دار الايتام
البارت السادس عشر والسابع عشر
بعد ما طلعو...نور..وزهره...
عدي حوالي نص ساعه..
كانت عشق واقفه ادام المرايه تسرح شعرها وسرحانه...ومبتسمه...
سابت الفرشه..من ايدها..هما العيال دول اتأخرو كده ليه..🤨🤨
وفجأه. سمعت صوت تكسير ازاز😳
عشق. تاني..😳
وخرجت تجري عالبلكونه عشان تشوف مين اللي بيحدف طوب..لقت الازاز زي ماهو..والشيش والازاز مقفولييين🤔
عشق...ايه ده امال ايه صوت التكسير ده...اتحركت علي الحمام والاوضه التانيه براحه..ملقتش حاجه كل حاجه زي ماهي...دخلت عالمطبخ لقت ازاز الشباك مكسور. حبت تبص عالمنور الداخلي معرفتش كان اطول منها خرجت عالصاله...عشان تكلم نور وزهره تقولهم سمعت صوت حركه عالباب..وكأن حد بيحاول يفتح..
عشق..بصوت باين عليه الخوف ..مين...نور...نور
وابتدت ترجع براحه لورا علي الاوضه عشان تجيب موبايلها تكلم نور وزهره... دخلت بسرعه مسكت الموبايل وجابت رقم نور...رنت..سمعت صوته معاها فالشقه عرفت ان نور...سابته...
جابت رقم زهره بسرعه وحطته علي ودنها وخرجت تاني عالصاله وهي بتتصل فجأه...اتفتح الباب....واتفجأت عشق... ب3 شباب..داخلين عليها من المنطقه كانت ديما تشوفهم وهي راجعه متأخر من الشغل..اعدين علي ناصيه الشارع....
نزلت التليفون من ودنها بصدمه...
عشق...انتو عايزين ايه وازاي تدخلو هنا..
فاللحظه دي ردت...زهره.
زهره...لنور...دي عشق بتتصل
نور..ردي قوليلها نازليين.
زهره...ايوه ياقلبي نازليين خلاص..اهو.و ظهر..علي زهره...ملامح التخشب اول ماسمعت صريخ عشق..
عشق....ابعد. عني ياحيوااااان..
عشق...نوووور.زهرررره...
الشاب... فتح المطوه وحطها في جمبها وهو مكتفها وحااطط ضهره ليه وايده التانيه علي بوئها.
لو صوتك..طلع...يومك مش هيعدي...خلينا نقضي يوم حلو كده بهدوء وهنسيبك وننزل وإلا. المطوه. دي هغرزها في قلبك مفهوم..
عشق..وهي دموعها نازله. وبتهز دماغها بسرعه..
زهره....نور...حد دخل علي عشق الشقه...
نور..ايه بتقولي ايه... وجريت نور..وزهره..ووراهم جارتهم ساميه...ونزلو بسرعه دور...
وحسو بصوت بصت نور..براحه...ورجعت لورا بسرعه لما لمحت... واحد منهم واقف علي الباب بره يراقب السلم..
نور..حطت ايدخا علي بوء
زهره...ورجعو كذا خطوه..لفوق...
نور...حد واقف.
زهره...طب هنعمل ايه
نور..هكلم نوح بسرعه...ايه ده تليفوني فالشقه.
زهره..استني انا هكلم ادم...
رجعو تاني بسرعه وقفو ادام شقه
بعد ما طلعو...نور..وزهره...
عدي حوالي نص ساعه..
كانت عشق واقفه ادام المرايه تسرح شعرها وسرحانه...ومبتسمه...
سابت الفرشه..من ايدها..هما العيال دول اتأخرو كده ليه..🤨🤨
وفجأه. سمعت صوت تكسير ازاز😳
عشق. تاني..😳
وخرجت تجري عالبلكونه عشان تشوف مين اللي بيحدف طوب..لقت الازاز زي ماهو..والشيش والازاز مقفولييين🤔
عشق...ايه ده امال ايه صوت التكسير ده...اتحركت علي الحمام والاوضه التانيه براحه..ملقتش حاجه كل حاجه زي ماهي...دخلت عالمطبخ لقت ازاز الشباك مكسور. حبت تبص عالمنور الداخلي معرفتش كان اطول منها خرجت عالصاله...عشان تكلم نور وزهره تقولهم سمعت صوت حركه عالباب..وكأن حد بيحاول يفتح..
عشق..بصوت باين عليه الخوف ..مين...نور...نور
وابتدت ترجع براحه لورا علي الاوضه عشان تجيب موبايلها تكلم نور وزهره... دخلت بسرعه مسكت الموبايل وجابت رقم نور...رنت..سمعت صوته معاها فالشقه عرفت ان نور...سابته...
جابت رقم زهره بسرعه وحطته علي ودنها وخرجت تاني عالصاله وهي بتتصل فجأه...اتفتح الباب....واتفجأت عشق... ب3 شباب..داخلين عليها من المنطقه كانت ديما تشوفهم وهي راجعه متأخر من الشغل..اعدين علي ناصيه الشارع....
نزلت التليفون من ودنها بصدمه...
عشق...انتو عايزين ايه وازاي تدخلو هنا..
فاللحظه دي ردت...زهره.
زهره...لنور...دي عشق بتتصل
نور..ردي قوليلها نازليين.
زهره...ايوه ياقلبي نازليين خلاص..اهو.و ظهر..علي زهره...ملامح التخشب اول ماسمعت صريخ عشق..
عشق....ابعد. عني ياحيوااااان..
عشق...نوووور.زهرررره...
الشاب... فتح المطوه وحطها في جمبها وهو مكتفها وحااطط ضهره ليه وايده التانيه علي بوئها.
لو صوتك..طلع...يومك مش هيعدي...خلينا نقضي يوم حلو كده بهدوء وهنسيبك وننزل وإلا. المطوه. دي هغرزها في قلبك مفهوم..
عشق..وهي دموعها نازله. وبتهز دماغها بسرعه..
زهره....نور...حد دخل علي عشق الشقه...
نور..ايه بتقولي ايه... وجريت نور..وزهره..ووراهم جارتهم ساميه...ونزلو بسرعه دور...
وحسو بصوت بصت نور..براحه...ورجعت لورا بسرعه لما لمحت... واحد منهم واقف علي الباب بره يراقب السلم..
نور..حطت ايدخا علي بوء
زهره...ورجعو كذا خطوه..لفوق...
نور...حد واقف.
زهره...طب هنعمل ايه
نور..هكلم نوح بسرعه...ايه ده تليفوني فالشقه.
زهره..استني انا هكلم ادم...
رجعو تاني بسرعه وقفو ادام شقه جارتهم...
جابت زهره رقم ادم وهي ايدها بتترعش...واتصلت عليه..في نفس اللحظه اللي كان..ليل وادم ونوح... خرجو من اسانسير الشركه..ورايحين علي عربياتهم..
ادم....دي زهره.
نوح..والعه.
ادم..اتلهي بقي شويه...غريبه انها تتصل في وقت زي ده
ليل..طب ماترد لا يكون في حاجه.
ادم....الووووو...وفلحظه ملامحه اتغيرت لما سمعت صوت زهره..اللي بيعيط...بهستريا..
ادم...زهره في ايه مش فاهم حاجه..اتكلمي من غير عياط
نوح..في ايه..
ليل..بقلق..في ايه يا ادم
زهره...ادم..في حد دخل الشقه وعشق جوه لوحده وسمعاها بتصرخ لما جيت انزل انا ونور...لقينا واخد واقف بره بيراقب السلم...وانا معرفش مين معاها..وايه اللي بيحصل.
ادم...انتو فين.
زهره..احنا عند جارت نور.
ادم..خليكو مكانكم ..متخاولوش تنزلو...احنا جاييين فورا.
قفل معاها.
ليل..في ايه يا ادم.
ادم...بسرعه مفيش وقت في حد اتهجم علي شقه حاج محمد وعشق لوحدها جوه..
ليل.. بفزع.. بتقول ايه...يلا بسرعه...
خرج.. ليل طاير ونوح وادم وراه....
ليل...وهو.. بيتكلم فالموبايل. مع رجالته
واحد من رجالته...ايوه ياليل باشا.
ليل... تسيب اي حاجه في ايدك وجري علي شقه حاج محمد.
الشخص. طب والمشوار اللي حضرتك مبلغنا بيه..
ليل... انت لسه هتتكلم ياغبب اخلص سيب اللي في ايدك..انا جاي وراك.
قفل ليل...وثواني وكل واحد فيهم كان جوه عربيته...
وساقو بأقصي سرعه عندهم...
.........
عشق..ابعد عني ارجوك لو سمحت سبني..
الشباب 1.. اسيبك ايه ياخربيتك ده انتي طلقه
شاب اخر... مليش فيه انا اللي هبدا الاول...
رد عليه التاني... لا البدايه ديما عندي ولا ناوي اخسرك
الشاب 2..خلاص ياعم ابدا...
الشاب 3 ..فتح الباب اللي كان مواربه... انتو ناسيني خالص علي فكره..
شاب 1..لا ياعم منقدرش... بس يلا بقي عشان السهره شكلها هتحلو ..ومسك عشق من ايدها وسط زهولها وبيحاول يشدها... ابتدت عشق. جسمها يتلج وجسمها يتخشب...
الشاب1.. يلا يا حلوه.
عشق.. سيبني بقولك.
ابتدا الشاب.. يقرب منها ويحاول يحاصرها اكتر...
