![]() |
أنا لست ضعيفة
بقلم هبه احمد
الفصل التالت والرابع والخامس والسادس
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
الفصل ( 3 )
**************
شهد/ عوزة شنطتى والفون بتاعى وعباية وطرحه
جاسر حاضر هاروح اجبهم بسرعة وجاى وخرج يجرى
أمين الشرطة /ممكن اتكلم مع المجنى عليها يادكتور
الدكتور ناصر/ لا هى لازم ترتاح النهاردة علشان ميحصلش ليها مضاعفات
آمين الشرطه/ وهنقدر نتكلم معاها امتى
دكتور ناصر/ بكرة ان شاءالله سناء الزيارات ممنوعة فاهمة
سناء / تحت امرك يادكتور
نروووووح فى مكان على شاطئ البحر بالاسكندرية
====*****======*****======
سهام /خالد هو جاسر فين مش باين من يومين
خالد/ معرفش اتصلى بية
سهام / انت تعرف حاجة انا معرفهاش
خالد /لا انا اصلا متخانق مع جاسر وقطعت علاقتى بية وبدور على شغل تانى علشان اسيب الشغل معاه
سهام / ولية كل دة دانتم طول عمركم صحاب اية اللى جد يعنى
خالد / مفيش حاجة انا ماشي
سهام /فى واحد قريبى عندة مكتب محاماة لو تحب تشتغل معاه بس اهم حاجه المواعيد والأمانة
خالد/ الحقينى بية ربنا ويكرمك
سهام / خد الكارت بتاعة وانا هاكلمة دلوقت
خالد /وانا هاخد تاكسي واروحلة دلوقتى شكرا ياسهام
سهام /احنا اخوات ملهوش لزوم الشكر
جاسر /جة وداخل عند شهد
سناء / ممنوع الزيارة يااستاز
جاسر / لازم اطمن عليها
سناء /طب دقيقة واطلع على طول
جاسر/ انا هاقعد جنبها
سناء /بالله عليك متجبليش خصم ومشاكل مع الدكتور ناصر
جاسر /خلاص هاخرج على طول
سناء/ ماشي
جاسر / انتى كويسة وقرب منها شهد اتفزعت جامد منة وقعدت تصرخ
جاسر /متخفيش مش هاعملك حاجة
سناء/ دخلت يلا يااستاز كويس كدة
جاسر /انا رايح مشوار وجاى عوزة حاجة
شهد /هزة دماغها بالنفى فخرج
سناء /انا قاعدة معاكى عوزة حاجة
شهد/ هاتى الكيس دة
سناء/ اتفضلى ياقمر
شهد/ طلعت الطرحة وقالت خدى دي بدل بتاعتك
سناء/ والله مايحصل دانتى اختى وعلى فكرة دمى بيجرى فى عروقك وانا دمى خفيف يعنى اوعك تبوزى
شهد/ هو انت عطيتنى دم دانا كنت تعبانة جامد للدرجة دي
سناء/ انتى بنت حلال ربنا كان كريم معاكى
شهد/ الحمد لله اشكرك
سناء/ ممكن أسألك سؤال لو مش عوزة تجاوبى براحتك
شهد /اتفضلى
سناء/ متخفيش منى انا عندى بنت وولد متزوجين يعنى مش صغيرة
شهد/ مش باين عليكي
سناء/ بطلى بكش وقولى هو اية اللي حصل
شهد /تصدقى اللى قدامك دى عروسة كان فرحها اول امبارح وحكت لها اللى حصل
سناء /خبطت على صدرها وقالت يالهووووووى ياقلب امك يابنتى
شهد/ انا دلوقت عوزة اقعد مع نفسي وارتب حياتي وازاى هاقدر اعيش لوحدى
سناء / طب واهلك
شهد/ ماما ميتة الله يرحمها وسبتنى انا واختى وبابا اتزوج واتبدل حالة وبقت مرأتة هى الرجل وهو معدش لة اى كلمة او رأي فى حاجة
سناء/ وهتعملى ايه يابنتى
