القائمة الرئيسية

الصفحات

حلقة السادسة و الخمسين والسابعه والخمسين والثامنه والخمسين رواية ملاك الاسد الكاتبة إسراء سعيد ✍️🖤



 حلقة السادسة و الخمسين والسابعه والخمسين والثامنه والخمسين

رواية ملاك الاسد 

الكاتبة إسراء سعيد ✍️🖤


(☆_☆) 


‏سأبقى أنظر إليّك بنفس الهوس ستبقى عيناك تدهشني وتعنيني الى مالا نهايْة.


استيقظت ملاك الاسد وهي تتململ في فراشه مكتفه اليدين وبجنبها اسد ملتصق بظهرها بصدرة العريض غارس رأسه في تجويف رقبتها مشبك يدو بيدها وكانها شئ سيفلت منه  


حست ملاك بصوت انفاسة التي تضرب رقبتها تململت برقة ثم ضحكت 

اسد/ صباح الخير يا زوجة الاسد 

ملاك/ صباحو فل يا برنس 

ذاد اسد من ضمتو الية..... 

ملاك/ خلاص صباح النور يا بيبي يا صغنن 

اسد / مش اتفقنا امبارح مفيش دبش تاني 

ملام/ غصب عني والمصحف تلاقيني بقول كدا يا زميكس والله  

رفع اسد حاجبة حاطت ملاك صبعها علي بقها 

ملاك / اني اسف ثم ضحكت 

اسد/ انتي جميلة اوي يا ملاكي 

احولت ملاك من قلبك يا فوزي 

ضحك اسد عليها بشدة بانت انيابة التي برزت جمال ضحكتة 

ملاك/ بعشق مصاص دماء يا ناس 

لصق اسد جبينه علي جبينها اخذ يلتقط انفاسة 

ويقبل كل انش بوجهها بكل بطئ و هدوء 

ملاك/ بحبك بحبك اووي 

اسد/ بحبك يا ملاكي 

ملاك/ طب هنفطر ولا اية عشان انا مهبطة الصراحة 

اسد / علطول جعانة كدا 

ملاك/ اه يا مفتري حتي ملحقناش ناكل امبارح 

اسد/ دانتي كان ناقص تاكلي الشف اللي حضر الاكل 

ملاك/ ايوا انت بصصلي في الاكل وانا اقول بطني وجعني لي 

مسح اسد علي شعرو وهو يضحك اعتدلت ملاك من نومتها تتأمل شكلها امام المرأة 

ملاك / شهقة ينهار ارزرق احمر اي داا 

اسد بضحك/ دي ملكيتي 

ملاك بعدم فهم ايوا انا لو حد شافني دلوقتى اعمل احي يجداعان دنا اسماء و البنات مش هيحلوني 

اسد اقترب منها حاوتها بظراعية ساحب جلد رقبتها في اسنانة وكأنه يداعب طفلة 

ملاك/ سسس اسد خلاص 

اسد بضحك/ مفيش اسماء ولا البنات انتي معايا هنا ومفيش خروج من هنا 

ملاك / ااسد!  

اسد/ اسبوع واحد هتكوني معايا هنا سبع ايام فيهم مش عايزك تخرجي من حضني والا تبعدي عني!  

ملاك بضحكة طفولية / مفيش شغل!  

مفيش اوامر مفيش تبعد عني 

اسد / ولا... ثانيه  

ضمت ملاك اسد بقوة نفسي ميبقاش اسبوع واحد بس 

اسد / انا العمر كلة معاكي انتي بس 

ملاك / شغلك!  حياتك!  

اسد/ عمر شغلي ما يأثر عليكي 

ولا حياتي هتكمل غير بيكي 

ملاك / مش هتعرفني بردو مين اسد!  

اسد / هقولك يا ملاكي 


♡♡♡♡♡♡♡


- الكُتمان مُجرد هلاك وانهيار داخِلي لكِن بهُدوء.


اقترب منها هشام وهو علي حافة الانهيار حروب تقام بداخلة فذع يهدد حياتة بي الموت كلام كتير ملغبط ميفصروش غير عيون تعرف مدي العشق الذي بداخلو 


اقترب منها هشام وعيونة عليها مثبتة اقترب حتي صار امامها مبشرتأ اخذت تنظر الي كل شيئ بوجه هشام كام حاجة اتغيرت فية كان وحشها كل تفصيلو مدت يدها تلمس وجه بكل رقة اغمض هو عيونة بشدة من لمستها لو كان مفتقد لمستها لي شغفها تجاه دموعة تنزل بصمت قلبه لم يوجعة في يوم صار اليوم ممزق من شددت ارهاق تعذيب حبة لي ندي

ندي كنت فاكرة اني بعد ما سابني عمرو المرة الاولي حياتي بقت جحيم ومفيش وجع بعد الوجع دا 

بس الوجع الحقيقي انك تودع حاجه انت روحك بقت فية صحيح الميت عمرو ماترجعله روحة بس الشخص دة رجع لي روحي بقا من يمتلكها ومن لمس قلبي بطيبت قلبة..... 


