expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

زيــنــه الــفــهــد من الـحـلـقـه الـسـادسـه حتي الحلقه العاشره بــقــلــمي الـلــؤلــؤه : فاطمـه ابراهيـم كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات



زيــنــه الــفــهــد

من الـحـلـقـه الـسـادسـه حتي الحلقه العاشره

بــقــلــمي الـلــؤلــؤه : فاطمـه ابراهيـم


_____________________________________


في قصر الجارحي


____________________


كانت جنه واقفه وهي ترتعش ووجهها شاحب كالموتي ، وتنظر لمن واقف امامها بخوف وهي غير مصدقه وجوده امامها .

جنه بصدمه وخوف : لا لا لا م.م.مستحيل ي.ياسين

ياسين بخبث واستمتاع : بشحمي ولحمي يا نونو اي مالك متفاجأه لي ، واكمل بحزن مصتنع ،معقول يعني عيزاني مجيش احضر خطوبتك و بخبث ولا خايفه مني

نظرت له بخوف شديد ونظرت الي رعد تطلب منه العون والحمايه ، فلم يتردد و ضمها لحضنه وهمس لها ببعض الكلمات كي تهداء ، والاخر يحترق من الغيره والحقد

ياسين بغضب : انت بتحضنها ليه يا جدع انت

جنه ببعض الشجاعه : هو جوزي وانت مالك انت

نظر لها ياسين بصدمه فكان يعتقد انه قد تمت خطبتهم فقط ولم يتم كتب كتابهم ،

احد رجال الاعمال : هو في اي يا منصور بيه في مشكله ولا اي

منصور بتوتر : مفيش يا عدلي باشا اصل ابن اخت المدم كان عامل مفاجأة لبنت خالته

اومئ له بصمت و رحل

محمد بحده لـ ياسين : تعالي معايا

ولم يمهله فرصه للرد واخذه من كتفه الي الحديقه الخلفيه

________________________________


رعد لـ جنه :  حبيبتي تعالي

واخذها من يديها الي ساحه الرقص واشار لـ الديجي  فوضع اغنيه ( حب دفنه عمري )

و وضع يده في خصرها وضمها الي احضانه وهو يتمايل مع الالحان  بهدوء

رعد بهمس : متخفيش يا روحي طالما انا معاكي

جنه ببعض الهدوء : انا مش خايفه يا رعد

رعد بهدوء شديد :  انتي مرعوبه صح

نظرت له بأعين خائفه مليئه بالدموع

جنه بدموع متحجره : ايوا يا رعد خايفه انت متعرفش هو عمل اي

رعد بهدو : خلاص انتي قوليلي

بالرغم من انه يعلم ما حدث معها بالماضي الا انه اراد ان يسمع منها وارادها انت تقص له ما حدث معها بنفسها فهو يعلم انه يوجد جزء مفقود يريد معرفته


نظرت له بخوف فهي لا تخشي بحياتها الا الله ولاكن ما حدث يجعلها ترتعب بمجرد التذكر فقط ، وتخشي من رد فعله إذا علم ما حدث والذي لا يعلمه والدها حتي فوالدها واخواتها يعلمون نصف الحقيقه فقط

________________________________


في حديقه القصر :


________________________________


امسك محمد ياسين من تلابيبه ونظر له بغضب وكره وقال

محمد بغضب : انت يا روح امك اي الي هنا ها يا ابن فريده اي الي جايبك هنا ومالك بجنه ، ولكمه بشده اكثر من مره و الاخر مستسلم له تماما


قد يعجبك أيضاً

عهد الليل  بقلم MeeroGhonem

عهد الليل

161K

5.4K

قالت : ايها الظالم حبيب الظلام عدو الحياه شوهت سحر الارض و نشرت الاسي في رباه فلماذا تفعل هذا و تغطي كفك بدماه قال: و لما تساليني اسالي الزمان الذي احرق قلبي و هدم...

ماسة في يد القاسي  بقلم Malak__Ramiz

ماسة في يد القاسي

781K

11.8K

هو قاسي متحجر القلب اقسم على الانتقام فهل سيصمد القلب امام عيناها هي مشاكسة طيبة القلب ليس لها اعداء فماذا سيحصل عندما تتعرف اليه ..

ندمت علي حبي لك بقلم rrtrrftg

ندمت علي حبي لك

182K

3.4K

جميع حقوق الملكيه للكاتبه // حبيبة محمد

عشقت بنت البواب﴾♡ بقلم Marwa1642

عشقت بنت البواب﴾♡

19.3K

381

انتي بنت بواب ولكن صدقيني لقد وقعت بحبك تعالي نتزوج لنهرب لعالمنا الذي نعشقه ﴾### انت يا سيدي العاشق احبك بجنون ♡♡♡꧁ كلماتك هذه هي من تجعلني اقع بحبك ♡♕

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)  بقلم user32632285

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)

42.9K

1.7K

حافظ على قلبك ...الورد بيدبل 🖤 (مواعيد النشر ...كل يوم جزء )

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)  بقلم BosyYahia6

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)

131K

6.1K

ماذا لو قررت عائلتك تزويجك و انتِ فتاة لم تتم بعد عقدها الثانى و كل ذلك بسبب تصرفاتك الطائشة من وجهه نظرهم!!! هل ستخنعين لهم أم ستبدئين فى تنفيذ خطة "كيف تُطفشين عر...

طفله حطمت حصونه  بقلم bosysh

طفله حطمت حصونه

1.3M

4.9K

حبها وعشقها من اول عينه ماجت عليها خطفته لعالم تاني وبرقتها وطيبتها قدرت تدمر حصونه اللي حاوط نفسه بيها

ياسين بإستفزاز : اي بس يا حمودي هو عيب اجي خطوبه بنت خالتي وخطيبتي سابقا

محمد بعصبيه : خطيبه مين يا ولاا انت هاااااا خطيبه مين هتستعبط يا روح امك هي مكانتش خطيبتك ولا هتكون ، وبـ استفزاز ، هي دلوقت بقت مرات واحد تاني ، مرات راجل بجد

ياسين بحقد وكره : والله لهموته وهموتها علشان لو هيا مش ليا مش هتبقي لغيري انت سامع هااااااا ساااامع  انا هموتهم الاتنين افتكر دي واوعي تنسي والله لهموتهم واحرق قلبكوا عليهم ، وضحك بجنون ،هههههههه ههههههه هتشوف


ورحل سريعا وهو في قمه غضبه وجنونه

اما محمد فكان يقف يضع يده علي عينيه بخوف فهو يعلم ان ياسين مجنون وبإمكانه قتل اي شخص


محمد بخوف  : يارب يارب احميهم من جنونه دا

________________________________


عند جنه ورعد :


________________________________


اكمل رعد رقصتهم وجلسوا في المكان المخصص لهم

وجاء لهم المدعوين للمباركه لهم بتلك الخطبه وكتب الكتاب

وبعد ساعتين انتهت الخطبه ورحل اخر المدعوين ورحلت ايضا عائله رعد بسبب بعض المشاكل الحادثه في الصعيد

رعد بهدوء : لو سمحت يا عمي انا هاخد جنه عندي انهارده، وبسرعه ، ومتخافش هي هتبقي في اوضه وانا في اوضه

نظر له منصور بتفكير ، وكان سيرد عليه ولاكن قاطعه صوت ذالك البغيض الذي عاد مجددا

باسين بحقد : انت عايزها تبات عندك في بيتك ليه يا دكتور يا محترم

رعد ببرود : همممممم والله علي حسب ما اعتقد هي مراتي وانت ملكاش تتدخل بين واحد ومراته ولا اي يا عمي ، موجها كلامه لمنصور

منصور ببرود  : طبعا يا رعد يا ابني دي مراتك وخليها عندك انهارده بس لو هيا عايزه ، وبعدين انت مالك يا ياسين واحد ومراته

محمد ببرود : واظن انها مع جوزها يعني وانت متدخلش وهي مش هتبات هنا انهارده علي ما  تكون فيلتك جاهز ، وتروح تقعد فيها ولا انت هتفضل قاعد هنا طول العمر يعني والافضل انخا تقعد في يت جوزها مش مع ابن خالتها .


نظر له ياسين بكره شديد وغضب فهو كان يريد استغلال الفرصه اليوم وان يضايق جنه ويجعلها تخاف منه ويهددها بترك رعد والا اخبره بما حدث والذي يعلم تمام العلم انها لم تخبر به والدها  ، و لاكن ذالك الرعد سبقه بخطوه

رعد لجنه : جنتي اطلعي غيري و تعالي علشان نمشي

اومئت له بصمت وهي تنظر لياسين ببعض الخوف

رعد مكملاً : مدام سلمي ممكن تروحي معاها

سلمي بهدوء : ايوا طبعا يلا يا جنه

واخذتها من يديها لكي تصعد معها وتبدل ثيابها

_________________________________________


في بهو القصر

________________


ياسين بخبث : الا انت يا رعد متعرفش ان جنه كانت خطيبتي

رعد ببرود صقيعي : لا انت غلطان جنه مكنتش خطيبتك و اوعي تكون فاكر انك تعرف تضحك عليا بالشويتين بتوعك دول

ياسين بغضب :  بجد طب ست جنه هانم قالتلك ان...

قاطعه رعد

رعد ببرود : جنه قالتلي علي كل حاجه ريح نفسك انت ومتدخلش بين واحد ومراته 


نظر له ياسين بصدمه ، هل اخبرته جنه بما حدث ، فهو يعلم تمام العلم انها لا تستطيع الحديث عنا حدث في الماضي لاحد ، هل اخبرته بما لا يعرفه منصور حتي ، لا مستحيل فهي بالتاكيد لم تخبر احد بسبب خوفها منه ، وبعدها نظر له بحقد وكره لتلك الكلمه التي يعتقد انها من حقه وهي ان تكون جنه زوجته ويخبر الجميع انها إمراته ولاكن هذا اللعين رعد كمان يسميه اخذها منه و لاكن انتظر يا عزيزي رعد فسوف تكون لي وان لم يحدث ذالك فلن تكون لاحد


_________________________________________


غادر ياسين بغضب شديد من رعد وهو يتوعد له بالهلاك ، وذهب الي احدي الملاهي الليليه للسُكر وفعل المحرمات غافل عن رب يسمع ويري الجميع

في القصر

_____________


هبطت جنه الدرج وهي ترتدي فستان صيفي طويل لاسفل قدميها وجاكت جينز اسود اللون وجمعت شعرها علي جديله لاسفل خصرها ، تاملها رعد بحب كبير ويتمني بداخله ان تصبح الامور بخير ، وان يحفظها الله له لانه لا يستطيع اللعيش في الحياه بدونها .


جنه : احم انا جاهزه

رعد بحب : يلا يا جنتي ، وحمل مالك الذي كان قد نام منذ قليل

منصور وهو يضمها : خلي بالك من نفسك يا حبيبتي ، و بهمس ، احكي لرعد يا جنه احكيله كل حاجه واحكيله الي انا معرفوش تمام يا حبيبتي احميله الي انتي مقلتليش عليه انا معرفش غير نص الي حصل احكيله هو كل حاجه علشان ترتاحي و استمدي قوتك منه هو علشان هو دلوقتي امانك وجوزك وابوكي واخوكي ، ماشي يا حبيبتي

جنه بحب : حاضر يا بابا

مالك : يلا يا حبيبتي

منصور : رعد مش هوص.....

رعد : من غير ما تقول يا عمي جنه في حمايتي لحد اما ارجعها بكرا علشان بعد كدا هاخدها و مش هرجعها لحد تاني ، قال الاخيره بغمزه لجنه التي احمرت خجلا وضحك الجميع عليه

_________________________________________


في سياره رعد

_______________


كان يجلس وبحضنه مالك النائم وبجانبه جنه تضع رأسها علي كتفه بشرود وتفكر بما حدث بالماضي فوالدها لا يعلم الا جزء صغير فقط ولا يعلم ما كان يفعله بها ذالك الحقير ياسين ، كانت شارده في ذكرياتها ولم تنتبه لرعد الذي يناديها منذ مده  ،

رعد بهمس في اذنها : جنتي رحتي فين بقالي ساعه بنادي عليكي

جنه بإنتباه : ها معلش يا رعد سرحت شويه

رعد بمشاكسه: سرحتي في مين هاا ، بغرور مصتنع ، فيا طبعا ما انا عارف مش محتاجك تقوليلي

ضحكت جنه عليه وقرصت وجنته

جنه بضحك : يا سلام وانت ايش ضمتك بجااا اني بفكر فيك يا ولد

رعد : هههه يا ولد ، لا يا شيخه

اومئت له بهبل

ضمها رعد من كتفيها اليه وقال بحب

رعد بحب : جنتي ما تفكريش كتير في حاجه مش هتحصل ماشي يا حبيبتي ، مفيش حد خلقه ربنا هيعرف يأذيكي طالما انا معاكي يا روحي تمام

اومئت له بحب واسندت رأسها علي  كتفه

بعد قليل دخلت السياره فيلا رعد

هبط رعد من السياره و هو يحمل مالك وتبعته جنه وهي تتطلع علي الفيلا من الخارج واعجبها بشده طرازها العصري الجميل ولفت نظرها الحديقه الواسعه المليئه بالازهار النادره والجميله ولفت نظرها ايضا ورد الجوري الاسود فائـق الجمال وانواع مختلفه جدا من الورود والاظهار لم تعرفه ، ومن الواضح بالنسبه لها ان رعد يحب الازهار ومهتم بها ،

افاقت من شرودها علي نداء رعد لها

رعد بحب : جنتي رحتي فين 

جنه : فيلتك جميل اوي يا رعد وبالذات الورود ، باين انك بتحبها اوي

رعد بعشق وهو ينظر بعينيها : بعشقها اوي اوي

احمرت جنه من تلميحه ، وحمحمت بخجل


جنه بخجل : احم مش يلا يا رعد ندخل ولا اي

اومئ لها رعد بحب

ودخلوا الي الفيلا

جنه : واااااو

فكانت الفيلا جميله ذات اساس عصري

البهو 👇👇


جنه : واااااو فكانت الفيلا جميله ذات اساس عصري البهو 👇👇

دلف رعد الي الفيلا وهو يحمل مالك بين يديه وجنه خلفه


دلف رعد الي الفيلا وهو يحمل مالك بين يديه وجنه خلفه


رعد : جنتي تعالي يلا علشان تبدلي هدومك ونتكلم

اومئت له جنه بصمت وهي خائفه من رده فعله ، ولا تعلم بأنه يعرف ما حدث ، ولاكنه يعلم ان هناك جزء مفقود يريد معرفته لذا سيسمع من جنه

________________________________


نذهب الي الصعيد

في قصر الجبالي :

________________________________


في بهو القصر كانت شرين تقف كالاعصار بعدنا اخبرها جدها بأن شخص ما تقدم لخطبتها وجدها موافق واباها ايضا واخوتها الجميع موافق والاسوء من ذالك ان الذي تقدم لخطبتها هو مجرد سائق عادي لا يليق بها كـ شرين الجبالي كما تعتقد

شرين بغضب وصراخ : يعني اي هااااا يعني اي يا جدي هااااا بجاا انا اناااا شرين الجبالي اتجوز من حتت سواج لا راح ولا جه شكلك اتجننت عاد

لم تدري الا بصفعه علي وجهها من اخاها عادل اوقعتها ارضا ونزفت شفتاه من قوه الضربه ، امسكها عادل من شعرها وجعلها تقف

عادل بغضب : ...................


________________________________


في فيلا رعد الجبالي

___________________


في الغرفه التي تجلس بها جنه ،

ابدلت جنه ملابسها ااي منامه بيتيه باللون الزهري وربطت شعرها كضفيره علي الجانب

بعد قليل ، دلف رعد الي الغرفه وجلس امامها وامسك كلتا يديها الصغيرتين بين كفيه الكبار

رعد بحب وجديه : جنه حبيبتي انا عايز اعرف كل حاجه وانا عارف جزء من الي حصل الي والدك حكاهولي لاكن انا متاكد ان في جزء ناقص وانا عايز اعرفه واسمع منك

نظرت له بخوف

نظر لها بطمأنينه وحب و

رعد بحب وثقه  : انا مش عايزك تفكرياني ممكن اسيبك مهما عرفت لان انتي حبيبتي وروحي تمام يا قلبي

جنه بهدوء مصتنع : الي حصل هو ..............


