![]() |
عشق الليل
الفصل الحادي والثلاثون حتي الفصل الخامس والثلاثون
بقلم شيرين احمد
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
٣١)يووووسف
اتصدم الجميع
يوسف بصدمه اكبر:مريم بتعملي ايه هنا
مريم:بعمل ايه ايه ريم فضلت تعيط وتقول انا عايزة بابي ريم بابي اهو
ابتسمت ريم لوالدها و ذهبت له بأسرع ما يمكن
وحضنت يوسف وهو ف حاله صدمه
ولم يستوعب
ليام:ايه اللي جابك ي مريم وانتي عارفه
مريم بحزن مصتنع:يا ليام انا ايفه ممكن امشي يا جنات بس ريم بتحب بابها و مش عايزة تستغنى عنه
جنات بحزن و ابتسامه ف نفس الوقت:لا متمشيش خليكي هنا المهم ريم العسل تبقى مبسوطه
زياد: مريم هجزلك تعاالي يلاا
مريم اه اه تمم يلا ي ريم نسيب بابي ببقى
ريم: ببكاء انا عايزة بابي ماليش دعوه
مريم:يلا عشان بابا لازم يطلع من جنات
ريم:ذهبت الى جنات و قالت بدموع جناتي ممكن تخلي بابا يجي معانا انا ومامي
جنات بأبتسامه:والله عشانك انتي اديكي عيوني خلي بابي ي روح معاكي
مريم:عيب ي ريم جنات تزعل
ريم:جناتي ممكن تزعلي مني
ضحكت ع ريم :لا عمري ما ازعل من ريمي اناا يلا
ريم:هييييي
مريم:مش عارفه اقولك ايه
ريم:يلا ي بااابي
يوسف:هاا بس مش ينفع
جنات: متقلقش انا كويسه المهم ريم متعيطش ومتزعلش يلا
وابستمت ابتسامه مشرق لصغيرة
مهى:اتفضل روح ي اخويا انت ومراتك و بنتك ومتقلقش انا هبقى مع جناات 😏😏
ليل:وانا كماان اتفضل حضرتك تعالي حنات يلا ي مهى
كان سوف يتكلم
ريم:يلا ي بابي
يوسف وجه نظره لجنات بأحراج و ذهب
هو و زوجته و ابنته
ليام:اتفضلو انتوا وانا حجهز ليكم دلوقتى مهى و ليل هاينمو مع جنات و زياد هينام ف اوضه و انا اوضه يلا
ثم قاام بالحجز لهم و ذاهبو
_________________//___________________
:انتي اااايه اللي جابك هنا يا مريم ازاااي
:وطي صوتك يا ابراهيم البنت هتعيط ف اايه
:انا موطي صوتي
:مالك يوسف هو انت حبيت جنات و عايز تسبني انا مريم حبيبتك : لاطبعا مش هقدر اعيش من غيؤك مين قالك اني حبيتها
: زعلك و انت هتسبها و زعقيك ليا ده ايه انا غلطانه اني خوفت احسن تقرب منك و جيت و جبت ريم اناهمشي لو ده هيزعلك
:انا مكنتش اقصد بس كده احنا.بنجرحها اكتر و بغلط فيها كتير و عي مش من اابنات اللي بتقرب انا جوزها و ليها حقرق عليا و كمان من قبلك بس عمرهل و طلبت و عملت وعي عارفه اني بحبك كانت عملتها من زمااان
:اانا اانا اسفه ي حبيبي مكنتش اقصد الكلام ده عليها
:ارجوكي جنات خط احمر كفليا عليها كده ي مريم
:حاضر حاضر بس فك انت اسفه
٣٢)ليل ببكاء: يا حبيبتي كفايا الله يخليكي بلاش عيااط انا هموت كده
مهى ببكاء مثلهم:حقك عليا اخويا كررها تالتي مرة و سابك انا اسفه انا معرفش هو ازاااي ي سيبك يا قلبي
