![]() |
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 💖
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 🌺
عاملين ايه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند علياء
بلالببرود :علياء اهلك جايين يزرونا
علياء :عارفه
بلال :كويس الي بيحصل مبنا محدش يعرفه ماشي
علياء : ليه انت خايف بس لا انا هقولهم علي كل حاجه
بلال ببرود:اولا انا مش خايف من حد ثانيا انت مش هتنطقي بحاجه علشان مصلحتك ولا انتي عايزاهم يعرفوا بالحيوان بتاعك
علياء : بس انا مش هسكت وهتشوف هعمل فيك ايه
بلال اقترب منها وحاول لمسها ولكنها رجعت الي الخلف حتي وجدت الحائط خلفها
بلال :هتعملي ايه
علياء : بلال ابعد اياك تقرب
بلال :هتعملي ايه ردي
علياء بصراخ :متقربش بقولك
بلال بغضب :صوتك ميعلاش
علياء :طب ابعد متقربليش
ولكن بلال لم يستمع لها واستمر في اقترابه منها حتي اصبح امامها مباشرة
بلال :مش هبعد ووريني هتعملي ايه
والتصق بها ولكنها وضعت يديها علي صدره لتبعده
علياء ببكاء : بلال ابعد خلاص مش هعمل حاجه ارجوك انت كل لما تقرب مني افتكر اليوم ده
بلال امسك يدها الموضوعه علي صدره ووضعها خلف ظهرها وقام بتقريبها
بلال : ومالوا تعالي نفتكرها سوا
علياء بصراخ :لاااا ابعد عني
وقامت باستجماع قواها ودفعته بعيد عنها
علياء : اياك تقرب مني انت فاهم
بلال :
وهم ان يرد عليها ولكنهم سمعوا صوت الباب
بلال نظر لعلياء نظره قاسيه
وذهب ليفتح الباب
وعلياء ذهبت لتغسل وجهها اثر الدموع
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
عند رعد وريحان
رعد : يلا يا ريحان فتحي عينك
وبالفعل قامت ريحان بفتح عينيها
وماذا وجدت ااه مما وجدت
ريحان : لاء مش مصدقه انت عملت كل ده
رعد : عجبك
ريحان : بجد شكرا
وقامت باحتضانه بسعاده وقبلته في وجنته
المكان كان علي الشاطئ ولم يكن هناك احد غيرهما وكان الحراس بعيدين عنهم
وكان هناك خيمه وكانت مزينه بالورود بشكل بسيط وجميل وكانت مكتوب عليها جمله بالزينه وهي
(تزينتي بخمارك فرولتي)
وقام بسحبها من يديها داخل الخيمه
وكانت من الداخل مزينه وهنا كعكه علي
شكل خمار
ريحان : انت عارف
رعد : زي انهارده من اربع سنين كان اول يوم ليكي بالخمار
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
ريحان : اه بس ده كتير اوي انت يعتبر عارف كل حاجه عني
رعد : اكيد انتي اجمل حاجه في حياتي
ريحان : بجد شكرا
وقامت بحتضانه بعمق احتضنها رعد ايضا وهو يهمس في اذنها
رعد : بحبك
ريحان بكسوف : رعد تعالي نقطع الكيك
رعد :تمام يلا
ريحان :بس اشمني خيمه وعند البحر
رعد : علشان انت كان نفسك تخيمي وكمان بتحبي البحر ورحته
ريحان :فجمعت الاتنين مع بعض صح
رعد :صح
وقاموا بتقطيع الكعك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل على النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
بلال :ازيك يا عمي
محمد : ازيك يا بني عامل ايه
بلال :الحمد لله
كريمه :ازيك يا بلال يا بني عامل ايه
بلال :الحمد لله كويس وحضرتك عامله ايه
كريمه :الحمد لله كويسه اومال فين علياء
بلال : ثواني هندهلها
ودخل ليناديها وخدها خارجه من الغرفه بعد ان غيرت ملابسها لاخري جميله ولكنها كانت ضيقه لتبين منحنيات جسدها ووضعت بعض من الميك اب لتخفي آثار البكاء
ولكن هذه الملابس لم تعجب بلال واحمر الشفاه الغامق المتناسب مع بشرتها البيضاء
بلال بغيره : ايه الي انتي عملاه في نفسك ده
علياء بستغراب : عامله ايه
بلال :ايه الروج ده واللبس الضيق ده
علياء : مالوا وكمان انت مالك
بلال : انا جوزك
علياء : والله انت فاهم الجواز غلط علشان انت بالنسبالي ولا حاجه وعديني كده
وتركته وذهب تركته يغلي من الغيره يكاد بركان ينفجر في داخله
ذهبت هي لترحب بعائلتها
علياء ببتسامه : بابا ماما وحشتوني اوي
وذهبت لحتضانهم تحت نظراته
كريمه : عامله ايه يا بنتي
علياء : الحمد لله وانتي يا ماما عامله ايه
كريمه :انا بخير يا قلبي
محمد :هو انا موحشتكيش ولا ايه
علياء : ازاي ده انت حبيبي
وقامت وذهبت لتجلس علي قدمه واحتضنته
علياء : بالعكس ده انت وحشتني جدا وقامت بتقبيله في خده
كريمه :ايه يا حبيبتي سيبي جوزي
علياء :جوزك اه بس حبيبي صح يا حمودي
كريمه :حمودي ده انا عمري مقولتها
محمد بضحك :خلاص اهدي يا كريمه
علياء : والله وحشتوني اوي
بلال بغضب مكتوم :طب قومي جيبي اي حاجه يشربوها
محمد :لا يا بنتي مفيش داعي مش عايزين نتعبك
علياء : ثواني وهيكون عندكم احلي عصير ليكم
وذهبت من امامهم الي المطبخ
وبعد فتره من الكلام ذهب محمد وكريمه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
عند نور
نور :هو انت
امجد : نور عامله ايه
نور : انت مجنون سبني امشي
امجد : في وحده محترمه تقول لخطبها مجنون
نور : كنت ويارتني موفقت عليك انت عايز مني ايه
امجد : عايزك
نور : ده في احلامك انا همشي من هنا
امجد : وده هتعمليه ازاي محدش هنا هيسمعك ولا هيسعدك
وهنا كسر الباب الذي اغلقه امجد
ودخل منه
سيف : اتكلم علي قدك يا روح امك
امجد : انت مين
سيف : انا عملك الاسود
وانقض عليه بالضرب واللكم وابرحه ضربا وايضا لم يستطيع رجال امجد ان يتدخلوا بسبب رجال سيف
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
عند ريحان ورعد
بعد ان اكلوا الكعك مع ضحكهم وحديثهم
رعد : يلا علشان اوريكي هديتك
ريحان : هديه امال ده ايه
رعد : لا يا قلبي ده كان حفله لكن الهديه مش هنا يلا
واخذها وذهبوا الي مكان بعيد جدا عن الناس والمدن
ريحان : رعد احنا بعدنا اوي ن البيوت والناس احنا دخلين علي الغابه
رعد : انتي خايفه
ريحان : لا انا بحس معاك بالامان
وبعد فتره وصلوا
رعد :يلا وصلنا
ريحان : ايه المكان ده
رعد : انزلي وانتي هتعرفي
ريحان : ماشي
وبالفعل نزلوا من السياره
رعد : ريحان غمضي عينك
ريحان :امرك
وبعد ان اغمضت عينيها
سحبها رعد من يديها
رعد :فتحي
ريحان :حاضر
وبعد ان فتحت عينيها
ريحان : لاء لاء لاء بجد مش ممكن انت طب ازاي
رعد :ايه رأيك والشلال قريب من نا بعد ماتشوفيها هوديكي عنده
مزرعه نعم الهديه مزرعه في غايه الجمال وكانت مزينه ايضا بطريقه بسيط وجميله جدا وكانت بها كل شئ
ريحان : رعد انا مش مصدقه انت بجد عملت كده
وحضنته بقوه نعم فهو من حقق احلامها لانها كانت تحلم من صغرها ان تذهب الي مزرعه وتحب المزارع والطبيعه وبعد فتره قصيره بعدت عنه وقبلته بعمق علي وجنتيه الاثنين ثم جبينه وقالت
ريحان :بجد شكرا علي كل حاجه
رعد : حبيبتي انتي تحلمي بس وانا علي التنفيذ
وسحبها ليريها المزرعه من الداخل وكانت في قمه البساطه ولم تكن تحتوي علي اجهزه حديثه او تلفاز فهنا تنسي العالم والتكنولوجيا تعيش مع الطبيعه فقط
ريحان :مشاء الله جميله اوي
رعد :زي متخيلتيها
ريحان :دي اجمل بكتتتير
رعد :طب تعالي اوريكي الاسطبل
ريحان :الله يلا
وذهبوا الي الاسطبل
رعد :الاسطبل فيه حصنين بس
ريحان : ولدين ولا ولد وبنت
رعد بضحك :ولد وبنت
ريحان بطفوله :الله حلو البنت ليا والولد ليك
رعد :ماشي يا ستي
وبعدها اخذها الي منطقه الشلال التي لا تبعد كثيرا عن المزرعه
ريحان :يا الله سبحان الله بس الشلال وجماله
رعد :فعلا شكله حلو اوي
ريحان : انا عمري ما شفت منظر بالجمال ده
رعد :طب يلا نرجع المزرعه
ريحان :لا خلينا هنا شويه لو سمحت
رعد : ماشي
وجلسوا عند الشلال يضحكون ويتحدثون ويلعبون وكان هذا طبعا اقتراح ريحان
وبعد فتره جلسوا بتعب
ريحان :اه انا تعبت يلا نقعد نستريح
رعد : ههههه طفلة
ريحان : انا
رعد :اه
ريحان :طب اوعي كده انا زعلانه منك
رعد : خلاص انا هصلحك
واقترب منها
ريحان :خلاص مش زعلانه
رعد :لالالا انا لازم اصلحك
ريحان : خلاص يا رعد
رعد اقترب منها جدا ووضع يده علي خصرها وقربها منه
رعد :وانا مصمم اني اصلحك
ريحان :رعد ان
ولكنها لم تكمل حديثها بسبب قبلة رعد علي وجنتيها وهو يخبرها بمدي حبه لها بل عشقه وبعدها نظر الي عينيها
رعد :يلا علشان متبرديش
اكتفت ريحان بالايماء برأسها
وبعدها ذهبوا الي المزرعه
ريحان :رعد و فين الحراس احنا جينا هنا من غيرهم
رعد :حبيبتي المكان ده سري احنا بس الي نعرفه وانا مش حابب حد يعرفه غيرنا لما نكون زهقنا من المشاكل نيجي نا وننسي كل حاجه تمام
ريحان :تمام ٠٠٠ ايه ده في نا اوضة مورتهاليش
رعد :ريحان الاوضه دي متفتحيهاش ماشي
ريحان :ليه
رعد :كده اياكي تفتحيها في الوقت المناسب انا الي هفتحالك بنفسي ولحد لما يجي اياكي تفتحيها ماشي
ريحان :ماشي
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
٠٠٠٠يتبع
الحلقه الثالثه عشر
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
اللهم صل وسلم علي سيدنا محمد
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
يا بنات انشاء الله مواعيد الروايه يوم هنزل ويوم لاء يعني مثلا هنزل انهارده يبقي البارت الجديد بعد بكره انشاء الله وكده ولو حصل حاجه ومعرفتش انزل هبعت اعتذار تمام ♥
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند نور
نور :سيبه هتموته سيبه بقولك
سيف نظر لها نظره اسكتتها
سيف : اياك يا روح امك يا * يا * تقرب منها تاني مفهوم
امجد بفزع : مفهوم ٠٠ مفهوم
وقف سيف واقترب من نور
مما قدي الي ابتعاد نور الي الوراء بخوف من منظره فقد كان وجه يوحي بغضب شديد وكانت عروقه بارزه
نور :اننت هتعمل ايه
سيف : تعالي
وقام بسحبها من يديها وجرها خلفه خارج هذا المكان ومع مقاومتها
نور :اوعي كده سيب ايدي حرام عليك مينفعش تمسكني كده اوعي بقولك اوعي سيبني امشي
سيف بصراخ وغضب : اخرصي وامشي وانتي ساكته
نور بخوف : حاضر
ولكن الدموع ترقرقت في عينيها وعرفت الطريق الي وجنتيها لتهبط كندي علي اوراق الشجر حتي كثرة واصبحت كالشلال
ولكن سيف لم يلاحظ الشلال وجرها الي السياره ثم ادخلها وركب بجانبها
سيف : نور اسكتي بطلي عياط
نور وقد كثر عياطها : انا عاوزه اروح
