القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

نور عيني من البارت الاول حتي البارت الخامس بقلم بسمله بدوي كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات والوصفات



نور عيني

من البارت الاول حتي البارت الخامس


 سليم بصوت عالي جدا هز اركان المكان....  انت بتقووول اي ﯾ بابا  بقاااا انا سليم الجبراااوي اتجوز حتت خدااامه اناا الي بيترموااا تحت رجلي عشان نظره بس اتجوز حتت خدامه فلاحه وتلاقيها جاااهله كمان.. دااا انااااا حتى معرفش شكلهااا عااامل ازاي وبعدييين دي عييله متجش نص عمريي  هو جدي اتجنن 

 سلييييييييم احترم نفسك انت اتجننت ازاي تتكلم كدا عن جدك 

يا بابا حضرتك مش شايف ده غلط

انا مش شايف حاجه غلط.. الغلط بقا انك تنزل كلمة جدك وتطلعه قدام اهل البلد كله ماالوش كلمه وساعتها انا هتبرى منك ولا انت ابني ولا اعرفك

سليم بوعيد لتلك المسكينه : هي وصلت لكده ماشي بلغه بموافقتي 

وخرج بكل هيبه فهو سليم الجبراوي اكبر رجل اعمال وصاحب اكبر شركات  فِ البلد كلها. عصبي وصارم جدا تعشقه النساء بشكله الخاطف للانفاس ذو عيون حاد. ه خضراء واهداب كثيفه ووجه رجولي ولحيه خفيفه زادته هيبه وجمال على جماله طويل القامه عريض المنكبين بجسم ضخم مليئ بالعضلات يرتعب من اسمه اقوى الرجال (من الاخر مز 😂♥ بكرش عليه 🙊) 31سنه عاازب لا يملك اعز من جده وامه وابيه (يترى هيفضل دول بس ولا هيقع محدش هيسمي عليه😉♥)  کَ .. بسمله بدوي 

في الجهه الاخري تحديداً فِ احدى ارياف مصر 

الجد بحنان...... ينور ﯾ حبيبتي ده لمصلحتك

نور ببكاء طفولي.....  لا ﯾ جدو انا بخاف منه دا اول ما بيجي هنا بستخبا منه في اوضتي لحد مايمشي عايزني اتجوزه 

الجد بحكمه.... يابنتي انتي بت الغالي ابوكي موصاني عليك قبل مايمو. ت وانا مش هلاقي احسن منك ليه ومش هطمن عليكِ غير معاه هو اه عصبي وجاد شويتين

نور بطفوله... شويتين بس 

الجد بضحك.... ههههه شويتين تلاته معلش بس والله طيب وحنين .. انتي بنت الغالي الي ضحى بحياته عشاني ربنا يرحمه يارب وانا ربنا يعلم اني بعتبرك حفيدتي ومكانتك في قلبي اكتر منهم كلهم كمان هههه

نور بدموع...... ربنا يرحمه وحشني اوي يجدو 

ربنا يرحمه ينور عيني وبعدين العيون الحلوه دي ماتبكيش يالا وريني ضحكتك الحلوه 

نور بابتسامه جميله بينت غمازاتها.... ربنا يخليك ليا يجدو وميحرمنيش منك ابدا 

 الجد بحنان وهو بيمسد على شعرها الفحمي الطويل ..... ولا منك يانور عيني

نور بطفوله..... تعرف اني بحب اسمي ده منك اوي اوي اوي 

الجد بمشاكسه.... بكره ييجي ويدلعك وهتحبي اسمك منه اكتر 

نور بكسوف.... جدووو 

 ههههه دا انت هتجنني الواد يبت مش بجمالك بس لا بروحك الحلوه دي وطيبتك... هتوحشيني اوي ينور مش عارف هقعد ازاي من غيرك 

متعيطش والنبي بالله عليك ماتعيطش انا اصلا على اخري ومش عايزه اروح 

يالا يبت من هنا روحي ذااكري 

طب ليييه طيب السيره الي تسد النفس دي 😂

بقااا كدا 

ههههه بهزر يجدو متخافش عليا انا قدها وقدود وان شاء الله هرفع راسك قدام اهل البلد كلهم وتمشي تتفشخر بيا كدا😂 يا احلى جدو غي الدنيا.. همشي انا بقا اذااكرلي كلمتين ينفعوووني وذهبت لغرفتها

نور بنوته طيبه جدا ومرحه حساسه بتتأثر باتفه الاسباب يتيمه  توفت والدتها وهي بتنجبها ووالدها كان ذراع الجد الايمين وضحى بحياته عشان الجد( هنعرف مع بعض الحكايه في البارتات القادمه ) جميله جدا جدا بعيون زرقاء صافيه وشعر فاحم طويل جدا معدي خصرها ملامحها كيوت شفايفها وخدودها على طول حمرا قصيره القامه بجسد مثير عندها18سنه  (مزه ﯾ جدعان هي كمان 😂♥) جدتها كانت تركيه( عشان كدا تلاقوها حلوه حبيتين تلاته🙂😂) 


جه اليووم الموعود وهو كتب الكتاب( ونعلي الجواب اوبس سوري اندمجت شويه😂🙂) 


نور ببكاء طفولي... جدو انا خايفه اوي جدو خليه يمشي مش عايزه اتجوز النهارده 

الجد بضحك.... يبت اجمدي كدا 

قاطعهم دخول والده سليم ساره

ساره باحترام وطيبه......  ازيك ياعمي 

الجد بهدوء.... في نعمه يبنتي انتِ اخبارك

ساره باحترام وهي تقبل يده ورأسه.... بخير طول ما حضرتك بخير واضافت باعجاب شديد بجمال نور: انتي نور.. كبرتي ينور  بسم الله ماشاء الله وبقيتي عروسه قمر

نور بكسوف..... شكرا لحضرتك

ساره بحنان اموي.... حضرتك اي بقا..  قوليلي يماما 

حاضر يماما 

الجد بحنان.....  يالا ﯾ حبيبتي 

نزلوا نور اول ما شافت سليم خبت وشها في كتف جدها 

سليم بسخريه..... اي ﯾ عروسه شوفتي عفريت مخبيه وشك ليه ولايكون خايفه عليا عشان يمكن اول ما اشوفك اتخض 

