القائمة الرئيسية

الصفحات

عشق الليل الفصل السادس والثلاثون حتي الفصل الأربعون بقلم شيرين احمد كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 

عشق الليل

الفصل السادس والثلاثون حتي الفصل الأربعون

بقلم شيرين احمد

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

٣٦)كانت ترى المكان جميل و مستمتعه بالمنظر الخيالي للبحر هي و الفتيات و لكن احست جنات بأيد شخص 

ثم التفت ولكن 😳😳😳

ليل: جناات المنظر حلو صح ي مهى و مريح جدااا

مهى: اووووي بصراحه خلاني اهدى من التوتر 

ليل: امممم وانتي تتوتري ليه 😉

مهى بتوتر: اايه زاي ما انتي بردوا كنتي متوترة

ليل:احم انا انا.... 

جنات بخوف و هي تحدث الفتيات: كفايا و بصو لياااا 😳😳😳

التفتو الفتيات و كان ع وجهم صدمه كبيرة 

ليل: مش مش ده بتاع الصبح ي جنات 

جنات: ايوة ايوة ححضرتك عااايز اايه

الشاب بغضب: اخد حقي جوزك بهدلني النهاردة صح المفروض انتي بداله ي قمر 

مهى: انت عااايز اايه وانت عامل زاي البتنجان كده 

ليل بضحك: تصدقي معاكي حق 😂😂

راسه بتنجانيه و تحسي جسمه 😂😂نهار اسوح 

مهى و جنات: هموت هفطس ي فوزي 😂😂

ليل:مش اكتر مني اااااه 😂

الشاب باستغراب: بتضحكوا ع ايه اول مرة اشوف حد هايحصلو مصيبه قاعد بيتريق و يتنمر 

ليل: عيب عليك ي فواااز بتقول كده ليه ده احنا  مش بنتنمر ده احنا بنحلل الشخصيه 

جنات: ايوة ايوة بنحلل الشخصيه عن طريق جسمك عشان ما يبقاس ف تنمر عشان محدش، يضحك عليا بص احنا كويسين ازااي و عايزين ما صلحتك 

مهى: طب بذمتك منظرك انت راضي بيه 

الشاب: بصراحه لا 

مهى: اهو شوفت ساعد نفسك ترتاح ي خويا

جنات:ايوة معاهم حق عشان تعرف تاخد حقك مننا تاااتي ي باشا

الشاب: طب اعمل اايه دلوقتى 

مهى: هقولك انا اسمع مني 

جنات: لا انتي ممكن تخريبي الواد ي شيخه 

ليل: ولا انتي و لا هي انا اللي هقول 

فضول يتخانقوا

الشاب بجنون و خوف ع نفسه من هؤلاء الفتيات المجانين 

: بسسسسسسس مش عايز حاجه و لا انتقم و لا حاجه منكم ده امتوا باااين عليكم مجانين مش عايز حاجه حلاص انا اسف اسف 

لازم امشي 

ثم ذهب بسرعه 

مهى: ماله ده احنا معملناش ليه حاجه 

جنات:ايوة انا زعلانه كنت عايزة اسعدو 

ليل:وانا اكتر واحده يلا نصيبو 

ثم وحه نظرهم لبعض وضحكو كثيرا ع افعالهم مع الشاب المسكين الذي كان يتجنن بسببهم 😂😂😂😂😂

يااا مشي 

جنات:ااااااااه 😳😳😳

ليل و مهى:هو رجع تاااني 

ثم التفتوا ومان ع وجهم صدمه:😳😳😳

.................