سيف بهدوء فهو لا يريد اخافتها : طب اهدي انتي بتعيطي ليه دلواقتي انتي بقيتي بخير
نور : انا مش خايفه
سيف : ههه مانا عارف
نور : متضحكش عليا انا فعلا مش بعيط علشان اتخطفت
سيف : امال بتعيطي ليه
نور : علشان انت مسكت ايدي وانا اخدت عهد علي نفسي محدش هيمسك ايدي غير جوزك
سيف : طب مهو انا هبقي جوزك
نور : نعم
سيف : نور انتي مش هتكوني لحد غيري
نور :سيف لو سمحت انا مش عايزه اتجوزك
سيف :نور متقوليش كده علشان متعصبش عليكي
نور : انت عايز مني ايه انا مش فاهمه
سيف : انا عايز قلبك
نور :نعم
سيف : انا بحبك يا نوري
نور : انا ماشيه
وحاولت ان تفتح السياره ولكنها كانت مغلقه
نور : اتفتح الباب
سيف : قوليلي الاول مش موافقه ليه
نور : سيف لو سمحت الاقعده دي غلط وحرام لو سمحت انا عايزه اروح
سيف : والله انتي الي بتطولي الاقعده خلصي مش موافقه ليه
نور : علشان انت مش متدين انا نفسي اتجوز حد متدين
سيف :
نور : شوفت علشان كده انا مش موافقه نزلني بقي
سيف : استني قربت هوصلك
نور : سيف لوسمحت انا عايزه انزل علشان ده حرام لو سمحت انا مش عايزه اخد زنوب
سيف :اركبي وري
نور : نعم
سيف : اركبي وري زي التاكسي يلا
نور : لا ان
سيف : لو اعترضتي همشي بيكي واحنا كده
وبالفعل ذهبت نور وجلست في المقعد الخلفي
وبعد مده وصلا الي منزل نور
نور وهي تهم بالذهاب
سيف : ولو اتغير
نور : نعم
سيف : لو اتغيرت هتوافقي
نور : لو لقيتك بتقيم بالناس في المسجد ده قولا وفعلا
سيف بتحدي : تمام في اليوم ده هتكوني مراتي تمام
نور بخوف :تمام
وذهبت الي بيتها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
صلوا علي النبي
🌷🌷🌷🌷🌷
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
في اليوم التالي
عند ريحان ورعد
ريحان : صباح الخير
رعد : صباح الفراوله يا فراولتي
ريحان : متقوليش يا فراولتي بتقولي كده ليه
رعد : ليه علشان ده
واقترب منها وطبع علي وجنتيها قبلتان الصباح وابتعد عنها وجد وجهها اصبح احمر
رعد :ههه بصي علي وشك
ريحان بكسوف : ها انا اا
رعد:خلاص يا فراولتي انا داخل الحمام
وتركها حتي لا يخجلها اكثر وذهب الي الحمام
ريحان لنفسها :شكلي قريب اوي هحبك يارعدي
عقلها :ريحان اعقلي كده ده مش من مواصفتنا خالص ده مش بيصلي
قلبها :بس هو قال هتغير
عقلها :كلهم بيقولوا كده فاكره امجد عمل ايه هو كمان قال هتغير اتغير ها متقول
قلبها :الناس كلها مش زي بعض وكمان رعد بيحب ريحان لاء ده بيعشقها واكيد هيتغير علشانها
عقلها :افكر انا بامجد علشان انت مش فاكر امجد دخل علي نور بدور العاشق الولهان وهي طبعا صدقته وكمان لعب عليها شغل انا هتغير مدي ايدك ليا ده كل طبعا في اول الخطوبه طول فترة الخطوبه مشاكل مشاكل ليه علشان هي عايزه الخطوبه شرعيه وهي لاء طبعا وبعد كده فيوم جات وحده بتزور نور وحده صحبتها وشافت امجد خارج من عندهم كان بيتفق مع خال نور علي شويه حاجات فلما دخلت وسألت نور مين ده وعرفت انه خطبها حذرتها منه وقالتلها انه بيكلم بنات ومقضيها ولما نور بحثت بنفسها علي الفيس لاقت عنده بنات كتير ولما وفسخت الخطوبه عمل ايه هددها انه يهكر تليفونها وانه يفضحها وسببلها ازمه خوف ايه مش فاكر
قلبها :فاكر فاكر بس رعد غيره انا متأكد
عقلها :خليك انا هروح اشوف ذكره حلوه بدل المنيله الي خلتني افتكرها
رعد خرج من الحمام
رعد :ايه ده انتي لسه واقفه
ريحان :انا ه
وجدته عاري الصدر ويلف منشفه حول خصره وبيده منشفه يجفف بها شعره
ريحان بكسوف وقد تسللت الحمرا الي وجنتيها : انا هروح احضر الفطار
وكادت ان تذهب لولا يد رعد التي جذبتها من خصرها وقربها اليه
رعد :رايحه فين
ريحان :الفطار هحضره
رعد :مش تحضري الاول لبس لجوزك
ريحان بخجل :حاضر
وذهبت الي خزانه الملابس
وهي تخرج الملابس وجدت صدر حديدي يقف خلفها نعم انه رعد وقد اقترب من ظهرها
رعد : متجبيش الاسود هاتي الابيض
اقترب منها اكثر واحتضنها من ظهرها
ريحان :رعد
رعد :عيونه وقلبه وروحه نعم
ريحان بخجل : مش عارفه اطلع اللبس
رعد : بساعدك
ريحان : مفيش داعي انا طلعت اللبس خلاص خد البس دول
ولفت الي الجه الاخري حتي اصبح وجهها مقابل وجه
رعد : لا مش عايز دول
قال هذا الكلام وهو ينظر الي عينيها واخذ منها الملابس واقترب اكثر وارجع الملابس وكانها كل هذا وهو ينظر لها
ريحان : خلاص شوف انت هتلبس ايه
وقامت بالتحرك من امامه ولكن وجدت يد وضعت علي الخزانه تمنعها من الذهاب
رعد : ريحان انا عايز قديلك حاجه
ريحان : ايه ابعد طب
رعد : لاء تعالي كده احلي
وقام بجذبها عليه لتكون داخل حضنه واقترب من الخزانتها واخرج منها ملابس السباحه
رعد : نفذي العقاب
واعطاها الملابس
ريحان بكسوف بسبب هذا الوضع : رعد انا مش بعرف وكمان انا هتكسف
رعد : ريحان انا جوزك مفيش داعي لكسوفك ده
ريحان : بس
رعد : مبسش يلا يا ريحان هنفطر ونروح ماشي
اكتفت ريحان بهز رأسها
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند بسنت وبسمله
بسنت : اخيرا خلصنا
بسمله : اه انا تعبت دي كانت محاضره رخمه بس فهمت الحمد لله
بسنت : لا الدكتور مفهمتش منه اي حاجه
بسمله : ليه يا بنتي دي الرياضه سهله
بسنت :رياضه رياضه ايه يا بنتي احنا في آداب
بسمله :ايه ده احنا مش فهندسه
بسنت :لا ياختي انتي هبله
بسمله : ايه ده امال الدكتور كان بيشرح رياضه ليه هههه
بسنت : رياضه هههه ده انتي خربانه معاكي خالص ده احنا هنتظبط اخر السنه
بسمله : يا ستي فوكك يلا ياسين وصل اهو يلا نروح نفرح بفرحك شويه يلا يا عروسه
بسنت :بت انتي اخرصي هتفضحيني
وذهبا الي السياره
بسنت :هو ليه مالك مجاش
بسمله :ياسين قالي عنده شغل
بسنت :ماشي يلا اركبي
وركبا السياره
بسمله :ازيك يا ياسين
ياسين ببرود :تمام
بسمله : انهارده كان يوم جميل صح
بسنت :اه
بسمله :وكان في واحده هنا مش عارفه تفهم من الدكتور ههه
بسنت :بس بقي يا بسمله بجد هزعل
بسمله :خلاص خلاص
ياسين :في ايه
بسمله :مفيش دي بسنت مش فاهمه الرياضه من الدكتور
بسنت :ههههه ده انا الي مكنتش فاهمه
بسمله :ههه يا خرابي اقصد الجرامر
ياسين :ليه هو صعب
بسنت :لاء بس الدكتور مش بفهم منه
بسمله :بس انا بفهم هههه
بسنت :ماخلاص ياست الفاهمه
بسمله :والله جتلي فكره تجنن هتخليكي تفهمي الجرامر احسن مني
بسنت :ايه هي
بسمله :ياسين تخلي ياسين يذاكرلك
بسنت :نعم
بسمله :اه طبعا ياسين برفكت في اللغه والجرامر وكده
ياسين : انا منديش مشكله ممكن باليل اذكرلك
بسنت :مش عايزه اعطلك
ياسين :ولاعطله ولا حاجه انتي انهارده بالليل جهزي الكتب ماشي
بسنت :ماشي
وذهب بهم الي القصر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
صلوا علي النبي
🌷🌷🌷🌷🌷
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
عند علياء وبلال
علياء : بلال انا عايزه انزل
بلال :رايحه فين
علياء : وحده صحبتي في المستشفي هروح ازورها
بلال : استني هوصلك
علياء بتعجب فهي اعتقدت انه لن يوافق : تمام يلا
بلال :انتي هتنزلي كده
علياء :اه
وكانت ترتدي بنطلون ضيق وعليه بلوزه والطرحه القصيره
بلال :نعم خشي غيري القرف ده
علياء :هو ايه الي قرف انا لبسي من قرف احترم نفسك وكمان مش هغير
بلال اقترب منها وخذبها من ذراعها
بلال : اقلعي الاقرف ده والبسي الي حاجه تاني
علياء :ااه سيب ايدي وكمان انا مش هغير انت ملكش دعوي بيا انا اعمل الي عليا
بلال وقد وصل لحد الانفجار :لو مغيرتيش الي انتي لبساه مفيش خروج من البيت
علياء :مش هغيره وهطلع من البيت
بلال :مهو انتي قذره وسافله علشان سمحتي لنفسك انك تلبس كده
علياء :احترم نفسك
بلال انفجر : طب والله لنا الي هكون مغيرهولك
وقام بضربها بالقلم وقطع ملابسها وقطع جميع ملابسها في الخزانه
بلال :وريني بقي هتخرجي ازاي باللبس القذر ده يا زباله
علياء ببكاء :انت حيوان وزباله انا بكرهك بكرهك سامع انا
لم تكمل كلامها بسبب يد بلال التي اسكتتها وقام بضربها وهو يقطع في باقي ملابسها
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
صلوا علي النبي
🌹🌹🌹🌹🌹
عند رعد وريحان
رعد :يلا يا ريحان
ريحان :رعد انا
رعد :ريحان حبيبتي انا عارف انك خجول بس انا جوزك وكمان ده عقاب يعني لازم يتنفذ
ريحان :ماشي
وذهبت لكي ترتدي ملابس السباحه وقد تذكرت ما قاله رعد لها في اذنها
رعد بهمس :انا عايزك تشاركيني السباحه
ريحان لنفسها : يعني لازم العوم انا بخاف عندي فوبيا من البحر طب هعمل ايه هلبس وهقولوا وهو اكيد هيفهمني
وبعدها ذهبت الي الحمام لترتدي ملابس السباحه
ريحان :ايه ده ده مش اسلامي
وخرجت لرعد وجدته يرتدي ملابس السباحه ويرتدي تيشرت
رعد : انتي لسه ملبستيش
ريحان :اصل يعني هو ال
رعد :في ايه يا ريحان
ريحان :اصل المايوه مش اسلامي مش هبنفع البسه
رعد اقترب من ريحان وهو يبتسم
رعد :حبيبتي كام مره هقولك مفيش حد هنا المنطقه دي كلها مفيهاش اي سكان ولا اي حد فهيكون انا وانتي بس
ريحان :مهو انا
رعد :ريحان
ريحان :خلاص رايحه
نعم هي متاكده من كلامه فهو لن يخرجها هكذا دون حجابها او اي شئ بملابس السباحه الا اذا حقا لا يوجد غير كليهما فهي جربت مره غيرته فعندما كانا يتنزهين قام احد المارا بالنظر لفتره من الزمن لريحان حسنا هي لم تري عينه من كثره البوكس التي تلقاه من رعد
وارتدته وكان عباره عن قطعه واحده بحملات وكان ذا فتحه صدر وكانبه تنوره تصل لركبتها و ظهرها مكشوف وارتدت عليه الروب
الحلقه الرابعة عشر وووالخامس عشر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🥰
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 🌺
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
عند ريحان ورعد
ريحان خرجت
رعد :يلا ٠٠٠ ايه ده ملبستيش المايوه برضو
ريحان : رعد مش هقدر بجد انا مكسوفة اطلع بيه انا لبسته بس مقدرتش وغيرته بسرعة
رعد اقترب منها