الجد بهيبه..... سلييييم اهدى شويه 

سليم بسخريه.....  ياااعروسه وريني وشك ولا اقولك خليه انا كدا كدا  .. فجأه سكت بصدمه اول ما لفتله بلع ريقه بعدم تصديق....هو  انتي العرووسه ووو


نور عيني

البارت الثاني

سليم باعجاب.....  هو انتي العروسه 

هزت راسها بهدوء ورقه.... ايوا انا 

 الجد بحنان... تعالي جنبي يانور عيني 

سليم جذبه الاسم اوي وطول القاعده ماشالش عينه من عليها 

ونور بتهرب من نظراته الجر. يئه ليها

حيث كانت لبسه فستان ابيض تحت الركبه وعليه ورود حمرا ومفروده بشكل رقيق وبكم شفاف ورفعت شعرها لفوق كحكه فوضاويه كشفت عن عنقها المرمري وعظمتي الترقوه وكوتش ابيض واكتفت بِحكل بين زرقه عينيها وملع شفاه فقط 

كانت مر. عوبه ازاي بين ليله وضحاها تتجوز والبيت الي عاشت فيه طول عمرها هتسيبه وهتروح تعيش مع واحد متعرفهوش هي اه مش هتنكر انها عجبتها ثقته وهدوءه وكانت مبهوره بوسامته ورجولته الطايغه لكنها ايضا تخاف منه من قوة شخصيته 

فاقت من شرودها على صوت المؤذون بجملته الشهيره..... "بارك الله لكما وبارك عليكما وجعل بينكما في خير "

فجأه قعدت تعيط جامد.

الجد بحنان......  بتبكي ليه ينور عيني

 نور ببكاء طفولي ودلال فطري... جدوو بجد مش متخيله اني خلاص كده هبقَ بعيده عنك مش هشوفك كل يوم الصبح ونفطر مع بعض ونعمل رياضه بعد الفطار وتحكيلي قصصك بتاعت زمان... جدو انا خلاص غيرت رأيي مش هروح انا عايزه افضل هنا معاك 

سليم ببرود عكس الي جواة.......  بلاش دلع وشكل اطفال ده ويالا قدامي عشان مش فاضي انا للتفاهه دي

الجد بص لِ حفيده بغيظ ومسد على شعرها بحنان..... يالا روحي مع جوزك يا حبيبتي 

 نور بطاعه وهي بتمسح دموعها بظهر ايدها ببراءه خطفت قلب سليم الي متابعها بتركيز كانه بيحفظ تفاصيلها... جدو هتوحشني بجد اوي جدا خالص 

بجد اوي جدا خالص ههههه وانتي هتوحشيني اكتر يانور عيني 

وودعت العيله كلهم ومشيت 

طول الطريق متابعها بشغف ونور متجهلاه خالص ولا كأنه موجود وده دايق سليم جدا ازاي يعني تتجاهله هو مش متعود على كده هو متعود على نظرات الهيام  والرغبه بس تلك النور مختلفا كليا.. ثواني وراحت نور في النوم

العربيه وقفت بعد فتره قدام فيلا راقيه وجميله جدا 

سليم اشتالها وبلا وعي قربها من صدره يشتم رائحه الفانيليا المنبعثه منها 

سليم بهروب طلعها على الجناح وامر الخدم يطلع اغراضها ويرتبوها

سليم بهروب من ذلك الاحساس الذي يشعر به فقط بقترابها انها خطر عليه... 

سليم بهدوء.... مافيش حاجه ممكن بس شويه اعجاب بجمالها ورقتها ومع الوقت هيروح(لا يعزيزي انت خلاص وقعت من اول نظره 🙊♥) كَ.. بسمله بدوي


كان في مكتبه بيحاول يهرب من تفكره فيها بالعمل قاطعه فتح الباب  بهمجيه 

زيزي بعصبيه......  مااابتردش على الفووون ليه من اولها كدا بطنشني ياا سليم

سليم ببرود...... مليش مزاج ارد اي 

زيزي بمياصه......  اهون عليك ﯾ بيبي 

سليم بنفس النبره.....  زيزي مش فايقك امشي الوقتي 

زيزي بجرا*ءه..... سيبلي نفسك وانا اروقك

سليم في نفسه..... اهدى.. واحده رخيصه بصحيح ... مش فاايقلك بقووول 

زيزي بخوف.... خلاص ماشي همشي الوقتي نتقابل في الميتينج يبيبي وقربت منه باسته من جانب شفايفه ومشت 

سليم بقرف......  اي القرف دا .. اخلص بس وهفضاالك خالص انت واخوكي ال*****وهعرفكم ازاي تلعبوا مع سليم الجبراوي 

عند نور صحيت واتخضت  بالجناح واول ما شافت صوره سليم افتكرت وعرفت ان ده جناحه قامت واخدت شاور واتفاجأت بالهدوم واتكسفت اوي بس ده العادي بما انها عروسه جديده اخدت اطول حاجه شورت وباضي كات وفردت شعرها وصلت طلعت فونها تطمن جدها قاطعها فتح الباب كانت بنت طويله قمحيه جسم ممشوق ولبسه فستان قصير وكعب عالي وميكب صارخ

نور بخضه.... انتي مين وازاي تدخلي عليا كدا 

زيزي واقفه متنحه من جمالها وفجأه فاقت وقالت بغل صريح..... انتي بقا العروسه 

نور بطيبه... ايوا انا وانتي مين 

زيزي بغرور.....  انااا زيزي السيهاوي وخطيبه سليم 

نور بصدمه.... خطيبته ازاي 

زيزي بخبث.... زي الناس يسكر اي... بصي بقا اوعي  تعطي لنفسك حجم اكبر من حجمك سليم متجوزك غصب عشان جده بس مش اكتر انتي حتت خدامه مش اكتر ضحكتي على الراجل الكبير واسهوكتي عليه لحد اتجوزي سليم بس سليم كاشفك وشهرين بالكتير وهيطلقك وهيرجعك لمكانك الاصلي 

نور ببكاء..... انتي كذاابه 

زيزي بخبث.....  وانا هكذب ليه اهو وطلعت موبايلها وشغلت ريكورد بصوت سليم  من شات بين وبينها وهو بيقول 

