![]() |
فيروزة جحيمي
البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
فيروزه : لا مش هتجوزه
عادل : لا هتتجوزيه ورحله فوق رقبتك
فيروزه بعياط : يابابا حرام عليك
...................................................
أنا فيروزه ماما اتوفت بقالها شهر وانا لسه هدخل ثانويه عامه عايزين تعرفو بابا بيتعامل معايا كدا ليه هقولكو الصراحه ده عمي وكان بيعاملني كويس بعد مابابا مات هو اتجوز امي وعاملنا محترم لكن دلوقتي اتضح وشه الحقيقي
.........................................................................
عادل : حرام اي انا مستحملك بقالي كتير وبعدين الأهم هاخد تمن كويس
فيروزه بصريخ : هو انت مبتحسش
عادل : كلامي خلص هتتجوزيه انهارده
ومشي وسابها وفيروزه مسكت صوره مامتها
فيروزه : ماما وحشتيني اووي انا خايفه اووي ياماما عمو عادل مكانش كدا
وظلت تبكي المسكينه
....................................................
عادل بضحك : متنساش تجيب 3 مليون معاك
زين بضحكه شر : لا مش هنسي
...................
فيروزة جحيمي
البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس
وجه بليل
عادل بيخبط علي اوضه فيروزه : يلا يابت قومي بلاش عياط وقرف
فيروزه وهي بتمسح دموعها : انت ازاي زباله كدا ازاي ترمي بنت اخوك في النار
عادل ضربها بالقلم : اخرسي هو انتي عارفه ابوكي عمل معايا اي عشان تكلمي كدا وبعدين لو مجهزتيش واتجوزتيه انا ممكن ببساطه اجوزك ابني هو اه في السجن بس عادي
فيروزه بصدمه : هو انت فعلا الشخص اللي كنت بعتبره ابويا
عادل : العريس مستني برا لتطلعي لهتشوفي الوش التاني
ومشي وسابها راحت تلم هدومها ومسكت صوره مامتها وهي تبكي : وحشتيني اووي بجد ياماما ومسحت دموعها بس انتي عارفه ان بنتك قويه انا هكمل تعليمي وهدخل كليه الطب متقلقيش
وطلعت برا ورات شخص مثل الاسد ضخم ووسيم وباين عليه انه فعلا بيكرهها
وعندما سمعت الجمله التي تقطعت كل حبال النجاه عندها
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
زين بشر : يلا ياعروسه
فيروزه واقفه مصدومه ونزلت معاه وهو ركب وراح الفيلا بتاعته.
زين شدها ودخلها جوا : ادخلي
سميحه مامت زين : مين الجربوعه دي اللي جايبها يازين
زين : دي مراتي
محسن والد زين : انت بتقول اي ياواد انت
زين : بقول اللي سمعتوه دي مراتي
ليلى يزعيق : انت بتقول اي انت اتجوزت عليا
زين ببرود تام: ليلى انا متجوزتش عليكي بعدين مش قولتلك اني هجبلك خدامه تخدمك
ليلى باستهزاء : يعني دي الخدامه
فيروزه بقوه : انت مجنون انت متجوزني عشان اخدمك انت ومراتك
زين ضربها قلم خلاها تنزف : اياكي تغلطي تاني مفهوم
وشدها من شعرها زودتها اوضه ضلمة وحبسها فيها
وطلع علي اوضه
ليلي بشر : زين اي اللي عملتو تحت ده ازاي تتجوز عليا انت نسيت اني مراتك
زين مسكها من ايديها جامد : بصي ياحبيبتي انتي لو فاكره انك فراقه معايا لا مش فارقه ابعدي عن طريقي احسنلك مفهوم
ليلي بخوف : مفهوم مفهوم
وسابها وراح ياخد دوش
ليلي في سرها : انا بقا هدمرلك الجوازه دي واخليك تندم
فيروزه بصريخ: ليه لييه بتعملو كدا افتحو افتحو الباب
............
ترن ترن ترن ترن
زين : الو
المجهول : عملت اللي قولتلك عليه
زين : انت عايز اي انت عايز توصل لايه
المجهول : هقولك في الوقت المناسب
وقفل معاه وزين اخد دوش ونام
...................
جه الصباح صباح جديد يحمل مفاجأت مش هقول سعيدة هكون بكذب..
............
زين فتح الأوضة علي فيروزه لقاها اغمي عليها
زين جري عليها : فيروزه فيروزه اصحي اصحي
ووداها الصالون
سميحه : في اي
زين رش عليها مياه وفاقت : انتي كويسه
فيروزه بعدت عنه : اه اه كويسه
زين : تمام ثم اكمل وهو ينظر للجميع
جهزة شناطكو هنروح انهارده الصعيد..
الجميع بصدمه : اي
بارت 2
محسن والده : انت بتقول اي يازين
زين : بص يبابا انا هنزل اشتغل في الصعيد والشغل اللي هنا هتباعه من هناك مفيش مشكلة
فيروزة جحيمي
البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس
محسن بعصبيه : انت مجنون انت عارف كويس ان جدك هناك واحنا لو روحنا اي بيت هيامر بطردنا
زين : لا ماحنا مش هنروح اي بيت احنا هنروح بيت جدي في الأساس
سميحه : يالهوي لا ده انت اتجننت بقا هنروح للموت برجلنا
ليلي بنرفزه : زين انت مش خايف علي عيلتك طب خاف عليا حتي
زين ببرود : لا مش خايف علي حد واخر كلام عندي ان احنا هنسافر الصعيد وبعد كدا بص علي فيروزه ولاقاها بتترعش وخايفة جدا ومنكمشه علي نفسها عامله زي القوقعه
زين اخدها وشالها ووداها الأوضة بتاعته
فيروزه بعدت عنه بسرعه : ابعد عني ابعد
زين اتعصب جامد ومسكها من ذراعها جامد : انتي بتبعديني عنك ثم اقترب منها حتي اقترب أنفاسهم انا ليا حق وممكن اخده عادي
فيروزه زقته جامد : انت اي يااخي انت اتجوزتني ليه انا عملتلك اي
زين زقها علي الحيطه ورفع ايديها فوق وقالها بحذر : لما نروح الصعيد انهارده هترحترمي نفسك و اياكي تذكري هناك انك مراتي انتي هناك هتبقي خدامتي
فيروزه مكانتش عارفه تعمل اي مكانش قدامها غير استسلام : حا حاضر انا هعمل اللي انت عاوزه بس سيبني
زين سابها : هناك مش هتقولي ليهم انك مراتي اه بس متنسيش ياريت انك مراتي اه وافتكرت انتي لسه داخله ثانويه صح
فيروزه : اه في حاجه
زين : هتكملي تعليمك عادي بس لو غلطتي غلطه واحده هتنسي التعليم نهائي مفهوم يامراتي المصونه
ومشي
فيروزه وقعت علي الارض وهي بتعيط علي حظها وبتعيط انها هتعرف تكمل تعليمها لكن ازاي ازاي ومعاها الوحش ده
فيروزه في وسط عياطها بصت كدا شنطتها ورا الباب اخدتها وفتحتها ولاقت صوره مامتها وباباها : وحشتوني اووي بجد اتمنى اني اموت واجيلكو
..ليلي: متعيطيش هو انتي لسه شوفتي حاجه
فيروزه سابت الصوره علي السرير وقامت : انتي عايزه اي مني مش كفايه اني جايه اخدمك
ليلي : عايزه اقولك ان زين ليا ومش هيبقى لحد ومسكته من شعرها جامد
فيروزه : ااااااااه سيبيني انتي مجنونه انا لايمكن اني احبه اصلا انا مش عارفه هو اتجوزني ليه
ليلي بتشد علي شعرها جامد اووي : هو هو اللي جه اتجوزك اكيد انتي لعبتي عليه
زين بعصبيه وصوت هز الفيلا كلها : ليليييييي
ليلي سابتها : ز زين
زين راح لفيروز وطبطب علي شعرها : انتي كويسه
فيروزه بعدت شويه : اه انا كويسه
ليلى جايه تمشي
زين بصريخ وعصبيه حاده: استني عندك
يتبع.............
اتمني تعجبكو وشكرا ليكو
بارت3
زين بصريخ وحاد : استني عندك
ليلي وقفت وهي بتصب عرق وخايفه جدا : ن نعم
زين ببرود : مظنش اني قولتلك امشي
ليلي برعب اكتر : عايز اي
زين : اعتذريلها
فيروزة جحيمي
البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس
ليلي : انت مجنون انت بتقول اي يازين انت عايزني اعتذر لخ..
زين بعصبيه كبيره : اعتذري ليها ياليلي
ليلي راحت عندها لان كانت خايفه من زين بسبب الشرار اللي هيطلع من عيونه
ليلي بصتلها بشر : انا اسفه
ومشيت
زين راح لفيروزه : انتي كويسه
فيروزه : انا كويسه بس عندي سؤال انت ليه دافعت عني
زين : عادي خدامه وبدافع عنها يلا وضبي نفسك والبسي وانزلي عشان هنروح الصعيد ونزل
.............. صلي علي النبي
بعد عده ساعات
كلهم كانو نازلين وفيروزه نزلت في الاخر وكانت لابسه فستان اسود وكانت في غايه الجمال لان الاسود بالفعل هو مل الالوان وكانت شايله شنطتها ونازله
فيروزه كانت هتقع علي اخر سلمه زين مسكها
زين : خلي بالك
فيروزه بعدت بسرعه : شكرا
..................... اسـتـغـفـر و اطـمـئـن
زين جاله تلفون وقف بعيد واتكلم
زين : يعني كدا انت غيرت الخطه كلها ازاي متقوليش
المجهول : انا اغير الخطه زي مانا عايز اعمل اللي قولتلك عليه سلام
.................... صلي وسلم على نبينا محمد
زين رايح يركب عشان يسوق
و فيروزه مشيت رايحه تركب في العربيه من ورا
زين : رايحه فين
فيروزه : انا هركب في مشكله
زين : هتركبي قدام
فيروزه : بس الخدم مينفعش يقعدو قدام
زين : كلامي يتنفذ بالحرف الواحد
فيروزه بالفعل قعدت جنبه قدام
.............اسـتـغـفـر و اطـمـئـن
ليلي : شفتي ياماما قعدها ازاي قدامه
سميحه : يابت بلاش عبط هي في الاخر والاول خدامه
ليلي : بس مراته
سميحه :بت ماتعصبنيش هو قال انها هتبقي خدامه وبعدين لما نروح الصعيد
هتشوف ايام سوده
محسن : هتفضلو ترغو كتيير كدا يلا اركبو
امل : بابا انا هركب مع زين وفيروزه
محسن : ماشي
................
وهما في الطريق
امل : زين ماتشغل اغنيه بدل الملل ده
زين : لا مش هشغل بعدين مش وراكي دروس
امل : لسه مبداتش وبعدين انا ازاي هتعلم وانا في الصعيد
زين : هتتعلمي اكيد انتي في ثانويه هتدرسي في الصعيد وهتمتحني في القاهره زي فيروزه
فيروزه كانت سرحانه اووي في مستقبلها وحياتها اللي ادمرت في يوم وليله ذانت متخيله انها في الوقت ده هتبفي بتذاكر عشان الطب
امل : فيروزه فيروزه
فيروزه : اي نعم اسفه بجد
زين : ذنا بنقول انكو هتدرسو مع بعض
فيروزه : ازاي هي في سني مش فاهمه
زين : اه وانتو هتدرسو مع بعض ومسك ايديها وباسها .... ياحبيبتي
فيروزه شدت ايديها شويه : تمام تمام
................
وصلو ونزلو كانو اهل القصر موجودين كلهم الا الجد
نزل زين وفيروزه وكل العيله
زين واقف جنب فيروزه وقالها في السر : انا عملت كدا في العربيه عشان اختي متفتكريش حاجه تانيه اه نسيت اقولك انا هقول انك مراتي ومش خدامه ومفيش نقاش
فيروزة جحيمي
البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس
...........
اعرفكو بقا بواحد واحد
زين عنده عمه اسمها هدي دي حربايه شويه كانت عايزه ابنها لامل بس امل رافضه ومعندهاش غير ابن واحد اسمه يونس وكمان عنده عمه تانيه اسمها سنيه بتحبه اووي وطيوبه وهي عندها بنتين سهير اتجوزت وسافرت وجوري لسه في تالته كليه حقوق وعنده عم اسمه سالم عنده ولد اسمه كريم بيحب جوري وعايز يتجوزها وسالم ده طيب اووي ونيجي بقا للعم الاسوء علي البشريه وهو حافظ ده كان عنده ولد ومات في قصه طار من 10 سنين وبيكره زين لان طبعا فاكر ان ابوه هو السبب
........................................
زين سلم علي الكل
زين : عمتو سنيه فين جدي
جه من وراهم
الجد صلاح : اهلا اهلا بولدي وابن ولدي ومرته كمان
■وووووو
بارت 4
..... 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
الجد صلاح :اهلا اهلا بولدي وحفيدي
زين راح باس ايد جدو بكل احترام : ازيك ياجدي كيف اخبارك
صلاح : اتوحشتك اووي يابن ولدي
زين : طبعا حضرتك كبيرنا
صلاح : اومال مكنتوش بتيجو اهنيه ليه وجايين ليه انهارده
زين : قولتلك ياجدي علي التلفون ان هكمل شغلي من هنا
ووحشتني البلد قووي
صلاح : تمام تمام
ومشي باتجاه محسن= يعني ولدك جه سلم عليا وانت مجتش حتي تقول السلام عليكم
سماح : لا طبعا ياجدي ده انت كبير العيله وجايه تبوس ايديه شالهها
= انا مبتحدثشي معاكي يامره احترمي نفسك وشدي خشمك وانجري علي جوه
محسن : ليه اكده يابوي سماح معملتش حاجه
صلاح : انت حسابك معاي بعدين يلا ادخلو كلكو لجوا.... استني انتي
ليلي كانت واقفه ورا فيروزه وفيروزه كانت الاقرب لزين
صلاح بدا يقرب منهم هما الاتين
ليلي ابتسمت وقالت : اكيد حضرتك افتكرتني انا مرات حفيدك
ومدت ايديها بس هو راح لفيروزه
صلاح : انتي مين
زين : مرتي اسمها فيروزه
صلاح :وه طب مقولتليش ليه ده كنت عملت فرح قد الدنيا
زين : لا اصلا معملناش فرح
ليلي بغيظ من جواها: جدي مفتكرتنيش ليه
صلاح : طبعا افتكرتك مش امك بردو اللي جوزتك لزين جواز صالونات
ليلي : اي لازمته الكلام ده ياجدي
صلاح : سدي خشمك وانجري علي جوا.... وانتي اسمك جميل اووي فيروزه ياتري بقا هتعيشي هنا ملكه ولا هتتمني الموت
فيروزه بعدم فهم : مش فاهمه حضرتك
صلاح : هتفهمي بعدين يلا ادخلو انتو دلوقتي بس يازين بعد
ماتخلص اللي وراك تعال المكتب
..................................... اللهم صلي وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه ❤️
يونس : ازيك ياامل عامله اي
امل : يابني ابعد عني مش انا رفضتك
يونس بحب : ياامل انا بحبك وعايز اتجوزك
امل وهي داخله الاوضه بتاعتها = وانا مبحبكش بحب تعليمي
وعايزه اكمل تعليمي ويلا هوينا بقا وقفلت الباب في وشه
يونس وهو برا = هيجي اليوم اللي تبقي ملكي ومراتي
امل من جوا : ربنا يشفيه بجد يلا انا اروح اخدت شاور عشان المشوار الزفت ده
.................................. اسـتـغـفـر و اطـمـئـن ❤️
جوري وهي داخله البيت : ياجماعه اي السكوت ده كله
لواحظ الخادمه: يبنتي مفيش برا تدخلي بسكوت
جوري وهي بتاكل التفاح اللي كانت شايلاه لواحظ مقطع في الطبق
جوري : ياحبيبتي انا بموت في الهزار كدا كدا
كريم : الف بعد الشر عليكي ياقلب كريم انت
كريم بيعشق جوري وهي بتحبه جدا هو مهندس وشغال في شركه جده مامته اتوفت وهو عنده 10 سنين وباباه عايش وهو شغال في نفس الشركه
جوري بقا بتحبه وتعشقه بمعني الكلمة
فيروزة جحيمي
البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس
جوري بكسوف : احم انا هطلع اوضتي لان مفرهده من الصبح
كريم : يلهوي هو في قمر بيفرهد
جوري اتكسفت اووي وشها بقا طماطم
كريم : يلا انا همشي بقا عشان الطماطم معملهوش عصير ومشي
جوري : احم لواحظ ماما فين
لواحظ بابتسامه: في الاوضة فوق ياحبيبتي
جوري : بتعيط تاني اكيد انا هطلعلها
وطلعت جوري لاوضه مامتها وخبطت
سنيه وهي تمسح دموعها : ادخل
جوري دخلت وقعدت جنبها علي السرير
جوري : تاني تاني ياماما خلاص بقا عشان يعني انا مش ماليه عينك ولا اي
سنيه : اختك وحشتني اووي
جوري : ياحبيبتي هي مع جوزها متقلقيش عليها بقا
سنيه : يبنتي وحشتني اووي بكره لما تبقي ام هتحسي وهتعرفي
جوري : يلا بقا نقفل سيره العياط دي وقوليلي هو اي السكوت اللي تحت ده
سنيه : مفيش ابن خالك محسن جه ....... زين وزوجاته
جوري : زوجاته انا اللي اعرفه ان هو متجوز ليلي السماويه بنت خالته
سنيه : لا اتجوز فيروزه بنت بسيطه ومعرفش كتيير عنها يلا ربنا يديله الخير
جوري : اه فهمتك تمام ياست الكل انا هدخل اوضتي انام شويه وهنزلكو علي العشا
سنيه : ماشي ياروح مامتك
ملحوظه : سنيه وولادها بيكلمو عربي عشان هما اصلا كانو عايشين في القاهره بس رجعو الصعيد تاني لما سهير اتجوزت واصلا باباهم متوفي من وهما صغيرين فطبعا راحو الصعيد عشان يبقو في امان وكدا
💫💫💫💫💫 اللهم صلي وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين ♥️
فيروزه دخلت الاوضه ودخل وراها زين وقفل الباب
فيروزه : انت بتعمل اي اطلع برا اوضتي
زين : دي اوضتي زي ماهي اوضتك
فيروزه : يعني اي
زين مسكها من ايديها وهي حسه برعشه جامده في كل حته من جسمها وشدها ليه حتي تقاربت انفاسهم
زين : انتي مراتي واكيد هبات معاكي
فيروزه شدته : بس ليلي بردو مراتك
زين شدها تاني ليه = لما اكون ماسكك اوعي تشدي ايديكي تاني ومتنسيش انك مراتي وملكي وبعدين فكي الحجاب ده وشد الحجاب من راسها وشعرها نزل وكان واصل الي خصرها كان جميل جدا بمعني الكلمة كانت هي القمر وشعرها هو النجوم ورفع وشها ليه وفيروزه كانت سرحانه في بحور عينيه وفجاه اقتحم شفاتها في قبله جعلت لحياته معني وهي تستلم تماما وفجاه هي زقته= انت مجنون انت بتعمل اي
زين رجع لوعيه : انا هنزل لجدي تكوني جهزتي عشان العشا وتلبسي حجابك ومتقلعوش
ونزل زين بس وهو علي السلم = زين ارجع لوعيك دي لسه صغيره زين متنساش انت اتجوزتها ليه
.... 💫💫💫💫💫 استغفرالله 💫❤️❤️
ليلي : شوفتي شوفتي هو ازاي طلع اوضتها والله لاربيها واعرفها مقامها
سماح : يبنتي اهدي احنا لازم نعمل خطه عشان نطلعها من هنا.
ليلي : طب بصي انا هقولك علي خطه تخليها تمشي وهي مذلوله
سماح : قولي
ليلي :ة.....................
سماح : يابنت الاي جي دماغك جي سم
ليلي : طبعا اومال ده انا اعجبك
💫💫💫💫💫💫💫💫💫 لا حول ولا قوة الا بالله ❤️
صفاء : شوفت شوفت ابوك كيف دخله البيت ونسي انه قتل ولدنا
حافظ : اخرسي يامره
صفاء: ايوه ايوه تقولي كل شويه اخرسي اخرسي
حافظ : قولت اخرسي
حافظ في سره : والله لاخد طارك ياولدي واخلي اللي موتك يحضر جنازه ابنه قبل مايموت
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 صلي وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين ♥️
زين بيخبط علي الباب
صلاح من جوا= ادخل
زين دخل وقفل الباب بالمفتاح
صلاح : هقولك عايز ايه بس تعالي اقعد
صلاح= انا عايز.....
ز ين بصدمه : اي
بحبكو اووي ❤️❤️
فيروزة جحيمي
البارت الاول والتاني والتالت والرابع والخامس
بارت5
زين : انت بتقول اي ياجدي
صلاح قام من علي الكرسي وراح للشباك : اي قولت اي يعني انا عايزك تعذيبها
زين : ياجدي بس.....
صلاح: بس اي انت نسيت ان جدها هو اللي قتل حفيدي
زين : طب مانت قتلت ابوها
صلاح بكل شر : قتلته بس لسه ماخدتش طاره
زين : ياجدي مش جدها اللي قتله عيلتها ملهاش دعوه وبعدين انا كنت في مكان الحادث محصلش كدا
صلاح : زين انت ملكش دعوه باللي انا بخططه فيروزه جدها قتل حفيدي لانه هو كان عايز شركاتي وانا رفضت وهو للاسف مات لوحده وانا قتلت ابنه بعدها بس بردو عايز اشوف العذاب في عين حفيدته لانه زي ماحرمني من حفيدي هعذب حفيده
زين : بص ياجدي انا متاكد ان ملهاش علاقه
صلاح : زين انت هتعمل االي قولتلك عليه بالحرف الواحد وبعدين متنساش ان انا اللي جوزتهالك وانا االي خليتك تيجي هنا واللعبه كلها انا اللي اتحكم فيها واطلع برا دلوقتى
زين طلع برا المكتب وراح اوضه الملاكمه
.................
عند فيروزه كانت بتاخد شاور
ليلي دخلت اوضتها اخدت كل الطرح اللي موجوده ومشيت
فيروزه خرجت ولبست الدريس وجايه تلبس الطرحه ملقتش طرح طبعا
وقررت انها تنزل كدا لانها جعانه وخلاص افتكرت زين مش هيعمل حاجه وبالفعل نزلت
لواحظ : إزيك ياهانم
فيروزه : متقوليش كدا انتي زي امي معلشي تعرفي طرحي اللي فوق راحت فين
لواحظ: لا والله يبنتي انا مدخلتش اوضتك من اول ماجيتي انا هروح احط العشا وانتي اقعدي علي السفره ياحد مايتجمعو
وقعدت علي السفره والكل اتجمع جوري وسنيه ويونس وكله ماعدا زين
......... عند زين
خرج من اوضه الملاكمه وراح غير هدومه ونزل طبعا اتصدم لما لاقاها من غير طرحه ليلي جت من وراه وغمزت ليونس
يونس بصياعه: واو يافيروزه شعرك جميل اووي ياريتك كنتي مراتي
زين باقصي صوت عنده : فيروووووووووزه
راحلها وشدها من شعرها وجرجرها من علي السلم وطلعها فوق وهي بتعيط جدا حقيقي كانت منهاره
دخلها الاوضه ورزعها علي السرير واتكلم بكل عصبيه = انتي ازااااي تنزلي من غير طرحه ازااااي فهميني
فيروزه وهي بتعيط : والله والله مكانش في طرح هنا
زين : مفيش ازاي يعني
وراح فتح الدولاب
وووووو