expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

عشق ملوث بالدماء الحلقه السادسه عشر حتي الثلاثون والاخيره بقلم فرح عبد الرحمن كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات


 عشق ملوث بالدماء

الحلقه السادسه عشر حتي الثلاثون والاخيره

بقلم فرح عبد الرحمن


في صباح اليوم التاني 

استيقظت نور بفزع بعد أن أحست ببروده شديده :اااااااع ايه ده 

ادم ببراءه :ده تلج يا ماما 

نور :تلج تلج يا آدم هيا وصلت انك تصحيني بتلج.    يا خساره تربيتي فيك.    تربيه زباله 

ادم بملل :خلصتي اتفضلي بقا البسي عشان توصليني المدرسه 

نور :بررره بررره يا ابن الجزمه يا لي مشوفتش ربايه وربنا لو مخرجت بره لكون حدفه عليك الشبشب الي مش لبساااه اصلا ويجي في افاك وتبقي ابو قفا بشبشب 

ادم بملل :خلاص خلاص يا ام شبشب بورده انا خارج اهو 

خرج ادم بثقه 

نوررر : عيل جزمه 

أدت روتينها اليومي وارتدت 

وهبطت الي الاسفل ووجدت نيرمين قد اعتدت الافطار 

نور :انتي هتفضلي في البيت ولا ايه 

نيرمين :هعمل ايه     انا بفكر ارجع باريس 

نور :تعالي معايا دقيقه وانت يا آدم خلص فطارك 

خرجا نيرمين ونور الي الحديقه 

نور :انتي بجد بتفكري ترجعي باريس 

نيرمين :ايوه 

نور :طب والخطه 

نيرمين :خطه ايه يا نور انا وانتي عارفين أن طارق كويس ومفيهوش حاجه افضل إذن علي مصطفي ليه 

نور :عشان تقربي منه وتعرفي منه اي معلومه تساعدنا 

نيرمين :طب بذمتك انتي شايفه أن مصطفي ممكن يقرب مني وحتي لو ارتاحلي وبقينا صحاب هيرضا يقولي حاجه 

نور :لا رد 

نيرمين :شوفتي حتي انتي مش مقتنعه 

نور :خلاص يا نيرمين روحيله مره واحده وأساليه علي طارق وقوليلو انك لازم ترجعي بلدك عشان تطمني مامتك 

نيرمين :تمام خلاص انا هروح دلوقتي 

نور :اوك  

دخلت الاثنان لادم 

نور :يلا يا آدم 

ادم :يلا 

ذهبا كلا من نور وادم من المنزل 

وصعدت نيرمين الي اعلي وارتدت ملابسها المكونه من 


ثم ذهبت هيا أيضا 

........................

عند ادم ونور 

ادم :سلام يا ماما 

نور :سلام يا روحي 

دخل ادم الي المدرسه وذهبت نور تجاااه منزل عماد الدين لتطمئن علي فهد وهذا ما أقنعت نفسها به ولاكنها كانت تتشوق لرويه هذه الامرأءه الجميله 

وصلت نور الي المنزل وطرقت باب المنزل بحرج بسبب قدومها بغير ميعاد 

بعد قليل فتحت علا باب المنزل لتتفاجئ بهذه الفتاه التي احببتها كثيرا من اول لقاء 

نور :اهلا سوري اني جايه من غير معاد بس كنت جايه اطمن علي فهد 

علا :اهلا وسهلا يا بنتي اتفضلي ده البيت نور 

نور :ده نورك واللهي 

دلفت نور الي الداخل 

علا :تشربي ايه بقا يا بنتي 

نور :لا شكرا واللهي يا طنط انا هطمن عليه وامشي علي طول 

علا :لا واللهي ده انتي هتفطري معانا حتي 

نور :لا واللهي يا طنط انا مفطرش اصلا 

علا :مش هتمشي من هنا الا لما تكلي خلاص انا قولت كلمتي     وبعدين مبطفطريش ليه هو انتي داخل مسابقه ملكه جمال الجرجير 

نور بضحك :دمك خفيف واللهي يا طنط 

علا :طنط ايه بقا إذا كان انا بقولك يبنتي 

نور :خلاص ماما 

علا :طالعه من بوقك زي العسل يبنتي

نور :ميرسي يا طنط فين بقا فهد 

علا :جوووه في اوضتو خشي صحيه عقبال مجهز الفطار 

نور :طب استني اجي اساعدك 

علا :لا يا بنتي خليكي قاعده مش عايزه اتعبك 

نور :ولا تعب ولا حاجه    انا اساسا عايزه اتعلم الطبخ لاني فاشله 

علا :هطلعك من تحت ايدي الشيف الشربيني 

نور :ليتس جووو (دمهم تقيل اووي 😵)

.......................

في مبني المخابرات المصري 

في مكتب ادم 

مصطفي :بقولك احنا مسكنا الرجاله الي هربو ملك وعدي 

ادم بجمود :دخلهم 

دلف الثلاثه وهم ينظرون إلي الأرض 

ادم :هتتكلم بالذوق ولا لازم استخدم اسلوبي الي مبحبهوش 

الرجال :لا رد 

ادم :تمام اوووي كده      ثم شاور علي أول رجل 

ادم :انت لو متكلمتش وقلت كل حاجه بنتك هتترمي في الشارع بعد اربع دقايق

نظر إليه مصطفي بأستغراب 

ادم :واظن انتو الاتنين كمان عارفين انا ممكن اعمل ايه في اهاليكم 

كانت نبره صوت ادم ونظرته المرعبه كفيله بأن يتحدثون 

الرجل الأول :هنتكلم يا باشا خلاص 

الرجل الثاني بخفوت :انت اهبل يا عم انت.   انت متعرفش الي اسمه الجوكر ده ممكن يعمل فينا ايه ده قتال قتله يعم 

الرجل الأول :بنتي اهم 

ادم :متخافوش محدش يعرف انكم قولتو حاجه 

الرجل الأول :انا هقولك يا باشا احنا جالنا واحد شكله غريب اوووي وفهمنا أن احنا لازم نهرب الاتنين دول وورانا صورهم وادانا العنوان وعرفنا ازاي ندخل وازاي نخرج وادانا فلوس وقلنا هتصل بيكمو وتقولك تنفذو وفعلا اتصل بينا وهربناهم ووديناهم علي البيت الي قلنا عليه ومن بعديها مشفنهوش تاني 

ادم :اوصفلي شكله 

الرجل :كان غريب اووي مشوفنااش وشه كان لابس قناااع وجاكت اسود طويل 

ادم :مشوفتش ايه علامه في جسمه 

الرجل بتفكير :اه يا باشا كان في وشم علي رقبته  مكنش باااين اوووي بس تقريبا كان وشم عصفوره وكان لابس نضاره سوده مخبيه عنيه ومكنش طويل اوووي كان متوسط

ادم :خلاص تمام مصطفي خدهم ظبطهم 

مصطفي :ماشي 

ذهب مصطفي معهم 

وظل ادم يفكر في شئ ماااا

..................

في مكتب مصطفي    بعدما ذهب الرجال من عنده بعد أن أعطاهم مبلغ من المال وطمئنهم 

دلفت نيرمين الي الداخل :اهلا يا استاذ مصطفي 

مصطفي ببرود :اهلا جايه ليه 

نيرمين :ايه جايه ليه دي انا جايه أسأل علي اخويا ولو صلت لاي اخبار 

مصطفي ببرود :لا موصلتش لاي اخبار ينفع تمشي بقا 

نيرمين :انا كنت جايه اقولك اني خلاص هرجع بلدي فبليز لو وصلت لاي حاجه عنه قولي 

مصطفي ببرود :وانا المفروض امسك فيكي يعني مقولنا معرفتش حاجه  

نيرمين بدموع صادقه فهي قد اعجبت به :لا انا بس كنت بقولك عشان تحاول تلاقيه في اسرع وقت عشان ماما متتعبش 

مصطفي :ماشي وياريت تظبطي طريقه لبسك 

نيرمين :ماله لبسك 

مصطفي :هو انتي مسلمه 

نيرمين بحرج :اه 

مصطفي :والمفروض أن المسلمين بيلبسو كده 

نيرمين بتنهيده :انا واحده اتربيت في باريس وجنسيتي فرنسيه وامي فرنسيه ومسيحيه بابا هو الي كان مسلم وانا وطارق خدنا ديانه بابا بس عمري محد فهمني الدين ده بيتكلم عن ايه بابا الله يرحمه كان بيعلمنا اللغه العربيه وكنا بنتكلم بيها كمان عشان كده انا لغتي تمام بس في الإسلام انا معرفش عنه حاجه 

مصطفي :اتعلمي يا نيرمين ادخلي علي النت واتعلمي كلمي اي شيخه وخليها تعلمك قواعد الإسلام.   انتي لو عندك النيه هتتعلمي يا نيرمين 

نيرمين :أن شاء الله يا مصطفي 

مصطفي :طب ما اهو مطلعتيش جاهله اوووي يعني اديكي بتقولي أن شاء الله 

نيرمين :لا ده عشان نور دائما بتقولها.   المهم يلا سلام انا مسافر بكره ولو حصل حاج

قطع حديثها عندما انطفئت الانوار فجاءه وارتفعت أصوات ضرب النااار 

...................

في بيت عماد الدين 

كانت نور تجلس وتتناول معهم الافطار 

علا :ايه رايك في الأكل يا بنتي 

نور :تسلم ايدك يا ماما    وشكرا علي كام اكله الي اتعلمتهم دول بدل ما انا تريقه الحيوان ابني 

علا :هههههه ابقي تعالي عندي كلي يوم وانا أعلمك اكلات جديده 

فهد :وانا زنبي ايه ادخل المستشفي كل يوم بسبب ست نور 

نور :نصيبك بقا هتعترض 

علا :قوليلي بقا يا نور مش انتي اجنبيه صح 

نور :مش قوي يعني انا اساسا من فرنسا اتربيت في باريس بس جيت هنا وانا عندي١٨ سنن وكنت سعتها واخده الجنسيه الفرنسيه بس لما قبلت اياد واتجوزنا خدت الجنسيه المصريه واتعودت علي مصر والمصريين ودخلت كليه طب بسبب مجموعي وكمان بسبب اياد وخلفت ادم وبقيت ست بيت مصريه وبضرب بي ابو ورده عادي 

علا :لا ابو ورده ده سلاح كل ست مصريه      وطالعه أموره بقا كده لمين 

نور بحزن :انا يتيمه ومتربيه في ملجاء ولا اعرف مين بابا ومين ماما 

علا بحرج :اسفه يا بنتي مكنتش اقصد 

نور :لا ولايهمك يا طنط بعد ازنك بقا انا لازم امشي دلوقتي 

علا :ليه كده متخليكي قاعده معانا شويه 

نور :مره تانيه بقا 

ثم رن هاتف نور 

نور :الو 

نيرمين :الحقي يا نور في مصيبه 


__________

استوب استوب استوب 💯

انتظروا المصيبه الي هتحصل في البارت الجاي بس واللهي هتصعب عليا نور بس عادي هيا الي شايفه نفسها هولاكو المهم يلا الواحد يرزع السطرين الي حافظهم ويمشي 😅

رايكم في البارت بلاص توقعاتكم للبارت الجي وايه هيا المصيبه بلاص فوووت (لايك )


الحلقه السابعه عشر 

في مبني المخابرات المصري 

كانت نيرمين تنوي الذهاب ولكنها وقفت عندما استمعت لضرب نار وضجه بالخارج وايضا انفصلت الكهرباء وعم الدخان 

مصطفي سريعا :خليكي هنا متتحركيش 

نيرمين :انت رايح فين وسايبني هنا لوحدي أفرد حد دخل قتلني ولا حاجه

مصطفي :متخافيش انا هقفل عليكي وانتي اياكي تخرجي بره 

نيرمين بخوف :حاضر حاضر 

خرج مصطفي سريعا واغلق الباب علي نيرمين 

واختبئت نيرمين بالغرفه ولكنه مر وقت قليل وآثار فضول نيرمين الي الاقتراب من الباب وسمع ماذا يحدث بالخارج وبالطبع ذهبت الي باب المكتب وحاولت الاستماع إلي شئ ما وبعد قليل استمعت الي أحد يقول (ينهار ابيض دي مصيبه استاذه ملك الي كانت بتشتغل هنا هربت للمره التانيه. ده ادم باشا مش هيرحمنا )

نيرمين بشهقه :هربت تاني لازم نور تعرف 

هاتفت نيرمين نور :الحقي يا نور في مصيبه 

نور :في ايه 

نيرمين :في ضرب نار هنا والجو مرعب اوووي وسمعت حد بيقول أن ملك صحبتك هربت للمره التانيه 

نور بأستغراب وقلق :هربت ازززاي يعني طب وعدي 

نيرمين :لا محدش جاب سيره عدي انا سمعت ناس كتير بتقول أن ملك هيا الي هربت 

نور :انا مش فاهمه حاجه. بس علي العموم خليكي عندك واستخلي كويس وانا جيالك 

نيرمين :لا يا نور خليكي عندك لو جيتي هنا ممكن يحصلك حاجه 

نور :اسمعي الي قولتلك عليه واستخبي وملكيش دعوه بحاجه 

...................

أغلقت نور الهاتف دون سماع رد نيرمين 

علا :في ايه يا بنتي 

نور بقلق: مش عارفه صحابي في خطر معلش يا ماما هتعبك معايا ينفع تجيبي ادم من المدرسه وتخلوووه عندكم هنا لحد ما انا اجي اخده 

علا :حاضر يبنتي متخافيش 

نور :بعد ازنكم 

خرجت نور سريعا واتجهت الي مبني المخابرات 

.................

في مبني المخابرات المصري 

كان صوت إطلاق النار يعلو وكان ادم يذهب وراء هذا الشخص الملثم الذي يأخذ ملك معه كانا الاثنان يقومان بالجري ويوجد الكثير من الرجال الملثمين في المبني فظهر مصطفي فجاءه وقاما بالمشاجره مع هذا الملثم وأخذ ادم وملك وحاول الدخول مره اخري إلي المبني ولاكن يوجد الكثير من الرجال التي جاءت لتهريب ملك ولاكن ادم كان يتشاجر معهم بمهاره فهو بحركه واحده كان يقتل الكثير ولاكن ملك استطاعت تحرير نفسها وذهبت للهروب ووجدت عربه سوداء يوجد بها شخص ملثم يشير إليها للقدوم وبينما هيا تتقدم قطع سيرها سياره نور التي اوقفتها 

نور وهيا تهبط بقلق :انتي رايحه فين 

ملك بأستغراب :هو مش انتي الي مهرباني 

نور :لا انا مع

قطع حديثها هذا الملثم الذي أطلق علي نور الرصاص فوقعت نور علي الارض فاقده للوعي 

ملك بصريخ :نوووووور سيبني نوووور فوووقي بقولك سيبني هتندم واللهي لندمكو علي الي عملته في اختي نوووور فوقي حد يلحقنا 

ولاكن هذا الملثم وضع علي فمها منديل به مخدر فوقت هيا الأخري فاقده للوعي وأخذها هذا الملثم الي السياره وانطلق بها 

جاء ادم سريعا 

ادم بقلق :نور نوووور فوووقي هيا مبتردش ليه نوووووور 

مصطفي :ادم خدها علي المستشفي بسرعه دي نبضها ضعيف وتنفسها ابتدي ينعدم 

قام ادم بحمل نور وركب سيارته واتجه سريعا الي المشفي 

وبعد قليل وصل إلي المشفي ودلف للداخل 

ادم :دكتوووور بسرعه 

جاء الممرضين وأخذوا نور وادخلوها غرفه العمليات 

وجاء مصطفي ونيرمين سريعا 

نيرمين :انا السبب انا الي كلمتها وقولتلها علي الي حصل 

مصطفي :اهدي يا نيرمين أن شاء الله هتطلع منها انتي ملكيش دعوه الي حصل نصيبها 

جلست نيرمين تبكي بحرقه

وبعيدااا كان يقف هذا الادم وقلبه يحترق بالقلق علي نووور ولاول مره تدمع عيونه خوفا عليها 

...................

بعد مرور ساعتان 

.....................

في منزل عماد الدين

كانت تجلس علا وفهد وادم الذي احضراااه 

ادم بملل :هيا ماما هتيجي امتا انا تعبت وعايز انام 

علا بحنان :ادخل نام يا حبيبي في اوضه فهد ولما تيجي احنا هنصحيك 

ادم :لا لا انا هستناااها 

فهد :ماما علي التلفزيون كده 

قامت علا برفع صوت التليفزيون علي قناه الاخبار التي كانت تزيع الخبر التالي 

(منذ ساعتان قام بعض من الرجال الملثمين بالهجوم علي مبني المخابرات وقامو بتهريب الفتاه التي خانت بلدها وكانت تعمل مع المجرم العالمي المسمي بالجوكر الذي الي حيث الان لن يستطيع أحد الامساك به وتسمي هذه الفتاه بملك واشيعت بعض من الإشاعات التي تقول انها لم تهرب وهذا كان اختطاف ولاكن حتي الآن لن نعرف اذا كان اختطاف او محاوله هروب و قام الملثمين جميعهم بالاختفاء واستطاعت الفتاه الهروب وكان نتيجه لهذا وجود الكثير من الضحايا منهم الدكتوره نور الرفاعي زوجه الرائد اياد الرفاعي رحمه الله وهيا صديقه السجينه ملك التي ظهرت فجاءه وحاولت منع السجينه ملك من الهروب ولكن تم إطلاق النار عليها من قبل شخص من العصابه التي قامت بالهجوم علي السجن وهيا الان في مشفي (.......)بعدما أطلقت الرصاصه عليها في موضع القلب نرجو منكم الدعاء لجميع المصابين وايضا للدكتور نور الرفاعي زوجه المرحوم الراحل اياد الرفاعي وانتظرونا في كل ما هو جديد )

فهد بصدمه :دي نور يا ماما 

ادم :انا مش فاهم حاجه من الست الي بتبرطم دي محد يفهمني 

فهد :قومي البسي يا ماما 

علا بدموع وصدمه :ازاي يحصل كده دي كانت لسه معانا من شويه 

فهد :مش وقته يا ماما يلا قومي البسي

ادم :انتو هتروحو فين وتسبوني 

فهد :متخافش انت هتيجي معانا 

...................

في مطار القاهره الدولي 

يهبط هذا البغيض من الطائره وعلي وجهه ابتسامه شر وخبث 

وجاء إليه عاصم سريعا الذي جاء قبله 

عاصم :اتفضل يا باشا الفيلا والرجاله كلهم جاهزين 

عادل :هيا فين 

عاصم :في الفيلا يا باشا 

عادل :حد لمسها 

عاصم :لا يا باشا كل حاجه حصلت زي ما انت أمرت 

عادل : تمام يلا بينا 

اتجهو جميعهم الي فيلا عادل المنشاوي الجديده 

وبعد قليل وصلا إلي الفيلا ودلفت الي الداخل 

عاصم :اتفضل يا باشا هيا في الأوضه دي 

دلف عادل الي الغرفه :أخرج بره واقفل الباب 

ملك بخوف :انت مين وعايز مني ايه 

عادل بحنيه :اهدي متخافيش انا مش هعملك حاجه 

ملك بدموع :ونبي لو سمحت خرجني من هنا انا صحبتي اتضريت بالنار

عادل :اهدي يا ملك طب انتي عارفه انا مين 

ملك :لا ومش عايزه اعرف انا عايزه امشي من هنا 

عادل :انا ابوكي يا ملك 

ملك بصدمه :ابويا ازاااي 

عادل :ايوه يا بنتي انا ابوكي 

ملك :انا مليش اب ولو انت ابويا زي مبتقول فعلا ليه سبتني في الملجاء 

عادل بحزن :صدقيني مكنتش اعرف يبنتي 

ملك :لا واللهي والمفروض بقا اني اترمي في حضنك وتقولك وحشتني يا بابا انا اساسا لسه مش متاكده انك ابويا 

عادل :طب اسبتلك ازاااي 

ملك :قبل اي حاجه انا عايزه اطمن علي صحبتي الاول ولو حصلها حاجه يبقا انسا أن ممكن يكون في بينا حب بعد كده 

عادل :ماشي يا ستي انا هطمنك علي صاحبتك وبعدين 

ملك :وبعدين انا عايزه اثبات انك ابويا مهو اكيد مش اي واحد معدي في الشارع يقولي انا ابوكي هصدقه 

عادل :طب اسبتلك ازااي 

ملك :دي أن أي ومتحاولش انك تزور التحليل لأن انا ضابط واكيد انت عارف كده وهعرف التحليل مزور ولا لا 

عادل :تمام خمس دقائق وهيكون في دكتور هنا وهيعمل التحليل

ملك :الاول اعرف صحبتي كويسه ولا لا 

عادل :ماشي انا هبعت حد من رجالتي يعرف اخبارها ايه

ملك :عايزه اوضه غير الأوضه دي وانا الي اختارها 

عادل :اشمعنا 

ملك :انا أضمن منين انكم مش حاطين اجهزه مراقبه في الأوضه دي 

عادل :وانا ارقبك ليه ده انتي بنتي 

ملك :اولا لسه مش متاكده انك ابويا ثانيا تراقبوني عشان تصورو فيديو كده حاجه كده وتمسكو زله عليا ومش ملك الي يتلوي دراعها 

ابتسم عادل بعدما اعجب بذكاء ابنته :ماشي يلا تعالي نستكشف انا وانتي الفيلا ونختار اوضنا 

نظرت له ملك بأستغراب 

عادل :متستغربيش انا لسه جي من السفر واول مره احس الفيلا 

ملك :تمام يلا 

....................