دي حتته خدامه جدي شفقان عليها وخلاني اتجوزها شهرين بالكتير وطلقها دي مش هتليق برجل الاعمال سليم الجبراوي وبعدين دي طفله عيله لسا هبصلها على ايه بس انا.. زيزي بسرعه قفلت باقي الريكود سليم قايل فيه انه هيعوض نور وهيجبلها بيت وهيقدملها في اكبر الجامعات وهيحطلها مبلغ وقدره في البنك 

زيزي بخبث... ها صدقتيني.. بااي يقطه 

نور قعدت تعيط وفجأه تعبت قعدت تدور على  الدوا بتعاها اخدت البرشام وبدور على ميا ملقتش جريت على برا بسرعه تدور على المطبخ 

رجاله سليم الي في الفيلا اول ماشافوها قعدوا يتهامسوا على جمالها وفجأه سليم خرج وسمع كلامهم 

سليم بشر..... انتوا بتتكلموا عن مين

كلهم حطوا راسهم فِ الارض بخوف وواحد منهم قال بسرعه..... واحده يباشا اول مره نشوفها بس اي يباشا ملاك نازل من السما حووريه يباشا جميله جمال لكزه زميله بخوف وقال بهمس سمعه سليم... الله يخربيتك هتقطع عيشنا دي مراته 

سليم على جملته انقض على الشاب ونزل ضر*ب فيه وبعزم قوه نداا عليها....نووووووووووور 

كانت بتشرب الميا بعد ما اخدت الدوا وارتاحت اما اخدته واول ما سمعت صوته الكوبايه وقعت من ايدها اتك*سرت

سمع صوت الك*سر جري على المطبخ وقف بصدمه من الي هي لبساه كانت جميله اوي وشعرها مفرود وخدودها وشفايفها حمره اوي وفجأه كانه ركبته عفاريت الدنيا والاخره اول ماشاف لبسها من غير مقدمات جري عليها اشتالها وطلع جناحه 

نور  بخوف من شكله وهي كمان مش طيقاه من ساعة الريكورد وكلام زيزي..... نزلنييي بقووولك نزلني احسنلك نزلنيييي

سليم بصرامه وراح قعد على الكرسي وحط رجل على رجل بغرور وهو بيشاور على رجله...... تعالي اقعد هنا 

نور بكسوف وخدودها احمرت.... نعم ااا انت قليل الادب 

نووووور

دموعها نزلت بخوف من صوته العالي ولهجته الي مش قابله للنقاش وراحت قعدت على رجله.

سليم بكل وقاحه وهو بيتحسس جسدها وقال بصوت دافي حنون...... انا جووزك  متخافيش

نور بفزع.... انت انت بتعمل اي 

سليم وهو بيدفن وشه في عنقها المرمري الناعم يلثمه برقه وحنان..... انتي ازاي كدا.. انتي حقيقه 

ولسا هيقرب😘 اتفاجأ بايد نور الي نزلت على وشه 

سليم بغضب جحيمي....

باارت تاني اهو ريتش بقا حلو🥺♥.

البارت التالت


سليم بغضب جحيمي..... انتي.. ازااي 

قاطعه ببكاء وشهقات طفوليه سحرته.... انت انت سا'فل انت ازاي تقرب مني كده ها

غمض عيونه فِ محاوله لمتصاص غضبه. 

لو سمحت سيبني عايزه اقوم 

سليم بحنان..... نوري انتي مراتي افهمي 

نور بحزن وسخريه.... مراتك ههه حلوه مراتك دي.. نزلني لو سمحت واياك تقرب مني تااني فاااهم واوعى تمسح لنفسك تاني انك انك 

سليم بخبث وهو يتأملها بحب.... قولي سكتِ لي اني اي هاا قصدك اني بوس قاطعته بصراخ ووجنتيها تشتعل بالحمره المحببه لقلبه...... اسكت بقا وسيبني 

سليم وهو بينظر لعيونها مباشرتاً  بهيام.....  عينك حلوه اوي 

نور بخجل..... مرسي ممكن بقا تسيبني 

سليم شال ايده الي كانت محاوطه خصرها بتملك.... اهو شيلت ايدي 

لسا هتقوم بحركه سريعه شدها عليه على الكنبه...... اوعي تاني اشوفك تنزلي باللبس دا تاني فاهمه

نور بخجل من قربه المهلك وانفاسه الساخنه التي تضرب بشرتها.. وشردت في خضراوته  بس فجأه افتكرت الريكورد وزقته وقال بحزن طفولي...... طبعاً لبسي مش هيعجب ساعتك ما انا حتت خدامه ملقش بيك 

سليم استغرب كلامها وقال بوقاحه وهو ينظر على جسمها...... اي الكلام دااا جبتيه منين انا اقصد انه قصير لح*م جسمك كله باين 

نور برقت بصدمه من جراء*ته وقالت بخجل شديد...... انت انت قليل الادب 

سليم بضحك على خجلها وبعدين قال بشك.... انتي جبتي كلامك دا منين

نور بحزن.... هو دا كل الي هامك جبته منين 

سليم قام ووقف قصادها وهنا ظهر فرق الججم والطول بينهم 

نور تلقائي رفعت عيونها لفوق بنبهار وقالت بطفوله..... عملاق اوي 

سليم بضحك..... انتي الي اوزعه 

نور بتذمر طفولي.... متقوولش يا اوزعه ووبعدين انت الي عمود نوور 

اسد بغضب مزيف.... الكلام دا ليا 

نور بشهقه.....  اي دا انت هتتحول ولا اي

سليم حاوطها بايده ولسا هيقرب منها الباب خبط

سليم  ضغط على شفايفه بغييظ وقال بصوته الرجولي الاجش.... ميييين 

الخدامه:  انا يا سليم بيه وساره هانم بتقولكوا الاكل جاهز انزلوا 

نور بسرعه..... حاضر قوليلها نزلين اهو 

سليم رفع حاجبه باستنكار من فعلتها وهو عارف انها بتهرب منه..... واللهِ 

نور ببراءه..... جعانه وكمان عيب يستنونا كدا 

 سليم بهدوء وضحكه رجوليه.... ههههه هعديها بمزاجي المرادي بس تاني مره متتصرفيش من دماغك

نور بصوت واطي ....نينينيني  هو ايه الي متتصرفيش من مزاجك هو احنا راحين حرب اي دا يربي

سليم بضحك على تذمرها اللطيف..... هعمل كام حاجه كدا في المكتب لحد ما تغيري لبسك ويكون وااسع وطولي فهمه قالها وصوت عالي نسبياً و بصرامه 

نور بخوف من صوته العالي.... حاضر  بقلمي بسمله بدوي

سليم فونه رن وقتها وخرج راح المكتب 

الو 

زيزي بدلع.... بيبي وحشتني

سليم بتأفف..... واللهِ انتي يعني كنتي لسا عندي من شويه 

زيزي بأفوره وسهوكه..... بتوحشني كل ثانيه ده انتي حتى بتوحشني وانت معايا 

سليم ببرود.....  بتتصلي لي في حاجه 

زيزي بخبث......  انت كنت قايلي الاسبوع الي فات اول ما اخويا يرجع من السفر اجيبه واجي نراجع الباند الجديد بتاع الوفد الايطالي 

سليم بمكر ووعيد.... تمام مستنيكم على العشا وقفل السكه في وشها وهو بيستحلفلهم 


على السفره كانوا متجمعين والده ووالدته وزيزي واخوها مهاب دخل عليهم سليم بهيبته وغروره 

سليم بخبث وهو بيبص على مهاب بغرور..... مساء الخير 

الكل... مساء النور 

سليم قعد يدور بعينه عليها ملقهاش وفرح اوي انها منزلتش عشان مهاب موجود وهو مش عايز اي اشتباك معاه لحد ما خطته تتم

مهاب بحب مزيف.....  واحشني ياسليم باشا والله.. واول ما زيزي قالتلي انك طلبتني جيت علطول حتى اني لسا راجع من السفر يدوب جهزت نفسي وجتلك علطول 

سليم بغرور...... دا احسن ليك وبعدين ليك الشرف انك تقعد مع سليم الجبراوي ولا اي 

مهاب بغيظ..... طبعا

مساء الخير دخلت نزر بفستانها البيبي بلو وبنص كم ونازل على جسمها بنسيابيه محدد منحنايتها وبيبرز قوامها المهلك  وسابت شعرها الحريري الي معدي خصرها وكوتش ابيض ولم تضع اي مكياج اكتفت بالمسكرا والملمع فقط 

كله رفع وشه ومحدش رد مبحلقين 

ساره "والده سليم" بحب  .... مساء الجمال يروحي في اي يجماعه مبتردوش على نونو ليه وغمزت لجوزها على ريأكشن ابنها.. 

سليم سارح في كتله الجمال والفتنه الي دخلت عليه 

ومهاب كان حرفيا بيلتهما بعينيه  : احم مين دي

سليم سارح فيها ومش بيرد برضو.. رد عليه اشرف بضيق وخوف عليها عشان بعتبرها بينته......  لا دي نور تقدر تقول بنت اخويا الله يرحمه 

سليم بصله اشرف قرب منه قال بصوت واطي... اي مش انت الي قايل محدش يعرف بالجوازه دي 

سليم بصله بضيق وسكت 

مهاب بصدمه وبص لاخته بسخريه وخاف لمخططاته تفشل ونور تاخد مكانها 

مهاب:  ليه عمري ما شوفتها هنا 

زيزي بخبث..... اصلها مابتخرجش من القريه الي عايشه فيها فلاحين وكد تخلف بقا نقول اي 

ساره بحده..... تقصدي اي بكلامك ده انا برضو من القريه دي  وبكلامك ده انتي كانك بتشتميني

زيزي بسرعه..... مش القصد واللهِ ﯾ انطي 

ساره ببرود وهي بتبص لنور بحب......  عمرها ما جت هنا عشان بصراحه الجد بيخاف عليها اوي وكانت علطول كل يوم واحد يضر*ب عشانها انتي شايفه هي جميله ازاي كله طمعان فيها عشان كدا خوفنا لتيجي هنا يحصل حاجه دا القريه صغيره وحصل كدا.. اومال هنا ايه الي هيحصل 

سليم فاق على جملتها وبص على نور وحس انه مضايق اوي ومستغرب منه هو مضايق اوي كدا ليه

زيزي بغل..... ههه مش لدرجادي يا انطي كله عمليات تجميل

ساره بنفي...... عمليات اي ﯾ حبيبتي كله طبيعي.. انتي بس من كتر العمليات التجميل الي عملتيها فكرتي كله كدا انما يروحي نور كله طبيعي رباني 

اشرف وسليم مسكوا ضحكته بالعافيه... وزيزي على اخرها 

مهاب باعجاب..... شكلك صغيره ﯾ نور 

نور برقه وبصوتها الناعم..... لا حضرتك كبيره  انا18 سنه السنادي اولي اداره اعمال

مهاب بضحك على طريقة كلامها الطفوليه .... لا وانتي كدا كبيره بقا انتي صغيوره لسا 

نور بهدوء.... حضرتك مش بالسن ما ياما ناس كبيرة ومعملتش انجاز واحد وممكن لسا شاب صغير يعمل انجازات كبيرة يعني مثلا عندك  ابيه سليم 

سليم بيبصلها نظرات غامضه وفرحان اوي بكلامها

_عندك ابيه سليم لسا شاب في التلاتينات وعامل انجازات كتير اوي في البلد يعتبر نمبر ون  وهو لسا صغير.. يعني عمرها حضرتك مكانك بالسن... 

سليم فرح اوي بكلامها عنه وقال في نفسه...... اي دا هو في كدا شكلك اتسرعت ﯾ سليم 

زيزي بغل وقهر من جمالها ولباقتها في الكلام ووجهت كلامها لسليم وحبت تغيظ نور..... بيبي ابقا خليها تشتغل في الشركه عشان  كلامها ده 

نور بصتلها بصدمه والدموع اتكونت في عيونها.. سليم اتعصب ولسا هيرد قاطعها اشرف بحده وهو بيمسح على شعر نور بحنان ابوي...... مش محتاجين تقولي يازيزي نور مكانها موجود في الشركه دي نور العيله 

زيزي اتغاظت.......  نور العيله اي دي خدامه.. كل دا يعني عشان ابو ضحى بحياته عشان الجد طب ما دا شغله 

نور عيطت من كلامها.. سليم خلاص فاض بيه الكيل وحس بنغزه في صدره من دموعها 

سليم بعصبيه وصوت عالي جدا هز اركان المكان وخدها في حضنه ووو


ريتش حلو بقا عشان ادلعكم وانزل واحد الصبح كمان 🐥..

