الحلقة الحادي عشر والثاني عشر
الكاتبة إسراء سعيد
رواية ملاك الاسد🖤✨
ان أكبر هزيمة في حياتك انك دئمأ تواجة مشاكلك بنفسك.. ✨
في منزل هدى....
سعاد / ايوا ولو مضيتي هتعيشة في سلام
هدى / دة في احلامك مستحيل انا هسجنك هوديكي في داهية لزم طارق يعرف
ذهبت هدى نحيت الهاتف كي تبلغ طارق..
سعاد /هجمت علي هدى بضربة مبرحة في رأسها بعصا من الخشب...
فقدت هدي وعيها ثم استفاقت عندما القت نفسها مربطة في كرسي من الخشب و امامها سعاد
سعاد / اصلك هتمضي بمذاجك تمام مش هترضي كدة هتموتي هتموتي
طلت سعاد علبة زرقاء اللون نعم انه الحبر ( البصمة)
هدي تهز رأسها بهستريا بي لا لا.....
امسكت سعاد يدها وابصمتها علي العلبة ثم الورق
وهدي رغم ضعفها كانت تقاوم
سعاد / تعرفي انا بكرهك لانهم كانة بيحبوكي اكتر كانة يسألو عليكى اول وحدة كنتى ديما المميزة في العيلة خدتي مننا اخويا و بقا اعمي في حبك بس احنا كرهنة فيكي ايوا انا اللي حطتلك البرشام الهلوسه وجبتك اوضة صاحب طارق مش كنتي عايزة تعرفي سبب طلاقك منة انا السبب في كل دة وانا اللي قويت طارق وزمان ماما كمان بتخلص مع طارق و حقنا هيرجعلنا....
هدي / لي الحقد دة لي عملتك اية يعلم ربنا كنت بعملك زى اختي كنت بحبك
سعاد / بكرهك برضة عشان بريئة و طيبة والكل بيحبك عشان كده...
هدي / مش ختي اللي انتى عايزاه سبيني في حالى
سعاد / تق تق تق مش بسهولة كدا
الوداع هتزحشينا ي هدهد ..
قامت سعاد جابت منديل و كتمت بية نفس هدي.
ابشع موتة تلقيق بي. الغبية اللي زيك...
بااااك..........
•_•
هم يقولون الحب أعمى وهو يقول أصابني العمى حين أحببت .
في منزل علي
......
علي/ تيتة تيتة ملاك هي فين
وفاء / بعد ما خرجت العصير انا طلعت اوضتى معرفش طب هي فين مال وشك اصفر كدة لى
علي / غبي انا غبي طلعت مصاحب واحد شطان احمد يبقي ابن عم ملاك يا تيتة ملاك سمعتة و هو بيكلمني و بيحكيلي ثم مسح علي شعرة بعصبية
وفاء / انت مستني اية كلم صحبته اكيد رحتلها اكيد
علي / طلع الهاتف ثم طلب اسماء
علي النحية لاخرة الفتاه المهوسة بفرقة Bts
كانت تستمع الي اغنيت Dynamite 🎧
.........
علي / ردي بقا
اسماء و قد انتبهت / الو
علي / ملاك عندك
اسماء بصرخة / انت بتقول اية ملاك ملاك
على وقد روي لها كل ما حدث..
اسماء بعياط / اقفل انا غلطانة ازاى اثق في اي حد كدا ازاى
اسماء سرعان ما حدث اتصلت بي عز
اسماء بعياط/ عزز الحقني ونبي
عز بخضة / فيكي اية مالك في اي
اسماء حكت لي عز كل اللي حصل
عز / بصى انا يمكن شفت ملاك مرة اتنين لكن انها تكون السبب في حالتك دي انتي اتجننتي اسماء بمقاطعة ولا كلمة يا عز ملاك دي اختي قبل ما تكون صحبتي اسفة انى كلمتك بس حسيت ان نفسي تكون جمبي اسفة
عز اتنهد / اهدي يا سمايا وانا هنزل ادور عليها اسماء اجاي معاك ونبي
عز اجهزي هخدك اعدى عليكى
..................
