القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

 


عشق_الحور  

الحلقه_28/29/30


اندفاع 

ترجل سليم وعائشه من السياره ليحتضن سليم يدها ويترجل ناحيه البيت عائشه هو احنا جيين هنا ليه #دلوقتي تعرفي فتح الباب وقال بابتسامه ادخلي ياعيشه ترجلت لداخل لتري ورود في كل مكان عل شكل قلوب تمليء الارض وطاوله عليها الطعام تقدم ليشعل الشموع لفت حول نفسها وقالت بسعاده عملت كل ده عشاني بصراحه متوقعتش خلع سترته ليضعها عل المقعد واقترب منها وقال بابتسامه طب ليه هزت كتفيها #يعني انت جد اوي و...سليم و... ايه قلتلك ياعيشه عشان اقدر اعبرلك عن الي جوايا لازم يكون في الحلال ابتسمت بس انت مقلتش حاجه قرب وجهه منها احنا لسه كتبين من شويه #امممم يعني هتنطق امتي لما نطلع عل المعاش انفجر ضاحكا قالت عل فكره غمازاتك حلوه #انتي الي جميله اوي بس معتش مكياج تاني اتفقنا #طبعا بس هحط يوم الفرح بس #توء تحطي في بيتك عشان اشوفك انا وبس انتي اصلا فتنه لوحدك  حتي وانتي لبسه حجاب ومفيش حاجه بينه منك عارفه الفستان حلو اوي عليكي اتخيلته غير كده خالص انتي قلتي غيث جيبه من فرنسا فكت الرابطه التي اسفل راسها لترفع الغطاء عنها وتحتبس انفاسه وهو يرى الثوب بلونه المميز وقد ظهرت معالمه يضيق عند الخصر مفتوح ليظهر ذراعيها واحدي كتفيها عاري والاخر بكم قصير ثم شعر اسود تحرره لينسدل بروعه ثم تلف حول نفسها ليري شعرها الطويل يصل لقرب ركبتيها تقريبا #اكيد مش هظهر بيه قدام حد كده هاه زي ماتخيلته هل احدهم اشعل الغرفه ام انه يحترق ذاتيا حاليا الايجب ان يغض بصره ان ماذا يفعل انه لايستطيع حتي اشاحه بصره اقتربت منه #هو مش عجبك بالكاد وجد صوته الضائع #اااااا استغفر الله العظيم حرام عليكي قطبت بين عيناها وقالت تاني ياسليم انا عاوزه اروح قالت جملتها لترفع الغطاء ليقترب منها ويقول استني بس افهمي عيشه انا مش عاوز اغضب ربنا فيكي انتي هتدخليني النار حدف عشان مش قادر حتي ابعد عنيا عنك قالت بغيض نار ايه ياجدع انت هو احنا مش كتبنا الكتاب يعني مش حرام اظهر قدامك كده زفر الهواء بنعومه وهمس ايوه بس انتي فتنتي ياعيشه عارفه يعني ايه فتنتي انا عمري مابصيت لواحده غيرك انتي الوحيده الي عيني كانت بتخني وبص عليها عشان كده كنت بستغفر ربنا انا عشت طول عمري عارف ان الحريم فتنه لازم اتجنبها من وانا صغير اتعودت عل كده حتي لما كبرت ودخلت الجامعه كنت بتجنب اتعامل مع اي بنت ولما سافرت كمان ياعيشه انا تقريبا مكنتش بعرف ارفع عيني من الارض من المناظر هناك فضلت ثابت زي مانا لحد ماشفتك وكل حاجه جوايا اتلخبطت كنت بستغفر عشان مفيش مره وقفتي قدامي مشاعري متحركتش نحيتك ياعيشه انا من يوم ماشفتك وانا عايش حياتي الصبح صايم وبليل اقيم عشان مفكرش فيكي ويارتيني كنت بقدر غصب عني اول مااغمض عنيا اشوفك عنين غزاله مش عايزه تسيبني في حالي انام احلم بيكي في حضني اصحي استغفر ربنا واقول معنتش هبصلها تاني بص غصب عني مبقدرش اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي اقربت خطوه وهمست ودا اسميه ايه بقي حب بلع ريقه بصعوبه وهمس #لا عشق تعلقت بعنقه وهمست وانا كمان بحبك اوي عارف عمري ماتخيلت تقول 

كلام حلو كده اقترب حتي تلمس شفتيها وهمس يعني مبسوطه بعذابي همست بنعومه #توء متهنش عليا ياسلومتي ليضمها اليه ويضيع تماما بدفيء شفاه ساكنه يتعلم منها العشق ويستمد منها الحياه تلك الجميله لاتدرك خطورة فعلتها لتقترب لرجل لم تتحرك رغبته الالها  لتأن بين انفاسه لتطلب الهواء يبتعد لتضع راسها عل صدره  يداعب شعرها الطويل فتنته التي سقط بها دون مجالا للعوده وما اروعها فتنه زفر بقوه وحاول استجماع شتات نفسه المبعثره 

#مش قلتلك هروح النار بسببك لترفع راسها وتنظر اليه بغيض تاني ياسليم تلمس شعرها وهمس اصل انتي حلوه اوي ياعيشه هوااا دا شعرك حقيقي رفعت شعرها لتضعه عل احدي كتفيها وقالت لا مأجراه هو مش عجبك تلمس نعومته وقال اصله حلو اوي و....تلمس شفتيها المنتفخه قليلا وهمس 

شوفي هو انا هكلم جاسر نعمل الفرح الاسبوع الجاي لا كتير بصي نعمل الفرح بكره حدقت بوجهه #بكره ازاي يعني مش هنلحق بص انا شفت شويه كتالوج للعفش تحفه هنجيب اوضه النوم والانتريه والسفره هندفع تلت تلاف وكل شهر ندفع خمسميه جنيه احنا مش محتجين اكتر من كده وبعد اما نخلص حق دول نبقي نفرش اوضه اوضه كان يحدقها بانفعال حقيقي ابنه الراوي تريد فرش بيتها بالتقسيط المريح قالت بارتباك طب بص اصل انا معرفش امكانياتك بس عادي ممكن ناجل السفره بس لازم نجيب انتريه عشان لما يجلنا حد وكده شدها بين ذراعيه وقال بانفعال انا بحبك اوي انتي هدية ربنا ليا ياحبيبتي الحمد لله ربنا فرجها واللي نفسك فيه هجيبهولك دا كفايه بس انك معايا رفعت راسها وقبلت خده 

#ربنا يخليك ليا انت كمان هدية ربنا ليا عارف عل قد ماكنت بتخنق منك عشان بتستغفر كل اما تشوفني بس برضه كنت بفكر فيك غصب عني امسك يدها واجلسها عل المقعد ليجلس امامها#عارفه اول مره استغفرتي في وشي فضلت اضحك طول اليوم طب انا بستغفر عشان خيالي بيشطح وانتي قدامي انتي بقي بتستغفري ليه بس بعد كده حبيت استغفارك بقيت اتونس بيه رفع  بعض الطعام ليضعه عل شفتيها اكلته وقالت باسمه هو انت هتاكلني ابتسم طبعا دي سنه ااكل حبيبتي وادلعها واعشقها اوي قليلي بقي بتحبي الاطفال #جدا #وانا كمان عارفه نفسي ربنا يرزقنا بالمقداد وحمزه و خالد وحذيفه قاطعته #ونجيب القعقاع ونعلن الحرب صح انفجر ضاحكا فقالت عل فكره انا عارفه انك اتضيقت عشان الدهب الي جبته ماما انا قلتلها انك هتزعل بس الحجه زينب بقي رفع كفها وطبع عليه قبله ناعمه انا مزعلتش ولاحاجه #هي والله عملت كده مع جاسر وهو بيتجوز عزه وغيث وعلاء بس هي محضرتش جواز حور 

هب واقفا ليرفع الغطاء من عل الارض ليضعه عل كتفيها وامسك يدها لتجلس بجواره عل الاريكه الوحيده #معلش بس عشان انا ضعيف ونقصلي دقيقه وهتهور عارفه انا عملت خناقه لرب السماء مع بابا اول مارجعت بسبب جوازه حور دي كنت اول مره ازعق بالشكل ده لبابا #حور دي مفيش زيها في الدنيا وكفايه ان حبيبي اللي مربيها #انتي قلتي ايه ارحت راسها عل كتفه #حبيبي وروح قلبي وجوزي هب واقفا وقال بغيض #ياشيخه اتقي ربنا بقي قومي البسي عشان نروح 

مطت شفتيها وقالت #زهقت مني ياسلومتي قرب وجهه منها وهمس سلومتك عل اخره احنا لسه كتبين قومي مررت اصابعها الصغيره في لحيته ليزفر بنعومه تعرف ان انا بحب لحيتك اوي قبل كفها وهمس ابوس ايدك كفايه ضغط هنفجر 

اعتدلت بجواره وقالت بارتباك عارف ياسليم انا طول عمري وانا لوحدي عارف بقي البنت الوحيده في البيت يمكن اكتر حد كان قريب مني غيث لاني كنت بترعب من ابيه جاسر وعلاء ديما مكبر دماغه ومبشلش هم حد غيث كان بيحب سماء اوي هي بعدته شويه بس برضه فضل يسال عليا حتي بعد ما ماتت موتتها كانت صعبه اوي وغيث اجاله انهيار وساب الدنيا كلها وسافر ومع كده لما فاق برضه كان بيسال عليا يوم العمليه اللي عملناها في عيادتك حكيتله اللي حصل قلي سليم بيحبك مصدقتوش دا مش طايق يشوف وشي بس كلامه خلاني غصب عني افكر فيك عل فكرة كنت بستغفر ربنا برضه يوم ماانت حددت الكتاب غيث وعلاء طلعولي عشان يطمنوا عليا وقالي كلمتين معرفش هو صح فيهم ولاغلط #قالك ايه فركت كفيها وقالت قالي الحاجز اللي بينك وبين سليم هو مش هيتخطاه اتعاملي معاه بحريتك لانه هيبقي جوزك سعتها علاء زعقله وقاله انت مجنون ازاي تقولها حاجه زي كده غيث قاله انت متعرفش حاجه انا اامن عل عيشه مع سليم اكتر ماامن عليها معاك فمش عارفه بقي انا سمعت كلام غيث بس حسه انك اتضايقت وانك بتقول ان انا قليله الادب وو...علاء كان عنده حق و...ابتلع باقي كلاماتها بشفتيه المشتاقه لكل لمسه همسه كلمه من تلك الحمقاء ابعد وجهه ليمسك يدها ويضعها عل نهايه ضلوعه #انتي الضلع ده ياعيشه اللي ربنا خده من ادم عشان يخلقله حوا بتاعته انتي حوا بتاعتي اللي مشفتش غيرها ومش هشوف غيرها انا مفيش بيني وبين غيث كلام اوي بس عمري مااتخيلت انه يكون عارفني لدرجه دي يمكن لولا كلام غيث معاكي مكنتش قدرت اعبرلك عن كلمه واحده من اللي جوايا انا بعشقك وبعشق شقوتك ومنكفتك وعندك وانت واقفه بتجادليني الكلمه بكلمتها كنت بقعد ادعبس عل كلمه غلط عشان اتلاقي موضوع اتكلم فيه انا كنت عارف ومتاكد من ساعه مارفعتي الطرحه وكل اللي بتعمليه مش من طبيعتك بس حبيته اوي قربك جنه فضلت شهور احلم بيها وبس عمري ماحسيتها ومستكترها عل نفسي اوي انتي فتنتي بس بقت في الحلال يبقي وكفي بها فتنه #يعني انا منزلتش من نظرك ربت عل خدها #انتي تاج عل راسي ياعيشه اوعي تقولي الكلمه دي تاني انتي مراتي ارتمت عل صدره وهمست #انا بحبك اوي ربت عل شعرها وهمس وانا بعشقك ياعيشه يااحلي حاجه في عمري كله شوفي بقي ياست البنات انا كنت محوش مبلغ كده عل جنب عشان الزمن دا اللي ننفرش بيه البيت ممكن ميكفيش فهنسيب اوضه او اتنين بس والاجهزه #الاجهزه والفرش عل العروسه ياكابتن