البارت الرابع

سليم بعصبيه وصوت عالي جدا هز اركان المكان وشد نور خدها في حضنه.... زيييييييزي انتِ اتجننتي ااايه الي قوولتيه داا

زيزي بخبث وحزن مصطنع.......هو انا قولت اي مش الحقيقيه ولا بكذب اناا 

سلييم بعصبيه وغضب جحيمي....... والحقيقه برضو الي انتي عرفاها كويس انها تبقى مرااااااااتييييي مراااااات سليييييييم الجبرااااااوي يعنيييييي الي يتكلم عليييها بنص كلمه مش عجباااااااانييي انسفه مابااااالك بقااااا الي يخليهااااااا تعيط 

ساره  بصدمه وبصوت واطي لأشرف ... اشرف اقرصني بسرعه.. مش مصدقه نفسي سليم اعلن انها مراته  وشوف متعصب ازاي عشانها 

اشرف بتفاجأ بأبنه..... ايوا واللهِ مش مصدق عيني.. ابنك شكله هتغير خالص 


ساره بفرحه.... شوفت قولتلك نور حاجه تانيه نور هي الي هتغيره متأكده وبعدين دا كفايا جمالها الي بياخد العقل دا انا كا ست معجبه بيها هههه مابالك بقا هوا داا غير رقتها وطيبة قلبها وحنيتها... متأكده مليون في الميه هي الي هتغير ابنك البارد الجبل دا

اشرف بضحك..... مابقاش بارد بقا نااار والجبل اتحرك خلاص هيبقى رمل على ايد نور 

مهاب محاوله لتهدئته....  احم هي متقصدش يا سليم باشا هي بس 

سليم بمقاطعه وبرود عكس الي جواه......  الموضوع خلص ووجهه كلامه لِ زيزي بنبره تحذير......  خدي بااالك من كلامك بعد كدا واخر مرا اسمعك بتقولي الكلام السخيف دا تاااني ساااامعه 

زيزي بوعيد وحزن مزيف..... حاضر ﯾ حبيبي  ولا خلاص غيرت رأيك بيا ومعتش عايزني ونسيت الكلام الي قولتهولي. 

نور كانت مرتاحه في حضنه وحاسه بامان و اول ما سمعت جملة زيزي افتكرت كلامه الي في الريكورد بتحاول تخرج من حضنه وهو ماسكها من خصرها بتملك شديد كانها هتهرب منه. 

_لو سمحت سيبني ماينفعش كدا 

سليم سابها فعلا وفي نفسه كانت ساكته في حضني وحستها مش معترضه ايه الي غيرها كده فجأه 

اشرف بهدوء...... اتفضلوا كملوا اكلكوا 

طول العشا مهاب مش منزله عينه من على نور وسليم سرحان فيها وكل شويه يخطف نظره وزيزي مرقباها ومتغاظه اوي 

ساره بضحك لنور.... نور جدك كلمني الوقتي وقالي على السر 

نور بخضه وطفوله... ايه ماشي جدو انا مخصماه

اشرف بضحك....... ههههه هبعت اخليهم يجيبوا الشيكولت ومصاصات ههههه 

سليم مش فاهم حاجه وعايز يعرف بس غروره مانعه يسأل 

مهاب بضحك..... هههه اي حكايه المصاصات والشيكولت 

ساره بتسرع..... هههه اصل نور ما بتعرفش تنام الي هي بتاكل شيكولاته  نور اتكسفت جامد وحكت وشها في طبقها

مهاب بضحك.....  انتي بريئه اوي ينور 

زيزي بغل..... اي شغل البيبيهات دا 

ساره بغيظ...... مش شغل بيبيهات ولا حاجه بس نور بريئه اوي وطفوليه شويه مش زي بنات اليومين دول جبحين وعينهم تدب فيها رصا*صه ومايعين ومفيش، حياء خالص 

نور ضحكت عشان عارفه انها تقصد زيزي بكلامها ده 

سليم بصلها وسرح فيها....... البت دي خطر عليا وبيبص لِ مهاب لقاه عينه بتاكل كل تفصيله في نور اتعصب ومعرفش يداري دا وقال..... احم نور لو خلصتي اكل اطلعي فوق 

كله بصله ونور بصتله بعتاب وحزن وفي بالها......  مستعر مني ايوا ما انا حتت خدامه بكلامه دا وطلعت جري على اوضتها

الليله عدت على خير من غير احداث تذكر 

وسليم متلهف عشان يطلعلها فوق ولسا هيطلع قاطعه والده 

اشرف بجديه مصطنعه.......  ايه الي انت عملته دي ازاي تقول نور كده وتخليها تقوم بالشكل دا 

سليم بعصبيه وغيرته عميته وبصوت عااالي...... اووومال يعني عاااايزني اعمل اي هااا انت مش شااايف يبن ***** نظراته ليها كانت ازاي دي عينيه حرفيا كانت بتاااكلها وانا مش عاايز اي اشتباك معاه الوقتي خالص عشان والله لو ما كنت عملت كدا وقولتلها تطلع.. كنت مش عاارف ردت فعلي مع بن********* دا اي كنت هعرفه ازاي يبص على حاجه تخصنييي ملكييي نووور دي ملكيييي بتااااعتي وطلع بسرعه لفوق 

ساره بضحك....... هههه ابنك وقع يا اشرف ومن غير مجهود 

اشرف بضحك هو الاخر.......  مش مصدق ان دا سليم ابني البارد 

مابقاااش بااارد خلاص بقااا ناا*ر ولسا نور هتجننه اكتر واكتر وانا هساعدها في دا هخليه يمشي في الشارع يقول بحبك ينوور بعشقك يااانور 

اشر بضحك...... شرير*ه انتي اوي يساره دا ابنك برضو

ساره بغيظ..... يستاااهل ياااما قولتله يبعد عن الحربايه الي معاه دي وهو منشف دماااغه وكل ما اقوله على نور يتغر ويقول دي حتته خدامه انا سليم الجبراوي اتجوز دي.. دي ماتلقش بيا... والحيربووزه الي معاه هي الي تليق عليه 

_ بس دا كان زمان الوقتي لا وانتي لسا شايفه ردت فعل ابنك ازاي 

_ولسا يبن بطني 


عند نور فوق منهاره في العياط وفاكره انه طلعها عشان مستعر منها ومتعرفش انه هيموت وغيران عليها من مهاب 

