القائمة الرئيسية

الصفحات

الحلقة التاسعة عشر الكاتبة إسراء سعيد رواية ملاك الاسد❤🦋

 

إشترك من هنا ليصلك كل جديد

الحلقة التاسعة عشر 

الكاتبة إسراء سعيد 

رواية ملاك الاسد❤🦋


★★★★


من الطبيعي أن تكون البدايات جميلة ، أكيد لن يأتيك أحد ويقول لك مرحبا أنا وغد ...!؟🖤

............. 


استعد الجميع كي يذهبو الي الحفل الاستقبال علي شرف الاسد... وركبت ملاك مع اسد و كنان.. وسط جيش كبير من الحرص.. 

ملاك/ كل دى حراصة واي الاسلحة دى احنا ريحين نحارب.... 


كنان/ عشان الحماية مش اكتر... 


ملاك/ كنان انت قلتلي بتشتغل اي.... 


اسد/ احنا اكبر رجال من المافيا...... 

عمر/ وبنمتلك في كل دولة اكتر من 20 فيلا و مابين التمن شريكات. في جميع الدول... 


كنان/ بصدمة.. مكنش متوقع ان الاسد بنفسة يقولها.. 


ملاك بصدمة / مافيا... يعني سلاح بيع اعضاء بتاجر في البشر... 


اسد/ اه بظبط ولو مسكتيش شوية هبيعك كا عاهرة جديدة.... 


ملاك / يا حيوان يا سافل انت حقير انا يستحيل اعد مع ناس زيكو بتقتل كل دة لي انتو معندكوش قلب


اسد/ اقسم لكي ان لم تسكتى حالأ سوف افعل معكي شئ ستندمين علية بقية حياتك..... 


ملاك ودموعها تتساقط.... من شدت صدمتها 

ملاك... انا عايزة امشي نزلني.. 


اسد/ لا رد........ 


ملاك / كنان انا بقولك نزلني وقف العربية حالأ

كنان / ملاك اهدى انتى معانا في امان... 

ملاك/ معاكو اية انا قرفانة من نفسي جدا اني ركبة معاكو انا اة بتخدع في الناس بس مكنتش متخيلة كدة..... 


عمر/ مش متخيلة اي انتى كان نفسك تعيشى في الجو دة انتى بنفسك حكتيلي عنك لما كنا سهرنين.. 


ملاك/ وجسدها ظل يترعش من نظرة اسد ليها


كانت رواية لكن الواقع حاجه والخيال حاجة تانية


اسد/ اديكي عرفتي انة حقيقي....... 


كنان / طول ما انتى معايا محدش هيئزيكي.... 


ملاك / لارد.......... 


كنان / ظل كنان ينظر اليها...... 


وصل الجميع الحفل و نزل اسد و كنان و عمر من العربية وسط الحرص امام الجميع ثم نزلت ملاك من العربية و عيون الجميع علي اسد والبعض يخاف من نظرتة الموجه لي الجميع ونظر الجميع الي الفتاة صاحبة العيون البني و الفستان الازرق الذي خلق لها فقط......... 


مد اسد يدة لي كي يمسك يد ملاك..... 

ملاك ظلت تنظر الية بشمئزاز....... 

ملاك/ ابعد بدل ما تفقد اطراف اصابعك.... 


اسد بضحكة جانبية / طب خدي بالك من تصرفاتك معايا هنا بذات بدل ما تفقدي حياتك بي اكملها.. 


ملاك / حقير وغد عرسة..... 


عمر حاول كتم ضحكتة/ عرسة.... 


كنان/ عدى اليوم دة علي خير..... 


اخد كنان ملاك وانطلق ناحية الحفل واتجاه اسد و يزن و عمر نحيا الملك كي يرحب بهم... 


الملك/ الاسد مرحبأ بك... 


اسد/ تحياتي لي الملك الاعظم.... 


الملك/ فتاه عربية جميلة...... 


اسد/ هنرجع نيويورك خلال يومين بظبط.. 


الملك/ ابعت طايرة خاصة تخدك النهاردة بليل


اسد بسخرية/ تعتقد اني لا اقدر علي فعل هذا.. 

انا مش باخد اوامر مش الاسد اللي يتقاله يعمل اية وميعملش اية واحسم مواقفك مع الاسد ايها الملك 


ثم انحني اسد لي الملك... 


بيرك/ مرحبا بي الاسد.... 


دارك/ مرحبأ يا ابن عمي..! 


اسد/ لا رد.......... 


دارك / واو هذة الفتاة تبدو جميلة ومثيرة بعض الشئ

.... 


اسد/ ان لم تبعد عينك القذرة عنها سأتلفها لك بيدي.. 


دارك/ اوو الاسد بيحبها..... 


بيرك/ الشيطان اغرم بفتاه مثل هذة.. 


اسد/ وقد اسودت عيونة الي الاسود القاتم.... 