_____________________________________


#زيــنــه الــفــهــد

#الـحـلـقـه الـسـابـعـه 

#بــقــلــمي الـلــؤلــؤه : فاطمـه ابراهيـم


____________________________________


في قصر رعد :

_________________


في الغرف الخاصه بجنه ،

كانت تجلس امامه علي التخت وهو يجلس بجانبها وممسك يديها يمد لها الامان

رعد بحب : يلا يا حبيبتي قوليلي اي الي مدايقك كله

نظرت له ببعض الخوف ولاكن استجمعت بعض من شجاعتها ،و تنهدت بوجع

جنه بوجع  : وانا صغيره كان ياسين ابن خالتي دايما يقولي ان انا خطيبته وحبيبته انه بيحبني وهيتجوزني وانا كنت بقوله ماشي وانا كمان بحبك ونتجوز ، كنت طفله صغيره 8 سنين بس ، وكنت عادي بقوله ماشي وبحبك وكدا ، بس والله عمري ما حبيته ، ولما كان عندي 13 سنه كان بيدايقني وبيعمل حاجات مش كويسه وبيلمسني بطريقه وحشه وبيخوفني منه ،وبخوف ، وكان بيحرقني في ايدي ورجلي ويقولي

ياسين بجنون : دي علمات علشان تعرفي انك ملكي

وكان بيضحك وكانه مجنون ، وقتها انا قلت لماما  ايامها هي كانت عايشه فهي قالت لبابا واختها الي هي ام ياسين وقتها بابا ياسين عمو عدلي ضرب ياسين وحبسه في مخزن وطلعه بعد شهرين ونص تقريبا ، وبعدها ياسين بعد عني

رعد بمقاطعه وهدوء مصتنع : انا عارف دا كله و عمي منصور قالي علي كل دا ، و متخافيش مش مدايق منك زي ما كنتي مفكره ،

علي الرغم من انه كان يحترق من الداخل ويتوعد لذالك الياسين بالهلاك  ،

رعد مكملا : بعدها اي حصل يا جنه والي ميعرفوش حد ولا باباكي

نظرت له لخوف وارتجف جسدها برعب ، فضمها رعد ليمدها بالامان واخبرها ان تحكي له

رعد بحب : اهدي يا جنتي اهدي يا قلبي واحكيلي براحتك خالص

جنه بخوف لتذكرها : وفي مره بعد ما بقي عندي 15 سنه وعدي علي الي حصل دا سنتين خالتوا عزمت ماما انها تزورها وتبات معها اليوم دا زي ما كانوا بيعملوا زمان ولان عمو عدلي كان مسافر مع ياسين فـ بابا قال لماما انها تروح وتاخدني معاها ،

طالما ياسين مش هناك، وروحنا ليها الاسكندريه لان خالتوا متجوزه في الاسكندريه ، وقضينا اليوم عادي وماما وخالتوا قالو انهم هيتمشوا علي الكرنيش زي زمان بس انا كنت تعبانه فقولتلهم اني هفضل وانام في البيت احسن فوافقوا وراحوا ، بس الي احنا مكناش عاملين حسابه ان ياسين رجع من السفر فجأه او هو كان عارف فرجع من السفر ليا ، ويومها جاب صحابو البيت عند خالتوا

وببكاء ، و ياسين قعد يجري ورايا وهم يضحكوا عليا ويصوروني وكان ماسك حديده سخنه ، وكان لما بيمسكني يقطع حته من هدومي ويحرقني مكانها ويضحك زي ما يكون مجنون ، كان اسوء يوم في حياتي ، و كان صحابه بيصوروه وبعدها بعد ما خلاص معتدش قادره اجري واهرب منه هو استغل الفرصه و شالني وطلع بيا الاوضه و.وححا..ول


قد يعجبك أيضاً

عهد الليل  بقلم MeeroGhonem

عهد الليل

161K

5.4K

قالت : ايها الظالم حبيب الظلام عدو الحياه شوهت سحر الارض و نشرت الاسي في رباه فلماذا تفعل هذا و تغطي كفك بدماه قال: و لما تساليني اسالي الزمان الذي احرق قلبي و هدم...

ماسة في يد القاسي  بقلم Malak__Ramiz

ماسة في يد القاسي

781K

11.8K

هو قاسي متحجر القلب اقسم على الانتقام فهل سيصمد القلب امام عيناها هي مشاكسة طيبة القلب ليس لها اعداء فماذا سيحصل عندما تتعرف اليه ..

ندمت علي حبي لك بقلم rrtrrftg

ندمت علي حبي لك

182K

3.4K

جميع حقوق الملكيه للكاتبه // حبيبة محمد

عشقت بنت البواب﴾♡ بقلم Marwa1642

عشقت بنت البواب﴾♡

19.3K

381

انتي بنت بواب ولكن صدقيني لقد وقعت بحبك تعالي نتزوج لنهرب لعالمنا الذي نعشقه ﴾### انت يا سيدي العاشق احبك بجنون ♡♡♡꧁ كلماتك هذه هي من تجعلني اقع بحبك ♡♕

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)  بقلم user32632285

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)

42.9K

1.7K

حافظ على قلبك ...الورد بيدبل 🖤 (مواعيد النشر ...كل يوم جزء )

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)  بقلم BosyYahia6

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)

131K

6.1K

ماذا لو قررت عائلتك تزويجك و انتِ فتاة لم تتم بعد عقدها الثانى و كل ذلك بسبب تصرفاتك الطائشة من وجهه نظرهم!!! هل ستخنعين لهم أم ستبدئين فى تنفيذ خطة "كيف تُطفشين عر...

طفله حطمت حصونه  بقلم bosysh

طفله حطمت حصونه

1.3M

4.9K

حبها وعشقها من اول عينه ماجت عليها خطفته لعالم تاني وبرقتها وطيبتها قدرت تدمر حصونه اللي حاوط نفسه بيها

رعد بغضب : و اي يا جنه و اي هااا

بكت جنه اكثر وخافت منه بشدة ورجعت الي الخلف بخوف ورعب من هالته الغاضبه و اعينه الحمراء ،

حاول رعد التحكم بغضبه ، والهدوؤ لكي لا يخيفها اكثر

رعد بهدوء مصتنع : كملي يا حبيبتي قوليلي يلا متهافيش هاا و ايه تاني كملي ، وضمها بحنان وهو يحاول التحكم بغضبه

جنه بخوف  مكمله : وقطعلي هدوي وح.حاول يعتدي عليا ، وبكت بشده ، وكنت بترجاه يسبني بس مكنش بيسبني وكان بيضربني علشان اسكت وانا كنت بصرخ علشان حد يلحقني وهو يبعد عني واصحابه كانوا بيصورا ، وملحقنيش منه الا جارهم في الكمبوند الي كان مسافر ورجع وسمع صوت الصريخ وكسر الباب وبعده عني وضربه كتير اوي واصحابه دول هربوا وهو لحقني قبل ما يعمل فيا حاجه وغطاني و .. ووداني المستشفى وجالي انهيار عصبي ، وماما وخالتوا لما عرفوا بالي حصل اتصدموا ، و ماما حمدت ربنا اني محصلش ليا حاجه ، وماما قطعت علاقتها بخالتوا وقالتلي

ما اعرفش بابا الي حصل علشان ميقتلش ياسين ، وياسين اختفي من يومها لحد دلوقتي مظهرش الي في الخطوبه

عندما انتهت من سرد ما حدث وكانت تبكي بشدة ولا تستطيع التوفق عن البكاء كلما تذكرت ما حدث وكلما عادت تلك الذكري اليها مره اخري ، فنظرت لرعد وصدمت من شكله وخافت اكثر

فكان رعد قد وصل غضبه لزروته ، وعين حمراء كالدماء وكانت عروقه بارزه بطريقه مخيفه  و كان يضغط علي يديه حتي ابيضت مفاصله من قوه الضغط

ضرخ رعد بغضب وهياج ،  واصبح يكسر كل شيئ في الغرفه وهو يصرخ بغضب ، ولم يسمع الخدم صوت لان الغرفه عازله للصوت .


رعد بغصب وصراخ : ااااااه الكلب الزباااله ااااه

الـ******* ابن ******* الحقير ازااااي ازااااي

يتجرأ ويعمل كداااا هاااااا ، اااااااااه ، والله لموته الزبااله داااا والله لموته ، ااااااااه


ظل يكسر الغرفه ويصرخ بغضب ،حتي  هدأت ثورته تلك ، و نظر لها وهو ينهج وعروقه بارزه ووجهه احمر من الغضب ، وجدها تبكي بخوف ومنكمشه علي نفسها في زاويه الغرفه وهي تبكي وتنتفض برعب ، ذهب لها وجلس امامها وضمها لحضنه بين اعتراضها خوفا منه ولاكنه ضمها بشده ، فبكت في احضانه وهو تتمسك به وهو يملس علي ظهرها حتي هدأت وهدأ هو الاخر وذهب غضبه بسبب بكائها


رعد بحزن : انا اسف يا جنتي انا اسف

نظرت له بإستغراب ودموع متحجره في عينيها

فمسح لها دموها بأنامله واكمل

رعد مكملا : انا اسف اني مكنتش معاكي يا يحبيبتي و معرفتش احميكي منه سامحيني

جنه ببكاء : انت ملكاش زنب يا رعد دا كله حصل زمان ، بسببه هو

ضمها في احضانه بشده

رعد بهمس : هشششش خلاص كل حاجه عدت يا حبيبتي مش هيقدر يقربلك تاني طول ما انا عايش

اومئت له بصمت ، و حملها وخرج بها من الغرفه وذهب الي غرفته وضمها لحضنه ونام كلاهما

وهو يتوعد لياسين بالهلاك ،ويقسم انه سيعوض جنته عن كل ما حدث ، اما هي فكانت تشعر بالراحه اخيرا لانها اخبرته بما حدث كاملا وارتاح قلبها وسعدت لانه لم يتركها

_______________________________



في الصعيد :

في قصر الجبالي :

___________________


صفع عادل شرين بقوه لدرجه انها وقعت علي الارض

وشدها مره اخري من شعرها وهو يتحدث بغضب وغل 

عادل بغضب : بجى انتِ يا زباله بتجولي علي جدك انو اتجن ، لاع دا انتِ الي اتجننتي عاد ومحتاجه تربيه وانا الي هربيكي يا زباله يا ***** وبردك غصب عنك مش بمزاجك هتتجوزي مليجي السواج يا زباله ومش بمزاجك لاع دا غصب عنك خليكي عارفه اكده منيح  ويا توافقي بمزاجك او غصب عنك يا بت سعديه

والقاها ارضا وغادر بغضب شديد

اما سعديه بعدما غادر اخذت ابنتها التي يتأكلها الحقد والغضب وصعدت الي اعلي وهم يخططون الي التخلص من ذالك العريس المزعوم 

_______________________________


في الصباح

في فيلا رعد :

______________


اسيقظ رعد صباحا ونظر بجانبه وجد جنته نائمه كالملائكه  وشعرها منفرد علي وجهها بخفه نظر لها بحب كبير وهو يشعر بالحزن لما عاشته جنته منذ الصغر ولاكنه اقسم علي اسعادها

رعد بحب : جنتي اصحي يلا يا كسلانه

فتحت جنه عين واغلقت الاخري وبعد قليل كان افاقت فقامت بالصريخ وهي تقفز من علي  السرير بين صدمه رعد

جنه بصراخ : عااااااااا اعوذوا بالله انت مين يا جدع انت

رعد بصدمه : نعم يا اختي

جنه وقد هدأت قليلا واستدركت ما يحدث معها ، و ان هذا رعد وتذكرت ما حدث ، احمرت خجلا من فعلتها فهي لا تعلم ماحدث لها ، وكأنها فقدت الذاكره فجأه

نظر لها رعد بإستغراب وبعد قليل انفجر بالضحك عليها بهستيريه

رعد بضحك : ههههههه لا لا لا ههههه مش ممكن هههههه انت مين ياا جدع ههههه لا لا هههههه بجد  عاااااا ههههه

صرخ عندما ضربته جنه بالوساده ، وضحك مجددا عليها

رعد : ههههه خلاص بقا ههههه يابت

ولاكن كانت تضربه بالوساده اكثر ودخل مالك الصغير ورأهم هو يلعبون بالوسادات فصرخ بمرح وانضم لهم

مالك بفرحه :  جنه انتي هناا

حملته جنه وقبلت وجنته

جنه بحب : ايوا يا روح جنه

نظر لهم رعد بحب ، وتخيل قليلا لو ان جنه هي زوجته من البدايه وان مالك طفلهم هم ، يالله كما هذا احساس جميل ، ولمعت عينيه وهو يتخيل انها ستصبح اماً لابنأئه وشريكه عمره الي الابد

فإبتسم بسعاده

وانقضي اليوم وجنه معهم ، وحاول رعد علي قدر المستطاع اسعاد جنته ، وفي المساء اوصلها رعد الي منزلهت وانقضي اليوم علي ذالك

_______________________________


تسريع الاحداث :

بعد مرور شهرا كاملا علي ذالك اليوم ،


»» كان ياسين قد سافر للخارج مره اخري بظروف غامضة، وهو علي وعد بالإنتقام .


»» تجهزت جنه للفرح ، ورعد كان دائم الخروج معها وتعويضها عن كل شيئ واسعادها وكان يهتم بها كثيرا ، وهذا كان يسعدها بشده


»» جُهزت فيله رعد من جديد علي زوق جنه


»» وافقت شرين مضطره الي الزواج بذالك السائق ، تحت تهديد من أخيها وجدها


»» تمت التجهيزات الكامله للزفاف في اكبر قاعات الافراح في القاهره وافخمها


_______________________________


في البيوتي سنتر :


_________________


كانت جنه تجلس وبجانبها فتيات البيوتي سنتر

واحده تهتم بأظافر القدمين واليدين والاخري

تهتم بشعرها واخري تضع لها مسكات

بعد قليل انتهت الفتيات من عملهان وذهبت جنه لإرتداء الفستان بعدما ازالت الماسك من وجهها ،


، وارتدت جنه الفستان الخاص بعُرسها الذي اشتراه رعد خصيصا لها وانبهرت بجماله وفخامته ،

بعد مرور ساعه انتهت الميكب ارتست من وضع ميكب خفيف لجنه كما امرها رعد الجبالي ، وكانت رائعه جدا بل ملكه جمال بهذا الفستان الملكي الخاص بها  وانبهرت فتيات الميكب ارتست وزوجات اخوانها من جمالها الرائع

سلمي بفرح : بسم الله ماشاء الله تبارك الله قمر يا جنه تقولي للقمر يقوم وتقعدي مكانه

ندي بتسبيل : هييح وربنا يا موزه لولا اني بنت لمكنتش هسيبك ابدا ههههه

ضحكت جنه بخجل ، و لاكن تشعر بالخزن لعدم وجود والدتها بجوارها بيوم كهذا  ولاكنها حدت ربها علي وجود والدها واخوتها بجانبها

الفستان 👇👇👇


الفستان 👇👇👇

الميكب 👇👇


الميكب 👇👇


الشعر 👇👇


الشعر 👇👇

خرجت جنه من البيوتي سنتر وجدت والدها واخوتها بإنتظارها بالخارج كل منهم متألق بحلته التي لا تناسب غيره

_______________________________


ضمها والدها بحنان ودموع الفرحه بعينيه

منصور بفرحه ودموع : مش مصدق بقيتي عروسه يا حبيبتي

ابتسمت جنه بحب وخجل ، فأبعد رياض منصور برفق عنها

رياض بمشاكسه : ابعد كدا يا عم خليني اسلم وابوس القمر دي

صخكت جنه عليه وقبل هو رأسها

رياض بحب : هتوحشيني اوي يا بت يا جنه والله ، وبغيره ، وانا هوشحك بردو صح تمام يبقي تتطلقي منه و لو هو موافقش اخلعيه قشطه

ابعده محمد وهو يضحك عليه

محمد بضيق : غور ياض انت من هنا يلا سكه السلامه بقا ، وبحب ، مبروك يا روح قلبي

ابتسمت له وفعل يحيي المثل وضمها بحضنه

و صعدوا سياراتهم الي القاعه الخاصه بحفل الزفاف

__________________________________


في افخم قاعات القاهره :

_______________________


كان رعد وافق في انتظار معشوقته وجنته ، كان الفرحه بعينيه كبيره جدا فهو اخيرا سوف يخبر الجميع انها ملك له

تخيل انه لو  ان كان اخبره احد من قبل ان سيقف مثل هذه الوقفه في انتظار عروسه وعشقه لكان سخر من ، لاكنه الان يقف في انتظارها ، كان يقف وهو بكامل اناقته ووسامته وهو يرتدي بدله باللون الاسود القاتم لا تناسب غيره وقميص ابيض اللون و ببيون بنفس لون البدله

البدله 👇👇


بعد الانتظار الكبير من رعد وجدها تدخل القاعه وهو تتأبط ذراع والدها وعدسات الكاميرات تلتقت صوره لهذه الحسناء ، 


بعد الانتظار الكبير من رعد وجدها تدخل القاعه وهو تتأبط ذراع والدها وعدسات الكاميرات تلتقت صوره لهذه الحسناء ،

صدم رعد من جمالها بهذا الفستان الملكي كان كالملكات ، كـ ملكه جمال ، ذهب لها وهو مخدر وقبلها من كلتا يديها بعشق جارف وهو ينظر في عينيه بكل العشق الذي في قلبه ويزيد ، و وجهها المحمر من الخجل يذيبه في عشقه اكثر افاق علي كلمات

منصور

منصور بجديه : خلي بالك منها و خليها جوا عينيك و لو زعلتها في يوم تنسي وجودها لاني هاخدها منك ، انتي خدت روحنا كلنا

