القائمة الرئيسية

الصفحات

طفله هزت كيان فرعون البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 

طفله هزت كيان فرعون

البارت السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر 

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

صفاء الحي ابقي من الميت والله


 يرحمها هتبهدلها معاك ليه سيبها مكانها نور وإنتي خايفه ليه ياطنط صفاء أصل أنا مش عاوزه فرعون قلبه يوجعه على مراته خصوصا أنه كان بيحبها فرعون وعشان بحبها لازم أعرف مين إللي موتها

صفاء وإنت متأكد


 ازاي انها ماتت في حادثة مدبرة ليه ميكونش نصيبها 

نور: والله لو نصيبها مش هنعترض لكن نطمن علي انه مش نصيبها وكانت بترفع الس*كينه وهي بتقطع التفاح 

صفاء بخوف: اللي عاوزة اعمله ي ابني 

عادل لنور: فرعون كلم أمه انه هيفتح القضية 

نور: هو فعلا هيفتحها ؟ 

عادل : لاء بس شوفي فرعون هيعمل اي واتفرجي للآخر دا دماغه ذري 

فرعون بكتم صوته برقم غريب : مدام صفاء 

صفاء باستغراب: ايوا مين 

فرعون : مش مهم المهم ان حقيقتك خلاص بقت علي المكشحوف وفرعون هيعرف حقيقتك كلها ساعات ياخسارة هتروحي من ايد فرعون فين 

صفاء: انت انت قصدك اي 

فرعون : ولا حاجة اقصد ان انتي متسجل ليكي مكالمة صوت هتتبعت لفرعون في اي لحظة بطريقة تدبير موت اسماء 

صفاء: انت مش ناوي تجيبها لبر وتقول عاوز اي 

فرعون : عاوز حاجة واحدة بس 

صفاء: أي هي وكمان فين المكالمة 

فرعون : المكالمة جزء هيتبعتلك واتس من الرقم دا والمطلوب اي اللي خلاكي تموتيها وكمان ليه موتي ابو فرعون وقفل مستناش الرد 

صفاء فتحت الواتس لقت فعلا جزء من المكالمة مبعوت ليها صفاء جابت رامي ودخلت الاوضة 

صفاء: احنا هنروح في داهيه .

رامي بصوت متغير: أي اللي حصل 

صفاء: حد بيهددني انه هيعرف فرعون اني قتلت مراته 

رامي : وبعدين 

صفاء بشك : أي وبعدين دي وكمان ليه بارد وانت بتتكلم اوي كدا 

فرعون وهو بيخلع قناع رامي من علي وشه 

صفاء انصدمت: ف فرعون 

فرعون : كنت حاسس انك سبب في موتها بس مكنتش واثق انك انتي سبب موتها 

صفاء: انت فاهم غلط 

فرعون : فاهم غلط اي بس وانا اللي كنت بكلمك في التليفون وعارف أن اول حد هتجري عليه هو رامي اللي مدعي انه ابن اختك دا 

صفاء: انا مليش علاقة بموت ابوك ولا اسماء 

فرعون برعب : انتي تخطيتي كل حدودك  

صفاء وهي بتتوسل له: استني ي ابني بس هقولك 

فرعون وهو ساحبها من ايديها : اخرسي ومتخلنيش اعمل معاكي حاجة تندمك علي انك دخلتي البيت دا 

نور وعادل ورامي واقفين لكن رامي مش فاهم حاجة 

نور بصوت واطي: وقفه ي عادل 

عادل : فرعون حالا زي القطر لو فكرتي تقفي بس في طريقه هيدوسك سبيه 

رامي: هو في اي 

نور: فرعون عرف ان صفاء قتلت اسماء 

رامي: أي ازاي 

نور بشك : مالك اتخضيت كدا ليه 

رامي: ولا حاجة 

فرعون وهو بيطلب من الخدم كر*باك وحبل وأنهم يربطوا صفاء في عز الشمس كل يوم وتنضرب في اليوم ٥٠ جل*ده علي جسمها وخلص كلامه وطلع فوق في جناحه