فاللحظه دي فقدت عشق السيطره علي نفسها وفضلت تصرخ بكل قوتها.. وهو يحاول يكتم صوتها... عضته من ايدها.
الشاب..1 اااه ايدي يا بنت الكلب.. وضربها بالقلم بقوه. لدرجه ان شفايفها اتفتحت..
عشق..وهي بتصرخ لو اخر يوم في عمري مش هسببك تلمسني...
مسكها من شعرها... ورماها عالارض..طب انا كنت ناوي اكرمك ومتعبكيش وانيمك عالسرير.. بس انتي اخرك عالارض..وحدفها بكل قوته عالارض... اتخبطت راسها في حرف الكرسي. بقوه... واتفتحت... صرخت عشق.. وحست انها خلاص كل قوتها. بتنهار. وحست انها هتفقد الوعي.. لاكن كانت مصره انها تتحامل علي نفسها وتتماسك.. عشان متفقدش أغلي حاجه عندها.
انقض علبها الشاب... يحاول شويه يكتم بوقها وشويه يحاول يأيد حركتها..
مسك الروب اللي فوق الكاش مايوه.. قلعهولها بالعافيه لدرجه انه اتقطع...
بيحاول يرفعلها الفستان وسط صراخ عشق... ومحاولاتها فالدفاع عن نفسها...
وكأن العالم كله من حواليها فجأه بقي أصم ومش سامع صراخها....
ولسوء حظها فعلا مكنش حد سامع حاجه المطر شغال والرعد والبرق... شغاللين. وكل واحد اعد في بيته قافل عليه وقافل اي مكان يدخل من البرد..ولان البيوت القديمه. كانت بتتميز بالمداخل الكبيره وحوائطها. كانت كبيره. ... كان محدش سامعها ولولا زهره فتحت الخط وسمعت صراخها مكنتش حست بيها. هي كمان...
فضل الشاب يضرب فيها..وهي تعافر معاه ولاخر نفس متماسكه عشان متفقدش وعيها ...
الشاب.. بغضب.. ما تمسكها معايا بدل ما انت اعد تتفرج...
قرب منها الشاب التاني... وحاول يمسك ايدها...عشان يشل حركتها... بأيد واحد والتانيه. علي بوئها لدرجه انها اقسمت بداخلها ان روحها بتطلع ادام عينها...
حاول الشاب التاني... انه يقرب منها. ويفقدها اعز ما تملك..لاكن عشق مستسلمتش...فضل تضرب يكل قوتها. برجليها عشان تبعده... وعضت التاني من ايدها جامد...
ولقوت العضه اللي عضتهاله ...ساب ايدها علي الفور...ومسك ايده... وهو بيتألم..والدم نازل منها...
حاولت عشق.. تقوم وتضرب فيها بايدها ورجلها وكانت خلاص جالها حاله من الانهيار...
وفضلت تصرخ بكل قوتها...وصل صوتها لزهره ونرو..
زهره... دي بتصرخ
نور... لا انا مش قادره هما اتأخرو كده ليه..
جارتهم ...لطفك يارب.. احميها...انا هبلغ البوليس...
نور...استني بس هما جايين حالا
زهره.. سابتهم ودخلت جري علي شقت جارتهم...
ودخلت عالمطبخ فتحت الادراج زي المجنونه..تدور علي سكينه..وخرجت بسرعه..
نور... راحه فين.
زهره.. انا مش هقف لحد ما يجو يكونو قتلوها ولا اغتصبوها...انا هروح واللي يحصل يحصل....
نور... نزلت وراها استني انا جايه معاكي.....
نزلت زهره...وهي من جواها مرعوب وبتترعش لاكن كانت عايزخ تنقظ عشق حتي لو اخر يوم في عمرها...
نزلت...ادام الباب.. كانت شايفه شعاع نور بسيط واللي كان واقف مش موجود بره.. عرفت انه هو كمان دخل...
قربت من الباب...وفتحته بايدها براحه. واتصعقت من المنظر... عشق فالارض... بين الصاله واوضتها... شاب فوقيها بيحاول يقلعها والتاني بيحاول يساعد صاحبه عشان يغتصبها...
انا التالت مخدتش بالها منه ... كان فالمطبخ بيغسل ايده من الدم .. بسبب عضت عشق ليه
زهره... بصراخ....سيبها ياحيوان... ابعد عنها وإلا السكينه دي هدبها في قلبك..
الشاب.. استني بس
زهره.. بصراخ بقولك ابعد عنهااااا. وفضلت تقرب وهي حاطه السكينه ادامها..وهما بيحاولو يقفو عشان يثبتوها...ونور..وراها...
ولاكن مكنوش.واخدين بالهم من اللي جه من وراهم..ومسك نور. اللي اطلقت صرخه عاليه وحط المطوه ادام صدرها...
سيبي السكينه اللي في ايدك دي ياشاطره..بدل ما اطلع قلبها ادامك...سيبيييي
زهره...مش هسيب. وسيبها بقولك انا ياقاتل يامقتول انهرده..
ولاول مره زهره.. كانت تبان بالقوه دي رغم الخوف اللي جواها لاكن لاول مره كانت تظهر عكس اللي جواها...
....اوقات كتير ضغط المواقف اللي حوالينا.. بيظهر شخص اخر احنا نفسنا منعرفهوش...اوقات موقف صعب نمر بيه يظهر الوحش اللي جواك...مهما كنت شخص طيب...
قرب.. منها الشاب التاني اللي كان بيساعد صاحبه... وهي مش واخده بالها حاول يمسك منها السكينه...وهي تعافر معاه ومش راضيه تسيبها ابدا...
الشاب...قدر يوقعها منها...وفضل يضربها بالقلم وهي تضربه...
اما التالت اللي ماسك نور... فا مسكها هو كمان وحاول يعتدي عليها... وبقي المكان عباره.. عن 3وحوش بيحاولو يسلبو من 3بنات .. اعز حاجه عندهم...
عشق... مفقدتش عمرها ايمانها بالله... بس فاللحظه دي كانت عشق ابتدت تنهار حقيقي... وابتدا شريط يمر ادام عنيها رغم ضربها فالشاب وعدم استسلامها لاكن شريط حياتها الاسود كان بيمر..ادامها...
من تعذيبها فالملجأ. للكلام اللي كانت بتتعرضله
ومكنش في جمله في دماغها بتترد غير.
انتي بنت حرام
انتي بنت حرام
انتي بنت حرام
انتي بنت حرام
انتي بنت حرام
واخيرا... فاقت عشق.. علي صرخه الشاب...التاني اللي كان بيحاول يعتدي علي زهره...
زهره.. بتضحك زي المجنونه...قتلته..قتلته
قام الشاب..وهو ماسك السكينه اللي اتغرزت في بطنه
الشاب.. اللي كان ماسك.. نور.. يابنت الكلب قتلتيه...وقبل ما يكمل جملته...كانت سحبت زهره.. السكينه من بطنه وصرخت بكل قوتها..وهقتلكم انتو كمان ابعدو عنهم..
وقف الشباب.. بزهول من اللي فقدت السيطره علي نفسها...
لاكن اللي كان مع عشق مش راضي يستسلم
زهره...بصرااااخ ابعدو بقولكم..
وقبل ما يرد عليها الشباب..كان الكل سمع ركله للباب هشمته...بتعلن عن وصول الحمايه. والامان..
دخل رجالت ليل...
اللي وصلو تحديدا في نفس وصول ليل وادم ونوح...
دخلو الرجاله.. وظهر من وراهم ليل.. اللي هيبته لوحدها ترعب اي حد...
وفاللحظه دي الشباب.. حسو انهم خلاص ميتين...وسيطر عليهم شعور الرعب
اما البنات... حالهم مكنش يقل حاجه عن حال الشباب لاكن كان شعورهم مختلف.. احساس بالامان...
ولكن.. الصدمه الحقيقيه. كانت للشباب والمنظر اللي شافو عليه البنات...
وفنفس لحظه دخولهم قام الشاب من فوق عشق... وقامت عشق. بسرعه وعلامات الرعب باينه عليها وشها ابيض... الدم خارج من كل مكان...دموعها مش بتقف رعشه في جسمها وكأن في جهاز داخل جسمها بيكرهبها...
ليل...كان لاول مره يشوفها. من غير حجاب... كانت حوريه من الجنه...
اما زهره.. فكانت بتعيط وتضحك ومفيش غير جمله واحده بتقولها بهيستريا قتلته انا قتلته انا قتلته..
امانور... كانت هدومها مقطعه...
اما ليل...فا كان عقله في عالم.تاني..
وعقله مبيرددش. غير جمله واحده...هي كانت السبب في تحويل شخصيته وهي اللي حولته فالموقف اللي شافه ده لوحش...
ليل انا مش بنت
ليل انا مش بنت
ليل انا مش بنت
وثواني. وليل كان اتحول لوحش حقيقي...ومسك الشباب قتلهم. وادم ونوح... ساعدوه وخلو الشباب مفيهمش حته سليمه حتي اللي اضرب بالسكينه...
وقعو في ايدهم مغم عليهم...
ليل.. لرجالته وهو بيتنفس بسرعه ونظرته مخيفه وصوته يرعب... خدوهم عالمخزن مش عايز حد يلمح. مفيش حد فيهم يشوف النور. لا امل ولا شرب لحد ما اجيلهم..تاني وبكل قوته مفهووووووم
رجالت ليل.. مفهوم يا ليل باشا.. شالوهم رجالته وخرجو بيهم بره الشقه...