وكل ما تفتكر الريكورد وكلام زيزي تعيط اكتر 

سليم دخل عليها مره واحده وهي بتعيط واتخض وجري عليها...... نوري ماالك في اي بتعيطي ليه كدا

نور متجهلاه خالص ومستمره في العياط..... يانوري ردي عليا مالك 

نور ببكاءطفولي...... انت وحش خالص على فكره انت ازاي تقومني بالشكل دا قدامهم ها مستعر مني اوي كدا ماشي يا سليم باشا انا هكلم جدو في اسرع وقت وهريحك مني خالص اوعى تفكر اني همو*ت عليك انا برضو اتجوزتك عشان جدو وعشان حالته الصحيه تعبانه في اخر فتره والدكتور بيقول  منعارضهوش ونسمع كلامه عشان حالته تتحسن تمام بس انا خلاص فاض بيا الكيل انا هتصل بيه واقوله اني عايزه اطلق  بقلم بسمله بدوي

سليم بنبره مخيفه....... عيدي كلامك داا تاني كد

 عيييييييده  مسك دراعها وضاغط عليه جامد.......  مسمعكش تجيبي سيييره الطلااااق دااااا تاااانييي فاااااهمه... انتي خلااااااص بقيتيي بتااااعتي ملكييي لياااااا انااااااا وبس فاااااهمه  انطقيييييي فااااهمه

نور بخوف من شكله ودموعها نزلت....... فاهمه فهمه سيب ايدي اااه انت بتوجعني

سليم هدى شويه ومسك دراعها بحنيه ورقه لقاه معلم وصوابع ايده مطبوعه على دراعها وطى راسه وباس مكان العلامه..نور بخجل سحبت ايدها.

سليم بحب...... انا اسف انا مكانش قصدي اوجعك  ومسك دراعها تاني برقه وقبله مكان العلامه وقال بمشاكسه.... ها راقت ولا لسا بتوجعك 

نور بخجل..... لا خلاص راقت 

ههههه ماشي الوقت اتأخر ليه لسا مانيمتيش 

نور بكسوف اكبر..... ااا مستنيه ماما ساره 

سليم باستغراب..... ليه وبعدين افتكر وقاله اااه عشان الشيكولاته ههههه طفله 

نور بغضب طفولي...... متقووولش طفله انا كبييره وبعدين اعمل اي انااا اتعودت على كد الله 

قاطعهم خبط على الباب وصوت الخدامه من ورا الباب ... احم سليم باشا.. ساره هانم باعته البوكس ده ل نور 

سليم بغرور وعصبيه راح فتح الباب..... اي نووور دي انت اتهبلتي في عقلك... اسمها نور هانم 

الخدامه بخوف...... حاضر انا اسفه مش هتتكرر تاني 

نور بعصبيه..... هو اي انااا الي طلبت منها كدا تقولي باسمي هي اكبر مني

سليم شاور للخدامه تمشي وقفل الباب وحط البوكس على السرير... وعجبه اوي تواضعها وحب يغير الموضوع... تعالي شوفي البوكس كدا 

نور بفرحه طفوليه نسيت كل الي حصل وجريت على البوكس فتحته..... وااااو كل دا ليا انا لوحدي 

سليم بحنان وهو بيمسد على شعرها..... كله ليكي يانوري 

نور حضنته جامد...... شكرا شكرا شكرا وفجأه بعدت عنه بكسوف... انا اسفه انا 

نووري انتي مراتي ويالا نامي بقا وبلاش شيكولاه كتير حته صغيره عشان سنانك 

هزت راسها.... حاضر وراحت نامت وهو غير هدومه وراح نام جنبها على السرير 

نور بخضه.... اي دا هو انت هتنام معايا على السرير 

سليم بحب.... ايوا ده الطبيعي بين المتجوزين يعني ولا عايزاني انام في الشارع نامي مش عايز اعتراض يالا  وفعلا نور سمعت كلامه ونامت بس بعدت لاخر السرير ثواني وكانت ايد سليم بتشدها لحضنه ودفن وشه في شعرها وقرب من ودانها وقبلها بحب وقال بصوت لاهث من كميه المشاعر الي احتاجته..... تصبحي على خير ينوري

 نور بتوتر من قربه.... وو وانت من اهل الخير

سليم نام لاول مره بسرعه وسعاده انها معاه وفي حضنه

في الصباح نور صحيت ملقتهوش اخدت شاور وصلت ونزلت 

صباح الخير 

ساره بحب..... صباح النور على عيونك الحلوين يروحي 

اشرف بحنان..... صباح النور ﯾ حبيبتي  

نور بدور عليه بعنيها مش لاقياه.. ساره لاحظت دا وقالت بخبث:  الي بدوري عليه مش هنا راح الشركه من بدري بس متخافيش هتروحيله الوقتي 

نور بخجل شديد...... اروح ليه 

 ساره بخبث نسى ملف مهم وعمك اشرف مش قادر يروح فا هتروحي مكانه تعطيهوله ولا اي 

نور بحب.... حاضر يماما  بس اا لبسي وكدا مش هيليق وانا

ساره بحنان وهي بتاخدها في حضنها.... اهدي ياروحي وانسى كلام الحيربوزه بتاعت امبارح الي اسمها زيزي وبعدين انا طلبتلك هدوم واختارت ليكي طقم انما ايه وااو 

نور بحب وامتنان.....شكرا اوي ليكي على وقوفك جنبي و

ساره بحنان.... مافيش الكلام دا بينا ويالا بسرعه اجهزي وانا هقول لسواق يجهز العربيه 

حاضر 

بعد شويه نزلت نور وكانت جميله اوي اوي وجذابه جدا وكانت لابسه جيب عند الركبه سوده عكست لون بشرتها ناصعه البياض وبلوزه حمرا بكم شفاف وجذمه كعب سودا ورافعه شعرها كحكه لفوق كشفت عن عنقها المرمري الناعم ونضاره شيك ونزلت بكسوف 