رعد بعشق : هو في حد بيأذي روحه ، هشيلها في روحي وقلبي

اومئ له منصور بصمت وابتسامه راحه ، فهو يعلم بعشق رعد له فيكفيه نظرات عشقه لها

_______________________________


اخذها رعد من يديها وصعد بها الي الاستيدج واحاط خصرها بتملك وحب ، وهو ينظر في عينيها بعشق جارف

رعد بعشق : مش مصدق يا جنه حياتي وعشقي كل انك خلاص هتبقي ملكي وليا

جنه بحب وخجل: لا صدق يا رعدي صدق ، خلاص هنكون سوا طول العمر

ابتسم لها بحب كبير وضمها بتملك وهو يتمايل بهدوء مع الالحان

بعد قليل انهت الرقصه واخذها رعد الي المكان المخصص لهم بالجلوس فيه ، وجاء المدعوين للمباركبه لهم بتلك الزيجه

بعد ساعتين انتهي حفل الزفاف ،واخذ رعد جنته لتوديع أهلها

جنه ببكاء وهو تضم منصور : هتوحشني او يا بابا

ضمها منصور في احضانه بشده وحب

منصور بحب : خلاص بقا يا جنتي مينفعش تعيطي المفروض تفرحي وبس ،

اومئت له جنه بحب وهو تمسح دموعها فهي ستشتاق لهم كثيرا ، و ودعت اخوتها جميعا  ، وذهبت مع رعد

_______________________________


في افخم فنادق القاهره :

________________________


في الجناح المخصص للعروسين ، والمجهز على اكمل وجه ، حيث الجناح كان مزين بطريقه رائعه حيث الغرفه مزينه بالورود الحمراء والبيضاء مزينه والتخت مزين  بالزهور الحمراء الجميله وتجود رسمه بالورود الحمراء في منتصف التخت ورائحه الياسمين تفوح من الغرفة والحمام مزين بطريقه رائعه وعلي اكمل وجه ،

دلف رعد الي الجناح وهو يحمل جنه وهي تحيط رقبته بيديها و وجنتيها مزينتين بحمره الخجل ، انزلها رعد برفق ، ونظرت جنه للجناح بإبتسامه وفرحه

جنه بفرحه : الله يارعد جميله اوي اوي

رعد بحب وهو يصمها من الخلف : عجبك يا جنتي

جنه بخجل : احم اه عجبني جدا  

ابتعد رعد عنها ولفها لاحضانه بحب

رعد بحب : يلا يا جنتي علشان نصلي

اومئت له بخجل وبعض الخوف وذهبت الى الحمام لتبدل الفستان و ترتدي ملابس تليق بالصلاه

دخلت الي المرحاض واقفلت الباب بالمفتاح و بعد عناء كبير ابدلت الفستان وبحثت عن ملابس تليق بالصلاه فوجدت قميص ابيض اللون لركبتها ويبرز جمالها  فإرتدته وارتدت فوقه اسدال الصلاه وتوضئت وخرجت بخجل وجدت رعد قد ابدل ثيابه لبنطال قطني من اللون الاسود وتيشرت اسود اللون يبرز عضلاته وهو يقف بإنتظارها

رعد بحب : يلا يا جنتي علشان نصلي

اومئت له بخجل ،

وشرعوا الي اول صلاه تجمعهم معا وكان رعد إمامها

وبعد قليل انتهوا من الصلاه والتف رعد له وجدها محمره من الخجل ، و تفرك يديها بتوتر وخجل وخوف

ابتسم رعد بهدوء وحب لها

رعد بحب : جنتي انتي خايفه مني، انا مش عايزك تخافي مني لاني عمري ما هأذيكي انتي روحي وحياتي كلها وعمري ما هأذي روحي ، احنا من انهردا هنبقي واحد يا جنتي علشان كدا مش عايزك تخافي مني ايدا وعايز ابقي انا امانك وابوكي واخوكي وصديقك  وحبيبك وجوزك ،

اومئت له بخجل وكان كلامه كالبلسم للجروح وذهب خوفها مهب الرياح ،


فوقف رعد و وقفت هي بدورها ، وانزعت اسادلها بخجل شديد ، فنظر لها رعد بحب، وهو مهيم بها بحريته وجمالها ، فجأه حملها رعد بين يديه فشهقت بخجل و قامت بلف يديه حول عنقه بخجل


جنه بخجل شديد : رعد انتي بتعمل اي نزلني عيب كدا

رعد بخبث وضحك : ههه تؤ تؤ يا جنتي مش عيب ، انتي دلوقتي جيتي عرين الاسد


واكمل سيره وهو يحملها لبدأ حياتهم الزوجيه المليئه بالعشق ويذيقها معني العشق الحلال وغرقوا في بحور عشقهم واصبحت الجنه ملك للرعد شرعا و قانونا

_______________________________


في الصعيد

في قصر الجبالي:

_______________________


في غرفة شرين ، كانت تجلس وهي تحترق من الغل والحقد يتأكل صدرها كلما تتذكر ان رعد بجانب جنه الان ، ويزداد حقدها وهي تتذكر انها ستتزوج من مليجي السائق ،


افاقها من شرودها دخول والدتها عليها

سعديه بحقد : انتي جاعده اهنه وسي رعد تلاجيه دلوجت في حضن السنيوره مرته

شرين بغل وكره :  بجولك اي ياما انا مش ناجصه التريجه بتاعتك دي وحديتك الماسخ دا عاد ، مش كفايه الي فيا تيجي انتي تزودي عليا كمان

سعديه بحقد : مفيش حاجه نفعت علشان نخلص من بنت الفرطوس دي

شرين بغل : ولا كان في حاجه هتحوق فيها بنت

ال**** دي جيت خدت رعد والفلوس والواد كمان

وانا اخرتي هتجوز من حتت السواج المعفن مليجي

سعديه بخبث وشر : ومين قالك انك هتتجوزي مليجي

شرين بترقب: جصدك اي ياما

سعديه بشر : حقصدي ان احنا هنموته يا نن عيون امك

شرين بخضه وخوف: يا نهار اسود يا نهار اسود انتي عاوزانا نجتله يا اما

سعديه بخوف وخبث : هششش وطي صوتك يا بت المركوب انتي لحد يسمع ، واحنا مش هنجتله بإيدينا يا بت سعديه ، وبعدين مش السواجين بتحصلهم حوادث ولا اي ، هي حادثه ضغير واحد من رجالتنا ثقه نجيبه وندفعله ونخليه يلعب في الفرامل ، وضحكت بشر ، وقدر الله وما شاء فعل هههههههه وضحكت بشر كبير وشاركتها شرين الضحك وابتسموا بخبث


وهم غافلين عن رب يسمع ويري كل شئ ،وهو المنتقم الجبار الذي لا يغفل عن شئ ويسمع ويري الكبيره والصغيره ، يمهل ولا يهمل

_______________________________


في صباح اليوم التالي

في فيلا الفندق حيث رعد وجنه

_______________________________


استيقظ رعد قبل جنه ، وظل ينظر لها بحب كبير ويده تحيط خصرها بتملك و عشق كبير وهو لا يصدق انها اصبحت ملك له وزوجته امام الله والجميع ، يتذكر خجلها ورقتها ، ابتسم بسعاده وهو يراها تتململ في السرير

فتحت جنه عينيها الجميلتين ونظرت الي رعد الذي كان ينظر لها بحب وشغف ، فإحمرت خجلا من نظراته الجريئه ، ودفنت وجهها بصدر رعد من الخجل فضحك رعد عليها

رعد بضحك وعشق : انتي مكسوفه يا جنتي نفت بصمت وهي تدفن وجهها بصدره من الخجل فضحك اكثر ووجهها يكاد ينفجر من الخجل

رعد لتخفيف خجلها : طب بصيلي طيب دا انا حتي عاملك مفاجأة جميله جدا جدا وهتعجبك موت

جنه بإستغراب وفرحه : بجد مفاجأه اي دي

رعد بعبث : ياسلام وهو انا لو قلتلك هتبقي مفأجأه

وقفت جنه بتذمر وهي تضع يديها في حصرها وكانت ترتدي قميص رعد يصل الى ركبتيها ويغطي اناملها ، كانت جميله جدا

جنه بتذمر : ليه بقي يارعد باشا

شدها رعد له فوقعت فوقه نظرت له بإعين متسعه

رعد بإبتسامه لعوب : هممممم يا جنه باشا عايزه تعرفي اوك ،احنا هنسافر لشهر العسل  لفين بقاا ، مفاجأة

جنه بأعين كالقطط : هنسافر فين

رعد بإبتسامه : تؤ تؤ انسي يا نونو

وشدها في احضانه وغاصا في بحور عشقهم

__________________________________


في احد الطائرات الخاصة برعد الجبالي

__________________________________


كانت جنه تجلس بجانب رعد بتذمر فهو لم يخبرها بعد بأي مكان سيقدون شهر العسل

جنه بحنق : متقول بقا يا رعد هنروح فين

رعد ببرود : لا لما نوصل دي مفاجأه

جنه بدلال وهي تلمس بيدها علي لحيته : طيب وعلشان جنتك حبيبتك عايزه تعرف

رعد بتخدر : هااا

جنه بخبث : هنروح فين يا رعدي

رعد بإبتسامه لعوب : تؤتؤ يا نونو مش عليا الكلام دا ابدا دا انا الرعد بردو

وارجع خصلاتها المتحرره خلف اذنها بحب وهو يبتسم علي ملامحها الحانقه

ضمها رعد لاحضانه بعشق

رعد بإبتسامه عاشقه : خلاص بقا يا جنتي هتعرفي اما نوصل اوكي يا روحي

اومئت له بإبتسامه وحب ، ووضعت رأسها علي كتفه

وذهبت في نوم عميق وامان بين احضان عشقها وزوجها

_________________________________


بعد مرور ساعتين ، هبطت الطائرة علي اراضي باريس مدينه العشاق ، ابتسم رعد بحب لجنه النائمه علي كتفه ، وتذكر عندما سأل والدها علي اكثر مكان تفضله جنه ،و قد اخبره والدها انها منذ ان كانت صغيره كانت تريد الذهاب مع حبيبها الي باريس مدينه العشاق وانها تعشقه تلم البلد فلم يتردد لحظه وقرر الذهاب لفرنسا لإسعاد عشقه

حملها رعد بحب ونزل من الطائره وركب السياره المخصصه لهم بعدما فتح الحارث الباب له وجلس رعد وهي بأحضانه نائمه بعمق

بعد قليل وصلت السياره الي منزل عصري وجميل ، بالقرب من الشاطئ

صعد رعد بجنه الي الاعلي بعدما امر الخادمه بتحضير الطعام

وضع رعد جنه برفق علي السرير وازال لها حذائها وابدل ملابسها لملابس بيبتيه مريحه ، ودخل المرحاض وابدل ملابسه لبنطال رمادي اللون وبقي عاري الصدر وصعد بجانبها وضمها في احضانه ونام هو الاخر بعد رحله سفر متعبه

______________________________


بعد ساعتين استيقظت جنه وجدت نفسها بأحضان رعد فإبسمت بحب ونهضت لتري اين هم ، وجدت نافذه فقامت بفتحها ونظرت من الشباك  لهذا الشاطئ الذي لطالما حلمت ان تزوره وتلعب برماله مع حبيبها وتلك المدينه التي عرفتها علي الفور فهي باريس بلد العشاق التي لطالما ارادت ان تأتي لها

جنه بفرحه ودموع : انا مش مصدقه دا حقيقي انا مش بحلم

ونظرت الي الخلف وجدت رعد يقف وعلي وجهه ابتسامة حانيه ، فضمته بدموع وهي سعيده بشده  بهذه المفاجأه

جنه بحب ودموع متحجره : شكرا اوي انا بحبك اوي اوي يارعد

رعد بعشق وهو يزيل دموعها : ورعد بيعشقك يا جنه الرعد ، ويلا روحي بدلي هدومك علشان نخرج ونقضي احلي شهر عسل ونعمل كل الي كان نفسك تعمليه وبتخططيله من وانتي صغيره

اومئت له جنه  بحب و واسرعت لارتداء ثيابها من اجل الخروج مع رعدها وبدأ حياه جميله ومليئه بالحب ، بعيدا عن كل الحقد

وانتهت جنه من ارتداء ثيابها المكونه من بنطال اسود اللون وكنزه حمراء وحذاء رياضي بنفس لون الكنزه وتركت لشعرها العنان ،  وخرجت وجدت رعد قد ابدل ثيابه الي بنطال اسود اللون وقميص ازرق قاتم  كـ لون عينيه وجاكيت اسود اللون وخذمه سوداء

أمسكت جنه بيد رعد واخرجته بسرعه  لكي تري كل شبر من باريس بين ضحك رعد عليها

كان يوم مميز ولا ينسي بالنسبه لجنه ورعد حيث انهم ذهبوا لرؤيه برج ايفل وتصورت جنه مع رعدها عده صور تذكاريه وجميله جدا ، وساروا معا علي الشاطي وهو يمسك بيدها بحب ، وتسوقت جنه من باريس اشياء كثيره وهدايه للجميع بين حنق رعد لانه يريد قضاء وقت معها وانقضي اليوم بسعاده علي جنه التي زارت اماكن كثيره من باريس

وانتهي اليوم بعشاء رومانسي في مطعم فاخر


________________________________


تسريع الاحداث


»» انقضي شهر العسل بين عشق رعد لجنه واغراقه لها بحنانه وعشقه


»» كانت جنه تطير فرحا في هذا الشهر ، وتفرح بشده بسبب حب رعد لها ومعاملته الحانيه وهي لم تبخل عليه بحبها


»» فاجأت جنه رعد بإرتدائها الحجاب ، حتي لا يري احد شعرها وارتدت الزي الشرعي مما اسعد رعد بشده فهو كان يريد هذا منذ البدايه ولاكن لم يريد ان يجبرها علي شئ


»»عاد رعد وجنه من رحله باريس


»» مضي شهران آخران


»» انجبت نرمين فتاه جميله


»» توفي مليجي السائق بحادثه ، لم يعرف احد سببها وقيدت علي انها قضاء وقدر


»» سعدت شرين بتنفيذ خطتها هي ووالدتها وتخلصوا منه للابد


»» علمت جنه بحملها من رعد مما جعلها تطير من السعاده لانها واخيرا سيصبح لديه ابنأء من عشقها ، وقررت مفاجئه رعد بهذا الخبر


»» جهزت جنه الغرفه بالشموع والورود لاخبار رعد بحملها


________________________________


في فيلا رعد في القاهره :

_______________________


جهزت جنه الغرفه علي اكمل وجهه من ورود خمراء وبيضاء وشموع جميله ، وعشاء رومانسي واضأئه خافته وارتدت فستان باللون الازرق يعكس لون عينيها ، ويصل لركبتها بدون اكتاف ووركت العنان لشعرها وارسلت رساله لرعد تخبره بإنها مريضه وابتسمت بخبث

وتذكرت كيف عرفت بخبر حملها  ، حيث كانت في زياره لمنزل والدها وجلست مع زوجات اخواتها واخبرت سلمي انها تستفرغ عندما تشم روائح الطعام او العطر وتشعر بتقلب معدتها ، فأخبتها سلمي انه من الممكن ان تكون حامل فسعدت جنه ، ولاكن اجلت سعادتها حتي لا تصدم في النهايه ، وعندما عادت الي المنزل امرت الخادمه بإحضار اختبار حمل ، وعلمت انها حامل فسعدت بشده وجه و كل شئ لتخبر رعد بهذا الخبر الرأئع

افاقت من شرودها علي بابا الغرفه الذي فتح ويليه دخول رعد الذي اسرع لها بلهفه

رعد بلهفه : حبيبتي مالك انتي تعبانه

جنه بهدوء : لا يا رعدي مش تعبانه ولا حاجه انا كويسه اهو

نظر لها رعد وانتبه اخيرا الي الغرفه المزينه بطريقه جميله والي العشاء الرومانسي والي ما ترتديه جنه

رعد بعتاب : كدا يا جنه تقلقيني عليكي

وبحب ، انتي عامله دا ليا يا جنتي

اومئت له بصمت

جنه بحب : عندي مفاجأه هتعجبك اوي

رعد بإستغراب : مفاجأه اي دي

جنه وهي تضع يديه علي بطنها بين صدمته ، وهمست في اذنيه بما جعله يفتح عينيه بصدمه

جنه بهمس وحب : انا حامل يا رعد

نظر لها بصدمه ، لحظه اثنان ثلاثه

وكانت جنه تطير في الهواء ورعد يحملها ويدور بها بسعاده وهو لا يصدق انه سيصبح اب مجددا

جنه بصراخ وفرحه : نزلني يا رعد علشان الولد

رعد بصدمه وسعاده : انا مش مصدق يا جنتي بجد بجد انتي حامل هبقي اب  وانتي هتبقي ام

جنه بحب : ايوا يا رعد ختبقي احل اب في الدنيا ومالك هيبقي عنده اخ كمان

رعد بثقه : لا هتبقي بنت

جنه بإستغراب : لا ولد واي الثقه دي

رعظ بحب : انا متمنيها من ربنا يا جنتي ان يكون عندي بنت منك وشبهك وربنا بيحققلي امنيتي

اومئت له بحب كبير

رعد بصرامه : بكرا هنروح للدكتوره علشان تشوف اخبار الحمل اي تمتم يا قلبي

جنه بفرح : حاضر يا حبيبي

جنه مكمله : يلا ناكل بقا

اومئ رعد بحب كبير

وجلسوا لتناول الطعام بين عشقهم وإهتمام رعد بجنه

________________________________


في صباح اليوم التالي استعدت جنه ورعد للذهاب الي الدكتور للإطمئنان علي جنه والطفل

________________________________


في مشفي الجبالي :

________________________________


يجلس رعد بجانب جنه وهم بإنتظار دورهم في الكشف

بعد قليل نادت الممرضه

الممرضه : مدام جنه منصور الجارحي

اشار لها رعد ، فوجهتهم الي الغرفه الخاصه بالكشف


________________________________


في الغرفه الخاصه بالكشف :

_________________________


نظر رعد الي الطبيبه بصدمه وزهول وهو لا يصدق وينقل نظره الي جنه التي تملأ الدموع عينيها

بحزن

رعد بصدمه : انتِ قصدك اي يا دكتوره يعني اي الحمل خطر علي حياتها

الطبيبه بشفقه : انا اسفه يا رعد بيه بس المدام جنه مريضه قلب والحمل خطر عليها

رعد بجديه : خلاص تنزله انا مش مستعد اني اخصرها لاي سبب

جنه ببكاء : لا يا رعد انا عايزه ابني

رعد بحده : جنه انا قلت هي....