كانت عيونهم تتحدث دون نطق حرف واحد

هشام ضمها لحضنو وقت طويل ساعه اتنين والوقت يمر فقط وهي بحضنو كانت مفتقدة احساس الامان وانة امانها حتي غفت بعد وقت طويل وكأنها تستمد امانها دون خوف من كل شئ دون فذع ان الحياه تسرق السعادة من قلبها كا العادة قبل ان يحدث شئ اخر وتفقدة 

اغطت في ثابت نومها العميق اعدلها هشام من حضنو الي السرير بشكل منفرد ثم غطها ثم باس جبينها الي وقت اطول ثم قلع دبلتة وتركها علي كمودينو الغرفة 

هشام /...... اسف 


☜__♡_♡____☞


مهما ازدادت متاعب و عقباتُ الطريق كُن أقوى

ف ما أنت مقبلٌ عليهِ هو حياةٌ جديدةٌ ستنسيكَ كُلَّ ما مررت فيه ✨


حنان / انا مش فاهمة لي ننزل مصر يعني 

فاطمه / بس ونبي عشان البكس اللي فوشي دة سبب السؤال 

حنان/ ههههههههه صاحبي جمر 

فاطمه / ماشي يا بتاعت يزن 

رفعت حنان حواجبها ببرئه / يزن مالو انا قلت حاجه 

فاطمه / كفاية يختي بليل وانتي نايمه يزن النار يزن يزن!  

منا مش هتحرك من هنا غير لما افهم اي انتي يعني بتحبية 


حنان/  ها وبقيت اقول اسمة كمان يالهوي هو فعلا لزم انزل مصر 

عمر/ حلو دا الغبي كنان عاشق والبارد يزن  بنفسو وقع في العشق 


حنان لم تستطع كتم ابتسامتها وتورد خدودها 

فاطمه / اي يا واد طبيت يامنيل

حنان/ بصي مفيش مفيش اصلا حاجه تتحكي 

فاطمه بحصرة / ناس تحب تسرح وخددها تورد وناس تحب تاخد بي البكس تزرق 

ضحك الجميع علية 

عمر/ متستفذنيش تاني

فاطمه / وانت اهبل بتسمع كلامي لي 

عمر/ عشان تافه زيك 

حنان / لا انتو هبل بس ما جمع الا ماوفق 

عمر وهو يأكل شيبس / يا عمرى 

(مقطع من فيلم ابو علي 😹) 

ضحك الجميع واستعدت العربية في طريقها الي المطار 

.......................


الملك /  يعني ازاى تسيبو الشغل في امريكا 

يزن / احنا مسبناش هنفضل متبعين و مكملين 

الملك / اسد بيخطط لي اية 

يزن / معنديش علم  اهم حاجه الشغل هيبقا ماشي زى ما هو 

الملك / دارك خرج من ضلع المافيا 

يزن بصدمة دون ان يلاحظ الملك 

يزن /  لي 

الملك / تجرأ علي الاعتداء علي  زوجتي 

يزن / فهم انه حيلة لان دارك لم يفعل شئ كاهذا وكمان هو مش غبي عشان يعتدي عليها غير انها مش من نوعة فية سبب اخر 

جت سعاد من وراي الملك حبيبي 

الملك/ ضمها لية بقذارة

سعاد/ كنت بتقول اي اية 

الملك / بنتكلم في الشغل 

سعاد / فية غلط في الشغل ممكن اتابع مكانك اخذت تدلع عليه 

رد يزن / مفيش اي غلط طول ما الاسد موجود 

الملك بضحك/ صحيح انه محق 

يزن / بي ابتسامة مستفذة 

يزن / اسد عندة علم بي اللي حصل 

الملك/ معرفتش اوصلة الخبر 

يزن / لا مش بقولك انا بعرفك انة عندة علم بي الخطة وقريب اوي هنطلع العدو التاني لضلع المافيا 

الملك / كله هيبان في الصفقة الجاية 

كانو يتحذثون بي الالغاز 

الاسد عندة علم بي اللي حصل:  انه يعلم مكان التسليم 

معرفتش اوصلة الخبر:  معرفتش التسليم هيبقا في اني بلد 

العدو التاني لضلع المافيا:  هو الخطر كله من سعاد و دارك في الصفقة الجاية 

لانهم يعلمون الخطة بعد ما سمعها الملك..... 


فلاش 


دارك/ مرحبا بي الحمقاء 

سعاد / مرحبأ ايها الغليظ 

دارك/ لا احنا هنتعامل كتير الفترة االي جاية لزم نهدي كدا 

سعاد / الصفقة الجاية هتبقا في تركيا اسطنبول هياخدها اليرك اليكسندر لحسابة يعني مش هتعدي لي الاسد هما هناك عارفين هيتصرفو ازاى 

داراك بضحكة صفراء / جبتي المعلومات والناس دي قدرتي توصللها ازاى 

سعاد / لما تحب تنصب فخ لي ارنب اكيد مش هتحطلو المانجة اللي علي مزاجك حتي لو انت مبتحبش الجزر بس لزم تحبة مدام هتصتاد بية 

دارك / دماغ شغالة 

سعاد / اهم حاجه امن نفسك انت عشان العيون عليك واسد مقلق منك الحرص اللي معاك نصهم تبعو والنص التاني محدش قدر يفتح بقة 

دارك/ عرفتي منين.. 

سعاد / قلتلك انا مأمنة نفسي زكمان ايام بس والملك هيعلن افلاسة بعد ما اخد كل حاجه ليا 

رفع دارك حاجبة!  

سعاد / اوف وليك ليا وليك اهم حاجه ننجح في الخطة 

كان يستمع لي كل كلمه نطقت بها يوم الحفلة بعد ان مد اسد يده سلم عليه وضع لها شيئ صغير يشبه السماعة يشبك بفستانها........ 


