![]() |
عشق الليل
الفصل الحادي والاربعون حتي الفصل الخامس والاربعون
بقلم شيرين احمد
كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات
٤١)مريم: ماذا هناك انه يوم الصدمات
سارة: صحيح لما انتي هنا؟؟؟
:-لكي اسمعكم ي اشرار هههه
سارة:-اوه عزيزتي ساندي هل. سمعتي كل شئ؟!
ساندي: نعم حبيبتي كل شئ ولكن اعجبتني خططكم واريد ان اكمل معاكم انا ايضا
مريم' يا فتيات الخطه جيدة جداا ولكن هنااك حظر بنا فيها اتفهمو انني لا اريد يوسف ولكن احب المال و السلطه و لكن هذا المسكين احبني وطرق تلك الفتاه الصغيرة و هي بفستانها ةجاء اللي وانا كنت اتمنى دلك الحظه لاتمتع بأن اكون زوجه اكبر رجل اعمل ههه و انني لا احبه فقط المال
ساندي: اوه انتي شريرة كثيرا ي فتاه و ابنتك ماذا عنها
مريم: انها كانت وسيله بنسبه ليه لكي اصل لهذه المكانه
سارة: انتي ام خبيثه هههههه وذكيه لا انكر
مريم: نعم ي فتيات انها وسيلتي ياااا
ساندي: تشفق ع يوسف الان
مريم: لماذا ههه
ساندى: طرق دلك الجميله وءهب اليكي وانتي سوف تأخذي كل شئ انه احززني فعلا
مريم: نعم صحيح انني اشفق عليه ههههه
سارة: هههههه
ولكن احسوا بشئ يتكسر
سارة: فتيات هنااك احد قد سامعنا
مريم: صيحيح فتيات انتم اذهبوا بسرعه كبيرة
ساندى وسارة خافو جدا وذاهبوا
(شباب نصيحه مش عشان تاخدو اللي انتو عايزينو تستخدمو الاطفال كاوسيله ليكم ف انانيتكم و انكم تكون سبب ف حالتهم النفسيه)
:هسسس انا مش عايز غيرك انتي
ووو........(مالناش دعوة بيهم)
__________
كانت تتذكر الذي حدث وتبكي
يوسف: انا اسف ي جنات ع اللي حصل مابينا اسف بس مكنش يتفع
جنات بصدمه: ببتقول اايه يت يوسف يعني اايه مش فاهمه فهمني
يوسف: انتي المفروض كنتي عشتي حياتك وانا دمرتهالك وانا خنت مراتي
حنات: ببكاء: يعني ااايه فهمني
يوسف: اسف اسف
حنات: متعتزررش خااااالص انت خدعتني يا يوسف انا كدددااااب عاااارف يعني اااايه استغليت وقت ضعفي صح انت انسان مش تستهالني انت كدااااب انا كنت بحبك و كنت بموووت عشانك وانت طلعت انسان مخادع عااارف يعني ااايه
يوسف ببكاء داخل ما في قلبه
وله صراع مع عقله و قلبهعقله: انت ازااي تقرب منها ومراتك و بنتك ازاااي
قلبه: لا انا بحبها مش هقدر استغنا عنها بجد ضاعت مني
عقله: مرراتك اللي هربت عشانها
و اخذ صراع كبير بين قلبه و عقله واخذ قرار بأن يستمع لعقله
وذهب
هي: يوسف انت كداااب اخدت كل حااجه مني انت كدااااب حرااام عليك ااااه
وقفلت تفكيرها
محدثه نفسها :
٤٢)هي: يوسف انت كداااب اخدت كل حااجه مني انت كدااااب حرااام عليك ااااه
وقفلت تفكيرها
محدثه نفسها : انا هقدر اعيش من غيرك يا يوسف متقلقش و حبي ليك هقغله وهنساك اااه وهكمل حياتي من غيرك كانت تبكي كثيرا
___________//___________
ليام : ليل انتي دلوقتى اكيد كويسه صح
ليل بغضب مكتوم: اااه كويسه
