![]() |
رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة الحادية عشر حتي الخامسه عشر
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
😘😘
رامي في اوضته واقف بيبص علي الوحمة اللي في كتفه الشمال وافتكر وهو صغير في سن الخمس سنوات ان أمه عندها نفس الوحمة بس مش قادر يفتكر ملامحها كويس ومع مرور الوقت نسي كل حاجة
فرعون رجع البيت وكان بيرتب للسفر دخل الجناح الخاص به لقي نور بترتب الجناح وبتغير فيه حاجات
فرعون: انا مسافر
نور : فين وليه
فرعون : مش بقولك كدا عشان تقوليلي فين وليه انا بعرفك وخلاص
نور بتجاهل لأنها زعلانه منه : عادي ميهمنيش تروح امتي وترجع امتي وفين عادي
فرعون : لما أرفض حاجة ياريت ميبقاش في نقاش فيها موضوع الشغل دا مفيش منه
مور بهدوء مميت: منا اتراجعت عنه
فرعون : انا ماشي سلام محتاجة حاجة
نور: خد الباب في ايدك
فرعون وقف وجز علي سنانه وأيده وطلع
نور بخوف اخد نفس: يالهوي دا كان فاضل تكة ويقوم ياكلني بسبب ردي دا المشكلة اني بخاف منه وعاملة نفسي المرأة الشجاعه قدامه
اختارت هدومها ونزلت تحت لقت صفاء قاعدة
نور : إزيك ي طنط
صفاء: اهلا ي حبيبتي
نور: عاوزه أسألك علي حاجة ليه فرعون عاوز يخلف ولد اشمعنا كان كاره بناته
صفاء باستغراب: هو اللي كان عاوز كدا وكان بيكره البنات
نور بخبث: عشان كدا ارتاح لما عياله حد موتهم
صفاء بتوتر: حد حد مين ي بنتي دا قدر ومكتوب
نور : ايوا منا عارفه انه مكتوب اقولك نقفل علي الموضوع دا انا عاوزة اخد كل فلوس فرعون ليا
صفاء بحقد: من حقك عشان كدا لازم تجيبي حتت عيل
نور بخبث: وبعد ما اجيب العيل ياخده ويرميني
صفاء بسرحان وطمع: لا انتي تغدري بيه قبل ما يغدر بيكي
اقتليه بمجرد ما تحسي انه مبقاش عاوزك
نور فهمت نوايا صفاء وفهمت دماغها وحاولت انها تقفل الموضوع عشان متشك فيها انها عاوزة تكشف حقيقتها
رامي كان واقف وحاسس ان كلام نور مع صفاء دا وراه حاجة
نور طلعت الجناح لكن وقفها علي الباب
رامي: نور
نور: نعم
رامي: غرضك اي من كلامك مع خالتي
نور: مليش غرض كل الحكاية اني عاوزة انتقم من فرعون
رامي باقتناع: ليه
نور: عشان هو خرب حياتي
رامي: معلش المسامح كريم
نور بخبث: عندك حق بس انا هبقي هنا عشان انا وصفاء عاوزين نفس الطريق
رامي لاحظ ان النجفه هتقع علي نور زقها ووقع التليفون منه بدون قصد ومخدش باله
نور: شكرا ليك بس ليه وقعت
رامي: مش عارف حصل خير يلا الحمد لله
نور: انت بتساعد صفاء في كل حاجة صح
رامي : ايوا هي خالتي وربتني وبسمع كلامها
نور وهي عنيها علي التليفون : طيب ماشي معني كدا هتساعدنا
رامي: مش معني اني بساعدها وهي بتجبرني علي حاجة يبقي أذي فرعون انا مشوفتش منه حاجة وحشة
نور : طيب يلا اتفضل روح
نور بعد ذهاب رامي خدت التليفون ودخلت الجناح
نور: ياتري صفاء تجبره علي اي او ليه دايما مع صفاء بس مش حابب يأذي فرعون انت اكيد وراك حاجة ي رامي
مسكت التليفون وحاولت تفتحه لكن بعد مرااات كتير اتفتح برمز تقليدي بدأت تدور في كل حاجة لحد ما جابت سجل المكالمات ولقت مكالمة صفاء له وهي بتهدده انه يقتل مرات فرعون وعياله ….رامي كان رافض بس هي هددته لو منفذش دا هي هتشوف حد غيره وتتهمه وساعتها فرعون هيقتله
نور بصدمه من كلامها وفكرت لازم تستغل
المكالمة دي بعتتها ليها وجريت تحط التليفون مكانه علي الارض عشان لما يدور عليه يلاقيه
نور فضلت تفكر كتير اوي ليه صفاء تبقي خالته وتهدده كدا وليه عملت كدا في أسماء مع انها بتحبها وكانت بتعتبرها ام ليها اتنهدت وبعتت المكالمة لعادل بما إنها اخدت رقمه وسجلته عشان يساعدها وقامت تقرأ شوية قرءان
رامي بيحاول يفتكر تليفونه فين لكن جه علي باله انه ممكن يكون قدام جناح فرعون لما كان بيحاول يفدي نور وفعلا طلع ولقاه ونزل تاني ركب عربيته وطلع علي ترب عفاف ميعرفش اي السبب بس من جواه شعور بكدا
***** وحد الذي لا ينام الحي القيوم
عادل كان قاعد لقي مسدج مبعوته له من نور فيها مكالمة متسجلة سمعها
عادل : انا عارف ان صفاء تعمل كل حاجة بس مش متخيل انها تقتل مرات ابنها واحفادها
نور كانت قاعدة في الجناح لقت عادل بيخبط عليها وواقف علي الباب
عادل : عاوز اكلمك في الموضوع بتاع المكالمة
نور : طيب انا هاجي وراك
دخلوا اوضة محدش يعرف يدخلها غير فرعون وعادل لأنها برقم سري