في المشفي 

ادم :انا نفسي افهم بقالهم ساعتين بيعملوا ايه جوووه 

مصطفي :اهدي يا آدم مش كده أن شاء الله تبقي بخير 

علا وهيا تأتي سريعا :نووور فين يا آدم البت حصلها ايه 

نيرمين بأستغراب :انتو عرفتو منين

فهد :من علي التلفزيون كل القنوات بتزيع الخبر 

ادم الصغير :نيمو هي فين ماما 

نيرمين :ماما تعبانه شويه يا حبيبي وشويه وهتشوفها 

ادم بأستغراب :تعبانه ازاي 

نيرمين :يعني تعبت شويه فالدكتور جوووه بيعالجها 

ادم :زي ما فهد تعب

نيرمين :بالضبط هيا وقعت بالغلط واتعورت فجبناها هنا المستشفي 

ادم :خلاص انا هستناااها لما تصحي وانام معاها 

نيرمين :ماشي 

علا :طمنوني 

ادم :بقالها كتير جوووه بيعملها العمليه 

فهد :ربنا يشفيها اهدو انتو بس 

بعد قليل خرج الدكتور فاتجه إليه الجميع سريعا

ادم :طمني يا دكتور نور عامله ايه

الدكتور :للاسف 

____________

استووووب استووووب استووب 💯

 سوري اني قطعت البارت علي هذه اللقطه المهمه بس لازم التشويق بقا وكده والحبكه الدراميه 😅

هسكت اهو ويلا هقول الكلمتين بتوع كل بارت 

يلا رأيكم في البارت في الكومنتات بلاص توقعاتكم للبارت الجي في الكومنتات بلاص فوووت (لايك )

الحلقه الثامنه عشر 

في المشفي 

خرج الدكتور من غرفه العمليات واتجه إليه الجميع 

ادم :طمني يا دكتور 

الدكتور :للاسف الرصاصه كانت قريبه اوي من القلب حاولنا علي قد أما نقدر بس للاسف المريضه دخلت في غيبوبه والله اعلم هتفوق منها امتا 

نيرمين :يعني ايه الكلام ده 

الدكتور :يعني مدام نور دلوقتي هتعيش علي الفيتامينات والأجهزة 

علا :طب هيا ممكن تفوق امتا

الدكتور :واللهي دي حاجه من عند ربنا ممكن تفوق دلوقتي ممكن بكره ممكن بعد اسبوع او شهر او سنين الله اعلم الحل الوحيد هو دعائكم وخصوصا أن باين أن المريضه عندها ازمه نفسيه ودي بترجع لفقدان حد عزيز عليها أو صدمه من حد عزيز عليها أو ظروف صعبه اتعرضتلها ادعولها وان شاء الله هتفوق احنا دلوقتي هنوديها علي غرفه العنايه المركزه وهنخليها تحت عنينا وربنا يعمل الي فيه الخير

فهد بحزن:شكرا يا دكتور اتفضل انت 

ادم الصغير :ويت ويت هو الكلام ده كله علي ماما انا عارف الغيبوبه دي كنت بشوفها في الأفلام يعني ماما دلوقتي نايمه نومه طويله ومش هتصحي 

علا :لا يا حبيبي هتصحي أن شاء الله 

ادم الصغير بدموع :بس انا مبعرفش انام من غير ماما. هتولي ماما

احتضنته نيرمين وهيا تبكي :معلش يا حبيبي هيا مده هنعديها أن شاء الله 

بكت نيرمين كثيرا علي هذا الطفل الذي بدأ يعيش بألام في هذا السن الصغير اولا فقد والده وهو لم يتعدي سنتان والان أمه التي كانت بمثابه كل شئ له 

وبعيدا عن كل هذا كان يقف ادم حزينا شارد 

ذهب إليه مصطفي 

مصطفي :معلش يا آدم فتره وهتعدي قول بس الحمدلله

ادم بعدما استرد بعض القوه :الحمدلله

مصطفي :جدع يلا بقا نروح نشوف هنعمل ايه 

ذهبا الاثنان الي حيث ما يقف الجميع 

ادم الكبير :انا هاخد ادم اهتم بيه انا لحد ما نور تفوق 

نيرمين :ده الي هو ازاي مش فاهمه انت مين انت عشان تهتم بيه انا مش مئمنالك اساسا 

ادم ببرود :وانتي مالك انتي تأمنيلي ولا لا هو انا هاخد اذنك 

نيرمين :نور تبقا صحبتي وزي اختي وادم هيفضل معايا لحد ما أن شاء الله نور تفوق

مصطفي :بس انتي هتسافري وهترجعي بلدك وادم مش هينفع يجي مكانك 

نيرمين بتردد :هتصرف مفيهاش حاجه وبعدين خلاص هما يومين بس اطمن علي ماما وهرجع تاني 

علا :لا يا بنتي خليكي مع مامتك لو تعبانه نور زي بنتي اينعم مش متعرفين من زمان بس ربنا يعلم انها دخلت قلبي بسرعه وكانت في غلاوه فهد عندي عشان كده احنا هنهتم بأدم 

نيرمين بتردد :بس 

مصطفي :من غير بس يا نيرمين انتي لازم ترجعي لمامتك وتطمنيها وتطمني عليها وانا هبقا علي تواصل معاكي بالتليفون ومتخافيش علي ادم مع ماما علا 

نيرمين بأبتسامه :انا استريحتلك يا طنط وادم امانه عندك لحد ما انا ارجع أو لما نور تفوق 

علا :متخافيش يا بنتي ده احلي امانه 

نيرمين :طب بعد اذنكم انا هروح أحضر شنطتي عشان طيارتي بكره 

هبطت نيرمين في مستوي ادم الصغير 

نيرمين :هتوحشني يبو العيال 

ادم :انتي رايحه فين يا ام العيال 

نيرمين :هو انا مقولتلكش اصل مامتي انا كمان تعبت ولازم اروح اطمن عليها 

ادم :وهتسبيني لوحدي 

نيرمين :لا طبعا أنا هبقا اكلمك كل يوم فون وماما علا معاك وفهد وعمو مصطفي كمان (تعمدت نيرمين عدم ذكر اسم ادم مما أثار استفزازه ) طب بذمتك مش ماما علا شبه ماما نور 

ادم :ايوه بس ماما شعرها بني مش اصفر 

فهد:من بكرت تنزلي يا وليه علي اكبر صالون حلاقه تصبغي شعرك عشان ادم 

ادم الصغير بغيظ :انا قولتلك تتكلم 

فهد :لا 

ادم :يبقا تحط لسانك جوا بؤق وتسكت 

نظر له فهد بغيظ وسكت ولكنه توعد لهذا الاحمق الصغير 

نيرمين :ايوه كده محدش يضايق جوزي يلا بقا سلام يا آدم وخلي بالك من ماما علا انت راجل البيت دلوقتي 

فهد :لا مش قادر عايز اشتم 

ادم الصغير :استغفر الله العظيم يبني انت مهزق هو انا مش قولتلك تخرص 

فهد :كمل كمل ما انت عيل متربتش 

علا :لا يلا وانت الي بسم الله مشاء الله عليك قمه الربايه علي الاقل ده بيقول لنور يا ماما مش انتي يا بغل يلي بتقولي يا وليه

فهد : واحنا كان من امتا في بينا ألقاب يا علعول 

نيرمين :انا كده اطمنت علي دومي يلا سلام 

الكل :سلام 

ذهبت نيرمين 


علا : يلا بقا يا دومي هتيجي تعيش معانا اهو حتي البيت يتعمله حس 

فهد :هو انا حسي قصر معاكي في ايه

علا :اخرص يا حيوان انت


ادم :يلا يا مصطفي وصلهم 

فهد :اه يلا يا مصطفي وصلنا 

ادم الصغير :اشتم انا ولا تشتم انت يا مصطفي 

مصطفي :لا انا الي هشتمكم انتو الاتنين يلي بتقولي مصطفي حاف كده بلعب معاكو في الشارع انا يلا قدامي ومسمعش ولا كلمه منكو 

....................

في فيلا عادل المنشاوي 

في غرفه ملك اخذت دش واردت ملابسها المكونه من بلوزه رماديه اللون بدون أكتاف وقصيره تظهر معدتها وبنطلون جينس مقطع 



ثم هبطت الي الاسفل فوجدت عادل يجلس يتابع التلفاز 

ملك :عرفت صحبتي حصلها ايه 

عادل :اه عرفت

ملك بلهفه :ايه الي حصلها 

عادل :هيا بخير بس دخلت في غيبوبه 

ملك بصدمه :غيبوبه 

عادل :انا عايزك تهدي يا بنتي هتفوق متخافيش 

ملك بدموع :انت السبب انا بكرهك 

عادل بحزن :طب انا اسف 

ملك :بالسهوله دي اختي دلوقتي مرميه في المستشفي بسبب واحد غبي من رجالتك وفي غيبوبه وابنها الله اعلم حاسس بأيه دلوقتي وانت جي تقولي انا اسف 

عادل :طب اعملك ايه عشان تسامحيني 

ملك بجمود :عندي شرطين اولا ازور نور كل اسبوع ومتحبسش في الفيلا 

عادل :انا اصدقك ازاي افردي هربتي 

ملك :أقدر اوعدك اني مش ههرب وانا لما بوعد مبخلفش. ثانيا عدي 

عادل :عدي مين 

ملك :عدي مساعد الجوكر اكيد عرفه مش انت الجوكر ده راجل من رجلتك 

عادل :وانتي عرفتي منين 

ملك :هو انت متعرفش اني كنت شغاله مع الجوكر واكيد كنت بساعده في عملياته المهم انت هتطلع عدي براءه من التهمه الي عليه 

عادل :ودي ازاااي 

ملك :زي الناس ثالثا تطلعني انا كمان من التهمه الي عليا 

عادل بتنهيده :ماشي زي متعوزي يا ملك 

ملك :تمام فين بقا الدكتور الي انت قولت عليه ده 

عادل :جي بعد شويه 

بعد قليل جاء الدكتور وأخذ عينات من ملك وعادل ورحل وصعدت ملك الي الاعلى لتنام وتفكر في ما القادم 

..................

في مبني المخابرات

في الغرفه التي يوجد بها عدي 

عدي :يا عسكري 

العسكري :نعم 

عدي :هو ايه الي حصل وايه ضرب النار الي كان الصبح ده 

العسكري :اصل المسجونه الي كانت معاك الله يحرقها هربت 

عدي بصدمه :ملك هربت ازاي 

العسكري :ده مش كده وبس ده حتي الناس الي هربوها ضربو نار علي ست الدكتوره نور مرات استاذ اياد الله يرحمه 

عدي بصدمه :انت بتقول ايه 

العسكري: انا بقولك الي حصل واسكت بقا عشان انا مليش كلام معاك كتييير 

عدي بعدما استوعب :انا لاززززم اخرج من هنااا لازم مش الدنيا تبقا تضرب تولع وانا هنا مش عارف اعمل حاجه لازم أخرج 


__________

استوب استوب استوب 💯

انا عارفه أن البارت ده ملهوش لازمه وصغير جدااا كمان. بس انتو مفروض تصبرو عشان انا كنت قلت إن الأحداث الدمار هتبتدي من البارت ال١٩  وانا قد كلامي بكره البارت الي هينزا بدايه لكشف الاسرار الي مغلباكو دي فمحدش يزعل بقا لأن في بارتات تمهيد اشطا واه سوري اني نزلت البارت متأخر عن معاده بس راحت عليا نومه 😅

يلا توقعاتكم في الكومنتات للي هيحصل بلاص رأيكم في البارت بلاص فووت (لايك ) ويلا تصبحو علي خير 😅


الحلقه التاسعه عشر 

بعد ثلاثه اشهر 

في فيلا عادل المنشاوي 

هبطت ملك بمرح وهيا ترتدي 



ملك :يا عالم يا هووو يا دادي

عادل بحب :ايه يا حبيبه دادي 

ملك :جوووود مورننج يا باشا 

عادل :جووود مورننج يا قلب الباشا.  متشيكه كده ورايحه علي فين 

ملك :رايحه النادي 

عادل :ماشي يا حبيبتي ابقي طمنيني 

خرجت ملك من الفيلا واستقلت سيارتها وذهبت النادي وانتظرت قليلا 

نيرمين وهيا تجري إليها :ابو الصحاب وحشتني يا راجل 

ملك :واللهي وانتي كمان وحشتيني 

نيرمين :طب يلا بقا نروح لادم عشان ناخده ونروح نزور نور 

ملك :اوك يلا 

ذهبا الاثنان لمنزل علا وقبل أن يطرقو الباب وجدو الباب يفتح ويظهر ادم الصغير 

ادم :اتاخرتوووو ليه هو انتو كل مره تتأخرو وتسبوني مع الحيوان الي جووه ده 

فهد من الداخل :طب وحيات امك مفيش لعب انهارده ووريني بقا هتعمل ايه 

ادم بغيظ :هقول لاونكل ادم لما يجي وهخليه يلعب معايا ومش هيلعب معاك 

فهد :عادي فاشل هيلعب مع فاشل 

ادم :شاهده يا ماما علا عشان لما اونكل ادم يحي ويعلقه في النجفه زي كل مره ميقولش اني كداب 

علا:شاهده يا حبيب ماما 

فهد :انتي يا وليه انتي انا ابتديت أشك انك جايباني من علي باب جامع 

نيرمين :مهو طول ما انت بتقولها يا وليه مش هتسلك ابدا 

علا :قوليله يا نيمو 

فهد :بقولكو ايه هو انتو مش جايين وتاخدو الحيوان ده متاخدو وتتكلو علي الله 

ادم : روح شوف وراك ايه بدل مخلي وشك شوارع 

ملك :هو وشه شوارع اصلي 

فهد :وانتي حد قالك تكلمي يا ام عيون خضره 

علا :فينك يا عدي يا حبيبي تيجي تشوف خطيبتك بتتعاكس 

ادم الصغير :لا ده انتو شكلكو مطولين في الرغي يلا يا جدعان انا الحجه وحشتني 

ملك :أراهن أن لو نور فاقت هتدخل في غيبوبه تاني بسبب تربيتك يا فهد الواد بقا شوارعجي 

فهد :ايه يا خدمه يا موزه 

نيرمين :يلا بينا بقا 

بعد قليل هبط الي الاسفل كلا من نيرمين وادم وملك. واتجها الي المشفي التي توجد بها نور 

.....................

في مبني المخابرات المصري 

دلف مصطفي الي مكتب ادم 

مصطفي :ها يا آدم وصلت لايه 

ادم :في الاول كان هدفنا أننا نمسك عادل المنشاوي بورق رسمي يثبت كل جرايمه بس دلوقتي انا هدفي اني اوصل للجوكر حواليه الغاز كتير جدااا كل الادله بتقول أنه قتل طارق ورافت بس جثثهم مش موجوده وحتي الفيديو بتاع طارق ايه الاثبات أن الحقنه دي كانت سم مش ممكن تكون منوم وبرده ماريا طليقه عادل ام ملك أمر الجوكر بقتلها بس هو رفض والمفروض أن انا بعت قوه خفيه عشان احميها بس هيا كانت اختفت واتضح أن عادل كمان ميعرفش حاجه عنها من ساعتها ياتري بقا راحت فين وهل الجوكر ليه يد في الحوار ده انا قربت اتجنن الجوكر خير ولا شر 

مصطفي :انت بتسال اكيد شر انت نسيت عمل ايه من شهر في رجل الأعمال يوسف الجارحي بالرغم من أننا كنا واخدين حظرنا وبنحميه بس بذكاء قدر يقتله من غير ما يلمسه حتي وكل ده بسبب انه ما بيبوظ شغل عادل المنشاوي الي بيداري بيه شغله الو....(شتيمه ⁦☺️⁩😅)

ادم :بس الجثه برده اختفت انا مش فاهم ايه الميزه في أن هو يخفي الجثث 

مصطفي :يا آدم ده احنا كنا مع يوسف لحظه بلحظه بس في الاخر قدر يقتله بالدوا الي بدله بالبرفان بتاع يوسف وطبعا اول ما يشمه هيموت ولما حققنا عرفنا أنه الشغال الجديد الي كان لسه متعين بس محدش كان بيشوف وشه لان كان بينزل شعره عليه ومع ذالك معرفناش نمسكه ولما حاولنا ننقذ يوسف عملناله تحاليل نتاكد ده سم ولا لا طلع فعلا سم وبعدين الجثه اختفت من المستشفي.   لا بجد الجوكر ده دماغه قنبله (لكل الناس الي بتقول أن الجوكر يبقا نور 😉)

ادم :انا عارف كل ده انا بس عايز اعرف هو ليه بيخفي الجثث 

مصطفي :الله اعلم بقا 

ادم : الحل أن نور تفوق يا مصطفي نور هيا الوحيده الي تقدر توصل للجوكر وهيا الشاهده الوحيده 

مصطفي :وعدي 

ادم :لا عدي تابع لنور مش للجوكر نور هيا الي هتقدر تفيدنا 

مصطفي :بس نور هتفوق ازاي دي بقالها ٣شهور علي الحال ده 

ادم :مش عارف بقا يا مصطفي   

مصطفي :طب عملت ايه مع عادل المنشاوي 

ادم بشر :لا عادل المنشاوي ده ناقصله تكه ويكون تحت ايدي 

مصطفي :طب ايه هيا الخطوه التانيه 

ادم :الخطوه التانيه هيا كشف الحقيقه 

مصطفي :مش فاهم 

ادم :كل واحد فينا عنده سر مخبيه ولو كلنا اتعاونا هنقدر نجيب الجوكر وبسهوله 

مصطفي :انا مش فاهم حاجه 

ادم :الجواب ده هتبعته لبيت ماما علا وهيكون من مجهول 

مصطفي :في ايه الظرف 

ادم :في سعاده للكل لما تبعت الظرف انت هتعرف لوحدك تمام 

مصطفي :تمام 

...................

في منزل عدي 

عدي بصدمه :انا مش مصدق دي مصيبه الورق ده لو  اتعرف عنه ممكن تحصل مصيبه      لا الورق ده  هيفضل معايا ومش لازم حد يعرف عنه     ورقه من دول كفيله بأنها تمحي جرائم عادل المنشاوي كله  وده الي يستحيل اسمح بيه.     طالما الورق ده جالي لحد بيتي معني كده أن في مغزي من ورا الحوار ده.   ياربي بقا انا مش فاهم الحاجه الللعبه اتعقدت ومبقتش عارف اسيطر عليها      يارب يارب نور تفوق من ال غيبوبه لازم نور ترجع 

....................