ليل... اهدو اهدو خلاص اعتبرو مفيش حاجه حصلت..
كانو البنات واقفين جمب بعض هدومهم متقطعه دموعهم مش واقفه...
نوح...بغضب... لمسو واحده فيكم...
نور...فضلت تهز دماغها بهيستريا وعياط..قرب منها نوح.. خددها في حضنه مسكت نور في ضهره بكل قوتها وانهارت
اما زهره.. مكنتش بتقول غير انا قتلته..قرب منها ادم.. رجعت لورا بخوف..وهي ماسكه عشق..
ادم.. زهره. انتو كويسين خلاص متخافيش..
زهره... فاقت شويه.. وانهارت.. انا قتلته يا ادم كانو هيغتصبونا
ادم...ششششش خلاص كل حاجه خلصت..متخافيش. وقرب منها خدها في حضنه وفضل يطبطب عليها...
اما عشق فا كانت صاحيه لاكن مش في وعيها عنيها مبرقه دموعها مش بتقف وساكته تماما... وماسكه جسمها بايدها...وبتترعش...كان شكلها يشبه الاموات.
ليل...عشق.. انتي كويسه.
عشق.. بتتنفس بسرعه. ومش بترد
قرب منها ليل يهزها لاكن مكنش في استجابه..
ليل... عشق انتي كويسه متخافيش...
وابتدا ليل. يضربها علي وشها عشان ترجع من صدمتها...
واخيرا... رفعت عينها عشق.. لليل.. وهمست بصوت واطي...متسبنيش. ووقعت فاقده وعيها بين ايد ليل...اللي ايده كانت اسرع. وشالها بين ايده....
زهره...عشششششق
نور...بعياط عشق. والنبي فوقي
حطها ليل. علي الكنبه بسرعه..
ليل...باصص عليها وعلي جسمها اللي ظاهر وهي نايمه حس بغيره من جواه لمجرد وقفت نوح وادم ادامها...
ليل... بصوت قوي... جبولها حاجه نغطيها من جوه بسرعه..
دخلت نور.. بسرعه.. جابتلها الاسدال بتاعها. حاول ليل بمساعده البنات يلبسهولها...وسابو شعرها اللي نازل بلونه اللي يخطف. وملمسه الحرير...
رفع ليل الطرحه عليها ..
زهره...جابت برفيوم عشان تفوقها خده منها ليل وابتدا يرش في ايده. ويشممها...
زهره ونور... مش مبطليين عياط وبعد كذا محاوله اخيرا... استجابت. عشق... فتحت عينها براحه وتقفلها وترجع تفتحها خدت ثواني لحد ما ابتدت تركز. واول ما شافتهم كلهم حواليها افتكرت كل اللي حصل وقامت بسرعه وهي بنحاول تخبي جسمها برعب...
ليل...عشق.. اهدي انتي كويسه..
عشق...ابتدت دموعها تنزل...وانهارت...وانهار معاها البنات...
ليل... كان اعد ادامها علي ركبته...حاول يقرب منها وياخدها في حضنه كان خايف من رد فعلها لاكن قرب وشدها لحضنه واتصدم لما لقي عشق استجابت. 😳واترمت في حضنه...شدد ليل من احتضانه ليها...
وبعد ثواني بعدت عشق. سابها ليل براحتها...
وفاللحظه دي...سمعو صوت عالباب
جارتهم ساميه... اتفضل ياباشا..
ليل قام وقف
دخل الظابط..ومعاه رجالته.
الظابط...مساء الخير
ليل..بجديه. مساء النور
الظابط...حالنا بلاغ. من الحاجه...بتقول ان في حد اتهجم علي الشقه هنا وفي بنات لوحدهم.
ادم ونوح والبنات بصو لليل.. زهره كانت مرعوبه ومن غير ما تحس مسكت في ايد ادم برعب...
مد ادم ايده مسك ايدها بين كفه...وهزلها دماغه براحه انها متتكلمش...
نوح...لنور...ادخلي البسي حاجه
نور..حاضر
خدت نور..زهره ودخلو لبسو ورجعو
ليل.. بثبات...ايوه حصل ..3 شباب دخلو عليهم بس لحقناهم فالوقت المناسب.
الظابط...طيب وفين الشباب....
ليل... قبل مانوصل واحد فيهم بلغهم وللاسف جريو مقدرناش نمسك حد فيهم
الظابط...حضراتكم مين..
ليل... انا ليل السوفي.. صاحب مجموعه شركات السيوفي للحديد والصلب. وده نوح... السوفي اخويا... وادم. ابن خالتي
الظابط...باستغراب..ليل باشا السيوفي بجد
ليل...يعني ايه بجد اكيد مش ههزر.ياحضرت الظابط
الظابط...لا مقصدش حضرتك.. بس مستغرب وجود حضراتكم فالمكان هنا.
ليل... الانسه نور... تبقي بنت الراجل اللي كان شغال معايا وللاسف اتوفي من فتره بسيطه...واللي بينا مش مجرد صاحب شركه وموظف. الراجل ده عشره شغال معانا من سنين..وانا ديما بشوف طلباتهم...وهنا معاهم تليفوناتنا ولما حصل كده...اتصلو علينا.
الظابط...طيب احنا محتاجين البنات معانا عشان نفتح محضر.
ليل...ملوش لزوم...زي ما حضرتك شايف دول بنات واعدين لوحدهم وبيتهيألي الشوشره مش حلوه عشانهم
الظابط...طيب مش نسألهم يا ليل باشا يمكن يحبو يثبتو خاله ونرجعلهم حقهم.
ليل.. طبعا..
الظابط..لعشق...انتي نور..
عشق..لا انا عشق...قريبتهم.
الظابط...تقدري تقوليلي اللي حصل..
عشق...الحاجه..ساميه. اتصلت بنور عشان تسأل لو حد فينا يغرف يدي حقن عشان كانت تعبانه...
ونور قالتلها ان زهره بتعرف... وهتطلعهلها ولما قفلت. زهره اتحرجت تطلع لوحدها. فا نور طلعت معاها وانا كنت لوحدي...
وبعدها بشويه سمعت صوت تكسير ازاز...ودي مكنتش اول مره امبارح... حصل نفس الموقف...ولما سمعنا الصوت خرجنا لقينا باب البلكونه اتكسر وبعدها بثواني. اتحدف طوبه تانيه كسرت الازاز كله لما بصينا ملقيناش حد..قفلنا الشيش كويس وقولنا اكيد طفل بيلعب وحد حدفها وجري وانهرده. جبت واحد ركبه...ولما طلعو وسمعت الصوت جريت اشوف مين اللي بيحدف لقيت الباب زي ما هو والازاز مش مكسور. لفيت الشقه كلها لقيت المطبخ هو اللي مكسور..ومقدرتش اشوف مين لان الشباك عالي..خرجت عشان اكلمهم ينزلو يشوفو سمعت صوت حركه عالباب وكأن حد بيفتح الباب جريت اجيب رقم نور لقيت الموبايل هي سيباه هنا. اتصلت بزهره. وقبل ما ترد. لقيت الباب بيتفتح والتلاته ظهرو ادامي... وبعدها دخلو اتنين وواحد منهم فضل واقف يراقب السلم وهو ماسك الباب...قربو مني وحاولو. وسكتت عشق فاللحظه دي من الاحراج....
الظابط...وبعدين...
عشق...شكلهم كان شارب حاجه..وحاولو يعني انهم.
الظابط...عشان ميحسسهاش بالتوتر..تمام فاهمك
عشق...بعدها زهره ونور.. نزلو.. حاولت زهره تهددو واعدت تصرخ فيه هي ونور...وللاسف مسكوهم وحاول بردو معاهم وبعدها بشويه جه مستر ليل.. ومعاه مستر ادم ومستر نوح وبودي جارد...بس قبل ما يدخلو كانو طلعو جري علي فوق..طلعو وراهم. ملقوش حد..
ليل... بصلها باعجاب انها اكدت علي كلامه.
الظابط...طيب انتو تعرفوهم..
عشق... انا تقريبا شوفتهم فالحته هنا كذا مره
نور...وانا كمان اعرفهم بيقفو ديما عالشارع..
الظابط..طيب تحبو. تعملو بلاغ
عشق...بتسرع..لا حضرتك بلاش. احنا زي ما مستر ليل قالك اعدين لوحدنا من بعد ما والد نور اتوفي. ومش عايزين حد يعرف حاجه.
الظابط...عموما... ده ؤقمي وطلع كارت لو حبيتو اي وقت تقدمو بلاغ انا تحت امركم...
ليل... شكرا جدا يا حضرت الظابط.
الظابط...العفو يا ليل باشا مبسوط اني شوفت حضراتكم واي وقت تحبو تقدمو بلاغ انا تحت امركم.
ليل... شكرا ليك.
الظابط.. بعد اذنكم..
مشي الظابط...
الست ساميه...معلش جيت متأخر بس لما شوفت الشباب الله يحميهم جم اطمنت واستنيت الظابط.
نور...مكنش ليه لزوم. تبلغي
الست ساميه...ازاي يابنتي...عشان ياخدو جزاتهم بس صحيح انا كنت واقفه مستنيه الظابط... مشوفتش حد جري..
ليل... بحزم... لا طلعو اكيد مخدتيش بالك
الست.. ساميه.. بطيبه يمكن يا ابني اصلي كنت شويخده اقف عالباب وشويه اروح بسرعه ابص عالشرطه من البلكونه.