#دا اكيد #اه والله حتي اسال اي حد اصلا انا عندي الاجهزه كلها انا مش ناقص عندي بس غير السجاد والستاير والنجف الحاجه زينب كانت بتقولي الحجات دي تتشري عل لون الفرش#يعني انا بجيب الخشب بس ازاي #والبيت حضرتك هو المفروض انت بتجيب البيت وتفرش تلت اوض نوم وانتريه وسفره وانا بجيب اوضه الاطفال بس احنا عشان بيتنا كبير المفروض جاسر يجيب تلت اوض بس طبعا كان مستحيل اقولك دا في اول الكلام عشان متفهمش غلط بس عل فكره دا العرف اللي ماشي #اممم معني كده ان بابا هيجهز بيت غيث كله تقريبا زفرت بقوه #ربنا سبحانه وتعالي قال ومتعوهن عل الموسع قدره وعل المقتر قدره وغيث ربنا موسعها عليه مش هيشيل عم محمود دا زي بالظبط لوكنت مكانه كنت هتعمل كده برضه عارف انا مبسوطه اوي انه اخيرا خرج من اللي كان فيه وهيعيش حياته وبسمه كمان تستاهل كل خير ربنا يهنيهم ويوفقهم قبل راسها ربنا يخليكي ليا #ويخليك ليا ياحبيبي #لو الحكايه زي مابتقولي كده احنا ممكن نفرش في اسبوع ونعمل فرح واطلع عليكي الي بتعمليه فيا كله قربت وجهها منه وهمست هو انا جيت جنبك ياحبيبي زفر بنعومه#حرام عليكي ياعيشه انا مش حملك يلا عشان نروح بقي #انت عندنا بكره #مش هينفع #هطبخلك 

#انتي بتعرفي تطبخي قالت بمرح #طبعا هعملك من اللي تحت الحوض يامسعودي هو انتو يتحطوا ايه تحت الحوض يالينا #خليها مفجاه #طب يلا بينا....

-------------------------------------------------------------------------

#تضميد_الجراح 

والله الواحد مش عارف كان هيعمل ايه من غير حور اطعم يحيي فقالت بسمه هي حور كده بتحب تهتم بكل حاجه بس انت بتاكل يحيي ومش بتاكل رفع بعض الطعام الا شفتيها المكتنزه وقال بتهيألك انا باكل انتي الي مش بتاكلي تناولت الطعام من يده لتقول بارتباك انا شبعت الحمد لله هات يحيي عشان اغسله #لا انا هغسله ممكن فنجان قهوه #بليل كده مش هتعرف تنام ابتسم مانا مش عايز انام المطبخ هناك اهوه قال جملته وحمل الصغير للحمام عاد بعد قليل ليجدها حملت الاطباق ونظفتها وتقف بالمطبخ تبحث عن القهوه 

اجلس يحيى عل الاريكه واتجه ناحيه المطبخ وقف خلفها وقال وهو يفتح احد ابواب الخزانه بصي القهوه اهي والسكر اهوه والكنكه في الدرج دا #طب ممكن تنزلهولي عشان مش هطول اقترب تلقائيا لينزل العلب التصق بها عفويا ليضطرب هو لسبب لايفهمه وترتعش الجميله رعشه اثارت فضوله ليلفها بين ذراعيه فتخفض هي وجهها المشتعل انها ممتعه بحق رفع ذقنها وقال بهمس مالك في ايه قالت بارتباك مفيش حاجه بس ااا هعملك القهوه و...نظر في عيناها بها لمعه خوف 

#انتي خايفه قالت بسرعه ابدا بس اااا يحيي وووواااا ربت عل خدها #احنا من ساعه مادخلنا البيت وانتي متنشنه اوي ايه الحكايه تسارعت انفاسها وقالت مفيش حاجه ... بس ... اصل اااابابا قلي .... ان .... يعني .... هل تخشاه لهذا الحد العنه انها مضطربه كعذاء غريبه هي حقا بسمه خائفه اهدي يابسمه احنا لسه ماخدناش عل بعض عشان اقربلك حمل العلب ووقف يصنع القهوه قالت انا هعملها #انا وانتي واحد قوليلي بقي اختارتي اللون دا ليه #انا بحب النبيتي #انا كمان لما شفت الفستان دا فكرت اجيبه لعيشه عشان لما تتخطب وجبته فعلا نبيتي وبعدين افتكرت ان عيشه مبتحبش اللون ده فجبت التاني بس انتو غيرتو معالمه خالص قالت بسرعه لا هو زي ماهو بس مينفعش نلبسه كده يعني عشان حرام حمل كوبه وناولها واحد وقال باسما عل فكره انا عملتها مظبوط عشان انا بشربها كده #انا كمان بشربها مظبوط تحرك للخارج للتحرك هي خلفه وضع الكوب ورفع الصغير النائم وقال هنيمه جوا عشان ميقعش قال جملته وتوجه لغرفه جانبيه ليريح الصغير تركت لعيناها العنان لتامل البيت عل الاقل رفع صورته وزوجته من الصاله الكبيره عاد بعد قليل وقال متقلقيش غطيته #انا مش بقلق عليه وهو معاك جلس بجوارها #ليه #عشان بحس انك بتحبه وهو كمان حاسس بكده عشان كده اتعلق بيك اخرج علبه لفافاته وقال يضيقك لو دخنت #مكنتش اعرف انك بتدخن بس دا خطر عل صحتك #يعني بتضايقي #لاابدا برحتك 

اشعل لفافه ونفث دخانها وقال بسمه اقعدي براحتك متحسسنيش اني ضغطك فركت يديها امسك يدها #انتي ايدك متلجه ياماما اهدي زفرت بقوه وكانها تستدعي الهدوء

#مقلتليش بقي عملتوا ايه في الفستان اشارت الا رابطه تحت ذقنها #معملناش حاجه احنا بس لبسنا غطا عليه مش اكتر اعتدل في مواجهتها #امممم طب انا عا وز اشوفه 

تنحنحت بقوه #في ايه انتي هتموتي انا جوزك عل فكره 

#طب اااغمض عنيك #هشوف الفستان في الحلم ابتسمت فقال ايوه كده فكي اخرج من جيبه شيكولاته وقال سمعت انك بتحبي الشيكولا لمعت عيناها وقالت بحماس بحبها جدا جربت القهوه بالشيكولاته #ودي ازاي بقي امسكت الفافه من يده واطفاتها لتفتح الشيكولا وتخرج قطعه وتناولها له حطها عل لسانك وخد بوق قهوه #مش عارف ليه مش حاسس اني بتغفل بس ماشي فعل كما قالت #امممم تصدقي فعلا جميله 

فعلت مثله لتغمض عيناها وتهمس عندما تعشق الشيكولا ضحك عل كلمتها المسرحيه وقال تنفعي تعملي اعلانات بس برضه هشوف الفستان #هو انت مش بتنسي قرب وجهه منها وهمس انا مش يحيي يابوسي اتسعت ابتسامتها لتظهر غمازاتها الممتعه #حلو بوسي محدش قلهولي قبل كده رفع يده وفك رابطه الغطاء وقال لما اقول كلمه تتنفذ ماشي هزت راسها موافقه انها بالفعل تخافه لما ابعدت الغطاء لتخطف عيناه اللعنه انها فاتنه فاتنه اكثر مما يجب بشره لبنيه بيضاء تضاهي بشرة الاطفال نعومه شامات رائعه عل كتفها شعر اشقر لامع وكانه سبائك ذهبيه منسابه زفر بقوه #حلو اوي زي مايكون متفصل عشانك ابتسامه خجله اخرجتها من توترها جزئيا #شكرا انت كمان البدله لونها حلوه عليك عيشه امبارح قالتلي عل موضوع الفستان وانا سالتها اختارتي اي لون في بعض حجات بتعدي عليا مش باخد بالي منها لو منبهتنيش تفلت مني زي موضوع الشبكه مثلا لولا ان جاسر نبهني مكنتش خت بالي ودة مش قله اهتمام عل فكره بس فعلا في حجات بتقع مني مش باخد بالي منها هزت كتفها عل فكره عادي حتي لو مجبتش خالص مش هتفرق يعني كانت كفايه الدبله جدا ابتسم #لا اللي في العلبه الحمرا دا زوقي انا اللي في العلبه الزرقا دي شبكه ماما هي متعوده عل كده احنا نجيب بلفوسنا وهي تجيب عملت معانا كلنا كده اتفرجي بقي عل سليم وهو بياخد علبته كنت حاسس انه هيطرشق بس طلع مخه كبير وعدي الليله لانه لوكان قال لا كان هيقلب الدنيا انتي متعرفيش ماما جبروت ضحكت لا خالص دي طيبه وحنينه جدا ابتسم ماما  شخصيتها قويه جدا يمكن مكنتش بينه ايام بابا اوي اصل هو كان كبير اخواته البيت كله كان بيترعب منه كلمته دستور غير قابل للمناقشه يمكن انا شويه منزلتش تحت ايده  بس الي كان بيعمله في جاسر مش طبيعي كان يضرب جاسر واخاف انا كان مربيلي الرعب بضربه لجاسر كنت اعمل العمله وهو الي يضرب قالت ضاحكه 

ياحرام داانت كنت مفتري #هو انا اللي كنت بضربه #اذكروا محاسن موتاكم هب واقفا ليخلع سترته والقاها عل احدي المقاعد المنتشر عليها ثيابه #لا من نحيه محاسن فهو كان في محاسن وعفاف وتهاني قطبت مين دول #الاسماء اللي اجت في دماغي بابا عل قد شدته دي لما كان جاسر او انا بنتعب كان يفضل قاعد جنبنا طول الليل ومره جاسر جتله الصفرا كان بيموت شفت دموعه عمره ماحرمنا من حاجه بس هو كان شايف ان قسوته عل جاسر هي اللي هتخليه يشيل المسؤليه لحد مااتولد علاء دا بقي كان الدلوعه يعني هو بن البطه البيضا واحنا ولاد البطه السودا #طب اشمعني علاء 

