القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

البارت_الخامس والسادس العنيده_والمغرور❤️



 البارت_الخامس والسادس

العنيده_والمغرور❤️


في صباح يوم جديد يستيقظ ابطالنا الساعه السابعه صباحا ليتوجه كل منهم الي ما هو عليه 

************************

في منزل حور ......


الام: حور بت يا حور 

لا حياه لمن تنادي 


الام : حووووور قوميي 


حور بنوم : بكره بكره 


الام : هو ايه الي بكره 


حور : هبقا اشوف المهمه دي بكره يا فندم 


الام باستغراب ابنتها : مهمه ايه ؟


حور افاقت وبتوتر قالت : ولا حاجه كنت نايمه وبهبد بس 


الام : ماشي بسرعه علي شان هتتأخري يلا 


حور ذهبت الي الحمام لكي تأخذ دشها المعتاد وتتوضئ وبعدها ادت فرضها وقرأت وردها ومن قم اختارت فستانا جميلا جدا لم ترديه من قبل وكان باللون الازرق الجميل ومطرز قليلا من عند الكتف وواسع من الخصر الي اسفل القدم واردت خمارها باللون الاوف وايت والذي ذاد جمالا علي جمالها فأصبحت بمثابه ملاك علي الارض ( الله اكبر انا بتعامل مع حور كأنها اختي وانا معرفش😹💔)


وذهبت حور الي الجامعه مع صديقتها نور وسلمي 


في الطريق 


نور : اي الشياكه دي يا حور ها💙


حور : حلو بجد 


سلمي : يجنن خرافه 💙


حور : تسلمولي 


وصلو جميعا الي قاعه المحاضرات فهم قررو ان يدخلو قبل هذا اللعين الذي يبحث عن اي مشكله صغيره لكي يقتلع منها ناراا لكي يغظ حور و.......

************************

في فيلا اسر ...


يستيقظ اسر من نومه وليجد ان الساعه الثامنه والنصف يالهي قد تأخر فينهض بطلنا بسرعه من علي السرير متجها الي الحمام ليأخد دش بارد وبعدها يتجه الي غرفه الملابس الخاصه به ليرتدي ولاول مره في حياته قميص وبطال وليس بدله رسميه ( ايه التغيرات دي 🙂)

ويرش من عطره الذي اذا اشتممته اصبح لك ادمان ♥️


بعد نصف ساعه وصل اسر علي المحاضره ليجد جميع الطلاب وحور جالسين بأنتظاره و


اسر : انا اسف علي التأخير 


حور : اسف !؟؟ 

حضرتك احنا قاعدين بقالنا ساعه الا ربع محدش راضي يجي لانهم عارفين انك انت الي عليك المحاضره واتنطنا الوقت دا وفي الاخر " اسف " اسفك معاك 🤨


نظر لها اسر نظره حارقه ووجه احمر من شده الغضب فهذه ثاني مره كيف تجرا 


اسر ببرود : مش عاجبك اتفضلي بره 


وبالفعل حور كانت علي وشك الرحيل ولكن اوقفها صوت اسر الذي يول : بس اعتبري نفسك شايله الماده دي 


نظرت اليه بغيظ كبير فمن هو حتي يكسر كبريائها ويرجعا مكان ما كانت علبه بجانب اصدقائها بدون كلمه واحده ( ممن الاول لازم نهددك يعني 😹)


وبدأ اسر في الشرح و............

************************

في مكان اخر خارج البلاد وخصوصا في فرنسا ( باريس)

يتحدث شخصان و.....