باااك 


لا أفهم ؟!

منذ دقيقه كنت ممتلئًا بالشغف والحياه ، والأن أريد أن أنام من قسوه ما أحسه .


عز / اسماء اصحي سمايا من يوم الحفلة وانتي بتتجنبيني عارف انك صاحية وبتعملي نفسك نايمة 

اعتدلت اسماء من نومتها ومن بكائها 

عز/ انا اكتر حاجه توجعني هي اني اشوف دموعك 

اسماء / كنت عارفه ان طبيعت شغلك دي هتأثر علي حياتني 

عز/ مفيش حاجه قدرت ولا تقدر 

اسماء / لما تبقا عارف سر زى دا ومتقوليش وسايب اختي ميتة في ذكري واحد من امها اللي هي اساسا طلعت عايشة عارف بتتوجع وبتتمنى بس اد اية تشفها في الحلم ولا اخوها الصغير اللي بيحس انو ضايع بس اسد وملاك مضيعين الاساس دا منو اسد بيقوية ابتديت اخاف علي ادم من اسد بقا بياخد من طبعو ودي كارثة اكبر 

عز/ اولأ مينفعش حد يعرف انها عايشة مينفعش ندي امل علي حاجه لسة مش في ادينة اسد مش ساكت بيدور وفكرة ان اسد بيربي ادم دي حاجه حلوه مش هيأذي بيها ملاك لانه فعلا بيحبها 

اسماء / انا عارفة انو بيحبة لكن لي سايبين سعاد تكبر وسط العالم دا دة خطر عليكم اكبر دي وحدة شريرة جدا ازاى ازاى بس 

عز / اششش ممكن تهدي اوعدك كله هيبقا تمام 

ضم عز اسماء الي حضنة 

اسماء / مش طايقة برفانك ابعد 

عز / نعم يختي دنتي بتعدي تشمشمي فية بحس متجوز كلب جولد كدا 

اسماء زقت عز بعيد و جريت علي الحمام 

................. 


بعد ما انتهي ملاك و اسد من فقرة الصبح من المشاغبة والعب ايضا 

ملاك / مين اسد!  

اسد/ ابويا كان ظابط اكبر واكفأ ظابط في القوات المسلحة تم القبض علي اكبر شبكة مافيا في العالم هو كان المسؤل الوحيد اللي قدر يتواصل ويجيب الشبكة كلها نجح في الخطة وتم القبض عليهم بس بعدها بوقت مش طويل كل نفر في عيلنتا يتقتل ويكلمو بابا يقلولو فلان مات واحنا.... انا وقتها كنت اربع سنين خلصو علي كل اهلي نفر وراه التاني حتي وصلو بيت ابويا خلصو علية قدامي انا امي كانت ميتة اصلا معشتش معاها ولا حتي شفتها كل اللي اجمعو عنها اسمها وصورة ليها كانو اتنين بس اللي باقين من الشبكة اللي قتل ابويا و واحد تاني 

التاني قتل الاولاني عشان غلطة ارتكبها في نفس المكان اللي قتل في ابويا الرجل وقع مقتول خدني الراجل دا من ايدي هو رباني وسط اسود عندي ست سنين كنت بعرف ازاى افك و اركب سلاح واعرف ازاى افك شفرة قنبلة لحد ما دخلت المدرسه الداخلية واتعرفت هناك علي عمر و يزن ويعتبر شبة بعض بس مش اوي


دمعت عيون ملاك علي قسوة الحياة التي استقبلت حبيبها منذ الطفولة 

اسد / مش عرفتك عشان تعيطي انا عشان وعتك تعرفي مين انا 

ملاك/ يعني الحاجه الوحيدة الحقيقية في كل دة هي اسمك اسمك اسد 

اسد / حتي اسمي الحقيقي لغو الراجل دا سماني اسد كان بيقولي لما قتلو ابوك انت مجرتش فضلت ثابت ولا خفت من رصاص ولا دم 

عشان كده سماني اسد!  

قعدت ملاك علي رجل اسد بكل حنية وهدوء وضمته ليها اخذت تلعب بشعرو كالطفل الصغير ضمها اسد بكل هدوء و حنان كبير 

اسد/ انتي بقيتي بيتي واماني 

ملاك/ وانت بقيت سندي في الحياه وحياتي وعمري كله معاك بس يا اسد 


بعشقك يا ملاكي 

اوعدني انك تفضل معايا ومتسبنيش 

اسد / اوعدك ثم اخد نفس طويل افضل احبك طول العمر. 

ملاك /  قبلت انف اسد برقة تدغغ انفها بانفه  كانها تلاعب طفل 

شالها اسد ولف بها الغرفه وهي محاوطة رجلها بخصر اسد 

نظر اسد لي ملاك بخبث  

اسد / البسي دا وحصليني علي تحت 

ملاك/ شهقة نهارك اسود البس اية ياض مكنت محترم من شوية اي مش كدا  

اسد رفع حاجبة بقيتي مراتي 

ملاك/ بضم عيونه وفمها مثل الاطفال بس مش اوي كدا 

اسد شفت كل حاج.........  برقت ملاك ثم ضربتة في كتفة بعفوية قليل الادب اطلع برا 

اسد خمس دقايق لو منزلتيش بعد خمس دقايق هطلع البسهولك بنفسي......... 