عادل : انتي مين اللي بعت ليكي المكالمة دي
نور: حكت له اللي حصل وإزاي التليفون جه
تحت ايديها
عادل: فرعون لازم يعرف
نور: لازم بأسرع وقت
عادل : خايف ميتقبلش فكرة ان مراته وعياله اتقتلوا عمداً
نور :هو قدامه كام يوم عشان يرجع
عادل : هيرجع النهاردة لانه مش هيطول
نور: طب ألحق اقول له
عادل : مش هيكون فاضي النهاردة
نور باستغراب: ليه
عادل : لاء جوري بتيجي تقضي معاه يومين بعد اي سفر
نور: جوري ؟؟ بس دي كانت لسه مسافرة هي بتيجي ليه وليه فرعون بيسافر وبيعمل اي في السفر
عادل وهو خارج : اتمني متسأليش فرعون في حاجات تخص شغله ي نور
نور خرجت وطلعت لقت رامي داخل البيت
نور : كنت فين
رامي: مش هتصدقي انا كنت عند المقابر بزور امك
نور باستغراب ودموع: اشمعنا
رامي: مش عارف بس زي ما اكون عارفها من زمان وجت علي بالي
نور : طيب شكرا ليك بجد
رامي: علي أي ربنا يبارك فيكي
بعد فترة نور ذهبت لصفاء غرفتها
نور: اهلا ي ماما
صفاء: خير في حاجه
نور : لاء بس كنت عاوزة اعرف ابو فرعون مات ازاي
صفاء بكذب: نصيبه ي بنتي
نور: يعني اي
صفاء: يعني كان بينه وبين عم فرعون شوية مشاكل ومتعرفيش اي اللي حصل بينهم بقي ومات
نور بخبث: الله يرحمه اكيد حد له دور مع عم فرعون بس يلا البركة فيكي وفي فرعون
طلعت جناحها وبقت عارفه ان كل واحد عمل اي ودوره اي ولقت فرعون داخل وبيرمي الجاكت بتاعه علي السرير وبيفك الجيرافت نور ذهبت لغلق الباب ولكن توقفتها يد جوري
بقلم مروة موسي
جوري: انتي ي زفته انتي هتقفلي في وشي
نور: بس انا معرفش انك ….
جوري: بس بس روحي هاتي حاجة اشربها اجري
نور : محدش قالك اني خدامه لأهلك
جوري: نعم انتي ازاي تتكلمي كدا
نور وهي حاطه ايديها في وسطها: بتكلم ازاي ي عنيا
فرعون بعصبية : بااااااس كتكم القرف برا انتوا الاتنين مش عاوز صوت منكوا
جوري بتقرب عليه : ليه ي بيبي ملكش دعوة بالاشكال البيئة دي وركز معايا
نور طلعت وهي بتلعن فيهم ودخلت الاوضة اللي جمب الجناح
نور في نفسها : يعني كان متجوز وعياله في البيت وقدام مراته وبيجيب الست جوري بتاعته وحالا مش هيجيبها كتك القرف واحد زباله تستحق كل اللي صفاء تعمله ليك
أتي الصباح والكل استيقظ
جوري نزلت تحت وهي رافعه شعرها ولابسه بنطلون جينز ضيق عليه توب قصير
فرعون كان لسه في الاوضة
صحيت نور واتجهت للجناح تجيب منه هدوم تغير دخلت ووجدت فرعون وعيونها علي جوري تبحث عنها
فرعون : الجموسة اللي بتدخل الزريبة من غير تخبيط
نور بغيظ: اديك قولت داخلة زريبة يعني داخلة علي بهايم
فرعون مسك الفرشة وخبطها في لوح زجاج ورا نور
نور بصت وراها وبصت لفرعون بخوف
فرعون حاوطها ومسك رقبتها بين ايده وهي بقت تبلع ريقها بصعوبه
فرعون وعينه في عنيها بحده: الظاهر اليومين اللي فاتوا سبتك براحتك شوية حسيتي نفسك في ملك ابوكي فوقي ومتخلنيش اعملك زي الجزمة اللي في رجلي
نور بعصبية من كلامه ونرفزة: الجزمة اللي مش عجباك دي ولا هي بتحس انها في ملك ابوها طلقها
فرعون وهو بيرميها علي الارض: لما يجيلي مزاج اطلق هبقي ارميكي رمية الكلاب
نور بخبث وغل : علي أي رمية الكلاب اكيد امك هتموتني زي ما مموتت مراتك وعيالك
فرعون عقد حواجبه باستغراب: انتي بتقولي اي
نور ………
رواية طفلة هزت كيان فرعون الحلقة الثانية عشر
😘😘
نور بخبث وغل : علي أي رمية الكلاب اكيد امك هتموتني زي ما ما موتت مراتك وعيالك
فرعون عقد حواجبه باستغراب: انتي بتقولي اي
نور: زي ما سمعت مراتك مقتوله عمداً وعيالك كذلك مش حادثة دي حادثة مدبرة من صفاء
فرعون مسكها من درعها قومها : انتي اكيد اتهبلتي ي زفته
نور : انت عارف ان نهايتك علي ايد صفاء ليه مش مصدق انها موتت اسماء وبناتك
فرعون: اخرسي ي بنت الك**
وضربها علي وشها
نور وقعت تاني للأرض: انت بني آدم حقير
فرعون : انا حقير ي زباله انتي مكنتيش لاقيه تاكلي وكنتي هتبوسي ايدي عشان المكان البيت تقعدوا فيه
نور وهي واقفة قدامه وبتمسح دموعها : انا هقولك الزباله اللي مكنتش راضية تاكل دي هتعمل فيك اي في الاخر
فرعون وهو واقف بغروره: كان غيرك اشطر ي حلوة انه يهز كيان الفرعون
نور : صدقني رغم اني لسه طفلة ومكملتش ١٩ سنة لسه بس وعد مني في يوم هتيجي تقولي انتي طفلة هزت كياني انا كفرعون
فرعون وهو خارج من الاوضة : متتفرجيش علي افلام السبكي كتير سيبك من شغل الدراما دا