نعم انها زوجتي اقدم لكم زوجة الاسد... 


ملاك بصدمة/ من كلامهم لي بعض ونظرة الشر اللي في عنيهم وتحديتهم لي بعض.. ابتلعت ملاك ريقها بصعوبة بعد سماع انهو يدعي انها زوجته... 


ملاك/اا..... اسد شد ملاك من خسره وضمها اليه... 


شد قبضة يدة علي خسرة بمعني لا تتكلمي! 


مد الملك يدة كي يسلم علي ملاك... 

ملاك مترددة تمد ايديها اسد نظر اليها بغضب... 


مدت يدها ثم قبل الملك يدها.. نعم جمالها طبيعي.. 


اسد/ تحياتي لي الملك...... 


ثم انسحب اسد و بيدة ملاك المصدمة من ردود فعله معاها ملاك نفضت يدة.... 


ملاك / ازاى تتجرأ..... 


اسد/ كنان.... 

كنان / امرك.... 


اخذ كنان ملاك الي طربيظة بعيد عن جو الرجال الموجودين وتحت حراصة شديدة و قعدت ملاك و جسدها يرشف..... 


كنان / احمم اجبلك عصير.... 


ملاك/.........


كنان / بصي انا مش عايزك تخافي مني. انا زى ما انا معاكي يعني انتى اول بنت اصلا اعتبرها اختي بجد


ملاك / لو فعلا بتعتبرني اختك خليني امشي من هنا.. 


كنان / يجي اسد و نمشي........ 


ملاك/ عز مشترك معاكو..... 


كنان ينظر اليها....... 


ملاك / كنان رد عز معاكو...... 


كنان/ ايوة........ 


ملاك في نفسه / لزم أمشي من هنا لزم اسماء تعرف لزم تبعد عن عز..... 


كنان / متفكريش تبعدى يا ملاك هتتأذي.... 


ملاك بصدمة / ونظرت اليه.... 


كنان بضحكة/ اكيد مش بقرأ افكارك بس انا عارف انتى بتفكرى في اية ومش لوحدي اللي عارف كدة 

ثم شاور علي اسد 


نظر اسد الي ملاك ثم غمز لها........... 


ملاك / ابتعلت ريقها بصعوبة من المواقف اللي بتحصلها وراي بعض.... 


بيرك/ بتفكر في اية كان يوجة كلامة لي دارك... 


دارك/ في كتير..... 


بيرك / الاسد لو سابني مرة مش هيسيبك التانية.. 


دارك / بخبث اصدف مش هيسبني انت شريك معايا بكل حاجه...... 


بيرك بضحكة/ ثم رفع ايدة بستسلام... 


انا حذرتك...... 


في الاجتماع....... 


اسد / في اسلحة هتوصل عن طريق افريقيا... 

هناك الرجالة الافرقا هيستلموها.... 

نوع الجولد القديم هينزل زى ما هو بس الزيناد هيبقا من وري غير الاسلحة الحديثة اللي انا مجهزها..... 


الملك/ فخور بيك.... 


الرجال الكورين/ نحن كنا نتوصل مع الاسد وكان متابع شغلنا متخلتش عنا... 


يونغبين/ نعم دارك اخر تسليم لينا حصل هجوم واهاجمنا من عصابة الذئاب..... 


اسد بسخرية / الذئاب معرف عنهم انهم بيخدو اللي هما عيزينة بس اخر ثفقة مشيت تبع اليكسندر .. هو اللي وصلهلكو بي امان..... 


الملك/ محدش كان هيخلصها غيرك


كان يوجة كلامة لي الاسد... 


عند ملاك......... 


قلبها يدق جامد اووى كل ما تفتكر ضمت اسد ليها و انو قال عليها زوجتة.... 


ملاك / مجنون دة ازاى يقول عني اني مراتة انا ابقا مرات دة.... 


اسد/ متحلميش انك تبقي زوجة الاسد.... 


ملاك/ خافت من وجودة بس مبينتش... 

متتغرش بس في نفسك انت شبة فار البلاعات كدة 


اسد / مشي خطوتين تجاه ملاك... 


ملاك جريت ورا كنان...... 

وطلعت لسانها لي اسد... 


ملاك / عايزة اروح الحمام.... 


عمر/ اتفضلي من هنا ذهبت ملاك و معاها عمر و كنان... 

ملاك / انتو ريحين فين 


عمر/ عندنا اوامر منسبكيش 


ملاك / يلا با بابا منك ليه الاوامر عليكو انتو بس مش عليا انا.... 


عمر / طب روحي واحنا هنستني هنا كنان كان هيتكلم عمر بصلو بمعنى اسكت... 


ملاك / تمام.... 


ذهبت ملاك الي الحمام كي تغسل وجههها و تهدأ من افكارها... 


دخلت فتاه مرتدية لبس اه او شبة لبس مثل لبس العاهرات... تدعي روما 


روما/ انتي زوجة الاسد.......... 


