expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

مطلوب عريس صعيدي من الحلقه الثالثه عشر حتي الحلقه العشرون بقلم ايمان وائل كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات


مطلوب عريس صعيدي

من الحلقه الثالثه عشر حتي الحلقه العشرون

بقلم ايمان وائل


وفي المساء تدخل مايا الغرفه وتحاول تجميع الصورة مرة اخري ويغلبها النعاس وتنام دون ان تشعر 

يخرج مالك من الحمام بعد ان اخذ شاور ليراها نائمه وقطع الصور في يدها ليقترب منها وينظر لها 


مالك :انا اسف عملتك وحش وقولتلك بكرهك عشان متعلقش بيكي مكنش قصدي اني قطع الصورة كنت متعصب عشان موت فهد ومش عايز اتعلق بيكي ولا انتي تتعلقي بيا عشان لو جرلي حاجه متبقيش ذي هاجر انا ممكن اموت في اي مهمه مش عايز اعلقك بيا بس انا مش بكرهك ومش عايز اسيبك ولا اطلقك عشان متبقيش لوحدك وضيعي اكتر ما انتي ضايعه مايا حتي لو هبقا في نظرك شيطان هفضل جمبك واحميكي 

يأخذ مالك قطع الصور من يدها ويقبلها علي وجنتها بحنان 


وفي الصباح 

تستيقظ مايا وتجد الصورة مركبه وايضا علي شاشه الاب توب دون ظهور القطع 

مايا بفرح : الصورة رجعت

وفي تلك الاثناء يخرج مالك من الحمام

مايا :انته الي عملت كده

مالك ببرود:عملت ايه

مايا :الصورة

مالك: ايوة عشان متقعديش تعيطي وتصدعني مش ناقص قرفك 

مايا : انا مقرفه

مالك :ايوة وبارده ورزله ومجنونه وعايزة الحرق

مايا :لما انا فيا كل ده انته تبقا ايه

مالك بغضب:بت انتي

مايا :_بت تبتك ايه انته محدش مالي عينك

وقبل ان يمسكها تهرب داخل الحمام وتغلق الباب

مايا :مش هتمسكني😏😝

مالك :اما تطلعي 

يجلس يبتسم 

مالك :مجنونه 

اطلعي اطلعي مش هعملك حاجه

مايا:لا شكرا

مالك :جبانه 

مايا :ذيك

مالك :لم تطلعي يا عقربه

مايا :طلعت روحك 

مالك :ماشي لم تطلعي

مايا بخبث:ما انته ممكن بطتكسر الباب وتيجي تضربني ولا انا صعبانه عليك ولا حكيتك ايه 

مالك :الله اما طولك يا روح انا ماشي عشان مش ناقص شلل 

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وعند مي تفتح الباب لتجد فارس امامها

مي:_فارس

فارس:_اهلا يا مي فين مايا

مي:معرفش بدور عليها 

فارس بغضب:اذاي يعني الارض بلعتها

مي:انته بتتعصب عليا ليه بقولك مش لاقيها وبدور عليها 

فارس: وانا برن عليها تليفونها مقفول بس هوصلها 

مي:انته عايز منها ايه

فارس:_ مايا بتاعتي وعايزة

مي: اما نشوف اخرتها معاكم ايه 

فارس:كل خير

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

وفي مقر الامن

ياسر: المعلومات الي وصلت ان حبيبه فارس جت مصر من شهرين 

مالك :وعرفت منين

ياسر: واحد من رجالتنا هناك قالوا انها سابت السكن من شهرين 

مالك :واسمها ايه البنت دي

ياسر:الاميره

مالك :ده اسمها الحقيقي

ياسر:اسمها محدش يعرفه هي مشهورة باسم الاميرة الاسم الي فارس بيناديها بيه

مالك :وفارس جه اسكندريه يعني البنت هنا

ياسر: اكيد وهو تحت المراقبه والصبح كان راح فندق يقابل حد هناك

مالك :وياسين

ياسر:لسه مجاش فارس بس الي جه

مالك :غريبه بس عايز منك تسأل هو راح لمين في الفندق وعن الرحلات الي جت من امريكا من شهرين

ياسر:تمام

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍁

وفي بيت مصطفي

ياسمين : يعني اهلك هيجوا

مصطفي:ايوة 

ياسمين :وهقابلهم اذاي

مصطفي: هتقابليهم عادي

ياسمين :وابوك وافق علي الجوازة

مصطفي:ايوة وافق 

ياسمين :_بجد

مصطفي:لا بهزار مالك

ياسمين :خايفه

مصطفي:من ايه

ياسمين:من العدواه بين العيله والعيله

ومنك يا مصطفي

مصطفي:مني ليه

ياسمين:معرفش بخاف منك

مصطفي : خايفه مني ليه قولك انا انتي ما معندكيش ثقه فيا اي حد يقولك حاجه بتصدقيها

ياسمين:مش قصدي كده

مصطفي:لا كده وبتتهربي مني دايما حد قبل الجواز بتتهربي انتي مبتحسيش بالي انا فيه اصلا كل الي همك تبعدي بحاول اصلح كل حاجه وحضرتك معندكيش كده عايزة تتهربي اهلك وافقوا عايزة تجيبي العيب في اهلي بس دا في احلامك مكنش لازم تخليمي احبك من الاول

ياسمين : انا الي قولتلك تحبني وبعدين انته ناسي انك جرحتني كام مرة

مصطفي:انتي الي غيرتك زياده وبتشكي فيا 

ياسمين :يعني اعمل ايه يعني

مصطفي:توثقي فيا الثقه اهم حاجه ذي ما بثق فيكي تثقي فيا

ياسمين:طيب 

مصطفي بخبث:طيب ناشفه اوي

ياسمين :سافل

مصطفي:حقي بقا 

ليقترب منها ويقبلها لكنها تبعده

ياسمين : لا

مصطفي:لا ايه

ياسمين :تشهر الجواز الاول وتعمل فرح

مصطفي: حاضر بس هاتي بوسه

ياسمين :لا يعني لا ومش هقعد معاك هنا غير بعد الفرح

مصطفي:لا يا حلوة كله الي كده مكليش طلوع من البيت ده والفرح هيتعمل وانتي هنا

ياسمين :والناس هتقول ايه

مصطفي:يولع الناس

ياسمين :وسمعتي الي هتبقا علي كل لسان

مصطفي :يوه منك انتي مراتي مراتي والمصحف وشرعي يا ناس واللهي

ياسمين ببرائه :صاصا الله يخاليكي سبني اروح البيت لحد اما تعمل خطوبه وفرح

مصطفي :كلي بعقلي حلوة ماشي واهلي هيجوا لاهلك ونخلص بس تعرفي حاجه الكليه هتبداء بكرة اشوفك بتكلمي حد غيري كده هسود عشتك

ياسمين: حاضر 

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وعند هاجر

كانت تشعر بالبرد وتمسك بيدها جاكيت وتتذكر

فلاش

فهد :انتي صعقانه

هاجر:يعني

يخلع فهد الجاكيت ويلبسها اياها

هاجر:يا باشا وانته

فهد:انا مش صعقان اهم حاجه انتي 

باااك

تجلس تبكي وتضم الجاكيت لحضنها

هاجر:وحشتني اوي الله يرحمكالله يرحمك يا باشا بس هأخد حقك بايدي انته ليك اهل ياخدوا تارك وانا اهلك 

تنهض هاجر وتقص شعرها وهي تبكي بحرقه

وترحل

شهد:راحه فين

هاجر:راحه اجيب تاري 

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وفي المساء يعود مالك ولا يجد مايا

مالك :نعم خرجت راحت فين

فريده :معرفش مقالتش لحد

مالك بغضب:يعني ايه طلعت من الصبح ومجتش لحد دلوقتي ومحدش اتصل عليا ليه

انا ماشي

فريده :رايح فين

مالك :هدور عليها

رجاءاً التفاعل هنزل بارت ال بعده بعد قليل


الحلقه الرابعه عشر

#مطلوب# عريس# صعيدي

نركز بقا عشان احداث القصه هتقلب😙😙😲وعايزة توقعات بلاش تم وم دي وكمان الحلقه قصيره وكمان حلقه والنبي بلاش تعبت منهم في توقعات كتير يعني

يخرج ليبحث عنها وكان القلق يسيطر عليها ليجدها تخرج من التاكسي لينطلق بتجاهها بسرعه كالفهد الذي يريد افتراس الفريسه وبصوت عالي يصاحبها القلق والغضب والعصبيه يحمل معاني كثيره وفي ثانيه احتضنت جهنم عيناها وكان يجز علي اسنانه بغضب شديد كان مرعب

مالك :ماااااايا

التفت لتنظر اليه وتمنت ان تبلعها الارض بلعت ريقها من منظرها وقبل ان تتكلم امسك بيدها يجرها للداخل دون ان ينطق دخلوا الي البيت في صمت

فريده :مايا حمدلله علي السلامه

صعد بها لاعلي 

وفي الغرفه

ترك يدها وقبل ان يفقد اعصابه ويؤذيها

مالك بحده:كنتي فين

مايا بخوف:كنت في مصر

امسك بيدها وضغط عليها بقسوة

مالك :كنتي في مصر بتعملي ايه

مايا بألم:بزور قبر ماما ايدي بتوجعني مالك 

يترك مالك يده

مالك :وماشيه من غير ما حد يعرف متجوزة فرفور ولا انا مليش لازمه كيس جوافه ورحتي مصر لوحدك يا حلوة طرطور في شغله

مايا : كنت مستعجله عشان اجي بدري

مالك :معكيش تليفون مديكي تليفون

لازمته ايه 

مايا : يعني هفضل محبوسه في البيت الكئيب ده طول النهار واوامرك الميري دي وتعالي هنا انته كش بتكرهني يعني زمانك قولت بركه يا جامع غارت 

مالك : لا يا ختي صيعي وامشي علي حل شعرك عشان تيجي ميته مرة او حد يخطفك واخلص منك كنت هرتاح منك بس انتي مسئوليتي هعمل ايه في نصيبي ربنا رزقني بوحده متخلفه 

تنزل دموعها وتبكي

مايا: انته دبش ومش بتفهم الكلام الي بتقوله انا متخلفه اني رجعت كنت قعدت جمب ماما احسن 

يجذبها من ذراعها لتصدم في صدره

مالك بحده وغضب مرعب:حسك عينك تكرري عملتك دي المرة الجايه هقطع رجلك دي قبل اما تخرجي انا مش كيس جوافه عيله تمشي كلامها عليا ولسانك طول اوي الصبح ودلوقتي اي كلمه تاني هخليكي تحصلي امك انا سكتلك بس ومش عايز اضربك عشان انتي مش هتستحملي كفين مني بس والنعمه الشريفه اي غلطه تاني وطلوع بره البيت من غير اذني يبقا بتلعبي في عداد عمرك انا كده طيب يا مايا بلاش تشوفي الوش التاني مني فاهمه ولا اعيد كلامي

مايا بخوف :فاهمه فاهمه سبني بقا دراعي وجعني

نظر الي شفتاها ولم يكتم رغبته بتذوقه فقد ادمن عليها رفع وجهها اليه وقبلها رغم عنها كادت تقع لكنه رفعها اليه وسط مقاومتها غرزت اظافرها في رقبته ليتركه تقع علي الارض وقفت بسرعه

مالك :يا بنت##

مايا : ليك عين بعد الي عملته تشتم اياك تفكر تلمسني تاني انابقا رغبه عندك يا حضرة الضابط وعمري ما هسلم نفسي ليك 

دلفت للحمام لتهرب من غضبه واجابته

مالك بغضب وعصبيه:بتهربي طيب اما وريتك وبكرة دخلتك وريني هتربي علي فين مش البيت كئيب عايز عيال منك وريني بقا هتفضلي مبحوسه لامته وجبتيه لنفسك يا لمضه 

كانت تستمع لكلامه وهي غاضبه

مايا : في احلامك انته كلامك متناقض شويه تقول عايز تخلص مني وشويه عايز عيال مني انته بتحلم 

مالك :هنشوف يا قطه ومش هتخربشي كتير ونامي عندك في الحمام بقا عقابك

وقفت وراء الباب وفي خاطرها

يا ربي انا ايه الي عملت ده ده شكله جد اعمل ايه معاها

مايا بتمثيل:مالك 

مالك :نعم يا زفته

مايا :انته صعيدي صح

مالك :ايوة

مايا : معروف عنهم الشهامه والجدعنه خليك جدع والمرة دي سماح

مالك :مدام انتي جبانه بتغلطي ليه

مايا :انا اسفه اعتذرت اهو بس لما اطلع بلاش ضرب الله يخاليك اخر مرة مش هطول لساني تاني

مالك: اطلعي يا جبانه مش هضربك 

مايا:وعد

مالك :وعد بس بكرة هدخل عليكي بمزاجك او غضب

مايا :لا

مالك: انا سبتك كتير

مايا:انته مش بتحبني ولا عايزني انته بتعتبرني مسئوليه بس ونفسك تخلص منها 

مالك :بس مراتي وهتفضلي مراتي

مايا:ممكن اسألك سؤال

مالك :اسألي يا زنانه

مايا : هو انته ممكن تحبني في يوم 

مالك ببرود:استحاله احبك

مايا:اومال عايز تجيب عيال مني ليه دي ثمرة الي بيحبوا بعض مدام انته مش طايقني عايزني في حياتك ليه

مالك : عشان لو سبتك هضيعي اكتر ما انتي ضايعه انتي بالنسبه ليا مسئوليه وعمري ما هحبك

مايا :ولا انا هحبك وانسا موضوع العيال ده روح اتجوز الي بتحبها وسيبك من المسؤاليه دي بس توعدني بحاجه لم تجيب بنت تسميها علي اسمي وتفتكر اسمي دايما ملكه المشاكل

مالك : بطلي رغي واطلعي مش هضربك

مايا : انته حبيت قبل كده

مالك :لا وانتي

مايا :_لا محبتش ولا هحب هفضل كده بس اقولي انته لم تحب وتتجوز هطلقني

مالك : لا لاني مش هحب ومش هسيبك متخفيش

مايا :كل ده عشان مسؤاليه عندك بتحب واجبك اوي كده

مالك :لا عشان انتي بتصعبي عليا وانتي رغم لسانك ده غلبانه وطيبه وقلبك ابيض بالدليل رغم الضرب الي ضربتهولك ولسه مبهدلك وبتكلميني عادي وانا لو سبتك معندكيش حد غيري لا اخوكي هيستحملك ولا ابوكي ولا مراته البنت لما بتتجوز بيت جوزها بيبقا اساسها 

مايا :انته بتذلني شكرا ليك اوي

🍂🍂🍂🍂🍂🍂

تدخل هاجر احد السفن البحريه

هاجر':انا عايزة اشتغل معاكم

امين :انتي عارفه الشغل ايه ورجعتي بعد اما الباشا بتاعك مات 

هاجر: ايوة عارفه وهشتغل معاكم

امين:مكانك لسه موجود اهلا بيكي في بيتك

في خاطرها الله يرحمك يا فهد انته الي شلتني من الزباله دي بس عشان اجبلك حقك لازم ادخلها تاني

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وفي الصباح وفي كليه الحقوق بالاسكندريه

تذهب مايا الي الكليه وتصدم في الطريق بشابه 

مايا :اسفه لتنظر لتجد امامها مي

مي بفرح:مايا انتي

مايا :مي

تحضن الصديقتان بعضهم وكانت هناك اعين تراقبهم

مايا:انتي هنا من امته

مي:من اسبوع واخوكي الواطي مرداش يقولي مكانك

مايا :بس ايه الاحترام ده

مي :وانتي كمان

مايا :احكيلي مين ده

مي بحزن:واحد بيحب واحده وصعبت عليه اعتبرني ذي اخته وساعدني وانتي

مايا :واحد عنده انفضام في الشخصيه اسمه جوزي

مي:اتجوزتي وفارس

مايا :هشش الاسم ده متجبيش سيرته لو سمع الاسم ده هينفخني وبعدين جواز مش جواز يعني 

مي:هو صعب كده

مايا :ده شيطان

مي: طب يلا ندخل بس صحيح فارس هنا في اسكندريه

مايا:اوف عايز ايه الرخم ده متقوليش لحد انك شوفتيني

مي: وهنقابل البنات امته

مايا :انا خطي اتغير ومفتحش نت عايزة اقول لمالك عشان افتح 

مي:طب ادني رقمك

مايا:مش هيتسجل

مي:ليه

مايا:خط مشفر

مي:هو شغال ايه مالك ده

مايا :ضابط ماسك فرقه 

مي:يا نهارك اسود ده لو عرف حاجه هيقتلك

مايا :لو عرف 

مي:طب هنقابل البنات اذاي وفي بنت جديده اسمها هاجر كمان

مايا :هفكر ومين هاجر دي

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وفي جامعه بسنت يقف راجي في الخارج

بسنت:اهلا بتعمل ايه هنا

راجي:جيت اطمن عليكي كنت بوصل مي الجامعه

بسنت بغيره :مين مي وبتوصلها ليه

راجي:دي ذي اختي وهي نفسها تشوفك وبتسلم عليكي

بسنت : وقولتها ايه يعني

راجي :عادي بتحكيلي عن نفسها وبحكيلها عن نفسي

بسنت :وانته بتكلمها ليه اصلا بيمكن بت شمال

راجي بغضب:بسنت مي مش شمال هي بنت كويسه وبعتبرها اختي محدش يغلط فيها وبعدين انتي بنت متتكلميش اكده عن بنت ذيك

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂


وفي كليه التاريخ

تجلس ياسمين ويجلس بجانبه فارس

فارس:انتي قريبه مايا

ياسمين :ايوة انته مين

فارس:مايا فين

ياسمين بشك :انته مين وبتسأل علي مايا ليه

فارس: انا حبيب مايا وجوزها المستقبلي

التفاعل لو عايزين بارتات تانيه النهاردة


الحلقه الخامسه عشر

مطلوب عريس صعيدى

🍂🍁🍁🍁🍁

ياسمين بصدمه :حبيب مايا

فارس:ايوة

ياسمين :بس انا معرفش فين مايا

فارس بعدم تصديق :بصي لما تشوفي مايا قولها فارس هيجيبك حته ولو كنتي تحت الارض ومش هسيبك

ياسمين:لو شفتها

يخرج فارس وفي اثناء خروجه يصتدم بس بسنت

فارس:مش تفتحي

وقفت بسنت مذهوله وفي خاطرها ايه ده هو ده مصري

بسنت :انا اسفه 

فارس:خلاص حصل خير

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وعند مايا

مي:كده المحاضرة خلصت

مايا:اه نتمشا شويه

يرن هاتف مايا

مايا :_مالك

مالك : الساعه ١المحاضرة خلصت والجامعه والبيت بينهم ١٠دقايق ١٠دقايق تبقي في البيت

مايا :اي ده مين قالك ان المحاضرة خلصت

مالك :معايا الجدول ١٠دقايق تبقي في البيت وهرن عليكي بعد ١٠دقايق تكوني وصلتي

مايا:ده ظلم

مالك: ظلم ولا مش ظلم هتنفذي غصب عنك والعد بدأ

مايا بتنهيده :حاضر

تغلق الخط

مي:في ايه

مايا :لازم اروح

مي: 😅ايه ده من امته بتسمعي الكلام

مايا :_انتي متعرفيش مالك سلام هتأخر

ترحل مايا وتترك مي

مي:اعتقد انك مبسوطه لانك لاقيتي حد يسأل عليكي عقبالي اما حد يعبرني نفسي في حد يسألني انتي هتيجي امته او هتروحي امته

راجي:وهنمشي من هنا امته يا مي

تلتفت مي لتجد راجي

مي:انت بتعمل ايه هنا

راجي: خطتك نفعت وغارت 

مي:كويس احكيلي

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

كانت ياسمين تفكر 

ياسمين :يا ترا كلامه صح انا لازم اشوف مايا

بسنت :ياسمين هو مين الي كان واقف معاكي ده

ياسمين بتوتر:واحد معرفوش بيسأل علي حاجه في الكليه

بسنت :اه بس شكله كيوت

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وفي المنزل تعود مايا ويتصل بها مالك

مايا :وصلت

مالك : اقعدي ومتعمليش مشاكل

مايا :_حاضر يا بابا مالك

مالك : بابا ماشي يا عيله

مايا :بقولك هتيجي امته

مالك :اما خلص شغل

مايا 😏:تيجي بالسلامه

مالك :مدام قولتلي كده يبقا هتعملي نصيبه

مايا بضحكه :بجد طيب سلام

تغلق مايا الخط 

فريده :حبيبتي عايزة تتعلمي ايه

مايا :الطبيخ عشان مالك 😈😈

فريده😊:انتي ناويه يروح عند دكتور النهارده

مايا:اه

تذهب مايا مع فريده للمطبخ ويصل مالك وبسنت اثناء الغداء

فريده :مالك انته رايح فين مش هتتغدا

مالك :لا هرتاح شويه

توقفه مايا علي السلالم

مايا:مالك تعالي اتغدا الاول 

مالك:قولت هرتاح شويه

تمثل مايا البرائه:عشان خاطري دنا الي عملها الاكل بايدي عشانك

مالك :اكيد حطه فيه حاجه

مايا😯:هو انا شريرة لدرجه دي حرام عليك دنا غلبانه

مالك :انتي 

تمسك مايا بيده كطفله تسحب ابيها 

مايا بابتسامه ساحرة:يلا يلا

يمشي مالك دون اعتراض وتدخل هي للمطبخ وتضع في طبقه بودره بيضاء

وفي خاطرها عشان تحرم تمد ايدك عليا

وأثناء تناول الطعام

مالك :البتاع ده في حاجه غريبه

مايا :دا حلو

مالك :طعمه لاذع

مايا بحزن :دنا فضلت اطبخ عشانك وتتريق كده

مالك :بس طعمه وحش انتي مبتعرفيش تطبخي

مايا : كل يا مالك تخلصه كلها انا مش هتعب عشانك وانته متأكلش 

مالك :حد قالك تطبخي

مايا:شرير وفي خاطرها بس مش مشكله اكلت معلقتين الدواء هيعمل مفعول

وبعد دقائق 

مالك :بطني عن اذنكم هروح الحمام

مايا :سلامتك😈😈😈

جعلت مالك يعني من المخس طول اليوم وصعدت هي للغرفه

لتشعر بالدوار الجرعه

تبحث مايا عن المخدرات 

مايا :انتي الي برتاح عليكي لتأخذ الجرعه وتخبأها وتنام 

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 

وفي الصباح 

تذهب مي مع راجي لرؤيت بسنت

بسنت :مين دي

راجي:دي مي

مي بابتسامه:انا مي وانتي بسنت

بسنت ببرود:اه 

مي:تشرفت بيكي ممكن نبقا اصحاب

بسنت :اسفه مبصحبش حد معرفوش

راجي:ايه الكلام ده يا بسنت 

بسنت:نعم دي الحقيقه

مي:خلاص مفيهاش مشكله

لتسمع مي صوت يناديها لتلتفت لتجده فارس

فارس:مي عايز اتكلم معاكي

مي:عن اذنكم يا جماعه

بسنت في خاطره دي تعرفه هي حبيبته

مي :عايز ايه يا فارس

فارس :فين مايا 

مي بتوتر:معرفش

فارس:كدابه انا اعرفك من ١٥سنه مش هنلف وندور علي بعض فين مايا

مي:قولتلك معرفش مش روحت لبنت عمها وقالتلك متعرفش هيكون انا الي اعرف

فارس:علي العموم هي معاكي في الكليه وانا حولت معاكم اكيد هتظهر

مي:سلام اما تيجي مايا تبقا تتصرف معاك 

تذهب مي لراجي وبسنت

راجي:من ده

مي:صديق طفولتي كان معايا في امريكا

بسنت : واسمها ايه

مي:فارس

بسنت بفضول:مرتبط

مي؛ملكيش دعوه اظن انك مش صحبتي هقولك علي اسرار صحابي ليه

بسنت :مكنتش اقصد حاجه

مي:انا هتأخر علي الكليه سلام 

راجي:اوصلك

مي:لا شكرا

ترحل مي

بسنت :هي مالها بتكلمني بقرف كده ليه

راجي:مين الي بدأ وبعدين حديثه صح 

بسنت :هي جايباك محامي

راجي:الحق حق

بسنت :طب يا حقني انا عايزة هديه حلوة مش هديه وحده عايزة كتير

راجي:من عنيا

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍁🍁🍁

مالك بحده :انتي صحيتي

مايا:صباح الخير

مالك :صباح الزفت علي دماغك

مايا :ليه

مالك :بت انتي مقالبك دي مش عليا

مايا بتمثيل البرائه :انا

مالك بحده :ايوة انتي لم جيت احسبك لاقيتك نمتي

مايا :وانا اعملك ايه الاكل الي طعمه وحش

مالك :الاكل برده 

مايا :يا خبر الساعه ٨سبتني نايمه كل ده هتأخر علي الكليه.

مالك :اهربي بس حسابك كبر

مايا بدلع :بيكبر هو انا عندي غيرك يا لوكه

مالك:بطلي سهوكه مش لايقها عليكي

مايا : انته مش بيعجبك العجب نفسي اشوف ذوقك في البنات اذاي

مالك :كلكوا صنف عايز الحرق

مايا ؛يعني الرجاله الي عدله اوي كله ذي بعضه 

مالك : انتوا صنف بتاع مشاكل مبيجيش منكم غير وجع الدماغ

مايا : لا تعيرني ولا عيرك

يمسكها مالك من شعرها 

مالك بحده:انا كل اما اقول كلمه تردي عليا الكلمه

مايا :شعري يا مالك حرام عليكي 

مالك :بنا سكتلك كتير

مايا :سماح المرة دي

مالك :مدام انتي جبانه بتتكلمي ليه

مايا :بنا مش لاقيه غيرك اكلمه بلاش اكلمك يعني وبعدين مش احسن ما اسيبك تكلم نفسك

مالك :يا بت مش عايز اضربك 

مايا بتألم :طب سيب شعري عشان وجعني وبعدين انته معدش بتضربني ليه بقيت حنين ليه كده

مالك : وحشك الضرب اضربك تاني 

مايا :لا مش عايزة انضرب ولا تشدني من شعري خليك كيوت معايا واتكلم معايا عادي ذي ما انا بكلمك

يضغط مالك علي شعرها اكثر وجز علي اسنانه

مالك :الظاهر اخدك عليا لازم تعمليلي حساب

مايا بألم :شعري شعري 

يرن هاتف مالك فجأه ويترك مالك شعرها لتدلف هي للحمام

مالك :بتقول ايه طب انا جي حالا

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 

واثناء توجه مايا للجامعه تقابل ياسمين في الطريق

مايا :ياسمين

ياسمين :عايزة اتكلم معاكي شويه

مايا :خير

ياسمين :مين فارس 

مايا بتوتر:فارس

ياسمين :جالي الجامعه امبارح وقال انه حبيبك

مايا ؛اوف وبعدين مع المجنون ده

ياسمين :يعني كلامه صح

مايا : حب من طرفه هو بس مليش علاقه بيه

ياسمين :لو مالك عرف هينفخك

مايا : يلا يلا هتأخر بل مالك بل فارس

ياسمين :_علي رأيك

🍂🍂🍂🍂🍁🍁🍁🍂🍂🍂🍂

وفي الجامعه

فارس:اخيرا ظهرتي

مايا :عايز ايه يا فارس

فارس:كنتي فين

مايا :وانته مالك

فارس:كل حاجه تخصك تخصني

مايا :يا سلام بصفتك ايه

فارس: حبيبك

مايا : اسمع يا فارس انا لا حبيبتك ولا زفت ده كان ماضي

فارس:ماضيكي ومستقبلك بس ايه الاحترام ده 

مايا :وانته مالك 

فارس:لسانك ذي ما هو

مايا : بقولك ايه ابعد عني احسنلك كش نقصه قرفك

🍂🍂🌿🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وعند هاجر 

كانت تجلس مع احد الفتيات

هاجر:يعني في بنات كمان

البنت ؛ الي جين دول من امريكا

هاجر:اه امريكا

البنت :_لما تشوفيهم هتعرفي هم لسه جداد برده

هاجر:جداد 

البنت :بس عارفين اكتر مننا 

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وفي مقر الامن

مالك:اتقتل اذاي

ياسر:الي بيراقب فارس اتقتل الصبح

مالك :افهم من كده ان حد من جهاز الامن جاسوس

ياسر:معتقدش لان محدش يعرف غير ان كان الواد ده واخد حظرها كويس او ابوه بيحميه

مالك : يا ولاد## 

مصطفي:دلوقتي هيبقا مكشوف

مالك :عايز عنوان الفندق الي الواد ده راح زار حد فيه

ياسر:تمام

مالك :ومحمد ده لسه مفقاش

مصطفي:لا

مالك :وفين احمد

مصطفي:مش انته بعته السفاره

مالك :اه صح ولسه مرجعش

مصطفي :بيجيب الاسماء كلها

ياسر:بس جثث البنات التانيه لسه مظهرتش

مالك :لانهم عايشين بس نرمين دي اتقتل لسبب معين 

ياسر:هيكون ايه

مالك :_يمكن لان البنت الي خلتها مدمنه دي نفسها حبيبه فارس وفارس هو الي قتلها عشان دمرت حبيبته

