القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية عشق ملوث بالدماء البارت الاول والتاني والتالت بقلم فرح عبد الرحمن كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات


رواية عشق ملوث بالدماء

البارت الاول والتاني والتالت

بقلم فرح عبد الرحمن


(دخل عدي الي الخيمه التي يوجد بها الجوكر 

الحوار مترجم 

هدي :(هيا ايها الجوكر ان الضحايا ينتظرون بالخارج) 

الجوكر : اتكلم عربي يلا مش علمتهالك ولا انتا عايزني انسي لغتي وساعتها هتعصب 

عدي :لا يا بوص عصبيه ايه ده انت كده هادي وقربت اعمل حمام علي نفسي من الرعب اومال لما تتعصب 

الجوكر :ينعل ابو قرفك يلا قدامي اما نخلي الضحايا يعملو حمام علي نفسهم 

عدي بخفوت :ينعل ابو قرفك 

الجوكر :بتقول حاجه يلا 

عدي :لا يا بوص بقول ينعل ابو قرفهم 

الجوكر :اهاا ماشي يلا اتفضل براا بقا عقبال ما اخبي وشي 

عدي:اوك 

خرج عدي من الخيمه وبعد قليل خرج الجوكر 

الجوكر :(نحن لم نأتي هنا لنمرح إنما جئنا لنتدرب لنصبح اقوياء جاهزين علي الدفاع عن المافيا) 

رجل :(من انت) 

الجوكر: الجوكر 

الرجل :(ههههههه أهذا انت الجوكر الذي يرتعب منه الكثير   اتضح يا فتي انك انت من تريد هذه التدريبات وليس نحن. انظر لجسدك الهزيل هذا) 

بعد أقل من دقيقتان كان هذا الرجل ممددا علي الرمال وفاقدا للوعي نتيجه لضرب الجوكر

الجوكر :(اتمني ان تصبحوا ذات أجساد هزيله ولاكن ذات ذكاء عالي فأنا اصبحت الجوكر لقوه ذكائي وليس لقوه جسماني والان جاء وقت التدريب))


الحلقه الاولي 

في باريس 

في بيت ملئ بالزخائر و القنابل كان يتجه هذا الرجل برعب لمن واقف ينضر من الشرفه ويعطي اياه ظهره 

رأفت :المهمه فشلت يا كبير والواد معرفش يقتله 

عادل :يعني ايه كل الرجاله دي معرفتش تقتل حته محاسب كمبيوتر 

رأفت :يا باشا كل اما بيجو يقتلوه حاجه بتحصل زي ما يكون حد بيحميه 

غادر بصراخ :مين ده الي بيحميه محدش يعرف الموضوع ده غيري انا وانت 

رأفت :انا شايف يا باشا ان ممكن يكون في جاسوس بينا 

عادل :لا ده انساه خالص لان لو في جاسوس هيكون انت القرارات الي انا بنزلها محدش بعرفها غيرك بس 

رأفت :يا با

عادل :اخرص خالص وأخرج بره وكلملي الجوكر هو الي هيعرف ينفذ المهمه دي 

رأفت :الي تؤمر بيه يا باشا 

(استووب هنا 

عادل المنشاوي :زعيم المافيا يبلغ من العم 45 عاما ورغم كبر سنه الا انه يتميز بجسد رياضي

وعيون زرقاء جميله وبشره بيضاء وشعر بني وذقن بنيه  

رأفت متبولي :مساعد عادل المنشاوي وشريكه في كل اعماله المشبوه يبلغ من العمر ٢٩ عاما بدأ العمل مع عادل المنشاوي من سنتان وبسبب جدارته أصبح اليد اليمني له ذات جسد رياضي ممشوق وعيون بنيه واسعه ورموش طويله وشعر بني متطابق مع لون عيناه تماما وكذالك لحيته وهذا زاده جاذبيه) 

....................... 