ساره بانبهار بجمالها..... واااااو اي القمر داااا ابني هيتجنن على ايديكي يانونو 

نور بكسوف..... بجد حلوه 

اشرف بحنان ابوي..... زي القمر يابنتي ربنا يحميكي 

تسريع الاحداث نور وصلت الشركه وكل الي يشوفها يتنح من جمالها 

عند سليم قاعد سرحان فيها  فجأه الباب اتفتح ودخل عمر صاحبه..... سلييييم الحق يسليم الشركه مقلووبه في حتت موزه اي جاامده طحن انمااااا اي يلهوي عمري ماشوفت في جمالها ولا هشوف 

قاطعه خبط على الباب السكرتيره.... سليم باشا في واحده اسمها نور طالبه تشوفك 

سليم بفرحه.... دخليها بسرعه 

نور دخلت وسليم واقف متنح لها وفاق على صوت عمر صاحبه...... هي دي يا سليم 

سلييم بغضب جحيمي وغيره عاااميه شدها من دراعها جامد ودخلها اوضه في المكتب وقفل الباب 

عماااااااااااار  اتلممم 

عمر بضحك... مااااتجوزهاااالي ياااعم وبعدين انت تعرف المزه دي منيين 

سليم بغضب جحيمي وضر*به بالبوكس  ..... دي مراااتي ياااعمر 

عمر بصدمه.... اي هي دي انت مجنون هي دي تترفض 

سليم بصراااخ.... عماااااار برااااا 

عمر جري من قدامه بخوف قاطعه دخول السكرتيره....سليم باشا عامر الحداد جه وعايز بقابل حضرتك 

سليم بخبث....دخليه..اهلا اهلا يا عامر باشا منور

عامر: منور باصحابه انا كنت جاي عشان البنود بس في موضوع كدا عايزك فيه الاول 

اي هو 

انا طالب ايد الانسه نور بنت عمك قاطعه سليم بغضب جحيمس وغيرته عميته ونزل ضرب فيه..... بتقووووول ايييييي جااااااي تطلب اي ميييين ياااروووووح ا*مك


بااارت طويل جدا اهو وفيت بوعدي ونزلت تاني 🥺♥♥.

البارت الخامس


انا طالب ايد الانسه نور بنت عمك قاطعه سليم بغضب جحيمي وغيرته عميته ونزل ضرب فيه..... بتقووووول ايييييي جااااااي تطلب  ميييين ياااروووووح ا*مك

عامر غضب .... في اي 

سليم في نفسه.... اهدى اهدى لو قولتله انها مراتي هايخدوها نقطه ضعف ليا 

سليم ببرود عكس النار الي جواه..... معلش متعصب بس شويه من ضغطت الشركه وكمان حابب اصلحلك معلومتك دي  مش بنت عمي دي خدامه عندنا 

عمار بخبث..... اممم طب حلو الكلام.. طب تاخد كام واخدها 

سليم غمض عيونه وضغط على ايده لحد ما ابيضت خالص وعروقه بانت 

عمار بخوف بان في نبره صوته......  هو هو انت اتعصبت ليه 

سليم ببرود عكس النار الي جواه......... نور خط احمر ياعمار نور خط احمر ماشي 

عمار باستفزاز.... الله طب وانت مالك 

قاطعهم صوت شهقات طفوليه بيبصوا لمصدر الصوت لقوا نور خرجت من اوضه الي سليم دخلها فيها 

سليم مسح على وشه بعصبيه وعرف انها سمعت كلامه.

عمار بنظرات قذ*ره وقام سلم عليها وهي مدت ايدها بخجل وخوف ..... انا عمار الحداد شريك سليم في الصفقه الجديده   وانتي 

انا انا نور اا خدامه عندهم زي ماقالك سليم باشا نهت كلامها بنظره لوم عتاب لسليم الي قابلها سليم بنظرات اسفه ونادمه

عامر بمكر... خدامه اي بس  انتي مفروض تكوني ملكه اميره بصي دا الكارت بتاعي 

سليم بصلها نظره ارعبتها تلقاءي الكارت وقع من ايدها وجريت على اوضه الي شاور ليها عليها 

عمار باستغراب شديد وبص على سليم عرف ان هو الي قالها تعمل كدا..... طب استأذن انا بقا يسليم باشا كلامنا لسا مخلصش بس مستعجل الوقتي 

سليم راح قفل الباب وراه جامد وبعدين بالمفتاح وبلغ السكرتيره انها مدخلش حد عليه والي يسأل مش موجود 

_نووووووووووووووووور

نور بخصه...... يلهوي يلهوي احيييه انا عملت اي يجدووو تعاااالا خودني وجريت استخبت ورا الستاره 

سليم بعصبييه شديده...... نووووووور انتي فييييين بيبص في كل اتجاه مافيش اثر ليها ركز لقا الستاره بتتحرك وكعب الشوز باين مشا بخطوات ثابته وبهدوء وقال بمكر..... اممم هتكون راحت فين يمكن تكون مشت وانا مختش بالي 

نور بارتياح.... الحمدلله اووف ما شافني قاطعها وهو بيشدها من خصرها ليه ورفعها ليه عشان فرق الطول وشها قدام وشها علطول 

سليم وهو بيمرر انفه على طول وشها وهي تلقاءي غمضت عيونها.......  ينفع الي حصل برا دا 

مفيش رد بتتنفس بسرعه بس 

سليم بخبث وايده بتلعب في سوسته الظهر بتاعة البلوزه...... يعني مش هتردي تمم

نور بسرعه فتحت عيونها بخضه...... هرد هرد واللهِ لا مش ينفع 

سليم بخبث اكبر..... مش الي بيغلط بيتعاقب وانتي غلطي 

يبقى هتتعاقبي. 