مجهول ١: بابا انا نازل مصر 


مجهول ٢: نعم ازاي يعني ؟؟


مجهول ١: زي محضرتك مسمعت انا كبرت وحابب اكمل كليتي في مصر 


مجهول ٢: انتا نسيت احنا هنا ليه علي شان نتحمي من مصر احنا عملنا حاجه كبيره وفيها سجن 


مجهول ١: انت الي عملت انا كان عمري وقتها ٧ سنين متلومنيش علي غلطه انتا غلطها 


مجهول ٢: دا اليوم الي كنت خايف منه انو يجي واهو جه 


مجهول ١ : انا نازل بكرا 


مجهول ٢: هتتعرف وهينتقمو مني فيك 


مجهول ١: انا هغير اسمي متقلقش

*************************

عند قاعه المحاضره عندما انهي اسر شرحه قرر ان يقول شيئا 

اسر : انا حابب اعمل مسابقه بين الطلبه وهتبقي عباره ان كل فريق في اتنين واعلي فريقين ليهم هديه مني ويعتبرو المده في اديهم كمان يومين هنعملها سلام 


حور : مغرووووووووور


نور : اهدي يا حور 

و.................

***********************

البارت خلص 


ياتري مين المجهولين الي اتكلمو # 


وايه هي الجريمه الي هاربانين منها #


حور كانت بتهلوس وهي نايمه كدا ليه # 


كل دا هنعرفه بتفاصيل زياده البارتات الجايه 


دعمكم وتفاعلكم علي شان انزل بقيت الفصور


 Nada_zidan♥️

البارت_السادس 

العنيدهوالمغرور❤️

بارت_زياده_علي_شان_تفاعلكم_القمر_لو_تفاعلتو


حور : مغروووووووور


نور : اهدي يا حور وحاولي متعلعبيش معاه اشطا 


حور :يلا انا ماشيه


نور : باي يا قلبي 

***********************

عادت حور الي المنزل لتجد اخاها امامها يقول في سعاده 


بدر : حور انا فرحااان جداا


حور بابتسامه : ايه الي حصل 


بدر : اتقبلت وهتعين ضابط شرطه خلاص حلمي اتحقق


حور بفرحه مبالغه : مبروووووك 

واخذت حور هي وبدر كالطفلان الذان وجدا دميه ينطان من الارض فرحااا 


********************

في فيلا الجارحي ...


اسر : بص احنا لازم نشتغل علي الموضوع دا 


يوسف : ازاي يا صاحبي صعب 


اسر : لا مش صعب احنا عرفنا كويس اوي مين الي قتل ابويا بس مكانو فين لسه منعرفش ودي مشكله 


يوسف : وفي حاجه تانيه 


اسر : اي هي 


يوسف : كان في علاقه ملينو ومبين مافيه الشيطان 


اسر بصدمه : انتا بتقول ايه مستحيييل 


يوسف : لا مش مستحيل يعني ممكن تدبير قتل ابوك كان من الشيطان وبعت الشخص دا هو الي ينفذ اصلت 


اسر بعدما افاق من شروده قال : بكره نتكلم انا صدعت 


واغلقت القضيه اليوم يا اصحابي لا غدا يوما شاقااا عليهم جميعا ....

**********************

اليوم التالي....


حور : ماما انا نازله باي 


حور وهي ذاهبه والمفروض انها تذهب الي الجامعه ولكن غيرت مسلك طريقها بينما تنظر خلفها هل احد يراها نعم ييا اصدقاء حور كاذبه وهي لم تذهب الي الجامعه تري الي اين تذهب .....


*********************

عندما وصلت حور الي هذا المكان والذي هو عباره عن مكتب سري كبير دخلت الي الداخل لتجد شخص وتقف امامه بثبات واحترام 

حور : ازي حضرتك يا فندم 


مجهول : ازيك يا حور 

طبعا انتي عارفه ان احنا اخترناكي من مبين ملااين المصرين لاننا شفنا فيكي بنت قويه وذكيه وبتعرف تاخد حقها 


حور : دا شرف ليا يا فندم 


مجهول : احنا لازم نبدأ شغل يا حور لان الحرب هتبدأ قريب اوييي 


حور : حرب ايه ؟؟


مجهول : هنشرحلك كل حاجه ومع الوقت هتفهمي اهم حاجه يا حور مفيش مخلوق يعرف احنا بنعمل ايه احنا منعرفكيش وانتي عمرك ما شوفتينا فاهنه ؟


حور : فاهمه يا فندم متقلقش حضرتك استأذن انا 


********************

بينما حور ذاهبه اخدت تفكره هل ما تفعله صحيح يا تري وانها تكذب ايضا علي اهلها واصدقائها هل للكذب مفر ؟ 

وبعدها ذهبت الي الجامعه و.......