في مشفي التي يوجد بها نور 

دلف الثلاثه الي غرفه نور 

ادم :مااااماااا عامله اي وحشتيني عايز اقولك علي حاجه مهمه بس متزعليش مني      عارفه يا ماما اونكل ادم ده طلع طيوب اوووي وشبهي جدا في تصرفاتي ده حتي طلع بيحب يشرب اللبن مع الشيبسي زيي 

ملك :يييييع 

ادم :انا قولتلك تدخلي واحد ومراته قصدي ومامته بيتكلمو انتي بتحشري مناخيرك ليه 

ملك :ولا بقولك ايه انت شكلك تربيه فهد اثرت عليك شكلك نسيت لسعه الشبشب بتاعتي 

ادم :وانتي بتلبسي شبشب اصلا يا حافيه 

نيرمين : لا يا شباب والله كبرتو الموضوع     مش كل اما نيجي هنا تتخانقو ده المرضي بيشتمونا واحنا ماشيين     عيب كده علي الاقل اعملو احترام للست الكبره الي نائمه دي 

ادم :ينفع تسكتو انتو الاتنين وتسبوني اكمل كلامي 

نيرمين :لا استني اطلعلك الايفون برووو بتاعي واعملهولك مايك 

ادم :ايفون برووو وانتي معاكي ايفون برووو ده انتي اخرك نوكيا 

ملك :ابغي اجول أن نور هتقوم تتف علينا الحين 

ادم بتنهيده :هيا تقوم بس حتي لو هترميني في المجاري 

نيرمين :يعني بقيت شوارعجي وقولنا ماشي وكمان بقيت معفن لا ده الي مستحيل اسمح بيه ابدااا وانا كلمتي متنزلش الأرض ابدااا 

ادم :فوزي 

نيرمين :خلاص تنزل المرادي 

ملك :بطلو تفاهه بقا عشان انا بتعصب بسرعه ولو اتعصبت هقول لايدو حبيبي وقد زعتر من بعتر 

ادم بتريقه :ايدو حبيبي انا نفسي افهم ولاد بلدك مقصرين معاكي في ايه عشان تروحي تتجوزي واد فرنساوي 

ملك :يا باشا عايزه اقولك أن فرنسا دي بلدي يعني عدي ابن بلدي يعني بكل غباء اهلك ده يبن نور الحشريه بلاص أن عدي باد بوي جدااا ع فكره

نيرمين :ياالله اما نفسي نور تقوم كده وتدي لكل واحد فيكم قلمين يظبطكم 

ادم :ماما آخرها تزعق لاكن تضرب اقلام دي الي مجربتهاش صراحتن 

ملك :هو انتو مش ملاحظين أن احنا مفروض جايين نطمن علي البت دي بس الرغي أخدنا 

نيرمين :اه وملاحظين كمان أنها لو قامت هتمسح بينا بلاط المستشفي بلاطه بلاطه 

نور بخفوت :مهو ده الي هيحصل يا ولاد الرغايه 

ادم بصدمه:ماما 


____________

استوب استوب استوب 💢

البارت حلو صح لا ريلي ريلي البارت حلو واهو الواح

 يفرفشكم شويه بدل الجد الي هيجي بعدين ويلا مش هطول عليكو عشان انا اصلا مش عارفه هقول ايه      يلا توقعاتكم في الكومنتات بلاص رأيكم في البارت بلاص فووت (لايك )


الحلقه العشرين 

في المشفي 

في غرفه نور 

الدكتور :الف مبروك المدام فاقت وصحتها كويسه 

نور :هو ايه الي حصل 

نيرمين :نور انتي في غيبوبه بقالك تلت شهور 

نور :نعم يختييي

ادم حضن نور :ماما انتي وحشتيني اوي 

نور بابتسامه :وانت كمان وحشتني يا حبيب ماما    بس ده برده ميمنعش اني مش فاهمه حاجه انا اخر حاجه فكراها لما ملك اتخطفت 

ملك :هنفهمك كل حاجه بعدين بس اهم حاجه انك فوقتي دلوقتي 

نور بحزن :ياريتني مفوقت وخليتني نائمه 

نيرمين بحزن :ليه كده يا نور 

نور بدموع :اياد كان بيكلمني كل يوم كنت بسمع صوته كل يوم ودلوقتي بعد اما فوقت مش هعرف اسمعه تاني 

ملك :طب بالنسبه للي متشعلق في رقابتك ده 

نور :لا ده يولع عادي 

ادم :يا خساره السفن والبسكويت اللي كنت بجبهملك كل مره عشان لما تعرفي أن انا جايبهم تقومي 

نيرمين بقرف :يعععع سفن وبسكويت ايه القرف ده 

نور بتوتر :سفن وبسكويت ايه يا دومي انا باكل القرف ده من امتا يا حبيبي 

ادم بخفوت :طالما خايفه تتفضحي يبقا متجبيش سيرتي 

نور بدراما:اداااام حبيب مااااماااا وحشتني جداااا ده انا كنتتتت همووووت ده انت السبب أني صحيت اصلاااا انا فرحانه جدااا عشان فوقت وشوفتك 

ادم :اهتمي بيا اه بس مش تعملي فيها عبد الحليم والاوفر ده 

ملك :وهيا نور تيجي ايه جمب عبد الحليم ده لما مات نص بنات مصر انتحرت (مقوله امي دايما 😂)

نور :لا تصدقي اقتنعت 

ملك :اومال 

نيرمين :خلاص بقا مش هنفضل نرغي في حاجات ملهاش لازمه انا هروح اسال الدكتور الي جه ثانيه ومشي ده  ينفع تمشي معانا ولا لا 

ذهبت نيرمين الي الدكتور لتساله وعندما خرجت 

نور :الا قوليلي يا ملك انتو عرفتو بعض ازاي وبيقيتو صحاب اوي كده 

ملك :بصي يا نور مش عارفه ده ازااي بس انا طلعت بنت عادل المنشاوي 

نور بصدمه كاذبه فهي تعلم هذا :ايه انتي بتهزري صح 

ملك :لا مبهزرش يا نور بتكلم جد واللهي اتضح أن ماما رميتني في ملجاء وانا صغيره وماما دي اسمها ماريا 

نور بصدمه:ماريا 

ملك :في حاجه ولا ايه 

نور :لا معرفش انا بس مصدومه 

ملك بحزن:رميتني في الملجاء من وانا صغيره يا نور ومسالتش عليا حتي طول التلت شهور دول انا معرفش عنها حاجه وبابا قصدي عادل المنشاوي مكنش يعرف أن عنده بنت ولما عرف خطفني من السجن زي ما انتي شوفتي وبعديها اسبتلي الكلام ده بالتحليل وشهاده مديره الملجاء 

نور بحزن :صعبتي عليا المهمه يا ملك 

ملك :نور انا عايزه اقولك أن انتي بالنسبالي بابايا ومامتي نور انا دائما بشوفك اختي نور انا مستعده أضحي بنفسي عشان متنزلش منك دمعه بس 

نور بأبتسامه :ياااه من امتا الرومانسيه دي 

ملك بحب :انا دائما بحبك   طول عمرك وانتي بالنسبالي حياتي كلها فاكره لما البنات بتوع الملجاء مكنوش بيحبونا انا وانتي ولما ضربوني وانتي مكنتيش معايا فاكره لما عرفتي عملت ايه 

نور بتذكر :شوفتك قاعده بتعيطي وشعرك بايظ ولما قولتيلي رحت خدتك سرحتلك شعرك وخرجنالهم انا وانتي ورنناهم علقه وبعدين روحنا علي مكتب المديره بس انا قولتلها انك ملكيش دعوه وانا الي ضربتهم 

ملك بضحك:راحت رناكي علقه بحساب نفرين هههههه مش قادره انسي شكلك وانتي داخلالي العنبر ساعتها هههههه صوابعها كانت معلمه علي وشك وودانك كانت حمراااا وعنيكي كانت منفوخه من العياط بس لما جتيلي وسألتك قولتيلي أن في حاجه دخلت في عينك 

نور بغيظ :معشان عم عيوطه الي مصحباه ميعيطش تاني وانا الي اترن العلاقه برده  (يا جدعان انا بكتب المشهد ده وجت اغنيه وحياه ايامنا   يعني حتي الاغاني بتشجعني وانتو لا شوفتو الدنيا 😂)

ملك بحب ودموع :وبعد كل ده عايزاني استغني عنك عشان ابويا الي عيشت طول عمري محرومه منه رجع لا يا نور الاب والام مش هما الي ولدو بس اللي والام هما الي ربو وانتي ابويا وامي يا نور عمري في حياتي مشوفت في حنيتك ولا بطيبتك عشان كده انا معاكي في أي قرار تخديه حتي لو غلط 

نور بحب :انتي طول عمرك كنتي بنتي يا ملك بالرغم من أن احنا الفرق ما بينا سنه بس طول عمري شايفاكي اختي وملزومه مني    ولا حظي أن احنا بنقول كل الكلام ده وفي استاذ مرزوع جنبي 

ملك :لا متخافيش ده رايح في سابع نومه 

نظرت نور الي ادم ووجدته قد غط في نوم عميق فقبلته علي رأسه 

وبعد قليل جاءت نيرمين :يلا يا نونا الدكتور كتبلك علي خروج يلا قومي البسي هتيجي معانا يا حبي 

نور :عندك حق معلش يا ملك لو معاكي وصفه صنع هدوم تدهاني اصل انا مصاحبه اتنين اغبيه

نيرمين :ولا اغبيه ولا حاجه يختي احنا جبنالك هدوم من قريب لأن الدكتور قال إن في تحسن فعملنا حسابنا 

قامت نور ودلفتي الي المرحاض بعدما اخذت ملابسهل وواجهه صعوبه في المشي ولكنها فعلتها 

وبعد قليل خرجت من المرحاض وهيا ترتدي    جيب قصيره ابيض في اسود وايضا جاكيت ابيض في اسود وتحته تيشرت اسود (انا بتكسف واللهي وانا بنزل الهدوم دي مش عارفه انا مالو الحجاب كان قصر معاهم في ايه 😅)



ملك :واو لسه قمر زي منتي يا بت 

نور :وانتي فكراني عشان نمت تلت شهور كده خلاص انا عجزت 

ملك :ولسه لسانك طويل زي ما هو 

نور :دائما يا ختي 

اتجهت نور لتحمل ادم النائم 

ملك :هاتي احنا نشيله يا نور انتي لسه تعبانه 

نور :لا انا الي هشيله 

نيرمين :بس 

نور :ولا بس ولا مبسش انا اهو شيلته يلا 

ركبت جميعهم السياره واتجهوا 

بعد قليل 

نور باستغراب :ده مش طريق البيت انتو رايحين فين 

نيرمين :احنا رايحين عند ماما علا 

نور بلهفه :وهيا عامله ايه الست دي طيبه اووي انا اول ما شوفتها استريحتلها اوووي 

ملك :هيا الحمدلله كويسه وع فكره ادم كان عندهم التلت شهور دول 

نور بعتاب :ليه كده يا بنات بتتقلو علي الناس 

ملك :يا حبيبه قلبي هيا الي أصرت لما عرفت وقالت انك زيك زي فهد بالضبط بالنسبالها عشان كده ادم هيا الي هتهتم بيه

نور بابتسامه :واللهي فيها الخير بس هو انتو هتودوني عندها ليه 

نيرمين :اصل انا اتصلت بيهم كلهم عرفتهم وهيا لما عرفت قالت انك لازم تقعدي الفتره دي عندهم وحاولت معاها بس انتي بقا متعرفيش كلمه ماما علا عامله ازاي 

نور بابتسامه :الست دي طيبه اووي مشوفتش اطيب منها في حياتي 

نيرمين :دي كمان عزمت الكل علي الغدا النهارده 

نور باستغراب :الكل دول الي هما مين 

نيرمين :مصطفي وعدي وادم 

نور باستغراب :ايه الي لم الشامي علي المغربي وهو عدي ومصطفي عرفوها منين واه صحيح انتي ازاي انتي برا السجنذ 

ملك :انا شرطت علي بابا يخرجنا من التهم دي عشان ارضي اعيش معاه 

نور بغمزه :لا ذكيه ابت بس بردو عدي عرف ماما علا مين طب مصطفي ماشي عشان هو صاحبالسئيل ادم أما عدي ازاي 

ملك :هو احنا مقولنالكيش مش انا اتخطبت انا وعدي 

نيرمين :وانا ومصطفي اتخطبنا 

نور بسخريه :لا واللهي ومعملتوش الفرح ليه بقا أن شاء الله اوعو تكونو مستنيني لما افوق ولا حاجه لا واللهي ازعل 

ملك :لا طبعا ازاي يبو الصحاب مش عيب كده 

نور بانفعال :طب طلاما انتي عارفه أن هو عيب يا زباله يبقا بتتخطبو ليه مش تستنوني لما افوق 

نيرمين :جرا ايه يا نونو مش عيب كده ثم إن احنا قولنا كده بس عدي ومصطفي هما الي قالو لا احنا لازم يكون بينا رابط رسمي وهنستناها لما تفوق ونعمل الفرح 

نور :حسابهم معايا بعدين جوز الكلاب دول 

ملك :اسكتي بقا عشان قربنا نوصل 

ادم بأستيقاظ :ايه ده انا فين هو انتو الجماعه الارهاب الي بتسرق الاطفال وتاخد أعضائهم صح 

نور :شايف الاتنين الي قاعدين قدام دول    دول القراصنه الشريره وانا بيتر مان وانت ويندي الي انا بنقذها 

ملك :اقعدي ساكته يا طفله 

ادم بأستغراب :ده فيلم ايه ده يا ماما 

نيرمين :لا يا عين امك ده مش فيلم ده كرتون بيتر مان الي اظك الطفله بتتفرج عليه 

ادم : طالما الي بيتفرجو عليه الاطفال انتي عارفاه ازاي 

ملك :اووووووه 

نور :جائت في منتصف الجبهه يا والدي نعم نعم إنه هو ادم الرفاعي كينج قصف الجبهات 

نيرمين :خلاص اخرصو بقا عشان خلاص وصلنا 

هبط الجميع من السياره 

نور :بس متنكريش ان الواد علم عليكي وقصفلك الجبهه 

ادم :ده انا طيرتهالها مش قصفتها بس 

نيرمين بغيظ:والله وجه اليوم الي تقصفلي في الجبهه يبو العيال بس متخافش ملحوقه الأيام جايه كتير يبن نور المفتريه والمحقق كونان 

ثم صعد الجميع الي الاعلي وقامت نور بدق الباب وتعلو وجهها ابتسامه فرحه تضئ وجهها 

ففتح الباب سريعا وعندما رأتها علا قامت باحتضانها بسرعه وقوه وشوق 

مما أثار استغراب الجميع ولاكن نور بادلتها العناق 

علا بدموع :بنتي انتي بنتي يا نور انا امك وحشتني يا حبيبه ماما

_________

استووووب عايزه اقولكو أن من بدايه البارت ده والأحداث الجايه كلها دمااار وخلاص هكشف كل الأسرار دي قريب ويلا بقا كل واحد يجهز دموعه عشان بفكر اقتل نور وع فكره بتكلم جد انا اينعم مبحبش اقتل الابطال في رواياتي بس مش كل الروايات لازم تكون سعيده بس برده لما نور تموت النهايه هتكون سعيده يلا الكل يكتب رأيه في الكومنتات اموت نور ولا لا انا اصلا مش عارفه بسال ليه اكيد كلكو هتقولو لا بس الي يقول لا يقنعني عشان لو مقتنعتش هنفذ 😂😂الي هقوله اقنعتني يبقا مش هقتلها اشطا+رأيكم في البارت في الكومنتات +توقعكم البارت الحي وازاي هتكون ده فعل نور +ڤووت (لايك )يلا شجعوني بقا وقوليولي أفكار بقا عن رده فعل نوور اشطا


الحلقه الواحده والعشرون 

في منزل عماد الدين كان يجلسا كلا من علا وفهد يمرحون ولاكن قاطعهم رنه هاتف علا وكان المتصل نيرمين واخبرتها أن نور فاقت من غيبوبتها فأثرت علا علي نيرمين علي جلبها معهم

فهد بعدما أغلقت :في ايه يا علعول شايفك فرحانه 

علا بفرحه :نور فاقت 

فهد :بجد طب كويس واللهي الحمدلله 

علا بدموع فرح :الحمدلله يارب اشكرك يارب 

فهد :روحي طلعيلها زكاه بالمره 

علا: بس يا حيوان يلي مشوفتش ربايه 

فهد :بااااس انا اخد شبشبي وأروح اقعد عند امي ولا تقولي بقا ناقص ربايه ولا مناقصش 

علا بسخريه :لا واللهي طب اترزع يا اخويا اترزع مهو ده الي انت فالح فيه 

فهد بخفوت :هتفتح شتائم بقا 

علا :بتقول حاجه يا بغل 

فهد :بقول ربنا يخليكي ليا يا حببتي 

رن جرس الباب فذهب فهد وفتح باب المنزل ووجد رجل غريب 

الرجل :مدام علا موجوده 

فهد :ايوه انا ابنها حضرتك مين 

الرجل :الجواب ده للمدام علا 

فهد :طب هاته انا هديهولها 

الرجل :اتفضل 

أخذ فهد الظرف واغلق الباب 

فهد :يا حجه علا في حد بعتلك جواب حب انا مش عارف أنا ايه جو المراهقين ده 

علا باستغراب :جواب حب 

فهد بغمزه :ابن الجيران صح انا كنت حاسس واللهي 

علا :هات يا بغل وريني 

اخذت علا الظرف وقامت بقرائته وعيناها تتسع بالصدمه 

انتهت علا من قرائه الجواب وعيناها تمتلئ بالدموعفهد بقلق :في ايه يا ماما 

علا :لا رد 

أخذ فهد الجواب وقام بقرائته في صدمه هو أيضا 

فهد :ايه يا ماما الكلام ده    ده بجد هو انا فعلا ليا اخت 

نظرت إليه علا ببكاء :ايوه بنتي الاولي والكبيره  كانت بنت مفيش في جمالها كانت أموره اووي شعر بني وعين زرقه ملحقتش اتهني بيها بعد سنه من ولادتها في يوم خدها عماد الله يرحمه للدكتور عشان كانت تعبانه وانا معرفتش اروح معاهم وهما راجعين من عند الدكتور عملو حادثه وربنا ساعتها أنقذ ابوك بس هيا لا      بس بس نور ازااي نور بنتي عماد قالي أنها ماتت 

فهد بحزن :ماما ده في ورقه تانيه خدي كده شوفيها 

اخذت علا الورقه ووجدتها تحليل دي أن أي يثبت أن نور ابنتها 

علا بسخريه :الي بعتلي الجواب بعتلي دليل أن نور بنتي ميعرفش أن انا اساسا اول مشوفتها حسيت انها حته مني 

فهد :ايه ده

علا :ده تحليل دي أن أي يثبت أن نور بنتي 

فهد بصدمه :يعني نور اختي 

علا:ايوه انت مش ملاحظ الشبه الي بينا أنا هيا انا لما كنت في سن نور كنت زيها بالضبط معادا لون الشعر 

فهد :طب هتعملي ايه يا ماما دول زمانهم جايين 

جاءت علا لتتحدث ولكن أوقفها رنين جرس الباب 

نظرت علا لفهد :مش هستنا اكتر من كده يا فهد بنتي لازم ترجعلي 

ذهبت علا سريعا لتفتح باب المنزل 

فهد :استني طيب يا ماما مش دلوقتي هيا لسه تعبانه 

ولاكن لم تستمع إليه علا وفتحت باب المنزل سريعا ووجدت نور تنظر إليها بابتسامه عذبه فنظرت إليها علا بفرحه ودموع وقامت باحتضانها بقوه وبادلتها نور العناق 

علا :بنتي وحشتيني يا نور انتي بنتي وحشتيني يا حبيبه ماما

نور :وانتي كمان واللهي يا طنط وحشتني وبصراحه مش عارفه أشك

علا بمقاطعه :نور انا امك 

نور بحب :انتي امي واكتر واللهي انا امي الحقيقيه لو كانت موجوده مك

نور باستغراب :مش فاهمه هو حضرتك تقصدي ايه 

علا :نور انا امك الحقيقه 

عدي من الخلف :انتو واقفين علي السلم كده ليه خشو جوووه يلا نسلم علي نور 

فهد بسرعه :اه يلا خشو جووه 

أخذ فهد نور المنصدمه نسبيا وادخلها سريعا ثم دلف الجميع بعدما جاء مصطفي وادم أيضا 

نور بجمود: هميني بقا حضرتك كان قصدك ايه بلي قولتيه بره 

علا بدموع :وانا عندي عشرين سنه اتجوزت عماد الله يرحمه وفي أول الجواز خلفنا بنوته تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك وسميناها نور وفي يوم تعبت قووي وعماد خدها للدكتور وانا معرفتش اروح معاهم لاني كنت تعبانه وهما راجعين من عند الدكتور عملو حادثه وهيا ماتت فيها 

نور بشفقه :الله يرحمها بس مش معني أن انا وهيا اسمنا نور يبقا انا هيا بنتك حضرتك واللهي بالنسبالي ماما الي مشوفتهاش 

علا :نور انتي بنتي وانا متاكده 

نور بانفعال : ازااي انا مش فاهمه انا اتربيت في ملجاء في روسيا اصلا 

علا :انا بقولك كده وانا متاكده ميه في الميه 

نور :وايه بقا الي اكدلك 

علا :قلبي يا نور اول مشوفتك حسيتك هيا حسيت الاحساس الي حسيته لما اول مره شوفته وانتي بيبي صغير 

نور :وانا المفروض اصدق لمجرد انك حسيتي نفس الاحساس الي حسيته مع بنتك 

فهد بهدوء :نور خدي الظرف ده اقرئي الي جواه 

اخذت منه نور الظرف بخوف وقامت بفتح الجواب 

الذي كان يحتوي علي :(اهلا في الجواب ده انا هقولك علي حاجه ممكن تقلب حياتك وحياه ولادك واعتبريني فاعل خير.    فاكره لما عماد جوزك عمل حادثه هو وبنتك دي مكنتش حادثه جوزك وقع مع عصابه كبيره اوووي والعصابهزدي كانت عايزاه يشتغل معاهم باي طريقه كان وهو رفض ولما رفض ابتدو يهددوه ببنته بس هو مهتمش فقررو هما يخدو خطوه ولما عرفو انه خد بنتك عشان يكشف عليها استنوه وهو راجع واتهجمو عليهم وحاولوا معاه بالغصب بس برضه هو عند فيهم ومرضاش فخدو بنته وبدلوها بعروسه من غير ما ياخد باله ورموها في الميه قدام عينه وطبعا هو افتكر أن هيا ماتت وده كان سبب الحاله النفسيه الي كان فيها اما هما مرضوش يقتلو البنت عشان يستخدموها ضده ويحاولو معاه تاني بس البنت واحد من افراد العصابه قلبه حن عليه فخطفعا من غير ما حد يعرف وبعتها مع مراته روسيا ومراته حطتها في ملجاء هناك في روسيا ومن ساعتها والكل كان فاكر أن بنتك ميته ومحدش جاب سيره أنها عايشه بس برده العصابه كانت لسه عندها امل حتي بعد ٩ سنين لما عماد جوزك رجع لحالته وحياته الطبيعيه وانتو عرفتو تعيشو مع الوضع رجعو هددوه بيكي وبابنك الي كان في في بطنك ساعتها هو مرضاش ينصركم انتو كمان فدخل في العصابه وقرر انه يبعد عنك عشان كان خايف عليكم وزيف موته وبعد نهائي عنكم بس كده هيا دي الحكايه واعتبريني فاعل خير )