جناااات:انا مش قدرة انا قلبي بيتقطع انا مش زعلانه انه راح لبنته ومراته بس غصبن عليا بغير و قلبي بيتقطع و انا عشان اللي بيحبه هو كسرني كتير وكنت بسامح و لغايه دلوقتي يسامح مش قدرة كل كل ما انسى بيفكرني
ليل:جناات انتي اختي حبيبتي انا عتيزاكي تبقى قويه و تقدري نفسك ي حبيبتي حبك مابهوش دعوة بضعفك ده قدامه
جنات:انا مش ضعيفه بس مقدرش اشوفه كده انا بحبه
مهى:عاارفين و عشان كده عيزينك تسيطري ع مشاعرك
جنات:مش عارفه بحاول و مش عارفه بردوا
ليل:خلااااص احنا تعبانين و يلا نام ونصحى ونتكلم تااني يلا بقى بلاش كئابه
احنا فرش وفرافيش احنا فرش نحب نعيش
جنات:ههههه ليل صح فكرتيني لياام ماله
ليل:ماله يعني زاي القرد تحت
مهى:الله اكبر الله اكبر بتقري ع اخويا واناموجوده و كمان ده جوزك
جنات:ههه مش اقصد اخباارك اايه معه 😉😉
ليل:ها
مهى:بتقولك اخباارك ايه معه هاا ايه بس
ليل :بصو عشان مش بخبي
وقصت لهم ما حدث
مهى:هموووووت ههههههه يخراابي اخويا هتجنن بسببك ههههههه
ليل:عشان تعرفو قيمتي ي قلبي انتي وهي
جنات:وانتي ي مهى ههههه
مهى:و لا حاجه ي سطاا عملت عمايل كيوت
ليل:بسم الله اشك فيكي بصراحه انك كنتي كيوت معه
جنات:وبصراحه انا
مهى:عيب عليكم ي بنات
واكملو ضحك كثيرا ثم نعسو و ذهبوا الي لسرير و نامه بعمق
_______________//____________
ليام:حسابي مع البيه يوسف لما يجي
زياد:ما انت كمان هتجرح ليل وهو بيعمل زايك ف كل حاجه
ليام:دي حاجه متخصش حد جنات اتجوزت يوسف وسبها و جرحها
زياد:انا هروح اطمن ع البنات لانهم لوحدبهم ف اوضه
ليا بغضب وغيرة: استنى رايح فين انا رايح معاك بس اتصل الاول عليهم ةع يوسف ينزله يتغدو و نتمشى شويه
زياد:اشطا فكرة حلوة ي صاحبي
ثم ذهب ولكن اتصدم من.................
٣٣)وووو الصدمه مليئه وجهم
زياد: ساارة
ليام: سارة
:-ماذا هل الصدمه كانت كبيرة جدا بنسبه لكم لانني كنت اريد ان تكون مفاجئه و خصوصا لعزيزي ليام هل من مشكله؟؟
زياد بصوت مهموس: بص انا هخلغ و انت اتصرف ف البلوة بتاعتك ي استاذ ليام
سارة: ماذا يحصل عزيزي ليام
زياد: اسف جدا سارة ولكن زوجتي تنظرني
سارة: اوه صحيح تفضل زياد
زياد: الى اللقاء
ليام ف نفسه: منك لله زياد خعلت و سبتني ده انا هشوفك دلوقتي اصبر ماااشي
سارة:ليام ليااام عزيزي
ليام:هاا ماذا سارة
سارة:هل كنت شارد بشئ
ليام:لا و لكن لما اتيتي هنا
سارة:اشتقت اليك كثير قلت اذهب اليك واريك المفاجئه هل المفاجئه كانت رائعه عزيزي
ليام غضب جدا
سارة:لماذا انت غاضب لياام
ليام بغضب:انتي تعرفين انني تزوجت اجباري و لكن جد لهو معارف كثير انتي تفهمين و انا قلت اليكي هذا
سارة:ولكن قلقت من هذه الفتاه سوف تأخذك
