ههههههههههه وشوفت فى عينك نظرة حب لا عشق ليها دلوقتى اشمعنا هى ها ايوه اللى فى دماغك كنت عاملة فيها علشان الباشا لما يعرف يقتلها ويعرف انها ذى  زيها فاهم ههههههههههه

 مازن  " بعد سماع ما قالتة سوزى انهال عليها بالصفعات على وجهها ياولا 🐕🐕دى ملاك مش شيطانة ذيك فوقعت على الأرض من شدة ضرب مازن ليها فانزل مازن الى مستواها وبصوت عالى جدا انا من من أنصار حقوق المرأة وعمرى ما افكر أمد ايدى على واحدة عارفة لييييييييية علشان بحترم المرأة لكن مع الى ذيك عاتشوفى نار و جحيم  اتفووةةة

وقام باتصال على حراسة صقر اللى كانت مع ندى فى الجامعة وعرف انهم على مقربة منه .

مازن : حاول يفوق ندى لكن لا رد وهذا آثار غضبة ولسة عايفضى شحنة غضبة فى سوزى وجد سيارة الحراسة فى اتجاة 

اعتدل فى وقفتة وقال لسة بدرى يا بهايييييم 

احد الحراس " بكل خزى وقال اسف مازن بية غلطة مش مقصودة 

مازن : مسك فى لياقة قميص الحارس الغلطة دى كانت  روحى عاتروح منى وضربة بالبوكس فى وجهة 

الحارس  : تقبل الضربة بصدر رحب لانة يدرك جيدا من هو مازن على قد هزارة على قد جحيمة فى غضبة وان مازن ليس الشخص الهين  

مازن: اسمع البنت دى تروح المخزن 

الحارس : نظر الى سوزى الملقاة على الأرض بخبث  و قال طيب نعمل الواجب معاها الاول يا مازن بية 

مازن : بعصبية من امتى واحنا بننزل للمستوى دة يا ********

نظر مازن الى سوزى وقال كان نفسى ازلك بس مش اخلاقى وانا عانعرف اخذ حقى منك واللى مشغلك ونزل الى مستواها وامسك زراعيها  بقوة وقال انا عانعرف كل واحد يمد ايدة او حتى  يفكر حتى ياخذ حاجة من مازن خدوها يلاااااااااا 

سوزى : وجدت الحارس يحملها بعنف ورمها داخل السيارة وكانت مصدومة ان مازن الفكاهى قناع يخفى وراءة وجهة اخر 

سوزى : لا ابوس ايدك يا مازن ارحمنى 

مازن : حمل معشوقت قلبة برفق وضمها الى قلبة كانة يقول لقلبة أهدأ انها بداخل احضانة  وسار بها الى سيارتة ووضعها بجوارة على المقعد الامامى برفق وكانها ماسة غالية خوفا عليها من الخدش و قام بتعديل وضعية الجلوس وازاح بعض خصلات شعرها من على وجهها وقام بطبع قبلة رقيقة على كف يدها الصغير وقال الحمد لله انك بخير يا ندوش قلبى وتوجهة الى مقعدة وسار الى المستشفى للاطمئنان عليها 

((كل  دة طبعا وندى هانم بتاكل رز مع الملايكة ههههههه))

روايات وحكايات نجلاء 

وفى قلبة سعادة ان ندى معاة وبيصفر ويغنى كأنها بجاورة بأفضل حال وعاد الى  حالة وهو مازن الفكاهى وانقطع حالة المرح

دة اتصال من صقر 

صقر : ايه يا مازن كل دة طمنى لاقيت ندى 

مازن : نظر الى التى بجوارة فى عالم تانى وابتسم وقال معايا 

صقر 😯😯بصدمة بجد كداب طيب سمعنى صوتها الحمد لله 

مازن: بغضب صقررررر مالك فى ايه صوت مين دى يالا اللى اسمعهولك انت اتجننت فى عقلك ولا ايه 

صقر : هههههه يا بنى ادم دى اختى وانت عارف كدة 

مازن  " لا يا خيف ندى ماعندهاش غير مراد اللى صحيح ماتعرفش اخبار مراد اية وصل البلد ولا لا