شهد /ربنا كبير وكريم سبيها على الله بصى خدى هاتى اكل وعلبة مناديل وعصير وكمان ...... معلش هاتعبك معايا وانا هنام شوية
سناء/ طب خلى وانا هاجيب على حسابى
شهد/ لا اسمعى الكلام
سناء / حاضر ياحبيبتى
جاسر/ خبط ودخل انا جبت اكل خدى كلى هتعرفى ولا ااكلك بنفسى
شهد /بصت ناحيه الحيطة وسكتت
جاسر/ حط الاكل جنبها وسابها وخرج
ترن ترن ترن
جاسر /الوووو ايوة ياسهام فى حاجة
سهام/ فينك مش باين هو انت مسافر ولا حاجة
جاسر /عندي شويه شغل بخلصهم انتى كويسة
سهام/ لا طول ماانت بعيد عنى بكون مش كويسة
جاسر/ هاقفل دلوقت سلام
سهام/ مع السلامة ابقى طمني عليك
جاسر حاضر وقفل الفون
عند والد شهد
===========
فريدة /عوزين نحط للولاد كل عيل 15000 جنية فى دفتر توفير والخمسة الباقين هاتهم اجيب بيهم حاجات لية وللبيت
حسين / فلوس ايه اللى بتتكلمى عليهم
فريدة /نععععممممم يااخوية الفلوس اللى دافعها المحروس جوز بنتك مهر
حسين /مهر يعنى الفلوس بتاعة شهد
فريدة/على جثتى دانا اولع فيك وفى البيت اخلص الا انت عارف انا اقدر اعمل ايه
حسين /حرام عليكي تاكلى حق ولية
فريدة /نعم ياعنية دى واقعة على واحد معاه شيئ وشويات مش زينا
حسين /بصوت واطى يخرببيتك ست مفجوعة
فريدة /يتقول حاجة ياسبعى
حسين/ لا بس مش المفروض مشيرة تاخد هى كمان نصيب من الفلوس
فريدة / لا يعنية ملهاش كفاية انى مستحميلها وهى مبتجبش مليم
حسين /حرام عليكي البنت غلبانة
فريدة/ مليش فى انت تنزل بكرة تعمل لكل عيل دفترة توفير
حسين/ طب علشان خاطر ربنا نعمل دفتر لمشيرة حتى ب 5000 جنيه
فريدة/ والنبى ولا مليم دة حق عيالى
حسين/ امرى لله حاضر ياستى
فريدة/ احبك لما تسمع الكلام
حسين/ تصبحى على خير
نرجع لشهد
=========
الدكتور ناصر/ عاملة ايه دلوقتي
شهد/ الحمد لله بخير
الدكتور ناصر/ طب هتعملى ايه
شهد /لو قولت لحضرتك انى هاشوف مكان اقعد فيه وهاشتغل وأكمل حياتي مع نفسي بس خايفة من نظرة المجتع ليه بس هاتصرف
دكتور ناصر / انت بنت قوية وجدعة
شهد /دة الظاهر انما جوية ضعيفة زى ريشة اللى فى مهب الريح
دكتور ناصر/ هتعملى اية مع الاخ اللى برة دة هتقولى اية فى المحضر
شهد /هاقول انى وقعت من على السلم وهو مجاش ناحيتى
دكتور ناصر/ طب ليه افهم
شهد /علشان اعرف ارحل بسلام من غير ما يعرف انى هاختفى من حياته
دكتور ناصر/ ممكن الفون بتاعك
شهد/ اتفضل
دكتور ناصر /ادى رقمى سيفتة والاكونت بتاعى ورقم الواتس كمان فى اى وقت عوزة حاجة تحت امرك
شهد/ ربنا يخليك اشكرك كدة هتتعب معايا انا بغلس على كل اللى اعرفة
دكتور ناصر/ وانا تحت امرك انا عندى بنتين فمتخفيش منى
شهد /ربنا يكفيهم شر غدر الزمن
جاسر فتح الحجرة ودخل وقال انتم بتعملوا آية مع بعض
دكتور ناصر /الزم حدودك واخرج برة
جاسر/ مش انا اللى يتقال له الكلام انت متعرفش انا مين
دكتور ناصر/ طز
جاسر/ انا هاعرفك ازاى تتعامل مع. ....