دائما يجب ان لا اقع في الخطأ مرتين لكن عذرأ هذا الاسد الذي لا يوجد عندة خطأ ولو 1%......
•__•
في نيويورك
دارك / لزم انزل مصر
بيرك / هو وقعنا في بعض اكيد مش هنسيبة
دارك/ كانت عارف اننا هنقع
بيرك / الملك غضبان جامد
دارك/ فضل الاسد كأنة محدش عارف يمشي الدنيا
بيرك / انت عارف كان يقدر يعمل فينا اكتر من كدة
بس هو سكوتة دة معناه كارثة اكبر
اقسم يا بيركو اني هدمر الاسد
داراك / انت بتخاطر
بيرك / مبقاش عندي حاجه اخسرها اني اسيب الضلع التاني في اكبر ماڤيا واشتغل تسليم بس دة اكيد مش سهل.....
دارك / انا مش معاك
بيرك بصدمة /..........
دارك / بس هفضل سندك
..........................
في منزل الاسد
عمر في المطبخ ولابس المريل....
يزن / يتعمل اي احي صاحب اكبر مافيا واقف في المطبخ بي المريل وبيعمل اتشيذ كيك فرويز
عمر / في اي يانس بتعامل سبني اتعامل
يزن / الاسد لو بس عندة علم
اسد كان واقف مربع ايدة وساند علي الباب
اسد/ لا مهو عندة علم
يزن/ احمم اا اسد قاطعة لزم نتحرك من البيت انهارده
يزن / لي.... اسد / بيرك و دارك لسة واريا و كمان هنكمل شغل هنا
عمر/ مش قلت هنوقف
يزن بضحك/ لما الاسد كان في الاجتماع كان حابب يقرص الملك بس الملك ميستغناش عنة يعتبر كل حاجه بيظة حب يسيب امريكا و يشتغل في مصر مع الملك بردو بس الشغل شغال في بقيت الدول بعلم مع الاسد مفيش حاجه وقفت
عمر/ يخربيت كدا مفيش حاجه بتفوت علية
اسد / طب يلا نتحرك
يزن.. عمر../ تمام
اسد / الغبي التالت فين ( يقصد كنان)
عمر / راح لي عز منتا عارف
اسد / بلغ العز بي المهمة الجاية في سوريا
يزن تمام بس اسد التسليم هيبقا هناك عبر المراكب بتعت السيوفي هناك هيكون فية مركبة مستنية اشارة عمر يروح يجهز الحرص وانت تأمن التسليم كنان يأمن المخازن
تمامم
•_______•
عندما تتكاثر المصائب يمحو بعضها بعضا وتحل بك سعادة جنونية غريبة المذاق.وتستطيع أن تضحك من قلب لم يعد يعرف الخوف...
ملاك بعياط / يارب انا حتة معرفش انا فين دلوقتي يارب مفيش حل غير اكلم اسماء مهي فونها متراقب مش مهم مش مهم هكلمها ولي يحصل يحصل
عند عز و اسماء
عز / اهدي بقا ادينا بندور
اسماء / يارب احميها احميها
هاتف اسماء يرن عز عز دى دى ملاك والله..
طب ردى ببسرعة / اسماء الفون متراقب دي غبية
عز / مليني الرقم بسرعة هتفهم ان انتى
فعلا اسماء اصلت ردت عليها ملاك بعياط الحقيني
اسماء / انتي فين اهدي كدا انا جيالك
ملاك / عمو عمو احنا هنا فين
الرجل بضحكة / في........
اية لا مش هعرف دى تعويزة دى...
اسماء / تعوزية تجيلك تصخطك قردة يشخة دة وقتة....
اعطت الهاتف لي الرجل كلم عز و عرف منة العنون
.........................