 صقر : حرك رأسة بغلب من صاحبة وقال لا ماعرفش ربنا يستر وقبل ما يغلق الخط قال ولا يا مازن نددددددوش قلبى غصب عنك اختى وبحبها هههه وأغلق الخط دون سماع رد من مازن 

 مازن: والله يا صقر الكلب انت ****** قال بيحبها قال ونظر الى الملاك النايم بجوارة وقال وبعدين شكلى لحد لما تكونى على أسمى البشرية عاتخسر أرواح كتير وأولهم سى زفت صقر   فوجد رسالة من صقر بيبلغة انة فى المستشفي  وكتب لة العنوان 


مازن : بعقد حاجبة الله هو صقر فى المستشفى لية بس هو كلمنى يعنى بخير تذكر البنت اللى حاملها بين يدة وكان مفكرها ندى وقال  ٠٠مش مهم وتوجة الى المستشفى التى يوجد بها صقر بندى

_________________

الممرضة : خبطت على باب غرفة الدكتور وهى بتقول ان المريض اللى لسة داخل العناية المركزة  مات 😔😔

الدكتور 😯😯😯 مستحيل  مراد بية متأكدة 


___________________

 فى مكان اول مرة نروحة رجل يبلغ من العمر ٥٢ عام وجالس على كرسى جلد ويمسك كأس من الخمر فى يدة واليد الأخرى صورة لفتاة وفجأة 

# حلم سارة # ✍نجلاء ✍  

# البارت الرابع عشر #

❤شكرا على التفاعل يا حلويات روايات وحكايات نجلاء❤


صقر بعد ما خلص مكالمة مع مازن  قال يا ترى انت فين يا صاحبى (يقصد مراد طبعا) ثم نظر الى غرفة فراولتة وقال يا ترى حكايتك معايا ايه ثم خبط على الباب وانتظر الرد وأذن الدخول طبعا عمل كدة علشان عارف انها فاقت وماينفعش يقحتم ذى ما بيقتحم  كدة("  مؤدب الواد صقر دة 🤪😉")


"" فى غرفة سارة "" 

صقر : عاملة ايه دلوقتى اتمنى انك تكونى بخير 

سارة:  اكتفت بهز رأسها بمعنى ايوه 

سارة : هو حضرتك حاطط وشك فى الأرض كدة لية قالتها باحراج شديد 

صقر : علشان  وسكت ثم رفع نظرة اليها وجد الحجاب عليها فابتسم وقال احم خلاص اهو بصتلك  

سارة : وضعت ووجها فى الأرض خجلا  من اثر كلمتة 

صقر: ههههههههههههه اظاهر كدة لازم اى حد يحط وشة فى الأرض قال كدة علشان لاحظ كسوفها المحبب الى قلبة   فحب يقلل التوتر بينهم شوية 

سارة : هو هو اية اللى حصل 

صقر ؛ عاندك استعدادا انك تحكى انا اللى عايز اعرف اللى حصل 

سارة : طيب هو حضرتك من أمن الكلية صح 

صقر : جلس على كرسى أمام سريرها ووضع رجل على رجل وبكل غرور لا 


سارة : بصدمة امال انت مين 

صقر : اسمع اللى حصل الاول وبعدين نعرفك انا مين يا آنسة مش آنسة برضو ولا انا غلطان 

سارة : بكسوف ايوة 

صقر : اتنهد وكأنه فى سباق وقال حلو اتفضلى اتكلمى 


(حكت سارة كل اللى حصل بالتفصيل الممل من اول مرة تعارف على باب الجامعة لحد لما البنت المنقبة  و ندى أغمى عليها وفاقت لقت صقر مقرب منها وأخذت انطباع سىء عنة مع انة كان بيضع عليها الحجاب  )

صقر : كان مستغرب نفسة جدا هو لية جالس وبيسمع منها بتركيز وبدون ملل فامعروف عنة انة لا يحب كثرة الكلام ويحب الخلاصة فى اى موضوع 

صقر : يعنى إللى فاهمتة كدة أنك اول يوم كانت ندى مفكراكى عندك إعاقة عقلية وتانى مرة تشوفيها ينتهى  الأمر انك فى المستشفى وهى اتختفت 