قامت نور بفتح الجواب الاخر الذي كان يثبت بالتحليل أن نور ابنه علا 

علا بدموع :صدقتيني 

نور بجمود :اه صدقت بس ده مش معناها اني هتقبل الوضع ده 

علا :ليه يا بنتي ليه تعذبيني

نور :لا والللهي مين يعذب مين ليه انا اعيش طول حياتي في ملجاء ليه وليه ناس تافه تقعد تقول عليا بنت تربيه الملاجئ اهييه ليه انا اتحرم من طفولتي ليه اعيش ١٨ سنه من عمري وانا مستنيه أخرج من الملجئ ده واعيش حياتي زي الناس ليه    ليه اكون طفله عندها ٩ سنين بس دماغي تكون نضجت وتفكيري هو عباره عن أن انا مخليش المديره تتعصب عليا ليه انا الي بفضل اسامح وانسي ليه فهميني انا واحده حياتها كلها كانت عذاب ابتديت أعان من وانا عندي سنتين من اول مفتحت عيني وانا بتعذب لحد اليوم ده عمر ما نار قلبي بردت وعمرها مطفت وبعد كل ده وعايزاني انا الي معذبكيش لا تصدقي انا فعلا وحشه ونوتي.     انا طول عمري ومستحمله كل الي بيحصل ده وساكته بس ده مش معناه اني هتقبل الي بيحصل ده انا صدقت انك امي بس لو مستنياني اعاملك كأم فأنسي لأن انا اصلا مجربتش حضن الام ولا حنيتها فخليني كده احسن ويلا بينا يا آدم عشان همشي

عدي :استني يا نور انتو سبتو الجواب كله ومسمتو في دي الجواب ده في الغاز ومعني أن جوزك يا طنط زيف موته فهو ممكن يكون لسه عايش ومين هيا العصابه دي ومين صاحب الجواب وازاي عرف كل ده وازاي اصلا عمل التحليل ده 

نور بسخريه :انا بقالي تلت شهور مرميه في المستشفي واكيد سهل اي ممرضه تدخل تاخد مني عينه دم 

فهد :وانا وماما عملنا كشف من قريب 

ادم :جدعان الي باعت الظرف ده عرف كل الحاجات دي منين وايه الغرض من كده 

فهد :انا كل الهبل ده مش فارق معايا انا دلوقتي الفارق معايا أن بقا عندي اخت ارخم عليها وفي اب مش عارف عايش ولا ميت يعني ببساطه مسلسل هندي 

نور :انا اصلا كل الكلام ده مش شاغل دماغي انا واحده لسه فائقه من غيبوبه ومش مستعده ادخل في غيبوبه تاني يلا يا آدم 

فهد بخفوت :اراهنك تعدي عتبه باب البيت 

ملك :استني يا نور كلنا هنروح مع بعض الحوار ده كمان يخصك انتي مهما كان بنتها حتي انتي لو مش متقبله   يعني الراجل الي مش عارفين عايش ولا ميت ده يبقا باباكي 

نور :انا هقعد بس عشان خاطرك 

ادم الصغير :عشان خاطرها برضه 

نور :يلا نمشي 

ملك :اسكت يا آدم المهن الي هيا قعدت 

مصطفي :المهم دلوقتي انتو لازم تدورو علي باباكو 

ادم الكبير : يجدعان استنو معني أن هو سابكم واشتغل مع العصابه ده معناه أن انا ومصطفي ممكن نكون عارفينه

مصطفي بأستغراب :واحنا هنعرفه ازاي 

ادم :ممكن يكون كان في اي عصابه من الي قبضنا عليها 

مصطفي :عندك حق بقولك يا ماما علا لو معاكي صور ليه ياريت نشوفها 

علا بسرعه :اه طبعا دقيقه 

بعد قليل جاءت وقامت بأعطاء الصوره الي ادم 

ادم بصدمه :نعم

مصطفي :في ايه وريني كده 

أخذ مصطفي الصوره :احيييه انتي بتهزري يا ماما صح 

علا :لا يبني واللهي 

عدي :وروني كده       يخرابييي يما انتو بتهزرو صح

ملك :في ايه مالكم مالها الصوره 

فهد :مش عارف هو تقريبا ابويا عفريت بالنسبالهم 

ملك :وروني الصوره 

عدي:لا بلاش انتي بالذات 

نور :في ايه مالكم متجيبو الصوره هات

اخذت نور الصوره من عدي ونظرت فيها هيا وملك 

ملك بصدمه :بابي 

نور بصدمه اكبر : شت 


________________

استوب.  استوب.  استوب.   😘

اشتمو يلا يلا انا مستنيه اسمع شتايمكم😅 جهزو نفسكم بقا عشان الاسرار كتير وانا كنت اصلا مقرره اني اكشفها كلها في بارت بس لا هكشف في كل بارت حقيقه وفي كل بارت هيكون في صدمات كتييير اوووي للكل  يلا كلكم بقا توقعاتكم في الكومنتات ومتسالوش عن الموضوع ده لاني هوضحه الحلقه الجايه يلا بقا السطرين الي انتم اكيد حفظتوهم  

توقعاتكم في الكومنتات بلاص رأيكم في البارت بلاص بلاش الناس الي عيطت علي نور متشتمش انا اصلا مش عارفه انت بتعيطو ليه انا دمعت بس بلاص فووت (لايك )سلاموز بقا 😅واي حد عنده انتقاد يقوله انا هتقبله وهحاول اقنعه وهو يحاول يقنعني وهاكذا لحد ما حد فين يقتنع اشطا    ولتاني مره بقول أن انا كنت قايلالكم أن في حاجات هتحصل انت مش هتيجي علي بالكو اصلا تمام

الحلقه الثانيه والعشرون 

ملك :بابي 

نور :شت 

فهد بسخريه :هو ابويا طلع رئيس عصابه وانا معرفش ولا ايه 

نور بسخريه :لا اكتر من كده ابوك طلع اوسخ واحد اعرفه في حياتي واحد بكرهه من اعماق قلبي 

فهد بعصبيه :نور اتكلمي عدل ده ابويا مش واحد بيلعب معاكي في الشارع

نور بسخريه :بجد طب خليك فاكر أن ابوك ده دماره علي ايدي 

ملك بصدمه :نور انتي بتقولي ايه انا مش فاهمه حاجه 

نور :يعني انا الي فاهمه ده احنا بقينا في مسلسل هندي علي تركي 

مصطفي :طب ايه انتو اصلا مقطنعين بالهبل ده 

عدي :يخلق من الشبه اربعين 

ملك :لا ده بابي انا الصوره دي شوفتها في الفيلا 

نور :طيب احنا كده محتاجين مفسر للي بيحصل ده 

علا :طب فهموني ممكن اساعدكم 

نور :ببساطه الراجل ده يبقا رئيس عصابه وشغال مع مافيا واسمه عادل المنشاوي مش عماد الدين ومخلف من طليقته وبنته تبقا الشحطه الي جنبي دي.   فياريت لو تعرفي توضحيلنا ازاي الي اسمه عماد الدين ده يبقا عادل المنشاوي 

علا :طب اهدو وانا احكيلكو الي اعرفه    عماد كان بيشتغل ضابط وكان زكي جداا لدرجه مخيفه   قبل ما نتعرف باباه كان بيزن عليه يتجوز فاتجوز ماريا الجارحي بنت طيبه وقلبها صافي حسب محكالي عنها  بس كانت مسيحيه وكانت رافضه الجواز وكده بس اتضح أن اخوها اغصبها علي الجوازه دي وهيا مكنتش راضيه عليها بس اتجوزو الاتنين بالغصب وهو كان بيعاملها باحترام وهيا كمان بس مكنوش بيحبو بعض  بعد مده انا اتعرفت علي ماريا واتصاحبنا احنا الاتنين  وحكيتلي كل حاجه عنها وعن العلاقه الي بتربطها بعماد وكانت في الوقت ده مخنوقه جدااا بسبب وجود العلاقه دي وهيا مش مرحبه بيها    وبعديها بمده اتقابلنا انا وعماد وحبينا بعض طبعا الموضوع كان صعب جداااا وحصلت مشاكل كتيره مع أهلنا بس في الاخر اتجوزنا وماريا كانت عارفه ومكنتش ممانعه بالعكس دي وافقت بسرعه لان اتفقت هيا وعماد أنهم يطلقو بعد جوازنا بمده  واتجوزنا بس اخوها اعترض علي طلاقهم الاتنين والموضوع كان صعب علي عماد وع ماريا اووي وخصوصا أن مافيش بينهم حب وتفاهم حتي الاحترام كان بدأ يتلاشى بس فاتضر عماد أنه يتعامل مع الوضع بطبيعه اينعم ماريا دخلت في حاله حزن جامده عشان فقدت الامل أن هيا تعيش حياتها ببراحتها زي ماكانت هيا عايزه بس احنا كنا لسه صحاب ومفيش حاجه أثرت علي صحوبيتنا وفعلا الوضع ده استمر لحد بعد ولاده نور بعديها عماد اتخانق يوسف اخو ماريا خناقه كبيره وقرر انه يطلقه ماريا بعديها وطبعا ماريا مكنتش هاممها حاجه سعتها غير أنها تطلق وبعديها عماد حكالي أن اخو ماريا بيشتغل مع مافيا كبار وأنه حاول كتير اووي يمسك عليه أي دليل بس معرفش وبعدين اخو ماريا عرض علي عماد يشتغل معاهم بس عماد طبعا رفض وقالي أن هو فضل يزن عليه بس طبعا عماد موافقش بعدين بمده خسرت نور وعماد ساعتها كان طول الوقت شارد وتعبان بعد الحادثه الي حصلت دي بس بعديها ابتدينا نعيش مع الوضع ورجعنا لحياتنا الطبيعيه وحملت في فهد بعديها بتسع سنين بس قبل مولد عماد مات في حادثه طبعا الصدمه كانت كبيره اووي بس انا قدرت اتماسك وخلفت فهد ومن ساعتها منعرفش حاجه.

نور :ملك هو انتي تعرفي اسم مامتك 

ملك :ايوه بابا قالي أن هيا اسمها ماريا ورمتني في ملجاء من وانا صغيره

فهد :الحمدلله والصلاه ع النبي كده انا مش فاهم حاجه 

مصطفي :اسكت انت دلوقتي     بقولك يا طنط علا هو انتي متعرفيش اسم اخو ماريا

علا :اسمه يوسف الجارحي 

مصطفي :العب

نور :في ايه يا مصطفي

امسك نفسي هاتفه وقام بعمل شئ عليه ثم أعطاه الي علا

مفيش :ماما علا شوفي كده هو ده يوسف اخو ماريا 

علا :ايوه هو 

مصطفي :اشطا كده اللعبه دخلت في مرحله الخطر 

نور :طيب ياريت تفهمنا 

ادم :ببساطه يا حلوه يوسف الجارحي ده اتقتل من شهر 

علا بشهقه :ازاااي 

ادم :الجوكر هو الي قتله 

نور :نعاااام جوكر مين الي يقتله

ادم :وانتي مالك مش مصدقه كده ليه 

نور :لا بس يعني اصل ازاااي مش فاهمه وهو الجوكر هيقتله ليه 

ادم :مش ممكن عادل المنشاوي حب ينتقم منه 

نور:ايه دخل عادل في الموضوع ده 

ادم :بقيتي بتنسي بسرعه يا نور انتي نسيتي ولا ايه أن الجوكر ده راجل من رجاله عادل المنشاوي 

نور :طب وهو عادل المنشاوي هيقتله ليه 

ادم :واحد دمرله حياته وقتله بنته في نظره اكيد هيكون حابب ينتقم

نور :عندك حق مهو قتال قتله 

ملك :يعني دلوقتي انا مش فاهمه حاجه ازاي عماد الدين واسمه عادل المنشاوي انا مش فاهمه حاجه 

نور :ده علي أساس اننا فاهمين وبنخبي عليكي 

ملك فجاءه :استنو لو الكلام ده صح يبقا انا وانتي اخوات يا نور 

نور :مش فارق معايا اصلا طلعتي اختي ولا مش اختي انا اساسا معتبراكي اختي من زمان 

ملك حضنت نور :اخوات ييييس احنا اخوات لا ريلي ريلي انا منصدمه 

فهد :ع فكره ده معناه أن انا كمان اخوكي 

ملك حضنته:وعندي اخ ولد كمان لا انا بحلم صح 

عدي :ناقص ادم ومصطفي محضنتيهمش 

نور :مش وقته الكلام ده انا دلوقتي عايزه افهم الدنيا ماشيه ازاي وازاي عماد الدين هو عادل المنشاوي 

علا :يا ولاد انا زي ما قلتلكم هو كان مغصوب 

نور بسخريه :هدمره برضه 

فهد :بس ده ابوكي 

نور : متقولش الكلام ده لواحده عاشت عمرها في ملجاء ومجربتش شعور يعني ايه عيله وحب الا مع جوزها بس يجي بقا المحروس الي مسميه ابوكي ويقتله ويبقا انا ارمله وحفيده يبقا يتيم الأب          لو فضلت من هنا للسنه الجايه تقنعوني هفضل اقولكو أن الراجل دماره علي ايدي 

علا :يبنتي مغصوب 

نور :انتي واعيه بتقولي ايه ده قتل. هو في حد بيتغصب علي القتل وحتي لو اتغصب كان ممكن يزيف موته مش يقتله محروق      سكتو ليه ها 

فهد :طب وضميرك 

نور بسخريه :ياريت متتكلمش عن ضميري عشان مش موجود اساسا

علا :ساكته يا ملك يعني 

ملك بحزن :نور هيا الي مربياني يا طنط وبالنسبالي هيا اهم من اي حد اعرفه عشان كده انا معاها في اي حاجه 

علا :انا بجد مش فاهماكو 

نور بدموع :ومش هتعرفي تفهمي انتي دلوقتي بتدافعي عن جوزك الي عرفتي أنه مماتش بعد ما كذب عليكي واوهمك بموته ومعذالك مش عايزاه الشر لأنه جوزك وبتحبيه     يبقا انا عندي حق اجيب حق جوزي     جوزي الي مات محروق بسبب جوزك.     اياد هو الوحيد الي وقف جنبي وعرفني معني أن يكون في ناس حواليه بيحبوني كان اب واخ وكل حاجه بالنسبالي بس في لحظه اتدمر كل ده ومات وع فكره انا كنت هموت معاه بسبب جوزك وكان هيبقا جوزك قتل بنته كمان بس ربنا نجاني عشان اخد حق جوزي وعمري مهتنازل عن حقه (استخرج كام كلمته جوزي 😅)

علا :لا رد 

ادم :عايز اقولك حاجه مهمه عادل المنشاوي مش هتعرفي تدمريه

نور :وانا عايزه اقولك يا ريت تخليك في حالك

ادم :مهو ده حالي قضيه عادل دي في أيدي يا ماما ومش هتعرفي توصلي لحاجه قبلي 

نور بغموض :هنشوف يلا يا ادم 

ادم الصغير :خخخخخ

نيرمين :نور ابنك نايم وبيشخر 

نور بتعب:ع فكره الي بيحصل ده غلط انا لسه فايقه من غيبوبه وممكن اتعب بسبب الصدمات الي ورا بعض دي في الاول اتضح أن الست دي امي وبعدين اتضح أن الحيوان التاني ده ابويا يعني انا مش عارفه هو انا فوقت منها عشان اتعب 

علا بتوتر :طب طب متخليكي هنا يا بنتي عشان متتعبيش أزيد 

ملك :خليكي يا نور انتي هنا عشان لو تعبتي 

نور :اصلا كنت بفكر اقعد من غير ما حد يقولي 

فهد بغيظ :عشان بجحه 

نور :لما اقعد علي قفاك ابقا اتكلم 

علا :تعالي يا بنتي خشي ريحي في الاوضه 

ذهبت نور وقامت بحمل ادم النائم واتجهت الي الغرفه وقام الجميع بالذهاب

اتجه ادم الي علا :خلي بالك منها وياريت ومتحاوليش تشيلي فكره الانتقام دي من دماغها 

علا ::ليه يبني انت عايزها تضيع نفسها 

ادم :هتفهمي بعدين يا ماما بس هيا لازم الفكره دي تفضل في دماغها ومتخافيش مش هتعرف تعمل حاجه اصلا.    يلا سلام 

علا :سلام 


____________

استوب استوب استوب 💢

من غير متشتمو انا عارفه اني استاهل شرب الجزمه علي الهبل الي انا كاتباه ده   بس محدش توقعه هااا😉اكتب لي في الكومنتات انكم اتفاجئتم وحضرو نفسكم عشان الي جي كله من النوع ده وبالنسبه للناس الي مش حابه الموضوع ف احب اقولك أن الروايه اصلا غامضه جدا ومليانه بالاسرار وانا كل بارت بقولكو انكم هتتفاجئو في الاخر بس انتو مبتصدقوش بلاص أن في أسرار انا كنت ممهده لها الموضوع وفي اسرار لا زي أن عادل ابو نور وملك ونور اخوات دول مش ممهده ليهم خالص وده الي انا حباه  ويلا بقا قولولي انا ظبط الموضوع عليهم ولا في حاجه نسيتها وع فكره في حاجات لسه مظهرتش زي الي بعت الجواب (الي اكيد كلكم عارفينه )وبرده زي أن ازاي عادل هو عماد وليه الجوكر قتل يوسف الجارحي وليه في حاجات كتيره.   

    فيلا بقا قولولي رايكم في المفاجئه الزباله دي بلاص رأيكم في البارت بلاص توقعاتكم في الكومنتات للبارت الجاي أو للمفاجئه الجايه (مش قولتلك أن كل بارت هكشفلكو سر ) بلاص فوووت (لايك ) بلاص بلاش شتايم يا جماعه 😅لو في حاجه قولولي وانا احاول ازبطها   وعايزه اسالكم سؤال هو في حد واخدني الكاتبه المفضله ليه وبيفضل رواياتي ولا الم كرامتي وامشي 😅


الحلقه الثالثه والعشرون 

في صباح اليوم التالي 

في منزل عماد الدين 

ادم :كام مره اقولك متفتحش بوقك وانا موجود ايه مش مالي عينك انا 

فهد :انت يلا اخرص احسن معلقك في النجفه 

ادم :ابقي وريني هتعملها ازاي 

(بعد دقيقتان )

ادم :نزلني يا حيوان انت 

فهد قلع شبشبه ورماه علي ادم :كل اما تفتح بوقك وتشتم هتلاقيني حادفك بفرده شبشب 

ادم بتمثيل البكاء :اعااااااا مااااامااااا 

جاءت علا سريعا :ايه في ا.  يلاهوي مين الي مشعلقه كده

فهد :انا 

ذهبت علا وانزل ادم 

ادم بتمثيل :شوفتي عملي فيا ايه يا طنط وقالي ايه ده قعد يقولي امك لقياك علي بابا جامع وأنه هيخليها ترميني في ملجاء وضربني بالقلم خمس مرات لحد ما جبلي طرش في وداني 

علا بشهقه :ده بجد انت قولت للواد كده بجد يا فهد 

فهد بصدمه :يبن اللعيبه عملتها ازاي دي 

علا طلعت تجري ورا فهد في البيت 

فهد :اهدي يا علعول مش كده ده احنا حبايب حتي 

علا :حبايب ايه يا بن الجزمه ده ابن اختك 

فهد وقف بصدمه :نعاااااام 

علا :في ايه 

فهد :ابن أخت مين 

علا :ابن اختك انت 

فهد :لا يا حلوه ده انتو اتضكك عليكو مين ده الي ابن اختي عايزه تفهميني يعني أن انا خال لاااااع انا مش خال يا حلوه ابسلوتلي يا حببتي 

علا بشماته :بعد ايه بقا يا حبيب علعول خلاص يا بابا البضاعة لا تسترد ولا تستبدل 

اتجه فهد بصدمه الي غرفته وهو يتمتم :يعني انا بقيت خال.   يعني انا عجزت     اه يا كسفتك يا حازم لو البنات الي في المدرسه عرفت ولاهي مفيش واحده هتبص في وشي     بقا انا فهد المز ابقا خال الشحط ابن الجزمه ده لا لا اكيد حد لعب في السيتنج 

علا :ابني اتجنن واللهي 

ثم اتجهت علي الغرفه التي تنام بها نور وقامت بدق الباب 

علا :نور نور حبيبتي يلا اصحي عشان تفطري 

ادم من وراها :انتي بتعملي ايه يا حجه 

علا باستغراب :بخبط علي نور عشان تصحي 

ادم :نور مين الي تصحي بالمنظر ده دي ممكن تدخل في غيبوبه من نومها ده.     دي مبتصحاش كده     دقيقه وجي 