ياسر:بس فارس لسه جي

مالك : في لغز في الموضوع

مصطفي:ايه المتاهه دي

🍂🍂🍂🍂🍁🍁🍁

وفي الجامعه

مي:شفتي فارس

مايا :ايوة

مي:وهتعملي ايه

مايا :تعالي الحمامات وانا هقولك

مي:ليه

تذهب مي مع مايا

مايا:خدي النقاب ده البسيه

مي:هنروح نشوف البنات

مايا :ايوة بس طبعا مش هنبين وشنا

مي:اه والتهديد الي جيلي 

مايا :هم عايزني انا مش انتي

مي:بس انا معاكي في كل حاجه

مايا:يعني بتعملي بمثل لنعيش مع بعض حبيبي ل نموت احنا الاتنين

مي:مزاجك رايق دايما 

مايا :البسي واخلصي عشان نخلع من الكليه

مي:مش هتوريني جوزك

مايا :هتيجي معايا البيت 

مي:_موافقه

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍁🍁🍂🍂

تذهب مايا ومي للفتيات

هاجر:منتقبات

مايا:اهلا انتي هاجر

هاجر:ايوة

مي:وانتي ايه الي جبرك علي الشغلانه دي

هاجر:نفس السؤال ليكم

مايا :هتعرفي بعدين

هاجر:من كلامكم شكلكم مش حبين الشغل ده

مايا :احنا مش شغلين احنا تبع الشبكه 

هاجر:شبكه ايه

مايا : انتي مش من الشبكه النت يعني

هاجر:لا

مي: احنا من النت بس

مايا :يلا عشان اتأخرت

مي:طيب

هاجر:علي فين هشوفكم تاني

مايا:انتي وحظك فرصه سعيده بس نصيحه بطلي الشغل ده 

هاجر باستغراب:ابطل طب اسمك ايه

مايا :الاميرة اسمي كده

هاجر:الاميرة

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍁🍂🍂🍂

تصل مايا للبيت قبل وصول مالك 

وتغير ملابسها

مايا :البجامه دي مش حلوة بس الباقي مغسول لتفتح دولاب مالك وترتدي قميص من قمصانه ليدخل مالك فجأه ووجهه لا يبشر بخير

مالك ؛كنتي فين يا هانم

طيب هتتفاعلوا  كتير على البارت دا  عشان انزل تانى ولا كفاية عليكم النهاردة


الحلقه ١٦

من مطلوب عريس صعيدي

اول مرة في تاريخي اطول الحلقه كده يعني عايزة توقعت +تفاعل+ايه رأيكم في المفأجاه واللهي هزعل واجيب ناس تزعل لو ملقتش توقعات 😁


اغلق الباب باحكام واقترب منها بهدوء وهو يرمقها بنظرات هادئة مرعبة بلعت مايا ريقها بتوتر و حاولت ان تبدو قوية لكنها لم تستطع فمنظره هذا جعلها لا تقوى حتى على التحرك من مكانها. وقف امامها و هتف بالهدوء الذي يسبق العاصفة : كنتي فين

شعرت بقشعريرة غزت جسدها من صوته الخشن المرعب ولم تستطع النطق بل ارتجفت من الخوف فتلك المرة ليست كا كل مرة انها كالشبح المرعب

مالك :لسانك اتقطع يا اميرة

صدمت من الكلمه وارتجفت

مايا :اميرة

لوي مالك ذراعها خلف ظهرها وجذبها اليه

مالك بصوت كحفيف الافاعي :اومال مفكرني نايم يا روح امك كل كوم والمخدرات الي بتشربيها كوم تاني تحبي اقولك حطه فين

مايا بتوتر:مخدرات ايه مش ف٠

لم تكمل لان مالك رفع يده وصفعها بقوة فجرت الدماء من انفها و فمها بقوة صرخت بألم ووقعت على الارض لكن سرعان ما شعرت بيده تمسكها من شعرها اوقفها وصفعها ثانية فصرخت بقوة اكبر. 

اوقفها مجددا و قال وهو يسحبها من ذراعها بعنف 

مالك بغضب :قولتلك مبحبش الكدب مستخفلني لا يا ماما فوقي دنا استغفل عشره ذيك مش عيله ذيك الي تلعب معايا ويا برنسيسه لو لاحظتي الفترة الي فاتت مكنتيش بتشربي مخدرات دي مهدأت مبدلها بيها بس شكلك جديده في المخدرات لدرجه معرفتيش البدرة من المهدأت المطحونه

مايا ببكاء:سيبني مدام انته عارف بتسأل ليه

تكلم بصوت كحفيف الافاعي 

مالك :كنت بتأكد من شكي انك نفسها البنت الي نرمين خلتها مدمنه وكمان حظك الاسود اخوك جاب اسماء الي جوم من السفر وانتي جيتي مصر من شهرين بس كنتي هنا قبلها باسبوع تعملي ايه وانتي مرحتيش بيت اهلك في اليومين الي جتيهم وتليفونك الي في بيت اخوكي جبته وفتحته انتي صحبت ايميل احب امي اصلا ساعه مقال اسم الاميل شكيت فيكي والي اكد ليا النهارده لما جيت اخدك من الجامعه شفتك وانتي واخده بنت وراحين عند الحمامات ولم طلعتي شفتك وانتي بتنزلي النقاب ومشيت وراكي ومشيت ورا صحبتك طلع نفس الفندق الي فارس راح فيه لم جه والبنت الي انتي شفتيها هاجر دي تبعي ها مخبيه ايه تاني

مايا بخوف: انا انا

مالك بعصبيه :انتي ايه تاني وعايزين يخلصوا منك ليه 

مايا ببكاء:ممكن ترد علي سؤالي الاول

وهقولك كل حاجه

مالك :ليكي عين بس ماشي قولي

مايا :يعني انته عارف من زمان اني مدمنه ومتحفظ بيا في بيتك عشان تحميني منهم بس انته كنت بتتعامل معايا عادي 

مالك بغضب:كنت شاكك فيكي بس مكنتش عايز اصدق ولما عرفت انك مدمنه بدلت المخدرات بالمهدات عشان تخمدك عشان اعرف اديك حقن تبطلي الزفت ده اول معرفه كان نفسي اضربك علقه بس انا اتقبلتك بماضيكي كلها عارفها انتي لو كنتي صريحه وقولتلي من الاول او حولت ابرر انك خايفه مني بس كنتي هتفضلي سكته لحد اما يموتكي يا هانم 

مايا ببكاء:واللهي العظيم هحكيلك كل حاجه بس بلاش تضربني

مالك بعصبيه :انطقي

مايا :انا كنت بتصفح النت عادي من ٤شهور وفي يوم واحده صحبتي من امريكا ضفتني في شبكه غريبه وكان كل الي منشور كئيب عن مشاكل والبطاله والي مرات ابوهم مبهدلهم انا كتبت مشكلتي واني وحيده دايما اقسم بالله مكنش حد بيسأل عليا ولا بتليفون حته كنت ذي الميته قعده لوحدي دايما لروح البار لم نشرت البست بنات مصريه ردوا عليا ودخلولي خاص واحده منهم كانت اسمها نرمين قالتي انا ذيك برده ولاقته بقت بتكلمني دايما

مالك :وبعدين

مايا :وفي يوم قالتي هقولك علي حاجه تنسيكي الوجع كله قالتي علي المخدرات وبدأت اشرب مخدرات وسجاير وقعدت تكلمني علي حاجه تبع الشبكه واسرار ليهم لانها عضوة قديمه وجيت مصر في يومين محدش فيهم عرف اني موجوده عشان اشوفها بس مشفتهاش لان فارس جه ورأي 

مالك بغضب:فارس ده حبيبك

مايا :لا واللهي هو بس الي بيحبني

مالك :ورجعتي امريكا وكلمتي نرمين تاني

مايا :_لا مكنتش بترد تقريبا فارس هددها لم عرف اني ادمنت بسبها بس في الفترة دي كلمت واحد كبير من الشبكه وكان عايزين اجلب بنات للمخدرات

مالك :اسمها ايه

مايا : خيري المهدي 

مالك بصدمه:خيري المهدي اكبر تاجر مخدرات واسلاحها علي العالم وعرفتيه اذاي

مايا : من الشبكه بس انا واللهي كل اما يقولي كلمي بنت مقولش للبنات علي مخدرات بقعد انصحهم واحل مشاكلهم وابعدهم عن الطريق ده انا ومي وساعات كنا بنشفهم ونتصاحب لس كنا بنقولهم لو حد من الشبكه سألكم قولوا انكم بتشربوا عشان منرحش في داهيه انا مش وحشه يا مالك الظروف الي خلتني وحشه ملقتش حد جمبي

مالك : تقومي تروحي لطريق الموت

كملي وخيري المهدي عايز يقتلك ليه

مايا : عشان وصله معلومات اني شغاله مع البوليس الامريكي بس ابو فارس الي حماني شويه وشغلني معاها

مالك بسخريه :ما شاء الله واصله يعني الي قتلوا نرمين فهد هم رجاله ياسين يعني الشبكه فيها خيري وياسين 

مايا :اه

مالك : وياسين مشغلك معاها عشان ابنه 

مايا :اه

مالك :يا بنت##مخبيه كل ده وايه الاسرار الي تعرفي

مايا :كتير اولهم ان صحبك فهد عايش لسه ممتش دي كانت خدعه هو هرب

مالك :قديمه عارف ان فهد عايش ولسه اقفل معاها

مايا : ياسين اجل سفرها عشان فيه انفجارات هتحصل قريب في مصر

مالك :امته وفين

مايا :هنا في اسكندريه في المينا بتاع الاسكندريه 

مالك :امته

مايا :بيقولوا يوم ٢٨

مالك : ٢٨ يوم للصفقه الي فهد قال عليها

تقرب مايا يدها من بعضها وتقربهم من مالك

مايا والدموع تنزل من عيناها: انا الاميرة قدامك اهو هتسجني امته

مالك بغضب:مش هسجنك محدش غيري هيعرف انك انتي الاميره اي حد هيعرف انك انتي الاميره هقتلك فاهمه انتي لو روحتي السجن مش هتستحملي وهتموتي بعدين انتي مش مجرمه ولا عملتي حاجه انتي هتبقي شاهد ملك في القضيه بس وهساعدك وهحميكي مش هسيبك وكده كده الشرطه الامريكيه عارفين انك جاسوسه

مايا ببكاء:بس انته هتتأذي لو عرفوا انك متجوز مدمنه عشان كده قولتلك متشهرش الجواز سلمني لشرطه واخلص

يضمها مالك اليه انتي هتتعالجي وهتبقي كويسه مش هتفضلي مدمنه وهحميكي 

مايا ببكاء:بس انته الي هتتأذي يا مالك ولو حد عرف اني الاميرة انته هتتجاذ من شغلك ابعد عني وسلمني للشرطه 

مالك بغضب:قولت لا هحميكي انتي معندكيش غيري مش هتخله عنك ابدا حتي لو هخسر حياتي هحميكي انتي مسؤاليتي مكنش ذنبك انك بقيتي كده انا اه اتعصبت عليكي وبشتمك دايما بس ربنا يعلم قد ايه بخاف عليكي انتي جزء من عيلتي وانا راجل صعيدي عمري ما بيع حد وثق فيا وبعدين انتي مش مجرمه ولا عملتي حاجه غلط بالعكس يمكن علي ايدك نجت كام واحده من الادمان وهجيب افاده الشرطه الامريكيه وهتتطلعي من القضيه خالص وهعالجك بس وديني لربيك من الاول وجديد انك كدبتي عليا من الاول واعملي حسابك مفيش كليه من النهارده ومش هتطلعي من البيت اصلا صحيح هحميكي وهبطلك الادمان ده بس هاخد حق انك كدبتي عليا 