رعد :ريحان انا عايز اكسر حاجز الكسوف ده انتِ مراتي يعني ده مش حرام ولا عيب ماشي
ريحان : بس انا
رعد : مبسش ريحان لوسمحتِ روحِ
البسيه انا عايز اشوفوه عليكِ يلا
ريحان بخجل : حاضر
وذهبت وهي وجهها اصبح مثل الفراولة وبعد عدة دقائق وصلت وهي ترتديه وكانت تنظر الي الارض بخجل
وعندما رأها رعد اقترب منها
رعد :ريحان ارفعِ راسك
ريحان اكتفت بهز رأسها يمين ويسار بمعني لا
مما ادي الي ان رعد قام برفع راسها ونظر في عيونها
رعد :فرولتي متحرمنيش من عيونك وانت زي القمر كده حبيبتي متتكسفيش انا جوزك بس حتي وانتِ وكسوفه قمر
ريحان بخجل :خلاص متكسفنيش
رعد :خلاص يلا يا فرولتي
واخذ رعد ريحان وذهب بها الي البحيرة التي خلف المزرعة مباشرة
وعند وصلهم
رعد خلع تيشرته
رعد : يلا ياريحان علشان ننزل
ريحان :لا انا جيت لحد هنا بس خلاص مش لازم انزل
رعد: ريحان يلا بقى ده عقاب لازم تنفذيه
ريحان : رعد انا عندي فوبيا من المايه انا مش بنزل البحر علشان بخاف
رعد اقترب منها وحاوط وجهها بيديه
رعد : انا عارف انك عندك فوبيا
ريحان :عارف تمام مش هستغرب بس ليه عايزني انزل
رعد : علشان انا مش عايزك تخافِ من حاجه عايزك قويه واجهِ كل مخاوفك انتِ مراتي يعني مينفعش تخافي من اي حاجه عايزك تقوليلي علي كل حاجه اي حاجه خايفة منها تقوليلي وانا هخليكِ تتخطيها انا عايز برضو اطلب منك طلب اوعي تبينِ خوفك لاي حد ماشي
ريحان : حاضر بس انت ليه بتقولي كده
رعد :علشان يا حبيبتي انتِ بتخافِ من حاجات كتير صح
ريحان :صح
رعد :بس من انهارده هتواجهِ كل مخاوفك وانا هكون معاكِ دايما موافقة
ريحان : موافقة
نعم هذا ما يجب ان يفعله كل زوج ان يحتوي زوجته يشعرها بالامان ان يجعلها قويه لا ان يستغل نقطة ضعفها لا ان يضربها ويهينها لا يجب ان يجعلها ملكة الله لم يخلق النساء من ارجلكم حتي يكن تحت ارجوليكم بل خلقهن من ضلوعكم حتي يصبحنّ بجانب قلوبكم
قام رعد بسحب ريحان وادخلها الماء وهي كانت ممسكه بيده بإحكام ومغمضه عينيها
رعد :فتّحِ عينك
ريحان :خايفه
رعد :متخفيش انا مسكك حلو
وقامت بفتح عينيها
ريحان : رعد متسبش ايدي
رعد :حبيبتي متخفيش انا عمري ماهسيبك بس انتِ اهدي ارخي اعصابك ومتخافيش خلي الميه ترفعك
ريحان بخوف : حاضر
وبالفعل قامت بارخاء اعصابها وقامت المياه برفعها ولكنها مازالت ممسكه بيدي رعد
رعد :ريحان انا هاخدك وندخل جوى شويعه
ريحان :لا يا رعد بلاش خلينا هنا
رعد :حبيبتي انتِ رجلك لمسه الارض هنا هنخوش جوى شويه لحد لما رجلك متلمس الارض ماشي وانا مسكم متخافيش
ريحان :ماشي بس نخش شويه
رعد :طيب يلا بس بصِ في عيني علشان متخافيش تمام
ريحان :تمام
وبالفعل دخلوا الي الماء وهي تنظر في عينيه
رعد :حلو كده
ريحان :رعد انا مش لمسه الارض
وتمسكت بيه اكثر
رعد :ريحان بصيلي اولا ارخي نفسك واهدي خالص خالي الميه ترفعك
ريحان :حاضر
ارخت ريحان نفسها وجعلت المياه ترفعها
رعد :تمام انا هسيبك
ريحان :لاء لاء يا رعد متسبنيش انا خايفه انا ممكن اغرق
رعد:ريحان اهدي انا جنبك لازم تتعلمي السباحه اهدي انا جنبك اول ماهحس انك هتغرقِ همسكك تمام لازم تهدي غمضِ عينك وسيبِ الميه ترفعك ماشي
ريحان بخوف : ماشي
رعد ترك يد ريحان
رعد :اهدي وخلي الميه ترفعك حركِ رجلك براحه وارفعِ نفسك اهدي ريحان ارفعِ نفسك
ريحان :مش هعرف يا رعد الحقني انا بغرق
رعد :لاء ريحان انتِ مش بتغرقِ بس اعملِ زي ما بقولك
ريحان :لاء يا رعد انا حسه ان انا بغرق رعد انا بغرق بجد
وهنا دخلت المياه في فمها
ريحان :كح كح رعد الحقني
ركض رعد سريعا لانه كان قد ابتعد هنا ليعطيها مساحه لتتعلم السباحه عند ريحان وامسكها من خصرها ورفعها سريعا حتي تتنفس الهواء
رعد :خلاص اهدي
ريحان :كح كح
رعد :خلاص اهدي انتِ معايا اهدي
قامت ريحان بحضن رعد بخوف
ريحان :رعد طلعني من هنا انا عايزة ارجع
رعد :خلاص اهدي لازم تتعلمِ السباحه مش هتطلعِ من هنا غير وانتِ بتعرفِ تعومِ
ريحان :رعد ازاي هتعلم السباحه في يوم
رعد :انتِ مش هتتعلمِ انتِ هتفتكرِ مش انتِ كنتِ بتروحِ نادي السباحه وانتِ صغيرة
ريحان : ايوه بس من ساعت ماحصل حادث وانا كرهة البحر وكرهة السباحه
رعد :حادث ايه
ريحان :يعني انت عارف كل حاجه عن حياتي ومش عارف الحادث ده غريبه
رعد :انا عارفه بس حابب ان انا اسمعه ممكن
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
ريحان :ماشي وانا صغيرة كنت بحب السباحه اوي وكنت شطره اوي وكنت بكسب بطولات بس في يوم كنا في مصيف وانا كنت في البحر وكنت بعوم عادي وبلعب في البحر وقررت ساعتها ان ادخل في الغويط ودخلت وكنت عادي ممكن اطلع بس جالي رجلي اتخبطت في صخرة ومعرفتش اعوم وكنت هغرق كان الناس بعيده عني كنت خايفة اوي لحد لما فضلت اشاور بإيدي وشافوني الناس لحقتني بس ومن ساعتها وانا بقيت اكره البحر والسباحه وبقى عندي فوبيا
رعد : حبيبتي ده زمان لما انتِ كنتِ صغيرة انا عايزك دلواقتي تفتكرِ دروس السباحه ماشي
ريحان :ماشي
رعد :يلا هعد لغاية تلاته وهسيبك ماشي
ريحان :ماشي بس خليك جنبي علشان لو حسيت نفسي هغرق تمام
رعد : مش هتغرقِ يلا واحد اتنين تلاتة
وترك ريحان
رعد :يلا افتكرِ يلا يا ريحان اهدي وافتكرِ
ريحان :تمام رعد انا حاسه ان انا هغرق
رعد :مش هتغرقِ خليكِ هادية اوعِ تخافِ لو خوفتِ هتغرقِ ماشي
ريحان :ماشي
وبالفعل مره وقت حتي استطاعت ريحان التغلب علي خوفها واستطات اخيرا ان تسبح
ريحان بفرحه :رعد انا بعوم بص انا بعوم انا مش خايفة انا مش بغرق
شايفني وانا بعوم بص حتي بروح بعيد ومش بغرق
رعد :شايفك يا حبيبتي
ريحان سبحت حتي وصلت عند رعد وقامت بحضنه
ريحان :شكرا بجد شكرا اوي
رعد :حبيبتي مفيش حاجه اسمها شكرا انا جوزك وده واجبي اخليكِ اقوي
ريحان نظرة الي رعد وجدت في عينيه حب اقصد عشق بالطبع واكثر حتي من العشق فقامت بتقبيله من جديه
رعد : فرولتي انا بحبك اوي
وقام بحضنها وبادلته ريحان الحضن
وقاموا باللعب في الماء وهم يضحكون
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند بسنت وبسمله
بسمله :بسنت تعالي نروح نشتري فساتين علشان فرحك
بسنت :دي هتبقى مجرد حفله مش فرح مش هفضل اقولك مية مره
بسمله :حفله خطوبه حنه كتب كتاب اي نيله المهم انك هتتجوزِ في اليوم ده يبقي فرح وهننزل نجيب لبس يلا بلاش هبل
بسنت :ربنا يصبرني يلا يا آخر صبري
بسمله :استنِ يا بت اما اقول لخطيبي هبعتله رساله
بسنت :ماشي يا ختي هروح انا اغير
بسمله :ماشي
وذهبت بسنت وقد تذكرت المره الماضيه التي خرجت من دون علم ياسين وماذا فعل فقررت ان ترسل له رساله تخبره فيها انها ستخرج
بسنت : ياسين انا هروح اجيب لبس مع بسمله ٠٠ بس كده انا عملت الي عليا هروح البس بقى
وبالفعل ذهبت علياء لتغير ملابسها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند ياسين
كان منهمر في العمل حتي وصلت له رساله
ياسين :رساله من بسنت
وبعد ان فتح الرساله وقرأها ارسل اليها
ياسين : استني هاجي انا ومالك وهنوصلكم
وبسنت ارسلت اليه
بسنت :مفيش داعي السواق هيوصلنا عند المول هنشتري الفساتين ونروح
فرد عليها
ياسين :لا هنعدي عليكم احنا اصلاً خلصنا شغل ماشي سلام
بسنت :برحتك سلام
وبعد ان انهى كلامه مع بسنت ذهب الي مكتب مالك
ياسين :مالك خلصت شغل
مالك :مش فاضل غير شوية حاجات بس ليه
ياسين :علشان نروح نوصل البنات هي بسمله مقلتلكش
مالك : قالتلي تمام هخلص الحاجات دي بسرعة ونروح
وبعد عدة دقائق
مالك :انا خلصت
ياسين :طب يلا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند بسنت وبسمله
بسمله : بسنت خلصتِ
بسنت :اه
بسمله :طب يلا
بسنت :استني ياسين ومالك هيجوا يوصلونا
بسمله : بس مالك مقاليش
بسنت :ياسين قالي كده لما كلمته
بسمله :ماشي
وبعد فتره قصيره وصل ياسين ومالك واخذوا بسنت وبسمله للمول
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
عند علياء
علياء فاقت وجدت نفسها علي السرير وترتدي ملابس النوم
علياء :ايه ده هو انا كنت بحلم ولا ايه انا ازاي كده هو اي الي حصل
بلال دخل في اللحظه دي
علياء :بلال انت انت حيوان ازاي تضربني
بلال :نعم اضربك
علياء :اه ضربتني وقطعتلي هدومي وبعدين
بلال :انا اعملك كده ليه
علياء بصراخ :علشان كنت لبسه لبس مش عجبك وكمان قطعت لبسي الي في الدولاب حتي بص
وذهبت الي الخزانه وفتحتها
علياء :بص انت واحد حقير وزباله كل شويه تضربني
بلال :علياء اللبس في الدولاب وانا عمري ماضربتك من ساعت ماتجوزنا
علياء نظرت الي الخزانه ويالها من صدمه الملابس في مكانها
علياء بصراخ :مش ممكن انت ضربتني وقطعت هدومي ودي مكانتش اول مره انت ضربتني قبل كده
بلال :علياء حبيبتي اهدي انا عمري ما ضربتك انتِ شكلك اعصابك تعبانه
علياء :حبيبتك ايه واهدى ايه انا بقولك انت ضربتني انت عايز تجنني صح بتعمل كده علشان تجنني علشان تنتقم لاختك
بلال :اختي ايه انا انتقم لاختي ليه
علياء :علشان اختك اغتصبت وانت بتحسبني انا السبب مع ان انا قولتلك اني مليش دعوى باختك وانت كمان اغتصبتني
بلال بنرفزه :علياء ايه الي انتِ بتقوليه ده اهدي بقى انا معملتش اي حاجه من الي انتِ بتقوليه ده
علياء :اناهتجنن يعني ازاي انا مش فاهمه
بلال :طب اهدي
علياء:متقوليش اهدي انا انا مش فاهمه حاجه ايه الي بيحصل
وفقدت الوعي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند ريحان ورعد
ريحان :انا تعبت من اللعب والعوم وجوعت اوي
رعد :وانا كمان طب يلا نرجع
ريحان :يلا
وقام الاثنان وذهبا الي المزرعه
ريحان :انا هروح اخد شور وهحضر الاكل
رعد: طب استني وانا كمان هاخد شور
ريحان :ماشي انا هدخل الحمام الي هنا وانت ادخل الحمام الي في الاوضه
رعد :ماشي يا ستي مش هكسفك
وبعد فتره كل من ريحان ورعد استحموا وذهبت ريحان لتعد الطعام
وبعد عدة دقائق دخل رعد المطبخ
وحضن ريحان من ظهرها
رعد: حبيبتي اساعدك في حاجه
ريحان : اناخلصت بس خد الاطباق وحطها علي الطرابيزه