ذهب ادم الي المطبخ وجاء وهو يحمل زجاجه مياه بارده 

ادم :يلا بينا استعني علي الشقا بالله     يلا ورايه يا ام فهد الي مش متربي 

علا :هو برده الي مش متربي 

ادم :وانا كمان مش متربي عادي جدااا هو الي يدخل العيله دي يشوف تربيه 

علا :طب يلا وريني هتعمل ايه يا ام لسان ونص 

دلف ادم الي الغرفه وعلا تتبعه 

صعد ادم ووجلس بجانب نور وقام بسكب الماء عليها 

نور بفزع :اعااا بغرق بغرق 

ادم :اه يا ماما انتي بتغرقي في ملايه السرير 

نور :اه يا زباله يا ملك الجواميس 

ادم :خلاص بقا يلا قومي عشان الست الغلبانه دي كانت بتخبط علي الباب قال ايه هتصحي كده 

نور :عشان هيا بتفهم مش زيك واتفضل طرقني بقا 

ادم :هطرقك حاضر 

خرج ادم من الغرفه 

علا بتوتر :صباح الخير يا بنتي 

نور ببرود :صباح النور    انا بشكرك عشان اهتميتي بأدم لما كنت تعبانه بصراحه مش عارفه ارد جميلك ازاي 

علا بتوتر :ده حفيدي فعادي يعني 

نور بابتسامه :اشكرك ومش هنطول عليكي بقا انا هاخد ادم ونرجع البيت

علا :ليه كده طيب متخليكي هنا لحد متبقي تمام 

نور :انا الحمدلله تمام ومفيش حاجه 

علا :لو عايزاه تردي الجميل خليكي هنا قاعده معانا 

نور بتنهيده :بصي يا ماما انا عارفه أن البيت ده مفروض بيتي وان انا فرد من العيله دي بس ياريت تقدرو مش في يوم وليله هتقبل أن يكون ليا ام واخ انا شايفه أن الموضوع صعب وانا مش متقبلاه 

علا :يحببتي طول ما انتي هنا هتتعودي علي الوضع وكده 

نور :برضو ا

علا بمقاطعه :من غير بردو عشان خاطري خليكي هنا وانا اوعدك اني مش هدايقك 

نور :حاضر خلاص هقعد بس علي الاقل اروح اجيب هدوم ليا

علا :نور ونيرمين جبولك هدومك امبارح واهم في الشنطه دي 

نور :ده انتو مخططين بقا 

علا بتوتر :حاجه زي كده     انا هخرج بقا 

خرجت علا سريعا 

نور بضحك :عيله مجنونه واللهي 

اخذت نور شاور وارتدت ملابسها المكونه من



ثم خرجت من غرفتها

فهد بأعجاب :انتي لو مش اختي كنت اتربط بيكي 

نور :اطفح وانت ساكت 

فهد :هطفح اهو 

نور :اومال فين ادم 

فهد:تلاقيه مرمي في اي خرابه 

نور :وهو المفروض كده أن انت بتشتم ابني 

فهد :ابنك ده مهزء 

نور :عارفه من غير ما يقول دايما جايبلي التهزيق

فهد :طب كويس انك عارفه ابنك

ادم من الخلف :عووووو 

نور :يمي يمي يلاهوي ده انا هموت من الرعب 

ادم :ايه ده بجد ده انا افتكرتك هتتريقي عليا 

نور :لا طبعا ازاي لا سمح الله اتريق علي ابني حبيبي 

ادم :اه فكرت 

فهد :مسيطر ياض يا آدم 

ادم :ياض 

فهد :ايوه ياض 

ادم :ياض 

فهد :البشمندس خلاص 

نور :مسيطر يا دومي 

علا :يلا تعالو كلو 

بعد قليل قامت نور بعدما أنهت طعامها واتجهت الي غرفتها وابدلت ملابسها وارتدت



خرجت نور من الغرفه 

علا :خارجه ولا ايه 

نور :رايحه مشوار وجايه بسرعه 

فهد :تعالي هنا رايحه فين 

نور :مقولنا خارجه هو انت بتسمع من مناخيرك 

فهد :بالقرف الي انتي لابساه ده 

نور :عاجبني ويلا سلام 

وقف فهد أمام باب المنزل 

فهد :مفيش خروج بالمنظر ده 

نور :لا واللهي

فهد :اه واللهي 

نظرت نور لادم وقامت بالغمز له بدون ما يراها فهد 

اتجه ادم الي غرفه فهد وأحدث ضجه عاليه فذهب فهد الي غرفته وخرجت نور سريعا من المنزل 

وهبطت الي الاسفل واوقفت سياره اجره وانطلقت الي وجهتها 

________________

في منزل الذي يوجد به رأفت وطارق 

رأفت :بس تصدق يلا انا عجبتني قعده البيت 

طارق :عشان انت كسول بذمتك عجباك القعده الزباله دي 

رأفت :لا طبعا أنا وحشني شغلي جدااا بس نقول ايه بقا حكم القوي 

قطع حديثهم مجئ أحدا إليهم 

رأفت :افتح يا اخويا أما نشوف مين الي شرف السعادي 

ذهب طارق ليرا من هو الطارق (حلوه صح 😅)

فتح طارق الباب :ازيك يا عدي اتفضل ده البيت بيتك يا جدع

عدي بسخريه :مهو بيتي فعلا 

دلف عدي الي الداخل 

رأفت :ازيك يا ابو العداعيد 

عدي :لو تعرف تخرص اخرص 

طارق :فكك منه يا عدي    انا تعبت من القعده دي بقالنا اكتر من تلت شهور هنا يا جدع يعني عيب في حقنا 

عدي :انت تحمد ربنا أن الجوكر سيبكو عايشين اصلا 

رأفت :طب انت جي ليه بقي 

عدي :انا مش جي بمزاجي يعني اكيد مش وحشني وجي اشوفكم ما انا مغصوب

طارق :امممم فهمت 

ثم سمعو طرق علي الباب 

رأفت :افتح البرنسيسه يبني 

ذهب طارق وقام بفتح الباب (ايوه يا جدعان طارق هو البواب حد عايز حاجه)

ثم دلفت نور 

نور :سموعليكو 

رأفت :ازيك يختي هاا جايه ليه     ايه الخطه 

نور :لا هو عمتا مفيش خطط     هو في شويه الغاز صغنونه اووي مش فهمتها فهمهمها منكو 

طارق :وحد قالك أن احنا فكاكين الاسرار 

نور :أعلن انا نور عماد الدين رئيسه عصابه الجوكر ذات القناع الاسود أن يخرص هذا الشخص عندما انا اتحدث 

طارق :اتكلمي يختي

نور :اولا بقا فهموني ايه حوار أن الجوكر قتل يوسف الجارحي ده 

عدي :عادل المنشاوي كلمني وقالي أن هو عايز الجوكر يخطف الي اسمه يوسف الجارحي ده بس يبان أن هو اتقتل 

نور :امممم وطبعا الجوكر عمل كده 

رأفت :يييس 

نور :طب انت تعرف يا عدي المكان الي راجل ده فيه 

عدي :أه اعرف      فاكره المخزن الي عادل خطفك فيه واياد اتقتل 

نور :ايوه 

عدي :هو كان في المخزن ده بس عادل نقله لمكان انا مش عارف هو فين 

نور :رأفت انت بكره هتلبس لبس الجوكر وتروح المكان ده الصبح وعايزاك تفليه وتجبلي اي حاجه تفك فيلم الشفره الي احنا فيه ده 

رأفت :تؤمري يا معلمه 

نور :هو في حاجه تانيه حصلت في غيابي 

عدي :لا      بس في حاجه لازم تعرفيها 

نور :ايه 

عدي :طارق خالي الورق الي جبتهولك امبارح 

ذهب طارق وأحضر الورق 

عدي :خدي اقرئي الورق ده يا نور 

اخذت نور الورق وبدأت بقرائته وتنصدم بما يوجد 

عدي :نور الورق ده ممكن يكون مزور ع فكره

نور :لا مش مزور الورق ده في منه النسخه الاصليه ودي الصوره بس وده معناه أن في حد تاني معاه الورق الي يثبت أن عادل المنشاوي بريئ من كل التهم دي 

رأفت :الورق ده في ايه يا نور 

نور :الورق ده يثبت أن شخصيه عادل المنشاوي دي شخصيه مزوره وده يؤكد أن عادل المنشاوي هو هو نفسه عماد الدين 

عدي : وع فكره في ورق يثبت أن الي بيستلم شحنات الاسلحه والمخدرات هو عادل المنشاوي 

نور :وكون أن عادل المنشاوي مطلعش عادل المنشاوي وطلع عماد الدين ده معناه أن ده مش عادل المنشاوي الحقيقي

طارق :المعني 

نور :المعني أن عماد الدين بيداري شخصيه عادل المنشاوي الحقيقه وإن لو البوليس قبض علي عماد الدين  من غير الورق ده هيتسجن 

عدي :واحنا هنعمل ايه دلوقتي 

نور :مش عارفه يا عدي الورق ده يثبت أن عماد الدين برئ من كل التهم وكده حتي جرائم القتل الجوكر هو الي كان بينفذها ولو الجوكر برضه اتمسك واعترف علي عماد الدين انه هو الي السبب عماد الدين بالورق ده يقدر يثبت بسهوله أن برئ

طارق :وده معناه أن الجوكر هو الي هيشيل قضايا القتل كلها ويروح في داهيه 

نور :بالضبط بس في حاجه مهمه 

رأفت :ايه 

نور :احنا كده اتاكدنا أن عماد الدين برئ من كل ده بس لسه مفيش ولا دليل يثبت أنه مش هو السبب في موت اياد 

عدي :ازاي يا غبيه السبب في موت اياد هو عادل المنشاوي مش عماد الدين وده معناه أن لو عماد بيداري علي عادل المنشاوي الحقيقي يبقا الي قتل اياد هو عادل المنشاوي مش عماد الدين

نور :ده معناه أن كل كلام ماما كان صح وان عماد الدين مظلوم 

عدي :بالضبط

أظلمت عيون نور :عادل المنشاوي ده بوظ حياتي كلها بعدني عن اهلي واوهمهم بموتي وكسر قلب امي لاكتر من مره وكمان قتل جوزي    وحياه امي وابويا الي معيشت معاهم ولا حسيت بطعم العيله بسببه لكون مسففاه التراب وجه وقت الجوكر الحقيقي يظهر 


_____________

استوب استوب استوب وهيصه 😅💯

لا البارت ده زعلني الصراحه مكنتش عايزه اكشف السر ده بسرعه كده بس يلا كله رايح وطبعا انا قاعده افاجئكم واتعودو علي كده بقا 😈

بس خيلاص عشان شويه وهترموني بالشباشب 

اولا يلا قولو رأيكم في البارت وياريت كومنتات كبيره عشان احس اني تعبي جه بفايده بلاص توقعاتكم للي جاي عشان كله دمار بلاص فوووت (لايكات كتييير اووي )بلاص شجعوني بقا عشان دي روايه مش طعميه من غير بيض 😅يلا سلاموز وطبعا محدش هيشتم صح 😅😘😘بلاص ده اول بارت كبير اكتبه في أم الروايه دي والي عايز يعاركني يعاركني 😅

الحلقه الرابعه والعشرون 

عدي :اهدي يا نور وبلاش انتقامك يعميكي 

نور :مهو عميني من زمان

طارق :طب هتعملو ايه دلوقتي 

نور :لازم اعرف مين هو عادل المنشاوي الحقيقي 

عدي :وهتعرفي ازاي 

نور :اهم حاجه رأفت لازم يروح بكره ويفتشلي المخزن ده حته حته 

رأفت :هعمل كده وبعدين بقا 

نور بما تذكرت شيئا :ماريا الجارحي 

طارق :ومين دي كمان 

نور : ماريا الجارحي يا عدي طليقه عادل المنشاوي الي أمر أن الجوكر بقتلها بس رفض

عدي :مالها 

نور :هيا فين 

عدي :في البيت الي انا وملك كنا فيه لما عرفنا من السجن 

نور :عدي انت اجيبها وتسيبها هنا وبكره بليل هنبقا نقعد قعده زي دي تاني بس بعد انا رافت يروح المخزن وانت تجيبها هنا وفي حاجه تانيه هو مش انت يا طارق ليك في الكومبيوتر وكده 

طارق :ايوه 

نور :تعرف تخترق كومبيوتر عادل المنشاوي 

طارق :أه اعرف 

نور :تمام اووي كده عدي هيديك كل المعلومات الي انت هتعوزها وزي متفقنا بكره هنتقابل بليل تاني هنا بس عدي هيكون جاب ماريا ورافت هيكون فتش المخزن وطارق هيكون اخترق كومبيوتر عادل 

عدي :بالضبط 

نور :تمام اشوفك بكره بليل بقا يلا سلاموز يا شباب 

الكل :سلام 

___________

في منزل عماد الدين 

أوقفت نور سيارتها التي اجلبتها قبل قليل وصعدت الي الاعلي 

وجائت لتطرق باب المنزل ووجدته مفتوحا والشقه مظلمه 

نور :اداااام ماما علاااا فهدد طب النور مبيولعش ليه 

ثم سمعت باب المنزل يغلق

نور :لا انا كده هعيط مين الي قفل الباب. محدش بيرد طب لو حضرتك حرامي قولي وانا هساعدك ع فكره 

ثم انفتحت الانوار ووجدت نور ادم مربوطا في الاعلي وعلا تجلس علي الكنبه ويدها مربوطه وفمها يوجد عليه لاصق

نور : ايه ده هو انتو مربوطين كده ليه هو في ايه وفين فهد هو كمان 

علا بتشاور لنور بعنيها 

نور :مش فاهمه طيب استني انا هاجي افقك 

جاءت نور لتذهب إليها ولاكن استمعت لهذا الصوت المخيف الذي يأتي من خلفها 

ثم نظرت إلي الخلف ووجدت هذا الوجه المرعب 

نور بفزع :اعاااا يا ماما اعوذ بالله انصرف انصرف

كانت نور تتراجع تلقائيا ولم تري الحبل ودلو الماء الكبير والمغطي حتي لم يراه أحد 

وفجاءه انزلقت نور بهذا الحبل ووقعت في دلو الماء 

نور :عااااا ايه ده هو انت شبح ولا حرامي ولا رامز جلال ولا ايه 

ادم :امممممم 

نور :مش وقت امأمه يا آدم أنجز قول الي هتقوله 

ادم :اممممم 

نور :اخرص يلا 

وقفت وقالت :اهدي طيب يا عم هولاكو وقولي عايز ايه وانا هعملهولك وبعدين هو انت حبكت تغرقني باللي الي اول لبسه البسه ده 

ظلت نور تتراجع الي الخلف وهو يتقدم للامام 

نور :طب ايه هنفضل كده كتير ولا ايه 

انزلقت نور للمره الثانيه ولاكن الان بفعل هذه الماده اللذجه المسكوبه علي الارض 

نور بوجع :اااااه يا نور الله ياني ياما ربنا ياخدك يا شبح يا ابن ام شبح 

وفجاءه انسكب علي نور العديد من الالوان واختفت ملامح نور تمام ثم انسكب عليها الدقيق فأصبحت نور مضحكه للغايه 

نور ببكاء :ااااا الطقم باااظ 

فهد وهو ينزع هذا الوجه المخيف :عشان تبقي تفكري تخرجي بالقرف ده تاني 

نور بشر :هو انت الي عملت كده يا حيوان 

فهد :لا قريني 

نور :طيب وربنا منا سيباك وهردهالك 

فهد : مستنيني يا روحي 

قامت نور بصعوبه واتجهت الي غرفتها وهيا تتمتم بغيظ بفعل هذا الاحمق

فهد :بطلي برطمه 

نور :لما ابقا ابرطم في ودانك ابقا اتكلم 

تجاهل فهد حديثها واتجه الي علا 

فهد وهو يفك ربطتها :ام سو سوري يا علعول بقا بس لو كنت سيبتك كنتي هتقوليلها 

علا : انت ولد عاق يلا 

فهد : لا ازعل كده يرضيكي ازعل يا علعول وانا لما بزعل نفسيتي بتيجي علي المقالب 

علا :لا وعلي ايه خليك رايق يا حبيبي بس يكون في علمك بقا انت الي هتنضف كل ده يا حيوان 

فهد :ايه ده هو انا زقولتلكيش 

علا :ايه 

فهد :اصل ادومي حبيبي ابن اختي هو الي هيروق 

علا بصدمه :انت بتستهبل يا فهد عايز البت تقول علينا بنخلي ابنها يروق الشقه 

فهد :ايه ده هو انا مقولتلكش برده 

علا :ايه تاني 

فهد :أصلها هتروق معاه 

علا :ايه الجحود الي انت فيه ده يلا 

فهد :عشان تبقا تستغفلني كويس واسكتي بقا عشان افك الحيوان ده 

قام فهد بحل وثاق ادم 

فهد: يلا ادم خليك شطور كده وروق الأرض 

ادم :لا اسكوزني كده هو مين قالك اني الخدامه الفلبينيه الي جبتهالك طنط علا

فهد :لا مهو ده عقابك يا روحي 

ادم :ولو معملتوش 

فهد :دورك هيبقا الجاي يحبيبي 

ادم : فين ادوات التنضيف 

فهد :في المطبخ 

في غرفه نور خرجت من المرحاض بعدما اخذت شاور لتزيل بقايا الالوان العالقه بها 

ثم قامت بالخروج ووجدت ادم يزيل الالوان الموجوده بالارض 

نور :انت بتعمل ايه يا ادم

ادم بغضب :الحيوان ده مخليني أنضف انا قال ايه بيعاقبني 

فهد :يلا يا نور زي الشاطره كده نضفي مع ابنك انتي لسه عقابك مخلصش 

نور : طب متنضف انت مش انت الي عملت كل ده 

نور :ومش انتي الي خرجتي بالقرف الي كنتي لابساه ده وانا مكنتش راضي 

نور ببرود : والهي انا حره ومحدش بيقدر يغصبتي علي حاجه والي في دماغي بعمله 

فهد :تمام اشطا وانا موافق بس خليكي فكره انك لو خرجتي بحاجه زي دي تاني هعمل فيكي كده 

نور :بس يلا روح العب بعيد 

ادم بنعاس :ماما انا عايز انام

نور :تعالا يا حبيبي 

فهد :ومين الي هيروق 

نور :متروق انت هو انت ناقص ايد ولا رجل وبعدين هو مش انت الي موسخ يبقا انت الي تنضف مش بلطجه هيا يلا يا آدم 

اخذت نور ادم ودلفت الي غرفتها كي تنيمه 

علا بعتاب :كده يا فهد تزعلها واحنا مصدقنا تقعد ممكن تمشي يبني 

فهد بغضب :تولع بقا انا مليش دعوه 

علا :خلاص اهدي بقا ومتتملمش معاها كتير وانا هقوم أنضف 

فهد :خليكي يا علعول هقوم انا 

علا :لا يا باشا انا اخاف علي بيتي اكيد مش عايزه اريحك يعني 

فهد :طب ما الواد الصغير كان بيروق من شويه 

علا : أوثق في الواد الصغير اكتر منك 

فهد : دي اسمها عنصريه 

علا :اخرص يا حيوان بعنصريتك دي 

قامت علا وبدأت بالتنضيف وبعد قليل خرجت نور من الغرفه بعدما تأكدت من نوم ادم ووجدت علا تنضف 

نور :هاتي اساعدك 

علا :لا يا حبيبتي خليكي انتي انا قربت اخلص 

نور :لا واللهي لحسن تروحي تقولي لقرايبك بنتي شحطه ومبتعملش حاجه في البيت 

علا :لا متخافيش مش هقول 

نور :طب لو سمحتي روحي اعملي الاكل عشان انا جوعانه وإلا انا الي هعمل الاكل وهنبات كلنا في المستشفي بالصلاه علي النبي كده 

علا :لا وعلي ايه انا رايحه 

ذهبت علا لتعد الطعام وبدأت نور بالتنضيف 

فهد : ما انتي بتروقي اهو

نور :بروق عشان اساعدها مش عشان أنفذ أوامرك يا بغل انت 

فهد :اني واي المهم انك بتروقي 

نور بخفوت :غبي 

_______________

في منزل ادم 

مصطفي : ايه يا ملك هانم عايزانا في ايه 

ملك :انا عايزه اعرف الموضوع ده هيخلص امتا انا زهقت 

ادم :مش فاهم يملك في ايه 

ملك :امسك الورق ده انا لقيته في مكتب بابا 

ادم :وانتي حد طلب منك تفتشي ورا باباكي 

ملك :وانا غلطانه يعني اني كنت عايزه اساعدكم 

مصطفي :خلاص يا ستي موتشكرين الورق ده في ايه بقا 

ملك : الورق ده يثبت كلام ماما علا وان بابا هو عماد الدين مش عادل المنشاوي 

مصطفي :طب ما احنا عارفين اصلا من قبل ما ماما علا تقول ومن قبل الكلام ده كله 

ملك :نعم وانتو عرفتو منين 

ادم : اصل ابوكي يبقا اللوا عماد الدين وانا ومصطفي شغالين تحت أيديه واحنا التلاته الي ماسكين القضيه دي