ليل... عموما شكرا ليكي يا حاجه تعبناكي...اتفضلي انتي عشان نسيب البنات ترتاح
الست.. ساميه... باستغراب من طريقته حاضر.. مش عايزين حاجه يا بنات.
نور... شكرا لحضرتك يا طنط تعبناكي
ساميه.. تعبك راحه يابنتي...بعد اذنكم
خرجت وقفل ليل وراها الباب. وبصلهم وهما كلهم واقفين في صمت...
لاكن..ادم. قطع الصمت ده....انت ليه مقولتش للظابط
ليل... اقوله اني خدتهم. عشان همحيهم من علي وش الدنيا... وبتدين لازم اتأكد الاول بنفسي العيال دي تبع مين
نوح... ما البنات بيقولو انهم بيشفوهم فالشارع
ليل...ولو مايمكن الزباله. التانيين متفقين معاهم..
نور... مين دول وتقصد ايه متفقين مع حد
عشق...قاطعتها وكملت كلامهابفزع. ووجهت سؤالها لليل انت هتعمل فيهم ايه..اوعي تعمل فيهم حاجه..انت لازم تسلمهم
ليل... بغضب.. نعممم ايه صعبانين عليكي...
عشق..لا بس دي مش طريقه ممكن تسلمهم وياخدو جزائهم
ليل... ليل السيوفي بيعاقب بنفسه ..وكمل بصوت عالي وغاضب وبعدين انتي ازاي اصلا تدافعي عنهم. انتي مش شايفه عمل فيكو ايه...ولا كان عاجبك منظرك وانتي واقفه هدومك مقطعه.
عشق...بعيون فيها دموع ليل من فضلك.
ليل...من فضلي ايه...انتي عارفه لو مكنتيش لحقتي تتصلي بزهره.. كانو عملو فيكي ايه...طب لو كانت زهره مكلمتش ادم ومعرفتش تتصرف...ونزلت علي طول تلحقك من غير ما تتصل كانو عملو فيكو ايه انتو التلاته..
وكمل بصوت عالي...وبعدين. انتو ازاي انتو التلاته. يحصل كده فالازاز امبارح ومتبلغوش حد فينا...
نور... بصوت مرعوب... احنا قولنا حد بيلعب. ويمك
قاطعها ليل بصوته الجهوري...انتو اتدين لوحدكم من غير راجل معرفش انا حاجه اسمها يمكن ...وقت متأخر ويتحدف حاجه والدنيا تحت مفيهاش مخلوق وتقوليو يمكن عيل...
نوح...ليل اهدي.بس
ليل..اهدي ايه..انت مش شايف الاستفزاز
وتقولك متتملش فيهم حاجه وسلمهم...مجنونه انتي...
عشق... بغضب. من فضلك اتكلم بطريقه احسن من دي. انت مبتكلمش حد من الشارع...
ليل...بغضب...بالغ. ولاول مره يشوفو ليل. وهو متحول...
امال .انتي منين يا ماما. !!!!
صدمه لجمت الجميع...وكأن ليل جاب... ميه ساقعه ونزلها علي دماغ زهره وعشق بالاخص...
زهره...نزلت دموعها.
اما عشق... فا وقفت مصدومه من كلمته. ودموعها متحجره في عنيها لاكن رفضت نزولها
ادم...ليللللل
نوح....ليل...ممكن تهدا بقي.
قربت نور.من زهره وعشق مسكتهم في ايدها جامد
ليل...استوعب ليل الكلام اللي خرج منه في لحظت غضب...فضل يدور حواليين نفسه وهو بيمرر ايده علي راسه بسرعه.. ووقف وهو باصص علي عشق يشوف رد فعلها..فضلت عشق بصاله كتير. من غير كلام..واخيرا نطقت بابتسامه هاديه. لاكن بتحمل وجع كبير
عشق... يمكن نكون اترمينا فالشارع لاكن احنا مش تربيت شوارع يا استاذ ليل..يمكن نكون اتربينا في دار ايتام وشوفنا فيه ايام محدش يستحمل انه يعيشها. ولو غيرنا اتحط في نفس ظروفنا دي كان اتخلق جواه بني ادم تاني خالص بني ادم لا يصلح انه يعيش مع بني ادمين بني ادم مش بيحمل غير حقد وغل وقسوه وكره. وحجات كتير وحشه بس احنا مطلعناش كده. ده عشان كنا قريبين من ربناوعشان ربنا كان قريب مننا اوي بس انت معزور انت زيك زي غيرك شايف ان اللي اتربي في دار ايتام ابن شارع بس دي مش حقيقه عشان كده احنا مش ولاد شوارع ياليل باشا..
ليل.. كان سامعها بزهول ورد فعلها وكلامها الهادي قتلوه وكان نفسه يقتل نفسه عشان الكلام اللي طلع منه.. لاكن كمل بجمود
ليل... ادامكم ربع ساعه بس... تكونو لميتو اي حاجه تخصكم فالبيت وحاجه تمارا كمان عشان هنمشي من هنا حالا
نور.. بدموع...بس انا مش هسيب بيت بابا.
ليل...نوووور اللي قولته يتنفز وحالا.
نور...حست برعب ورجفه من صوته...مسكها نور من ايدها..
نوح...ممكن براحه شويه...وبص لنور...نور... بيت والدك هيفضل موجود... هتقفليه بس مش هينفع تعيشو فيه...انتو هنا مش في امان..خالص صدقيني في حجات كتير انتو متعرفوهاش. بتحصل اكيد هيجي يوم ونعرفهالكم بس لحد ما نثبت كل ده لازم تسمعي الكلام...ممكن
نور...دموعها مش بتقف.
نوح...يلا يانور جهزو حاجتكم. عشان خاطري لازم نروح مكان تكونو فيه تحت عنينا اكتر وهتكونو فيه فأمان..
تمام.
هزت نور..راسها بضعف...
نوح..بابتسامه يلا جهزي شنطتك.
مشيت نور براحه علي اوضتها.
ادم...يلا يازهره...روحي مع نور
بصت زهره...لعشق...اللي كانت واقفه باصه لليل
زهره...بس
ادم...يلا يازهره اسمعي الكلام. احنا مش اتفقنا نكون صحاب وانك هتثقي فيا يلا..روحي مع نور...وحضري حاجتك وحاجت تمارا..
زهره...هزت راسها براحه ومشيت ورا نور
ليل...لعشق...انتي واقفه كده ليه يلا بسرعه
عشق...انا مش راحه اي مكان.
ليل...عشق بلاش تختبري صبري عشان انتي اللي هتخسري.
عشق...مش هخسر اد اللي خسرته بس مش هاجي معاك في مكان. انت يمكن بمون من حقك تمشي كلامك علي نور. عشان علاقتك بوالدها لاكن انا لا.
ليل...انا همشي كلامي عليكم انتو الاربعه وهتسمعوه غصب عنكم.
عشق...انت مش واصي عليا
ليل..بغضب من اللي واقفه ترد عليه واللي عمرها ما حصلت حد يقف ادام ليل السيوفي.
ليل... لا واصي عليكي يا عشق وهتنفذي كلامي. بالحرف
عشق...لا قولتلك مش واصي لا انت ولا غيرك. انا مليش واصي انا مليش اهل مليش عيله مليش حد انا زي ناانت قولت بنت شارع..يعني مليش كبير غير ربنا انت فااااهم
ادم...عشق. براحه
نوح..عشق. عشان خاطري
ليل...قرب منها ومسك دراعها بعنف...خلالها اتألمت...اللي قولته حالا هيتنذ وإلا قسما بالله لا هشيلك غصب عنك حالا وامشي بيكي.
ادم...ليل. سيب ايدها خلاص
عشق...حست برهبه من قربه ونظرته وصوته اللي يرعب.
ليل...حالا تكوني جاهزه. مفهوووم...
ادم...يلا عشق. يلا بعد اذنك..
شدت عشق. ايدها من ايد ليل
ودخلت بسرعه علي الاوضه...
وابتدو البنات يجهزو حاجتهم في صمت...
وبعد مده بسيطه خرجو..
نوح...خلصتو
نور...ايوه
ادم..اتأكدتو ان مفيش حاجه نقصاكم او ناقصه تمارا
زهره...لا كله تمام...
ليل...انتو التلاته...تعملو حسابكم...ومكمل بصوت عالي ومش عاااايز نقاش...من بكره هتنزلو تشتغلو في
مجموعه السيوفي...
عشق...ايه هتشغلنا غصب ياليل باشا...
ليل...وهو مش باصصلها احسبيها زي ما تحسبيها
بس اللي بقوله هيتنفذ
نوح..وهو بيبصلها برجاء انها تسكت
عشق...ومش خايف علي سمعت شركتك...بدل ماكان فيها واحده من الشارع هيبقو 3
ليل..وهو بيبصلها بعيون زي الصقر...عشق...قولتلك متختبريش صبري. اللي قولته هينفذ...
عشق...بس انا مش هقدر اسيب الدكتور كده مره واحده
ليل...ليه ياعني وايه المشكله هنروح نستأذن من حتت دكتور عشان تسيبي شغلك.
عشق...وايه المشكله...عالاقل ده دمتور وليه اسمه وابن ناس زي حضرتك مش ابن شارع زيي
ادم...عشان يهدي الخلاف سبيها دي عليا ياعشق انا هظبط كل حاجه
ليل...وهو بيبصلها
نوح...يلا ياجماعه بقي
ومسك شنطت نور...