الفصل ( 4 /5)
***********
دكتور ناصر / الزم حدودك واطلع برة
جاسر/ مش انا اللى يتقال لة الكلام دة انت متعرفش انا مين
دكتور ناصر /طز
جاسر /إنا هاعرفك ازاى تتعامل مع اسيادك
دكتور ناصر /اخرج برة عبدة ياعبدة
جة عبدة يجرى نعم دكتور تحت امرك
دكتور ناصر/ هات الامن يطلع الشيئ دة برة وميدخلش هنا تانى
جاسر / خرج من نفسة وهو بيبرطم
دكتور ناصر/ خلى بالك فى وكيل نيابة جاى يفتح المحضر بكرة
شهد /تماما أنا عوزة التقرير بحالتى ممضى ومختوم عوزة احتفظ بية للذكرى الحلوة وبكت
دكتور ناصر/ طولى بالك لعلة خير
شهد/ ان شاء الله خير تصبح على خير
دكتور ناصر/ وانتى من اهلة انا نبطشية لو عزتى حاجة
شهد/ تمام وفتحت حسابها وقعدت تتصفح شوية ولقت رحمة بنت خالة امها فاتح
شهد/ ازيك يارحمة عاملة اية بصى انا هاقفل دلوقتي بس عوزة اكلمك فى حاجة ضروري تصبحى على خير
وقفلت فونها و نامت
أما جاسر روح الشالية واكل وشرب شاى ونام من كتر التعب
صبااااااح يووووووووم جديد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سناء /ياصباح الفل على القمر يلا يابت ياشهود نفطر الاكل ساخن والشاى فى المج الحرارى بتاع زوج بنتى بقولك خدية مش خسارة فيكى هههه
شهد/ انا فعلا هاخدة ذكرى منك بس
فطرو وشربوا ولقم الباب بيخبط
سناء / ادخل
وكيل النيابة/ السلام عليكم
شهد/ وعليكم السلام
وكيل النيابة/ أنا حمدى السيد وكيل نيابة ( ---- )
شهد/ اتشرفت بحضرتك
حمدى/ نفتح المحضر
شهد/ بس انا مش عوزة افتح محضر انا وقعت من على السلم
حمدى /والاعتداء اللى عليكى
شهد/ صدقنى انا وقعت من على السلم ولولا زوجى جابنى هنا كان زمانى مت
حمدي/ يعنى مش بتتهمى حد
شهد/ ايوة وبشكر. اهتمام حضرتك
حمدي/ خليها تمضى ياابنى وحصلنى
شهد /استاز حمدى/ انا بشكرحضرتك مرة تانية فى حاجات كتير ممكن تنكسر جوانا ولا حبس واى شيء ممكن يرجعها خلي ربنا هو اللى يحاسب مع الف سلامه
جاسر/ كان جة وشاف حمدي وهو طالع من عند شهد فقال انا تحت امرك يااستاز مش حضرتك وكيل النيابة برضه
حمدى/ بس مرأتك طلعت ست جدعة وقالت انها وقعت من على السلم
جاسر فتح بقة واتصدم من تصرف شهد
سناء/ ليه عملتى كدة
شهد/ دة معاة السلطة والمال هيخرج منها وساعتها مش هاعرف أعيش حياتي في هدوء ساعتها يااما هاعيش معاه خدامة مذلولة يااما هارجع اعيش مع مرأت بابا اللى مش طايقة نفسها
سناء/ ياحبيبتى يابنتى دانتى مليانة هموم ربنا ييسر لكى الامر
شهد/ يارب والله انا حبيتك
سناء /خلى بالك من شويه الدم اللى عندك واضحكى كتير علشان انا دمى خفيف
شهد/ هو انتى هتزلينى علشان اتبرعتلى بكيس دم هههههههه
سناء/ ايوة انا خيرى عليكي اوعى تنسى
شهد/ انتى حنينة اوى ربنا يبارك في ولادك يارب
سناء/ يارب هاروح اشوف ورايا اية
شهد/ ماشى الله يقويكى
جاسر/ خبط سناء وهى خارجة فتحت الباب ادخل بس متتأخرش الا الدكتور علي وشك يمر
جاسر/ حاضر
خرجت سناء
جاسر/ صباح الخير عاملة ايه دلوقتي
شهد/ الحمد لله تمام
جاسر/ عملتى كدة ليه
شهد /علشان وكلت ربنا هو اللي هياخد حقى انا كنت ضعيفة وانت استقويت عليه وانا عارفة انى دلوقتي كنت اقدر اخد حقى حتى لو بالشوشرة على سمعتك انا عوزة انام ممكن
جاسر /خرج ساكت
تانى يوم جة دكتور ناصر وكشف على شهد وقال انتى الحمد لله بقيتى كويسة ممكن تخرجى النهاردة اية رأيك
شهد/ ياريت يادكتور بس ليه طلب عند حضرتك
دكتور ناصر/ انا عارف انى ود مز كل البنات الحلوين بتحبنى هههه خلصى واعترفى
شهد/ هههههههه انا مليش اخوات صبيان ممكن لو احتجت اخد رأيك فى اى حاجه ابقى اكلمك
ناصر/ طبعا وخدى نمرة مرأتى كمان هابقى اخليها تكلمك وعطاها نمرة مرأتة
شهد/ انت انسان عظيم يا دكتور ربنا يحفظك
دكتور ناصر/ بصوت عالي حمد الله على السلامة هاتى العلاج دة ويتاخد فى مواعيدة
شهد/ حاضر ممكن تبعتلى سناء ضروري
دكتور ناصر / حاضر خلى بالك راحة تامة مع العلاج
شهد/ حاضر
جاسر يلا بينا حمد الله على سلامتك
شهد /عوزة سناء
جاسر /حاضر دخلت سناء وقالت هتوحشينى والله
شهد/ خدى سيفى رقمي معاكى
سناء/ حاضر و بصوت واطى خلى بالك من نفسك
شهد/ حاضر متخفيش علية هاتصل بيكى لما استقر فى مكان
سناء /تمام ربنا يسعد ايامك و يحفظك
شهد/ خدى هاتى العلاج اخدت التذكرة وخارجة جاسر اخدها من ايدها وقال انا هاجيب العلاج تشكرى
سناء/ اللي تشوفة وعطتة الفلوس اخدهم وعطاهم لشهد وقال يلا نمشي
خرجوا من المستشفى وجة يسندها شهد زقت ايدة وقالت انا كويسة
وجت تركب ورا
جاسر/ اركبى قدام علشان الحزم المسافة طويلة وهتتعبى من هز العربية
شهد/ ركبت قدام وهى ساكتة وغمضت عينها وسرحت فى مستقبلها والقرار اللى اخدتة هل هو صح اما خطا يارب الهمنى الثواب والثبات
الفصل الخامس
بعد مرور أكثر من ساعة نصف الساعة وصلت شهد وجاسر الى منطقة هادئة وركن السيارة امام احد الفيلات وقال
جاسر / حمدالله على السلامة اتفضلى ونزل فتح باب العربية ليها وعوز يسندها
شهد / انا كويسة ومشت لوحدها ببط حتى وصلت لباب الفيلا
جاسر / عمى صالح خد هات العلاج دة بسرعة
صالح الغفير / حاضر يااستاز ومشى
جاسر فتح الباب سعدية ياسعدية
سعدية / نعم يابنى حمد الله على السلامة
جاسر/دى شهد مرأتى يلا ياشهد اوضتك دى
شهد /بصت لاوضة صغيرة شويه وقالت انا هنام هنا ودخلت وقعدت على سرير الأطفال
جاسر/ساعديها يادادة تغير
شهد / لا مفيش داعى انا هنام ونامت بهدومها
سعدية / تعالي اساعدك تغيرى يابنتى
شهد / عوزة بيجامة بس يادادة وانا هاريح شويه وبعدين اقوم اغير
دادة سعدية / تحت امرك هاحضر ليكى الاكل علشان العلاج
شهد / شويه يادادة عوزة ارتاح ممكن تجيبى شنطتى لو سمحتى
دادة سعدية /حاضر
فجاسر دخل بالشنطة وقال انا اسف بجد صدقيني عمري ماهزعلك تانى سامحيني
شهد /ربنا هو اللي بيسامح من فضلك عوزة انام
خرج وقفل الباب وهى تركت لعيونها العنان ونامت ودموعها نازلة
جاسر / دادة خلى بالك منها واوعك تهملى فى مواعيد العلاج
دادة سعدية /حاضر يابنى الا هى كانت فى حادثة دى شكل وشها متنفخ وازرق خالص
جاسر /حاجة زى كدة انا خارج
دادة سعدية /بالسلامة يابنى ( فيلا جاسر مجهزة لانة اشتراها من اصحابها بالعفش وكان بيجى يسهر فيها هو واصحابة خميس وجمعة من كل أسبوع واحيانا هو بيقعد فيها لوحدة)