انصدمت ملاك يخربيتك هجيب اجلي قريب


رئيكم وتوقعتكم 😻🖤🌍 

الحلقة خلصت 

الكاتبة إسراء سعيد ✍️♥

الحلقة السابعة وخمسين 


رواية ملاك واسد 🖤📎


الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍️


ليتني لا أملك كل هذا العمق في مشاعري ، ليتني كنت مجرد إنسان سطحي ينظر للأشياء بسطحية🤎 .


فتحت ندي عيونه تبحث عن حبيبها وتبحث بعيونها هنا و هناك لم تجد سوي اخيها تامر شافت ندي دبلة هشام علي الكمودينو اغمضت عيونها بشدة ثم فتحتها مرة اخري ندي بصوت هامس هشام! 

تامر مسك ايد ندي / ديما كنت جمبك و بقويكي عديتي بكل ماهو اسوأ هتعدي المرحلة دي كمان 

ندي / هشام!  

تامر / انسية يا ندي كأنة مظهرش في حياتك 

ندي بهلوسة وكاأنها لم تسمع صوت غير هشام هو بيقولها بحب ندي مش هتبعد هشام بموتي 

تغمض عيونها بشدة وتصرخ بأسمة فقط 

هشاااااااااااااام 

لي ها لي انا نحس لي مفيش حاجه بتكملي لي رد عليا لييييي تضع يدها علي قلبها 

اتوجعت كتير من اللي حبتهم كانت توجة الكلام لقلبها 

لي!  

تامر / بعد ما شاف دة بقا وحد تاني مش هشام 

رفع تامر الفون امام عيون ندي انه نفس الفديو اللي بعتة عمرو وهو يقبل ندي وهي تار تبادلة وتار تبعدة 🙃

لااا دا لاء انا مكنتش ببادلة الشعور انا ا... هش. امم 

قعدت علي السرير بستسلام 

تامر..... فلاش

تامر / بابني مالك فية جديد 

رفع هشام الفون امام عيون تامر نفس الفديو 

تامر بغضب/ الكلب هدفنة حي. 

هشام / وجبي ارجعلك اختك وبس وجبي نجاه بلدي اني اسلمو لي امن الدولة وبعدها مسافر ولا عايز ندي تعرف ولا اي حد  سلام ياصاحبي 

تامر / انت مصدق ندي تعمل كده 

هشام / دي مشاعر خاينة مشاعرها خانته واتلقت صراح مشعرها لشوقة يا صحبي يعني ضعف ضعفت لحبو تاني يعني محبتنيش هي حبت اماني و وجودي في حياتها  انا اختارتها هي اخترتو 

تامر / مقدرش اقولك حاجه غير لما 

هشام / غير اي وحدة بتكلمنى وتقلي مدورش علينا هنتجوز و نسافر 

تامر / كانت ... 

هشام / عارف انو كان خاطفها بس استسلمت لي مشاعرو ودي خيانة انا راجل يا تامر دي حاجه مش سهلة 

بااك...

تامر دا اللي حصل 

ندي / خيانه!  هو شايفها خيانة وضعف لي فاكرني؟  

ثم عضت علي شفتيها  

انا لزم اخرج من هنا لزم اشوفة 

تامر / تروحي فين انتى مش عارفه تمشي خطوتين علي بعض  

علي الناحية الاخري!!!!!  

هشام يكسر كل شيئ حولة يخص ندي صورهم ورق الشكولاتة حتي البلكونة كانت تقعك في حضنو علي المرجيحة الخشب تخدش بمفتيحو بعشقگ 

هشام ♡ ندي 

اغمض عيونة وهو يتذكرها في كل ركن....... 

الاسوء مش اني بينت مشاعري الاسوء اني مكنش عندي نيه انساكي وتضيعي من بين ايديه 


........................ 


   لا احد يبقي لاحد لكنني سأبقي لمن يريدني دائمأ 🖤📎


كانت الاجهزة محاطة بها اخذت تغمض عيونها بشدة ثم تتململ ثم فتحت عيونها بي بطئ تام وكان شخص اخذه الموت في رحلة طويلة 


بصوت كله تعب وكانها تنطق لاول مرة في حياتها م. ملاك.. ادم... طارق... 


دكتور علي حمدلله علي سلامتك مدام هدي 

 هدي/ انت مين واي اللي جابني هنا 

علي / معنديش اي علم غير لما تفوقي حضرتك ابلغ المدام 

الحرص اللي في الغرفة الو مدام سعاد مدام هدي فاقت.... 

علي الجة الاخري سعاد فاقت ياه دة انا حسبتها في تعداد الموتي بس كويس جت في وقتة شدد الرقابة واهتمو بصحتها متخلهاش ترغي مع حد 

الحرص تمام يا فندم......... 


هدي بنفعال بعد ما تحاول تتذكر انها اخر مرة مع سعاد 

سعاد هي هي اللي جيباني هنا ابتدت تفك الاجهزة من جسمها بنفعال ااه مسكت هدي رأسها بنفعال 

دكتور علي / لو سمحتي اهدي عشان كدا خطر جداا لسة في ارتجاج بحمد ربنا انك فاكرة نظر علي الي هدي مطولأ انتي قلتي تلات اسماء دلوقتي صح 

هدي وهي تمسك رأسها بألم ملاك و ادم لزمم لزم اش.. وف غابت عن وعيها 


( احمم مين فاكر دكتور على اللي انقذ ملاك المرة الاولة وجدتة وفاء تذكرتمم ولا🙃✨) 


فلاااااش🤫


احمد ابن عم ملاك

 سعاد / عايزاك تجبلي من مستشفى عمك اشطر دكتور 

احمد / اشمعني 

سعاد / هيشرف علي حالة وحدة صحبتي 

احمد / انا عندي صاحبي دكتور شاطر 

سعاد / صاحبك دة امان يعني 

احمد / اة طبعا انا واثق فيه جدا 

سعاد / تمام 


باك...... 

ادينا نزلنا مصر يلا علي بيتنا فاطمه 

عمر/ احم علي فيلاتنا 

فاطمه / نعم احمادة حد قالك انك شاقط.... 

جريت فاطمه حولين العربية وعمر يجري ورها 

فاطمه / اععع ياعم بهزر خلاص 

عمر/ بت مش عايز عناد الفترة دي عشان مش ناقص 

فاطمه / عند امو يا ادهم 

حنان / حلال فيكي اللي بيعملو والله 

فاطمه / بقا كدا يلا يا بايرة  منا كنت بخلصك من بق البت اسماء ولا نسيتي الفرخة اللي طبخطيها ناية ها 

حنان / بتكح مخلاص

فاطمه / جاتلك الكحة دلوقتي  

يزن شله مجانين 

جات العربيات في اتجه فيلا الاسد.......... 


فاطمه بنبهار كا العادة واوو جميلة اوي 

يزن خدهم انت لزم اروح اتابع الشركة قبل ما اسد يجي 

فاطمه و حنان / ملاك فين 

نظر عمرو يزن لبعض ثم ضحكو 

رد كنان / في شهر عسل اة يا اندال مش قادرين تيجو بدري شوية وسيبني مسحول بعقاب اسد ليا 

عمر بذمتك دة عقاب بردو ثم غمزله يزن/ حبيت يامنيل

عمر/ لينا اعدة بليل 

كنان / يلا يا بنات اوريكم اوضكم انا مش رايح معاهم في حتة دول جيتو استلمو الشركة شويه خلينا نأنتخ شوية يا ناس مش كدا 

ضحك يزن / فين اسد دلوقتي يسمع الانتخة 

كنان/ لي السيرة دي بس انا حسس بحد هيمسكني من قفايا ضحك الجميع علية 


(♡•♡) 


عز بخضة في اي يا سمايا 

اسماء بعياط اطلع برة 

عز / اجبلك دكتور طيب مالك 

اسماء / اطلع برا بقولك عز / يابنت المجنونة 

اسماء يخربيتك يخربيتي هو فين راح فين اهو الحمدلله الوو الحقيني يا ماما انا شكلي حامل 

الام لولولولولويي الف مبروك يا حببتي بتتكلمي جد 

اسماء / فرحانة في اي دي مصيبة  

جة عز من وراي اسماء مسكها من قفها مصيبة انتى لي محسساني اني ضحك عليكي وخدك من وراي اهلك الام بضحك و دموع ايضأ هي مش مصيبة انها حامل المصيبة انها هتبقي ام بكت اسماء فرحة من عدم تصديقها نعم انها لسة ترتدي بيجامة ميكي وكل حركتها وجنانها طفولي ازاى ام تضع اسماء يدها علي بطنها بسعادة ينظر عز اليها بسعادة لي فرحته وهو يلمس بطنها برقة ثم رفعها من علي الارض ولف فيها 

اسماء / اااع يا مجنون البيبي اوعا 

عز باس اسماء من خدها وباس جبينها هتجبيلي حتة منك تانية انا مبسوط اوي

اسماء / انا جوايا حتة منك با عز تداعب عز بأنفها بسعادة وتبكي فرحأ

الام/ بلاش قلة ادب ياض منك ليها اقفلو اما اروح افرح ابوكي يا روح ابوكي 

اسماء بضحك/ باي يا ماما 

ضم عز اسماء ليها بحنية ثم شالها عز من علي الارض وضعها علي السرير بكل حنية اسماء / دنا هدلع دلع كمام مش هتخليني امشي علي الارض اعمل اسانسير بقا جمب السرير انزل منو علي اوضة السفر راحت مصفرة جامد 

عز بضحك/ مجنونة بعشقگ يا ام سما 

اسماء / لاء ملاك عز بغضب ورفع حاجب هو سما عشان هي سمايا تخصني انا مفهوم اسماء مفهوم مفهوم في اي اي ضكك عز عليها 

.................. 


(♡_♡)


ملاك / اسد 

اسد/ هاا 

ملاك / مش هعرف بص بقا 

لف اسد لقها مرتدية قميصة الاسود وتحتة المايوة القميص يصل فوق رقبتها بقليل 

ضحك اسد علي برءتها وكمام اسد اطول من يدها 

اسد/  ملاكي

ملاك تنزل ببطئ وتوتر من تركيز اسد معاها جذبها اسد من يدها ثم رفعها من علي الارض ذاهب بها الي البحيرة الجزيرة 

ملاك/ اسد لا اسد مبعرفش اعوم ونبي 

اسد / متخفيش 

ملاك/ اسد مش في هنا سمك قرش انا اتفرجت في مرة علي فيلم اجنبي كان شبة المكان دة. 