وادم..مسك شنطت زهره وتمارا...
نزلو...ونزلت عشق وراهم. مسك منها الشنطه
عشق.. انا هقدر انزل بيها.
ليل...عشق..سيبي الشنطه..
سابتها عشق. ونزلت ادمهم..
قفل نوح الباب..ونزلو كلهم مع بعض...
ركبت. نور..مع نوح...وزهره مع ادم...
فضلت عشق. واقفه...وقبل نا تعترض علي ركوبها معاه..كان فوح ليل الباب..ودخلها جوه العربيه....
وثواني وانطلقو بالعربيه....
فضلت عسق طول الطريق باصه من الشارع. ودموعها نازله في صمت وليل كل شويه يلمحها بطرف عينه مش عارف يقول ايه..او يعتذر ازاي..بعد جرحه ليها........💔💔💔💔
البارت السابع عشر....
ركبت عشق معاه وفضلت طول الطريق باصه من الشارع. ودموعها نازله في صمت وليل كل شويه يلمحها بطرف عينه مش عارف يقول ايه..او يعتذر ازاي..بعد جرحه ليها..
........اما عند جاسر وتمارا....
كان الوضع مختلف...
رجع. جاسر..وميرنا..بعد ما خلصو رقصتهم مع بعض...اعدو معاهم وفضلو يتكلمو
جاسر...كان باين هادي لاكن من جواه غضب كبير...كان يولع سيجاره ويخلصها يولع غيرها...ورجليه مش مبطله هز..
اما تمارا فا كانت متقلش غضب عنه ولاكن كان جواها رهبه وخوف من من منظره...اللي ميبشرش بخير ابدا...
هادي...وانتي بقي بتدرسي ايه يا انسه ميرنا.
ميرنا...بابتسامه شقيه.. بدرس 🤣لا بدرس ايه انا مخلصه تجاره اعمال...بقالي سنه...
هادي...معقول بس شكلك صغير
ميرنا...ايه ده بجد.😍
هادي. اه والله انا قولت بالكتير انتي لسه في اولي جامعه.
ميرنا...لا والله مخلصه بقالي سنه
هادي...طيب انتي ليه عايشه بره
ميرنا..لا مش عايشه بره انا اه اعدت كذا سنه في انجلترا بس بروح وباجي فالسنه كذا مره. دي خامس سنه ليا هناك...يمكن اخر سنه طولت وتقريبا منزلتش اجازه خالص
بس عشان كنت خلاص اخر سنه وتخرج بقي وكده فاقولت اخدها جد ومضيعش وقت في سفر..
هادي...ناويه.. تسافري تاني
ميرنا...انا بروح وبرجع بس المرادي ناويه اعكس يعني فالاجازات بس هروح
هادي...اجازات ايه لما انتي خلصتي دراسه
ميرنا...لا ما انا ناويت اشتغل هنا بقي..وفي اجازات شغلي هروح انجلترا.
هادي...اه فهمت...ناويه بقي تشتغلي ايه يعني مجهزه حاجه في دماغك.
ميرنا...والله لسه مش عارفه بس اكيد هأعد علي قلب جاسر وبصت لجاسر بابتسامه شقيه وغمزتله
ابتسم جاسر رغما عنه علي شقاوت ميرنا..
هادي...يا بختك يا جاسر باشا .تموما يا ستي لو لسه بتفكري انا كمان موجود...الثري السياحيه دي كلها مستنياكي.
جاسر....لا يا هادي باشا ميرنا.. معايا انا مصدقت انا نزلت
هادي...بقي كده يا جاسر باشا ماشي يا سيدي بس بردو انا موجود.
ميرنا...ايوه بقي شكلها هتحلو ورجال الاعمال بيتخانقو عليا..
ضحك...هادي وجاسر علي شقاوتها وكلامها
لاحظت ميرنا سكوت تمارا..وشرودها
ميرنا...وانتي بقي يا تمارا.بتدرسي ايه
تمارا...ها...انا في تجاره القاهره..
ميرنا...في سنه كام.
تمارا..في تالته.
ميرنا...ابه ده الله اول مره اقابل حد اصغر مني..
جاسر...وهو بيبصلها باستغراب ومالك فرحانه كده ليه
ميرنا...اصلك مش فاهم ديما الناس بتفكر اني صغيره وكمان ديما انا اصغر واحده في اللي بصاحبهم انت مش فاهم دي معاناه اني اكون ديما صغيره كده بيستعيلوني🤣🤣🤣
هادي...بس حاجه حلوه انك تباني اصغر من سنك.
ميرنا...مش ديما والله اسألني انا.
علي فكره لو اشتغلت معاكم لازم نبقي صحاب..
تمارا...طبعا
ميرنا اصلك مش فاهمه يعني ايه واحده تشتغل مع اربع رجاله...وايه مبيهزروش. وانا زي مانتي شايفه عيله واكيد مش هيرحموني..
ضحك..تمارا غصب عنها علي طريقت ميرنا المرحه.
جاسر...اكيد هتتعلقي.
ميرنا...لااااا خلاص هيبقي ليا ضهر وانا وتمارا هنتفق عليكم.
تمارا...بلاش تمارا احسن اتعلق معاكي
ميرنا...لا اجمدي كده احنا بنات اه بس جامدين اوي.
هادي...انتي مشكله...🤣👍
جاسر...انتي مطوله هنا
ميرنا..لا مطوله ايه انا ماشيه بعد بكره وانتو
جاسر...احتمال كبير بكره بليل عشان في شغل كتير متعطل
ميرنا...خلاص لو كده هشوفكم بكره بقي قبل ما تمشو
جاسر...تمام
ميرنا...هقوم انا بقي عشان صحابي اكيد هيولعو فيا من ساعت ما شوفتكم وانا اعده معاكم ومطنشاهم واطيه اوي انا🤣🤣
جاسر...كويس انك عارفه🤨
ميرنا...لهادي مبسوطه اني شوفت حضرتك
هادي...وانا اكتر...بس من غير حضرتك دي...
ميرنا..ماشي يا هادي
ميرنا...هشوفك بكره يا تمارا...ولازم نبقي صحاب انا مبسوطه اني شوفتك
تمارا...ان شاء الله..انا مبسوطه اكتر والله
ميرنا...باي ياجاسر
جاسر...باي ياميرنا
هادي...دمها خفيف اوي
جاسر...ميرنا دي مشكله.....وكمل لتمارا..يلا
هادي..مالسه بدري.
جاسر..عشان نقدر نصحي بدري للشغل
هادي...تمام خلاص...يارب تكومو اتبسطتو
جاسر...اكيد وشكرا ياهادي عالعزومه الحلوه دي
هادي..العفو علي ايه مش مقامك ياجاسر
تصبح علي خير
جاسر..وانت من اهله
هادي...تصبحي علي خير ياتمارا.
تمارا...وانت من اهل الخير...
مشيو...وكان. جاسر هيولع كمان بيندهلها بأسمها خلاص بقو صحاب 😡😡😡😡
ركبو الاسنسير مع بعض تمارا كانت بتحاول علي اد ما تقدر تبعد عنيها عن جاسر خالص...وقف الاسنسير...واول ما نزلو منه...اتصلت هايدي علي جاسر.
جاسر...الووو
هايدي ...ايوه ياحبيبي عامل ايه
جاسر...بخير الحمد لله انتي ايه اخبارك.
تمارا...الغضب كان ماليها بس بتحاول تتحكم في نفسها.
ومتبينلوش اي حاجه...
جاسر...وانتي كمان ياحبيبي..
هايدي....هترجع امته.
وصلو فاللحظه دي ادام الغرفه اللي تمارا نازله فيها...
تمارا...لجاسر...تصبح علي خير..
جاسر..شاورلها بكف ايده تستني🤚وقفت تمارا
جاسر... بكره عندي شغل الصبح وهسافر علي اخر النهار بأذن الله.
هايدي...طيب مش هشوفك لما ترجع انت وحشتني اوي..
جاسر....انتي اكتر...واكيد هشوفك..
تمارا...حست بفوران بيحصل جواها....ونطقت اخيرا...انا داخله..واديته ضهرها وبحركه سريعه منه مسك كف اديها براحه بين ايده🤝
اتخشب جسم تمارا..من لمسته المفجأه ليها...😨
اما جاسر...فا وقف يكمل كلام بثبات ولا كأنه عمل حاجه..
جاسر...خلاص ماشي تمام..عموما انا هقفل الوقت عشان عندي حاجه مهمه هبقي اكلمك تاني
هايدي...اوك ياروحي..هستناك يلا باي
جاسر...باي...
هايدي...وكانت عارفه وواثقه ان تمارا معاه...جااااسر
جاسر...نعم
هايدي...بحبك.
جاسر...وهو عينه في عين تمارا..وماسك ايدها...خد نفس وكأنه بينطق بالعافيه...وانتي كمان.
تمارا...بتحاول بعصبيه تسحب ايدها من ايده..
لاكن...جاسر كان مشدد علي قبضته ليها جامد.
هايدي...باي
جاسر..باي...
قفل جاسر.. وبصلها....في ايه
تمارا...حضرتك اللي في ايه...حضرتك اللي موقفني..
جاسر...افتحي الباب..
فتحت..تمارا الباب...ورجعت بصتله..فتحت الباب وبعدين..