#عارفه متلقتش الا سبب واحد علاء شبه ماما وهو كان بيعشقها اي حاجه تقولها لازم تتنفذ قاطعته #انت بتدور عل ايه اكمل عبثه بالملابس الملقاه عل احدي الارائك وقال عل ترنج مش بعرف اقعد ببدله بتخنق هبت واقفه وتوجهت ناحيه مقعد اخر وقالت انت مرتب جدا الصراحه واضح انك بتدور في كنبه هدوم الخروج الترنجات عل الكنبه دي اعتدل واقفا وتاملها ترتب فوضاه هو يعلم جيدا انه كائن فوضوي سماء كانت مثله لذا استعان بخدم للبيت كانت تحاول فك طلاسم الثياب المبعثره وتطوي كل منامه مع بنطالها ناولته ترنج  كحلي  #الستره دي تقريبا دا بنطلونها اصل معظمهم يااسود ياكحلي تناول الترنج ضاحكا لا مهو انتي مش فاهمه انا بلبس الترنج عل بعضه مره واحده بس وبعد كده مش فارقه بقي #وطبعا المره دي اول ماتطلعه من الكيس #صح 

هزت راسها لتكمل طي باقي منامته فقال عل فكره كلهم نظاف ممكن تخدي واحد تغيري هدومك بدل ماانتي قاعده متاربجه كده قالت بسرعه ماشي عل الاقل دا مستور بس متتريقش انتقت واحد بنفس اللون الكحلي ووقفت #ادخلي في الاوضه الي نايم فيها يحيي عل مااغير انا كمان تحركت لداخل بدل ملابسه وحاول ان يعدل ثيابه كما فعلت ولكنه فشل فالقاه عل احد المقاعد #هي بتطبقهم ازاي فتحت الباب لتظهر امامه فهم الان لما تحدثت عن السخريه انها تغرق حرفيا بمنامته انها ضئيله بشده او انه عملاق ولم يلاحظ هذا الا الان تحركت ببطء خشيه ان تتعثر وجلست عل اقرب مقعد تثني البنطال حتي ظهرت قدمها الصغيره وعلقت عارفه هتموت وتضحك شكلي مسخره صح اقترب منها وقال باسما 

يعني هو كان كفايه الجاكيت اول مره اعرف ان انا عملاق اوي كده هزت كتفها وقالت هو ااا العيب مش فيك انت في الحقيقيه عل فكره البيت حلو وتقسيمته كمان امسك يدها بطريقه عاديه وقال تعالي لما افرجك عليه البيت مكون من عشر غرف تقريبا هذا بالاضافه الا الصاله الكبيره والمطبخ المكشوف ادخلها كل الغرف تقريبا ماعدا غرفه واحده لم تكن بحاجه ان تسال انها بالتاكيد غرفه زوجته الراحله قال احنا هنغير كل حاجه #خساره حرام العفش شكله جديد هو بس محتاج حمله نظافه محترمه وهنغير في اماكن شويه حجات

يعني هننقل السفره مكان الليفنج وهنغير الستاير عشان لونها غامق هنحطها بيضاء والسجاد كمان عاوز يتغير قطب بين عيناه تخيلتك عاوزه تغيري كل حاجه عل فكره دا حقك ومش خساره ولاحاجه #لو تغييره هيريحك غيره هو زوقه حلو لو اترتب قال بحزن البيت كله زوقي ماعدا الي انتي قلتي عاوزه تغيريه واوضه النوم الكبيره اقتربت خطوه #انت قلت انك محتاجلي عشان تقفل الصفحه القديمه بس اللي لحظته انك شلت صورها من البيت  جلس عل المقعد ليشعل لفافه وقال تعرفي ان اهلها قطعوني بعد اما ماتت اختها قلتلي انت السبب بكره هتنساها وتعيش حياتك مش عارف ليه افتكرت الكلام ده وجاسر بيشيل الصور بتعتها 

تنهدت بقوه وجلست بجواره #ندمان مش كده هز راسه نفيا وقال لا بس برتاح لما بتكلم معاكي عارفه يمكن انتي الوحيده الي بقدر اتكلم معاها عن الي جوايا ومش عارف ليه ببقي حاسس انك فهماني كاني بتكلم مع نفسي #انا فاهمه احساسك وعل فكره كل الاهالي كدا اهل حسام قطعوني بعد موته ولولا ان هو كان كاتب البيت باسمي كانو طردوني منه ومش كده وبس محدش فيهم هان عليه يسال حتي عن الولد ولاحتي شافوه اخواتوه  قالولي انتي اللي موتيه اخونا كان كويس قبل مايتجوزك يبدو انه ايقظ شجونها عيونها الدامعه وصوتها المختنق يثبت هذا اعتدل في مواجهتها #هو مات ازاي تنهدت بقوه #بعد جوازنا باسبوع اجتله حمي سخونيه عاديه اتصلت ببابا واخدناه ورحنا المشفي الدكتور حطه تحت الملاحظه واداله علاج بس السخونيه مش بتنزل بلغت اخوه الكبير واجا عل المشفي اربع تيام ومحدش فاهم السخونيه دي سببها ايه سافرت معاه مصر واتحجز في عين شمس التخصصي وبعد يومين طلع التشخيص كنسر في الكبد وفي المرحله الاخيره بس ربنا رحمه من الالم دخل في غيبوبه كبديه وبعدين مات رجعت البلد بيه بس في كفن وعل قد ماكنت مكسوره اوي بس كنت بطمن نفسي دا ميت مبطون يعني شهيد عند ربنا وربنا خففها عليا متالمش كتير بس اخواته مشفوش كده شافوا ان انا الي موته وان انا نحس رحت بيتي عشان مينفعش اخرج في العده اجو طردوني انا مكنتش اعرف ان حسام كتب البيت باسمي بابا بس اللي كان عارف وقفلهم وحصلت مشاكل طبعا دا غير الكلام الجارح اللي كان بيتقال ورجعت بيتي فضلت معايا حور ويونس سليم مكنش لسه رجع لحد ماعرفت ان انا حامل يوميها ماما خديجه خدتني في حضنها وقالتلي ربنا بيعوض صبرك خير عارف بقي اخواته كان رد فعلهم ايه اخوه الكبير قالي الطفل ده لازم ينزل قال بغضب طب ليه سقطت دموعها عشان المفروض ان يحيي له حق ابوه في الميراث وهما مش عاوزين كده هما كانو قسموا فعلا نصيب حسام عليهم عشان كده بابا قعدني في البيت ومنعني اروح لحد ماولدت كان خايف حد منهم يتعرضلي او يأذيني ....  انا عارفه انت حاسس بايه حسيت احساسك ده لما بابا قرر يأجر البيت ويلم حجاته كلها وصوره ويبعتها لاهله لما عمل كده حسيت انه مات اليوم ده وانه معتش هيبقي موجود تاني لما انتابته هذه المشاعر المتخبطه لما جذبها بين ذراعيه يربت عل ظهرها وكانه يمنحها الدعم كلا لقد شعر انها من تمنحه الدعم وتربت عل جرحه هل يداوي الالم الم مماثل رفع وجهها ومسح دموعها وهمس بانفعال انسي زي مانا كمان هنسي يمكن ربنا بعتك ليا عشان يفتحلي باب بس لازم ندخله سوا  

مسحت وجهها وقالت بسرعه معلش بقي اجت فيك المره دي انا بس كنت عاوزه اخفف عنك تاملها وجهها انفها الصغير يعلوه الاحمرار شفتيها الكرزيه رفع يده وازاح خصلاتها خلف اذنها وقال باسمآ تعرفي انك جميله اوي بدا الاحمرار يغزو وجنتها  لترفرف عيناها بسرعه وتهمس شكرا اااا عل فكره انت مش اكلت كويس و...ابتسم انا مش جعان غريبه انك بتتكسفي اوي كده هزت كتفيها #الحياء شعبه من الايمان 

ضحك بقوه فقالت انت بتضحك ليه #اصل سليم قالي كده هو انتو ليه شيفيني بجح هزت كتفها يمكن عشان انت جريء شويه وووقليل الادب حبتين انفجر ضاحكا انا قليل الادب طب ليه كده داانا حتي لسه مقلتش ادبي خالص تنحنحت وقالت بارتباك اااااانا هروح اطمن عل يحيي كادت ان تقوم ولكنه امسك يدها #انتي خايفه مني ليه بسمه احنا لسه بنتعرف يعني عشان نقدر ناخد عل بعض لازم نشيل الحدود بنا #انا مش خايفه بالعكس انا بطمن معاك #بس مش قادرة لسه تستوعبي وجود راجل في حياتك مش كده اغمضت عيناها #ممكن يكون ده احساسك انا اصلا متعودتش عل وجود راجل في حياتي فلسه مش عارفه اتاقلم او اااا يمكن خايفه اتعلق بيك مش عارفه يمكن انا مجربتش المشاعر اللي انت عشتها مع مراتك الله يرحمها تنهدت بقوه لتفتح عيناها 

#شوف انت قلت انك محتاج تلم حجتها عارف فرحت انك فكرت فيا عارفه ان دا صعب عليك والامكنتش سيبت البلد كلها ممكن يكون دا السبب اللي مخليك عاوز تغير البيت 

قاطعها #لا مش دا السبب اللي فهمته من عم محمود انك ملحقتيش تعيشي حاجه بس اللي عرفته منك بيقول انك معشتيش من اصله كنت حابب بس افرحك مش عارف ليه نفسي اشوف بسمه فرحانه ابتسمت انت طيب اوي عشان كده كنت عاوز تعمل فرح #وهنعمل الفرح #بس بابا قلي انك عاوزني ابيت معاك  #عشان محتاجك جنبي عاوز اعمل كل حاجه معاكي عارف اني بضغط عليكي بس مش عارف ليه حسيت اني مش هقدر ادخل الاوضه دي الامعاكي سما كانت كائن بندا كسول تقريبآ كل حياتها كانت جوا الاوضه دي عشان كده مقدرتش ادخلها انا قفلتها من يوم موتها محدش دخلها قالت بألم انت ممكن تسيب حجتها لو وضع اصابعه عل شفتيها #تعالي معايا تحركت بجواره ليفتح الغرفه ثم يضيئها اطلال مابالداخل مجرد اطلال لغرفه تمتليء بالتراب وتعشش بها العناكب مهجوره بهجر الروح التي كانت تحيا بها انتبهت لكلمته المذبوحه #يااااااه كل حاجه اتغيرت راحت يابسمه

سقطت دموعها من جرحه ألمه المذبوح ربتت عل كتفه ليتحرك ببطء يجلس عل طرف الفراش يفتح احد الادراج ويخرج البوم صور اقتربت لتجلس امامه #كانت بتعشق الصور زي ماتكون كانت حاسه ان هي دي الي هتفضل منها شويه ورق عليهم صورتها قالت باختناق لدرجه دي وحشتك 