*******************

بعد مرور يومان ولم يتغير اشياء كثيره او بمعني اخري الاحداث نفسها فهي واسر يناقران بعضهما مثل القط والفأر وهو لم ينسي بعد اهانته لها وانما ينتظر 

&&&&&&&&&&

ذهبت حور الي الجامعه وتدخل القاعه مع اصدقائها وبعد قليل يدخل اسر ليلقي التحيه ويقول :

مين مستعد للمسابقه الي اتكلمن عليها من يومين 


جميع الحضور جاهزين بالفعل عمل اسر قرعه واعطي نصف الحضور ورق بحيث يجدون شركائهم وبعد وقت وليس قليل جميعهم قالو ما عدا شخص 

وهذا الشخص وقف وقال : معايا حور الاسيوطي 


من هذا يا الهي هذا هو المجهول الذي تكلمنا عنه البارت السابق هل نزل مصر وهل هو بنفس كليه حور ......

( تعالو نعرف باه مين دا ....اياد احمد الاسيوطي 😹 مفاجاه بس لسه مش هحرقها ولكنه يسمي نفسه اياد الدمنهوري ليبعد الانظار عنه ...شاب وسيم وكلمه وسيم قليله عليه فهو بنفس نبه وسامه اسر وبدر واستحي اقول انو احلي منهم 😹 شاب طويل جدا وذو جسد رياضي وشعر بني متوسط وعيون بلون القهوه الفاتحه وشفاه بلون الوردي وبشرته بيضاء ولديه احيه خفيفه بنيه كفايه حسد الاااه )


اسر ينظر له بغضب : نعم قولت ايه 


اياد : حور معايا 


اسر بنظره حارقه له : حور في فريق لوحدها 


كادت ان تنظر حور لاسر وتهينه ولكن نظرته اخرستها 


حور : انا هبقي لوحدي ؟؟؟


اسر : اه في مانع 


جاد : حضرتك اسمعا معايا ملكش حق مضمهليش في فريقي 


اسر له : انا الي بقول وبعدين انا اول مره اشوفك انت مين 


اياد : انا اياد الاسي.......اياد الدمهوري 

هذا الفتي المجنون كاد ان يحرق نفسه ولكن انتبه 

بعد فتره من المناقشه وصلو لحل هي ان تبدل حور مع فتاه وتبقي حور مع فتاه اخري في فريق باءا علي طلب اسر 

اسر في نفسه : ليه عملت كدا ايه الغباء دا غبييي 

بعد فتره اعلن اسر اسماء الفائزين وهن كالتالي : حور ونور واياد وسلمي واشخاص اخرون ولكن هولاء هن الاوائل

وبعدها ذهب كل منهم الي منزله 

*********************

في فيلا الجارحي 


اسر : انا غبي ايه الي عملته دا انا مش لازم اضعف ادام اي حد انا عمري مهنسي ان عيله الاسيوطي هما السبب في قتل ابويا هانت اوي هاخد حقي منك يا حور هانم قريب اوي 

( صدمه مش كده 😹 ايوه بالظبط ) ..........


***********************

البارت خلص 


ياتري مين الي حور راحتلو ؟#


ومين الي قتل ابو اسر # 


وهل اياد قريب حور # 


وايه هو الانقام # 


هنعرف البارتات الي جايه كل دا 

Nada_zidan♥

السابع والتامن والتاسع والعاشر

من هنا 👇👇👇👇👇👇👇

من هنا


بداية الروايه من هنا 👇👇👇


من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close