مايا : حرام عليك الي فيا مكفيني

يرفع مالك وجهها اليه 

مالك :هشششش انتي لسه شفتي حاجه مني 

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

اما عند هاجر كانت تجلس تبكي وتتذكر فهد لتسمع صوتا وتلتفت للخلف

فهد:مش هتبطلي عياط بقا

اتسعت عيناها من المفأجاه

هاجر:فهد 

فهد :مالك شفتي عفريت ايوة فهد

هاجر بدموع الفرح :انته عايش

فهد:ايوة عايش 

تجري هاجر عليه وتضمه

هاجر:وعملت كل ده ليه انته عارف انا كنت اذاي

فهد : انا اسف كان غصب عني بس دلوقتي مفيش وقت تعالي معايا

هاجر:علي فين

فهد:هخبيكي عشان الجاي هو الصعب

هاجر؛ليه

فهد: هقولك في الطريق بس حسابك معايا رجعتي للمخدرات تاني

هاجر:لا ابدا كنت عايزة اجيب حقك

فهد بابتسامه:عارف

🍂🍂🍂🍂🍁🍁🍂🍂🍂🍂

اما ياسمين يصل اهل مصطفي لتحديد موعد الزفاف 

ميرفت : جين نطلب ايد ياسمين لمصطفي

مجدي: بشرط واحد بس انا هسلم ليكم بنتي بشرط تسلموني بنتكم 

منتصر:تقصد ايه

مجدي:اتكلم يا محمود

محمود:عايز اطلب ايد بنتك لاحمد ابني وبكده نضمن ان التار بين العيلتين خلص

منتصر:ابنك الضابط

محمود :ايوة

منتصر:وهو موافق

احمد:ايوة يا عمي وقولت لمصطفي من زمان 

منتصر:خلاص يبقا علي بركت الله

زينب:مبروك للكل

🍂🍂🍂🍂🍁🍁🍁🍁🍁

وفي المساء تدلف مايا للحمام لاستحمام وارتدت احد قمصان مالك وخرجت

ليدخل مالك فجأه 

مالك ببرود:قومي جهزي نفسك 

مايا :ليه

مالك : هدخل عليكي اظن ده حقي

مايا بخوف:مالك انته في وعيك

مالك بغيره :_اه في وعي ولا مش عاجب حضرتك ولا بتحبي فارس شكلك كده بتحبيه

مايا :لا مش بحبه فارس مش 

يمسكها مالك من ذراعها بقسوة ويجز علي اسنانه

مالك :اسم راجل غيري يجي علي لسانك هقطع لسانك فاهمه

مايا بألم :حاضر فاهمه بس بلاش تقرب

مالك :لا هقرب بت انتي انتي تنسي ماضيكي الزفت ده وتفوقي ليا فاهمه انا عايزك تتعلمي الطبيخ والغسيل وكل حاجه جانبك تبقي مراتي وعايز منك عيل مش عيل واحد عايز كتير 

مايا :انته مش في وعيك يا مالك عايز عيال من واحده مدمنه ووش اجرام فوق يا حضرة الضابط انته تستحق بنت متربيه ومش مدمنه ولا ليه شبهات 

مالك : هتفوقي يا مايا انا بديكي فرصه تانيه تعيشي حياتك

مايا : مش عايزة اعيش انته مالك مالكش دعوه بيا

جز علي اسنانه بغضب وجذبها اليه لترتطم في صدره وكبل يدها

مالك :لا هتعيشي غصب عنك وهتبقي لي بس لينقض علي شفتاها بقبله اطارات صوابها ويسندها الي الحائط لم تكن قبله فحسب بل كانت جنون يعبر لها عن امتلكه وغضبه لها حرر شفتاها اخيرا لتتنفس هي بصوت عالي باضطراب وتلت انفاسها بصعوبه من اثر قبلته وهجومه المفاجئ عليها لكنها لم يستطع الابتعاد اكثر وكبت رغبته بها فهبط برقه يلثم رقبتها بعمق جعلت قشعريره بارده تسري في جسدها وبصوت ضعيف منها ابعد يا مالك حاولت ابعاده وصوتها يخرج بصعوبه لكنها لم يعيرها انتباها كان يوزع قبلاته بلهفه علي رقبتها ووجهها الساخن بينما يده تطوق خصرها النحيف وترفعها اليه ارادت ابعاد مرمي شفتاها عنه لكنه وجدت يداه تعبث بازرار ملابسها لينزع قميصها ويهمس لها بصوت

ويهمس لها بصوت خبيث انتي بتاعتي بس حملها ووضعها علي السرير وخلعه قميصه واستمر في تقبيلها رغم عنها حتي فقدت قدرتها علي مقاومته لتصبح زوجته شرعا وقانونا 

وفي الصباح 

تستيقظ لتجد نفسها نائمه علي صدره العاري لتنهض لكنه يمسك يدها

مالك بغضب:راحه فين

مايا :_ملكش دعوة كفايه الي عملته اوي

ابتسم بخبث بس مجبرتكيش علي حاجه وده حقي يا ماما دلوقتي انتي بتاعتي بس 

مايا :ماشي يا بابا اما وريتك

يجذبها اليه لتصير هي في الاسفل وهو في الاعلي

مالك بغضب: انتي بتستحلفي ليا لا فوقي دنا هربيكي لسه اول حاجه هتأخدي الحبوب والحقن دي هتتأخد في الدراع اشوفك مولعه سيجاره هولع فيكي عايشه وتبطلي تلبسي هدومي شويه مش جايبلك لبس ولا انتي بتحبني ولا ايه حكايتك

مايا :انا بحبك دا انته بتحلم

مالك :محسسني اني هموت عليكي وبحبك

مايا :اومال واقف جمبي ليه

مالك :مسؤاليتي

مايا : طيب يا حضرة الضابط محب المسؤاليات 

مالك : اقومي اعمليلي فطار عدل

مايا😉:حاضر

مالك :لو لاقيته طعمه وحش هرميكي من الشباك

مايا :صحيح مي هتبقا في خطر

مالك :مي الي في الفندق

مايا:اه هي صحبتي الانتيم مش هسبها لوحدها وهي شاهده كمان

مالك :طيب خلاص هتصرف 

مايا : هو ينفع اشرب سجاير بس

مالك بغضب :اه ينفع بس ساعته هتكوني في الترب

مايا :دماغي مش شايفه بيه

مالك : تأثير جانبي وهتفقي

مايا :الله يخاليكي هات حبيه واحده

امسك مالك بذراعها

مالك :استحاله ولا مهدأت حته

مايا :مش هقدر

مالك :لا هتقدري حته لو هتموتي قدامي مش هديكي حبوب

مايا :الله يخاليك واحده بس

مالك بغضب وفي ثانيه احتضنت جهنم عيناه قولت لا اترزعي وهاتي دراعك ده الحقنه هتفوقك شويه

مايا : حرام عليك انا بكرهك وبكره اليوم الي شوفتك فيه

مالك بغضب:اكرهيني ذي ما تحبي بس هتخفي برده برضاكي او غصب هتفوقي

🍂🍂🍂🍂🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁

فارس:اتجوزت اذاي

مي:اتجوزت ضابط حل عني بقا

فارس:بتهزري صح

مي:لا واسمها مالك الشهاوي اطلع بره بقا

فارس:مالك الشهاوي طيب يا مايا اما وريتك

مي:طب تقرب ليه كده وانا وريك انته ابن خالتي اه بس مايا تبقا ذي اختي وعيلتي الوحيده

🍂🍂🍂🍂🍁🍁🍁🍁

بسنت :بتعملي ايه

مايا :بطبخ

بسنت :تاني هو مالك مبيحرمش منك

تسمع مايا صوت مالك يناديها بصوت عالي 

مايا بخضه :في ايه تخرج مايا لتراها

مايا :في ايه

مالك بغضب:بقالك ساعه بتعملي الفطار اتأخرتي يا هانم

مايا : هخلص اهو

مالك :كل ده. وهتخلصي لسه يا برودك يا ختي انجزي مش فاضي ومطلعتيش ومكوتيش هدومي ليه

مايا:مش انته الي قولت حضري الفطار

مالك :يلا يا شاطرة علي الاوضه طلعي طقم اكويه مش عايزه غلطه واحده

مايا :حاضر 

مالك :هاخد شور واشوف

تكوي مايا ويرتدي مالك الطقم

مالك بغضب:راحه فين يا هانم

مايا :هنزل اشوف الفطار

مالك:ده منظر كوي واللياقه عملها كده ليه ضبطيها

مايا:انته طويل

مالك :اطلعي فوق الكرسي اعديليها اومال لازمتك ايه

مايا :يوه منك اعدلها لي نفسك

مالك بغضب:قولت اطلعي اعدليها واجي الاقي الاوضه مضبوطه بدل الهبل ده والغدا جاهز مش عايز غلطه

مايا بخوف من منظره :طيب

مالك :اقسم بالله اي غلطه هوريكي

مايا :حاضر يا باشا

تنزل مايا لتحضير الفطور وينزل مالك

مالك :اخلصي بقالك ساعه 

مايا :اصبر بقا يا عم

فريده :هساعدك

مالك :لا محدش يساعدها في حاجه هتعمل كل حاجه لوحدها لو حد ساعدها يا ويله

مايا في خاطرها شرير اما وريتك

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

وعند فهد

هاجر:يا لهوي كل ده

فهد :ايوة غير الي هيحصل يوم ٢٨

هاجر:طيب وهتعملوا ايه

فهد :في خطه بس لازم الدقه

يتبع.


الحلقه ١٧

مطلوب عريس صعيدي

فهد:لان المرة دي اتنين من اخطر رجال المافيا

هاجر:طب احكيلي بقا عملت كده ليه

فهد: مالك استغلك واستغالني عشان يوصل للبنات

هاجر:اذاي

فهد :قبل التمثليه بيوم

فلاش

فهد:بتقول اكشف نفسي ليهم ليه

مالك : بيستهدفوا البنات الي هتروح بنت

فهد :ومين دي

مالك :هاجر

فهد بغضب:استحاله مستحيل استغالها 

مالك : متخفش هنأمن عليها وهم يومين بس حته هي مش هتكون عارفه انها شغاله معنا

فهد:اذاي

مالك : هي بتحبك لو طلعت اشاعه انك مت اكيد مش هتقرر تنتقم وبما انهم عرفين علاقتك بيها هيشغلوها عشان يوصلوا ليك

فهد : بس كده بظلمها وبستغلها

مالك :لا فهد انته ظابط بس انته بتحب هاجر وفي فرق كبير بينك وبينها بس لما هاجر تشترك معانا ومدير الامن يعرف هتتعين مخبر ومحدش هيقدر يتكلم عليها نص كلمه

فهد :بس انا بحبها ذي ما هي مبيهمنيش كلام حد

مالك :بس هي بتهتم اديها فرصه تعيش وهي رفعا رأسها يا فهد وهي هتقدر كده 

بااااك

هاجر ببكاء:يعني استغالتوني

فهد بحزن:كنت عايز اعملك حاجه تفرحي بيها ومحدش يقول عليكي حاجه

هاجر ببكاء:يا باشا كلام مالك بيه كان صح انا وانته مش هننفع سوا انته ضابط وانا بنت شارع فوق يا باشا وشكرا علي كل حاجه

فهد :انتي بتقولي ايه انتي عارفه بحبك قد ايه

هاجر:انته قهرتني وحطمت ثقتي فيك بعدين انا مش من مستواك يا باشا تعرف انا فرحانه اوي انك رجعت ربنا يوفقك وخلي بالك من نفسك

فهد :لا يا هاجر انا بحبك اوي مش هسيبك حته لو غصب عنك

كانت الدموع تنزل من عيناها:انته مش عارف بيقولوا عليكي ايه لم بيشوفك ماشي معايا مقدرش اسمع عنك حاجه وحشه بسببي انته الف بنت تتمناك بس انا لا لاني مش من مستواك يا فهد بيه فرصه سعيده اوي انك كنت في حياتي


اما في مقر الامن 

اسند ظهره للكرسي

مالك ببرود :كل حاجه ماشيه ذي ما انا عايز

مصطفي:انته الي في دماغك

مالك:عايز اوصل لحد في الشرطه في لوس انجلس في امريكا

مصطفي:ليه

مالك :ملكش دعوه

مصطفي:ماشي

يدخل ياسر

ياسر: طلع المخزن فيها البنات ذي ما هاجر جابت المعلومات

مالك : كانوا عايزين يوصلوا لفهد عن طريق هاجر بس عشان يعملوا كده لازم يخلوا هاجر تطمن ليهم والمعلومات الي ادهالها في اليومين وصلت لينا عن طريق جاهز تجسس بيتحط في الهدوم عشان كنت عارف انهم هيراقبوا هاجر ومش هيخلوها تخرج بس الي معملوش حسابها انهم هما الي تحت المراقبه

مصطفي:يخربيت دماغك 

ياسر:بس كده هنأمن علي البنات وهاجر

مالك بخبث :هاجر مع فهد دلوقتي وهي دلوقتي ورقه محروقه بس في ورقه جديده في ايدي

ياسر باستغراب:مين

مالك :مي بنت خاله فارس الي فارس راح شافها في الفندق عايزها تحت المراقبه وانا هأمن عليها بطريقتي بس دي هتبقا شاهد ملك في القضيه

مصطفي:بس ليه الشبكه مش بستهدف غير البنات

مالك :لا هوريكوا حاجه

يفتح مالك شاشه العرض

مالك :دي الشبكه نفسها عباره عن جروب للمقعدين النفسي علي مستوي العالم كل فرد بيدخل يكتب مشكلتها وبيعملوا غسيل مخ لكل الي يكتب والي يصدق يقع ضحيه الادمان 

ياسر: بس مين المسئول عنها

مالك:خيري المهدي وياسين الشافعي

مصطفي:يعني خربانه خربانه

مالك :مش بس كده في حاجه لازم اتأكد منها

مصطفي:اي هي

مالك :مش دلوقتي لسه

ياسر:وهنعمل ايه في البنات دول

مالك : خليهم لبكرة بس تفضل معاهم الاكل الي هيأكلوه تأكل منه او تشوفه الاول عايز حراسه مشدده حتي علي الشباك بتاع الاوضه

ياسر:حاضر

يدخل احمد فجأه 

احمد:عملت الي قولت عليه بس لسه فاضل حاجه بسيطه 

مالك :تخلصه لانه ضروري

احمد:بس صعب انته ناوي علي حاجه كبيره

مالك :طرق التجنيد في الشبكه مختلفه مش منشور بس بيلعبوا بمشاعر الضحيه 

احمد :اذاي 

مالك :بص علي المنشور ده ده ريو طفل عنده ١٣سنه نشر منشور انه اهله مش مهتمين بيه وبيهتموا بالخرجات عنه شفت الردود عليه اذاي

احمد:يا نهار اسود تحريض علي ان يساعدهم في اقتل اهلها عشان ياخدوا اعضائهم

مالك : من اسهل الانواع انك تلعب في عقل شاب في سن المراهقه وبضيف كمان انهم بيكرهوك وتلعب في عقلها لحد اما تكسب ثقته الشبكه دي بتجند عدد كبير لانها منتشرة حول العالم من سنتين سمعت عنها بس كنت في البحث الجنائي بس كانت باسم widing