نور دخلت لقته مكفي علي البار االي في جناحه 

نور قربت منه : فرعون 

فرعون بصوت مهزوز: غوري من وشي 

نور بزعل علي حالته وانه شاف كتير في حياته وخصوصا من وهو طفل : هي خلاص ماتت وانت عرفت انها كانت كويسة وهي كدا هترتاح في نومها لكن انت هتفضل تشرب كتير كدا 

فرعون مازال مكفي علي البار: موت ابويا كان خوانه وموت مراتي ام عيالي خوانه بردوا ومن اللي اسمها أمي وبيشرب كأس ورفع راسه وعيونه كانت متجمع فيها الدموع 

بقلم مروة موسي 

نور جابت منديل ومدت ايديها له : امسح دموعك 

فرعون بنظرة رعب: دموعي متنزلش ولا حد يستاهلها 

نور: هتفضل تناكف وتصمم علي انك مش زينا انسان بدون دموع ومشاعر 

فرعون: ما انتي لو شوفتي االي انا شوفته او علي الاقل لو حسيتي انا حاسس بأي دلوقتي مكنتيش قولتي الكلمتين دول كلكم صنف واحد 

نور: مقدرة حالتك لان نفس حالتي وانا بتعذب كل يوم قدام ابويا وانا صغيرة وهو بيموت وانا أفضل اقوله استني انا لما اكبر هطلع دكتورة وساعتها اعالجك لكن لسوء المادية انا طلعت من التعليم وانا في ثالثه ثانوي وامي مكنتش عارف تصرف علينا وعجزت اقدر وكنت مذلولة قدامك لما اترجيتك عشان الشقه انت مفكر أن أمي ماتت كدا أمي ماتت من قهرتها عليا بس مش في ايدي حاجة غير اني مفوضة أمري لربنا 

فرعون نام مكانه ولحسن الحظ انه مسمعش كلامها لأنه كان زمانه رد فعله مش كويس 

نور: انت نمت وانا كنت بتكلم وبتعدله ودققت في ملامحه وحاولت تساعده ينام علي السرير وهو كان ماسك في هدومها زي الطفل والدمعه نزلت من عينه وهو نايم مسحتها بايديها وعماله تحاول تقوم لكن مش عارفه استسلمت وقعدت جمبه 

صلي علي نبيك المختار محمد حبيبي وحبيب الله 

نور: ملامحك هاديه عكس حياتك اللي مليانه مليون حكاية ربنا يكون في عونك ي فرعون بس اتمني اعرف اجيب حقي منك 

الصبح صفاء مربوطة في الشجرة وكانت بتتجلد بكرباك وكانت بتصرخ 

فرعون صحي لقي نفسه ماسك في هدوم نور بصلها وشال ايده وقام وهي مكنتش نامت لأنها خايفه من قربه 

نور وهي قايمه متجه للكنبه عشان تنام 

فرعون : مفيش نوم تعالي هننزل 

نور: بس انا منمتش وعاوزة انام 

فرعون : ورايا يلا 

فرعون مسك الكرباك وجلد صفاء بكل قوتها وكانت بتتوجع وسحب من حسابها كل الفلوس وبقت لا تملك شئ 

فرعون : هتفضلي في القصر كدا بس مش صفاء هانم علي إنك الخدامه صفاء 

فرعون : سمية سمية 

سمية : نعم ي فرعون بيه 

فرعون : الست دي تمسك كل الشغل المتعب ولو لقيتها فعلا بتعمل اي حاجة واي شغلانه سهلة الخدم كله هيتعاقب فاهمه 