سارة : يا لهووووووى اتتخخطفت  طيب حد لحقها 

صقر : طبعا احنا بنلعب ولا ايه 

سارة : الحمد لله طيب قول بقا انت مين ومين اللى جابني هنا 

صقر : اعتدل فى جلستة وقال انا مين مش مهم عايزة تعرفى مين انقذك يا فرول٠٠ احم اقصد يا آنسة طبعا انا وشلتك على ايدى دول ثم وضع قدم فوق قدم وانتظر ردها وانها تخجل لكن سارة كان ليها رأى اخر صدمتة بة 


فقامت من على السرير ووقفت علية متجاهلة تعبها ووضعت ايديها على خصرها و شهقت وقالت 

سارة : نععععععععم هى مين دى اللى انت شلتها والله لكون ٠٠

صقر : انصدم وقال بت انتى صوتك ما يعلاش عليا والله عال ما فيش راجل قادر يعلى صوتة على الصقر وحتة بت تعمل كدة انزلى من على السرير او حتى اتخمدددددددددى 

سارة : خافت من صوتة  ورجعت الى وضعها وقالت بنبرة خوف خلاص خلاص يا باشا اصل إظهار كدة المحلول دة فى حبيتين شجاعة وراحوا لحالهم خلاص 

نظر صقر اليها كان بيجاهد ضحكتة من منظرها  الطفولى  احم اسمعى الأكياس دى فيها ملابس ليكى انا جبتها  وعلى مقاسك وممنوع اعتراض 

سارة : لن اقبلها  ما ينفعش اخذ حاجة من شخص ما اعرفهوش 

صقر : بعصبية لا ينفع علشان الدرس والحجاب عليهم دم كتير والطقم فاتح 

سارة: بس انا ٠٠

صقر : انتى غربية اخرسى بقا ما بحبش اقول كلامى مرتين اتزفتى البسى ولا البسك انا وانتى حرة 

وضعت سارة ايديها على وجهها وأخذت تبكى تجاهل منظرها 

وخرج وقبل ما يخرج ادامك ١٠ دقايق وعادخل وساعتها عانفذ كلامى اعتقد انك كويسة ويلا علشان تروحى يا آنسة وخرج وأغلق الباب بقوة 

سارة: لية يزعق فيا كدة دة غريب دة لو  انا مراتة مش عايشخط كدة فيا 😭😭😭😭😭


صقر : وضع راسة على باب غرفتها وكان يسمع بكاءها وكلامها 

 كلة وقال هو فى حد يفكر بصوت عالى وافتكر لما قالت له جرافيك وقال سامحنى انتى السبب فى دموعك بس انتى  إظهار عايزة الشدة علشان أمشى كلمتى عليكى وكان على الباب كانة حارسها الشخصى 

______________________

روايات وحكايات نجلاء 

_______________________

""فى المستشفى المشهورة ""


خبطت الممرضة على مكتب الدكتور وبعد ما دخلت 

 الممرضة : الحق يا دكتور الحالة اللى لسة داخلة العناية ماتت 

الدكتور: اييييييييييييه ازاى مراد بية متأكدة 

 الممرضة: تعال بس يا دكتور 

الدكتور : 🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️جرى بسرعة للعناية وهو يدعى اللة انة يكون على قيد الحياة 

وصل الدكتور العناية ونظر الى الجهاز اللى بجوار مراد فاتنفس بهدوء وحمد الله أن هذا الجهاز الصغير يلعن ان صاحبة على قيد الحياة 

ولف لاقى الممرضة وهى بتقول مش دة يا دكتور دة حالتة مستقرة رغم انة لسة مافقش من العملية اقصد دة وشاورت على سرير اخر 


الدكتور توجة إلية وفعلا وجد انة متوفى فقام بغطاء وجهة احتراما لحرمة الميت وقال انتى يا زفتة هو مش انا قولت اسم المريض لازم  يعنى أجرى وبرستيجى يروح كدة 

الممرضة : الله يا  دكتور بقا هو انا اعرف اسمة لية هو انا عانسبة 

الدكتور  " اولا ارمى اللبانة اللى فى بوقك دى يا هانم ثانيا حسابك معايا بعدين اتزفتى شوفى دكتور مصطفى الحالة المتوفية تبعة اخلصى وتوجة الى مراد وجدة بيفوق وحدة وحدة  فاجلس بجوارة 