قاطعته الطبيبه بجديه

الطبيبه بجديه : لا يا رعد بيه للاسف المدام جنه مينفعش تنزل البيبي لان كدا هيكون خطر علي حياتها وهي دلوقتي حامل في الشهر الثالث مينفعش تنزله

رعد : اماال اخصرها مثلا اعمل اي

الطبيبه بعمليه : يا رعد باشا مش كل الحالات بتموت لا قدر الله احنا هنتبع الازم والمدام والبيبي بإذن الله هيكونوا بخير متقلقش حضرتك

رعد بحزن : طب هنعمل اي يا دكتوره انا مستحيل اقدر اعيش من غيرها

الطبيبه بشفقه: متخافش يا رعد باشا الطب اتطور وفي حالات كتير زي مدام جنه وبيطلع الاتنين عايشين  ، حضرتك هتيجي بكرا لان المفروض المدام هتقضي فتره الحمل هنا في المستشفى علشان نبقي مطمئنين عليها اكتر وتبقي تحت رعايتنا

اومئ رعد بصمت وحزن كبير وقام بحمل جنه الي احضانه وهو خائف من فقدانها ، وهي تبكي بألم فقط

________________________________


عاد رعد الي المنزل ووضع جنه بفراشها لانها قد نامت من البكاء ، وقام بعده اتصالات وأخبر منصور بخبر حمل جنه والذي اسعده بشده ولاكن لم تدم تلك السعاده بسبب ما علمه عن مرض جنه واقفل رعد الهاتف معه وهو يتنهد بخزن والم ويشعر بقلبه يؤلمه من مجرد التفكير ان جنه من الممكن ان تتركه ..

وصعد بجوارها وضمها إلى احضانه بشده خوفا من فقدانها الذي لن يتحمله ابداً ..

_______________________________________


في قصر الجارحي :

______________________


يجلس الجميع بحزن شديد والم بعد معرفتهم بما حدث مع جنه  وانها من المحتمل ان تموت ،

كانت سلمي ابمي بأحضان محمد المدمع العينين ونرمين ايضا تبكي بأحضان يحيي ومني تجلس ببرود وهي من داخلها سعيد ومتشفي ، شامته بجنه لابعد الحدود واخيرا ستتخلص منها ، و منصور بعينيه الدموع

صاح رياض في الجميع : بس اخرصوا مش عايز اسمع صوت اي حد بتعيطوا ليه هي ماتت اختي عليشه ومش هتموت اخرصوا بقي

___________________________________


بعد مرور 5 شهور


قضتهم جنه في المشفي ورعد معها ولم يتركها لحظه واحده واصبحت هزيله جدا وظهر المرض عليه مما يؤلم قلب رعد عليها


________________________________


في مشفي الجبالي :

________________________


في الغرفه التي تمكث بها جنه ، كان رعد يحتضنها وهو يبكي بشده

رعد ببكاء كالطفل : جنه جنتي حبيبتي ..  ااااه ارجوكي .. اوعي ..  اوعي تسيبيني اموت .. هموت من غيرك والله .. انا .. انا مقدرش اعيش لحظه واحده من غيرك يا جنه ..

ملست زينه علي ظهره بتعب وحب وهي تعلم انها لن تعيش اكثر من ذالك وهي حزينه عليه وعلي طفلتهما فقد أخبرتهم الطبيبه انها فتاه ،

وبعد ساعه واحد سوف تدخل جنه العمليات للولاده لانها في نهايه الشهر الثامن وحان موعد ولادتها ورعد خائف من فقدانها


رعد ببكاء وخوف : مش هتسبيني يا جنه صح

جنه بحب : هحاول يارعدي ، صدقني مهما حصل دا بأمر من ربنا بس .. بس  اهم حاجه خلي بالك من بنتنا

نظر لها بخوف شديد ولم يكاد يرد الا ودخلت الممرضه بالترولي وقامت بتجهيز جنه ووضعها رعد علي الترولي

رعد وهو يمسك بيدها ببكاء : متسبينيش ارجوكي يا جنه حاربي علشاني وعلشان مالك وعلشان بنتنا

جنه بوهن وتعب : حاضر يا رعدي

ودخلت جنه لمصيرها المحتوم واغلقت غرفه العمليات ، وسقط رعد يبكي بقوه ويدعي ربه شعر بيد تربت علي كتفه وجده منصور والظها ينظر له بدموع

منصور : هتبقي كويسه ان شاء الله متخافش انت

وكانت قد جائت جميع العائله معه

رعد ببكاء : يارب يا عمي يا رب انا مقدرش اعيش من غيرها ااااااه يااااارب اااااااااه

________________________________________


بعد ساعتين خرجت الطبيبه من غرفه العمليات بحزن شديد

اسرع لها رعد بلهفه وخوف  : م.مراتي كويسه جنه .. جنتي كويسه صح ..

الطبيبه بأسف و شفقه : البقاء لله


صرخ رعد الي ان تقطعت احباله الصوتيه

رعد بصراخ وبكاء : اااااااااااه جنه لااااااااااا لااااااااااااا ليييييييه جـنـه لاااااااااااا اااااه لالا

م.مستحيل ج جنه وعدتني مش هتسبني لاااااا لااااااااااا مستحيل  اااااااااااااااااااه 


وسقط رعد ارضا فاقد للوعي واستسلم بصدر رحب لتلك السحابه السوداء التي تناديه ، وذهب لعالم ليس به وجع+


________________________________

_____________________________________


#زيــنــه الــفــهــد

#الـحـلـقـه الـثـامـنـه 

#بــقــلــمي الـلــؤلــؤه : فاطمـه ابراهيـم


_____________________________________


في قصر الجارحي

___________________


كان منصور يجلس بحزن شديد بعدما  انتهت مراسم العزاء  ،بين انهيار رعد ومرضه الشديد ،

كان بجلس وهو يحمل في احضانه تلك الطفله الصغيره التي تبكي وتصرخ منذ مده كبيره ولا يستطيع احد ايقاف بكائها

منصور بخوف وحزن : اعمل حاجه يا محمد البنت ممكن يجرالها حاجه بسبب العياط والصراخ دا كله ، دي من ساعه ما جنه اندفنت وهي مش مبطله عياط وصريخ

نظر محمد لوالده بقله حيله فهو لا يعلم ما يحدث مع تلك الصغيره هي لها اكثر من ساعتين تبكي وتصرخ بلا توقف

سمعوا صوت من خلفهم

....... : هاتها

________________________________


في غرفه فهد صاحب الـ 10 سنوات

________________________________


كان يجلس علي سريره بحزن ودموع عالقه بعينيه وهو يتذكر وفاه عمته ، هي الوحيده التي كانت تتعامل معه كأنه طفل ، لانه علي قدر عالي من الذكاء مما يجعله كالشبان البالغين وليس كا طفل في ال10 من عمره ، هي كانت تعامله كأنه طفل وتلعب معه اكثر من والدته ، كانت اماً ثانيه له

خرج من شرود علي صوت صراخ طفل والاغرب من ذالك انه لم يشعر بالضيق كما كان يشعر مسبقا عندما يسمع بكاء او صراخ اطفال ، ولاكنه يشعر بألم في قلبه ويزيد الالم كلما ارتفع صوت البكاء

فـ نزل الي اسفل لرؤيته من يبكي بتلك الطريقه

نظر علي مسافه وحد جده وبأحضانه طفله تبكي وتصرخ وتضع يدها علي وجهها، فتقدم منهم بهدوء ووقف بجانب جده بطوله الذي يناسب شاب في السادس عشر لا طفل في العاشره ،

فهد بجديه : هاتها يا جدي

نظر له الجد بصدمه كما حال الباقيين ، فهو معروف بكرهه للاطفال ومقته منهم والان يطلب منه ان يحمل الصغيره الباكيه

نظر له منصور لبرهه و مد يده له بالطفله التي مازالت تبكي وتصرخ

ضمها فهد بحنان شديد ، وتعالات دقات قلبه بشده ، فسكنت حركه الطفله وهدأ بكائها تدريجياً كلما ربت فهد علي ظهرها بحنان غريب عليه فهو يكره الاطفال ..

هدأت الطفله في احضانه كأنه والدها وكأنها وجدت الامان ، ابعد فهد  يديها التي تضعها علي وجهها ونظر لها، فنظر لها بصدمه ، يالله هل يوجد ملائكه علي الارض ، طفله بملامح ملائكيه بريئه وجمال ملائكي طفولي  ..


ظل فهد ينظر لها بتفحص وحنان ، ففتحت الصغيره عن عينيها الجميلتين الواسعتين ، نظر فهد لعينيها بزهول وهيام


قد يعجبك أيضاً

عهد الليل  بقلم MeeroGhonem

عهد الليل

161K

5.4K

قالت : ايها الظالم حبيب الظلام عدو الحياه شوهت سحر الارض و نشرت الاسي في رباه فلماذا تفعل هذا و تغطي كفك بدماه قال: و لما تساليني اسالي الزمان الذي احرق قلبي و هدم...

ماسة في يد القاسي  بقلم Malak__Ramiz

ماسة في يد القاسي

781K

11.8K

هو قاسي متحجر القلب اقسم على الانتقام فهل سيصمد القلب امام عيناها هي مشاكسة طيبة القلب ليس لها اعداء فماذا سيحصل عندما تتعرف اليه ..

ندمت علي حبي لك بقلم rrtrrftg

ندمت علي حبي لك

182K

3.4K

جميع حقوق الملكيه للكاتبه // حبيبة محمد

عشقت بنت البواب﴾♡ بقلم Marwa1642

عشقت بنت البواب﴾♡

19.3K

381

انتي بنت بواب ولكن صدقيني لقد وقعت بحبك تعالي نتزوج لنهرب لعالمنا الذي نعشقه ﴾### انت يا سيدي العاشق احبك بجنون ♡♡♡꧁ كلماتك هذه هي من تجعلني اقع بحبك ♡♕

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)  بقلم user32632285

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)

42.9K

1.7K

حافظ على قلبك ...الورد بيدبل 🖤 (مواعيد النشر ...كل يوم جزء )

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)  بقلم BosyYahia6

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)

131K

6.1K

ماذا لو قررت عائلتك تزويجك و انتِ فتاة لم تتم بعد عقدها الثانى و كل ذلك بسبب تصرفاتك الطائشة من وجهه نظرهم!!! هل ستخنعين لهم أم ستبدئين فى تنفيذ خطة "كيف تُطفشين عر...

طفله حطمت حصونه  بقلم bosysh

طفله حطمت حصونه

1.3M

4.9K

حبها وعشقها من اول عينه ماجت عليها خطفته لعالم تاني وبرقتها وطيبتها قدرت تدمر حصونه اللي حاوط نفسه بيها

ياالله هل يوجد أعين كهذه ، كانت عينيها بريئتين وواسعتين ذو لمعه خاصه رائعه ، كان لديها عينان زرقاوتان عميقتان وجميلتين اسرته بشده ، وبشره بيضاء اللون وتوجد حفرتان جميلتين في كلتا وجنتيها  ، ظهرت ابتسامه جميله علي شفتي فهد ، وقبل جبينها بحب ، ونظر لها مجددا وجد لون عينيها الازرق يتخلله اللون الاخصر فصدم اكثر وعلم ان عينيها من النوع التي تتغير حسب الحاله التي يشعر بها صاحبها

نظر له الجميع بصدمه ويكاد فكهم بالنزول الي الارض ، هل هذا فهد كاره الاطفال يحمل طفله ولم يزعجه بكائها لا بل وقبل جبينها ايضا ويعاملها بحنان غريب عليه ، اما منصور فقد فهم ما يحدث وابتسم بحزن فيبدوا ان هناك قصه عشق ولدت اليوم

منصور بحزن : هتسموها اي ، جنه وخلاص ربنا يرحمها ورعد تعبان قوي وحالته مش مستقره خالص

محمد : احنا نسميها اااا.....

قاطعه فهد بقوله

فهد بحب : "هـنـسـمـيـهـا زيــنــه  " وهمس في اذنها

زيـنـتـي انـا ، زيــنــه الــفــهــد


________________________________


في الصعيد

في قصر الجبالي

__________________


كان الجميع يجلس بحزن بعد عودتهم من عزاء جنه ، لم يصدق احد ان تلك الشابه الصغيرة التي لم تستمتع بحياتها بعد قد ماتت ، محمود حزين بشده علي حفيده الذي لم يفرح بعد ولم يرتاح ليحدث له كل هذا ، ويتذكر رؤيته لإنهيار وكأن جبل قد سقط ، فهو قد علم بأن جنه ستلد فذهب بمفرده ، وعلم بوفاه الام وابنتها كما اخبره منصور ، وراي بعينيه انهيار رعد وصراخه بإسم جنه ، حزن عليه كثيرا فهو لم يعش حياته بعد ليحدث له كل هذا بالبدايه اجبر علي شرين ، وبعدها عشق جنه ولاكن ابعدهم القدر ، وهو الان بين الحياه والموت

خرج من شرود علي صوت تلك الحيه سعديه


سعديه بخبث وحزن مصتنع : با حبه عيني عليك يارعد ملحجتش تفرح يا ولدي ، يلا ربنا يعوضك بالي تفرح جلبك وتملي مكان مرتك الله يرحمها ، وهي تنظر الي شرين بخبث وابتسامه حقيره ، بادلتها شرين مثلها

خالد بضيق : احنا مش ناجصين الي بتعمليه دا با سعديه وحواراتك الماسخه دي عاد

فهو يعلم ما ترمي اليه تلك الحيه ، وهو الان ليس بقادر علي سماع حديث كهذا ، وسموم مثل التي ترميها تلك الحيه

سعديه بشر وكره : انت عتجول اي اني بع...