رعد : حاضر
وقبلها من خدها وذهب
وبعد فتره من تناولهم للطعام
هاتف رعد رن
رعد : حبيبتي هرد علي الفون وهاجي ماشي
ريحان : ماشي وانا هعمل قهوة
رعد : ماشي
وذهب رعد وكذلك ذهبت ريحان لتعد القهوة
وبعد عدة دقائق
ريحان : رعد يلا علشان تشرب القهوة
جاء رعد
رعد : روحي البسي علشان هنرجع دلواقتي
ريحان : ليه حصل حاجه
رعد : ريحان اسمعي الكلام روحي جهزي نفسك يلا
ريحان : حاضر
وذهبت
وسوف نذهب نحن ايضا
٠٠٠٠يتبع
ماذا حصل مع علياء؟
وريحان ورعد ما سبب تغير رعد؟
توقعاتكم وتعليقاتكم
الحلقه الخامسة عشر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 🥰
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 🌺
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند بسنت وبسمله
بسمله :اه انا رجلي وجعتني وكمان جعانه
بسنت :طب خلاص احنا كده خلصنا يلا نروح ناكل
مالك : يلا في مطعم هناك اهو
ياسين :تمام يلا
وذهب الاربعة الي المطعم
مالك :يلا هتاكلوا ايه
بسمله :انا هاكل سندوتش برجر كبير جدا
بسنت بهمس : مفجوعة
بسمله :سمعتك علي فكره
مالك :بلاش شغل عيال
ياسين : خلصوا يلا
وطلبوا الاكل وهم يأكلون
بسمله :الفستان هيبقى تحفه عليكِ
بسنت :اه وكمان هلبس عليه ال
وقاطعها
حسام :انسه بسنت ازاي حضرتك
بسنت : دكتور حسام اهلا بحضرتك
حسام :انا كويس انتِ عاملة ايه
قاطعه
ياسين بغضب : انت مين وكمان انت مالك هي عاملة ايه
حسام : انا الدكتور بتاعها وكمان انت مين علشان تكلمني بالطريقه دي
ياسين : انا جوزها وامشي من هنا علشان مزعلكش
حسام : انت انسان مش محترم وحي
ولم يكمل كلامه بسبب الضربه التي اخذها من ياسين
ياسين : انت بتقول لمين كده يا روح امك
وضربه بالبوكس ايضا
مالك : خلاص يا ياسين يلا نمشي
بسمله : ياسين يلا علشان خاطري
وذهبوا جميعا الي السياره
بسنت : انت ايه الي انت عملتوا ده
ياسين : انتِ تخرصي خالص مش عايز اسمع صوتك
بسنت : لا
مالك مقاطعها : بسنت خلاص مش وقته يلا نروح ونتكلم في البيت
بسمله : صح يلا
وبالفعل ذهبوا جميعا الي القصر
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
عند ريحان ورعد
ريحان :رعد طب فاهمني في ايه
رعد : مشكله في الشغل
ريحان :طب اهدى كل حاجه هتتحل ان شاء الله
رعد :ريحان انا هوديكي للقصر دلواقتي
ريحان :ماشي
وبالفعل ذهب الي القصر
ريحان :رعد هو الحراس كتروا ليه وكمان الي كانوا ماشيين ورانا كتروا هو في حاجه
رعد :لا يا حبيبتي مفيش انتِ بس متشغليش بالك انا هروح دلواقتي الشغل ماشي
ريحان :ماشي مع السلامه
رعد :سلام
وذهب وتركها
دخلت ريحان المنزل وذهبت مباشرة الي غرفتها لتصلي
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند نور
ناديه : نور فاكره طنط سعاد
نور : اه يا ماما فاكرها
ناديه : كلمتني وعايزه مدرسة انجليزي لابنها
نور : طب انا ممكن اشوفلها مدرسة
ناديه : بس المشكله انها مش معاها فلوس الدروس
نور : ربنا معاها
ناديه : طب ما تديله انتِ يا نور
نور :انا
ناديه : اه انت بسم الله ماشاء الله عليكِ كويسه في الانجليزي
نور : طيب كلميها وخليها تبعته
ناديه : ماشي يا بنتي ربنا يباركلك يا بنتي
نور : ربنا يخليكِ يا ماما
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند رعد في المكتب
رعد بغضب : سيف انت فين طب تعالى المكتب بسرعه
وبعد فتره قصيرة جدا وصل سيف
رعد :كنت فين
سيف :انا لسه راجع من السفر حالا كنت في مصر
رعد بغضب وزعيق : انا عارف انك كنت في زفت بس يا استاذ المفروض تتابع شغلك مش سيبه كده ايه الاهمال ده
سيف : اهدي يا رعد انا هحل المشكله دي
رعد : اتفضل واياك يا سيف تهمل شغلك مفهوم الصفقه تكون لينا
سيف :مفهوم
رعد :اسمع البوص جاي الاسبوع الى جاي ومايكل طبعا مش هيسيبه خصوصا بعد النمره الي عملناها فيه عايزك ترقبلهولي ماشي
سيف :البوص وده جاي هنا ليه
رعد بشرود : هنعرف
سيف بتعجب : ماشي
رعد :سيف ده اخر تحذير
سيف :خلاص يا رعد
رعد :طب يلا امشي
ذهب سيف وتبقي رعد
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
صل على محمد
♡♡♡♡♡♡♡♡
عند علياء وبلال
بعد عدة ساعات فاقت علياء من اغماقها
علياء : اه راسي بتوقعني
بلال :الف سلامة عليكِ يا حبيبتي
علياء : انت بتعمل ايه هنا ابعد عني
بلال :علياء اهدي انتِ تعبانه
علياء : ابعد عني انا مش عايزة اشوفك
بلال : ايه الى انتِ بتقوليه ده
علياء بصراخ : ابعد عني متقربليش انا عايزة امشي من هنا انا تعبت والله بعبت
بلال : طب اهدي هبعد بس اهدي انا عملتلك ايه
علياء :ايه عملت ايه قول معملتش ايه انت اهنتني وضربتني واغتصبتني وقطعت هدومي انت عذبتني انا بكرهك سامع بكرهك
بلال بصراخ: عليييياء انا ساكتلك علشان انتِ تعبانه بس والله لو سمعتك بتقولي الكلمه دي هضربك بجد
علياء:طبعا تعملها مانت عملتها قبل كده كتير
بلال اقترب منها وحاول
بلال : طب اهدي ده كان كابوس انا معملتكيش حاجه
علياء : ازاي ازاي يعني كان كابوس بقولك انا عشته انت عذبتني من اول حوازنا انا مكنتش بحلم انا هتجنن ازاي يعني كابوس بلال بالله عليك لو انت بتعمل كده علشان تجنني وتنتقم لاختك فارجوك ارحمني انا معملتش حاجه
بلال : حبيبتي ايه الكلام ده انا معذبتكيش طب هنتقم لاختي ليه هي حصلها حاجه
علياء : انا هتجنن بجد مش مصدقه انا بجد مش قادرة استحمل
بلال : حبيبتي اهدي طب انتِ عايزة ايه علشان تصدقِ
علياء : اشوف اختك
بلال : تمام يا ستي هجبهالك بكره ممكن بقي تهدي
علياء : خليك بعيد
بلال : حاضر انا هروح اجبلك الاكى
علياء : مش عايزة
بلال : حبيبتي الدكتور قال لازم تاكلي
علياء : انت جبت دكتور يكشف عليا
بلال : اكيد يا روحي
علياء بضياع :ماشي
بلال ذهب ليحضر الطعام لعلياء
علياء لنفسها : انا فعلا هتجنن ازاي كل ده حلم او محصلش انا عشته انا مش فاهمه حاجه طب لو بجد حلم
قلبها : يبقي كويس وبلال طلع حنين وشكله بيحبك وتعيشي حياتك معاه وتنسي الفات ده
عقلها : انت عبيط ولا اهبل انت فاهم انت بتقول ايه لا ده مش حلم وبلاى بيعمل كده علشان يجننك
قلبها : لا مش معقول ده كان خايف علينا هيعمل كده لا ده فعلا حلم
عقلها : لو حلم يا ذكي كنا افتكرنا الي حصل قبل ما ننام صح
قلبها : صح
عقلها : يبقي تدخ الدم وانت ساكت
قلبها : ماشي يا عم
عقلها : احنا نستنا لبكره ونشوف اخته دي موجوده ولا هو بيحاول يهدينا بس وكمان انا متأكد انه عايز يجننا
علياء : معرفش بكره نعرف بس المره دي انا فعلا مش هسمحله
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
صل على محمد
🌺🌺🌺🌺🌺
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
عند ريحان
في المطبخ
ريحان :انا خايفة علي رعد اوي
زينب: متخافيش عليه يا بنتي ربنا معاه
ريحان : هو كان متعصب ومشي علي طول
زينب : طب انتِ ممكن تكلميه وتطمنِ عليه
ريحان : طب انا هطلع استريح شويه ماشي
زينب : ماشي وانا هطلع اصحيكِ علي الغداء
ريحان : ان شاءالله
وذهبت ريحان الي غرفتها
وعندما وصلت الي غرفتها
ريحان لنفسها : اكلمه طب هقوله ايه ٠٠هطمن عليه انا مراته وكمان هو بيهتم بيا لازم انا كمان اهتم بيه
وبالفعل قامت ريحان بالاتصال برعد
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند بسنت
بسنت :انا عايزة افهم انت ايه الي عملته ده
ياسين :انتِ تخرصي خالص كلها يومين وهتكونِ مراتي وساعتها هعرفك ازاي تتكلمِ مع رجاله
بسنت :ولا هتعرف تعمل حاجه علشان انا معملتش اي حاجه غلط دكتوري وبسلم عليه اي الغلط في كده
ياسين :بسنت اسكتِ احسن لك انا ماسك نفسي بالعفيه
بسنت :انتوا كده رجاله همجيه بتتعملوا مع الامور بعصبيه وقرف انا زهقت منك اوف
ياسين اقترب منا وهمس لها
ياسين :بسنت ده اخر تحذير ليكي امشي من قدامي علشان انا هنسى انك خطبتي وبنت عمي
بسنت نظرت له وجدته غاضب جدا ومنظره مخيف فركضت سريعا الي غرفتها
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند رعد
رعد بالانجليزي: كده احنا متفقين علي كل حاجه الاجتماع خلص
ووقف بكل هدوء ووقار وذهب
السكرتيره : رعد بيه في اجتماع بكره مع الوفد الالماني
رعد بجديه :تمام في اي حاجه تاني
السكرتيره : رعد بيه صفقة الادوات ا
رعد مقاطعهابحده :اي حاجه تخص الصفقة دي توديها عند سيف بيه مفهوم
السكرتيره:مفهوم يا فندم
رعد :هاتيلي كل حاجه المعلومات عن الوفد بتاع بكره
السكرتيره:تمام يا فندم
وذهب رعد الي مكتبه وجد هاتفه يرن
رعد : الو ريحان حبيبتي في حاجه
ريحان :وعليكم السلام يارعد لا مفيش حاجه بس كنت عايزة اطمن عليك انت كويس
رعد :انا كويس يا حبيبتي ورحي وقلبي ايه ده انتِ خايفه عليا
ريحان بخجل :ااه يعني مش انت جوزي و
رعد :و ايه
ريحان :وابن عمي
رعد :والله ماشي مسيرك تقوليها
ريحان :هو انت هتتأخر
رعد :اه علشان عندي شغل كتير
ريحان :ماشي ربنا معاك سلام
رعد :سلام ياقلب وروح رعد
واغلق رعد مع ريحان وهو يبتسم لانه احس بخوفها عليه هذا يعني انها ستقع في حبه
هل حقا ستقع الملاك في حب الشيطان
والسلام عليكم ورحمةالله وبركاته 💖
الحلقة السادسة والسابع عشر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 💖
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد 🌺
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
في الليل
عند ريحان
ريحان لنفسها: ايه يارعد التأخير ده كله طب اتصل اشوف اتأخر ليه لا اكيد يعني عنده شغل مش عايزة اشغله طب خلاص انا هقعد اقراء قران لحد لما يجي
وبالفعل جلست ريحان تقراء في كتاب الله
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
صل علي النبي
🌺🌺🌺🌺🌺
عند كريمه ومحمد
كريمه : محمد انا قلقانه علي علياء
محمد :قلقانه ليه
كريمه :مش عارفه حاسه انها مش كويسة
محمد :احنا مش كنا لسه عندها وكانت كويسةقلقانة ليه بقى
كريمه :لا انا حاسه انها مش كويسة احنا نروحلها بكره
محمد :انت ناسيه كتب كتاب بنتك