جاسر... وهو بيدفعها بايده لجوه ولا قابلين..ودخل وراها وقفل الباب.
تمارا....ايه اللي حضرتك بتعمله ده..
جاسر...اللي انا بعمله ولا اللي انتي بتعمليه.
تمارا..وانا عملت ايه ان شاء الله.
جاسر...اعده تضحكي وتهزري مع هادي..وتتكلمو .
تمارا..بابتسامه مستفزه...وحضرتك مضايق ليه...هو عزمنا واحنا قبلنا العزومه...اكيد مش هنفضل اعدين نبص في وش بعض واحنا ساكتين.
جاسر..وانا حزرتك قبل كده وقولتلك متتكلميش معاه حصل ولا لا.
تمارا...حصل بس ده في حدود الشغل واظن بقي احنا مكناش في ميتنج شغل. كانت سهره عاديه
جاسر...حتي لو ادام قولت مفيش تعامل يبقي مفيش تعامل
تمارا...اسفه وانا مش تحت امر حضرتك...
جاسر.😳
تمارا...حضرتك تقدر تقول اي حاجه خاصه بالشغل وانا هسمع كلامك فورا لاكن حياتي الشخصيه واكلم مين وكلمش مين اظن انا اللي احددخا واظن انه مش طبيعي يعني ان حضرتك تقوم ترقص وانا افضل حاطه وشي في وشه ومنتكلمش وحتي لو ده حصل اظن مش طبيعي انه يكلمني ويفتح معايا كلام مردش عليه.
جاسر...انتي بتكسري كلامي يا تمارا...
تمارا...ولله حضرتك اللي مصمم تخليني اكسر كلامك.
جاسر..بصوت يرعب...وانا كلامي مش هيتكسر يا تمارا فااااهمه.
تمارا...وحست برجفه من صوته وعصبيته..بس حاولت متبينش ده....ليه؟؟
جاسر...خو ايه اللي ليه
تمارا...ليه حابب تتحكم فيا.
جاسر...ده مش تحكم.
تمارا...لا تحكم حضرتك بتعمل اللي علي مزاجك...تكلم خطيبتك تحب فيها ترقص مع قريبتك تهزر تضحك محدش بيقولك لا ليه بقي انت بتتحكم فيا اكلم مين ولا مكلمش مين انا حره علي فكره...
جاسر...لا مش حره...ولو عايزه تسميها تحكم براحتك بس اللي بقوله يتسمع انتي فاهمه..
تمارا...اسفه لا مش فاهمه...وانا حره طول مانا مش بأثر في شغلي يبقي حضرتك ملكش اي حق تتكلم معايا... واظن يعني يا مستر جاسر...حضرتك محكمتش علي ميرنا قريبتك وهي معاها ولاد شباب اصحابها واعده معاهم..ومحكمتش علي هايدي اللي هي خطيبتك. وهتبقي مراتك. انها متأعدش مع صحابها...ولا ايه..
جاسر...اتصدم من ردها ومبقاش عارف يقولها ايه يقولها ان انتي اللي فارقه معايا انتي اللي بحبها وبغير عليها..انتي اللي تهميني...
جاسر...انتي صح... بس عالاقل دول صحابهم لاكن انتي تعرفي هادي منين...عشان تأعدي وتتكلمي وتحكي معاه.
تمارا...باستفزاز هادي. يمكن اكون مكنتش اعرفه ولا في حاجه بتجمعنا بس تقدر تقول اننا بقينا صحاب...
جاسر...وهو بيمسكها بقوه من ايديها نعم يا اختييي. صحاب. وده من امته ان شاء الله
تمارا...ااااه مستر جاسر ايدي.
جاسر...قسما بالله ياتمارا...لو حصل وشوفتك بتتكلمي معاه تاني لا هخليه اخر يوم في عمرك وعمره..
تمارا...وده بأماراه ايه.
جاسر...وهو بيضغط اكتر علي اديها..بأماراه اني مديرك..
تماارا...وحست انها علي وشك البكاء. بسبب ضغط ايده علي ايدها...بس حبت تكمل ومتبينلوش وجعها...
تمارا...لو شغلي مع حضرتك هيخليك تتحكم فيا فا اسفه اعتبرني مستقيله..ومن الوقت. انا مش هكمل معاك..
جاسر ..حس جاسر ان شياطين الدنيا بتتنطتت ادامه...واقسم بداخله ان الغضب اللي جواه منها لو فرغه فيها لا هتقع ميته من خوفها .. ولاكن كان ليه رد تاني يفرغ في شحنته دي غير العصبيه...
وبحركه سريعه منه. حط ايده ورا رقبتها وجذبها ليه بعنف.. وانقض علي شفايفها وفرغ كل طاقت العصبيه فيها
كان جواه مشاعر كتير متلغبطه كان مضايق منها ومن عندها ومن تكسيرها لكلامه كان جواه حب وكلام كتير نفسه يقولهولها ومش عارف كان مضايق. وهو بيفتكر وهي اعده مع هادي وبتضحك وبتهزر وتتكلم. كان غيران...ملقاش طريقه يعبر بيها عن كل مشاعره غير كده
اما...تمارا...كانت بتحاول تدفعه بكل قوتها عن لاكن لا محاله مكنتش قادره تحركه او تبعده خطوه...حست ان شفايفها اتعورت من عنف البوسه بتاعته..حست بطعم الدم...حتي جاسر..حس انها اتعورت. ولاكن مسبهاش بس اول ما حس انه ابتدا يهدا بعد ما فرغ كل عصبيته فيها ابتدا يبوسها برقه وحب...حس ان تمارا.هديت ومبقتش تقاومه....واستسلمت...بعد مده. بعد عنها لما حس انه محتاج هو وهي للنفس...
بعد عنها براحه..لمحها مغمضه عنيها ووشها اتحول للون الاحمر من كتر الاحراج...نزلت تمارا عينها بسرعه وهي مش قادره تقول كلمه ولا حتي تبينله انها غضبانه منه...واكتفت بالصمت..
جاسر...بلهجه امر...بكره الصبح تقومي تجهزي شنطتك..هنسافر اخر النهار...والصبح ملاقيكش تنزلي انا هنزل لوحدي اشوف الشغل...
خرج..جاسر بسرعه من الاوضه وقفل وراه...
اما..تمارا..فاكانت مش طايقه نفسها عشان استسلمت ليه كان جواها كميه غضب من نفسها اكتر من الغضب اللي كان جواها ليه عشان حست للحظه انها مبسوطه...
اعدت علي حرف السرير...وفضلت تعيط... تعيط. لحد ما راحت فالنوم من كتر العياط...
........................
اما عند البنات. والشباب.
وصل ليل اخيرا هو والشباب..بعربياتهم...
ادام...برج كبير وضخم...في ارقي احياء القاهره...
نزل ليل.. من العربيه.. وراح فتح شنطت العربيه خرج منها شنطه عشق...ونزل ادم ونوح والبنات...
مشي..ليل ناحيه مدخل البرج...استقبله امن البرج.بفرحه
ليل...بجمود... البنات هيأعدو فالشقه اللي فالدور التاسع...مش عايز اي حد يطلع او ينزل عندهم عايزكم تأمنوهم كويس. اي حاجه هتحصلهم متلوموش غير نفسكم.
الامن...متقلقش حضرتك..اللي حضرتك عايزه هيتنفذ بالحرف.
ليل...تمام..المهم محدش يطلع غيرنا وطبعا جاسر باشا.
الامن..حاضر يا افندم.
مشي..ليل...ناحيه الاسنسير وهما وراه في صمت رهيب
ركبو مع بعض...واخيرا وصلو للدور اللي فيه الشقه.
وقف ليل ادام الباب فتح بالمفتاح. ودخل. وهما واقفين زي ما هما شغل ليل الانوار..
ليل...ادخلو.
ادم...يلا يازهره اتفضلي..
نوح...ادخلي يانور...
دخلو مع بعض لاكن فضلت عشق واقفه ادام الباب...
ليل....فضل باصص عليها من بعيد...
لمحته عشق...فا دخلت من سكوت عشان متديلوش الفرصه انه يتكلم...
لاكن..وقفو البنات. يبصو علي المكان بانبهااااار
مكنتش مجرد شقه مانت عباره عن ڤيلا الدور كله كان شقه واحده كانت واسعه بطريقه تصدم...ودي ليل كان عاملها ليه..
كانت الشقه مجهزه بالكامل باحدث الاجهزه. واحدث الاثاث كانت شقه تبهر بجد..
ليل...عجبتكم...
نور...باعجاب..دي حلوه اوي..
ادم...ايه رأيك يازهره.
زهره...بحزن باين علي ملامحها..حلوه اوي..
اما عشق.. كانت واقفه ساكته خالص ومفيش اي رد فعل ليها...
ليل...الشقه مفيهاش حاجه ناقصه خالص اي حاجه هتحتجوها هتلاقوها. واي حاجه ناقصه بلغونا وهنجهزهالكم فورا..
هنسيبكم الوقت عشان ترتاحو..بكره الصبح7ونص بالدقيقه. هتلاقو في سواق تحت مستنيكم عشان يجبكم عالشركه وتستلمو شغلكم الجديد..
صمت..من البنات تام...ونوح. وادم وليل بيراقبو رد فعلهم لاكن اتفجأو بالصمت..ولكن قطع الصمت ده صوت ليل...
ليل....انا مبكلمش نفسي مفهوووو
نور..بخوف ردت بسرعه مفهوم.