________________

استوب استووب استوووب 💦

البارت حلو صح هو حلو انا عارفه من غير ما تقولو اصلا مش قولتلكم أن احنا دخلنا في موسم المفاجئات والصدمات في كل بارت لازم تتصدمو 😝😝وياريت محدش يشتم عشان قفلت علي الحته دي لو سمحتو انتو تقعدو محترمين تستنو البارت الجي تمام يا دباحين (مسروقه هااا 😅)

يلا زي كل بارت هرزع السطرين الي انتو مبتعملوش منهم حاجه بس لازم يترزعو برده نيهاهاها 😅

توقعاتكم للرد فعل ملك بلاص رأيكم في البارت الي اكيد جمييل بلاص فووت (لايك ). يلا يا حبايب ماما زي الشطار كده اعملو فوووت ولايك 🔪🔪واه صحيح عندي ليكم مفاجئه انا خلصت الروايه وخلاص كتبتها عشان كده هبقا انزلكم كتير يعني مثلا مرتين في اليوم وكده     تاني حاجه انا هبتدي اكتب في الجزء التاني من جبروت عاشقان وعشق ملوث بالدماء وكمان انا عملت بروفايل الروايه وكتبت المقدمه الي ان بالرغم من ان انا الي كتبتها بس انا لما قراتها اتشوقت لكتابتها وجي ع بالي ابتدي فيها من دلوقتي بس لا انا عايزه تشجيع يا شباب والمقدمه موجوده علي الوتباد الي مش عندي يدخل ع الاكونت بتاعي هيلاقي الروايه ومش منزله غير المقدمه واه صح الروايه اسمها (معركه يخوضها الاشبال ) يلا سلام بلا يا شباب وشجعوني 😘😘


الحلقه الخامسه والعشرون 

ملك :واااات 

ادم :هو انتو ليه كل اما بتتصدمو بترزعو كلمات انجليزي هو الانجليزي اتصنف في لغه الانصدام ولا ايه 

ملك :لا انت بتتكلم جد ولا بتهزر 

مصطفي :واحنا هنهزر في الكلام ده ليه إن شاء الله 

ملك بغضب :وانتو مقولتوليش كده من بدري ليه ولا انتو واخدني معاكو عشان اقولكو تحركات نور وخلاص 

ادم :اهدي يا ملك انتي مكنش لازم تعرفي الا اما ماما علا اقولكو الحقيقه 

ملك :وانت عرفت. ويت ويت ويت هو انت الي بعت الجواب 

ادم :يييس 

ملك :يعني كل الي حصل ده كان من خططك 

ادم :ييس للمره التانيه 

ملك :طب هو انت ازاي عرفت كل الي المعلومات الي في الجواب دي 

ادم : نص المعلومات عرفتها من باباكي والنص التاني انا كنت عرفته لما كنت بدور علي عيله نور 

ملك :طب اشمعنا كشفت الكلام ده دلوقتي 

ادم : عشان نور تنشغل بالموضوع ده وتدور علي الحقيقه وتكون محتاره وده طبعا هياخد وقت كتير 

مصطفي :باختصار احنا كنا عايزين نخرج نور من اللعبه دي عشان نور كل همها الانتقام 

ملك بتوتر :بس 

ادم :بس ايه 

ملك :اصل بعد الكلام ده اتضح أن انا عملت مصيبه 

ادم :عملتي ايه 

ملك :انا بصراحه لما لقيت الورق ده فرحت اووي أن بابا برئ وبعدين صورته وبعته لعدي ووحياتي متزعقش 

ادم بصدمه :لا استني كده عيدي الي انتي قولتيه ده

ملك :واللهي كان غصب عني اصل اياد دايما كان بيحسسني أن بابا شيطان وانا كنت بضايق عشان بابا مفيش احن منه فقولت ابعتله الورق ده اثبتله بيه أن بابا مش مجرم 

مصطفي :نصيحه مني طيري دلوقتي عشان لو فضلتي هنا مش هتخرجي من هنا عايشه 

ملك بدموع :واللهي يا آدم 

ادم بعصبيه :انتي تسكتي خالص بوظتيلي كل الي عملته عشان استاذ عدي يعرف ان باباكي برئ. انا مش عارف انتو الغباء ده عندكو وراثه في العيله يعني منك ولا من اختك 

ملك :اهدي بس طب هو الكام ورقه دول هيعمل ايه يعني 

ادم :لا هيعملو كتير يختي اراهنك أن نور ابتدت تدور علي عادل المنشاوي الحقيقي وده لوحده فيه خطر علي حياتها 

ملك :انا اسفه واللهي مكنتش اقصد 

مصطفي :اهدي يا آدم وتعالي نتكلم بالعقل

ادم :نور مش غبيه يا مصطفي وهتبتدي تدور ورا عادل المنشاوي وساعتها احنا مش هتعرف نسيطر خصوصا اننا كنا خلاص قربنا نقبض عليه 

مصطفي :طب اهدي هو مش عمي عماد ممكن يداري عليها برده 

ادم :عمي ميعرفش أن نور بنته عايشه اصلا 

ملك :ليه

ادم :ابوكي متهور زي نور ولو عرف اكيد هيتعصب وممكن يعمل حاجه تبوظلنا الي عملناه كله 

ملك بندم :سوري يا آدم 

ادم :خلاص يا ملك مش وقته انا هتصرف في الموضوع ده 

ملك :بس انا فرحانه اوووي أن بابا طلع برئ 

ادم :ملك اياكي ثم اياكي ثم اياكي تقولي لباباكي أن انتي عرفتي 

ملك :ليه

ادم :كده مش عاوزين دوشه 

ملك :ماشي يلا سلاموز انا بقا 

____________

في كافيه يوجد علي البحر 

كانا يجلسا الاصدقاء الثلاثه 

نيرمين : هو انتي هتعملي ايه يا نور مع الجوكر ده 

نور : مش عارفه اصلا شكلي استغني عني انا وعدي 

ملك :طب وانتي هتعملي ايه مش هو انتي كنتي واخده الجوكر سلم عشان توصلي لبابا 

نور :واللهي معارفه يا ملك هعمل ايه انا كلام ماما علا حيرني مش عارفه مين الصادق ومين الكذاب عشان كده بفكر اريح اعصابي شويه وبعدين اشوف هعمل ايه وأدور علي شويه ادله وكده 

نيرمين :انتي كده صح يا نور وخصوصا انك لسه صاحيه من غيبوبه ومش لازم تضغطي علي نفسك كتير 

ملك :وانا معاكو بردو انتي مش لازم تتعبي نفسك يا حبي 

نور :قولولي بقا يا كلاب البحر انتو ازاي حصلت الخطوبه وكده. هسمع واحده واحده يلا نيمو ابتدي انتي ازاي حبيتو بعض وانا سيباكم وانتو بتشدو في شعور بعض اصلا 

نيرمين :بصي يا ستي بصراحه انا كنت معجبه بيه اصلا وكنت باخد ادم ابنك حجه عشان اتصل بيه وكلام بقا بياخد كلام وحبني واتقدملي وماما وافقت و واتعرفت علي ملك واتصاحبنا وعملنا خطوبتنا مع بعض بعد ما عدي ومصطفي ابذلو مجهود جبار معانا عشان يقنعونا

ملك :وانا يا ستي الصراحه كنت بحبه اصلا بس مكنتش واخده بالي ف الاستاذ بعد عني مده وبعدين رجع ولما سالته قالي أنه بيحبني وعايز يتجوزني ودي اخر مره هيقولي فيها وانا وافقت وعملنا الخطوبه وبس هيا دي الحكايه 

نور :امممم يااااه ع الرومانسيه لا جامدين يا عيال 

ملك :اووومال ويلا سلام بقا يا شوباب 

نيرمين :سلام يختي 

بعد رحيل ملك 

نور :وانتي قاعده فين بقا يا نيمو 

نيرمين :مصطفي اجرلي شقه وقاعده مع ماما 

نور :ربنا يسعدك يا حببتي 

نيرمين :يارب يلا سلاموز بقا عشان ده معاد دوا ماما 

رحلت نيرمين ثم نور 

_______________

في المساء 

في منزل طارق ورافت كانو يجلسون جميعهم ينتظرو قدوم نور حتي جاءت بعد قليل 

نور :ازيكو يا شباب 

عدي :الحمدلله 

نور :يااااه حلو اوي دور رئيسه العصابه الي انا واخدااه ده 

طارق :واحنا خدامين اهلك 

نور بقرف :ياي متقولش الفاظ لو سمحت 

عدي بخفوت :نور بطلي دور الهانم الي انتي فيه ده هو انتي مبتشوفيش بتعملي ايه مع ادم 

نور بأحراج :افورت 

عدي :جدااا 

نور :احممم طب اولا نسلم علي الست الكبيره دي 

ماريا :انا عايزه اعرف انتو مين وليه كنتو حابسيني طول التلت شهور دول

نور باحترام :هقولك كل حاجه دلوقتي يا طنط بس الاول قولي يا رأفت لقيت حاجه في المخزن 

رأفت :بصي يا نور انا عايزه اقولك اني مسحت المخزن ده وملقتش غير كامير كانت موجوده في اوضه في المخزن بس شكلها بايظه ولا ايه 

اخذت منه نور الكاميرا 

نور : عندك حق شكلها غريب. خد كده يا طارق شوف الكاميرا 

أخذ طارق الكاميرا 

طارق : الكاميرا دي نسختها قديمه اووي بس مش بايظه 

عدي :طب متشوف عليها أي لحسن يكون فيلم اجنبي ولا حاجه اهو الواحد يتسلي وهو قاعد 

نور :اخرص يا عدي 

طارق :دي عليها ميموري 

نور :طب شوف الميموري دي عليها ايه 

طارق :دي متشفره يا نور

نور :اتصرف يا طارق انا لازم اعرف عليها ايه

طارق :طيب هحاول 

نور : بصي بقا يا طنط ماريا انا هعرفك علي نفسي الاول. انا نور عماد الدين 

ماريا بصدمه :انتي نور انا سمعت انك موتي 

نور :اهدي يا طنط وانا هحكيلك كل حاجه انا مموتش ولا حاجه دي عصابه كانت عايزه بابا يساعدهم في شغلهم الزباله بس هو مرضاش فهما اوهموه اني مت عشان يغصبو عليه بس انا مكنتش من انا كان في فرد من العصابه خدني ووداني ملجاء في روسيا عشان ميعرفوش يوصلولي واتربيت في الملجاء مع ملك بنتك 

ماريا بشهقه :ملك هيا كويسه فيها حاجه حد عم

نور :اهدي يا طنط ملك كويسه ومفيهاش حاجه بس لو مقولتيليش الي تعرفيه عن الموضوع ده ممكن تتاذي 

ماريا :اقول ايه

نور : في كلام بيقول أن انتي اتجوزتي بابا غصب من اخوكي الي هو يوسف الجارحي 

ماريا بكره :ده مش اخويا اصلا


الحلقه السادسه والعشرين 


المشاعرُ المكتومة لا تموت أبداً، إنّها مدفونةٌ وهي على قيد الحياةِ وستظهرُ لاحقاً بطرقٍ بَشِعة.


_____________

ماريا بكره :ده مش اخويا

نور بعدم فهم :لا اهدي كده يا طنط وسبيني اكمل كلامي وبعدين انتي اتكلمي عشان نفهم بعض اولا انتي اتغصبتي علي الجوازي دي بسبب اخوكي ثانيا اخوكي طلع شغال مع مافيا وهو الي عمل تمثيليه موتي دي ودخلها علي بابا عشان يشتغل معاه. ثالثا أن ملك تبقي بنتك معن ماما علا قالت انك مقولتيش لحد عن الحوار ده 

ماريا بدموع :انا بابا وماما ماتو في حادثه ومكنش باقيلي حد من العيله غير اخويا كان اطيب ولكن اخ في الدنيا وكان بيعتبرني بنته لحد مصاحب الحيوان القذر الي اسمه عادل المنشاوي لعب عليه دور الصحوبيه والحب وكده لحد ما اخويا اعتبره اخوه وعرفه كل حاجه عن حياتنا كل كبيره وصغيره و بعدين في يوم خرجو الاتنين مع بعض عادي زي اي يوم بس اتاخرو اووي وبعديها لقيت اخويا راجع بعد مده مش قليله وشكله كان غريب وصوته كنت خايفه منه اووي معرفش ليه بس كنت بخاف منه لحد معرفت بعديها ان ده مش اخويا ده عادل الحيوان قتله وعمل عمليه تجميل تخليه زي يوسف بس كان في فرق جسماني بسيط وخد بطاقته وورقه وكل حاجه تخص اخويا وعادل بقا يوسف في المده دي وطبعا محدش خد باله من اختفاء رجل الأعمال عادي كان مسافر في اجازه مع أصحابه وبقت عادل هو يوسف وبقا يشتغل مكانه ومحدش لاحظ وعدت الايام وانا قررت ابعد عنه فساف ت مصر بحجه دراستي هناك وساعتها اتعرفت علي عماد وكنا صحاب عادي وبعدين اتفاجئت بعادل بيقولي أن عماد عايز يتجوزني انا طبعا رفضت بس هو غصب عليا وكان مستعد يقتلني لو موافقتش فوافقت علي عماد كونه ارحم من عادل وطبعا عرفت أن عماد كمان كان مغصوب علي الجوازه من أبوه طبعا انا معجبنيش الوضع لامي مكنتش بحب عماد وكان الاختلافي بينا كبير والتفاهم كان معدوم ما بينا هو كان شرقي وانا واحده مسيحيه وطريقتي مش زي المسلمين فعشان كده انا كنت مخنوقه وبعدين اتعرفت علي علا كانت طيبه اووي اتصاحبنا اووي وانا كنت عامله زي الطفل الي بيتشعلق في طوق النجاه وطبعا علا كانت طوق النجاه بالنسبالي فتحتلها قلبي وقولتلها علي كل حاجه وبعدين عرفت أن علا وعماد بيحبو بعض طبعا انا معترضش لاني كان هممني اني اخلص من الجوازه دي وخلاص وبعدين الاتنين اتجوزو والمفروض أن انا وعماد كنا هنطلق بس عادل اعترض وقال سمعه العيله واتحجج بحاجات فاضيه وحاولت كتير اكشف الموضوع وان اخويا ده يبقا عادل وانا اخويا مات بس عادل دائما كان بيعرف ويمنعني لحد ما فقدت الامل وعشت في حزن وبعدين علا حملت فيكي وانا ساعتها كنت جبت اخري خلاص ومكناس راضيه بالعيشه دي عشان كده قولت لعماد أن عادل بيشتغل مع المافيا وأنه هيأزي عيلته وكده وطبعا انا مكدبتش لان فعلا دي كانت نيه عادل وان هو فعلا كان بيشتغل في الحاجات دي بس مقولتلوش أن عادي ميبقاش يوسف وطبعا زي متوقعت عماد اتخانق مع عادل وطلقني وانا كنت طايره من الفرحه وقررت اعيش حياتي من جديد عشان كده اتفقت مع عادل امي هتنازله عن ميراثي واني خلاص مش هقول لحد أنه عادل مش يوسف وهعيش حياه جديده بعيد عنه وطبعا عادل اصلا مش مهتم فعادي ووافق بالموضوع وانا سافرت ع روسيا وقررت ابتدي حياتي بس بعد مده عرفت اني حامل فرحت جدااا جداا وقررت اني اخبي الموضوع عن الكل عشان بنتي متتاذاش وفعلا قضيت فتره الحمل في وحده بس كون أن هكون ام ده كان مهون عليا وخلفت بنتي كانت شبهي اووي وكنت بخاف عليها من الهوا الطاير بس عادل عرف أن انا خلفت فجالي و فرض عليا اني اخلص منها عشان لو عماد عرف أن انا خلفت كان هينسي صدمته في بنته الي ماتت ومش هيوافق يشتغل معاهم وانا طبعا قولتله اني مش هقول لحد ومحدش هيعرف بس مبعملش حاجه لبنتي بس هو مرضاش وكان هيقتلها لو منفذتش وخلصت منها وانا طبعا وافقت ع أن بنتي تتربي بعيد عني بس متموتش فخدتها زودتها ملجاء في روسيا وفضلت كل يوم اروح اراقبها من بعيد ولما كنت بتتعب كنت أنا يهتم بيها وكنت متفقه مع مديره الملجاء لحد ما ابتدت تكبر وانا طبعا كنت لسه يراقبها لحد ما اتفاجئت أنها مش موجوده ومشيت من الملجاء دورت عليها كتير بس ملقتهاش بس هيا دي حكايتي يا ستي .(رغايه اوي الست دي انا تعبت من الكتابه 😅)

نور بكره :يعني هو ده عادل المنشاوي الحقيقي 

ماريا : حقيقي ايه هو في مزيف 

نور : الراجل ده مسكتش الا لما غصب بابا يشتغل معاه وخلي بابا يبقا هو عادل المنشاوي 

ماريا بشهقه :هو عماد عايش 

نور :اه عايش ده كان فيلم عشان يحمي ماما وفهد اخوكي 

ماريا :هيا علا خلفت تاني 

نور : اه خلفت 

ماريا بدموع :عشان خاطري يا نور انا عايزه اشوف ملك 

نور وهيا تقبل يديها :متخافيش يا طنط ملك كويسه انتي تعرفي أن انا كمان اتربيت في نفس الملجاء وانا وملك كنا صحاب اوووي وانا الي ربتها بالرغم من أننا كنا صغيرين بس ملك كنت معتبراني مامتها ليه مش عارفه كان أي حد يزعلها تيجي تقولي واي حاجه تسالني عنها من اول موعيت علي الدنيا حسيت أن ملك من مسؤوليتي وان هيا في رقبتي وواجب حمايتها عليا 

ماريا بفرحه : علا مفيش اطيب من قلبها وربنا بيحبها عشان يكرمها بيكي 

نور :لا ميغركيش الكلام انا مسجله خطر اصلا 

ماريا : هههه ماشي يا ستي المهم انا عايزه ملك 

نور :بصي انا مش عارفه اجبهالك ازاي بس ملك بابا عرف أن عنده بنت منك وهيا عايشه معاه من تلت شهور وانا واللهي لو كنت موجوده كنت منعتها بس انا كنت تعبانه وكنت في غيبوبه 

ماريا بابتسامه : متخافيش يا حببتي طالما هيا مع عناد انا مطمنه عليها اينعم كده عادل هيعرف بس ميغركيش أن عماد وافق علي الحوار والتمثيليه دي. عماد ابوكي ده جبل ولا عشره من عادل دول بقدرة يهزوه متستقليش بابوكي يا نور ابوكي مفيش اقوي منه 

نور بتنهيده :ربنا يعمل الي فيه الخير 

ماريا :طيب يا ستي انتو هتفضلو حابسيني في الشقه دي تاني ولا ايه 

نور بغمزه :لا هاخدك تعيشي مع صاحبتك 

ماريا :علا 

نور :يسسس 

ماريا :ربنا يخليكي يا حببتي 

طارق :نور انا فكيت الشفره 

نور :طلع فيها ايه 

طارق :فيديو 

نور :وريني 

عدي :بلاش يا نور عشان لو الفيديو ده طلع الي في دماغي هتتعبي 

نور بتجاهل :وريني يا طارق 

اشغل طارق الفيديو وبدأ الجميع بالمشاهده 

كانت نور تجلس علي هذا الكرسي وهيا مربطه به وكان يظهر علي وجهها التعب وبعد قليل بدأت الغرفه تمتلئ بالبخار ثم دلف اياد بوسامته المعهوده (هييييح😻)وكان يبدو عليه القلق ثم ذهب واحل وثاق نور سريعا وكان سيأخذه ويخرج من الغرفه ولاكن منعه هذا الشخص الذي دلف من باب آخر وبدءا الاثنان بالعراك وكان يمنعه هذا الشخص من الخروج وكانت نور بدات تختنق فذهب إليها اياد سريعا وأخذها وقام بأخراجها سريعا وبعنف حتي لا تأذيها النيران التي بدأت بالانتشار وكانت لازلت تستمر هذه المعركه بين اياد وهذا الشخص الآخر حتي امسك هذا الشخص صخره وضرب بها اياد وخرج من الغرفه سريعا من الباب الاخر ووقع اياد فاقدا للوعي ثم جائت الإسعاف والمطافي واطفئو النيران وأخرجوا اياد من الغرفه. انتهي الفيديو 

نور بدموع :مين ده وليه عمل فيه كده 

ماريا :اهدي يا بنتي مش كده 

عدي :ده يوسف الجارحي يا نور 

نور بكره ونيران تحترق بقلبها : وحيات كل لحظه عشتها صعبه في حياتي لاندمه علي اليوم الي فكر فيه انه يعمل كده 


___________

استوب استوب استوب 💯

مش لاقيه كلام تقوله الصراحه عشان كده 

يلا اكتبو توقعاتكم في المومنتات بلاص رايكم في البارت بلاص فوووت (لايك )