__________________________

فى مكان ما اول مرة نروحة فيلا شبة افلام الرعب وبداخلها شخص صاحب ال٥٢ عاما يجلس على مقعد من الجلد وماسك فى يدة كأس من الخمر وببدة الأخرى صورة لفتاة صغيرة ونظراتة كلها خبث  وبيقول اهلا اهلا يا حلوتي سوف تكونى ملكى اليوم هههههههه بس اوعى تزعلى منى لان انا اللى بزعل ومش بحب  حد يزعل منى هههههههههههههههههههههههههههه انتبة على خبط على الباب  


الحارس: مرتضى بية سوزى هانم  مازن بية مسكها ✍نجلاء 


مرتضى : ازاى 

حكى الحارس كل شىء لمرتضى من اول خروج سوزى بندى لحد لما  مازن احتجز سوزى عندة 

مرتضى : اتنفض من مجلسة بقوة والقى بالكأس بقوة فى الأرض وبصوت  جهورى غبية  يا سوزى ليييييييية تقفى على الطريق  واخذ ياخذ الغرفة ذهابا واياب   انا كنت عارف انك خاينة علشان كدة  مشيت وراكى حراسة علشان اى لحظة غدر يتصرفوا لكن لكن لية وقفتى عربيتك ولية مازن ظهر فجأة  لالا معقول يكون كان فى الجامعة معاها ويعنى اية ندى راحت كددددددة واخذ يكسر كل ما فى الغرفة 

(   حراسة مرتضى كانوا فى الخارج امام الجامعة فامحدش يعرف اللى حصل داخل الجامعة ولم ينتبهوا لدخول مازن للجامعة وخروجه وراء سوزى وكمان لم يعرفوا السبب انها وقفت العربية لية للتوضيح مش اكتر طبعا انتم عارفين كل حاجة محدش يبلغ مرتضى علشان بكرهة 🤣🤣🤣)

_________________________

روايات وحكايات نجلاء 

__________________

وصل مازن الى المستشفى بندى وحملها لكنة وضعها داخل العربية تانى وقال وبعدين بقا  انا عارف ان اخوكى مهتم ان ملابسك تكون ملابس محجبات ومش قادر يخليكى تتحجبى  طبعا قال كدة لما وجد ان احد الحارة ينظر اليها فقام بوضع جاكت بدلتة عليها وحملها و سار بيها وبعد مدة من الكشف والفحوصات  طبعا دكتورة مش دكتور وممرضة  مش ممرض فمن يتجرأ على كسر كلمة لمازن لصاحب مراد رجل الأعمال المشهور وبذات اختة 

 دخل مازن : الى غرفة معشوقة قلبة وجدها جثة هامدة وزاعيها يوجد بداخلة ابرة مغذية( محلول )  وجهاز التنفس على انفها  ووجهها  شاحب كأنها تودع هذة الدنيا .

جلس مازن بجوارها وامسك يدها وطبع قبلة رقيقة على كف يدها و دموعة اتنمردت عليه وغير قادر على التحكم بها  وقال قومى يا بنتى واختى وروحى 😔طب فتحى عينك  طيب حتى قولى كلمة ابية مازن اللى بتقتلني انا راضى وصرخ صرخة اهتز لها جدران المستشفى من شدتها يارررررررررررررب


صقر : معقول دة دة صوت مازن لحق يوصل وانخض وقام وقف بسرعة وأخرج الفون ليتصل على مازن خوفا من صوتة ان ندى أصابها مكروة  ولم يرد مازن 

توجة صقر بسرعة الى الاستعلامات وعرف مكان غرفة ندى واقتحم الغرفة وانصدم 😯😯


فى نفس اللحظة اللى صقر جرى فيها كانت سارة انتهدت من لبسها وفتحت الباب وشافت صقر بيجري ولسة عاتدخل غرفتها وانها سعيدة انها خلصت منة توقفت عند سماع يا مدام حضرتك 

سارة :😯😲😲😲😲😲😲✍نجلاء 

__________________

"" عند مراد "" 