ملاك/ اشمئزت منها...... مردتش... 


روما / تستحقي هدية كبيرة جدا لي اللي قدرت توقع الاسد... 


جاء دارك من ورا ملاك/ فعلا تستحق جائزة الكبرى بضحكة سخيفة... 


ملاك ارتعبت من داراك و طريقت كلامة... 


ملاك / جات تسبهم وتمشي... 


روما / اوو القطة العربية بتخاف... 


دارك/ معكي حق روما انها قطة لذيزة... 


ملاك/ ابعد عني ايها الرجل القبيح وانتى ايتها العاهرة ابتعدي عن طريقي... 


امسكت روما يد ملاك/ انا عاهرة ايتها الشيطانة الصغيرة... 


ملاك/ انا الملاك ايها الشيطانة الكبيرة قالتها بستهزاء.. و سخرية و بعيد عن توتر ملاك و خوفها


دارك / تبدين شهية ايها القطة ساجعلك لي و لن تكوني لغير ثم ضحك ضحكة شيطانية... 


اسد/ يأجعلك تتمنى الموت اذا اقترب عيونك عليها. 


ملاك/ قد اذاب الخووف قلبها بس اطمأنت عندما رات اسد.... 


شد اسد يد ملاك ضمها اليها نعم ملاك لم ترفض ضمته اليها بل تجاوبت و ضمته رغم خوفها و اسد حس بيها......... 


روما/ لا شأن لكي بزوجتي!!


روما/ الاسد حب دة بجد!! 


اسد / اخرجي كنان برة كان يوجة كلامة لي ملاك.. 

سرعان ما سمعت ملاك كلامه و خرجت... 


اسد/ سأحرق الجميع إن اقترب احد منها! 

ثم خرج اسد.... 


ملاك بعياط/ كنان ارجوك عايزة اروح... 


كنان / ادا اشارة الي الحرص ثم اتجاه كنان و اسد و عمر و يزن الي العربيات ثم انطلقت العربيات... 


ملاك في الطريق كانت شاردة و دموعه تتستقط بصمت و بي بطأ حست بي يد تمسكها نظرت الي اليد التي تمسك يدهااا.... 


كنان/ اهدى.. 


ملاك/ اترمت في حضنة..... 

عايزة اروح لي اسماء ارجوك محتجاه جمبي.... 


كنان / حاضر 


في الجه الاخري........... 


في منزل طارق 


الباب بيخبط/ اسر ايواا ثانية.... 

فتح اسر الباب اتفجأ بي ابية طارق.. 

اسر / ببابا! 


مجهو قد صفعو علي وجتنه...... 


اسر/ انت ازاي تعمل كدة 


مجهو / ايوا متربتش بس احنا هربيك من جديد... 


اسر / انتة ميين ...... 


جاء بعض الاشخاص.... 


ضربو اسر ثم انسحبو من الشقة...... 


........................... 


ندى وهي امام عمارة مجهولة و كانت مراقبة عمرو. 


سألت البواب لو سمحت.... هو استاذ عمرو طالع شقه رقم كام... 


البواب بخبث انتي مين انا معرفش.. 


طلعت ندى مبلغ كبير من المال و اعطه له شقة رقم كام.... 


البواب الدور السابع تاني شقة علي اليمين... 


جاءت فاطمة من ورا البواب اخدت منه الفلوس دانت. ليليت اهلك سودة كانت هذة فاطمة.. 


البواب والله يا حضرت الباشا معملت حاجه.. 


بتاخد رشوة لا انت تشرف في الحجز عندنا شوية.. 


كانت فاطمة ترتدى بدلة الظابط جابتها من صديقتها من مسرح الجامعه وكانت هذة خطة مع حنان و فاطمة و ندى....... 


فاطمة / قولي بقا شقا دى بتاعت مين... 


البواب / دى بتاعت ريهام هانم بنت صاحب الشركة اللي الاستاذ بيشتغل فيها هي تبقا مراتة... 


ندى / مراتة دة انت ليت اهلك و اهلو سودة 


فاطمة / اطلعي انتي شوفي اسايم الجواز.. 

وانا اتحفظ علي البأف دة... 


طلعت ندى بسرعة جنونية...... 


ندى تخبط علي الباب بهستريا........ 


فتحت لها ريهام مرتدية قميص عمرو.. 

ريهام / انتى مين... 


عمرو / مين يا حبيبي!؟ 

عمرو ووهو عاري الصدر

عمرو بصدمة/ نندي! 

ندى / والدموع تتساقط انت احكر واحد انا شفته في حياتي مش عايزة اشوف خلقتك تانى. 


••••••••••••••••••••


☆☆☆☆


خلصت الحلقة 🖤🖤🖤


الكاتبة إسراء سعيد ❤🦋

تعليقات

التنقل السريع
    close