نور ببكاء طفولي.......  اتعااقب انا الي غلطت برضو وانت ملاك صح انت نازل فيا اهانات وانا ساكته من ساعتها بس لحد هنا وكفايه فااااهم لحد هنا وكفايه انت اي بجد معدوووم مشاااعر ليه محسسني اني مش بحس اني مش بنآدمه اي خدامه خدااامه خدااااامه اي مستعرر اوي مني طلقني لو مستعر اوي مني كدا

سليم بنبره. مخيفه وهو بيضعط على خصرها أكتر.... عيدييي الي قولتيييه تاااااني عييييدييه تااااااني كدا انا مش محذرك اكتر من مرااااا مسمعش كلمه طلاق منك تاني صح ولا لاااااء 

نور بوجع...... ابعد عني ااااه بتوجعني حرام عليك اااه ابعد

سليم بجنون وهو بيمسك وشها بين ايديه بعن*ف......... انتي ملكي ليا وبس انتي مراتي ولحد اخر يوم في عمري 

نور بتحاول تزقته مش عارفه اخر ما زهقت قامت حضناه جامد وهو ثواني وهدى وبادله الحضن....... انتي ملكي صح مش هتسيبيني صح انتي مراتي لاخر يوم في عمرك وعمري يااانوري فاااهمه 

نور بتعيط ومش بترد 

سليم بعصبيه...... مابترووودييييش لييييه ردييييي عليا

نور ببكاء طفولي..... ابيه  ..  خايفه منك اوي ﯾ سليم 

سليم بحنان وهيام...... يقلب ابيه  انا اسف خلاص اهدي 

نور بخنقه.... اب ي ه اااه البخاخه بسرعه ااه 

سليم بخضه وخوف.... نور. نوري  مالك في اي  بخاخه اي 

نور وهي  بتتمسك فيه جامد..... في في الشنطة بسرعه 

سليم بخوف.... حاضر حاضر  وبيدور على الشنطه بجنون لحد مالقاها واخد البخاخه

سليم بفرحه.... اهي  بنوري اهي وجري عليها وقعدها على رجله.. نور اخدت البخاخه وثواني ورجعت كويسه تاني وبتبص لقت سليم بيبصلها بحب وهي سرحت في عيونه   

نور  فاقت وقالت بكسوف..... ااا همشي انا بقا ماما ساره زمانها مستنياني 

سليم بحب وهو بيشيل شعرها الي نازل على وشها بحب وحنان..... قومي ظبطي لبسك وانا نازل معاكي 

بس ماما قايله انك هتيجي بالليل 

ايوا بس انا على جثت*ي اسيبك تمشي لوحدك وبعدين نزلي الجيبه شويه بدل ما اجي انزلها انا

نور برقت من جرا'ئته...... انت انت قليل الادب وبعدين هي كدا نظاامها 

 سليم بخبث..... يعني اجيلك بقا

نور بغضب طفولي.... والله مش بكذب هي نظامها كدا ماينفعش تنزل اكتر من كدا 

سليم بغيظ راح اخد جاكيته ولبسهولها وقال بتحذير... اياكِ تقلعيقه ينوري تمام 

نور بتذمر وصوت واطي..... شكلي بقا وحش وفي الاخر يجي يعايرني ويهين فيا باارد

سليم بخبث وهو بيقرب منها..... بتقولي حاحه ينوري 

نور بسرعه وهي بتجري ناحية الباب..... بقوول يالا اتأخرنا 

سليم قعد يضحك علي تصروفاتها الطفوليه المحببه لقلبه ومره واحده شدها لحضنه وحاوطها بدراعها بتملك شديد  وهو ماشي بين موظفينه بغرور كانه بيقولهم دي ملكي 


تسريع الاحداث 

رجعوا البيت نور اول ما شافت ساره جريت عليها بكسوف...وساره بصت لابنها بخبث وبعدين بصت على جوزها...... اي دا معجزه سليم ببضحك لا اقرصوني اكيد انا بحلم 

سليم بضحك وهو بيبص على نور......  ههههه انا ذات نفسي يا امي مش مصدق نفسي 

قعدوا يهزروا وفجأه سليم ريأكشن وشه اتغير 180درجه وقام بعصبيه رد على فونه 

نور قامت.... هطلع اصلي بقا واخد شاور 

ساره بحنان...... ماشي ياحبيبتي اهو هيكود الغدا جهز 

هزت راسها مع ابتسامه رقيقه وطلعت وهي بالها مشغول بسليم ايه الي غير مزاجه فجأه كدا وياترا مين الي رن عليه 

 وفجأه حست بغيره شديده لتكون زيزي... اوووف وانا مااالي خليهم يشبعوا ببعض اوووف بقا انا مضايقه ليه بقلمي بسمله بدوي


عند سليم دخل الاوضه متعصب على اخره.. بيبص لقا نور واقفه قدام المرايا بتسرح شعرها بتذمر 

نور بغضب طفولي..... اوف بقاااا اتسرح بقا اتسرح اوووف معتش قادره 

سليم بضحك.... هههه بتكلمي نفسك هههه مجنونه وراح وقف ورا ضهرها قدام المرايا واخد الفرشه وقعد يسرحلها بحنان وبيبصلها في المرايا بحب وعملها شعرها ديل حصان 

نور بفرحه..... اخيرا شكله حلو مرسي ايدي وجعتني اوي من كتر ماانا قاعده بسرح فيه بس مش غريبه يعني بتعرف تمشط الشعر وكدا ولا تكون متعود على كده قالتها بغيره ظاهره 

سليم بضحك على غيرتها ومسك ايدها باسها.... ايوو كتيير متعود على كده

نور ضيقت عيونها زي الاطفال  ومدت شفايفها لقدام وكتفت ايديها قدام شعرها....... بقا كداا ماشي وقامت سيباه وماشيه وهي بتبرطم وسليم فرحان بغيرتها وغير هدومه ونزل 


قاعدين كلهم على السفره.. سليم كل شويه يغمز ل نور ويشاكسها من تحت السفره تحت انظار ساره واشرف الي مصدومين من تصرفات ابنهم

نور قامت بكسوف...... الحمدلله شبعت

سليم:  هو ايه الي شبعت  اقعدي كملي اكلك

نور بتذمر..... شبعت بقول 

سليم بخبث مسك المعلقه ومسك ايدها بايده التانيه.... افتي بوءك 

ساره بصت لجوزها وقالت بصوت واطي.... ابنك خلاص حالته بقت صعبه هههه

نور بخجل شديد...... احم انا مش صغيره قاطعها بصرامه.... افتحي بوءك 

نور بتذمر وبصوت واطي....... سليم مينفعش كدا

سليم بحب.... يقلب سليم افتحي بوءك يالا. 

نور باستسلام.... حاضر 

وفجأه دخلت الخدامه ومعاها شاب طويل وفي ملامح من نور 

نور اول ما شافته صرخته بفرحه وجريت عليه حضنته..... سااااماااااسييييموووووو حبيبييييي. 

سليم بصراخ........ نووووووووووووور


بارت تاني اهو مدلعاكو اخر دلع 😂♥.

من الفصل السادس حتي العاشر من هنا 👇👇👇👇👇👇👇


من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close