نرووووووح عند ابو شهد
==================
حسين/ ترن ترن ترن
جاسر / خير ياحاج فى حاجة
حسين / اصل كنت عوز أقولك القسيمة طلعت وام ياسر(زوجتة ) عوزة تاجى تشوف شهد وتدلها القسيمة
جاسر / بسرعة لا خليها انا جاى اخدها انا فى الطريق
حسين /تعالى انا منتظرك
فريدة / هي المحروسة بنتك خلاص علت ومش عوزة تشوفنا ولا تعرفنا
حسين / حرام عليكي دى لسه عروسة وبعدين الراجل قال انة فى الطريق
فريدة / انا عارفة انها بتكرهنى انا وولادى بنت سوسة
حسين / انا هانزل استنى الراجل تحت احسن ونزل
مشيرة / بابا هى شهد كويسة
حسين / ايوة يابنتى بتسلم عليكي
مشيرة /انا رايحة اذاكر مع دعاء
حسين / ماشي ياحبيبتى روحي
فريدة / تروحى فين يااختش ومين هيغسل المواعين ويلم الغسيل اخلصى يابت ويكويها
مشيرة / حاضر ياخالتى
فريدة / خالتك فى عينك
**************************
جاسر / ازيك ياعمى
حسين /الحمد لله يابنى شهد كويسة
جاسر / بخير الحمد لله
حسين /شهد معدش ليها غيرك خلى بالك منهم
جاسر / حاضر ياعمى القسيمة مع حضرتك
حسين / ايوة اتفضل القسيمة بتاعتك ربنا يهدى سركم
جاسر/ هامشى مع السلامة
شهد / دادة من فضلك هاتى العلاج علشان معايا صداع جامد
دادة سعدية /يلا يابنتى الاكل تقدرى تاكلى ولا اكلك بنفسى
شهد / كتر خيرك هاكل بنفسى ممكن كوبية شاى
دادة سعدية / من عنية
شهد اكلت واخدت العلاج وقعدت فتحت حسابها وقعدت تتابع شوية لاقت رحمة بنت خالة امها فاتحة
شهد لاقت رسالة من رحمة نصها
( وحشانى ياشهود عاملة اية والبت مشيرة ورحاب كويسين نفسى اشوفكم نسيت كنتى عوزة حاجه انا بكون فاتحة بعد الضهر على طول )
شهد / انا الحمد لله عوزة اجاى اقعد عندكم يومين ممكن
رحمة /تنورى ياحبيبتى وهتجيبى مشيرة ورحاب معاكى
شهد/بصى انا كمان يومين هاجى لوحدى متقوليش لحد انى جايه وكمان انا نسيت السكة هابقى ارن عليكى توصفلى الطريق
رحمة / ماشي ياحبيبتى هاستناكى فى الموقف انا فرحانة انى هاشوفك
شهد/ تيتا كويسة
رحمة / ايوة وفرحانة انها هتشوفك
شهد / هاقفل دلوقتي متكلمنيش الا لما انا اكلمك ماشي
رحمه /تمام ياحبيبتى
جاسر فتح الباب ودخل شهد مسحت المحادثة وديرت وشها ناحية الحيطة ونامت
جاسر/ خدى انا جبت ليك فون جديد وجبت القسيمة من عند باباكى هو بيسلم عليكي
شهد /ماشي اشكرك ممكن تسيب القسيمةعندك عوزة اشوفها
جاسر/ هاتى الخط اللى معاكى احطة فى الفون واظبطة
شهد / انا متعودة على الفون بتاعى شكرا
جاسر /طب هو عندك على الطرابيزة هو والقسيمة انا فى الاوضة اللى جنبك لو عوزة حاجة
شهد/ حاضر
مر يومين وشهد بدأت تتحسن بالتدريج وثالث يوم قررت تنسحب من حياتة وبهدوء وجاسر رجع الشركة وباباها سألة
الاستاذ محمد / جاسر تعالى عوزك
جاسر / حاضر ياحاج هاخلص البوستة وجاى
الاستاذ محمد / متتأخرش
جاسر / حاضر ياحاج جاى على طول
جاسر / للسكرتيرة هبة
هبة/تحت امرك جاسربية
جاسر/اتصلى بالاستاذ خالد
هبة / الاستاذ خالد قدم استقالتة من يومين واخد اخلاء طرف
جاسر / مين اللى واقف على اخلاء الطرف
هبة / والد حضرتك
جاسر / طب روحى انتى وخرج راح مكتب ابوه
جاسر / ازيك ياحاج صحتك كويسة انا راحت ماما قالت انك مسافر
الاستاذ محمد/ انت خلاص معدش عندك دم بقالك اد اية مجتش الشركة
جاسر / حوالى 14 يوم
الاستاذ محمد / يابرودك يااخى شاطر فى سحب الفلوس على فكرة هو انت فعلا اتجوزت السكرتيرة بتاعتك
جاسر / ايوة وقاعدة معايا فى الفيلا بتاعتى
الاستاذ محمد/ هات مرأتك وتعالى عيش معانا
جاسر / انا كدة مرتاح
الاستاذ محمد/ علشان تتسرمح براحتك على العموم انا جاى بكرة اتغدا معاكم واتكلم مع مرأتك
جاسر / لا بلا٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الفصل ( 6 )
&&&&&&&&&
الاستاذ محمد /علشان تتسرمح براحتك على العموم انا جاى بكرة اتغدا معاكم واتكلم مع مرأتك
جاسر / لا بلاش دلوقت خالص خاليك بعد اسبوعين كدة
الاستاذ محمد / لية بئا اكيد عامل مصيبة
جاسر / ولا مصيبة ولا حاجة انا تمام اهو
الاستاذ محمد / انا جاى بكرة اشوف مرأتك واتكلم معاها ولو حبت تعيش معانا تنور
جاسر/ على مضض حاضر ياحاج هاعمل حسابى نتغدا مع بعض وتتكلم معاها انا خلصت هامشى دلوقت
الاستاذ محمد/ علشان خاطر انت عريس ماشى روح خلى بالك الاسبوع الجاى هتنزل تخلص البضاعة من الجمارك طلما خالد استقال
جاسر / يومين كدة ارجعة بامر الله سلام بئا
وركب عربيتة وفى الطريق فونة رن
جاسر / الوووو مين معايا
سهام / ازيك ياجسوووور وحشنى كتير
جاسر / انا كويس انتى عاملة اية
سهام / ازاى تحط رقمى فى البلاك
جاسر / ابدا ياسهام ممكن تكون شبكة بقولك مبتشوفيش خالد
سهام / خالد شفتة امبارح هو اشتغل فى مكتب محامى قريبى
جاسر / اوكية سلام دلوقت
سهام / هنتجتمع الخميس اكلم الولاد
جاسر / بسرعة لا لا متكلميش حد
سهام / لية بئا
جاسر / علشان انا مسافر لمدة اسبوعين
سهام /انت بتتهرب اكيد وراك حاجة كبير سلام
جاسر / سلام وقفل وكان وصل الفيلا
جاسر / سعدية سعدية انتى فين
سعدية / ايوة يابنى حمد الله على سلامتك احضرك الغدا
جاسر / شهد اكلت واخدت العلاج
سعدية/ ايوة يابنى وهى نايمة من شوية
جاسر / اعملى حسابك بابا جاى يتغدا معايا بكرة
سعدية/ حاضر بكرة انزل اجيب الطلبات واجهز الاكل
جاسر / تمام حضريلى اتغدة
سعدية/ حاضر
شهد سمعت الحوار كلة وقررت تمشى بكرة
جاسر دخل اوضتة شهد لقاها نايمة خرج اتغدا ونزل
قامت شهد ودخلت اوضة نوم جاسر ولمت كذا عباية بطرحتها وكذا طقم بيتى وحطة الشنطة تحت السرير ومسكت ورقة وقلم وكتبت
#__بابا_حبيبى
بلاش تدور علية لانى خلاص هاعيش مع نفسى ولنفسى انت بعتنى وقبض التمن والبضاعة المباعة صعب ترجع خلى بالك من مشيرة ومن اخواتى وقول لطنط فريدة تطمن مش هاتقل عليها
بابا اعتبرنى مت فانا فعلا كل حاجة جوايا ماتت سبنى يمكن القاكى نفسى واكمل حياتى بعيد عن زل طنط فريدة ومزلة زوجى اللى قال انة دفع تمنى ليك انا مسامحك ارجوك خلى بالك من مشيرة وقول لطنط فريدة كفاية اللى انتى وولادك اخدتوا منى فابعدى عن مشيرة الا هابعت اخدها وساعتها هاخد كل حاجة بتاعتى وهى عارفة انا بقصد اية وقادرة اعمل اية
#__بنتك_شهد هتوحشنى يااغلى الناس