تلمس الصور وقال باختناق اوي وحشتني اوي نفسي اخدها في حضني واقولها انا اسف سقطت دموعها عشان اتجوزتني مش كده  هز راسه نفيا #لا عشان قلبي رجع يدق تاني عشان مشاعري اتحركت وانا كنت فاكرها ماتت بسمه انا مش اخدك سلمه عشان انسي سماء انا مش عاوز انساها وقلبي اتعلق بيكي غصب عني انا رحت كلمتها عارفه حكتلهاعنك بسمه حزينه بس حركت حاجه جوايا تامل دموعها وقال بحزن بسمه انا اسف عارف الي بقوله صعب ويجرح مكنش المفروض اقولك تدخلي معايا هنا تعالي نطلع بره تحرك خطوه ولكن استوقفته همهمتها المختنقه #يابختها اوقفها امامه ليمسح دموعها #ليه #اصل مفيش حد بيحب كده انت فضلت عايش عل ذكراها عشر سنين ومقدرتش تنساها تتوجع زي ما تكون لسه ريحه منك دلوقتي و.... ضمها بين ذراعيه وقال وجرحتك انا اسف هزت راسها نفيا لترفع عيناها له 

#لو حابب تسيب الاوضه انا هنظفهالك و...وضع اصابعه عل شفتيها #اشششش معتش موجود هنا غير اطلال قديمه اللي عاوزه منك تلمي هدومها وحجتها عشان مش عاوز اشوفها 

شبح ابتسامه باهته عل شفتيها #انا يمكن معرفكش اوي بس اقدر اقرا عنيك كويس انت محتاج تعيش مع ذكرياتها انا مش همنعك هجمع اللي انت عاوزه بس معاك فرك جبهته وقال بالم بلاش مش عاوز اشوف حجتها مش هقدر

#لا هتقدر عشان انا معاك نزلي الشنط وانا هجمع حجتها 

ليس من السهل ان تري زوجها يتالم لفقد اخري يسرد ذكريات لاثوابها عطرها انتهت من حزم اشيائها ثم ملابسه يقطعها الالم ورغم هذا تشعر بقربها منه لقد شاركها لحظه ضعفه شاركها وجعه لعل مشاركه الوجع اقوي من مشاركه السعاده افرغت الادراج وتركت البوم صورها عل الفراش عيناه حمراء تحتبس بها الدموع وانفاسه مختنقه انتهت من افراغ الغرفه لتقترب منه ربتت عل خده #معنتيش الالبوم مع الحاجه ليه 

لم تستطيع التحكم بدموعها نزلت كسيل #عشان انت قلت عاوز تفتكرها و....عيون خضراء متسعه تمطر لتداوي قلبه وتربت عل جرحه يعلم انه ليس من السهل ما قاله ليس من السهل ان تتقبله كرامه امراه حتي لو لم تحبه عند هذا الحد توقف كل شيء المه حزنه ذكرياته القديمه عشقه لسماء ليسأل سؤال غايه في السخافه #انتي وفقتي تتجوزيني ليه 

حدقت بوجهه ببلاهه لتجف دموعها  #نعم قال بالحاح ليه وفقتي مسحت وجهها وقالت لنفس السبب اللي خلاك تتقدملي و..قاطعها يعني انتي كمان قلبك اتحرك هزت كتفيها بعجز قال بس انتي قلتي انك مش هتضيقي دلوقتي يمكن بعدين قالت بحزن انا مش مضايقه انا بس قلبي وجعني عشانك شوف الفجر قرب يأذن ادخل خد حمام سخن وغير هدومك عشان اتبهدلت وتعالي نصلي الصلاه بتفتح القلب وتهديه انحني وقبل جبينها وقال حاضر بس ادخلي خدي حمام انتي كمان وانتي عارفه طريق الهدوم بره تابعتها عيناه حتي خرجت وهمس ربنا يقدرني واسعدك واداوي جرحك زي مادويتي جرحي تنهد بقوه ليتحرك للحمام بعد قليل كان يؤمها في الصلاه انها محقه فهو اهدا كثيرا التف ليربت عل خدها #انا سهرتك معايا اوي #لاابدا #ممكن اطلب منك طلب #اتفضل #ممكن اخدك في حضني انت ويحيي وننام 

همست ماشي هب واقفا ليرفعها بين ذراعيه ويعلق هو عم محمود مكنش بياكلك انتي خفيفه كده ليه قالت بخجل انت كده بقيت كويس طالما رجعت تتريق وعل العموم يعني التخن مش حاجه كويسه اراحها عل الفراش ليندس بجوارها يضمها اليه مستمتع بارتعاشها المغري ورائحه شعرها الندي ولكن لم يحن الاوان بعد للقرب اكثر من ذلك ليهمس اهدي مش هعمل حاجه اكيد يعني ويحيي موجود انا عاوز احس بيكي في حضني بس تنهيده ارتياح جعلته يبتسم  لن ينكر وجودها بين ذراعيه مميز دفئها الذي تشعه حولها مميز

ارتعاشها المغري مميز انها امراه فريده في كل شيء ليغمض عيناه بعد يوم طويل مشحون اكثر مما يجب..

**********************************************

10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹


#عشق_الحور                       #الحلقه_التاسعه_والعشرون


#قبل_الاوان اذا التفاعل ضعيف كذا مش هنتفق

لمسه ناعمه عل وجهه ثم جذبه لشعره جعلته يفتح عيناه متاوه اه كدا برضه يايحيي فينا من شد الشعر ضحك الصغير ليقول غيت صحت اعتدل جالسا وقال بابتسامه اسمها صحي القصد بسمه فين #ببخ  مم حك راسه داانت محتاج مترجم يخرب عقلك تعالي اما نشوفها فين رفعه عل كتفيه وخرج من الغرفه هل بدل احدهم المنزل لقد نزعت جميع الستائر والسجاد النوافذ مفتوحه ملابسه اختفت رائحه شهيه تسللت الا انفه ليتجه ناحيه المطبخ ويرى الجميله تشمر ساعديها وبنطالها تربط الستره عل خصرها وترفع شعرها عل شكل ذيل فرس سبائك ذهبيه تصل لاسفل ظهرها كانت مندمجه فيما تفعل قال انتي عملتي دا كله امتى التفت اليه ثم منحته ابتسامه رائعه #صباح النور كده برضه يايحيي صحيته شد يحيي شعره وقال ضاحكا غيت بيبي بسمه يحيي انا قلت ايه 

#بابا غيت بيبي غيث بابا غيت حبيبك هيبقي اقرع لو مبطلتش تشد شعره انزل يحيي ليجلسه عل الكونتر العالي وقال تعبتي نفسك اوي بدات ترص الاطباق عل الكونتر وقالت باسمه لا متعبتش ولاحاجه انا اخدت مقاسات الستاير وشلت السجاد شوف لو مش هتحتفظ بيهم في واحده ست غلبانه بتربي يتامي هتفرح بيه اوي وتجوز بنتها ابتسم بسعاده #تمام عاوزين نجيب اوضة اطفال ليحيي والاوضه الي هنفضيها ندهالها كمان #ربنا يجعله في ميزان حسناتك دي هتفرح اوي #الدال عل الخير كفاعله يابوسي يحيي بوته 

قبله غيث وقال ضاحكا تصدق يلا انت بتفهم هي بوسه 

تنحنحت بقوه وقالت بارتباك غيث بلاش قله ادب #اول مره اعرف ان اسمي حلو كده قالت بارتباك طب يلا افطر بقي عل اما اعملك القهوه تعالي يايحيي سيب بابا يفطر غيث شوفي انا اصلا مش متعود افطر بس الصراحه ريحه البيض تفتح النفس #بالف هنا وشفا بدا يتناول الطعام قال بعد الاكل هروح اجيبلك اي حاجه تلبسيها من عند عيشه عشان مش هينفع تخرجي بالفستان تاني وعاوزين بقي ننزل نشوف الستاير والسجاد واوضة النوم واوضة يحيي مش عاوزه تغيري حاجه تاني قالت بتردد كنت عاوزه اغير الوان الحيطان لو مش هيديقك #بس كده انتي تامري يااجمل بوسه في الدنيا قالت بحنق مش تقولي كده عشان مش تلزق في لسان يحيي غمز بعينه #ماشي خليها بيني وبينك بس

تمام هشوف حد من الصنيعيه قاطعته لا مش لازم احنا نروح نجيب الالوان وانعملها سوا قال بحنق نعمل ايه يامجنونه انتي عاوزه تدهني انتي الحيطه تخصرت وقالت بغيض هو حضرتك متعرفش اني مهندسه ديكور ونمي الي علمي انك مهندس ولادي اشاعات رمقها بنظره فاحصه لتعدل بوقفتها ويقول ماشي ياست بسمه #بس هنفوت يحيي عل ماما لحد مانبقي نخلص عشان ميبهدلش الدنيا واجيب هدومي عشان ترنجات واسعه اوي وبتقع قال بغيض ياخساره محضرتش اللحظه التاريخيه دي #لحظه ايه قال بهيام وقوع الترنج اموت انا واشوف اللي تحته #انت قليل الادب ياغيث حدقها لينفجر ضاحكا ويخرج من البيت #غيث التف ليرى سليم المقبل عليه يعلو وجهه ابتسامه بادله سلامو عليكم ورحمه الله وبركاته عرس مبارك ان شاء الله غيث ضاحكا وعليكم السلام حلوه عرس دي  قال بقلق ياسيدي عرس صباحيه  مش فارقه بس المهم طمني بسمه كويسه قال بمرح فل لا فل بمعني الكلمه يعني شالت الستاير والسجاد سليم باسما الحمد لله مكنتش متوقع انها تاخد عليك بالسرعه دي غيث راسه وقال بحنق بقولك نفضت البيت تقولي خدت عليك ربت عل كتفه #لا مهي كده بتتصرف بطبيعتها بسمه بتحب تحط بصمتها في كل حاجه عشان كده كنت محرم عليها دخول اوضتي غيث ضاحكا #لا دي عايزه تحط بصمتها رسمي عل الحيطه وهي اللي تدهن اتسعت ابتسامه سليم عل فكره شغلها هيعجبك هي اللي عمله ديكور العياده والبيت بتاعي 

حدق بوجهه دا بجد #اه معلش ياغيث خد بالك منها عشان كانت خايفه وزاد خوفها اكتر لما بابا قلها تروح معاك #لاحظت ده ومتقلقش عل فكره احنا هنعمل الفرح معاكوا