سمية : حاضر ي فرعون باشا 

عدي شهر بدون احداث وصفاء خدت عقابها وبقت زيها زي أقل خدامه في القصر 

تفتكروا صفاء هتسكت علي كدا ،؟ 

نور : رامي رامي 

رامي : ايوا 

نور: توديني عند ترب ماما 

رامي؛ معنديش مانع بس فرعون 

نور : طيب هقوله حاضر 

نور قالت لفرعون ووافق 

رامي وهو في العربية : بحس ان مامتك دي اعرفها من زمان 

نور: انت خالتك فعلا صفاء 

رامي اتنهد : لاء 

صفاء وانا عندي خمس سنين لقتني تايه في الشارع خدتني ودخلتني القصر علي اني ابن اختها وربتني علي طاعه اوامرها ووعدتني لو سمعت كلامها هتعرفني فين مكان امي الحقيقية 

نور باهتمام: وانت مش فاكر اي حاجة تخص مامتك 

رامي: كل االي افتكره اني واخد وحمة في كتفي زيها 

نور : دي نفس وحمة ماما 

رامي بضحك : ياريت والله يكون عندي ام زي عفاف 

نور : علي فكرة بحس ان طبعك هو نفس طبع خالد اخويا ماما كانت بتقولي لما خالد كان بيزعل كان ....

رامي بمقاطعه: كان بيزعل كان بيروح يقعد يلعب في صوابعه 

نور بدهشة : ايوا عرفت ازاي 

رامي بذهول: طب قالتلك اي تاني

نور: قالتلي من صغره مبيحبش السمك مفكر كدا ان احنا بنجيب السمك ونموته عشان ناكله 

رامي : غريبة 

نور: أي اللي غريبة 

رامي: نفس تفكيري ومازلت مبكولش السمك 

نور باستغراب: يعني اي دا ممكن تكون انت خالد 

رامي: لاء مش عشان واخدين من بعض شوية حاجات ابقي انا خالد 

نور: بس انا اول ما شوفتك حسيت اني اعرفك .

رامي: وانا والله حتي بستغرب ليه ساعات بكون عاوز اروح لمامتك وبحس براحة جمبها وبخاف لفرعون يزهق عليكي 

نور : ايوا منا معرفش ليه خوفت اني اسمع فرعون المكالمة وانت بتكلم صفاء علي إنك أنت اللي نفذت موت اسماء 

رامي داس علي الفرامل فجأة  : أي . ..

البارت 17 من

قصه طفله هزت كيان فرعون


😘 😘


 


نور : ايوا منا معرفش ليه خوفت اني اسمع فرعون المكالمة وانت بتكلم صفاء علي إنك أنت اللي نفذت موت اسماء 

رامي داس علي الفرامل فجاة : أي 

نور وهي بتنزل : وصلنا 

رامي : انتي مين االي جاب المكالمة تحت ايدك 

نور: مش عيب عليك تاكل وتشرب في بيت واحد وكمان تقتل مراته 

رامي :ومين قالك اني اللي نفذت انا رفضت طبعا الموضوع دا حتي لما كنت بكلمها في التليفون وبعد لما شوفتها رفضت تماما وهي شافت حد غيري ونفذت اللي في دماغها 


نور : يعني انت كنت عارف لكن منفذتش 

رامي بحزن : ايوا 

نور: اقرأ الفاتحة عشان نمشي 


عند صفاء كانت مغلوله من فرعون أصل الست صفاء مش هتسيب حقها كدا وبلغت البوليس وبعتت له التسجيل لما كان متعصب وقال والله لقتلها  ( فاكرين ؟؟👀)


البوليس جه تجاه القصر ودخل 

فرعون : في اي 

الضابط : انت االي قتلت مراتك 

فرعون : لاء ليه 

الضابط : واحدة كلمتنا وبعتت لينا الصوت دا ( كان فيه صوت صفاء وفرعون لما قالتله اهدي ي ابني دول عيالك ومراتك ) 