من ساعته وانا بجمع معلومات عنها عشان كده دخلت الفرع الاساسي بتاعه بسهوله 

مصطفي:بس انته مقولتش من الاول ليه

مالك :لازم تقرأ مبين السطور دورنا دلوقتي عايزين نعرف طرق التجنيد الجديده اذاي 

ياسر:بس مش ملاحظ ان اكتر اعضاء الشبكه بنات واطفال

مالك : بالعكس دا هما بيلعبوا علي كده

احمد:اذاي

مالك:البنات بيخلصوا شغل البيت ويمسكوا التليفون واحده هيلفت انتبها اسم الشبكه لان الاسم لفت الانتباها اسرة واحده حول العالم اي بنت هتصدق انها هتكلم ناس غرب عن بلدها ولم تتدخل هتلاقي بنات اجانب وفي ترجمه والبنات حساسه اكيد هيبقا عندهم متلازمه

مصطفي:يعني ايه متلازمه

مالك :متلازمه يعني هتعيش الدور

هتعيش الدور عارف لم تشوف مواقف كئيب او حاجه حزينه بتتأثر بيها هما بيلعبوا علي الوتر ده وكل بنت بيبقا عندها مشاكل غير استهداف الشباب العاطل عن العمل انهم بيغروها بالسفر بره والفلوس واي شاب دلوقتي هيصدق الفرصه دي غير النسب

مصطفي : انهون ده

مالك:مش ملاحظ ان معظم شباب مصر دلوقتي بيتجوزوا اجانب طب عرفوا الاجانب منين

احمد :واي جاب ده بالنسب

مالك : معروف ان امريكا في انهيارات دلوقتي وانته واحد عندك سكن في بلدك وبلدك مستقره والظروف الجويه حلوة وهما عندهم الانجاب قليل لو اتجوز واحد مصري اجنبيه وخلفت منه هتشركه بيته وهتربي ابنها علي صقفه الغرب وكده ضمنت انها تعيش في مصر غير بقا لو عدد كبير من الشباب اتجوز من بره وجم يبقا بلدك احتلتها الغرب بسهوله دي سياسه اليهود عصفورين بحجر واحد يدمروا الشباب بالامراض الي هتيجي ليهم غير بيحصلوا علي مكان في البلد ومجندين الي هم الاطفال فهمت قصدي

ياسر :يعني الشبكه فيها حاجات كتير

مالك : المعلومات الي وصلت ليها ان في انفجار هيحصل في المينا يوم ٢٨ يوم الصفقه بتاع الاسلحه والمخدرات ونفس اليوم ده وصل ليا من الجاسوس ان في ١١٠شاب مهجرين غير شرعي يعني عايزين يشتتوا انتباه الشرطه

احمد:عشان كده ياسين مجاش

مالك: تصرف ياسين ده ذي تصرف الولايات المتحده اقبل اي انفجار بتسحب السفير بتاعها عرفت بقا ان الموضوع مش سهل

مصطفي:مدام المخابرات عارفه مش بتتكلم ليه

مالك :مفيش دليل لو اتحركنا دلوقتي هنبوظ كل حاجه

مصطفي:اذاي يعني

مالك : الجوكر الي بيحرك اللعبه ٣مش اتنين

ياسر:اذاي

مالك : واحد من الشرطه نفسها معاهم ليهم ايد في الشرطه

احمد:مين

مالك :هتعرف قريب وبالدليل كمان

ياسر:انته شكلك شغال علي الموضوع ده من زمان

مالك : اه بس عايزك تراقب البنات دول كويس وتفضل معاهم لحد اما فهد يجي

ياسر😂😂:انا دماغي لفت انته استوعبت ده اذاي

مالك:الموضوع خطير مش سهل كمان عايز حراسه قدام بيتي لانهم اكيد هيتسهدفوا اهلي عشان عمليه بكرة هتفشل

ياسر:هو في عمليه بكرة غير٢٨

مالك:ايوة بس عايز البيت يتأمن ماشي

ياسر:اوامرك

مصطفي😃😃😃مالك انته عرفت كل ده اذاي وشكلك عارف الاميره ومخبي

مالك : الاميره كارت محروق ملهاش لازمه ليهم استخدموها تمويه بس وعايزين يخلصوا منها بس عايز حد يتوصل مع الشرطه الامريكيه

احمد:هعمل كده

ياسر:دلوقتي فهمت هم ليه مسكوك انته القضيه دي الصراحه تستحق مركزك

مالك :اعمل لهاجر عبد السلام شهاده تعيين مخبر حريمي خاص وتكرمها قدام الكل ده حقها

ياسر:اوامرك بس مين الاميره

مالك :الاميره واحده غلبانه استخدموها وهي ضحيه بس هي معملتش حاجه وملهاش ذنب الي يتحاسب اهلها علي الاهمال ده

ياسر:بس ذي ما انته عارف نوع المخدرات الي بيشربوها خطير حته لو اتعالجت ليه تأثير جانبي عاليا ومحدش بيتعالج بسهوله منه

مالك:عارف تأثيرها علي الدماغ عالي 

ياسر :لو كنت عارف الاميره سلمها لان مفيش علاج بتتعب نفسك علي الفاضي والبنت دي هتموت في الاخر 

مالك :موصلتش ليه وبالورق الي هيوصل هي بريئه 

مصطفي:يعني البنات دي لو بطلت هيموتوا

مالك:لو ملقوش حد جنبهم ويدعمهم 

ياسر:تمام القضيه انته الي مسكه انته المسئول

😀😀😀😀😃😃😃😃

وفي البيت 

مايا :يوه يخربيتك اوضه كدك القرف مش ناويه تنضفي بقلم ايمان وائل دماغي مش طايقه لتشعر بدوار وتقع علي الارض

لتدخل فريده فجأه

فريده:يا لهوي يا بنتي وشها ازرق كده ليه يا بسنت يا بسنت

بسنت:خير يا ماما

فريده :هاتي الكلونيه بسرعه

بسنت :حاضر

تضربها علي وجهها لتفيق لكن لا تستجيب

فريده:مايا قومي يا حبيبتي

بسنت:خدي يا ماما

تضع لها الكلونيه لتفيق

مايا ببكاء:ماما

فريده:حبيبتي مالك

مايا :رأسي بيوجعني اوي

فريده : اجبلك الدكتور

بسنت :مالك وصل

مالك :خير

يجدها علي الارض لينخفض لمستواها

مالك:انتي كويسه

مايا ببكاء:هموت مش قادره

مالك :لا متخفيش عمرك طويل ماما عايز كوبايه ميه وانته يا بسنت اعملي عصير

يخرج الاثنان ويغلق الباب

مالك :انتي وهمه نفسك انك مش قادره بس انتي ذي القرده اهو بعدين انتي ملحقتيش كنتي في البدليه لسه

مايا ببكاء:يعني هخف

مالك: انا لسه جي من عند الدكتور دي نتائج الفحص مفيش خطر عليكي ولو عندك اراده هتبطلي بطلي تمثيل بقا وده منظر تنضيف اوضه جهزتي الغدا يا هانم 

مايا :انته في ايه ولا في ايه

مالك :بقولك ايه مسرح مصر مش عليا انتي الي حطه في دماغك هتتعبي وهتبطلي غصب عنك

مايا:طب انته عرفت اني مدمنه امته

مالك:من يوم ما حطيتي ايدك في الزيت المغلي انتي عايشه مع ضابط وطريقتك يومها وكل اما جيب اسم المخدرات تترعبي انتي كنتي مكشوفه من الاول لوحدك اصلا

مايا :انته واحد

مالك :خدي الحبوب واعديلي الاوضه واعملي الغدا مش عايز وجع دماغ انتي ذي القطه بسبع ارواح

مايا :بتحسدني 

مالك : احسدك علي املتك

ولا انتي عدلها دا انتي فاشله دا منظر اوضه لعروسه قومي يا زفته رتبي مشفش حاجه بايظه وعايز كفته اخلصي

مايا:معندكش قلب ولا احساس

مالك:خفيفه عندي كبده اخلصي في يومك ده اتعلمي تتحملي المسؤاليه لو اتحملتي المسؤاليه هتفوقي انا قاسي اه بس عايز مصلحتك مش عايز اضرك 

مايا: وانا مش هسكتلك

مالك: هعد ٣ اقسم بالله لو الي قولته متعملش هرنك علقه يا مايا

مايا : اوووف منك يا شيطان انته 

مالك:شيطان طيب يا ملاك

تنهض مايا وتذهب بناحيه الباب

مايا بابتسامه:شكرا لانك واقف جمبي

مالك: مش هتأثر بالابتسامه الوحشه دي

مايا:انته الي وحش دنا اجمل منك

مالك: امشي يا هبله شوفي شغلك

مايا:عايز كفته

مالك: ايوة لو طلعت وحشه هطلع عينك واكلهالك كلها

مايا😠:مزعج

تنزل مايا لاسفل وبعد فتره يسمع مالك صراخ مايا٠٠٠٠

التفاعل لو عايزين البارت ال بعده فورا


الحلقه ١٨

مطلوب عريس صعيدي

ينزل مالك مسرعا وهو قلق ليجدها واقفه ترتجف ليقترب منها بهدوء

مالك:مالك بتصوتي ليه

ترفع اصبعها الصغير لتشير باتجاه البادروم وتتكلم بخوف

مايا :ه هناك 

مالك باستغراب:هناك ايه انطقي

تصرخ مايا فجأه وتتشبث في ذراع مالك

مالك ؛يا بنتي في ايه

مايا :يا ماما صرصار

مالك :نعم صرصار كل ده عشان صرصار

تعلقت بذراعه بقوه اكبر 

مايا بخوف :بخاف منه اضربه اقتله اعمل اي حاجه

مالك :حاضر بس اهدي وانتي جبانه كده

يقتل مالك الصرصار

مالك :في حد عاقل يخاف من صرصار دا بينضرب بالجزمه وبيموت بس ايه الي جابك البادروم

مايا :مش انته عايز تأكل كفته روحت لطنط لقتها نامت روحت لبسنت قافله الاوضه ومردتش جيت البادروم 

مالك : صبرني يارب هو البادروم الي هيعلمك انتي مبتعرفيش تعملي كفته 

مايا :نسيت اقولك مأكلتهاش قبل كده ولا اعرف بتتعمل اذاي

مالك 😒:اومال كنتي بتأكلي ايه

مايا : كنت بأكل اكل المطاعم والسنكلوبز انا مكنتش بأكل في البيت اول مرة في حياتي اكل في بيت كان لم جيت بيتك 

مالك : السنكلوبز ده الي انتي عملتيه الي ملوش طعم ده هو ده أكل بزمتك وانا اقوال انتي مسخوطه ليه

مايا :اكل فرنسي دا جميل

مالك: تعالي معايا

مايا:فين

مالك :_المطبخ ياختي هوريكي حاجه

تدخل مايا المطبخ مع مالك

ويفتح مالك الثلاجه 

مالك : ده رز ولحمه وبصل وتوم وكسبرة والملح والفلفل مفرومين سوا ده الي بيتعمل كفته 

مايا 😃:انته بتعرف تطبخ

مالك :ايوة كنتي بطبخ لنفسي في معسكر التدريب هاتي الزيت وصنيه عشان نصبع

مايا :يعني ايه نصبع هو انته هتعلمني

مالك :انجزي في يومك انا جعان بصي واتعلمي 

يعلم مالك مايا الطريقه

مايا بفرح :_حلو اوي هو احنا مش بنشكلها اشكال

مالك :لا عشان تتحمر بسرعه

مايا :اه 

مالك :بتعرفي تحمري ولا هتحرقي الكفته مايا 😬:اعملها انته الاول

وفي اثناء وقوف مالك علي البوتجاز تتدخل مايا من تحت ذراعيه لتقف امام المقله

مالك بغضب:انتي متخلفه افرضي اتحرقتي

مايا : هات دوري 

مالك :بكلم نفسي

مايا : معلشي معلشي اتحمست هات اقعد هنا

مالك :اما اشوف اخرتها معاكي

تمسك مايا صابع محمر وتأكلها

مايا:طعمه حلو هي بتتأكل كده

مالك :لا لسه بيتقلي ليه بصل وتتسبك في الطماطم

مايا :بس طعمه حلو كده دوق كده 

تقف مايا امام مالك وتنحني لمستوي جلوسه وينظران الاثنان في اعين بعضهم البعض 

مايا :دوق

مالك :متكليش من الحاجه وانتي بتعمليه

مايا :حاضر يا حضرة الشيف

مالك :مجنونه

مايا :بس مقولتش لون عيوني حلوة صح

مالك :معرفش

مايا:اومال كنت متنح ليه

مالك : بقا كده با انتي كنتي متنحه برده يعني لون عيوني حلو

مايا :اه بحب اللون العسلي عيونك جميله اوي

مالك :دنا بتعاكس بقا

مايا 😒دورك اقولي عيوني لونها حلو

مالك :يعني اكدب مثل

مايا:😞😞

مالك :عيونك جميله وانتي جميله وعسل وطيبه اوي وهبله

مايا بفرح :بجد

مالك :سامحني يارب علي الكدب ده😛😛

مايا بحزن:مش مشكله بس سمعت كلام حلو اول مرة حد يقولي كده حته لو كدب بس فرحتني

مالك ببرود:الطاسه هتنحرق طلعي يا ملكه

........................................