ضحك اسد / الجزر دي مبيبقاش فيه قرش 

يتمشي اسد بها داخل المياة حينا تخبط الموجة في ملاك ترفع نفسه الي حضن اسد اعلي واعلي وهو يزيد من ضمته لية يداعبها اسد وينزلها بسرعة كأنو هيوقعها تصرخ ملاك وتمسك فيه يدوخها  اسد في المياه وهي تضحك بأعلي صوت المياة سقعه ونبي 

ملاك اسد انا نا مش طايلة اوعا تسبني مسكها اسد من خصرها بيد واحد وشد قميصة الاسود من علي ملاك ملاك بصرخة لاء لاء ضمت اسد تخبأ عيونه عنها بحضنو ضمها اسد اليها بسعادة ينظر الي عيونها 

ولو كنت اعلم اني سأعشق في يوم مثل هذا العشق لكنت خطفتك من اليوم الذي خلقتي فية واجعلك تعيشي فقط بين احضاني 

لم تنظر ملاك الي اي شئ سوي عيونة السوداء 

حبك مثل النار في قلبي يإكل ولا يشبع وغضبك عندي مثل المياة التي تطفأ النار بداخلي اعشق جحيمك ونعيمك ايضأ كل شئ بداخلك ملكي واعشق كل تفصيلك اسد قبلها اسد ببطأ شديد وينزل تحت المياه بقبلته المستمرة لها دامت لدقائق ثم طلعو من تحت المياه تأخذ ملاك نفسها ثم رشت ملاك اسد بي المياة وتضحك افلات اسد يد ومحاوطه بيد واحدة ملاك/ لاا خلاص 

اسد/ لزم تتعقبي يا ملاكي 

ملاك/ موفقة بس متسبش ايدك ضحك اسد بخبث 

حاوطه بذراعية 

اسد اقترب من ودن ملاك / بوسة و بأردة منك

ملاك / شهقة ثم برقت ههه وناعملها ازاى دي 

ميل اسد رأسه ثم نزل بيها الي اعمق اعمق 

ملاك / اسد لا خلاص اطلب حاجه تانية ثم لوت فميها مثل الاطفال 

اسد / تؤتؤ 

ملاك /قرش  ..... رفع اسد حاجبة ونظر الي اليمين باستة ملاك في خدة 

اسد  / لو بتبوسي ابن اختك مش هتبوسية من هنا ضحكت ملاك / اكيد من من بقو دة هيبقا سكر خالتو 

جذب اسد ملاك من شعره بخفة يمتلك شعر ملاك اياكي بس يا ملاك المحك تبوسي حد نظرت الي شكلو ثم ضحكت 

ملاك / شكلك حلو اوى لما تتعصب بتبقا شبه ابطال الروايات كدا 

اسد/ مبهزرش 

حتي احمد لما قرب منك وعرفت بي الامر دا دفنته حي 

شهقت ملاك اتصدمت ملاك انه قتل احمد 

انت قتلتو بجد 

اسد ببرود/ واقتل اي حد يفكر يأذيكي يا ملاك

تجمعت الدموع في عيون ملاك 

اسد/ ممنوع دموعك تنزل تاني ثم لمس وجهها 

ثم اخذها في قبلة اذابت قلبها واغمضت عيونها عن هذا العالم 🌏♥

خلصت الحلقة

الكاتبة إسراء سعيد ♥✍️

الحلقة الثامنة و خمسين 


رواية ملاك الاسد 🖤✨


الكاتبة إسراء سعيد  ✍️🖤


الصمت متعب لكنه يبقى أرقى وسيلة للرد على كثير من الكلام."💖


ندي!  

ازيك يا طنط لو سمحتي عايزة هشام واوعدك اني مش هأذية تاني وهبعد 

ام هشام/ مش وقتو يا ندي انا الفترة اللي فاتت ادركت انك مكنش ليكي ذنب في حاجه حقق عليا نا كنت فهمتك انك هتأذي ابني فيوم بس ابني كان حابب الوجع لو منك فهمت حب ابني ليكي غلط 

ت تساقط دموع ندي بي استمرار ووجهها شاحب اللون ندى ببتسامة باهتة هشام فين يا طنط 

ام هشام / في اوضة التمرين يابنتى  اتفضلي 

دخلت ندي دون ان تترك الباب تري هشام يجري علي مشاية التمرين باقي سرعة وكأنة يعقب نفسة تنظر له ندي يدق قلبها بعمق كبير روحي تعقد حواجبها وتتساقط دموع ها كأن روحي نفسها تخرج تجري علي حضنك متسبهوش اغمضت عيونها بتعب  لحظ هشام وجودها ولازلت مغمضة العين تتذكر اول مرة لما دخلت الاوضة دى اترمت في حضنه وقالتلو متسبنيش وانهاردة نفسي بجد متسبنيش!!!!! 

هشام تجاهل وجودها استفقت ندي مفذعة من صوت الكيك بوكس ندي/ هشام ممكن نتكلم  

هشام / نا عندي مأمورية وقت تاني ندي مسكت هشام بيها الاثنين كان طفله تمسك بيد ابوها ترك هشام يدها وقف امامها عاري الصدر هشام / همم اي 

ندي /هشام انتا بتموتني بي البطيئ أ ا ارتمت ندي فحضنو باكية تصرخ باعالي صوتها ارجوك متسبنيش متبعدنيش عنك ارجوك ندي بضعف ارجوك!  