فرعون : الموضوع منهي ومراتي ماتت في حادثة والورقة دي إثبات لكلامي 

صفاء لقت نور داخلة ورامي ساعتها 

صفاء: يمكن نور االي كلمت البوليس ليه تعملي كدا 

نور باستغراب: اكلم البوليس ليه 

فرعون للضابط: اتفضل ي حضرة الضابط واللي بلغ اكيد عاوز مشاكل 

البوليس خرج 


فرعون لصفاء: والله لو ملميتي الدور لكون رميك برا فاهمه 

صفاء بخوف: وهو انا عملت اي بس 

فرعون : انك تبلغي عليا وكمان تتهمي في نور ومش بس كدا مسجلة ليا صوت وقت زهقي بس انتي غبية كشفتي نفسك بنفسك 


فرعون طلع ونور وراه 

صفاء: كنت فين 

رامي : وانتي مالك 

صفاء: نعم انت نسيت نفسك 

رامي : محدش بيقدر يبنسي نفسه ي صفاء .


نور : شكرا 

فرعون باستغراب: علي أي 

نور وهي بتقعد قدام التسريحة: علي إنك كنت واثق فيا لما البوليس جه ولما صفاء وجهت ليا الاهتهام وكمان إنك وافقت اني اروح ازور أمي في المقابر


فرعون : تمام مفيش حاجة 

نور: كشفت صفاء ازاي 

فرعون: اسألتك كترت 

نور: من حقي اعرف 

فرعون : بصفتك اي وانهي حق دا 

نور : اني مراتك

فرعون : مفيش واحدة تكلم فرعون وتاخد منه معلومات من غير ما اكون عاوز اديكي اللي انا عاوز اوصله ليكي 

نور: أي كل دا سلام انا هنام 

فرعون : اتخمدي 


****اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد ❤️


رامي : معقول يكون بينا صلة انا ونور بس ازاي اصلا بس ليه بحس اني مرتاح لوجودها من اول يوم دخلت القصر وانا مرتاح وعفاف الله يرحمها كنت ببص في وشها افتكر ملامح امي بس بقول دا عشان اتربيت بعيد عن أهلي بقيت بشبه علي أي حد 


الجهة الاخري

نور : هو انا ممكن اطلب منك طلبين 

فرعون : مش كنت هتتخمدي 

نور بتنهيده: ممكن تتكلم معايا بعد كدا كويس شوية 

فرعون : اعتبر دا أمر ولا طلب

نور: مش أمر ولا طلب 

فرعون : انجزي عاوزة اي 

نور: عاوزة ارجع بيتنا كل حاجة مشتاقة ليها هناك 

فرعون : والتاني أي 

نور بتوتر وخوف: عاوزة اعمل تحاليل DNA 

فرعون باستغراب: ليه ولمين 

نور: انا ورامي 

فرعون : نعم 

نور: مش هتصدقني لو قولتلك حاسة أني بنا صلة معرفش اي هيا 

فرعون : انتي هبلة ولا بتستعبطي 

نور: ولا كدا ولا كدا 

فرعون : مفيش الكلام الفارغ دا تعملي تحاليل لو شاكة في حاجة لكن مفيش بينكوا أي علاقة اصلا 