بترت عباراتها عندما قاعهم الجد بصرامه

الجد بصرامه : بجولك اي يا خالد وانتي يا سعديه احنا الي فينا مكفينا مش ناجصين ، وانتِ يا خالد ويا وهدان ويا طارق ويا عادل ويا محمود اتجهزوا علشان نسافر نجيب رعد اهنه علشان مينفعش يقعد في المستشفي كتير عن اكده

اومئوا له بطاعه

سمر بحزن : اني هاجي معاك يا ابوي علشان رعد ولدي

منصور بصرامه : مفيش حد هيجي معانا وانتي هتخليكي اهنه علشان مالك ، انتي عارفه حالته بجت عامله ازاي من بعد ما عرف بوفاه جنه وهو معيبطلش بكا ، وعايز حد يفضل معاه


اومئت له بطاعه بعد تذكرها حاله مالك السيئه بعد وفاه جنه هو اصبح دائم البكاء وحزين ، ورافض الطعام ،


بعد قليل تجهز رجال العائله ، وذهبوا في طريقهم لاخد رعد ليكي يعيش في بيته ،


ولا يعلم احد انه سيعود ولاكن كجسد بلا روح فستذهب الروح الي خالقها وسيتجمع العشاق مره اخري وليس في الدنيا انما في الاخره في الجنه بإذن الله

________________________________


في غرفه مالك الصغير

____________________


كان يجلس بحزن كبير والم علي فراق من عاملته علي انه ابنها ، فوالدته الحقيقيه لا تهتم به ابدا ولم تعامله علي انه ابنها ابدا فهي دائما ما تهتم بنفسها ومظهرها فقط ، علي عكس جنه التي عاملته علي انه ابنها ، واخبرته ان يناديها بأمي وهذا اسعده بشده ولاكن لم تدوم سعادته فهو الان فقدها

خرج من شروده علي صوت فتح الباب يليه دخول جدته سمر وهي تحمل الطعام


سمر بحزن : مش هتاكل يا مالك يا حبيبي ، حرام عليك نفسك اكده يا ولدي

مالك بحزن وبكاء : اعمل اي يعني يا تيته انا كنت بحب جنه اوي وهيا كانت بتعاملني علي اني ابنها ، وانا كنت مستني النونو علشان نلعب سوا وابقي سنأ لاختي بس خلاص هيا راحت وماما جنه كمان راحت

سمر بحزن :  طب كل اي حاجه علشان جنه الله يرحمها متبقاش زعلانه

مالك بإصرار : لا مش عايز حاجه1

قاطع حديثهم دخول آيه ابنه عادل ونورهان صاحبه الاربع اعوام

ذهبت الصغيرة الي جدتها واخذت منها الطعام وجلست بجانب مالك الذي ابتسم فور رؤيتها


آيه بطفوله : انت مس عايث تاكل ليه يا مالت ، كل علثان خاطري ( انت مش عايز تاكل ليه يا مالك كُل علشان خاطري )

مالك بحب : انا مش جعان يا ايه انا عايز ماما جنه

ايه بحزن : بس انا كعانه اوي يا مالت ومستنيات علسان ناكل سوا ، وانت مس راضي تاكل وانا بطني عثافيرها بتهوهو ( بس انا جعانه اوي يا مالك ومستنياك علشان ناكل سوا ،وانت مش راضي تاكل وانا بطني عصافيرها بتهوهو )

مالك بضحك : عصافير بطنك بتهوهو هههههه

اومئت له بإبتسامه

آيه : هتاكل معايا

مالك بحب وابتسامه : ايوا يا يويو هاكل معاكي

نظرت له بسعاده ، وابتدوا في تناول الطعام بين اعين سمر التي كانت تبتسم عليهم بسعاده1

_________________________________


في قصر الجارحي:

___________________


كان فهد لازال يحمل الصغيرة بين يديها وهو يداعب وجنتيها بيده ويبتسم علي ابتسامتها الرائعه التي سلبت قلبه وجعلته ينبض بشده ، قبل جبينها وعينيها ووجنتيها بحب وضمها لاحضانه اكثر

وظل يتامل ملامحه النائمه الملائكيه بحب و ابتسامه

افاقه من شروده في زينته ، حديث منصور له

منصور بجديه : فهد هات زينه علشان اوديها لبابها علشان عايز يشوف بنته

نظر له فهد بغضب وغيره

فهد بغضب : لا مش هتاخدها انا هاجي معاك

منصور بقله حيله فهو يعلم عنده : ماشي يا فهد يلا وديها لـ سلمي تغيرلها هدموها علشان نروح وتكون حاجه تقيله علشان الجو برد واجهز انت كمان

فهد بغيره : لا انا هغيرلها مش حد تاني عن اذنك

ولم ينتظر رد منه لانه كان قد ذهب تحت نظرات جده الشارده فيما سيحدث لتلك الصغيرة فحاله رعد غير مستقره تماما وحاله قلبه سيئه جدا وتسؤء اكثر كلما مرت الساعات ، وهو خائف علي تلك الصغيره ان تفقد والدها ايضا

________________________________


في غرفه فهد

______________


كان قد ابدل لصغيرته ملابسها الي 👇👇


حمل فهد زينته بحب وحنان وهبط الي الاسفل حيث ينتظره جده والباقي للذهاب لرعد المشفي ، دلفوا الي السيارت وانتقلوا في طريقهم للمجهول ________________________________

حمل فهد زينته بحب وحنان وهبط الي الاسفل حيث ينتظره جده والباقي للذهاب لرعد المشفي ،

دلفوا الي السيارت وانتقلوا في طريقهم للمجهول

________________________________


بعد نصف ساعه وصلت السيارت الي المشفي وهبط فهد وهو يحمل زينه بين يديه ويسير بجانب جده والباق خلفهم

________________________________


في مشفي الجبالي

___________________


في الغرفه التي يكمن بها رعد


كان جالس رعد يجلس علي التخت وهو يضع يده علي قلبه الذي يؤلمه لفراق محبوبته ويضم صوره لجنته بيده الاخري ودموعه تهبط بشده ، قلبه ينزف من الالم لما تركته لما هو ليس معترض علي قضاء الله وقدره ولاكن لا يستطيع الحياه بدونها ، ااااه قلبه يؤلمه بشده

افاق من شروده وحزنه علي طرق الباب فمسح دموعه واذن للطارق بالدخول

فدلف منصور الجارحي وابنائه ويليه دخول فهد وهو يحمل بين يديه طفل رضيع عرفه رعد سريعاً فهي طفلته التي حرمت من والدتها نزلت دموعه مره اخري وهو يراها ، بذره عشقهم التي كان دائما يتمني ان يراها ويحملها بين يديه ويراها تكبر ومعه جنه ولاكن للقدر كلمه اخري 

اشار منصور لفهد ان يعطي زينه لوالدها فوافق فهد علي مضض ، واعطاها لوالدها ، واشار منصور للجميع بالخروج فخرج الجميع وتحت الحاح كبير وافق فهد بغضب ان يترك زينته مع والدها ويترك لهم المساحه

حمل رعد طفلته بين يديه ولم تبكي كالسابق عندما كانت تترك احضان فهد ، وضمها رعد بشده في احضانه وهو يشم رائحتها الجميله التي تشبه رائحه طفلته الاولي جنه ، استكانت الضغير في تحضان والدها وتشبست به كأنها تخشي ان يتركها ، وهو ضمها وهو يبكي بشده عليها فهو يعلم انه لم يستطيع ان يعيش بلا جنته ، بكت الصغيره مع والدها عندما شعرت ببكائه ، فمسح رعد موعه وهدأ طفلته ، وبالفعل هدأت نظر رعد لها بحب وابتسامه فهي تشبه جنه كثيرا ولاكنها اجمل بكثير ، نظر في عينيها التي تشبه عيني والدتها كثيرا ، ذكرته بعشقه الاول والاخير ، مسح بيديه علي وجنتها وقبل جبينها وظل يداعبها علي وجنته بيديه فضحكت الصغيره ببرائه وظهرت غمازتيها التي ورثته مَنهُ ، فأبتسم رعد تلقائياً وظعرت غمازتيه المتشابهتان مع غمازتيها ،

قبل رعد وجنتيها بحب وجبينها كذالك وتحدث معها كأنها تفهمه

رعد بحب حزن وبكاء : سامحيني يا حبيبتي مش هقدر اعيش من غيرها انا عارف ، والله ما هقدر استحمل حياه جنتي مش فيها سامحيني يا روح ابوكي سامحيني ، بكرا لما تكبري هتحبي وهتعرفي ، انا والله بحبك اوي بس هي روحي فيها مش متخيل الحياه وجنه مش معايا هي الي دخلت الفرحه لقلبي ولحياتي وراحت وخدت كل حاجه معاها انا منغيرها مكسور اوي ، سامحيني سامحيني

وظل يبكي بشده والصغيره تبكي معه ظل هكذا كثير من الوقت هو يخرج ما بداخله لطفلته ويطلب منها ان تسامحه والصغيره تبكي علي بكائه

، بعد قليل هدأ رعد وهدأت الصغيره ايضا

فـ نادي رعد علي منصور ، فدخل منصور والباقي

رعد بوجع ورجاء : انا مش هطلب منك كتير يا عمي انا مش عايز غير انك تحافظ علي بنتي ومتخليش حد في يوم يزعلها او يحسسها انها يتيمه

منصور بحزن : حسك في الدنيا يارعد يا ابني ، انتي الي هتربي بنتك وهتسلمها لجوزها بإيدك كمان

رعد بألم : كان نفسي ، كان نفسي اعمل كدا واسلمها اجوزها بإيدي وانا الي اربيها بس مع جنتي وجنه راحت وسابتني  لوحدي وانا مش هقدر اكمل من غيرها ، ارجوك سبني اكمل كلامي

اومئ له منصور بحزن شديد

رعد مكملا : حافظ عليها ارجوك دي حفيدتك ، و اعز الولد ولد الولد  ، ذي ما عوضت جنه الله يرحمهت عن مامتها عوض بنتي عن وجودي ووجود جنه ارجوك متزعلهاش في يوم اتمني انك تحميها من كل حاجه ومتخليهاش تنام زعلانها ، ونظر لمحمد ،

وانت يا محمد انا معتبرك اخويا ارجوك كون اب لبنتي اعتبرها جنه ، مش جنه كانت جوهرتك انا عايز بنتي تبقي مكانها او تاخد جزء يكفيها ان مش تحس بالنقص ، ووجه حديثه ليحيي ، وانت يا يحيي انا عارف ان جنه كانت بنتك ومعزتها في قلبك كبيره ادي لبنتي الحب الي يكفيها ارجوك ، ووجه حديثه لرياض ، وانت يا رياض انا كنت علطول بغير منك علشان انت كنت قريب اوي من جنتي ، انا هطلب منك انك تكون اب لبنتي وصديق ليها عاملها زي ما كنت بتعامل جنه بالضبط عاملها علي انها بنتك

، انا بطلب منكوا كلكوا تكونوا السند لبنتي ، دي وصيه ميت بنتي امانه في رقبه كل واحد فيكوا لو اتاذت في يوم نامت زعلانه مش هبقي مرتاح لا انا ولا جنه ، ربوها علي الاخلاق والدين وانها متعصاش ربنا ، انا عايز افتخر بيها يوم القيامه و اقول اني امنت علي بنتي لناس اد الامانه وعرفوا يحافظوا عليها ، واهم حاجه تعلمهوا الاخلاق والدين وانها متظلمش حد ومتقساش علي حد ولا تفرق بين حد علي التاني ، دي وصيتي ليكوا انتوا اهلها من بعدي انا وجنه ، واهم حاجه عائلتي متعرفش بوجود جنه ارجوكوا شرين وسعديه مش هيرحموها وهيكرهوا الكل فيها وهتخلي اخوها يقلب عليها دي حربايه وشرانيه مش هتخليها في حالها ، متخلوهاش تكرهني ارجوكوا عارفوها اني سبتها مش بمزاجي ، انا مش هقدر اكمل حياتي من غير جنه ، وانت يا عمي ارجوك تسلمها للشخص المناسب ليها الي يحافظ عليها والي يخلي باله منها ويصونها ومينيمهاش زعلانه ، دي وصيتي ليكوا ارجوكوا اوعدوني انكوا تنفذوهوا6

الجميع بحزن : نوعدك يا رعد / يا ابني

رعد لمنصور : ارجوك يا عمي خلي بنتي تسامحني اني سبتهـا ، وعرف مالك ابنـي اني بحبه اووي وحليه يسامحنـي ولما يعرف بوجود زينـه قوله يعرف الحقيقه من محمود اخويا وابن عمي هو الوحيد اللي عارف ان بنتي عايشه هو الوحيد الي عارف .. هو هيفهـم مالك كل حاجه ..

اومئ له منصور بصمت وهو حزين عليـه ..

ضم رعد الطفله لاحضانه بشده وقبل جبينها وعينيها ورأسها ووجنتيها ويديها وضمها وهو يبكي ..

ووضعها علي صدره وارخي جسده علي السرير .. وتمتم بالشهاده في سـره.. وصعدت روحه الطاهره الي ربها ، واعلن جهاز القلب عن توقفه ..


فحمل فهد الصغيره بسرعه قبل ان تقع ، وانفجرت الصغيره في البكاء والصراخ مع خروج روح والدها من جسده كأنها تشعر به ولم يستطيع فهد ان يجعلها تتوقف ، جاء الطبيب سريعا وشغل جهاز الصدمات مرامرا وتكرارا وهو يحاول بجهده انقاذ هذا الشاب

_________________________________


في مكان جميل جدا لا بل ساحر الجمال ، الزرع الاخضر والشجر في كل مكان والورود الجميلة،

تقف جنه وهي ترتدي ثياب بيضاء اللون ، نظرت امامها وجدت رعد يأتي اليها

رعد وهو يضمها : جنتي حبيبتي هنكون سوا

جنه : ارجع رعد ارجع الحياه مش بتقف علي حد ارجع علشان بنتنا ومالك ارجع وربيهم وخليك معاهم

استدار رعد بجسد للذهاب ، مشي قليلا فتألم قلبه بشده ونظر للخلف مره اخري وجد جنه جالسه ارضا وتبكي ، فركض مسرعا لها وضمها لاحضانه

رعد بحب : مش هسيبك سا جنتي هنروح سوا

جنه بإبتسامه : طب وبنتنا  ومالك

رعد بحب : عندها الي يخلي باله منها لاكن انا مليش غيرك وهو كمان

جنه : الحياه مبتقفش علي حد

رعد : عند رعد عاشق جنه هتقف انا مقدرش اعيش من غيرك يا جنه الرعد مقدرش

ابتسمت بشده وعشق ووقفت وامسكت يديه وساروا معا بين الذهور والاشجار والعشب والحياه التي بلا الم

________________________________


الطبيب بحزن : انا اسف البقاء لله ، وغطي راسه وخرج سريعا

اما زينه فبكائها زاد بشده وصراخها اصبح اعلي من الاول ، فضمها رعد بحمايه وحزن وهو يعمس في اذنها بكلمات مطمئنه ، وهو يربت علي ظهرها

فهد بحزن وهمس : هششش ، هشششش اهدي اهدي ياروح فهد اهدي يا خبيبتي اهدي خلاص خلاص انا معاكي انا معاكي ، هششش ، مش هسيبك ابدا يا زينتي مش هسيبك هششش

هدأ بكاء الطفله تدريجياً وهدا صراخها وغفت في احضان فهد ،

منصور بخوف وصرامه : يلا بسرعه يا محمد خد فهد وزينه وروحوا لان الجبالي وعائلته وصلوا المشفي ومينفعش يشوفوا زينه يلا بسرعه

اومئ له محمد سريعا وغادر هو وفهد الذي يحمل صغيرته سريعا وذهبوا الي القصر

________________________________


تسريع الاحداث


»» صدم الجميع من وفاه رعد وحزنوا بشده وانهار خالد بوافاه ابنه كما انهارت سمر والجميع بوافاه سند العائله


»» عندما علم مالك بوفاه والده لم يبدي اي رد فعل واصبح بارد كالجليد ، و اصبح منطوي علي نفسه في غرفته ولاكن تأتي له تلك الجميله الصغيره آيه وهي الوحيده التي تستطيع التحدث معه ولو لقليل


»» دفن رعد بجانب جنته كما طلب من جده في الجواب


»»لم تحزن شرين كثيرا علي وفاه رعد ، لانها لم تمن تحبه وانما تحب الاموال فقط والتملك الذي لديها لرعد ذهب مع وفاته


»» ارضعت نرمين زينه بصعوبه لانها لم تريد ترك فهد ، واصبحت زينه وميار ومازن اخوه بالرضاعه


»» يهتم فهد بزينه من مأكلها وملبسها ومشربها وكل شئ خاص بزينه يعني زينه وفهدها


_________________________________


____________________________________


#زيــنــه الــفــهــد

#الـحـلـقـه الـتـاسـعـه

#بــقــلــمي الـلــؤلــؤه : فاطمـه ابراهيـم


____________________________________


في قصر الجارحي

___________________


في حديقه القصر كان يقف فهد وهو يبتسم ويُعلم زينه صاحبه العام وبضعه اشهـر المشي ، كان يمسك بيديها وهي تمشي خطواط متعثره وهو يشجعها

فهد : يلا يا زينتي امشي يلا علشان تبقي شطوره وتاخدي شوكولا كتير

زينه بطفوله : ثوكلا كتيل زينه

فهد بحب : ايوا شوكولا كتير لزينه يلا ، وترك يديها وبعد عنها مترين تقريبا ، يلا يا زينتي تعالي ، وفتح زراعيه لها ، فركضت الصغيره بخطواط متعثره وقفزت في احضانه وهي تصرخ بحماس

فهد بحب : شطوره يا زينتي

زينه : زينه ثاطره ثح ( زينه شاطره صح )

فهد وهو يقبل وجنتها المحمره : زينه اشطر بنوته ، يلا علشان ناكل علشان الحلوه زينه اكيد جعانه دلوقت صح

زينه : ثح زينه الحلوه كعانه كتييل اوي ، وعايثه ثوكولا تمان ( صح زينه الحلوه جعانه كتير اوي وعايزه شوكولا كمان )

فهد بحب : من عيوني يا روحي يلا

، وانزلها ، وامسكت الصغيره بإصبعه السبابه بيدها الصغيره وسارت بجانب فهد

_______________________________


في قصر الجبالي

_________________


في غرفه مالك

كان يجلس وملامحه وجهه متهجمه وهو ينظر لوالدته الجالسه امامه تتحدث بكل خبث العالم وتبكي بدموع التماسيح وهي تري تأثيرها عليه من ملامح وجهه

شرين بخبث ودموع تماسيح : صدقني يا مالك يا حبيبي انت ابني الوحيد وعمري ما هكرهك ذي ما ابوك كان مفهمك ، وازداد في دموع التماسيح ، انا اديت لـ ابوك كل الحب الي عندي وهو رماني ذي الكلبه وقالي انو بيكرهني وهيخلي ابني يكرهني وفعلا نجح وانت بقيت تكرهني

مالك بسرعه : لا يا ماما متقوليش كدا انا مستحيل اكرهك انتي امي وحبيبتي

شرين بخبث لنجاح مخططها : وانا كمان بحبك يا روح امك ، و بخبث كبير ، بصراحه كدا انا كنت عايزه اعرفك حاجه عن جنه بس خلاص ربنا يرحمها مش عايزه اجيب في سيرتها

مالك بإستغراب : قصدك اي يا ماما قصدك ان ماما جنه مكنتش بتحبني

شرين بغل : لا ماما جنه مكنتش بتحبك يا مالك ، هي كانت واخداك طريق علشان توصل لرعد

نظر لها بصدمه

مالك بضيق وعدم تصديق : لا لا يا ماما مش مصدق جنه بتحبني حتي من قبل ما تعرف بابا هي اكيد بتحبني

شرين بدموع مصتنعه : و الله يا مالك ما بتحبك كان نفسي اقولك انها بتحبك بس للاسف هي مش بتحب غير نفسها والفلوس ، انا سمعتها وهيا بتقول كدا ولما سألتها قالتلي ان هيا بتكرهك وعايزه تقرب منك علشان رعد وتاخد كل الفلوس

واكملت بخ سمها عندما رأت ملامح وجهه الشاحبه كالموتي ،

شرين مكمله بخبث : ولما قلت لبابك قالي انو انا بكذب علشان بكره جنه ، بس شوفت انتقام ربنا شوفت الحقيره دي ماتت وبنتها كمان ماتت معاها وباباك ربنا يرحمه بقا ويحسن اليه ، واهم حاجه دلوقت انك تحبني انا انا امك وتحافظ علي فلوسنا

علشان تبقي اغني واحد في الدنيا ونعيش بالفلوس انا وانت وبس وننتقم من كل واحد ضرنا واذانا



قد يعجبك أيضاً

عهد الليل  بقلم MeeroGhonem

عهد الليل

161K

5.4K

قالت : ايها الظالم حبيب الظلام عدو الحياه شوهت سحر الارض و نشرت الاسي في رباه فلماذا تفعل هذا و تغطي كفك بدماه قال: و لما تساليني اسالي الزمان الذي احرق قلبي و هدم...