في الصحراء وتحديدا في معسكر شيد لتدريب القتالي والمساجين الذين هربوا من السجون من بلاد عديده علي يد المافيا   كي يكونو رجال مافيا (الكلام ده من مخي وانا معرفش اذا كان حقيقه ولا لا بس اعتقد لا) 

وقفو جميعهم صفوفا منتظرين قائدهم   ثم بعد قليل خرج لهم رجل في بدايه العقد الثلاثين 

وابتدي حديثه بالغه الانجليزيه لان هذه اللغه هي اللغه التي يعرفها الجميع منهم 

عدي :(اهلا بكم في معسكر التدريب  مدربكم سيكون الجوكر   من المؤكد انكم تعرفونه) 

ظهر الرعب علي ملامح الجميع فمن منهم من لا يعرف الجوكر 

(استووب 

عدي :شاب روسي يبلغ من العمر ٢٣ عاما يمتلك جسد صلب بسبب التدريبات الكثيره التي خاضها برئاسه الجوكر بشرته قمحيه ويمتلك عيون زرقاء وشعره بني  (يلا العرض ساري للي هيكراش علي عدي😂) يعمل كمساعد للجوكر وايضا صديقه ويثق به الجوكر كثيرا  تعارفو في ظروف غامضه واصبحو أصدقاء) 

عدي👇


دخل عدي الي الخيمه التي يوجد بها الجوكر 

هدي :(هيا ايها الجوكر ان الضحايا ينتظرون بالخارج) 

الجوكر : اتكلم عربي يلا مش علمتهالك ولا انتا عايزني انسي لغتي وساعتها هتعصب 

عدي :لا يا بوص عصبيه ايه ده انت كده هادي وقربت اعمل حمام علي نفسي من الرعب اومال لما تتعصب 

الجوكر :ينعل ابو قرفك يلا قدامي اما نخلي الضحايا يعملو حمام علي نفسهم 

عدي بخفوت :ينعل ابو قرفك 

الجوكر :بتقول حاجه يلا 

عدي :لا يا بوص بقول ينعل ابو قرفهم 

الجوكر :اهاا ماشي يلا اتفضل براا بقا عقبال ما اخبي وشي 

عدي:اوك 

خرج عدي من الخيمه وبعد قليل خرج الجوكر 

الجوكر :(نحن لم نأتي هنا لنمرح إنما جئنا لنتدرب لنصبح اقوياء جاهزين علي الدفاع عن المافيا) 

رجل :(من انت) 

الجوكر: الجوكر 

الرجل :(ههههههه أهذا انت الجوكر الذي يرتعب منه الكثير   اتضح يا فتي انك انت من تريد هذه التدريبات وليس نحن. انظر لجسدك الهزيل هذا) 

بعد أقل من دقيقتان كان هذا الرجل ممددا علي الرمال وفاقدا للوعي نتيجه لضرب الجوكر

الجوكر :(اتمني ان تصبحوا ذات أجساد هزيله ولاكن ذات ذكاء عالي فأنا اصبحت الجوكر لقوه ذكائي وليس لقوه جسماني والان جاء وقت التدريب)

.........................

في مصر 

في مبني المخابرات المصريه وخصوصا في مكتب اللوا مجدي

مجدي :انت متأكد من الكلام ده.     طب تمام يلا اي معلومات جديده قولهالي   سلام

في حين إغلاق مجدي للهاتف دخل الفريق الذي يعمل تحت يديه

مصطفي :ايه يا دوك عايزنا ليه ونبي متقول ان في مهمه جديده ده انا لسه عريس جديد

مجدي :في مهمه جديده

مازن :لا حرام كده واللهي ده احنا ملحقناش نستريح من عمليه امبارح

ملك :بس بقا ده انتو باردين اوي يلا يا اونكل قول اي هيا المهمه الجديده

جاسم :بس يلا انت و هو طلاما القمر قالت نسكت يبقا نسكت

مجدي :بس يا حيوان انت وهو واللهي مفي عاقل فيكم غير مروان الي قاعد ساكت

مروان :لا مهو انا مستني توافق اجوز بنتك وبعدين هعمل الي عايزه😂

مجدي :بتاخدني علي قد عقلي يعني

مروان :حاجه زي كده

مجدي :طب مفيش جواز

مروان :انا ابن كلب اني فتحت بوقي اساسا انا سكت اهو

مجدي : المهمه الجديده هيا المهمه الي فشل فيها ناس كتير اوي ومجموعات كامله كمان مش أشخاص بس    بس انا حاطت أملي فيكم وانكم هترفعوا راسي   