وعند فارس

فارس:عايزك تعرفلي كل حاجه عن ضابط اسمه مالك الشهاوي كل حاجه وتراقبه

الحارس:حاضر يا باشا

فارس:انا وراكي لاخر يوم في عمري يا مايا مش هسيبك 

------------------------------------------------

وفي المساء عند مي كانت تجلس ليدق باب غرفته

مي:مين

لما يجب احد وخافت ان تفتح الباب لتمسك بي بخاخ الفلفل الحار

مي:كويس اني اشتريت واحد

لتفتح الباب وتنظر ولا تجد احد لتجد ظرف علي الارض لتفتحه لتجد صور لاطفال مقتولين وفتيات

وتقرأ الرساله هتبقي ذيهم لو نطقتي حرف انتي وصحابتك

مي بخوف: يا رب ساعدني لازم احظر مايا كادت مي تتداخل وتغلق الباب لولا انها سمعت يد تضرب احدهم كان خلف مي مجرم ماسك سكينه يرغب في قتلها لكن راجي يصل في اللحظه الاخيره

يلكمه راجي ويضربه في بطنه لكن يتمكن المجرم من الهرب

راجي:مي انتي كويسه

مي ببكاء:هيقتلوني هموت 

راجي : تعالي ادخلي

تجلس مي ويحضر راجي لها العصير

راجي:اشربي واهدي ووريني الظرف ده

ينظر راجي

راجي:ايه ده مين دول وعايزين منك ايه

مي ببكاء:عايزين يقتلوني

راجي:ليه ومين دول

مي :هحكيلك كل حاجه

تحكي مي لراجي كل شئ

راجي:يا وقعه مربرة كل ده

مي: واللهي ده الي حصل

راجي :متخفيش يا مي انا مقدر ظروفك ومش هلومك وكويس انك مش مدمنه

مي ببكاء: كان غصب عني مقدرتش اسيب مايا لوحدها وهدفها نبيل

راجي:انتي جدعه اوي يا مي وانا هقف معاكي بس قولتي مايا مرات مالك الشهاوي

مي:اه

راجي:مالك الشهاوي ده يبقا ولد عمي

مي بصدمه:ابن عمك

--------------------------------------------------

كانت هاجر تجلس تبكي لتسمع طرقات علي الباب

هاجر:مين

فهد:انا يا هاجر

مسحت دموعها ونهضت.

هاجر:خير يا باشا

فهد:هاجر انا هقدم استقالتي من الشرطه

هاجر بصدمه:استقاله ليه


فهد:عشان نبقا ذي بعض هاجر انا معنديش غيرك مش عايز اخسرك

هاجر:انته مجنون عايز تهدم مستقبلك عشاني

فهد:ذي ما انتي كنتي هضحي بنفسك عشاني

هاجر:انا مختلفه عنك انا مليش اي لازمه انته ضابط وليك مركزك وكل الناس بتحبك

فهد: ليك لازمه انتي الي مديني امل في الحياه وغلط انك تقللي من نفسك احنا كلنا ولاد تسعه

هاجر: يا باشا

يضع فهد يده علي فمها وينظر في عيناها

فهد: بلاش باشا الله يكرمك تتجوزني بقا حرام عليكي هفضل سنجل كده مستني جنابك تحني عليا

تحرك هاجر رأسها وترفض

فهد:لا مفيش رافض في موافقه بس صح يا عيال

يخرج الاطفال فجأه

الاطفال؛صح يا باشا

فهد:يلا كلكم اركبوا في العربيه هنروح بيتي لم نجيب المأذون 

هاجر:لا

فهد: معرفش حاجه اسمها لا يحملها فهد الي السيارة رغم عنها

هاجر:نزلني

فهد: ميبقاش عينك في البيعه وتقولي افطحله صح يا عيال

العيال:ايوة يا باشا

فهد:يلا يا جوجو دنا عسل ومز وبعشقك وافقي بقا

هاجر:مغرور اوي بنا عسوله برده

فهد : يا واد يا جامد قمر والمصحف اتجوزني ينوبك ثواب

هاجر:موافقه والي يحصل يحصل 

فهد😉:كلام الناس في المداس صح يا عيال

العيال:ايوة با باشا

فهد:قولت كام مرة بلاش باشا من النهارده انا جوز اختكم بتاع كلام الناس الي عايزة تسبني عشان كلام الناس واطيه يا بسنت

هاجر:انا واطيه

فهد:ايوة هي الناس بتسيب حد اصلا من غير ماتتكلم عليه

-------------------------------

اما مايا ومالك

مالك :شفتي طعمها حلو اذاي

مايا :عشان انا الي عملها

مالك :نعم يا ختي 

مايا: عايزة اقولك علي حاجه

مالك :قولي

مايا:عايزة اقولك علي حاجه

مالك :قولي

مايا:عايزة اروح الكليه 

يترك مالك المعلقه من يده

مالك بحده :اوعي تكوني فكرة اني عشان كويس معاكي النهارده اني نسيت لا يا ماما فوقي لنفسك مفيش طلوع بره البيت فاهمه

مايا :بس

مالك : حسك عينك تفتحي الموضوع ده تاني ولا انتي وحشك حبيب القلب

مايا : انته بتقول ايه

مالك :ذي ما سمعتي

مايا :قولتلك قبل كده مكنش بيني وبينه حاجه

وفي لحظه غضب يكسر مالك الاطباق ليخفف من غضبه

مالك بعصبيه:اومال سيرة الجامعه جت ليه بحنا كنا كويسين

مايا : مالك اهدأ مكنش قصدي حاجه

مالك بغضب:بقصد ولا من غير قصد يرفع مالك اصبعه في وجهه ده اخر تحذير ليكي جامعه مفيش خروج من البيت ممنوع

مايا : ٠٠

مالك بعصبيه وصوت اجش:مسمعتش بتبرطمي تقولي ايه

مايا بخوف: طيب بقولك طيب

مالك :بحسب 

-------------------------------------

وفي بيت عائله شاهين

منه:اتجوز احمد استحاله

منتصر:ليه

منه:بيقولك باع اخته هيحافظ عليا 

مصطفي:علي فكرة هو كان خايف علي اخته ل تضيع 

منتصر: هو تصرفه صح مش وحش

منه:لا انه يبيع اخته وميسألش علي مشاعرها يبقا كويس 

منتصر: غيريها هو محتاج حد يقف جمبه ويفهمها 

منه:اذاي

منتصر: احمد كويس مش وحش لو واقفتي جمبه وعرفتيه الصح من الغلط هيبقا حلو 

منه :وفكرك امه هتسكت

مصطفي:واللهي دي طريقتك انتي وريهم مين اخت مصطفي شاهين😉

منه: طيب عشان خاطر مايا اينعم معرفهاش بس صعبانه عليا وعشان كلمه بابا مترجعش

منتصر:ربنا يوفقك يا بنتي

----------------------------------------

وفي الغرفه كانت مايا تنظر لمالك بغضب

مالك :في ايه

مايا :مفيش

مالك : باين

تمسك مايا مخده صغيره وترميها في وجهه

مالك بغضب:يا بنت#

تضع مايا يدها في وسطها

مايا : متغلطش انته كسرت الصحون دوري بقا

مالك :انتي مخك ضارب

تقترب مايا منه وتسحب المخده من يدها

مايا باستفزاز: انته بتغير من فارس اوي كده

يمسكها مالك من ذراعها ويلويه

مالك:قولتلك تنطقي اسم راجل غيري هيبقا يومك اسود

مايا بابتسامه مستفزة: ملكش دعوة اقوال الي اقوله مش انا وحشه بتغير ليه 

مالك:مين الي قالك اني بغير انتي غلطانه يا بت انتي

مايا :بجد غلطانه ولا انته الي غلطان 

مالك بغضب:بلاش تستفزني احسنلك

مايا: طيب سبني كده هوريك حاجه

مالك :خير

يتركها مالك

مايا :بما اننا مش بنحب بعض ولا بنقبل بعض قررت

مالك :قررتي ايه

مايا :انته هتفضل في الاوضه دي وانا هنام في الاوضه التانيه وكلام مع بعض ممنوع وانك تتأمر عليا ممنوع وملكش دعوه بيا ولا ليا دعوه بيك وتحتفظ بسري او مش مشكله مش بتهدد

يقترب مالك منها بهدوء ليخرج سلاحه من جيبه ويصوبه علي رأسها

مالك:انتي المخدرات شلت دماغك معندكيش عقل اصلا لو قتلتك محدش هيزعل وشكلي كده هقتلك

مايا بخوف:مالك انا بهزر

مالك بغضب: انتي بتخططي لحاجه عايزة ترجعي للمخدرات اطمني لو قلبتي البيت كله مش هتلاقي حاجه وانك تتطلعي من الاوضه دي في احلامك فاتلمي وحفظي علي لسانك معايا 

ودقيقه واحده الايقكي علي السرير هتنامي في حضني 

مايا :انته منحرف

مالك : من بعض ما عندكم 

---------------------

اما في بيت عائله الشناوي

زينب:هنعمل خطوبه كبيره

محمود:اكيد

مجدي:هينزلوا يشتروا الدهب بكرة وتتعمل في القاعه

احمد:طب هقوم اتصل علي مالك اقوله يجيب مايا ويجي بكرة

زينب:مفيش داعي

لمايا هتعمل مشاكل

احمد:اذاي دي اختي ولازم تعرف هتجوز من غير ما قولها

زينب: يعني هتعملك ايه يعني مبيجيش منها غير المشاكل

محمود: معاها حق امك احنا مصدقنه ان العدواه بين عيله شاهين خلصت

احمد : بس

مجدي:بس يا جماعه مالك يبقا ابن خال مصطفي ومنه يعني اكيد هيحضر

زينب:ينور بس قوله ميجبش مايا 

احمد بحزن: حاضر

------------------------------------------

وفي غرفه بسنت كانت بسنت تتصفح النت ليصل لها طلب صداقه باسم فارس الشافعي

بسنت بفرح:هو 

----------------------------------

وفي منتصف الليل

يرن هاتف مالك

مايا بنعاس:سكت البتاع ده عايزة انام منك لله

يضئ مالك الابجوره

مالك :احمد ده اخوكي

تنهض مايا بقلق

مايا:احمد خير يارب هو كويس

مالك :هشوف

مالك :ايوه يا احمد

احمد:مالك بكرة خطبتي علي منه 

مالك:ايوة عارف مصطفي قالي

احمد: ممكن متجبش مايا معاك

ينهض مالك بعيد عن مايا لكي لا تسمع

مالك :ليه

احمد:عشان ماما مش عايزة عشان متعملش مشاكل هو انته قولتلها ولا لسه

مالك بغضب:لا مقولتهاش واحسن مقولتهاش ومش جي يا احمد كتك القرف خليك مع امك 

يغلق مالك الخط في وجه احمد

كانت مايا تنتظر مالك 

مايا بلهفه:احمد كويس 

مالك في خاطره انتي بتفكري فيهم وهم مبيفكروش حته في مشاعرك

مايا :مالك احمد كويس وبابا كويس

مالك :ايوة دا بيتصل عشان الشغل بس

مايا :طب الحمد لله هو احمد عرف اني الاميره

مالك :لا محدش عارف صحيح جاب الورق بس مقرأش الي فيه وانا سألته انتي جيت امته قالي من شهرين يعني مكنش عارف انك جيتي قبلها بفتره

مايا :اه

مالك :بقولك

مايا :نعم

مالك:انتي مش نفسك في شبكه وفرح وفستان وكلام من ده

مايا : انته عايز تشهر الجوازة رغم الي عرفته

مالك :اصل بصراحه انا مش لبس دبله في ايدي ولا انتي وكده بايخ اوي هيفكروني سنجل وبتعاكس كتير اشتريلك شبكه بقد ايه

مايا :يعني ايه

مالك :_ حقك هم بيحددوا حاجات من دي

مايا : اه عايزة خاتم فضه كيوت وشكله حلو

مالك :فضه ايه بقولك شبكه

مايا: يا عم خليها فضه حلو.

مالك في خاطره هم هيجيبوا لياسمين ومنه كل واحده بي٣٥الف وانتي ذيهم بس انا هوريهم انك اعلي منهم واللهي لوريهم انتي متجوزه مين

مايا :مالك مالك

مالك :بصي يا حلوة بعد بكرة هجبلك شبكه وانتي هتختري الي عايزة بصي انا اهلي من الصعيد بيجوا زيارات ولازم تبقي ذيهم هجبلك الي يعجبك كله شبكتك هتبقا ٥٥الف وهيتعمل حفله هنا 

مايا :_ليه كل ده

مالك :انتي مش متجوزة اي حد هو انا اي حد

مايا :عارفه

مالك : هأخدك بكرة مشوار حلو فسحه اهو 

مايا بفرح :بجد

مالك :بس عايز احترام في الخروجه وتفرفشي كده وجايبلك فستان حلو بالحجاب بتاعه عايزك مزه 

تضم مايا مالك تلاقي

مايا بفرح:ربنا يخاليك شكرا يا مالك

مالك في خاطره اما وريتك يا احمد انته وزينب هوريك العسل بتاعي اذاي عشان انتوا السبب في دمرها

😉😉😉😉استوب رأيكم وممكن توقعات عشان محدش بيتوقع 😉😉😉😉 طيب ناويين على تفاعلى كتير ولا استنى شويه عليكم 🙈🙈


الحلقه ١٩

مطلوب عريس صعيدي


يفتح عيناه ليجدها تجفف شعرها المبلل 

مالك بابتسامه :صباح النشاط

مايا :صباح النور يلا قوم

مالك :علي فين

وضعت يدها علي وسطه ورفعت حاجبها

مايا :يا سلام انته نسيت انته قولت ايه

ابتسم بخبث وهو ينظر لها

مالك :ايه الوافقه الدلع دي بتغريني علي الصباح

احمر وجهها من الغضب 

مايا:انته بتهرب من الرد ولا ايه

مالك بحده :هي الساعه مع جناب البرنسيسه كام

مايا:٣٠'٦

مالك :في حد عاقل هيروح الساغه الساعه ٦الصبح

مايا :انته قولت فسحه

مالك : طب علي الاقل افطر واخد دش واتصل بحد يعملي اجازة او عرضه 

مايا بتنهيده :طيب

مالك : فين الفطار يلي عايزة تخرجي

تقترب منه وهو راكض علي السرير وعلي وجهها ابتسامه جذابه وشعرها مبلل وكانت ترتدي احد قمصانه وكانت جذابه