الحلقه الثامنه والعشرون

بعد مرور أيام لم يحدث بهم أي شئ غير جدالات نور وفهد المتزايدة 

في فيلا عادل المنشاوي في غرفه مخيفه 

عماد :عايزه ايه 

عادل :لا انا مش عايز حاجه خالص انا بس عايز اوريك حاجه 

عماد :توريني ايه 

عادل :بص ع الشاشه كده 

نظر عادل الي الشاشه التي كانت تحتوي علي صوره نور 

عماد :مين دي 

عادل :هتتصدم لما تعرف بس مش مشكله دي تبقا نور عماد الدين 

عماد بنرفزه :احنا هنستهبل نور بنتي ماتت

عادل :هو انا مقولتلكش أن نور بنتك مامتتش دي اتخطفت الصراحه انا كنت ناوي اجس نبضك بيها بس وكنت هقولك أنها عايشه بس القدر بقا خلاها تتخطف مننا 

عماد بصدمه :يعني نور بنتي عايشه 

عادل ببرود :اممم وانا مش بقولك مثلا عشان افرحكم لا انا بقولك عشان شكلي هعمل الي معملتوش زمان وهقتلها 

عماد بعصبيه :ليه يا اخي هيا عملتلك ايه 

عادل :بنتك بتدور  ورايا يا عماد وورايا انا مش انت بتدور ورا عادل المنشاوي الحقيقي مش المزيف 

عماد :وانت عرفت الكلام ده منين 

عادل :انا رجالتي في كل حته وبسهوله عرفت انها بتدور ورايا بس ايه يا عماد مقولكش بنتك مزه اوووي الصراحه ودخلت دماغي 

عماد :لو قربت من حد من ولادي نهايتك هتكون علي ايدي 

عادل :ايه ده هو انا مقولتلكش أن انا قربت 

عماد :مش 

عادل :بص ع الشاشه وانت تعرف 

نظر عماد الي الشاشه ووجد ملك ابنته تجلس مربطه الأيدي في غرفه فارغه 

عادل :ها ايه رايك

عماد :لو عملتلها حاجه انا هقتلك

عادل :لا متخافش انا مش هعملها حاجه بس بنتك هتفضل معانا ضمان بكره هيبقي معاد تسليم الشحنه وده هيبقي اخر يوم ليك معانا وساعتها هنخلص منك فلو عملت حاجه كده او كده او لو عرفت انك طلعت متفق مع بنتك التانيه صدقتي هقضي عليهم هما الاتنين 

نظر إليه عماد بضيق: ماشي يا عادل بس صدقني هتندم 

عادل :مستني اندم 

خرج عماد من الغرفه بعصبيه وظل عادل ينظر إلي صوره نور 

عادل بمكر :بس موزه موزه بنته دي انا هخلص منه بكره وبعدين استمتع بالفرستين الي مخلفهم

___________

في مبني المخابرات. في مكتب ادم 

مصطفي :ايه يا اياد جايبني علي ملي وشي كده ليه ايه الي حصل 

اياد بعصبيه :عادل خطف ملك 

مصطفي :انت بتقول ايه 

اياد :نور طلعت بتشتغل ملك و طلعت عرفت بالموضوع وبتدور ورا عادل 

مصطفي :وانت هتعمل ايه ده خلاص معاد العمليه بكره ومفيش وقت 

اياد:مش هعمل حاجه الخطه هتمشي زي ما كنا متفقين 

مصطفي :و ملك

اياد :مش هيعملها حاجه الا بعد ما العمليه تخلص

مصطفي :طب انت عرفت منين الكلام ده 

اياد :عماد باشا كلمني وقالي نلغي القبض عن عادل بكره بس انا مرضيتش

مصطفي :مينفعش نلغي لو لغينا عادل هيقتل عماد باشا 

اياد :هو ده برده تفكيري 

مصطفي :طب ونور 

اياد :نور مش هتقدر تعمل حاجه هيا عايزه تنتقم وخلاص 

مصطفي :انا خايف ليعمل لملك حاجه 

اياظ :مش هيعملها حاجه هو خطفها عشان عرف أن نور بتدور وراه لاكن معرفش حاجه عن خطتنا

مصطفي :بس نور مش سهله يا آدم دي بتشتغل مع الجوكر. والجوكر ده ممكن يقتل عادل المنشاوي وميسبش اثر 

ايا :تقصد ايه 

مصطفي :نور هيا الوحيده الي عارفه مين هو الجوكر الحقيقي والجوكر ده مجرم خطير يعني مش بسهوله كده ممكن يعرف حد هو مين ومعني أن نور عارفه فده معناه أنها حاجه كبيره عند الجوكر فممكن بسهوله تطلب منه يقتل عادل انتقاما وكده

اياد:يبقا نور لازم تعرف أن ملك اتخطفت 

مصطفي :وهيا هتعرف ازاي ومتقوليش أن احنا الي هنقولها نور مش لازم تعرف أن احنا مخططين للموضوع ده دلوقتي 

اياد بغموض :ملك الي هتقولها 

مصطفي :ازاي مش فاهم

اياد : نور زكيه عشان كده أدت لملك سلسله هديه وقالتلها اوعي تقلعيها مهما حصل والسلسله دي فيها جي بي اس وانا قدرت اوصل للجي بي اس الي في السلسله عشان كده انا عارف مكان ملك وهساعدها توصل لنور بأي وسيله بس من غير ما تعرف 

مصطفي :وانت عرفت منين حوار السلسله ده 

اياد : اول مشوفتك السلسله عرفت لأن بيبقو ليهم شكل معين 

مصطفي :طب طالما عارف مكانها متيلا نجيبها 

اياد :لا عادل هيشك في الموضوع والخطه هتبوظ 

مصطفي :طب ملك عارفه الحوار ده 

اياد :لا ملك متعرفش حاجه حتي انا هساعدها من غير ما تعرف أن انا الي ورا الموضوع

مصطفي :وانت ايه الي عرفك أنها هتكلم نور مهي ممكن تكلم ابوها 

اياد :لا هتكلم نور صدقني 

مفيش بتنهيده :ماشي يا سيدي أما نشوف

_______________

في منزل رأفت وطارق 

نور : ها عملتو ايه يا شباب 

رأفت : في صفقه اسلحه بكره بملايين هتيجي مصر وعادل المنشاوي وباباكي هيكونو فيها 

طارق :وعادل شكله كده ناوي يخلص علي باباكي بعد صفقه بكره 

نور :امممم 

طارق :وعايز اقولك اني قدرت ادخلي علي كمبيوتر باباكي ولقيت ورق ومستندات يثبت أن السبب في كل الجرايم دي هو عادل المنشاوي 

عدي :هتعملي ايه 

نور : هبوظلو الصفقه دي واحسرو علي فلوسو وهبلغ عنه البوليس

جاء عدي ليتحدث ولاكن قاطعه رنين هاتف نور الذي يعلن عن استلام رساله 

فتحت نور هاتفها وبدأت بقراءه الرساله

نور بعصبيه :يا ابن ال..... 

عدي :في ايه 

نور :خد شوف 

أخذ عدي الهاتف وبداء بقراءه الرساله 

عدي :(نور انا ملك انا اتخطفت يا نور والي خاطفني هو عادل المنشاوي الحقيقي انا عارفه أن انتي عارفه أن بابا برئ نور عادل المنشاوي عرف أن انتي بتدوري وراه عشان كده خطفني بيهدد بابا بيا وقاله أن لو العمليه بتاعت بكره دي متنفذتش هيقتلني انا وانتي. نور ارجوكي متخاوليش تبوظي الصفقه أو تعملي حاجه كده كده بابا واياد هيتصرفو وهيقبضو عليه ولو انتي عملتي حاجه تبوظ العمليه يبقا عادل هيقتل بابا وهيكمل علينا وساعتها محدش هيقدر يوقفه. نور انا عايزه اقولك انا اياد عايش مماتش وهو ادم بس وشه اتشوه وقت الحريقه فعمل عمليه تجميل. نور ارجوكي ابعدي عن الموضوع ده خالص انا خايفه اووي عليكي يا نور عادل المنشاوي مش سهل ولو عرف انك عملتي حاجه هيأذيني انا وبابا ابعدي عن الموضوع ده ارجوكي يا نور انتي مش قد عادل المنشاوي ارجوكي يا نور متزعليش مني عشان خبيت عليكي موضوع اياد بس كله عشان نحكيمي يا نور صدقيني عادل اول معرف انك بتدوري وراه حكم في دماغه انا قلقانه عليكي اووي. ومتخافيش عليا هو مش هيقدر يعملي حاجه الا بعد صفقه بكره. ابعدي عنه يا نور ارجوكي انا خايفه عليكي اوووي انا كل ده سمعته من الحراس الي بره ارجوكي يا نور سيبي بابا واياد يتصرفو متخليش انتقامك يعميكي ويخصرك بابا وانا ). (عارفه أن اسلوبي مش منطقي بس مش عارفه ليه مش عارفه اكتب المشهد ده فعدوها )

عدي :يا بن الو... يا .....

رأفت :الفاظك في بنات موجوده 

عدي :انا مش هسيبها انا لازم الاقيها 

نور بدموع وسخريه : بس يا عدي متعملش حاجه محدش هيقدر يعملها حاجه هيا عندها حق احنا لازم نبعد عن الموضوع ده واياد وبابا هيتصرفو 

عدي :نور ملك تلاقيها بتقولك كده عشان تبعدك عن الموضوع انا وانتي عارفين أن اياد مات 

نور بألم:لا يا عدي اياد مامتش اياد طول المده دي كان عايش في باريس بيراقب عادل واول ما اللعبه بدأت تدخل في منحدر جد اياد جه هنا عشان يكمل الي معملوش من خمس سنين 

عدي :وانتي عرفتي الكلام ده منين 

نور :من اول ما شوفته قلبي قالي أن هو اياد بس انا قولت اكيد لا ومصدقتش بس كنت كل اما يشوفه وبيكون فيا رغبه اني اروح واحضنه وتقوله متسبنيش تأتي بس برضه قولت ده ادم مش اياد واتجنبت اني أشوفه كتييير لحد اما دخلت في غيبوبه كنت بسمع صوته كل يوم كان بيكلمني كتيير اوووي كنت عايزه افضل في الغيبوبه عشان اسمع صوته بس انا فقت منها ولما فقت منها جالي فضول اني اسالك الدكتور دي هلوسه ولا لا بس هو قالي أن المريض وهو في غيبوبه بيكون سامع وحاسس بقا الي بيحصل حواليه(مش عارفه المعلومه دي صح ولا لا ) ساعتها انا شكيت بس برضو نفيت الموضوع بس اتاكدت لما ادم قالي 

عدي :ادم قالك ايه

نور :ادم قالي أن طول فتره غيبوبتي كان بيخاف يقعد لوحده وان اياد هو الي كان طول الفتره معاه وبيهتم بيه وكان بيلعب ومعاه كتير لحد ما ادم ساله انت ليه بتعمل كده واياد ساعتها قاله أنه ابووه وقاله الحوار كله وطبعا ادم فهم كل حاجه لان انا كنت قايله لادم ان في ناس وحشه قتلت اياد بس متعمقتش في الموضوع  واياد لما قاله.  قاله متقولش لماما بس ادم قالي (هيا جت كده في دماغي محدش يعترض 😅)

عدي:طب طالما اياد عايش بتنتقمي ليه 

نور بكره :بنتقم لحياتي الي ضاعت بسبب الحيوان ده وبسبب أن بعد عني اياد 

عدي :نور هو انتي مسامحه اياد 

نور بجمود :انا واياد مبقاش في بينا حياه وانا اصلا معتبره اياد جوزي مات الي موجود ده ادم الإنسان الغلس الي انا بكرهه ومحدش يتكلم في الموضوع ده تاني 

عدي :طب هنعمل ايه وفردي حد عمل لملك حاجه 

نور:لو حد عملها حاجه انا هعرف

عدي :ازااي يعني 

نور :ملك اختي يا عدي واكيد مش هسيبها وسط المجرمين دول من غير ما اطمن عليها عشان كده انا ادتها سلسله وقولتلها متقلعهاش السلسله دي فيها جي بي اس وأشعار لو حد حاول يحتك بيها 

عدي :طالما فيها جي بي اس اعرفي مكانها ويلا نروح نجيبها 

نور بضيق :عدي انا قولتلك محدش هيعملها حاجه خلاص بقي عشان الي فيا مكفيني 

عدي :طب اهدي طيب وقوليولي هنعمل ايه 

نور بغموض : الجوكر الي هيعمل


_____________

استوب استوب استوب ❤

انا عايزاكم تجهزو دموعكم للبارت الجي عشان كئيب  واعتقد ان الناس الحساسه هتعيط 😹انا شخصيا عيطت 

يلا بقي توقعاتكم بلاص رايكم في البارت يلاص فووت (لايك )

و عايزه احد رايكم في حاجه انا في فكره مجنونه بفكر اكتب روايه خياليه يعني ليها علاقه بالاساطير والحاجات دي ايه رايكم انفع ولا لا 😹


الحلقه التاسعه والعشرون 

عدي :قصدك ايه يا نور 

نور :قصدي أن بكره الجوكر الحقيقي هو الي هيظهر

طارق :بس 

نور :مبسش الكلام الي قلته هو الي هيتنفذ وبكره هنتقابل كلنا هنا يلا سلام

عدي :استني يا نور مش هسيبك وانتي في الحاله دي 

نور بنرفزه :وانت شايفني بشد في شعري. سلام وإياكم حد يجي ورايا 

خرجت نور من المنزل سريعا وهيا تشعر بأنها علي حافه الانهيار هبطت الي الاسفل ولم تستقل سيارتها وقررت التمشيه كانت تمشي والطرقات مظلمه بدأت دموعها بالنزول كالشلالات ثم ذهبت وجلست علي البحر وبدأت الأمطار بالهطول وهيا تجلس تنظر إلي البحر وتشعر بأن روحها انقسمت نصفين وحياتها أظلمت 

نور بألم :يارب ريحني بقا ليه الكل بيجرح فيا ويكذب عليا ليه اشمعنا انا. ايه الذنب الي ارتكبته عشان يحصل فيا كده. انا عملت ايه عشان اتعاقب كده ليه انا مش زي اي بنت في سني ليه انا معيشتش في حضن ابويا وامي ليه انا متهنتش بجوزي. ليه معيشتش طفولتي ليه المفروض اني اكون قويه عشان ابني ليه المفروض استحمل كل ده. لييييييه انا تعبتتت لييييه مموتش وريحتني ليه ليه أتألم كل الألم ده انا أضعف من اني ادخل الاختبار ده 

التزمت نور الصمت و هيا تشعر بروحها المنكسره التمعت عيناها بدموع قهر وحزن علي من أعطته قلبها وحياتها وهو لن يهتم 

نور :ليه كده الي بيحب من قلبه بيتجرح اكتر.  ليه لازم نتخان والمفروض نصون ليه بيكذبو علينا ليه المفروض اننا نتحمل ونسكت ليه مفروض تكون جبل عباره عن هموم متراكمه 

سكتت نور وتيبس لسانها كأنه أصيب بشلل ورغم ذلك امتلأت عيناها بنظره الانكسار وتحدثت بحب وكره 

نور :حبيته وجرحني. وثقت فيه وخان ثقتي صدقته وكذب عليا. ليه المفروض اني استحمل كل ده انا بشر ليه قلبي ميقفش دلوقتي ليه لسه قلبي بينبض يارب يارب خدني يارب الموت ارحملي يارب. انا كنت راضيه وساكته وبحمد ربنا وبقول انك هتجمعني بيه في الجنه بس ليه ليه يعمل فيا انا كده عملت له ايه عشان يكذب عليا ليه اضيع سنين من عمري بنتقم من ناس ملهاش ذنب ليه يعمل فيه كده ليييييه. ثم أكملت بأنهيار ليه يا اياد انا عملتلك ايه انا حبيبتك من كل قلبي بس انت خونتني يا اياد مش هسامحك يا اياد 


كان وجع قلبها اقوي من أي شئ ظلت نور صامته لفتره طويله لم تعلم كم مر من الوقت وهيا تجلس تحت الامطار لعلها تطفئ النيران المشتعله بقلبها ولاكن وجع نور كان اقوي من أي شئ نفزت قوي نور وجلست نور علي الرمال وشعرت بصداع قووي يداهم رأسها

نور بوهن :يارب ريحني وخلي دي تكون اخر نومه ليا 

ثم سكتت نور واغمضت عيناها علي امل موتها وعم السكون في المكان والامطار تهبط بغزاره كأنها تريد أن تمحي هذه الآلام 

__________

في الصباح 

في منطقه في الصحراء كانت الشرطه محاصره المكان وكانت اختباء منتظرين اشاره الهجوم من قائدهم وكان ايادومصطفي يختبئان منتظرين قدوم عادل المنشاوي وعماد الدين 

مصطفي : انا تعبت 

اياد :اهدي بس تقريبا هما دول 

مصطفي :ايوه اهو وعماد باشا كمان اهو 

اياد :هما مستنين العربيه الي فيها الاسلحه 

مصطفي :وفين ملك 

اياد :اهي اهي ملك لسه نازله من العربيه اهو 

مصطفي :تمام خلينا مستنين لحد ما عماد باشا يدينا الاشاره 

____________

في منزل طارق ورافت

عدي بنرفزه :راحت فين انا مش فاهم دي مختفيه من امبارح 

رأفت :اهدي انت دورت في المستشفيات 

عدي :انا من امبارح وانا بدور عليها 

طارق :طب اهدو كيب وان شاء الله هنلاقيها 

عدي :معاد التسليم دلوقتي وهيا مختفيه من امبارح انا الي غلطان مكنش لازم اسيبها تمشي وهيا كان باين عليها انها تعبانه 

رأفت :اهدي طيب وهيا هت

قطع حديثه رنين جرس الباب وذهب عدي ليفتح باب المنزل سريعا 

عدي بنرفزه :نور انتي كنتي فين من امبارح 

نور بهدوء مميت :يلا 

عدي :نور ردي عليا

نور :يلا 

عدي :انا مش هروح في حته الا لما اعرف انتي كنتي فين 

نور بجمود :ماشي سلام

رأفت :اهدي يا عدي يلا يا نور احنا جايين يلا يا عدي 

عدي :بس 

رأفت :يلا يا عدي بدل متروح لوحدها 

هبط طارق ورافت ونور وعدي واستقلو السياره وكانت نور تنظر إلي النافذه بجمود وكانت ايضا تقاوم هذا العلم العاصف بها 

نور بوهن :اااه 

عدي :مالك 

نور : مش عارفه 

عدي :اطلع علي المستشفي 

نور :اياك تروح في حته غير الي احنا رايحنها انا خلاص بقيت كويسه 

طارق :طب اشربي مايه 

نور :لا 

______________

في الصحراء 

اياد :مصطفي روح انت عند ملك واول ما اديك الاشاره هنهجم كلنا 

مصطفي :ماشي 

بعد قليل وصلت السياره المحمله بالاسلحه ووقف عادل المنشاوي يراجع الكميه وقام عماد بأعطاء الاشاره لاياد بالهجوم وبالفعل تم الهجوم وتم تبادل الرصاص وانشئت معركه قويه وبعد وقتا ليس بالقليل سيطرت الشرطه علي الوضع ووقف إطلاق النار وأمسك اياد بعادل الذي كان يحاول الهروب 

اياد :ووقعت تحت ايدي بعد تعب اكتر من اربع سنين يا و..... 