جات اسماء و عز قدام ملاك
ملاك جريت علي حضن اسماء / بعياط شفتي كل ما حد يساعدني كارثة نصيبة نحس انا ملعونة انا انا كانت تتشحتف كا الاطفال
اسماء / اشش اهدي انا جمبك متقلقيش
مهو طلما كلمتني و قلتي الحقينى دى وراها نصيبة والله
ملاك بضحكة / اعمل اي
عز / طب مش يلا
ملاك هروح فين اسماء ارقعك بطوبة في دماغك نعمل خناقة تبتيلك في الحجز يومين حلوين نكون لقنالك مكان
ملاك بس كدا راسي هتوجعنى
اسماء / راسي امشي يا بيئة
ملاك / جرا اية يا صورصار انتي
اسماء / انا صورصار يا لون خميرة يا شعر عيرة يا رد الرد يا مصطبة هد
ملاك / اااااحمدددد يااا عووومر
ثم ضحك الثلاثة
عز بضحك / وربنا مجنين امشو قدامى بدل ما اوديكو مستشفى الكلب سمعت انها بتعالج كويس الكل بضحك لا بجد هعمل اي
عز / هتقعدي في فندق تحت حماية صاحبي
........
خلصة الحلقة 🖤🖤🖤🖤
الكاتبة إسراء سعيد❤✍️
قرأة ممتعة💗
الحلقة الثانية عشر 🖤🖤🖤
الكاتبة إسراء سعيد❤✍️
رواية ملاك الاسد🖤🌠
•••••••••••••••••
في المرأة إمرأة أخرى لا يعرفها أحد، تستيقظ حين تنكسر، حين تؤمن بألا أحد في هذه الدنيا سيكون معها، فجأة ستصبح أقوى.
...........
في افخم فندق مطل علي نهر النيل في الدور ال 22
.........
اسماء / ممكن نعقل بقا كدا ونبطل جنان وانزلي من علي المرجيحة دي
ملاك / جميلة اوووى انا كنت عايزة اعملها عندى في البيت....
اسماء / يارب صبرني دى منظر وحدة هربانة من اهلة دى هربنة من كي چي توو
ملاك / طلقني لو مش عاجبك طلقني
اسماء / ربنا علي الظالم...
........
في الريسبشن......
عز / وحشتني يا كبير
كنان / مش كنت سافرت وكملت معنا علي الاقل هتبقا في حماية علطول و معانا
عز / مقدرش ابعد عن اهلي انت عارف انا بشتغل و بفكر في ادق التفاصيل عشان بس اقدر احميهم
كنان / مين البنت اللي مجرجراك الساعة دى
عز اتنهد بتعب / دي يا سيدى ملاك و..........
قد رواي لهة كل ما حدث
كنان/ حلوة..../عز/ كنان دى في حمايتى انا
كنان / يجدع بهزر متخفش هتبقا في امان معايا
عز / انا بس مش عايز حد من اهلة يعرف طريقها
كنان / متقلقش لو عايز انها تعيش طبيعي اطلع ورق بي اسم غير اسمها و الجدع اللي يسبت
عز/ تسلم يا كبير بس خليها بس في حميتك لحد ما تستقر....
كنان / الاسد علي وصول هروح احضر الجناح و اجيلك
عز لا انا همشي عشان الوقت اتأخر وكمان عندي شغل في الشركة و....
عز لحظ اسماء وهي بتجري و بتهرش في جسمها و ملاك بتجري وراها و بتضحك
عز بخضة / في اي مالك
اسماء / هي هي طفستي اللي ملهاش حل وديني وديني المستشفى اعععع
ملاك بتريقة/ هااا وديييني الحقنة بسرعه هااا
اسماء بضحك و هرش في نفس الوقت يابتالجزمة
عز و كنان ميتين ضحك
اخد عز اسماء و ملاك طبعا مقدرتش تسبها دخلو المستشفى عز كنان خليك معاهم هركن العربية
كنان / تمام
ملاك و هي داخلة المستشفى لقت الكرسي بي عجل جريت علية
اسماء / عارفة لو مجتيش هعمل....