سليم بحنق فرح ايه في حد بيعمل فرح بعد الدخله غيث بغيض اقوله نفضت البيت وعايزه تدهن الحيطه يقولي دخله انت بتفهم منين ياسليم عدي ادامي دفعه غيث ليصعد وقفا امام البوابه سليم ضاحكا خلاص ياغيث بطل زق بقي غيث طمني ايه الاخبار مع عيشه مهو شكل العيله دي غاويه تنفيض رمقه سليم شذرا #شكلك انت الي عاوز تتنفض ياغيث بس بجد شكرا ابتسم وربت عل كتفه #كتومه بشاكل البت دي ربنا يهنيكوا ياسليم قال جملته واخرج مفاتيحه ليفتح الباب ليدخل #ادخل ياسليم قابلتهم ايناس بوجهه باسم #اهلا ياعرسان منورين غيث دي بقي ايناس  مرات علاء سليم بخفوت وهو ينظر للارض اهلا وسهلا امال علاء فين ايناس علاء راح الشغل بدري وزمانه جاي غيث طب وجاسر لسه نايم دااحنا العصر ايناس لا انا مشوفتوش من الصبح ممكن يكون خرج بدري عشان عزه كمان سافرت لوحدها غيث باستغراب عزه سافرت #ايوه مشيت الصبح بدري #انا خلصت كان هذا صوت عائشه التي خرجت لتوها من المطبخ ليرفع سليم عيناه يتامل غزالته التي ترتدي مريول للمطبخ فوق ترنج باكمام قصيره لتنظر اليهما ثم الا هيئتها المزريه وتهتف يععععع انتوا جيتو امتى لتقول جملتها وتصعد ركضا للاعلى ليضرب غيث كفيه #العوض عليك يارب ربنا يصبرك يابني عل ربونزل المجنونه سليم ضاحكا حلو ربونزل دا #مانا اللي مطلعه عليها يابني دي عايشه طول عمرها تربي شعرها بس سليم عل فكره ماما كانت عاوزه تيجي تطمن عليكوا الصبح بس بابا قلها لا غيث طب ليه عل العموم احنا اصلا ريحين انا كنت جاي اخدلها هدوم من عيشه دخلت عائشه الغرفه لتقول بابتسامه طب تمام هطلع اجيبلها واجي وتعالوا عشان تاكلوا من ايدي غيث يابنتي انا عايز ادخل دنيا جوزك عندك سمميه اخوكي فين عائشه مشفتوش من الصبح بس هايل عزه مشيت غيث عرفت طب وحور عائشه اتلبخت من الصبح غيث طب ادخلي اطمني عليها وشوفيلي جاسر جوه ولا لا عاوزه تحركت للخارج 

عائشه تمام هجيبلك الهدوم وبعدين اشوف حور سليم مالك ياغيث في ايه غيث مفيش حاجه ياسليم متشغلش بالك 

#ايه ياعرسان سيبين عرايسكوا وقاعدين هنا ليه رفع الرجلين عيونهم لعلاء غيث #علاء جاسر فين قطب ماجاش النهارده وتليفونه مقفول غيث غريبه الحكايه دي طرق الباب تبعه دخول عائشه عندما سمحت لها حور #نموسيتك كحلي مالك ياحور جلست عل طرف الفراش وقالت بألم مفيش حاجه بس تعبانه شويه يعني شويه وجع كده وهيروحوا 

#طب البسي وتعالي نروح لدكتوره #لا دكتوره ايه انا كويسه هوا جاسر عندها مش كده #عند مين صحي النوم عزه سافرت الصبح الساعه تسعه قالت بقلق طب وجاسر#معرفش دا حتي غيث قالي اجي اشوفه عندك #جاسر مبيتش في الاوضه #غريبه انتي هتقلقيني ليه رفعت حور هاتفها واتصلت لتقول بقلق تليفونه مقفول استر يارب #حور اهدي هو ابيه عيل صغير هيتوه #هو غيث بره #اه وسليم كمان 

#طب استني انا هلبس واجي معاكي بعد قليل كانت عائشه تسندها للخارج غيث #مالك ياحور في ايه اجلستها عائشه لتقول بألم مفيش حاجه انا كويسه جاسر فين سليم حور انتي حاسه بايه #انا كويسه ياسليم بس قلقانه عل جاسر غيث انا عاوزاك في كلمه ممكن تحركت بصعوبه امامه لتقول بقلق غيث عزه اخدت المفاتيح ودخلت امبارح المكتب انا مكنتش هقولك بس هو قالي ان الورق معاك يبقي انت اكيد عارف انا خايفه اوي غيث طب اهدي ياحور ومتقلقيش كده في الاغلب هو في اسكندريه انتي حامل والانفعال خطر عليكي تمام #جاسر مبيتش في البيت انا خايفه اوي #تعالي بس اقعدي في وسطنا عشان ابقي مطمن ومتقلقيش انا هجيبه دخلت حور لتجلس عل المقعد رمقتها ايناس بنظره فاحصه بعبائتها التي تظهر بطنها واضحه عقدت ذراعيها ايه دا انتي حامل ياحور ومخبيين ليه بقي خايفه من الحسد 

علاء بحده #ايناس نظرت اليه ايناس وقالت بغضب في ايه ياعلاء بتزعقلي كده ليه مخبيين عليا سر عسكري عائشه الحكايه مش كده ياايناس لما ييجي ابيه هيبقي يفهمك وقفت ايناس علاء من فضلك انا عاوزه اروح هطلع البس جاسر عشان نمشي قالت جملتها لتصعد  للاعلى غيث علاء اطلع طيب خاطر مراتك وبلاش نرفزه هي حقها تزعل زفرت حور بطريقه متتاليه فقالت عائشه غيث انا هطلع اغير وتعالي نودي حور المشفي الحكايه كده مطمنش سليم ياحور اتكلمي حاسه بايه حور بتعب اناااا كويسه ...سليم غيث روح هات بسمه هز راسه وانصرف ليرفع الهاتف ويعاود الاتصال مره اخري بجاسر ولكن الاجابه كما هي الهاتف مغلق ترجل لداخل البيت وقال بعصبيه يااخي رد بقي #في ايه ياغيث مالك 

ناولها الملابس وقال مفيش حاجه بس حور تعبانه شويه وسليم لم يكمل لانها نزعت مابيده واختفت بالغرفه تعلق يحيي به #بابا غيت اوبح رفعه غيث بين ذراعيه وقبل راسه 

#تعالي اما اغير هدومي انا كمان بسمه هي هدومي فين 

خرجت من الغرفه لتعدل حجابها وقالت رتبتها في الاوضه دي قالت جملتها ودخلت الغرفه لتخرج له بنطال وتيشرت وضعتهم عل طرف الفراش وخرجت هتولد في السابع ولا ايه 

قال بارتباك مش عارف هي شكلها تعبانه وبتقول انها كويسه 

#يونس هناك #لا تنهدت بارتياح يبقي مفيش حاجه جامده متقلقش بعد قليل كانت بسمه تجسو امام حور حاسه بايه بالظبط حور شويه وجع بيجي وبيروح #بيجي كل اد ايه كده #مش عارفه ورا بعضه بس انا كويسه رنين هاتف سليم فتح الخط #ايوه يايونس ......#طيب يايونس سوق بالراحه هي كويسه متخفش احنا معاها اغلق سليم الخط ليقول هو وغيث #حور سقطت دموعها وقالت مش هولد الامايجي هو 

قالي مش هسيبك عائشه برعب يعني انت بتولدي ازاي يعني 

سليم اهدي ياعيشه الحكايه مش نقصه توتر بسمه اسمعي ياحور الولاده مش بمزاجك ده ميعاد ربنا كتبه سواء جاسر موجود او مش موجود هتولدي يبقي نهدي عشان نعرف نتحرك عشان لو الوجع زاد عن كده مش هنعرف نوديكي في حته حضرتي هدوم البيبي وهدومك هزت راسها موافقه في الشنطه الكبيره اللي جنب السرير هبت بسمه واقفه #تمام عيشه هاتي الشنطه اللي قالت عليها غيث بلغ ماما عشان لو اجا جاسر تبعته عل المشفي سليم بلغ ماما وبابا وهات العربيه قدام البوابه نفذ الجميع كلامها بلا نقاش #اسمعي دا وقت ربنا سبحانه وتعالي بيختبر ايمانك وبتبقي حوليكي المليكه وقت الوجع قولي يارب وقت وهيعدي زي اي وجع في الدنيا ارتمت عل صدرها ترتعش #انا خايفه اوي يابسمه هما الولاد ممكن يجرالهم حاجه قالت بصدمه انتي حامل في تؤام هزت راسها موافقه #سلم يارب سلم #مالك يابنتي في ايه كان هذا صوت زينب القلق حيث كان يدفعها غيث نظره خوف بعين بسمه زادت قلقه اكثر متقلقيش ياماما انا كويسه 

بسمه متخفيش ياماما هي تبقي كويسه ان شاء الله بس ادعيلها يلا ياغيث مفيش وقت حور ببكاء جاسر هييجي والله زينب تخفيش ياحور غيث انا هاجي معاكوا غيث تيجي معانا فين خليكي عشان لما يجي جاسر يتلاقي حد في البيت 

سليم انا جبت العربيه قدام الباب عائشه وانا حضرت الحاجه 

بسمه اسندي عليا ياحور ولو حسيتي بوجع اقفي يلا يايحيي 

زينب سيبيه معايا يابسمه متخفيش بسمه هيتعبك زينب لا يلا امشو انتو تعالي معايا يايحيي يحيي حور عيط يحيي عيط احتضنته زينب وقالت لا حور هتجيب نونو حلو زي يحيي سليم العربيه قدام الباب تحركت حور وسط عائشه وبسمه ببطء حتي وصلوا للباب تقريبا صرخت حور لتتدفق منها دماء غزيره عل الارض بسمه صارخه الحقني ياغيث حور بارتعاش عاوزه جاسر كادت ان تسقط لولا غيث الذي رفعها بين ذراعيه وانطلق للخارج.....

-------------------------------------------------------------------------

#صفحه_تغلق_لتفتح_اخرى

اوقف جاسر السياره في احد اماكن الاستراحه عل الطريق  جلس عل المقعد ليطلب كوب كبير من القهوه لم ينعم بلحظه نوم واحده منذ الامس نعم الامس كان اخر سطر بحياته مع عزه خطتها هي بيدها الغادره مر امامه احداث اليوم الخانق بدا من سفره ووصوله لبيت والدتها صباحا في العاشره #جاسر خير عزه جرالها حاجه #مش هتقوليلي اتفضل يامرات عمي ولانتكلم عل الباب افسحت الطريق ليعبرها لداخل #اتفضل بس مش متعوده انك تزورني داانت حتي مبتعملهاش في العيد بس طمني هي عزه كويسه جلس عل المقعد #زي الفل وزمنها عل وصول بس ياريت فنجان قهوه عشان نعرف نتكلم عادت بعد قليل تحمل القهوه لتجلس امامه #في ايه ياجاسر جيتك كده مطمنش #انا بقالي اد ايه متجوز بنتك #يجي احدا عشر سنه ليه #بنتك عمرها اجتلك غضبانه #لا بس انا مش فاهمه ايه الحكايه #هفهمك كل حاجه بس جاوبيني بنتك قالتلك اني عمري استخسرت فيها حاجه #لا #ولاحرمتها من حاجه #لا #بنتك ربنا اراد انها متخلفش عمري جرحتها بكلمه #لا الشهاده لله هي الي قلتلك اتجوز #جميل لما بنتك بقي تخون العيش والملح وتخوني وتفتح خزنه مكتبي عشان تاخد تنازلالارض بتاع بيان تديهولها يبقي بنتك ايييه قالت بصدمه مستحيل عزه تعمل كده جاسر لما بيان اجت هنا انا فهمتها معدتش تيجي عشان مش عاوزه مشاكل قال بغضب لما بنتك تعمل الي قلتلك عليه تبقي ايه تبقي خاينه ومتستهلش حاجه قالت بعصبيه انت ازاي تتهم بنتي باتهام زي ده #الدليل زمانه جاي جلس يحتسي قهوته ببرود ظاهري ولكن مابداخله يشتعل كجمره نار نصف ساعه وحضرت #جججاسر انت ايه الي جابك 