فتح عيونة وهو غير متذكر شىء وحاول النهوض 

مراد : اةةةةةةةةةة ةةةةةةةةةة

 الطبيب: حاسب مراد بية حضرتك ٠٠٠٠٠٠٠٠

مراد : 😲😲😲😲😲

 ❤❤

# حلم سارة #

# البارت الخامس عشر # بقلم نجلاء 


""داخل المستشفى اللى فيها مراد ""

مراد بدأ يفوق وحدة وحدة  ويفتح عنية بسيط ثم يغلقها مرة ثانية  وحاول النهوض لكنة صرخ  وقال 

مراد : اةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة

الدكتور : كان جالس بجوار مراد لما لاحظ انة بدأ يفوق واتنبة على صرخة مراد وقال حاسب مراد بية الجرح يفتح 

مراد: بعدم فهم ايه هو اية اللى حصل وانا هنا لية 

الدكتور: بصدمة هو هو هو حضرتك مش فاكر حاجة 

مراد: غمض عيونة وحاول انة يفتكر وفجأة قال حالتي اية وليه الألم اللى فى بطنى دة مع الحركة  وفى ضحايا ولا لا 


الدكتور " لنفسة معقول لسة فايق وبيسأل كأنه ضابط مباحث اية الجبروت دة ،،احم حضرتك الحادث كان صعب جدا والألم دة بسبب عملية علشان حضرتك كنت بتنزف 

مراد : أعطى للدكتور وقت لكى يكمل كلامة ويكمل إجابة السؤال لكن الدكتور  توقف 

مراد: انا مش باعيد كلامى مرتين فى ضحايا 

الدكتور " معرفش اقصد حضرتك لما جيت كان حضرتك فاقد الوعى وبتنزف وكان فى راجل ثانى فى الإسعاف بس المستشفى رفضتة  

مراد: ليييييييية اةةةة قالها بعصبية 

الدكتور : اهدى يا مراد بية ارجوك علشان الجرح اصل اصل يعنى 

مراد : وضع يدة على مكان الجرج وقال اخلص 

الدكتور : نظام المستشفى ممنوع استلام حالة غير لما تسدد الرسوم الاول 

مراد : اة انا كدة فهمت طبعا  ان القانون دة مانطبقش عليا لان المستشفى عارفة انا  مين ولما افوق عانسدد او حتى لو مت  حقكم محفوظ انما الرجل الغلبان لا صح اةةةة 

الدكتور: ارجوك يا مراد بية تهدى وانا ماليش ذنب دى مستشفى استثماري ودة نظامهم بعد اذن حضرتك وحمداللة على السلامة انك بخير دى اهم حاجة  وفر هاربا من امامة ويقول معقول فى حد كدة دة بدل ما يشكرني بيزعق فيا  مالة شاغل دماغة بغيرة لية ما يحمد ربنا انة نجى انسان ********يا نهار انا نسيت أبلغ مدير المستشفى ان مراد فى المستشفى اصلا وذهب الى مكتب المدير وبعد ما اذن لة بالدخول  وقالة على حالة مراد 

مدير المستشفى: قام وقف من على مكتبة وساند يدة على مكتبة وقال مراد مين تقصد مراد رجل الأعمال المشهور 

الدكتور: ايوة 

مدير المستشفى: انت بتستهبل ولية جاى تقولى دلوقتى 

الدكتور : ماهو لسة كان الصبح مش كتير يعنى انا كنت خايف يموت وانا بعملة العملية 

دكتور المستشفى : مش مهم ومش مهم حالتة اية المهم انة عندى فى المستشفى قالها بخبث 

الدكتور : بعدم فهم يعنى اية يا دكتور. 

مدير المستشفى: توجة نحو الدكتور وجلس على الكرسى المقابل لة وقال يعنى ابقا غبى لو فوت الفرصة دى  احنا عانبلغ الصحافة وعانقول ان الحادث كان صعب انة ينجى منة حد بس بفضلى انا مراد اقصد مراد بية عايش احم ودة طبعا بعد فضل ربنا 

الدكتور: بصدمة 😲بس بس ححضرتك لسة عارف فضل حضرك ازاى انا اللى مستلم حالة مراد من الإسعاف وانا اللى عامل العملية ومتابع حالتة 