نزل تحت ولقي جوري وصفاء تحت ورامي
صفاء: فين مراتك ي ابني
فرعون : فوق
جوري : بتعمل اي
فرعون : اللي يفكر في حاله وحال غيره يتعب ي ست جوري افطري وانتي ساكتة
نور نزلت بعد ما غيرت ولبست هدوم تانيه قعدت علي السفرة
فرعون: االي ينزل بعدي علي الفطار ملوش فطار
نور بهدوء ودلع: وهو أي انت وانا ي فيرو
جوري: فيرو
صفاء بضحك : علي أخر الزمن فرعون باشا بقي فيرو
فرعون : مالك منك ليها هي ناقصة قرف وانتي ي زفته ي نور مفيش أكل ليكي يلا قومي
نور وهي بتقوم مش عاوزة افطر كفاية عليا دي وباسته من خده
فرعون اتصدم من حركاتها
وجوري بتغلي من جواها لان حاسة ان نور بتعرف تسيطر عليه عن مراته اسماء الاولي
صفاء متوقعتش رد فعل نور وثبات فرعون
صفاء : كمل اكلك ي ابني وانتي ي نور يلا شوفي هتعملي أي النهاردة
نور : يعني اي هعمل اي النهاردة
صفاء وهي بتقوم من علي الاكل : اقصد يعني هتعدلي اي تاني في البيت
نور وهي علي السلم : لاء انا مليش مزاج اعمل حاجة فيه تاني بس في دبانه رخمه كل يوم والتاني بتدخل وتخرج البيت عاوزة مبيد حشري
صفاء وفرعون فهمين قصد نور وكلامها علي جوري
بقلم مروة موسي
فرعون خلص أكل وطلع يقعد علي البيسين شوية وكان لابس شورت وواقف علي حرف البسين من صغره بيحب المياه
جوري من وراه : خايفه أسألك اقولك البت اللي فوق دي اخرتها اي تتعصب عليا
فرعون: شاطرة عشان كدا خليكي في حالك
جوري : طيب هروح اصب كاسين لينا
نور من فوق لقت فرعون واقف وجوري بتجيب كأس للشرب نزلت واتجهت ناحيه البسين جوري شافتها اتجهت الاخري ناحيه فرعون
فرعون لاحظ وجودهم الاتنين : خير
جوري : اتفضل ي حبيبي
فرعون : حبيبك ؟؟ انا مبحبش السهوكة دي اتعدلي
نور: انا عاوزة اخرج في اي مكان
فرعون وهو بيشرب كأسه: مكنتيش في منتزه وانا معرفش مفيش خروج
جوري: قال خروج قال هههههه وبتضحك
نور انتهزت الموقف وضحك جوري وزقت فرعون في البيسين فرعون اتعصب جدا لكن نور بذكاء قلبت الموقف ونزلت هي كمان البسين ونطت فيه لكن مبتعرفتش بطلتنا تعوم
نور: فرعون فرعون الحقني وبدأت تكون شبه غريقه
فرعون خلاها تبقي علي كتفه وطلع بيها لكن وجدها ترتعش
جوري : خالي حد من الخدم يجي يطلعها فوق
فرعون تجاهل كلامها وطلع بيها لفوق وهي نور كانت مش حاسة بحاجة حواليها
حطها علي السرير في الجناح ولقي هدومها كلها مبلوله قفل الباب
فرعون علي واحدة من الخدم : سمية سُمية تعالي
سمية : حاضر ي فرعون
طلعت وقفلت وراها
فرعون : دي هدومها وانا في الحمام جوا لما تخلصي انا هطلع
سمية: وانت مش جوزها ي عز ساعدني في تغير ملابسها
فرعون وهو يقبل رأسها: البركة فيكي ي سمية معلش هتعبك
سمية: ولا تعب ولا حاجة ي حبيبي دا مكانتك غاليه اوي عندي ي عز
فرعون : انا عارف والله يلا غيري ليها بس بسرعه لتبرد مننا
فعلا سمية بدلت هدوم نور كلها وهي مازالت مش حاسة بحاجة
سمية : يلا ي عز اطلع عز طلع من الحمام لقاها قعدت علي الكرسي الهزاز وضحكت
فرعون اتجهت ليها وقعد علي الارض وراسه علي رجليها
سمية : طول عمرك كنت تقولي ي دادة سمية بحس بأمان علي رجلك عن وجود صفاء في حياتي
فرعون : ومازلت عند كلامي ي سمية بحس براحة كبيرة جدا وانتي قريبة مني صفاء دخلت ناس وخدم كتير القصر بس مليش تعامل مع حد غير طلب الأكل او يجيبوا حاجة او يعملوا حاجة
لكن انتي أطمن وانا حتي بحكيلك حاجة او اطلب منك حاجة لذلك بسيبك للتقيله زي النهاردة كدا محدش من الخدم عمره بيدخل جناحي غيرك ولا حتي بينضفه غيرك حتي صفاء من كتر ما هي مبتدخلش الجناح تقريبا نسيت شكله
سمية : انت مربي حاله من الرعب في البيت محدش يقدر يعمل حاجة غير بإذنك
فرعون وهو راسه لسه علي رجليها: لازم الرعب يسود علي قصر طويل عريض زي دا واللي حصل في حياتي مش شوية انا ابويا مات قدام عيني ي دادة
سمية : اللي فات مات يعز يبني
فرعون: اللي فات بيقوي واللي جاي بيعدي بقوة اللي فات
سمية : معلش ي عز وخالي بالك من نفسك ومراتك
فرعون : نور عنيدة جدا من كلامها بتبان قوية قدامي بس غصب عني لازم بين كل وقت والتاني اكسر جناحها عشان متنساش نفسها
سمية: اسماء الله يرحمها كانت بتحبك لكن انت من كتر كلام صفاء عليها وتوقيعاتها بينكوا سبب فجوة وكانت اسماء طيبة علي نيتها