كريمه :كتب الكتاب بعد بكره طب انا عندي فكره احنا نكلمها ونخليها تيجي هي وبلال ويباتوا معانا يجوا بكره علي الغداء
محمد :فكره حلوه وممكن نشوف رعد وريحان هي اكيد تنزل علشان بسنت
كريمه :خلاص انا هروح اكلم جهاد واقولها علي الفكره دي
محمد :ماشي وانا هروح اقول لبابا
وذهبت كريمه عند جهاد
ومحمد عند الجد
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
صل على محمد
🌺🌺🌺🌺🌺
عند الجد
سليمان :تمام يا ولدي اعمل الي انت عاوزه
ياسين :انا برضوا كلمت عمي محمد واستأذن منه
سليمان : طب وبسنت يا ولدي
ياسين : لا يا جدي انا هعملهلها مفاجأة
سليمان : ربنا يسعدكم يا بني
ياسين : يارب عن اذنك يا جدي
سليمان : اتفضل يا ولدي
وفي لحظةخروج ياسين دخل محمد
ياسين :عمي انا قولت لجدي وهو وافق
محمد :طيب يا ياسين ربنا معاك
ياسين :طب انا هطلع علشان تعبان وعايز استريح
محمد :ماشي
سليمان :تعالى يا محمد في ايه
محمد :بابا كنت عايز اقولك حاجه
سليمان :حاجه ايه يا بني قول
محمد : بقول يعني لو بكره نتصل ببلال وعلياء ونعزمهم علي الغداء ويباتوا معانا لتاني يوم علشان كتب الكتاب وكمان نتصل برعد وريحان
سليمان :فكره حلوة يا بني بس الاول نشوفهم لو يقدروا يجوا علشان متنساش انهم عرسان جدد وكمان كل واحد واشغاله
محمد :ان شاء الله يوافقوا بس المشكله في رعد حتي لو نزل مصى مش هيوافق يبات هنا
سليمان :طالع لابوه مش بيحب التجمعات ولا الناس الكتير بيحب الهدوء
محمد :علشان كده لما نزل مرضيش يقعد هنا
سليمان: ايوه
وفي هذه اللحظة دخل عماد
عماد :ايه ده تجمع في ايه
محمد :مفيش كنت بقول لبابا ان وقاله
عماد :انا كلمت رعد وقالي انه هينزل بكره
سليمان :وانت يا محمد كلم بلال وشوفو
محمد : خلاص ماشي ولما يجوا نقولهم علي المبيات
عماد : ان شاء الله
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
صل على محمد
🌺🌺🌺🌺🌺
عند علياء وبلال
بلال :علياء حبيبتي عاملة ايه دلواقتي
علياء :ملكش دعوة بيا
بلال : علييياء انا جوزك احترميني
علياء :انا لحد دلواقتي مش مصدقاك فالو سمحت اطلع بره الاوضه
بلال : تمام انا طالع بس متاخديش علي ده كتير وحسني كلامك معايا
وذهب وهو غاضب واغلق الباب بقوة
علياء لنفسها :طب لو طلع كل ده حلم بس حلم ازاي ده واقع انا شوفته انا بجد مش فاهمه حاجه انا هتجنن بس علي العموم بكره هعرف الحمد لله ان انا اعرف شكل اخته شوفت صورة تجمعه معاها بس كده بكره هكتشف انك بتعمل كل ده علشان تجنني بس والله مش هسمحلك
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
صل على محمد
🌺🌺🌺🌺🌺
عند بلال
في الهاتف
بلال :السلام عليكم
جميلة (والدة بلال): وعليكم السلام يا بني عامل ايه ومراتك عاملة ايه
بلال : الحمد لله وكويسين يا ماما وانتِ عاملة ايه
جميلة الحمد لله يا بني بلال حبيبي انت كويس
بلال : اه يا امي كويس اهم حاجة صحتك انتِ كويسة والبت المفعوصه عاملة ايه
جميلة : المجنونة كويسة
بلال : ماما انتوا هتنزلوا بكره امتي
جميلة : الصبح كده قبل ما نوصل هنبلغك وكمان خالتك نازله معانا علشان تبركلك بنفسها
بلال : ماشي يا ماما تنورنا بس مش انتِ كنتِ مسفره لخالتي علشان هي تعبانه هي عاملة ايه دلواقتي وازاي هتنزل
جميلة :ايوه يا حبيبي بس هي باقت كويسة واصرت انها تبركلك بنفسها
بلال :ماشي ياماما
جميلة :يلا يا حبيبي عايز حاجة
بلال :لا يا امي سلام
جميلة :سلام
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
صل علي النبي
🌺🌺🌺🌺🌺
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
عند ريحان
ريحان :صدق الله العظيم
في هذه اللحظة وصل رعد
رعد :ربنا بثبتك
ريحان بابتسامه : ويهديك يارب
بس انت اتأخرت اوي
رعد : شغل يا حبيبتي وكمان حصل مشكلة
ريحان بحنان :طب خش خد دش عقبال محضرلك الاكل ونقعد ناكل مع بعض علشان انا جعانة ومكلتش من الصبح ونقعد نتكلم وتحكيلي اي هي المشكلة ونحلها مع بعض ممكن
رعد بفرحه :طبعا ممكن يا اجمل واحن زوجة في الدنيا
وقام بتقبيل يديها ثم ذهب الي الحمام
وفي طريقه
رعد :بس انتِ لازم تتعاقبي علي قلة اكلك
ريحان :انا كنت مستنياك
رعد :مليش دعوة
ودخل الي الحمام وذهبت ريحان ايضا لتجلب الطعام وهي تتحدث بهمس عن تصرفات زوجها ومعاقبته لها
وبعد فترة اجتمعوا علي الطعام
رعد :قبل ما ناكل لازم اقولك العقاب
ريحان :نعم رعد انا ستناتك مش اكتر اتعاقب ليه
رعد :حبيبتي لازم تهتمي بصحتك واكلك وانتِ اهملتيهم فعلشان كده لازم تتعقبي وانا خلاص عرفت هعقبك ازاي
ريحانبقلة حيله :ازاي
رعد :اكليني
ريحان :نعم
رعد :عايز أكل من ايد مراتي حبيبتي فيها حاجه
ريحان بخجل :انت عارف ان انا هتكسف ومش هاقدر
رعد :ده عقاب يلا
ريحان واصبح وجهها مثل الفراولة
رعد :يلا يا فرولتي
ريحان :وانا كمان هعقبك
رعد :ليه يا فراولتي
ريحان :علشان انت اتأخرت ومتصلتش بيا تطمني
رعد :ماشي يا ستي عندك حق
ريحان :انا بقي هقولك عقابي بعد الاكل
رعد :ماشي يلا
وبالفعل بدأت ريحان بإطعام رعد بيديها في خجل ورعد كان اكثر من مستمتع
رعد :شبعت يا فراولتي يلا دوري هأكلك
ريحان :لا شكرا انا هاكل لواحد
رعد :ليه يا قلبي هساعدك
ريحان :رعد لو سمحت متكسفنيش
رعد :خلاص يا فراولتي هقوم انا اغسل ايدي
وبالفعل ذهب رعد لغسل يديه
وبعد فترة انتهت ريحان من الطعام وحملته الي المطبخ بينما رعد ينتظرها في الغرفة
ودخلت ريحان وجلست امامه
ريحان : احم العقاب
رعد :اي هو
ريحان :رعد عايزاك تقرأ القران معايا
رعد :
ريحان :رعد لو سمحت
رعد :ريحان مش هقدر
ريحان :ليه بتقول كده
رعد :ريحان الكلام خلص انا مش هعمل كده
ريحان :رعد انت بتقول ايه طب انت مش بتعرف تقرأ القران انا مستعدة اعلمك بس لو سمحت حاول
رعد :ريحان لو مش هتقولي حاجه تاني غير ده يبقى يلا ننام
ريحان :رعد انت وعدتني
رعد :وهوفي بوعدي بس مش كده انا هرجع بنفسي للطريق ده بس محتاج وقت
ريحان:خايفة لما يجي الوقت ده هيكون فات الأوان
رعد :متخافيش مش هيفوت بس انتِ سيبيني وانا هرجع لوحدي وساعتها اوعدك هنروح البلد الي نفسك تزوريها
ريحان :السعوديةو نزور بيت ربنا
رعد :ايوه بس اصبري اتفقنا بس من هنا لحد لما الوقت ده يجي متضغطيش عليا ماشي
ريحان :حاضر انا كنت بس عايزة اساعدك بس خلاص ممكن اقول عقاب تاني
رعد :طبعا اتفضلي
ريحان :عايزة توديني اشتري كتب
رعد :طب بكره هوديكي
ريحان : ماشي
رعد : ينفع ننام بقي
ريحان : لاء احنا لسه محليناش المشكله
رعد : ريحان بجد انا عايز انام وكمان المشكله اتحلت يا حبيبتي ومتنسيش ان بكره عندنا سفر
ريحان : طب الحمد لله انها اتحلت خلاص يلا
وذهبا الي النوم
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
صل علي النبي
🌺🌺🌺🌺🌺
في صباح اليوم التالي
عند بسنت
بسملة دخلت عليها
بسملهبصراخ:بسنت انتِ بتستهبلي صح كل ده لسه نايمه
بسنت :
بسملة :بسنت قومي يلا يا كسوله كل ده نوم قومي يلا علشان التجهيزات
بسنت بنعاس :هي الساعة كام
بسملة :قومي الساعة سابعة
بسنت :ولما هي الساعة سابعة جايه تصحيني ليه وعاملة الهيصه دي كلها
بس كويس علشان الحق اروح الجامعة
بسملة : تروحِ ايه يا ختي انتِ هبله ولا ايه انتِ بكره كتب كتابك
بسنت : طب اعمل ايه وكمان اديكي قولتيها بكره اوعي كده بقي
وذهبت الي الحمام وتركت بسملة في صدمتها
وبعد فترة خرجت وارتدت ملابسها وذهبت الي الجامعة
في الجامعة
بسملة :مش مصدقة انك خليتينا نروح الجامعة وبكره كتب كتابك
بسنت :اسكتي بقي علشان وامشي احنا علينا دكتور حسام ولازم اعتذله علي الي اخوكي عمله
بسملة :ماشي يا ختي بصي مش دي نورهان
بسنت :اه اندهلها تقعد جنبنا
(نورهان بنت جميلة اكبر من بسنت وبسملة بسنة وهي ترتدي الحجاب وذات خلق ولكن هي لا تحب الاحتفالات هي هادئة وغير اجتماعية لذلك لا تتحدث لاي شخص في الجامعة غير القليل)
وبعد قليل دخل الدكتور
الدكتور : السلام عليكم انا هكون بدل الدكتور حسام علشان الدكتور حسام راح جامعه تانيه انا الدكتور نبيل
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
صل علي النبي
🌺🌺🌺🌺🌺
مختمره بين يدي شيطان
الحلقه الثانيه عشر حتي الحلقه التاسعة عشر
بقلم ايمان عكاشه
عند بلال وعلياء
بلال :صباح الخير
علياء :
ذهبت من امامه بدون كلمه
بلال :استغفر الله العظيم انا هروح اجيب ماما واختي وكمان خالتي جاية معاهم اياك يا علياء تكلميهم بالطريقة دي
علياءببرود :ماشي
وذهب
علياء : بس اعرف انه مش حلم وهروح عند بابا وهخلي يطلقني والمرادي مش هخاف ويقول الي يقوله بقي
وبعد فترة عاد ومعه امه واخته وخالته
بلال :اتفضلي يا ماما
جميلة :السلام عليكم ازيك يا حبيبتي عاملة ايه
علياء : وعليكم السلام انا الحمد لله كويسة حضرتك عاملة ايه
جميلة :انا كويسة الحمد لله معلش يا بنتي مجتلكيش من ساعة الفرح علشان كنت عند اختي ابتسام اصلها كانت تعبانه شوية
علياء :لا ولا يهم حضرتك المهم هي عاملة ايه
جميلة :كويسة الحمد لله دي كمان اصرت انها تيجي معايا اعرفك ابتسام اختي
ابتسام (خالت بلال): ازيك يا بنتي عاملة ايه
علياء :الحمد لله وحضرتك عاملة ايه
ابتسام :انا الحمد لله بخير بس مقدرتش احضر فرحكم علشان كنت تعبانة
علياء :ولا يهم حضرتك المهم ان حضرتك بخير
ابتسام :انتِ عسولة اوي تعالي في حضني
وبالفعل قامت ابتسام باحتضان علياء
بلال :علياء اعرفك باختي ٠٠٠
وكانت الصدمة
٠٠٠يتبع
توقعاتكم هل اخت بلال هي من رأتها علياء في الصورة ؟
هل رعد سيتغير؟
رأيكم في الحلقة
وتصويتكم بيعطيني الحماس ان انا اكتب اكثر فإذا تريدون الحلقه اطول مثل هذه اضغطوا علي النجم الصغير
الحلقه السابعة عشر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ❤
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند رعد وريحان
ريحان : رعد رعد اصحى يلا
رعد بنعاس : نعم
ريحان :اصحى يلا يارعد مش هتروح الشغل
رعد بنعاس:لا