مازن :ايه هيا المهمه دي شوقتني

مجدي :مهمه القبض علي الجوكر

ملك :نعمممم

مجدي باستغراب :ايه في حاجه ولا ايه يا ملك

ملك :لا بس هو انت قصدك علي الجوكر الجوكر ولا جوكر تاني

مجدي :لا يا ملك هو الجوكر الي في دماغك الي ملفف الداخليه وراه

مصطفي :مين الجوكر ده

مجدي :ده السي في بتاعه

اخذ جاسم السي في وبدأ بالاطلاع عليه :نعم ده صفحه واحده  ومعلومات دي مش هتفيدنا باي حاجه 

مجدي :محدش قدر يعرف مين هو الجوكر ولا احنا قادرين نعرف هو راجل ولا ست بسبب جسمه الصغير ولا راجل بسبب قوته وذكائه و قلبه الميت الي مفيش بنت فيها الكلام ده   في كل عمليه بيظلعها بنكون مراقبين ومحضرينله مكيده واتضح ان هو بيكون عارف الي احنا هنعمل عشان كده بيقدر بسهوله ينفد منها ويهرب.  وبيكون مغطي وشه 

مروان :اومال بيشوف ازاي 

مجدي :بيكون لابس نظاره سوده بيشوف من خلالها 

مازن :بس ليه بيغطي وشه 

مصطفي :الجوكر ده لغز كبير ومش مفهوم 

ازاي بيكون عارف خططنا الي بنعملها عشان نمسكه؟ 

وحتي لما بيكون عارف اننا بنخطط عشان نمسكه برضه بينفذ العمليه بتاعته؟ 

وليه بيغطي وشه ومش عايز حد يشوفه؟ 

ولو هو قوي اوي وذكي اوي كده ومحدش قدر يمسكه ازاي جسمه زي جسم البنات؟ 

ومش معقوله يكون ده بنت مهما البنت حصلها متقدرش تقتل بالبرود ده؟ 

مجدي :لا مهو في حاجه تانيه عايز اقولهالكو

جاسم :ايه 

مجدي :الجوكر لما بيقتل مبنلقيش الجثه الي قتلها 

مروان :ازااي مش فاهم 

مجدي :بيقتل بس الجثه بتختفي تماما واتضح ان الموضوع ده محير المافيا كمان الي بيشتغل معاهم كمان مش احنا بس 

مازن :ده شكله زكي اوي علي كده 

مجدي :جدااا عشان كده انا استبعد انه يكون بنت 

مصطفي :طب المطلوب مننا اي 

مجدي :انكم تمسكوه قبل ما يقتل محاسب الكمبيوتر 

ملك :طب هو هيقتله ليه 

مجدي :عشان وقع في ايده معلومات عنهم بالغلط وعرف يسلمهالنا  عشان كده عايزين ينتقمو منه 

ملك :تمام طب هو امتا هيحاول يقتله عشان نجهز 

مجدي :لسه منعرفش بس لما توصلي معلومات هقولكم عشان تجهزو 

ملك :هوا انتو بتعرفو منين 

مجدي :لينا جاسوس عندهم 

ملك :اهااااا 

مجدي :بس الكلام ده ميوصلش لحد عشان ممكن يقتلوه لو عرفوا 

الكل :تمام يا فندم 

ورحل جميعهم وكان بالهم مشغولا بمن هو الجوكر هذا 

(استوب 

اللوا مجدي :رجل يبلغ من العمر ٤٥ عاما ويعمل لواء في المخابرات المصريه ويدرب فريق يتكون من 

٥ أشخاص مازن و جاسم و مروان ومصطفي وملك. وهؤلاء الخمسه ملقبون بفريق الخوارق بسبب شده ذكائهم وقوتهم وتعاونهم وايضا بمرحهم) 


محدش فاهم حاجه صح ولا حتي تعرفو مين الابطال ولا فاهمين حاجه بس هو كده انا قررت اخلي الروايه مليئه بالغموض 😂وده يعتبر فصل تمهيدي للي جاي وقولو رأيكم في الكومنتات وبلاش تم والايموجينات الي بتعصب دي يا شباب.  قولو رأيكم بس حتي لو في انتقاد 😅