نظر له عادل باستغراب 

اياد :لا متستغربش اصل انا اياد فاكر اياد الرفاعي الي كان هيرميك في السجن بس انت دخلت مراته في الموضوع 

نظر له عادل بصدمه 

اياد :لا متتصدمش اووي كده عشان انا في الاخر مسكتك برضه وهتشرفني في القسم يا حلو 

عادل بشماته : بس بعدتك عن مراتك وابنك اكتر من اربع سنين

اياد بكره :هطلعهم عليك في السج

قطع حديثه صوت اصلاق النار فنظر الاثنان في اتجاه الصوت مثلما فعل الجميع ووجدو هذا الرجل المقنع ويقفا بجانبه طارق وعدي ورافت 

مصطفي بصدمه :رأفت وطارق وعدي 

عادل بشماته: لو قدرتو عليا مش هتقدرو علي الجوكر 

امسك عادل اثنان من العساكر عادل ورفع اياد مسدسه في اتجاه الجوكر وايضا فعل الجوكر وعم السكوت في المكان 

اياد:ارفع البتاع ده. من علي وشك 

قام الجوكر برفع هذا القناع من علي وجهه لتظهر نور بشحوب وجهها وعلامات الحزن المرسومه علي وجهها 

انزل اياد المسدس :نور 

نور :ايه يا اياد يا حبيبي نزلت المسدس ليه مترفعه مش انت بتدور علي الجوكر اديك قابلت الجوكر 

رأفت :انا الجوكر 

عدي :وانا الجوكر 

طارق :وانا كمان الجوكر 

نور :ها عرفت مين بقا الجوكر يلا تعالي حط في أيدينا الكلبشات مستني ايه 

عماد :انا مش فاهم حاجه 

نور :اوووه بابا حضره الاب المضحي الي عمل نفس الحركه القذره الي جوز بنته عملها. بعد عن مراته وابنه واستسلم للابتذاذ زي ما جوز بنتك عمل كمان يعني فعلا كما تدين تدان. وانت ربنا عاقبك فيا بعدت عن بيتك وعائلتك تحت مسمس الحمايه. طب انت كده حميتهم فين الحمايه دي وبناتك الاتنين كانو مرمين في الشارع في اكتر وقت كانو محتاجين منك حمايه فين حمايتك لما كانو بتوع الملجاء بيضربونا فين الحمايه الي انت بتقول عليها دي لا بجد شابوو حلوه اوي الحرمه دي وليها افادات كمان اولاكسره قلب ثانيا إنسان عايش وميت 

اياد :نور

نور بصريخ :انت متتكلمش خالص مش عايزه اسمع صوتك. ايه كنت فاكرني غبيه للدرجه دي يعني لما تغير وشك مش هعرفك انا عايزه اعرف انت استفدت ايه لما بعدت عننا قولي فهمني ليه انا اعيش في تعب وحزن وقرف ليه بنوته لسه في أول حياتها متمتش الواحد وعشرين سنه يحصل فيها كده ليه يحصل فيا كده ليييه فهمني. هو انا فيا كام قلب عشان استحمل كل ده ليه يا اياد ليه تعمل فيا انا كده ليه تعمل كده في البنت الي حبتك    حرام عليك يا اياد  انت كده خسرتني يا اياد 

اياد بحزن :عملت كده عشان احميكو 

نور بهيستريا :حمايه حمايه حمايه. انتو بتحموني من مين بتحموني من الموت ليه وانت فاكر نفسك مين عشان تحميني هو انت الي هتقبض روحي طب ما انا كان ممكن اموت من الزعل والتعب الي انا فيه ساعتها كده انت هتكون حميتني ليه يا اياد ليه تضيع سنين من حياتنا في خوف اقولك انا ليه عشان انت جبان يا اياد جبااان طول عمرك جباان 

اياد بألم :وانتي فكراني كنت فرحان فكراني مبسوط من غيرك انا كنت بموت في اليوم ميت مره

نور بصريخ :بس بطل كدب بقا بطلو تخدعوني بطلو تكدبو عليا انا مش غبيه حرااام عليكو انا انسانه ليه تعملو فيا كده كلكو خدعتوني كلكو زباله كلكو خنتو ثقتي 

ملك بألم :نور 

نور بدموع حارقه :بس اسكتي مش عايزه صوتك انتي كمان انتي كمان كدبتي عليا عرفتي أنه عايش ومقولتليش كنتي شايفاني وانا بتالم كنتي شايفاني وانا بعيط كل يوم بدل الدموع دم كنتي عارفه اني بتعذب وع ذلك كدبتي عليا انتي كمان ليه عشان تحميني برضه بتعملي فيا انا كده يا ملك انا نور اختك ومامتك الي ضيعت طفولتها عشانك انا ربيتك انتي قبل ما اربي ادم بتعملي فيا انا كده يا ملك ده انا كنت بخاف عليكي اكتر من روحي ده من خوفي عليكي ركبتلك جي بي اس وجهاز اشعار بالاحتكاك في السلسله مع اني كنت عارفه أن ابوكي مش هيعملك حاجه بس انا لا انا مكنتش مطمنه عليكي كنت خايفه عليكي منهم تقومي تعملي فيا انا كده يا ملك تعرفي ومتقوليليش انتي خنتي ثقتي يا ملك وكذبتي عليا 

علا من خلفها واتضح أنها استمعت لكل شئ 

علا بألم :بنتي 

نيرمين بدموع:نور اهدي هتتعبي 

نور :كويس انكم جيتو لازم كلنا نبقا موجودين 

ذهبت نور ووقفت أمام عماد 

نور :شايف الست دي علا مراتك الي بعدت عنها ١٥ سنه الست الي ربت ابنها لوحدها بص ده فهد ابنك شايفه كبر ازاي واتربي من غيرك وبص ده ادم حفيدك الي برده اتربي من غير باباه يعني شوف ربنا يا جدع 

ثم نظرت إلي اياد :ده حتي ادم الصغير دخلته جوه لعبتك وكنت عايزه يكدب عليا يعني بجد انت مش اب انتو الاتنين مستحيل تكونو ابهات عشتو خايفين من واحد ركعتو واحده ست عارفين مين الست دي انا نور شايفين الحيوان الي انتو خفتو منه ده اهو الحيوان ده بقا بيترعب من الجوكر الجوكر كان بيمشي ده وعشره زيه. اه صح ونسيت اقولكم مين هو الجوكر ببساطه الجوكر ده عباره عن وهم ومافيش حاجه اسمها جوكر اصلا مفيش قتل مفيش جرائم الجوكر ده كان عباره عن تمثيليه الناس استمتعت بيه اووي زي مخوفكو وهربكم من المواجهه دي كمان كانت تمثيليه بس كانت تمثيليه قاسيه اووي تمثيليه كسرت قلبين قلبي وقلب امي الي كانت ضحيه لفيلم رخيص اتعمل عليها وانا الي كنت ضحيه لفيلم ارخص انا نور البنت الطيبه الي مفيش احن منها البنت الي بتوزع حبها علي الناس البنت الي مبتعرفش تكره حد البنت الي استحملت كل الصعوبات الي في حياتها البنت الي شالت الهم بدري البنت الي دايما كانت بتحمد ربها ومبتقولش لا وكانت ساكته ومستحمله وكانت بتهزر وتضحك بس كان ورا الضحك والهزار قلب مكسور وعيون بتنزل بل الدموع دم ليه كده انا اذيتكم في ايه عشان تأذوني كده

علا بدموع وحرقه قلب :١٥ سنه مستحمله فراق بنتي وجوزي وبحمد ربي دايما وبربي ابني لوحدي ابني ده الي جزمته بمقامكو علي الأقل فهد ميقدرش يشوفني بعيط أو زعلانه بس انتو بجد طلعتو جبنا فعلا طلعتو زباله

نور : فاكرين نفسكم عملتو عمل كبير وان انتم الي صح وان احنا اول ما هنشوفكم هنترمي في حضنكم صح بس انتو متعرفوش يعني ايه كسره قلب وإحساس بالضعف مجربتوش يعني ايه معني كلمه احتياج ودموع الفراق انتو تستاهلو كل شر. واحب اقولكم أن انتو السبب في كل حاجه هتحصل انتو الي بنيتو شخصيه الجوكر الي هتظهر دلوقتي انا جايه هنا النهارده ومحطوط قدامي احتمالين 

الأول أن اليوم ده هيكون بدايه حياه جديده ليه بعيده عن المشاكل والتعب والحزن 

والتاني نهايه حياتي وموتي وراحتي 

وبصراحه انا مع الاحتمال التاني عشان كده  


قامت نور يأخذ سلاح من ملابسها 

مصطفي :نور انتي هتعملي ايه 

قامت نور بتصويب السلاح علي عادل 

اياد :نور اياكي 

تجاهلت نور كلامه وقامت بأطلاق الرصاص علي عادل الذي وقع أرضا يصارع الموت 

اياد :خدووه علي المستشفي بسرعه(مماتش ع فكره هما هيسجنوه بس )

أوقعت نور السلاح من ايديها واتجهت الي اياد 

نور بتعب ودموع وعتاب: ربنا هو الي بيقرر موتي هو الي بيحميني انت متقدرش تمنعه من أنه ياخد روحي 

اياد بدموع وهو يضمها :صدقيني مكنتش هستحمل انه يحصلك حاجه بسببي

أحست نور بدموع علي عنقها وكان يزداد وجع قلبها 

وضعت نور يديها علي قلبها : انا مش مسمحاك يا اياد مش مسمحاك علي كل لحظه تعبت فيها وقررت استحمل عشان ابني عمري ما هسامحك يا اياد وهموت وانا قلبي مش راضي عنك 

اياد :نور عشان خاطري متقوليش الكلام ده 

نور لم تعد قدماها حملها فوقعت علي الارض وهيا بأحضان اياد 

نور بوهن وضعف :بالرغم من أن انا زعلانه منك ومش مسمحاك بس فرحانه اني هموت بين ايدك 

اياد بدموع :نور انتي مش هيحصلك حاجه

نور بتعب متزايد :حبيتك يا اياد بس انت خونت ثقتي حبيتك من قلبي ولسه بحبك وشوفت بلا ضيعت كام سنه من حياتنا عشان تحمينا وفي الاخر هموت موته ربنا 

اياد :نور خليكي جامده وانا هاخدك ونطلع علي المستشفي 

نور بأبتسامه :لا انا فرحانه أن ربنا خلاص هيريحني ربنا استمع لدعائي وقرر يريحني 

اياد بدموع :نور ارجوكي انا بحبك 

نور بصوت مكتوم : ادم امانه في رقبتك بحبك يا اياد 

ثم أغمضت نور عيناها وهيا تبتسم بفرحه والم 

اياد :نوووووور لااااااا قومي يا نوووور انا خلاص رجعت وهنعيش مع بعض. انا اسف يا نور 

اياد بصريخ :نوووووور 


____________

استوب 🥺

طب انا نفسي افهم انا بعيط ليه دلوقتي وانتو بتعيطو ليه هيا ماتت بجد ولا ايه. لااااع خلاص انا اكتئبت يا جدعان البارت محزن صح 

لا لا خلاص انا مش هقولكم قولو رأيكم ولا حطو لايك ولا كومنت عشان انا لو كنت مكانك كنت عشان نفسي 😭 اعاااا لا لا الا ام عيون زرقه 

طب بصو عشان انا طيبه هقولكو أن انا كل نهاياتي سعيده بس برضو نور ماتت ليه 😭😭



الحلقه الثلاثون والاخيره 

بعد مرور عام 

في فيلا عماد الدين 

كانت تهبط ملك بسعاده ومرح وهيا تدندن :ودوني علي بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه 

فهد: مستعجله علي ايه يختي مانتي هتروحب علي بيت حبيبك انهارده اهو 

ملك بسعاده :فرحانه اوووي اوووي يا فهد 

فهد بسعاده :ربنا يفرحك اكتر واكتر يا حببتي 

ماريا من خلفها :صاحيه بدري ليه يا هانم    انتي شكلك هتفضحينا وتنامي في الفرح 

ملك بنشاط :ده انا هولعها لا لا مش مصدقه انا العروسه هييييه 

نيرمين وهيا تدلف الفيلا :في واحد معدي في الشارع اهو لسه معرفش انك هتتجوزي النهارده 

علا وهيا تهبط :هو انتي ليه محسساني يا نيرمين انك هتكوني ضيف شرف في الفرح ده.   ولا اكنك انتي كمان عروسه 

نيرمين :لا انا فرحانه بس بتقل عشان الواد ميقولش مدلوقه 

ملك :يعني انا كده مدلوقه 

فهد :مدلوقه ايه يا حسره انتي نسيتي عملتي ايه في الواد عقبال محددتو معاد الفرح 

ملك :خلاص بقا متفكرنيش    ويلا بقا يا نيرمين نستنا المبكر ارتيست فوق وتعالي نعمل شويه مسكات 

نيرمين :قدامي يختي 

صعدت الاثنان الي الاعلي ودلفا الي الغرفه 

نيرمين :استني المهزقه بتتصل 

ملك :افتحي الاسبيكر 

فتحت نيرمين الخط 

نور :يا زباله يا مهزقااااه (ايوه ايوه عايشه واللهي 😅)

ملك :اسكتي يا كلبه البحر انتي مش عايزه اسمع صوتك 

نور :ايه ده انا بتشتم 

نيرمين :هو انتي بتستوعبي انك اتشتمتي بعديها بشويه 

نور: ملكيش دعوه هو ده نفوخي ولا نفوخك 

ملك :نور احنا زعلانين منك اووي المفروض انك تكوني معاني في اللحظه مفروض انك تكوني معانا خطوه بخطوه مش تيجي زي الضيوف 

نور :وانا مالي يا ختي منك ليه مش انتو الي مستعجلين اووي علي الفرح وعاملينه بعد سنه    ده انا لو كنت كلبه كنتو هتزعلو عليا اكتر من كده 

نيرمين :وتلاعب يا نور ده تعبان اووي وبيتالم والندم مموته ده سعات بينام في المقابر يا نور انتي مستوعبه 

نور بحزن :يستاهل يا نيرمين انا جربت الشعور ده اكتر من اربع سنين وهو جربه سنه واحده يبقا مين الي مظلوم يا نيرمين انا ولا هو

ملك :بس هو تعبان من ضميره يا نور ده بيموت من البطئ 

نور :مخلاص يا زفته منك ليها هو انتو محسسني اني موت بجد الحمدلله انا عديت منها مع اني حسيت انها خلاص نهايتي فعلا 

ملك / نيرمين :بعد الشر 

نور : بعد الشر يختي منك ليها ويلا سلام بقا ومتأفوروش في المكياج انتو قمامير خلقه 

ملك :الله يخليك يا لمبي

نور :سلام يختي اشوفكم في الفرح 

أغلقت نور الهاتف 

ثم جائت خبيره المكياج لتبدء بعملها 

_____________

في منزل اياد الرفاعي 

كان يجري هذا الصغير بمرح ويجري خلفه اياد 

اياد :وربنا مهسيبك الا لما تستحني يا معفن 

ادم : وريني هستحمي ازاي بقا 

اياد :يا معفن ده انت ريحتك ملت البيت 

ادم وهو يزال يقوم بالجري :طب معي ممكن تكون ريحتك انت 

اياد :لا ده انت محتاج تربيه كمان 

ادم :كل ده عشان صحيتك بنيه ساقعه ده انت قلبك اسود اووي يا جدع 

اياد : طيب وربنا مهسيبك الا ما تستحمي ومش هنروح الفرح الا لما تستحمي 

ادم :عادي ولا يهمني اصلا انا مش عايز اروح فرح ام العيال 

اياد :ام العيال مين 

ادم :نيمو الي خانتني مع صحبك خطاف البنات 

وقف اياد بصدمه :يخربيتك انت بتتكلم كده علي مصطفي 

ادم :اومال علي عدي لا طبعا هو مصطفي بعينه 

قام اياد بالجري مره اخري :طب عشان كده هتستحمي يعني هتستحمي 

ادم :ده علي جستي 

بعد ساعه يخرج ادم من المرحاض بعدما قام بالاستحمام 

ادم بغناء : وحياه الوحده  الي انا فيها والحزن الي عايش جوايا والناس الي اتظلمو معايا 

اياد : يقلبي يبني مين غدر بيك كده 

ادم بتجاهل :وحياه ايامنا الي انا مش قادر انساها 

اياد :كمان في أيام مش قادر تنساها 

ادم :وحياه الدنيا الي انا من بعدك براها     وحياه الدمع الي بتنزل من كل الناس الي اتسابو 

اياد : يا واد يا جامد.   خانتك مع مين يا وحش 

ادم : لا ده انا بغني بقا انت تعرف عني الكلام ده يا وحش 

اياد بسخريه :امسك بس الفوطه عدل لا تقع 

ادم بشهقه :يا قليل الادب 

اياد بشر :انت بتكلمني انا كده يلا 

قام ادم بالخروج من الغرفه سريعا وهو يقول :اومال هكون بكلم امي انا مبخفش يا وحش 

اياد بحزن :ياريت امك تكون موجوده يا آدم.   الله يرحمك يا نور ويارب تسامحيني 

ادم من الخارج :انت لسه هتندم.  قوم يا حج البس صاحبك هيشلوحنا 

اياد :انا عملت ايه في حياتي يارب عشان تعاقبني بالبغل ده 

ادم :عملت حاجات حلوه يا باشا 

قام اياد واتجه ليرتدي ملابسه :صبرني يارب علي الحيوان ده 

_____________

في المساء 

في الفندق كانا يقفا كلا من مصطفي وعدي أسفل السلم ينتظرون ملك ونيرمين حتي وجدوهم يهبطان مع عماد الدين كالملائكه 

أخذ عدي ملك 

عدي :انتي متعرفيش انا استنيت اليوم ده قد ايه 

ملك :انا كنت اغلي واحده في العالم لما مكنتش شايفاك مناسب ليا انا بحبك يا عدي 

عدي :ايوه انتي شكلك عايزاني انحرف هنا صح 

ملك بضحك :خلاص خلاص انا اسفه اتلم بقا 

عدي :انا محترم بس انتي الي بتغريني يا ملوك 

ملك :خلاص اسكت بقا 

عند مصطفي ونيرمين 

مصطفي :ايه الجمال ده 

نيرمين بكسوف :شكرا 

مصطفي :لا لا الكسوف ده هيخليني أفقد هدوئي 

نيرمين ببراءه :طب متفقده 

مصطفي :لا ده انتي هبله بقا يلايختي نستمتح بالفرح 

نيرمين بسعاده :يلا 

عند اياد وادم 

ادم :هاااا هنفضل كده قاعدين حاطين ادينا علي خدنا 

اياد :هنعمل ايه يعني نقوم نرقص 

ادم :ايوه طبعا نرقص ونولعها كمان 

اياد :بس 

صمت اياد عندما وجد أنظار المتواجدين معلقه في اتجاه معين وايضا سلطت الاضواء علي هذه الملاك التي دلفت القاعه بثوبها الابيض البسيط ولكنها كانت كل الملاك حقا وببسمتها المزينه وجهها المشرق 

نظر اياد الي حيث ينظرون وصدم حيث وجد نور تدلف بجمالها الاخاء والهادي وشعر بأنه شل لسانه 

أما نور توجهت الي حيث العرسان 

عدي :اتاخرتي يا كلبه البحر 

نور :الله مش ميته بقا ولازم ادخل دخله ملائكه اراهنك لو مفتكرنيش شبح 

مصطفي :يعيني ده مصدوم صدمه عمره ده بقه قرب يلمس الأرض 

نور :فكك منه ومتبصش نكيته احسن خليه يتادب عشان يحرم يكذب عليا تاني 

ملك :الحقي ده حي علينا 

نور بتوتر :بجد طب شكله متعصب ولا ايه 

نيرمين :ده شكله هينفحر في وشك يا نور 

نور :بجد طب ابقو عليا يا رحمان يا رحيم بقا 

ملك :لا متخافيش هنبقا نجيب ورد على قبرك 

نور :اخرسي خالص دلوقتي 

اياد من الخلف :يعني كانت تمثيليه 

نور بقوه مزيفه :اه كانت تمثيليه بس بتاعت كانت احلي طبعا 

ادم :مامااا وحشتيني بقالك كتير مكلمتيش 

نور :معلش يا حبيب ماما 

اياد :ده شكل الكل عارف بقا 

نور : بالضبط كده الكل عارف ماعدا انت 

اياد بجمود: عملتي كده ليه 

نور :عشان أحسسك بنفس الي انا كنت بحسه 

اياد :تقومي تمثلي موتك 

نور :عليك انت بس اما الكل كان عارف 

اياد بحب دفين :وحشتيني 

نور بنفس الحب : بحبك 

قام اياد بحضن نور وقام بالدوران بها تحت تثفيق حار من الجالسون 

نور :يخربيتك هنقع 

اياد :عيب عليكي يا نونا 

ادم من اسفلهم :خلاص بقا بطلو نحنحه في واحد سنجل تحتيكم 

اياد بتجاهل ادم وهو يأخذ نور ويرحل :لا بس احلويتي 

نور :وطخنت شويه 

اياد :بس لسه قمر 

نور :طول عمري طبعا 

ادم من خلفهم وهو يتحدث مع العرايس :اهم هينسوني بقا 

ملك :في حد بيتكلم 

نيرمين :تقريبا دبانه 

عدي :يلا نهيص 

مصطفي :اغاني شعبي يبني 

ادم بصريخ :ايه أم الروايه الي مفيهاش حد بيحترمني دي 

فرح :انت بتشتم في روايتي 

ادم : ايوه يا كلبه البحر انتي وتستاهلي عشان كنتي بتقرفي الناس بالغموض وبتقطعي البارتات علي حتت مهمه يا فصيله 

فرح :وانت مالك كانو فانزاتي ولا فانزاتك 

ادم :يشيخه غوري هو انتي حد يعرفك وابعدي عني بقا انا اروح اشوف الحج والحجه 


_________________

استوب استوب استوب 💕

خيلاص يا شباب الروايه خلصت وريحتكم من التشويق 😹انتظرو بقا الروايه الجديده الي تقريبا هنزلها بعد شهر عشان الشهر ده انا احتمال كبير اكتب فيه روايتين مش روايه واحده 😹 شهر مش كتير يا شباب وغير كده انا لو نزلت اي حاجه يكتبها هتاخر عليكم جداا في التنزيل وطبعا الروايه مشوقه 😊عشان كده استنو الشهر وكمان ادعو لاخواتنا الي في ثانوي عشان امتحاناتهم 💕ويلا بقا قولوي رايكم في الروايه كلها وفرحوني بكومنتاتكم 💕💕😉حتي الناس الي قرات الروايه بعد ما نزلت بردو تقول رايها

بداية الروايه من هنا 👇👇👇

من هنا

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close