القائمة الرئيسية

الصفحات

وامتلكتها عيون الصقر الفصل الحادي عشر بقلم أميره على

وامتلكتها عيون الصقر

 الفصل الحادي عشر 

بقلم أميره على

يا جماعه. انا. مش بجبر. حد. يقرأ الروايه. بتاعتي. اللي مش عجباه الروايه. ميقرأهاش. بس ياريت بلاش تجريح. فيا. انا ممكن. رواياتي. متكنش جميله. وممكن يكون فيها. اخطاء. بس دي اول. روايه. ليا. وانا فعلا. بحاول. على قد ما اقدر. اظبط مواعيد الروايه. 

اسيبكم. مع الفصل. قرأه. ممتعه 

اليوم. هو يوم. الحفل. الجميع. يريدوا. ان يعرفوا. سبب هذا الحفل. ولكن. ادم. لم يخبر احد. وقال. السبب سوف يعلن عنه. فى الحفل 

في فيلا السباعي. 

في غرفه. ملك. 

كانت ملك. تتجهز. للحفل. وارتدت. فستان. باللون الاحمر. وارتدت. حجاب. يليق عليه.  وحذأء ووضعت. ميكياج. خفيف. فكانت. قمه في الجمال. والاناقه. 

نزلت ملك للاسفل. وجدت فريد يقف ينتظرها. 

فريد:واوووو زي القمر يا قلبي

ملك:مرسي يا جدو

فريد:يلا ي قلبي عشان منتأخرش

ملك:يلا متنساش يا جدو. هانعدي. على شمس

فريد:ماشي

ذهبت ملك مع فريد. وصعدوا الى السياره. واتجهوا. الى منزل. شمس

في منزل. شمس

انتهت. شمس. من تجهيز نفسها.  فارتدت. فستان. باللون الاسود. وحجاب. وحذاء يليقان عليه. ووضعت. كحل. فقط. فكانت جميله جدا

رن هاتفها. فنظرت فيه. فوجدتها. ملك. فردت عليها

شمس:الوووو

ملك:اى ي بنتي. انزلى احنا. تت

شمس:حاضر. نازله. اهو

ملك:طب سلام

شمس:سلام

اغلقت. شمس الهاتف. وخرجت  من الغرفه. وصادفت. والدها. 

على. :انتى رايحه فين

شمس:رايحه. حفله. تبع الشغل

على:ومقولتليش لي

شمس:وانتا من امتا. بتهتم. بيا. ولا بتسألني انا بعمل اى

على:خلاص انتى حره

شمس:عن اذنك

خرجت شمس من باب البيت. ونزلت. الى اسفل البنايه. ووجدت سياره فريد. صعدت السياره. وسلمت. على فريد وملك. وانطلقت السياره الى قصر الدمنهوري

في القصر

في غرفه. ادم. 

انتهي ادم من ارتداء ملابسه. فأرتدي. بدله من اللون الاسود. وقميص اسود. ولبس ساعته. وصفف شعره. ورش عطره. فكان قمه فى الوسامه. 

نزل ادم الى الاسفل. لكي يري.  تجهيزات الحفل. وايضا. ارتدي. امجد بدله. باللون. الكحلى. وقميص ابيض. فكان وسيم. ايضا. وارتدي. ماجد. بنطلون. جينز. وقميص. ابيض. وشمر عن ساعديه. فكان. وسيم. وجذاب جدا. 

بدأ الضيوف. في التوافد. على الحفل. كان ادم. ينظر. فى ساعته. كثيرا. وينظر على الباب ايضا. وينتظر. ملك. 

فجأة. دخلت. ملك. من الباب. وهي. تمسك. فى يد جدها. 

ذهب ادم. اليهم. روحب بهم

ادم:اهلا وسهلا. نورتو

فريد:بنورك يا ادم. بيه 

ادم:بردو بيه. انتا مش بتعتبرني زي حفيدك. 

فريد:ربنا. يعلم. معزتك. فى قلبي. قد اي

ادم:ازيك يا انسه. ملك

ملك:الحمد. لله 

ادم:شرفتى الحفله

ملك:مرسي

ادم:اتفضلوا. اعرفكم. بوالدتي

ذهب ادم. وفريد. وملك. الى سعاد. التى كانت تقف. مع مريم 

ادم وهو يشاور. على فريد:ماما اقدملك. فريد بيه. رجل اعمال. وشريكي. فى الشغل

سعاد:تشرفنا. يا فريد بيه

فريد:الشرف لينا يا هانم. 

ادم:ودي. ملك. حفيدته. 

سعاد وهي. تنظر. لملك :اهلا. ي حبيبتي  نورتي

ملك:مرسي. يا طنط

سلمت. ملك. على. مريم فقالت. لها مريم

مريم :اومال. شمس فين

ملك. وهي تنظر حولها:كانت. هنا. مش عارفه. راحت. فين. 

في الحديقه. 

تقف. شمس. وهي تنظر لماجد. 

كان ماجد يتحدث في الهاتف. وانهي مكالمته. ونظر. خلفه. فوجد.ها. نفس الفتاه. التى. رئها. فى مكتب امجد

ماجد:انتى. انتى بتعملى اي هنا

شمس. بارتباك:استاذ ادم هو اللى عزمني. 

ماجد:طب. عن اذنك 

شمس:اتفضل

غادر ماجد. وذهب للداخل. وظلت. شمس واقفه. 

في الداخل. 

كان يقف. امجد. مع. رجال. الاعمال. 

وفجأة دخل. من الباب 

عند باب القصر. دخل. حمزه. وهو يمسك. بيد اسيل. 

كانت اسيل. تنظر. حولها وفجأة رأت. الشخص. الذي. تشاجرت. معه. من قبل.

 دخلت. شمس. للداخل. وسلمت. على مريم. ووقفت. مع ملك. ومريم

سلم. حمزه. على ادم

حمزه:اذيك. يا ادم بيه

ادم:الحمد. لله. وحضرتك. يا استاذ حمزه

حمزه:تمام. اعرفك. اسيل. اختي

ادم:اتشرفنا. يا انسه. اسيل

اسيل:مرسي

امجد. وهو ياتي اليهم :اهلا. وسهلا. حمزه 

حمزه. وهو يحتضنه:امجد. ازيك. 

امجد:تمام. وانتا

حمزه:تمام. انتا بتعمل. اى هنا. ورجعت من فرنسا امتا

امجد:رجعت. من اسبوعين. وانا هنا. لان ادم. يبقي ابن عمتي

حمزه:بجد. فرصه. سعيده

امجد وهو ينظر لاسيل:مش تعرفنا

حمزه:دي اسيل اختي

امجد:اهلا. انسه. اسيل. 

اسيل بغيظ:اهلا

ادم:هو انتا. وحمزه. تعرفوا بعض

امجد:ايوه. احنا. اتقابلنا. قبل كده. في لندن. ومن وقتها. واحنا. اصدقاء

حمزه:بس انتا. بقالك. فتره. مختفي. اه صحيح. نادين فين. اتجوزتوا. ولا لسه

امجد بحزن:نادين. تعيش. انتا. 

حمزه. باسف: مكنتش اعرف. بس ازاى. ده حصل

امجد:ماتت فى حادثه. عربيه

حمزه:ربنا. يصبرك. يارب

امجد:يارب

كانت. اسيل. تقف. وتسمع. كلامهم. وحزنت. كثيرا. وقت. ان رأت. الحزن. فى عيون. امجد. وقت. ان ذكرت. حبيبته. المتوفاه

ادم:عن اذنكم. شويه 

حمزه. وامجد:اتفضل 

مسك ادم. المايك. وقال

ادم:ي جماعه. ممكن. خمس دقايق من وقتكم. 

نظر الجميع. له. فى انتظار ما سيقوله. ادم

ادم وهو ينظر فى اتجاه ملك:انا حابب اعترف. بحاجه. انا من خمس سنين. شوفت بنت. اول. ماشوفتها. سحرتني. لون عيونها. شدني. ليها.  من وقتها. وانا بفكر فيها. ومش قادر انساها. من اسبوعين. شوفت. نفس. البنت. بس المره. دي انا مش عاوز. اخسرها. تانى. عشان كده. قدامكم. كلكم. بقولها. انا بحبك. تقبلي. تكملى. معايا. اللى باقي. من حياتى 

كان. الجميع. فى انتظار. ان يعرفوا. من هي هذه الفتاه.  الا واحده. فقط. وهي ملك. 

كانت ملك. تقف ودموعها. على وشك. 

الهطول. فها هو الشخص الذي. كانت. تفكر انه. من المستحيل. ان ينظر لها ها هو يعترف امام. الجميع. بحبه لها

رأي ادم دموعها. فقال

ادم:انا بطلب. منها. انها تيجي. دلوقتى. هنا 

كانت. ملك. فى موقف. لا تحسد. عليه. فنظرت. لادم. وتلاقت. عيونهم. فى حوار. صامت. ذهبت. ملك. لادم تحت صدمه. الجميع. ان ملك. هي الفتاه. التى يحكى. عنها. ادم. وصلت ملك اليه

ادم:اى رئيك

ملك:.......

استووووب

انا اسفه. جدا جدا. عشان. التاخير. وعشان الفصل. صغير. بس انتو. عارفين. ان اليومين. دول. مفبش. بنت بتبقي. فاضيه. فيهم. خالص 


المهم. انا. عارفه. ان المواعيد. مش متظبطه. فعلا. وفى ناس زعلانه.  

بس انا كنت. مستنيه. ان. حد يقدرني. ويديني. عزر عشان. التأخير. بس اللى لقيتوا حاجه. تانيه. خالص. ناس كتير زعلانين. مني.وناس كمان. للاسف غلطت فيا. ومفيش داعي لذكر اسماء  وانا بعتزرلهم. جدا.

تكملة الرواية من هنا

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💙💙💙💙💙💙

بداية الروايه من هنا


تعليقات

التنقل السريع
    close