مدير المستشفى: خلصت،، كلامى يتنفذ بدل ما اطردك من هنا بجناية فاهممممممممم 

الدكتور : حاضر بس اترقى وعانقول ان حضرتك اللى عامل كل حاجة على فكرة حالتة بخير 

مدير المستشفى: جلس على مكتبة ووضع رجل على رجل وقال شكلك لسة ماتعرفنيش  يلا كلمتى تتنفذ هو مش انت لسة اسمك عندى بالقلم الرصاص تخيل كدة  انى مسكتك متلبس وانت بتحاول تقتلة مقابل مبلغ مادى وعندى شهود طبعا السجن وشكلك مش متجوز بس امك عاتموت بحسرتها و٠٠٠

الدكتور : لا لايا دكتور كلة الا الحبس حضرتك مش عارف أهلى عاملوا ايه علشان اكون دكتور انا عانفذ اللى حضرتك عايزة من غير اى حاجة ولا اكانى موجود 

مدير المستشفى " طيب يا يالا اخرج وبلغ الصحافة وانت صفر على الشمال 

الدكتور : بخوف  حاضر المهم رضالك عليا  وخرج ينفذ ما أمر بة مديرة 

مدير المستشفى: بعد ما خرج الدكتور  المغلوب على إمرة وقف امام شباك يوجد بة مراية عاكسة وقال لنفسة كويس ان

 اللى استلمك يا مراد البقف دة لانة شاطر دة حتى اشطر منى  لازم استغل الموضوع دة لصالح المستشفى ودعاية من غير ولا مليم هههههههههههههه الحق اجهز نفسى علشان اللقاء الصحفى طبعا  انا اللى عاملت لة العملية ومتابع حالتة ههههههههه احم سامحنى بقا يارب وهههههههههههه 

""(( الله برى من امثالك ))""

__________________________

روايات وحكايات نجلاء  


""فى المستشفى اللى فيها ندى وسارة ""

صقر،: بعد ما سمع صوت مازن اما صرخ وحاول الاتصال بة فذهب الى الاستعلامات وعرف مكانه واول مادخل غرفة ندى انصدم من اللى شافة  وجد مازن جالس فى وضعية غير مريحة بجوار ندى وماسك كف يديها الصغير بين يدة ومقربة نحو قلبة ومغمض عينة ويبكى ونظر الى ندى جثة هامدة فاغمض عينة ودخل بخطوات مرتجفة من هول  المنظر وقلبة يتقطع على حال صاحبة واخت صاحبة وخبط على كتفة مازن بهدوء 

مازن لسة بيشوف مين اللى دخل من غير استئذان لقى صقر بدون مقدمات دخل فى احضانة وكان يشاور على ندى وكأن الكلام رفض انة يخرج منة  صقر استقبل مازن مثل اب يحتضن صغيرة ومازن تمسك فى صقر كأنه يشتكى ما بداخلة  عن طريق الدموع  وخرج من الغرفة ومازن كان مستلم معة وبداخل احضانة ثم قام صقر بإخراج مازن من حضنة وأجلسة على كويس بجوار غرفة ندى وهو جلس نص جلسة على الأرض امامة وقال وبعدين كدة عاتفضل تولول ذى الحريم اجمد كدة 

مازن: بكاء من غير رد 

صقر   نظر يمين شمال وجد ان المكان خالى من البشر فالحمدالله وقال الناس عارفة ان مازن مالوش نقطة ضعف والحالة   اللى انت فيها دى عاتخسر معشوقتة قلبك يا صاحبى 

مازن: حاول يداري موقفة وكأن كلام صقر فوقة وقال بتوتر معشوقة مين ها لا لا انت فاهم غلط انت ناسى ان ندى اقصد الآنسة ندى اخت مراد صاحبنا ويوم لما اتولدت انا وانت كنا حاضرين يعنى اختى والحالة دى ٠٠٠

صقر : اعتدل فى جلستة وقام وجلس بجوارة على الكرسى وقال انا مش مراد انا الصقر وعشقك باين فى عنيك انا مش عارف ازاى مراد ماخدش بالة كدة من ساعت لما كانت طفلة وهى ممنوع الاقتراب منها طبعا بأمر منك دة حتى انا كنت بتتخانق معايا