ليام باستغراب: هو ف اايه
ليل: ماافيش ي ليام ماافيش
ليام: لا فيه انتي طبعتك مريحه مالك دلوقت
ليل: انا زااي الفل هلي االملزقه بتاعتك تحضنك تاااني ي حبيبي اصل هي فعلا تنفعك
ليام بتفكير واحب اغظتها : ااه معاكي حق حضنها دافي جدا هي انسانه جميله و رقيقه جدا
ليل ببكاء: يعني يعني انت بتحبها و هي جميله و احلى مني ازااي يعني
ليام: مالك ي ليل بتعيطي ليه اني فرحانه ليا
ليل بغضب تحت دموعها: ليااام انت بتحبهاا صح
ليام: ااه
ليل: طب بعد اذنك عديني عايزة اخرج
ليام بضحك: ليل انتي غيراانه منها
ليل؛ نعمم وانا اغير من عروسه المولد بتاع اايه ان شاء الله انا مش بغير منها هي اللي بتغير مني عشتن عارفه جمالي
ليام: اممم واضح
ثم اقترب منها وفي هذه اللحظه
:----------
مهى: شباب اسفه اني قطعت عليكم اللحظه
زياد: ي ابن المحظوظه كنت عايز تستفرد بمراتك
ليام: قريت ي شييخ اسكت بقااا خلاص
اما كنت حااسس ان كان ف حد باصص ليا فيها
اتكسفت من طريقه كلامه
مهى:بتتكسفي مااشي
ليام:ماافيش حد ليه دعوة بيها فاهمين
زياد: حسابك معايا هااا ماشي ي لياام انا هوريك مااشي
ليام: انت اللي لو مش سكت انا اللي هوريك ي خفيف الدم
زياد:الله يسمحك
ليام:اسكتو وقولو كنتة عايزين اايه
زياد ونظر تجه مهى
مهى: ليام جنات مش موجود
ليل : ااااايه
٤٣):جنات مش موجودة و دورت عليها انا و زياد ف كل حتى ومش لاقينا و الله وانا همووت من قلقي عليها
ليل: اااايه اوااي انا مش فاهمه ف حاجه غلط انتو مش فااهمين حاجه لا في خااجه غللط
لياام : زيااد روح اتصل بأللي بيوسف بسرررعه نفهم منه وكان عندهاا لان ف حااجه غلط
زياد: انا اتصلت بيه وهو قالي اته جااي
مهى ببكاء: ليل ارجوكي ماتعيطيش الله يخليكي هموت كده
ليام: ليل حبيبتي جناات بحير متقلقش
جناات : ليام انا خاايفه عليها اكار من نفسي دي اختي و صاحبتي و مامتي وكل حاحه لو ضاعت مني مش هعرف اعيش من غيرها
ليام: ليل جنات بخير هسسس اهدي بس
دخل عليهم يوسف بخوف شديد
: ليام هو ف اايه مالها جنات مالها هي كويسه ي جماعه
ليام: انا اللي لازم اسألك جنااااات فيييين مش هي مرراااتك فهمني تنت مش قلت انك رايح عندها
يوسف: مش فاهم يعني اايه و هي فين
ليام: مهى و زياد بيرنه عليها مش بترد داخلو الاوضه مش موجوده وسألو عليها ف الفندق قالو ليهم انهم مش شافهوها نهائي
يوسف بصدمه اكبر منهم انها محببوته هل تركته لا مستحيل ان تفعلها انها لا تفعلها و تذهب ختى لو كان ع حساب موتها لا لا
ليام بغضب: انت عملت فيهاااا ااايه
يوسف: انا انا بحبها و مش هقدر بجد ي لياام اعيش من غيرها انا غلطت انا غلطت لما اهنتها كتيرر انا غلطت كنت بغكر بعقلي مش بقلبي و اخدت اللي عوزوه منها و كسرتها ي ليام بس لا لا مش هتمشي وتسبني انا بحبها
ليام: تنت عملتها اااااايه انطق اوعااا يكون اللي غ بااالي
يوسف بكسرة
ليام بغضب لاكمه كثيرا: ااانت ازااااي عملت كده لييييه
فهمني هي عملت ليك اااايه تأذيها ع طول
زياااد: كفاياا الينت المهم ندور عليها
جنات اهم دلوقتي
ليام: حسبنا بعدين
ليل ببكاء كثيرا: ليام انا عععايزة جنااات
ليام: اهدى اهدي ي قلبي هندور عليها
ليل: ارجوك دور عليها انا مااليش غيرها ي لليام
مهى تبكي كثيرا ع حالت ليل و جنات التي لا تعرف عنها شئ
زياد جأء وحضنها: اهظي اهدي هنلاقيها ان شاء الله
مهى ببكاء: ارجوك دول حيااتي ليل و جنات انا بحبهم اكتر من حياتي
زياد متقلقيش
كان هو مثل جنون لا يعلم اين هي انه خائف عليها جداا
و لا يعلم اين هي
:-----استاااذ ليااام استاااذ ليااام ف حاجه ضروري لاوم اقولها ليك ي فندم
ليام؟؟:::::::::::
٤٤)استاذ ليام انا عايز حضرتك ضروري
ليام بأستغراب: انت مين و ايه الحاجه الضروريه
الشخص بخوف: بص ي فندم انا بشتغل مع عذضت الازياء ساره
ليام: انا مش فاااهم حاجه وضح بسرعه وايه علاقه ساره بالحاجه الضروريه دي
الشخص:هي هي كانتت بتتفق مع زوجه الاستاذ يوسف و الانسه ساندي و بيخططو انا كنت جاي ادي الاستاذة ساره الموبيل بتاعها لانه كان نااس كتيره بتتصل بيها
فانا جيت بخبط اول مرة سمعتهم بيضحكو ف انا مكنتش اقصد اتجسس بس فضولي قتلني و كملت و سجلت لحضرتك كلامهم انهم بيتفقوا عليكم.كلكم
يوسف بغضب:اااانت بتقول ااايه مراتي متعملش حاااجه زاي كده ااانت كداب
زياد:ممكن تسمعنا التسجيل
الشخص:اه اه بس انا انا
ليام:متقلقش مافيش حاجه هتحصلك خليك واثق فينا
اسم فتح التسجيل لهم و هم مستمعين و منهم الذي لم يصدق و منهم الذي تحالف بأعطئهم درس
يوسف:يعني اايه انا مش فاهم يعتي ايه انا كنت وسيله ليها و بنتي وسيله ليها.
زياد:اهدا ي صاحبي هنحل كل حاجه المهم دلوقتى جنات
يوسف:اهداااا ازاااي فهمني انا ضايعت حاجه من ايدي و كانت نعمه ليااا.و اخدت واحده كانت باصه لفلوسي و كنت انا بسسس الوسيله ليها ااانا و بنتي ععاااااارف يعتي ااايه هي فضلت مخلصه ليا انا اذيتها كتير اتجوزت و جبت و هي قاعده مستنينا و تعليمها و كل حاجه
مهى:يوسف ع فكرة جنات بتكمل تعليمها من ورا الكل واحنا كمان اللي متعرفهوش بابا خلاها تكمل لانه عارف حقيقه مريم احنا بندرس ف الجامعه مافيش غير جدتي و بابا و امي بسس وقتنا بندرسه ف البيت و ايام الامتحان كان بابا ياخدنا من ورا جدي صح يا ليل
ليل بغضب:ااايوة انت يا يوسف سبت جناات عشان اننيتك لانك افتكرتها جااهله صح لا جنات بتدرس طب
يوسف:ايه
ليل:يوسف لو حصلت حاجه لاختي عمري ما هسمحك يابن عمي
ليام:وانتي بتدرسي اايه ي ليل
ليل:هندسه ومهئ دكتورة اطفال
زياد:صلاه النبي احسن 🙂
يوسف:انتو بتتريقوا جناااات دلوقتي اهم
هو ف ااايه
مهى ببكاء:لو حصلت حاجه ليها مافيش حد هايسمحك
رن هاتف يوسف وقلق جدا:الو الو الو جنات ده انتي صح
:لا جنات مخطوفه هههههه
يوسف !!!!!!!
الجميع:في ااايه
٤٥):انتي طااالق
: اايه يعني اايه يا يوسف انت بطلاقني من غير سبب انت نسيت
:-ياريت انسا واحده كداااابه ازيك و خيانه باعت حبي ليها عشاان الفلوس و كمان كانت لسه بتخطط بقتل جناات صح و كنتي ناويه تخسريني كل حاجه و تسيبي بنتك انتي ازااي ام فهميني سيبك من الفلوس بنت اااي جيه من قلبك تعملي كده هي كانت و سيله ليكي
مريم بصدمه
يوسف: مش هتقدري تردي لانك وااحدة كدااابه عايشه معايا بكدبه منك هربت و سبتها تتعذب و اتجوزتك و سبت اخسرت كلام جدي عشانك و اطلع بسببك عبيط خسرت احلى حاجه ف حيااتي بسببك انني وهم كدبه انتي طااالق و هتدخلي السجن و بنتي هتتربي بيعيد عنك بحاوله قتل
مربم: يوسف اسمعني انا اسفه صدقني مش هعيضها تااني بس عشان بنتنا ي يوسف
ضربها كف و قال
ذياد : اخبار الشرطه اايه
ذياد: وصله
مريم: لا لا يوسف لا انا اسفه بس مداخلنيش السجن عشان بنتنا يا يوسف هبعد حااضر و اسفه
يوسف بص لها باستحقار: انتي اساسا متنفعيش تكوني ام اساسا يلاا ي شباب
كانو يذهبون و لكن لا اشارة ع اتجه المكان الصحيح
::!!!!!!!!!؟!!!!!!!!!!
ف غرفه تملئها الظلام كانت تلك الجميله تبكي و خائه من ذالك الشخص الذي يبتسم لها و ينظر لها نظرات لا تفهمها تلك الجميله
كان هو يتقرب منها كثيرا و هي تبعد
جنات بكاء؛: ارجوك ابعد عني ارجوك انا معملتش ليك حاجه
الشخص: كدااااابه انتي خيااانه انا اللي حبيتك هو بس سابك و فضلت وراكي وقلت هتجوزك بس انتي صممتي ع الاستاذ اللي سابك هههه
جنات : انت انسان مش كويس لكن هو كويس مهما عمل فيا هفضل احبه فاااهم
اعطها كف: هههه انا عملت كل حاجه عشانك و ضيعت مستقبلي بسببك و هو عااش و جاي يفتكرك دلوقتي لكن انا مش هسمحلو فاااااهمه جنات ليا لوحدي
جنااات: انا ملك يوسف بتاعت يوسف و هفضل اقول كده لحد ما اموت يا زززين اه يوسف حبيبي و كل حاجه ف حيااتي مهما عمل فيا انا. مسمحه ربنا بيختبر الانسان ع مدى صبره وانا صبرت
زين؛ جناات متجيبيش سيرته قدااامي تفهني و اعقلي
جناات: انا عقله غصبن عنك ي زين وهفضل اتكلم عن حبيبي
زين: انتي بقاا اللي جبتيه لنفسك دلوقتى
و اقترب منها
جناات بخوف: ااااه ابعد عني
زين: اتا هوريكي يا جناات
ولكن جاء!!!!!!!!!!!!!!!!!
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇
تعليقات
إرسال تعليق