نور شوكِتها عفية شوية تخاف بس تصد اللي قدامها وصدقني اول ما دخلت البيت حسيت انها فيها شوية من شخصيتها من رامي
فرعون: شوية وهحررها وتاخد حريتها متقلقيش وهكتب ليها الشقه اللي كانت قاعدة فيها بإسمها
سمية وهي بتقوم وخارجة : أهم حاجة اشوف عز قدامي مش فرعون ي فرعون وخرجت
قام من علي الارض وبص لنور النايمة : ياتري كلامك علي صفاء انها قتلت مراتي صح
جوري كانت تحت واقفه زعلانه منه
صفاء: اطلعي ي حبيبتي اي اللي مزعلك بس
جوري : خليكي في نفسك ي طنط مش ناقصه كلها بكرة وهسافر اووووف وطلع علي جناح فرعون بس فرعون طلع ليها وقال ليها : نور هتفضل مكانها روحي الاوضة التانيه
جوري بغضب: وانت طبعا متعرفش تنام غير في جناحك يعني مش هتكون معايا
فرعون : ايوا وعلي فكرة بقي عاوزك تكبري دماغك من نور شوية تمام وقفل
تمام وقفل الباب في وشها
جوري : وحياة امي يفرعون لوريك لدام انت ندل اوي كدا معايا
في الفجر صحيت نور وهي بتعطس: الحمد الله وبتلتفت لقت فرعون واقف في البلكونه
مشيت براحة اتجاه
فرعون : أي اللي صحاكي
نور بخضه : انت عرفت منين اني صحيت وانت مديني ضهرك
فرعون : انا اعرف اي حاجة بتحصل في قصري حتي وانا واقف حالا مستعد اقولك كام حلة في المطبخ شغال عليها النار عشان الاكل بكرا
نور باستغراب: أكل حالا ؟؟ ليه
فرعون : الذكري السنوية لأبويا
نور بهدوء وزعل : ربنا يرحمه ي فرعون
فرعون بص ليها : كلنا داخلين نفس الباب بس كل واحد مكتوب هيدخله ازاي
فرعون بخبث: بس أي رأيك البيجامة اللي عليكي دي احسن من بتاع الصبح صح وغمز
نور انصدمت ووقفت متنحة وووووو
رواية طفلة هزت كيان فرعون البارت الثالث عشر
😘😘
فرعون بخبث : بس أي رأيك البيجامة اللي عليكي دي احسن من بتاع الصبح صح وغمز
نور انصدمت ووقفت متنحة : ينهر اسود انت انت ودموعها نزلت
فرعون ماسك سجارة بين ايده : علي اساس إنك اول مرة تنكشفي عليا
نور : عندك حق وسابته ودخلت زعلانه ومكسوفه متوترة تايهه مهما كان مش متعودة عليه كزوج لسه
فرعون دخل ونام بعد ما الفجر أذن والشمس بدأت تطلع لكن نايم صاحي مفتح عيونه
نور قاعدة سرحانه : ياتري عمل اي فيا امبارح بس انا اللي استاهل انا اللي نزلت البسين وانا مبعرفش اعوم
تحت البيت كله صاحي بيحضر الوجبات لذكري سنوية ابو فرعون وصفاء قاعدة بلا مبالة عادي بالنسبة ليها
سمية : الاكل كله تمام ي صفاء هانم وإحنا عبيناه فاضل فرعون باشا ينزل ويوزعه علي الناس في الطريق
صفاء: طيب حد يطلع ينادي عليه
سمية : انا طالعه
صفاء: براحة عشان ممكن يكون نايم
سمية وهي طالعه: فرعون باشا يوم زي دا مينمش فيه
نور لقت صوت الباب بيتخبط عليه
نور لفرعون لانه صاحي: مين هيكون جاي حالا
فرعون وهو بيقوم : افتحي ليها هتلاقيها سمية
نور فتحت لقيتها فعلا
سمية : إزيك ي بنتي فرعون باشا فين
نور: اهو موجود
فرعون : أنا جاي وراكي ي سمية هلبس بس وخالي الخدم يحطوا الاكل في العربية
بدأوا الخدم يحولوا الاكل من المطبخ للعربية
******* لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
فرعون بيلبس نور طلعت بنطلون اسمر وبلوزة سمرا ولمت شعرها ولبست طرحة سمرا : عاوزة أجي معاك
فرعون : مش رايح فرح عشان اخدك
نور: منا عارفه انك مش رايح فرح بس حابة انزل اوزع معاك الوجبات علي الاقل اخد ثواب معاك واكون سامعه دعوات الناس لوالدك بالرحمة
فرعون: طيب تمام يلا وفعلا خرجوا ومن كتر الوجبات خدوا وقت كبير جدا ورجعوا بعد ما الشمس غربت
جوري وهما داخلين: من امتي بتاخد حد معاك ي فرعون توزع رحمة ابوك
فرعون باستهزاء بجوري : نور مش اي حد بردوا
جوري : طيب انا أجلت الطيارة للأسبوع الجاي
فرعون : مع أول طيارة تطلع تكوني فيها
جوري: بس انا
فرعون : كلامي وصل ليكي
نور في الغرفة : ربنا يخليك وتفضل فاكر ابوك بالخير
فرعون وهو بيشرب كأس: متعود علي كدا مش مستني كلام منك
نور: بس تعرف اي اكتر حاجة تبقي
حلوة للمتوفي
انك تعمل في الطريق ماية للشرب او تجهز عروسة مش قادرة تتجوز او تعالج حد ويدعيلك من كل قلبه اوو
فرعون بمقاطعه كلامها: بقولك اي انا من صغري بعمل مش مستني رأيك وبعدين انا محبش اشوف حد قدامي عاوز مساعدة وارد ايده
نور: ايوا زي ما كنت جاية ليك سيب الشقه كمان يومين لحد ما نشوف مكان غيره ساعتها مردتش ايدي فعلا بالعكس انت امتلكنتي كلي مش ايدي