وجيت ازاي نزع الحقيبه من يدها وقال جيت بالعربيه ياحلوه وليه عشان ده اخرج الملف واعطاه لوالدتها #ادي الدليل بنتك المحترمه سرقت مفاتيح جوزها عشان تسرق خزنته وتاخد ورق تديه لعدوته بعتيني بكاام ياعزه عزه برعب #ااانا معرفش حاجه عن الورق ده ووواكيد حور اللي حطته عشان توقع بنا عقد ذراعيه وقال بسخريه حور دي اشرف من انك تجيبي اسمها عل لسانك يعني مش انتي اللي اختي الورق 

#لا #تمام انا هبلغ البوليس وهو يرفع البصمات ونتاكد يااعزه قالت برعب #بببوليس ايييه #مالك انتي مش بتقولي مش انتي خايفه ليه انا من بليل وانا قافل المكتب بالمفتاح عشان البصمات بس خرت عل المقعد وقالت عاوز توديني السجن ياجاسر سهير يابني استهدي بالله بس ونتفاهم جاسر نتفاهم علي ايه بعتيني بكام ياعزه بيان وعدتك بكام قصاد الورق ده 

دفنت راسها بين كفيها #ككانت هتديني مليون جنيه 

#وصدقتيها تفتكري واحده ماشيه في الحرام وقالتك عل شان تسرقي جوزك هتصدق ياخساره ياعزه ياخساره كل لحظه كذبت فيها نفسي وبقيت عل العشره ياخساره سنين ضاعت من عمري وانا واهم اني بحب واحده زيك 

سهير اهدي بس ياجاسر هي غلطت بس انا هعرفها غلطها اهدي يابني واقعد بس عشان نتفاهم ايا كان دي بنت عمك برضه ومش هترضالنا الفضيحه يابني #انتي صح للاسف بنت عمي بس يكون في علمك انا لو شفتك في اي مكان يخصني دمك هيبقي حلال ياعزه ولعلمك انا حاطط في المكتب كاميرات وسرقة جنابك متسجله عشان سيادتك فتحتي كشاف الموبايل انتي طالق ياعزه طالق طالق تحرك ناحيه الباب وقال وابقي خليلك صور الورق الي معاكي يمكن تنفعك #يابيه القهوه بردت اجيبلك غيرها رفع عيناه للنادل امامه وقال لا شكرا انا ماشي انطلق عل الطريق قلبه يعتصره الألم وتردد صوت حوريته الصغيره باذنه لو خرجت من قلبك كلامها ميجرحكش تنهد بحراره #مش حب ياحور مكنش حب بس نفسي صعبانه عليا مقهور مش قادر اصدق انها قدرت تخدعني الوقت دا كله ااااه وصل البيت في بدايه الليل جيد هو ليس في حاله تسمح له برؤيه اي حد يحتاج فقط ان يضم الصغيره بين ذراعيه ويخرج كل جراحه 

#انت كنت فين ياجاسر نظر الا والدته ويحيي النائم بين ذراعيها حمله منها#معلش ياامي انا تعبان و...#مراتك بتولد 

صاعقه مزلزله تمتليء بحمم بركانيه اصابته بالتجمد حور ازاي #نيم يحيي عل الكنبه وروحلها يابني المشفي غيث وسليم معاها وضع الصغير عل الاريكه الكبيره ليخرج مسرعا كيف ركب السياره كيف وصل الا المشفي غيث يحتضن بسمه الباكيه وسليم يحتضن عائشه شلل مؤقت صغيرته قلبه ينزعه احدهم ببطء مميت صوت محمود هي كويسه يابني متخفش كده صوت ضعيف مهزوز خرج منه حور جرالها ايه خديجه لسه بتولد ادعلها يابني جاسر عاوز اشوفها غيث اهدي ياجاسر الدكتوره معاها جوه هي بتولد من امبارح يونس بانهيار حبيبتي ياحور سليم اهدي يايونس حرام عليك مش نقصين شدة اعصاب ابعد الجميع ليتحرك ناحيه الغرفه ويقتحمها لم يدرك انه ضرب احدهم ودفع احدهم يريد فقط رؤيتها واخيرا سمع صوت صراخها باحدى الغرف ليهرع لداخل #دا دخل هنا ازاي طلعوه بره #حور #اااااااااه الحقني ياجاسر #يااستاذ مينفعش الي بتعمله ده هو يري صغيرته المتألمه وجهها محتقن من كثره الألم وشعرها ملتصق بجبهتها الحاره يقترب ليربت عل راسها انا جنبك متخفيش 

سقطت دموعها خلي بالك من ولادي انا بموت وضع اصابعه عل شفتيها اوعي تقولي كده تاني #اااااااااااااه ...واء واء واء 

الطبيبه دا كان مستنيك بقي عشان ينزل الف مبروك بنوته 

جاسر عشق جاسر للحوريه بتعته حور اااااااااااه واء واء الطبيبه انتي بطل بجد انا اول مره اولد تؤم طبيعي الف مبروك وحمد لله عل سلامتك ولد كمان زي القمر اهوه قبل جبينها وهو يري الطبيبه والممرضه تنظفها صغيرته ترتعش من البرد لتعطيه الممرضات الفتي والفتاه الصغيره ليرتعش قلبه وتدمع عيناه صغيرين بشده كان يتامل ملامحهم الصغيره ترى من تكون عشق وايهم انيس صوره مصغره لحوريته وقرينها الباكي بالخارج #الف حمد لله عل السلامه يامدام ليقترب من حوريته المبتسمه بشحوب #انتي كويسه 

#قلتلهم مش هولد الا لمايجي جاسر صغيرته قادره عل زرع الفرحه بقلبه اينما وجدت #دول صغيرين اوي #يااستاذ دي ولاده في السابع هستدعي بس دكتوره اطفال تبص عليهم بس مبدأيا الحمدلله مش محتاجين حضانه حور اناااا سقعانه اوي الطبيبه معلش هننقلك الاوضه وتتغطي كويس هتبقي كويسه خالص حمد لله عل سلامتك انا لو اعرف انهما تؤام كنت فتحت قيصري انتي كنتي متابعه مع مين جاسر مع الدكتوره شاهندا محمود بس هي اجلها الوجع وانا مش موجود فجبوها عل هنا وحضرتك عملتي الواجب وزياده 

#دا واجبي يافندم الدكتوره شاهندا استاذتنا كلنا وضع جاسر احد الاطفال بحضن حور وقال باسما انا مش عارفهم من بعض الصراحه اخرج حزمه اوراق نقديه واعطاها للطبيبه قالت بسرعه حضرتك بتعمل ايه الكلام ده مينفعش #لا ينفع طبعا دا اقل من حقك دول ولاد جاسر الراوي احد الممرضات كبير كفر الراوي خديهم يادكتوره اخرج حزمه اخري ووضعها بيد الممرضه #قسموها عل بعض هي هتخرج امتى #حالا ياباشا اجتمع الجميع بالغرفه التي نقلت ليها حور بسمه ضاحكه عملتيها ازاي دي يخرب عقلك غيث ااه مش هولد الالما يجي جاسر سليم عيال مؤدبه لازم تاخد الاذن من ابوها 

عائشه ماشاء الله لا قوه إلا بالله زي القمر ياحور بس مش عارفه مين فيهم عشق ومين انيس حور اللي انتي شيلاها دي عشق جاسر وعرفتي ازاي حور من الهدوم تشارك الجميع في الضحك خديجه بسمه امال فين يحيي جاسر متقلقيش مع ماما لما روحت كانت نيمته يونس وهو يرفع الفتي شوف ياحبيب خالك من دلوقتي اهوه بحذرك خليك جبله لهتتمرمك مرمطه مقولكش اسال مجرب جاسر تعبتكوا معايا كلكوا ياجماعه معلش محمود انت بتقول ايه يابني بس غيث اسكت ياعم محمود انت مخدش الخضه سليم حقا دا انا كنت بسوق وانا بترعش مع اني بولد بهايم بالهبل حور كدا برضه ياسليم غيث ضاحكا كلنا شيفين انها تعبانه وهي تقول انا كويسه لولا بسمه كنا سمعنا كلامها يونس دي مفتريه كنت قاعد في وسط السكشن ومره واحده قلبي اتقبض وبطني وجعتني اتفرج عل منظري وانا بتوجع وبقلهم اختي بتولد هوريهم وشي تاني ازااااي ياظالمه حور بتعب ماشي يايونس افوقلك بس سليم طيب ياجماعه لازم نسيبها ترتاح شويه 

بسمه وعيشه #انا هقعد معاها خديجه لا طبعا انا اللي هقعد معاها جاسر خلصتو محدش هيقعد معاها غيري وبعدين هي كلها كام ساعه وتخرج بالسلامه غيث خد مراتك وعيشه وروح عشان يحيي وطمن ماما وانت ياعمي خد الحجه معاك وروح انت وسليم ويونس انتو تعبتوا معانا النهارده غيث ضاحكا اسجد سجدتين شكر ياسليم فلتت من التسمم من اكل عيشه حور ليه كدا ياابيه دي عيشه طبيخها حلو عيشه بقي كدا ياغيث سليم طب متزعليش عنيه تحت الحوض وانا هكله بكره عائشه يخليك ليا يامسعودي غيث ضاحكا عيشه هبلت سليم يارجااله اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي

انصرف غيث ومعه بسمه وخديجه في السياره طمنوني عملين ايه غيث الحمد لله ياست الكل احنا اخدناكي عشان بسمه كانت عاوزه شويه هدوم اصل الصراحه شكلها مسخره بترنجاتي بسمه ماما انا هجيبلك يحيي بكره عشان هنوضب البيت خديجه يابنتي هو انتي مش هتبطلي الطبع ده بسمه ضاحكه لا انا كده بحب التجديد خديجه ايوه ياحبيبتي بس انتي لسه عروسه غيث احنا لسه هنفرش والمفروض كنا هننزل النهارده نجيب الستاير السجاد واوضة يحيي واوضتنا بس اتلبخنا في حور ياامي فرحنا هنعمله مع سليم #ربنا يفرح قلبكو ويقرب بينكوا في الخير آمين يارب غيث لقد ابهرته بسمته اليوم قوتها وحسن تصرفها حتي ابهره ضعفها والتجائها لذراعيه ليبثها الامان راى لمعان السعاده بعيناها للمره الاولى عندما حملت اطفال حور الصغار انها بسمه صافيه اليوم.........