ماسة في يد القاسي  بقلم Malak__Ramiz

ماسة في يد القاسي

781K

11.8K

هو قاسي متحجر القلب اقسم على الانتقام فهل سيصمد القلب امام عيناها هي مشاكسة طيبة القلب ليس لها اعداء فماذا سيحصل عندما تتعرف اليه ..

ندمت علي حبي لك بقلم rrtrrftg

ندمت علي حبي لك

182K

3.4K

جميع حقوق الملكيه للكاتبه // حبيبة محمد

عشقت بنت البواب﴾♡ بقلم Marwa1642

عشقت بنت البواب﴾♡

19.3K

381

انتي بنت بواب ولكن صدقيني لقد وقعت بحبك تعالي نتزوج لنهرب لعالمنا الذي نعشقه ﴾### انت يا سيدي العاشق احبك بجنون ♡♡♡꧁ كلماتك هذه هي من تجعلني اقع بحبك ♡♕

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)  بقلم user32632285

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)

42.9K

1.7K

حافظ على قلبك ...الورد بيدبل 🖤 (مواعيد النشر ...كل يوم جزء )

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)  بقلم BosyYahia6

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)

131K

6.1K

ماذا لو قررت عائلتك تزويجك و انتِ فتاة لم تتم بعد عقدها الثانى و كل ذلك بسبب تصرفاتك الطائشة من وجهه نظرهم!!! هل ستخنعين لهم أم ستبدئين فى تنفيذ خطة "كيف تُطفشين عر...

طفله حطمت حصونه  بقلم bosysh

طفله حطمت حصونه

1.3M

4.9K

حبها وعشقها من اول عينه ماجت عليها خطفته لعالم تاني وبرقتها وطيبتها قدرت تدمر حصونه اللي حاوط نفسه بيها

اومئ مالك لها وعينيه تلمع بالشر ولمعه غموض لم تعلم شرين ما هي ولاكن لم تشغل بالها كثيرا فهو ما زال صغير وتستطيع استغلاله بسهوله لصفها وهذا ما فعلت

_______________________________


في قصر الجارحي

__________________


دلف فهد الي القصر وهو يحمل بين يديه صغيرته زينه وهم يضحكون ، جلس فهد علي مائده الطعام وزينه بأحضانه ، وهو يطعمها بحنان كبير وكأنه والدها وبحنان ام تهتم بأبنائها

فهد بحب : يلا بقا يا حبيبتي كُلي دي كمان وبس

زينه بعبوس : لا مث عايثه حاكه انا ثبعت كدا ( لا مش عايزه حاجه انا شبعت جدا )

فهد بإبتسامة : طيب علشان خاطر فهد حبيبك بس دي كمان

زينه : ماثي علثان خاطلك انت بث ، علثان انت حبيبي ( ماشي علشان خاطرك انت بس ، علشان انت حبيبي )

خفق قلبه بشده عندما قالت حبيبي ، فأبتسم ابتسامه جميله محبه

فهد بحب وهو يقبل وجنتها : وانتي كمان حبيبتي يا روح فهد ،

واكمل فهد اطعامها بحب كبير ، بين نظرات الجميع منهم مبتسم وسعيد ومنهم حاقد ، وقفت شاهي البالغه من العمر ثماني سنوات ولاكن تمتلك من الحقد ما يكفي العالم بأسره ، وتقدمت من فهد ووقفت بجانبه وابعدت الملعقه التي كان سيطعم بها زينه بعنف

شاهي بغضب وصراخ : هو مفيش غير الزفته دي علشان تأكلها وتلعب معاها ، ابعد عنها وخليك معايا انا ، ووجهت كلامها لزينه وانتي كمان ابعدي عنه وملكيش دعوه بيه يا حقيره انتي فهد دا بتاعي انا

، نظر فهد للملعقه التي علي الارض وجه نظره الي زينه وجد الدموع في عينيها من صراخ شاهي فهي حساسه كثيرا ولا تحب ان يرفع احد صوته عليها

فهد بغضب واعين حمراء : انتي اذاي تتجرأي ترفعي صوتك علي زينه هااااااا ، بصراخ ، انت مفكره نفسك ايه انتي مين علشان تزعقي فيها كدا هاااا ردي

نظرت له بخوف كبير فوالدتها هي من أخبرتها ان تفعل هذا لكي تبكي زينه ، وهي تكره زينه لانها تشبه والدتها لعذا تريد احزانها ، غير عابئه لهذا الفهد الجامح ، فهو يضحي بحياته ولا يري دمعه واحده من اعين صغيرته وهي جاءت علي زينته وهو يقف في طريق اي احد من اجلها

شاهي بخوف : فه.فهد انا م.مش ق.قصدي ازعقلها

فهد بغضب : المره دي انا مش هعملك حاجه يا شاهي لاكن لو اتكررت محدش هيرحمك مني الا زينه انتي فاهمه انا عامل اعتبار لعمي لاكن بعد كدا مش هيبقي في اعتبار لاي حد

وحمل صغيرته التي تبكي وصعد الي جناحه بغضب بسبب بكاؤها

محمد : متزعلش من فهد يا رياض انت عارفه زينه بالنسبه ليه اي

رياض بإبتسامه : ومين قالك اني انا زعلان من فهد بالعكس انا مبسوط منه علشان هو بيحمي حبيبته وزينه بنتي قبل ما تمون بنت جنه الله يرحمها

محمد بحزن : الله يرحمها

منصور : اسمعي يا مني انا بحزرك لاخر مره ابعدي بنتك عن زينه زينه ليه صغيره علي الي انتي بتعمليه وبتفكري فيه دا وانا مش هسمح لاي حد في الدنيا انه يزعلها مهما كان


وغادر الي جناحه بغضب فهو يعلم ما تفكر فيه تلك الحيه مني وهو لن يصمت لها

_______________________________


في جناح فهد

_____________


وضع فهد زينه علي السرير وهبط بركبتيه ارضا ليصبح بطولها ، مسح لها دموعه بإبتسامه وهو يغلي لرؤيه دموعها

فهد بحب : ينفع يعني العيون الحلوه دي تبكي

نظرت له بأعين متسعه وهزت رأسها بلا وهي تمسح علي وجهها

فهد بإبتسامه : انا اسف يا روحي متزعليش

زينه : مث زحلانه يا فهد مث زحلانه خالث خالث ( مش زعلانه يا فهد مش زعلانه خالص خالص )

فهد : متاكده يا زينتي انك مش زعلانه خالص خالص

زينه بعبوس : لا زحلانه علثان ثاهي بتكلهني وانا مث بعمل فيها حاته ( لا زعلانه علشان شاهي بتكرهني وانا مش بغنل فيها حاجه )

فهد بحنان : لا يا عمري هي مش بتكرهك هي بس غيرانه منك ، انا مش عايزك تكرهيها يا حبيبتي ماشي يا روحي هي بنت خالك ومينفعش تكرهيها

زينه : حاضل يا فهد مث هكلهها والله انا اثلا مث بكلهها ( حاضر يا فهد مش هكرهها والله انا اصلا مش بكرهها)

فهد بحب وهو يقبل وجنتها : شاطره يا روح فهد

زينه : طب فين الثوكولا بتاعت زينه

فهد بضحك : هههههه ثوكولا يا وزتي اسمها شوكولا

زينه بتذمر : اثتت بقا يا فهد علثان هزحل منك اثلا ، ومث تضحت عليا تاني ( اسكت بقا يا فهد هزعل منك اصلا ومش تضحك عليا تاني )

فهد بإبتسامه : حاضر يا روحي مش هضحك عليكي تاني ، هروح اجبلك الشوكولا بتاعتك يا وردتي

وذهب الي الدولاب الخاص بالشوكولا الذي صنعه خصيصا لزينته وفتحه واخرج علي بوكس شوكولا

وذهب لها واعطاه لها بإبتسامه وحب

فهد بحب : اتفضلي يا زينتي احلي شوكولا لاحلي زينه

زينه بفرح : هيييه هييه يعيث فهد يعيث ( هييه هييه يعيش فهد يعيش )

وقبلت وجنته قبله طويله بريئه وفتحت البوكس وانقضت تأكل منها بنهم1

اما فهد فوضع يده علي وجنته وهو يبتسم ، وظل يتابعها بحنان وحب وهي تاكل ،

_______________________________


مرت ثلاثه اعوام اخري


»» يهتم فهد بزينه كثيرا لا يجعلها تحتاج لشئ ولا لوالدها ولا لوالدتها ، كان يهتم بها إذا مرضت ولا يتركها ، يطعمها بيديه ، كانت يضمها في احضانه عندما تنام ويبث فيها الامان والحب والحنان


»» اصبح فهد بعمر الخامسه عشر من عمره وقد انهي تعليمه لذكائه الكبير وتخرج من كليه الهندسه


»» اصبحت زينه بعمر الخامسه


»» ازداد الحقد في قلب شاهي من زينه واصبحت تكرهها كثيرا


»» يحب مازن مضايقه فهد بالعب مع زينه وحملها وتقبيل وجنتها ، ويخبره انه شقيقته وليس له دخل وهذا يغضب فهد اكثر


»» قرر فهد في داخله شئ وسيخبر جده عنه


_______________________________


في المساء

في جناج فهد

______________


كان مستلقي علي فراشه بحجمه الذي يناسب شاب في العشرين ويرتدي تيشرت اسود اللون يبرز عضلاته وبنطال بنفس اللون ، كان شارد في زينته فمن غيرها يحتل تفكريه وقلبه وعقله ، ويفكر بشئ يريد فعله وسيخبر جده عنه ، خرج من شروده علي صوت فتح الباب ابتسم بسعاده وعشق فهو يعلم من دخل بالتأكيد زينه فمن غيرها يجرأ علي دخول جناح الفهد غيرها ، اعتدل في جلسته ، ابتسم عندما وجدها تفتح زراعيها له ليحملها فلبي لها طلبها بسرعه ، وحملها ووضعها بأحضانه

فهد بحب : ينفع اعرف اي الي مزعل زينتي

اسندت زينه رأسها علي كتف فهد ولم تتحدث ، مما جعله يخاف عليها كثيرا فهي بالعاده لا تصمت هكذا

فهد بقلق : مالك يا روحي مين مزعلك ها مالك يا قلب فهد

زينه بحزن : مفيش حاجه يا فهد مفيش حد مزعلني

فهد بقلق وهو ينظر لها : لا في يلا قولي يا حبيبتي مالك يلا متخوفنيش عليكي يلا قولي

زينه ببكاء : هو انا وحشه يا فهد

صدم فهد من حديثها وتصدع قلبه من الالم لدموعها

فهد : لا طبعا يا روحي مين قالك كدا انتي اجمل بنت في الدنيا كلها

زينه ببكاء شديد : طب ليه بابا وماما بيكرهوني

فهد بصدمه : مين قالك كدا يا حبيبتي بباكي ومامتك بيحبوكي اوي

زينه بحزن وبكاء : لا انا بنت وحشه وهم بيكرهوني علشان انا السبب في موتهم هو انا السبب في موتهم يا فهد

فهد بحزن : لا يا حبيبتي انتي مش السبب في موتهم انتي اجمل بنت في الدنيا وهما بيحبوكي اوي اوي كمان

زينه : امال ليه شاهي وطنط مني قالولي اني وحشه واني السبب وهم بيكرهوني

فهد بغضب ووعيد : لا يا حبيبتي هي الي وحشه انتي اجمل بنوته في الدنيا وباباكي ومامتك بيحبوكي جدا جدا فوق ما انتي تتصوري

زينه وهي تُكفف دموعها : بجد بيحبوني

فهد بحنان : ايوا يا روح فهد بيحبوكي اوي اوي

زينه بسعاده : وانا كمان بحبهم اوي اوي اوي

ابتسم فهد لسعادتها ، وهو يتوعد لشاهي ووالدتها بالهلاك

نزلت زينه من احضانه وأمسكت يديه وسارت به نحو الشرفه ، ففهم فهد وحملها

زينه : تصبحي علي خير يا ماما تصبح علي خير يا بابا

وهي تنظر لنجمتان ناصعتان في السماء واكثر بريقا عن النجوم الاخري واكبرهم ، فقد اخبرها فهد مسبقا ان والدها ووالدتها في السماء وهم تلك النجوم الجميله

فهد بإبتسامه : زي كل يوم يا وزتي

اومئت له بإبتسامه

فهد بحب : يلا ادعيلهم بالرحمه وقولي ليهم انك بتحبيهم اوي

زينه بإبتسامه اظهرت غمازتيها : ربنا يرحمك يا بابي ويرحمك يا مامي ، يلا تصبحوا علي خير انا هنام بدري علشان ابقي شطور بس هصلي الاول زي ما فهدي علمني بحبكوا اوي اوي اوي


ابتسم فهد بسعاده كبيره ودقات قلبه مرتفعه بشده لتلك الكلمه التي تطرب مسامعه فهدي ،بعشق اسمه بصيغه الملكيه من شفتيها هي فقط ، قبل وجنتيها بحب كبير

فهد بعشق : يلا علشان نصلي العشاء يا زينتي

زينه بحماس : يلا بسرعه وانا هرزح البس هدومي

فهد بعبث : طب ما تخليكي وانا هغيرلك

شهقت زينه بصدمه

زينه بصدمه وخجل : انت قليل الادب يا فهد وبعدين انا بقيت كبيره وعندي كدا ، وهي تشير بأصابعها الخمسه بمعني خمس سنوات ، وانت قليل الادب اصلا ومينفعش تقول كدا

فهد بضحك : ههههه ايوا فعلا انا قليل الادب يا انسه زينه ومينفعش اقول كدا انا اسف

زينه : ايوا كدا خليك محترم

اومئ لها فهد وهو يضحك

بعد قليل كان فهد يقف علي سجاده الصلاه وزينه خلفه وكان قد تؤضئ وزينه كذالك ، بعد وقت قليل كانوا قد انهوا صلاتهم واستدار فهد لزينه وابتسم لها فبادلته بإبتسامه اجمل

زينه بإبتسامه : انا كدا شاطره صح

اومئ فهد لها بحب وابتسامه جميله

زينه مكمله : طب يلا نقرأ قرأن زي كل مره

فهد بحب : يلا يا حبيبتي

وبالفعل احضر فهد المصحف الشريف وقرأ بصوته العذب وزينه تردد خلفه بقرأه صحيحه كما علمها فهد مسبقا فهي سريعه الفهم

فهد : صدق الله العظبم

زينه : صدق الله العظيم

وضع فهد المصحف في مكانه المخصص له

فهد بحب : يلا يا روحي علشان تنامي

زينه بنعاس : ايوا يلا انا عايزه انام

وابدلت الاسدال الخاص بالصلاة

ابتسم فهد بحب كبير وحملها وصعد الي السرير وهي بأحضانه وبعد قليل نامت زينه براحه وامان وهي متمكسه بفهد بشده وهو يبتسم عليها

بعد قليل عندما نامت زينه واطمأن فهد لنومها ، تغيرت معالم وجهه من الحب والحنان الي الغضب والكره وهو يتوعد لشاهي ووالدتها بسبب بكاء صغيرته ، ابتعد فهد عنها برفق خوفا من ايقاظها ، وقبل جبينها بحب ، وهبط سريعا الي اسفل وهو غاضب بشده

_______________________________


في بهو القصر

_______________


سقطت مني ارضا اثر تلك الصفعه التي تلقتها من زوجها رياض ، بعدما استمع لحديث فهد الغاضب وهو يخبره بما فعلت بإبنه شقيقته وبنته الثانيه

رياض بغضب وصراخ : واضح اني سكتلك كتير يا مني ، انا حظرتك اكتر من مره ملكيش علاقه بزينه انتي فاهمه ولا لاء اقسم بالله العلي العظيم لو اتجرأتي وقربتي من زينه تاني لكون دافنك انتي وبنتك ، وأمسك شعرها ، انتي عايزه ايه منها هاااا ردي انا مش قايلك قبل كدا ملكيش علاقه بيها قلت ولا لااااا هاااااا

نظرت له بخوف وهي تلعن نفسها مئه مره فهي تعلم ان رياض في غضبه لا يري احد ، وتوعدت لزينه ولفهد بالهلاك لإهانتها هكذا امام الجميع

منصور بغضب : جري اي يا رياض انت ازاي ترفع ايدك علي مراتك ادام الكل كدا هااا هو انا معدليش لازمه ولا اي

رياض بخزي : انا اسف يا بابا ، وبغضب ، بس هي ازاي تقول كدا لزينه واز..