علي العموم الطلب الأول مقبول التاني مرفوض


نور بترجي: لو سمحت 

فرعون : بزهق من كتر الكلام في موضوع منهي وملكيش دعوة برامي تاني مفهوم 

نور بزعل : مفهوم 


طول الليل صفاء مش عارفه تنام من كتر حرقة الدم لحد ما الصبح طلع عليها نامت شوية 


فرعون لسه منمش ونور صاحيه علي الكنبه منمتش بردوا 

فرعون : منمتيش ليه 

نور : هو انت ممكن تحب ؟ 

فرعون باستهزاء: ههههههه مين وليه وفين وازاي 

نور: ولا حاجة 

فرعون : لو حابة ترجعي البيت دايما ارجعي عادي 

نور: يعني اي 

فرعون: يعني هتكوني طالق ساعتها والبيت هتبقي فيه 

نور وهي عنيها علي تصرفات فرعون :قصدك هتطلقني وكل واحد هيروح لحاله

فرعون : ايوا اظن كفاية كدا وجودك زي عدمه بالعكس عبئ عليا كمان  

نور: اللي تشوفه ي فرعون ونامت مكانها 


فرعون  في نفسه : الله ما كانت صاحيه حالا وغير كدا كمان حبيبت اعمل حاجة كويسة واطلقها ونزل تحت بدري ودخل المكتب بالرقم السري لقي عادل 


عادل: منمتش ليه 

فرعون : صباح الخير الأول 

عادل : صباح النور عملت اي عشان تنزل بدري كدا 

فرعون حكي له انه هيرجع نور بيتها ويطلقها

عادل : جدع وانت كدا مفكر انها هتبقي مبسوطة 

فرعون : ايوا هي قبل كدا طلبت الطلاق وانا بنفذ كلامها وغير كدا حقوقها هتوصل ليها .

عادل : انت هتفضل طول عمرك بتفكر بدماغك مش بقلبك 

فرعون : ليه 

عادل: هي زعلت او اضايقت بعد كلامك دا 

فرعون : حسيت انها فعلا اضايقك 


بقلم مروة موسي 

عادل: لازم تزعل وتضايق لأنها بقت جزء من أشخاص  القصر مبقاش ليها اخ ولا أم هتشعر بالوحدة هتحس انها بتتباع وتتشري منك دا زمانها اتأكدت من كدا 

غير دا كله فين وعد ام نور ليك انك تفضل جنبها 


فرعون : الحكاية كانت ناقصة نور هو الطين ناقص مبلة 

عادل وهو خارج : الطين لو نشف بيجرح ولو اتبل اكتر بيغرس عشان كدا خليك بين الاتنين ومطلقهاش ي عز وخرج 


صفاء بخبث : بقولك تعالي اليومين دول 

جوري: ليه 

صفاء: دا فرعون هيكتب كل حاجة لنور 

جوري: ميكتب اللي يكتبه دي مراته 

صفاء: يخيبك بت وانتي ملكيش من الفرح حاجة 

جوري : بقولك اي اقفلي ومتزهقنيش ومتتصليش تاني عشان معرفش فرعون وقفلت 


صفاء: مش لاقية حد معايا أوقع زفت فرعون دا في حاجة 


فرعون خد نور وطلعها للبيت وهي دخلت وجواها احساس مش عاوزة تفضل لوحدها هنا عاوزة ترجع من فرعون 

فرعون : ادخلي البيت نضيف دايما حد بيجي ينظفه 

نور بدموع لأنها افتكرت مامتها: شكرا 

فرعون : بلاش عياط بقيتي كبيرة تعرفي الصح من الغلط والحلال من الحرام وبقيتي عاقلة بلاش تمسكي في حاجة فاتت 

نور: هحاول 

فرعون : انتي هتفضلي هنا عشان انتي...... ....يتبع...... لو عايز باقي أحداث الرواية اعمل متابعه  

قصه طفله هزت كيان فرعون

الفصل الثامن عشر 

😘 😘


البارت الثامن عشر 


فرعون : أنتي هتفضلي هنا عشان انتي.......