ريحان :طب قوم علشان السفر
رعد :هنسافربالليل
ريحان : طب قوم علشان تفطر
رعد : مش جعان سيبيني انام بقى
ريحان ذهبت وتركت رعد ينام
وذهبت الي الاسفل
ريحان :صباح الخير
زينب :صباح النور والورد
ريحان بابتسامه :داده هو انتوا عملتوا الفطار
زينب :دقايق والفطار هيكون جاهز
ريحان :لا خلاص انا هعملوا
زينب بخوف :لا يابنتي مينفعش
ريحان :ليه بس يا داده
زينب : يا بنتي رعد بيه يبهدلنا
ريحان :متخفيش انا هقوله ان انا الي طلبت كده
زينب :بس
ريحان مقاطعه :مبسش انا هقوله ان انا الي طلبت يلا بقى وريني الادوات علشان اعمل الفطار
زينب باستسلام :ماشي يلا
وذهبا الي المطبخ وقامت ريحان باعداد الفطور تحت نظرات الخدم الخائفة من رب عملهم والمندهشه من مهارتها في اعداد الطعام
ريحان :بس كده خلصت حلو صح
ثم نظرت وجدتهم حول نظرات خوف واستغراب
ريحان :مالكم بتبصولوا كده ليه
جاءها صوته
رعد بغضب :علشان خايفين مني
ريحان بخضه :رعد انت صحيت
رعد : ايوه انتِ واقفة بتعملي ايه هنا وانتوا ازاي تسيبوا الهانم تعمل الفطار
ريحان : انا الي طلبت ان انا الي اعمله هما مالهومش ذنب
رعد : انتِ ليه
ريحان : كده انا عايزه اعملك الفطار بإيدي
رعد اقترب منها وحاوط وجهها بيده
رعد: طب ليه يا حبيبة قلبي تتعبِ نفسك الخدم كانوا هيعملوه
ريحان : انا عايزاك تأكله من إيدي
رعد :ماشي يا حبيبتي
واقترب ليقبلها في وجنتها
ريحان وهي تبتعد :رعد الخدم موجودين
رعد :اطلعوا بره
وبالفعل خرج جميع الخدم
ريحان :انت ايه الي انت عملتوا ده
رعد :عملت ايه قولتِ الخدم وخرجتهم بره
ريحان :رعد انت خلاص ممكن تطبع علشان اطلع الاكل
رعد :طب صبحِ عليا الاول
ريحان :ايه
قام رعد بتقبيلها في وجنتها
رعد :انا صبحت عليكِ دورك
ريحان بكسوف : رعد احنا في المطبخ
رعد :وفيها ايه يلا
وبالفعل قامت ريحان بتقبيله في وجنته بسرعة وذهبت لتحضير الاطباق
رعد بابتسامه : ريحان تعالي هوديكي مكان جميل نفطر فيه
ريحان : بجد ماشي
رعد : تعالي وانا هخلي زينب تكمل تحضيره
ريحان :لا انا عايزة اعمل كل حاجة في الفطار وهحطه في سله
رعد : بس ليه الاهتمام ده انهارده
ريحان : طبعا مش جوزي
رعد : ماشي يا ستي
وبعد فترة قصيره انهت ريحان التحضير
تحت نظرات رعد المراقبه
ريحان :هطلع البس بسرعة
رعد :لاء المكان في القصر
ريحان :طب ليه خلتني احط الفطار في سله
رعد :كده بس تعالي
ريحان :ماشي
وذهبت معه الي الحديقه التي كانت خاليه من اي حارس
ريحان : الله هنفطر في الجنينة
رعد : تعالي
وسحبها من يديه
الي مكان خلف القصر وقام رعد بالضغط علي ازرار معينه وانفتح الباب
ريحان : الله جنينه سريه
رعد سحبها من يدها ويده الاخري بها سلة الطعام ودخلا الي الجنينة السريه
ريحان : الله بجد الله ايه الجمال ده الجنينه دي جميله اوي
رعد : عجبتك
ريحان : اوي دي جميلة اوي
وكانت الحديقه في غاية الحمال كانت مليئة بالازهار جميع الالوان وازهار نادرة جدا وبها نافورة في الوسط وكانت حقا رائعة
جلس كل من رعد وريحان وهما يتناولا الطعام في جو ملئ بالحب والضحك والسعاده
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صل علي النبي
🌺🌺🌺🌺🌺
عند الجامعة
وبعد انتهاء محاضرت البنات
بسنت :انا مش مصدقه الي ياسين عمله
بسمله :عمل ايه
بسنت :والله مش عارفة عمل ايه
بسمله :خلاص بس اش عرفك انه هو ممكن الدكتور اتنقل بمزاجه
بسنت :بسمله انتِ عارفة ان هو الي عمل كده بس ازاي وليه انا مش فاهمه
نورهان :انا مش فاهمة اي حاجه
بسنت :تعالوا معايا هروح اسأل الدكتور الجديد يمكن يعرف حاجه عقبال ما اروح لاخوكي اعرف عمل كده ليه
نورهان :لا روحوا انتوا وانا همشي
بسمله :تعالي يا نورهان بقى مش هنتأخر
نورهان :ماشي
بسنت :صحيح انتِ هتيجي كتب كتابي صح
نورهان :مانتِ عارفة مش بحب التجمعات وكده
بسنت :مش هقبل اي اعزار
نورهان :بس
بسمله :خلاص بقى يا نورهان علشان بسنت متزعلش
نورهان باستسلام :ماشي
وذهبوا الي الدكتور نبيل
بسنت :السلام عليكم
نبيل :وعليكم السلام
بسنت :ممكن اسأل حضرتك عن الدكتور حسام
نبيل باستغراب :دكتور حسام
بسنت : ايوه حضرتك ممكن اعرف هو ازاي اتنقل وكمان ليه
نبيل : نعم وانتِ مالك
بسملة : حضرتك هي بس كانت بتفهم من شرح دكتور حسام علشان كده كانت بتسأل عليه
نبيل : دي امور متخصكوش وكمان انا هحاول ابسطلكم المعلومة
نورهان :اصل حضرتك بسنت شاكه ان ياسين خطبها هو الي نقل دكتور حسام
بسنت بسرعة:بس لاانتِ بتقولي ايه
بسمله :شكرا يا دكتور عن اذنك
وذهبوا من امام الدكتور
بسنت :يعني انتِ يا نور هان ساكته ويوم ماتتكلمي تقولي كده
نورهان :مش دي الحقيقه
اوقفهم منادات نبيل
نبيل بضحك : اولا دكتور حسام اتنقل بنائن علي طلبه علشان غير محل ساكنه مش علشان خطيبك
بسنت : شكرا لحضرتك يا دكتور عن اذنك
وذهبوا البنات الي منازلهم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صل على محمد
🌺🌺🌺🌺🌺
عند بلال وعلياء
بلال :علياء اعرفك باختي جودي
علياء بصدمة :اههللا
جودي بمرح :مالك مصدومة كده ليه عارفة ان انا الي احلي بكتير بس مش للدرجادي
جميلة : بس يابت بطلي غرور
ابتسام :ههه معلش يا بنتي هي جودي علي طول كده
فاقت علياء من شرودها
بلال :حبيبتي قولِ للخدامة تحضر الفطار
علياء بضياع :ماشي
وذهبت من امامهم وهي في حالة صدمة
بلال :تعالوا اوريكوا اوضكم
جميلة :لا يا حبيبي انا هقعد في بيت ابوك وخالتك معايا علشان انا طبعا مش هسيبها تقعد هناك لوحدها تاني والبت المعوصه
بلال :لا طبعا ايه الي انتِ باقوليه ده يا ماما
جميلة :بلال لو سمحت سبني اعمل الي يريحني احنا هنفطر ونمشي علشان نستريح من السفر
بلال :ماما نتعمليش كده انتوا هتقعدوا هنا والفيلا فيها اوض كتير
جميلة :حبيبي انت مش لما اتخرجت قولت سيبوني براحتي ومردتش تشتغل في شركات ابوك واشتغلت من الاول واهو قربت تعمل شركه وبتدير شركات ابوك من بعيد بس وانا سبتك براحتك سبني دلواقتي براحتي
بلال :ايه الي دخل ده في ده ماما انتِ هتقعدي هنا وده اخر كلام عندي
جميلة :طب يا بني انت عريس جديد مينفعش وكمان انت عارف انا مش بستريح غير في بيت المرحوم ابوك
بلال : الله يرحمه تمام يا امي الي يريحك
وبعد فترة
علياء بهدوء : الفطار جاهز
بلال :طب يلا نفطر
ابتسام :مالك يا علياء يا حبيبتي
علياء :مفيش حاجة اتفضلي حضرتك
جميلة :طب اقعدي افطري معانا
علياء :حاضر
وجلست وبعد فترة من هزار جودي وهم يتناولون الطعام انتهوا وذهب كل من جميلة وابتسام وجودي بعد ان فشل بلال في اقناعهم بالجلوس للغداء
علياء :
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صل علي النبي
🌺🌺🌺🌺🌺
عند نور
نور :فهمت يا حبيبي
عمر :ايوه يا ميس نور فهمت
نور :ميس طب يلا ياحبيبي علشان متتأخرش علي مامتك
عمر :ماشي يا ميس شكرا سلام
نور :سلام
وبعد ان ذهب
نادية :نور حبيبتي عايزة اقولك حاجة
نور :نعم يا ماما اتفضلي
نادية :حبيبتي في واحد اتقدملك
نور :
الحلقة الثامنة والتاسعة عشر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ❤
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند رعد وريحان
ريحان : رعد
رعد : قلب وروح رعد
ريحان : انا معرفش اي حاجة عنك انت عارف كل حاجه عني بس انا لا
رعد :عايزة تعرفي ايه
ريحان :كل حاجه عايزةاعرف كل حاجة عنك
رعد :ريحان يلا علشان انا عندي مشوار
ريحان :رعد لو سمحت متهربش مني
رعد :اهرب ايه ريحان حبيبتي انا هقولك كل حاجه في وقتها ماشي
ريحان :هو الوقت ده مش عايز يجي كل حاجه تقولي في وقتها
رعد :يلا علشان متأخرش
وذهب وهي خلفه
خرج من الحديقه وذهب الي القصر ارتدي ملابسه وخرج
ريحان :ربنا يهديك يا رعد
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل على محمد
🌸🌸🌸🌸🌸
عند نور
نادية :نور في عريس متقدملك
نور :ماما لو سمحتي انا مش عايزة اقابل حد الفترة دي
نادية :ليه بس يا بنتي
نور :كده يا ماما انا حكتلك علي اللي امجد عمله وبجد تعبت من الموضوع ده
نادية :يا بن
نور :ماما بجد مش قادرة انا هروح عند خالي عن اذنك
وذهبت نور عند خالها
سيد :نور حبيبتي عاملة ايه
نور :انا كويسة الحمد لله
سيد :طب الحمد لله
نور :عامل ايه انت يا خالو
سيد :انا بخير يا بنتي
نوال مرات سيد :طب ومرات خالو مفيش عاملة ايه
نور :لا طبعا ده انتِ الي في القلب
سيد :ماشي يا ختي انا هسبكم ترغوا ونزل المسجد شويه وهرجع متمشيش يا نور هتتغدي معانا
نور :لا غداء ايه وماما مينفعش اسبها
سيد :مانا هجبها معايا وانا جاي
نور :خلاص ماشي
وذهب سيد وتبقت نور ونوال
نوال :مادام جايه الصبح كده يبقي في حاجة في ايه
نور :دايما قفشاني
نوال :تعالي نعمل حاجة نشربها واحكيلي
نور :اشطا يلا
وذهبا الي المطبخ
نوال :يلا احكي
نور :***
حكت ماحصل معهاو سيف
نوال :طب انتِ هتعملي ايه
نور :مش عارفة
نوال :استنيه
نور :خايفة
نوال :حبيبتي لو واحد هيتغير علشانك يبقى هيحطك في قلبه قبل عينيه
نور :ربنا يسهل
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
عند علياء وبلال
علياء :بلال هي دي اختك
بلال :ايوه
علياء :طب ازاي اختك في المستشفي
بلال :بقولك ايه بقى بطلي شغل جنان اختي واهي زي القردة قدامك كل حاجة بتقوليها بتكون مش موجوده
علياء ببكاء : انا مش فاهمة حاجة انا تعبت بجد
اقترب منها بلال و
بلال :اهدي يا حبيبتي خلاص انسي الي فات علشان ده محصلش اهدي
علياء :انا خايفة اوي وتعبانة هو انا مجنونة
بلال :لا يا قلبي مش مجنونة بس اهدي تعالي معايا
وقام بلال بأخذ علياء الي السرير
بلال :استريحِ انتِ علشان شكلك تعبانة
علياء :طب متسبنيش انا خايفة
بلال :حاضر انا جبك اهو
وجلس بجانبها حتي نامت فهي لم تنم من ليلة امس
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
في قصر الباسل
عند بسنت
بسنت :ماما هو ياسين فين
كريمه :في مكتبه يا حبيبتي
ذهبت بسنت الي المكتب
ودخلت باندفاع
بسنت : انت ازاي تعمل كده
ياسين ببرود :في حاجة اسمها بابا
بسنت :ياسين متبقاش بارد ورد عليا ازاي تعمل كده
ياسين: عملت ايه
بسنت :والله متعرفش نقلت الدكتور حسام
ياسين :متجبيش اسم الحيوان ده علي لسانك تاني انتِ فاهمة
بسنت :لا مش فاهمة ودكتور حسام انا متأكدة انك الي نقلته
ياسين اقترب منها ونظر لها بغضب
ياسين بغضب : بسنت
بسنت : رجعه زي مانقلته
ياسين : انتِ غبية ده كلب فلوس اول مالقي جامعة هتديلوا فلوس اكتر نقل
بسنت :يعني انت
ياسين :اول واخر مره هبررلك حاجة واياك تجيبي سيرة اي راجل علي لسانك مفهوم
بسنت بخوف :مفهوم
وذهبت سريعا من امامه وخرجت من المكتب بخوف من غضبه
كريمه :في ايه يا بت مالك
بسنت :مفيش انا هروح اغير
كريمه :ماشي يا بنتي
وبالفعل ذهبت بسنت الي غرفتها
وفي هذه اللحظة وصلت جهاد
جهاد :كريمه اتصلي بعلياء خليها تيجي بادري
كريمة :هي هتيجي بالليل علشان بلال قال لمحمد ان مامته واخته جايين انهاردة من السفر
جهاد :ماشي وانا اتصلت بريحان قالتلي هيجو بالليل علشان شغل رعد
كريمه : طب يلا احنا نشوف الترتيبات
جهاد :يلا
وبالفعل ذهب كل من جهاد وكريمه لترتيب القصر لكتب كتاب بسنت وياسين
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸
عند ريحان
ريحان : داده لو سمحتي جهزي شنطي انا ورعد علشان هنسافر انهاردة
زينب : حبيبتي مانا عارفة رعد بيه قالي
ريحان :خلاص ماشي وانا هساعدك
زينب :لا يا حبيبتي انا عملتهم خلاص
ريحان :ماشي
وذهبت ريحان الي غرفتها وكانت متحيره تريد ان تتصل برعد وخصوصا ان العصر قد آذن واقتربت صلاة المغرب ويجب ان يأتي الي القصر ليسافروا
ولكنها قررت عدم الاتصال لكي لا تزعجه فهي متأكده انه لن يتأخر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي محمد
🌸🌸🌸🌸
عند رعد
رعد :سيف انا هسافر انهاردة الشركة وكل حاجة تديرها عقبال مارجع ماشي
سيف :ليه هو انا مش هسافر معاك
رعد :اكيد لاء وكمان عايز تسافر ليه علشان تقابلها صح
سيف :انت بترقبني ولا ايه
رعد :علي الاساس مش عارف ويا تري هتكسب التحدي ولا
سيف : رعد انا
رعد :انت ايه تفتكر هي لو عرفت انت بتشتغل ايه هتعمل ايه ها
سيف :وانت لو مراتك عرفت انت ايه هتعمل ايه
رعد : سيف
سيف :ايه مش عارف انا هقولك هتطلب الطلاق
رعد :مستحيل مش ممكن تبعد عني
سيف : رعد ده أكيد علشان انت خبيت عليها انا هنزل معاك وهقول لملاكي كل حاجة علشان تكون عارفة مش هعمل زيك
رعد بغضب : اخرس ريحان عمرها ماهتسبني ماشي عمرها
وتركه وذهب وهو في قمة غضبه
وذهب الي القصر بالتحديد الي غرفته التي تمكث بها ريحان
رعد : ريحان
ريحان :رعد في ايه مالك
رعد اقترب منها وامسكها من ذراعها بقوة وقربها اليه
رعد :ريحان اياكِ تبعدِ عني اياكِ حتي لو عرفتِ اي حاجة عني اياكِ فاهمة انا مش عايزك تشوفي الوش التاني
ريحان :رعد اه في ايه وسيب ايدي متوجعني
رعد بصراخ:انطقي فاهمة
ريحان ببكاء :حاضر حاضر بس سيب ايدي
رعد ترك يدها ونظر لها وهو يخرج هواء من فمه بغضب ومسك شعره
ثم اقترب منها وقام بتهدئتها وهو يمسح دموعها التي ملئت وجنتيها
رعد :خلاص اهدي مش بحب اشوف دموعك
ريحان ببكاء :هو فيه ايه
رعد :مفيش حاجة بس اياكِ تسيبيني ماشي
ريحان :انا مقدرش اسيبك
رعد :ايه
ريحان :مفيش احضرلك الحمام
رعد :فراولتي متهربيش
ريحان : انا هروح اشوف الحمام
وذهبت سريعا من امامه
رعد :عمري ماهسمحلك يا ريحان انك تسيبيني في يوم من الايام عمري
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي محمد
🌸🌸🌸🌸🌸
في الليل
عند علياء وبلال
علياء استيقظت من نومها وجدت نفسها نائمة بجانب بلال وهو يحتضنها بكل حنان
علياء : يا تري كل ده حلم لا اقصد كابوس دي فعلا اخته بس مش مكسورة دي عمرها ماتكون واحدة بتتعالج من حالة اغتصاب يعني مفيش حاجة في اخته يبقي هو مكنش بينتقم طب هو ايه الي حصلي انا مش فاهمة حاجة
كانت تتحدث لنفسها ووجدت دموعها تهبط علي وجنتها مثل الشلال في صمت وتحول هذا الصمت الي انين صغير وكبر واصبح شهقات مسموعة حتي انها ايقظت بلال من نومه
بلال :علياء حبيبتي بتعيطي ليه اهدي
علياء :هو انا مجنونة انا مش عارفة ايه الي حصلي انا مش مجنونة صح قولي انا مش مجنونة
كانت تتحدث وهي تشهق بين كل كلمة
بلال اقترب منها واحاط وجهها بيده
بلال :لا يا حبيبتي انتِ مش مجنونة انتِ بس اعصابك تعبانة شوية مش اكتر اهدي كده وانسي الي فات وانا معاكِ مش هسيبك ماشي
علياء هزت رأسها لفوق وتحت بمعني موافقة
بلال قام بمسح دموعها بيده وربط علي وجنتيها
بلال :يلا يا حبيبتي قومي خدي دش عقبال ما اعملك اكل علشان انا مشيت الخدم
علياء:ليه
بلال :علشان عملك مفاجأة
علياء :بجد
بلال :اه قومي يا حبيبتي يلا
علياء :ماشي
وبالفعل ذهبت علياء الي الحمام وبعد فترة من الزمن خرجت وجدت فستان علي السرير وعليها ورقة
علياء : ايه ده
واقتربت منه ورفعته وآه من جماله ليس له مثيل كان فستان في قمة البساطة والجمال كان لونه ازرق فاتح وكان مثل فستان سندريلا
علياء :الله ده جميل اوي ايه ده في ورقة
واخذت الورقة وقرأت ما فيها وهي تبتسم بسعادة
علياء :سندريلتي البسي الفستان ده اميرك منتظرك في الجنينة
وبالفعل ارتدته ووضعت بعض من مساحق التجميل وقامت برفع شعرها في تسريحه بسيط وغاية في الجمال والرقة ثم وقفت امام المرآه
علياء :خلاص يا علياء اهدي وانسي اللي فات انا هبداء من جديد خلاص اللي فات ده كله كان كابوس تمام كان كابوس
وهبطت الي الاسفل بخطوات بطيئة وهي تتجه الي الحديقة التي بالطبع كانت خاليه من الحراس او اي شخص ووجدت الحديقة مزينة بشكل رومانسي جميل يخطف الانفاس ووجدته واقف امامها وهو يرتدي بدلة وكان في غاية الوسامة
بلال : ايه رأيك في المكان اميرتي
علياء : جميل اوي
بلال :علياء انا عايزك تنسي الكابوس دع ونبتدي حياتنا من غير كوابيس ماشي
علياء : ماشي
وقام بسحبها الي طاولة بها عشاء رومانسي وقضوا وقت جميل بين هذا الجو الرومانسي وفي هذا الوقت نسيت علياء كل شئ وابتسمت بسعادة علي هذا الجو حسنا هي سعدت انه كان كابوس وفرحت ان زوجها حنون عليها وقررت ان تكون جزء من هذه السعادة
ولكن هل السعادة ستدوم ام للقدر كلمة اخري
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
عند القصر
سليمان :محمد عماد اتصلوا بالولاد شوفوهم فين
عماد :انا كلمت رعد الصبح وهو قالي انهم هينزلوا بالليل يعني شوية كده زمانهم علي وصول
سليمان :طب وانت يا محمد
محمد :بلال كلمته بس هكلمه تاني اهو
وذهب بعيد عنهم ليهاتف بلال
وبعد قليل عاد
محمد :بلال جاي هو وعلياء دلواقتي
سليمان :تمام انا كلم رعد دلواقتي اشوفهم فين
عماد :ماشي
وبعد نصف ساعة وصل كل من علياء وبلال
علياء :ماما بابا وحشتوني اوي
وقامت باحتضانهم وهي تبكي
وبالطبع كانت كريمه تبكي ايضا وبعد ذلك انتقلت الي جدها حضنته بشده وسلمت علي باقي العائلة
وقام بلال ايضا بالسلام علي العائلة
سليمان :علياء حبيبتي عاملة ايه في حياتك
حسنا علياء تذكرت كل ما حدث معها من امور سيئة واشياء لا تتحملها ولكنها لم ترد ان تقول شئ خصوصا بعد مساندة بلال لها نظرت الي بلال وهي تبتسم
علياء :كويسة يا جدي
بسنت :علياء حبيبتي وحشتيني انتِ زي مايكون نسيتِ ان عندك اخت
علياء :لا طبعا يا حبيبتي وانا اقدر تعالي في حضن اختك يا قلب اختك
ركضت بسنت سريعا في حضن علياء وباقي العائلة كانوا في استغراب من تغير اسلوب علياء معهم ولكن الجدي هو الوحيد الذي لم يستغرب هذا
مالك :اوعي كده يا بت دي قلب اخوها تعالي في حضني وحشتيني
وجذب علياء الي حضنه وهو يربت علي ظهرها تحت
وجلسوا عدة ساعات يضحكون
وبعد هذه الساعات وصل رعد وريحان
ودخلا الي القصر
ريحان :السلام عليكم
الجميع :وعليكم السلام
ريحان :وحشتوني اوي كلكم
بسملة :ريحان حبيبتي وحشتيني اوي
وركضت اليها وحضنتها وقامت بسنت بالمثل وسلمت ريحان علي جميع العائلة
ياسين :قلب اخوكي
ريحان :وحشتني اوي
وقام باحتضانها وهو يقبل اعلى رأسها
جهاد :وسع كده انت وهي تعالي في حضن امك يا ضنايا
وقامت باحتضانها وايضا حصل هذا مع الجد ومحمد وعماد
كل هذا تحت نظرات حارقة تشع شرار نظرات غيرة تنظر اليها
وبعد ان سلم رعد علي الجميع ببروده المعتاد بالنسبه لهم
وكادت ريحان ان تجلس بجانب جدها
رعد :ريحان تعالي اقعدي هنا
وشاور علي مكان بجانبه
سليمان :روحي يا بنتي جوزك عينه بتطلع شرار من الغرة لحسن يولع فينا ههه
مالك :فعلا يا جدي من ساعت ما ريحان سلمت علي يا سين وعمي وحضرتك وهو كان هيقتلكم بنظراته
رعد :مالك
مالك :خلاص يا معلم هسكت
ريحان نظرت الي رعد وجدته ينظر لها بغضب حسنا هي لم تلاحظ نظراته
ريحان :حاضر
وذهبت لتجلس بجانبه وهي خائفة من نظراته
رعد اقترب من أذن ريحان وقال لها بهمس
رعد :عقابك لما نوصل البيت
ريحان بهمس :طب انا عملت ايه ده جدي وابويا واخويا يعني محارم
رعد بهمس :وانا حذرتك قبل كده صح ومع ذالك مسمعتيش الكلام
ريحان :انا
رعد مقاطعها :كلمة كمان وهيكون العقاب قدامهم فكره اول عقاب
ونظر اليها وهي يغمز بعبث
ريحان بخجل :لا
واصبحت وجنتي ريحان مثل الفراولة
بسنت :ريحان انتِ وشك احمر كده ليه
ريحان :احمر
بسملة :اه يا تري رعد قالك ايه خلاكِ حمرا بالشكل ده ههه
ضحك الجميع ورعد ايضا
والمسكينة ريحان زاد خجلها
علياء :خلاص بقي متكسفوهاش صحيح بسنت وريني الفستان
بسنت :تعالي تعالوا كلكم يا بنات نطلع الاوضه
البنات :ماشي
وذهب البنات الي العرفة والشباب جلسوا يتحدثون في الشغل
كريمه :تعالي احنا يا جهاد نشوف الاكل
جهاد :يلا
وذهبا هم ايضا الي مكانهم الدائم المطبخ
في الغرفة
بسنت :ها ايه رأيكم
علياء :جميل اوي
ريحان :فعلا حلو اوي يا بسنت
وانقضي الوقت بدون حدث يذكر حتي جاءت جهاد
جهاد :يلا يا بنات علشان الاكل جاهز
وذهب الجميع الي الطعام وبعد ان أكل الجميع وانتهوا وجلسوا ليأكلوا مقبلات بعد الاكل