الحلقه التانيه 

في مصر 

في اليوم التالي

في منطقه راقيه في هذا المنزل المكون من طابقين في الطابق الأعلي في غرفه واسعه كان معظم جدرانها بالون الأبيض وكان باقي الأساس يتراوح بين الأسود والأبيض ورغم هذه الألوان الكئيبه الا ان كانت تنام فتاه لم يوجد في براءه ملامحها وجمالها فكانت هذه الفتاه جميله بشكل مؤثر فكان جسدها صغير وقوامه ممشوق وبشرتها مثل الحليب فكانت مثل الأطفال ثم استيقظ بالنوم بأنزعاج بسبب صوت صغيرها وصديقتها المعتاد يوميا فتحت عيناها الزرقاء الصافيه بانزعاج وتركت الفراش بوجه مقتضب واتجهت للأسف دون أن تفعل اي شئ 

نور :قسماا بالله يا آدم انت والشحطه الي جنبك دي لو مسكتو وسبتوني انام زي خلق الله لهفجر قنبله في الفيلا ونموت كلنا بقا وفي الاخر هنام برده 😡

ملك : معنا الفتاه الخارقه العاشقه للنوم الفتاه التي نامت لعشرين ساعه متواصله ولم تفتح لها عين

آدم :ان هذه الفتاه يا ساده تستحق حقا جائزه نوبل للنوم

نور :اووه سيداي انا حقا لم اري في كرمكم مثيل

ملك :اووه لا سيدتي انه لا شكر علي واجب 

آدم :لوكه هو لا شكر علي واجب دي في الغه العربيه 

نور :ده علي اساسا انكم قولتو جمله عدله انت وهيا واحد فاكر نفسه احمد زويل والتانيه نجيب محفوظ 

ملك :هههههه واحنا نعملك ايه وانتي مبتصحيش الا بطريقه دي ده احنا آخر مره صحيناكي بالطبل البلدي وكان ناقص نجيب رقاصه 

آدم :يعني ايه رقاصه 

نور مسكت المخدات ورماها علي ملك وطلعت تجري وراها :بتفتحي عين الواد علي الرزيله يا زباله يلي مبتستحميش 

ملك :لا يا روحي ابنك منحرف خلقه ده بيعاكس البنات عنده في المدرسه 

نور بشر :الكلام ده صح يا دومي 

آدم :اه 

نور بغيره :ولا لو عرفت انك عاكست بنات تاني هوديك مدرسه ولاد 

ملك :خلاص نجيبهم في البيت 

نور :لاااا البيت ده طاهر وهيفضل طول عمره طاهر 

ملك برقص :يام المظاهر رشي الملح سبع مرات 

نور :سبع مراااات 

آدم :باااس ايه التلوث السمعي ده الجيران هيبلغو عننا 

نور :طب غور بقا يلا روح البس عشان مدرستك 

ثم اكملت بصوت ناعس :وانا هكمل نوم 

ملك :نعااام لا مهو انا مش عامله كل ده عشان في الاخر تيجي تقوليلي اكمل نوم قدامي يلا عشان نمشي يلا 

نور :يلا

صعدا كلا من نور وملك ليرتدوا ملابسهم 

ارتدت نور هذا



وارتدت ملك هذا 



وهبطا معا وانضم إليهم ادم الذي ارتدي ملابسه المدرسيه واتجهت سويا الي مدرسه ادم ليصلوه 

(استووب 

نور عماد الدين :فتاه جميله وملامحها هادئه تمتلك بشره بيضاء كالثلج وعيون زرقاء كامحيط وشعر بني لو الشيكولا طويل وناعم يحبها الكثير ليس لجمالها وإنما لروحها فهي فتاه مرحه وطيبه وبريئه تبلغ من العمر ٢٥ عاما توفي زوجها بع زواجها بشهر وتعمل كطبيبه في مشفي امتلكتها من ميراث زوجها المتوفي 

نور عماد الدين  👇



ملك الاسيوطي :صديقه نور المقربه لم يقل جمالها عن جمال نور ولاكن كلا منهما تمتلك جمالها الخاص والمختلفه عن الاخري فملك تمتلك بشره قمحيه بعيون خضراء لون العشب وشعر بني طويل تبلغ من العمر ٢٤ عاما تعمل في المخابرات المصريه في فريق الخوارق (تأليفي 😂)

ملك الأسيوطي 👇



نقفل الاستوب بقا علي كده 😂)

..........................


في باريس 

في منزل عادل المنشاوي 

الحوار بالغه الانجليزيه (مترجم) 

عادل :(اين الجوكر انا لم أراه)

عدي :(انك تعرف الجوكر فأنه لا يحب الحضور وقت الاتفاقات)

عادل :(اجل اجل اعلم والأن اريد من الجوكر ان يقتل هذا المحاسب وبأسرع وقت)

عدي :(متي)

عادل :(الغد)

عدي :(كما تريد سيدي)

عادل :(اذن فلتقول الجوكر ان يسرع فأنا ام احتمل هذا المحاسب الاحمق مره اخري)

عدي :(كما تؤمر سيدي)

................. 

في مبني المخابرات المصري

في مكتب اللوا مجدي

مجدي :ده ملف القضيه في كل التأصيل الي هتحتاحوها والتنفيذ بكره الجوكر هيحاول يقتله بكره وانتو لازم تأمنو المكان 

ملك :وحضرتك عرفت ازاي 

مجدي :قولتلكم ان في جاسوس انا زارعه وسطيهم 

ملك :ومين الجاسوس ده يا فندم انا علي حسب علوماتي ان عادل المنشاوي حريص اوي في الحاجات دي وكل العمليات الي بينفذوها سريه 

مجدي :مش هقدر اقولكم يا ولاد عشان الموضوع سري 

مازن :تمام يا فندم ان شاء الله نكون عند حسن ظن حضرتك 

مجدي :خلو بالكم يا ولاد الجوكر ده مجرم خطير اخر مره حاولنا نمسكه فيه مات ضابط مصري عايش في روسيا ومسلم وعمره مجه هنا بس الي فاكر ان الكلام ده من سنتين 

مروان :ده معناه ان المجرم ده بقاله سنتين عايش براحته بدم ناس بريئه 

مجدي :لا بقاله ٤ سنين 

جاسم :كمان 

مجدي:اه عشان كده خلو بالكو يا ولاد انا مش مستعد اخسر حد فيكو 

مصطفي :متخافش يا بوص هنرفع راسك 

مجدي :اتمني يلا بقا انطلقوا واستني انت يا مصطفي 

خرج الجميع وتبقي مصطفي 

مجدي :خلي بالك كويس اوي يا مصطفي انا خايف عليكم انتو كلكم زي ولادي 

مصطفي :متخفش يا حضره اللوا انت مربي رجاله 

مجدي :تمام وخلي بالك محدش لازم يعرف ان مساعد عادل المنشاوي يبقا تبعنا حتي لو حد من الفريق 

مصطفي :هو حضرتك مش واثق فيهم 

مجدي :لا يبني بس اخاف مثلا يقولو حاجه بالغلط نكون مراقبين يعني كده فهمت 

مصطفي :اه فهمت يا فندم بعد اذنك 

................ 

في باريس 

في بيت عدي

في المطبخ 

عدي باكل :الو

الجوكر :كل الأول طيب 

عدي:كح كح ايه يا بوص في حاجه 

الجوكر :عادل قلك ايه 

عدي :معاد القتل بكره 

الجوكر :تمام بليل هبعتلك الخطه الي هتتنفذ بكره 

عدي :تمام 

الجوكر :كمل طفح بقا 

عدي :اكيد 

............... 

في مبني المخابرات المصري 

في مكتب مصطفي رضوان 

مصطفي :لازم ناخد بالنا كويس اوي بكره دلوقتي انا خزع المهام اولا ملك احنا هنبعدك شويه عشان كده انا هتمسي الكميرات والميكرفونات المطلوب منك انك تزرعي كاميرات وميكروفونات في المنطقه هناك وفي العماره وفي الشقه وتفهميه الي هيحصل وتطمنيه 

ملك :تمام 

مصطفي :وانت يا مازن هتتنكر في دور البواب 

جاسم :هههههههه تصدق لايق عليك 

مازن :اخرص يلا تمام يا مصطفي 

مصطفي :وانت يا جاسم هتراقب الوضع من فوق السطح وتكون جاهز للهجوم في اي وقت لما انا اديك الاشاره 

جاسم :تمام 

مصطفي :وانت يا مروان هتكون في الشارع وتكون جاهز برضه للهجوم بس من غير محد ياخد باله 

مروان :تمام وانت

مصطفي :انا هستخبي. في الشقه بتاعته عشان أطمنه واحتطايتي 

الكل :تمام علي بركه الله

................................

في المساء 

في منزل الرفاعي 

نور :آدم بطل غباء اهلك ده وحل عدل 

آدم :ماما انا بحل صح انتي الي بتحلي غلط مش عارف انا طلام فاشله في الماث بتتكلمي ليه 

نور:آدم حبيبي هيا دي المره الكام الي بقولك فيها ان انت مهزء 

آدم :لا مش فاكر

نور :مهو من كتر ما بتتهزئ

دلفت ملك للفيلا

ملك :سموووعليكوووو ازيكووووو يا شوبااااااب

نور :كويسييييين يختااااااي

ملك :مش وقته الكلام ده يلا يا آدم روح العب جيك في اوضتك عقبال ما اتكلم مع ماما 

آدم :واللهي انتي حجه جدعه 

ملك :حجه انا حجه يا تربيه الشوارع 

نور :يا تربيه ال ايه 

ملك :يا تربيه ملكه الجمال والرقي 

نور بخفوت :ناس مبتجيش الا بالضرب علي القفي 😂

ملك :وماله قفايا دلوقتي عملك ايه 

نور :شتمني يختي 😂

ملك :هههه معلش مش متربي انا هربيه المهم دلوقتي انا هطلع اخد دوش واغير هدمي وانتي اعمليلنا كوبيتين كاكاو ونقعد نتكلم 

نور بسخريه :كاكاو الله يرحم جدك انا كان أقصي ظموحه كبايه الشاي 

ملك :مش هتنيل اشرب يا نور اعمليلي طفح 

نور قلعت الشبشب بتاعها ورمته علي ملك الي طلعت تجري :طفح يل زباله ناس متقدرش النعمه صحيح مش عارفه انا ايه ده قعده مع بهايم 

..........


ياتري ملك عايزه نور في ايه؟ 

ومين الجوكر ده وايه قصته؟ 

انتظروزنا في الحلقه الجايه مع الشيف الشربيني 😂

وهنطبخ البطل الي الكل مستنيه 😂😜

توقعاتكم في الكومنتات


الحلقه التالته 

مصر

في منزل الرفاعي

هبطت ملك بعدما اررتدت ملابسها البيتيه

ملك :نور انتي فين 

تخرج نور من المطبخ 

نور : امسكي ويلا نخرج في الجنينه 

ملك :هاتي. أيه ده يا نور هوا ده الكاكاو 

نور :ده افيد من الكاكاو وبعدين انا مليش نفس اشرب كاكاو فا اللبن مفيد صدقيني 

ملك :أمري لله يلا اهي حاجه تتشرب وخلاص 

خرجا كلا من نور الي حديقه الفيلا وجلسا 

نور :ها بقا في ايه من كلامك حسيت ان الموضوع خطير

ملك : بكره الجوكر هيقتل محاسب كومبيوتر واحنا عرفنا ومصطفي حط خطه عشان نقبض عليه 

نور :وانتو عرفتو منين ده الموضوع ده سري اووي 

ملك :اتضح ان مساعد عادل المنشاوي جاسوس لينا 

نور :رأفت 

ملك :اهااا انتي عارفاه 

نور :اكييد  وطبعا هوا الي كان بعرفكم علي كل العمليات الجديده   وانا اقول ازااي وعادل حريص اووي في النقطه دي 

ملك :اهااااا قولي للجوكر بقا يخلي باله بكره 

نور :لا الحوار ده ملكيش دعوه بيه واخرجي منه والخطه تنفذها وملكيش دعوه بحاجه 

ملك :طب والجوكر يا نور افردي اتقبض عليه احنا في شغلنا مبنهظرش 

نور :قولتلك ملكيش دعوه المهم انتي عرفتي ازاي ان رأفت هو الجاسوس 

ملك :سمعت اللوا مجدي بيكلم مصطفي وبيحذره ان محدش يعرف 

نور :هههه اكيد معلومه زي دي لو اتعرفت هتبوظلهم معلوماتهم وشكل ده الي هيحصل

ملك :انتي هتعطلي ايه 

نور :هعمل ايه يعني اكيد هقول للجوكر هوا اكيد مش هيبوظ شغله بسبب عم رأفت ده 

ملك :بقولك ايه فكك من كل ده هو رأفت ده مززز 

نور :يخربيتك اهو ده حال السناحل الايام دي يابنتي هو مش الواد المنيل ابو عوود فرنساوي ده هيموت عليكي وانتي الي مش راضيه 

ملك :يا نور مش حساه مش حسه انه قد مسئوليه بيت مش عارفه اساسا هيقدر يحميني ولا لا 

نور :يحميكي من ايه يا هبله هو انتي في حد عارفك عشان يعملك حاجه 😂

ملك :نور انا مبنهظرش انا بتكلم جد وبعدين ده روسي يعني غربي مش شرقي وانا احب الي اتجوزو يكون بيغير عليا فهمتي 

نور :صدقيني انتي الي واخده عنه فكره غلط انتي معرفهوش اساسا الواد ده اخويا و ربنا مفيش حاجه من الي بتقوليه دي عليه صح وعلي العموم براحتك اما نشوف هنوصل لفين 

ملك :ها بقا رأفت ده عامل ازاي 

نور :قهوه 

ملك :نعم يعني ايه 

نور :تحسي انه طالع من برطمان قهوه عينه لون القهوه شعره كذالك دقنه كذالك بس بصراحه الواد مز 

ملك :هههههه فين إياد يجي يشوف مراته 

نور بصتلها بأبتسامه بهته وشردت في ذكري بينها وبين حبيبها 

(فلاش باك 

إياد :وربنا يا نور لو شوفتك واقفه مع الواد ده تاني لهحبسك في البيت ومش هتشوفي الشارع 

نور : إياد ده زميلي وكان بيسالني علي حاجه في المحاضره مفهمهاش وبعدين مفيهاش حاجه دي اول سنه ليا واهو نتعرف علي ناس جديده 

إياد :ربي ابنك الي في البيت ده الأول يختي 

نور :وانا اعملك ايه ما انت الي متجوزني صغيره 

إياد :خلينا في الموضوع يا نور لو شوفتك واقفه مع الزفت ده تاني وربنا لانفخك انتي مكنتش شايفه بصته ليكي 

نور ببراءه :لا انا كنت بشرحله فمش مركزه وبعدين متستهبلش انت لو كنت شوفته بيبصلي كده بجد مكنتش سبته 

إياد ابتسم علي براءتها :نور حبيبتي الواد جوه في اوضه المدير بيدجبس 

نور بشهقه :ايه

إياد :يلا يروحي انتي لسه هتتصدمي انا مش مأمن علي ابني مع ملك دي زمانه نطقته 😂

نور :هههه يلا يا حبيبي) 

ملك :نور يا نور 

نور :ايه يا ملك معلش سرحت شويه 

ملك :انا اسفه مكنش قصدي افكرك 

نور :توا انا كنت نسيت    يلا يا ملك اطلعي نامي انتي انا هفضل هنا شويه عشان نفسي غمت علي الاكتئاب 

ملك :السكاكين عندك في المطبخ لو عايزه تعملي كاتينج ولا حاجه 😂

نور :اطلعي أبت نامي 

وصعدت ملك الي الأعلي 

وظلت نور جالسه بالحديقة 

نور بتنهيده :الله يرحمك يا اياد 

اخذت نور هاتفها 

نور :الو    عامله رز بلبن ياخويا    لا ده للواد    المهم يا ياطفس انت ركز معايا في الي هقوله ده 

......................

في اليوم التالي 

صباحا في منزل طارق الشافعي 

كان طارق يسجد ويشكي همه الي الله 

طارق :يارب انا عارف اني مغلطش انا عارف اني صح وعارف أن ده اختبار منك ليا يارب سهل الموضوع انهارده انا مش خايف علي نفسي انا خايف علي امي واختي الي ملهمش غيري رغم ان استاذ مصطفي فهمني اني محمي بس انا برده مش مطمن يارب خليك معايا 

انهي طارق صلاته وظل يدعو الي الله كي ينتهي هذا الموضوع 

(طارق الشافعي :يعمل محاسب يبلغ من العمر ٢٣ عاما ذات بشره بيضاء وعيون خضراء ذات طابع فرنساوي هو وشقيقته التؤام وقعت في يداه أوراق توضح عمل عادل المنشاوي وتدينه ورغم جميع التهديدات التي جائته الا انه سلم جميع الأوراق للشرطه) 

...................

في منزل الرفاعي 

في غرفه نوور 

كان يقفز كلا من ملك وآدم علي سرير نور 

ملك :نووور نووووور 

آدم :ماااامااا ماااامااا 

نور بنعاس :امممممم

ملك شدت نور :امممممم ايه انتي لسه هتأمأمي قومي 

نور :قومت اهو خلاص 

احضر آدم اناء ماء بارد وسكبه علي نوور :اوبس سوري يا ماما 

نور بصدمه :حح الميه ساقعه يابن المعفنه 

آدم :مش هتصحي الا بكده 

نور علي وشك البكاء :امشي يا آدم انا زعلانه منك الميه ساقعه 

آدم راح حضن :ماما حبيبتي انا اسف بس انتي مبتصحيش الا بكده 

نور :تقوم تلبس المايه في وشي طب وربنا ماهسيبك ومش هجيبلك شوكلاته 

آدم بزهق :ماما هيا دي المره الكام الي اقولك فيها اني مبحبش الشوكلاته انتي الي بتحبيه وبتجبيها ليكي 

ملك:حصلل😂

آدم :اسكتي انتي كمان ما انتي بتاكلي معاها

ملك :حصل 😂

نور :طب غورو بقا البسو انتو الاتنين وانا كمان هلبس وانزل احضر الفطار

اتجه كلا من آدم وملك الي غرفهم (ملحوظه يجدعان ملك ونور صحاب مش اخوات والاتنين أيتام واتربو في ملجاء ومن صغرهم مع بعض حتي لما نور اتجوزت إياد جبلها شقه قريبه منهم عشان نور متزعلش ولما إياد مات ملك قعدت معاها في الفيلا)

اتجهت نور الي المرحاض الخاص بها وأخذت دش وارتدت ملابسها 



وهبطت الأسفل وبدأت بتحضير الطعام 

وبعد قليل عندما انتهت هبط كلا من آدم وملك التي كانت ترتدي



نور :يلا اقعدو افطرو 

ملك :متيجي تفطري معانا 

نور :لا انتي عرفاني مبفطرش 

وبعد قليل انتهي كلا منهم من طعامه وأخذت نور آدم لتصله الي مدرسته ثم تتجه الي عملها وأخذت ملك سيارتها واتجهت أيضا الي عملها 

....................... 

في مبني المخابرات المصري

في مكتب اللوا مجدي

مجدي :انتو كده تمام ولا ايه

مازن :ايوا يا بوص متخفش ده حتي مصطفي مع الواد من الصبح بيطمنه

دلفت ملك إليهم :سوري علي التأخير

جاسم :انا من رأيي نغير الخطه ونحط ملك طعم للجوكر واكيد مش هيقاوم ملك وهيجي زي الكلب😂

ملك :روح العب بعيد يا شاطر

جاسم :طب هش بقا هنرش مايه

ملك :طب

مروان :باااي انتو لسه هتكملو يلا عشان منتاخرش واه صحيح انتي طبطب الكاميرات والمايكريفونات يا ملك

ملك :اه امبارح ظبطهم وحطيت كل الاجهزه في اوضه من اوض الشقه بتاعت طارق

مازن :تمام يلا لازم نكون هناك من بدري احتياطي

ملك :يلا

وخرج جميعهم متجهين الي منزل طارق ليتخذو أماكنهم

....................

بالقرب من منزل طارق الشافعي 

كان يقف هذا المتخفي

:الو يعم . لا متخافش مفيش حد سامعني    جيت في طياره الصبح     تمام متخافش انا عارف وفاهم هعمل ايه.   اوك سلام

..................

في منزل طارق الرفاعي بعدما اخذ كل من أعضاء الفريق أماكنهم 

طرق باب منزل طارق 

مصطفي :ردك فعلك يكون طبيعي يا طارق ومتخافش انا في ضهرك 

طارق :تمام يا باشا 

اختبئ مصطفي خلف اريكه من الارائك 

وفتح طارق الباب 

طارق بصدمه :انتي 


ياتري ايه علاقه نور بالجوكر؟ 

وايه نهايه خيانه نور وملك لبلادهم؟ 

ومين الي طارق شافه؟ 

وياتري الجوكر هيعمل ايه بعد اما يعرف ان رأفت هو الجاسوس؟ 

وهل هيقدر مصطفي وفريقه يحمو طارق ولا لا؟ 

وايه قصه الجوكر ده يا تري؟ 

كان فيه اسئله اكتر من كده بس قولت كفايه بقا 😂توقعاتكم في للكومنتات يا شباب

وبلاش تم والايموجنات في الكومنتات اوك 😅

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇

من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close