لما ابصلها وانت عارف انها اختى ومعاملتى معاها على اساس كدة

غمض صقر عينة وقال اوعى تفكر ان مش متأثر بحالة ندى انت ومراد أكثر اثنين عارفين انى مش بعرف اعبر عن حالة الحزن او الفرح اللى جوايا وفتح عينة وقال سيبك ياض مش شغل الحريم دى وقوم اغسل وشك وبين انها اخت صاحبك وبس علشان ماحدش يعرف نقطة ضعفك ونفذ مازن كلام صقر 

صقر : يالا بينا بقا يا عم الروميو على الكافتيريا نشرب حاجة تفوقنا اللى الصحافة لو عرفت ان اخت المراد هنا مش عانخلص ووضع زراعة حاوط مازن علشان لاحظ انة مش قادر يمشى فايبان ا لوضع دة ان مازن ماشى طبيعى 


""فى غرفة سارة ""

فى اللحظة اللى صقر كان بيجري فيها  لمازن سارة كانت لبست وخرجت من غرفتها وشافت صقر كدة وقالت الحمد لله انة غار أمشى انا بقا ولسة عاتلف وجدت الممرضة بتقول 

الممرضة: لحظة من فضلك يا مدام تعرفى ان جوزك دة كان مانع اى راجل يقرب منك وحضرتك تعبانه 

 واتنهدت وقالت اوعدنا يارب الحب ولع فى الذرة 


سارة : 😲😲😲😲هوهو مين اللى انا مش متجو٠٠

الممرضة :قاطعت كلام سارة وقالت بس يا بختك جوزك قمر اقصد بيخاف عليكى 

سارة : لسة عاترد الدكتور استدعى الممرضة 

سارة : دى عبيطة دى ولا اية انا مش متجوزة اصلا يمكن تكون غلطت  يمكن واقنعت نفسها بكدة وتوجهت الى الاسانسير لكى تخرج وتروح ومش عارفة تقول لمامتها ايه على التأخير ومنظر الشاش اللى مدارى الخياطة وملابسها اللى تم تغيرها

 ودخلت الاسانسير ولسة الباب عايتقفل 

سارة : 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

لمتابعة القصة على روايات وحكايات نجلاء 


""فى فيلا مرتضى ""


جالس فى مكتبة وامامة شيطانة اقصد بنوتة 

مرتضى: ازيك يا هبة 

(( حد فاكرها ايوة هى سكرتيرة مراد ))

 هبة : بتوتر بخير يا باشا 

مرتضى: عايزك فى مصلحة من  مراد 

هبة : كان على عينى يا باشا اصل سيبت الشغل فى ال٠٠

مرتضى : قام وكأنة عقرب لدغة اووووووعى تكذبى اسمها طردنى مش سيبت تفرق يا *****


هبة : بخوف حبة تدارى الموضوع خايفة من صوتة مش مهم حضرتك عايز ايه منى 

مرتضى: مراد لسة ماجبش سكرتيرة جديدة مهمتك انك ترجعى تانى 

هبة : ما هو مش ينفع ال ٠٠٠٠

مرتضى : ماهو علشان وس*****

هبة : هو هو سيادتك عارف كل دة ازاى والحوار كان فى مكتب مراد بية 

مرتضى بثقة : تعرفى اقولك كنتى بايتة فين امبارح وقالها بخبث 

هبة : لا لا عرفت ان حضرتك واصل و المطلوب 

وبعد مدة من الاتفاق 

مرتضى : ها عرفتى عاتعملى اية 

هبة : طبعا بس المقابل 

مرتضى : فى نفسة المقابل مراد هو اللى عايعملوا لما يعرف انك تبعى،احم المبلغ اللى انتى عايزة 


هبة : بطمع موافقة طبعا ،طيب حضرتك مش عايز حاجة تانى منى وقالتها بدلع 

مرتضى فهم مقصدها وبصوت عالى برااااااااأاااا ا خرجت هبة مسرعة للخارج وفى عقلها كيف تنفذ كلام مرتضى طبعا  علشان الفلوس 

مرتضى بالداخل : وحدة   حقيرة اتفوة 


*******

ماشى يا مراد ليك عمر واختك كمان هههههههههههه 

فى الكافتيريا عند مازن وصقر 😲😲😲😲😲😲😲😲

_____________يتبع



تعليقات

التنقل السريع
    close