منصور بمقاطعة : استني انت يا رياض ، ووجه حديثه لمني التي ارتحفت من هيئته الغاضبه فهو كان ولازال منصور الجارحي بقوته وجبروته وبإمكانه تدميرها بلحظه

منصور بغضب : انتي اي علاقتك بزينه يا مني ، اقسم بالله اقسم بالله وما ليكي عليا حلفان لو اتكررت وقربتي من زينه انتي او بنتك ما هيبقي ليكي قعاد هنا انتي فاهمه

مني بخوف : ف.فاهمه يا عمي فاهمه

منصور : دي اخر مره هحزك فيها يا مني المره الجايه هنفذ كله الا زينه زينه خط احمر زينه بنت بنتي الوحيده وانا مش هسمح لاي حد مهما كان ومين ما كان واي مكانته انه يأذيه ولو بكلمه انتي فاهمه

اومئت له بحوف فهي تعلمه تمام العلم وتعلم ان تهديده ليس علي الفاضي ، وبداخلها تتوعد لزينه بالهلاك فهي تكرهها بشده كما كانت تكره جنه واكثر1


وأمر منصور الجميع بالصعود الي غرفهم الا فهد فهو اراد التحدث معه بشئ مهم

فهد بجديه : جدي انا عايزك في موضوع مهم لو سمحت

منصور بجديه : تمام تعال معايا المكتب

اومئ له فهد ولحقه الي المكتب للحديث معه بهذا الشئ المهم

_______________________________


بعد ساعه انتهي فهد من التحدث مع جده وصعد الي جناحه وهو مبتسم وضمه صغيرته بأحضانه بشده وذهب في نوم عميق وابتسامه جميله علي وجهه

________________________________

______________


#زيــنــه الــفــهــد

#الـحـلـقـه الـعـاشـره

#بــقــلــمي الـلــؤلــؤه : فاطمـة ابراهيـم

______________________________________


وبعد مرور ثمانيه عشر عام

END FLASH Back

_____________________________________


في قصر الجارحي

___________________


في الجناح الخاص بفهد

______________________


في الجناح الخاص بفهد ، وخاصه علي السرير ، نجد شاب آيه في الجمال و الوسامة ،في نهايه العشرينات من عمره بجسد رياضي كالمصارعين ، ينام بعمق ، بعد قليل نسمع صوت المنبه ، فأفرج الشاب عن عينيه الحادتين الخضراوتات القاتمتان ، التي تحميهم رموش كثيفه ،

قفل فهد المنبه ونظر بجانبه علي الكومود وجد صور لعشقه زينه وهي تضحك بسعاده ، فلمعت عينيه بعشق جارف وابتسم بحب ، واعتدل في جلسته ووقف فظهر طوله المهيب وجسده المُعضل كالمصارعين ، وذهب في اتجاه المرحاض

بعد قليل انتهي فهد من حمامه وخرج وهو يلف منشفه علي خصره وارتدي حلته السوداء القاتمه التي تبرز قوته الجسمانيه ، و صلي فرضه بخشوع تام ، وخرج من الغرفه في اتجاه غرفه زينته لكي يوقظها ككل يوم

________________________________


في غرفه ذات طابع انثوي وطفولي ، تنام تلك زينه كالملائكه وشعرها الطويل مفرود علي الوساده بأكملها ومعظمه يغطي جزء من وجهها ناصع البياض

وتنام بعمق وملائكيه كالاطفال


بعد قليل طرق فهد الباب بهدوء ولاكن لم تسيقظ زينه ، ففتح فهد الباب ودخل بهدوء فوجدها نائمه بملائكيه فأبتسم بحب وترك الباب مفتوح وذهب بناحيتها ، اقترب فهد من السرير ونزل بقدميها ارضا بجانب السرير ، ازاح فهد خصلاتها الحريريه عن وجهها فظهر وجهها الفاتن وملامحها التي يعشقها ويحفظها عن ظهر قلب ، بشره حليبيه وبياض كالثلج وركوش كثيفه تختبئ خلفها عينيها الجميلتين وشفاه ورديه ووجنتين محمرتين ، وضع فهد يديه علي وجنتها و يوقظها بهدوء

فهد : زينه حبيبتي يلا صحي النوم

زينه بنوم : ممممم فهد

فهد بإبتسامه : ايوا فهد قومي يلا يا كسلانه

افرجت زينه عن عينيها الجميلتين وكانت صافيه صفاء مياه المحيط ، وسرح فهد بها وبجمالها ، اما زينه فرمشت عده مرت حتي تستوعب ان الذي امامها فهد فحمرت خجلا ، واعتدلت في نومها وهي تفرك عينيها

نظر فهد لها بعشق واعتدل في وقفته

فهد بحب: فوقي يلا يا زينتي ، وخدي شور وصلي اوعي تنسي وانزلي علشان الفطار

اومئت له زينه بخجل ، اما هو فأبتسم لها بعشق وقبل اعلي رأسها وخرج واغلق الباب بهدوء

________________________________


بينما كان فهد في طريقه للأسفل اوقفه صوت بغيض يتحدث بدلال مقصود ومقرف بالنسبه له

شاهي بدلال : صباح الخير يا فهد

ووضعت يديها بدلال علي كتفه ، فأزاحها فهد بهدوء 

فهد ببرود : صباح الخير يا شاهي ، وبعد كدا لو ايدك اتحطت عليا هتزعلي


قد يعجبك أيضاً

عهد الليل  بقلم MeeroGhonem

عهد الليل

161K

5.4K

قالت : ايها الظالم حبيب الظلام عدو الحياه شوهت سحر الارض و نشرت الاسي في رباه فلماذا تفعل هذا و تغطي كفك بدماه قال: و لما تساليني اسالي الزمان الذي احرق قلبي و هدم...

ماسة في يد القاسي  بقلم Malak__Ramiz

ماسة في يد القاسي

781K

11.8K

هو قاسي متحجر القلب اقسم على الانتقام فهل سيصمد القلب امام عيناها هي مشاكسة طيبة القلب ليس لها اعداء فماذا سيحصل عندما تتعرف اليه ..

ندمت علي حبي لك بقلم rrtrrftg

ندمت علي حبي لك

182K

3.4K

جميع حقوق الملكيه للكاتبه // حبيبة محمد

عشقت بنت البواب﴾♡ بقلم Marwa1642

عشقت بنت البواب﴾♡

19.3K

381

انتي بنت بواب ولكن صدقيني لقد وقعت بحبك تعالي نتزوج لنهرب لعالمنا الذي نعشقه ﴾### انت يا سيدي العاشق احبك بجنون ♡♡♡꧁ كلماتك هذه هي من تجعلني اقع بحبك ♡♕

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)  بقلم user32632285

الحب فى الصعيد (جزء اول.... بسيط)

42.9K

1.7K

حافظ على قلبك ...الورد بيدبل 🖤 (مواعيد النشر ...كل يوم جزء )

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)  بقلم BosyYahia6

كيف تطفشين عريساً(مكتمله)

131K

6.1K

ماذا لو قررت عائلتك تزويجك و انتِ فتاة لم تتم بعد عقدها الثانى و كل ذلك بسبب تصرفاتك الطائشة من وجهه نظرهم!!! هل ستخنعين لهم أم ستبدئين فى تنفيذ خطة "كيف تُطفشين عر...

طفله حطمت حصونه  بقلم bosysh

طفله حطمت حصونه

1.3M

4.9K

حبها وعشقها من اول عينه ماجت عليها خطفته لعالم تاني وبرقتها وطيبتها قدرت تدمر حصونه اللي حاوط نفسه بيها

احست ببعض الاحراج ، وتحدث بغل فهي رأته يخرج من غرفه زينه للتو

شاهي بغل وحقد : يا سلام يا فهد وست زينه عادي يعني ، وبخبث وبعدين مش عيب تدخل اوضه بنت عازبه ولا اي يا فهد

فهد ببرود : هممممم والله ، طب تعرفي تخليكي متدخليش في الي ملكيش فيه يا شاهي وانا مش مضطر ابررلك تصرفاتي

وتركها ورحل ببرود شديد وهو غاضب من تلميحاتها عليه وعلي زينه ، ولاكن ما لا يعلم احد الا جده انه يكون زوج زينه وتم كتب كتابهم عرفيا الي حين اكتمال زينه السن المناسب وتكون زوجته رسميا وعاد بذاكرته الي ذالك اليوم الذي طلب فيه من جده هذا الطلب

Flash back

في غرفه المكتب بعدما طلب فهد صاحب السادسه عشر من جده الحديث معه بشئ ضروري ،

منصور بإستغراب : وانت عاوز تتجوز زينه عرفي دلوقت ليه يا فهد طب ما تستني لما يكون عندها 18 سنه وبعدين نكتب كتابكوا

فهد بتوضيح : انا فاهمك يا جدي ، بس احنا دلوقت هنتجوز عرفيا عادي علشان سببين الاول ان زينه بتنام جمبي علطول ومتعوده علي كدا وانت عارف ان كدا حرام حتي لو هي لسه صغيره واحنا بكتب الكتاب العرفي دا هيبقي لو شيلتها عادي او نامت جمبي عادي واتصرف معاها بحريه لحد ما تكمل ال18 ونكتب كتابنا رسمي وقدام الكل

منصور بخبث : طيب افرض بقا انها لما تكبر تعشق حد تاني

فهد بغيره وتملك : لا انسي يا جدي زينه ليا من لما اتولدت وهيا ليا وعلي اسمي ومش لحد تاني حتي لو هيا عايزه تسبني مش هيحصل انا قدرها وانا الي ليها ومحدش هيحبها قدي

وبثقه : وانا متاكد مليار في الميه انا زينه بتحبني وهتفضل تحبني للابد ، ومحدش هيحب زينه قدي ولا هيحميها غيري زينه بنتي وامي واختي وحبيبتي وعشقي ومراتي وام اولادي بإذن الله وانا ابوها وامها واخوها وحبيبها وجوزها وسندها وحياتها كلها وملهاش غيري في الدنيا

نظر له الجد بفخر فهو يعلم مقدار عشقه وحبه لها ورغبته في المحافظه عليها من الان ومن نفسه اولا تجعله يعلم انه هو الافضل لها وهو لن يأمن علي زينه الا معه هو فقط

وبالفعل تم كتب كتابهم العرفي بتوكيل عام من منصور فهو لديه توكيل بحق التصرف في امور زينه

وتم كتب كتابهم العرفي بإنتظار بلوغها للسن القانوني

Back

خرج فهد من ذكرياته وهو يبتسم بثقه ، فهو يعلم تمام العلم ما ترمي اليه تلك الحيه وتريد ابعاد فهد عن زينه لانها تعلم انه يعشق ربه ولا يحب اغضابه فهي تريد استغلال تلك النقطه ولاكن ليس عليه فهو الفهد

________________________________


اما شاهي في نظرت في اثره بغل وحقد

شاهي بغضب : بردو مش هتكون انت وفلوسك ومكانتك غير ليا يا فهد وبأي طريقه وهتشوف ونزلت الي اسفل وهي تبتسم ابتسامه واثقه وتمني نفسها انا ستصبح زوجه فهد وتحصل عليه وعلي امواله وثروته الطائله باي طريقه،  ولاكن هل سيحدث .

________________________________1


في غرفه زينه

_________________


كانت تحترق من الخجل وابتسمت بخجل وعشق

ووقفت في جلستها فظهرت قامتها الصغيرة وجسدها الممشوق كالعارضات وسقطت خصلاتها الطويلة ارضا فشعرها يصل الي ما بعد كعبيها ،


الشعر ولاكن اسود اللون 👇👇


نظرت زينه لشعرها بضيق وتذمر وهو تتذكر حديث فهد عندما ارادت قصه فهد بصرامه وجديه : والله يا زينه لو لمستي شعرايه واحده من شعرك لهخليكي قرعه خالص ، انا بحب شعرك كدا وهو جميل كدا تمام زوبانزلي 4


نظرت زينه لشعرها بضيق وتذمر وهو تتذكر حديث فهد عندما ارادت قصه

فهد بصرامه وجديه : والله يا زينه لو لمستي شعرايه واحده من شعرك لهخليكي قرعه خالص ، انا بحب شعرك كدا وهو جميل كدا تمام زوبانزلي .


حركت زينه رأسها يمينا ويسارا وهي مبتسمه ، ودخلت المرحاض للإستحمام ، وبعد قليل خرجت مرتديه ملابسها المكونه من فستان صيفي طويل ، باللون الازرق وزهور بيضاء منتشره عليه ، وشعرها الكثيف يسير خلفها بفعل المياه ، بعد عناء طويل تنهدت زينه براحه بعدما استطاعت اخيرا ان تجفف شعرها وتجديله بكعكه كبيره وجميله ، وهبطت الي اسفل

________________________________


علي مائده الطعام

_________________


كان الجميع يجلس ويتحدثون في عده امور مختلفه في انتظار وضع الطعام ، بعد قليل دخل فهد بطلته الجذابه وعطره النفاذ طغي علي المكان ،

فهد بهدوء : صباح الخير

الجميع : صباح الخير يا فهد / يا ابني

قبل فهد يدي جده بإحترام وفعل المثل مع والده  وقبل جبين والدته وجلس بمكانه المخصص علي يمين الجد ، والقي التحبه بإحترام علي اعمامه


بعد دقائق دخلت شاهي وهي تسير بغنج ودلال مقزز اعتقاد منها انها بتلك الطريقه تجزب انظار فهد ، لا تعلم ان جميع جنس حواء في نظره زينه فقط

شاهي للجميع : هاي عليكم

مازن بقرف : هاي ورحمه الله وبركاته

كتم الجميع ضحكاتهم علي شكلها الغاضب

شاهي لنفسها بغيظ : دا انت بارد اوي مفكر نفسك اي واحد سووفاج اصلا

وسارت بخطي مغريه تجاه فهد وكانت ستجلس غي المقعد المجاور له فسحب فهد المقعد ونظر لها ببرود

فهد ببرود صقيعي : هو انا قلتلك كام مره ان دا مكان زينه ومش مسموح لاي حد يقعد جمبي غيرها

شاهي بغيظ : ياسلام هو مفيش غير ست جنه تقعد هنا ولا اي اسمها مكتوب عليها

فهد ببرود اشد : اه اسمها مكتوب عليها ومش هعيد تاني زينه مكانها جمبي ومش هيتغير مهما خصل واتفضلي في مكان تاني

نظرت له بغضب وازداد حقدها علي زينه اكثر واكثر

وذهبت وجلست بجانب والدتها

مني بهمس : عجبك كدا كسفتك قدام الكل

شاهي بغل : بقولك اي انا مش طايقه نفسي اصلا ، وانا هعرفه ان المكان الي هو عامله للزفته الي اسمها زينه دا محدش هياخده غيري اذا كان جمبه علي السفره او في حياته وشريكته في كل حاجه وهيشوف

مني بخبث : ودا الي انا عايزاه ، انتي الي تستحقي تكوني زوجه فهد مش هيا

اومئت له بصمت وهي مازالت تحترق مما فعله فهد امام الجميع وحقدها يزداد اكثر واكثر

بدأ الجميع في تناول الطعام بهدوء الا فهد المنتظر زينه كالعاده فهو لا يستطيع ان يأكل بدونها

