القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

وامتلكتها عيون الصقر تعريف الشخصيات والفصل الاول بقلم أميره على

 وامتلكتها عيون الصقر

تعريف الشخصيات 

والفصل الاول

بقلم أميره على

ادم الدمنهورى: 29 سنه رجل اعمال مشهور. لقبه الصقر لانه يملك عيون تشبه عيون الصقر فهو عيونه شديده السواد  ويملك بشره قمحيه وملامحه رجوليه جدا ولديه لحيه خفيفه. جسمه رياضي جدا 


سعاد:والده ادم تملك من العمر 55 سنه  سيده حنونه جدا وتعشق ادم وكل حلمها ان تري ادم متزوج


حسام: صديق ادم عمره 28  شريك ادم فى شركته. ويعيش وحيد بعد ان توفي والديه فى حادث سير من خمس سنوات  ويكره جنس حواء 


ملك السباعي: فتاه فى العشرين من العمر. تدرس في كليه اداره اعمال .على قدر عالى من الجمال فهي تملك البشره البيضاء. وعيونها بلون العسل الصافي وشعر اسود فحمي يصل لاخر ظهرها. ولكن يغطيه حجابها تعيش مع جدها بعد ان توفى والدها وهي فى عمر خمس سنوات. وزواج والدتها 


شمس:صديقه ملك وبئر اسرارها وتدرس مع ملك فى نفس الجامعه. بشرتها بيضاء وعيونها بلون الشيكولاته. وشعرها قصير يصل لكتفها  يغطيه حجابها. تعيش فى منطقه شعبيه مع والديها واخواتها 

وامتلكتها عيون الصقر

ميروك


الفصل الاول 


في قصر اقل مايقال عنه انه رائع الجمال

في غرفه ادم 

يستيقظ ادم على صوت هاتفه فيلتقته ويرد. دون النظر فى هويه المتصل 

ادم بصوت ناعس:الووو

حسام بعصبيه :ادم انتا فين انتا ناسي اننا عندنا اجتماع مهم

ادم بتذكر: ياااه ده انا نسيت خالص. خلاص اقفل وانا مسافه السكه وهابقى عندك 

حسام:ماشي. سلام

ادم وهو ينهض :سلام

اغلق ادم هاتفه ودخل حمامه اخد شاور واتوضه وخرج لبس هدومه وادي فرضه  وخرج من اوضته. وهو نازل من على السلم سمع صوت والدته. وهي تكلم الخادمه 

سعاد :حضري الفطار بسرعه عشان ادم

الخادمه:حاضر يا هانم 

ادم وهي يقبل رأس امه:صباح الخير يا ست الكل 

سعاد بنبره حنونه:صباح الخير ي حبييبى. ثوانى والفطار يبقي جاهز 

ادم باستعجال: لا مفيش وقت انا لازم اروح الشركه بسرعه عندي اجتماع مهم واتاخرت عليه

سعاد :طب كل حاجه خفيفه 

ادم وهو يتجه للخارج :هابقي اكل اى حاجه فى المكتب .سلام

سعاد:سلام

اتجه ادم للخارج وركب سيارته. وخلفه سياره الحرس  وذهب الى شركته 

فى مكان اخر 

فى فيلا السباعي 

يجلس فريد السباعي رجل تجاوز السبعين من العمر  ويعمل رجل اعمال وهو شريك ادم. ويكون جد ملك. 

فريد بصوت عالى :ملك يلا ي بنتي هاتتاخري على جامعتك

ملك وهي تنزل من على السلم :حاضر يا جدو جيت اهو 

فريد بحنيه :اقعدي افطري يلا

ملك وهي تقبل يده:لا انا اتاخرت هابقي اكل اى حاجه فى الجامعه 

فريد:ماشي .هاتتاخري النهارده

ملك وهى تتجه للخارج:لا هارجع بدري

فريد :ماشي ي قلبي 

ملك:سلام

اتجهت ملك للخارج وركبت سيارتها واتجهت للجامعه 

فى حي شعبي 

فى بيت شمس صديقه ملك 

تستيقظ شمس على صوت شجار والديها

شمس وهي تجلس على سريرها :بدأنا وصله كل يوم 

دخلت شمس الحمام. واخدت شاور واتوضت  وخرجت لبست هدومها وادت فرضها. وخرجت من غرفتها 

على وهو والد شمس:انتى واحده معندكيش دم اجبلك منين فلوس كل شويه

سميره وهى والده شمس:ما كل الرجاله بتشتغل وتصرف على بيتها الا انتا 

شمس وهى تحاول ان تحل المشكله:خلاص يا بابا خلاص يا ماما مش كل يوم خناق 

على :انتى مش شايفه امك 

سميره :اسم الله عليك انتا 

شمس: خلاص بقى انا تعبت كل يوم خناق  انا رايحه الجامعه 

واتجهت شمس لخارج البيت. وذهبت لجامعتها 

عن طريق المواصلات العامه


في شركه الدمنهوري للاستراد والتصدير

فى مكتب ادم 

يجلس ادم على رأس طاوله الاجتماعات وبجانبه حسام ويجلس  معهم عملاء الشركه الفرنسيه

الحوار مترجم

ادم :كده احنا اتفقنا على كل الشروط 

جاك :يس مستر ادم 

حسام :طيب نجهز العقود 

جاك:اوك

ادم لحسام:حسام اتصل بالمحامي وخليه يجهز العقود

حسام:تمام

كلم حسام المحامي وطلب منه يجهز العقود 

بعد ربع ساعه اتى المحامي واعطي حسام العقود ومضي عليها كلا من ادم وجاك 

ادم وهو يصافح جاك:يشرفنى العمل معك مستر جاك

جاك:هذا شرف لي مستر ادم

ادم:فى حفله بمناسبه توقيع العقود واتمني ان حضرتك تشرف

جاك:اكيد مستر ادم

اتجه جاك للخارج  وجلس ادم على مكتبه وجلس امامه حسام 

حسام:اي موضوع الحفله ده. ده انا اول مرة تعملها 

ادم:انا عامل الحفله دي عشان كل رجال الاعمال يعرفوا مين هو ادم الدمنهوري. وانى شاركت اكبر شركه فى فرنسا

حسام:معاك حق

ادم:حسام عاوز كل رجال الاعمال يحضروا الحفله دي

حسام:علم وينفذ يا صقر

ادم:انتا مش هاتبطل الاسم ده بقي

حسام مازحا:اعملك اى ما انتا اللى عيونك شبه الصقر

ادم :طب يلا بقي من هنا عشان ورايا شغل

حسام وهو يتجه للخارج:ماشي ي صقر

فى جامعه القاهره

تبحث ملك عن شمس عشان يدخلوا المحاضره 

ملك:هوووف هاتكون راحت فين دي

شمس وهي تاتى من خلفها:بتكلمي نفسك

ملك:ي بنتي حرام عليكى هتموتينى ناقصه عمر 

شمس:بعد الشر عليكى يا لوكه

ملك وهى تسحبها من يدها:طب يلا ي ختى عشان نلحق المحاضره

وذهبوا البنات اللى المحاضره 


يا تري اى اللى هايحصل مع ادم وملك 

تواقعاتكوا بقي

وامتلكتها عيون الصقر

ميرو 

تفاعل بقا

تكملة الرواية من هنا

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. انتوكذابين وين تكملة ارملة أخي

    ردحذف

إرسال تعليق

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close