ليل...زهره.
زهره...ان شاء الله هكون جاهزه..
ليل..وكمل بصوت هادي .عشق...
عشق....بصتله..وسكتت
ليل...انا بكلمك علي فكره.
عشق...وانا قولت لحضرتك يا ليل باشا. اني مش عايزه اشتغل مع حضرتك.
ليل..وانا مبخدش رأيك..انا بأمرك.
عشق..وهي بتبصله بكره...بعد اذنكم..ومشيت عشان تدخل اي اوضه وتختفي عن وشه...ولكن ايد ليل كانت اسرع منها.
وسحبها ليل وراه ولاوضه من الاوض ورزع الباب وراه بغضب.
زهره...ادم والنبي الحقه بدل ما يحصل حاجه
ادم...اهدي ليل مش هيعمل حاجه.
نور...هو ايه اللي مش هيعمل حاجه انت مش شايف منظره.
ادم....ليل مش وحش زي ماهو بيحاول يبين كده ليل اطيب بكتير من اللي انتو شايفينه ده...بس هو خايف عليكم.
زهره...كده خايف علينا امال لو مش خايف علينا كان عمل ايه..
نوح....زهره اولا انا بعتذر بالنيابه عن. ليل اخويا عالكلام اللي قاله بس صدقيني ليل مش كده خالص ليل بيمر فتره صعبه اوي ممكن مع الوقت تعرفوها بس كل اللي عايز اقوله الوقت انه بيعمل كده خوف عليكم. ومش هو بس احنا كلنا خايفين عليكم
زهره...من ايه طيب.
بص نوح لادم. وسكت
ادم...مش لازم تعرفو الوقت كل اللي مطلوب منكم بس انكم تسمعو الكلام بتاعنا من غير نقاش كتير ومن غير ما نخلي ليل يوصل لحالته دي ...واكيد هيجي وقت وتعرفو بس لحد ما يجي الوقت ده عايزكم تتأكدو اننا خايفين عليكم بجد وبنحاول نحميكم...وعايزكم توصلو الكلام ده لعشق وتمارا كمان.لما ترجع.
نور...طيب هو احنا هنشتغل ايه.
نوح...بكره بس يا ستي تيجو الشركه...وكل واحده هتستلم شغلها وتفهمه كمان..
...........
دخل ليل الاوضه. ودفع عشق جوه.
عشق...وهي بصاله من غير ولا كلمه.
ليل...انا سبق وحذرتك ..انك تققي ودامي وانتي مصممه انك تققي ادامي...
عشق...هو انت ليه محسسني اننا عبيد عندك ولازم نسمع كلامك...لو علي وصيه بابا ليكم. تقدر تنفذها علي نور وبس لاكن احنا لا او اقولك لو زهره وتمارا موافقين. هما حريين دي حياتهم لاكن انا لا ومش موافقه واعمل حسابك انا جيت معاك هنا بس عشان المشكله متكبرش لاكن انا مش هطول هنا تحت رحمتك كتير وهمشي.
ليل..لو تقدري اعمليها.
عشق.....اه هقدر ايه هتمنعني
ليل...جربي وانتي اصلا مش هتلحقي تخرجي من باب البرج اللي انتي اعده فيه ده. وهبلغهم تحت. ان انتي متخرجيش لاي سبب غير اللي انا اقوله وبس.
عشق...هتعينهم عليا مراقبه ولا ايه
ليل..سميها زي ما تسميها.. بس خروج او مشي في اي مكان من غير اذني ممنوع.
عشق...ايه هتحبسني...
ليل...بصوت عالي ااااه ياعشق هحبسك...
عشق....بتحدي هنشوف مين فينا اللي هيمشي كلامه يا ليل باشا..
ليل... والغضب عنا عينه...مسكها من ايدها بعنف...بت انتي بلاش تتحدي ليل السيوفي عشان مش حتت عيله زيك تقف ادامي. انا افعصك برجلي...
عشق...رغم الالم اللي حاسه بيه من مسكته...بس كانت بتتكلم بهدوء. وبرود قتل ليل...ومن جواه كان معجب بقوتها دي اوي...
عشق...وانا مبخفش غير من اللي خالقني يا باشا...انا صحيح بنت شارع. . بس لسه متخلقش اللي يدوس عليا.
ليل..وهو بيمسك رقبتها بغضب...بلاش ياعشق بلاش تخليني اوريكي شخص تاني متحبيش انك تشوفيه عمرك
عشق..حست انها بتتخنق..من قبضت ايده علي رقبتها
ليل... بلاش تقفي ادامي...
عشق..وخلاص حاسه ان روحها بتطلع مسكت ايده بايدها تبعدها عنه...
ليل...كان حاسس انه مش في وعيه لاكن اول ما حس ان لون وشها ابتدا يتغير ولمست ايدها اللي بتبعده انتبه وبعد ايده فورا...
عشق..مسك رقبتها وبقت تاخد نفسها بسرعه وتكح جامد...
ليل..بقلق...عشق انتي كويسه انا اسف انا مقصدش
عشق...بتحاول تظبط نفسها اللي راح
ليل...انتي اللي استفزتيني ووقفتي ادامي..
عشق..بعد ما حست انها بقت احسن اخيرا اتكلمت.انا عمري ما كرهت حد في حياتي حتي اهلي اللي رموني فالشارع...رغم اللي عملوه فيا مش بحبهم بس مش بكرهم عشان عمري ماعرفت اكره لاكن انت علمتني الكره وعمري ماكرهت حد اد ما كرهتك..
ليل...وحس بالغضب من كلامها ومن نفسه اللي خليتها وصلت انها تكره
ليل...وانا مطلبتش منك تحبيني بس هتسمعي كلامي غصب عنك ورجلك فوق رقبتك...مفهوم..بكره الصبح تكوني جاهزه...السواق هيبقي تحت.
عشق....ولو مجتش..
ليل...يبقي متلوميش إلا نفسك يا عشق.. ومتزعليش من رد فعل ليل السيوفي..
عشق...اكتفت بالصمت...
فضل ليل.. باصص لها ثواني...واخيرا خرج بره الاوضه. ورزع الباب وراه...واتنفض جسم عشق...علي اثر رجه الباب اللي هزت الشقه كلها....قفلت عشق بالمفتاح وجريت عالسرير....واخيرا... اطلقت العنان لدموعها اللي حبستهم كتير..وانفجرت عشق من العياط.
.........
ليل..خرج وعلامات الغضب علي وشه ظاهره...وكمل بلهجه..امر وهو باصص لزهره ونور..اللي قولته من شويه يتنفذ...مش عايز تأخير بكره..مفهوووم
نور..وزهره..حاضر.
ليل...يلا..وخرج بغضب. وسابهم
ادم...لزهره...هستناكي بكره..
زهره..هزت دماغها بضعف.
نوح...نور...زهره...اتكلمو مع عشق عشان اللي حاصل بينها هي وليل مينفعش حاولو تهدوها وتقنعوها
زهره..حاضر يا نوح هكلمها.
نوح...عايزه حاجه يانور.
نور...لا شكرا..
ادم...يلا تصبحو علي خير...اقفلو الباب كويس...ومتقلقوش المكان هنا متأمن عالاخر..والباب ده مصفح يعني لو الف راجل حاول يكسره مش هيعرفو.
نور....ماشي ربنا يستر...
نوح...تصبحو علي خير..
نور.وزهره..وانت من اهله
.خرج..ادم ونوح..ورا ليل...
وقفلت زهره ونور..الباب..وراحو لعشق يشفوها...
نور..بتخبط علي عشق..
عشق...عشق...افتحي ياعشق.
عشق...بتعيط ومش بترد.
زهره..عشق عشان خاطري لو بتحبيني افتحي...
عشق...لو سمحت سيبوني لوحدي
نور...طيب هنطمن عليكي بس
عشق...قولت سيبوني لوحدي
زهره...ماشي ياعشق..
نور...هنسيبها
زهره..سبيها لما تهدي هتفتح
نور...طيب يلا نشيل الشنط.
زهره...يلا...
..........
نزل ليل راح للامن...
محدش فيهم ينزل غير لما السواق يجلهم للشغل وبس او يرجعهم غير كده ممنوع انا اللي بقولك. تقولهم ليل باشا امر بكده..ولو حد خرج. هشوف شغلي معاكم
الامن...تمام يا افندم..
مشي ليل عالعربيه وهما وراه...
ادم...ليل... اقف...ليل بكلمك.
وقف ...ليل مره واحده افندم
ادم..تقدر تقولي ايه اللي انت بتعمله ده...يعني مش مكفيك انك سمعتهم كلام زي الزفت وانهم ولاد شارع وتجرحهم بالمنظر ده...كمان جاي تكمل عليها هنا فوق
ليل...انا عارف انا بعمل ايه.
نوح...لا ياليل ادم عنده حق انت كسرتهم ياليل. اللي قولته مكنش ينفع يتقال وياريت يا اخي حاولت تصلحه انت كمان جاي تأمرهم ينزلو الشغل بدل ما تعتذر وتكلمهم براحه تتكلم معاهم بطريقتك القاسيه دي.
ليل...ااااايه واقفين ادامي وبتتكلمو وشويه شويه هتقولولي اعمل ايه ومعملش ايه
ادم...لما تبقي غلط يا ليل يبقي لازم ننبهك امال لو مكنش الراجل وصاك عليهم قبل ما يموت كنت عملت فيهم ايه
ليل....انا عارف بعمل ايه ومش شايف اني غلط لما عيله تقف ادام ليل السيوفي يبقي ده اخرها معايا...انتو اكتر ناس عارفين اني بحميهم بس مش هسمحلهم انهم يقفو ادامي.
