
رواية عشق الليل
19 &20&12&22&23
بقلمي هدير ممدوح
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
بسم الله الرحمن الرحيم * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
بقلم Hm*********** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * &
بسم الله الرحمن الرحيم
بعد مرور اسبوع من ذلك الوقت
ازداد فية حب ليل وعشق
ولم ينقص
اما امنة لم تستطع ان تخرج عشق من المنزل كما اخبرها سامر
وذلك زاد اغضابة كثيرا
وفي النهار وتحديدا في غرفة امنة
يدق تليفونها
وترد عليه وكان هذا الشخص ماهو الا سامر
سامر
اي كل ده ودلوقتي مر اسبوع انا عايزك تمشيها من البيت باي طريقة انتي فاهمة
امنة يعني اني اعمل ايه دلوك وانت مالك متسربع اكدة ليه
سامرانا قررت اني هصفي شركتي وهمشي من البلد دي فاهمتي
امنة ايوة فهمت
وهحاول اطلعها
سامر ليكي اسبوع بتقولي هحاول اخلصي انا عايز تنفيذ
واه صحيح جبتي رقمها ا
امنة ايوة اهو جبته اكتبه عندك
ن(سيبهم هما )
، طبعا الرقم كان بتاع عشق
****************&*************
،.
اما عند ليل
كان يجلس هو وعشق في غرفتهم
ودق هاتفة
ليل الو ايوة تمام
ماشي يااحمد
ﻷانا جي بقولك عايزك تعرفلي آخر الارقام اللي مكالمها
احمد ماشي يااستاذ ليل
عشق هو مين ده
ليل
دة انا اللي مكالمه عشان يعرفلي الرقم اللي بعت الرسالة
عشق وعرف اه وانا هنزل انهاردة الشركة
ليل بقولك اي ماتسيبك من الكلام الفاضي ده
وتعالي اقولك كلمة
نسيب دول بقي
******************************
نروح عند سامر كان يجلس مع شخص في مكتبه
وهو صديقة
جمال
انت بتعمل ليه ده كله يعم ماتسيبهم ف حالهم
سامر
انت هتساعدني ولا ﻷ
جمال هساعدك يعم وامري لله
******************************
. ذهب ليل الي شركته التي فالقاهرة
اما عشق
كانت تتحدث مع ياسمين
عشق
ياسمين اتفضلي ده الشامبو اللي كنتي سألة عليه
ياسمين شكرا ياعشق بس انا مش عايزة ان كنت هسألك عليه بس
(سألتها ف اليوم اللي كانه بيخدوه الصور لعشق)
(
عشق
وانا جيباه ليكي وبعديها انا معايا كتيرولازم تخدية
بعد الحاح من عشق اخذتة ياسمين
***************&**************
اما عند امنة جاءت والدتها لترها واخذتها امنة الي غرفتها
سعدية كيفك يابتي وكيف الخطة ماشية زين
امنة ماشية ياامي بس اللي معطلها عشق مش عارفة
ازاي اخليها تطلع من البيت
سعدية
انا هقولك تعملي ايه وكمان ليل مش يعني سهل الموضوع علينا
بصي انا هقلك تعملي ايه
وقصت مالازم تعرفه حتي تترك عشق المنزل بصي انا بكرة هظبط كل حاجة
امنة تمام ياامي فهمت
سعدية خلاص يابتي بكرة انفذ كل حاجة
امنة ماشي ياامي ربنا يستر
سعدية يابت متبقيش خرعة اكدة هتنجح كل حاجة
ان شاء الله
امنة إن شاء الله ياامي
*********&*************&******
،
اما عند ياسمين مازالت تفكر
ياسمين يارب سعدني انامش عترفة اقف مع مين
مع عشق ولا امنة وسامر
سعدني يارب
عند عشق كانت تجلس بعرفتها وفجأة رن عليه رقم غريب
لم ترد اولا ولكن عندما كرر الاتصال
اطرت الي الرد
عشق الو مين معايا
الشخص
اي ياقمر مفكرنيش
لا انا كدة زعلان منك
عشق اظن انك غلطان ف الرقم
الرجل بمقاطعة ﻷ مستحيل اكون غلطان دة انتي العشق كله ياعشق
عشق انت مين وعايز اي
الرجل عايزك انتي ياقمر ثم اغلق الهاتف
عشق لنفسها ياتري مين ده واقول لي ليل ولا دة كان واحد بيعاكس وخلاص
ثم قررت عشق ان لا تقول لي ليل ولكن اذا دق مرة ثانية ستخبره
اما عند ليل
كان يجلس هو واحمد
ليل ﻷ مش معقول مستحيل تعمل كدة
احمد ليه ﻷ
ليل مش عارف بس هي عايزة اي وبتعمل ده كله ليه
اما سامر الكلب انا هورية
انتهي اليوم هكذا
في صباح اليوم التالي
امنة عشق ياعشق في مكالمة ليكي ع تليفون
عشق اوكي جاية
عشق الو
بتقولي اي ..
.
استوب
دمتم بخير
الفصل العشرون
بسم الله الرحمن الرحيم
وققنا عندما اخبرت امنة لعشق ان في اتصال هاتفي لها
عشق الو مين
الشخص مدام عشق
عشق ايوة مين حضرتك
الشخص انا من مستشفي**** والدت حضرتك هنا ارجو ان تأتي لها
عشق انت بتقول ايه
ثم قفل هذا الشخص
امنة في ايه ياخيتي قلقتيني
عشق بيقول ان ماما ف المستشفي
انا لازم اروح لها فورا
امنة ايوة ياخيتي لازم تروحيلها
عشق بس انا لازم اقول لي ليل الاول
امنة ياخيتي روحي دلوقتي وانا هتصل بيه واقوله روحي انتي
عشق ماشي تمام وشكرا ليكي ياامنة
امنة مفيش شكر بين الخوات روحب دلوك يلا خيتي
ذهبت عشق سريعا ولكنها خبطت في ياسمين
التي كانت تقف خلفهم وتعلم جيدا ان هذة حيله منهم لجعل عشق تخرج من المنزل
*************
ياسمين لامنة انتي هتقولي لليل بيه
امنة وانتي مالك انتي .
انتي اهنة ( هنا ) مش اكتر من خدامة ومتنسيش نفسك ويكشي اسمع حسك انتي فاهمة يازفتة انتي
ياسمين فاهمة ياست هانم تشكري
وذهبت
******************************
اما عند ليل كان يحلس في مكتبه هو وصديقه احمد
ليل تعرف اني لحد الان مش مستوعب ازاي هي تعمل كدة
احمد الغيرة تعمل كتير
ليل بس مش لدرجة انها تشوه سمعت واحدة زيها
لوكان سامر لوحده كنت هوريه بس هي متوقعتش انها تعمل كدة ابدا
احمد انت ناوي تعمل اي دلوقتي
ليل انا عايزك في اقرب وقت تخلي سامر المهدي يعلن افلاسه قريب
احمد من عيني ياكبير انت تؤمر
ليل بمرح طول عمرك شرير بتموت ف الشر
احمد تلميذك ياكبير
ليل يلا ياض بيئة من هنا
روح نفذ اللي قولتلك عليه
احمد طاب وهي هتعمل فيها اي
ليل مش عارف صدقني ويلا يابابا غورمن وشي
احمد بمرح كدة يابيبي تطرودني انا مخصماك
وذهب احمد سريعا
ليل واحد تافه
يطل احمد برأسه من خلف الباب ويقول
زي صاحبه
ليل امشي ياحيوان
وبعد ذهابه
**************
تأتي السكرتيرة
السكرتيرة مستر ليل الظرف ده ليل مكتوب عليه اسمك
ليل مين اللي جابه
السكرتيرة الامن بيقول ان جه شخص ع مستقل وحاطه قدام باب الشركة ومشي ع طول
ليل تمام روحي انتي
فتح ليل الظرف
وتصدم
فتح ليل الظرف ووجد صور لعشق مع شخص
غريب بأوضاع مقززة
ليل ياولاد الكلب
والله لوريكم
ووجد معهم ورقة مطوية قام بفتحها
وكان محتواها
*شوف مراتك العزيزة وهي بتخونك وكمان هي دلوقتي راحت تقابل عشيقها
اللي يثبت كلامي انها مش موجودة ف البيت *
لم ينتظر ليل شي قام بسحب مفاتيح السيارة وذهب
*******************************اما عند عشق ذهبت الي المستشفي
عشق لموظفة الإستقبال
لوسمحتي في واحد رن عليا من هنا وقال اني والدتي هنا ف المستشفي
الموظفة مفيش حد هنا غيري واقف
عشق ازاي انا متأكدة من ان في حد كلمني وقلي ع عنوان المستشفي دي
الممرضة طاب ممكن تقولي اسم والدتك وانا هشوف
املتها عشق اسم والدتها وبحثت عنها الممرضة
وقالت لها
الممرضة اسفة يافندم مفيش حالة جتنا بالاسم دة
عشق ازاي انا مش فاهمة
الممرضة طاب انتي قبل ماتيجي مكلمتيش مامتك
عشق ﻷ
الممرضة طاب رني عليها دلوقتي ممكن يكون ده مقلب
عشق بس انا نسيت التليفون
الممرضة ممكن تاخدي تليفوني وتطمني
علي مامتك
عشق تمام استخدمت عشق هاتف النمرضة وسرعان مااتها صوت والدتها
صفاء الومين معايا
عشق بلهفة ماما انتي كويسة
صفاء عشق انتي فيكي حاجة
واه انا كويسة
بس ده رقم مين يابنتي
عشق بعدين ياماما ابقي اقولك
صفاء ماشي يابنتي
اعطت عشق للممرضة الهاتف وقامت بشكرها وذهبت
كانت عشق ماشية تفكر بمن الذي فعل ذلك وليه بيعمل كدة ثم اوقفت تاكسي وذهبت
*************
وصلت عشق الي منزلها
وبعدقليل جاء ليل ايضا
ليل عشق انتي كنتي فين
انا فضلت ارن علي تليفونك كتير مردتيش ليه ممكن افهم
عشق اهدي ياليل وقصت عليه ماحدث
ليل وتليفونك ياهانم كان فين وافرض حد خطفك ها
عشق انا اه نسيت تليفون بس انا قلت
لامنة انها تقولك
ليل ومفيش حد قلي
قاطعتهم امنة
امنةليل انت امتي جيت
عشق اهو امنة جات
انا مش قوللتك ياامنة انك تقولي لي ليل اني روحت اشوف ماما
امنة امتي ده ياخيتي
عشق انتي مش جه اتصال وقولتي ان ليا
امنة بتمثيل ايوة صح جالك اتصال
بس انتي مقولتيش اني اقول حاجة لي ليل انتي ردتي ومشيتي ع طول
عشق انتي واحدة كدابة
امنة وها ازاي ع تقولي عليا اكدة ياقليلة الرباية
شايف ياليل ازاي هتتبلي عليا وتقولي عني كدابة
عشق ليل بجد هو دة اللي حصل
ليل يلا كل واحدة ع اوضتها
امنة ليلة هتبات عندي اني نش اكدة ياليل
ليل بعصبية انا قولت كل واحدة ع اوضتها يلا
*************
ذهبت كل واحدة لغرفتها
في غرفة امنة قامت بالاتصال بوالدتها
سعدية كفيك يابتي الخطة ماشية تمام
امنةايوة ياامة كله تمام
بس مين الشخص اللي كلمها
سعدية ده يبقي سعد والد خالي انا اللي خاليته يعمل اكدة
بس اهم حاجة كله ماشي تمام
امنة ايوة وسامر رن عليا وقال انه بعتله الصور
بس لحد الان معملش حاجة
سعدية اصبري يابتي الصبر حلو
اما في غرفة عشق دخل ليل لغرفتها ورمي الضرف
في وش عشق وووووووووو
كفاية كدة انتظروني في جزء جديد مع رواية عشق الليل
الرواية قربت تخلص
تفاعل الله يخليكم ع الاقل تصويت
دمتم بخير
"،
21
بسم الله الرحمن الرحيم
وقفنا عندما
قام ليل بإلقاء الظرف بوجه عشق
عشق باستغراب اي ده
ليل شوفي ياهانم
تقوم عشق بامساك الظرف وتفتحه
وتتفاجئ بهذه الصور
عشق ليل صدقني انا مستحيل اعمل مدة
انا مستحيل اخونك
ليل فهمتي ياهانم ليه كنت متعصب لخروجك من البيت
نظرت عشق له باستغراب كيف ذلك فهو متعصب فقط من خروجها
وليس من هذه الصور فمن يراها لايتحمل ان يعيش مع زوجته لدقيقة فقط فكيف ذلك
عشق ببكاء انا مش فاهمة حاجة
امسكها ليل من كتفيها.