بعد قليل دخلت زينه بطلتها الملائكيه وهي تبتسم وذهبت لجدها وقبلت وجنته ويديه

زينه بحب : صباح الخير يا جدو

منصور بحب : صباح المانجا يا قلب جدو من جوا

ابتسمت زينه ابتسامه جميله اظهرت جمال غمازتيها

وذهبت لخالها الحبيب والذي بمثابه اباها محمد وقبلت وجنته ويديه والقت عليه تحيه الصباح وفعلت المثل مع الباقي ، غافله عن فهد الذي يحترق من الغيره

مازن بمرح : طب وانا مليش حضن بوسه كدهون دا انا حتي اخوكي يا شيخه


( معلومه : زينه اخت مازن بالرضاعه علشان ميار وزينه راضعين علي بعض )

القي فهد عليه نظره ناريه جعلته يتراجع عن فكرته سريعا

مازن بخوف : او بلاش علشان انا بأكل وهيجي علي هدومك مثلا ، صح مش كدا ولا اي رأيك يا ابو الفهود


ضحك الجميع عليه ماعدا مني وشاهي ابتسمتا بإصفرار ، اما زينه التي ضحكت ضحكتها التي تتغلغل داخل حواس فهد وتشعر قلبه بالسعاده ، و تخلل اللون الرمادي مع الازرق عينيها مما يدل علي سعادتها ، ابتسم فهد بعشق فهو يعشق هذا اللون بعينيها


ذهبت زينه بخجل وجلست بجانب بفهد مكانها المعتاد ، مال فهد عليها قليلا وهمس في اذنها بعشق

فهد بهمس وحب : طب يعيني ينفع تصبحي علي الكل وفهدك لا

زينه بخجل وصوت يكاد يُسمع : صباح الخير يا فهد

خفق قلبه العاشق لها حد النخاج بشده ، فهو بمجرد فقط التحدثه معها تنسيه الدنيا وما عليها ولا يهتم بأحد في وجودها ، فبوجودها بجانبه الباقي سراب

ابتسم فهد بعشق تلك الابتسامه التي تسرق قلبها في كل مره يبتسم فيها

بدأو في تناول طعامهم في جو اسري سعيد

صوت من الخلف : اخص عليكم اخص بقا بتاكلوا من غيري ، وبدرما، هانت عليك العشره يا منص


نظر الجميع للخلف ، وجدوا فتاه جميله جدا بجسد ممشوق وانف صغير واعين فيروزيه تسحر من يراها 

وشفاه ورديه بشعر قصير لاسفل رقبتها ، نرتدي سلوبت جينز وتبدوا كالاطفال


يحيي بإبتسامه : هو انتي مبتعقليش ابدا يا انسه ميار

ميار بدراما : استغفر الله العظيم واتوب اليه ، تف من بقك يا والدي انت عايزني اعقل استغفر الله استغفر الله هقول ايه جيل فاسد

وقف مازن من جلسته وهو ممسك بالطعام واعطاها قلم علي رقبتها من الوراء ( قفا اخوي معتبر )

مازن والطعام في فمه : علشان تبطلي لماضه هههههه واي تف من بقك ظي يا مقرفه انتي ههههه

ميار بقرف : اي القرف دا ما تنضف يا ابني بقا ، مش تتكلم وانت في بقك اكل يا معفن

نظر لها بغيظ وجلس مره اخري وهو يتمتم بكلمات غير مفهومه وانقض علي طعامه بشراهه فهو عشقه الاول

اما ميار فألقت نظره علي الجميع ، حتي وقع نظرها علي معذب قلبها وجارحه ليث ، نظرت له بحزن اما هو فنظر لها ببرود شديد وصمت


اما هي فذهبت لجدها وقبلت وجنته

ميار بمرح : صباح الجشطه عليك امنص

منصور بحب وضحك : صباح الجمال يا حبيبتي

ميار : هييح صباح الورد عليك يا ابو المناصير هو انت بتكبر ولا بتصغر ولا اي لو انت مش جدي هييييح يلا بقا ، بحزن مصتنع

مازن : يلا اي يا اختي

ميار بحزن مصتنع : كنا اتجوزنا وجبنا كتاكيت صغيره لون عنيهم يهبلو كدا

ضربها مازن قلم اخر علي رقبتها ( قفاها ) وهو يضحك عليها

مازن بضحك : هههههه علشان تفوقي من احلام اليقظه دي

انفجر الجميع بالضحك اما هي فنظرت له بشر كبير

وشمرت ساعديها بغضب

ميار بغضب : انت قد الحركه دي

مازن بخوف مصتنع : لا لا طبعا هو انا اقدر معلش خديني علي قد عقلي

مسحت ميار الغبار الوهمي من كتفيها وهي تنظر له بغرور مصتنع

ميار بغرور : هه طبعا ليك حق تخاف مني انا مش اي حد انا ميمو هانم

مازن بهمس : قصدك مجنونه هانم

ميار بغضب : بتقول اي ياض

مازن : ولا حاجه ولا حاجه

ميار : هه بحسب

ميار لفهد : صباح الخير يا ابيه

فهد بإبتسامه وقد فاق من تأمله لمعشوقته : صباح الخير يا ميرو

ابتسمت له بحب اخوي فهو بالنسبه لها اخاها ليس اكثر ولا اقل

ميار لليث بقلب متالم : صباح الخير يا ابيه ليث

ليث ببرود : صباح الخير

واكمل طعامه متجاهلا الم قلبها وجرحها الذي يزيده عليها بما يفعله وبتجاهله له ، ولاكن هل سيدوم هذا التجاهل اما ستولد قصه عشقه بعد فوات الاوان

ولن ينفع الندم

جلست ميار بجانب زينه وقلبها يتألم من تجاهله ، اكمل الجميع طعامهم بهدوء

بعد قليل انتهي فهد من الطعام ونظر لزينه وجدها انهت طعامها ايضا وتشرب عصير الفراوله الذي تعشقه ، فإبتسم بحب ومال عليها وهمس في اذنها

فهد بهمس : زينتي انا هجيبلك اللبن وتشربيه ماشي مش عاوز مناهده زي كل يوم ماشي

زينه بتذمر : اوف ماشي يا فهد هه

حرك فهد شعرها بمرح فإبتسمت بخجل ، فأشار للخادمه بإحضار اللبن الخاص بزينه

فهد بحب : اشربيه بقا يا روحي بس بنفس راضيه ماشي علشان خاطري انا

زينه بإبتسامه : حاضر

اعطاها فهد كوب اللبن فتناولته من يديه وشربت من بهدوء تحت انظاره الحنونه كأنه اب يتابع ابنه الصغير ، تحت انظار الجد المبتسمه وشاهي الحاقد والكارهه


بعد قليل انهت زينه كوب اللبن كامل كما امرها فهد ومسحت فمها بالمنديل

زينه لفهد : كدا تمام صح

فهد بحب : صح يا روحي

فهد لمازن الذي مازال يأكل : مش يلا يا زفت ولا اي

مازن بضيق : هاكل دول بس

فهد بصرامه : قدامي يا مازن يلا

نظر له مازن بضيق وتذمر وترك الطعام وخرج بتذمر تلبيه لأوامر فهد الصارمه

نظر فهد لزينه بعشق كأنه تحول تماما

فهد بحب : انا همشي يا وزتي عايزه حاجة مني

زينه بإبتسامه وخجل : عايزه سلامتك يا فهد


ابتسم فهد بعشق وقبل رأسها وودع الجميع وغادر  اما ليث فكان قد ذهب مسبقا الي الشركه برقفه والده وعميه يحيي ورياض ،اما زينه فذهبت الي الحديقه مع ميار، وشاهي ومني ذهبوا الي النادي للاستمتاع بأوقاتهم ، اما سلمي ونرمين فذهبوا الي المطبخ لمتابعه طعام الغداء وامور القصر ، اما منصور فذهب الي مكتبته للقرأه فهي ونيسه المحبب

________________________________


في شركات فهد الجارحي  F.A.Z

______________________________


وقف اسطول سيارات الحراسه امام اكبر صرح في مجموعات الحارحي بعد الشركه الام فهو الفرع الخاص بفهد الذي اسسه بمجهوده الخاص منذ كان في السادسه عشر من عمره  وشارك معه رفيق دربه وابن عمه مازن ،واصبحت من اكبر شركات الاستيراد والتصدير و هندسه معماريه في الشرق الأوسط و العالم العربي وامريكا ، نزل فهد من سيارته بغرور بعدما فتح له الحارس باب السياره ونظر لءالك الصرح العملاق بثقه ، ودلف الي الشركه بغرور بين همسات الموظفين منهم الهائمه ومنهم حاقد والبعض خائف ومنهم يتمني الحصول عليه وعلي ثروته ومكانته ولاكنه لا يبالي بأحد ،

استقل فهد المصعد للدور الـ 100 فهو الدور الخاص به الذي صممه خصيصا لنفسه

________________________________1


دخل فهد مكتبه ببرود وغرور وخلفه السكرتيره وبيدها اوراق خاصه بالعمل

السكرتيره بعمليه : حضرتك في اجتماع انهارده الساعه 11 مع شركه S.D  وفي اجتماع الساعه 3 مع شركه المحمدي للمعمار ، وبعد كدا في عشاء عمل الساعه 6 مع سيده الاعمال اللبنانيه فيروزه

فهد ببرود : تمام اتفضلي وابعتيلي القهوه بتاعتي و ورق الصفقه الحديده ، وبعد نص ساعه تدخليلي مسؤل الحسابات

السكرتيره هدي بعمليه : تمام يا فندم بعد اذن حضرتك

وغادرت وبعد قليل احضرت ورق الصفقه والقهوه الخاصه بفهد

هدي بجديه : تؤمرني بحاجه تانيه يا فهد باشا

فهد بجديه :  السكارتاريه الجداد دربيهم بأسرع وقت وكويس جدا علشان تاخدي اجازه للحمل في اسرع وقت

هدي بجديه : شكرا يا فهد باشا ربنا يخليك انا اختارت احسن اتنين وبدربهم وانهارده كان اخر يوم وهيبدأو من بكره ،  عن اذنك

اومئ فهد بهدوء

وخرجت هدي

________________________________


في مدخل الشركه

_________________


ارتفع صوت الفتاه قصيره القامه بغضب علي مازن الواقف ينظر لها بغضب واعين مشتعله

الفتاه بغضب : انت غبي يا بني ادم انت ، اعتذر ليك بأماره اي انت الي غلطان

مازن بغضب اكبر : متعليش صوتك عليا يا حيوانه انتي ، انتي مش عارفه انتي بتكلمي مين ولا اي

الفتاه بعصبيه وصراخ : لا اعلي صوتي وانت مفكر نفسك مين ، انت مجرد حيوان

لم تشعر الا بصفعه قاسيه علي وجنتها جعلت وجهها يلتف الي الجانب الاخر ونزفت شفتيها

مازن بغضب : لما تتكلمي مع اسيادك صوتك ميعلاش انتي فاهمه

نظرت له بأعينها الخضراء  المدمعه وهي تشعر بالذل، ووضعت يديها علي وجنتها التي صفعها عليها ، جعلته يشعر بالندم يتاكل قلبه وجمعت الملف الخاص بها الذي وقع ارضا وسارت خارج الشركه حتي تبتعد عنه ، ودموعها تغرق وجهها ، حاول مازن اللحاق بها ولاكن لم يستطيع لانها كانت سريعه ،

مازن لنفسه بضيق : اي يا مازن دي دموع تماسيح كلهم زي بعض ، ونظر لقلبه الذي يؤلمه لبكائها ونظر الذل والالم تلك ، بس انا غلط بردو ، اوووف بقاا ، ومسح علي وجهه بضيق ودلف الي الشركه

________________________________1


في الفرع الرئيسي

_________________


يحيي بضيق : اوف انا نسيت الملف في المكتب

ليث : خلاص خلي حد يبعته من البيت يا عمي وخلاص

يحيي : تمام هخلي نرمين تبعته مع ميار

اومئ له بصمت وهو يتجاهل دقات قلبه المرتفعه لذكر اسمها فقط

يحيي : الو يا روحي

نرمين : ............

يحيي : ابعتيلي الملف الاخضر مع ميار يا نرمين لو سمحتي ويكون بسرعه

نرمين : .............

يحيي : تمام يا حبيبتي في رعايه الله

يحيي لليث : هتبعته بعد نص ساعه

اومئ له ليث بصمت ، وغادر يحيي لمكتبه

________________________________


في قصر الجارحي

__________________


في حديقه القصر

ميار ببكاء : انا تعبت يا زينه هو ليه ليث مش بيحبني ، هو انا وحشه اوي كدا

زينه بدموع : لا انتي اجمل بنت في الدنيا متعيطيش علشان خاطري هو ميستاهلكيش

ميار بدموع : بس انا بحبه

زينه بحب وهي تمسح دموعها : يبقي متتنازليش عن حبك مهما حصل

ميار بإبتسامه : حاضر مش هتنازل مهما حصل

ابتيمت زينه بحب وكانت ستتكلم ولاكن قكع حديثهم نرمين والده ميار

نرمين بإبتسامه : ميمو بباكي عايزك توديله الملف دا الشركه لـ ليث

ميار بفرح : بحد طب ماشي هاتي يلا بسرعه

واخذت الملف وركضت للخارج للذهاب الي الشركه وهي تعلم ان هذا الملف خاص بالعمل لليث وسعيده انها ستراه ، وستواجهه اليوم ، لا تعلم انا قلبها سيتحطم الي اشلاء وستصبح حُطام وانها زاهبه لقدر سيقضي علي احلامها الورديه

اما نرمين وزينه ، ضحكوا عليها كثيرا وزينه تدعو الله ان يريح قلب رفيقه دربها

نرمين بإبتسامه : انا داخله يا وزه علشان اكمل الاكل بتاع الغداء

اومئت لها زينه ، وغادرت نرمين

اما زينه فزهبت للاهتمام بالورود فهي تعشق الورود بأنواعها المختلفه و روائحها الذكيه المختلفه ، مثلما كان يعشق رعد الورود ومهتم بها ايضا

كان تسقي الورود بإبتسامه وهي تفكر في فهد فمن غيره يشغل تفكيرها وهي تبتسم بخجل اخرجها من تفكيرها اكثر صوت تكرهه في حياته

.......... : اي يا زوزه مش تقوليلي كنا سقينا الورد سوا

نظرت له بخوف وسقط دلو المياه من يديها ، اما هو تقدم منها وقطف ورده ووضعها بفمه

.......... : انتي تتاكلي اكل يا وردتي اكيد هتبقي احلي من الورده دي صح

واقترب منها بخبث شديد وهي تتراجع الي الخلف بذعر ، وتنادي فهد في داخلها

________________________________


في فرع فهد F.A.Z

______________________


في المكتب الخاص بمازن

كان يضع وجهه بين كفيه بضيق

مازن بضيق غضب صراخ : يوووووووووووه اووووف اطلعي من دماغي بقا كلكم زي بعض كلكم زي بعض ودي دموع تماسيح انتي كذابه ومخادعه وخاينه زي الباقي كلكم واحد انا بكرهكوا خاينه كلكم زباااااله

والقي ما علي المكتب بغضب وهو ينهج بتعب

مازن بوجع : ااااااه يا رب انا تعبت ارحمني بقا ارحمني يارب

________________________________


في الفرع الرئيسي لمجموعات الجارحي

_________________________________


دخلت ميار بسعاده الي الصرح العملاق وهي تبتسم بسعاده فهي سوف تواجهه وتعترف بحبها له وتعلم سبب تجاهله لها فهي لا تعلم لما يعاملها بجفاء وبرود هكذا

استلقت المصعد بحماس ودقات قلبها مرتفعه بشده لا تعلم اهو خوف ام خجل ام عشق

توقف المصعد في الدور المطلوب ، وخرجت ميار بلهفه ، وتقدمت من المكتب لم تجد السكرتيره البغيضه كما تسميها سونيا الحقيره ، فجعدت حاجبيها بإستغراب ولاكن لم تهتم كثيرا وتقدمت من باب المكتب فوجدت جزء منه مفتوح ففتحت الباب وهي تبتسم بخجل وعشق ، ولاكن تلاشت ابتسامتها ، وشحبت بشرتها كالموتي  وتحطم قللها لاشلاء وهي تري .......2


________________________________


يتبع


__ مين البنت الي مازن ضربها ؟ ليه مردتلوش القلم ؟ ليه نظره الذل والالم في عينيها ؟؟


__ اي الي حصل مع مازن خلاه مش واثق في حد من جنس حوا ؟


__ زينه اي الي حصل معاها ؟ مين الي بتكرهه وبتخاف منه دا ؟4


__ اي الي حصل مع ميار وشافت اي ؟1


__ فهد هيلحق زينه من الشخص دا ولا لاء ؟1

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇

من هنا

بداية الروايه من هنا 👇👇👇

من هنا

__________________________

يتبع



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close