**********************************************

10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹

لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹🌹

#عشق_الحور                  #الحلقه_الثلاثون


#صفحه_بيضاء في حلقه كمان اذا شفت تفاعل

بعد قليل كان يدخل البيت الكبير ليفاجيء بوالدته تغفو عل مقعدها المتحرك وتضع يدها عل يحيي ربت عل خدها فاعتدلت جالسه طمني ياغيث حور عامله ايه #قامت بالسلامه وربنا رزقه بانيس وعشق #الحمد لله الف حمد وشكر ليك يارب بسمه تعالي ياامي عشان ترتاحي انت شكلك تعبانه اوي #داانتو الي شكلكوا ميتين من التعب غيث شدة الاعصاب وحشه لا وايه حور اشتغلتنا بلوفرات عل المقاس مش هولد الامايجي ودا اجا خرج بالعيال تقوليش كانوا مستنين الاذن زينب ضاحكه عمرك ماهتعقل ياغيث معرفتش كان فين #لا سيبيه لما يرجع هبقي اعرف اراحها غيث في الفراش لترفع بسمه عليها الاغطيه وتقول بابتسامه انتي اتعشيتي ياامي #ايوه ياحبيبتي اكلت مع يحيي ولد زي العسل ربنا يحفظه ابقي هاتيه يقعد معايا #حاضر تصبحي عل جنه #وانت من اهلها ياحبيبتي حاوط غيث كتفيها بذراعه ليتحرك للخارج حمل يحيي النائم وتحركو للخارج اراح يحيي بفراشه ليرفع عليه الاغطيه ليربت عل شعره بحنان لقد اشتاق لصغير نعم هو ليس ابنه ولكنه شعر بهذا منذ راه شعر بهذا الصغير جزء منه شعور رائع ان يكون لديك اطفال شعر بسعاده حقيقيه من اجل جاسر سعادته الواضحه عيناه تتلئلئ وكانها احد النجوم صوت فتح الباب جعله يلتفت اليها ضوء الصاله ينعكس عليها ليظهر فتنتها حسنا يمكنه افتراسها دون خجل فهي لن تراه ترتدي ترنج  بنطال طويل واكمام طويله ولكنه اظهر تكاوين جسدها الفاتن انها تستطيع تحريك رغبته حتي لولم تقصد حتي لو تغطت باسدالها تفتنه اقتربت لتهزه يدها الصغيره برفق اعتدل فهمس قوم كل لقمه وخد حمام سخن وابقي نام انت ماكلتش من الصبح امسك يدها ليتحرك للخارج حتي لايوقظ صوتهم يحيي رفع كفها ليقبله #ربنا يخليكي انا فعلا محتاج حمام بس ملييش نفس هزت سبابتها #معنديش الكلام ده يااستاذ انا سخنت الغدا وغرفت يلا بقي وقف امام الطعام #انتي طبختي امتي #الصبح لما انت روحت البيت قلت نتغدا وبعدين نبقي نمشي بس اتلبخنا يلا اقعد بقي داانا عملالك فراخ وملوخيه بس ايه رهيبه ابتسم يبدو ان سليم محق انها تتعامل بالفعل بحريه تناول بعض الحساء وقال باستمتاع 

#يخرب عقلك عمري مااكلت ملوخيه حلوه كده قالت بحذر بجد عجبتك #تحفه تسلم ايدك بس كلي انتي كمان ماكلتيش حاجه طول اليوم #فعلا اليوم كان طويل ومضغوط دا كفايه القلق اللي كنا فيه #انتي مش متخيله انا كنت خايف ازاي وهي بتنزف بس معرفش انك مسيطره كده #انا بعرف اتصرف وقت الضغط قاطعها وبعد كده تنهاري تنهدت لا في العاده مبنهرش  قدام حد بس يمكن عشان كنت مضغوطه شويه اغمض عيناه للحظه #انا ضغطك لدرجه دي قالت بسرعه لا ابدا بالعكس انا اخدت عل البيت بسرعه ومش حاسه فيه بالغربه وغير كده انا اصلا عندي فوبيه من الدم 

تنهد بقوه #انتي طيبه اوي يابسمه ابتسمت وهي تجمع الاطباق #شوف انا هحضرلك الحمام عل ماتخلص اكون انا نظفت المطبخ قالت جملتها لتتحرك امامه متجهه الا الحمام الكبير #هتحضرلي الحمام ازاي يعني تحرك خلفها ليتابع ماتفعله تمليء الحوض وتستشعر سخونه الماء تضع بالماء من بعض الزجاجات التي احضرتها معها بالتاكيد التفتت لتشهق 

#حرام عليك خضتني اقترب ولثم خدها #سلامتك من الخضه يابوسي اشتعل وجهها لتهرب بلحظه مهمه بكلمات لم يسمعها حسنا شكل الحوض بالرائحه العطره المنبعثه منه اغراه خلع تيشرته ليفاجيء بها تشهق #بترديلي الخضه يابسمه قالت بارتباك لا والله انا بس قلتلك هجيبلك الفوط و.... الحجات دي قالت جملتها لتدفع مابيدها له وتهرب من امامه سريعا لينفجر ضاحكا اكل هذا الخجل والارتباك لانها راته عاري الصدر تمدد بالمغطس ليشعر باسترخاء غريب  اغمض عيناه واراح راسه للاعلى تنهد بقوه ليهمس وبعدين ياغيث لن ينكر وجودها معه بدل الكثير بداخله انزاح الحزن الجاثم فوق صدره بمجرد الحديث معها هذا الحديث الذي لم يتمكن من اخراجه من داخله لعشر سنوات تلاشي شعوره المميت بالوحده صار يستمتع بمحصرتها بالخجل ورؤيه وجهها المشتعل ماحقيقه شعوره نحوها احتياج ولكن الاحتياج شعور متبادل هي قدمت اهتمام لم يعهده بحياته دفيء اعدت له طعام رتبت فوضاه ربتت عل جراحه الدفينه تركته يفرغ لوعت فراق حبيبته اشتياقه لها حظي بنوم دافيء لم يشعره بحياته وهي بين ذراعيه ولكن ماذا قدم هو بكائها كلمتها العفويه تدل عل انها جرحت وبشده من كلماته من فيض الذكريات التي تدفقت عليه بالامس حتي عندما تكلمت واساها بطريقه سطحيه وفي الحقيقه هي كانت تريد التخفيف عنه فحسب هل يستطيع منح قلبه لاخرى بسمه حركت شيء بداخله لمست شيء من مشاعره يأتنس بوجودها ولكن يحبها هو دفن قلبه مع سماء لما تلك الحيره منذ رحيل سماء لم تطرق باله امراه لم يشعر بوجود انثي بعد رحيلها لقد عزف عن كل النساء ولكن هي هي وحدها حركت رغبته لما هي قربها منه يجعله يتمني المزيد لما هي يريد رؤيه ضعفها الانثوي بين ذراعيه يبدو ان ارهاق اليوم اصابه بهلوسه زفر بقوه وبعد قليل خرج يجفف شعره بالمنشفه كانت انتهت من تنظيف المطبخ كان عل وشك القاء المنشفه عل احد المقاعد ولكن يده توقفت لينظر اليها اقتربت وامسكت يده للتجه ناحيه غرفه صغيره فتحت الباب وقالت بص الاوضه دي هنخليها للغسيل هي فيها وصلات للغساله شوف اي حاجه مش نظيفه حطها في الثبت دا ماشي قالت جملتها لتنتزع المنشفه وتضعها داخل الثبت #مع اني حاسس انك بتكلمي يحيي بس ماشي اقتربت لتقف عل اطراف اصابعها وتلدغ خده قائله بمشاكسه برافو عليك شطور خالص وعشان انت حلو هعملك بكره كب كيك بالفروله يعرف ان اقترابها عفوي بحت وكلماتها مرحه ولكن اقترابها جعله يتجمد حرفيا جموده فسرته هي بشيء اخر #انا اسفه مقصدش اناااا كنت بهزر معاك و...هي تعتذر بارتباك وهو بوادي اخر عيناه تعلقت بكرزتيها المكتنزه ولونها الوردي المبهر لمسه لم يتحكم بها من اصابعه ليستشعر نعومتها ماذا لو تذوقها اقترب دون وعي نعم هو لايعي اي شيء فقط يريد تجربه مذاقها الشهي لتتلامس الشفاه تلك البسمه تصر عل تشتيته وذهاب عقله بشفاه ساكنه عدم تجاوبها مؤلم بشده انها امراه مكتمله الرغبه قطب بين عيناه ان كانت تنفر منه لما فتح عيناه ليصدم انها ترتجف حرفيا لتسند يديها عل صدره وكانها عل وشك الوقوع لتفتح عيناها تظللها لمعه مميزه بشده لخضارها لتخفض بصرها امسك يدها المثلجه واجلسها ليجلس امامها ويقول بعصبيه لم يتمكن من اخفائها ممكن افهم ليه دا كله لو مش عاوزاني المسك عادي بس مينفعش تتعاملي معايا بالبرود ده ارتعشت ذقنها وبدات دموعها تسيل تفرك يديها كطفل ينتظر التوبيخ #ااااانا اااسفه بس انا مش عارفه اعمل ايه قطب بين عيناه وقال بغضب يعني ايه مش عارفه انتي كنتي متجوزه و....اغمضت عيناها وقالت يوم واحد قال بذهول انتي بتقولي ايه هزت كتفيها بعجز وقالت باختناق 

حسام كان تعبان من يوم الصباحيه بس انا مش قلت لحد 

حدق بوجهها بذهول يعني ايه انا مش فاهم اتجوزك وبقيت حامل من يوم الدخله هزت راسها موافقه مسحت دموعها وقالت بارتباك هو اااكان بيحبني بس انا كنت خايفه وووانت عارف البلد واحنا ارياف و.... انا اسفه قال باهتمام اسفه ايه انا عاوز افهم بلعت ريقها بصعوبه وقالت احنا كتبنا يوم الدخله انا كنت خايفه اوي ووويعني يعني عشان بابا هيجي الصبح ووو فاااا يعني هو ضربني بس مش جامد بس بعد كده طبطب عليا ووو قلي متزعليش ووووتعب تاني يوم وكان مش بيقوم من السرير هز راسه لعله يستوعب ماتقوله 

يعني عايزه تفهميني انه ملمسكيش غير يوم الدخله واخدك عافيه فانت فضلتي عايشه عل ذكرياته سنتين طب اديني عقلك تتوعي ازاي دي شهقت بقوه وسقطت دموعها #مش كل حاجه الحكايه دي حتي لوكان عجزه المرض برضه كنت هكمل معاه ربنا قال موده ورحمه كنت بخدمه برضا عشان ربنا يدخلني الجنه عاجز امام كلماتها عاجز امام مشاعرها النبيله التي ماعادت موجوده وللحظات وضع سما مكانها هل كانت لتصبر عليه بالتاكيد لا هذه يحركها ايمانها برغم العشق الذي كان بينهما هو واثق انها من المستحيل ان تحتمله احتضن خدها ووجد نفسه دون وعي يعتذر انا اسف انا بس بفكر زي البشر صعب اوصل لحد بيفكر زي المليكه انتي حاجه جميله اوي بجد حقك عليا عشان اتنرفزت عليكي 

شهقت انا مش زعلانه منك بس انا خلفت الوعد انا وعدته اني مش هقول لحد احتضنها الا صدره وقال بانفعال اعتبري نفسك مقولتيش وانا مسمعتش حاجه عارفه انا قلت ايه لعيشه قبل كتب الكتاب رفعت راسها لتحدقه مسح دموعها 