نور بمقاطعه: عشان انا طالق صح 

فرعون وهو بيرمي المفاتيح علي الترابيزة: عشان انتي طلبتي دا لو هتفضلي هنا دايما قوليلي لو هترجعي معايا قوليلي كله بمزاجك وبقرارك 

نور: يعني انت مش نيتك تاخدني ولا نيتك تطلقني 

فرعون وهو خارج: عشان مش فارق معايا وجودك اصلا 


نور: والله غبي وهخليك تندم علي كلامك وافعالك ي فرعون وساعتها انت اللي مش هتبقي فارق معايا وهرجع القصر بس هرجع متغيره ١٨٠ درجة مش نور المطيعه لاء نور زوجة فرعون يعني الأمر الناهي بيا انا 


استغفر الله العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته 

جوري : يعني هو فعلا بيحب مراته وكمان هيكتب ليها كل حاجة باسمها وانا فين من دا كله 

بس انا بالنسبة له متعة وبس بس ليه صفاء تكون عاوزة تخرب بينهم كدا 


عادل لفرعون : جماعه المافيا المرة دي مصممين انك تروح عشان ميحصلش مشاكل 

فرعون : اللي عاوزينه يعملوا 

عادل: بلاش دول ي فرعون دول محدش يقدر يقف قصادهم 

فرعون ؛ وانا مبخفش من الموت ولا بخاف منهم 

عادل: فكر وسافر ليهم ي فرعون 

فرعون : المرة اللي فاتت سافرت ورجعت وكان مشوار ملوش لازمه لذلك قولت ليهم مش هروح واجي غير بمزاجي

عادل : اللي تشوفه ي فرعون 

فرعون : وجود صفاء ضرر لينا هي اكيد مش هتسكت 

عادل : أمرنني وانا انفذ 

فرعون: قلبي مبيتحركش ذرة مشاعر تجاها معقول دي امي اللي خلفتني 

عادل : عاوز يكون ليك ام حقيقية فعلا وتبقي جمبك هي مراتك هتكون ام وأخ وأب وحبيبة وزوجة ليك حالا مبقاش حد باقي ليك فاضلك نور مهما كان مش فارق معاك وجودها بس صدقني هتكون خير الزوجة ليك 


رامي: انا لازم اعرف فين امي وأهلي 

صفاء: معرفش 

رامي بعصبية : يعني بعد السنين دي كلها وجاية تقوليلي معرفش 

صفاء: انت فوق لنفسك لحسن ارميك تاني في الشارع 

رامي بخبث: مين اللي هيرميني انتي ههههه انتي مبقاش ليكي أي سلطة اصلا وكمان لما اترمي هكون ماسك فيكي سكتنا واحدة 

صفاء: انت بقيت بترد عليا مبقاش حد مالي عينك 

رامي: مبقاش يفرق معايا حد ولا وجودي من غير أهلي 


نور بتكلم فرعون في التليفون : هتيجي تاخدني امتي 

فرعون : هاجي حالا 

نور: تمام مع السلامه 

عادل لفرعون : هتروح تجيبها وخالي بالك النهاردة عيد ميلادها 

فرعون : عرفت منين .

عادل: انت نسيت اني عارف تاريخ ميلادها لما كنت بعمل العقد الزواج عند المأذون 

فرعون : تمام انا هروح اجيبها 


فرعون اتجه للمنزل وجبها وهما في العربية 

فرعون : اتبسطتي 

نور: جدا جدا كفاية انك وافقت 

فرعون : قررتي ترجعي القصر ليه 

نور: اممم حد يسيب بيت جوزه اللي مبقاش ليها غيره 

فرعون برفع حاجب: دا من فترة كنتي طالبة الطلاق 

نور: يقطع لساني يوووووه 

فرعون : مالك كدا مش مظبوطة ليه 

نور: علي فكرة البيت كان زي ما يكون حد قاعد فيه .

فرعون : دايما حد بيجي ينضفه 

نور : يسلمولي عيونك ي فيرو 

فرعون بعصبية : متقوليش الاسم دا تاني فاهمه 

نور : انزل ي فيرو وصلنا ونزلت وطلعت جري من قدامه 


دخلت البيت لقت صفاء قاعدة 

نور وهي طالعه : هاي صفاء 

صفاء: صفاء هانم ي بت 

نور : تؤ تؤ مبقاش في هانم هنا غيري 


فرعون داخل الغرفة : نور 

نور: نعم

فرعون بيحاول يقف قدامها ويكلمها: كنت عاوز اقولك 

نور بدلع : ها هتقول اي 

فرعون: كل سنه وانتي طيبة 

نور : حبيبي ربنا يخليك ليا بس فين هديتي 

فرعون : نعم مكنتش متوقع رد فعلك 

نور بدلع : ليه بس ي فيرو مش انا مراتك 

فرعون : هديتك البيت بتاعك اللي كنت فيه بقي بإسم 

نور: بجد 

فرعون : ايوا دا من بقاله فترة والبيت بإسمك انتي 

نور : ميهمنيش دا كله غير ابقي قدام جوزي 

فرعون بعصبيه: ماتلمي الدور بقي مرة حبيبي ومرة فيرو 

نور : انت اضايق ي فيرو ياحبيبي 

فرعون : نوووووور 

نور : قلبها 

فرعون بزعيق: نووووووور 

نور: عقلها 

فرعون سابها ومشي لحسن بقي في قمه غضبه ونزل تحت للبسين 


سمية لفرعون : يبني الجو بدأ يبرد بلاش الايام دي 

فرعون : برودة الماية لازم تمس جسمي عشان تجيلي رعشة افوق فيها

سمية : صفاء شكلها مش ناوية علي بر 

فرعون : عارف ي دادة 

سمية : وانت هتعمل اي معاها ي عز 

فرعون : فرعون هيتعامل انه فرعون مش انه عز 

سمية : حتي هتتعامل مع نور انك فرعون

فرعون : نور متعرفش اي حاجة عن عز هي تعرف اني فرعون بس 

سمية : طيب خالي بالك لحسن حد ياخد باله اننا بنتكلم انا ماشية 


نور وهي تحت : بقولكوا اي عاوزة المكان دا يبقي كله بلالين فاهمين يلا بسرعه 

وانتي ي صفاء اتصلي علي حد يجيب اكبر تورته احسن النهاردة عيد ميلادي 

صفاء بغل: مش هتصل علي حد 

نور: تؤ تؤ ليه كدا تعاقبي نفسك 

ثم كملت بزعيق: ممنوع عنك الاكل طول اليوم وطبعا هتكوني قدام عيوني طول اليوم 

صفاء: متنسيش كنتي جاية ازاي وكنتي ناوية علي أي لفرعون 

نور : فكريني كنت ناوية علي أي لفرعون وبعدين كنت جاية ازاي فكريني بردوا يلا غوري من وشي 


طلعت للبسين ولقت فرعون فيه 

نور: حبيبي هتاخد برد يلا اطلع 

فرعون : متدخليش في اللي ملكيش فيه 

نور: ازاي بقي يعني اشوفك هتتعب واسكت لاء 

فرعون : مش هقولك تاني سيبك من الشويتين بتوع الستات دول انا فاهم كل واحدة 

نور: وانا غير كل واحدة 

فرعون بمضايقه: حصل اسألي اللي مجرب

نور بتماسك : طبعا مش من حقك 

فرعون استغرب ردها وثبوتها وطلع 


نور غطته بالمنشفة ودخل القصر ليصعد لحناجه ليغير ملابسه نزل بعد شوية لقي الخدم وعادل ورامي وصفاء ونور تحت واقفين وقدامهم تورته كبيرة وبلالين 


فرعون ؛ أي دا 

نور: عشان عيد ميلادي .

صفاء: من امتي واحنا بنعمل أعياد ميلاد عشت وشوفت قصر المليجي بيغيره واحدة ست 

نور بسرعه: وفيها أي احنا مش بنعمل حاجة غلط وبعدين اعتبري حفلة صغيرة نغير جو بينا كدا ونضحك شوية 


فرعون : انجزوا واخلصوا ومحدش يرد علي التاني وانا واقف فاهمين 


بدأوا الاحتفال وفجأة في وسط الاحتفال فرعون حس بتعب في جسده لكن وقف زي ما هو مكانه 

نور: يلا ي فرعون نقطع التورته 


وهما بيقطعوا التورته لقوا حاجة بتخرج من التورته  مندفعه علي وشهم شكل العصير الأحمر 


فرعون بعصبية: أي الهزار دا 

نور: مش عارفه 

فرعون: مين اللي جاب التورته دي 

نور : صفاء اكيد هي اللي عملت كدا 

صفاء ببجاحه: ايوا انا اللي عملت كدا 

عادل : خلاص حصل خير يلا نكمل 

فرعون : لاء كفاية انا طالع ارتاح شوية 

نور: استني هاجي معاك وطلعوا علي جناحهم 


رامي لصفاء: والله انا مش عارف اخرتك أي 

صفاء: انت اللي اخرتك قربت وهتكون علي ايدي ي ابن الشارع 

رامي: منا ابن ناس مجهوله فعلا طول عمري ابن الشارع أي الجديد


فرعون دخل واترمي بهدومه علي السرير 

نور: هتنام كدا 

فرعون : ايوا ومتسأليش كتير بقي ممكن وكان بيتكلم بتحذير 


في نص الليل نور كانت لسه صاحيه بتفكر في موضوع رامي علي انه خالد اخوها لكن لفت انتباها فرعون 

فرعون وهو نايم : بابا بابا 

نور ذهبت له لقت وشه احمر وحرارته مرتفعة جدا جدا 


جريت تحت جابت ماية وطبق في ماية 

سمية: مالك ي بنتي 

نور: فرعون تعبان وجريت فوق وسمية طلعت وراها ودخلت وراها 


سمية : هاتي وانا هعمل له الكمادات 

نور : خليكي انا هعملها وفضلوا جنبوا 


نور: انتي دخلتي الجناح بتاع فرعون لو عرف ....

سمية بمقاطعه: عاوزة اقولك مفيش حد يدخل الجناح دا او يقرب منه من القصر غيري وغيرك انتي 

نور باستغراب: اشمعنا 

سمية : روحي غيري الماية من الحمام واقولك كلمه فرعون متسأليش كتير 


نور بتأفف: حاضر 

سمية بصوت واطي : سلامتك ي حبيبي شوفت دي اخر عناد محدش بيدفع التمن غيرك 


بعد فترة فرعون فاق من التعب 

سمية : حمدالله علي سلامتك ي فرعون 

فرعون بتعب: انا كويس محصلش حاجة .

نور: سلامتك ي ...

فرعون : دادة سمية لو سمحت شوية أعشاب من االي بتعمليهم ليا يطلعوا البرد من جسمي 

سمية وهي بطبطب عليه: حاضر ي ابني 

ونزلت تحت لتحضر الأعشاب 


نور: انت كويس 

فرعون بتجاهل : افتحي الباب سمية طالعه 

نور: انت بتتجاهل كلامي ليه 

فرعون : عشان مكنش ينفع تعملي احتفال حتي لو صغير من غير علمي 

نور : انا اللي كنت فكراك هتفرح ليا عشان عيد ميلادي 


سمية دخلت وحطت الأعشاب وخرجت 

نور: اتفضل اشرب 

فرعون : هاتي 

نور: اشرب شربت ...

فرعون بنظرة رعب: شربت اي انطقي 

نور: شربت من ماية زمزم ليه نيتك السودا دي 

فرعون : يعني نيتي السودا دي اللي عادي 

نور : علي العموم مبقاش ينفع تنزل البسين الايام دي 

شوفت جالك برد اهو 

فرعون : معلش سهرتك معايا 

نور بخجل: ولا يهمك سلامتك 


عدي يومين وفرعون دخل علي نور ووقف قصادها كالاسد أمام عدوه......لو عايز باقي أحداث الرواية اعمل متابعه لصفحتى 

يتبع


تعليقات

التنقل السريع
    close