ملاك / ونبي زقة زقة
اسماء / يااارب لو بنت اختى ما هتعمل فيا كدا
كنان / مش قادر يمسك نفسه من اللي بتهرش قدامة و اللي عايزة حد يزقها بي الكرسي
اسماء / امري لي الله
فلااش....
اسماء/ انزلي من علي المرجيحة عقبال ما اطلبلك اكل
خرجت اسماء الي غرفة دخلت لقت قطعة حلوة بي اللوز جريت عليها كلتها
ملاك و هي خارجة / اعععع اسماء دى بلوز
اسماء / بصدمة يالهوى يمااا
ملاك بضحك / الجرب هيهل
اسماء وقد جسمها بدأ بي السخونة و الهرش
بااااك........
في منزل علي
وفاء / بردو ملقتهاش يا حبيبتي يا بنتى
علي بتعب / مش عارف اوصلها ولا هي ولا صحبتها انا تعبان حاسس اني متكتف مش عارف اساعد صاحبي ولا ولا اخبيها منة هي هي يمكن عرفتها يوم و نص بس هي مختلفة كل حاجه فيها
وفاء / اهدي يابني عسا ان تكرة شئ و هو شر لكم
علي / يارب دلني علي الصح
وفاء / قوم صلي و كلم ربنا هو اقرب حد ليك و هو وحدة اللي هيسعدك
علي / حاضر تصبحي على خير.....
................
في منزل فاطمه
انا بنديلك اسمعني من غيرك مش بمشي لو فارق ترجعلي و تلاقاني انا من بعدك مش بحكي لو وقتي يسمحلي..........
محمد سعيد🎧✨
حنان في غرفتها تستمع الي محبيها محمد سعيد و في عالمها الخاص عالم لم يكن سواها هي و المها و ضعفها و قوتها و انكسرها.......
فلاش...
مامااا/ ام حنان تغريد اية
انا ريحة عند فاطمه هنزاكر.....
تغريد / مفيش نزول حنان لي..
تغريد / كدا انتى بتتسرمحي و بتروحي و تيجي علي كفيك ملكيش كبير ولا اية
حنان / انتى كل يوم تروحي ندوة في الجمعية وكل يوم ندوات و اجتمعات ولا انتى فاضية لي بيتك حتي فاضية بس اليوم اللي فية بتعملي شوبينج الساعة 8 ااه ودلوقتي الساعه 5 فقلتي تعملي عليا ام عشان انتي فاضيه انتى بس حبة تكوني ام علي مذاجك انتى عمرك مهتميتي بيا بنتك مش عارفها مش حافظها تعرفي انا يومي ماشي ازاي لا طبعا
تغريد/ حلو اووي الف عملك ازاى تردي مفيش نزول دادا توحيدة
توحيدة/ ايوا يا هانم
تغريد / حنان متخرحش من الاوضة الاكل يجلها و هي في اوضتها مفهوم
توحيدة / مفهوم ياهانم....
حنان / فاكرة انك لما تحبسيني مش هعرف اخرج
انا كان لزم ابلغ عنك اليوم اللي شفتك فية بتخوني ابويا لا و مكفكيش و قتلتيه انتي اوحش ام في الكون انا بكرهك
قامت تغريد ثم صفعت حنان بقلم
نعم حنان اصنعت بداخلها عاصفة اهتذت كيانها و فقدت الصقة في نفسها و ربط جواها عقد كتيرة و خوف من ابسط الأشياء وتكرة جدا الحب لانه تعلم انها خدعة لان امها اخدعت ابو حنان بحبها الذأف كي تحصل علي اموالة فقط .