فرعون وهو بيرمي الكأس من يده: يوووووووه كتك القرف انتي رغاية كتير ليه انتي مبتزهقيش من تكرار الكلام
نور سكت عشان هو متعصب وعشان ميعملش حاجة فيها تندم عليها
فرعون : نضفي مكان اللي وقع دا
نور : حاضر بس ممكن تهدي عارفه ان النهاردة صعب عليك عشان ابوك وبعتذر علي كلامي اللي زهقك دا
بقلم مروة موسي
رامي : مالك قاعدة ليه كدا
صفاء: البت نور قربت علي الشهر ولسه معملتش حاجة خالص
رامي: متسكتي وتعيشي علي الاقل لاقيه مكان تعيشي فيه وتاكل وفلوس تحت رجلك لو حصل حاجة وحد عرف هتترمي في الشارع
صفاء: من يومك محترم ي ابن اختي تقول لخالتك تترمي في الشارع
رامي: انتي صدقتي اني ابن اختك دا انتي لقياني في الشارع وانتهزتي ضعغي ساعتها وخلتيني ابقي العبد المطيع ليكي واللي مصبرني دا كله انك وعدتيني هتقوليلي فين مكان امي بس الوقت دا مش راضي يجي معرفش ليه
صفاء: ينيلك اسكت لحد يسمع دي آخرة اللي يعمل جميل في حد
رامي: لا متقلقيش من يوم ما دخلت القصر وفرعون شاكك انك ليكي اختك تانيه اصلا وهو اللي رباني وسمح ليا بدخول القصر دا لولاه كان زمانك رجعتيني تاني فبلاش لف ودوران كل واحد عارف حياته علي أي وخرج من مكانه
صفاء بصوت واطي: وعدك اي يا أبو وعد انا اصلا معرفش اهلك مين ولا فين انا فعلا انتهزت ضعفك وخدتك تكون تحت رجلي بس بقيت أقلق منك وحاسة ان جناحاتك بدأت تطلع ي رامي
عصام لبنت ما في البار : الفلوس خلصت معايا
البنت : جوز اختك مدكش فلوس ليه
عصام : معرفش بس ساعتها كنت عاوز اقتلهم
البنت بخبث: واللي يساعدك تجيب فلوس تعمل معاه اي
عصام : اللي عاوزة هديهوله
البنت : طيب انت تجيب صورة لاختك ونخالي واحد بيفهم في الفوتوشوب يجمعها مع صورها شاب وتروح لجوز اختك وتقول له دا حبيبها قبل جوزك منها ومازالت بتقابله
عصام بإعجاب: يسلمو عيونك ودماغك
البنت اسمها سها: تحت أمرك ي روحي بس دا ميمنعش انك هتديني جزء من الفلوس
فعلا عصام عمل صورة بصورة أخته وشاب معرفه من البار وذهب بها لبيت فرعون وطلب مقابلته
فرعون : اخوكي تحت
نور: مليش اخوات
فرعون : تعالي ننزل نشوف في اي
نور: بلاش ممكن مش عاوزة اشوفه
فرعون نزل وقابله
فرعون : أي اللي جايبك انا قولتلك قبل كدا ان اختك دي تنساها
عصام: بس اختي لما تكون متجوزة وماشية علي حل شعرها دا تسميه اي
فرعون : اي الكلام دا
عصام وهو بيخرج صورة : اتفضل بعد ما اتجوزتك بتقابل الشخص دا
فرعون : بجد واي تاني
عصام : دا كان حبها الاول قبل ما تتجوزك
فرعوووون اتعصب : نوووووووور
نور سمعت صوته من فوق اتفزعت ونزلت جري : نعم في اي
فرعون : بيقول دا حبيبك الاول قبل ما تتجوزي وحالا بتقابليه ودا الدليل في الصورة
نور بخوف معرفتش ترد : بس والله انا …
فرعون بهدوء: اللي بيكدب علي فرعون زي اللي ما يكون دخل النار في الدنيا
نور برعب: اسمعني بس ممكن
فرعون بحركة سريعه مسك رقبه عصام واتكلم بغل في وشه: انت مش ناوي تجيبها لبر انت جاي وبتتهم مرات فرعون انها بتقابل شخص وجاي بدليل مزيف وكمان مفكرني عبيط انت حدودك معايا كبرت اوي
ان كنت جاي عشان الفلوس ملكش قرش واحد وآخر مرة بحذرك فاهم
عصام : صدقني يوم ما ترجع لبيتها هندمها
فرعون وهو بيرمي عصام برا القصر : ساعتها مش هتكون علي ذمة فرعون
جوري كانت واقفه وصفاء ورامي
فرعون لنور: ورايا
نور بصت لصفاء ورامي بخوف
فرعون بصوت عالي: بقولك تعالي ورااايا
نور : ح حاضر
بقلم مروة موسي
صفاء: يلا خلينا نخلص من كل يوم والتاني مشكلة
جوري: دا اكيد هيموتها .
صفاء: انتي هتسافري امتي ي حبيبتي
جوري: النهاردة بالليل انا جهزت كل حاجة تخصني
صفاء باستهزاء: طيب ي بنتي تروحي وترجعي بيتك بالسلامه تاني
جوري باستهزاء بردوا : طبعا لدام حاجة تخص فرعون يبقي ملكي ومشيت من قدامها
رامي : هي جوري بتيجي هنا تبع شغل فرعون صح
صفاء: ايوا
رامي: طيب فرعون شغال اي
صفاء: معرفش والله ي حبيبي
وكملت باستظراف: يمكن يكون دكتور جراح قلوب نساء
عادل من وراهم : ليه لما ينزل فرعون نسأله وساعتها ردكوا هيبقوا عندكوا وتعرفوا
صفاء: علي أي خليني احسن في حالي
رامي: الله يعني حالا كشيتي ليه
عادل: اللي تيجي قدامه سيرة فرعون وميخفش يبقي مش خايف علي حياته
فرعون دخل ونور دخلت وراه الجناح وبتفكر ياتري هيعمل اي فيها
فرعون دخل وقعد علي مكتب داخل الجناح : اقعدي
نور وهي بتقعد : والله العظيم انا معرفوش و..