مايا بدلع: بتيجي نفطر برة

ابعد خصلات شعرها من علي وجهه 

مالك بخبث:مش بقولك بتغريني بس ايه حكيتك مع القمصان بتوعي

مايا بتنهيده :اوف منك هنزل احضر الفطار

مالك بحده : هتنزلي كده عشان اشرب من دمك

مايا: متسرع هلبس حاجه تانيه

مالك :طيب هتصل اخد اجازة

يتصل مالك بي ياسر

مالك:خدلي اجازة النهارده وبكرة

ياسر:ليه والتحقيق

مالك :خليكم معاهم ليومين يعني وعايزك بكرة عشان خطوبتي

ياسر:انته مش خاطب مرة

مالك :لا هي نفسها احمي وراقب البنات دول كويس

ياسر: بعمل كده واللهي والف مبروك

مالك :عقبالك

ياسر: يارب يا خويه

مالك:مستعجل ليه

ياسر: ارحمني انا عايز اخطب واتجوز بس اما لاقي الاميره بتاعتي ملكه قلبي

مالك : ومين الهبله دي صحيح شوفت البنت الي اسمها مي

ياسر:لا لسه هروح دلوقتي انا في الطريق قربت اوصل 

----------------------------

يصل ياسر للفندق ويدق الباب غرفه مي

مي بخوف:مين

ياسر:انا

مي:انته مين

ياسر:ضابط مباحث 

تفتح مي الباب

مي:اهلا بحضرتك عايز ايه

كان ياسر ينظر لمي بتأمل

ياسر: يخرب بيت جمالك يا شيخه

مي:افندم

ياسر:اقصدي انتي مي صح

مي:اه

يأتي راجي

راجي:انته مين وعايز ايه

ياسر: معاك المقدم ياسر مباحث امن الدوله 

راجي:طيب وريني البطاقه نطمن الاول

ياسر:الكارت والبطاقه اتفضل

راجي:صح وايه جابك اهنه وعايز ايه

ياسر:جي من طرف الرائد مالك الشهاوي 

راجي:يبقا ابن عمي

ياسر:بجد اهلا بيك طب هو انا هفضل واقف

مي:اتفضل

ياسر: انتي عذبه صح

مي:اه

ياسر:اظن ان مينفعش ندخل الاوضه بتاعتك ممكن حضرتك تنزلي معانا تحت

مي :طيب اتفضل يا حضرة الضابط

راجي:صح كلامك

ياسر:😁عارف

وفي الاسفل

ياسر:بصي احنا عرفين كل حاجه وعايزين نحميكي مقابل انك تكوني شاهد ملك في القضيه

مي:يعني هتحبس

ياسر:لا طبعا بس يفضل اعرف منك كل حاجه الاول

مي في خاطرها مجبش سيره مايا يعني اكيد ميعرفش عنها حاجه بس مدام وصلي يعني وصلوا لمايا بس الاحسن مجبش سيره مايا لشخص ده

تحكي مي لياسر

ياسر:تمام يعني انتي معندكيش اهل وتبقي بنت خاله فارس الشافعي يعني امك تبقا اخت ياسين الشافعي عيله مشرفه الصراحه

مي بغضب:اسمع بقا ماما الله يرحمها مكنش ليه ذنب 

راجي:يا حاضرة الضابط مي ملهاش ذنب ومعملتش حاجه

ياسر:عارف وانا متأسف علي كلامي ده يا انسه

مي:٠٠٠

ياسر:قولت متأسف

تنفخ مي

مي:طيب هقولك ايه يعني

ياسر بغضب:تردي تقولي اي حاجه مش تنفخي كده

مي: انته عايز تتخانق شكلك كده

ياسر: انتي الي بدأتي انا اعتذرت

مي:وكان لازمته ايه تطول لسانك من الاول

ياسر:وجناب حضرتك مسكتيش برده وانا مغلطش

راجي:بسس انتوا الاتنين فرجتوا علينا الناس

مي:هو الي غلطان

ياسر:بقولك ايه انتي هتبقي مسؤاليتي يعني تحترمي نفسك معايا

راجي:حضره الضابط اظن انك عديت حدودك هي مش مجرمه عندك

ياسر:مقولتش مجرمه ومتعدش حدودي دا واجبي وبعدين الموضوع خطير ومش سهل

مي: انا عايزة اقابل الرائد مالك

ياسر: هيخطب مش فاضي

مي:نعم هيخطب اذاي

راجي:سلامه عقلك يا باشا دا متجوز

ياسر:متجوز يعني هيتجوز مرتين

---------------------------------

اما بسنت كانت تفكر هل تقبل الطلب اما لا

العقل: متقبليش انتي بتصلي وعارفه ربنا دا غلط

شيطان النفس: غلط ليه زميل عادي

العقل:انتي متعرفيش مين ده هتقبلي كده عادي وبعدين ده مش طبعك وبعظين فكري كويس هو يعرفك منين عشان يبعتلك طلب دا واحد عايز يتسله شويه

النفس: ممكن يكون اعجب بيكي لم خبطي فيه

العقل:يعني لم خبطت فيه قالت اسمها

بسنت :لا مش هقبل اكيد ميعرفنيش ودا شاب مش بنت عشان اكلمه بس انا اعجبت بيه 

------------------------------------

وعند فارس

فارس بغضب:لسه مقبلتش اقبلي عشان ادمرك وادمر اخوكي الي اخد مني حبيبتي بس علي مين هأخد مايا وهتبقا بتاعتي بس انا ممكن اعمل عشانها اي حاجه وانته يا مالك نهايتك علي ايدي

بس هبدأ بي اختك

-----------------------------------------------------

كانت هاجر واقفه في المطبخ

لتحاوط يد خضرها النحيف وصوت يهمس في اذنها

فهد:صباح الجمال القمر بتعمل ايه

تبعد هاجر يد فهد عنه وتبعده عنها

فهد:علي فكرة كتبنا الكتاب امبارح يعني انتي مراتي

هاجر:واذا

فهد: نعم يا ختي واذا ايه 

هاجر : هعمل ايه يعني عارفه اني دلوقتي مراتك

فهد:بهو واضح اهو

هاجر: باشا اسمعني

فهد بغضب:باشا تاني انتي غبيه قولتلك كام مرة الكلمه دي مبحبهاش انتي دلوقتي مراتي

هاجر:بس انا

فهد:انتي ايه لاوم تتأقلمي انك مراتي دلوقتي وفرحنا بعد يومين باشا دي انسيها انسي حياتك القديمه نبدأ صفحه جديده انسي الالم والبهدله دي

هاجر ببكاء:صعب

يقترب منها ويمسح دموعها

فهد:لا مش صعب انا معاكي وهنسيكي كل حاجه هخاليكي اسعد واحده في الكون

هاجر:بس

يتحسس شفتاها باصبعه ليسكتها 

فهد :عايز من الفرواله دي

هاجر:لا امشي من هنا وبطل قله ادب

فهد: بتاعتي عايزة حاجه

هاجر: ابعد الاكل هيتحرق

فهد:يولع

----------------------------------

يخرج مالك مع مايا 

وفي المول تختار مايا بعد من الملابس 

مالك بخبث:اجبلك قمصان ذي بتاعتي عشان تبطلي سرقه

مايا😒 :هات لنفسك واديني بتوعك

مالك :لا واللهي اجبلك حاجات بتاع البنات

مايا:انته كنت محترم ايه الي جرا ليك

مالك بحده :هو انا قولت حاجه ايه ده

مايا :لا مقولتش ملاك 

مالك :انتي الي دماغك شمال بقولك كحل في العين تحطيها في الاوضه حاجه من دي

مايا:هو الكحل بيتحط في الاوضه

مالك : هو انا نسيت اقولك ممنوع طلوع بره الاوضه وفي وشك حاجه

مايا😮:ظالم

مالك بحده:اتلمي

مايا:عايزة اركب مرجيحه

مالك:نعم

مايا :اتمرجح بليز يا لوكه وهعمل الي عايزة

مالك:طيب

تركب مايا الارجوحه وكانت سعيده جدا

كان مالك ينظر لها بحنان وفي خاطره قلبك طيب اوي وهبله وبيضحك عليكي بي اي حاجه بس يا ترا لو عرفتي عن اخوكي وابوكي هتبقي اذاي بس اصبري وانا هوريهم

افاق من شروده علي صوته

مايا :مالك مش عايز تتمرجح

مالك ببرود : اخرسي وانجزي

شعر مالك بأن احد يراقبه ليوقف الارجوحه

مايا :في ايه

مالك بحده :انزلي 

مايا :ملحقتش

مالك بعصبيه :قولت كفايه

مايا :حاضر

ينظر مالك حوله ولا يجد احد

مايا :هو في حد بيراقبنا

مالك :مش متأكد تعالي هجبلك حاجه

يدخل مالك احد متاجر الالعاب ويجلب لها دبدوب كبير

مايا:هات دبدوب ودبدوبه 

مالك :ليه

مايا :هسمي الكبير مالك والدبدوبه مايا

مالك :ربنا يشفيكي

مايا :يلا هات

البائع:حضرتك اسمك مايا

مالك :ايوه

البائع :في دبدوبه هنا مكتوب علي القلب بتاعه اسم مايا

مايا بفرح :مالك هاته 

مالك بتنهيده :هاته اصل الايام دي بعامل اطفال

مايا :شفتي اسمي منور اذاي

مالك:دا اسم بايخ

مايا :بقا اسمي اسمي بايخ

مالك:ايوة

مايا: دا انته لم تتجوز الي بتحبها ولو تجيب بنت هتسميها مايا علي اسمي

مالك :بنا متجوز واحده هتجوز اتنين اعمل بيهم ايه

مايا :هات صبعك

مالك :ليه

مايا :هات بس

يرفع مالك اصبعه

وترفع مايا اصبعه وتخبطه في صبعه

مايا:اخد منك وعد لم تجيب بنت تسميها علي اسمي عشان لو جرلي حاجه تبقا فاكر اسمي دايما هتبقا فاكرني صح

مالك :دنا ما هصدق اخلص منك

مايا : بجد يعني مش هتبقا تيجي تزورني خالص

مالك :لا طبعا هنساكي في ثانيه

تبكي مايا

مايا:يعني مش هلاقي حد فاكرني بس مش هسيبك في حالك هجيلك في الاحلام

يمسح مالك دموعها

مالك :بس يا هبله متخفيش هتفضلي عايشه اومال مين الي هيزهقني وهتجبيلي بنوته عسل كده ويبقا اسمها مايا كمان عشان تبقا الام وبنتها مجانين

مايا :يعني هتكون زعلان عليا صح يا مالك

مالك :يخرب بيتك هي دي فسحه ولا كأبه يا بنتي هحميكي وبعدين المزعجين ذيك لما بيختفوا بتبقا حاجه وحشه وبعدين دا انتي ذي القطط بسبع ارواح احنا مش هنجيب الشبكه ولا ايه

مايا بفرح:يلا نجيب

يختار مالك الشبكه وكان ذوقه حلو عشان مايا معرفتش تختار بس مكنش دهب اشترلها طقم الماظ

مايا:غالي غالي اوي

مالك:وانتي مالك انتي الي هتدفعي ولا انا

الصايغ :اكتب علي دبله حضرتك ايه

مالك :مايا وهي اكتب مالك

وكان في الجوار يشتري احمد ومصطفي الدهب لكن مايا لم تراهم

وفي المساء يعود الاثنان للبيت

مالك :انبسطي

مايا: كتير كتير

مالك :طب البسي الفستان ده بقا واجهزي عشان راحين مشوار بس ممنوع مكياج

مايا:حاضر

تجهزت فريده وبسنت

فريده :مالك هنتأخر

مالك :استني مايا بتجهز

بسنت:مش هما قالوا متجبهاش

مالك:محدش يجيب سيره حاجه قدامه

فريده :حاضر

تنزل مايا وكانت كالاميره حد بدون مكياج كانت ملكه جمال وارتدت طقم الالماظ 

يلتفت مالك لها ليسرح في جمالها 

مالك:يخربيتك وانتي عسل كده

مايا :ايه رأيك

مالك :لفي كده

مايا:اهو

مالك بغيره: بقولك ايه البتاع الي هنروحه دلوقتي تنطقي مع حد هناك ولا تبصي يمين ولا شمال فاهمه

مايا :مقولتش رأيك 

مالك: حلو بس فهمت قولت ايه

مايا :حلو بس

مالك : حلو اوي اهو عجبك

مايا :لا اقول عسل وجميله وكيوت وملكه يا مايا

مالك : ايه الكدب ده

مايا:شرير

بسنت بغيره:انتي مش حلوة ولا حاجه دا هو بيجامل بس

مالك بعصبيه:بسنت

مايا بحزن:اسفه يا مالك خليتك تكدب

مالك:مكدبتش يا هبله انتي جميله اوي

وعسل وكيوت وملكه وعيونك حلوة

مايا بخجل:شكرا بسنت شفتي اقال ايه😛😛😛

مالك :شويه عيال

------------------------------------

وفي الحفله 

كانت زينب ومحمود ومنتصر وميرفت يستقبلوا الضيوف والعرسان في الداخل

ويصل مالك 

مالك :مايا ايه رأيك في المفأجاه دي

مايا: هم واقفين كده ليه

مالك:النهارده خطوبه احمد ومصطفي

مايا بفرح :بجد احمد هيخطب 

مالك :ايوة وقالي

بسنت:قاله بتجبهاش مكنوش عايزينك تيجي

مايا بصدمه:احمد الي قال كده

مالك بكذب:لا كنت عامله مفأجاه

مايا ببكاء:متكدبش هم مكنوش عايزني احضر

ينظر مالك لبسنت بغضب ويتواعد لها

مالك:امسحي دموعك دي وتعالي نوريهم انهم غلطانين

مايا :بس

مالك :انتي بتوثقي فيا

مايا :ايوة

مالك :هاتي ايدك وتعالي

تنظر زينب لتجد مايا مالك

زينب بغل في خاطره:ايه الي جاب البت دي

ميرفت:حبيب قلب خالتك اخيرا وصلت

مالك :اما حبيبه قلبي جهزت اعرفكم مايا مراتي

مايا بابتسامه جذابه :اهلا بحضرتك

ميرفت:بسم الله ما شاء الله جميله اوي وذوق اوي

مالك :مش مراتي 😉 

منتصر:اهلا يا بنتي

مايا :اهلا بحضرتك

مايا ببرود:اذيك يا بابا ويا

يمسك مالك بيدها لكي تنطقها لتشعل الغضب في قلب زينب

مايا بخبث:واذيك يا ماما عاملين ايه مش بتساله حته يرضيك كده يا طنط

ميرفت:لا يا حبيبتي اخصي عليكي يا زينب مش تسألي علي العسل ده دنا لو كان عند ابن كمان كنت اخدها ليه

مالك :نعم وانا طرطور

ميرفت:لا يا حبيبي بس هي دخله في عيني اوي ادب وذوق واخلاق

محمود:حبيبه بابا عامله ايه

مايا ببرود: يرضيكي يا طنط حته ميقولوش ان خطوبه اخويا النهارده ويقول بنتي حبيبتي بس انا واحده صحبت واجب قلت اكيد مشغولين صح يا بابا

ميرفت :يا لهوي مقولتوش للبنت علي خطوبه اخوها

منتصر :هو ده كلام يا محمود

ميرفت:حقك عليا يا بنتي في الفرح انا الي هجيلك بنفسي بس مكنتش اعرف ان زينب بتنسا اهلها كده

زينب بغيظ:مكنش قصدي الضيوف كتير ونسيت

مايا :هو انا ضيفه انا صحبت فرح صح يا طنط ميرفت ان كان احمد مقالش فإن مش جايه تبعكم ان جايه تبع اهل جوزي صح يا مالك

مالك :صح يا قلب مالك 

ميرفت :دا انتي منوره الخطوبه واللهي حبيتك ذي بنتي 

منتصر:سمعت عنك من ابوكي بس الي قالها مكنش مضبوط انتي واحده عندك اصل اهلا بيكي يا بنتي

كانت زينب واقفه تشتعل

وكان مالك ينظر لها ويبتسم بشماته

مالك :نسيت اقولكم بكره في حفله عندنا في البيت لازم تيجوا كلكم

ميرفت :اكيد طبعا

مالك :وانتي يا طنط زينب لازم تيجي

زينب بغيظ:اكيد

تدخل مايا مع مالك

مايا :زمان المرارة بتاعه باظت

مالك :اه منك يا ملاك

مايا :دور احمد الواطي اما وريتهم بقا بيستعروا مني

مالك:وريهم 

مايا :شكرا لانك شجعتني

مالك :ولو انا بحب الخير

مايا :انته والخير😈

تذهب مايا للكوشه

مايا :بسم الله ما شاء الله قمر يا منه اسمك منه صح

منه بابتسامه :ايوة انتي مين

مايا :انا مرات ابن خالتك مالك واسمي مايا مبروك يا مصطفي يمد مصطفي يدها

مصطفي:نورتي يا مايا

مالك بغيره :ابعد يلا

منه : اهلا بيكي انا اول مرة اشوفك انتي اخت احمد صح

مايا :لاسف معنديش اخوات بس اعتبريني اختك ماشي يا قمر

احمد:مايا انا

مالك :مايا يلا انزلي

ياسمين :مايا انتي اختي كمان صح

مايا :لا معنديش اخوات ومعنديش عيله العيله بتاعتي هي عيله جوزي بس ويشرفني كده وميشرفنيش ناس معرفهمش

احمد:انا مكنتش

مالك بحده : اخرس انته

وفي الحفله يصل ياسر وراجي ومي

ياسر:مين المزة دي مراتك

مالك بحده :ايوة واتلم

ياسر:لاقيت مزة ويشير باتجاه مي بس لسانه طويل شويه بس دخلت دماغي بس ولولا هأخدها برده

نزلت ثلاث أجزاء هنزل ثلاث أجزاء تانى  ياريت تفاعل 10 ملصقات  عشان اكمل


الحلقه ٢٠

مطلوب عريس صعيدي


وفي الحفله

مايا :مي

مي:هو عرف

مايا :اه بس مقالش لحد اني الاميرة

مي:هو بيحبك

مايا :لا مش بيحبني بيعتبرني مسؤاليه

مي:هو عسول بس صحبه دا رخم

مايا :مين

مي:الي واقف جمبه ده

تنظر مايا لها

مايا :دا جنتل وعسول

مي:بس رخم وبارد كده القرف

مايا :حرام عليكي شكله كيوت

اما عند مالك

راجي:عايز اتحدث وياك يا ولد عمي

مالك:خير

راجي:مينفعش هنا

مالك:اه فهمت قصدك بكرة هفهمك

راجي: ماشي 

ياسر:بخصوص مي انا هأخدها بيتي

راجي:بتقول ايه انته في وعيك

ياسر:عشان احميها

راجي:انا هحميها 

ياسر:مينفعش انته هتفضلوا في الفندق وبصفتك ايه هتحميها خطر عليك انته كمان

راجي: وانته عذابي برده

ياسر:عندي٣اخوات بنات ومعايه في البيت يعني مش هنبقا لوحدنا 

راجي: وهي هتوافق

ياسر😒:اطلع منها وهي هتوافق

راجي بغضب:وبعدين معاك يا حضرة الضابط شكلك مش هتجبها البر

مالك:بس بس انتو الاتنين يفضل ياسر لانه عارف هيعمل ايه

وفي الكوشه كان احمد حزين وينظر باتجاه مايا

منه:مدام بتحبها كده بعتها ليه

احمد:عشان مصلحتها

منه: ومصلحتها انها متعرفش خطوبه اخوها

احمد:كان غصب عني مكنتش عايز مشاكل

منه: وشوفتها عملت مشاكل دي بالعكس دي فرحانه ليك انته دلوقتي نزلت من نظرها ونظري

احمد:ايه

----------------------------

وبعد الخطوبه وفي منزل مالك

كانت مايا تغير ملابسه لتحاوطه يد مالك من خصرها

مايا :ابعد

مالك :كنتي حلوة النهارده وفقعتي مراره احمد وامه

مايا بحزن:اه بفضلك بس

يحملها مالك

مالك : هش انسي الي باعك بعيه 

مايا :نزلني عايزة ايه

مالك :حقي النهارده اظن اني فسحتك الصبح مليش حلوة عندك بقا

مايا :انته بقيت قليل الادب اوي اوي اوي

مالك :وانتي حلوة اوي اوي اوي اوي

مايا :واحد

سيبكم من الناس المنحرفه دي😈😈😈

--------------------------------------------------

وفي الصباح تستيقظ مايا وكانت نائمه علي صدر مالك وتنظر اليه وهو نائم

مايا في خاطرها مش قادرة استحمل عايزة اي حاجه حته لو سجاير بس هو هو هيقتلني بس حساه بدأ يميل وانا كمان بدأت اميل ليه بس انا مش عايزة احبه ولا هو يحبني بس انا نفسي في الحنان بتاعه كنت فرحانه اوي امبارح هو انا مش ذي البنات نفسي افرح ذيهم بس لاسف بس شكرا يا مالك شكرا لانك خلتني مبسوطه يوم شكرا لانك بتحاول تعملني انسانه نضيفه شكرا لانك دخلت حياتي ياه نفسي اقولك قد ايه كنت مبسوطه ربنا يارب يرزقك بانسانه كويسه تخليك مبسوط 

يفتح مالك عيناها

مالك :مالك متنحه كد ليه؟

مايا : مفيش

مالك :طب قومي خدي شور وحضري الفطار وتتطلعي تعودي في الاوضه عشان في ناس هيجوا يظبطوا البيت عشان الحفله

مايا :هتحبس

مالك :ايوة

مايا:لا مش ينفع مش بحب كده

مالك :لا ينفع انا بحب كده

مايا :شرير

مالك بحده :اقومي يا بت

مايا :لم بتتعصب بتبقا احلي دور الحنين ده مش لابق

مالك :بقا كده جبتيه لنفسك تعالي بقا

مايا :ابعد بطل جنان مالك

مالك بخبث : جبانه

تبتعد مايا عن السرير وتتجه الي الحمام مايا :اهنته الي جبان وتجري وتغلق الحمام

مالك بنرفزة:ماشي اما تتطلعي يا جبانه

مايا :مش هطلع

مالك:هجيلك

مايا : 😜😜😜

مالك :جبانه هعمل مفتاح للحمام عشان متعرفيش تهربي

مايا :مش ههون عليك

------------------------------------

وعند مي

مي بغضب:بتقول ايه انته اجي بيتك

ياسر:اه

مي:لا واللهي

ياسر:عشان احميكي

مي:بقولك ايه انته شكلك شمال

ياسربغضب:بقولك ايه اقصري الشر

مي: انته الي تحسن كلامك

ياسر:هو انا قولت حاجه

مي:اجي بيتك

ياسر:مش اقعد لوحدي عندي٣اخوات بنات وبعدين احسن من ما تبقي لوحدك

وواحد طالع وداخل عليكي

مي:مين ده

ياسر:_الصعيدي ده

مي:وانته مالك هو انا اختك اعمل الي عايزة

ياسر بغضب: مالي في جيبي احترمي لسانك

---------------------------------------

وعند بسنت تجد في طلبات المراسله رساله لتفتحها

الرساله

مساء الخير انسه بسنت ممكن نتعرف انا معجب بيكي وعارف عنك كل حاجه بالامارة انا الي انتي خبطيه واسمي فارس

بسنت :هو عرفني بجد معجب ولا كدب لا لازم اتأكد انا مش طفله هشوف

----------------------------------

وفي المساء تجهزت مايا للحفله وكانت جميله جدا ووقفت امام المرأه تتزين

مالك:قولت مفيش مكياج يتحط

مايا :حاضر

وبعد مدة ينزلوا سوا 

وكانت زينب تنظر بحقد لمايا 

مايا بخبث :اهلا بحضرتك

ميرفت :ايه العسل ده قمر صح يا زينب

زينب بغل:اه

محمود:مبروك

تتجاهل مايا كلامه هو واحمد

ويغلق النور فجأه

مايا بخوف :في ايه

مالك :متخفيش

ليضئ نور خفيف بتجاها الحديقه ملئ بالورود والبلونات 

مالك :مفأجاه

مايا :ليا

مالك :اه انا عندي كام مايا

ياسمين :شفت مش ذيك

مصطفي :بقا كده

ترقص مايا مع مالك علي اغنيه رومانسيه

مصطفي:انتوا متأكدين هو ده مالك

احمد:مش عارف

كان الجميع ينظر لهم

بغيره وحسد ماعدا فهد وهاجر

فهد:_ترقصي

هاجر:قدام الكل كده

فهد:مراتي والمصحف

هاجر: لا يا خويه اتكسف

فهد:😀 يا لهوي علي الكسوف يا ناس دا رقص رومانسي اومال في فرحنا مش هترقصي

هاجر:طبعا لا عايز ترقص ارقص مع اصحابك

فهد :نعم يا ختي وانتي بقا لازمتك ايه عروسه مرزوعه علي الكرسي طبعا لا هترقصي رومانسي معايا بس وتترزعي تاني

هاجر:لا ده ولا ده

فهد:😒انتي مريضه نفسي

هاجر:عجبك ولا مش عجبك

فهد_:عجبني

-----------------------------------

وفي الجانب الاخر

كانت هناك اعين تراقب مايا

فارس:ماشي اكيد هو الي جبرك متخفيش هاخدك قريب بس استني بس

--------------------------

شعرت مايا بصداع شديد ونظرت حولها وجدت مالك منشغل وهناك طاوله فارغه عليها علبه سجاير لتقترب دون ان يراها احد وتأخد واحده وتخبأها

فريده :واقفه لوحدك ليه

مايا بتوتر:مفيش تعبانه شويه

فريده:طب ارتاحي

مايا :هقولك لمالك واطلع ارتاح شويه

تذهب مايا لمالك 

مالك :في ايه

مايا:مش قادره هطلع ارتاح

مالك : طيب مش هتأخر عليكي

مايا :لا خليك مع ضيوفك

مالك بشك :طب اطلعي

تصعد مايا للغرفه

وتشعل السيجارة 

مايا :اوف مش قادرة يا ربي

تلتفت مايا لتجد الباب بغلق بقوه

مايا بارتعاب:مالك

ظلت تبلع ريقها وتتصبب العرق من جبينها ولم تعد قدمها تحملها من الخوف اشعلت غضبه بفعلتها بل ايقظت الشيطان النائم بداخلها ومن شده خوفه منه ومن منظره صرخت بصوت عالي لينجدها احد من يده ولم تكن تعرف ان بفعلتها هذه وضعت البنزين علي النار نار قلبه اعلنت عوده الشيطان شيطان بل رحمه ولا قلب ليعلن عن تمرد القلب

لتقع علي الارض بعد ان اخذت صفعه قويه ليجذبها من شعرها لتنظر في عيناها لتجد شيطان واقف امامها بل رحمه

مايا :مالك انا

جز علي اسنانه بغضب عارم وفي لحظه تحولت عيناها الي لون الدم القاتم وعروق يده ووجهه بارزة 

مالك بحده: انتي واحده خاينه لثقه انا اديتك ثقتي وانتي خونتيها عايزة اعيشك انسانه نضيفه بس الوسخ هيفضل وسخ مش هيتغير قولتلك متشربيش زفت لا مسمعتيش شربتي لومي نفسك بقا يا حلوة علي الي هعملها فيكي 

مايا ببكاء:مكنتش قادرة

لم يسمع كلامها وجدتها يخرج من الدرج سكين صغيره

ترجعت للخلف بخوف

مايا بخوف :هتعمل ايه

يمسك ذراعه بالقوه ويكبل ذراعها وفمها

مالك : جبتيه لنفسك يا قطه

مايا ببكاء: مش هعملها تاني ابعد

مالك :هعملك وشم بسيط كده عشان تحرمي

مايا بصراخ :حد يلاحقني مش هعمله تاني بتوجع بتوجع مبحبش اتوجع حرام عليك وعد مش هعمله لو عملته تاني اقتلني

مالك :كدابه لازم اعملك كده عشان تحرمي

مايا ببكاء:_ واللهي ورحمه ماما مش هعمله تاني

مالك :ماشي بلاش دي هلسعك بالسيجاره عشان تحرمي ايه رأيك

مايا ببكاء:لا

مالك :انتي مش عجبك ده ولا ده انا عجبني الاتنين وفي واحده كمان هربتك من رجلك كمان وتنامي متقيده ايدك ورجلك او اقولك اكتب حرف اسمي علي جسمك الحلوة ده اثبات ملكيه او اقولك قص شعرك تبداء بايه يا مالك تبدأ بايه اه فكرت كلهم ايه رأيكم

تكمله الروايه من هنا 👇👇👇

من هنا

بداية الروايه من هنا 👇👇👇

من هنا


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close