ليام:انا قلت كثيرا اليكي صحيح انتي لا تفهمين شئ سااارة
سارة بحزن مصتنع: انت تريد ان اذهب حسنا
ليام مسح ع وجه:سارة اسف و لكن جدي سوف يأخذ مني كل شئ وان لم اتزوح حفيدته حتى هو مراقبني
سارة:اوه اسفه حبيبي لانني لم اثق بك
ليام:لاتعتذري لايهمك
___________________//____________________
مهى:افتحي الباب ي ليل ف حد بيخبط جاامد وانا عايزة انام
ليل:لا قومي انتي انا تعبااانه اوي
جنات:يعني اقوم انااا قومي ي مهى خلصي
مهى:ماااشي ماااشي مهى مهى هي اللي بتفتج
ثم ذهبت لتفتح و ضحكو عليها الفتيات
فتحت مهى الباب:مين اللي بيخبط كتيررر ده
ثم...... زيااد
زياد:اه زياد كل ده بتفتحي الباب
مهى:احم ف حاجه
زياد:اه في
مهى:عايز ايه
زياد:عندكوا شامبوو
مهى:لا معندناش هههه
زياد:اومال عندكم ايه دباتشيب
مهى:اه دباتشيب
زياد:احم ف ايه احنا مش بتوع الكلام ده
مهى:صح كنت عايز ايه
زياد:كنت عايزك ي قمر
مهى:اايه احترم نفسك بقى
زياد:مراتي و انا حر فيها احم خلينا ف المهم
مهى:ايه هو
زياد:اخبارك جنات ايه و حالتها كويسه دلوقتي انا عارغ ان يوسف بيجرحها من زمان بأفعالو دي اسف لو اتكلمت عن اخوكي بس دي الحقيقه
مهى:حصل خير انا عارفه اخويا كويس
زياد:تمم ممكن تجيبي البنات عشان ننزل ناخد شويه هو و عشان جنات كمان ها
مهى:ماشي هنجهز نفسنا و هنيجي ليك
زياد بمعاكسه:طب ما انا عادي ادخل ما انا زااي جوزك
مهى:ااه ي قليل الادب برااا يلاااا
زياد: سلااام ي قمر زمانك
٣٤)زياد: سلااام ي قمر زمانك
كانت خجله جدا و عمز لها ثم ذهب مهى لنفسها:يخربيتك قمر بس قليل الادب
ثم عادت لداخل و هي ع وجها ابتسامه
ولم ترى وجهم المليئ بالضحك عليها
ليل يصوت عااليا جدا:يا ستااار قلبي و لع ناار
جنااات:ونا عيني منك مستحيل استغنا عنك ههههههه
وانتبهت لصوتهم وكان وجها محمر
مهى:ف اايه بتضحكو ليه و تغنو
ليل:امممم علينا ي كلبوبه
جناات:حرام عليكي كنا عايزين نتفرح ع الرومانسيه
ده حتى بردوا زاي جوزك
مهى:ايه ي جماعه انا هروح اجهز نفسي وانتو كمان لانهم مستنينا
ليل:مممم ماشي يا كلبوبه يلا كله يجهز نفسه يلا ي جنات
جنات:روحو انتو انا قاعده هنا
ليل و مهى:لاااااااا
ليل:انا مش هسيبك و ع جوثتي فاااهمه يلاا ي مهى يلااا ي حلوة قال مشعايزة تنزلي خلصي بقاااا
جنات:بس ي بنات
مهى:مابسش خلصي
جنات:تمم
ذهبت هي
وكانه هم حزنين ع حبيبتهم
ليل بتفكير:مهى
مهى:نعم ي ليل
تعالي اقولك
.....................
ليل:ايه رأيك
مهى:بت انتي بتروحي من ورايه المخابراات
ليل:بس ي ماما 😎😎
مهى:🙂🙂
.........................//........................
زياد:هو لسه مجاش يوسف
ليام:لا لسه هما قالو ليك اايه الينات
زياد:زمانهم دلوقتى هنا!!