ليل عشق انا واثق فيكي اكتر من روحي انتي احسن حاجة حصلتلي انا مستحيل اشك فيكي
انتي عشقي ياعشق
انتي عشق الليل فاهمة
عشق ببلاهه برضه مش فاهمة
ليل بإبتسامة انا هفهمك ع كل حاجة
فاكرة الرسالة اللي جاتلي ووريتها ليكي
عشق اه
ليل انا وقتها قلتلك اني هشوف الخط ده متسجل بمين
وانا معايا صاحبي وقالتله يعرف الرقم ده تبع مين
وهوشاف ولقي الرقم متسجل بشخص اسمه جمال
المهم انا معرفش حد بالاسم ده
فانا طلبت من صاحبي ان يراقب مكالماته
وفعلا راقب مكالماته ولقيته انا اكتر اتصالات له من سامر المهدي وهوكمان
عشق اللي كان ف الحفلة
ليل اه
وخليته كمان يراقب سامروعرفت انه هوالمدبر لا ده كله
عشق بس هو جاب مينين صور ليا
ليل بمساعدة امنة
عشق امنة مراتك
ليل اه طبعا هي بتكرهك ومعروفه ليه
عشق بس انا معملتلهاش حاجة واحشة
ليل الغيرة متنسيش انها ضرتك ليكي مش سليفتك
عشق فهمت
ليل ودلوقتي اسمعيني كويس انا لازم اسافر لندن عشان شغل مهم جدا ولازم انا اكون موجود وانا مش هطمن وانا سيبك هنا لان امنة مش هتسيبك في حالك
عشان كدة احنا لازم نعمل الحيلة دي
وقص عليها الذي سوف يفعلانه
عشق ﻷ ازاي بتقول كدة
ليل ياحبيبتي افهمي انا لازم بكرة الصبح اسافر
ومش هبقي مطمن عليكي
وهو اسبوع واحد وهرجعك تاني
بعد إلحاح من ليل وافقت عشق
عشق ليل طيب ممكن متكونش امنة مشتركة معاه
ليل لا هي وفي حد إتصل واكد ليا كدة
عشق مين
ليل ياسمين
عشق بحد انا كنت عارفة انها طيبة جدا
ليل طيب ياحبيبتي احنا لازم دلوقتي ننفذ الخطة
عشق اوكي
بسم الله الرحمن الرحيم
وقفنا عندما
وافقت عشق علي خطة ليل
عشق اوكي
ولكن قبل خروجهم
عشق بغضب خفيف
ليل أنت ليه رميت الظرف في وشي مع انك عارف
كل خاجة
ليل بإبتسامة حبيت اعمل شوية اكشن وتشويق
( احم اخم دي انا )
اي رأيك فيا انفع ممثل كبير مش كدة
عشق حرام عليك يامفتري وقعت قلبي
ليل يانهار ابيض ده منظر اتنين هيطلقوا
عشق اعمل اي يعني ألطم
ليل ياريت
عشق طاب امشي قدامي كدة
ليل طيب ياختي متزقيش كدة ماشي اهه
نزل عشق وليل الي الاسفل
ليل بصراخ كي يسمعه الجميع
انتي بتخونيني ياهانم
انا مش عايزك في بيتي دقيقة واحدة
وع اثر صوت ليل نزل الجميع الي الاسفل
ماعدا فاطمة (لانها ف المستشفي)
فهذا الوقت كانت امنة تتحدث مع سامر في الهاتف
امنة اقفل دلوقتي اظهر ان الخطة نجحت
قفلت امنة الهاتف ونزلت الي الاسفل
عشق بتمثيل ليل صدقني انا مستحيل اعمل كدة
ليل انتي واحدة زبالة ولت تستهلي حبي ليكي
ايوة انا حبيتك جدا واتعلقت بيكي
وخلاص مش عايزك اطلعي من بيتي مش عايز اشوف وشك
الحج عبدالراضي اي اللي بيحصل اهنة حد يفهمنا
عشق ببكاء صدقني انا معملتش حاجة
الصور دي كلها كدب انا مستحيل اعمل كدة.
ليل الصور كدب والمكالمات برضة كدب
اطلعي من وشي يلا من هنا
ولكن صدم ليل من بكاء عشق الكثير
وقال في نفسه لماذا تبكي فهذة حيله لحميتها وابعادها عن امنة ف لماذا هذا البكاء
ولكنة اقنع نفسه بإنها تمثل عليه لا اكثر
ثم قام بسحبها من يدها ورميها خارج المنزل تألمت عشق كثيرا من الم يدها ولكن كان وجع قلبها اكثر فماذا اذا كان هذا كله حقيقي وليست حيله وان ليل لا يعلم شي من مخطط سامر هل هذا ما كان سيحدث
ف لهذا السبب كانت تبكي عشق
فرحت عشق كثيرا عندما قال ليل
استني عندك
ولكن صدمت عندما قال انتي طالق
وهذا هو كان مخطط ليل وعشق
قالت عشق قبل خروجها من المنزل
عشق صدقني ياليل هتندم وانا اللي بقولك دلوقتي انا مستحيل ارجعلك
وارتاح ليل كثرا لانه سيطمئن علي عشق في منزل جدها
ذهبت عشقالي منزل عبد الجليل
في منزل عبدالجليل كان يجلس الجميع يتبادلون الحديث
ولكن صمت كلهم عندما قالت صفاؤ والدة عشق
صفاء عشق بنتي
ف كانت عشق مازالت تبكي
امسكت صفاء عشق من كتفيها
صفاء بنتي في ايه انتي بتعيطي ليه
زينة زوجة عم عشق
اتلقيها عاملة عملة منيلة
لم يعطيها احد انتباه ( احسن )
محمد والد عشق احكي يابنتي في حاجة
عشق ليل طلقني
زينة يامري حاية مطلقة
ثم قامت بسحبها من يد والدتها
زينة.احكي بامقصوفة الرقبة اكيد انتي اللي غلطانة
قولي عملتي ايية هاقولي
عبد الجليل بحدة زينة انا بنت والدي ما هتغلطش
ودلوقتي ياعشق
يابنتي روحي ارتاحي
يلا ياصفاء روحي مع بتك خليها ترتاح
والصبح تحكيلنا اي اللي حصل
نظرت زينة بحقد الي عشق
وذهبت الي غرفتها
اما عند عشق قامت والدتها بتدثيرها جيدا ثم قبلتها من جيبنها
صفاء هسيبك دلوقتي ترتاحي بس بكرة هتحكيلي كي حاجة
يلا تصبحي ع خير
عشق وانتي من اهله ياماما
قامت عشق بعد ذهاب والدتها وتذكرا ان هذا ايضا جزء من خطتهم ان تقول لهم هذا
ثم توجهت عشق الي حمام عرفتها حتي تأخد شاور ينعش جيدها
في غرفة زينة
قامت بمهاتفة امنة
زينة فولي اي اللي حصل لعشج
قصت امنة عليها ماحدث من خطة ليل لاأكثر
ولم تقل لها شئ من ماخطتهم هي وسامر
امنة فهمتب
زينة ايوة فهمت
يعني هي خانتة
امنة بظبط اكدة
ويلا دلوك ع روح اقفل عشان انام
زينة ماشي
اما عند عشق بعد خروجها من الحمام
سمعت صوت هاتفها يعلن عن اتصال
قامت بالرد فورا
فكان هذا معشوقها
ليل حبيبتي عاملة اي
ولكن لم يسمع الا صوت بكاؤها
ليل عشق انتي بتعيطي ليه دلوقتي ممكن افهم
هشق تخيلت للحظه ان لو ده كله كان حقيفة اي اللي هيحصل
كنت هتسبني صح
ليل شوفتي فبل كدة روح بتفارق جسم
عشق ﻷ
ليل وانتي روحي
انا بعشقك بوثق فيكي اكتر من نفسي ومستحيل اشك فيكي
عشق ليل انا بحبك اوي
ليل وانا بعشقك ياعشق الليل
اما ياسمين
قامت بمهاتفة سامر
ياسمين اظن اكدة ان مخططك نجح فين حقي انا عايز كل الفلوس اللي وعدتني بيها
سامر وانا مستحيل مدقيش حقك تعالي ع فيلتي وخديهم
ياسمين كيف يعني اجي ع فيلتك
سامر بخبث عندك حل تاني
ياسمين طيب باليل هاجي
هاخد فلوسي وامشي ع طول
سامر وانا ف انتظارك
**مازالت ياسمين تشعر بالطمع ولكن مهلا هذا ليس طمعا
لماذا لنسميه طموح اكيد لا احد يتمني ان يكون خادم لبشر
ويوجود الكثير من مثل امنة يهنون الخدم
ف الانسان بشر مهما كانت مهنته
سواء فقير اوغنيا
ان هذا ليس طمع ولا حب للمال
دعنا نقول ان هذا من قسوة قلوب البشر
ولكن ربنا بالتأكبد سيعلمنا درسا لا ننساه
في الكثير من ياسمين يخترون الطريق الاسهل
وينسون ان هناك رب العالمين يراهم
*****
ذهبت ياسمين الي بيت سامر بعد هروبها من بيت عبدالراضي
اطرقت عدة مرات ع اباب فيلته حتي فتح
وكان يبدوعليه انه ثمل
ياسمين عايزة فلوسب
سامر طاب اتفضلي
ياسمبن ﻷ انا هستني هنا
قام سامر الي سحبها داخل الفيلا
ياسمين اوعي اكدة خاليني امشي
سامر وهو دخول الحمام زي خروجه
قم حاول سامر
ان يعتدي علي ياسمين وهي تصرخ
ثم وجدت بجانبها سكين ع طبق الفاكهة قامت بمسكة
وطعنت به سامر
سامر اااااااه يابنت ****
هربت ياسمين الي منزل عبد الراضي
وجمدت ربها ان لاحد لحظ غيابها
وذهبت الي عرفتها المتخصصة لها
وصارت تشكر ربها انها مازالت كما هي
ف المال ليس كل شء بالحياه
عند ليل هاتفه احمد صديقة بإن جميع شركات سامر المهدي افلست
وقمت بضمها الي شركات الصياد
وتمر ايام الاسبوع سريعا
والليل مازال يزيد اشتياقه الي عشق
ولكنه سعد كثيرا لانه غدا واخيرا سيراها
ولكن قاطعه من تفكيره رنين هاتفه
فقد كان جده
عبد الراضي تعالي يابني بسرعة
ليل في حاجة ياجدي قلقتني
عبد الراضي هقولك ياولدي انا عارف انك راجل ومش هتضعف
ليل قول ياجدي
عبد الراضي بصراحة ........
وووووو
استوب
اظن حلو كدة
انا كتبت بسرعة ف اسفة ع الاخطاء الإملائية
23
بسم الله الرحمن الرحيم
وقفنا عندما
قال عبد الراضي بصراحة اكدة ياولدي
ليل في ايه ياجدي قلقتني
عبدالراضي البقاء لله ياولدي
ليل عشق عشق حصلها حاجة
عبد الراضي لا يابني مرتك فاطمة اتوفت انهاردة
ليل فاطمة وجلس ع كرسيه بتنهد
ثم قام باتصال وحجز تذكرة
اما عند عشق وقد علمت بوفاة فاطمة
عشق لجدها
جدي ممكن تجيب رهف هنا
عبد الجليل حاضر يابتي
وقام عبد الجليل بمهاتفة عبدالراضي
عبدالجليل البقاء لله ياحج عبدالراضي
عبدال اضي الدوام لله ياحج عبدالجليل
عبدالجليل انا كنت ع قول انكم تبعتوا رهف اهنة (هنا) الحد ماجنازة تخلص
عبدالراضي ياريت والله ياحج انا كنت شايل هم طفلة الصغيرة دي
عبدالجليل طيب ياحج عشق ع تقول ابعتها مع السواق
عبدالراضي هبعتها دلوقتي
ويمر بعض الوقت ويأتي ليل اخيرا ويذهب الي المستشفي ليري زوجته لاخر مرة
فأنها تظل لها مكانة في قلبه مهما حدث ف نعم حزن عليها حزنا شديدا ف مهما كان هي زوجته وام ابنته
ثم يبدا بإجراءات الدفن
وتشيع الحنازة
في العزاء يجلس الجميع ليل وعبدالراضي ووالده
اما في منزل عشق الحج عبدالجليل
عبدالجليل
يلا عاد اتأخرنا
ثم نزل الجميع
زينة .عشق انتي لابسة ورايحة فين
عشق اكيد رايحة معاكم انا لازم اقف جنب ليل
زينة ليل ايه عاد انتي مش ع تقولي اطلقتوا
عشق بس اناهروح معاكم
زينة ماتقول حاجة ياحج
عبدالجليل كلام زينة صوح يابتي
مينفعش بعد الطلاق تروحي هناك تاني
عشق ازاي يعني قول حاجة يابابا
محمد اسمعي الكلام يابنتي وروحي ع اوضتك دلوقتي ورهف جاية
ذهبت عشق الي غرفتها
ثم امسكت هاتفها وقامت بالاتصال علي ليل
وكان رقمه مغلق
اماعند الجميع فكان قد وصلوا وذهبوا الي العزاء
وذهبت النساء عند النساء
وقاموا بالتعزيه
والان قد مر ثلاث ايام لم يحدث فيهم ليل عشق
وكانت عشق مشتاقة كثيرا لي ليل
وليل لم يكن اقل حزنا منها كانت يتذكر ايامه مع فاطمة
وكان الجميع حزين عليها فأنها كانت مثال جبد للزوجة الصالحة وطيبة القلب وفتاة مسالمة
قاطع تفكيره جده
عبد الراضي ليل ياولدي المرحومة كانت سايبة الرسالة دي
وقالت اني لازم اديها ليل خد يابني شوف فيها اي
ليل ماشي ياجدي
عبد الراضي طيب ياولدي هسيبك انا وهدلي(هنزل) تحت
ليل ماشي ياجدي
قفل ليل باب الغرفة والتي هي غرفة فاطمة
وقام بفتح تلك الرسالة
وكان مضمونها كالاتي.
كيف حالك دلوق ياليل انا عارفة دلوقتي انك بتقرا
الرسالة دي وانا بأيد ربنا
كان نفسي اقولك حاجة انا بحبك ياليل
ايوة بحبك اكتر من روحي
وانا اللي حطيت المنوم ف عصير عشق
تعليقات
إرسال تعليق