وكتبت رسالة تانية لجاسر
#__كان نفسى تكون زوجى العمر كلة ونخلف ونربى ولادنا ونعطيهم الحب والحنان ونعلمهم الصح من الغلط ولكن مع الاسف مينفعش تكون اب لاولاد وانت بتعير امهم بتقول ليها انتى حتة خدامة لية انا واصحابى انتى لازم تبوسى على رجلى وتتأسفى غير الضرب اقول لك حياتى معاك كانت حصة وانتهت لانك انسان لا يؤتمن علية ف اللى يقول لاصحابة كل تفصيل علاقتة الخاصة مع مرأتة دة لايدرج تحت قائمة الرجولة واللى يغتصب مرأتة بالقوى لا يستحق ان تعيش معاه تحت سقف واحد انا كان ممكن اقدم فيك بلاغ باللى حصل معايا ولكنى عارفة ان سلطة والدك وفلوسة هتخرجك منها صاغ سليم ومش بعيد ساعتها كنت لفقت لية قضية او حبستنى
انا جايت معاك مش خوف ابدا انا جيت معاك علشان ارتب حياتى فى هدوء
واقول لك ريح نفسك لانك لو فتشت بيوت مصر بيت بيت مش هتلاقى لية اثر وكمان مفيش مشكلة انك تطلقنى من عدمة فانا مش معتبرة نفسى زوجة ليك انا مش اكثر من واحد اغتصب واحدة بالاكراة هذا دهبى وهدومى وكل شيئ يخصنى كم هو تركتك لرب العباد الذى لا يضيع حق المظلموين حسبى الله ونعم الوكيل فيك وفى امثالك
بعتذر لوالد حضرتك فانا سمعت انة راجل محترم هذا هو صورة من التقرير الطبى وصورة شخصية لشكلى بعد ضرب ابنك صدقنى مش عارفة انام من كتر الجروح والكدمات احكم يااستاذ محمد بضميرك انا فقيرة ايوة ولكنى بنى ادمة لحم ودم كاسائر البشر واكرر قولى لاتبحدث عنى لانك لن تجدنى ربنا كبير وقادر على رد المظالم الى اهلها شهد المعذبة
وكلمت رحمة على الوتس واخبارتها انها ستذهب الية بكرة وهتبقى تكلمها وهى خارجة من الفيلا وخرجت لقت دادة سعدية فى المطبخ فقالت لها عوزة كوبية شاى ممكن
سعدية/ حاضر وهاجيب ليكى سندوتشات كمان
شهد / ماشى يادادة ربنا يكرمك معلش تعباكى معايا
سعدية/ مفيش تعب انتى زى بنتى ربنا يسعدكم
شهد / هادخل اصل دايخة يادادة
سعدية/ انا خلصت وجاية وراكى
شهد اكلت ونامت وجاسر جة فتح الباب عليها لقاها نايمة خرج نام هو كمان
صبااااااااااح يوم جديد
*********************
شهد فضلت نايمة صاحية فجاسر خبط ودخل
جاسر /صباح الخير بابا جاى يتغدا معانا النهاردة ياريت تقعدى تأكلى معاه علشان ميزعلش
شهد / ينور حاضر
جاسر / انا نازل الشركة عوزة حاجة
شهد/ لا شكرآ
جاسر خرج وقال / سعدية فطرى شهد قبل ماتنزلى
سعدية /حاضر يابنى شوية وجابت الفطار والشاى لشهد وقالت انا هنزل علشان الحق اجهز الغدا وانتى ابقى حطى الصنية على الطرابيزة اللى جنبك
شهد/ حاضر يادادة بالسلامة
وفطرت وسحبت شنطتها بعد وحطت الحاجة على الطرابيزة واخدت قسيمة الزواج وعلى الشارع عدل
صالح الغفير / على فين ياست هانم
شهد / رايحة اشوف بابا وجاسر هيحصلنى يتغدا معانا
صالح / طيب استنى اجيبلك تاكسى
شهد /ياريت ياعمى صالح
صالح جاب التاكسى وجة
شهد / ركبت وقالت تشكر ياعمى صالح
ويدوب شارعين وقالت للسواق على جنب ياسطى خد اجرتك كتر خير
السواق /دة كتير اوى يااستازة
شهد / انا مسامحة ربنا يسهلك وسابتة ومش٠٠٠٠٠٠٠٠
يتبع
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق