الحلقة العاشره
الكاتبة إسراء سعيد
رواية: ملاك الاسد 🖤🦋
الوجع الحقيقي لا يُكتب قد يُقرأ في الملامح، في لمعة العين وفي رجفة الصوت، لكن لا يُكتب ولا يُحكى....
••••--••••
في منزل علي
علي / تيتة حضري العشاء لي ملاك
وفاء / حاضر يا حبيبي امال هي فين
علي / صحبتها كلمتها عشان تروح تقابل حد قربها عشان يعنها في شركة
وفاء / هي لي هتشتغل انا هطلع اقنعها متشتغلش يابني كدة خطر عليها
علي/ مش هتقتنع ملاك عنيدة غير كدة خليها تاخد ثقة في نفسها و تجرب يمكن تنسي
وفاء / طيب هتشتغل فين....
علي / في شركة العز لي المعمار....
وفاء / يعني هما دول موثوق فيهم
علي متقلقيش يا حبيبتي امان قريب اسماء صحبتها
وفاء / ربنا يستر
........
في غرفة ملاك.....
حاطة الهاند فري في أذنيها و تغني اغنيه حسن شاكوش ( لاااا مش مخلصين لاااا مش سلكانين اللي كنت عليكو بحكلها كت نور عينيه😂💃🏻)
علي دخل لقها بتنقي طقم و مندمجة مع الاغنية اووى...
علي في نفسه / هما الجيران هيشتكو من شويه
لحظة انتبهت ملاك ان علي قدمها
ملاك / نهارااسوح حد يدخل عليا كدا طب افرد قلعة ولا بستحمة ولا بفكر في حاجه قليلة الادب ومش عايزاك تعرفة.( احم عذرأ كانت تقلد الخالة نوسة😂
..........
علي / برفعة حاجب ولاااا مش مخلصين اية من زعلك يغتي
ملاك/ وانا مالى يا لمبي دة شاكوش قلبي اللي بيقول كدا
علي / هي دى اغاني تتسمع اصلا
ملاك / اش فهمك اضكتور انت في حسن شاكوش و حمو بيكا طب تعرف انا بتخيل كدا نفسي وانا مجوزة و مخلفة واكلم احفادى و اقلهم زمن الفن الجميل حموبيكا و حسن شكوش و كسبرة و حنجرة
علي / بضحك ربنا يكون في عون اللي هيخدك علي جواز يخدك و ياخد معاه برشام صداع هدية
ملاك / لا هياخد برشام منع حمل هعهعهعهععهه
على/ الله يخربيتك تيتة قالتلي انديلك وانا بقالي ساعة برغي معاكي
ملاك/ فوفوو دنا قلتها هنزل اساعدها واتلهيت في المعاد
علي بصدمة / فوفو
ملاك / وسع كدا وانت طول بعرض تعرف بتفكرني بي ابطال الرويات لا بس انت عيون عسلي لا انا بحب العيون السود اعم شبه فهد كدة يااا
على / روايات تفه اووى يا ملاك اتريكي مش طبيعية اصلا
ملاك/ لا كيصرية ههههعع
وفاء دخلت عليهم و هما بيتنقشو / يا علي صاحبك
علي ايوا يا تيتة صحبك برا انزل شوفة
علي / عن اذنكو لحسن البرج اللي في نفوخة هيطير لو فضلت مع فتاه الروايات دى
وفاء بضحك / طب روح و هبعتلكو عصير مع ملاك
.............
انــجبونــا فــي عـالـم مــحطــم ثــمـ اخبــرونا انــنــا جيـــل فــاشل 🖤🖇️
.............
في منزل فاطمه
اسماء / بصي بص انا مش هضرب ولا هاجي جامبك
حد يحط الفرخة في الفرن من غير ما تتسلق جبتي الفرخة من اقفه امها علي الفرن....
طب نسيب دي نسبة...
البطاطس هاا البطاطس حاطة زي ما هي من غير ما تتقطععع
اسماء بصرخة مضحكة /ياااناس هموت ياناس.....
حنان / انا غلطانة اني عايزة اعملكو اكل اعععع عياط
اسماء / استغفر الله العظيم...
فاطمه وهي اعدة علي السفرة تاكل الخيارة
/ امال لو عرفتي بقا انها غسلت المكرونة
حنان/ اه صحيح يا اسماء مش هجيب مكرونة من عند هم محمد تاني مكرنتة مش نضيفة
اسماء برقت و مصدمة اععععععع والله الواحد لو مشلول هيقوم يمشي علي اللي انتى عامله ده
فاطمه / اطلبلكو ديلفيري ولا هتكلو من البتاع دة
اسماء / يارب امشي من عند امي عشان حرقت دمي
اجي هنا يوطولي ضغطي
فاطمه بضحك/ ملاك وحشتني اووى الاعدة وحشة جدا من غيرها
حنان / انا عايزة اشوفها
اسماء / اومي يا معفنة نضفي اوضتك يلاا
حنان/ اوف يلا اكنسي يلا امسحي
اسماء / بطلي برطمة
حنان / برطمان مربه ههههه
اسماء قد حدفتها بي الشبشب كما (يقال بي المصري ابو وردة😂)
..............
في منزل علي
مجهول/ يعم انت فين مخنوق اووى و محتجلك
علي / برضة البت اللي بتحكيلي عليها
مجهول / مش هستغنني عنها مش هسبها اصلا لغيري
علي / اية اللي حصل
مجهول / هربت........
وفاء/ يلا يا سكرة خدي العصير لي احمد و علي
ملاك بعدم انتباه/ حاضر
ملاك اخدت العصير و ماشية انتبهت لصوت انصدمت كأن احد سكب عليها دلو ماء مثلج
......
علي / هربت لي وازاي منتا مكلمني و عزمنى علي كتب الكتاب يعني هي مش معترضه
احمد/ هما غصبنها اصلا
علي / انت اتجننت انت.....
علي انتبه لنفس الموقف اللي ملاك وقعة فية مخطرش انها ملاك هي اللي هتكون من نصيب احمد
احمد/ على على انت يابني سرحت في اية
على /ها طب بص يلا نمشي دلوقتي عشان عندى عيادة
احمد/ هتجنن يا علي نفسي اجبها واكسرها واذلها هكسره في حضني هي ملكي و ملاكي
وقعت صنية العصير من يد ملاك وانهارت عياط بدون صوت واخذ قلبها يخفق بشدة و رعب
هل يعقل هذا يحدث لي منقذي هو عدوي هيسلمنى لية بعد التعب دة جريت ملاك علي المطبخ بدون علم احد خرجت تجري بعيد عن هذا المنزل وهي منهارة مش عارفه هتعمل اي هتروح لمين مين هيسندها
ماذا يحدث تاني لي ما هذا العالم الملئ السواد هل هذا مصيري الهروب من كل حاجه
ملاك يارب ساعدني..
........
خلصت الحلقة 🖤🖤🖤🖤
الكاتبة إسراء سعيد✍️🦋
قرأة ممتعه ❤✨
تعليقات
إرسال تعليق