ادم...مفيش فايده...انا فعلا غلطت لما شكيت للحظه انك ابتديت تتغير. شكيت انك حبتها ياليل... بس اللي يجرح بالمنظر ده يبقي معندوش قلب...علي فكره ياليل...انا كمان ابقي احسبني معاهم من ولاد الشارع مانا امي وابويا ماتو ولولاك انت وماما سهام كان زماني فالشارع..
ليل...بغضب من كلامه...انت بتقارن نفسك بايه انت عبيط يا ادم.
ادم...لا يا ادم. مش عبيط احنا واحد زي بعض بس انا حظي كان احسن لقيت مكان وسط اهلي هما للاسف ملقوش حد يقف معاهم...ومش بعد ما جت الدنيا عليهم تيجي انت وبكل جبروت. وتجرحهم وتدوس عليهم اقولك انا كنت بتمني انك تقرب من عشق وتحبها بس الوقت مبتمناش كده ابدا...
وسابه وراح علي عربيته..
نوح...استني يا ادم...ادم.
ادم...طار بعربيته...
نوح..بيبص لليل. وساكت.
ليل...ايه عندك كلمتين انت كمان عايز تسمعهملي..قووول سامعك هي جت عليك ما كل واحد فيكم واقف يقول اللي علي كيفه.
نوح...لا ياليل مش هقول. ادم قال كل اللي كنت عايز اقوله بعد اذنك..وسابه وراح. ركب عربيته. وطار هو كمان....
اما...ليل...وقف الغضب عاميه..ومش عارف يعمل ايه ولا يروح فين...
ملقاش...نفسه غير ورجله وخداه علي مكان بيسهر فيه...
راح...وشرب...لحد ما النهار طلع ....
كان يوم... قاسي اوي علي كل ابطالنا...
كل واحد من الشباب. كان ساكت ومضايق.
والبنات... كان كل واحده فيهم فيها جرح....
............
اما.عند.. هايدي واخوها...كانت هايدي اعده في اوضتها تسمع اغاني بالهاند فري.. دخل عليها سامر.
هايدي..شالت الهاند من ودنها...جيت امته
سامر...بخنقه لسه جاي.
هايدي..ومالك كده قالب وشك ليه...
سامر...هحكيلك بس عايزك...تقوليلي حل بدل ما اتصرف انا وترجعي تزعلي.
هايدي...قول قلقتني...
حكالها سامر علي كل اللي حصل بينه وبين نور...من اول مره لما نوح جه. هو وادم لتاني مره اما ضربته.
هايدي...بغل نعممم بقي حتت بت متسواش تمد ابدها عليك
سامر..تخيلي بس انا وديني ما هسيبها ولازم اندمها واكسر عينها..
هايدي...لا اتقل عليا كده وانا اديك الخلاصه.
سامر...ازاي..
هايدي...الاول انت كنت عايز ايه منها.
سامر...يعني يا ديدي. كان اخري معاها وقت حلو وليله جميله وخلصت..
هايدي...طب انا بقول انك عايز تربيها وتكسر عينها صح😉😉
سامر...اه صح.
هايدي...تمام... انا هقولك تعمل ايه بس تنسي خالص ليله حلوه دي فكك منها في مليون احلي منها بس لازم طبعا ترجع كرامتك اللي بعترتها ادام الناس..
سامر...يعني ايه..
هايدي...انا هقولك تعمل ايه..
بعد وقت... طويل من الكلام بينهم
سامر...بصدمه...الله يخربيتك ايه الدماغ دي ده الشيطان ميعرفش يفكر كده.
هايدي...وهي بتمسكه من خده...انا عندي كام سامر ياناس.
سامر...يعني مش هتضايقي خصوصا انك قريبه من العيله يعني وعشان جاسر وكده.
هايدي...لا ياسيدي مش هتضابق...
سامر...هنفذ امته..
هايدي...يومين كده لما نظبط كل حاجه...واديك التمام تنفذ وسلملي عالسنيوره 🤣🤣🤣🤣
سامر...🤣🤣🤣🤣🤣
.....................
روح..ليل..في وقت متأخر...يادوب طلع خد شاور عشان يفوق... ريحت الخمره. كانت بتفوح منه....
بعد فتره. خرج لبس... بدلته السودا اللي تليق بالشغل وتحتها قميص اسود... سايب اول كام زراز. لبس نضارته زز
كان شكله عامل زي...رجال المخابرات.
نزل تحت.. كانت ادم ونوح اعدين عالسفره... يفطرو.
ليل...بهدء...صباح الخير.
ادم..ونوح...صباح النور
اعد بكل هدوء شرب قهوته..كان الصمت يسود المكان
ليل اعد حاسس بتعب جامد وحاسس انه مش علي بعضه.دايخ ومعدته تعبانه...
وفجأه...قام...بسرعه. وخبط فنجان القهوه وقعه وهو بيقوم وجري...عالحمام...
جري...ادم ونوح وراه بفزع...فضلو يخبطو عالباب اللي هو قافله اول مره يشوفوه تعبان بالمنظر ده
فضل ليل بسبب القهوه اللي شربها يخرج كل الخمره اللي شربها من معدته...
نوح...ليل افتح الباب..
ادم...وهو بيخبط بسرعه بقلق...ليل افتح الباب ده..
واخيرا....فتح ليل الباب بضعف. وهو بينشف وشه
نوح...انت كويس.
ادم...مالك يا ليل..انت تقلت فالشرب صح
ليل..وهو بيبتدهم ابعدو عني.
ادم...ليل اهدي بعد اذنك خلينا نطمن عليك.
ليل...قولت ابتدو عني مش عايز حاجه من حد انا كويس.
نوح..بلاش عند ياليل خليك انهرده ارتاح...
ليل..انا كويس...وبعدين شاور علي ادم... انت مش شايفني وحش ومعنديش قلب.
نوح..ليل..
قاطعه ليل...وانت مش امنت علي كلامه...يبقي ملكوش دعوه بيا..انا وحش. محدش ليه دعوه بيا..
ادم...انت لسه سكران ارتاح عشان خاطري..
ليل...انا مش سكران...ابعدو عني.. ومشي باتجاه الباب عشان يخرج
نوح...طب استني اركب معايا
ليل...قولت ابعدو عني. اييييه مبتفهموووش
خرج...ليل..وخرج وراه نوح وادم...وفضلو ماشيين وراه...لحد ما وصلو الشركه..
طلع ليل...علب مكتبه...
وباين عليه..الضعف..
دخل وراه..ادم ونوح.
ادم...ليل انت كويس.
ليل...اه يا ادم كويس
نوح...روح ارتاح ياليل عشان ختطرنا.
ليل...نوح انا قولت اني كويس صح خلصت بقي...حد فيكم اكد الحجز بتاع بكره لماما وطنط مني.
ادم...انا اكدته طيارتهم بكره...هيوصلو بعد بكره الصبح..
ليل...تمام...العيال اللي فالمخزن تابعتوهم.
نوح...اه. متقلقش. الرجاله جابو للواد اللي مضروب بالسكينه دكتور...والتانين اهم لسه بيعافرو.
ليل...تمام...يتعالجو بس واروحلهم عشان نخلص الحساب اللي بينا...
ليل...جاسر..كلم حد فيكم بليل.
ادم...لا مكلمش واحنا كلمناه مردش.
ليل...اطمنتو من تمارا.
نوح..لا. بس شويه كده ونكلمهم
ليل..تمام....
وخطبت السكرتيره بتاعته فاللحظه دي...
نوح.. ادخل.
السكرتيره...ليل باشا في بنات بره بيقولو انهم تبع حضرتك
اتأكدو الشباب انهم جم.
ليل...دخليهم...
دخلتهم السكرتيره وياريتها ما دخلتهم...
نور...صبا الخير.
زهره...صباح الخير
ادم..ونوح. صباح الخير وكانو مترقبين ليل..
ليل...بترقب...من اجابتهم...عشق...فين
زهره..ونور...وهما بيبصو لبعض..وساكتيين
ليل...ما تنطقووووو
زهره..ونور..اتنفضو..
زهره...مرضيتش. تيجي.
ليل..يعني ايه ما رضيتش تيجي. هي بتتحداني
زهره..هي من امبارح من ساعت ما خرجت من عندها وهي قافله الباب وبتعيط ومش راضيه تخرج...حتي الصبح مشوفنهاش قافله الباب.. ورفضت رفض تام انها تيجي...
ليل...وهو...بياخد. موبايله وسجايره من عالمكتب...
ادم...علي فين...ياليل..
ليل...هروح اشوف عشق هانم اللي كسرت كلامي.
نور.. بخوف بس هي مش هتفتح لحضرتك...لانها متوقعه انك هتروح...قالت بلغوه ميجيش عشان لو جه مش هفتح.
ليل...كمان...تمام.
وخرج...وقبل ما يلحقه نوح وادم..وقف ليل...
مش عايز حد يجي ورايا...تاخدو نور وزهره وتفهموهم شغلهم وانا ساعت زمن هاجي انا وعشق..
استسلمو بقله حيله...
وخرج..ليل.. رغب.. تعبه زي الوحش الغاضب🙈🙈🙈🙈🙈🙈

تعليقات
إرسال تعليق