
فيروزة جحيمي
البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
بارت 6💫💫
زين فتح الدولاب ولقي الطرح موجوده راحلها وشدها من شعرها تاني باكثر
قوه لدرجه انه كان هيطلع في ايده
زين : انتي بتكدبي عليا كمان
فيروزه بعياط هستيري: والله مابكدب
زين راح ضربها عده ضربات يحد ماوشها طلع دم وهوطلع من الأوضة
= لواحظ لواااحظ
لواحظ:نعم يابني
زين :ميدخلهاش مخلوق وميدخلهاش اكل حتي المياه متدخليش مفهوم ومشي
............ جوا عند فيروزه
فيروزه : اه اااااه ياربي انا عملت اي عشان يحصل معايا كدا
دخلت فيروزه الحمام واخدت شاور وبصت للمرايه وهي بتعيط ومنهاره = انا اللي كنت من كام شهر مبسوطه وفرحانه يحصل معايا كدا ليه ياربي ليه ووقعت علي الارض وهي بتعيط بهستريا
بعد كدا قامت غسلت وشها وراحت اتوضت عشان تصلي
طلعت برا ولبست ولبست الاسدال وصلت بدموع فعلا
........ تحت في القصر
امل : انت ليه عملت كدا
يونس : عادي
امل قامت ومشيت
والجد اتبسيطت جدا وابتسم انه زين فعلا بينفذ اللي بيقولو وطلع علي اوضته وسنيه طلعت هي وبنتها وكريم راح شغله طبعا
....... في مكان تاني
ليلي : شوفتي ياما يلا هننفذ الخطه التانيه بكرا وكدا نكون خلصنا
اهم حاجه ان لعبنا صح في الاولي
هدي : اه صح كويس انك رجعتي الطرح قبل ماتنزلي العشا وبعدين يونس ده ليه الفضل الصراحه ده طلع جامد
ليلي : ههههههههههه
.......... عند زين
زين ركب العربيه وفضل يمشي في الشوارع وهو مجنون ومتعصب وقعد يلف كتير وبعد كدا رجع البيت بليل وهو داخل
لواحظ: زين يابني عايزه اقولك حاجه
زين : اتفضلي قولي
لواحظ: انا مارديتش اقول لحضرتك عشان كنت متعصب بس فيروزه فعلا كانت عايزه طرحه هتقولي اي اللي عرفني هقولك ان هي نزلت قبل العشا ومكنش في حج موجود وقالتلي تعرفي في الطرح وقولتلها والله ناعرف وحطيت العشا وكنت هاجبلها طرحه بس حصل اللي حصل
زين : تلاقيها كدابة انا طالع
........
فيروزة جحيمي
البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
فيروزه بعد ماخلصت صلاه راحت علي الدولاب واخدت صوره مامتها وباباها من الرف وحضنتها علي السرير وقعدت تعيط
زين دخل الاوضه : لاقاها منكمشه وبتعيط = قومي من هنا
فيروزه قامت وراحت تفرش علي الكنبه عشان تنام
راحلها = انتي مش هتنامي هنا
فيروزه: اومال ف.
زين : هوريكي فين
زين مسكها من ايديها بشده ووداها البلكونه وقفل عليها ودخل نام ببرود
فيروزه جوا في البكلونه:انت مش انسان افتحلي الباب افتح افتح
وقعدت تخبط كتير لكن لا حياه في من لا تنادي
استسلمت ونامت وهي بتعيط حرفيا حالتها كانت اسوء حاله يوصل ليها الانسان
.............
جورية : ليه يماما زين بيتعامل مع فيروزه كدا دي هي شكلها طيبه هو انا اه لسه متعاملتش معاها بس شكلها يوحي بكدا فعلا
سنيه : ربتا يهديهم يابنتي والله انا زي زيك يلا روحي نامي انتي والصباح رباح وبكرا حل حاجه تبقي بخير
........
زين فتح البلكونه لاقاها بترتعش من الثلج شالها وحطها علي السرير ودخل اخدت شاور وخرج لبس وراح يصحيها = اصحي
فيروزه قانت بفزع= اي اي
زين : يلا البسي وانزلي علي الفطار واياكي تنزلي بدون طرحه
فيروزه قامت ولبست دريس وطرحه وهي لسه بتفكر ازاي الطرح جات وهي مشفتهمش ونزلت علي الفطار وهو كان نزل اصلا
صلاح باباتسامه شريره :اقعدي
قعدت واكلت اكل بسيط جدا
صلاح : مبتكليش ليه يبتي ولا منعجبوكيش وكلنا
فيروزه : ها لا ابدا
صلاح : صحيح هو اي اللي علش خشمك ده
فيروزه كام بقها في علامات ووشها كمان بسبب ضرب زين
زين مسك ايديها جامد
فيروزه = لا مفيش حاجه ده انا خبطت مش اكتر
خلصو الاكل وزين راح وكريم الشغل وجوري راحت جامعتها وفيروزه طلعت تحجز دروس اونلاين عشان ثانويه وكدا وفيروزه راحت الصالون ترتاح فيه من الهم ده كله
.......
ليلي : يلا ننفذ الخطه
هدي : يلا
.......
فيروزه كانت قاعده وشارده في مستقبلها اللي ضاع حقيقي
ليلي= قومي اكوي الهدوم يبت
لواحظ: اعملهالك انا ياهانم
ليلي : اخرسي انتي... وانتي يلا قومي احسنلك
قامت فيروزه وراحت تكوي الهدوم وكوت فعلا الهدوم ليلي جت عليها وهي بتشيل الفيشه من الكوبس والكوبس كان تحت الطربيزه وهي فيروزه حطه ايديها علي التربيزه والأيد التانيه بتشيل الكوبس ليلي مسكت المكواه بكل وحشيه وحطيتها وهي سخنه جدا علي ايديها الشمال
وو.وووووو
باي ياقمرات 💫💫🌹🌹
اتمني التفاعل يزيد وبحبكو اووي والله🥺💫🌹💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
فيروزة جحيمي
البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
بارت 7💫💫💫
فيروزه صرخت من كتر الوجع:اااااااااااااه
فيروزه مسكت ايديها وبتعيط جامد من كتر الحرقه : ليه لييييه تعملي كدا عملتلك اي انطقيييي
ليلي راحت مسكت شعرها بشده : انتي لسه شوفتي حاجه انا هربيكي وهعرفك ازاي تتجوزي زين جوزي
فيروزه=انتي مجنونه صح
ليلي بصتلها بقرف وسابتها ومشيت
فيروزه كانت خارجه من الاوضه ليلي كانت واقفه جنب الباب وحطت رجليها ففيروزه وقعت علي الارض وجه يونس وطي لمستواها ومسك ايديها وهو
بيقومها: يحبيبتي قومي انتي كويسه
فيروزه شدت ايديها بسرعه وهي بتعيط بانهيار وراحت الاوضه دهنت كريم علي مكان الحرق=
ياربي انا عملت اي في حياتي عملت اي عشان يحصل معايا كدا=
اااااااااااااااااه
واخدت مسكن ونامت
......................... عند جوري في الكليه
جوري : يلا يابنات انا هروح بقا عشان ماما وكدا
اصحاب جوري: تمام ياقمر تبقي سلميلنا عليها اووي
جوري :من عنيا باي
وجايه تمشي من الباب حد مسكها من ايديها
خالد: اي رايحه فين ياحلوه
جوري ضربته بالقلم وفكت ايديه : انت تكون متخلف لو فكرت تلمسني تاني
خالد جه يضربها بالقلم بس في ايد من حديد مسكته 🙂
................. عند امل في البيت
يونس بيخبط وبيحاول يفتح الباب بس الباب مقفول = افتحي ياامل افتحي
امل : بقولك اي ابعد عني وامشي من هنا احسن ماكلمك زين
يونس بتهديد : هتبقي ليا وملكي واعمل فيكي اللي انا عايزاه وهتشوفي ومشي
............. عند فيروزه
صحيت وصلت المغرب ومسكت صوره مامتها وفضلت تعيط بانهيار شديد=ماما بابا انا مش عارفه اعمل اي بجد انا هنا في جحيم بس اوعدكو انا هعرف زين الادب وادخل كليه الطب وامشي من هنا واخليه يندم علي اللي عملو بوعدكو
وراحت وقفت في البلكونه تبص للسما وتفكر في اللي جاي وتفتكر كلام الجد = ياترا يابنتي هتعيشي هنا ملكه ولا هتتمني تموتي
............. عند زين
زين رجع من الشغل وكان طالع اوضته
سميحه والدته: زين يابني عايزه اوريلك حاجه
زين :امي انا راجع من الشغل تعبان وعايز ارتاح عايزه اي
ليلي : اكيد عايز تطلع لحبيبه القلب صح
زين : ليلي ملكيش دعوه انتي باي حاجه تخصني وخلصو عايزين اي
سميحه والدته=خدت يابني وشوف بعنيك
زين اول لما شاف الصوره عينيه احمرت من الغضب وجاي يطلع
ليلي مسكته من ايديه
زين : عايزه اي ياليلي
ليلي: عايزاك
زين:انتي مجنونه صح
راحت همست في ودانه = ماتنساش ان معايا سر يخليك تموت
زين فك ايديها وطلع زي البركان لفيروزه
......... فيروزه كانت قاعده في البلكونه واخدت القران وبتقرا فيه
..........................
زين اول مادخل = مالقهاش في الاوضه راح البلكونه
زين= لا ونبي ياشيخه عامله نفسك بريئه اووي
فيروزه في عقلها: ياترا بقا هتضرب علي اي انهارده
فيروزه= في اي يازين
زين: هوريكي في اي
زين مسكها من شعرها للمره المليون ودخلها الاوضه
ووووووووو.
بارت 7💫💫💫
فيروزه صرخت من كتر الوجع:اااااااااااااه
فيروزه مسكت ايديها وبتعيط جامد من كتر الحرقه : ليه لييييه تعملي كدا عملتلك اي انطقيييي
ليلي راحت مسكت شعرها بشده : انتي لسه شوفتي حاجه انا هربيكي وهعرفك ازاي تتجوزي زين جوزي
فيروزه=انتي مجنونه صح
ليلي بصتلها بقرف وسابتها ومشيت
فيروزه كانت خارجه من الاوضه ليلي كانت واقفه جنب الباب وحطت رجليها ففيروزه وقعت علي الارض وجه يونس وطي لمستواها ومسك ايديها وهو
بيقومها: يحبيبتي قومي انتي كويسه
فيروزه شدت ايديها بسرعه وهي بتعيط بانهيار وراحت الاوضه دهنت كريم علي مكان الحرق=
ياربي انا عملت اي في حياتي عملت اي عشان يحصل معايا كدا=
اااااااااااااااااه
واخدت مسكن ونامت
فيروزة جحيمي
البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
......................... عند جوري في الكليه
جوري : يلا يابنات انا هروح بقا عشان ماما وكدا
اصحاب جوري: تمام ياقمر تبقي سلميلنا عليها اووي
جوري :من عنيا باي
وجايه تمشي من الباب حد مسكها من ايديها
خالد: اي رايحه فين ياحلوه
جوري ضربته بالقلم وفكت ايديه : انت تكون متخلف لو فكرت تلمسني تاني
خالد جه يضربها بالقلم بس في ايد من حديد مسكته 🙂
................. عند امل في البيت
يونس بيخبط وبيحاول يفتح الباب بس الباب مقفول = افتحي ياامل افتحي
امل : بقولك اي ابعد عني وامشي من هنا احسن ماكلمك زين
يونس بتهديد : هتبقي ليا وملكي واعمل فيكي اللي انا عايزاه وهتشوفي ومشي
............. عند فيروزه
صحيت وصلت المغرب ومسكت صوره مامتها وفضلت تعيط بانهيار شديد=ماما بابا انا مش عارفه اعمل اي بجد انا هنا في جحيم بس اوعدكو انا هعرف زين الادب وادخل كليه الطب وامشي من هنا واخليه يندم علي اللي عملو بوعدكو
وراحت وقفت في البلكونه تبص للسما وتفكر في اللي جاي وتفتكر كلام الجد = ياترا يابنتي هتعيشي هنا ملكه ولا هتتمني تموتي
............. عند زين
زين رجع من الشغل وكان طالع اوضته
سميحه والدته: زين يابني عايزه اوريلك حاجه
زين :امي انا راجع من الشغل تعبان وعايز ارتاح عايزه اي
ليلي : اكيد عايز تطلع لحبيبه القلب صح
زين : ليلي ملكيش دعوه انتي باي حاجه تخصني وخلصو عايزين اي
سميحه والدته=خدت يابني وشوف بعنيك
زين اول لما شاف الصوره عينيه احمرت من الغضب وجاي يطلع
ليلي مسكته من ايديه
زين : عايزه اي ياليلي
ليلي: عايزاك
زين:انتي مجنونه صح
راحت همست في ودانه = ماتنساش ان معايا سر يخليك تموت
زين فك ايديها وطلع زي البركان لفيروزه
......... فيروزه كانت قاعده في البلكونه واخدت القران وبتقرا فيه
..........................
زين اول مادخل = مالقهاش في الاوضه راح البلكونه
زين= لا ونبي ياشيخه عامله نفسك بريئه اووي
فيروزه في عقلها: ياترا بقا هتضرب علي اي انهارده
فيروزه= في اي يازين
زين: هوريكي في اي
زين مسكها من شعرها للمره المليون ودخلها الاوضه
ووووووووو.
شكرا ليكو وبحبكو اووي 😍
Donia Hassan
...................................
بارت 8💫💫
دخلها الأوضة وسالها=كنتي بتعملي اي مع يونس ياست هانم
فيروزه بخوف وعياط هستيري: انا انا معملتش حاجه والله
راح وراها الصوره وهي ماسكه ايد يونس(اصل الحربايه ليلي عملت خظه الواقعه وصورتهم كدا شوفتو بقا)
فيروزه: طب بص انا هفهمك كل حاجه بس اهدي ونبي وسيب شعري
زين بدا يشد اكتر علي شعرها وزقها علي السرير وعمل اوحش حاجه في الكون =انا هوريكي بقا انا هعمل اي وبدا يقلع هدومه تدريجيا
فيروزه : ابعد عني ونبي لا لا يازين متعملش كدا ارجوك متعملش كدا ارجوك انا هفهمك اسمعني اسمعني بس
وبدا صوتها يعلي اكتر : لا لا لااااااا
وانقض عليها زي الوحش واغتصبها بكل وحشيه وبعد مااخذ مايريده رماها وخرج برا الأوضة
........... عند امل
امل كانت قاعده في الجنيه يونس راحلها=مش ناويه تحنيلي ولا اي
امل: يبني ابعد عني مش كفايه اللي عملتو
يونس: عملت اي يعني حبيتك
امل: انت شيطان وصدقني انا هخلي زين يوريك وهخليه يندمك
يونس: وانا هتجوزك وهقص لسانك ده عشان تتادبي
امل بصتله بقرف = ده وانت بتحلم وطلعت علي اوضتها ونامت
.......عند جوري
ايد خالد كانت هتتعصر من كتر ماكريم ماسكها بقوه
فيروزة جحيمي
البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
كريم : انت غلطت لما حاولت تمسك حاجه تخص كريم
خالد: شيل ايدك ياحيوان
كريم ضربه بوكس : لو شوفتك بتبصلها بصه واحده بس هنهيك من علي وش الارض
ومسك ايد جوري وركبها العربيه وهو ركب و كان بيسوق وعلي اخره
جوري بعياط: كريم ممكن تهدي والله انا ماليش دعوه
كريم وقف العربيه فجأه ومسكها من وشها بهدوء: اهدي انا عارف ان ملكيش دعوه عارف اهدي بقا
جوري بتمسح دموعها زي الأطفال : يعني انت مش زعلان مني
كريم : ابدااااااا اضحكي بقا ضحكتك اللي بتنور حياتي
جوري ضحكت ضحكه خفيفه
كريم بابتسامه اللي بتخطف قلب جوري دايما: انا هسوق احسن ماعصر الطماطم دي
وضحكو وكملو الطرق
...........
فيروزه كانت تبكي منهاره مكانتش عايزه تعيش بس مسكت صوره مامتها وباباها = انا قولتلكو اني وعدكو هندمه بس والله ماقادره انا همشي من هنا واروح اشتغل في اي مكان بس اطلع من هنا كفايه اللي شوفته يحد هنا
دخلت اخدت دوش وهي بتموت من الوجع واخدت دوش واستسلمت للي حصل في النهايه هو زوجها ولو عملت ماتشاء من شكوي فلا يمكنها اخذ حقها لان هو زوجها
......... في مكان اخر
ليلي : يلا بقا ننفذ الخطه ونخلص منها
سميحه : انا معاكي في اي حاجه
هدي :وانا معاكو
ليلي : يعني اي
هدي في عقلها: انا بكره زين اوي عشان كدا لو اخدت اللي بيحبها منه هو هيضعف وهيتذل قدامي
سميحه : معانا في اي
هدي: بصو بقا انا بكره فيروزه دي اووي وعشان كدا نخلص منها وانا اصلا كنت بعيد عشان كنت بتفرج عليكو ولاقيتكو محتاجيني قولت اجي اساعدكو
ليلي وسميحه في صوت واحد: يلا بينا
.......عند حافظ ومراته
حافظ : بكره هنخلص منه وننهي القرف ده كله
صفاء: هتعمل اي هتعمل اي قولي
حافظ: بكره هتعرفي كل حاجه
.....................................
طبعا جوري وكريم وصلو من بدري بس كريم راح شغله وجوري طلعت تقعدت مع مامتها شويه
......................
............................... في المساء
فيروزه اخدت شنطتهاوجايه تنزل اتزحلقت بسبب الزيت وانتو طبعا عارفين مين اللي حطو واتدحرجت علي هذا السلم الذي اتجرجرت عليه من شعرها من مده
....... عند زين
زين راح لمكان بعيد اووي ومفيهوش ناس عشان يعرف يتكلم مع نفسه = ليه ليه عملت كدا هو انا عملت كدا عشان جدي عملت كدا وعذبتها عشان جدي ولا لا ياااااااارب ابعتلي اشاره واحده بسس
وفجأه جه شيخ من وراه
الشيخ محمد. : صلي علي النبي يابني
زين باستغراب : انت مين مكنش فبه حد تاني هنا غيري انت جيت منين
الشيخ محمد: مش انت اللي طلبت اشاره من ربنا بص يابني مش هقولك غير جمله واحده ( ركز في اللي بيحصل حواليك مش كل اللي بتشوفه حقيقه) وجاي يمشي
زين مسكه من ايده : انت رايح فين وضحلي ارجوك
الشيخ محمد شاور علي قلب زين : ده اللي هيوضحلك كل حاجة اسمعه ولو مره
ومشي الشيخ وزين رجع تاني وسند علي العربيه وقال= يعني اي يعني اي قلبي اللي هيوضحلي وفجاه قلبه دق جامد لما افتكر فيروزه لما تضحك و فجأه قلبه اتوجع والدموع نزلت فورا لانه افتكر كل اللحظات الوحشه اللي عاشتها معاه افتكر ضربه ليها وعياطها وحتي افتكر الوحشيه اللي عملها معاها من ساعات وفهم فهم انه بيحبها فهم انه عشقها واخدت عهد علي نفسه انه هيسعدها دايما وهينسي كلام جده وانه هينسيها الليله السودا دي وفهم انه غلطان فهم انه كان بيعمل كدا بسبب غيرته المتخلفه
وركب العربيه واتجهه للبيت وهو بيعيط بانهيار علي غباءه وتخلفه=صدقيني انا هسعدك وانسيكي كل اللي عملتو صدقيني
واول مادخل اتصدم من اللي شافو
( هل لا يوجد فرصه لتسامحيني هل لا يوجد فرصه لاسعدك يارب لا تحرق قلبي عليها)
🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻
بارت 9💫💫
زين جري عليها وهي كانت بتنزف وتحت راسها كله كانت غرقانه بالدم شالها= فيروزززه قومي قومي ياحبيبتي قومي
..... طبعا البيت كله جه جوري وامل وكله وحتي الجد
صلاح استغرب علي رجه فعل زين حس انه بدا يحبها : زين يلا وديها المستشفي بكل برود قال الجمله دي
زين مكنش مركز لاي حد غير لحبيبته اللي مرميه علي الارض
........................
شالها بسرعه ووداها عربيته وساق للمستشفي بسرعه= فيروزه ارجوكي عيشي ارجوكي متسبنيش ارجوكي انا اسف سامحيني سامحيني ارجوكي انا عرفت غلطتي ونبي ماتسيبنيش وبدا يسرع جدا وهو منهار من العياط(انه الحب ياسيدي)
.............. في مكان اخر ( 🌹يلا صلي علي النبي🌹)
ليلي بضحكه شر : اخيرا خلصنا منها
هدي: انا مش مصدقه ان دي حقيقه
سميحه: لا حقيقه ياختي صدقي يلا نروح المستشفى عشان ميحسوش بحاجه
............. عند حافظ (♥️استغفر الله♥️)
حافظ : بكره كل حاجه هنخلص منها
صفاء : حافظ ربنا اخد حقنا منه في مراته خلاص سيبه
حافظ : اسيبه اي ياوليه انتي متخلفه
صفاء بحسره : انا اه كان عندي ولد بس يمكن ربنا اخدته عشان هو مكنش بيتكلم
حافظ : انا قولت اللي عندي بكره هنخلص من كل حاجه وهناخد طار ابننا حتي لو مراته ماتت
............... عند زين ( 🌺اذكر الله🌺)
وداها المستشفي بسرعه ودخلت اوضه العمليات
الدكتور خرج = احنا عملنا كل اللي علينا بس خلال 24 ساعه اللي جاين لو مفاقتش يبقي ماتت موت سريري وبالحاله دي هنوقف كل الاجهزه وهتكون ماتت
زين مسكه من ياقته بشده: انت بتقول اي يامتخلف انت انت مجنون صح فيروزه هتعيش هتعيش فااااااهم
........ جوري اتصلت بكريم وقالتله وراحت هي وامل علي المستشفي
................. في المستشفي (😍صلي علي الحبيب قلبك يطيب😍)
فيروزة جحيمي
البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
زين كان بيتخانق مع الدكتور بهمجيه
كريم جه فكل الخناقة اللي مابينهم وهدي زين
زين هدي ودخل لفيروزه
......... بحبكو اووي 🥺🥺
جوري جريت علي كريم : انت كويس
كريم :كويس متقلقيش ادعي لفيروزه هي دلوقتي بين الحياه والموت
جوري بعياط شديد : يعني اي
كريم قالها كل اللي قالو الدكتور
جوري راحت قعدت جنب امل علي الكرسي وقالت=انا اه متعاملتش معاها كتير بس والله هي من اطيب الناس كان هاديه وكانت بجد مبتشوفش يوم حلو في حياتها من ساعت ماجات يارب يارب ونبي انقذها.....
.........عند زين (ادعووووولي💫💫😥😥)
دخل لفيروزه واول ماشافها علي الاجهزه عجز لسانه عن الكلام نهائي مسك ايديها = انا عارف اني غلطت بس ارجوكي عيشي والله ماكنت اعرف ان القدر هيلعب معانا لعبته فيروزه انا اه لسه عارف ان بحبك انهارده بس والله قومي واعملي اللي انتي عايزاه ثم اكمل بوجع عايزه تسيبيني براحتك بس ونبي ماتفارقيش الحياه انا من غيرك ولا حاجه ارجوكي فوق
......... في خيال فيروزه العالم التاني
والد فيروزه : يبنتي انتي لازم تمشي
فيروزه : لا يبابا ده بيعذبني يبابا متودنيش الجحيم تاني
والدتها: فيروزه ارجعي لحياتك لسه في حاجات حلوه هتشوفيها
فيروزه بعياط: لا مش هشوف حاجات حلوه انا لو رجعت كدا هرجع الجحيم تاني ياماما ارجوكي عايزه ابقي معاكو.
والد فيروزه: فيروزه ياحبيبتي ساعات الجحيم بيبقي جنه في الاخر وساعات الجنه بتبقي جحيم ارجعي ارجوكي
فيروزه بصريخ : لا لا لا لا مش هرجع
وهنا وفي هذه اللحظه توقف جهاز القلب وتوقفت نباضتها
وابتدا الموت ياخذ مجراه
بارت 10
ماسك ايديها وبيعيط بدمار فجاه سمع صوت جهاز القلب .........
قعدت يهزها ويعيط بانهيار = قومي فيروزه قومي متستلميش قومي يافيروزه..... دكتور دكتوررررررر
فيروزه قومي بقا يلا انا والله هنسيكي كل حاجه بس انتي قومي قومي ونبي
الدكتور دخل :استاذ زين اطلع برا خلينا نشوف شغلنا
زين : لا مش طالع
الدكتور : طب ممكن تفضل بعيد عشان نعرف نعالج المريضه
زين ساب ايديها وفضل واقف بعيد ومش قادر حاسس ان خلاص حاسس ان راحت منه
............ في خيال فيروزه
والدتها:روحي يبنتي ارجعي
فيروزه :ماما انا خلاص سيبتهم خليني معاكو بقا
والدتها : يبنتي روحي زين بيحبك
فيروزه: ماما ده عذبني ازاي بيحبني
والدها:يبنتي الجحيم ممكن يتحول لجنه والعكس بردو وزين برا نفسه يسمع صوتك ارجعي يافيروزه
فيروزه: بس مش هسامحو ياماما مش هعرف خالص
والدها : ارجعي وسيبي القدر يقرر
فيروزه: بس كجا هبعد عنكو
والدها شاور علي قلبها: طالما احنا هنا مش هتبعدي عننا وبعدين لسه قدامك حياه جميله يادكتوره
فيروزه بعياط: دكتوره اي يبابا ماخلاص كل حاجه راحت
والدها والدتها مسكو ايديها ووصلوها للباب التاني (الدنيا) :ارجعي لزين يافيروزه
....... في الواقع
فيروزه استجابت للصدمات الكهربيه ورجعت للحياة تاني وحالتها بقت مستقره تماما
الدكتور بصدمه= دي معجزه ازاي يحصل كدا
الممرضه لزين= شكلها بتحبك يااستاذ زين اللي يخليها قابله الحياه كدا مافيش غيرو الحب
الدكتور الممرضه مشيو وزين راح مسك ايديها لاحظ الحرق القديم واستغرب جدا = صدقيني هعوضك عن كل حاجه وحشه شوفتيها وقعدت يفتكر كل حاجه وعيط بدموع جدا وهدي شويه = فيروزه انا هقوم اصلي ركعتين شكر لله عشان اشكر ربنا انه رجعك ليا. وباس راسها وراح يصلي
................... عند جوري
كريم: جوري الحمد لله فيروزه بقيت كويسه
جوري فرحت جدا : الحمد لله بجد
امل: يعني فاقت
كريم: الصراحه هي لسه مفاقتش بس الدكتور قال انها عدت مرحله الخطر وهتفوق قريب يلا اوصلكو علي البيت ونيجي بكرا نطمن عليها
...... وصلو الشله الشريره طبعا انتو عارفينهم
سميحه: اي ياكريم يابني ماتت
هدي: انا ممكن اعمل العزا عادي هساعدكو
ليلي: ياحبيبتي ياضرتي هتوحشيني اووي
كريم: اخرسو اي الكلام القرف ده فيروزه كويسه وقريبا جدا هعرف مين اللي عمل كدا يلا يابنات نروح البيت
كريم اخدت امل وجوري ووصلهم البيت
........
سميحه :هنعمل اي بقا دلوقتي انا زهقت منها.
هدي :وانا والله اكتر
ليلي : استنو بس عليا انا هوريها هروح اعمل مكالمه واجيلكو
...........
ليلي دخلت اوضه فاضيه واتصلت بيونس
يونس: الو عايزه اي تاني
ليلي : متتكلم كويس
يونس: متنسيش اني اعرف اوقعك انا عارف اي اللي عملتيه كويس
ليلي: متقدرش تمسك عليا حاجه انا اه اللي حرقت ايدها بالمكوي وصورتك انت وهي وانت متنكرش انك متفق معايا وخليت يونس يضربها وانا اللي اخدت الطرح ورجعتها تاني وانا بقا ياسيدي اللي حطيت زيت عشان اقتلها واعمل اكتر من كدا عشان اعرفها ان زين ليا انا بس فهمت بقا يا استاذ يونس....
زين من وراها (اصل ليلي دخلت الاوضه اللي زين فيها كان بيصلي بس مكانش باين لانه كان بيصلي ورا الستاره بتاعت المرضي وكدا) = انتي بتقولي اي
فيروزة جحيمي
البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر
ليلي اترعبت جدا ورمت الموبايل وخافت منه لدرجه الموت ورجعت لورا تدريجيا وزين بدا يقرب منها كانه هيموتها: عيدي اللي قولتيه تاني كدا
ليلي: ا ا انا انا مقولتش حاجه
زين بعصبيه: ليليييي
ليلي زقته بعصبيه وغيره: ايوه ايوه انا اللي عملت كل دا انا اللي عملت كل ده ها عايز تقول حاجه
زين مسكها من طرحتها جامد :ليه ليه ليه عملتي كدا هي عملتلك اي دي كانت هتموت بسببك مبتحسيش
ليلي فكت ايدييه = انا اعمل اللي اعمله ومتنساش انك جوزي وان هي مراتك التانيه يعني انا حقي فيك اكبر
زين: انتي بتخرفي بتقولي اي انا هطلقك هطلقك ياليلي وزقها وجاي يمشي
ليلي وقفت بصلابه: بس لما اقول السر اللي انت عارفه للكل وبالذات لفيروزه هتطلقني بقا
زين بصلها بشراراه ومشي ورجع لفيروزه
زين دخل ومسكها من راسها وباسها: انا اسف صدقيني اسف
وراح قعدت علي الكنبه ونام
.......
وجه الصبح يحمل اخبار جديده اووي
فيروزه ابتدت تصحي شويه شويه وشافت زين نايم علي الكنبه استغربت جدا وافتكرت الحلم او الخيال اللي شافتو
زين بدا يصحي وشاف فيروزه صحيت راحلها ومسك ايديها =انتي كويسه قوليلي في حاجه بتوجعك
فيروزه سحبت ايديه وبصت في الناحيه التانيه: انا كويسه انت نمت هنا طول الليل
زين :فيروزه بصيلي
فيروزه بصتله وعينيها مليانه دموع : وانا لو مكنتش بصيتلك كنت ضربتني او كنت عملت اللي عملتو تاني صح؟
زين حضنها من كتر ماكانت وحشاه وهي كانت بتقاوم بس مفرقش معاه
وفجاااااه. دخل الظابط
الظابط : احم احم
زين بسرعه سابها وقام: افندم حضرتك عايز اي
الظابط: حضرتك استاذ زين الايوبي
زين: ايوا انا
الظابط : حضرتك مطلوب القبض عليك بتهمه انك اتجوزت قاصر بالغصب وعذبتها اتفضل معايا
زين بصدمه:اي
يتبع
بحبكو اووي 😘 لو جاب تفاعل هنزل تاني 🥺😍🌹🍯🍯