ليام:اوك
بعد مدة
:هههههه اي ي شباب الاخبار دلوقتي
ليام بغضب:طب كويس انك سمعت كلام زياد و جيت ي يوسف
يوسف:ليام اهدى انت عارف اني مكنتش اعرف و هي جت عشان ريم و مقدرش ارجع مريم ممكن تزعل
ليام:وهي التانيا تزعل
يوسف:انا قلت لجنات ملهاش غير بس لبس فلوس مذاكرة لكن زوجه لا
ف هذه لحظه كان سوف يضرب اخيه و لكن الفتيات جأو
و هم ف قمه الجمااال و الرقه وكانو الشباب ينظرون لهم كثيرابسبب جمااالهم بفساتينهم الرقيقه
زياد:لا لا قلبي خلااص
هموت ي نهاار ابيض ع اللي انا فيه ظول حوريات الجنه دول دول حقيقي و لا خياال
يوسف:مش عارف يمكن يكونو خياال
زيااد:صح صح ده خياال
ليام كان صاامت و نظروه موجه لها هي فقك بفستنها السمائي و مثل لون عينيها
يوسف:احم بس هو ف اايه
مريم:يوووسف
يوسف: ي هار اسوح اعنل اايه دلوقتى
زياد:احسن ههه
يوسف بغضب:اخرس
يوسف:نعم ي حبيبتي اايه اللي جابك
مريم: اغص عليك مش عايزني خلااص ع فكرة لاقيتك مش موجود قلقت عليك بس سلااام
يوسف:مريم مريم
ثم ذهبت
ليام:يوسف بص كده
وكان ينظر للمكن الموجه لمكان جنات كان هناك شاب يحاول الكلام معها غضب يوسف و احس بالغيرة
٣٥)زياد: 🙂🙂🙂هاار اسوح
مهى: مين دي اللي بتنادي عليك ي زياد
زياد: هااا
مهى: مين هي دي
بلع ريقه ثم: دي دي حبيبتي
مهى::😳😳حبيبتك
عند ليام
ليام:؟؟؟؟ سارة
سارة: عزيزي ماذا يحدث هنااا
ليام بغضب: لماذا جئتي هنااا الم اقل لكي...
سارة: اعتزر عزيزي و لكن انا احبك ولم اعد ان ابعد عنك
ليام: سااااااارة
خافت من نبرة صوته دلك التي لم تفهم شئ من كلامه
سارة تقربت كثيرا من ليام و حضنته
ثم قالت: انت متعصب لانني لم احضنك صحيح احبك عزيزي
ليل: 😾😾😾
جنات: 😳😳😳
مهى: 😳😳😳😳
يوسف: ليل احنا هنفهمك بس تهدى مااشي
ليل: انا مش فهمت كلمه منها بس عرفت انها حبيبته اللي من تركيا صح انا مش زعلانه انا بس يهمني تعليمي و جدي لو عرف
جنات: ليل حبيبتي
ليل: متقلقيش ي حبيبتي انا عارفه كل حاجه
ليام وجه نظرو ليل التي ع وجها ملامح الحزن
وحزن ولكن تذكر حبه لسارة و نسى
مهى لزياد كانت سوف تتحدث ولكن دلك الفتاه الئيمه اتت
ساندي: مرحبا حبيبي زياد
زياد: ماذا تريدي ساندي انا زهيت علاقتي بيك انا نسيتي
ساندي بحزن مصتنع : اسفه عزيزي سمحني انني وقعت في فخ مثلك
زياد: امممم فخ انتي التي اوقعتيني ف فخ
ساندي: سامحني ارجوك و سوف نرجع
كانو وواقفين مصدومين من هؤلاء الشباب
جنات: 😢انا مش مصدقه
ليل: ولا انا 😢😢
مهى بغضب: طلع ندل و متحوزني و هو بيحب 😾😾
انا ماااشيه سللاااام
جنات بغضب من مهى: مهى احنا هنتمشى و لا كأننا شوفنهم و لا يهمنا بلاش
ليل: ايوة هو هما عايزين يستفزونا خليهم يشبعو بالسنيورا هي و التانيه 😑😑
يلاا
ثم ذاهبو
يوسف: جنااات جنااات.
يوسف لنفسه هي راحت هي و البناات فين
استغفرالله
ليام لم يرى ليل ولا باقي الفتيات ثم ابعد سارة عنه بغضب وقال:اذهبي سااااارة من هناااا لانني متعصب
ذهبت بخوف لانها تعرف ليام
زياد بغضب:مشوفتش يا يوسف مهى
يوسف بغضب لاكمه بوكس : انت اواااي تجيبب ساااندي معاااك انت مش عاارف ان اختي هناااا
ااايه و مش قلت انك نسيت البنت دي
زياد: والله ايزة نستها بس انا نش عاارف رجعت امتى و مع مين
يوسف: تلاقيها رجعت مع حبيبه قلب ليام
زيااد: ساارة 😳😳
يوسف: يمكن
زياد: تصدق ممكن تكون هي
لياااام بغضب: البنات فين
يوسف: راحو يتشمو
ليااام بغضب و زياد: ااااايه
تذكر يوسف
ليام: انت ازاي تسبهم يمشوا لوحديهم
جناات كانت ترة منظر الجو جميل ولكن احست بأيد شخص 😳😳
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق