القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه_فهد_وقع_في_حب_الكباس بقلمي_شهد_هاني_عبدالحافظ البارت_الخامس والسادس والسابع كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات



روايه فهد_وقع_في_حب_الكباس

بقلمي_شهد_هاني_عبدالحافظ 

البارت_الخامس والسادس والسابع 

 كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 


روان:قاعده علي كرسي الهزاز وبتشرب قهوة وقاعده بتفكر

 هتعمل اي مع عيله الحريري وكمان عيله مهران الي طلعت ليها في البخت.


كارما:من وراها بتفكري في اي ي كباس مالك ي وحش.


روان: انا عرفت ان ابوه زف*ت فهد هو الي قت*ل ابويا ف

 الخطه هتتغير انتي عليكي تعرفي مداخل شركه كلها

 وطريقه شغلهم المهم تجبلي اي صغره عن شركه الحريري.


كارما:فل اوي بس في مشكله عيله مهران بعد م كسبتي

 المناقصة وخسرت يهم عشره مليون هما حالفين ان لازم يعرفوا مين كباس ومين البرق.


روان بخبث:خلي داده تجهزلي هدومي هعمل حاجه قبل مروح شركه انتي اسبقيني عشان في إجتماع انهارده مع عائله الحرير.


كارما بقلق:هتعملي اي مش انا الي هعمل الاجتماع بلاش انتي.

روان بعصبية:قالت كارما الي ققوله يتنفذ .


وطلعت روان لبست بنطلون اسود وجاكت اسود وقفلته ولبست كمامه وحطت علي راسها زعبوط ونزلت ركبت المكنه هوجن أغلا حاجه وصلت عند شركات مهران وهي معاها بنزين .


فهد:لبس بدله فخمه جدا ورش برفان وقال ي ترا مين صاحبه شركه البرق والكباس.


يزد:دخل علي فهد وقال اعملي الكرافته ي فهد مش عارف اعملها.

فهد:مالك متحمس كدا لي.


يزد:ياعم احنا رايحين علي جزء من شركات البرق مش عايزني اتحمس ياهااا بقا لو اشوف صاحبها المتخفي دا.


فهد بعصبية: خنق يزد بالكرافته بيقول واي كمان.


يزد:بيكح هموت ي فهد سبني يخربيتك.


فهد:سابوا وقال احنا لازم ناخد منهم صافقه ونطلع احنا الي كسبانين.


يزد:ان شاء الله يلا بينا عشان مش نتأخر.


فهد:طلع وركب عربيته الغاليه وذهبوا علي شركه البرق.


مهران:قاعد في شركه بيقول لازم ندمر  الكباس والبرق.


روان: قدام شركه دا انا الي هدمركوا وفتحت البنزين وغرقت بي الشركه من الداخل ومن برا ورمت الكبريت والشركه ولعت.


مهران:طلع وكل الي في شاركه وكان واقف مصدوم بيقول الحقوا بقيت شركات.


روان بسرعه:راحت علي الفرع التاني ولعت في وعلي الفرع التالت ولعت في وكدا انتهت من شركات المهران كلها.


مهران بصدمه:وقع علي الارض وقال شركاتي مين عمل فيها كدا.

روان بفرح:وقفت علي جمب ورنت علي مهران وقالت أهلا مهران عامل اي اتجلط ولا لسه.


مهران بعصبيه:انت الي عملت كدا في شركاتي انا همو*تك.


روان بضحكه:فاكر بعتلي رساله من ساعات انك هتولع في شركاتي بس سبحان الله حصل العكس.


مهران بتعب:مش قادر يوقف علي رجله ومكلمش.


روان:انا الكباس والبرق الي بيولع اي حد يجي قصاده سلام.


مهران:اتشل من الحزن واتحجز في المستشفي.


كارما:دخلت وقالت اسفه علي تأخير الاستاذ كباس.


فهد بعصبية:دا عدم احترام وتقدير من شركه محترمه وفاجأة الكل وقف وعم سكوت بدخول الكباس (روان) .يتبععععععع

البارت السادس....(البارت صغنن ولو لقيت تفاعل حلو هنزل واحد بليل 🤍)


فهد بعصبية:دا عدم احترام وتقدير من شركه محترمه

 وفاجأة الكل وقف وعم سكوت بدخول الكباس.


كباس:عيد الي كونت بتقوله لي مديره اعمالي.


فهد حس بخوف:بس قومه وقال الصمت لغه العظماء.


كباس:اها قولتلي صمت دلوقتي بقا لغه العظماء ورفعت عنيها بقوه وقالت لما انا دخلت.


فهد بعصبيه:لسه هيرد.


يزد:بس ي فهد اقعد واستهدا بالله.


كارما بخوف:ي ستار استر.


كباس بصوت كله قوه: وبتقراء في الملفات الي حواليها


 بتقول اهلا اهلا منورين ي عائله الحريري طبعا دا التاني


 ظهور ليا من ورا الكاميرا الخفيه بس ظهوري مش كامل.


يزد بإعجاب:بشخصيه الكباس وقال ممكن اعرف حضرتك مخبي وشك ليك.


روان:رفعت عنيها من علي الورق وقالت ممكن اعرف بتخش الحمام كام مره.


الكل تنح ومصدوم من السؤال وفهد تنح وقال بذهول اي دا.


يزد:مش فاهم حضرتك يتهزر.


روان:قالت يبقا كل واحد يخلي في خصوصياته ومش عاوز سؤال عن الموضوع دا وخلينا في شغل.


فهد بي اعجاب:وقال رد جميل فعلا الراجل دا باين ورا كتير.


روان:وهي بتشرح المشروع جلها تليفون وقالت عن اذنكوا الاجتماع خلص وطلعت بكل هبيتها .


يزد بي اعجاب:الكباس دا في عيونوا قوه تخلي الواحد يترعب.


فهد:يترعب اي بس انت تافه يلا.


يزد:م بلاش انت كونت كتكوت بلدي هههههه.


فهد بعصبية:يزد ورايا عشان خلقي دايق.


روان:وقفت قدام شركه الحريري ودخلت وهي متنكره ولعت

 في اوراق الصفقات كلها ولعت في الخزنه بتاعت الفلوس ونطت من شباك ومشيت بسرعه.


فهد ويزد:وصلوا قدام شركه بيقول اي صوت والريحه الحريق دي.


فهد:طلع يجري ودخل الشركه بسرعه وقف مصدوم وفضلوا يطفوا في الحريق.


يزد:انهار ابيض الاوراق اتحرقت والخزنه الي فيها اكتر من ميه مليون.


فهد بعصبية:نادي كل الي في شركه وقالوا مين الي اتجرء وعمل كدا.


روان:راحت عند كهربه الشركه وقطعت سلوك وقالت اهااا كدا بقا ميعرفش استاذ فهد انها حريق مدبره باصت لقدام وقالت بقوه انا هعرفكوا مين بنت فخر دين.


فهد بعصبيه:م تردوا اي الي حصل دا.


سكرتيره بخوف:محدش دخل ي مستر فهد وكلنا كنا في شغلنا.


يزد:ممكن يكون حصل حريق بسبب ماس كهربي.


فهد:جري بسرعه وراح عند كهربه وقال فعلاً.


كارما بصدمه:اي يتبعععععععع

البارت السابع.......

روان :  ديفد ، تمت المهمة هتنزل !

ديفد : انا فى طريقي .

كارما بصدمه:ايه ديفيد نازل .

روان ربعت ايدها:وقالت اها نازل خلاص لان العداد بدء.


كارما :ربنا يستر يارب.


روان:طلعت علي السلم وبتقول داده سناء اعمليلى قهوه وطلعيها على فوق لما ديفد يجى ابعتي علي مكتب .


سناء:حاضر ي بنتي.


....

فهد بصدمه:بيبص علي اوراق الصفقات والمخازن الي ولعت قعد وبيقول احنا خسرنا ي يزد اكتر من مية مليون جنيه واكتر من تلاتين صفقه الشركه أدمرت ي يزد.

يزد بصدمه:هنعمل اي ي فهد واي الي وصل الماس احنا في مصيبه.

فهد بعصبيه:احنا خسرنا كل حاجه شركتي أدمرت دا كله من البهايم الي مشغلهم 


وطلع بعصبيه وقال :البهايم الي برا كله يجي هنا انتوا سبب في الحصل دا بس العيب مش عليكوا العيب عليا انا الي مشغل بهايم.

الكل واقف في شركه مرعوبين وخايفين من الي هيحصل.

فهد بعصبيه: حدف كل حاجه علي مكتب وخد مفاتيحه والعربيه ومشي.


يزد بحزن:علي الحال الي وصلوه ليه وقال كله علي مكتبه وقعد في المكتب حاطت ايده علي راسه بيفكر في حجم الكارثه الي حصلت وانهم بقوا ققل الناس في السوق.


كارما:خدت القهوة من داده سناء وقالت هطلعها انا لي روان.

روان:ادخلي ي داده.

كارما:انا كارما ي روان ودخلت معها القهوه واقعدت وبتقول روحتي اختفيتي فين قبل الاجتماع وبعد الاجتماع.

روان بفخر: معملتش حاجه ولعت في شركات مهران بس واتشل وبعد م سبت الاجتماع ولعت في مخازن فهد كلها يعني الشركه علي الحديد وضيعت عليه اكتر من تلاتين صفقه وقامت وقفت بصت علي شباكها.

كارما بصدمه:ايه انتي عملتي ايه! دا كله يخربيت جبروتك.

روان بسخريه:ولسه القادم احسن بس استني.

ديفيد: دخل بعظمته عند بوابه ڤيلا روان .


الأمن: مستغربين من العظمه وكميه العربيات  والهيبة بتاعت صحابها.

نزل ديفيد من العربيات ومسك وبيرن.

يتبعععععععععععععع 


تعليقات

التنقل السريع
    close