باااااااك
حنان بعياط/ الله يرحمك يا بابا كان نفسي تكون معايا ونعيش سوا لو تعرف نفس بس تيجي احضنك شويه حتي الحلم بستناك فية عشان بس اتخيلك انك موجود معايا نفسي احضنك بس خمس دقايق اة يا قلبي يارب ارحمنى وخدني عنده هو وحشني اوى
فاطمه / دخلت الغرفة لقت حنان غرقانة في دموعها
فاطمه بخضة / في اي فيكي اية
حنان / بعياط مكتوم ممفيش بس افتكرتها بس..
فاطمه / يا حببتي دى خلاص بقت ماضي انتى عايشة معايا انا خايفة من اي بس
حنان / بحس انة حاجة هتحصل بتخنق انا مخفتش لسة بتجيلي الخانقة تمسكنى من رقبتي بس بحد بيخنقني
فاطمه / استهدى بالله و قومي صلي وانتى هترتاحي ربنا احسن منى و منك وهيهديكي مش كلامي اللي هيهديكي و يقويكي
يلا يا بت
حنان / حاضر
فاطمه / بقولك ابت حنان متعملي انتى العشا
حنان بضحك/ توبة دنا دراعي لسة ولرم من عضة اسماء
فاطمه بضحك/ ااه دنا جيباكي من بقها....
...........
في منزل طارق
فوزية / عادة يومين اهو و المحروسه محدش قدر يوصلها زمنها بين احضان حببها زى طلقتك
طارق / مسمحلكيش انت ازاى تقولي كدا مراتي اللي كانت اشرف من اختى نفسها ظلمتها بسبب حقدك انتى و بنتك انا عارف انك اصلا مبتحبنيش لانك مرات ابويا بس فضلت اقولك امي امي انتى متعرفيش يعني اية تكوني ام
اياكى اسمعك انتى او بنتك تقولو اي كلمة وحدة عن ملاك او هدي فاهمة....
ثم ذهب طارق من امامها
فوزية / ماشي يابن فريدة ان ما خليتك تلفةحولين نفسك مبقاش انا
...................
في المستشفى
بعد ما اسماء اخدت الحقنة طبعا بعد رفض كبير لانها تخاف منهم....
اسماء / يلا يا نحس يا بومة من ساعة ما عرفتك و المصايب نزلة تهل عليا يا لولو
تقلد فيلم
( بلية و دماغو العالية الواد لولو ابو عين وحشة دة😂)
ملاك/ عيب دنا حتى مميس صاحبك
اسماء / بوصي يا بت النااس انا همشي من طريق
ملاك بسرعة وانتة تمشو من طريق مش لقيقو وقت الديق انا مش عايزكوو و اسماء كانت تغني معاها ونسيت انها كانت اصلا بتتخانق
الكل بضحك مش هنمشي ولا اي
عز / ملاك نسيت اعرفك كنان صاحبي هو اللي هيكون معاكي الفترة اللي جايه
ملاك / اهلا بيك
كنان / كان نفسي اشوفك في ايام احسن من كدا
ملاك/ وانا كمان احمم انا جعان
اسماء / عز الساعة 1 امي هتبيتني علي السلم
عز بضحك/ لا منا قلتلها انك هتباتي عندنا
ملاك / خدني معاكى يا سمسيمو
كنان بضحك / يلا عشان في شغل بكرة اول يوم ليكى في الشركة بعد بكرة وبكرة الصبح تحضري نفسك هعدي عليكى نجيب لبس و نظبط الدنيا كدة
ملاك وحست بي برودة الجو وانتعاشة وحست بي امان وراحة كبيرة و بي داخلة تدعو الله ان يكمل كل شيء علي خير
...........
رأيكو في الحلقة و توقعتكو😘
.....
خلصت الحلقة 🖤🖤🖤🖤
الكاتبة إسراء سعيد❤✍️
قرأة ممتعة ✨🦋
تعليقات
إرسال تعليق