فرعون : عارف انك متعرفيش الأشكال دي متخافيش
نور : ليه كنت متأكد من كدا
فرعون وهو بيقوم : عشان حاجات كتير اول حاجة انك من ساعة لما جيتي هنا مخرجتيش برا غير معايا وبس
تاني حاجة كل حاجة بتحصل جوا او برا القصر بتبقي بعلمي وكل شخص تحت أمري
ثالث حاجة الصورة واضحه انها متفبركة جدا لأن ملامحك اتغيرت كتير عن ما كانت في الصورة
رابع حاجة بقي وجود عصام وراه فلوس
نور : شوفت قال اي لما تبقي في بيتك هندمك قصده انه هيرجع يضربني ويعاقبني تاني
فرعون: هو كان بيضربك
نور: هزت راسها كالطفلة
جوري خبطت علي الباب ودخلت
جوري : انا ماشية النهاردة
فرعون : محتاجة حاجة فلوس أو ورق يخلص او
جوري : محتاجة اقضي معاك شوية وقت بس مش اكتر
فرعون : خليها مرة تانيه
نور وهي خارجة من الاوضة وقفها فرعون : استني هنا ي نور وانتي يلا جوري عشان تجهزي وتسفري ورامي هيوصلك للمطار
جوري بعصبية : يعني اي
فرعون : الكلام شكله مش عجبك .
جوري: عشان رافض تبقي معايا والأكبر انك مش هتوصلني
فرعون : يلا ي جوري اتكلي علي الله وخالي يومك يعدي وخرجت
نور: كان ممكن اخرج ومتزعلهاش خصوصا انها مسافرة
فرعون : وانا مزاجي مش حابب انك تخرجي ولا هي تدخل هنا في اعتراض؟
نور : لاء
فرعون :أي دليلك ان صفاء اللي قتلت مراتي وعيالي
نور بشجاعه : دا…….
رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع عشر
😘😘
فرعون بخبث : بس أي رأيك البيجامة اللي عليكي دي احسن من بتاع الصبح صح وغمز
نور انصدمت ووقفت متنحة : ينهر اسود انت انت ودموعها نزلت
فرعون ماسك سجارة بين ايده : علي اساس إنك اول مرة تنكشفي عليا
نور : عندك حق وسابته ودخلت زعلانه ومكسوفه متوترة تايهه مهما كان مش متعودة عليه كزوج لسه
فرعون دخل ونام بعد ما الفجر أذن والشمس بدأت تطلع لكن نايم صاحي مفتح عيونه
نور قاعدة سرحانه : ياتري عمل اي فيا امبارح بس انا اللي استاهل انا اللي نزلت البسين وانا مبعرفش اعوم
تحت البيت كله صاحي بيحضر الوجبات لذكري سنوية ابو فرعون وصفاء قاعدة بلا مبالة عادي بالنسبة ليها
سمية : الاكل كله تمام ي صفاء هانم وإحنا عبيناه فاضل فرعون باشا ينزل ويوزعه علي الناس في الطريق
صفاء: طيب حد يطلع ينادي عليه
سمية : انا طالعه
صفاء: براحة عشان ممكن يكون نايم
سمية وهي طالعه: فرعون باشا يوم زي دا مينمش فيه
نور لقت صوت الباب بيتخبط عليه
نور لفرعون لانه صاحي: مين هيكون جاي حالا
فرعون وهو بيقوم : افتحي ليها هتلاقيها سمية
نور فتحت لقيتها فعلا
سمية : إزيك ي بنتي فرعون باشا فين
نور: اهو موجود
فرعون : أنا جاي وراكي ي سمية هلبس بس وخالي الخدم يحطوا الاكل في العربية
بدأوا الخدم يحولوا الاكل من المطبخ للعربية
لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
فرعون بيلبس نور طلعت بنطلون اسمر وبلوزة سمرا ولمت شعرها ولبست طرحة سمرا : عاوزة أجي معاك
فرعون : مش رايح فرح عشان اخدك
نور: منا عارفه انك مش رايح فرح بس حابة انزل اوزع معاك الوجبات علي الاقل اخد ثواب معاك واكون سامعه دعوات الناس لوالدك بالرحمة
فرعون: طيب تمام يلا وفعلا خرجوا ومن كتر الوجبات خدوا وقت كبير جدا ورجعوا بعد ما الشمس غربت
جوري وهما داخلين: من امتي بتاخد حد معاك ي فرعون توزع رحمة ابوك
فرعون باستهزاء بجوري : نور مش اي حد بردوا
جوري : طيب انا أجلت الطيارة للأسبوع الجاي
فرعون : مع أول طيارة تطلع تكوني فيها
جوري: بس انا
فرعون : كلامي وصل ليكي
نور في الغرفة : ربنا يخليك وتفضل فاكر ابوك بالخير
فرعون وهو بيشرب كأس: متعود علي كدا مش مستني كلام منك
نور: بس تعرف اي اكتر حاجة تبقي حلوة للمتوفي
انك تعمل في الطريق ماية للشرب او تجهز عروسة مش قادرة تتجوز او تعالج حد ويدعيلك من كل قلبه اوو
فرعون بمقاطعه كلامها: بقولك اي انا من صغري بعمل مش مستني رأيك وبعدين انا محبش اشوف حد قدامي عاوز مساعدة وارد ايده
نور: ايوا زي ما كنت جاية ليك سيب الشقه كمان يومين لحد ما نشوف مكان غيره ساعتها مردتش ايدي فعلا بالعكس انت امتلكنتي كلي مش ايدي
فرعون وهو بيرمي الكأس من يده: يوووووووه كتك القرف انتي رغاية كتير ليه انتي مبتزهقيش من تكرار الكلام
نور سكت عشان هو متعصب وعشان ميعملش حاجة فيها تندم عليها