مريم:مااشي ي يوسف بتعمل معايا كده اااه و تروح لسنيوراا ماااشي حسابك كتر اووي و هتدفع التمن غااالي حبيبه القلب يا يوسف ده انت حتى مجتش تصالحني زاي زمااان او تتطلب الرضا مني ماااشي

ثم انتبهت ان شخص يخبط عليها 

و ثم جاءت 😳😳

٣٧)مهى و ليل و جنات: 😳😳

:-مالكم مصدومين ليه 

ليل : انت انت بتعمل اايه هنا 

:-جيت عشانك ي ليل 

ليل بخوف: لا لا ابعد الله يخليك 

جنات بغضب: فهد ليل دي خط احمر ااايه الاي جااي عشانها انت ناسي انها متجوزة 

فهد: ليل انا ااسف انا فعلا غلطت بس و الله ما كنت ف واعي انا كنت كل شويه بقولك اتجوزك بس عيلتك و جدك كانه بيقولو لا و منت ف ساعتها متعصب و الحمدلله  محصلش ليكي حاجه 

ليل بخوف اكثر: لا لا ابعد مش عايزة اشوفك هنااا ابعد مهى: انت متخلف صح عيلتك خطفتنا وانتو كنتوا هتموتنا صح و تقول مكنتش ف واعي 

فهد: انا اسف اسف 

جنات: اسفك مرفوض ي فهدو بلاش مشاكل و امشي من هنا 

فهد لم يتحرك و غضب: انا مش ماااشي غير لما اخدهااا ليل ملكي اناااا فهمين

كان يريد انا يأخدها منهم 

وهو اقوى منهم و ليل المسكينه تبكي و خوف منه 

وتنادي عليهم

ولكن الحظ..... بنسبه لها جميل 

جأء اليها منقظها و حبيبها نعم انه حبيبها 

ليااااام ♥♥

ليام بغضب انه يمسك ليل : سيب ليل انت فاااااهم

فهد: مش هاسبها ليل ملكي لوحدي 

غضب من هذه الكلمه هي ليست ملك احد غيره هو. بل كان وجهه محمر بسبب هذه الجمله كان يريد قتله ولكن حبيبته خائفه 

ليااام: : مش ملكك دي مراتي مش كلكك دي بتعتي سبها هي متجوزاني انا مش انت 

ليل بدموع: ليام ارجوك ساعدني خليه يسبني انا عايزة امشي انا خاايفه 

غضب بسبب ذلك الشخص الذي اتى واحزنها هي

ليام: متقلقيش و اهدي ي حبيبتي انا هاجي ليكي و هساعدك متقلقيش انا معاكي مش هيعملك حاجه 

اومأت له بدموع  

جنات و مهى كانو خائفين جدا عليها 

فهد:خلصتو حب ف بعض انتي ازااي بتحبيه و انا بحبك من زمااان ي ليل ازاااي تتجوزيه هاااا فهد بدون قصد اوقعها ع صخرة وفقده وعيها

جنااات::ليللللللل حبيبتي 


ليام غضب ولاكم فهد كثيرا 

و حراس فهد كانه سوف يقتلونه 

ولكن جأؤا يوسف و زياد و معهم بعض الحراس 

ليام لفهد بغضب و هو يعطيه اقوى الكمات:ليل مش بتاعتك فاااهم ليل بتاعتي انا.

انت ازاااي تلمسها انت ازاااي تتضربها انت ازاااي تخليها تخاف منك هاااااا احكي انت ازاي عايز تموتها 

فهد والدم ملئ سيبه:خلاث مش هعملها تااني بس سبني الله يخليك 

ليام:لا انت لازم تموت ع ايديي ازاااي تتجراء تلمسها اساسا

يوسف:كفايا ي لياام هيموت روح بس شوف ليل سيبه ليا دلوقتي

ليام:يا يوسف 

يوسف:عاارف بس سيبه 

ليام:حظك ان يوسف قالي اسيبك بس المرة الجايه مش هتفلت من ايدي ثم

٣٨):حظك ان يوسف قاللي اسيبك حظك بقااا 

ثم اسرع ليلل 

وجودها فاقده وعيها حملها واخذها 

كانت تبكي كثيرا لما يحصل هنا 

جأء اليها يوسف 

يوسف: اهدى ي جنات محصلش حاجه 

هي كويسه 

جنات ببكاء: يا يوسف فهد ده كان عايز... 

يوسف: عاارف وعارف انه اخوه كان عايزك 

جنات: انا خايفه يرجعو ي يوسف 

حضنها يوسف تحت بكأها ع ظلمها من الجميع و ع حاله اختها 

يوسف: اسف يا جنات اني مكنتش معاكي اسف بس اعزريني 

اتصدمه من حضنه لها 

جنات: مش تعتزر دي حياتك يا يوسف وانت بتحب مريم انا مش زعلانه واحنا هنطلق مش تقلق خااالص ربنا يهنيكم 

احس بنغزه ف قلبه وغضب 

يوسف: جنااات انا قلت طااالق مااافيش هتكملي تعليمك و خلصنا 

خافت من صوته 

جنات من داخلها احست بالفرحه و لكن تذكرت انه لا يحبها 

جنات؛: وانا عند رأي لغايه دلوقتى ي يوسف 

مش يخصك

يوسف: جنااات 

حنات ببرود: نعم 

يوسف: معملتك اتغيرت 

جنات: مش اكتر منك

يوسف:: اايه!! 

جنات: زاي ما انت سمعت يلااا ي مهى ليل بسرعه نشوفها 

مهى: يلا والله فرحانه فيك ي خويا

زياد: مهى 

مهى:ايه انا مقولتش حاجه غلط وخليك انت كمان مع سااندى المهم تعلمنا بس 

زياد: اايه اللي دخل ساندي الزفت هنا 

معى: يلا ي حبيبتي نمشي 

ثم ذاهبوا

زياد: عجبك ي خويا 

يوسف: بصراحه احسن هههه 

زياد: واطي 

يوسف: مش اكتر منك ي حيوان

عند ليام ف الغرفه 

ليام لنفسه طب اعمل اايه اعمل اايه 

دي بتنزف دم 

اكيد ف هنا بوكس فيه علاج 

ليام:لقيتها 

ثم اخذ الشاش و المطهر لجرح 

وبداء ف ايقاف نزيف الدم 

لبسه مش نضيف بس ممكن ثم نفض افكروه هذه والبسها منامه بيت مريحه 

واخذ يتطلع لملامح وجها الهادي جدااا 

ليام لنفسه:يااا شكلها جميل جدا وهي نايمه 

افاق ع صوتها 

وهي تقول 

:ليه وهو انا كنت وحشه وانا نايمه

ليام:بسم الله

٣٩)ليام: بسم الله 

ليل: بتسمي ليه هل انغ وحشه لما بصحى ولما ببقى نايمه جميله 

ليام: لا لا انتي فاهمه غلط 

ليل: لا صح هل انا وحشه 

ليام: لا لا انتي ملكه جماال العالم 

ليل: اومااال ااايه فهمني 

ليام: انا اللي وحش 

ليل: لا انت بتتريق 

ليام: انا بتريق ابدا  ده انتي حتى كفايا عليكي رقتك معايا و صوتك 

ليل:اومااال ف اااي 

ليام:  انا ساكت من الصبح ف اااي

خافه من نبرة صوته

ليل:انا بس انت بس 

ليام:انا اايه بس 

ليل بغضب:بتتريق 

لياام:اسكتي خاااالص 

ليل:حاضر ثم انتبهت ع سيبها 

وقالت بصوت عاالي :اااااااااااه 

لياام بغضب منها:في ااايه صوتك ماالك بقاااا

ليل:ف حد لبسني اللبس ده 

ليام ببرود:انا 

ليل:انت انت انت 

ليام:اه ف حاجة

ليل:يا قليل.الادب انت ازااي هااا انت 

ثم اخذ يتقرب منها كثيرا

ليل: انت بتقرب ليه انت 

ليام: مش انا قليل الادب صح 

ليل: لوسحمت اسمع مني انا 

ليام: اسكتي خاالص 

ليل: هصوت وهلم الناس عليك 

ليام ببرود: صوتي 

ليل: عااااا

امسكها من يديها ونظر لعينيها الجميله 

وهي ف عينه واخذ يتقرب

:-احم احم ليلللللللل

تفزعوا من صوتهم 

ليل بخجل من الموقف ليل لنفسها:ي نهار اسوح انا ازااي سكت منكم لله يلي ف باللي 

ليام: انا خارج 

جنات: بصراحه من حقك تخرج بعد الموقف ده 😉ههههه

مهى: موقف اايه بس 

خرج ببرود هادء

ليل: بصو اسمعو مني 

مهى: جنات البت دي بتكدب عليا خلي بالك وبتقولي انها حزينه صححح 

جنات:وبتضحك عليا انا كمان ي ختي 

ليل:بصو هو والله مش انا 

جناات:اممم هو مااشي ي ست ليل هصدق 

خجلت منهم 

********"*

مريم 😳

:ماذا هل اتتي خرساء 

مريم:هاا

:-هل انتي خرساء 

:-ماذا تريدي يااا

:انا سوف اوضح لكي ماذا اريد 

:-و المقابل 

:-اوه لا تقلقي عزيزتي ههههههه

٤٠):-والمقابل 

؛-اوه انتي ذكيه جداا هه مريم 

:-ليست اكتر منكي سااره صحيح ماذا تريدي ان افعل 

:انني احبك لهذا الشئ انكي تبدائي بسرعه 

:-شكرا ساارة ماذا تريدي الان 

: سوف اقول لكي ولكن يجب ان يكون كل شئ بهدوء و ذكاء خارق جداا

:-اه احسناا 

ثم بدأو في الكلام 

و دخل عليهم!!!!!! 

سارة 😳

مريم: 😳

'-ماذا يحدث هنا يا فتياات!!!!!! 

:-----------------------

_____________________

ليام: انا عايزم تظبط فهد بأي حاجه من عندك انت فاهم  ي زياد 

زياد: فاهمك ي سطاا متظبط متقلقش 

يوسف: احم انا رايح اشوف جناات 

ليام: بتقول اايه مش سمعك 

زياد: نعم!! 

يوسف: اقصد اشوف جنات 

ليام: وانت مالك بيها خليك مع مراتك اللي بسببها انت سبتها بعد كتب كتابك عليها و روحتلها 

يوسف: اايه 

ليام: يوسف جنات مش ناقصه بهدله خااالص فاااهم تكمل تعلمها و هتطلقها

يوسف يغضب: انت بتقول اايه 

ليام: زااي ماسمعت سبها تعيش حياتها لانك مش ملكك فااهم 

زياد:ليام بس 

ليام:بعد اذنك ي زياد 

كان غضب من اخيه لا لا هي ملكي فقط ليست لاحد غيري 

وذهب بأسرع ما عنده 

جنات ف غرفتها 

كانت تبكي ع حبيبها ولم وولم تنسى ذكرياتها معه و هي صغيره هي تربت ع يديه 

وتذكرت عندما سألتها مريم كيف تتكلم بالمصري 

:-بااا يوسف انت اللي عرفتني كل حاجه من ساعه ما وعيت ع الدنيا ااه حتى لما كنت بتروح الجامعه ف مصر وتيحي زياره كنت تقولي كلام معقول و حميل و اقلدك انا حبيتك و لغايه دلوقتى بحبك وهضل احبك 

اااه ع قلبي لللي وجعني وانا بفضل افكر انت نساني و لا لا انا كنت بالك و لا لا 

انا بفكر فيك ع طول اااه بموت كل يوم ع فراقك ليا 

:--ياااا ي جنات كل ده مخبيه عليا وانا محستش بيكي 

:-يووووسسف 

:-اه يوسف انا دلوقتى حسيت بنفس شعورك لما سبتك انا حسيت بوجعك بس مش اكتر منك ياا انا غلطان لما سبتك ي جنات ااسف انا مقدرتش اسعدك 

:-يوسف متعتزرش انت احسن انسان شوفته ف حيااتي وطيب وعندك بنوته قمر ربنا يخليها ليك انت كويس و مغلطتش انت حبيت ي يوسف:

:-جنات انتي قلبك طيب انا 

:-يوسف يوسف

:-هسس

ثم اقترب منها 

و..........

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇


من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close