وبعد عدة ساعات من الحديث والضحك ومشاغبة بسمله وبسنت لريحان
رعد :جدي انا هستأذن بقى
سليمان :ليه يا بني متبات معانا
رعد :معلش يا جدي مش هقدر
ريحان :ليه بس يا رعد انا عايزة ابات مع البنات
عماد :قعد يا بني مفيش مشكله والقصر كبير واوضتكم متوضبه
ريحان : رعد احنا هنقعد الليل بس وانا عايزة اقعد مع البنات
رعد بص لريحان : ماشي
بسنت :اشطا كده يلا بقى علي الاوضة
رعد :هروح انا اكلم الخدم يجيبوا لبس لريحان وليا
سليمان :مفيش داعي يا رعد ريحان ليها لبس هنا وانت هتلاقي لبس علي قدك في الاوضه
رعد :علي قدي
سليمان :اه يا بني انا وضبتها وانت جسمك كان زي جسم ابوك لما كان قدك الله يرحمه وربنا يديك طولة العمر فعلشان كده عرفت اجيب مقاسك
رعد :شكرا يا جدي عن اذنك هطلع الاوضه
سليمان :اتفضل يا بني
جهاد :تعالى يا بني اوريك الاوضة
وبالفعل اخذت جهاد رعد الي الغرفة
جهاد :رعد ريحان حطها في عينك وخلي بالك منها
رعد :انا محدش يوصيني علي ريحان
جهاد :ريحان طيبة اوي وبتحب الخير للناس وممكن تسامح في اي حاجه الا الكدب بس والله طيبة
رعد :عارف
جهاد :ربنا يخليكم لبعض انا هروح اندهالك
رعد :تمام
وذهبت لتنادي علي ريحان
وبعد قليل وصلت ريحان عند الغرفة
وجدتها فارغة ولكنها وجدت نور الحمام مضئ وكانت تستدير لتذهب وجدت رعد يخرج من الحمام نظرت له ثم استدارت لتغادر سريعا
رعد :استني
ريحان :رعد
رعد :تعالي يا ريحان
ريحان :طب هطلع لما تلبس وبعد كده هاجي
رعدبغضب :ريحان
ريحان :حاضر
وذهبت ووقفت امامه ةلكن علي بعد مسافة وهي تنظر للارض
بخجل
رعد بغضب:قربي
ريحان :حاضر
واقتربت منه وهي تنظر الي الارض بخجل
رعد بغضب :بصيلي
لم ترفع
رعد :ريحان
رفعت ريحان رأسها ونظرت الي عينيه
رعد بهيام وقد تلاشي كل الغضب من نظرت عينيها
رعد :اي الي انتِ عملته انهاردة
ريحان بخوف :عملت ايه
رعد :والله
ريحان :رعد دول محارم وعادي لو سلمت عليهم وحضنتهم
رعد بغضب :انا عارف ان هما كده بس انا نبهتك مرة
ريحان بانفعال:ازاي يعني مش عايزني اسلم لي ابويا وجدي واخويا انا مش فاهمة
رعد قام بمسك وجهها بكف يده
رعد :ريحان اياكي تلمسي راجل غيري تمام وكمان انا مش بحب التجمعات واللمة والحاجات دي فياريت لما اقول يلا يبقى يلا انا مردتش اكسفك قدامهم ماشي
ريحان بخوف :حاضر
تركها وذهب الي غرف الملابس وبعد قليل خرج وهو يرتدي ملابس مريحه للنوم وعندما خرج وجدها في الحمام
وبعد عدة دقائق خرجت ثم اتجهت مباشرة الي غرفت الملابس وخرجت هي ترتدي ملابس النوم
رعد :تعالي هنا
ريحان :لاء مش عايزة انام جمبك
رعد :ريحان
ريحان :نعم
رعد :تعالي هنا مش هعيد كلامي
ريحان :حاضر
وذهبت وهي تقول كلام ليس مفهوم
رعد :حبيبتي لازم تتعقبي
ريحان : رعد انت
رعد مقاطعها :ريحان مهما تقولي مش هغير رأي واسمعِ الكلام
ريحان :ده انت غريب
رعد :ايه
ريحان :مفيش حاضر حاضر
رعد :العقاب انك هتنامي دلواقتي ومش هتروحي عند البنات
ريحان :نعم لا يا رعد بليييز
رعد :يلا يا حبيبتي
ريحان :رعد
رعد :نامي يا ريحان
واخذها في احضانه ونام وهي ايضا نامت
وبعد فترة من الزمن
دخل الجميع الي غرفهم ليناموا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل على محمد
🌸🌸🌸🌸🌸
في صباح اليوم التالي
يوم كتب كتاب ياسين وبسنت
بسملة : بسنت يا حيوانة قومي انهارده كتب كتابك يا بت
بسنت :حاضر قومت اهو
وبعد فترة اجتمع العائلة علي طاولة الافطار
وبعد ما انتهوا من الطعام هاتف رعد رن
رعد :الو
سيف :ايوه
رعد :تقولها وترجع تمام
سيف :حاضر متخفش الشغل انا هظبطه وهقولها وهرجع اعمل كده يا رعد اسمع مني
رعد اغلق الخط في وجه سيف ونظر الي ريحان وجدها تضحك مع البنات تأمل ضحكتها كم هي جميلة وبريئة كل شئ بها يخطف الانفاس رقتها بساطتها وحتي هدوؤها كل شئ بها جميل
رعد :عن اذنكم هروح الشغل
سليمان :ربنا معاك
ذهب ووجدها تذهب وراءه
ريحان :رعد
رعد :قلبه وروحه نعم
ريحان :تعالى بدري علشان كتب الكتاب و خلاص مع السلامة
وجاءت لتذهب منعتها يده
رعد :رايحه فين استني عايزة ايه
ريحان :خلاص لما ترجع
رعد :قولِ دواقتي
ريحان :لما تيجي احسن
رعد :ماشي يلا سلام
وقبلها من جبينها ثم ذهب
ذهبت ريحان وهي خجله الي البنات
بسمله :يا بنات تعالوا نعل مسكات ونظبط نفسنا وكده
بسنت :اه ونجيب ميك اب ارتيست
علياء :اشطا يلا
مالك اقترب من بسمله
مالك :بسمله خلي بالِك من لبسك ميكونش ملفت انا حظرتك تمام
بسملة :متخافش هراعي ربنا في لبسي
مالك :ربنا يباركلي فيكِ يلا سلام
بسملة :سلام
بلال :حبيبتي فستانك هيوصل شويه كده علي ذوقي ماشي
علياء بخجل :ماشي خلي بالك من نفسك
بلال :ماشي سلام
علياء :سلام
ياسين وهو ذاهب :طبعا الفستان هيوصل وكده وبلاش جنان وشغل عناد علشان موركيش الوش التاني تمام
بسنت :رخم وبارد
ضحك البنات عليهم
بسمله :علاقه غريبة
علياء :ايوه فعلا
ريحان :يلا بقي يا بنات علشان نلحق نخلص بس انا هروح الاول اكلم نور
بسنت :وانا هكلم البت نورهان
وبالفعل ذهبت ريحان لتحادث نور
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي سيد الخلق
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند نور
نادية :نور حبيبتي في واحد جاي انهاردة
نور :تاني ياماما لو سمحتي كفاية
نادية :نور الراجل مصمم شوفيه وبعدين ارفضي
نور : حاضر يا ماما
وفي هذه اللحظه رن هاتف نور
نور :السلام عليكم
ريحان :وعليكم السلام ياختي
نور :عاملة ايه
ريحان :انا الحمد لله كويسه بقولك تعالي انا في مصر
نور :بجد
ريحان :ايوه علشان كتب كتاب بسنت
نور :ايوه صح نسيت
ريحان :طب يلا تعالي
نور :ماشي سلام
نادية :مالها ريحان
نور :ريحان في مصر
نادية :بجد
نور :اه علشان كتب كتاب بسنت
ماما انا هروحلهم ماشي
نادية :طب واللي جاي بالليل
نور :مش هاخر يا ماما
نادية :ماشي يا نور
وبالفعل ذهبت نور الي البنات
وكانت جميع الفتايات ومعهم نورهان التي جاءت بعد اصرار بسنت منشغلين في المسكات واللبس والميك اب
والشباب كل واحد في عمله
وفي المساء يجتمع الجميع في القصر
البنات في الغرفة يرتدون الملابس
ريحان كانت ترتدي فستان بلون الروز في غاية الجمال والروعة
وكانت علياء ترتدي فستان احمر غامق ومزغرف باللون الدهبي وكانت جميل جدا ايضا
وبسملة كانت ترتدي فستان زيتي وكان جميل وبسيط
والعروسة بسنت كانت ترتدي فستان ابيض ولكنه كان ساك ولم يكون مليئ بالزخرفة بل كان بسيط وشيك وجميل
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي سيد الخلق
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند الشباب
كانوا جميعا يرتدون بيدل وذهبوا جميعا عند غرفة البنات
مالك : يلا يا عريس
ياسين : ماشي
وقام بالطرق علي الباب
فتحت بسمله الباب
بسملة : ازايك يا عريس
ياسين : وسعِ كده خليني ادخل
بسملة : استنى مستعجل علي ايه غمض عينك الاول
ياسين : بسملة
بسملة : يلا بقى يا ياسين
مالك : خلص يلا
كان هذا الحوار يحدث امام رعد ولكنه كان مشغول في البحث عن محبوبته
هو وبلال ومالك الذي اسر من جمال حبيبته التي يعشق كل شئ بها
بلال : خلص يا عم عايز اخش اشوف مراتي
ياسين : طيب امري لله
واغمض عينيه ودخل ثم فتح عينيه ورأي ملاك امامه كل شئ بها بسيط وما اجمل البساطة وراقي كانت جميلة جدا في فستانها والميك اب كان بسيط وجميل
اخذ يقترب منها و
ياسين : انتِ اجمل وارق واحدة انا شفتها في حياتي
واقترب لكي يقبل جبينها
مالك : عندك بعد كتب الكتاب
يا سين : رخم
بلال : ايه الجمال ده
علياء : شكرا
بلال : حبيبتي انتِ اجمل حاجة حصلتلي في حياتي
علياء :
بلال : طب يلا علشان وشك بقى احمر
وخرج كل من مالك وبسملة وياسين وبسنت وعلياء وبلال ونورهان انسحبت من الاول خالص عندما دخلوا
وجاءت ريحان لتخرج منعتها يد رعد
رعد : رايحه فين
ريحان : طالعة
رعد : ايه الجمال ده يا قلبي انتِ كل يوم بتبقي احلي يا قلب وروح وعيون رعد
ريحان : وانت كمان شكلك حلو
رعد : مانا عارف
ريحان : مغرور
رعد : سمعتك
وخرجوا
الحفل انتهي بعد عدة ساعات وذهب الجميع ولم يبقي غير افراد العائلة
سليمان : يلا يا ياسين يا حبيبي خد مراتك وروحوا اتمشوا
ياسين : حاضر ٠٠٠ يلا
وذهب كل من ياسين وبسنت
وبلال اخذ علياء وذهب وابطالنا ايضا ذهبا الي القصر
وفي الطريق
بسنت :ياسين انت ماشي كده ليه
ياسين :هتعرفي لما نوصل
بسنت:طب قولي
ياسين: بطلي رغي يا بسنت وانا هقولك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي سيد الخلق
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند نور
نور :السلام عليكم
نادية وسيد :وعليكم السلام
نور :مالكم قاعدين كده ليه
نادية: يلا يا بنتي الود علي وصول
نور :اه صح وذهبت الي غرفتها
نادية لما يجي هنادي عليكي ماشي
وبعد قليل وصل الشاب وبعد التراحيب ذهبت نادية لتنادي نور
نادية :يلا يا حبيبتي
نور :حاضر يا ماما
وذهبت معها الي الخارج
نور :هو انت تاني
سيف : اهلا يا انسه نور
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
عند علياء وبلال
بلال :حبيبتي بكره هنروح لماما ماشي
علياء :ماشي
بلال :علياء
علياء :نعم
بلال :انا بحبك
علياء :ايه
بلال :بحبك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸
عند رعد وريحان
رعد :ريحان
ريحان :نعم
رعد :كنتِ عايزاني في ايه الصبح
ريحان :كنت عايزة اقولك حاجة بس نسيت
رعد :بجد
ريحان :اه بس هو انت ليه مش بتحب التجمعات
رعد : ريحان انا اصلا شخص هادي مش بحب الدوشه وكمان انا بعد موت ماما وبابا عست فترة لوحدي واتعودت علي كده فامش هعرف اتأقلم في جو التجمع وكده فهمتِ
ريحان :اه فهمت طب يلا ننام
رعد :يلا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
٠٠٠يتبع
توقعوا رد فعل ريحان لما تعرف حقيقة رعد؟
ونور لما تتكلم مع سيف؟
علياء هتقول لبلال ايه بعد اعترافه؟
رأيكم وتصويتكم بيحمسني
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تعليقات
إرسال تعليق