#قلتلها اتعملي مع سليم بحريه زياده شويه اتسعت عيناها فقال باسما اصل سليم مستحيل يعدي الحاجز اللي بينهم قلتلها لو مقدرتيش تعدي مش هتعرفي تعيشي معاه #انت بثق في سليم لدرجه دي لدغ خدها وقال باسما شطوره يابوسي بثق في ايمان سليم عارف انه مش هيتجاوز عشان بيخاف من ربنا زيك بالظبط عشان نعدي الحاجز اللي بينا  اتعملي بطبيعتك وانا مش هعلق تاني ماشي هزت راسها موافقه #يعني مش هتزعل مني تاني احتضن خدها #توء بس موعدكيش اني مش هلمسك بس بحدود لحد مانعمل الفرح بس عشان ناخد عل بعض تمام فركت يديها وقالت بارتباك هواانت هتضربني #داانتي ذكرياتك زفت في الحكايه دي انا مستحيل امد ايدي عليكي بس بلاش رعب هي كل حاجه هتيجي لوحدها ومش لازم تقعدي بكم وبنطلون في البيت البسي هدومك عادي بس لن اتنازل اني اخدك في حضني وانام قال جملته ليرفعها بين ذراعيه ليريحها بجوار يحيي يتمدد بجوارها كان عل وشك ان يعتنق ظهرها كالامس ولكنها التفتت لتحتضن هي خصره مهمهه انت طيب اوي ياغيث ربنا يخليك ليا ضمها الا صدره وطبع قبله وسط سبائكها المنتشره #ويخليكي ليا يااحلي بوسه في الدنيا 

وكزه رقيقه عل صدره #بطل تقولي كده عشان بتكسف ونام بقي عشان هنروح بدري نجيب حور #جاسر هيجبها #مش هيعرف يسندها ويجيب العيال #صح يااحلي بسمه لن ينكر انه منبهر بها بطريقه تفكيرها وجزء من داخله سعيد انها كصفحه بيضاء لم تحمل بصمه رجل حقيقيه كل ماحملته ذكري اغتصاب وطفل مسكينه هي بسمته وتجلت بعيناه لمعه عيناها فور قبلته تلك اللمعه التي تجاهلها والتي اخبرته انها امراه مكتمله ولكن لم تكتمل رغبتها بعد ستكتمل ولكن بين ذراعيه هو لتحمل بصمته وحسب اخيرا داعب النوم عيناه..

-------------------------------------------------------------------------

#زوار_جدد_بقصر_الراوي 

اشراقه يوم جديد عل قصر الراوي الجميع ينتظر وصول الزوار الجدد للبيت بدا من زينب عل كرسيها المتحرك انتهاء

بالخدم #وصلوا ياستي وصلو زينب بسعاده روحي ياعيشه افتحلهم الباب بسرعه عائشه تعالي معايا يايحيي امسكت عائشه يد الصغير وتحركت لتفتح الباب ليترجل منه جاسر تستند عليه حور ثم غيث وبسمه يحملان التؤم ليتلقو الاعتراض الاول من يحيي #بابا غيت ويبكي الطفل بشده غيث هو بيعيط ليه بسمه عشان انت شايل حد غيره #دا بجد هزت راسها موافقه وقالت #سيبك منه ماما الحجه مستنيه تشوف العيال تحرك ناحيه الفتي الباكي في الارض وقال ادخلي انتي وانا جاي وراكي ليجسه عل ركبتيه امام الفتي الباكي يحيي تعالي شوف عشق #عتء كخ وغيت وبمه كخ #عارف عشق دي بتاعه حور ليرفع الصغير وجهه الذي يمتليء دموع #حور #اه تعالي بقي شوفها لحسن حور تزعل منك تحرك الصغير ناحيته بحذر لينظر لتلك الصغيره بين ذراعي غيث ويمد يده #لعبه لمسك غيث يده ليضعها عل يد عشق الصغيره ويقول باسما لا مش لعبه دي نونو #تعتي 

غيث ضاحكا خلاص بتعتك بس هنسيبها بس هنديها لامها ولما تكبر نخدها ماشي يلا تعالي بقي نديها لحور هب واقفا ليمسك الفتي بيده ويدخل لتقول زينب هات ياغيث لما اشوف عشق اقترب غيث ليناولها الفتاه ضاحكا نسخه من انيس لوحطتيهم جنب بعض مش هتعرفيهم يحيي عتء تعتي رفع غيث يحيي بين ذراعيه وقال ضاحكا استني يا حبيبي لما تكبر لتطلع شبه ابوها وانت موووز كده حور طب ياريت دي هتبقي زي القمر جاسر بمرح اتريق اتريق بكره تجبلنا معزه شبهك تحنحنت بسمه فقال جاسر معلش يابسمه خبطت فيكي بقي بسمه ضاحكه لا مهو انا مقدرش اتكلم بقدم السبت مهو شكلك هتبقي حمي ابني حور تعالي يايحيي شوف انيس تحرك يحيي لينظر للفتي الشبيه لاخته لتقول بسمه دا انيس يايحيي اخوك انت الكبير تخلي بالك منهم 

يحيي انيت كخ عتء حوه اوي جاسر متلم ابنك ياغيث الواد بيعاكس البت وش عائشه ضاحكه يعاكسها قدامك احسن مايعكسها من وراك ياابيه ليتشارك الجميع بالضحك جاسر ماما محتجين حد يكون اميين عشان يساعد حور زينب البت زهره مربيه اخوتها وبتعرف في العيال انا اصلا فهمتها الصبح

#طب تمام هنفتح الاوضه المقفوله في الجناح ونجيب فيها اوضه اطفال غيث هجبهالك انا انا كده كده رايح دمياط عشان اجيب الحجات اللي نقصه عائشه ايه ياعم تسافر دمياط انا عندي كتالوجات من معرض كويس هتختار الي انت عاوزه ويجلنا غيث ايه دا هنطلب العفش دليفري ده مصر اتطورت اوي وانا غايب عائشه طبعا كل حاجه دلوقتي بالنت نجيب العفش كله من عند معرض واحد وناخد احنا الخصم كله غيث ضاحكا لا وانا اللي بقول ايه الحنيه للمفرطه دي اتبيها بتعمل لمصلحتها جاسر انتي نقيتي العفش ياعيشه 

عائشه لا لسه هتصل بسليم ونشوف زينب هاتي عفشك كله ياعيشه عائشه ماما لو سمحتي انا مش عاوز اضغط عل سليم زينب ياعيشه شوفي هو هيجيب ايه واحنا  هنجيب الباقي يعني هتجوزي ببيتك ناقص عائشه انا راضيه وبعدين متقلقيش هدفعكوا برضه مانا هجيب الستاير والسجاد والنجف جاسر واوضتين خشب ياحلوه طالما سليم ممشيها رسمي عائشه بتردد هلمح وافق ماشي موفقش يبقي شكرا 

زينب ابعتيلي سليم انا هكلمه عائشه برعب بلاش انتي ياماما 

جاسر ياامي سيبيها هي ادري غيث ايوه ياماما سيبها دا احنا ماصدقنا ان سليم نطق حور سليم نفسيته عزيزه وشايل كرامته عل دماغه زينب خلاص اعملوا الي يريحكو بس قسمآ بالله غيث بالله عليكي متحلفي زينب بضيق تعالي يابسمه دخليني اوضتي #حاضر ياامي غيث طب اوصلك معاها 

زينب بحزم انا قلت بسمه انت اسمك بسمه غيث بحنق تمام والنبي ياامي ماتطفشيها بسمه قول لا إله إلا الله غيث سليم نمره ٢ تحركت بسمه مع زينب لداخل جاسر تعالي ادخلي الاوضه عشان ترتاحي ياحور تحركت حور بجواره فقالت عائشه زهره تعالي معايا عشان نساعد حور جاسر غيث متمشيش انا عاوزك قبل غيث يحيي #صفصفت عليا انا وانت ياجميل #بابا روح عتء #اه ياواطي حتي انت روح ياخويا لعشق جلس غيث عل المقعد ليخرج له جاسر بعد قليل #ايه لسه بتسلخها جوه اشعل غيث لفافه وقال انا عاوز افهم بس هي عاوزه ايه ربت عل كتفه #غيث احنا استغبينا في كلامنا مع عيشه وهي واقفه قطب مش فاهم #يعني قعدين نتكلم عل الي بتجيبه العروسه وهي وقفه #انا اصلا متكلمتش في الحكايه دي غير كده عم محمود عل قد حاله 

#انا عارف بس طبيعي تنجرح من كلام زي ده فهمت #تفتكر الموضوع كده #هو ده الي انا شيفه تعالي في المكتب عشان نعرف نتكلم تحرك غيث خلفه للمكتب جاسر عجبك الي عمله علاء #لا طبعا بس انت عارف علاء ياجاسر هو طبعه كده انت نسيت يوم موت سماء سبني وطلع رحله الكليه ولاكان في حاجه بس قلي بقي عملت ايه في اسكندريه قطب انت عرفت ازاي اني كنت هناك #ربطت الخيوط ببعضها انت قلت لحور اني معايا الورق وهي خافت فقلتلي ان عزه دخلت المكتب بليل جلس جاسر وقال عمري ماكنت اتخيل اني ممكن انخدع لدرجه دي عارف كنت راجع الدنيا كلها مقفوله في وشي #ربك يقفل باب عشان يفتح واحد احسن منه وهو ربنا عوض عليك عزه خرجت من هنا عشان ذريتك تدخل 

#فعلا انا طلقتها ياغيث #الف مبروك ياحبيبي اكبر زير فيك ياكفر الراوي مش خساره يتكسر ورا عزه ضحك جاسر انت مبتعرفش تتكلم جد ابدا #هي دي فيها هزار يابني عزه دي كانت وباء وربنا نجاك منه #بعد عشر سنين ياغيث بس الحمد لله المهم طمني انا اتلبخت في موضوع عزه وبعدين ولاده حور ومعرفتش اخبارك #تمام اهو هنوضب البيت وبعدين نعمل فرح مع عيشه #طب لما انت هتعمل فرح ختها معاك ليه #كنت محتاجلها جنبي ياجاسر #حبيتها #مش عارف منكرش انها بتحرك مشاعري بس قلبي لسه ملك سماء ياجاسر #سيب قلبك يحبها بسمه تستاهل ياغيث #دي اغلب من الغلب طيبه اوي ونظيفه بغباء #كويس اهوه اتلقيت حد يلم من وراك مفيش اخبار عن بيان #عملت اتصالات زي ما انت اتوقعت ماشيه مع روبرت في الحرام بس شغلها ملطوط 

#مش فاهم #اللي وصلني انها بتعمل شركات سوريه وتفضها وترجع تعمل غيرها بنشاط تاني #غسيل اموال يعني #حاجه زي كده بس المشكله ان الناس الي بتشتغل معاهم هنا في مصر ناس تقيله اوي #تمام يبقي تتصل بعلاء وتفهمه القصه وتخليه يحذر بزياده #انت قلقان من ايه #مش عارف بس قلقان #سيبها عل الله #ونعم بالله شوف بقي انا هأجز اجمل قصص والروايات زكريا الجولحي اسبوع كده لحد مانخلص البيت اصل الاسطي بسمه هي اللي هتدهن البيت #وانت بقي هتبقي صبي الاسطي هب واقفا #بلا فخر يامعلم ابعت بقي حد ينقذها من امك عشان نلحق نجيب البضاعه #متنساش تاخد الكتالوجات من عيشه #تمام تابعه جاسر يخرج ليزفر هو بقوه يعلم لما يشعر بالقلق لقد اهدته الصفيره عالم مكتمل يخشي ضياعه ...

**********************************************

10 ملصقات لتصلك بقية الحلقات🌹🌹

لا تنسو الصلاة والسلام عل رسول الله🌹

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close