هشام / اهدي بس انا وانتي مننفعش لبعض يا ندي افهمي ك.. قاطعته ندي..... 

ندي / خليني فحضنك 24 ساعه بس بعدها ابعد ابعد زي ما انت عايز زادت من ضم هشام اليها ابعدها هشام. هشام / انا مسافر وعندي شغلي وانتي ليكي حياتك هترجعي الجامعة مفيش حد هيمشي كلمتة عليكي ولا حد يحكمك بي كلامو ويخنقق صح 

اغمضت عيونها بشدة انت لي مش مش مقتنع اني بحبك انتا لي بصريخ..........🔊 

هشام / انتهينا يا ندي 

ندي / منتهاش يا هشام انت ليا وانا مش هتنزل عن حقي فيك جت سارة بنت خالة هشام تعشقة بنت طويلة تهتم بمظهرها

سارة حبيبي عامل ايه انهارده! 

هشام / ازيك يا سارة 

ندي بتعب تمسك راسها اللي مربوطة بشاش 

تعلم ان سارة تحب هشام 

سارة بفرحة / اوو فين دبلتك؟ 

ندي كان ناسيها عندنا وانا جبتهالو ثم البست ندي هشام دبلتة سارة / بس هو قالي انة انتو خلاص بحح ثم ابتسمت بشماتة ضحكت ندي بغل كبير تجاه سارة انا قلتها يمكن قبل انتي ما تيجي انا مشش هننازل عن حقي ي. في.. هشاام.. مسكت ندي راسها بوجع ثم غابت عن وعيها لحق هشام بها ثم رفعها من علي الارض ذاهب بها الي منزلها سارة يا ديني علي التمثيل حنين اوي يخويا 

هشام بزعيق/ اخرصي

اتفزعت سارة من صوتة 

فتحت ام ندي عيطت امها علي حال بنتها قلتلها بلاش تروحي سابت المستشفى ونزلت 

هشام بتفهم خدو بالكم منها متسبهاش لوحدها الام بتفهم خد اختك منو يا تامر 

هشام / حابب ادخله اوضتها.  هلباوي اتفضل يابني 

دخل هشام فقط منع هلباوي حد يدخل مع هشام 

نزل هشام ندي ببطئ ثم باس جبينها مطولأ يتفحص وجهها بدقه ثم غطها وذهب 

هشام / ممحدش يضغط عليها واهتمو بأكلها كويس عشان هترفض ولو مرضيتش حضرو الابر هتاكل لوحدها وبسرعة كمان ثم ذهب كان يوجة الكلام لي عائلة ندي! 

هلباوي / حكيتهم مطولة اوي 

تامر / انا مش عارف بصراحه الحكاية معقدة لي 

ام ندي / مسرها تتكسر و تقوم تاني بس الصبر 


________________________________


كان القدر دئما يخبرني عنك دئما بينما انا اتجاهلة عمدأ....... ♕

كانت نجوم اليل تخبرني اسمك بينما كنت من اتجاهلة عمدا.......(☆_★) 

♡Aso♡


ذهب كل من حنان وندي الي الجامعة 

حنان / وبعدين وجدنا معاهم في الفيلا دا لية 

فاطمه /حد يبقا جمبو القمر ويقول لي ثم غمزت لها حنان برتباك/ علي فكره مفيش حاجة بيني وبين يزن 

فاطمه / بس انا مقلتش يزن 

حنان / ها امال بتتكلمي علي مين... فاطمه /يعني ممكن الحرص منتي بتقفي بي الساعات في البلكونة حنان/ اووف بقا متجهلني يا فاطمه اوي 

فاطمه / انا هقولك تعملي اي بس تسمعي الكلام

حنان افكارك تودي فدهية بس هعمل اي امري لله 

فاطمه ابتدت توشوشها......... 

حنان /  شهقة مش دا دكتور اليكس نظرت فاطمه 

لقته محدق بها ويبتسم ويدخل بعربيتة الجامعة 

فاطمه اي اللي جابو هنا 

حنان /  لزم عمر يعرف.... فاطمه لا بلاش عمر دلوقتي عشان مشغول بي الشركة الجديدة 


_______________________


لا أفهم ؟!

منذ دقيقه كنت ممتلئًا بالشغف والحياه ، والأن أريد أن أنام من قسوه ما أحسه .


كنان / ممكن افهم بتبعدي عني لي 

جهاد / مستر كنان انا مش عارفه لي سمعت كلامك و جيت  ما احنا في الشركة علي طول ثم اية بتبعدي عني دي!  

كنان/ احنا هنحور انا معجب بيكي و أذون انك وخدة بالك من دا 

جهاد / بثبات انا مفيش جوايا مشاعر تجاهك غير انك مديري وبس مستر كنان!  

كنان /  تمام المعاملة هتبقي في الشغل و بي 

اتفضلي يا انسة جهاد  يريت بس تصميمات تكون جهازة عشان المنفسة وكمان محتاجين عدد كبير من المصممين لي الشركة الجديدة وكمان مستر عمر هيبقا معاكم الفترة اللي جاية. عشان هبقا في الشركة التانية خدي بالك من نفسك ولو فية حاجة وقفت معاكي كلمي مستر عمر عن اذنك........... 

وضعت جهاد يدها هلي وجهها بتعب 

جهاد / كان لزم ابعد كدا احسن هو هو ميعرفش اني كنت معاه في نفس المدرسه واحنا صغيرين واد اية كنت بحبو من بعيد كان لي بس قابلتك تاني اخدت نفس بتردد.... لي 


ليتي لم احبك في الماضي واعشقگ في في الحاضر ولا عندي استعداد ان ادمنك مستقبلأ مشاعر مبعثرة  🖤😔


______________________


دخل اسد الغرفة ملاك تشاهد كرتون الجميلة و الوحش ونايمة علي الكرسي و جمبها ورق شيكولاتة و بسكوت و شيبسي 

اسد/ انا لو اعد في جبلية قرود هتبقا انضف من كدا 

ملاك /  اعدة مملة يا ابو الاسود والله  بس مع الكرتون دة عمري ما امل منة ابدأ 

اسد / اشمعني... 

ملاك / عشان شبهك...  نظر اسد لي الوحش اسد برفعة حاجب شبهي.... ضحكت ملاك لالا استني عندك اه اه شبهك في غضبك في عصبيتك لكن قلبو طيب وهي كمان حبتة اوى 

اسد / طب و شكلو!  ... ملاك / هي حبت قلبة حنيتة خوفو عليه وفي كل مرة كان منقذها حبت الطفل اللي جواة زي ما انا حبيتك كدا 

ابتسم اسد ثم باس كف يدها  رايح مشوار وراجع متفتحيش لحد ماشي 

ملاك/ خدني معاك...... 

اسد / مش هينفع مش هتأخر حضنتة ملاك وهي تشب علي اطراف اصابعها ضمها اسد ورفعه لية ثم قبل رقبتها ثم ذهب 

ملاك / اممممم ملل مل ثواني وخطرت في بالها فكرة 

ملاك / بضحكة خبيثة 


بعد ساعه من الوقت............ 


فتح اسد بي مفتاح سمع شد اجزاء سلاح توتر اسد 

توتر اسد ومسك السلاح مستعد لي الهجوم دخل وهو يجه السلاح في وجه ملاك التي تجلس امامة علي الكرسي ورفع يد فوق رأسها و اليد الاخري تمسك بها السلاح نفخ اسد بديق ثم ابتسم وعض علي شفتيه اعمل فيكي اي... 

ملاك / انفع زعيم مافيا انا صح ثم وجهت السلاح بوجهو...... 


فلاش.... 

ملاك / اممممم ملل مل ثواني وخطرت في بالها فكرة 

ملاك / بضحكة خبيثة البندجية ياولد هعع ثم لوت شنبها بطريقة الكبير اوي 

ارتدت ملاك بنطلون اسد الاسود وارتدت جذمتة و قميصة واخذت الاسلحة من الدولاب 

امسكت السلاح ااخ يخربيت تقلك بيحربو بية ازاى دة هههه يجي الواد بتاع اين اشيائي دلوقتي يشفني هههه واقولو هي اي اشياء امك عسل فوزى عسل عسل 

سرحت ملاك شعرها فردتة وحاطت روج اسود واكتفت بي مسكرة وأيلينر حددت عيونها بيه سمعت صوت سيارتة جريت ملاك علي تحت تلحق اسد قبل الدخول....... 

بااك...... 


اتجاه اسد نحوها ثم وقف بضهرها حتي الصق صدرة العريض بضهرها ضمها لي ثم سحب السلاح من يدها هي بحركة سريعة سحبت السلاح من خصرو ثم سحبها اسد من يدها بحركة سريعة امتلك يدها بيد واحدة واليد الاخر تمسك خسرها تمنعها من الوقوع

ينظر في عيونها بعمق شديد وهي نفس الامر 

اسد/ متلعبيش مع اسد يا ملاكي 

ملاك/ ولية لاء.. حاولت افلات يدها لكن فشلت اوف بقا سبني... اسد /تؤ!  

ملاك هفضل متعقبة كدا... اسد / مش دا عقابك يا ملاكي ثم اقترب اسد وهو يداعب انفها بأنفة حتي برفاني حاطة منو عشان يكمل الدور ثم ضحك

ملاك/ بتوتر من سرعة نبضها بين يده... 

تؤ بيكملني انا ديما بيفكرني بيك بحسك معايا قريب مني طول الوقت اخذت نفس طويل كانت تتحدث وهي مغمضة العين 

اسد / فتحي عيونك يا ملاك 

نظرت ملاك الية ظلت غارقة في جمال عيونة ثم قبلته ملاك وكأنها تأكل شئ لم تقبل حتي؟  

ابتسم اسد علي جرئتها ثم رفها من علي الارض وذهب بها الي الغرفة وهي تقبلة بكل شغف وحب ولكن بهدوء 

اسد / بتحبيني يا ملاكي !  

ملاك/   لم تتوقع هذا السؤال!  احبك جدأ ضحك اسد بستفزاز اثبتي! 

ملاك بعدم فهم / اثبتلك ازاى ضحك اسد علي برئتها ثم جذبها لحضنة بقوة طفلة يا ملاكي مش هتفهمي 

ملاك بنفعال بقا كدا رفع اسد حاجبة بضحكة خبيثة اها سرعان ما حدث كانت تقبلة بقوة كانت تعقبه مثل ما يفعل معها ضحك اسد وهي تقبلة وتعض علي شفتيه ثم غرص اصابعة في خصلات شعرها يمتلكها اكثر 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

الحلقة خلصت 

الكاتبة إسراء سعيد 🖤✍️

تعليقات

التنقل السريع
    close