فرعون : نضفي مكان اللي وقع دا
نور : حاضر بس ممكن تهدي عارفه ان النهاردة صعب عليك عشان ابوك وبعتذر علي كلامي اللي زهقك دا
بقلم مروة موسي
رامي : مالك قاعدة ليه كدا
صفاء: البت نور قربت علي الشهر ولسه معملتش حاجة خالص
رامي: متسكتي وتعيشي علي الاقل لاقيه مكان تعيشي فيه وتاكل وفلوس تحت رجلك لو حصل حاجة وحد عرف هتترمي في الشارع
صفاء: من يومك محترم ي ابن اختي تقول لخالتك تترمي في الشارع
رامي: انتي صدقتي اني ابن اختك دا انتي لقياني في الشارع وانتهزتي ضعغي ساعتها وخلتيني ابقي العبد المطيع ليكي واللي مصبرني دا كله انك وعدتيني هتقوليلي فين مكان امي بس الوقت دا مش راضي يجي معرفش ليه
صفاء: ينيلك اسكت لحد يسمع دي آخرة اللي يعمل جميل في حد
رامي: لا متقلقيش من يوم ما دخلت القصر وفرعون شاكك انك ليكي اختك تانيه اصلا وهو اللي رباني وسمح ليا بدخول القصر دا لولاه كان زمانك رجعتيني تاني فبلاش لف ودوران كل واحد عارف حياته علي أي وخرج من مكانه
صفاء بصوت واطي: وعدك اي يا أبو وعد انا اصلا معرفش اهلك مين ولا فين انا فعلا انتهزت ضعفك وخدتك تكون تحت رجلي بس بقيت أقلق منك وحاسة ان جناحاتك بدأت تطلع ي رامي
عصام لبنت ما في البار : الفلوس خلصت معايا
البنت : جوز اختك مدكش فلوس ليه
عصام : معرفش بس ساعتها كنت عاوز اقتلهم
البنت بخبث: واللي يساعدك تجيب فلوس تعمل معاه اي
عصام : اللي عاوزة هديهوله
البنت : طيب انت تجيب صورة لاختك ونخالي واحد بيفهم في الفوتوشوب يجمعها مع صورها شاب وتروح لجوز اختك وتقول له دا حبيبها قبل جوزك منها ومازالت بتقابله
عصام بإعجاب: يسلمو عيونك ودماغك
البنت اسمها سها: تحت أمرك ي روحي بس دا ميمنعش انك هتديني جزء من الفلوس
فعلا عصام عمل صورة بصورة أخته وشاب معرفه من البار وذهب
بها لبيت فرعون وطلب مقابلته
فرعون : اخوكي تحت
نور: مليش اخوات
فرعون : تعالي ننزل نشوف في اي
مريم محمود
نور: بلاش ممكن مش عاوزة اشوفه
فرعون نزل وقابله
فرعون : أي اللي جايبك انا قولتلك قبل كدا ان اختك دي تنساها
عصام: بس اختي لما تكون متجوزة وماشية علي حل شعرها دا تسميه اي
فرعون : اي الكلام دا
عصام وهو بيخرج صورة : اتفضل بعد ما اتجوزتك بتقابل الشخص دا
فرعون : بجد واي تاني
عصام : دا كان حبها الاول قبل ما تتجوزك
فرعوووون اتعصب : نوووووووور
نور سمعت صوته من فوق اتفزعت ونزلت جري : نعم في اي
فرعون : بيقول دا حبيبك الاول قبل ما تتجوزي وحالا بتقابليه ودا الدليل في الصورة
نور بخوف معرفتش ترد : بس والله انا ...
فرعون بهدوء: اللي بيكدب علي فرعون زي اللي ما يكون دخل النار في الدنيا
نور برعب: اسمعني بس ممكن
فرعون بحركة سريعه مسك رقبه عصام واتكلم بغل في وشه: انت مش ناوي تجيبها لبر انت جاي وبتتهم مرات فرعون انها بتقابل شخص وجاي بدليل مزيف وكمان مفكرني عبيط انت حدودك معايا كبرت اوي
ان كنت جاي عشان الفلوس ملكش قرش واحد وآخر مرة بحذرك فاهم
عصام : صدقني يوم ما ترجع لبيتها هندمها
فرعون وهو بيرمي عصام برا القصر : ساعتها مش هتكون علي ذمة فرعون
جوري كانت واقفه وصفاء ورامي
فرعون لنور: ورايا
نور بصت لصفاء ورامي بخوف
فرعون بصوت عالي: بقولك تعالي ورااايا
نور : ح حاضر
بقلم مروة موسي
صفاء: يلا خلينا نخلص من كل يوم والتاني مشكلة
جوري: دا اكيد هيموتها .
صفاء: انتي هتسافري امتي ي حبيبتي
جوري: النهاردة بالليل انا جهزت كل حاجة تخصني
صفاء باستهزاء: طيب ي بنتي تروحي وترجعي بيتك بالسلامه تاني
جوري باستهزاء بردوا : طبعا لدام حاجة تخص فرعون يبقي ملكي ومشيت من قدامها
رامي : هي جوري بتيجي هنا تبع شغل فرعون صح
صفاء: ايوا
رامي: طيب فرعون شغال اي
صفاء: معرفش والله ي حبيبي
وكملت باستظراف: يمكن يكون دكتور جراح قلوب نساء
عادل من وراهم : ليه لما ينزل فرعون نسأله وساعتها ردكوا هيبقوا عندكوا وتعرفوا
صفاء: علي أي خليني احسن في حالي
رامي: الله يعني حالا كشيتي ليه
عادل: اللي تيجي قدامه سيرة فرعون وميخفش يبقي مش خايف علي حياته
فرعون دخل ونور دخلت وراه الجناح وبتفكر ياتري هيعمل اي فيها
فرعون دخل وقعد علي مكتب داخل الجناح : اقعدي
نور وهي بتقعد : والله العظيم انا معرفوش و..
فرعون : عارف انك متعرفيش الأشكال دي متخافيش
نور : ليه كنت متأكد من كدا
فرعون وهو بيقوم : عشان حاجات كتير اول حاجة انك من ساعة لما جيتي هنا مخرجتيش برا غير معايا وبس
تاني حاجة كل حاجة بتحصل جوا او برا القصر بتبقي بعلمي وكل شخص تحت أمري
ثالث حاجة الصورة واضحه انها متفبركة جدا لأن ملامحك اتغيرت كتير عن ما كانت في الصورة
رابع حاجة بقي وجود عصام وراه فلوس
نور : شوفت قال اي لما تبقي في بيتك هندمك قصده انه هيرجع يضربني ويعاقبني تاني
فرعون: هو كان بيضربك
نور: هزت راسها كالطفلة
جوري خبطت علي الباب ودخلت
جوري : انا ماشية النهاردة
فرعون : محتاجة حاجة فلوس أو ورق يخلص
جوري : محتاجة اقضي معاك شوية وقت بس مش اكتر
فرعون : خليها مرة تانيه
نور وهي خارجة من الاوضة وقفها فرعون : استني هنا ي نور وانتي يلا جوري عشان تجهزي وتسفري ورامي هيوصلك للمطار
جوري بعصبية : يعني اي
فرعون : الكلام شكله مش عجبك .
جوري: عشان رافض تبقي معايا والأكبر انك مش هتوصلني
فرعون : يلا ي جوري اتكلي علي الله وخالي يومك يعدي وخرجت
نور: كان ممكن اخرج ومتزعلهاش خصوصا انها مسافرة
فرعون : وانا مزاجي مش حابب انك تخرجي ولا هي تدخل هنا في اعتراض؟
نور : لاء
فرعون :أي دليلك ان صفاء اللي قتلت مراتي وعيالي
نور بشجاعه : دا.......
البارت الخامس عشر
طفله هزت كيان فرعون
😘 😘
فرعون : أي دليلك ان صفاء اللي قتلت مراتي وعيالي
نور بشجاعه : دا دليلي
فرعون : انتي بتديني التليفون ليه
نور : اسمع بودنك كدا
فعلا فرعون وهو ماسك التليفون بيسمع كلام صفاء بس لحسن الحظ ان نور قصت صوت رامي من المكالمة
فرعون وهو بيجز علي سنانه وأيده وعيونه احمرت جدا
نور خافت من شكله جدا لدرجه انها بعت من قدامه
فرعون : مكفهاش تقتل ابويا ومفيش دليل علي خطتها تقوم تقتل مراتي وعيالي
نور : هي انتهزت فرصة انك مش بتحبها عشان كدا عملت خطتها عشان عارفه انك مش هتدور في القضية ورا موتهم
فرعون اتجه ناحية دولاب وكتب رقم سري وطلع سلاح والدولاب من شكله يخض لانه كله مليان سلاح ورصاص
نور: هتعمل اي
فرعون : هقتلها
نور: مينفعش تبقي كدا ماتت وهتتعلق وراها حتي لو كان ليك نفوذ
فرعون وهو بيتكلم وبيشاور بالسلاح : ابعدي عني الساعه دي
نور : طيب بس اهدي لو سمحت انا لو عرفتك مش معني كدا انك تروح تقتلها
فرعون : اطلعي برا
نور؛ مش هسيبك واطلع
فرعون: بقولك اطلعي برااااا
نور: لاء ي فرعون
فرعون صوب مسدسه وطلق طلقه بجانبها نور بصت للطلقة لقتها عدت من جنبها وبقت في الحيطة
فرعون حط بصمته علي جدار في مكان معين الجناح لف وبقي في صالة كلها آلات وحديد خلع التيشيرت بتاعه ودخل بيشيل ويطلع كل طاقته فيها
نور واقفه قصاده مش عارفه تعمل اي شايفه كل شوية يتهور اكتر وعروقه تبان وجسمه يحمر من كتر العصبية والتمرين
فضل ساعه واتنين وتلاته
نور اتجهت له: كفاية لو سمحت
فرعون : غوري من وشي
نور: مسكت ايده وسحبته للجزء التاني من الجناح
نور : معرفش عملت ليه كدا ومعرفش هستفيد اي بس انا ارتحت لما قولتلك انت كنت عارف ان صفاء بتعمل دا كله عشان الفلوس بس من كتر حقدها تعمل أكتر من كدا
فرعون : متعمليش فيها البريئة اللي عاوزة تبان كويسه في قصه أحدهم دا انتي اكيد وراكي حاجة اكيد
نور: ليه نيتك سوء ليا كدا انا كلها وقت وطالعه من البيت وحياتك هستفيد اي بقي
لقوا الباب بيخبط نور اتجهت تفتح لكن فرعون وقفها وحط ايده علي البصمه ورجع الجناح زي ما كان الأول
نور فتحت لقيتها جوري : انا هسافر سلام .
فرعون : مع السلامه
جوري: أول مرة من ساعه ما عرفتك معملتك تكون كدا ونظرت لنور حتي مراتك الاولي كانت تبقي موجودة وكنت معايا حالا الوضع اتغير معرفش ليه
فرعون: طيارتك معادها وهتتأخري سلام
جوري وهي بتودعه: سلام
**** وحد اللي ما بيغفل ولا بينام
سها: انت تفكك من حوار اختك دا وكمان ملكش دعوة بيا انا مش هصاحب واحد انا اللي أصرف عليه
عصام اتعصب من كلامها وخبط ازازة في رأسها
سها : انت بيضربني ي حيوان ومسكت سكينه وطعنت ومات
الخبر وصل لفرعون
فرعون : اخوكي مات
نور: أي ازاي
فرعون حكي ليها الخبر
نور بعياط : حالا امي واخويا راحوا
فرعون باستغراب: اخوكي زعلانه ليه عليه
نور: هو عمل كل حاحة وحشة ليا بس الفراق صعب
بقيت وحيدة ي فرعون مليش حد
فرعون: متقلقيش خير
نور فضلت مدة زعلانه علي اخوها
بقلم مروة موسي
عدي الايام مفيش اي تغيير فيها
فرعون : بفكر افتح ملف القضية تاني
صفاء بتوتر : ليه ليه ي ابني
فرعون : معرفش بس انشغلت ومعرفتش سبب الحادثة اي
صفاء : الحي ابقي من الميت والله يرحمها هتبهدلها معاك ليه سيبها مكانها
نور: وانتي خايفه ليه ي طنط
صفاء: أصل أنا ... .......يتبع
لو عايز باقي أحداث الرواية اعمل متابعه لصفحتي
طفلة هزت كيان فرعون
تعليقات
إرسال تعليق